Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killbillfast
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

killbillfast

Challenge accepted!

Soepstengel schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 00:07:
Hier zelf thuis een Direwolf20 servertje draaien. Draait erg goed, maar ik merk dat ik veel "can't keep up" messages langs zie komen zodra ik in bat form als een malle onbekend terrein ga ontdekken.

Betalen voor het spelen op een server; tja aan de ene kant wel begrijpelijk, aan de andere kant zijn de kosten niet echt vast te stellen per speler per maand. Als je 11 spelers hebt is het goed te doen inderdaad, maar als volgende maand dik de helft niet meer speelt en niet meer betaald zal de prijs denk ik ook weer omhoog gaan.

Daarnaast, de kosten voor stroom kunnen best meevallen. De server die ik hier heb staan heb ik wat naar beneden geklokt qua voltage, grafische kaart eruit en onnodige functies uitgezet. Hij draait nu op om en nabij de 50 watt zegt de meter. Dat kost me max 7,72 per maand. Ik lig daar niet wakker van en ik vindt het leuk ook om bij te houden :)
Ik draai zelf ook een direwolf20 server, spelen met een man of 5 erop... Het is inderdaad zo dat als je gaat exploren je veel can't keep up meldingen krijgt. Maar ja zovaak gebeurt dat dan ook niet.... een mystcraft age loaden is meestal wel wat heviger ;).

Livestream : http://twitch.tv/BF_Billiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 15:04
Inderdaad, ik draai de server nu gewoon op m'n eigen pc maar met 8gb ram heb ik eigenlijk niet eens genoeg. :o Keertje kijken of ik er een bankje van 8gb tussen kan zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 21:54
Zou ook nog met CPU en disk I/O te maken kunnen hebben. Geheugen wordt vaak aan gedaan als de oplossing bij mc servers maar bij ons draait die 4GB server prima met zo'n 10 man. Had ik in het begin ook niet verwacht overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-10 09:07

Luukwa

o/

Mijn server is zojuist online gegaan, vanavond alles configureren en dan ga ik namen op de whitelist zetten. Trouwens bij astralgaming, meer mensen die daar een server hebben?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:50
Hapkoek schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 09:14:
Inderdaad, ik draai de server nu gewoon op m'n eigen pc maar met 8gb ram heb ik eigenlijk niet eens genoeg. :o Keertje kijken of ik er een bankje van 8gb tussen kan zetten. :)
Dat moet meer dan voldoende zijn hoor. Ik gebruik hier 4gb waarvan er 2,5 voor de server zelf, 1gb voor de ramdisk (aanrader) en wat spare (moet ik nog eens optimaliseren). Check ook met welke java opties je de server start (bijvoorbeeld; -d64 -server -Xmx -Xms -XX:+UseConcMarkSweepGC etc. etc), als je dat een beetje goed zet scheelt het ook al een berg :)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Eens in de zoveel tijd steek ik weer wat tijd in Minecraft + mods. De Direwolf20 pack maar weer eens aangeslingerd en er zijn weer aardig wat dingen veranderd na mijn laatste playthrough :).

Ik ben begonnen met Tinkers Construct voor wat tools. Het is lekker als je een dorp vindt, zodat je alle Tinkers Construct patterns kan stelen :P. Ook zijn er af en toe nuttige toolparts die je kan gebruiken.
Een hammer met flink veel redstone gemaakt + een pick met lapis lazuli (fortune).
Lekker dat je nu met Thermal Expansion een soort van batterij op tools kan zetten, zodat ze opgeladen kunnen worden (flux capacitor). Deze heb ik op mijn hammer gezet. Op mijn pick heb ik moss gebruikt voor auto-repair, want zo vaak gebruik ik die niet bij het minen (enkele blocks).

Voor beginnende power begonnen met wat steam dynamos van Thermal Expansion. Ook leuk dat er nu verschillende soorten energy conduits te maken zijn. Ook zijn er verschillende liquid ducts, zodat je niet gelijk hardened glass nodig hebt.

Nu zit ik op lava aangedreven power door de magmatic engines en heb ik een volle redstone energy cell voor al mijn power needs :P. De tank heb ik gebouwd van OpenBlocks tanks. Ziet er erg leuk uit en ik heb een stuk meer iron nodig voor railcraft tanks. Een beetje iron starved op het moment :X.
De ender-thermic pump (van extra utilities) is ook een stuk beter dan de Buildcraft pump. Er zit ook standaard een chunkloader op :).

Simpel tot nu toe (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HirZIwIl.png

De groene tank is liquid XP :). Ik gebruik de XP Drain van OpenBlocks om al mijn xp in de tank te laden, zodat ik het niet verlies als ik dood zou gaan.

Ik heb net mijn sorting systeem opgezet en ga die nog wat beter configureren. Eerst maar weer even gaan minen, want ik heb iron nodig 8)7. Vanavond ook beginnen aan Thaumcraft, want daar heb ik zelf nog nooit wat mee gedaan.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Heeft iemand nog tips voor een goed sorting systeem? Ik heb het eerste sorting systeem gebruik van Direwolf20 maar ik heb het idee dat die items zoek maakt af en toe. Bovendien werkt die vreemd genoeg niet meer na de laatste server update :S

Overigens, heb zelf Railcraft tanks, maar ik vindt die openblock tanks toch ook wel gaaf hoor! Hoe krijg je experience erin? Experience Drains, laat maar x)

[ Voor 25% gewijzigd door Soepstengel op 07-01-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analoge
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09-2024
@Soepstengel:
Direwolf heeft deze net geupload. Hier begint hij met een nieuw sorting system ;)
YouTube: Lets Play S6E15 Logistics Part 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Analoge schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:07:
@Soepstengel:
Direwolf heeft deze net geupload. Hier begint hij met een nieuw sorting system ;)
YouTube: Lets Play S6E15 Logistics Part 1
Ja die had ik al gezien ja :P Maar ik vraag me een beetje af wat andere mensen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Soepstengel schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:12:
[...]

Ja die had ik al gezien ja :P Maar ik vraag me een beetje af wat andere mensen doen :)
Logistic Pipes, maar meestal sla ik die over en ga gelijk voor Applied Energistics :).
Ligt er een beetje aan welke resources en of ik al een Quarry heb.
Het enige nadeel van quartz is dat het alleen spawned op hogere lagen, zodat mijn stripmine op laag 12 niet echt quartz opleverd :P. Even wat hoger gaan graven...

[ Voor 17% gewijzigd door Jerry op 07-01-2014 23:12 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 20:13

E-Rick

I love it :7

Ik ga meestal zo snel mogelijk voor een Applied Energistics-systeem. Logistics pipes is erg fijn om mee te spelen, maar AE blijf ik toch prettiger vinden. Beter schaalbaar en sneller, hoewel Logistics pipes wellicht wat meer inzicht vereist om er echt fancy stuff mee te doen en daarom een grotere uitdaging kan zijn.
@Jerry lol :7

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Ja die Logistics pipes vindt ik echt crap nu... Vanavond al mijn dirt en stone laten sorten en alles was gewoon verdwenen :S Ik kan niet uitvinden waarom dat gebeurt, dus tijd voor iets nieuws! Ik ga er in ieder geval is naar kijken, thnx!

edit: Extra Utilities pipes waren het, niet Logistics :P

[ Voor 12% gewijzigd door Soepstengel op 08-01-2014 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:06
AE inderdaad. Het voordeel daarvan is dat het goed schaalbaar is, met alleen een me controller, een me-drive met wat kleine drives er in (2x 4k bijvoorbeeld) en een crafting terminal en je kan al los. Maak een paar deep storage units met een me storage bus en laat daar je coble en dirt enzo in stoppen, hoef je ook niet zo snel nieuwe drives te maken.

Heb nu met ae in de direwolf20 pack wel een bug dat het automatisch craften soms bevriest, even een stukje me cable verwijderen en weer plaatsen en het loopt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:16

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Hoe komen jullie aan je eerste ender pearls in FTB DW20 1.6?
Voor DSU's en tesseracts heb je er al gauw veel nodig.
Endermen jagen met iron armor valt tegen, ze doen veel damage (meer dan ik me kan herinneren dat ze deden).
Toen ik op een server speelde pakte ik ze altijd van iemand met te veel tijd die al een mega voorraad had, maar nu moet ik het zelf doen, en ik wil niet cheaten :P

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ik durf zo niet te zeggen of ze er in die update zijn maar ik zal Direwolf plantjes planten die na een paar dagen Ender pearls groeide. Maar ik weet dus niet of die er zijn.

Anders maak je op een open veld een dakje waar je net onder past, dan kijk je een Endermen aan en gaat er onder staan, dan blijft hij op je af lopen maar hij is te hoog om jou te raken, zo kun je hem blijven slaan en zal je geen damage nemen. ;)

Dat is zo even het makkelijkste wat ik voor je kan bedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Ik heb 1 zo'n plantje uit een dungeon kunnen looten, maar die groeien supertraag, en end stone om het te versnellen heb ik niet.
Heb ondertussen wel een modular power suit met diamond armor gemaakt, dat moet al wat gaan helpen.
Zal het vanavond eens proberen met dat dakje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Zo kun je ook hele farms maken in the End, zo deed ik dat in vanilla dan. Maar met een modpack zijn er vast veel betere farms te maken. ;)

Met dat dakje deed ik wel eens als ik er een achter me aan had terwijl ik het niet wilde, gauw onder een boom staan dan beschermen de leaves je soms als het een niet al te lange boom is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Ik wil naar een MinefactoryReloaded autospawner toe werken om een farm op te zetten. Gaat nog wel wat werk kosten.
Alleen al emeralds krijgen kostte me al iets van 10 ingame dagen om eindelijk een village te vinden, meer dan 3000 blokjes verderop. Toen pas kon ik aan de modular power suits gaan werken.
Uiteraard bedacht ik me pas daarna dat je ook een paard kan temmen om sneller rond te lopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Blitzdoctor schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:10:
Hoe komen jullie aan je eerste ender pearls in FTB DW20 1.6?
Voor DSU's en tesseracts heb je er al gauw veel nodig.
Endermen jagen met iron armor valt tegen, ze doen veel damage (meer dan ik me kan herinneren dat ze deden).
Toen ik op een server speelde pakte ik ze altijd van iemand met te veel tijd die al een mega voorraad had, maar nu moet ik het zelf doen, en ik wil niet cheaten :P
Ik gebruik morph bat form (vliegen) voor het vinden van Enderman in een desert. Daarna gewoon naar beneden vliegen en ze killen door op ze poten te mikken :P (een goed wapen met veel netherquartz erop helpt ook + looting zodat ze af en toe 2-3 pearls droppen). In het begin is het gewoon irritant om enderman te vinden dus vind ik het niet zo erg om morph te gebruiken.
Die Minefactory Autospawner is interessant trouwens. Daar moet ik nog wat leuks mee doen :). Ik heb zelf nog nooit met MineFactory Reloaded gewerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerry op 08-01-2014 11:54 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Laatst online: 12:23
Zijn paarden niet 1.7?
MFR is een veelzijdige mod die ik al sinds de 1.4 pack veelvuldig gebruik voor farms!

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Jerry schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:52:
[...]

Ik gebruik morph bat form (vliegen) voor het vinden van Enderman in een desert. Daarna gewoon naar beneden vliegen en ze killen door op ze poten te mikken :P (een goed wapen met veel netherquartz erop helpt ook + looting zodat ze af en toe 2-3 pearls droppen). In het begin is het gewoon irritant om enderman te vinden dus vind ik het niet zo erg om morph te gebruiken.
Die Minefactory Autospawner is interessant trouwens. Daar moet ik nog wat leuks mee doen :). Ik heb zelf nog nooit met MineFactory Reloaded gewerkt.
Die morph bat form vind ik cheaten dus die gebruik ik niet, ook al had dat mijn zoektocht naar een village makkelijker gemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Ik heb voor ender pearls ook een mfr koeien farm opgezet en met de daaruit verkregen mob essence een mfr spawner. Is even wat werk, maar dat maakt het ook weer leuk. Voor de spawner heb je dan alleen wel een ghast tear nodig (safari net)

Heb me nu eens verdiept in de wereld van forestry bees, daar gaat echt veel tijd inzitten om dat allemaal uit te zoeken zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Nadeel met forestry saplings is dat je die niet kunt fermenten.. heb nu dus een hele pleur sapplings waarmee ik niets kan :P

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Luukwa schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:37:
Nadeel met forestry saplings is dat je die niet kunt fermenten.. heb nu dus een hele pleur sapplings waarmee ik niets kan :P
Ja hoor, dat kan prima. Heb een forestry tree farm en daar komen apple oak saplings (van forestry) van die ik in een fermenter stop samen met fruit juice en mulch van de appels (centrifuge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Invisible_man schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:53:
[...]

Ja hoor, dat kan prima. Heb een forestry tree farm en daar komen apple oak saplings (van forestry) van die ik in een fermenter stop samen met fruit juice en mulch van de appels (centrifuge).
Ik heb er fertilizer in gestopt en hij zegt onbekend recipe..misschien dat fertilizer niet werkt?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

De fermenter is van forestry dus zou raar zijn als die geen forestry saplings kon fermenten :)
Het zal dan aan de fertilizer liggen idd. Gebruik je apatite based fertilizer? Mulch is goed te automatiseren (appels squeezen of wheat in een moistener gooien wat mulch als bijproduct oplevert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Blitzdoctor schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:09:
De fermenter is van forestry dus zou raar zijn als die geen forestry saplings kon fermenten :)
Het zal dan aan de fertilizer liggen idd. Gebruik je apatite based fertilizer? Mulch is goed te automatiseren (appels squeezen of wheat in een moistener gooien wat mulch als bijproduct oplevert)
Ja met apatite.. dan maar mulch maken, krijg genoeg apples :P

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Enderpearls in het direwolf pack? Ik ben begonnen met het stelen van de Division Sigil die UncleMel had gevonden. Die met de ritual geactiveerd en zodoende cursed earth gemaakt. Die snel minen met een silk shovel (of pickaxe, whatever ;) ).

Cursed earth is dan ook de vloer geworden van mijn 5x5 dark room, met 4 MFR grinders (voor alleen de cursed earth is 1 grinder wel genoeg). Cursed earth zorgt er voor dat er mobs spawnen, veel meer en sneller dan normaal. Ook spawnen de mobs als je dichtbij bent, dat is wel handig.
Die dark room is tevens mijn drop off point voor alles wat dood moet. Denk bijvoorbeeld aan de auto-spawner met daaronder een mystcraft portal naar die dark room. Maar ook voor koeien en ander spul.

Die cursed earth spawned van alles. Skeletons, zombies, creepers, speciale mod mobs zoals de mana creepers maar ook endermen! Na een nachtje laten draaien had ik al een halve barrel vol met enderpearls.

Tevens is dit systeem goed om gratis mob essence te verkrijgen die je weer kan gebruiken om specifieke mobs te spawnen met de MFR auto-spawner. Dat is handig als je in een keer heel veel pearls of ander spul nodig hebt.

Dit allemaal in de eerste paar dagen op de server gemaakt, zo ingewikkeld of resource intensive is het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Racemol schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:57:
Enderpearls in het direwolf pack? Ik ben begonnen met het stelen van de Division Sigil die UncleMel had gevonden. Die met de ritual geactiveerd en zodoende cursed earth gemaakt. Die snel minen met een silk shovel (of pickaxe, whatever ;) ).

Cursed earth is dan ook de vloer geworden van mijn 5x5 dark room, met 4 MFR grinders (voor alleen de cursed earth is 1 grinder wel genoeg). Cursed earth zorgt er voor dat er mobs spawnen, veel meer en sneller dan normaal. Ook spawnen de mobs als je dichtbij bent, dat is wel handig.
Die dark room is tevens mijn drop off point voor alles wat dood moet. Denk bijvoorbeeld aan de auto-spawner met daaronder een mystcraft portal naar die dark room. Maar ook voor koeien en ander spul.

Die cursed earth spawned van alles. Skeletons, zombies, creepers, speciale mod mobs zoals de mana creepers maar ook endermen! Na een nachtje laten draaien had ik al een halve barrel vol met enderpearls.

Tevens is dit systeem goed om gratis mob essence te verkrijgen die je weer kan gebruiken om specifieke mobs te spawnen met de MFR auto-spawner. Dat is handig als je in een keer heel veel pearls of ander spul nodig hebt.

Dit allemaal in de eerste paar dagen op de server gemaakt, zo ingewikkeld of resource intensive is het namelijk niet.
Dat.... is..... geniaal! Die ender pearls heb ik het begin bij elkaar gesprokkeld door in bat form een beetje rond te vliegen 's nachts en ze van bovenaf neer te slaan (kunnen ze niks terug doen). Beetje flauw, maar het werkte wel! Dit is wel echt een heel stuk sneller denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Dankje voor het compliment Soepstengel :)

Natuurlijk werkt het ook om lekker rond te vliegen en enders te killen, en wellicht in een singleplayer game zelfs beter/makkelijker. Je moet maar net zo'n sigil gevonden hebben namelijk. In een MP game is de kans een stuk groter dat iemand zo'n ding heeft en er niets mee doet, of dat iemand al cursed earth gemaakt heeft. Je hebt er overigens maar 1 nodig, het is net gras alleen groeit het in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Een mfr grinder en een donker hok.... dat ik daar niet aan gedacht heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Die cursed earth is wel essentieel. Alleen een 5x5 donker hok werkt wel, maar is heeel erg traag :)

Zorg in ieder geval dat hij 3 blokjes hoog is, anders spawnen die Endermen natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Vraag me af of ik die sigil ooit ga vinden in mijn eentje. Ik vang wel een enderman in een safarinet om in de spawner te gooien. Moet ik alleen nog koeien kweken en slachten voor de mob essence voor de spawner.
Genoeg te doen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik zal je een tip geven. Mystcraft ages, en dan voornamelijk iets met de "dungeons" page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Even een vraagje, ik ben al flink aan het Tinkeren geweest maar ik zag dat je ook een batterij op je tool kan zetten als modifier. Maar hoe werkt dat precies? Vervangt die zeg maar de levensduur door de batterij? Dus stel jij hebt een tijd zitten mijnen en je laad hem op, dan kan hij er gewoon weer tegenaan?

Dan zou je dus makkelijker tools kunnen maken van zeldzame items, want dan hoef je niet meer te repareren. Maar dat zou iemand dan even moeten bevestigen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Dat zou zo moeten werken idd. Moss op je tool gooien werkt ook, alleen dat is zo langzaam dat als je veel minet, je eigenlijk 2 picks nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
Hapkoek schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:09:
Even een vraagje, ik ben al flink aan het Tinkeren geweest maar ik zag dat je ook een batterij op je tool kan zetten als modifier. Maar hoe werkt dat precies? Vervangt die zeg maar de levensduur door de batterij? Dus stel jij hebt een tijd zitten mijnen en je laad hem op, dan kan hij er gewoon weer tegenaan?

Dan zou je dus makkelijker tools kunnen maken van zeldzame items, want dan hoef je niet meer te repareren. Maar dat zou iemand dan even moeten bevestigen! ;)
Ja een flux capacitor maakt hem herlaadbaar via RF en een circuit+batterij maakt hem herlaadbaar met EU (mijn voorkeur). Dit vervangt de damage bar.

Ik geef de voorkeur aan EU omdat dit sneller laadt, mijn MPS houdt hem ook opgeladen dus ik hoef eigenlijk nooit mijn tools te laden, alleen mijn MPS. Volgens mij werkt dit ook met de RF variant, maar ik wist het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik zal het vanavond even controleren of dat ook zo bij de flux capacitor werkt. Eindelijk de power armor eens inrichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Blitzdoctor schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:09:
Dat zou zo moeten werken idd. Moss op je tool gooien werkt ook, alleen dat is zo langzaam dat als je veel minet, je eigenlijk 2 picks nodig hebt.
Als je ermee in de zon loopt repareert hij zelfs nog sneller. :D
Uncle Mel schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:46:
[...]

Ja een flux capacitor maakt hem herlaadbaar via RF en een circuit+batterij maakt hem herlaadbaar met EU (mijn voorkeur). Dit vervangt de damage bar.

Ik geef de voorkeur aan EU omdat dit sneller laadt, mijn MPS houdt hem ook opgeladen dus ik hoef eigenlijk nooit mijn tools te laden, alleen mijn MPS. Volgens mij werkt dit ook met de RF variant, maar ik wist het niet zeker.
Ik ga eens kijken, en de damage bar, ik kon d'r geen woord voor vinden. :+ Maar hij vervangt dus inderdaad de damage bar, Zo'n Flux is niet eens moeilijk om te maken. :)

Maar daar heb je trouwens toch ook weer verschillende versies van? Want je kan ze denk ik niet verwisselen.. Stel je kan later een betere veroorloven zit je vast aan die oude die je erop hebt gezet. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Hapkoek schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:09:

Als je batterij helemaal op is dan gebruikt hij de durability pas :).
Hier kwam ik gisteren ook achter toen ik gewoon door kon blijven minen met de hammer terwijl de energy op was. Ik denk niet dat het een bug is, want durability en energy zijn 2 aparte dingen op een tool.

[ Voor 5% gewijzigd door Jerry op 09-01-2014 11:43 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Dat is geen bug inderdaad. Als de power op is dan gaat je tool durability gebruiken, is die op dan wordt de tool "broken" en moet je hem repareren. Alleen opladen is dan niet meer genoeg dus pas daar mee op. Wel schijnen er truukjes te zijn om de capacitor upgrade pas te installeren zodra je de durability laag hebt, zodat je bijvoorbeeld altijd de maximale stonebound bonus hebt. Dan moet je wel oppassen als de energie bijna op is want je breekt hem veel sneller natuurlijk. En je moet materiaal gebruiken voor de stonebound bonus natuurlijk, wat ik meestal niet doe bij een pickaxe.

Er zijn verschillende flux capacitors maar ze geven allemaal dezelfde power. Gewoon leadstone capacitor (oid) gebruiken dus. Dat zou 400K energie moeten geven. Ik heb het zelf met een redstone capacitor gedaan en die gaf ook 400K enegrie, beetje zonde dus.

Als pickaxe maak ik meestal een thaumium handle, paper binding en cobalt head. Thaumium is wat lastig maar vind je wel in dungeon kistjes, de handle gebruikt maar 0,5 ingot en heeft als voordeel een extra modifier. Paper binding zelfde reden, nog een extra modifier en cobalt head is gewoon lekker snel minen. Dan lapis er op voor luck (of je maakt hem silk touch), veel redstone en meestal doe ik auto-repair of flux. Die pickaxe gebruik ik toch niet (meer) om te branch minen o.i.d. maar meer voor kleine stukjes.

[ Voor 29% gewijzigd door Racemol op 09-01-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ja precies, ik vind het echt een super mod, interessant om te kijken wat nou precies welk effect geeft, bijvoorbeeld bij cactus dat het meet damage doet als hij bijna stuk is. Ik heb zelf een Cobalt hammer, daarvoor is de Flux ideaal, want repareren is behoorlijk duur met een hamer. :o

Ga ook eens kijken naar Thaumium, ken ik nog niet. :)

Zat een tijdje terug te spelen en steeds als ik door 'Materials and you' bladerde dan d/c'de ik. :/
Als m'n server weer werkt en ge update is even kijken of het weg is. Gekke was dat het alleen bij mij gebeurde, andere spelers niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Hapkoek op 09-01-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Voor een hammer vind ik flux dan weer niet ideaal. Veel te snel door je power heen. Of je moet een auto-recharge hebben zoals de Power Suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Jammer dat Direwolf20 niet de Power Suit addon heeft waarmee je kinetische/zonne energie kan opwekken. Hoewel mijn power suit zich op miraculeuze wijze vanzelf lijkt op te laden zo af en toe. Denk een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Racemol schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:17:
Voor een hammer vind ik flux dan weer niet ideaal. Veel te snel door je power heen. Of je moet een auto-recharge hebben zoals de Power Suit.
Hmm daar zit wel wat in, nog niet veel met de Flux gewerkt. Zit momenteel moss op m'n hammer. Dat werkt opzich ook goed.

Hoor jullie het hebben over een powersuit, ken ik ook nog niet. :o Ook maar eens in verdiepen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Configureerbare armor + power glove, waarmee je uiteindelijk ook kan vliegen :)
Naarmate je meer en duurdere mats verzamelt kun je hem steeds verder upgraden. Moet alleen af en toe opgeladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Hmm als je met mos tevreden bent moet flux ook prima zijn. Mos op een hamer is helemaal een eindeloos verhaal qua repareren. Tenminste dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Blitzdoctor schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:11:
Configureerbare armor + power glove, waarmee je uiteindelijk ook kan vliegen :)
Naarmate je meer en duurdere mats verzamelt kun je hem steeds verder upgraden. Moet alleen af en toe opgeladen worden.
Klinkt niet verkeerd. :D
Racemol schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:35:
Hmm als je met mos tevreden bent moet flux ook prima zijn. Mos op een hamer is helemaal een eindeloos verhaal qua repareren. Tenminste dat is mijn ervaring.
Ligt er net aan hoeveel je hem gebruikt, stel je mined er continu mee kun je beter die modifier ergens anders aan besteden omdat je toch wel moet repareren. :P Maar ik vind hammer wel fijn voor kamers maken of coal minen. Voor de rest gebruik ik m'n pickaxe vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
mijn cobalt hammer met thaumium handle krijgt heeft een batterij+ circuit en voor de rest een berg redstone, gaat als een malle. eigenlijk is dat de enige configuratie die ik gebruik. mijn cleaver is helemaal leuk, 5 modifiers met alleen maar quartz, doet iets van 13,5 hearts damage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:07
Direwolf20 pack is echt geweldig om te spelen maar te veel mods.
Het pack van zijn vorige seizoen (Hij heeft elk SinglePlayer seizoen een nieuw modpack samengesteld)
Kon mijn computertje nog wel houden. Nu Lukt het hem niet eens om em te launchen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-10 16:38
Voor de personen die het willen weten. Slowpoke101 (Creator of FTB) heeft het de owners van Curse gepraat en ze hebben besloten FTB te veranderen in CurseForge. Het gaat bijna hetzelfde werken als de FTB Launcher maar in de CurseForge launcher kan je ook zelf modpacks samenstellen door een vinkje aan te klikken bij de mod die je wilt in de "Mods" list. Dit gaat pas gebeuren over een half jaar / jaar dus geen zorgen. De pre-made modpacks zullen nog wel blijven bestaan en de nieuwe FTB Launcher komt ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Lijkt me voor de gebruikers een mooie wijziging, alles lekker bij elkaar.. Al ben ik zelf helemaal geen fan van Curse en het gedrocht wat zich een "client" noemt.

Wel heb ik begrepen dat ze geen bandwidth throttling zullen gebruiken voor de gebruikers zonder abbo. Dat is dan weer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-10 16:38
de client is ook niet bedoeld voor dit soort doeleinden, curse werkt nu al fantastisch naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Dan verschillen wij van mening, moet kunnen :)

Voor wie het verhaal zelf wil lezen, op het FTB forum heeft slowpoke een draadje lopen
http://forum.feed-the-bea...-curse-partnership.38512/

[ Voor 3% gewijzigd door Racemol op 10-01-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
'This is a short post' *scrollt naar beneden* ik had het een ander woord als kort gegeven. :')

Anway, ben er wel benieuwd naar! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Oeh dat klinkt wel awesome! Heb mijn bedenkingen gehad bij Curse, maar over het algemeen heb ik er niet zoveel problemen mee. Wat het naar mijn idee goed maakt is de gehele onderbouwing; het is en blijft een community gedreven project. Zolang ze zich daar aan vast houden moet het wel goed komen denk ik.

Het makkelijker maken van modpacks is zeker een heel goed uitgangspunt! Hoewel ik de modpacks van Direwolf20 erg cool vind zitten er echt super veel mods in die ik lang niet allemaal gebruik/wil gebruiken, dit geldt echter ook weer voor andere modpacks. Dat je dadelijk makkelijk je eigen modpack kan maken is wat mij betreft een prima uitkomst! Je kiest je eigen mods uit, zo zwaar of licht als je zelf wilt, en gaat daarmee aan de slag. Bijkomend voordeel is dat je ook zelf bepaald wanneer je die modpack aanpast met updates, dus nooit meer een server die een verouderde versie van een modpack draait terwijl spelers al geupgrade zijn en niet meer terug kunnen.

Ik ben wel enthousiast! Trouwens, ging Mojang dit zelf niet doen een keer? Kon me zoiets herinneren toen die actief ging samen werken met Bukkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Nu maar hopen dat ze je niet gaan proberen curse premium door je strot te duwen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Blitzdoctor schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:30:
Vraag me af of ik die sigil ooit ga vinden in mijn eentje. Ik vang wel een enderman in een safarinet om in de spawner te gooien. Moet ik alleen nog koeien kweken en slachten voor de mob essence voor de spawner.
Genoeg te doen iig.
Ik was het even vergeten maar de wither boss dropt naar mijn weten altijd zo'n sigil. Dat zou je ook nog kunnen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Hydra, long time no see, ga jij die PC van je ook ooit nog eens afstoffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Even over vanilla Minecraft, er zijn weer wat nieuwe en veranderingen uit gekomen. Wat me het meeste opviel is het enchanting systeem, stel je wilt een Lv30 enchant dan kost het 3 lv's en 3 lapiz. Je kunt dan ook tenminste 1 enchant zien die je sowieso krijgt. Zo gaat dat ook voor lagere lv's, dan kost het 2lv's dan 1etc.

Maar stel je hebt een pickaxe met unbreaking III en je wilt iets anders kun je hem niet eruit halen en erin doen en dat je dan een andere enchant krijgt. Dan moet je tenminste 1x enchanten, dan krijg je dus een nieuwe enchant. Dus stel ik enchant dan m'n zwaard dan krijgt de pickaxe ook weer andere enchants.

Het lijkt ook dat lv up gaan meer exp kost als voorheen.

Wat vinden jullie van dit systeem? Enchanten was al makkelijk maar nu.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Ik denk dat het enchanten in vanilla niet slechter kon. Er zit nu nog wat randomization in maar je kunt iig inschatten of iets crap wordt of niet.

Interessant dat je bijvoorbeeld lvl 30 nodig hebt voor een top tier enchant, maar dat het niet meer alle 30 lvls gebruikt.

Al met al, een verbetering maar zoals je zegt is het aantal benodigde levels minder en de zekerheid hoger, aka een beetje doorgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Precies, Lv30 kost je 3lv's en 3 Lapis. Lv20 2lv's en 2 lapis. etc. Dus als je een basic mob farm hebt en je bent al lv30, kun je aan een stuk door alles enchanten.

Moeilijkheidsgraad mag van mij toch wel iets hoger. Ik snap dat je moeilijker exp krijgt als je de game mode op hard zet ofzo maar dan nog.. In het algemeen is het nu te makkelijk.

Zou dit misschien voor de jongere spelers onder ons? Want tuurlijk spelen ook wat oudere mensen en volwassenen Minecraft, maar ik zag laatst een filmpje waar mensen vragen konden stellen en een groot deel was echt 9-12 jaar... Toen werd ik wel weer even wakker geschud. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21
Uncle Mel schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:48:
Ik denk dat het enchanten in vanilla niet slechter kon. Er zit nu nog wat randomization in maar je kunt iig inschatten of iets crap wordt of niet.

Interessant dat je bijvoorbeeld lvl 30 nodig hebt voor een top tier enchant, maar dat het niet meer alle 30 lvls gebruikt.

Al met al, een verbetering maar zoals je zegt is het aantal benodigde levels minder en de zekerheid hoger, aka een beetje doorgeslagen.
Het is een verbetering maar alleen omdat het vorige ronduit slecht was/is. Het pre 1.8 enchanten is niet makkelijk, maar een grind + luck. Welke makkelijk wordt als je een goede xp farm hebt en voldoende materialen om de armor/tools/wapens van te kunnen maken welke je verspilt als je slechte enchants krijgt.

Ik bedoel 30 levels op een pick en eff 3 krijgen t.o.v. 30 levels en eff3, unb 4 en fortune 3 te krijgen is nogal een verschil voor dezelfde prijs. En dan heb je ook nog de randomness van alle andere mogelijke enchants.

Echter, ik zie liever het enchanten los van levels want dat vind ik al zeer vreemd. Ook vind ik de randomness en cheesy oplossing om het "uitdagend" te maken. Daar zie ik liever van af.

Het is niet raar dat de enchants niet meer wisselen als je even pick eruit/erin doet. Dit is puur om te compenseren dat het zo makkelijk/goedkoop is geworden en je dus ff op een crap item een enchant doet en dan nieuwe krijgt.

Btw, je kan gewoon 1 level en lapis spenderen om alle 3 te resetten, dus zo'n ramp is het niet. :P

Om een balanced, uitdagend en leuk enchant systeem te maken moet het hele spel veranderen en dat gaat niet gebeuren. Bijvoorbeeld dat enchants "x" materialen kosten welke van "y" mobs droppen en hoe hoger de enchant, hoe sterker de mobs zijn die de materialen droppen.

En misschien dat je bijv. ook "skilled" genoeg moet zijn (RPG style) maarja, dan wordt het echt totaal een ander (RPG) spel (wat trouwens niet verkeerd hoeft te zijn).

Ik hoop dat ze nu met underground biomes komen, dat alle "stone" materialen gelijk getrokken worden qua craften (dus elke stone blok/soory kan je slaps, stairs walls/fences van maken) en er enkele nieuwe biome specific mobs komen.

Maarja, Mojang kennende is elk van bovenstaande punten op zichzelf al veel te veel gevraagd/gewenst! :+

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Dreanor schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:21:
[...]

Het is een verbetering maar alleen omdat het vorige ronduit slecht was/is. Het pre 1.8 enchanten is niet makkelijk, maar een grind + luck. Welke makkelijk wordt als je een goede xp farm hebt en voldoende materialen om de armor/tools/wapens van te kunnen maken welke je verspilt als je slechte enchants krijgt.

Ik bedoel 30 levels op een pick en eff 3 krijgen t.o.v. 30 levels en eff3, unb 4 en fortune 3 te krijgen is nogal een verschil voor dezelfde prijs. En dan heb je ook nog de randomness van alle andere mogelijke enchants.

Echter, ik zie liever het enchanten los van levels want dat vind ik al zeer vreemd. Ook vind ik de randomness en cheesy oplossing om het "uitdagend" te maken. Daar zie ik liever van af.
Like I said: het kon niet slechter :)
Het is niet raar dat de enchants niet meer wisselen als je even pick eruit/erin doet. Dit is puur om te compenseren dat het zo makkelijk/goedkoop is geworden en je dus ff op een crap item een enchant doet en dan nieuwe krijgt.

Btw, je kan gewoon 1 level en lapis spenderen om alle 3 te resetten, dus zo'n ramp is het niet. :P

Om een balanced, uitdagend en leuk enchant systeem te maken moet het hele spel veranderen en dat gaat niet gebeuren. Bijvoorbeeld dat enchants "x" materialen kosten welke van "y" mobs droppen en hoe hoger de enchant, hoe sterker de mobs zijn die de materialen droppen.
Daarom vind ik het infusion craften van thaumcraft wel goed. je moet moeite doen om essences te maken die worden gebruikt tijdens het craft proces, je hebt kans op dingen die mis gaan, instabiliteit hangt af van de complexiteit van wat je craft. sterkere items kosten meer essence en meer materials, etc.
En misschien dat je bijv. ook "skilled" genoeg moet zijn (RPG style) maarja, dan wordt het echt totaal een ander (RPG) spel (wat trouwens niet verkeerd hoeft te zijn).

Ik hoop dat ze nu met underground biomes komen, dat alle "stone" materialen gelijk getrokken worden qua craften (dus elke stone blok/soory kan je slaps, stairs walls/fences van maken) en er enkele nieuwe biome specific mobs komen.

Maarja, Mojang kennende is elk van bovenstaande punten op zichzelf al veel te veel gevraagd/gewenst! :+
Waar ik me al jaren aan erger is dat je niet gewoon van elke block een slab en stair kan craften, het KAN gewoon maar ze implementeren het niet. beter nog een betere versie van Forge MicroBlocks waar je van elke block een slab, panel, cover, pillar, post, strip, etc. etc. kan maken, maar dat gebeurt natuurlijk niet want dat is niet Minecrafty :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ik heb soms ook dat gevoel van, nu ik met deze mods speel is het spel echt een stuk beter en leuker. Nou snap ik dat niet iedereen trek heeft in bijvoorbeeld technische mods maar er zijn een hoop andere mods die voor iedereen geschikt zijn en de game echt beter zou maken..

Net wat je zegt, waarom ons beperken met een aantal slabs en stairs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Klopt, heel FTB vind ik niet in vanilla MC passen, maar er zijn zat mods die ik, met misschien een paar aanpassingen, perfect in vanilla MC vind kunnen.

Denk aan bibliocraft, Tinker Construct, Tree breeding, etc.

Wat dat betreft is de hoeveelheid content per update eigenlijk heel mager, random ideeën die dan half uitgewerkt zijn en duurt het veel te lang.

Want hoeveel tijd kost het om inderdaad van ELK blok een slap en stair toe te voegen? De texture is er al, crafting recept, 3d model etc. Het enige is dat het blok id mist? :P

Microblocks vind ik te ver gaan en kan de engine niet aan haha. Lagfest ...

Volgens mij is er ook geen planning of roadmap bij Mojang en coden ze wat in hun op komt zonder naar het grote plaatje te kijken. Als ze tijd hebben want als ik zie hoe vaak het over andere games, game friday e.d. getweet wordt dan heb ik mijn vraagtekens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ja het lijkt inderdaad dat ze maar wat doen, nou zijn er nieuwe blokken die je randomly kunt vinden of maken van quartz. Maar je hebt er niks aan.. Je kan ze ook nog glad/polished maken door een keer door je crafting bench te halen.. :/

Dan denk ik, ga echt nadenken over leuke en ook nuttige updates.. Na een tijd FTB ofzo spelen dan merk je pas hoe weinig craften er in vanilla zit. :P

Tinkers is inderdaad erg gaaf, even doorhebben en het is easy. Wat ze nu update vind ik een beetje zinloos en doelloos.

Slime block is wel leuk en de verandering in enchanten moet ik nog even goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Volgens mij hebben ze geen duidelijk plan bij Mojang inderdaad.. is al een tijdje zo hoor.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Luukwa schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:39:
Volgens mij hebben ze geen duidelijk plan bij Mojang inderdaad.. is al een tijdje zo hoor.
aka: al zo vanaf day 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Hapkoek schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:24:
Ja het lijkt inderdaad dat ze maar wat doen, nou zijn er nieuwe blokken die je randomly kunt vinden of maken van quartz. Maar je hebt er niks aan.. Je kan ze ook nog glad/polished maken door een keer door je crafting bench te halen.. :/

Dan denk ik, ga echt nadenken over leuke en ook nuttige updates.. Na een tijd FTB ofzo spelen dan merk je pas hoe weinig craften er in vanilla zit. :P

Tinkers is inderdaad erg gaaf, even doorhebben en het is easy. Wat ze nu update vind ik een beetje zinloos en doelloos.

Slime block is wel leuk en de verandering in enchanten moet ik nog even goed over nadenken.
Je hoeft er ook niks aan te hebben behalve dat het nieuwe bouwblokken zijn en voor nieuwe variatie/mogelijkheden zorgen. ;) En dat is ook prima maar ik snap wat je bedoeld.

Waarom niet een nieuwe ondergrondse biome, bestaande uit deze nieuwe steensoorten met pits of slime (slimeblokken) en roots (nieuw brewing ingrediënt of voor het maken/farmen van string of touw, waarbij je meteen functies aan touw kan geven?). Deze nieuwe steensoorten kan je enkel met iron of diamant pickaxe mijnen (zodat het niet meteen toegankelijk is).

Doe dan in deze nieuwe biome bijvoorbeeld ook emerald ores, een of twee mobs nieuwe mobs (die enkel spawnen in deze grotten/biome), stalagmieten en stalactieten (welke hoge schade doen als je erop valt en tevens voor spike traps/pistons gebruikt kunnen worden) en een nieuw water soort(eigen kleur), welke de basis is voor brewing ipv normaal water.

Ja, nu is meteen deze biome de belangrijkste van alle biomes omdat het ineens veel unieks bied maar het gaat even om het idee. ;) Je hebt nu een functionele biome, die naast een eigen uiterlijk ook unieke mobs en functies heeft (water voor brewing).

Maargoed, het is zoals ik zei waarschijnlijk al teveel gevraagd als alle steensoorten crafting recepten krijgen voor stairs, slabs en walls/fences. :P

Ok, nog 1 ander voorbeeld, omdat ik het zo leuk vind te fantaseren over minecraft haha. ;)

Patch 1.7 bracht nieuw fishing mechanics (naja, alleen particle effects en loot). Waarom niet dit samen doen met de zee/water update?

Nieuwe manier waarop water stroomt, en dus ook door fences stroomt e.d. Waarbij zeeën nieuwe features krijgen, denk aan koraal (ingredient voor water based enchants/potions?), schip wrakken (waar je bijv. piraten hoed vind en de geest van de kapitein als bossmob rond zwerft), nieuwe mobs zoals echte vissen en haaien, betere boten of een upgraded boot die sneller is en niet kapot gaat als je tegen iets aan vaart.

Dan misschien sluisdeuren (ja I know, pistons vervullen deze functie ook), stromend water gebruiken om een grindstone aan te sturen (voor verdubbeling van ores en om graan te grinden in meel?), etc ...

Maargoed, fantaseren is makkelijker dan coderen natuurlijk. ;) En ipv de focus voor een update op een biome te leggen kan het natuurlijk ook op een ander onderdeel, denk nieuw combat (wapens/mobs/bosses), of weer systeem (seizoenen, weer/wind invloeden op gameplay torches uit in regen bijv.), etc.
Yeah, I know maar het is zo zonde vind ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viperkesvp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:11
Er zijn gewoon veel te veel mogelijkheden en veel te weinig developers die aan minecraft werken om op alle mogelijke wensen en vragen in te gaan.

Ik vind het dan ook prachtig dat er een hele community rond is ontstaan die een antwoord heeft geboden op tal van deze vragen. Ik denk dan aan FTB, Tekkit, Big Dig...

Voor mij is het dan ook belangrijker dat ze bij mojang voldoende tijd vrij maken om minecraft zo te ontwikkelen dat uitbreidingen op een heel eenvoudige manier zijn toe te voegen. Zo zijn we zeker dat er meer features op korte termijn ontwikkeld zullen worden. Vele developers geloven namelijk in de ontelbare mogelijkheden die een spel als minecraft biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Dreanor schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:32:
[...]

Nieuwe manier waarop water stroomt, en dus ook door fences stroomt e.d. Waarbij zeeën nieuwe features krijgen, denk aan koraal (ingredient voor water based enchants/potions?), schip wrakken (waar je bijv. piraten hoed vind en de geest van de kapitein als bossmob rond zwerft), nieuwe mobs zoals echte vissen en haaien, betere boten of een upgraded boot die sneller is en niet kapot gaat als je tegen iets aan vaart.

Dan misschien sluisdeuren (ja I know, pistons vervullen deze functie ook), stromend water gebruiken om een grindstone aan te sturen (voor verdubbeling van ores en om graan te grinden in meel?), etc ...
woah woah, even rustig, niet tever doordraven he er werken maar een man of 5 aan de game fulltime, je kan dus niet echt features verwachten... We houden het even bij het overnemen van paarden uit MoCreatures... Niet de rest, alleen paarden :(

(ik ben niet cynisch hoor)

Ik denk dat wij twee meer ideeën op papier kunnen krijgen over wat Minecraft naar Minecraft 2.0 krijgt dan het hele Mojang Dev team in 100 jaar.

Ik ben Minecraft dan ook als basis gaan zien, een soort game engine. Ze zijn nu met een modding API bezig maar die is er al, die heet Forge. Forge pakt minecraft en maakt er een soort library van. Heb je een vloeistof met een texture? Mooi die gaat in de library en kan nu in tanks, buckets, cells, er kan een f8king oceaan van gemaakt worden. Zelfde met ores, oh jou mod voegt copper toe? lekker uniek, die komt in de library en alle mods die copper nodig hebben kunnen 1 soort copper gebruiken, of 3 of allemaal. Jou mod voegt een nieuwe kleur glas toe? die andere 3 ook en vanilla ook, maarrrrr sommige recepten willen glas als crafting component. Forge zorgt ervoor dat alle glassoorten nu gebruikt kunnen worden ipv alleen vanilla glas.

dus:

basis engine: Minecraft
ore, fluid, block ID libarary: Forge
content: mods.

Ik hoop samen met jou dat minecraft ooit updates krijgt met echt grootse content er in en niet update na update roept: "Maar er is echt heel veel gebeurt op de achtergrond!". Ja leuk, wat heb ik daar aan? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Comments hierboven ben ik mee eens, zat ideeën, eindeloos zelfs. Maar zo weinig wat gerealiseerd wordt. :'(
Snap het ook wel, maar het spel is al zoveel verkocht enzo.. Ze hebben al behoorlijk wat uitgebracht maar zoals nu, dan krijg je paarden erbij, oke leuk. Nu hebben we 4 blokken waarvan er 1 bouncy is, leuk leuk..

Maar wanneer komen er die gaven updates zoals toen the end kwam, dat was nog best wat. :)

Die ondergrondse biomes lijkt me echt gaaf. Zou mooi samen gaan met amplified. Dat vind ik trouwens ook best cool. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Hapkoek schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:54:

Die ondergrondse biomes lijkt me echt gaaf. Zou mooi samen gaan met amplified. Dat vind ik trouwens ook best cool. ;)
De grap is dat amplified gewoon per ongeluk was. Jeb had de terrain gen naar full hight getrokken en Notch liep langs en zag het, Ipv te zeggen wat Jeb fout deed (de relative hight map had moeten worden aangepast) zei hij dat het cool was en hij het moest implementeren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Uncle Mel, ik denk dat ik voor 4 Minecraft versies nog ideeën overhou (heb er zelfs aan zitten denken een youtube channel te starten om mijn ideeën te delen, maar dat is toch meer werk dan ik dacht haha :P), en ik weet ook dat fantaseren heel wat anders is dan programeren. :P

Als die mod api gaat werken zoals jij zegt dan is dat wel heel erg vette shit! Want een van mijn grootste ergernissen van FTB is het ontzettend veel "nutteloze" items.

Met nutteloze items bedoel ik eigenlijk dubbele items die hetzelfde zijn, 4x copper ingot bar, 5 verschillende power soorten (redstone, mj, eu, bluepower, nog iets), 5 wrenches welke elke weer voor eigen features zijn, etc. :P

En verder heb ik zelf geen verstand van programeren dus moet ik misschien niet te hard roepen dat er gemakkelijk van alle blokken even stairs en slabs toegevoegd kunnen worden of verschillende fence designs afhankelijk vna het hout soort, of meubels, of mobs die biome gebonden zijn waardoor sommige biomes te moeilijk zijn om daar betere items uit te halen zodat je weer een hogere baas kan verslaan of luxer huis kan bouwen, of meer gameplay features naast mijnen/bouwen zoals uitgebreider farmen, betere combat, of ... daar ga ik weer! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Ik kom er net achter dat de palnet van MineFactoryReloaded geen Black Stained Sapplings accepteert :( hij doet alleen maar normale sapplings van minecraft zelf... Bah! Moet een automatisch manier hebben om aan die zwarte sapplings te komen als vervanger voor inkt. Dacht dat Direwolf20 dat deed met de machines van MineFactory maar dat is dus schijnbaar niet zo. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Soepstengel schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:36:
Ik kom er net achter dat de palnet van MineFactoryReloaded geen Black Stained Sapplings accepteert :( hij doet alleen maar normale sapplings van minecraft zelf... Bah! Moet een automatisch manier hebben om aan die zwarte sapplings te komen als vervanger voor inkt. Dacht dat Direwolf20 dat deed met de machines van MineFactory maar dat is dus schijnbaar niet zo. Iemand ideeën?
Forestry farm?
Of een Steve's carts farm?

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Jerry schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:37:
[...]

Forestry farm?
Of een Steve's carts farm?
Steve's Carts farm vindt ik maar lomp in zijn werking, leuk dat het kan maar ik hou niet zo van dit soort mechanische oplossingen. Forestry heb ik eigenlijk altijd maar moeilijk gevonden, maar volgens mij is het wel een stukje beter geworden in de laatste updates. Wat ik altijd begrepen heb is dat je fertilizer nodig hebt, is dat nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Soepstengel schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:48:
[...]

Steve's Carts farm vindt ik maar lomp in zijn werking, leuk dat het kan maar ik hou niet zo van dit soort mechanische oplossingen. Forestry heb ik eigenlijk altijd maar moeilijk gevonden, maar volgens mij is het wel een stukje beter geworden in de laatste updates. Wat ik altijd begrepen heb is dat je fertilizer nodig hebt, is dat nog steeds zo?
Yup, maar dat vind je in grote getalen rond copper/tin level geloof ik.
Even een tutorial bekijken, het is niet zo lastig :).

[ Voor 4% gewijzigd door Jerry op 15-01-2014 23:52 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Jerry schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:52:
[...]

Yup, maar dat vind je in grote getalen rond copper/tin level geloof ik.
Even een tutorial bekijken, het is niet zo lastig :).
Forestry werkt ook niet met die Black Stained Sapplings. Denk dat ik ze maar gewoon met de hand neer ga zetten x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Soepstengel schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 00:02:
[...]

Forestry werkt ook niet met die Black Stained Sapplings. Denk dat ik ze maar gewoon met de hand neer ga zetten x)
Ah, dan zitten ze nog niet in de dictionary als tree :(. Jammer.
Er zijn wel meer van dat soort dingen die nog gefixed moeten worden, zoals houtsoorten die af en toe niet werken in een recept.

[ Voor 17% gewijzigd door Jerry op 16-01-2014 00:05 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:17

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als je MFR hebt, gewoon een pool maken, 1 of 2 squids erin, en dan die uh... rancher geloof ik neerzetten. Trust me, je gaat verdrinken in al dat ink dat daaruit voortkomt. :P

Daarom heb ik geen MFR in m'n custom pack. Ik vind het een geweldige mod, maar het maakt alles te simpel. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Trinsec op 16-01-2014 09:19 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ik kom soms pools tegen van liquid gold of iets dergelijk, kan ik die met een pump opzuigen? Als ik dat heb gedaan, zou ik dan icm Tinkers kunnen omzetten in blocks op ingots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ja dat kan. Met de buildcraft pump zou je die dingen gewoon moeten kunnen opzuigen net als lava en water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Oke, kan ik ze dan ook weer omzetten naar ingots/blocks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Met de smeltery kan dat makkelijk, ja.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Die van Tinkers? kun je het dan gewoon van boven erin gooien zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r-v
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-07 09:40

r-v

Volgens mij kun je bijvoorbeeld buildcraft liquid pipes of andere liquid pipes direct aansluiten op een casting table- of basin. Zo kun je dit direct vanuit een tank omzetten naar ingots of blocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Oke, maar is er ook een manier om de pipe te stoppen met vullen? Met een lever ofzo. Weet alleen niet of een pipe dat kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als je buildcraft pipes gebruikt, heb je uberhaupt redstone/lever nodig voor de wooden pipes.. dus..? :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Gewoon fluiducts van Thermal Expansion gebruiken. Apply een plneumatic servo en je kan ze configureren om zonder redstone te werken bijvoorbeeld. Je sluit die ducts dan aan op een casting basin of gewoon zelf de smeltery in via een drain (fluiduct --> drain werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zie steeds veel klachten voorbij komen over zwaar belaste servers. Ik raad een ieder aan McMyAdmin eens te proberen. Dat is Minecraft server management software. Sinds ik het gebruik, is het mij opgevallen, dat resource gebruik met 90% is afgenomen. Het helpt natuurlijk ook, wanneer de server en de client niet op één en dezelfde schijf gestart worden. Minecraft doet echt een aanslag op je disk I/O.

Ik zie hier veel spelers van Direwolf20 pack. Is die uitgebreider dan Unleashed? Ik had begrepen dat Unleashed de opvolger is van Ultimate, en bevalt me tot op heden uitstekend.

[ Voor 18% gewijzigd door Seth_Chaos op 16-01-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
In grote lijnen ontlopen die packs elkaar niet zo veel, maar dw20 loopt wel veel verder voor en heeft dus nieuwere versies van de mods. Nadeel daarvan is dan wel dat er vaker een bugje inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Invisible_man schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:56:
In grote lijnen ontlopen die packs elkaar niet zo veel, maar dw20 loopt wel veel verder voor en heeft dus nieuwere versies van de mods. Nadeel daarvan is dan wel dat er vaker een bugje inzit.
Ik dacht altijd dat die meer gericht was op middle ages tijdperk, maar als je aangeeft dat die modpack nagenoeg gelijk is ga ik die ook eens proberen. Ik mis in Unleashed vooral de complexere zaken die Ultimate wel had. Zoals super complexe kernfusie reactoren. Het koste maanden om zo'n reactor met de benodigde supply chains te bouwen, maar dat gaf wel veel voldoening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Trinsec schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:18:
Als je MFR hebt, gewoon een pool maken, 1 of 2 squids erin, en dan die uh... rancher geloof ik neerzetten. Trust me, je gaat verdrinken in al dat ink dat daaruit voortkomt. :P

Daarom heb ik geen MFR in m'n custom pack. Ik vind het een geweldige mod, maar het maakt alles te simpel. ;)
Ah dat is een goed idee! Nou het is gewoon ronduit vervelend dat je voor thaumcraft zoveel inkt nodig hebt voor onderzoek, dus puur alleen daarvoor wil ik dat graag hebben :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Seth_Chaos schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:10:
[...]

Ik dacht altijd dat die meer gericht was op middle ages tijdperk, maar als je aangeeft dat die modpack nagenoeg gelijk is ga ik die ook eens proberen. Ik mis in Unleashed vooral de complexere zaken die Ultimate wel had. Zoals super complexe kernfusie reactoren. Het koste maanden om zo'n reactor met de benodigde supply chains te bouwen, maar dat gaf wel veel voldoening.
Beide packs zijn gericht op techniek en automatisering (en wat dingen er naast met magie zoals thaumcraft en ars magica), alleen unleashed is een pack van ftb samengesteld met stabiliteit en de langere termijn in gedachte. Direwolf20 is een persoon die juist nieuwe mods test en uitprobeert (zie zijn youtubekanaal) en daardoor in zijn pack (welke je ook via ftb kan vinden) juist de nieuwste dingen heeft en ook vaker veranderd. Als je zijn youtube ook volgt, zie je dat hij er ook veel bugs uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Soepstengel schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:36:
Echt? ik dacht dat dat ding alles plantte wat je er in duwt? Daar gaat mijn plan :) gisteren wezen exploren voor (bijna) alle kleurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Maken we toch een steve carts farmpje rond jouw gebouwen op spawn mel? Heb je meteen wat vulling :)

Sommige mod bomen werken trouwens prima in de MFR planter/harvester. Natura stuff zoals ghostwood en Biomes O plenty bomen zoals die cherryblossom.
Stained bomen nog niet getest, maar blijkbaar werken die dus niet :(

[ Voor 52% gewijzigd door Racemol op 16-01-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
"Rond jouw gebouwen op spawn mel?" Draait er weer een server? :D Ben een week terug van een half jaartje weg, kom graag weer is langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viperkesvp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:11
Ik heb de indruk dat die FTB toch wel sneller vooruit gaat dan de verschillende packs in de technic-launcher. Ik heb laatst big-dig gespeeld maar heb de indruk dat die ook al weer een half jaartje stil ligt.
Pagina: 1 ... 45 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers