Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-07 18:41
Ik geloof dat ze die zelf handmatig moeten toevoegen.

Ik heb zelf ook een noob vraagje, ik ben net opnieuw begonnen met een world en zet als eerste wat Steam Dynamo's op. Ze zijn van water voorzien via aan Aua Accumulator(?), maar als ik er kool in laat zitten dan verbruiken ze die langzaam.

Valt er iets aan te doen dat ze alleen kool gebruiken als ik het nodig heb? Heb wel eens iets gezien met een lever ernaast zetten ofzo? Weet het niet zeker meer dus vandaar dat ik het hier even vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-07 07:57

Madstorm

Derping all the way!

Hapkoek schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:15:
Ik geloof dat ze die zelf handmatig moeten toevoegen.

Ik heb zelf ook een noob vraagje, ik ben net opnieuw begonnen met een world en zet als eerste wat Steam Dynamo's op. Ze zijn van water voorzien via aan Aua Accumulator(?), maar als ik er kool in laat zitten dan verbruiken ze die langzaam.

Valt er iets aan te doen dat ze alleen kool gebruiken als ik het nodig heb? Heb wel eens iets gezien met een lever ernaast zetten ofzo? Weet het niet zeker meer dus vandaar dat ik het hier even vraag.
Met een lever kun je ze volgens mij aan / uit zetten. Maar ik weet niet of dat werkt met steam dynamo's. Wat vaak wel wordt gedaan is tussen de dynamo's en machines een energy storage te plaatsen. Bijvoorbeeld een Redstone energy cell.. Hierdoor verbruikt hij de coal wel, maar zal het meeste gewoon opgeslagen worden in de energy cell... En zo heb je een kleine backlog aan power....

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 09:37
Als je de interface van de dynamo opent, dan zie je -net zoals bij andere TE apparaten- dat je het via een redstone signaal kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-07 16:00

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Steam Dynamo's produceren tussen de 4 en 80 RF/t, ligt er aan hoeveel je van die energie gebruikt. Ze gaan dus niet helemaal uit, tenzij je er een lever op zet. Maar uit/aanzetten kost extra resources (omdat de interne energiebuffer van de dynamo langzaam leegloopt als de dynamo uitstaat), wat dus alleen handig is als je langere tijd geen energie gebruikt.
Je kan wel een leadstone energy cell gebruiken om energie in op te slaan, zodat je iig een buffer hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Blitzdoctor op 13-03-2014 13:08 ]

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 00:38

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

kleine tip: gebruik geen coal voor energie.
spoiler:
gebruik charcoal (= hout verbranden). Coal kun je beter sparen zodat je daar later diamanten van kunt maken. let wel dat charcoal in een steam engine niet maximaal stoom genereerd maar het is daarmee in combinatie met een tree farm een onuitputtelijk bron van energie. probeer early game wel zo snel mogelijk een magma dynamo te krijgen. Is effiiciente manier om erergie te vergaren. naar bedrock graven, lavameertje zoeken en een pomp aansluiten. Done :-)

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wubinator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:05
Ben ik het op zich mee eens, maar als je net in een wereld start of in de begin fase bent is het wel handig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Oke ga ik zo doen, ik zou toch ook met een ender pipe of iets dergelijks lava kunnen pompen uit de Nether, is ook redelijk onuitputtelijk :+

Tree farm mod heb ik er trouwens niet in zitten, zou wel een leuke zijn denk ik. :)

Probeer nu eerst TE en IC onder de knie te krijgen maar dat is al een aardige kluif. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Hapkoek op 13-03-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

@Hapkoek,

True maar early game is het best lastig om aan ender pearls te komen voor het maken van een enderpump / tank / chunk loader maar je hebt gelijk.

Wat betreft de tree farm, als je deze niet hebt zou je kunnen kijken naar Steve Carts, zit ook een treecutter in....just sayin :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Maddog McHare op 13-03-2014 14:48 ]

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ooh die bedoel ik! was in de war. ;)

Klopt trouwens wel van de Enderpearls.
Vanavond als eerst maar eens flink minen.

Edit: Ik zat te denken aan charcoal maar kun je met Tinkers een axe met auto-smelt maken zodat als je hout hakt dat je meteen charcoal krijgt?

[ Voor 59% gewijzigd door Hapkoek op 13-03-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

@Hapkoek

Ja dat kan maar is minder efficient. gebeurd in verhouding 1:1.

spoiler:
je kunt beter een TE sawmill maken, deze zet boomstam om in planken. Vervolgens kun je beter boomstam verbranden met planken = hoger rendement omdat de sawmill 1 hout omzet in 6 planken ipv 4. Planken geven dezelfde energie als boomstam.

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Oh oke, die ken ik nog niet. :) Klinkt inderdaad beter. Tevens is die modificatie voor een axe lastig te krijgen nu in dit stadium. ;)

Als ik diamonds ga zoeken ga ik meestal op layer 11 zitten. Dat doe ik eigenlijk al een hele tijd maar is er inmiddels nog verandering in gekomen? Of is het prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:58
Ik kom vrijwel nooit in dit topic omdat ik vrijwel altijd solo speel. Ik speel vaak vanilla met enkel een texture pack mod (sphax pureBDcraft). Nu weet ik dat er diverse mods te verkrijgen zijn, met name de mods waar je engines e.d. mee kan bouwen lijken leuk (buildcraft?), alleen werkt dit ook goed samen met texture packs?

Zo ja, welke mods kunnen jullie me aanraden? De mods moeten wel compatible zijn met de laatste versie van MC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

@SparksNL

zie mijn eerdere post:
Ik zelf gebruik de FTB-lancher en speel Direwolf20 pack 1.6.4 met Sphax textures + DW20 add-on. Ik had hetzelfde probleem met lag maar heb hier de volgende settings gebruikt en het werkt nu veel beter.

Wat voor mij heeft geholpen:
- toewijzing geheugen maximaal 50-75% van je beschikbare geheugen reserveren. Te veel reserveren voor MC neemt noodzakelijke resources weg voor je systeem. Zelf heb ik 12GB waarvan 6GB toegewezen aan MC.
Wanneer je 4 GB hebt zou ik max 2 GB toewijzen. Natuurlijk ook afhankelijk wat je op de achtegrond hebt draaien.
- Gebruik als startup prefix het volgende: -XX:MaxPermSize=128M
achtergond info
In de FTB launcher kun je dit invoeren onder options-> Advanced settings
dit heeft een bijzonder goed effect op laadtijden en verkort het laden van NEI aanzienlijk. Als je meer dan 6GB geheugen hebt zou je ook 256M kunnen overwegen.
- Verder in-game onder je grafische instellingen.
* wolken uit.
* OpenGL aan
* Speel wat met de render distance. Als je veel onder de grond of in-base speelt heeft een hoge render distance geen nut. Zet hem default op short - small.

Bovengenoemde geeft een drastische verbetering qua performance, als je er niet uitkomt DM me maar.
(Bijna) alle textures van de modpacks zijn in Sphax textures. eerst pureDBcraft texturepack downloaden dan even zoeken op het forum op direwolf20 1.6.4 texturepack. DW20 texturepack dien je te openen met winrar oid en de asset folder te droppen in de puredb texture archive.. Als je FTB-launcher gebruikt kies dan direwolf20 modpack en versie 1.0.16 (dit is de laatste versie die compatible is met de texturepack).

nadeel is wel dat je niet op 1.7 kunt spelen omdat de mod-community nu eenmaal tijd nodig heeft de mods aan te passen op de nieuwe vanilla versie.

BTW ik speel ook alleen singleplayer :-)

@Hapkoek

Level 11/12 is prima.
Wil je snel en eficient minen ( met het handje, dus niet geautomatiseerd)
spoiler:
kijk dan eens naar een mining laser

[ Voor 22% gewijzigd door Maddog McHare op 13-03-2014 16:57 ]

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Oke zal ik even doen, heb gister m'n eerste hammer gemaakt en daarmee gaat het ook vlot. Tinkers weet ik al best wat vanaf, tijd terug veel mee gedaan dus is nu even opfrissen.

Als mijn huidige resources het toelaten zou een mining laser leuk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Maddog McHare schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:31:
@SparksNL

zie mijn eerdere post:

[...]

(Bijna) alle textures van de modpacks zijn in Sphax textures. eerst pureDBcraft texturepack downloaden dan even zoeken op het forum op direwolf20 1.6.4 texturepack. DW20 texturepack dien je te openen met winrar oid en de asset folder te droppen in de puredb texture archive.. Als je FTB-launcher gebruikt kies dan direwolf20 modpack en versie 1.0.16 (dit is de laatste versie die compatible is met de texturepack).

nadeel is wel dat je niet op 1.7 kunt spelen omdat de mod-community nu eenmaal tijd nodig heeft de mods aan te passen op de nieuwe vanilla versie.

BTW ik speel ook alleen singleplayer :-)
Wat je noemt is een complete mod pack? Lijkt me nogal overweldigend als ik de lijst zo bekijk. Is dit niet iets te veel van het goede als je normaliter enkel vanilla speelt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

@SparksNL,

Lijkt veel en dat is het ook maar deze modpack is in mijn ogen goed gebalanceerd. Ookal zit er veel in, je hoeft niet alles te gebruiken natuurlijk. Je kunt natuurlijk alleen maar bepaalde mods gebruiken maar de diversiteit maakt het juist mooi.
Weet wel dat de dingen of onderdelen die je (nog) niet. Kent ook niet snel in aanraking mee komt.

Los daarvan kun je in de FTB launcher ook mods gewoon uitzetten.

Je kiest nog altijd je eigen weg, of er nu veel of weinig mods in zitten.

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Maddog McHare schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:44:
@SparksNL,

Lijkt veel en dat is het ook maar deze modpack is in mijn ogen goed gebalanceerd. Ookal zit er veel in, je hoeft niet alles te gebruiken natuurlijk. Je kunt natuurlijk alleen maar bepaalde modus gebruiken maar de diversiteit maakt het juist mooi.
Weet wel dat de dingen of onderdelen die je (nog) niet. Kent ook niet snel in aanraking mee komt.

Los daarvan kun je in de FTB lunchen ook mods gewoon uitzetten.

Je kiest nog altijd je eigen weg, of er nu veel of weinig mods in zitten.
Inmiddels heb ik de FTB launcher werkend onder versie 1.6.4. Ik heb de default mods allemaal uitgezet want dit is echt te overweldigend. Binnen de launcher zie ik Direwolf20 terugkomen, alleen geen 1.0.16, wel 1.0.18?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Rechts boven staat recommended kies hier 1.0.16

Zet anders NEI , IC2, TInkers construct en TE aan. Dat zijn basis mods die je het wat makkelijker maken.

[ Voor 59% gewijzigd door Maddog McHare op 13-03-2014 20:51 ]

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:30
Ik ben nu begonnen met bouwen in de void age, erg creepy age :P. Maar wel lekker hoge FPS en je begint automatisch een beetje aan een space design :).

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07 17:27
Venxir schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:54:
Ik ben nu begonnen met bouwen in de void age, erg creepy age :P. Maar wel lekker hoge FPS en je begint automatisch een beetje aan een space design :).
na-aper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Heh, valt wel mee als je het ziet. Ik bouw geen ruimteschip, ik heb het over spacy design ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Hebben jullie een tip hoe snel aan die pages te komen voor het maken van de ages? Gewoon de villagers chests leegroven of kun je ze zelf maken?

@Mel hieronder, THNX

[ Voor 7% gewijzigd door Maddog McHare op 17-03-2014 11:52 ]

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Maddog McHare schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:58:
Hebben jullie een tip hoe snel aan die pages te komen voor het maken van de ages? Gewoon de villagers chests leegroven of kun je ze zelf maken?
Je kunt het beste een random age maken, als hij stabiel is kun je daar libraries vinden met een stuk of 10 pages op lecterns en in een verborgen chest. Maak een notebook om je pages in te doen en explore tot je hebt wat je wil (kan wel even duren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ja inderdaad, je eerste page zoeken is eigenlijk het lastigste vind ik. Die zij te vinden in chests/temple's/village's. Als je die hebt kun je een age maken en daar een libarie zoeken. Opzich zijn die meestal redelijk goed te vinden vind ik.

Soms zie je al als je net gespawnt bent en soms is het even zoeken, maar over het algemeen heb ik hem meestal na een minuut of 5-10 wel gevonden. Laat staan als je een ship hebt of een jetpack ofzo. Dan vind je hem zo. Ik heb het tot nu toe met de voet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Nog niet veel met ages gedaan maar nu dat mijn quarry behoorlijke gaten loopt te maken vind ik het "netter"om deze in een andere age te laten minen. Enderchest eraan knopen en voila.
Jetpack al equiped dus maar snel eens op zoek naar een library!

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Anders kan je nog altijd een ender qaurry doen, die vult gaten met dirt :). Dan nog gebruiken wij op de server aan andere age voor quarries omdat het toch het terrein in grote mate egaliseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Filler is daar ook geschikt voor. ;)

Hoe krijg je eigenlijk fuel voor je jetpack? Ik lees dat je olie nodig hebt, maar stel ik heb een jetpack en ik moet dus nog het hele proces beginnen, wat moet ik dan allemaal doen? Of heeft iemand misschien ergens ene duidelijk uitleg staan ofzo?

Dus ik heb mijn olie ader gevonden en dan wat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Laatst online: 19-07 19:54
Volgens mij worden die fuel jetpacks bijna niet meer gebruikt. In plaatst daar van zou je eens kunnen kijken naar een electric jetpack, die kan je gewoon opladen in een batbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Oh oke, dat zou een stuk makkelijker zijn haha.

Edit: zit die bij dezelfde mod als de normale jetpack die op fuel gaat?

[ Voor 44% gewijzigd door Hapkoek op 17-03-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

@Hapkoek

Ja zelfde pack, Hou er rekening mee dat dat ding "redelijk snel" leeg gaat. Als je dan in de Nether rond vliegt kan dat een warm avontuur zijn. Je zou om toch bij te laden standaard een MFE mee kunnen zeulen met een lappack oid. Zorg verder dat je ook goed schoeisel hebt om fall damage op te vangen.

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Oke thanks! Zal eraan denken. :)

Zag trouwens ook sinds kort 'Attack of the B-team', iemand hier al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07 14:24
Hapkoek schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:59:
Oke thanks! Zal eraan denken. :)

Zag trouwens ook sinds kort 'Attack of the B-team', iemand hier al geprobeerd?
Ik wou net gaan vragen wie deze modpack ook speelt!

Ik heb er een beetje, met de nadruk op een beetje, mee gespeeld. Het is leuk, vooral voor de decoratieve bouwers onder ons (zoals mij) met carpenter blocks, doors, stairs, etc die je van verschillende textures kan voorzien (bijv. stairs met zijkant cobble, houten treden en voorkant dirt of een deur die van onderen wooden logs is en van boven wooden planks).

Of chisel mod, welke vele texture opties geeft voor heel veel blokken (bijv, 16 mossy cobblestone textures) wat heel leuk bouwen/decoreren is en deze blokken zijn weer te combineren met de carpenter blocks, doors, stairs, etc. :D

De insane ore generation vind ik eigenlijk niet heel leuk. De eerste 20 stappen in een willekeurige grot geven al meer materialen dan je nodig hebt, incl. redstone en diamonds. Hierdoor zijn dingen als tinker construct smelting en pulverizors eigenlijk overbodig.

Maar het voelt wel wat meer buggy en kaal dan bijvoorbeeld Direwolf20 pack (tropicraft is bugged as hell, mobs doen niks bijv.). En ik mis bibliocraft. :P

Echter, wint Attack of the B-Team veel populariteit en wordt binnenkort ook geupdate dus wie weet wat de toekomst brengt. :)

Dus voor diegene die graag mooie gebouwen maken ipv ingewikkelde technische dingen/automatiseren kunnen veel plezier beleven hieraan. Mensen die juist dat ingewikkelde technische stuff leuk vinden moeten hier van weg blijven, meer dan Thermal Expansion, MFR en Galacticraft vind je niet in Attack of the B-Team pack.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
@Dreanor

Eigenlijk zou je dan het TPPI pack eens moeten proberen. Die heeft ook Chisel en Carpenter's blocks maar mist de tech tree dan weer niet. En hij heeft natuurlijk bibliocraft ;)

http://ftbwiki.org/Test_Pack_Please_Ignore

[ Voor 8% gewijzigd door Racemol op 17-03-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ik zit hem dus ook een beetje te spelen en toen ik een ravijn in keek zag ik al diamond zitten, even gauw een iron pickaxe gemaakt maar ik kon het niet minen.. Althans, het ging heel erg traag en vervolgens kreeg ik de diamond zelf niet.. Probeerde vervolgens Aluminium/gold/redstone maar ik kon geen van alle minen..

Voor de rest is de modpack leuk, heb al wat delen van mobs gevonden in een villages alleen kan geen crafting recipe zien.. Dat geld ook voor een robot die ik tussen NEI zag staan. Hoe kan ik er dan achter komen hoe ik het maak of wat ik er mee moet?

Voor de liefhebbers hier de trailer:
YouTube: Technic Modded Minecraft Pack 'Attack Of The B Team!' Trailer

[ Voor 13% gewijzigd door Hapkoek op 17-03-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Maddog McHare schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:14:
@Hapkoek

Ja zelfde pack, Hou er rekening mee dat dat ding "redelijk snel" leeg gaat. Als je dan in de Nether rond vliegt kan dat een warm avontuur zijn. Je zou om toch bij te laden standaard een MFE mee kunnen zeulen met een lappack oid. Zorg verder dat je ook goed schoeisel hebt om fall damage op te vangen.
Maak een deel van de powersuit (Maakt niet uit welk deel), en zet daar een medium batterij in. Dan kan die jetpack een eeuwigheid mee. De powersuit onderdelen voeden alle items in je inventory.

[ Voor 4% gewijzigd door Seth_Chaos op 18-03-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-07 07:57

Madstorm

Derping all the way!

Seth_Chaos schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:08:
[...]

Maak een deel van de powersuit (Maakt niet uit welk deel), en zet daar een medium batterij in. Dan kan die jetpack een eeuwigheid mee. De powersuit onderdelen voeden alle items in je inventory.
Oh alles in je inventory? Ik dacht de ze alleen alle modules voedde wat in je suit zat.. maar dus als ik een pick met tinkers maak, en zet er een modifier op waardoor die elektrisch opgeladen kan worden, repareert de batterij die in je suit ook de pickaxe? Of werkt dit niet zo? :9

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
yes dat werkt zo, hij kan zelfs een resonant flux capacitor in je inventory gebruiken om je suit te laden en die laadt dan weer je pick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

@Uncle Mel,

Mag hopen dat daar wel een verlies op zit? Anders is dat natuurlijk niet echt "netjes":-)

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Seth_Chaos schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:08:
[...]

Klinkt als een goeie oplossing. Tevens zal ik dat dan meteen gebruiken voor Tinkers tools. :)
Thanks!

Even nog iets over die andere modpack, je ziet dus veel resources op hogere lagen die je normaal niet daar zou vinden, zoals die diamond bijna aan de oppervlakte.. Alleen ik na ze dus niet minen? Kent iemand deze mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

@Hapkoek,

Volgens mij is dat "Insane ore generation" o.i.d. geen ervaring mee; vind persoonlijk dat daarmee het "spel"te makkelijk wordt, maar hey, wie ben ik om daar wat van te vinden? Als het voor jou werkt lekker doen!

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ik ken de hele mod nog niet. :P Maar kon de ores niet minen vandaar dat ik het raar vond. Zal eens wat opzoeken over die mod. Het is inderdaad wel erg makkelijk als je in de eerste 5 minuten al 10 diamond hebt gezien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb deze week eens gekeken naar de mod pack Monster, waar toch wel hele leuke dingen inzitten die in direwolf20 ontbreken, zoals kernfusie reactoren en gave windturbines en zo. Nu heb ik het plan om een Monster server op te zetten en mn oude direwolf server te importeren in een Mystcraft age zodat we de basissen die we al hebben als staging base kunnen gebruiken, in plaats van weer helemaal opnieuw te moeten beginnen. Ik weet dat het mogelijk is, heeft er iemand hier daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
In theorie is dit mogelijk. FTB gebruikt universal configs waarbij (wederom in theorie) de block id's hetzelfde zijn.

Maar probeer het uit, download een backup en open hem in monster, als het lukt kun je op de nieuwe server een mystcraft age maken die overworld nabootst en de regions importeren (copy paste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Om even terug te komen op Attack of the B-team, het probleem wat ik had met minen is weg nadat ik hem opnieuw op had gestart.

Voor de rest is het een pack die je niet te serieus moet nemen, in de zin van, dit is ook om erbij te hebben. Aangezien je zo snel alle resources hebt die er te krijgen zijn gaat de lol er natuurlijk wat sneller van af. Het is een soort creative maar dan toch survival. ;)

Je boekt nu veel sneller voorruitgang wat voor de afwisseling ook wel eens grappig is om te doen. Ook heb je meer kans om met 'duurdere items' te spelen, om het even zo te zeggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 16:18
Maddog McHare schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:29:
@Hapkoek,

Volgens mij is dat "Insane ore generation" o.i.d. geen ervaring mee; vind persoonlijk dat daarmee het "spel"te makkelijk wordt, maar hey, wie ben ik om daar wat van te vinden? Als het voor jou werkt lekker doen!
Het is geen mod maar een aangepaste config. Cofh core zorgt ervoor. Ik heb de configs zelf ook vaak genoeg aangepast :-p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viperkesvp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02 09:39
lanerios schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 06:12:
[...]

Het is geen mod maar een aangepaste config. Cofh core zorgt ervoor. Ik heb de configs zelf ook vaak genoeg aangepast :-p
Een config die je trouwens ook kan aanpassen bij Direwolf20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Attack of the B-Team heeft met deze of komende update Bibliocraft, vertelde Bdubs in zijn laatste filmpje op youtube. *O*

Nu nog een manier vinden om de ore generation omlaag te halen als dat mogelijk is uberhaubt in tekkit ... FTB launcher is toch vele malen beter vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Weet iemand of het een bug is in Attack of the B-Team dat je de helft van je items verliest als je dood gaat? Heb nu een paar keer gehad en het is flink vervelend om al je tinker construct tools te verliezen :S

Meestal is er een grave maar nu ik een backpack gebruik vaak niet ...

Mis ik iets of ... ??? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Hmm vreemd, ken ik zelf zo niet..

Of er is in Tinkers een update geweest of het werkt bij mij niet goed.. Als ik een bijvoorbeeld een pattern maak van een hammerhead, vervolgens in de part builder leg met genoeg steen dan krijg ik niet de stone hammerhead om de cast te maken.. Na mijn weten doe ik het goed.. :P
(kan trouwens wel een screenshot maken mits het helpt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Dat is dus een beetje de reden dat ik Attack of the B-Team mijdt :( bugjes in custom packs die niet in elkaar zijn gezet door packmakers die het vaker hebben gedaan. Tuurlijk, in ftb zitten ook bugs, maar toch zegt mijn onderbuik dat deze minder en minder ernstig zijn.

In Attack of the B-Team zitten echter wel mods die ik graag op onze server zou hebben, voornamelijk de esthetische mods zoals chisel en carpenters blocks, maar ook advanced genetics om eindelijk een leuk alternatief voor MPS te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Er zitten inderdaad best wat bugs in.. Zoals dat ik eerst geen ores kon minen, maar dat was met een restart opgelost gelukkig. Dat van Tinkers valt ook wel te fixen alleen dan moet ik even wat cheaten. Dan gooi ik wel een beetje gold weg en pak ik de casts die ik nodig heb. :P Niet een leuke manier maar goed.

Over cheat gesproken, als je NEI naar cheat mode zet kun je niks pakken, dus je moet het op de vanilla manier doen. :+

Voor de rest is het opzich wel grappig hoor. Ben nog niet hele erge game-breaking bugs tegen gekomen behalve dat van Tinkers, dat was een domper. :P

Las trouwens ook hierboven dat dus misschien Bibliocraft erin komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Je gebruikt geen gold om een cast te maken hè, maar aluminium brass (3 aluminium+1copper in de smeltery) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Gold kan ook, vind dat net wat makkelijker in het begin stadium. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Hapkoek schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:39:
Gold kan ook, vind dat net wat makkelijker in het begin stadium. ;)
ik zag KingDaddyDmac het idd een keer doen, maar ik dacht dat dit een config was, mss staat ie in AotBt uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Uncle Mel schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:48:
Dat is dus een beetje de reden dat ik Attack of the B-Team mijdt :( bugjes in custom packs die niet in elkaar zijn gezet door packmakers die het vaker hebben gedaan. Tuurlijk, in ftb zitten ook bugs, maar toch zegt mijn onderbuik dat deze minder en minder ernstig zijn.

In Attack of the B-Team zitten echter wel mods die ik graag op onze server zou hebben, voornamelijk de esthetische mods zoals chisel en carpenters blocks, maar ook advanced genetics om eindelijk een leuk alternatief voor MPS te hebben.
Je onderbuik zit wel goed. Attack of the B-Team heeft meer bugs, voornamelijk tropicraft en wat kleinere bugs (zoals in mijn geval de grafsteen die niet verschijnt). Echter, heel game breaking is het niet, want gezien de verhoogde ore generation heb je zo weer je materialen terug. Als je alleen de ores mijnt, dan kom niet nog geen 10 levels diep als je echt alles weg wilt mijnen. :P

De pack trekt mij vooral omdat het technische gedeelte er bijna niet is en daar kom ik niet in, als ik DireWolf20 speel. Dan overzie ik het niet ofzo en haak ik vrij vlot af ...

Deze is vooral leuk en creatief bouwen met chisel, carpenter, etc. Al zou ik nog graag bees en tree breeding erin willen zien, die laatste vind ik ook leuk. :)
Hapkoek schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:27:
Er zitten inderdaad best wat bugs in.. Zoals dat ik eerst geen ores kon minen, maar dat was met een restart opgelost gelukkig. Dat van Tinkers valt ook wel te fixen alleen dan moet ik even wat cheaten. Dan gooi ik wel een beetje gold weg en pak ik de casts die ik nodig heb. :P Niet een leuke manier maar goed.

Over cheat gesproken, als je NEI naar cheat mode zet kun je niks pakken, dus je moet het op de vanilla manier doen. :+

Voor de rest is het opzich wel grappig hoor. Ben nog niet hele erge game-breaking bugs tegen gekomen behalve dat van Tinkers, dat was een domper. :P

Las trouwens ook hierboven dat dus misschien Bibliocraft erin komt?
Dat van casts maken doe ik met stone, en kan niet met cobble. Misschien zit het daarin? En voor sommige heb je 3 of 8 stone nodig om het te kunnen maken. Hier zat ik in het begin ook mee te klooien, maarja ik ben best een FTB noob dus misschien is dit gewoon basis kennis voor de meesten hier? :P

Bibliocraft zit er al in! Maar dan moet je bij de Tekkit launcher wel even de laatste build pakken en niet de default (er zit een klein radar icoontje onder het Attack of the B-Team icoontje in de linker balk waar je modpacks kan selecteren).

Nu ik dit type, misschien heb ik daardoor wel de bug met het verliezen van mijn items omdat ik niet de aanbevolen build speel maar de laatste versie met bibilocraft. :P

Ik heb trouwens nog wel een paar config files aangepast, voornamelijk van morph want ik ergerde mij kapot aan auto-morph als je een nieuwe mob dood. Dan morph ik uit bat-form en val ik ineens tussen de creepers of in de lava bijv. :P Of baby mobs staan standaard uit en dat heb ik aan gezet, ik wil in baby hamsters kunnen morphen haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Bedankt over je tip met de casts! Zal stone eens proberen, ik gebruikte in andere packs altijd gewoon cobble, dus edit deze post zo nog wel om te laten weten of het werkt.

Nu ik je zie lezen over dat auto-morphen, dat vind ik zelf ook hééél erg irritant. Kun je misschien uitleggen hoe je dat gedaan hebt? Kan eventueel wel in een privé berichtje ofzo. :) Zou super zijn! Heb zelf nooit zo met de config files gespeeld, vandaar. ;)

Edit: stone does the job. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hapkoek op 24-03-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ja, ik was ook gewend met cobble. :P

Auto-morph kan je in de config aanpassen, hier de locatie van de config file:
...\Technic\modpacks\attack-of-the-bteam\config\Morph.cfg

Open dit bestand (Morph.cfg) in Notepad (open notepad en sleep dit bestand erin).

Dan is het even dit bestandje doorlezen, alles staat heel erg netjes volledig uitgelegd wat het doet en welke waarden wat doen (over het algemeen 1=yes en 0=no).

Bijna helemaal onderaan staat het volgende:

# Will you insta-morph into a new morph acquired?
# 0 = No
# 1 = Yes
I:instaMorph=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ga het morgen aanpassen, thanks!

Edit: wat ik trouwens niet snap he, ik gebruik nu voor het eerst 'Betterstorage' daar heb je dus allerlei verschillende kisten, maar ik dacht zoals bij een andere chest mod dat diamond waarschijnlijk het meeste storage heeft.. Maar die heeft net zoveel ruimte als een iron chest.. Is hier een reden voor?

[ Voor 82% gewijzigd door Hapkoek op 25-03-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Hapkoek schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 01:19:
Ga het morgen aanpassen, thanks!

Edit: wat ik trouwens niet snap he, ik gebruik nu voor het eerst 'Betterstorage' daar heb je dus allerlei verschillende kisten, maar ik dacht zoals bij een andere chest mod dat diamond waarschijnlijk het meeste storage heeft.. Maar die heeft net zoveel ruimte als een iron chest.. Is hier een reden voor?
Wat je in het begin vooral moet doen is google gebruiken om info over een mod te krijgen. Tuurlijk mag je het hier vragen maar door de verschillende mods zelf op te zoeken leer je ook nieuwe dingen, die je wellicht niet zomaar tegen komt in-game. Je moet een modpack vooral niet als een één geheel zien maar gewoon als een verzameling mods die je zelf ook zo had kunnen maken. Elke mod is (in principe) standalone.

Wat in het begin ook leuk is, vind ik, om een mod uit je modpack te pakken en alles er over te leren. In game kan je NEI ook filteren per mod, en dan gewoon neuzen wat elk item doet etc.

Om op jouw vraag terug te komen..
Voor better storage kom je al snel op een forum post uit, zie deze: http://www.minecraftforum...-betterstorage-08045-wip/

Daarin vind je het volgende stukje:

"Reinforced Chests work just like normal chests. Compared to them, they have 12 more slots of storage and are completely resistant to creeper explosions. They can be made from different materials, like iron, gold, diamond, emerald, and if you use mods, copper, tin, zinc, silver and steel. The material doesn't affect the chest in any way other than how it looks."

Ofwel, het materiaal wat je gebruikt is alleen visueel. De reden? Dat heeft de ontwikkelaar van de mod zo bedacht :)
Je bent denk ik in de war met de IronChests mod. Daar is het wel zo dat een diamond chest (81 slots) veel meer storage heeft dan een iron chest.

Tijdens het opzoeken van jouw vraag kwam ik echter storage crates tegen. Die delen blijkbaar de inventory met crates die er naast staan. Als ik het goed begrijp kan je op deze manier dus een groot multi-block structure maken met een mega-opslag! Dat is nog eens leuk, en had ik niet gevonden als ik niet opzoek was gegaan naar het antwoord op jouw vraag. Zie hier dus meteen mijn redenatie voor mijn eerste alinea ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485956

Minecraft Realms is nu beschikbaar in Nederland las ik net op Twitter.

https://twitter.com/danfrisk/status/448457943240171520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
en om daaraan toe te voegen: speel eerst wat rond in creative om dingen te testen, dan hoef je niet eerst te craften om de werking van iets te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ga ik doen, bedankt heren!

Ik werd net trouwens wel verrast, ik had een T-rex in m'n basement, was leuk als experiment alleen keek d'r niet zoveel meer naar om, nou wilde ik eens checken of hij nog leefde, echter was hij helemaal volgroeid en dan kunnen ze (volgens mij) alle blocks kapot maken in een radius van 5x5 :+

Mijn basement is nu wel iets groter. }:O 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door Hapkoek op 25-03-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Heb je hier ervaring mee? Lijkt een leuke optie te zijn, alleen geen idee hoe de performance is etc.

Wellicht leuk om dit voor een vanilla server op te zetten. Tientje per maand voor 20 users / 10 online - als ik het goed zie!

[ Voor 15% gewijzigd door Racemol op 25-03-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Vrij duur imo :P. Wij kunnen met 85 man tegelijk en onbeperkt online en dan voor iets meer dan €20 per maand. vanilla hosten is ook peanuts natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Dat niet alleen je bent volgens mij ook nog flexibel ... Realms ondersteund geen mods, texture packs, oudere versies van MC of nieuwere snapshots. Dat vind ik best opvallend eigenlijk maar goed. :)

Ook kan je geen eigen werelden of maps uploaden.

Al met al vind ik de service best beperkt wat dat betreft. En de eerste paar zoek resultaten op een MC server huren geven al hetzelfde voor de helft van de prijs en zelfs meer.

Nu ben ik niet heel bekent met het hele server huren/hosten dus misschien zie ik iets over het hoofd, maar op het eerste gezicht is MC Realms niet de meest aantrekkelijke optie als je een MC servertje wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Wij zitten hier op Tweakers en weten natuurlijk wel hoe het werkt, hoe je een server in de lucht krijgt, hoe je dingen configureert als je het bij derden host etc.

Ik denk meer aan een ouder die zijn kinderen graag een optie geeft om online met vrienden te kunnen spelen. Zoals we intussen gewend zijn van MMO's wordt dat vaak native aangeboden of zelfs als enige mogelijkheid aangeboden. Minecraft had dat niet, daar gaat Mojang nu verandering in bieden en dat is naar mijn mening goed. Als ouder zou je het zelfs nog kunnen controleren, wie mag er wel op en wie niet.

Desondanks denk ik, dat voor een tientje per maand ik niet eens verder zou kijken naar andere partijen. Lekker simpel door Mojang laten regelen. Mits de performance natuurlijk flawless is en dat was ook de strekking van mijn vorige post. Ik ben nog steeds benieuwd hoe die performance is.

Nu nog zin vinden om met vanilla aan de gang te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
vanilla, dat was toch die versie waar je niet meer dan 3 dimensies hebt, het meest geavanceerde stukje redstone een comparator is en het mooiste blok stone bricks is? Ja dat ken ik nog wel van een grijs verleden...

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dreanor schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:10:
Attack of the B-Team heeft met deze of komende update Bibliocraft, vertelde Bdubs in zijn laatste filmpje op youtube. *O*

Nu nog een manier vinden om de ore generation omlaag te halen als dat mogelijk is uberhaubt in tekkit ... FTB launcher is toch vele malen beter vind ik.
Of je leest wat posts boven je? Is gewoon een Config, kan in elke Minecraft Client

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Of je doet even normaal tegen anderen? Je kunt hem ook iets verder op weg helpen, zoals welke config in welke folder. Dreanor weet heus wel wat confgs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Als je weet wat configs zijn, dan hoef je niet te weten waar ze staan. Staan namelijk allemaal op 1 plek

En om mijn eerste post weer te herhalen (want dat is blijkbaar beter dan mensen zelf te laten teruglezen)
1.) COFH Core zorgt voor de terrain gen in een groot deel van de mods.
2.) Dus pas deze aan, tadaa, alles opgelost

En het was een normale reactie.. mensen hebben het erover 6 uur eerder, 2 posts boven hem (ik en anderen), en dan is het dus normaal dat mensen niet lezen? ok dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Het gaat niet om wat je zegt (typt) maar hoe je het zegt (typt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Het gaat meer om de toon van jouw bericht lanerios. Ik weet dat het nog ochtend is, maar het is inmiddels woensdag en geen maandag. Tijd om het los te laten en je niet zo op de kast te laten jagen door iemand die gewoon een vraag stelt. ;-)

teamCofh zijn de makers van Thermal Expansion en hebben ook de config voor de oregen gecentraliseerd. Je kan in die config dus inderdaad helemaal zelf bepalen hoe vaak en op welke layers bepaalde ore spawned.

(Komt ie weer met TPPI): In TPPI hebben ze elke ore een eigen gebied op de y as gegeven en de veins vergroot, plus het aantal veins per chunk weer lager gemaakt. Hierdoor heb je best een grote vein als je iets vindt, maar je vindt minder vaak een vein. De laatste tijd beetje aan het testen geweest met dat modpack en het voelt al heel natuurlijk.

Via een commando in-game kan je een boek spawnen (/tppi ores) met uitleg over de ore verdeling in de grond. Voordeel is dat als je bijvoorbeeld koper nodig hebt, je even in het boek kijkt rond welke layers dat zit en je kan gericht minen. De hoeveelheid ore per chunk is niet aangepast, dus een quarry haalt in principe nog net zoveel naar boven als "normaal". Met de hand minen is op deze manier alleen flink gebuffed omdat je gericht kan gaan minen.

Anyway, ik ben zeer te spreken over de ore balance in het TPPI modpack, in tegenstelling tot wat ik lees over Attack of the B-team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
*zucht* Toon gezeik.. je kan aan een forum post NIET zien hoe iemand het bedoeld.

Ik verwacht dat mensen eerst even de laatste 2 pagina's lezen of de vraag misschien al is langs gekomen. Zo veel is dat toch niet?

Over de OreGen in Attack is wat geklaag ja, ik en mn vriendin vinden het zelf geweldig. Niet uren klooien om die laatste paar mats te krijgen, maar genoeg oregen om lekker met de mods aan te klooien.
In Direwolf20 erger ik me daar wel aan. Eindeloos copper, en nooit tin. Modpack update, is het weer omgedraaid.

Enige wat ik nog echt mis in de B-Team, Direwolf20 etc packs is een echt uitdagend power system. Zodra je wat hebt draaien (Steam engine + Steam Turbine etc) heb je totaal geen power issues meer.
Gewoon 3 a 4 power circuits maken, alles opgelost.

Heb nu op DW20:

Farming system (MF:R) animals, mobs, carrots, potatoes, wheat.
AE system
TE devices
BC devices)

Allemaal een eigen power system. En dus totaal geen moeite meer doen om uberhaupt nog iets te doen. 3x Quarry ernaast en een Miningwell system (zoals DW in zn videos heeft), en Creative is bereikt..

WTB mods met meer uitdaging en wat meer upkeep nodig

Universal Elec vind ik bijvoorbeeld nog steeds een van de leukere power gen mods :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Racemol schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:20:
[...]

Heb je hier ervaring mee? Lijkt een leuke optie te zijn, alleen geen idee hoe de performance is etc.

Wellicht leuk om dit voor een vanilla server op te zetten. Tientje per maand voor 20 users / 10 online - als ik het goed zie!
Persoonlijk heb ik geen ervaring met Realms, wel met een modded server. (Maar dat terzijde)

Wel heb ik een video gezien van jeb_, die minigames presenteerde. (zie YouTube: Mini Games on Minecraft Realms (work in progress))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
@lanerios
Ik wist niet dat het een config file was van de ore gen, dacht dat het een mod was.

Ben het wel eens dat tekst lastig te interpreteren is. ;) Ik las het niet zoals Mel en Racemol. Maar waar leg je de grens? Jij zegt nu twee pagina's, maar de ander vind het hele topic, en weer een ander verwacht eerst 300 uur zelfstudie en een werkstuk voordat je een vraag mag stellen. :P

Ik had het gemist dat die vraag recent al gesteld was, terwijl ik dit topic volg en dat terwijl dit topic niet heel snel loopt. :P

De ore gen in Attack of the B Team heeft twee kanten vind ik. Persoonlijk mag het wat minder, dan haal je iets meer voldoening uit het maken van een top tier tinker construct tool bijv. En worden pulverizors/tinker smelting en de luck enchant meer waard.

Maar heel erg vind ik het niet, het maakt de pack wel uniek zoals the B-team het bedoelde. Bdubs zegt zelf dat het meer om het creatieve gaat en als je minder ore gen wilt moet je maar vanilla of een andere modpack spelen. ;)

En qua creativiteit zit het prima met deze modpack.

Ik vind als we over balans praten DireWolf net zo slecht of zelfs slechter dan Attack of the B-Team. Early game kom je ores te kort totdat je de eerste 18 steam engines met boiler hebt en dan slaat het door. Dan heb je binnen no time meer resources dan je ooit zal gebruiken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Je vind inderdaad misschien teveel maar dan kun je wel weer wat meer in 'higher tech' inderdaad. Is ook wel eens leuk. Alleen iets minder kan wel ja.. Pak bijna niks meer op omdat ik toch teveel heb. Ik zou wel graag een andere mini-map hebben. Eentje waar je mobs ook kunt zien vind ik zelf altijd wat fijner als je specifiek naar iets opzoek bent.

Ik zit nu met teveel resources alleen ben nog geen een Emerald tegen gekomen... Hebben meer mensen dit? Best vreemd. :/

Voor de rest is het een leuk pack als je niet super technisch en liever mooie huizen maakt etc. Al kan beide redelijk goed vind ik.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Emeralds vind je (vanuit vanilla) alleen in een extreme hills biome. Vanaf y level 32 en verder naar beneden volgens mij. Kan best zijn dat het in AotBt ook zo is. Veel modpacks voegen emeralds ook aan andere biomes toe maar extreme hills zou je ze in ieder geval moeten kunnen vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Zal daar eens een kijkje nemen, denk dat ik dan meer geluk heb. ;) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Of je dumpt villagers in een smeltery mwuhahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-07 16:00

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Emeralds kun je ook krijgen door te traden met villagers.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Dat zou ook nog een optie kunnen zijn, zal eerst even extreme hills checken, heb fortune op m'n hamer en aangezien veins groter zijn en meer voorkomen zou ik daar best wat kunnen vinden denk ik.

Anders even een villager lief aankijken. :+

Ik zou trouwens te spelen met wat machine's en toen maakte ik voor de gein eens Energized Glowstone, denk dat dat toch wel de coolste light source is die ik tot nu toe heb. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

DireWolf heeft onlangs een serverplay aflevering over emerald farming uitgebracht...of het ethisch verantwoord is..... sjaa :-)

YouTube: Server Play S6E37 Emerald Farm and Pranks

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Was gister al bezig met zo'n soort farm alleen dan voor alle mobs met een grinder, zou eventueel voor villagers wel zo'n soort farm kunnen maken. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:23
Een grinder zal geen emeralds opleveren, je zal ze echt in een tinkers constructs smelter moeten laten vallen om zo vloeibare emeralds te krijgen. Andere optie is om emerald bees te kweken, maar dat is een studie opzich.

Nu we toch op het onderwerp mob farms aangekomen zijn, heb nu een wither star farm gemaakt met een turtle die de soulsand en witherskulls plaatst en vervolgens twee mffs forcefields (twee blokken dik) met shock aanzet om de wither te killen. Vervolgens gebruik ik die stars in een wither star generator waar je heel snel veel energie kan opwekken. Al met al best uitgebreide build, vooral omdat je eerst ook nog een wither skull farm (met autospawner en grinders) en een cursed soil farm coor de mob essence die de autospawner nodig heeft op moet zetten. Maar dat allemaal uitzoeken maakt het ook leuk natuurlijk, al is het eindresultaat best overkill :)

Met al die power laat ik vervolgens een mfr laser miner draaien, al is de opbrengst daarvan niet zo heel hoog gezien al de energie die je er in stopt.

Volgende stap is om met factorisation mijn binnenkomende ores te verwerken. Levert meer dan het dubbele op, maar komt wel heel wat bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Invisible_man schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:12:
Een grinder zal geen emeralds opleveren, je zal ze echt in een tinkers constructs smelter moeten laten vallen om zo vloeibare emeralds te krijgen. Andere optie is om emerald bees te kweken, maar dat is een studie opzich.
Ja snap ik, dan zou ik met pistons/drawbridge wel iets kunnen maken dat als ik villagers spawn dat ik dan de bodem weg haal en ze in de Smeltery laat vallen, moet wel te doen zijn. En als ik dan ander mobs wil laat ik de bodem weer terug komen en doet de Grinder z'n werk.

Ik liet mob essence in een tank van Openblocks stromen alleen je kan het niet zien dan, niet zoals bij liquid exp wat je er zo cool in zit dobberen. Je kunt alleen zien hoeveel MB erin zit als je met je muis erop gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Openblocks tanks zijn voor de grotere tanks niet echt aan te raden, veel lag. Ik zou eens naar de railcraft steel tank kijken (32 buckets per block i.p.v. 16 buckets zoals bij openblocks). Nadeel is dat je die niet flexibel kan bouwen en ook niet kan verplaatsen met liquids er in.

Voor het transporteren van mobs gebruik ik vaak mystcraft portals. Zo heb ik een zooi autospawners boven een mystcraft portal hangen die weer verwijst naar mijn cursed earth spawner room met grinders. Er zijn veel manieren, een piston hole met een smeltery er onder is ook gaaf :) Of als je toch die kant op gaat, kijk eens naar drawbridges van Tinkers (tip: Je kan er ook cursed earth IN stoppen - daarmee zou je dus je cursed earth spawner aan/uit kunnen zetten).

@Invisible_man: Gaaf project! Toevallig is bij ons op de server iemand precies dat aan het maken. Hij gebruikt alleen geen turtle om de wither te spawnen maar uuh iets Gandalfs achtig (Thaumcraft of AM2). Wat hij ook slim doet is hij gebruikt i.p.v. cursed earth en grinders de Tinker's construct essence berrie bushes. Die kan je met een harvester makkelijk farmen/looten en met een Autonomous Activator van TE "use" je die berries boven een sewer van MFR. Die maakt van de XP orbs weer netjes mob essence i.p.v. de openblocks liquid XP. Wellicht een idee :)

Wat je vervolgens met een generator moet die 40K RF/t levert weet ik niet :P Mijn MFR lasers draaien (om server lag laag te houden) op 12 HV Solar arrays per laser. Of eigenlijk 3 solars per pre-charger. En dat werkt goed, op full speed :) Totaal nu 4 lasers en dat geeft genoeg ore!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:23
Die twee minuten star-power draai ik in vijf minuten wel weg hoor :)

Een ore/essenceberry farm heb ik ook al overigens inclusief lamps of growth van thaumcraft. Voor de essenseberrys gebruik ik dan ook een autonomous activator, maar dan met een vacuumhopper. Nu alleen nog bedenken wat ik met meer dan 10k aan iron ingots ga doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Racemol schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:02:
Openblocks tanks zijn voor de grotere tanks niet echt aan te raden, veel lag. Ik zou eens naar de railcraft steel tank kijken (32 buckets per block i.p.v. 16 buckets zoals bij openblocks). Nadeel is dat je die niet flexibel kan bouwen en ook niet kan verplaatsen met liquids er in.

Voor het transporteren van mobs gebruik ik vaak mystcraft portals. Zo heb ik een zooi autospawners boven een mystcraft portal hangen die weer verwijst naar mijn cursed earth spawner room met grinders. Er zijn veel manieren, een piston hole met een smeltery er onder is ook gaaf :) Of als je toch die kant op gaat, kijk eens naar drawbridges van Tinkers (tip: Je kan er ook cursed earth IN stoppen - daarmee zou je dus je cursed earth spawner aan/uit kunnen zetten).
Ik ga wel wat spelen met Drawbridges ja, leuke dingen. ;)
Dit is een beetje het plan:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-RSSF77E7.jpg
Daaronder komen dan grinders/smeltery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Hapkoek schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:03:
[...]

Ik ga wel wat spelen met Drawbridges ja, leuke dingen. ;)
Dit is een beetje het plan:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-RSSF77E7.jpg
Daaronder komen dan grinders/smeltery.
Inspired by Ethoslab? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Correct! :D

Chille gast hoor, een van de betere in mijn ogen. :) Niet zo adhd en heeft altijd leuke creaties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik heb ook even een paar screens gemaakt.

https://imgur.com/a/YoFdG

1: 5x5 spawn room met cursed earth en 4 grinders.
2: 6 auto-spawners die ik met rednet cable aanstuur, plus portal naar de grindroom in plaatje 1.
3: Spawn room voor vliegende dingen. Links 4 grinders in de muur, rechts een paar fan's van openblocks. (denk aan die mini-ghasts uit de Twilight Forest)
4: Railcraft tank voor de helft gevuld met mobessence. Kan totaal bijna 21000 buckets opslaan.
5: Als extra mijn power towers. Die gaan aan/uit indien nodig, huidige screen staan er 2 aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Racemol op 27-03-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
1: lijkt verdacht veel op de laatste Etho episodes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Gelukkig is het pas een paar maanden zo :) Hebben we een hidden etho op de server? :P

Edit: Heb de episode even opgezocht en inderdaad. Kan ik wel uitleggen, de standaard range van de grinder is 5x5 dus je zal veel van die kamers in dat formaat zien. Dan is het logisch om glas te gebruiken zodat je er in kan kijken.. en glas in de hoeken is niet mooi dus zet je daar een ander blok. Et voilla, een spawnkamer ala Racemol.

Deze aflevering bedoel je toch?
YouTube: Etho MindCrack FTB S2 - Episode 15: Clay For Days

Wat hij doet met die safari launcher en ghasts is leuk bedacht. Geen idee wat hij met al die ghasts in safari netjes wil doen, iemand een idee?

[ Voor 85% gewijzigd door Racemol op 27-03-2014 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
ja zijn kasteel verdedigen de 30e wanneer forest raidable wordt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ah duidelijk :) Je merkt dat ik die Mindcrack gasten niet meer zo volg de laatste tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433685

Zijn er hier al mensen die MC Realms hebben aangekocht en zijn er hiet mensen die interesse hebben in het maken van een realm (of eventueel in het joinen van de mijne)? Sinds gisteren is Realms te spelen in Nederland en België, en ik zou het graag wel eens willen uittesten. En zeker omdat het enige wat ik mis in singeplayer survival de interactie met andere spelers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:22
Zo, sinds enkele dagen Wynncraft weer opgestart. Damn wat is dat een hoop verbeterd sinds het uit de closed beta is gegaan!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18450577/2014-03-31_18.50.03_small.png

Texturepack: PureDBcraft 128x
Minimap en bijbehorende waypoints zijn door mezelf licht customized versies van VoxelMap. Ik ben momenteel bezig een hele zooi waypoints (Steden) aan het toevoegen, en zal de config file daarna sharen voor de geinteresseerden ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is 1 April, wat heeft Mojang gedaan?
Iedereen is nu een villager.

https://mojang.com/2014/0...periencing-some-problems/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-07 08:10
En minecraft is verkocht aan EA -> http://www.minecraftforum.net/index.php ;)
Pagina: 1 ... 48 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers