Ja je kan zowat alles automatiseren met FTB. Met de mod applied energetics kan je zelfs een centraal computersysteem maken met opslag van al je materiaal (wat je weer automatisch kan minen met quarrys) waar je ook geautomatiseerd mee kan craften enzo. De diverse mods zijn dan ook op elkaar aan te sluiten zodat je inderdaad 1 grote fabriek kan make , compleet met een kernreactor voor de stroom.
Of fusie reactorInvisible_man schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:48:
Ja je kan zowat alles automatiseren met FTB. Met de mod applied energetics kan je zelfs een centraal computersysteem maken met opslag van al je materiaal (wat je weer automatisch kan minen met quarrys) waar je ook geautomatiseerd mee kan craften enzo. De diverse mods zijn dan ook op elkaar aan te sluiten zodat je inderdaad 1 grote fabriek kan make , compleet met een kernreactor voor de stroom.
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Meh gregtech wordt een beetje geboycot bij FTB geloof ik. Oh well, die mod hangen we er zelf nog wel in 
Of heeft de nieuwe IC2 Exp. ook een fusie reactor?
Of heeft de nieuwe IC2 Exp. ook een fusie reactor?
[ Voor 20% gewijzigd door Racemol op 16-12-2013 17:39 ]
Niet zozeer geboycot vanuit FTB maar meer vanuit tig andere mod developers, ik geloof dat ze er een beetje klaar mee zijn dat Greg elementen van hun mod aanpast. Zie hier voor meer uitleg
En hebben we al een mooie FTB server?
Ik zit nu op buitenlandse servers te gamen maar het is gewoon niet zo leuk als met een stel tweakers en de saamhorigheid die erbij hoort
.
If it aint broke, fix it till it is!
Gisteren eindelijk een goede start gemaakt met DW20 pack. Ben iets van 4 a 5 keer overnieuw begonnen, maar nooit had ik een juiste plek om te beginnen, daarnaast ben ik aardig nieuw in FTB. Ik ben een beetje DireWolf aan het volgen en heb inmiddels een smeltery en wat basis componenten gemaakt voor de smeltery.
Daarnaast ben ik zelf begonnen een quarry te maken, maar ik lijk hem niet te kunnen poweren? Een hele tijd terug deed ik dit met redstone engines, maar dit lijkt niet meer te werken? Als ik drie engines er naast zet beginnen ze niet te bewegen, wel veranderen ze van kleur. Maar de quarry doet ook helemaal niks, is dit iets wat niet meer kan of doe ik iets verkeerd? Ik weet dat door redstone engines de quarry niet heel snel zal gaan, maar het is een begin.
Daarnaast ben ik zelf begonnen een quarry te maken, maar ik lijk hem niet te kunnen poweren? Een hele tijd terug deed ik dit met redstone engines, maar dit lijkt niet meer te werken? Als ik drie engines er naast zet beginnen ze niet te bewegen, wel veranderen ze van kleur. Maar de quarry doet ook helemaal niks, is dit iets wat niet meer kan of doe ik iets verkeerd? Ik weet dat door redstone engines de quarry niet heel snel zal gaan, maar het is een begin.
I'm an Ironman!
Ik power mijn quarry vanaf het begin al via een tesseract. Is in het begin niet het makkelijkste om te maken (liquid enderpearls met een magma crucible en een liquid transposer), maar je kan dan voeden van uit je base power en je materiaal ook terug laten komen zonder ellelange pipes. Kan je je quarry mooi ergens uit het zicht parkeren.
Hmm, dat zegt mij dus helemaal niks maar zal vanavond eens kijken.Invisible_man schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:31:
Ik power mijn quarry vanaf het begin al via een tesseract. Is in het begin niet het makkelijkste om te maken (liquid enderpearls met een magma crucible en een liquid transposer), maar je kan dan voeden van uit je base power en je materiaal ook terug laten komen zonder ellelange pipes. Kan je je quarry mooi ergens uit het zicht parkeren.
Maar hoe kun je in het begin het beste aan power komen? En waar dit op te slaan? Iets van Solar panels en Batbox (of MFE)?
Ik weet een Oliebron te vinden vlak bij, maar kan ik dit omzetten in Power? of is dit alleen te gebruiken als Fuel?
I'm an Ironman!
Redstone engines kunnen al een tijdje geen machines meer aandrijven.
Je kan dan een sterling engine van Buildcraft gebruiken bijv, of een Steam Dynamo van Thermal Expansion. (die steam dynamo moet je dan wel via een leadstone conduit aansluiten op de quarry, want een dynamo genereert RF in plaats van MJ, en een conduit kan automatisch RF naar MJ omzetten).
Je kan dan een sterling engine van Buildcraft gebruiken bijv, of een Steam Dynamo van Thermal Expansion. (die steam dynamo moet je dan wel via een leadstone conduit aansluiten op de quarry, want een dynamo genereert RF in plaats van MJ, en een conduit kan automatisch RF naar MJ omzetten).
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Begin met een gewone generator. Die draait op kolen.Madstorm schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:48:
[...]
Hmm, dat zegt mij dus helemaal niks maar zal vanavond eens kijken.
Maar hoe kun je in het begin het beste aan power komen? En waar dit op te slaan? Iets van Solar panels en Batbox (of MFE)?
Ik weet een Oliebron te vinden vlak bij, maar kan ik dit omzetten in Power? of is dit alleen te gebruiken als Fuel?
Bouw een quarry en laat die op kolen lopen via sterling engine.
Zodra die lava bereikt, maak je een pomp en pomp je het lava in een tank.
Upgrade dan je generator naar een thermal generator en sluit die aan op je lava tank. (bij thermal generators heb je geen batterij nodig, want ze schakelen zichzelf uit als er geen power gevraagt wordt).
Je quarry kun je daarna voorzien van een force engine. Die krengen lopen een eeuwigheid op één stack force. Als je lava opraakt kun je het of laten teleporteren via een tesseract uit de nether, of je kunt een force engine aansluiten op een magma crucible en die lava laten maken voor in je thermal generator.
Daarna kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Zelf ben ik langzaam aan een zonneboiler aan het opbouwen die een commercial steam engine voedt, die op zijn beurt weer een magma crucible van energie voorziet, die weer mijn lava tank vult.
Het is veel goedkoper om een gautomatiseerde bomen plant en kap systeem te bouwen die er kolen van maakt voor in generators of steamboilers, maar daar ben ik inmiddels wel op uitgekeken.
Zonnepanelen zijn meer een mid game energie voorziening.
[ Voor 22% gewijzigd door Seth_Chaos op 20-12-2013 10:50 ]
Ik zelf ben ook allerlei manieren aan het zoeken om een power te krijgen voor een circuit fabricator o.i.d. Maar kun je via een generator stroom krijgen door middel van kool? Ik wilde dus ook graag iets hebben om de power in op te slaan. Ik vond op youtube de BatBox maar die zit er bij mij niet tussen.
Toen zag ik een redstone opslag? Een rood blok die je kon vullen met power, weet de naam zo niet meer.
Maar daar heb je Electrum ingots voor nodig en om die te maken heb je weer power nodig.
Loop een beetje vast haha. Dus mocht iemand een handige tip hebben hoor ik dat graag.
Toen zag ik een redstone opslag? Een rood blok die je kon vullen met power, weet de naam zo niet meer.
Maar daar heb je Electrum ingots voor nodig en om die te maken heb je weer power nodig.
Loop een beetje vast haha. Dus mocht iemand een handige tip hebben hoor ik dat graag.
Electrum ingots kan je met de smeltery uit tinkers constructs maken. Goud en tin versmelten dacht ik.
Electrum is goud + zilver.
En meestal in het begin kan het zijn dat je nog niet de materialen hebt om energie op te slaan. In dat geval verbind je gewoon je engines direct aan je machines en gebruik je de interne buffer van beiden.
En meestal in het begin kan het zijn dat je nog niet de materialen hebt om energie op te slaan. In dat geval verbind je gewoon je engines direct aan je machines en gebruik je de interne buffer van beiden.
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Zal het eens proberen, dat doet me trouwens ook aan iets denken, ik keek DireWolf die Tinkers construct uitlegde maar als hij in TMI bijvoorbeeld liquid alu brass opzocht en erop klikte zag hij hoeveel je van wat nodig had om het te krijgen, je zag een soort tekening van een smelter met hoeveelheden.
Maar als ik erop klik krijg ik allemaal waardes waar ik niks mee kan.
Heb inventory gewoon op Recipe staan.
Maar als ik erop klik krijg ik allemaal waardes waar ik niks mee kan.
Ik zie hier verschillende powersoorten door elkaar gebruikt worden 
Een Batbox is van Industrialcraft 2 en slaat de Industrialcraft specifieke power (EU) op.
Een Leadstone/Redstone Energy Cell slaat Thermal Expansion specifieke power (RF) op.
Een quarry is van Buildcraft die weer zijn eigen power (MJ) heeft.
Een Batbox is van Industrialcraft 2 en slaat de Industrialcraft specifieke power (EU) op.
Een Leadstone/Redstone Energy Cell slaat Thermal Expansion specifieke power (RF) op.
Dat verklaard wat.. Ik zelf gebruik een pre-made modpack server om het maar zo te noemen, alle mods zitten er dus al in en ik heb hier niks aan gedaan. Die update dus ook vanzelf enzo. Maar dan kan ik denk ik niet zelf nog eens mods erbij toch?
Dat kan wel, maar dan moet je extreem uitkijken bij updates. Waarom gebruik je niet gewoon de DW20 pack van FTB?
Was ik toen nog niet echt van op de hoogte. Ik zag dat Yogscast Moonquest deed. (Zelf samengesteld)
Die trok mij wel aan, dus toen ben ik die gaan doen. Nu klinkt DW20/FTB beter maar vind ik het jammer om mijn wereld op te geven.
Zit best wat tijd en werk in. Ook vind het het galactische gedeelte wel leuk om te doen. (naar planeten etc)
Maar misschien zou ik dat in DW/FTB erbij kunnen gooien. Weet ik zo niet.
Dus ja dat is een beetje de reden.
Die trok mij wel aan, dus toen ben ik die gaan doen. Nu klinkt DW20/FTB beter maar vind ik het jammer om mijn wereld op te geven.
Maar misschien zou ik dat in DW/FTB erbij kunnen gooien. Weet ik zo niet.
Dus ja dat is een beetje de reden.
Ah, das inderdaad wel handig om te weten. Wat ik zou kunnen doen voor mijn quarry is dan het volgende denk ik:Blitzdoctor schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:09:
Ik zie hier verschillende powersoorten door elkaar gebruikt worden
Ik maak 2 a 3 steam dynamo's, die sluit ik (voor kleine buffer) aan op een Leadstone/Redstone Energy Cell. Vervolgens gebruik ik Redstone Energy Conduit om mijn quarry power te geven?
Of zit ik er nu helemaal naast?
I'm an Ironman!
Het beste is om uiteindelijk lava uit de nether te pompen door middel van een buildcraft pump (of thermionic pump van extra utilities). Deze via een tesseract / endertank naar de overworld tranferen en daar met Geothermal generators (IC2) en magmetic engines (MJ en RF). met de RF / MJ power kan je uiteindelijk je querry poweren. Wil je snel een querry willen plaatsen zijn steam dynamo's toch echt het beste. of je moet een mooie oil well in de buurt hebben staan.
Dit is inderdaad een hele goede oplossing voor het poweren van je quarry, lava is daarintegen wel beter.Madstorm schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:48:
[...]
Ah, das inderdaad wel handig om te weten. Wat ik zou kunnen doen voor mijn quarry is dan het volgende denk ik:
Ik maak 2 a 3 steam dynamo's, die sluit ik (voor kleine buffer) aan op een Leadstone/Redstone Energy Cell. Vervolgens gebruik ik Redstone Energy Conduit om mijn quarry power te geven?
Klopt als een bus. Leadstone kan echter max 80RF/tick doorsturen, wat neerkomt op 8MJ/tick voor de quarry. Die gaat dan niet zo hard, maar het is wel handig om mee te beginnen. Later kan je dan upgraden naar hardened/redstone/resonant ender conduits/cells voor hogere doorvoer.Madstorm schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:48:
[...]
Ah, das inderdaad wel handig om te weten. Wat ik zou kunnen doen voor mijn quarry is dan het volgende denk ik:
Hier nu een FTB DW20 pack server begonnen met 2 Duitsers en nog eenn Nederlander. We betalen allemaal mee waardoor het wel een leuke oplossing is zo.
We hebben nog wat ruimte over en de eerste maand heb ik zelf betaald dus mocht iemand intresse hebben dan kan je mij een DM sturen. Ik hoop wel dat als je langer gamed dan die ene maand dat je ons ook kan ondersteunen (paar euro per maand)
.
We hebben nog wat ruimte over en de eerste maand heb ik zelf betaald dus mocht iemand intresse hebben dan kan je mij een DM sturen. Ik hoop wel dat als je langer gamed dan die ene maand dat je ons ook kan ondersteunen (paar euro per maand)
In het DW20 pack heb ik mijn quarry op de volgende manier voorzien van power.
Als eerste een Minefactory reloaded tree farm. Gewoon de default 3x3 size met jungle saplings. Daar komen van die mooie grote bomen op
Daar heb je voor nodig een planter en harvester.
Vanaf de harvester loopt er een standaard buildcraft golden transport pipe naar de planter onder de tree farm met "onder" de planter een diamond pipe voor de filters. De planter IN gaan de saplings (om automatisch te herplanten natuurlijk), de rest gaat door naar 5x een redstone furnace. Vanuit die furnace gaat de charcoal weer door naar 5x Steam Dynamo's die uiteindelijk de RF power maken. Die dynamo's hebben weer water nodig ook, daarvoor heb ik een Aqueous Accumulator voor gebruikt (1 is genoeg) en met fluiducts voorzien van water.
De RF power kan je weer distribueren met (hardened)leadstone energy conduits Die hardened leadstone is wel nodig want de normale leadstone conduits kunnen maar tot 80RF/t aan, hardened tot 400 RF/t. Daarnaast kan je de RF ook nog opslaan in die hardened leadstone enery cells. Dit alles is genoeg om ongeveer 5x80=400RF op te wekken. De quarry heeft minimaal 25 MJ nodig om te werken, dat is 250RF. De quarry kan je trouwens gewoon via die conduits aansluiten.. Conduits converteren RF naar MJ met een 10:1 verhouding.
Nadeel van dit alles is je kan alleen quarry'en in de directe nabijheid van je base. Een tesseract zal natuurlijk veel meer vrijheid geven. Dat is op korte termijn ook mijn doel.
Mocht er interesse zijn dan kan ik wel screenshots of een filmpje posten.
PS. Ik weet dat er andere en wellicht veel betere manieren zijn om items te verplaatsen (extra util transport en logistics pipes etc) maar ik begrijp die BC pipes prima en ze doen hun werk. Ik ben nog niet zo up-to-date met die andere manieren!
Als ik eenmaal een Applied Energetics netwerkje up and running heb zal die zorgen voor item transport maar daar is het nu nog te vroeg voor.
Een tesseract maken is begin game nogal lastig, geen endermen te verkennen! Wellicht snel een enderfarm maken want die dingen zijn toch vaak nodig.
Dit idee kan je natuurlijk ook voor andere toepassingen gebruiken en is schaalbaar. Je zou er zelfs je hele base mee kunnen voorzien van RF.
Edit:
Ik heb het toch maar even visueel gemaakt d.m.v. van plaatjes. Mijn wall of text zal niet veel zeggen voor mensen die dit nog nooit hebben gedaan.
Check hier het album: http://imgur.com/a/IE9JP
Een andere leuke optie is de U toets. Dat geeft aan in welke recepten dat item gebruikt wordt.
Als eerste een Minefactory reloaded tree farm. Gewoon de default 3x3 size met jungle saplings. Daar komen van die mooie grote bomen op
Daar heb je voor nodig een planter en harvester.
Vanaf de harvester loopt er een standaard buildcraft golden transport pipe naar de planter onder de tree farm met "onder" de planter een diamond pipe voor de filters. De planter IN gaan de saplings (om automatisch te herplanten natuurlijk), de rest gaat door naar 5x een redstone furnace. Vanuit die furnace gaat de charcoal weer door naar 5x Steam Dynamo's die uiteindelijk de RF power maken. Die dynamo's hebben weer water nodig ook, daarvoor heb ik een Aqueous Accumulator voor gebruikt (1 is genoeg) en met fluiducts voorzien van water.
De RF power kan je weer distribueren met (hardened)leadstone energy conduits Die hardened leadstone is wel nodig want de normale leadstone conduits kunnen maar tot 80RF/t aan, hardened tot 400 RF/t. Daarnaast kan je de RF ook nog opslaan in die hardened leadstone enery cells. Dit alles is genoeg om ongeveer 5x80=400RF op te wekken. De quarry heeft minimaal 25 MJ nodig om te werken, dat is 250RF. De quarry kan je trouwens gewoon via die conduits aansluiten.. Conduits converteren RF naar MJ met een 10:1 verhouding.
Nadeel van dit alles is je kan alleen quarry'en in de directe nabijheid van je base. Een tesseract zal natuurlijk veel meer vrijheid geven. Dat is op korte termijn ook mijn doel.
Mocht er interesse zijn dan kan ik wel screenshots of een filmpje posten.
PS. Ik weet dat er andere en wellicht veel betere manieren zijn om items te verplaatsen (extra util transport en logistics pipes etc) maar ik begrijp die BC pipes prima en ze doen hun werk. Ik ben nog niet zo up-to-date met die andere manieren!
Als ik eenmaal een Applied Energetics netwerkje up and running heb zal die zorgen voor item transport maar daar is het nu nog te vroeg voor.
Een tesseract maken is begin game nogal lastig, geen endermen te verkennen! Wellicht snel een enderfarm maken want die dingen zijn toch vaak nodig.
Dit idee kan je natuurlijk ook voor andere toepassingen gebruiken en is schaalbaar. Je zou er zelfs je hele base mee kunnen voorzien van RF.
Edit:
Ik heb het toch maar even visueel gemaakt d.m.v. van plaatjes. Mijn wall of text zal niet veel zeggen voor mensen die dit nog nooit hebben gedaan.
Check hier het album: http://imgur.com/a/IE9JP
Hij drukt op de R toets als hij over een item in NEI heen hovert i.p.v. er op klikken. R geeft het recept van items aan. Zorg wel dat je focus niet op het search schermpje staan (ie druk op enter na je zoek query) anders werkt het natuurlijk niet. Ik denk dat je dat bedoelt, weet het niet zeker!Hapkoek schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:09:
Zal het eens proberen, dat doet me trouwens ook aan iets denken, ik keek DireWolf die Tinkers construct uitlegde maar als hij in TMI bijvoorbeeld liquid alu brass opzocht en erop klikte zag hij hoeveel je van wat nodig had om het te krijgen, je zag een soort tekening van een smelter met hoeveelheden.
Maar als ik erop klik krijg ik allemaal waardes waar ik niks mee kan.![]()
Een andere leuke optie is de U toets. Dat geeft aan in welke recepten dat item gebruikt wordt.
[ Voor 20% gewijzigd door Racemol op 19-12-2013 19:54 ]
Beter nog: de 25 MJ is wat nodig is aan totale energie om de quarry een handeling te laten verrichten. Je hebt dus niet 25 MJ/tick nodig. Zo heb ik bijvoorbeeld in het begin een querry gedraaid met een drietal combustion engines op olie (3 x 3 MJ/tick) wat op zich prima gaat (hetzij wat langzamer dan op vol vermogen).Racemol schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:36:
... De quarry heeft minimaal 25 MJ nodig om te werken, dat is 250RF.
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Ah duidelijk. Ik denk dat ik door de nieuwe tooltips (WAILA mod) in de war ben geraakt. Als je naar een Quarry "kijkt" staat er Trigger: 25MJ. Ik had aangenomen dat dit het omslag punt was om te beginnen en idd nieuw was in 1.6.. Ik heb in 1.5 nog wel een quarry gedraaid met 1x standaard electrical engine die 2MJ/t leverde. Ach het was mijn eerste quarry dus ik was daar al erg blij mee ;-)
[ Voor 30% gewijzigd door Racemol op 19-12-2013 22:59 ]
Met een minium stone kan je met vier iron ingots al een enderpearl maken, dus ook zonder ender man jagen kan je al tesseracts bouwen (4 pearls voor 1 tesseract). Of hebben ze de minium stone er in de nieuwe versie uit gehaald?
Ja EE is naar mijn weten nog niet klaar voor de Minecraft 1.6 versies. Er is dus geen minium stone in de nieuwe versies
Maar wel ender plants. Heb ik gelukkig al 4 van kunnen vinden

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ohja die zijn er ook nog, thanks
Ik ben gisteravond opnieuw begonnen, heb de oproep van Venxir beantwoord en dat ziet er uit als een erg leuke server! Van het weekend dus opzoek gaan naar Ender Lily seeds, of een mobfarm uit de grond stampen.
Ik ben gisteravond opnieuw begonnen, heb de oproep van Venxir beantwoord en dat ziet er uit als een erg leuke server! Van het weekend dus opzoek gaan naar Ender Lily seeds, of een mobfarm uit de grond stampen.
Ik heb gisteravond van alles geprobeerd om efficiënt RF te verkrijg en op te slaan. Hier ben ik alleen in gefaald.
Nu zit ik een beetje rond te kijken op Youtube en zie ik een filmpje van Direwolf voorbij komen die precies doet waar ik ook mee bezig ben.
Dus nu allen genoteerd en vanavond weer een poging wagen.
Heb inmiddels anderhalve stack iron blocks in m'n chest liggen dus mag wel eens wat gebruikt worden.
Nu zit ik een beetje rond te kijken op Youtube en zie ik een filmpje van Direwolf voorbij komen die precies doet waar ik ook mee bezig ben.
Heb inmiddels anderhalve stack iron blocks in m'n chest liggen dus mag wel eens wat gebruikt worden.
Had je mijn post nog gezien met de steam dynamo's? Ik heb zelfs plaatjes van alles gemaakt, dat zou prima moeten werken!
Helemaal over het hoofd gezien zeg en ik zat nog wel in de quote
Anyway, nu heb ik hem wel gelezen. Ik heb net een filmpje van Dire gezien en hij gebruike steam dynamo´s en een aqua(nog wat) om een pulverizer te poweren. Als ik het goed begrijp doe jij dit, kort samengevat en met verstand op 0:
Je laat bomen groeien en die worden meteen gekapt, dan gaan ze een over in voor charcoal en dat wordt gebruikt voor steam dynamo's. Zo heb je in princiepe een infinite energy source toch? Om het maar zo te noemen. En die aqua nog wat wordt gebruikt om de dynamo's constant te voorzien van water.
Klopt dit een beetje? Is makkelijker bij het maken als je weet wat je maakt.
Nog over NEI, ik deed zelf ook R (Recipe) en U (Used). Maar misschien toch niet goed omdat ik er een keer op klikte ofzo, idk. Maar dat merk ik vanavond.
Maar jouw creatie die je een pagina terug hebt beschreven klinkt erg efficiënt.
Dus die wil ik nog wel proberen.
Anyway, nu heb ik hem wel gelezen. Ik heb net een filmpje van Dire gezien en hij gebruike steam dynamo´s en een aqua(nog wat) om een pulverizer te poweren. Als ik het goed begrijp doe jij dit, kort samengevat en met verstand op 0:
Je laat bomen groeien en die worden meteen gekapt, dan gaan ze een over in voor charcoal en dat wordt gebruikt voor steam dynamo's. Zo heb je in princiepe een infinite energy source toch? Om het maar zo te noemen. En die aqua nog wat wordt gebruikt om de dynamo's constant te voorzien van water.
Klopt dit een beetje? Is makkelijker bij het maken als je weet wat je maakt.
Nog over NEI, ik deed zelf ook R (Recipe) en U (Used). Maar misschien toch niet goed omdat ik er een keer op klikte ofzo, idk. Maar dat merk ik vanavond.
Maar jouw creatie die je een pagina terug hebt beschreven klinkt erg efficiënt.
Wat je zegt klopt exact
Je kan ook handmatig beginnen met bomen hakken en in een oven stoppen etc. Dat is handig om mijn systeem stap voor stap op te bouwen en zodoende te leren. Ik zeg trouwens niet dat mijn voorbeeld het enige is wat je kan doen, het is een manier die ik zelf gebruik. Er zullen vast betere methodes zijn
Tip: Doe een lever op/naast je steam dynamo. Als hij een redstone signal krijgt stopt hij helemaal met werken en gebruikt hij ook geen coal. Normaal op idle gebruikt hij een beetje coal om op 4RF/t te blijven.
Je kan ook handmatig beginnen met bomen hakken en in een oven stoppen etc. Dat is handig om mijn systeem stap voor stap op te bouwen en zodoende te leren. Ik zeg trouwens niet dat mijn voorbeeld het enige is wat je kan doen, het is een manier die ik zelf gebruik. Er zullen vast betere methodes zijn
Tip: Doe een lever op/naast je steam dynamo. Als hij een redstone signal krijgt stopt hij helemaal met werken en gebruikt hij ook geen coal. Normaal op idle gebruikt hij een beetje coal om op 4RF/t te blijven.
[ Voor 3% gewijzigd door Racemol op 20-12-2013 15:48 ]
De PS3 versie van Minecraft staat trouwens in de store als ik het goed begrijp. Op youtube zijn al gameplay videos te vinden.
Thanks voor je hulp man!Racemol schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:47:
Wat je zegt klopt exact![]()
Je kan ook handmatig beginnen met bomen hakken en in een oven stoppen etc. Dat is handig om mijn systeem stap voor stap op te bouwen en zodoende te leren. Ik zeg trouwens niet dat mijn voorbeeld het enige is wat je kan doen, het is een manier die ik zelf gebruik. Er zullen vast betere methodes zijn![]()
Heb je toevallig Skype? Zo ja, zou je het wat vinden als je ik toevoeg? Ik ga je niet om de minuut spammen omdat iets niet lukt ofzo maar puur af en toe als iets onduidelijk is. Denk dat ik met de how-to met plaatjes aardig ver kan komen. Skype vind ik net iets directer in plaats van hier posten en wachten.
Hoor het wel!
Ps. Stel je vind het een goed idee kun je hem ook Privé sturen.
Zag het ook op de Minecraft facebook page. Dus dat wordt de titel van het topic aanpassen.SL65 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:51:
De PS3 versie van Minecraft staat trouwens in de store als ik het goed begrijp. Op youtube zijn al gameplay videos te vinden.
Jahoor geen probleem, ik PM je wel even.Hapkoek schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:55:
[...]
Thanks voor je hulp man!Ga vanavond naar m'n vriendin alleen de server staat op mijn pc. Denk dat ik hem op een USB gooi en meeneem, ben nu toch wel benieuwd.
![]()
Heb je toevallig Skype? Zo ja, zou je het wat vinden als je ik toevoeg? Ik ga je niet om de minuut spammen omdat iets niet lukt ofzo maar puur af en toe als iets onduidelijk is. Denk dat ik met de how-to met plaatjes aardig ver kan komen. Skype vind ik net iets directer in plaats van hier posten en wachten.![]()
Hoor het wel!
Ps. Stel je vind het een goed idee kun je hem ook Privé sturen.
Voor de mensen die het leuk vinden om multiplayer Direwolf20 te spelen; morgen ga ik een server reset uitvoeren op mijn eigen server. Die was alleen voor vrienden bedoelt, maar die heb ik al in geen tijden gezien, dus wil ik hem nu open zetten voor mede tweakers. Het is een thuis server, dus hij kan geen massa's aan mensen aan. Mee doen? Laat het me ff weten via een PM dan zet ik je op de whitelist. En nee, je hoeft na een tijdje niet te betalen om te mogen spelen
Dan hoef je ook geen refund te geven als je porno leacht en de server lagt
- laat maar -
[ Voor 96% gewijzigd door Zeror op 22-12-2013 18:09 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Was het nog gelukt hapkoek? Met het maken van je tree / power farm?
Nee ik ben eerst even met iets kleiners begonnen
Ik heb 2 Steam Dynamo's die automatisch worden voorzien van water. Die Dynamo's poweren 1 pulverizer en 1 redstone furnace. Op de pulverizer zit een hopper en een chest dus alles gaat er vanzelf in en naast de furnace staat een chest en zo gaat alles er vanzelf uit. (Ik gebruik deze RF source voor meerdere dingen ook circuit fabricator etc.)
Beetje mijn eerste 'machine' om het even zo te noemen. Nou wilde ik hetzelfde doen met een compressor dat ik niet steeds alles handmatig moet doen alleen dat ging niet.. (Met een hopper er boven op en een chest ernaast.)
Hij zet er niks vanzelf in.
Nog even een klein dingetje, ik wilde wat batterijen opladen, ik zag dat ik een BatBox nodig had maar die zit niet in mijn modpack.
Is er een alternatief?
Groetjes!
Ik heb 2 Steam Dynamo's die automatisch worden voorzien van water. Die Dynamo's poweren 1 pulverizer en 1 redstone furnace. Op de pulverizer zit een hopper en een chest dus alles gaat er vanzelf in en naast de furnace staat een chest en zo gaat alles er vanzelf uit. (Ik gebruik deze RF source voor meerdere dingen ook circuit fabricator etc.)
Beetje mijn eerste 'machine' om het even zo te noemen. Nou wilde ik hetzelfde doen met een compressor dat ik niet steeds alles handmatig moet doen alleen dat ging niet.. (Met een hopper er boven op en een chest ernaast.)
Nog even een klein dingetje, ik wilde wat batterijen opladen, ik zag dat ik een BatBox nodig had maar die zit niet in mijn modpack.
Groetjes!
[ Voor 4% gewijzigd door Hapkoek op 23-12-2013 10:23 ]
Een compressor is van IC2, Die heeft ookeen andere interface. Deze heeft een ejector upgrade nodig om automatisch spul uit te spugen. Deze rechtsklik je op de facing waar hij naar toe moet spugen en stop je dan in de machine.
Ja dat dacht ik al. Maar die laat ik maar gewoon zo.
Welke modpack gebruik je? In de direwolf20 pack zit naar mijn weten namelijk gewoon een batbox. Of heet dat ding tegenwoordig anders in IC2 exp?
Verwijderd
kom regelmatig posts tegen met modded minecraft problemen ,ook in dit topic,hier eens een duidelijk advies
zelf speel ik op eigen server die draait op een workstation (4770K,asus deluxe mb,16gb 2133 ram 2ssd en 1hdd,gtx 770 msi lightning w8 pro 64 bit etc..)
ik heb 81 tot 84 mods en 8 a 10 plugins op mc 1.6.4 mcpc+ server (voor mods/plugins lijst ,mail vraag naar ballbreeder@live.be
1a)als je bureaublad gebruikt in win 8/8.1 ,(bij app gebruik slaag dit over)(classic shell is een startbutton hulp)
1b) stel internet explorer in als 64 bit (is standaard 32 bit) (http://www.neowin.net/new...-the-desktop-in-windows-8)
2)verwijder alle java 32 bit en installeer ALLEEN de 64 bit versie
3)maak een map aan voor je server en dit liefst op een ander driver dan jou OS(win8)
bv eigen situatie ssd1(128GB) win8 en standaard software(A-malware,firewall,MC client,etc),ssd2 (256GB)games en tijdelijke software(dus map in deze drive)
4)download en installeer mcpc+ (server voor mc mods+bukkit plugins+spigot)in die gemaakte map en doe een start en stop run
5)creer een bat file met kladblok of wordpad(of notepad) (http://minecraft.gamepedia.com/Tutorials/Setting_up_a_server)
vb: java -Xmx2G -Xms2G -XX:PermSize=128M -XX:MaxPermSize=256M -jar (naam van de mcpc jar ).jar -o true
PAUSE
6)maak een snelkoppeling op jou bureaublad van de run file (is nu de starter van jou server met de ingestelde ram)
7)installeer forge (http://www.minecraftforge.net/forum/index.php/board,3.0.html)
8)instaleer jou mods en plugins doe een server start/stop run tussen elke mod/plugin en begin met ic2 en gregmod als je deze gebruikt en edit config voor id conflicts(zou verleden tijd worden met 1.7 forge)
9)creer een nieuwe bat file voor client(word je mc client starter dus kopieer het naar je bureaublad en dit om het opstarten te garanderen)
bv: java -Xmx2G -Xms2G -XX:PermSize=512M -XX:MaxPermSize=1024M -jar "C:\Users\(jou pc gebruikers naam)\AppData\Roaming\.minecraft\Minecraft.exe"
deze directory moet JUIST zijn om te werken
10)installeer forge dan start jou mc client (met de gemaakte client bat file snelkopeling),edit profile stel use version in (forge versie) vink JVM argument aan en type dit in -Xmx2G -XX:PermSize=512M
deze moet aangevinkt blijven dan save profile
ps als je de client bat starter gebruikt komt er op de achtergrond een cmd window open ,dit is normaal
druk op play en wacht geduldig(afhankelijk van de pc power ...lol)eenmaal je de start up screen hebt met single of multiplayer keuze dan mag je de cmd window sluiten
edit: nog een weetje als je een server 24/7 aan laat op een shared pc stel in taakbeheer-details de server java in (rechtse klik) met prioriteit :hoog en stel core affiniteit in (standaard is multicore eigenlijk alleen core 0 gebruik)op en andere core dan core 0 of multicore op dit manier werkt client op standaard(core 0) en server op core 1,2 of 3 (4770k is 4 core 8 threads en word gezien als 8 core het is voor mij nog onduidelijk of de extra threads als effectieve core werken en gebruik deze niet als instelling)
het spreekt vanzelf dat je jou vrijstaande ram hoeveelheid weet en de bat files erop aanpast
in mijn voorbeeld heeft de server 2gb ram + 256M permsize en heeft de client startup 2Gb ram + 1GB permSize en de client run heeft 2gb met 512mb permsize
dit wil zeggen dat als mijn pc draait met server aan +youtube+client + nog andere brol ik z on 8.2Gb ram draai met deze client instelling
zichtveld normaal
touch uit
graphics fraai
zachte belichting max
3d anag uit
helderheid helder
deeltjes alle
weergave ver
max frame balanced
loopbeweging aan
opengl uit
wolken aan
server thema aan
vsync uit
data verzameling uit
alles hangt van u pc,installatie,instelling,mods en plugins af maar als je deze instelling kunt gebruiken dan kan je heel veel mods aan ,mijn zoon pc is een oude 2C2, 6gb ram,gtx 460 ENG en zijn client kan ook dit spelen
ikzelf bots nu op een minecraft/java limit aan (wil eigenlijk 130 mods gebruiken) en hoop dat 1.7 forge een deel zou kunnen oplossen
sorry voor de textwall en als deze post niet op zijn plaats is gelieve admin deze te verzetten
ik hoop dat met deze post veel vragen antwoord en problemen oplost
voor vragen mail naar ballbreeder@live.be
zelf speel ik op eigen server die draait op een workstation (4770K,asus deluxe mb,16gb 2133 ram 2ssd en 1hdd,gtx 770 msi lightning w8 pro 64 bit etc..)
ik heb 81 tot 84 mods en 8 a 10 plugins op mc 1.6.4 mcpc+ server (voor mods/plugins lijst ,mail vraag naar ballbreeder@live.be
1a)als je bureaublad gebruikt in win 8/8.1 ,(bij app gebruik slaag dit over)(classic shell is een startbutton hulp)
1b) stel internet explorer in als 64 bit (is standaard 32 bit) (http://www.neowin.net/new...-the-desktop-in-windows-8)
3)maak een map aan voor je server en dit liefst op een ander driver dan jou OS(win8)
bv eigen situatie ssd1(128GB) win8 en standaard software(A-malware,firewall,MC client,etc),ssd2 (256GB)games en tijdelijke software(dus map in deze drive)
4)download en installeer mcpc+ (server voor mc mods+bukkit plugins+spigot)in die gemaakte map en doe een start en stop run
5)creer een bat file met kladblok of wordpad(of notepad) (http://minecraft.gamepedia.com/Tutorials/Setting_up_a_server)
vb: java -Xmx2G -Xms2G -XX:PermSize=128M -XX:MaxPermSize=256M -jar (naam van de mcpc jar ).jar -o true
PAUSE
6)maak een snelkoppeling op jou bureaublad van de run file (is nu de starter van jou server met de ingestelde ram)
7)installeer forge (http://www.minecraftforge.net/forum/index.php/board,3.0.html)
8)instaleer jou mods en plugins doe een server start/stop run tussen elke mod/plugin en begin met ic2 en gregmod als je deze gebruikt en edit config voor id conflicts(zou verleden tijd worden met 1.7 forge)
9)creer een nieuwe bat file voor client(word je mc client starter dus kopieer het naar je bureaublad en dit om het opstarten te garanderen)
bv: java -Xmx2G -Xms2G -XX:PermSize=512M -XX:MaxPermSize=1024M -jar "C:\Users\(jou pc gebruikers naam)\AppData\Roaming\.minecraft\Minecraft.exe"
10)installeer forge dan start jou mc client (met de gemaakte client bat file snelkopeling),edit profile stel use version in (forge versie) vink JVM argument aan en type dit in -Xmx2G -XX:PermSize=512M
ps als je de client bat starter gebruikt komt er op de achtergrond een cmd window open ,dit is normaal
druk op play en wacht geduldig(afhankelijk van de pc power ...lol)eenmaal je de start up screen hebt met single of multiplayer keuze dan mag je de cmd window sluiten
edit: nog een weetje als je een server 24/7 aan laat op een shared pc stel in taakbeheer-details de server java in (rechtse klik) met prioriteit :hoog en stel core affiniteit in (standaard is multicore eigenlijk alleen core 0 gebruik)op en andere core dan core 0 of multicore op dit manier werkt client op standaard(core 0) en server op core 1,2 of 3 (4770k is 4 core 8 threads en word gezien als 8 core het is voor mij nog onduidelijk of de extra threads als effectieve core werken en gebruik deze niet als instelling)
het spreekt vanzelf dat je jou vrijstaande ram hoeveelheid weet en de bat files erop aanpast
in mijn voorbeeld heeft de server 2gb ram + 256M permsize en heeft de client startup 2Gb ram + 1GB permSize en de client run heeft 2gb met 512mb permsize
dit wil zeggen dat als mijn pc draait met server aan +youtube+client + nog andere brol ik z on 8.2Gb ram draai met deze client instelling
zichtveld normaal
touch uit
graphics fraai
zachte belichting max
3d anag uit
helderheid helder
deeltjes alle
weergave ver
max frame balanced
loopbeweging aan
opengl uit
wolken aan
server thema aan
vsync uit
data verzameling uit
alles hangt van u pc,installatie,instelling,mods en plugins af maar als je deze instelling kunt gebruiken dan kan je heel veel mods aan ,mijn zoon pc is een oude 2C2, 6gb ram,gtx 460 ENG en zijn client kan ook dit spelen
ikzelf bots nu op een minecraft/java limit aan (wil eigenlijk 130 mods gebruiken) en hoop dat 1.7 forge een deel zou kunnen oplossen
sorry voor de textwall en als deze post niet op zijn plaats is gelieve admin deze te verzetten
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 05:56 ]
Gebruik Mcmyadmin op je server, daarmee spaar je een hele hoop resources uit. Zo'n 70 tot 80% tegenover de standaard servers. Mijn server draait op een Core 2 duo van 3Ghz en gebruikt nog geen 1% aan rekenkracht en heb ik maar 3GB ram toegewezen. Dit draait op de goedkoopste SSD. Op de clients draai ik alles op max settings, plus optifine met 512MB texture pack van Soartex en een shader pack.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 04:59:
kom regelmatig posts tegen met modded minecraft problemen ,ook in dit topic,hier eens een duidelijk advies
PAUSE
zichtveld normaal
touch uit
graphics fraai
zachte belichting max
3d anag uit
helderheid helder
deeltjes alle
weergave ver
max frame balanced
loopbeweging aan
opengl uit
wolken aan
server thema aan
vsync uit
data verzameling uit
http://moonquest.net/pack.phpRacemol schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:45:
Welke modpack gebruik je? In de direwolf20 pack zit naar mijn weten namelijk gewoon een batbox. Of heet dat ding tegenwoordig anders in IC2 exp?
Daar staat alles beschreven
(Achteraf was FTB/Direpack beter geweest maar wist ik toen niet.. Heb een lange tijd zonder mods gespeeld en naar aanleiding van Yogscast ben ik weer begonnen omdat ik het er vermakelijk uit vond zien.)
guys, ik heb wat hulp nodig.
Ik heb de FTB launcher en alle mods die erbij horen, speel samen met een maat van me.
Korte vraag.
Ik heb een watergenerator setup (8 stuks) met een batbox (we beginnen net), is het mogelijk om deze direct op een engine of quarry aan te sluiten en zo ja, hoe?
Ik heb de FTB launcher en alle mods die erbij horen, speel samen met een maat van me.
Korte vraag.
Ik heb een watergenerator setup (8 stuks) met een batbox (we beginnen net), is het mogelijk om deze direct op een engine of quarry aan te sluiten en zo ja, hoe?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
je kan een electrical engine gebruiken maar ik betwijfel ten zeerste of dat genoeg power geeft.
Ik zou beginnen met een mfr planter (Racemol inc. TM) die jungle trees plant. een paar lkoeien die poepen in een sewer waar met een composter industrial fertilizer van wordt gemaakt. Dit gaat in de fertelizer en de harvester hakt de bomen om. dan heb je nog wat pijpen en conduits nodig. de vines void je, de saplings gaan terug de planter in en de rest sla je op of void je ook. Het hout gaat 5 redstone furnaces in voor massive amounts of charcoal en wat over is, je raadt het al, sla je op of void je.
deze farm waar steeds 1 boom groeit geeft je meer charcoal dan je nodig hebt. Ik power 3 dynamo's direct uit de output voor de farm zelf en de rest van de charcoal gaat 20 andere dynamo's in voor mijn base en quarries. binnen een week had ik 100.000 charcoal op voorraad.
De farm zelf heeft weinig power nodig omdat alles relatief klein is, maar omdat jungle trees zo achterlijk hoog zijn geeft het véél meer hout dan het nodig heeft om zelf te draaien.
De quarries die jij wil gebruiken MJ, dat is een andere eenheid dan de EU die jij opwekt. De laatste eenheid die gebruikt wordt (ok behalve factorization maar wie gebruikt dat nou intensief) is RF, dit wordt opgewekt door de dynamo's van Thermal expansion. deze kan wel vrij worden omgezet in MJ door conduits te gebruiken.
Ik zou beginnen met een mfr planter (Racemol inc. TM) die jungle trees plant. een paar lkoeien die poepen in een sewer waar met een composter industrial fertilizer van wordt gemaakt. Dit gaat in de fertelizer en de harvester hakt de bomen om. dan heb je nog wat pijpen en conduits nodig. de vines void je, de saplings gaan terug de planter in en de rest sla je op of void je ook. Het hout gaat 5 redstone furnaces in voor massive amounts of charcoal en wat over is, je raadt het al, sla je op of void je.
deze farm waar steeds 1 boom groeit geeft je meer charcoal dan je nodig hebt. Ik power 3 dynamo's direct uit de output voor de farm zelf en de rest van de charcoal gaat 20 andere dynamo's in voor mijn base en quarries. binnen een week had ik 100.000 charcoal op voorraad.
De farm zelf heeft weinig power nodig omdat alles relatief klein is, maar omdat jungle trees zo achterlijk hoog zijn geeft het véél meer hout dan het nodig heeft om zelf te draaien.
De quarries die jij wil gebruiken MJ, dat is een andere eenheid dan de EU die jij opwekt. De laatste eenheid die gebruikt wordt (ok behalve factorization maar wie gebruikt dat nou intensief) is RF, dit wordt opgewekt door de dynamo's van Thermal expansion. deze kan wel vrij worden omgezet in MJ door conduits te gebruiken.
bedankt voor de reactie. Die watergenerator is crap.
Ben inmiddels overgestapt op de magmatic engine en dat werkt perfect. Nu bezig om een transportsysteem te maken met opslagtank voor de lava zodat ik niet de hele tijd met emmertjes heen en weer ren
Ben inmiddels overgestapt op de magmatic engine en dat werkt perfect. Nu bezig om een transportsysteem te maken met opslagtank voor de lava zodat ik niet de hele tijd met emmertjes heen en weer ren
Ik zou zelf met lava aan de gang gaan mits je een aardig groot lava lake dichtbij heb. Je maakt een grote iron tank en daar pomp je al het lava in. Met aquaducts (of andere pipes) sluit je die dan aan op een Geothermal Generator and die maakt die EU voor je. Zet daar een MSFU bij en je hebt EU zat om mee te beginnen. Bijkomend voordeel is dat je een lava lake leegpompt en er soms best wel eens leuke dingen onder verborgen zitten (tenminste, zo heb ik dit tot nu toe elke keer ervaren). En het is gewoon awesome natuurlijk 
Een andere manier is om solar panels te maken (weet niet zeker of je ook de uitgebreide versies hebt waarmee je solar panels kan combineren naar een sterke variant). Die gebruik ik zelf altijd voor mijn quarry om hem lekker mobiel te houden. Je plomt gewoon de quarry neer vervolgens zet je een electrical engin neer met daarachter een batterij (MSFU of die andere) en daarboven de uitgebreide solar panel. Hij doet het dan (wat mij betreft) prima! Uiteraard wel wat chests op aansluiten zodat je alles ook nog opvangt. Eventueel combineren met een ender chest zodat je dat spul ook weer je basis in kan pompen. Op die manier kan je alles ook nog uit het zicht plaatsen zodat je niet van die lelijke gaten krijgt
Een andere manier is om solar panels te maken (weet niet zeker of je ook de uitgebreide versies hebt waarmee je solar panels kan combineren naar een sterke variant). Die gebruik ik zelf altijd voor mijn quarry om hem lekker mobiel te houden. Je plomt gewoon de quarry neer vervolgens zet je een electrical engin neer met daarachter een batterij (MSFU of die andere) en daarboven de uitgebreide solar panel. Hij doet het dan (wat mij betreft) prima! Uiteraard wel wat chests op aansluiten zodat je alles ook nog opvangt. Eventueel combineren met een ender chest zodat je dat spul ook weer je basis in kan pompen. Op die manier kan je alles ook nog uit het zicht plaatsen zodat je niet van die lelijke gaten krijgt
[ Voor 9% gewijzigd door Soepstengel op 27-12-2013 00:49 ]
Ik moet meer minen, nog lang niet genoeg spullen om dat allemaal te maken.
Maar, ik vind net een spoilsbag met een Portal Gun erin, nu hoef ik niet meer heen en weer te rennen naar de lavapoel, gewoon een portal er naast en 1 naast m'n chest en 5 stappen en ik ben er.
Maar, ik vind net een spoilsbag met een Portal Gun erin, nu hoef ik niet meer heen en weer te rennen naar de lavapoel, gewoon een portal er naast en 1 naast m'n chest en 5 stappen en ik ben er.
Daarvoor had je natuurlijk die quarry gemaakt 
Welke pack speel je eigenlijk? Ik vermoed Unleashed op Minecraft 1.5.. Dan zou ik lekker voor de railcraft engines gaan. Maak een boiler en met de stoom die er uit komt kan je een hele zooi steam engines aandrijven. De hobbyist doet 2MJ op stoom, de commercial doet 4 mj en de industrial 8mj. 7 of 8 industrial steam engines zouden je quarry al behoorlijk snel kunnen laten werken en met Tesseracts kan je dan power en items transporteren van en naar je quarry.
Welke pack speel je eigenlijk? Ik vermoed Unleashed op Minecraft 1.5.. Dan zou ik lekker voor de railcraft engines gaan. Maak een boiler en met de stoom die er uit komt kan je een hele zooi steam engines aandrijven. De hobbyist doet 2MJ op stoom, de commercial doet 4 mj en de industrial 8mj. 7 of 8 industrial steam engines zouden je quarry al behoorlijk snel kunnen laten werken en met Tesseracts kan je dan power en items transporteren van en naar je quarry.
FTB unleashed op mc 1.5
Komt er niemand meer online op de server van Gamebuster?
Ik ben nu samen met mijn broertje online, Zin om te joinen: kutcomputers.nl
Kwalitatief blaten
Ik dacht dat deze al offline was (of ging) dus vandaar dat ik niet meer online ben geweest ...LamSchaap schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:14:
Komt er niemand meer online op de server van Gamebuster?![]()
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Daar weet ik niks van... Er is wel sinds kort een facebook pagina. https://www.facebook.com/kutcomputersDreanor schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:47:
[...]
Ik dacht dat deze al offline was (of ging) dus vandaar dat ik niet meer online ben geweest ...
Kwalitatief blaten
we hebben hem uiteindelijk gewoon online gehouden.
we doen er alleen wel veel minder aan.
maar hij is nog wel online en dat blijft wel
xxx
we doen er alleen wel veel minder aan.
maar hij is nog wel online en dat blijft wel
xxx
Cool Loev! Ziet er grappig uit, maar moet zeggen dat met die tralies het een beetje op een gevangenis lijkt
Er is early game niets beters dan force engines, mede omdat de force die je quarry mined, kunt terug voeren aan de quarry, waardoor deze gewoon eeuwig kan blijven draaien, zonder interactie. Voer ze tevens water via een aquos accumulator en de output van de engines verdubbeld. Melk is nog beter, maar vraagt een over complexe setup.Mad-Matt schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:36:
FTB unleashed op mc 1.5
Welnee, gewoon een rancher en 1 koe
Dat geeft je de melk die je met liquid transport pipes je engines kan inproppen
Hey, kan iemand mij misschien helpen met mijn server? Na een update wil hij niet meer aan.
Dus als iemand mij een beetje wil helpen zou ik het super vinden! Wil vanavond weer even aan de gang namelijk.
Mocht iemand mij willen helpen kan ik het hier posten of prive, weet niet wat het beste is want het is wel even lezen en heb 2 screenshots.
Hoop dat iemand kan helpen!

Dus als iemand mij een beetje wil helpen zou ik het super vinden! Wil vanavond weer even aan de gang namelijk.
Mocht iemand mij willen helpen kan ik het hier posten of prive, weet niet wat het beste is want het is wel even lezen en heb 2 screenshots.
Hoop dat iemand kan helpen!
Stuur maar een DM, ik kan vanavond wel even kijken.
Wat is een goede site om een ftb server te huren?
Livestream : http://twitch.tv/BF_Billiam
Mag ik vragen welke resource pack je gebruikt?Loev schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:17:
Update!
Ik ben vandaag begonnen met een mijn. Hier de eerste screenshots.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke toevoeging aan je project Loev !
Als ik mij niet vergis is dat JohnSmith texture pack. Zelf ook lang gebruikt, ziet er leuk uit ookSparksNL schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:45:
[...]
Mag ik vragen welke resource pack je gebruikt?
Sorry, was er ook vanuit gegaan dat de server zou stoppen. Ik zit nu soms op de Direwolf20-server van SoepStengel.LamSchaap schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:14:
Komt er niemand meer online op de server van Gamebuster?![]()
@Gamebuster en Becky1360: Bedankt voor het beschikbaar stellen van de server. Heb er niet zo lang gezeten, maar heb het er wel naar mijn zin gehad.
Atherys AscendedSparksNL schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:45:
[...]
Mag ik vragen welke resource pack je gebruikt?
DankAustin schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:35:
Leuke toevoeging aan je project Loev !
[ Voor 23% gewijzigd door Loev op 03-01-2014 20:25 ]
Het lukt me maar niet om flans mod te instaleren heb PRECIES gedaan wat op zijn website staat.
http://flansmod.com/
Enige pack wat ik dan gebruik is Ye Olde Pack
zodra ik een vliegtuig in me handen heb in creative mode en ik plaats het op de grond krijg ik een blackscreen en valt het game uit. Dit is de code die ik dan zien.
Iemand enig idee?
http://flansmod.com/
Enige pack wat ik dan gebruik is Ye Olde Pack
zodra ik een vliegtuig in me handen heb in creative mode en ik plaats het op de grond krijg ik een blackscreen en valt het game uit. Dit is de code die ik dan zien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| net.minecraft.world.storage.SaveHandler.func_75755_a(SaveHandler.java:191) [18:32:59 INFO]: Client> 2014-01-04 18:32:59 [INFO] [STDERR] at net.minecraft.world.chunk.storage.AnvilSaveHandler.func_75755_a(AnvilSaveHandler.java:45) [18:32:59 INFO]: Client> 2014-01-04 18:32:59 [INFO] [STDERR] at net.minecraft.world.WorldServer.func_73042_a(WorldServer.java:921) [18:32:59 INFO]: Client> 2014-01-04 18:32:59 [INFO] [STDERR] at net.minecraft.world.WorldServer.func_73044_a(WorldServer.java:892) [18:32:59 INFO]: Client> 2014-01-04 18:32:59 [INFO] [STDERR] at net.minecraft.server.MinecraftServer.func_71267_a(MinecraftServer.java:360) [18:32:59 INFO]: Client> 2014-01-04 18:32:59 [INFO] [STDERR] at net.minecraft.server.MinecraftServer.func_71260_j(MinecraftServer.java:393) [18:32:59 INFO]: Client> 2014-01-04 18:32:59 [INFO] [STDERR] at net.minecraft.server.integrated.IntegratedServer.func_71260_j(IntegratedServer.java:242) [18:32:59 INFO]: Client> 2014-01-04 18:32:59 [INFO] [STDERR] at net.minecraft.client.Minecraft.func_71363_D(Minecraft.java:2440) [18:32:59 INFO]: Client> 2014-01-04 18:32:59 [INFO] [STDERR] at net.minecraft.client.main.MainShutdownHook.run(SourceFile:93) [18:33:01 INFO]: Client> AL lib: (EE) alc_cleanup: 1 device not closed [18:33:01 ERROR]: Game ended with bad state (exit code -1) [18:33:01 INFO]: Deleting C:\Users\Mano\AppData\Roaming\.minecraft\versions\1.6.4-Forge9.11.1.953\1.6.4-Forge9.11.1.953-natives-17010471304847 [18:33:01 WARN]: Couldn't delete C:\Users\Mano\AppData\Roaming\.minecraft\versions\1.6.4-Forge9.11.1.953\1.6.4-Forge9.11.1.953-natives-17010471304847 - scheduling for deletion upon exit [18:33:01 INFO]: Ignoring visibility rule and showing launcher due to a game crash |
Iemand enig idee?
[ Voor 96% gewijzigd door Watchmano op 04-01-2014 19:12 ]
ja, een lap text kun je beter op pastebin dumpen en: #@!@# Game crashed! Crash report saved to: #@!@# C:\Users\Mano\AppData\Roaming\.minecraft\crash-reports\crash-2014-01-04_18.32.59-server.txt
zou je richting de juiste info moeten sturen
zou je richting de juiste info moeten sturen
Ja klopt excuus weet alleen niet hoe ik dat moet doen (pastebin) van de crash report wordt ik ook niet wijzer hier het rapport:
http://pastebin.com/RbZyGxKu
http://pastebin.com/RbZyGxKu
Ik vroeg mij af welke mods jullie in vanilla minecraft vinden passen. En vooral waarom?
Gezien FTB op dit moment even weer opleeft op dit forum lijkt mij dit een leuke vraag waar iedereen een andere kijk op heeft denk ik. Ik vind bijv. power armor totaal niet in vanilla passen om een voorbeeld te geven.
Op dit moment vind ik de volgende mods perfect in vanilla passen: Tinker Construct, Bibliocraft en tree breeding.
Waarom Tinker Construct?
Omdat deze mod doet waar minecraft eigenlijk voor staat, naar eigen wens iets aanpassen en creatief zijn. Zo kan je je tools tweaken zoals je zelf wilt, zoals je eigenlijk ook je eigen base/wereld tweaked.
Bovendien, is het mogelijk leuk te combineren met game progressie door de mallen te laten droppen van (boss)mobs. Dat je basis tools/mallen zelf kan maken, maar de betere bijvoorbeeld droppen van nether mobs of te traden zijn bij villages (denk aan de items die 3x3 mijnen). Wat meteen extra reden geeft om een village(r) te vinden, een ender dragon te doden of een wither te spawnen.
Waarom bibliocraft?
Minecraft kan gewoon meer decoratie gebruiken en bibliocraft biedt dat welke ook nog eens functioneel is zoals de book cases om maar iets te noemen.
Waarom tree breeding?
Bee's vind ik misschien iets te ingewikkeld voor vanilla (zeker zonder support van pipes en machines), maar tree breeding door middel van bee's vind ik perfect passen in vanilla. Het voegt iets nieuws om te doen en geeft leuke beloningen door nieuwe soorten hout om je bouwwerken mee te maken.
Ook geeft het meer reden om te verkennen, saplings te verzamelen, bee's te vinden en ga zo maar door. Verzameldrift to the max, gotta catch'm all.
Gezien FTB op dit moment even weer opleeft op dit forum lijkt mij dit een leuke vraag waar iedereen een andere kijk op heeft denk ik. Ik vind bijv. power armor totaal niet in vanilla passen om een voorbeeld te geven.
Op dit moment vind ik de volgende mods perfect in vanilla passen: Tinker Construct, Bibliocraft en tree breeding.
Waarom Tinker Construct?
Omdat deze mod doet waar minecraft eigenlijk voor staat, naar eigen wens iets aanpassen en creatief zijn. Zo kan je je tools tweaken zoals je zelf wilt, zoals je eigenlijk ook je eigen base/wereld tweaked.
Bovendien, is het mogelijk leuk te combineren met game progressie door de mallen te laten droppen van (boss)mobs. Dat je basis tools/mallen zelf kan maken, maar de betere bijvoorbeeld droppen van nether mobs of te traden zijn bij villages (denk aan de items die 3x3 mijnen). Wat meteen extra reden geeft om een village(r) te vinden, een ender dragon te doden of een wither te spawnen.
Waarom bibliocraft?
Minecraft kan gewoon meer decoratie gebruiken en bibliocraft biedt dat welke ook nog eens functioneel is zoals de book cases om maar iets te noemen.
Waarom tree breeding?
Bee's vind ik misschien iets te ingewikkeld voor vanilla (zeker zonder support van pipes en machines), maar tree breeding door middel van bee's vind ik perfect passen in vanilla. Het voegt iets nieuws om te doen en geeft leuke beloningen door nieuwe soorten hout om je bouwwerken mee te maken.
Ook geeft het meer reden om te verkennen, saplings te verzamelen, bee's te vinden en ga zo maar door. Verzameldrift to the max, gotta catch'm all.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ik probeer trouwens een whitelisted direwolf20 server op te zetten die voor ongeveer 15-20 van jullie beschikbaar word, is daar interesse voor?
Ik heb er ook eentje runnen met nu 11 man. Toch zit je al gauw aan de max van een fatsoenlijke 4gb server, FTB is echt zwaar voor de cpu.
Hmm, ja ik kan inprincipe een gratis server regelen met een sponsor.. weet niet hoeveel je nu betaald?Venxir schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:03:
Ik heb er ook eentje runnen met nu 11 man. Toch zit je al gauw aan de max van een fatsoenlijke 4gb server, FTB is echt zwaar voor de cpu.
Hehe, mijn privé server (i5-3340) trekken we met zijn drieën al bijna plat met een minder zwaar modpack* dan FTB...
Maar misschien moet ik de chunkloaders wat verder begrenzen... Iemand nog wat tips om serverperformance een beetje ok te houden?
*Modpack: Ik heb zelf een modpack samengesteld, met alleen een paar tech-mods zoals BuildCraft, Applied Energistics, Biomes O' Plenty en Forrestry
Maar misschien moet ik de chunkloaders wat verder begrenzen... Iemand nog wat tips om serverperformance een beetje ok te houden?
*Modpack: Ik heb zelf een modpack samengesteld, met alleen een paar tech-mods zoals BuildCraft, Applied Energistics, Biomes O' Plenty en Forrestry
Heb er trouwens weer helemaal zin in, direwolf20 is echt leuk om te spelen en heb in 1 avond een mooie treefarm opgezet en al aardig wat stacks met iron ignots
Wij spelen DW20 (ik speel bij Venxir) en we hebben met de laatste laghunt gemerkt dat alle consistente liquid update eigenlijk gewoon killer zijn voor de performance. Zelfs de Enderthermic pumps.darkmage schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:51:
Hehe, mijn privé server (i5-3340) trekken we met zijn drieën al bijna plat met een minder zwaar modpack* dan FTB...
Ik had een mining age opgesteld van een flat mushroom island. Echter zorgt MFR ervoor dat er van die fijne surface pools van sludge en andere crap voorkomen. Dit betekent dat elke quarrie die draait continu liquid updates genereert. Na een nieuwe age te maken met al die crap van MFR en Railcraft disabled, én de pumps te slopen, loopt de server weer als een zonnetje (achter een regenwolk van andere apparaten, maar iig niet 100% belast
Ik ben helaas niet van plan om geld te gaan betalen om op een server te spelenUncle Mel schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:18:
[...]
Wij spelen DW20 (ik speel bij Venxir) en we hebben met de laatste laghunt gemerkt dat alle consistente liquid update eigenlijk gewoon killer zijn voor de performance. Zelfs de Enderthermic pumps.
Ik had een mining age opgesteld van een flat mushroom island. Echter zorgt MFR ervoor dat er van die fijne surface pools van sludge en andere crap voorkomen. Dit betekent dat elke quarrie die draait continu liquid updates genereert. Na een nieuwe age te maken met al die crap van MFR en Railcraft disabled, én de pumps te slopen, loopt de server weer als een zonnetje (achter een regenwolk van andere apparaten, maar iig niet 100% belast)
Misschien een beetje vervelende vraag maar is er iemand die mij wil helpen met een modpack server fiksen? Heb het er al met iemand van hier over gehad maar is ons niet gelukt.
Op de Tekkit forums wordt ik al een weekje genegeerd.
Nou ja, er wordt niet geantwoord.
Vandaar dat ik het toch nog even hier probeer.
Betreft: Moonquest modpack by Yogscast.
Op de Tekkit forums wordt ik al een weekje genegeerd.
Vandaar dat ik het toch nog even hier probeer.
Betreft: Moonquest modpack by Yogscast.
Wat lukt er niet dan? Het is toch gewoon 1 download server pack, 2 upload naar een host, 3 spelen?
Ik speel meestal met 1/2 personen dus draai hem op m'n pc.
Het zou dus zijn:
1. download en in mapje zetten
2. Launch draaien, dan worden bestanden gedownload.
3. Launch sluiten, Hamachi netwerk maken en launcher weer aan.
4. Als het nodig is modpack nog toevoegen aan je Tekkit en spelen. (Als je in het netwerk zit.)
Maar nu als ik bij stap 2 de launcher voor het eerst draai komen er wat dingen in de log te staan en staat er na 5 seconden. 'Press any key to continu' ofzo en dan sluit de server als ik een toets indruk.
Kan in privé berichtje screenshot sturen mocht het nodig zijn.
Nu had iemand mij aangeraden om libraries files zelf te downloaden omdat daar de fout lag, dus heb ze zelf gedownload en in het mapje gestopt maar nog steeds hetzelfde probleem.
Het zou dus zijn:
1. download en in mapje zetten
2. Launch draaien, dan worden bestanden gedownload.
3. Launch sluiten, Hamachi netwerk maken en launcher weer aan.
4. Als het nodig is modpack nog toevoegen aan je Tekkit en spelen. (Als je in het netwerk zit.)
Maar nu als ik bij stap 2 de launcher voor het eerst draai komen er wat dingen in de log te staan en staat er na 5 seconden. 'Press any key to continu' ofzo en dan sluit de server als ik een toets indruk.
Kan in privé berichtje screenshot sturen mocht het nodig zijn.
Nu had iemand mij aangeraden om libraries files zelf te downloaden omdat daar de fout lag, dus heb ze zelf gedownload en in het mapje gestopt maar nog steeds hetzelfde probleem.
Wát staat er in het log, dat is juist het handigste.
Krijg je de pack wel aan de praat op je normale (dus serverloze) minecraft installatie? Als dat werkt kan je meestal gewoon de server.jar starten vanuit die directory. Of anders 'Open to LAN' klikken
Even gekeken in de download, je krijgt een volledige server lijkt het.
Al geprobeerd om launch.bat te starten vanuit een (adminstrator) command prompt?
[ Voor 16% gewijzigd door Xiphalon op 06-01-2014 16:21 ]
Ik zal je even een screenshot in prive sturen en de informatie. Anders spammen we hier alles vol.
Dat leeft bij veel mensen begrijp ik, ik vraag mij echter af waarom? Die server moet namelijk betaald worden door iemand en als je met z'n alle speelt is het wel zo fair toch?Luukwa schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:24:
[...]
Ik ben helaas niet van plan om geld te gaan betalen om op een server te spelen
Ik speel ook bij Venxir en heb gister toevallig voor 2 maanden betaald, was nog minder dan een (losse)burger bij de McDonalds
Ik heb ook niet het gevoel dat het echt Venxir's server is, maar meer van iedereen. Er heerst in ieder geval geen dictatuur. Dat is juist het leuke er van als je mee betaald. Natuurlijk zijn er regels, en moet je soms iets net even anders doen omdat het lag veroorzaakt (Ven wordt chagrijnig van mijn buildcraft pipes bijvoorbeeld
Ik lees hier ook best wat over servers huren, nou spreekt dit me best aan. Ik speel zelf meestal met 1/2 mensen maar is het dan interessant? Is er misschien een uitleg hoe zoiets werkt of kan iemand het uitleggen? Want ik heb er geen ervaring mee ben het lijkt me wel fijn in plaats van zelf elke keer die dingen op m'n pc hebben.
Och er zijn veel bedrijfjes die zich specialiseren in servers voor bepaalde games. Zo zijn er voor Minecraft ook een aantal. Zelfs als ik in m'n uppie zou spelen zou ik zo'n server interessant vinden. Je hebt dan een wereld die 24/7 door gaat, ook als je offline bent (chunkloaders). Als je met een klein aantal mensen speelt wordt het helemaal leuk. Log je in en zie je wat andere gemaakt hebben etc, geweldig! En als je het gaat uitrekenen is het huren van een server niet duurder dan zelf een server opzetten en de stroom moeten betalen. Dan reken ik de hardware die je investeert nog niet eens mee.Hapkoek schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:34:
Ik lees hier ook best wat over servers huren, nou spreekt dit me best aan. Ik speel zelf meestal met 1/2 mensen maar is het dan interessant? Is er misschien een uitleg hoe zoiets werkt of kan iemand het uitleggen? Want ik heb er geen ervaring mee ben het lijkt me wel fijn in plaats van zelf elke keer die dingen op m'n pc hebben.
Officiele sponsor van de FTB packs is bijvoorbeeld http://www.creeperhost.net/. Zelf geen ervaring mee, support schijnt niet altijd best te zijn maar de servers zouden prima draaien.
Ik hoor ook goede dingen over http://www.fragnet.net/ alleen is die behoorlijk aan de prijs.
Wij zitten zelf bij een Duitse firma http://www.envioushost.com/. Op die pagina kan je een beetje lezen hoe het werkt. Meestal heb je een control panel (http://www.multicraft.org/) waarmee je de files kan beheren, de server kan opstarten, herstarten etc. Eigenlijk wat je normaal op je eigen computer zou doen, alleen dan hosted
Ik denk alleen dat je wel een klein beetje verstand van minecraft servers moet hebben voor je er aan begint. Vooral met troubleshooten van problemen in-game is dat natuurlijk handig, helemaal als je met mods aan de gang gaat
[ Voor 14% gewijzigd door Racemol op 06-01-2014 16:45 ]
Oke, ga het even doorlezen, bedankt!
Ja ik ben dus sinds kort begonnen met modpacks/mods/plugins dus het is even wennen.
Misschien leuk om over een tijdje te kijken naar zo'n hosted server als ik de boel een beetje doorheb.
Edit: Hoeveel ram hebben jullie? Want voor die modpack servers heb je wel iets meer nodig als een standaard Minecraft server denk ik.
Ja ik ben dus sinds kort begonnen met modpacks/mods/plugins dus het is even wennen.
Misschien leuk om over een tijdje te kijken naar zo'n hosted server als ik de boel een beetje doorheb.
Edit: Hoeveel ram hebben jullie? Want voor die modpack servers heb je wel iets meer nodig als een standaard Minecraft server denk ik.
[ Voor 22% gewijzigd door Hapkoek op 06-01-2014 16:54 ]
Vaak kun je die servers per maand huren en als je gewoon een goedkope pakt is het een leuk experiment. Bij Envioushost (en bijna alle dedicated MC hosts) is het een kwestie van inloggen met Filezilla, modpack uploaden, In control panel (multicraft) de configs goed zetten en booten. Kost je iets van een half uurtje de eerste keer.
Ik weet echter niet of dat met jou modpack ook zo is. Dat is het mooie aan FTB, alles wordt aangereikt in speelklare pakketjes vanuit de launcher
Ik weet echter niet of dat met jou modpack ook zo is. Dat is het mooie aan FTB, alles wordt aangereikt in speelklare pakketjes vanuit de launcher
Wij hebben 4 GB ram, 85 slots (die 85 haal je nooit met een FTB pack).
FTB draait zeker 5 keer zo zwaar als Vanilla maar ik zou toch echt niet 20 bases willen zien zoals de onze. Het zal ook niet zozeer om memory maar om processortime gaan.
In ftb "Tickt" er veel meer dan in vanilla, denk maar na, wat "Tickt" er in vanilla? crops? saplings? furnaces? dat was het wel zo'n beetje. In de core is minecraft niet bedoelt voor gigantische applied energistics systemen, gevoedt door solar arrays en steam turbines waarbij een quarry elke seconde een ore opgraaft en transporteert door buizen richting volautomatische pulveriser en smelt stations.
Maak van die 5 keer zo zwaar dus maar 10 keer zo zwaar als je een maandje speelt met wat mensen
In ftb "Tickt" er veel meer dan in vanilla, denk maar na, wat "Tickt" er in vanilla? crops? saplings? furnaces? dat was het wel zo'n beetje. In de core is minecraft niet bedoelt voor gigantische applied energistics systemen, gevoedt door solar arrays en steam turbines waarbij een quarry elke seconde een ore opgraaft en transporteert door buizen richting volautomatische pulveriser en smelt stations.
Maak van die 5 keer zo zwaar dus maar 10 keer zo zwaar als je een maandje speelt met wat mensen
Heb zojuist een gratis 3gb minecraft server gekregen van een sponsor, vanavond of morgen direwolf20 erop zetten en dan ga ik wel wat mensen van hier toevoegen aan de whitelist
Maar wel 100x zo gaafUncle Mel schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:05:
FTB draait zeker 5 keer zo zwaar als Vanilla maar ik zou toch echt niet 20 bases willen zien zoals de onze. Het zal ook niet zozeer om memory maar om processortime gaan.
Kijk hier eens naar, een mod om lag op te sporen: YouTube: Mod Spotlight Opis v1.0darkmage schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:51:
Choose life
Hier zelf thuis een Direwolf20 servertje draaien. Draait erg goed, maar ik merk dat ik veel "can't keep up" messages langs zie komen zodra ik in bat form als een malle onbekend terrein ga ontdekken.
Betalen voor het spelen op een server; tja aan de ene kant wel begrijpelijk, aan de andere kant zijn de kosten niet echt vast te stellen per speler per maand. Als je 11 spelers hebt is het goed te doen inderdaad, maar als volgende maand dik de helft niet meer speelt en niet meer betaald zal de prijs denk ik ook weer omhoog gaan.
Daarnaast, de kosten voor stroom kunnen best meevallen. De server die ik hier heb staan heb ik wat naar beneden geklokt qua voltage, grafische kaart eruit en onnodige functies uitgezet. Hij draait nu op om en nabij de 50 watt zegt de meter. Dat kost me max 7,72 per maand. Ik lig daar niet wakker van en ik vindt het leuk ook om bij te houden
Betalen voor het spelen op een server; tja aan de ene kant wel begrijpelijk, aan de andere kant zijn de kosten niet echt vast te stellen per speler per maand. Als je 11 spelers hebt is het goed te doen inderdaad, maar als volgende maand dik de helft niet meer speelt en niet meer betaald zal de prijs denk ik ook weer omhoog gaan.
Daarnaast, de kosten voor stroom kunnen best meevallen. De server die ik hier heb staan heb ik wat naar beneden geklokt qua voltage, grafische kaart eruit en onnodige functies uitgezet. Hij draait nu op om en nabij de 50 watt zegt de meter. Dat kost me max 7,72 per maand. Ik lig daar niet wakker van en ik vindt het leuk ook om bij te houden
Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers