Benieuwd of dat ze het probleem gaan vinden , op die nieuwe server loopt alles prima. Zo af en toe eens kleine block lag. Mij zien ze daar even niet meer terug , tegen de tijd dat ze dit probleem verholpen hebben. Zit ik al end game op die nieuwe server.GuntherDW schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 05:27:
Hevige lag door industrial bees, euh wat? Had die kerel 200+ Industrial apiaries staan ofzo? Een apiary of 50 op AGSkies is niet echt merkbaar hoor.
Ik zou eerder inderdaad gaan kijken naar stuffed itemducts, dat komt veel te vaak voor met die ex nihilo dingen.
Welja, niet *alleen* met ex nihilo dingen. De volgende screen gebeurde met wat cobblegens die aan pulv's hingen voor gravel/sand/dust te maken:
http://wrongplace.be/files/2014-05-18_19.29.19.png
Random networks die stuffed zijn hadden we maar al te vaak last van spijtig genoeg.
Ik had exact hetzelfde. Je zou denken dat die ducts slim genoeg zijn om, als er ruimte is in de pulverizer eerst een stuffed item te pakken. Dat doet hij blijkbaar niet.GuntherDW schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 05:27:
Welja, niet *alleen* met ex nihilo dingen. De volgende screen gebeurde met wat cobblegens die aan pulv's hingen voor gravel/sand/dust te maken:
http://wrongplace.be/files/2014-05-18_19.29.19.png
Random networks die stuffed zijn hadden we maar al te vaak last van spijtig genoeg.
Ik denk dat je het redelijk kan voorkomen door de extraction duct op 1 item te zetten i.p.v 64. Maar ik heb gewoon al die ducts weg gedaan en volledig met AE gaan werken. Jammer daar aan is dat je geen facades hebt om al die AE zooi weg te werken.
Hmm ik kan hier niks over vinden. Heb je het inmiddels kunnen oplossen? Lijkt me geen bug, dan was hij nu wel gereport gok ik zo.MisterEagle schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:29:
een vraagje aan alle AS spelers, ik ben zojuist opnieuw begonnen met mn halfbroertje en we hebben dus de nieuwste versie, nu lijkt het erop dat we niet meer dan 5 levens kunnen krijgen.. we hebben met quests hartjes verdient maar hij blijft zeggen 1 added, 5 lives total. Is dit een bug? want ik zie hier niets over in de changelogs?
[ Voor 26% gewijzigd door Racemol op 29-06-2014 14:45 ]
Na opnieuw opstarten gaf die wel het juiste getal weer.. was wel een bug dan, maar kan het niet meer reproduceren.
Learning skyblock voltooid, op naar hells kitchen.
Overigens bloodmagic ook al bijna voltooid
Learning skyblock voltooid, op naar hells kitchen.
Overigens bloodmagic ook al bijna voltooid
Verwijderd
Ben ook lekker bezig om alles een beetje te leren, gaat redelijk een paar mods redelijk in detail ingegaan. maar wat zijn sommige toch moeilijk.
- Thermal expansion (alle machines heb ik gebruikt en van de meeste automatische farms gehad)
- Ex Nihilo (door me hele sky factory wereld heen
)
- Thaumcraft (bijna helemaal zoals een letsplay doorwandeld)
- Applied energistics (storage!)
- Mekanism, (voor energy en de eerste machines)
- Industrialcraft (het begin vooral, vindt thermal expansion handiger)
Daarnaast nog wel wat meer mods zoals ender io, magical crops, extra utility's , minefactory reloaded.
Welke mods zijn nu echt handig en worden het meeste gebruikt. dan moet ik daar nog maar eens verder in duiken.
- Thermal expansion (alle machines heb ik gebruikt en van de meeste automatische farms gehad)
- Ex Nihilo (door me hele sky factory wereld heen
- Thaumcraft (bijna helemaal zoals een letsplay doorwandeld)
- Applied energistics (storage!)
- Mekanism, (voor energy en de eerste machines)
- Industrialcraft (het begin vooral, vindt thermal expansion handiger)
Daarnaast nog wel wat meer mods zoals ender io, magical crops, extra utility's , minefactory reloaded.
Welke mods zijn nu echt handig en worden het meeste gebruikt. dan moet ik daar nog maar eens verder in duiken.
Welk pack speel je? Agrarian Skies is het niet zo te zien, daar zit Mekanism (jammer genoeg!) niet in.
De meeste "go-to" mods heb je al gehad. Meeste mensen beginnen met Thermal expansion voor ore processing en power. Mekanism is een zelfde soort mod, wellicht nog iets uitgebreider dan TE. Industrialcraft is weer een beetje hetzelfde, al is dat de "moeder" van de tech mods. Momenteel wordt IC2 een beetje uitgekakt door de users, onterecht als je het mij vraagt. Veelal is die mod wat minder forgiving en je zal dus net iets slimmer moeten zijn om dat leuk te automatiseren. Leuke (ja dat staat ter discussie) addon daarvoor is Gregtech. Veel meer machines, veel meer stappen om iets te bereiken en gewoon veel meer end game. Ook heeft IC2 leuke armor en tool opties.
Ik vind momenteel Mekanism het leukste, omdat ik daar nog het minste mee gedaan heb. En ik vind het er gewoon leuk uit zien, die windmolens etc. Ook de x5 ore processing mogelijkheden zijn erg leuk gedaan.
Magic based mods (Thaumcraft, Ars Magica, Blood Magic etc) is nog niet echt mijn ding. Kan ik dus weinig over zeggen.
Wat ik in je lijstje nog mis is EnderIO (erg leuke mod i.c.m. andere tech mods), Tinker's construct (het maken van tools en wapens) Big Reactors (massive power mogelijkheden). Forestry (maak eens een multifarm als tree-farm i.p.v. de MFR oplossingen. Bevat ook tree en bee breeding. Factorization is ook nog leuk, weer een andere manier van power maken en ore processen. Computercraft kan je ook nog proberen, in LUA programmeren en op die manier dingen automatiseren. Ach ik kan nog wel even doorgaan maar volgens mij heb je nu genoeg om je bezig te houden
De meeste "go-to" mods heb je al gehad. Meeste mensen beginnen met Thermal expansion voor ore processing en power. Mekanism is een zelfde soort mod, wellicht nog iets uitgebreider dan TE. Industrialcraft is weer een beetje hetzelfde, al is dat de "moeder" van de tech mods. Momenteel wordt IC2 een beetje uitgekakt door de users, onterecht als je het mij vraagt. Veelal is die mod wat minder forgiving en je zal dus net iets slimmer moeten zijn om dat leuk te automatiseren. Leuke (ja dat staat ter discussie) addon daarvoor is Gregtech. Veel meer machines, veel meer stappen om iets te bereiken en gewoon veel meer end game. Ook heeft IC2 leuke armor en tool opties.
Ik vind momenteel Mekanism het leukste, omdat ik daar nog het minste mee gedaan heb. En ik vind het er gewoon leuk uit zien, die windmolens etc. Ook de x5 ore processing mogelijkheden zijn erg leuk gedaan.
Magic based mods (Thaumcraft, Ars Magica, Blood Magic etc) is nog niet echt mijn ding. Kan ik dus weinig over zeggen.
Wat ik in je lijstje nog mis is EnderIO (erg leuke mod i.c.m. andere tech mods), Tinker's construct (het maken van tools en wapens) Big Reactors (massive power mogelijkheden). Forestry (maak eens een multifarm als tree-farm i.p.v. de MFR oplossingen. Bevat ook tree en bee breeding. Factorization is ook nog leuk, weer een andere manier van power maken en ore processen. Computercraft kan je ook nog proberen, in LUA programmeren en op die manier dingen automatiseren. Ach ik kan nog wel even doorgaan maar volgens mij heb je nu genoeg om je bezig te houden
Zo, begonnen met TPPI. En heb nu:
1 Mining laser met 4 van die devices erin. Ender i/o bekabeling is god hiervoor!
Direct aangesloten op een zeer klein AE systeempje (6x storage disks in een drive, controller en access terminal)
1 BetterQuarry (Snellere quarry, fucking duur om te maken) aangesloten op Tesseract en een Ender Chest
Ender chest voedt gelijk in het kleine AE systeem
Kleine 4x4x4 reactor om dit alles te voeden. Redt het nog niet helemaal, maar het gaat net aan.
5 steam dynamo's van TE met 2x pulverizer en smelter en 1x sawmill om alles te verwerken. Ik weet het, dat is overkill qua dynamo's. Maar ik wil future proof zijn
1 Mining laser met 4 van die devices erin. Ender i/o bekabeling is god hiervoor!
Direct aangesloten op een zeer klein AE systeempje (6x storage disks in een drive, controller en access terminal)
1 BetterQuarry (Snellere quarry, fucking duur om te maken) aangesloten op Tesseract en een Ender Chest
Ender chest voedt gelijk in het kleine AE systeem
Kleine 4x4x4 reactor om dit alles te voeden. Redt het nog niet helemaal, maar het gaat net aan.
5 steam dynamo's van TE met 2x pulverizer en smelter en 1x sawmill om alles te verwerken. Ik weet het, dat is overkill qua dynamo's. Maar ik wil future proof zijn
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
ProjectMC is al een halfjaartje UltimateMC ik ben er vaste gebruiker miss ff veranderenD4NG3R schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:28:
[afbeelding]
De ProjectMC server heeft al een lange geschiedenis achter de rug. Het begon als een kleine server voor een aantal vrienden (oktober 2010) maar groeide al snel uit tot een volwaardige server met hey0 server mod. De server stond eerst bekend als "keilame minecraft" maar dat domein was van een ander persoon en deze heeft het domein "teruggepakt". De naam ProjectMC is pas sinds mei 2011 vastgesteld, een 'relatief' jonge server dus.
De server wordt al vanaf het begin beheerd door Mattie(112). Bijgestaan door het admin team wordt geprobeerd een gezellige sfeer te creëren voor elke speler.
Server stats:
- Processor: Intel Xeon W3530 Quadcore
- RAM: 24GB DDR3
- Verbinding: 100/100
- Max Players: 20
- Uptime: 24/7
- Adress: mc.projectmc.nl
Bezoek ons op: www.projectmc.nl
[ Voor 92% gewijzigd door Joostlek op 01-07-2014 18:57 ]
«Nooit geschoten is altijd mis»
Verwijderd
Hee Minecraft spelers,
Ik zou me graag beschikbaar willen stellen voor bouwer/helper bij n Minecraft Survival.
Zou ik wat voor je kunnen betekenen?
Het lijkt me erg leuk om namelijk samen met iemand te werken.
Of heb je n project waar je tijdelijk iemand voor nodig hebt?
Een tijdelijke samenwerking is ook mogelijk!
Ik doe dit puur voor de fun, Je bent me niks verschuldigd!
Ik hoop dat ik wat reacties van jullie krijg!:)
Stuur me een prive berichtje of mail me: leg3ndaryguy@gmail.com
Minecraft IGN: Leg3ndaryGuyy
Ik zou me graag beschikbaar willen stellen voor bouwer/helper bij n Minecraft Survival.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2014 23:48 . Reden: Tekst klopte niet ]
Zo, eerste huis is er. Heb zoveel iron gevonden:
http://i.imgur.com/zIWWlrV.png
Ziet er goed uit toch?
Ziet er goed uit toch?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Goed bezig =)lanerios schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:01:
Zo, eerste huis is er. Heb zoveel iron gevonden:
Ziet er goed uit toch?
Verwijderd
Tekst volledig aangepast =)Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:47:
Hee Minecraft spelers,
Item/fluid-ducts & server is gewoon een bad idea, (tenzij je chunkloaders mag gebruiken)
Als je toch wil gebruiken
* Alle ducts in 1 chunk houden
* Zo kort mogelijk houden
Probleem treed op bij chunk unloading en itemduct/fluidducts die dan opeens geen exit meer hebben.
Soms lost het probleem zich vanzelf op maar soms ook niet (denk dat het te maken heeft met wel of niet aanwezig zijn van item/fluid op het moment van unloading)
Dit is terug te zien als je met een Multimeter rond gaat kijken dat 2 duct die naast elkaar zitten gewoon 2 verschillende unique-ID hebben, en daardoor ook volgens de code niet meer met elkaar verbonden zijn en daardoor alleen nog maar meer lag gaan veroorzaken.
Als je toch wil gebruiken
* Alle ducts in 1 chunk houden
* Zo kort mogelijk houden
Probleem treed op bij chunk unloading en itemduct/fluidducts die dan opeens geen exit meer hebben.
Soms lost het probleem zich vanzelf op maar soms ook niet (denk dat het te maken heeft met wel of niet aanwezig zijn van item/fluid op het moment van unloading)
Dit is terug te zien als je met een Multimeter rond gaat kijken dat 2 duct die naast elkaar zitten gewoon 2 verschillende unique-ID hebben, en daardoor ook volgens de code niet meer met elkaar verbonden zijn en daardoor alleen nog maar meer lag gaan veroorzaken.
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Daar moet je zeker voor uitkijken inderdaad. Hetzelfde voor AE en de Redstone Conduits. Allemaal zijn ze gevoelig voor partially unloaded chunks.
Helaas was dit niet de reden waarom ik een issue had. Klein netwerkje (8 itemducts) en allemaal op 1 (loaded) chunk.
Helaas was dit niet de reden waarom ik een issue had. Klein netwerkje (8 itemducts) en allemaal op 1 (loaded) chunk.
Speel met mn vriendin een wedstrijd wie het verst vanaf coordinaat 0,0 kan reizen in 2 uur. Ik heb keihard verloren door continue dood te gaan
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Volgende keer af en toe een bed craften en even slapen? Begin je tenminste niet meer op 0,0
had ik gedaan, maar zelfs dan...
je shit terugvinden is lastig als je alleen maar reist!
[ Voor 44% gewijzigd door Gamebuster op 09-07-2014 21:12 ]
Hmm dan een shortcut maken via de Nether? Volgensmij loop je daar 8x zo snel!
Vriendin heeft in 2 uur 15243 blokken gereist vanaf 0,0 (x:15242 z:181)
Wel leuke manier van vanilla spelen. Ik had het opgegeven nadat ik continue dood ging en uiteindelijk weer bij 0,0 was door een domme fout (bed gesloopt)
Wel leuke manier van vanilla spelen. Ik had het opgegeven nadat ik continue dood ging en uiteindelijk weer bij 0,0 was door een domme fout (bed gesloopt)
[ Voor 53% gewijzigd door Gamebuster op 09-07-2014 21:37 ]
Of de vorige snapshot gebruiken met de nether bug waarbij je 64x zo ver loopt
Vriendin en ik spelen nu wedstrijd wie eerst 16 katten heeft gefokt/gevangen. Damn, dat is lastig!
Volgens mij zit er een bug in de wereld of zombie spawning in de laatste snapshot. Ik had veel lag, lage FPS in een nieuwe wereld en hoorde steeds zombies. Dus ik ging op het geluid af en ik vind dit:

Dus ik denk, wauw veel zombies, ff killen. Vier ijzeren zwaarden later ...

Note, ik heb niet zoveel XP op kunnen pakken vandaar pas level 16 ...
Ze blijven maar uit de drie gangen van de cave komen en niet van achteren waar ik vandaan kom ... Echt raar. Een mob farm zonder moeite (behalve lastige te killen).
Seed: 2138374464889032671
Coords: x(-850) y(64) z(250)
Op die coordinaten is een village, met in de buurt een gat die je meteen in drie DRIE dungeons gooit (1 zombie, 1 skelet, 1 spider) die en vanaf hier ben ik gewoon het geluid achterna gegraven.
Edit: Na een uur hakken en later met lava ben ik er door. Zombies cleared!!! Bleek in een van de tunnels nog 1 spawner te zitten!!! Dus 4 spawners bij elkaar (misschien nog meer). Maar dan zijn de spawner spawning regels behoorlijk omhoog gegaan wtf ... zoveel zombies ...

Dus ik denk, wauw veel zombies, ff killen. Vier ijzeren zwaarden later ...

Note, ik heb niet zoveel XP op kunnen pakken vandaar pas level 16 ...
Ze blijven maar uit de drie gangen van de cave komen en niet van achteren waar ik vandaan kom ... Echt raar. Een mob farm zonder moeite (behalve lastige te killen).
Seed: 2138374464889032671
Coords: x(-850) y(64) z(250)
Op die coordinaten is een village, met in de buurt een gat die je meteen in drie DRIE dungeons gooit (1 zombie, 1 skelet, 1 spider) die en vanaf hier ben ik gewoon het geluid achterna gegraven.
Edit: Na een uur hakken en later met lava ben ik er door. Zombies cleared!!! Bleek in een van de tunnels nog 1 spawner te zitten!!! Dus 4 spawners bij elkaar (misschien nog meer). Maar dan zijn de spawner spawning regels behoorlijk omhoog gegaan wtf ... zoveel zombies ...
[ Voor 13% gewijzigd door Dreanor op 10-07-2014 23:03 ]
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Verwijderd
Dan moet je wel heel gelukkig wezen, je moet namelijk 3 diamanten vinden en een pick maken (of dungeon chest) 2x 10 obsidian minen (1x portal normaal en 1x in nether) of voor de eerste een bucket 2x voor lava en water.Megamind schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:36:
Of de vorige snapshot gebruiken met de nether bug waarbij je 64x zo ver loopt
probeer dat maar eens te doen in 2 uur.
denk dat je sneller ben als je een paar koeien onderweg slacht en een saddle maak voor een paard. is ook niet makkelijk maar dat kan je nog vinden. of een oceaan tegen komen en een boot maken.
Hmm in 2 uur? Ik zou toch de nether pakken.
Hout verzamelen (een stack). Cobble pickaxe en shovels maken. Zorg dat je wat iron en coal vindt. Maak een oven en smelt je iron. Zorg dat je tenminste 18 iron hebt.
Maak een iron pickaxe, flint and steel, bucket, minecart en wat tracks.
Inpakken en graven tot y10. Branche mining tot je een drie diamonds hebt. Dan heb je ook wel lava gevonden. Gooi water over je lava en mine 20 obsidian. Portal naar de Nether.
Graaf naar boven tot je bijna bij het dak van de nether bent. Gebruik de minecart en tracks om op het dak van de nether te komen. (google dit truukje maar)
Een schatting, dit moet wel in 30 min kunnen.
Nu je daar bent.. Sprint 1 kant op en never stop tot de tijd bijna om is. Dan maak je opnieuw een portal en zou je best eens de winnaar kunnen zijn
Afhankelijk van de difficulty kan food nog een probleem zijn. Dan zou je eerst een village moeten gaan vinden om die farms te plunderen. Zou ook nog te doen moeten zijn, maar maakt het wel een stuk lastiger.
Hout verzamelen (een stack). Cobble pickaxe en shovels maken. Zorg dat je wat iron en coal vindt. Maak een oven en smelt je iron. Zorg dat je tenminste 18 iron hebt.
Maak een iron pickaxe, flint and steel, bucket, minecart en wat tracks.
Inpakken en graven tot y10. Branche mining tot je een drie diamonds hebt. Dan heb je ook wel lava gevonden. Gooi water over je lava en mine 20 obsidian. Portal naar de Nether.
Graaf naar boven tot je bijna bij het dak van de nether bent. Gebruik de minecart en tracks om op het dak van de nether te komen. (google dit truukje maar)
Een schatting, dit moet wel in 30 min kunnen.
Nu je daar bent.. Sprint 1 kant op en never stop tot de tijd bijna om is. Dan maak je opnieuw een portal en zou je best eens de winnaar kunnen zijn
Afhankelijk van de difficulty kan food nog een probleem zijn. Dan zou je eerst een village moeten gaan vinden om die farms te plunderen. Zou ook nog te doen moeten zijn, maar maakt het wel een stuk lastiger.
[ Voor 11% gewijzigd door Racemol op 13-07-2014 14:51 ]
Lees ik hier beschikbare spelers voor een race?
Nu ik mijn geheim heb prijsgegeven durf je ineens?
Ik durf wel hoor
Als je beschikbaar bent... Ik kan een poortje openzetten en kan je met ons meerennen
Ik denk niet dat het je gaat lukken via de nether.
Ik denk niet dat het je gaat lukken via de nether.
[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 13-07-2014 14:55 ]
Zou ik best eens willen doen, vandaag alleen geen tijd voor. Misschien kunnen we een race organiseren voor een andere datum?
Ik heb geen idee of het gaat lukken, maar wel leuk om te proberen natuurlijk.
Ik heb geen idee of het gaat lukken, maar wel leuk om te proberen natuurlijk.
[ Voor 24% gewijzigd door Racemol op 13-07-2014 14:58 ]
Noem maar een tijd & datum, ik ben iedere dag beschikbaar.
Andere vrijwilligers voor een race? Vanavond? Morgen avond?
Andere vrijwilligers voor een race? Vanavond? Morgen avond?
[ Voor 35% gewijzigd door Gamebuster op 13-07-2014 15:01 ]
Door de weeks lukt het mij niet, maar volgend weekend moet lukken. Zou leuk zijn als er meer mensen kunnen!
.
[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:15 ]
Aaaahhhhh, memories.....Engineer schreef op maandag 14 juli 2014 @ 04:57:
De afgelopen dagen heb ik gewerkt aan een Unreal Tournament 1999 naar Minecraft converter. Inmiddels werkt het al aardig. Een hoop werk in het omzeilen van beperkingen van UT.
Zo moest er 50MB data weggeschreven worden, de enige optie was om dit te verspreiden over 3 .ini bestanden en die daarna weer in te lezen met een Java app. Ook was het een uitdaging om om de max 10.000.000 iteraties per tick limitatie van UT heen te werken. Uiteindelijk toch geluktHet resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet nog het e.e.a. bijschaven kwa level-detectie en de belichting laten overkopieren uit de maps van UT zelf, en dan is hij voltooid
Netjes gedaan.
I'm an Ironman!
Deck 16? ziet er gaaf uit!
Ik ben op zoek om survival op mijn bukkit server iets moeilijker te maken. De moeilijkheidsgraad staat al op 'hard' maar echt heel moeilijk is het niet. Eens in de zoveel tijd komt er eens een zombie de deur in trappen, maar dat is het. Buiten staan wel veel monsters, maar die zijn enkel gevaarlijk als ik er voor kies om naar buiten te gaan.
Bestaat er misschien een mod die zorgt dat zombies vaker in groepen achter je aan komen? dus dat het meer iets word dat je steeds jouw eigen bouwsel moet verdedigen?
Bestaat er misschien een mod die zorgt dat zombies vaker in groepen achter je aan komen? dus dat het meer iets word dat je steeds jouw eigen bouwsel moet verdedigen?
@oddish2211 kijk eens naar mo' creatures. Al een paar keer gehad dat ogres mijn halve basis kapot maakte. Je moet er van houden ;-)
http://mocreatures.org/home
http://mocreatures.org/home
Awesome! Wat een cool idee om levels na te bouwenEngineer schreef op maandag 14 juli 2014 @ 04:57:
De afgelopen dagen heb ik gewerkt aan een Unreal Tournament 1999 naar Minecraft converter. Inmiddels werkt het al aardig. Een hoop werk in het omzeilen van beperkingen van UT.
Zo moest er 50MB data weggeschreven worden, de enige optie was om dit te verspreiden over 3 .ini bestanden en die daarna weer in te lezen met een Java app. Ook was het een uitdaging om om de max 10.000.000 iteraties per tick limitatie van UT heen te werken. Uiteindelijk toch geluktHet resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet nog het e.e.a. bijschaven kwa level-detectie en de belichting laten overkopieren uit de maps van UT zelf, en dan is hij voltooid
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Het had inderdaad nog vetter geweest als het helemaal opgebouwd was zelf, zoiets zou ik echt wel een keer met een paar mensen willen doen.. of een beetje zoiets als ze in die youtube van mumbo jumbo doen. Die hele stad etc. Ben even de naam kwijt en kan op werk niet naar youtube
.
[ Voor 108% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:26 ]
Een paar dagen geleden weer eens begonnen met FTB op een nieuwe map. Ik zag wat lets plays voorbij komen van TPPI (Test Pack Please Ignore) welke netjes onderhouden wordt door de sub-reddit. Deze pack leek me wel leuk, omdat hij goed gebalanceerd is in zijn recepten. Niet zoals de meeste packs waarbij alle mods bij elkaar gegooid zijn en sommige recepten van andere mods goedkoper/duurder zijn, waardoor je meestal maar 1 route hoeft te nemen (de makkelijkste). Er zijn zeker nog opties (welke kant je op wil) in deze pack, maar alles heeft een meer gebalanceerd geheel
.
Begonnen met de Thermal Expansion route (meeste ken ik daar nog van
) en een ore doubling productie opgezet. Daarna wat Tinkers Construct voor de tools. Nadat ik wat meer resources had heb ik een tree farm opgezet met behulp van MFR (Mine Factory Reloaded).
Omdat ik mijn power productie wat ver weg had gezet, moest ik een manier vinden om die MFR machines van power te voorzien. Dit heb ik opgelost door Mekanism Solar Panels/Windmills te gebruiken. Leuke machines zijn dat
.
Thaumcraft gebouw gemaakt en wat research gedaan, maar daar moet ik me nog wat in verdiepen. Daar is een flink stuk van veranderd sinds ik ermee gespeeld heb. Ook heb ik wat met Magic Crops gespeeld waardoor ik nu heel makkelijk aan Ender Pearls en Obsidian kom.
Gisteren heb ik trouwens de Factory Manager van Steve's Carts ontdekt. Wow, dat is toch wel leuk om te gebruiken. Hiermee kan je in 1 blok dat gezien wordt als een kabel, meerdere dingen vervoeren. Dus alle liquids/coal die ik nodig heb voor mijn Steam Dynamos worden aan 1 kant (de onderkant) bijgevuld. Maakt alles zo netjes. De Factory Manager is een blok die je programmeert met behulp van visuele condities/inputs/outputs
.
Ik heb vandaag eindelijk mijn AE (Applied Energistics) systeem in elkaar gezet, zodat ik alles op 1 plek kan bewaren/craften. En doordat Gregtech ook op de TPPI pack is enabled (niet de moeilijkste versie gelukkig) duurde het even voordat ik mijn Jetpack had
.
Even mijn IC2 machines gekoppelt via Universal Cables (van Mekanism) aan mijn RF power systeem. Dat werkt prima, want het wordt automatisch geconverteerd naar EU. Mijn RF power systeem draait trouwens op charcoal van de tree farm.
Ik zal kijken of ik morgen wat screenshots kan maken van mijn base tot nu toe en de systemen die ik gebruik.
Begonnen met de Thermal Expansion route (meeste ken ik daar nog van
Omdat ik mijn power productie wat ver weg had gezet, moest ik een manier vinden om die MFR machines van power te voorzien. Dit heb ik opgelost door Mekanism Solar Panels/Windmills te gebruiken. Leuke machines zijn dat
Thaumcraft gebouw gemaakt en wat research gedaan, maar daar moet ik me nog wat in verdiepen. Daar is een flink stuk van veranderd sinds ik ermee gespeeld heb. Ook heb ik wat met Magic Crops gespeeld waardoor ik nu heel makkelijk aan Ender Pearls en Obsidian kom.
Gisteren heb ik trouwens de Factory Manager van Steve's Carts ontdekt. Wow, dat is toch wel leuk om te gebruiken. Hiermee kan je in 1 blok dat gezien wordt als een kabel, meerdere dingen vervoeren. Dus alle liquids/coal die ik nodig heb voor mijn Steam Dynamos worden aan 1 kant (de onderkant) bijgevuld. Maakt alles zo netjes. De Factory Manager is een blok die je programmeert met behulp van visuele condities/inputs/outputs
Ik heb vandaag eindelijk mijn AE (Applied Energistics) systeem in elkaar gezet, zodat ik alles op 1 plek kan bewaren/craften. En doordat Gregtech ook op de TPPI pack is enabled (niet de moeilijkste versie gelukkig) duurde het even voordat ik mijn Jetpack had
Even mijn IC2 machines gekoppelt via Universal Cables (van Mekanism) aan mijn RF power systeem. Dat werkt prima, want het wordt automatisch geconverteerd naar EU. Mijn RF power systeem draait trouwens op charcoal van de tree farm.
Ik zal kijken of ik morgen wat screenshots kan maken van mijn base tot nu toe en de systemen die ik gebruik.
Dat spel speel ik vaak in het echt, en dan zet ik mn vriendin op de trein, maar ze vind toch elke keer weer de weg naar huis terugGamebuster schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:03:
Speel met mn vriendin een wedstrijd wie het verst vanaf coordinaat 0,0 kan reizen in 2 uur. Ik heb keihard verloren door continue dood te gaan
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Even mijn nieuwe video neerplanten, als dat mag tenminste..
Gaat over de grootste wheat farm in Minecraft, een strijd op YouTube die ik 2,5 jaar geleden heb ingeroepen door de (toen) grootste wheat farm in Minecraft te maken, dit heb ik even later ook met Cacti gedaan, en daar heb ik inmiddels ook een exemplaar van met 7,5 Miljoen cactussen, na 3 versies.
De eerste Wheat farm is toch wel een klein (voor mij groot) succes met 32.000 views per maand en stijgende, dus ik besloot een inmiddels veel grotere farm te verslaan, wat me ruimschoots is gelukt, en dan heb ik de truckendoos pas gedeeltelijk opengetrokken!
Ik hoop dat jullie wat goede/slechte punten kunnen opnoemen, maar houd er rekening mee dat ik echt mijn uiterste best hebt gedaan op het editen (ik kan er namelijk niks van) en ook dat de Youtube compressie soep in het eten heeft gegooid qua kwaliteit, het ziet er zonder Youtube compressie echt 1080P uit i.p.v. deze soep.
[YouTube: http://youtu.be/NTBlvf1Dsp4]
Gaat over de grootste wheat farm in Minecraft, een strijd op YouTube die ik 2,5 jaar geleden heb ingeroepen door de (toen) grootste wheat farm in Minecraft te maken, dit heb ik even later ook met Cacti gedaan, en daar heb ik inmiddels ook een exemplaar van met 7,5 Miljoen cactussen, na 3 versies.
De eerste Wheat farm is toch wel een klein (voor mij groot) succes met 32.000 views per maand en stijgende, dus ik besloot een inmiddels veel grotere farm te verslaan, wat me ruimschoots is gelukt, en dan heb ik de truckendoos pas gedeeltelijk opengetrokken!
Ik hoop dat jullie wat goede/slechte punten kunnen opnoemen, maar houd er rekening mee dat ik echt mijn uiterste best hebt gedaan op het editen (ik kan er namelijk niks van) en ook dat de Youtube compressie soep in het eten heeft gegooid qua kwaliteit, het ziet er zonder Youtube compressie echt 1080P uit i.p.v. deze soep.
[YouTube: http://youtu.be/NTBlvf1Dsp4]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Zo daar kun je heel wat brood van maken... Ik heb het filmpje nog niet gezien (@werk) maar is dit nou handmatig gemaakt? Want met mcedit is het natuurlijk vrij simpel om blokken te dupliceren enzo
Holy... dat is wel heel gaaf zeg.
Wat ik me afvraag over die farm (ben geen MC expert dus sorry als ik wat doms zeg haha) is hoe de seeds weer geplant worden? Water spoelt het compleet weg toch?
Dit is gedeeltelijk handmatig gemaakt, het algemene ontwerp van de platformen en de berekeningen om optimale efficiëntie te bereiken heb ik zelf gedaan. Zo zijn er natuurlijk meer dingen die je zelf moet ontwerpen, het "transportsysteem" bijvoorbeeld.BaRF schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:37:
Zo daar kun je heel wat brood van maken... Ik heb het filmpje nog niet gezien (@werk) maar is dit nou handmatig gemaakt? Want met mcedit is het natuurlijk vrij simpel om blokken te dupliceren enzo
Ik schat (don't judge me, ik heb soms wel wat vrije tijd) dat ik 3 uur bezig ben geweest met het idee uit te werken, de goede en slechte punten uit mijn eerste farm eruit te halen en zo aan een begin te komen.
Met berekeningen bedoel ik dus gewoon van alles opmeten, dus bijvoorbeeld de lengte, dit omdat de items despawnen na 5 minuten, zo ben ik na wat meten uit gekomen dat ik 21 platformen achter elkaar kan plaatsen en dat rijen die het verste weg liggen van het verzamelpunt nog altijd 95+% van de opbrengst op tijd op bestemming kunnen brengen. Dit is erg ingewikkeld gezegd, maar het is allemaal heel tijdrovend.
Zo ben ik 2 uur bezig geweest met wat rekensommetjes om in het slechtste geval 95% efficiëntie te behalen.
Het bouwen (inc. McEdit) heeft me 20 uur gekost, je moet gewoon heel vaak van alles controleren en dat kost tijd.
Het editen heb ik dus echt moeite in gestoken, en heeft me ook een uur of 8 gekost. Vooral het opnemen was problematisch aangezien deze map echt verschrikkelijk zwaar is, ik heb verschillende scene's met trucjes moeten opnemen om aan 60FPS te blijven, bij andere is dit gewoonweg niet mogelijk.
Bedankt man! Een like of deelactie kan ik zeer op prijs stellenlanerios schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:47:
Holy... dat is wel heel gaaf zeg.
Haha, die opmerking hoor ik steeds weer, maar bedenk je, dat je meer dan 11.000.000 wheat hebt en al zou je dit geval op een server met 10.000 man zetten heb je in principe 40 brood per persoon, en je kunt natuurlijk gewoon de wereld kopiëren en opnieuw oogsten.MisterEagle schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:49:
Wat ik me afvraag over die farm (ben geen MC expert dus sorry als ik wat doms zeg haha) is hoe de seeds weer geplant worden? Water spoelt het compleet weg toch?
In ieder geval, al bedankt voor de reacties! Ik hoop dat de video zich vanzelf kan verspreiden naar het grote publiek zodat ook andere mensen weten dat zoiets als dit bestaat
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Zo, ondertussen bekeken en dat is toch wel ziekkuusj98 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:51:
[...]
Dit is gedeeltelijk handmatig gemaakt, het algemene ontwerp van de platformen en de berekeningen om optimale efficiëntie te bereiken heb ik zelf gedaan. Zo zijn er natuurlijk meer dingen die je zelf moet ontwerpen, het "transportsysteem" bijvoorbeeld.
Ik schat (don't judge me, ik heb soms wel wat vrije tijd) dat ik 3 uur bezig ben geweest met het idee uit te werken, de goede en slechte punten uit mijn eerste farm eruit te halen en zo aan een begin te komen.
Met berekeningen bedoel ik dus gewoon van alles opmeten, dus bijvoorbeeld de lengte, dit omdat de items despawnen na 5 minuten, zo ben ik na wat meten uit gekomen dat ik 21 platformen achter elkaar kan plaatsen en dat rijen die het verste weg liggen van het verzamelpunt nog altijd 95+% van de opbrengst op tijd op bestemming kunnen brengen. Dit is erg ingewikkeld gezegd, maar het is allemaal heel tijdrovend.
Zo ben ik 2 uur bezig geweest met wat rekensommetjes om in het slechtste geval 95% efficiëntie te behalen.
Het bouwen (inc. McEdit) heeft me 20 uur gekost, je moet gewoon heel vaak van alles controleren en dat kost tijd.
Het editen heb ik dus echt moeite in gestoken, en heeft me ook een uur of 8 gekost. Vooral het opnemen was problematisch aangezien deze map echt verschrikkelijk zwaar is, ik heb verschillende scene's met trucjes moeten opnemen om aan 60FPS te blijven, bij andere is dit gewoonweg niet mogelijk.
Iemand zin om samen op een public ftb servertje even wat te spelen? Kan over een uurtje of twee beginnen
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
Heeft er iemand een idee waar ik het goedkoopst aan minecraft raak? ik zie dat de originele site 20€ vraagt maar sites zoals fast2play, g2a etc zijn voor minecraft duurder dan origineel.
niet doen
Wil je een account gaat de originele site de goedkoopste zijn, de rest vraagt die prijs + hun winst erbij.
Wil je een account gaat de originele site de goedkoopste zijn, de rest vraagt die prijs + hun winst erbij.
[ Voor 56% gewijzigd door BM op 22-08-2014 07:44 ]
Alsof €20 een kapitaal is...
we gaan geen illegale zaken voorstellen hier
(het is stom om via andere partijen te gaan, want majong geeft geen kortingen op zijn account en geen acties, dus de rest vraagt die zelfde basisprijs + hun winst erop...)
(het is stom om via andere partijen te gaan, want majong geeft geen kortingen op zijn account en geen acties, dus de rest vraagt die zelfde basisprijs + hun winst erop...)
[ Voor 156% gewijzigd door BM op 23-08-2014 16:01 ]
Ik lees net dat Bukkit ermee stopt of wil gaan stoppen.
De hoofd-developer EvilSeph schijnt al weggegaan te zijn doordat Mojang sinds kort zoveel beperkingen aan server-eigenaren oplegt zodat ze zichzelf niet meer financieel kunnen laten supporten met donaties.
De belangrijkste beperking is dat servers geen geld meer mogen vragen voor ingame bonussen of custom gear en items.
Ook heeft Mojang in de recentste EULA aangegeven dat er "niks van hun producten mag worden gedistribueerd door derden" zonder dat Mojang hierbij precies aangeeft welke producten dat zijn. Op deze manier is het voor Bukkit onmogelijk geworden om te bepalen wat ze nog wel, en wat niet mogen verspreiden.
Er wordt al geroepen dat Mojang de Bukkit multiplayer-community om zeep wil helpen om hun eigen realms te 'promoten'.
Op bukkit.org was al een draad met deze strekking gestart maar Mojang zelf heeft de startpost aardig zitten ninja-editten:
http://forums.bukkit.org/...t-its-time-to-say.305106/
Het zou echt doodzonde zijn als Bukkit ermee stopt, IMHO...
Mojang snijdt zichzelf hiermee flink in de vingers als ze dit doorzetten. Juist alle Bukkit servers wereldwijd zorgden ervoor dat er zoveel mensen Minecraft kochten.
Don't bite the hand that feeds you, Mojang...
De tekst van de orginele TS in dat draadje op Bukkit.org heb ik opgeslagen en kun je hier downloaden omdat de tekst in de TS slecht leesbaar is gemaakt.
De hoofd-developer EvilSeph schijnt al weggegaan te zijn doordat Mojang sinds kort zoveel beperkingen aan server-eigenaren oplegt zodat ze zichzelf niet meer financieel kunnen laten supporten met donaties.
De belangrijkste beperking is dat servers geen geld meer mogen vragen voor ingame bonussen of custom gear en items.
Ook heeft Mojang in de recentste EULA aangegeven dat er "niks van hun producten mag worden gedistribueerd door derden" zonder dat Mojang hierbij precies aangeeft welke producten dat zijn. Op deze manier is het voor Bukkit onmogelijk geworden om te bepalen wat ze nog wel, en wat niet mogen verspreiden.
Er wordt al geroepen dat Mojang de Bukkit multiplayer-community om zeep wil helpen om hun eigen realms te 'promoten'.
Op bukkit.org was al een draad met deze strekking gestart maar Mojang zelf heeft de startpost aardig zitten ninja-editten:
http://forums.bukkit.org/...t-its-time-to-say.305106/
Het zou echt doodzonde zijn als Bukkit ermee stopt, IMHO...
Mojang snijdt zichzelf hiermee flink in de vingers als ze dit doorzetten. Juist alle Bukkit servers wereldwijd zorgden ervoor dat er zoveel mensen Minecraft kochten.
Don't bite the hand that feeds you, Mojang...

De tekst van de orginele TS in dat draadje op Bukkit.org heb ik opgeslagen en kun je hier downloaden omdat de tekst in de TS slecht leesbaar is gemaakt.
[ Voor 19% gewijzigd door Richub op 22-08-2014 02:34 ]
Helaas gaat Play Mindcrack er ook gedeeltelijk mee stoppen omdat ze de kosten niet meer kunnen opbrengen zonder ingame aankopen. Trieste actie van Mojang.
lol.. dus wacht even..
als een MMO dit doet is het geweldig, P2win afschaffen yay, blablabla
maar als Mojang het doet is het schande?
Sommige mensen zoeken ook overal om te zeuren.
Wat niet meer mag is items verkopen die niet ingame te verkrijgen zijn, je weet wel. Zoals elke redelijke F2P game tegenwoordig werkt.
Als je daardoor je server niet meer kan draaien, is je verdienmodel ruk.
En bukkit stopt ermee.. oh nee, een andere dev pakt het op. en we zijn er weer.
De vocal minority zeurt erover, maar over het algemeen is de reactie toch positief.
Want laten we even wat gezeur oplossen:
Sommige mensen zoeken ook overal om te zeuren.
Wat niet meer mag is items verkopen die niet ingame te verkrijgen zijn, je weet wel. Zoals elke redelijke F2P game tegenwoordig werkt.
Als je daardoor je server niet meer kan draaien, is je verdienmodel ruk.
En bukkit stopt ermee.. oh nee, een andere dev pakt het op. en we zijn er weer.
De vocal minority zeurt erover, maar over het algemeen is de reactie toch positief.
Want laten we even wat gezeur oplossen:
Can I charge for access to my server?
Yes. How players join a server is up to you. Single entrance fees or subscriptions are both allowed.
How often am I allowed to charge players to access my server?
You can charge players as regularly as you like. You can even charge for timed access if you think it’s the best way to monetise your server.
Tadaa, genoeg inkomsten bronnen.So can I charge for my minigames or mods?
Yes, so long as all players on your server have access to the features.
[ Voor 48% gewijzigd door corset op 22-08-2014 08:11 ]
De hele game industrie stapt over op F2P maar Mojang gaat de andere kant op en verplicht servers een abonnementen systeem in te voeren.
Waarom voert Mojang deze change door? Wat was er mis met het vorige systeem?
Waarom voert Mojang deze change door? Wat was er mis met het vorige systeem?
erm.. waarom verplicht ze Mojang dit? Kan je dit linken? Ben heel nieuwsgierig naar de tekst waarin staat dat een server alleen gerunned mag worden als er een abo bij zit.
Of bedoel je dat server beheerders nu de kosten niet meer kunnen opbrengen, en zelf maar bedenken dat een subscription 100% nodig is? Terwijl mijn voorbeelden genoeg alternatieven leveren?
Of bedoel je dat server beheerders nu de kosten niet meer kunnen opbrengen, en zelf maar bedenken dat een subscription 100% nodig is? Terwijl mijn voorbeelden genoeg alternatieven leveren?
Sorry, ik heb dit verkeerd gelezen.
Server beheerders mogen een F2P of een abonnementen systeem gebruiken zolang de spelers die betalen geen extra voordeel krijgen. (pay2win) Klopt dit?
Ik neem aan dat Mojang wel onderscheidt kent in de voordelen die betaalde spelers krijgen. Bijvoorbeeld extra snel XP verdienen mag wel. Maar een superduper wapen mag niet. Hoe willen ze dit gaan handhaven?
Server beheerders mogen een F2P of een abonnementen systeem gebruiken zolang de spelers die betalen geen extra voordeel krijgen. (pay2win) Klopt dit?
Ik neem aan dat Mojang wel onderscheidt kent in de voordelen die betaalde spelers krijgen. Bijvoorbeeld extra snel XP verdienen mag wel. Maar een superduper wapen mag niet. Hoe willen ze dit gaan handhaven?
Dit is toch geen illegale zaak die ik voorstelde?soulrider schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 01:33:
[mbr]we gaan geen illegale zaken voorstellen hier[/]
Dat is iets wat gewoon ondersteund wordt en toegelaten wordt door de minecraft-exe/jar.
Zelfs de officïele client die je download van mojang zelve, laat toe dat je in offline-modus speelt en dus met account info die niet gecontroleerd wordt op hun server.
FTB, bukkit en Mojang zelve verdelen die client (al dan niet uitgebreid met mods) ook zonder dat je daarvoor eerst moet betalen of inloggen met een geverifieerd account.
zoals ik ook aangaf kan je op die manier geen connectie maken naar servers die wel die account-info controleren (zowat alle servers - want zonder die controle kan iedereen inloggen onder ieders naam)
(Hun servers hebben allen de instel-mogelijkheid "online=false" die ook gedocumenteerd is, maar default op 'true' staat natuurlijk...)
Kan wel zijn dat je eenmalig moet inloggen met een bestaand account om de .jar's enzo binnen te halen met de launcher, daar twijfel ik even aan. In dat geval is het vermelde natuurlijk niet mogelijk
Tot de hierboven vermeldde eula-aanpassingen was daar niets verkeerd aan, en zelfs er na is er niet direct iets mis mee, en is het een perfecte mogelijkheid om zo kennis te maken met minecraft, en even single-player bezig te zijn om daarna netjes te betalen om een account te verkrijgen.
Je moet het eerder zien als een try-before-you-buy.
Roep dus even niet te rap dat er illegale praktijken worden voorgesteld aub als de software die opties zelf aanbiedt.
Trouwens FTB noch Bukkit maken melding dat je de software moet gekocht hebben van Mojang.
Zijn dat dan illegale downloadsites en zijn de meesten hier die gebruik maken van die modpacks waarin minecraft-client zelve ook zit dan in overtreding met jullie wetgeving - want illegaal downloaden van software is toch niet toegestaan?

1.) je moet inloggen met je mojang account voordat je via FTB iets kan downloaden
2.) je moet inloggen met je mojang account voordat je uberhaupt minecraft kan downloaden
Dus ja, het is in zekere zin illegaal.
2.) je moet inloggen met je mojang account voordat je uberhaupt minecraft kan downloaden
zou vandaag niet de prerelease van 1.8 uitkomen?
Ja. De dag is nog lang heMisterEagle schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:10:
zou vandaag niet de prerelease van 1.8 uitkomen?
https://twitter.com/SeargeDP
https://twitter.com/jeb_
22 minuten geledenThe 1.8 pre-release is almost ready for release. I built the version already and as soon as we're ready, I'll upload it to the launcher.
Het probleem is dat Minecraft alleen draait op eigen servers, niet servers die bij Mojang staan. Dus wil je dit leuk online spelen moeten er mensen tijd en geld in steken om dat mogelijk te maken. Sommige doen dat voor gratis (met slechte ondersteuning als gevolg, als het even niet lekker gaat dan gaat de server plat en ben je je creaties kwijt) en sommige vragen daar geld voor (op meerdere manieren; een abbo, entrace fee, of ingame items). Die ingame items hoeven niet per se pay 2 win te zijn, dat ligt aan de server eigenaar.lanerios schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:05:
lol.. dus wacht even..
Het is niet het einde van de wereld, maar voor een spel dat grotendeels op de community draait moet je wel rekening houden met de mensen die de multiplayer mogelijk maken. Waarom laat Mojang deze regulatie niet aan de community over? Pay-to-win een probleem? Prima, dan spelen we daar met z'n allen niet meer op.
Erg jammer... Ik ben Minecraft alleen maar leuker gaan vinden door de mods, maar door deze regels wordt het heel erg lastig om die mods te onderhouden. Ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren nu.
En de pre-release is er: https://mojang.com/2014/0...ase-the-bountiful-update/
Abbo, mag nog (zie mijn eerdere quotes)Soepstengel schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:46:
[...]
(op meerdere manieren; een abbo, entrace fee, of ingame items).
entrance fee, mag nog
ingame items, mag ALS! niet betalende spelers het ook evt kan krijgen.
Nou ja ik snap dat niet zo goed... Dat is toch niet meteen pay-to-win? Als ik als betalende speler als bedankje een cape krijg die niet betalende spelers niet kunnen krijgen, wat is daar het probleem mee?lanerios schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:55:
[...]
Abbo, mag nog (zie mijn eerdere quotes)
entrance fee, mag nog
ingame items, mag ALS! niet betalende spelers het ook evt kan krijgen.
Hoe kun je op een niet-pvp server "winnen" in minecraft...
oh god.. serieus.. Laten we even bij de basis beginnen. 
1.) er zijn PVP (player versus player) servers genoeg
2.) daarop kan je een X bedrag betalen om, bijvoorbeeld diamond sword met sharpness X te krijgen
3.) is dus paytowin
4.) Daar wordt de eula op gericht nu.
Dat jullie daar niet op spelen maakt het niet opeens niet bestaand.

2.) daarop kan je een X bedrag betalen om, bijvoorbeeld diamond sword met sharpness X te krijgen
3.) is dus paytowin
Serieus, zo'n brede regel maken die alleen dit probleem oplost is ook een beetje achterlijk of niet? Kan het natuurlijk ook omdraaien, omdat jij daar op speelt hoeft het nog niet voor iedereen te verpesten... Overigens, je voorbeeld gaat niet op, want dat item kan je gewoon in het spel krijgen.lanerios schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:35:
oh god.. serieus.. Laten we even bij de basis beginnen.
3.) is dus paytowin
Het is gewoon zo overdreven, het is een community spel waarbij de regels bepaald worden door de community, Mojang gaat nu een beetje de dictator uithangen naar mijn idee.
Pfff...lastig hoor mijn huidige Minecraft wereld wil ik niet verlaten. Ik ziet op een middengroot eiland met llerhande eilanden en een continent niet heel erg ver van mij af. Ik ben net goed bezig op mijn eigen eiland;Jump schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:52:
En de pre-release is er: https://mojang.com/2014/0...ase-the-bountiful-update/
Verschillende velden:
Aardappelen
Pomponen
Suikerriet
Wortels
Graan
Inmiddels een molen gebouwt, bakkerij, ijzersmit, goudsmit, een enorm kasteel, een vuurtoren en bezig aan een haven.
Alle andere eilanden liggen uit het zicht maar wel nog goed te doen in afstand; Een paddestoeleneiland, een ander middengroot eiland wat eigenlijk een kopie is van waar ik nu zit. Een continent met open velden, paarden e.d.
Denk dat ik gewoon blijf in de huidige wereld ondanks de update.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Kijk even op hun sites:lanerios schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:01:
1.) je moet inloggen met je mojang account voordat je via FTB iets kan downloaden
bij beiden kan je de client launcher downloaden zonder in te moeten loggen, ja ook op minecraft.net kan je zo hun client launcher downloaden.
zoals ik ook aangaf:
maw: als ie toch al een volledige versie heeft, dan kan ie lokaal testen zonder een account nodig te hebben.soulrider schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:58:
[...]
Kan wel zijn dat je eenmalig moet inloggen met een bestaand account om de .jar's enzo binnen te halen met de launcher, daar twijfel ik even aan. In dat geval is het vermelde natuurlijk niet mogelijk
....
Trouwens FTB noch Bukkit maken melding dat je de software moet gekocht hebben van Mojang.
Zijn dat dan illegale downloadsites en zijn de meesten hier die gebruik maken van die modpacks waarin minecraft-client zelve ook zit dan in overtreding met jullie wetgeving - want illegaal downloaden van software is toch niet toegestaan?
-> Dat is dus geen voorstel tot illegale dingen...
-> dat is net als zeggen "mocht je een jachtgeweer hebben thuis (ongeacht of je een jachtvergunning hebt of niet, en ik wil niet weten hoe je er aangeraakt bent), dan kan je in de achtertuin op blikjes gaan schieten om te oefenen."
Dat is toch niet aanzetten tot : "ga maar jagen of op mensen schieten"?
Als ie dat nog niet heeft en via een launcher van mojang/ftb/bukkit/whatever moet gaan, dan heeft ie pecht en moet ie inderdaad een account aanschaffen en die 20 euro (ev. + winstmarge van tussenliggende partij) ophoesten..
Ik gaf in de oorspronkelijke post ook mee dat ie voor de goedkoopste account best via majong zelve gaat omdat de hun prijs 20 euro is, en de rest er hun winstmarge bovenop vraagt.
waarom is dat stuk pure informatie dan gemod?
Good luck met het verkrijgen van Sharpness X in het spel zelfSoepstengel schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:44:
[...]
Serieus, zo'n brede regel maken die alleen dit probleem oplost is ook een beetje achterlijk of niet? Kan het natuurlijk ook omdraaien, omdat jij daar op speelt hoeft het nog niet voor iedereen te verpesten... Overigens, je voorbeeld gaat niet op, want dat item kan je gewoon in het spel krijgen.
Het is gewoon zo overdreven, het is een community spel waarbij de regels bepaald worden door de community, Mojang gaat nu een beetje de dictator uithangen naar mijn idee.
Is het normaal als je een Intel Pentium g3420 hebt, dat die in survivalsingleplayer tot wel 95 procent van de processor kan opnemen? Ik hoor voor mijn gevoel meer fps voor minder processor kracht te hebben,
In totaal heb ik ongeveer normaal, met drops naar 20..
(of fixt optifine dit probleem?)
Mijn systeem is de Pentium, de GTX 750 ti en heb 8 gb 1600 ram..
In totaal heb ik ongeveer normaal, met drops naar 20..
(of fixt optifine dit probleem?)
Mijn systeem is de Pentium, de GTX 750 ti en heb 8 gb 1600 ram..
I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Good luck met de Mojang hatende pitchfork kudde terugpraten van simpele feitenJump schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:12:
[...]
Good luck met het verkrijgen van Sharpness X in het spel zelf
Ze ragen gelijk over alles wat niet meer zou mogen. Maar net zoals dat ik gewoon feiten quote vanuit mojang zelf, wordt genegeerd

[ Voor 20% gewijzigd door corset op 22-08-2014 14:38 ]
Gast stel je niet zo aan man... We zijn toch allemaal volwassenen hier die gewoon normaal een discussie kunnen voeren zonder elkaar daarop aan te vallen? We geven hier met z'n allen een mening over de keuzes die gemaakt worden door Mojang, je mag toch gewoon je eigen mening hier delen, ook als die mening jou niet aanstaat?lanerios schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:36:
[...]
Good luck met de Mojang hatende pitchfork kudde terugpraten van simpele feiten
Ze ragen gelijk over alles wat niet meer zou mogen. Maar net zoals dat ik gewoon feiten quote vanuit mojang zelf, wordt genegeerd
True.. maar op het moment dat je dan met gewoon domme opmerkingen komt "Hurhur die is ingame ook te krijgen" laat je snel zien op wat voor niveau je de situatie kent, en dan kom je op mij over als iemand die gewoon geen kennis ervan heeft en denkt dat het allemaal een nieuwe apocalypse is.
Terwijl het gewoon een simpele aanpassing is van de EULA.
Bukkit stopt ermee? Forge neemt het over dan waarschijnlijk, done
X server stopt ermee? nog duizenden anderen over.
Heeft iemand een site van screenshots van deze 1.8? Zie allerlei nieuwe meuk ertussen staan, wil wel eens zien hoe bv zo'n sea statue eruit ziet.
Blub
Mojang heeft Bukkit 2 jaar geleden overgenomen (incl ontwikkelaars). Dinnerbone heeft op Twitter gemeld dat hij persoonlijk Bukkit update voor MC 1.8
https://twitter.com/Dinnerbone/status/502389963606867968
https://twitter.com/Dinnerbone/status/502389963606867968
Het feit dat je uit één opmerking die conclusie trekt zegt ook wat over jou. Daarnaast was die opmerking voor de rest helemaal niet relevant voor de discussie, je kan dan toch ook gewoon normaal zeggen "nee dat klopt niet want...", of is dat heel moeilijk? Vervolgens trek je mijn mening uit z'n verband door te stellen dat ik denk dat het een nieuwe apocalypse islanerios schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:09:
True.. maar op het moment dat je dan met gewoon domme opmerkingen komt "Hurhur die is ingame ook te krijgen" laat je snel zien op wat voor niveau je de situatie kent, en dan kom je op mij over als iemand die gewoon geen kennis ervan heeft en denkt dat het allemaal een nieuwe apocalypse is.

Maar ja goed, weer on-topic: ziet er tof uit 1.8! Misschien toch weer is vanilla gaan spelen binnenkort, maar denk dat ik snel weer de mods ga missen. Alhoewel, je kan tegenwoordig vrij veel met vanilla sinds de hoppers zijn toegevoegd.Soepstengel schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:46:
[...]
Het is niet het einde van de wereld, maar voor een spel dat grotendeels op de community draait moet je wel rekening houden met de mensen die de multiplayer mogelijk maken. Waarom laat Mojang deze regulatie niet aan de community over? Pay-to-win een probleem? Prima, dan spelen we daar met z'n allen niet meer op.
[...]
Ben ook benieuwd naar 1.8, maar speel zelf eigenlijk enkel 1.6.4 modpacks dus dat is wel weer klote
Jammer dat die packs altijd zo veel tijd kosten om over te gaan, en nu denk ik helemaal bij 1.8 omdat het hele systeem van item id's omggooid is 
van bv id=1 naar 'stone'
jeez

van bv id=1 naar 'stone'
ik speel nog steeds 1.6.4 inderdaad, en ga naar 1.7.10 zodra DW20 pack daar ook voor is
wat redelijk snel kan gebeuren, aangezien het 1.6 seizoen ten einde loopt.
Idem! Ik ben een vanilla map gestart. Ik heb nog nooit de Ender Dragon en Wither verslagen in vanilla.Soepstengel schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:29:
Maar ja goed, weer on-topic: ziet er tof uit 1.8! Misschien toch weer is vanilla gaan spelen binnenkort, maar denk dat ik snel weer de mods ga missen. Alhoewel, je kan tegenwoordig vrij veel met vanilla sinds de hoppers zijn toegevoegd.
Zisteau heeft ook een gaaf idee (als je genoeg tijd hebt). Hij begint in alpha 1.1 en gaat langzaam naar versie 1.8. Bij elke versie verwijderd hij de chunks rond zijn huis en gaat dan weer verder.
Hoewel ik super enthousiast ben voor 1.8 en elke snapshot zo snel mogelijk binnen hengel om de nieuwe features te bekijken, blijf ik van mening dat Mojang erg veel tijd neemt voor betrekkelijk weinig, random bijeen geraapte, features (die niet allemaal afgewerkt zijn). Zeker gezien ze een "professioneel" bedrijf zijn die met een paar man er full-time aan zou kunnen werken.
Nu weet ik ook wel dat er tonnen werk zit in 1.8 met herschrijven code voor de mod api, optimalisaties en map maker features. En dat het allemaal niet zo gemakkelijk is als ik denk maar toch ...
Als ik kijk naar dingen als hekken en deuren voor elk houtsoort (iets wat bij het invoeren van nieuwe hout erbij had gemoeten vind ik). Dat voelt voor mij iets voor een stagiaire voor een dag of twee werk. Hetzelfde geldt voor de nieuwe granite en varianten. Of ijzeren trapdoor.
Slimeblock is niet door Mojang gemaakt maar door de mensen van de sibcroud server (of hoe je dat spelt, waar DocM77 veel op/me speelt).
De Ocean Temples voelt voor het eerst als een feature afgewerkt is en beter doordacht. Naast nieuwe world gen (de temple) en blokken, ook nieuwe mobs, nieuwe uitdaging (onderwater verkennen/vechten) en ook ondersteunende features zoals nieuwe enchants e.d. Echter, de rewards zijn de blokken van het gebouw zelf eigenlijk (en gold).
Banners zijn ook een zeer goede toevoeging waar ik niks op aan te merken heb. Behalve misschien dat het craften wat omslachtig is maar dat is Minecraft zullen we maar zeggen.
Ik zou een nieuwe interface en craft table ding maken voor het ontwerpen van banners (en misschien vloer/wandkleden?).
Armor stands zijn leuk, maar doen toch onder voor die van bibliocraft (dacht ik?).
Konijnen zijn ook leuk maar zien er toch wat amateuristisch uit. En het temmen ervan is ook niet handig uitgewerkt gezien alle nakomelingen ook je pets zijn.
En Endermites ... tsja, het schoolvoorbeeld van een niet uitgewerkte random toevoeging eigenlijk.
Het lijkt alsof ik heel erg zeur en zo moet je het niet zien. Ik ben echt zeer blij met elke feature maar het onderbuik gevoel dat ze niet de volle potentie benutten blijft keer op keer bestaan en bevestigd worden.
Zeker als je kijkt wat amateurs met mods kunnen die dat naast een fulltime baan maken!
Hoe zou ik het doen dan?
Ik zou kijken naar het spel en wat er verbeterd/toegevoegd kan worden en op dat deel de focus leggen. Dan dwing je jezelf goed te kijken naar alle aspecten van dat onderdeel en kan je ook zeggen, dit is afgerond en op wat tweaks na is dit af.
Leg bijvoorbeeld de focus op het uitwerken van de combat en meer uitdaging qua vijanden verslaan in patch 1.9 (nogmaals VOORBEELD).
Dan herschrijf je het combat systeem en voeg je nieuwe features toe zoals speciale aanvallen (stuns/slows/etc) en abilities (actief blokken/dodge roll?).
Nu voeg je nieuwe wapens toe, elk met eigen vechtstijl en abilities waardoor je als speler veel meer variatie krijgt en kan kiezen wat het beste bij jou past. Bijvoorbeeld zwaard+schild waarmee je actief aanvallen kan blokken of een twee handige hamer die langzame aanvalsnelheid heeft maar kan stunnen.
Om je eigen vechtstijl verder te ondersteunen kun je nieuwe armor sets toevoegen die (zoals in vele games) een deel van je personage versterken. Denk aan een lichte armor set speciaal voor archers (met bijv. meer pijl/boog dmg en sneller schieten) of een zware ijzeren voor ridders (meer armor/health en meer block kans met schild bijv.).
Elk met eigen looks natuurlijk waardoor je meer variatie op servers krijgt en meteen kan zien of iemand een tank is of snel is etc. Nu loopt binnen een paar dagen iedereen in generiek diamond armor. Dit verhoogd ook de herspeelbaarheid omdat verschillende vechtstijlen anders aanvoelen.
Hierna pak je de mobs aan, gezien de speler aanzienlijk sterker is geworden. Geef mobs ook nieuwe aanvallen en eigenschappen (zoals de speler ook heeft). Voeg nieuwe mobs toe aan bepaalde biomes en (mini) bosses aan bestaande temples/dungeons. En laat deze boss mobs speciale armor droppen die je niet zelf kan craften.
Waarbij sommige mobs misschien onmogelijk zijn voor een archer maar goed te doen voor een ridder omdat de skill set van de mob afgestemd is op een tank achtige melee vechtstijl en lichte armor zeer snel dood gaan. Wat nieuw element toevoegt dat je moet ontdekken hoe en met wat je een boss kan verslaan.
Zo kan ik nog wel wat dingen bedenken maar het idee lijkt mij duidelijk?
Zo zou ik patches uit brengen want je kan dan ook zeggen na deze patch, het combat systeem is klaar, af en op wat tweaks/balance aanpassingen na doen we er niets meer aan. Dit is afgerond, op naar het volgende onderdeel! En kan je de volgende patch de focus leggen op bijvoorbeeld ondergrondse biomes.
Dan kan je ook voor toekomstige patches makkelijk nieuwe mobs toevoegen omdat de basis, het combat systeem, er al ligt. Daar hoeft niet meer aan gesleuteld te worden dan.
Efijn, weer een half boekwerk geschreven. Ik moet leren kortere berichten te maken.
Nu weet ik ook wel dat er tonnen werk zit in 1.8 met herschrijven code voor de mod api, optimalisaties en map maker features. En dat het allemaal niet zo gemakkelijk is als ik denk maar toch ...
Als ik kijk naar dingen als hekken en deuren voor elk houtsoort (iets wat bij het invoeren van nieuwe hout erbij had gemoeten vind ik). Dat voelt voor mij iets voor een stagiaire voor een dag of twee werk. Hetzelfde geldt voor de nieuwe granite en varianten. Of ijzeren trapdoor.
Slimeblock is niet door Mojang gemaakt maar door de mensen van de sibcroud server (of hoe je dat spelt, waar DocM77 veel op/me speelt).
De Ocean Temples voelt voor het eerst als een feature afgewerkt is en beter doordacht. Naast nieuwe world gen (de temple) en blokken, ook nieuwe mobs, nieuwe uitdaging (onderwater verkennen/vechten) en ook ondersteunende features zoals nieuwe enchants e.d. Echter, de rewards zijn de blokken van het gebouw zelf eigenlijk (en gold).
Banners zijn ook een zeer goede toevoeging waar ik niks op aan te merken heb. Behalve misschien dat het craften wat omslachtig is maar dat is Minecraft zullen we maar zeggen.
Armor stands zijn leuk, maar doen toch onder voor die van bibliocraft (dacht ik?).
Konijnen zijn ook leuk maar zien er toch wat amateuristisch uit. En het temmen ervan is ook niet handig uitgewerkt gezien alle nakomelingen ook je pets zijn.
En Endermites ... tsja, het schoolvoorbeeld van een niet uitgewerkte random toevoeging eigenlijk.
Het lijkt alsof ik heel erg zeur en zo moet je het niet zien. Ik ben echt zeer blij met elke feature maar het onderbuik gevoel dat ze niet de volle potentie benutten blijft keer op keer bestaan en bevestigd worden.
Hoe zou ik het doen dan?
Ik zou kijken naar het spel en wat er verbeterd/toegevoegd kan worden en op dat deel de focus leggen. Dan dwing je jezelf goed te kijken naar alle aspecten van dat onderdeel en kan je ook zeggen, dit is afgerond en op wat tweaks na is dit af.
Leg bijvoorbeeld de focus op het uitwerken van de combat en meer uitdaging qua vijanden verslaan in patch 1.9 (nogmaals VOORBEELD).
Dan herschrijf je het combat systeem en voeg je nieuwe features toe zoals speciale aanvallen (stuns/slows/etc) en abilities (actief blokken/dodge roll?).
Nu voeg je nieuwe wapens toe, elk met eigen vechtstijl en abilities waardoor je als speler veel meer variatie krijgt en kan kiezen wat het beste bij jou past. Bijvoorbeeld zwaard+schild waarmee je actief aanvallen kan blokken of een twee handige hamer die langzame aanvalsnelheid heeft maar kan stunnen.
Om je eigen vechtstijl verder te ondersteunen kun je nieuwe armor sets toevoegen die (zoals in vele games) een deel van je personage versterken. Denk aan een lichte armor set speciaal voor archers (met bijv. meer pijl/boog dmg en sneller schieten) of een zware ijzeren voor ridders (meer armor/health en meer block kans met schild bijv.).
Elk met eigen looks natuurlijk waardoor je meer variatie op servers krijgt en meteen kan zien of iemand een tank is of snel is etc. Nu loopt binnen een paar dagen iedereen in generiek diamond armor. Dit verhoogd ook de herspeelbaarheid omdat verschillende vechtstijlen anders aanvoelen.
Hierna pak je de mobs aan, gezien de speler aanzienlijk sterker is geworden. Geef mobs ook nieuwe aanvallen en eigenschappen (zoals de speler ook heeft). Voeg nieuwe mobs toe aan bepaalde biomes en (mini) bosses aan bestaande temples/dungeons. En laat deze boss mobs speciale armor droppen die je niet zelf kan craften.
Waarbij sommige mobs misschien onmogelijk zijn voor een archer maar goed te doen voor een ridder omdat de skill set van de mob afgestemd is op een tank achtige melee vechtstijl en lichte armor zeer snel dood gaan. Wat nieuw element toevoegt dat je moet ontdekken hoe en met wat je een boss kan verslaan.
Zo kan ik nog wel wat dingen bedenken maar het idee lijkt mij duidelijk?
Zo zou ik patches uit brengen want je kan dan ook zeggen na deze patch, het combat systeem is klaar, af en op wat tweaks/balance aanpassingen na doen we er niets meer aan. Dit is afgerond, op naar het volgende onderdeel! En kan je de volgende patch de focus leggen op bijvoorbeeld ondergrondse biomes.
Dan kan je ook voor toekomstige patches makkelijk nieuwe mobs toevoegen omdat de basis, het combat systeem, er al ligt. Daar hoeft niet meer aan gesleuteld te worden dan.
Efijn, weer een half boekwerk geschreven. Ik moet leren kortere berichten te maken.
armor stands zijn toch echt wel uitgebreider/handiger dan die van Bibliocraft, aangezien je diverse onderdelen kunt draaien etc. Die van Biblio zijn statisch
Het verder uitdiepen van het gevechtssysteem is iets wat ze ooit wel eens gaan doen, maar niet zover als jij zegt. Ik heb het gevoel dat ze voor veel zaken vooral oppervlakkig willen blijven en hopen dat de rest eventueel via mods gemaakt wordt.
Daarmee ook het al veel gedane werk aan die zogenaamde mod api.
Biome specifieke mobs lijken dan wel een interessante toevoeging. Schorpioenen in de woestijn, bepaalde vissoorten in de oceaan, beren in die roofed forests, ...
Btw, de zipcrowd server bedoel je waarschijnlijk.
Daarmee ook het al veel gedane werk aan die zogenaamde mod api.
Biome specifieke mobs lijken dan wel een interessante toevoeging. Schorpioenen in de woestijn, bepaalde vissoorten in de oceaan, beren in die roofed forests, ...
Btw, de zipcrowd server bedoel je waarschijnlijk.
Met commands in creative ja, niet in survival en ik praat eigenlijk altijd vanuit het standpunt survival mode zonder cheats!BaRF schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:02:
armor stands zijn toch echt wel uitgebreider/handiger dan die van Bibliocraft, aangezien je diverse onderdelen kunt draaien etc. Die van Biblio zijn statisch
En ja, de zipcrowd bedoel ik idd. En ik heb ook ooit ergens gelezen dat ze de game wouden afronden als de mod-api compleet is, zodat de community het kan overnemen en je nieuwe content in mods moet zoeken. Maar zeker weten doe ik dit niet (ik denk, zo lang het spel nog goed verkoopt blijven ze content maken).
En zo uitgebreidt zullen ze bij Mojang niet doen nee, of misschien zelfs niet kunnen. Maar ik zie graag meer thematische en uitgewerkte patches dan huidige random dingen (ongeacht hoe uitgebreidt, combat was maar een voorbeeld, ik kan ook villages, horses, farming, world gen, ondergrondse biomes, e.d. noemen).
Kort voorbeeld, horse patch met het toevoegen van paarden had ik daar meer omheen gedaan. Voeg dan dingen die het reizen/verkennen/paardrijden meerwaarde geven zoals;
- Slaapzak of tent (on the fly slapenen op de rug van een paard van opslaan)
- Kampvuur (on the fly furnace, maar dan enkel voedsel kunnen koken en leuke nieuwe lichtbron voor in bijv. je openhaard)
- Rugzak (grotere inventory gezien je veel op pad bent)
- De mogelijkheid om een extra paard (mule) met een touw aan jou paard te knopen zodat beide even hard lopen zonder dat het tweede paard los komt oid (en dus nog meer inventory bij de hand met reizen)
- Stal gebouw in villages (met nieuwe type villager en paarden)
- Nieuwe voedsel bronnen zoals bessen e.d. (on the fly eten verzamelen)
- Relics??? (reden op je paard te springen en de wereld te verkennen, te vinden in verschillende dungeons/biomes als item en world gen als blok e.d.)???
- Nieuwe mod, dead knights (melee skeleten met schild/zwaard op paard, met charge aanval, zombie en skeletten paarden zitten al ingame en met commando's op te roepen)
- etc ...
Efijn, ik ben een dromer als het op de potentie van Minecraft aan komt.

FYI patch 1.8 is vanaf vandaag officieel uit.
Inderdaad, enkele gasten hebben zelf een liedje erover gemaakt: YouTube: The 1.8 Song! - Minecraft "Bountiful Update" Song!
wilde net weer een bukkit server op zetten (ben er een tijdje uit geweest)
maar hij is niet meer van de site te downloaden
dan maar vanilla zonder pluging mogelijkheden, of kunnen we die plugins eindelijk in de originele minecraft server verwachten?
maar hij is niet meer van de site te downloaden
dan maar vanilla zonder pluging mogelijkheden, of kunnen we die plugins eindelijk in de originele minecraft server verwachten?
Er is een copyright claim gedaan door een devver die 2 jaar geleden is gestopt bij Bukkit, blijkbaar om Mojang tot een actie of reactie te dwingen.
Eerst wilde Evilseph (de grote man achter Bukkit) het hele project platgooien, maar dat werd verhinderd door zijn collega's.
Nu is er een juridisch steekspel gaande om Bukkit gaande te houden, en ook om Bukkit weer meer los te maken van Mojang, zij hadden Bukkit ruim 2 jaar geleden gekocht om ze te supporten, maar zijn nu redelijk unfair bezig naar Bukkit toe.
Ikzelf snap maar half wat er gaande is omdat ik geen kennis heb omtrent deze juridische materie, maar dit is iig een behoorlijk erop of eronder moment voor bukkit...
Wat leesvoer omtrent deze ontwikkelingen:
http://forums.bukkit.org/...reness-dmca-claim.309376/
http://forums.bukkit.org/...for-legal-reasons.309284/
Edit:
Ook Spigot heeft een DMCA claim ontvangen, maar zij zijn begonnen om deze aan te vechten:
http://www.spigotmc.org/threads/dmcad.28536/
Eerst wilde Evilseph (de grote man achter Bukkit) het hele project platgooien, maar dat werd verhinderd door zijn collega's.
Nu is er een juridisch steekspel gaande om Bukkit gaande te houden, en ook om Bukkit weer meer los te maken van Mojang, zij hadden Bukkit ruim 2 jaar geleden gekocht om ze te supporten, maar zijn nu redelijk unfair bezig naar Bukkit toe.
Ikzelf snap maar half wat er gaande is omdat ik geen kennis heb omtrent deze juridische materie, maar dit is iig een behoorlijk erop of eronder moment voor bukkit...
Wat leesvoer omtrent deze ontwikkelingen:
http://forums.bukkit.org/...reness-dmca-claim.309376/
http://forums.bukkit.org/...for-legal-reasons.309284/
Edit:
Ook Spigot heeft een DMCA claim ontvangen, maar zij zijn begonnen om deze aan te vechten:
http://www.spigotmc.org/threads/dmcad.28536/
[ Voor 10% gewijzigd door Richub op 04-09-2014 09:27 ]
Short:
Verkocht aan Mojang
Nu klagen dat ze dat toch niet wilden en dus rechtzaak
Kansloos dus
Verkocht aan Mojang
Nu klagen dat ze dat toch niet wilden en dus rechtzaak
Kansloos dus
IMHO kan dit Mojang alleen maar verlies opleveren: Juist de Bukkit servers met alle mods die beschikbaar zijn is voor veel spelers (inlusief ikzelf
) de reden geweest MC aan te schaffen.
Bukkit weg = misschien wel 50% van de spelers weg, als er geen goed alternatief opkomt. Plus dat er dan minder nieuwe spelers bij zullen komen...
Bukkit weg = misschien wel 50% van de spelers weg, als er geen goed alternatief opkomt. Plus dat er dan minder nieuwe spelers bij zullen komen...
Alternatief in de vorm van Forge dan?
Die zijn niet altijd bij met de meest recente versie, maar dat werkt toch goed?
Die zijn niet altijd bij met de meest recente versie, maar dat werkt toch goed?
Dat is wel heel zwartwit met wat random bedachten getallen. Zo heb ik Minecraft voor vanilla aangeschaft (back in de pre-alpha days) en vele spelers met mij.Richub schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:15:
IMHO kan dit Mojang alleen maar verlies opleveren: Juist de Bukkit servers met alle mods die beschikbaar zijn is voor veel spelers (inlusief ikzelf) de reden geweest MC aan te schaffen.
Ik weet de ins en outs niet maar het kan best zijn dat Mojang ze gekocht hebben omdat ze zelf een mod-api ontwikkelen en dat er in het contract stond dat als mojang zelf de mod api heeft dat bukket ophoudt te bestaan.
Zomaar een gedachtegang zonder onderbouwen maar dat zou maar zo kunnen.
En als Mojang straks de mod-api op orde heeft hebben we bukket niet meer nodig en kan iedereen happydepappy hun mods blijven spelen en verdwijnt er niemand van de spelers.
Naja, zonder de feiten kunnen we er eigenlijk weinig zinnigs over zeggen natuurlijk.
Verwijderd
Hi Guys,
ik weet niet of dit de juiste plek is(vast niet:)) maar ik wil een Minecraft vanilla 1.8 SMP server met worldborder etc. opzetten ala Mindcrack. Ik zoek alleen nog mensen die hier interesse in hebben.
Server opzetten is geen probleem.
mijn skype: pretjeuh1
vanavond eerste start maken?
ik weet niet of dit de juiste plek is(vast niet:)) maar ik wil een Minecraft vanilla 1.8 SMP server met worldborder etc. opzetten ala Mindcrack. Ik zoek alleen nog mensen die hier interesse in hebben.
Server opzetten is geen probleem.
mijn skype: pretjeuh1
vanavond eerste start maken?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2014 13:21 ]
Ik ben wel benieuwd wat voor regels/settings je wilt voor je server.
Als je ala Mindcraft een kleine, maar langzaam grotere world border doet, dan moet op zijn minst whitelisten. Want dan zit iedereen binnen grief bereik zeg maar.
Als je ala Mindcraft een kleine, maar langzaam grotere world border doet, dan moet op zijn minst whitelisten. Want dan zit iedereen binnen grief bereik zeg maar.
Verwijderd
true, uiteraard een whitelist!
difficulty=3
pvp=true
level-type=DEFAULT
gezamenlijk town idee creeren, beetje pranken, etc.
als je IGN geeft dan start ik de server en voeg ik je toe aan de whitelist.
difficulty=3
pvp=true
level-type=DEFAULT
gezamenlijk town idee creeren, beetje pranken, etc.
als je IGN geeft dan start ik de server en voeg ik je toe aan de whitelist.
Joene is mijn IGN.
Gamebuster en becky1360 < 2 minecraft nicknames. Mag ik servername? We spelen gewoon braafjes eerlijk mee.
[ Voor 77% gewijzigd door Gamebuster op 05-09-2014 23:54 ]
Server IP/naam zou wel handig zijn idd. Desnoods via DM.Gamebuster schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 23:53:
Gamebuster en becky1360 < 2 minecraft nicknames. Mag ik servername? We spelen gewoon braafjes eerlijk mee.
Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers