Hapkoek schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:24:
Ja het lijkt inderdaad dat ze maar wat doen, nou zijn er nieuwe blokken die je randomly kunt vinden of maken van quartz.
Maar je hebt er niks aan.. Je kan ze ook nog glad/polished maken door een keer door je crafting bench te halen..
Dan denk ik, ga echt nadenken over leuke en ook nuttige updates.. Na een tijd FTB ofzo spelen dan merk je pas hoe weinig craften er in vanilla zit.
Tinkers is inderdaad erg gaaf, even doorhebben en het is easy. Wat ze nu update vind ik een beetje zinloos en doelloos.
Slime block is wel leuk en de verandering in enchanten moet ik nog even goed over nadenken.
Je hoeft er ook niks aan te hebben behalve dat het nieuwe bouwblokken zijn en voor nieuwe variatie/mogelijkheden zorgen.

En dat is ook prima maar ik snap wat je bedoeld.
Waarom niet een nieuwe ondergrondse biome, bestaande uit deze nieuwe steensoorten met pits of slime (slimeblokken) en roots (nieuw brewing ingrediënt of voor het maken/farmen van string of touw, waarbij je meteen functies aan touw kan geven?). Deze nieuwe steensoorten kan je enkel met iron of diamant pickaxe mijnen (zodat het niet meteen toegankelijk is).
Doe dan in deze nieuwe biome bijvoorbeeld ook emerald ores, een of twee mobs nieuwe mobs (die enkel spawnen in deze grotten/biome), stalagmieten en stalactieten (welke hoge schade doen als je erop valt en tevens voor spike traps/pistons gebruikt kunnen worden) en een nieuw water soort(eigen kleur), welke de basis is voor brewing ipv normaal water.
Ja, nu is meteen deze biome de belangrijkste van alle biomes omdat het ineens veel unieks bied maar het gaat even om het idee.

Je hebt nu een functionele biome, die naast een eigen uiterlijk ook unieke mobs en functies heeft (water voor brewing).
Maargoed, het is zoals ik zei waarschijnlijk al teveel gevraagd als alle steensoorten crafting recepten krijgen voor stairs, slabs en walls/fences.
Ok, nog 1 ander voorbeeld, omdat ik het zo leuk vind te fantaseren over minecraft haha.
Patch 1.7 bracht nieuw fishing mechanics (naja, alleen particle effects en loot). Waarom niet dit samen doen met de zee/water update?
Nieuwe manier waarop water stroomt, en dus ook door fences stroomt e.d. Waarbij zeeën nieuwe features krijgen, denk aan koraal (ingredient voor water based enchants/potions?), schip wrakken (waar je bijv. piraten hoed vind en de geest van de kapitein als bossmob rond zwerft), nieuwe mobs zoals echte vissen en haaien, betere boten of een upgraded boot die sneller is en niet kapot gaat als je tegen iets aan vaart.
Dan misschien sluisdeuren (ja I know, pistons vervullen deze functie ook), stromend water gebruiken om een grindstone aan te sturen (voor verdubbeling van ores en om graan te grinden in meel?), etc ...
Maargoed, fantaseren is makkelijker dan coderen natuurlijk.

En ipv de focus voor een update op een biome te leggen kan het natuurlijk ook op een ander onderdeel, denk nieuw combat (wapens/mobs/bosses), of weer systeem (seizoenen, weer/wind invloeden op gameplay torches uit in regen bijv.), etc.
Yeah, I know maar het is zo zonde vind ik.