Gamebuster schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:27:
Eens, en daarom startte ik een eigen server. Dan had je die grote gebouwen e.d. niet, alleen als er dan veel mensen komen om te bouwen krijg je uiteindelijk natuurlijk alsnog grote gebouwen en dan is de fun eraf.
De mensen die echter meespelen lijken die gedachte niet met mij te delen en op ten duur had ik het idee dat het niet meer "mijn server" was omdat ik iedereen tevreden wilde houden.
AHA!
Met deze post wordt ineens veel duidelijk en geeft ook nieuwe vragen!
Wat mij meteen opvalt is dat wat je zegt, tegenstrijdig is! Namelijk, je hebt een eigen visie wat je met jou server wilt, maar je zegt ook dat je iedereen tevreden wilt houden waarbij je de server 100% open houdt voor iedereen (wat verklaard waarom je geen fan van whitelist bent).
Dit gaat helaas niet samen! Iedereen tevreden houden is sowieso niet mogelijk dus je zult altijd mensen "teleur moeten stellen".
Als jou visie bijvoorbeeld is, dat je een 100% open server wilt, waar iedereen op kan doen wat ze willen (inclusief lomp bouwen, grieven, jatten etc) en er zijn dan mensen die daarover klagen dan hebben de klagers twee opties, accepteren of andere server zoeken.
Of andersom bijvoorbeeld, als je visie een gesloten, whitelist, RPG server is, waar een hechte groep mensen gecoördineerd samenwerkt om echt een leuk dorp/stad/wereld te bouwen (dus elke persoon zijn eigen rollen/taken) dan krijg je dezelfde situatie. Als mensen dit niet willen en enkel hun eigen ding willen doen dan moeten ze maar een andere server zoeken.
En de enige manier om dit voor elkaar te krijgen is goede communicatie (zo denk ik dat niemand weet wat jou visie voor je server nu echt is) en zoals Ghostley schrijft:
Maar onder aan de streep is het jou server en bepaal jij wat je wel en niet wilt, maar dat gaat altijd samen met mensen teleurstellen.