Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
- tweakcraft kost "geld" als je survival wil spelen
- wel vanilla, maar met zones en map is helemaal volgebouwd (hou ik niet van)

Verder, de kutcomputers.nl server is nu whitelisted! Meldt je aan op onze FB pagina (gepost door becky hierboven) om erin te komen als je niet op de lijst staat!

Probeer alle vormen van discussie over de server voortaan op de FB pagina te doen zodat we dit topic niet meer volspammen.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Als jullie nu een FB pagina hebben voor kutcomputers, dan graag alles daaraan gerelateerd ook daar bespreken. Dit omdat er mensen zijn die het over minecraft willen hebben en niet over de gebeurtenissen van 1 specifieke groep.

Ik vind het btw persoonlijk raar om voor FB te kiezen omdat er genoeg mensen zijn die het niet willen. En aangezien er een server draait met een domeinnaam, zou het volgens mij ook niet te veel moeite zijn om daar een stukje forumsoftware op te draaien, maar goed, dat is mijn persoonlijke mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

[bijdehand]

Misschien een idee om alles over boilers, BioFuel Generators, monster essence tanks, powersinks e.d. dan ook in een apart topic te plaatsen? :+

[/bijdehand]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Slaat ook nergens op. FTB is een combinatie van minecraft mods, dit is heel wat anders dan een sub-community die het heeft over een eigen server.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb minecraft ooit een keer gespeeld maar wist niet hoe ik bepaalde dingen moest bouwen. Na wat filmpjes kijken zonet wil ik het nog een keer proberen.

alleen ben ik benieuwd of je speciaal in 1 server moet blijven om al je voorwerpen en te behouden of kun je dit meenemen naar andere servers?

En mag je ook zoals bijvoorbeeld in andere zombie games anderen killen voor hun loot of niet ?

Ben een noob zoals te lezen is , wat kun je gebruiken als newbie? Zijn er addons oid die het spel leuker maken ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-10 12:50
LuukwaHD schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 08:52:
[...]

Er is eent tijd een Feed The Tweakers server geweest, maar vanwege terugloop is die helaas stopgezet.
Ik heb een servertje staan hier thuis dat FTB draait, eigenlijk alleen voor vrienden, maar die heb ik al een tijdje niet meer gezien. Ik ben wel bereid om een nieuwe FTB server neer te zetten (dan zet ik die andere gewoon uit) maar ik weet niet zo goed of de specs van mijn server "veel" bezoekers aan kunnen. Tot nu toe met max 3 spelers tegelijk online geweest, en dat ging prima, maar ik weet niet wat er gebeurt als er een stuk of 8 a 10 tegelijk online zijn.

Het is een Deel OptiPlex 755 met een Intel E2180 dual core CPU op 2 GHz. En er zit 4GB geheugen in. Internet verbinding is 120 Mbps down en 6.18 Mbps up (gemeten). Ik heb het vermoeden dat dit niet genoeg is voor een wat grotere server, wat denken jullie?

edit: server draait ubuntu met alleen een command line trouwens ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Soepstengel op 07-12-2013 15:10 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 21:36
Volgens http://canihostaminecraftserver.com/

Result: Nicely so

You can host a maximum of:

18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 23:08
Ik denk dat die server voor een grotere groep net even wat te traag is. Ik heb iets vergelijkbaars staan thuis, en dat werkt met een paar man prima. 5+ en komt veel lag bij kijken.

Wellicht, als er genoeg interesse is kunnen we gezamenlijk een dedicated/VPS server huren en dan alle spelers wat bijdragen. Dan krijg je ook geen scheve gezichten, zie hierboven ;)

@VorCha: Houdt die site rekening met modded Minecraft servers? FTB is wel een stukje zwaarder dan vanilla MC.
Christiano007 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:39:
Ik heb minecraft ooit een keer gespeeld maar wist niet hoe ik bepaalde dingen moest bouwen. Na wat filmpjes kijken zonet wil ik het nog een keer proberen.

alleen ben ik benieuwd of je speciaal in 1 server moet blijven om al je voorwerpen en te behouden of kun je dit meenemen naar andere servers?

En mag je ook zoals bijvoorbeeld in andere zombie games anderen killen voor hun loot of niet ?

Ben een noob zoals te lezen is , wat kun je gebruiken als newbie? Zijn er addons oid die het spel leuker maken ?
Een server is stand-alone, items die je daar hebt horen op die server, niet op je account :) Ook heeft elke server andere regels wat betreft PVP dus dat hangt ook weer van de server af.

Ik zou de basics van Minecraft even in een singleplayer spel leren. Als je dat onder de knie hebt kan je opzoek gaan naar een leuke server. Google is je vriend, er zijn erg veel websites met overzichten van Minecraft servers.

Addons, aka mods maken het spel anders. Of dat leuker is mag je helemaal zelf bepalen :)

[ Voor 67% gewijzigd door Racemol op 07-12-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Racemol schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:14:
Ik denk dat die server voor een grotere groep net even wat te traag is. Ik heb iets vergelijkbaars staan thuis, en dat werkt met een paar man prima. 5+ en komt veel lag bij kijken.

Wellicht, als er genoeg interesse is kunnen we gezamenlijk een dedicated/VPS server huren en dan alle spelers wat bijdragen. Dan krijg je ook geen scheve gezichten,
Daar was ik al een beetje bang voor... Ik denk alleen dat veel mensen niet echt bereid zijn om mee te betalen voor een server (zie bijvoorbeeld tweakcraft), ik weet in ieder geval dat ik dat niet zou doen/willen. Ik ga echter geen nieuwe server maken/kopen om wat meer mensen te kunnen onderbrengen uiteraard :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ftb server zou ik gelijk joinen. Liefst based op de direwolf pack. Maar goed, laat ik er maar niet te veel over zeggen, anders maken we gropah aan het huilen omdat het niet ontopic genoeg is.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21
lanerios schreef op zondag 08 december 2013 @ 08:52:
Ftb server zou ik gelijk joinen. Liefst based op de direwolf pack. Maar goed, laat ik er maar niet te veel over zeggen, anders maken we gropah aan het huilen omdat het niet ontopic genoeg is.
Hahaha ja inderdaad. :D

En wat doet onze grote vriendelijke admin?

Juist een modbreak dat er teveel over kutcomputers gepraat wordt MAAR dan gaat hij zelf een mening geven over het facebook gebeuren wat weer (mogelijk) discussie uitlokt in dit topic over kutcomputers. :+

* Al ben ik het volledig eens mij Gropah. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik ook wel.. maar als je als mod het zelf gaat aanwakkeren, moet je niet gaan zeiken dat erover gepraat wordt.. maar goed.

Goed.. on topic:

Gemerkt dat in de nieuwste direwolf pack de planter/harvester niet goed werken, replanten maar zeer sporadisch

[ Voor 34% gewijzigd door corset op 08-12-2013 11:14 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:56

Madstorm

Derping all the way!

De laatste tijd heb ik ook weer zin gekregen om FTB te spelen. Dus mocht er een leuke gezellige server zijn dan hoor ik het graag. Ik heb zelf al meerdere keren geprobeerd met wat vrienden te spelen, maar die zijn er altijd snel klaar mee terwijl ik dan nog moet beginnen met echte FTB builds..

[ Voor 4% gewijzigd door Madstorm op 08-12-2013 11:27 ]

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Becky1360
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-10-2022
ik ben ook klaar met het regelen van de kutcomputers.nl
later zul je de map kunnen downloaden.
xxx becky

[ Voor 17% gewijzigd door Becky1360 op 10-12-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Becky1360 schreef op zondag 08 december 2013 @ 11:53:
ik ben ook klaar met het regelen van de kutcomputers.nl
later zul je de map kunnen downloaden.
vanavond halen we de server offline halen.

xxx becky
Best gek juist nu er een FB community uit de grond wordt gestampt en er toekomstplannen zijn zoals whitelisten, plugins e.d.

Een nogal verrassende wending dit :?

Edit: Sorry, maar als de server offline gaat vanwege onderstaande reden dan is het misschien maar beter dat kutcomputers.nl ophoud te bestaan...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YhFnmkf.png

[ Voor 97% gewijzigd door Statiegeld op 08-12-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Chuckster schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:09:
[...]

Best gek juist nu er een FB community uit de grond wordt gestampt en er toekomstplannen zijn zoals whitelisten, plugins e.d.

Edit: Sorry, maar als de server offline gaat vanwege onderstaande reden dan is het misschien maar beter dat kutcomputers.nl ophoud te bestaan...

[afbeelding]
Hoewel ik het er mee eens ben dat dit wel een beetje tijd moet krijgen snap ik het ergens ook wel een beetje. Zoals al eens eerder in dit topic is gezegd is minecraft voor veel mensen voor een bepaalde tijd heel erg leuk, maar zodra het bouwwerk/project klaar is dan hebben veel mensen er opeens niet zoveel zin meer in. Ik merk dat aan mezelf ook, maar de één speelt maanden achter elkaar door en de ander is er na een paar weken al klaar mee. Voor de server beheerders is dat heel vervelend uiteraard want die doen wel moeite om het hele zaakje draaiende te houden. Als er vervolgens zo goed als geen mensen meer komen dan is dat best zuur ja.

Desalniettemin vindt ik niet dat je kan verwachten dat a) iedereen op zaterdag avond minecraft gaat spelen b) een paar dagen na de verbeteringen verwacht dat iedereen weer gaat spelen. De vraag is alleen of mensen weer zouden gaan (verder) spelen uiteraard, maar dat is een probleem dat zich bij heel veel minecraft spelers en server beheerders afspeelt. Dit is onder andere ook iets wat mij een beetje tegenhoudt om een FTB server op te zetten overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:55

Auredium

Informaticus Chaoticus

Nou ja, ik denk dat Minecraft iets is wat je doen in mate. Je speelt het een tijdje en dan als je even geen creativiteit meer hebt dan stop je er een tijdje mee. Nu moet ik zeggen dat ik nog aardig wat ideeen en plannen heb in mijn SP Minecraft wereld. zo moet ik nog de weg afmaken tussen een fort en mijn boerderij (wat een behoorlijk lange weg is) en de weg tussen mijn kleine haven en mijn boerderij (ook behoorlijk lang) en ik heb een nieuw idee wat ik wil proberen als huis.

Een ander probleem is misschien bij servers dat je constant de creaties ziet van anderen die al hetzelfde idee hebben gehad of mss beter bouwen dan jou zelf. Je kunt dat leren maar je krijgt dan vaak het 'meh' gevoel.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Notice:

Er is een 1.6.4 FTB pack uit! Met Arsmagica 2, Thaumcraft 4, nieuwe TE etc.. Ik ga hem vanmiddag gelijk testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
(jarig!)
Auredium schreef op maandag 09 december 2013 @ 08:34:
Nou ja, ik denk dat Minecraft iets is wat je doen in mate. Je speelt het een tijdje en dan als je even geen creativiteit meer hebt dan stop je er een tijdje mee....
Mee eens.
Zoals hier boven al ergens werd gezegd, je moet de tijd nemen voor je creaties.
Als ik binnen een paar uur alle resources heb verzamelt, alles heb gemaakt en alle bazen heb verslagen, dan begrijp ik dat de lol er snel vanaf is. (replay waarde is dan ook shot-to-hell )
Daarom probeer ik zo min mogelijk items/XP te farmen, waardoor ik al gedwongen word rustiger om te springen met wat ik heb.
Daarnaast hou ik van details... zoals paden, bruggen, wegwijzers, etc.
Een ander probleem is misschien bij servers dat je constant de creaties ziet van anderen die al hetzelfde idee hebben gehad of mss beter bouwen dan jou zelf. Je kunt dat leren maar je krijgt dan vaak het 'meh' gevoel.
Ook mee eens... meestal als je een server binnenrolt is rondom de spawn alles al uit de grond gestampt.
Gebouwen tot aan de wolken, je hoeft praktisch niets meer te doen behalve een eigen hutje bouwen.
(als daar nog ruimte voor is)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Eens, en daarom startte ik een eigen server. Dan had je die grote gebouwen e.d. niet, alleen als er dan veel mensen komen om te bouwen krijg je uiteindelijk natuurlijk alsnog grote gebouwen en dan is de fun eraf.

De mensen die echter meespelen lijken die gedachte niet met mij te delen en op ten duur had ik het idee dat het niet meer "mijn server" was omdat ik iedereen tevreden wilde houden.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
(jarig!)
Als iedereen die een server op komt zijn eigen ding gaat doen heb je dat al snel.
Het is vaak mooier als iedereen een specifieke taak krijgt.
Bij veel 'actieve' mensen kun je dan meerdere personen op 1 taak zetten.
Zo voorkom je dat er 20 kippen-farms zijn, 15 melon-farms, 5 enchantment/Brewing gebouwen, enz.
(ik weet niet of dit al gedaan werd... maar zo zou ik het indelen... Echter moet er natuurlijk wel de 'wil' zijn om het zo te doen :) )
Zo krijg je meer interactie en dat houdt het naar mijn idee leuker.

Sleutel van dat alles is uiteraard communicatie, en daar is ook meteen het grootste struikelblok.

[ Voor 5% gewijzigd door Ghostley op 09-12-2013 11:39 ]

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Chuckster schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:09:
[...]

[afbeelding]
Die zaterdag dat zegmaar de helft van Nederland sinterklaas aan 't vieren is? :D
Ghostley schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:35:
Als iedereen die een server op komt zijn eigen ding gaat doen heb je dat al snel.
Het is vaak mooier als iedereen een specifieke taak krijgt.
Lijkt me nogal tegen het hele idee van MC ingaan: MC is een creatieve sandbox. Als je mensen gaat dwingen bepaalde dingen te bouwen is het meteen klaar met je creativiteit.

Op onze (wijlen) FTB server werkt het prima: mensen bouwen een hoop dingen zelf (vooral een eigen basis om dingen te kunnen produceren) maar bouwen ook mee aan een communitydeel, gewoon omdat ze door anderen geinspireerd raken. Als je tegen mij gaat zeggen dat ik gebouw X in stijl Y moet bouwen ben ik er snel klaar mee.

[ Voor 39% gewijzigd door Hydra op 09-12-2013 12:30 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21
Gamebuster schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:27:
Eens, en daarom startte ik een eigen server. Dan had je die grote gebouwen e.d. niet, alleen als er dan veel mensen komen om te bouwen krijg je uiteindelijk natuurlijk alsnog grote gebouwen en dan is de fun eraf.

De mensen die echter meespelen lijken die gedachte niet met mij te delen en op ten duur had ik het idee dat het niet meer "mijn server" was omdat ik iedereen tevreden wilde houden.
AHA! :D

Met deze post wordt ineens veel duidelijk en geeft ook nieuwe vragen!

Wat mij meteen opvalt is dat wat je zegt, tegenstrijdig is! Namelijk, je hebt een eigen visie wat je met jou server wilt, maar je zegt ook dat je iedereen tevreden wilt houden waarbij je de server 100% open houdt voor iedereen (wat verklaard waarom je geen fan van whitelist bent).

Dit gaat helaas niet samen! Iedereen tevreden houden is sowieso niet mogelijk dus je zult altijd mensen "teleur moeten stellen".

Als jou visie bijvoorbeeld is, dat je een 100% open server wilt, waar iedereen op kan doen wat ze willen (inclusief lomp bouwen, grieven, jatten etc) en er zijn dan mensen die daarover klagen dan hebben de klagers twee opties, accepteren of andere server zoeken.

Of andersom bijvoorbeeld, als je visie een gesloten, whitelist, RPG server is, waar een hechte groep mensen gecoördineerd samenwerkt om echt een leuk dorp/stad/wereld te bouwen (dus elke persoon zijn eigen rollen/taken) dan krijg je dezelfde situatie. Als mensen dit niet willen en enkel hun eigen ding willen doen dan moeten ze maar een andere server zoeken.

En de enige manier om dit voor elkaar te krijgen is goede communicatie (zo denk ik dat niemand weet wat jou visie voor je server nu echt is) en zoals Ghostley schrijft:
Ghostley schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:35:
Sleutel van dat alles is uiteraard communicatie, en daar is ook meteen het grootste struikelblok.
Maar onder aan de streep is het jou server en bepaal jij wat je wel en niet wilt, maar dat gaat altijd samen met mensen teleurstellen.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Becky1360
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-10-2022
oke, sorry dat ik ineens zo kort een eind er aan wilde maken.
voor mij komt het er inderdaad neer op wat Gamebuster vind.
we hebben het gevoel dat het niet meer "onze"server is maar die
van de spelers.omdat we iedereen tevreden wouden houden
bang dat ze weg gingen ofzo.

het begon eerst namelijk zo:
we speelde met zijn 2e en leek leuk mensen erbij te hebben dus we deden de server publiek maken (ofzo)
toen speelden we met Lochpatje en Bartelomeo en zijn broertje Ariendo.
dus was het leuk alles was klein iedereen hielp elkaar en ik had zelfs een winkeltje die iedereen ook gebruikte.
toen werden we steeds groter en groter.. en dan begin je als mini dorp,
maar uiteindelijk wil iedereen groter en meer dus gingen ze ver uit elkaar wonen,
omdat je niet eens meer kon mijnen.
dus toen waren we onze samenwerking en dorp idee al kwijt.
en dan het laatste nu is het zo druk dat we eigenlijk alleen maar de
problemen van iedereen moeten oplossen voordat we zelf spelen.
dus dan is het eigenlijk al niks aan.
dan willen wij natuurlijk een nieuwe map starten zodat we weer mee kunnen doen.
nu is iedereen zegmaar rijk en is het niet zo leuk om opnieuw te starten.(dat is mijn mening)
maar dan wil eigenlijk niemand dat en dan zitten we met het dilemma van;
1: we doen het als nog en we spelen dan zelf ook weer mee en misschien nu wel echt dorp maken
2: we luisteren naar de spelers maar zijn we zelf niet meer online want het is niet meer veel aan.

dus tja.. vandaar dat we zo strijden met: moeten we de server wel houden?

xxx Becky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:49

Luukwa

o/

Becky1360 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:33:
oke, sorry dat ik ineens zo kort een eind er aan wilde maken.
voor mij komt het er inderdaad neer op wat Gamebuster vind.
we hebben het gevoel dat het niet meer "onze"server is maar die
van de spelers.omdat we iedereen tevreden wouden houden
bang dat ze weg gingen ofzo.

het begon eerst namelijk zo:
we speelde met zijn 2e en leek leuk mensen erbij te hebben dus we deden de server publiek maken (ofzo)
toen speelden we met Lochpatje en Bartelomeo en zijn broertje Ariendo.
dus was het leuk alles was klein iedereen hielp elkaar en ik had zelfs een winkeltje die iedereen ook gebruikte.
toen werden we steeds groter en groter.. en dan begin je als mini dorp,
maar uiteindelijk wil iedereen groter en meer dus gingen ze ver uit elkaar wonen,
omdat je niet eens meer kon mijnen.
dus toen waren we onze samenwerking en dorp idee al kwijt.
en dan het laatste nu is het zo druk dat we eigenlijk alleen maar de
problemen van iedereen moeten oplossen voordat we zelf spelen.
dus dan is het eigenlijk al niks aan.
dan willen wij natuurlijk een nieuwe map starten zodat we weer mee kunnen doen.
nu is iedereen zegmaar rijk en is het niet zo leuk om opnieuw te starten.(dat is mijn mening)
maar dan wil eigenlijk niemand dat en dan zitten we met het dilemma van;
1: we doen het als nog en we spelen dan zelf ook weer mee en misschien nu wel echt dorp maken
2: we luisteren naar de spelers maar zijn we zelf niet meer online want het is niet meer veel aan.

dus tja.. vandaar dat we zo strijden met: moeten we de server wel houden?

xxx Becky
Dan had je beter moeten na denken voor dat je het publiek maakte.
Je had namelijk gewoon mensen op een whitelist kunnen pleuren en vervolgens tegen die mensen gezegt dat er regels zijn.
Vervolgens had je dan mensen kunnen inviten die het idee ook zagen zitten, ben je al af van al het gezeur.
Ik zit nu ook op een server (nethercrack) is ook besloten en het is super gezellige zweer.
Ik weet overigens niet hoe oud je bent, je typt nogal kinderlijk.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Hoera!

[ Voor 34% gewijzigd door Loev op 10-12-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Dat word genieten straks als ik thuis ben :)
Schrok even, dacht dat ie vanilla ging doen >.>

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
Luukwa schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:21:
[...]

Dat word genieten straks als ik thuis ben :)
Schrok even, dacht dat ie vanilla ging doen >.>
Vanilla, wat was dat ook alweer? :P

Ik had de Direnews al in mijn feed zien langskomen, Ik weet nog niet welke mods hij gaat gebruiken, vanavond maar eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Uncle Mel schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:55:
[...]

Vanilla, wat was dat ook alweer? :P

Ik had de Direnews al in mijn feed zien langskomen, Ik weet nog niet welke mods hij gaat gebruiken, vanavond maar eens kijken :)
Jup same, nog 35 minuten :o

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

In het filmpje heeft hij het over een " any eye mod" waar je mee kunt zien hoe je bepaalde items kunt maken e.d. Maar ik kan niets vinden , iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
NEI, oftewel "Not Enough Items".

Als je dat eenmaal hebt geinstalleerd wil je nooit meer zonder. Dit geldt 100 dubbel voor FTB modpacks (welke hij speelt) omdat je dan duizenden recipes hebt, waar van bijna allen moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
... een Nuclear setup zonder NEI..hel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Awesome! Begint toch weer een beetje te kriebelen nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Uncle Mel schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:20:
NEI, oftewel "Not Enough Items".

Als je dat eenmaal hebt geinstalleerd wil je nooit meer zonder. Dit geldt 100 dubbel voor FTB modpacks (welke hij speelt) omdat je dan duizenden recipes hebt, waar van bijna allen moeilijk.
8)7 vandaar dat ik niets kon vinden.

Heb Minecraft maar gekocht (probeerde eerst wat uit) en zal dan NEI eens uitvogelen.

Qua servers zie ik alleen maar betaalde (heb 3 uit de OP geprobeerd) , wil wel eens wat online spelen voor de fun zonder verplichtingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Iemand zin om een FTB 1.6.4 DW20 server op te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:54
Ik zat er wel aan te denken ja :)

Maar ik speel nu vooral vanilla, dus ik ben wat huiverig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 25-09 16:34
Christiano007 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:07:
In het filmpje heeft hij het over een " any eye mod" waar je mee kunt zien hoe je bepaalde items kunt maken e.d. Maar ik kan niets vinden , iemand een idee?
any eye mod _/-\o_ _O-

Mooie lijst van mods al mag Twilight Forest er wel uit. Vind het zo niet passen bij de rest.
Megamind schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:53:
Iemand zin om een FTB 1.6.4 DW20 server op te zetten :P
Misschien UncleMel wel :')

[ Voor 20% gewijzigd door Loev op 11-12-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Loev schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:10:
[...]

any eye mod _/-\o_ _O-

Mooie lijst van mods al mag Twilight Forest er wel uit. Vind het zo niet passen bij de rest.

[...]

Nah TF is de bom! Super vette exploration en past goed in de Ars Magicka, Thaumcraft sfeer.

Misschien UncleMel wel :')
:') :') :') Y u so mean? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 15:04
Hoi!

Ik zelf speel ook zo in het weekend wel eens Minecraft, heb het een tijdje terug ook gekocht en vond het zeker waard! Al vanaf voor de Alpha begonnen met spelen dus nu wel eens tijd om te betalen dacht ik zo. :9
Ik zelf heb een hele tijd terug ook Tekkit gedaan, beviel erg goed.

Nu ben ik sinds kort MoonQuest gaan doen, doet Yogscast ook. Het is een soort gelijke modpack. Het is echt super leuk om te doen omdat de mogelijkheden oneindig zijn, er zitten geloof ik rond de 50 mods in.

Zeker een aanrader! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Probeer ook eens Feed The Beast, Moonquest is nog iets minder gepolijst dan FTB en in de FTB packs zitten meer dan 100 mods (1.6.4 versie heeft er 102)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Hmm, alleen dan heb je denk ik niet het galactische gedeelte hé? Heb ook tijdje FTB gedaan. Inderdaad erg goed. Las trouwens dat er binnenkort een nieuwe uitkomt of dat die er al is? (of is dat die jij beschrijft?)

Zal het eens doorlezen. Vind hun site trouwens echt cool met die aparte headers :D

(Moet zeggen bij MoonQuest faalt mijn world best wel. :F Veel chunk errors, dus dat er ineens een berg door midden is en dat je alle caves etc ziet zitten. Klopt geen zak van 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Hapkoek op 11-12-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
De laatste versie van FTB is inderdaad nèt uit. Je mist het intergalactische deel, maar dat wordt goed gemaakt door de stabiliteit en compatibiliteit tussen mods. Ik zal niet beweren dat het 100% perfect is, maar toch zeker wel de beste modpacks van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Hmm ik ga zeker een poging wagen en kijken wat het meest bevalt. Ik was toevallig op de FTB site maar daar staat nog 1.5.4 bij FTB Unleashed, zit ik verkeerd te zoeken? Of waar downloaden jullie die.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:29
Als je de ftb client download, zal je daar alle packs zien. FTB Unleashed is nog oude versie, maar er staan een aantal packs met 1.6.4

toevoeging: je zou in de client dus Direwolf20 1.6.4 pack kunnen spelen en z'n nieuwe play-through volgen. Hij legt niet elke klein detail uit, maar ik denk dat je een heel eind komt.

[ Voor 40% gewijzigd door _H_G_ op 11-12-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
De site loopt idd vaak achter op de launcher, zo staan daar ook geen experimental builds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Direwolf is inderdaad een chille gast, veel nuttige filmpjes.

Heren bedankt voor de info ik ga eens wat proberen! d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Hapkoek op 11-12-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mousekraker
  • Laatst online: 06-10 17:03
Voor mensen die wirewolf20 1.6.4 op online willen proberen, stuur me even een dm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 21:29
Er komen trouwens volgens http://forum.feed-the-bea...4-modpack-releases.35458/ op korte termijn nog meer 1.6.4 packs uit:
Over the coming days we will be adding further packs, bringing back new versions of old favorites Magic World 2 and Tech World 2. An all new version of FTB lite is coming, which is designed to bring the modded experience for lower spec computers. (Our goal is to have these work ok on 32bit machines). Moving beyond that we have several other packs in the works including of course an all new feature pack to replace Unleashed. The pack list for this is pretty much sorted and internal testing will begin shortly (We imagine that we will need about 2 weeks of testing for this pack, but hope to have it out for Christmas)

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Op Reddit wordt ook al wat gepraat over een nieuwe modpack aangezien Horizon en DireWolf beide amper compleet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 07:35
Dat Opis is echt geniaal voor server admins, eindelijk zien waarom je server zo lagged tot op device niveau :)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Kun je bij zo'n mod pack ook bepaalde dingen disabelen die je niet wilt gebruiken ?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:48
Christiano007 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:16:
Kun je bij zo'n mod pack ook bepaalde dingen disabelen die je niet wilt gebruiken ?
Vaak via de aparte launcher van die modpack wel, bij FTB in ieder geval wel gezien. Alleen zijn in z'n modpack de mods wel op elkaar afgestemd en heeft de ene mod materialen uit een andere nodig bijvoorbeeld. Zo hebben in FTB of tekkit de machines van thermal expansion de energie (MJ) van buildcraft nodig.

Overigens betekend het hebben geinstalleerd staan van een mod niet meteen dat je die ingame ook hoeft te gebruiken dus waarom zou je mods uit willen zetten?

• Uncle Mel
Venxir schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:51:
Dat Opis is echt geniaal voor server admins, eindelijk zien waarom je server zo lagged tot op device niveau :)
Indeed, dat had zeker handig geweest in het verleden, niet meer raden!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 11:17

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Opis is toch dat map-mod gebaseerd op MapWriter? Ik vond het wat onhandig werken, maar hoe kun je daarmee zien of de server lagt tot op deviceniveau?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Venxir
Als admin kan je de volgende commands in je gamesessie gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
/opis_start : Will start the profiler itself and collect data. This will impact your server performances a bit. Don't let it run all the time on a live server.

/opis_stop : Will stop data collection.

/opis_delay  : Will define the delay between 2 data collections in ticks. If you are running on a live server with players, putting an higher value will reduce load from the profiler. For example, putting a value of 10 will collect data twice per second, while a value of 40, once every 2 seconds.

/opis_te : This will open a list of the 20 slowest TileEntities sorted by time. Clicking on a row will open the map, load the mean time overlay and select the corresponding chunk.

/opis_chunk : This will open a list of the 20 slowest chunks, sorted by time. Clicking will open and center the map on the chunk.

Daarna kan je in de Mapwriter kijken welke chunks er slecht aan toe izjn en zelfs direct teleporten naar de device die de meeste lag veroorzaakt :). Devices krijgen zelfs een highlight in de gameworld zodat je echt heel specifiek en snel kan bepalen wat je probleem is.

• Racemol
Naast FTB heb je tegewoordig ook de Resonant Rise packs van Atlauncher. Zelf nog nooit wat mee gedaan maar lees positive dingen en de modlist ziet er goed uit.

http://www.atlauncher.com/packs/ResonantRise/

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:29
Invisible_man schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:25:
.. Zo hebben in FTB of tekkit de machines van thermal expansion de energie (MJ) van buildcraft nodig. ..
TE heeft voortaan z'n eigen ding. Al moet ik zelf ook nog ondervinden wat je nu wel/niet aan elkaar kan aansluiten.

• Invisible_man
_H_G_ schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:46:
[...]

TE heeft voortaan z'n eigen ding. Al moet ik zelf ook nog ondervinden wat je nu wel/niet aan elkaar kan aansluiten.
Net wat we nodig hebben, nog meer energiesoorten naast eu, MJ, universal volts (?) en de energie van factorisation. Lang leve mfr apparaten die gewoon alles slikken ;)

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Volgens mij kan TE nog steeds MJ slikken, maar intern hebben ze RF nu. Ik moet alles ook nog uitvogelen. Ik ben nog steeds 1.4.7 gewend, en een beetje 1.5.2, en nu zit ik op een server met 1.6.4 (Horizons) en mag ik alles weer uitvogelen. Dit keer zonder Buildcraft en IC2. Zucht. :) (Ben echt een IC2-junkie, alhoewel TE mij ook prima bevalt. Thank gods dat AE er nog in zit!)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Racemol
Trinsec schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:28:
Volgens mij kan TE nog steeds MJ slikken, maar intern hebben ze RF nu. Ik moet alles ook nog uitvogelen. Ik ben nog steeds 1.4.7 gewend, en een beetje 1.5.2, en nu zit ik op een server met 1.6.4 (Horizons) en mag ik alles weer uitvogelen. Dit keer zonder Buildcraft en IC2. Zucht. :) (Ben echt een IC2-junkie, alhoewel TE mij ook prima bevalt. Thank gods dat AE er nog in zit!)
Het Direwolf20 pack die paar dagen geleden is uitgekomen is wellicht iets herkenbaarder voor je.. Al zijn ze daar MFR vergeten (die is vandaag geloof ik toegevoegd). Komende dagen/weken komen er nog meer nieuwe packs uit.

Ik heb al even gespeeld met Thermal Expansion 3 en dat werkt prima. Je hebt nu verschillende dynamo's die een beetje lijken op de steam engines van railcraft. Alleen produceren ze RF ipv MJ. Als je de conduits van TE3 gebruikt wordt RF automatisch omgezet naar MJ, alleen weet ik niet of dit andersom (MJ naar RF) ook zo werkt. Ook de engines van MFR (biofuel generator) produceren nu MJ of RF, dus dat is ook mooi compatible.

Er zijn ook verschillende tiers aan conduits en energy cell's toegevoegd. Vooral handig in het begin, kan je een leadstone energy cell maken en die is redelijk goedkoop. Zo zijn er ook conduits gemaakt van lead die je al snel kan maken, maar natuurlijk minder capaciteit hebben.

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Nah, ik blijf wel bij Horizons, is weer eens een verandering. Een buddy van me doet de RotaryCraft gedoe, en ik gebruik de Stirling Engine van Ender IO wel even voor m'n pulverizer enzo. We komen er wel, het is allemaal nieuw voor ons en dat bevalt ons eigenlijk wel. De newbies onder onze vrienden krijgen zo ook mooi de kans zich te ontwikkelen in ons team. Iemand is diep in Utility Mobs gegaan en zit gelijk ook Genetica ofzo te uitvogelen. Petje af voor hem, omdat hij nog geen maand geleden is begonnen met MC. :D

Het enige wat ik eigenlijk wel mis is MFR, aangezien ik dat in Unleashed in 1.5.2 heb leren kennen en eigenlijk wel geweldig vind. Maar eigenlijk ook wel te simpel, het maakt dingen te makkelijk. EE3 'mis' ik ook wel maar niet zo erg, het voelt natuurlijk aan om niet zo simpel te kunnen cheaten.

Het enige probleem dat we hebben in Horizons is dat de mobs echt.. ongelooflijk gevaarlijk zijn. Hecates, elementals... Allemaal nieuw voor ons en we hebben onze plek als een kerstboom moeten verlichten. Santa kan ons niet missen vanuit de lucht. :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:07

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Trinsec schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:28:
TE machines runnen alleen op RF.
Energy Conduits kunnen daarentegen ipv RF ook MJ outputten. Andersom kan dus niet.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

• Racemol
Ok dus je kan niet met bijvoorbeeld railcraft boilers/ steam engines MJ opwekken en daarmee je TE3 devices poweren?

• Uncle Mel
Kun je wel een energy cell opladen met MJ?

• Racemol
Uncle Mel schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:40:
Kun je wel een energy cell opladen met MJ?
Net even in creative bezig geweest.. Zo te zien kan dat niet meer. Ik krijg in ieder geval geen Kinesis pipe (voorheen conductive pipe) geconnect naar een energy cell. En als ik conduits gebruik dan werkt dit inderdaad niet.

Lijkt er dus op dat MJ behoorlijk aan het uitsterven is. Is er uberhaupt nog een manier om MJ op te slaan?

• Venxir
Hmmm MJ was toch aardig mainstream, jammer dat dat weer anders is.

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Ik meen te hebben gelezen dat de filosofie van MJ veranderd is, en dat het helemaal niet meer op te slaan is. Vandaar de overstap naar RF door TE wsch. Je kan dus wel met RF een quarry poweren omdat ie autoconvert naar MJ maar met MJ kan je geen Thermal Expansion machines meer draaien/opladen (sommige mods kunnen er voor zorgen dat het nog wel kan denk ik).

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Even een duik in de diepte, hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Ik wou vandaag weer eens minecraft spelen, en download de FTB launcher en update DW20 pack (1.6.5). Java ge-update en knallen dacht ik.. MAar helaas na elke 5 a 6 seconden hangt minecraft helemaal, na de seconde kan ik weer 5 seconden lopen en dan hangt hij weer enz. Als ik in mijn taakbeheer kijk zie ik dat hij op het moment van de spike naar ong 30% CPU usage springt, en na de Spike gaat hij weer omlaag naar een ongeveer 10%. Met mijn RAM usage gebeurt vrijwel niks.
Ik heb geprobeerd verschillende opties uit te zetten in minecraft ( render distance, Vsync, bobbing) maar dit helpt niet.

Mijn spec,
I7 4770k
GTX 780
16GB ram
Draai Windows 8 64bit (heb ook Java 64 bit)

Indien iemand wat tips heeft ik zal eeuwig dankbaar zijn als ze helpen

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:11
Madstorm schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:03:
Even een duik in de diepte, hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Ik wou vandaag weer eens minecraft spelen, en download de FTB launcher en update DW20 pack (1.6.5). Java ge-update en knallen dacht ik.. MAar helaas na elke 5 a 6 seconden hangt minecraft helemaal, na de seconde kan ik weer 5 seconden lopen en dan hangt hij weer enz. Als ik in mijn taakbeheer kijk zie ik dat hij op het moment van de spike naar ong 30% CPU usage springt, en na de Spike gaat hij weer omlaag naar een ongeveer 10%. Met mijn RAM usage gebeurt vrijwel niks.
Ik heb geprobeerd verschillende opties uit te zetten in minecraft ( render distance, Vsync, bobbing) maar dit helpt niet.

Mijn spec,
I7 4770k
GTX 780
16GB ram
Draai Windows 8 64bit (heb ook Java 64 bit)

Indien iemand wat tips heeft ik zal eeuwig dankbaar zijn als ze helpen
Je moet even java 64 bit downloaden.
Als je dit gedaan hebt kun je in de ftb launcher meer ram toewijzen aan minecraft.

Standaard staat dat op 512 of 1024 gb.

Maak hier 4Gb van en je zult nergens meer problemen mee hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Marco1994 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 07:35:
[...]

Als je dit gedaan hebt kun je in de ftb launcher meer ram toewijzen aan minecraft.

Hij heeft al 64 bits java.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Marco1994 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 07:35:
[...]

Heb inderdaad al 64bit Java, meer RAM toewijzen ga ik proberen.. Thanks
Maar het vreemde is dat mijn RAM nagenoeg hetzelfde blijft in zo'n Spike. Alleen schiet mijn CPU usage wel wat omhoog. Maar zal het zo even testen.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

FTB ben ik een weekje of 2 geleden eens mee begonnen, man man wat een opties en items en ores, je blijft nieuwe dingen ontdekken: erg gaaf!

Voordeel van Minecraft vind ik ook dat je het op minder dikke hardware ook goed kunt spelen, draai het ook op m'n MBP met onboard graphics bijvoorbeeld (wel 16GB RAM..), als ik ff snel tussendoor wat wil Minecraften. Net wat minder fancy qua looks, maar draait verders prima. Je wordt wel wat overdonderd met de opties..denk dat ik me eerst eens ga bezighouden met wat YouTuben naar handige opbergmogelijkheden voor al m'n stuff :+

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 13-12-2013 11:34 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Madstorm schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:29:
[...]

Heb inderdaad al 64bit Java, meer RAM toewijzen ga ik proberen.. Thanks
Maar het vreemde is dat mijn RAM nagenoeg hetzelfde blijft in zo'n Spike. Alleen schiet mijn CPU usage wel wat omhoog. Maar zal het zo even testen.
Bij mij heeft het invoeren van een behoorlijke set argumenten voor het starten van Java geholpen. Hier een forum post waarin dit uitgelegd wordt.
http://forum.feed-the-bea...t-updated-11-11-13.28994/

Uiteraard ook het geheugen verhogen, dat sowieso :)

@2Dutch: Kijk eens naar Applied Energetics. Zit denk ik wel in het FTB pack wat je gebruikt en is geniaal als opberg doos. Alles in 1 grote doos en makkelijk toegankelijk met op een gegeven moment zelfs autocrafting.

[ Voor 14% gewijzigd door Racemol op 13-12-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Heh, blijkbaar is RotaryCraft niet zo enorm nuttig in Horizons. Zonder buildcraft heeft het blijkbaar geen machine die van Rotary's power naar MJ can converten. Net vernomen van die buddy die zich met RC bezighield. We zijn maar overgeschakeld naar Thermal Expansion's dynamos, maar dat is ook 'maar' 40RF/t dus moeten we machine-farms gaan maken. :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Racemol schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:18:
[...]
@2Dutch: Kijk eens naar Applied Energetics. Zit denk ik wel in het FTB pack wat je gebruikt en is geniaal als opberg doos. Alles in 1 grote doos en makkelijk toegankelijk met op een gegeven moment zelfs autocrafting.
Thx voor de tip, zal er van 't weekend eens naar gaan kijken :)

Toch blijft vanilla ook nog steeds leuk om te doen hoor, daar pak ik altijd wat meer tijd om een beetje m'n karige bouwskills op te poetsen. Echt geweldig al die info die je erover kunt terugvinden, ook veel erg goede filmpjes via YouTube die het goed behapbaar maken. In FTB en Tekkit heb ik meestal een gruwelijk lelijke blokkendoos als huisje met allerlei crappy geplaatste machines erin :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Wat je ook kan doen.. Biofuel maken met MFR bioreactor en dan de BioFuel generator gebruiken. Die kan MJ of RF outputten. Ik heb alleen nog geen idee hoeveel die BioFuel generator precies maakt per tick.

Edit: In Horizons zit natuurlijk geen MFR, dus dat is geen optie. Sorry.

[ Voor 15% gewijzigd door Racemol op 13-12-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Steam dynamos kan toch ook x)?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Tuurlijk kan je steam dynamos gebruiken, alleen alle dynamo's hebben een maximale output van 40RF/t. Als je dus aardig wat RF nodig hebt mag je weer een farm van kleine engines neerzetten. Gelukkig hebben die dynamo's geen bewegende delen en zijn ze aardig lag-proof. Wel heb ik vernomen dat in toekomstige versies je de dynamo's ook kan gaan upgraden.

Maar waarom zou je steam gebruiken? Er is ook een dynamo die direct op vloeistof (biofuel en ethanol gok ik) loopt. Dat is de compression dynamo geloof ik.
Dan kan je de stap biofuel --> boiler --> steam dus gewoon overslaan. Wat nou precies efficienter is weet ik niet, die boilers werken ook behoorlijk anders nu.

[ Voor 31% gewijzigd door Racemol op 13-12-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:11
Racemol schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:18:
[...]

Bij mij heeft het invoeren van een behoorlijke set argumenten voor het starten van Java geholpen. Hier een forum post waarin dit uitgelegd wordt.
http://forum.feed-the-bea...t-updated-11-11-13.28994/

Uiteraard ook het geheugen verhogen, dat sowieso :)

Blij dat het is opgelost. Het klopt dat je RAM geheugen normaal blijt; die launcher mag maar maximaal 1024 gebruiken. Dus in je taskmanager merkt je er nul komma nul van.

Als je in minecraft op F3 drukt kan je de RAM usage van minecraft zien. Dan zie je al snel dat hij redelijk veel nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Mag je hier inhoudelijk vragen stellen over mods o.i.d? Zeg maar over hoe bepaalde dingen werken. Of hoe je het et beste kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Hapkoek schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:03:
Mag je hier inhoudelijk vragen stellen over mods o.i.d? Zeg maar over hoe bepaalde dingen werken. Of hoe je het et beste kan maken.
De vraag gaat over Minecraft, dus tuurlijk mag dat :D

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Racemol schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:50:
Tuurlijk kan je steam dynamos gebruiken, alleen alle dynamo's hebben een maximale output van 40RF/t. Als je dus aardig wat RF nodig hebt mag je weer een farm van kleine engines neerzetten. Gelukkig hebben die dynamo's geen bewegende delen en zijn ze aardig lag-proof. Wel heb ik vernomen dat in toekomstige versies je de dynamo's ook kan gaan upgraden.
Dat heb ik ook ergens gelezen, dat dynamos upgrades gaan krijgen. Maar right now is het wel wat inconvenient. :P
Maar waarom zou je steam gebruiken? Er is ook een dynamo die direct op vloeistof (biofuel en ethanol gok ik) loopt. Dat is de compression dynamo geloof ik.
Dan kan je de stap biofuel --> boiler --> steam dus gewoon overslaan. Wat nou precies efficienter is weet ik niet, die boilers werken ook behoorlijk anders nu.
Voor zover ik ermee heb ge-experimenteerd, is een steam dynamo qua uiterlijk gelijk als de andere 2 dynamos, en je hoeft alleen maar water en solid fuel te toevoegen. Water is makkelijk toegevoegd, en als je een leuke treefarm heb, is solid fuel ook een eitje. Geen boilergedoe dus zoals met BC het geval was.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Hmm heb net een versie install van W7 gedaan + FTB Direwolf20 pack gedownload maar ik heb nogal last van hangs nu, elke 4-5 seconden blijft alles voor een seconde of 2 hangen om daarna weer fijn verder te gaan.

Kon weinig concreets vinden online, haal iets van 30 fps met m'n i7 en GT555M.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 21:29
Nog een tip voor mensen die liever met HD textures spelen: voor het nieuwe Direwolf20 pack zijn nog geen texture packs beschikbaar (worden wel zeer binnenkort verwacht), dus ondertussen heb ik gewoon zelf een pack gemaakt op basis van Soartex. Zal vast niet 100% bugvrij zijn, maar tot nu toe zelf geen problemen gehad er mee.

* Download de vanilla 1.6.x zip van http://soartex.net/downloads/
* Download de laatste 1.6.x dev van https://github.com/Soartex-Modded/Modded-1.6.x (gewoon als zip downloaden)
* Vervolgens de vanilla .zip in een directory uitpakken. Ook de zip van github in een (andere) directory uitpakken
* Daarna uit de github versie alle 'asset' directories zoeken en binnen de vanilla directory plaatsen. ZO krijg je dus /assets/minecraft samengevoegd met /assets/mystcraft (etc).
* In de root de pack.mcmeta even editen (naam van je pack instellen)
* Tot slot de gemergde directory in de 'resourcepacks' folder plaatsen, of zippen en in diezelfde directory plaatsen.

Resultaat:
Direwolf20 with custom textures

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Heb feed the beast geprobeerd maar ik krijg steeds een foutmelding betreffende inlog/ww dat deze niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mm, dit gaat interessant worden. Buddy zit nu naar Engineer's Toolbox in Horizons te kijken en zegt dat het potentie heeft qua stroomopwekking. Ik zie nog wel, ben nog druk met Thaumcraft bezig zodat ik tenminste golemized autofarms kan maken. :P Die research frustreerde me wel behoorlijk in het begin, wat een kutminipuzzel zeg.

Ik vind de moss-modifier op mijn hamer trouwens maar matig werken, het repareert te traag. Ik mis de overpowered IC2-modifier waarbij praktisch nooit energy wordt gebruikt. (Is dat trouwens een bug? Er werd helemaal geen stroom gebruikt toen ik een IC2-powered hammer had in Unleashed. Ik kon oneindig doorgraven.)
Christiano007 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 10:52:
Heb feed the beast geprobeerd maar ik krijg steeds een foutmelding betreffende inlog/ww dat deze niet klopt.
Dezelfde l/p als in vanilla Minecraft.

[ Voor 17% gewijzigd door Trinsec op 14-12-2013 11:45 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Probeer eens je E-mail ipv Username of andersom? Hielp bij mij!

Nou dan ga ik toch een paar kleine simpele vragen stellen. :9

Ik speel nu een tijdje een modpack die soort gelijk is aan FTB etc.
Nu ben ik niet super bekent met al die tech enzo en heb ik nog best wat te leren. :D
Alleen is het lastig om specifieke dingen op te zoeken als je niet eens weet tot welke mod het behoort. :X

Mijn vraag is, wat is een makkelijke/efficiënte manier om stroom te krijgen voor bijvoorbeeld een Circuit Fabricator o.i.d? Zag in Too many items al een wind turbine staan? :P Kost best wat iron maar is te doen.

Dus heeft iemand een goeie manier om stroom te krijgen ofzo?

Nog 1 ding, ik had gister Aluminum nodig, dus ik gooi het in de smeltery (Tinkers construct mod) en ik maakte er blocks van, toen wilde ik ze naar ingots maken (gewoon in workbench) en ik kreeg "Raw Aluminum?" toen ging ik kijken en zag ik dat er 2 verschillende Aluminums zijn.. Bij de ene is de naam blauw en de andere niet. Zit er een dubbele mod in ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Hoe het precies met aluminium zit weet ik niet, maar het komt vaker voor dat een grondstof verschillende versies kent uit meerdere mods, bijvoorbeeld bij copper en tin. Nu zijn de recepten wel zo aangepast dat je dan alle soorten door elkaar kan gebruiken, maar bij het automatiseren van processen kan dat toch lastig zijn. Om dit op te lossen is er de unifier uit ik meen de mfr mod. Hier kan je je ingots in gooien en hij maakt er dan 1 soort van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Aluminium gebruik je volgens mij (iig in tinkers construct) niet als ingot. Er zijn geen recepten voor en je kan ze dan ook niet craften vanuit een block. Wat je wel zou kunnen doen is je blocks in de smeltery gooien en casten naar ingots. Dat doe je met een casting table (ipv de casting basin) waar je weer een ingot cast op legt. Maarja het heeft geen doel behalve opslag en dan kan je net zo goed die blocks opslaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ja stom, heb dat gister nog gedaan met die ingot casts. Duurt alleen iets langer maar het werkt! Bedankt voor de info!

Als iemand nog een goeie tip heeft voor een efficiënte stroom source, laat het weten! Kan ik vanavond weer aan de slag. :*)

Thanks in advance. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:22

Oxigeon

En zo is dat!

Lang geen Minecraft meer gespeeld. Maar FTB lijkt me dan wel weer leuk. Heb in Minecraft ook nooit hele grote gebouwen of iets dergelijks gebouwd. Maar stel ik instaleer FTB. Hoe moet ik daarmee beginnen? Begin je met een soort Tutorial? Of je wordt je meteen in het diepe gegooit en zeggen ze zoek het maar uit etc?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Je wordt in het diepe gegooid, echter heb je wel de beschikking over een ingame receptenlijst zodat je niet steeds online hoeft op te zoeken hoe je iets maakt.

Eigenlijk moet je in het begin kiezen met welke mods je wat wil proberen, en dan de betreffende wiki's er bij pakken om te kijken wat er precies gedaan kan worden.
Een mooie mod om in het begin mee te klooien is bijv. Thermal Expansion. Deze mod biedt bijv een manier om van bepaalde ores het aantal ingots te verdubbelen.

Wil je een automatische farm, dan heb je bijv. MinefactoryReloaded.
Wil je geavanceerde opslag/distributie van materialen, dan heb je Applied Energistics.
Wil je de alchemie/magie kant op, heb je Thaumcraft.

etc. etc met meerdere mogelijkheden om dingen te doen ook nog, overzichtelijk is het niet :P

[ Voor 66% gewijzigd door Blitzdoctor op 16-12-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Je wordt inderdaad in het diepe gegooit! Maar bij bijvoorbeeld Tinkers Contstruct mod krijg je handleidingen die het erg goed uitleggen. Tuurlijk heb je dan nog Youtube en Google/Wiki. Maar het is ook wel leuk want na verloop van tijd breid je steeds meer uit en ontdek je erg veel dingen.

Gewoon veel spelen en Let's Plays kijken. Dat helpt ook een hoop. Leuk voor als je op het werk/school niks te doen hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Voor beginners met modpacks zijn de video's van Direwolf20 goed te doen.
Hij is net begonnen met een nieuw seizoen, gebaseerd op de FTB Direwolf20 1.6.4 pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Ik vind de videos van Direwolf echt heerlijk om naar te kijken, de ene dag gewoon lekker forgecraft en de andere dag singleplayer, perfect :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Je wordt inderdaad in het diepe gegooit maar ook in FTB begin je zoals je gewend was.. Hout zoeken, klein onderkomen maken en wat begin resources minen.. Beetje coal, iron, copper, tin, silver en lead heb je nodig om te starten. Vanaf daar ga je verder met de mods. Al kan dat zonder enige kennis lastig zijn, een start mod kiezen. Laat ik je dan even helpen :)

Ik zou beginnen met Thermal Expansion 3 en wel met de Pulverizer en de Redstone Furnace (er van uitgaande dat je een 1.6.4 pack speelt zoals direwolf of horizon). Pulverizer kan je ore blocks zoals bijvoorbeeld iron "pulverizen" naar 2x pulverized iron, wat je vervolgens in de redstone furnace weer kan smelten naar ingots. In feite krijg je dus dubbel zoveel ingots als in vanilla.

Die twee devices hebben power (RF) nodig. RF kan je weer maken met een Steam Dynamo (om te beginnen) en daar moet water en (char)coal in. Water kan je weer automatisch ophalen met een Aqueous Accumulator, die zet je recht onder je steam dynamo, met aan 2 kanten een source blokje water. Als stroomkabel kan je de Leadstone Energy Conduits gebruiken. In-game kan je allemaal opzoeken hoe je ze maakt. Open je inventory en gebruik NEI (Not Enough Items) om de recepten van de items te zoeken. Let wel op dat NEI niet in cheat mode staat want dan geeft hij je gewoon de items waar je op klikt.

Als je dat voor elkaar hebt kom je maar hier terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Racemol schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:13:
Je wordt inderdaad in het diepe gegooit maar ook in FTB begin je zoals je gewend was.. Hout zoeken, klein onderkomen maken en wat begin resources minen.. Beetje coal, iron, copper, tin, silver en lead heb je nodig om te starten. Vanaf daar ga je verder met de mods. Al kan dat zonder enige kennis lastig zijn, een start mod kiezen. Laat ik je dan even helpen :)

Ik zou beginnen met Thermal Expansion 3 en wel met de Pulverizer en de Redstone Furnace (er van uitgaande dat je een 1.6.4 pack speelt zoals direwolf of horizon). Pulverizer kan je ore blocks zoals bijvoorbeeld iron "pulverizen" naar 2x pulverized iron, wat je vervolgens in de redstone furnace weer kan smelten naar ingots. In feite krijg je dus dubbel zoveel ingots als in vanilla.

Die twee devices hebben power (RF) nodig. RF kan je weer maken met een Steam Dynamo (om te beginnen) en daar moet water en (char)coal in. Water kan je weer automatisch ophalen met een Aqueous Accumulator, die zet je recht onder je steam dynamo, met aan 2 kanten een source blokje water. Als stroomkabel kan je de Leadstone Energy Conduits gebruiken. In-game kan je allemaal opzoeken hoe je ze maakt. Open je inventory en gebruik NEI (Not Enough Items) om de recepten van de items te zoeken. Let wel op dat NEI niet in cheat mode staat want dan geeft hij je gewoon de items waar je op klikt.

Als je dat voor elkaar hebt kom je maar hier terug ;)
Wat bedoel je in bovenstaande met start "mod". is dat weer iets aparts wat ik moet downloaden? Of is dat een "machine"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Haha, ik bedoel een mod waarmee je begint. Je kan natuurlijk niet alles tegelijk leren. Thermal expansion helpt je ore te verdubbelen en is dus een mooie mod om als eerste te leren. Er zijn nog meer mods die ore verdubbelen maar die vind ik zelf wat lastiger onder de knie te krijgen, vandaar mijn suggestie. Thermal Expansion zit in de 1.6.4 packs van FTB, dus je hoeft niets apart te downloaden!

[ Voor 12% gewijzigd door Racemol op 16-12-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Oxigeon schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:22:
Lang geen Minecraft meer gespeeld. Maar FTB lijkt me dan wel weer leuk. Heb in Minecraft ook nooit hele grote gebouwen of iets dergelijks gebouwd. Maar stel ik instaleer FTB. Hoe moet ik daarmee beginnen? Begin je met een soort Tutorial? Of je wordt je meteen in het diepe gegooit en zeggen ze zoek het maar uit etc?
Je gaat naar http://feed-the-beast.com/ en download de launcher. vervolgens kies je FTB unleashed (of een andere pack, ik weet niet hoe de laatste heet met 1.6.4) en klik je play. Je logt nu in met je normale Minecraft ID en alles wordt voor je gedownload/geinstalleerd, ook Minecraft zelf.

In-game wordt je echter gewoon de diepte in gegooid, ik adviseer dus ook om op youtube Direwolf20 te volgen / oude filmpjes van hem te kijken. Vergeet niet dat er meer dan 100 mods in de pack zitten en er een paar heel uitgebreide/ingewikkelde in zitten. Je kunt dus niet alles in één keer leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Uncle Mel schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:36:
[...]

Je gaat naar http://feed-the-beast.com/ en download de launcher. vervolgens kies je FTB unleashed (of een andere pack, ik weet niet hoe de laatste heet met 1.6.4) en klik je play. Je logt nu in met je normale Minecraft ID en alles wordt voor je gedownload/geinstalleerd, ook Minecraft zelf.

In-game wordt je echter gewoon de diepte in gegooid, ik adviseer dus ook om op youtube Direwolf20 te volgen / oude filmpjes van hem te kijken. Vergeet niet dat er meer dan 100 mods in de pack zitten en er een paar heel uitgebreide/ingewikkelde in zitten. Je kunt dus niet alles in één keer leren.
Allen bedankt voor de info. Heb laatst eens een filmpje gezien waar mensen een complete fabriek etc maken haha. Automatisch bomen hakken en die dan ook weer sorteert in kisten etc.

Pagina: 1 ... 43 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers