Edit: Werkt weer!
[ Voor 18% gewijzigd door lochpatje op 08-11-2013 16:32 ]
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ik heb een aantal portals al verplaatst dat zijn:
- De communitycenter
- Ruudvvd
- Yellowonline + SNDRT's
- Endportal
Portals kunnen gelinked worden door in de overworld je coordinaten op te schrijven en te delen door 8. Graaf via de netherhub naar je coordinaten en maak daar je portal, ze zouden nu moeten linken! Pak a.u.b. wel de bovenste verdieping, de onderste is voor community related portals (end, speciale biomes etc.)
Verder is er plaats voor nog 3 'shops' voor spullen te verkopen/traden kijk maar wie er zin heeft om iets te maken.
Kleine edit: Er zit nog een trap op 0.0 (naast de portal van yellow en SNDRT) naar de oude 'hub'.

De portal die naar de community center gaat (dorp dus)

En nog een screenshot als je uit de portal komt, met links een voorbeeldshop
[ Voor 5% gewijzigd door Binolirao op 17-11-2013 22:34 ]
[ Voor 6% gewijzigd door YellowOnline op 17-11-2013 22:43 ]

Voor de liefhebbers:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ySRgVo1X_18]
Laat ze dan ook de binnenkant zien!Dreanor schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:00:
En dan presenteer ik jullie het huisje van Lochpatje.
Vond mijn huis niet mooi en speciaal genoeg om te mogen blijven staan tussen de creaties van Joene en Dmage dus heb ik deze gesloopt om langzaam een nieuwe te gaan bouwen.
Het dirt hutje is om de creepers en ander gespuis uit mijn kelder te houden.
@Bino
Zoals al vaker gezegd te hebben: WAUW!
Mensen moeten eigenlijk komen kijken in de server om deze epicness te kunnen aanschouwen want in het echt is het veel indrukwekkender.
Blergh, kan de wereld niet in, moet andere spelers hebben blijkbaar. hmmm. Scratch that, makkelijk omheen te komen. (klim in hoge tree, spring naar lagere, spring over muur) Niet dat ik iets ga doen totdat er andere spelers zijn! ik ga alleen beetje rondlopen kijken voor huisje
[ Voor 38% gewijzigd door corset op 18-11-2013 10:03 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
lanerios schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:00:
Ik ben ook maar aan het inloggen in vanilla, tijd om Kutcomputers maar te gaan bekijken.
Blergh, kan de wereld niet in, moet andere spelers hebben blijkbaar. hmmm. Scratch that, makkelijk omheen te komen. (klim in hoge tree, spring naar lagere, spring over muur) Niet dat ik iets ga doen totdat er andere spelers zijn! ik ga alleen beetje rondlopen kijken voor huisje
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
lanerios schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:24:
is al geluktheb al een kuiltje gegraven voor een huisje, redelijk nieuwe Ravine gevonden (genoeg Iron + Coal), dus heb voorlopig genoeg. Alleen nog een Biome voor de gekleurde clay vinden
Weet alleen nog niet wat voor huis ik ga bouwen.
Huis dat er eerst stond heb ik ook 2 dagen voor na moeten denken
[ Voor 24% gewijzigd door lochpatje op 18-11-2013 11:40 ]
[ Voor 10% gewijzigd door corset op 18-11-2013 12:58 ]
Kan iemand nog wat missen om de kosten voor mij te verzachten? Zo ja: laat het me weten via een PM of toby at kutcomputers dot nl en ik stuur je mijn reknr als antwoord.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
[ Voor 41% gewijzigd door Gamebuster op 18-11-2013 16:11 ]
Iemand (geen idee wie) kan wat nog niet volgroeide carrots zien. Had 4 diamonds bij me, en geen voedsel meer. Dus heb wat carrots geharvest en gereplant.
Als je herplant is er geen probleem.lanerios schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:25:
BTW alvast excuses als ik regels heb overtreden:
Iemand (geen idee wie) kan wat nog niet volgroeide carrots zien. Had 4 diamonds bij me, en geen voedsel meer. Dus heb wat carrots geharvest en gereplant.
Ik doneer ook €15 (25%) voor mod rechten, dwz kunnen kicken en bannen van ongewenste individuen, zoals we onlangs eens voorhadden. Maak eens een simpele HTML pagina op kutcomputers.nl met een doneerknop die werkt met Paypal, zoals bij de meeste andere sites.Chuckster schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:55:
Ik doneer 10 euro in ruil voor gezelligheid en moderator status
[ Voor 38% gewijzigd door YellowOnline op 18-11-2013 16:34 ]
[ Voor 96% gewijzigd door YellowOnline op 18-11-2013 16:33 ]
Takenlijst:
Huis afmaken
Mining shaft afmaken (puur mooier maken, torches achter glas e.d)
Guardtower gaan bouwen
Treefarm bouwen
Netherportal bouwen
Meh, houdt me nog wel een weekje bezig.
Dan vrees ik dat ik niet lang meer op deze server zal zitten ... haha!YellowOnline schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:31:
Ik doneer ook €15 (25%) voor mod rechten, dwz kunnen kicken en bannen van ongewenste individuen, zoals we onlangs eens voorhadden. Maak eens een simpele HTML pagina op kutcomputers.nl met een doneerknop die werkt met Paypal, zoals bij de meeste andere sites.
Maar even serieus nu.
Afgezien van het huidige onderwerp vind ik het sowieso wel een idee om een extern forum of iets te hebben want ik mis best wat communicatie. Zo is bikkel Bino eigenlijk de enige die community dingen bouwt (nether hub, community huis). Anderen hebben ook zeker hun steentje bijgedragen (skelly farm, ender farm, etc) maar het lijkt mij toch wel handiger als er ergens gecommuniceerd kan worden hierover.
En dat van de Vines en uit de spawn temple kunnen klimmen moet natuurlijk aangepast worden.
Als laatste ben ik vel tegenstander van het "kopen" van admin rechten. Niet omdat ik Yellow niet vertrouw (ik vertrouw sowieso niemand
@Lochpatje
Natuurlijk show ik de binnenkant niet van jou huis! Dat is jou recht om je eigen mooie creaties te showen en niet de mijne (behalve het leuke contrast van je tijdelijke hutje tov de nether hub).
@Toby
Misschien is het (zoals ik al zei) handiger om dit even op een gesloten DM of forum te doen ipv op tweakers.
Dat is wel handig om te hebben met alle spelers die op kutcomputers spelen.Uncle Mel schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:47:
Je kunt een mod vragen om een DM thread met meerdere participanten (voor gewone users is max 20 iirc) te maken, zo kun je "prive|" serverzaken daar bespreken.
Wellicht kom ik nog terug en probeer ik een basis uit te bouwen, het is wel al lang geleden dat ik serieus MC heb gespeeld (wellicht 1.0 of 1.1 final), dus ik moet nog veel leren.
Als je sinds 1.0 niet gespeeld hebt dan gaat er een wereld voor je open want er is behoorlijk veel nieuwe dingen, aanpassingen enzo.
Tevens ben ik de plannen aan het tekenen van een 'warehouse' annex mushroomfarm. Het wordt iig 44 breed en 25 diep en vermoedelijk 9 hoog zonder de dagpunten mee te tellen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Het punt is dat dit topic niet meer over Minecraft lijkt te gaan, maar over kutcomputers.nl, iets wat niet geheel de bedoeling is
Of.. je leest het topic en kijkt naar wat er een paar posts boven je wordt genoemd? Of denk ik nu weer te logisch?Gropah schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:13:
[mbr]Er wordt hier al door een paar mensen opgemerkt dat het handig zou zijn als de discussie over kutcomputers ergens anders plaats kan vinden. Denk aan DM of misschien een forum software pakket opzetten op de url?
Het punt is dat dit topic niet meer over Minecraft lijkt te gaan, maar over kutcomputers.nl, iets wat niet geheel de bedoeling is[/]
On topic:
Uiteindelijk progress gemaakt
Potato farm
Guard tower begint te vormen
Nether portal gelinked en nether hub gang gemaakt
Stained clay gefarmed
Jep, het begint nu ergens op te lijken.
Inmiddels staat het stenen gedeelte overeind en ben ik het dak aan het leggen. Het opslag gedeelte heeft reeds de vloer gekregen en de verlichting. De twee mushroom farms moeten nog dak en vloer krijgen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
"Yay ik heb op de kutcomputers server een werkende mobtrap gebouwd" mag het niet
Maar!
"Yay ik heb een werkende mobtrap gebouwd" Mag wel?
Nu is het wel zo dat ik nog nooit een werkende mobtrap heb gebouwd, maar het is maar een voorbeeld
ben ook begonnen op de vaak genoemde server, weer even wennen om geen tp/kit etc te hebben maar heeft ook zo zijn charmes, nu nog een goede spot vinden om me huis te bouwen.
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Is trouwens wel leuk dat je nu Nether portals een stuk beter kan linken, maakt het een stuk leuker om echt een nether hub te bouwen e.d.
[ Voor 21% gewijzigd door corset op 23-11-2013 13:01 ]
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
100% correct, ik zou ook de builds willen zien, maar om nou hier te melden dat de server down is lijkt me niet de bedoeling.Soepstengel schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:03:
Speel zelf niet op eerder genoemde server, maar ik vind het wel erg leuk om de bouw werken etc langs te zien komen. Denk dat het meer gaat om specifieke server berichten; financiën, server upgrades, connectie issues etc. Op dat punt ben ik het met Gropah eens, dat hoort niet in dit topic thuis maar gewoon op de website/forum van de server zelf
goed bezig!Loev schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:38:
Op Tweakcraft ben ik aan klein vissersdorpje aan het bouwen. Resource pack is Atherys Ascended
Belachelijk dit...
[ Voor 19% gewijzigd door Gamebuster op 24-11-2013 00:47 ]
Livestream : http://twitch.tv/BF_Billiam
Mooi!Loev schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:38:
Op Tweakcraft ben ik aan klein vissersdorpje aan het bouwen. Resource pack is Atherys Ascended
...
Zelf niet heel erg veel minecraft tijd gehad. Genoeg om mijn pakhuis af te maken maar nog niet om te vullen en om de omgeving af te werken.
Ik moet ook nog meer gravel zien te krijgen, een hoop meer maar ik weet nog waar wat ligt. Wel zijn mijn wortel, aardappel en meloenvelden inmiddels volledig gevuld.
Yes, er is een site in ontwikkeling. Ik zal eens een PHPBBtje ergens dumpen zolang de site niet af is.killbillfast schreef op maandag 25 november 2013 @ 08:55:
komt er een community site voor kutcomputers.nl zoals eerder voorgesteld? Ik ben sinds dit weekend ook aan het bouwen daar en ben wel benieuwd of we een goede manier om te communiceren kunnen maken...
Ik moet ook nog de opslagruimte afmaken en wat veranderen aan het gedeelte waar ik paddestoelen kweek aangezien deze dus doorleuk op cobblestone en planken kunnen groeien. Ik denk aan een soort water border maar dat moet ik nog uitwerken. Ik moet nopg steeds een hele hoop dirt en rock weghalen van de berg die oorspronkelijk mijn mijningang was maar dat komt wel goed.
even in het kort wat het is:
Er wordt een nieuwe map gegenereerd waarin de twee teams een base moeten bouwen. (binnen bepaalde grenzen afgeschermd door een plugin) Elke avond is de server een bepaalde tijd open zodat er bij beide teams altijd mensen aanwezig zijn.
Het doel is simpel, bouw met je team een base en probeer die van het andere team zo snel mogelijk te vinden en te vernietigen. Hoe lang een potje duurt is erg verschillend maar is ook afhankelijk van de grootte v/d map.
Het aantal plugins proberen we zo laag mogelijk te houden. Elk team heeft wel een eigen team chat en er is een killcount teller.
Normaal vullen wij beide teams maar dit keer leek het ons leuk om misschien eens tegen een andere community te spelen. Dus de vraag, is hier eventueel interesse voor?
Ook ben ik geen expert in MC, maar vind het idee erg leuk!
Edit: ook m'n xp farm is geruïneerd: chests kapot, item frames gejat, muren gesloopt, super dit..
[ Voor 37% gewijzigd door Statiegeld op 27-11-2013 11:54 ]
Wanneer denk je dat het gebeurt is? Wat is de meest nauwkeurige info die je kan geven? Iets als "tussen x en y"
Maar even serieus; Het is dat soort zooi waarom ik eigenlijk solo minecraft. Ik wil geen plugin gebeuren etc. etc. en geen gegrief hebben. Overigens heb ik ook graag mijn eigen texture pack.
Gisteren weer aardig wat vooruitgang geboekt met mijn warehouse. Ik moet echter wat meer kolen naar boven halen en wat meer cobblestone. (ik weiger charcoal te maken
En meer gravel voor de paden van mijn boerderij, ik heb altijd gravel te kort. Maar het moet gravel zijn.
Even in logs kijken welke (nieuwe) personen online zijn geweest en dan backup terugzetten is beste optie denk ik?
Ik blijf erbij: WHITELISTEN
Whitelist vind ik op zich nog wel een overweging waard, maar ik ben bang dat we zo nieuwe spelers mislopen.
We zullen de bomen erin weghalen zodat je er niet meer uitkan zonder de deur te openen
Maar qua whitelist dat je dat liever niet wilt ... aan de ene kant snap ik het wel (enigszins) en aan de andere kant eigenlijk totaal niet. Ik weet namelijk niet wat voor server je wilt en mijn gevoel zegt dat je een zo groot mogelijke server/playerbase wilt?
Ja, het is geweldig dat elke nieuwe speler en zijn vriendjes meteen aan de slag kunnen maar het nadeel is dat ze dit ook kunnen met bouwwerken/items van spelers die al veel tijd en moeite erin gestoken hebben.
Hoe lang, of hoeveel nieuwe spelers wil je hebben en belangrijker, wil je dat huidige spelers terug (blijven) komen?
We hebben al 3 keer de afgelopen weken/maand serieus last gehad van grievers (TheSirMine, een paar kids wiens namen ik niet meer weet, nogmaals TheSirMine en nu weer iemand anders). Serieuze spelers, die veel tijd en moeite gestoken hebben in hun bouwwerken/items worden dat op een gegeven moment zat, met gevolg dat ze weg blijven.
Zelf ben ik al veel verder weg gaan zitten van spawn, zodat mijn huis niet snel gevonden wordt door nieuwe spelers/griefers. Nadeel is wel dat ik een pleuris eind moet lopen/rijden voor bijv. de enderfarm. Dit is een concessie die ik maak omdat de server zo open is, maar als er bij mij gejat of gegrieft wordt is de fun zeer snel voorbij (hoe klein het jatten/griefen ook is)!
Een eigen forum, met een aanmeldt procedure is een kleine moeite voor de serieuze speler. Even registreren op een forum, paar vraagjes beantwoorden (MC naam, leeftijd, e.d.) en daarna toegang tot de server. Bij FeedtheTweaker werkte dit prima.
Dit houdt echt niet alle griefers tegen, maar geeft wel meer controle omdat nu niet meer Steve en zijn homies even 's nachts huis kunnen houden zeg maar. We hebben nog redelijk geluk gehad dat (bijna) alle grief momenten waren op tijden dat ik, Yellow, Lochpatje en andere van de kern spelers online waren om ze enigszins in bedwang te houden.
Maar goed, dat is wat je zelf wilt. Ik denk dat een solide kern, inclusief eigen forum (en extra admin(s)), beter is op de lange termijn. Zodat er meer controle en minder grief potentie is, er meer samen gewerkt kan worden (alle community gebouwen zijn bijna een one man show) en denk ik, een leukere community overal!
Ontopic: Gisteren heel even online geweest om verder te werken aan mijn zombie pigman farm. Helaas ontdekt dat ik een foutje heb gemaakt met een berekening. Moet ook even kijken waarom er (nog) geen pigmans spawnen maar dat is iets voor vanavond
Zoals het maken van heel veel brick stone slabs ipv stone slabs...
Anyways mijn warehouse is bijna klaar. Daarna alvast de ruimte maken voor een cactus greenhouse en een cacao farm ook al heb ik nog geen desert en jungle biodome gevonden. Dat bij een large map biodome seed betekend iig nog veel lopen met grote kaart (heb ik al), compas, torches en bed op hand.:P
Yes, daar wordt aan gewerkt.Loev schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:33:
Willen jullie de discussie over kutcomputers voeren op in een DM of op een eigen forum? Praat anders met de admins van Tweakcraft, daar werken ze met zones waar je spelers rechten kan geven.
Verwijderd
Een mooi begin in mijn wereld heb ik al gemaakt. (basic power, powered furnace, pulverizer enz.)
En ik ben voornamelijk in de verschillende mystcraft ages te vinden voor mijn materials. Ik had het geluk om na een 3-tal ages een dense ore's page te vinden (Met een Dartcraft pick met speed/luck heb je dan zo een bag vol).
Echter ben ik nu op een punt om mijn powersource te upgradenen wil ik een ME systeem gaan opbouwen. Ik heb 2 magma crucible's, die netherrack smelten in lava, met daaraan 8 magmatic engines hangen (welke power terugleveren aan de crucible's en de rest storen in een redpower cell).
Echter vind ik dit proces niet echt werken, die crucible's gaan niet snel genoeg om alles van power te voorzien. Tot nu toe is dit nog geen probleem geweest, maar als er teveel tegelijk aan staat, ben ik zo door de power heen.
Wat raden jullie aan voor midgame/endgame power? Ik zat te kijken naar Harvester/Planter combo die sapling/sugarcane farmen en daar dan fuel van maken voor combustion engine's.
Als er toch altijd nieuwe spelers bijkomen dan ontkom je niet aan het gebruiken van plugins, en dan niet alleen de plugins van chest bescherming. Maar dan ook meteen het beschermen van grond, wat ik vroeger o zo vaak heb gedaan.
Zelf vind ik het gebruik van deze plugins erg jammer, en daardoor blijft het ook niet dezelfde server meer denk ik. Ik zelf vind het heerlijk om te spelen op een server waar je elkaar gewoon kan vertrouwen, en er van uit te kunnen gaan dat je huisje en chests gewoon blijven zoals jij ze als laatst hebt achtergelaten.
Just my twee centjes
I'm an Ironman!
Ik ben onlangs ook met FTB begonnen (Unleashed op MC 1.5.2). Dat was wel een hoop uitzoek werk want ik had nog nooit eerder iets met buildcraft mods etc gedaan. Voor power vind ik de MFR harvester/planter met een bioreactor (ook van MFR) combo erg goed werken.Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 23:24:
Wat raden jullie aan voor midgame/endgame power? Ik zat te kijken naar Harvester/Planter combo die sapling/sugarcane farmen en daar dan fuel van maken voor combustion engine's.
MFR planter/harvester combo met emerald upgrades (+11). Dan heb je een veld van 25x25 blokjes om verschillende dingen te laten groeien. (maar die emerlald upgrade is niet helemaal nodig denk ik, beetje overdreven). Op die farm groeien zo'n 10 verschillende dingen, veel op IC2 crop sticks zoals melons, pumpkins en cocoa. Het gaat er om dat je zo'n 9 verschillende seeds/bio materiaal krijgt voor in de bio reactor. Voor melons en pumkins gebruik ik dan ook weer een cyclic assembler om die om te zetten naar de seeds. Die reactor maakt biofuel en de biofuel generator, ook weer van MFR zet dit om in MJ (16MJ/t).
Je kan ook de Biofuel generator niet gebruiken en de steamboiler kant van railcraft op gaan. Dat heb ik zelf in het begin gedaan maar werd een beetje moe van het geluid wat die steam engines produceren.. Dan maak je van die biofuel stoom en die stoom kan je weer gebruiken in steam engines. Of zelfs een steam turbine voor EU. Of je slaat de steam engines over en gebruikt de power converters mod met een energy bridge en een steam consumer + BC producer (of EU producer). Power converters mod staat echter niet standaard aan in Unleashed. Opties opties opties
[ Voor 4% gewijzigd door Racemol op 29-11-2013 10:11 ]
Dus met een composter+fertilizer er bij die gevoed wordt door een sewer die midden in een koeienwei staat. Flink wat koeien inzetten, en je hebt meer hout/saplings dan je kan gebruiken.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
dat, of volledig gepimpte refined bees voor fuel + oil voor nog meer fuel
Houtskool gebruik ik niet, ik maak van de saplings, seeds etc biofuel en dus een liquid burner based boiler.
Hij is zo groot dat fertilizer gebruiken niet eens nodig is
Voorbeeld:

[ Voor 14% gewijzigd door Racemol op 29-11-2013 18:01 . Reden: Screenshot toegevoegd ]
Ik heb nu 1 36HP boiler staan die werkt op BioFuel en kan theoretisch 144MJ/t leveren. Daarnaast gebruik ik de BioFuel Generators die elk 16MJ/t leveren. Daar mee sla ik de conversie BioFuel --> Steam over. Daar heb ik er 28 van staan op verschillende plekken. Totaal 144 + (28x16) = 592 MJ/t. Daar heb ik voorlopig wel voldoende aan!
Daarmee power ik het volgende:
- 2x Quarry (64MJ/t each)
- 2x Tier 5 soulshard spawners. Pigmen voor goud en Witches voor redstone, glowstone en gunpowder. - (staan niet altijd aan, alleen wanneer ik voor bepaalde items onder de 10K kom. Of als de monster essence tank leeg raakt.
- AE netwerk met een zootje disks en 5x5 MAC.
- Nog wat random kleinere farms die niet zoveel power gebruiken.
Ik heb nog geen powersinks gebruikt, dat is waar. Dus geen Mass Fabricator of de MFR mining laser en dat soort zaken.
[ Voor 38% gewijzigd door Racemol op 01-12-2013 19:12 ]
Ik heb voor de grap powerconverters enabled. Ik wil al mijn MJ'w uit de boilers (ja je kan steam ook direct gebruiken maar meh) converten naar EV, ja extreme voltage. Dit gaat IC2 machines in met max overclock (16), power storage(128) en transformer(4) upgrades. een stack iron is dan gemacerate en geconverteerd naar 2 stacks ingots in zo'n 5 seconden. Heb ik het nodig? nee, is het tof? zeker.
Helaas heb ik moeten stoppen met de ftt server, ik ben nu echter in SP aan het kloten met dingen waar ik nooit aan toe kwam. Ik heb mezelf het doe gesteld om alles te doen zoals ik het normaal niet gedaan zou hebben. ik wil dus ook een factorization setup maken, die het tot het uiterste drijft, met volledige ore tripling voor alle ores, fo shits and giggles.
Alles hangt aan elkaar met een gigantisch AE netwerk die mijn hele grottenstelsel verbindt. Mijn mac is 9x5x5 meen ik, iig 16 pages voor patterns en 2x zoveel crafting cpu's. Ook kan ik overal snel naartoe, ik heb namelijk een netwerk teleporters neer gezet.
mobfarms wil ik ook nog, waarschijnlijk met MFR grinders voor mob essence.
Ik draai mijn IC2 machines met 10 overclocks op HV. Gaat een beetje matig, maar dat is mijn eigen schuld. Heb de macerator, furnace, compacter en extractor aan 1 MFSU hangen en bij grote/lange opdrachten is die batterij toch wel rap leeg. Ik heb in mijn SP game ook power converters aan staan, wellicht moet ik meer als 1 tesseract aan die MFSU hangen
Teleports kan je oplossen met Mystcraft en interlinking books geloof ik. Die IC2 transporters zijn erge energieslurpers maar wel gaaf natuurlijk.
FZ ore processing heb ik ook nog nooit gedaan, mij benieuwen hoe dat jou af gaat. Meestal wil ik het wel doen maar als je eenmaal je Thermal Expansion of IC2 machines up and running hebt dan vind ik ore processing niet zo boeiend meer.
Vorige week ben ik pas met AE begonnen. Man wat is dat handig! Het klonk heel ingewikkeld allemaal maar als je eenmaal aan de gang bent gaat het vanzelf. Mijn quarry's staan momenteel alleen aan voor die Quartz ore.
Als je met die MFR grinder aan de gang gaat, let er dan op dat die ook veel energie kunnen gebruiken. Daar vergis ik me altijd in maar een Tier 5 soulshard spawned best veel
Ik weet dat teleporters zwaar inefficient zijn, maar zoals ik al zei, ik wil dingen doen die ik voorheen nooit deed, en ach, power zat.
Als je AE eenmaal door hebt, wil je niet meer anders, lagvrij, craft on demand en instant item transfers.
Nu ga ik het gebied achter mijn hutje bijwerken waarbij het laatstje restje berg zal worden verwijderd en er ruimte wordt gemaakt voor de cacao farm en een broeikast voor de cactusfarm. Daarna wordt het tijd voor een exploratie naar de rand vban het bekende gebied. Ik moet een jungle en desert biodome zien te vinden want ik mis die dingen echt momenteel.
Ik moet ook nogsteeds de musroom gedeeltes in mijn warehouse aanpassen maar ik mis nog bruine paddo's.
Ik ben vanavond bezig geweest met mijn pigmen spawner. Die pigmen droppen golden nuggets wat natuurlijk leuk is voor wat extra goud. Echter droppen ze soms ook hun gouden zwaardje. Geen idee wat ik daar mee moest dus die gingen een voidpipe in.
Wat blijkt, je kan armor in een Tinker's Construct smeltery omsmelten en weer casten naar ingot/blocks. Bezig geweest dat te automatiseren en jawel met heel wat hoppers, kisten en gates is het me uiteindelijk gelukt. Vol automatisch gouden zwaardjes omzetten naar ingots. Met de spawner aan krijg ik nu ongeveer elke seconde een gouden ingot erbij. Wel een beetje cheaty ;-)
Zijn er hier tweakers die op een FTB Unleashed (1.1.3?) server spelen? Ik zoek nog een leuke server.

Elke beetje fatsoenlijk proces is toch "cheaty"? Ik bedoel even een simpele treefarm opzetten en je hebt meer wood dan je ooit op kan maken bijv.Racemol schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:58:
(Feed the Beast Minecraft)
Ik ben vanavond bezig geweest met mijn pigmen spawner. Die pigmen droppen golden nuggets wat natuurlijk leuk is voor wat extra goud. Echter droppen ze soms ook hun gouden zwaardje. Geen idee wat ik daar mee moest dus die gingen een voidpipe in.
Wat blijkt, je kan armor in een Tinker's Construct smeltery omsmelten en weer casten naar ingot/blocks. Bezig geweest dat te automatiseren en jawel met heel wat hoppers, kisten en gates is het me uiteindelijk gelukt. Vol automatisch gouden zwaardjes omzetten naar ingots. Met de spawner aan krijg ik nu ongeveer elke seconde een gouden ingot erbij. Wel een beetje cheaty ;-)
Zijn er hier tweakers die op een FTB Unleashed (1.1.3?) server spelen? Ik zoek nog een leuke server.
En ja, dat geldt ook voor jou Mel en je ... euh 24 boilers? Gewoon een grotere treefarm maken en hopla!
Trouwens, vette shit Bino!
Of heeft Minecraft in vanilla tegenwoordig ook waypoints?
Ah, de coordinaten heb ik inderdaad nog niet opgeschreven. Wel heb ik een map bij mij (grootste formaat wat er is) dat heeft op dit moment al aardig wat geholpen.Racemol schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:56:
Met een bootje kan je leuk de aangrenzende biomes (niet biodome's ;-) ) verkennen. Wat ik in vanilla altijd lastig vond was je basis uiteindelijk terug vinden. Mocht je dat nog niet weten, een handigheidje is op F3 drukken en de X, Y, Z coördinaten opschrijven. Als je dan bent verdwaalt kan je op basis van die coördinaten je huis terug vinden. Oh en neem een bed mee, kan je als het donker is de nacht snel doorspoelen.
Verder heb ik in mijn wereld aardig wat 'torens' gebouwt met er bovenop Netherrack wat in brand staat. (gejat van LOTR
Vanavond kan de ondekkingstochs via het wat gaan beginnen. Enne...een bed heb ik altijd bij mij, al wat ervaring met exploren namelijk en 's nachts is een no-no tenzij je brightness op max zet.
al betwijfel ik of we discussie nu hier moeten gaan voeren, maar met geen andere plek om beetje van gedachte over te wisselen hoop ik dat toch wel mag
Ik ben inderdaad met enige regelmaat de enige online.
Ik denk dat voor jou een beetje uit de klauwen gelopen en in tussen "de" tweakers server is geworden.
Vanilla met no-whitelisting is altijd lastig en veel werk, of bedoel je meer server gericht ?
ik ken mezelf te goed en zodra ik OP heb speel ik alleen nog maar in creative mode (soms leuk maar haalt ook een deel van de lol in spel af), anders had ik graag geholpen.
Mocht je beslissen om server offline te gooien hoop ik dat we kans krijgen op worldmap ergens te downloaden. ik zou het jammer vinden als ik mijn kunst-werk kwijt raak.
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Wil zelfs het domein doorverwijzen naar andere server, of dat iemand anders de server gaat onderhouden (iemand op maken die actief meewerkt). De kosten van de server zijn 0, dus dat is het probleem niet meer; het gaat me er nu gewoon om dat ik ook dingen als whitelisting, site regelen e.d. op m'n bordje krijg en op ten duur is de hoeveelheid tijd die het me allemaal gaat kosten niet meer waard.
Mits je base vlakbij spawn is, niet bedje spawn maar level spawn, kan je natuurlijk ook gewoon een compass in elkaar klussen. Dan heb je die coördinaten niet nodigRacemol schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:56:
Met een bootje kan je leuk de aangrenzende biomes (niet biodome's ;-) ) verkennen. Wat ik in vanilla altijd lastig vond was je basis uiteindelijk terug vinden. Mocht je dat nog niet weten, een handigheidje is op F3 drukken en de X, Y, Z coördinaten opschrijven. Als je dan bent verdwaalt kan je op basis van die coördinaten je huis terug vinden. Oh en neem een bed mee, kan je als het donker is de nacht snel doorspoelen.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Ziet er goed uit. Wat voor texturepack is dat?Loev schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:46:
Update! Blacksmith is zo goed als af. Omgeving moet nog onderhanden worden genomen.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Dank!Uncle Mel schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:58:
Ziet er goed uit Loev, het is duidelijk dat je building skills flink zijn toegenomen in een jaar tijd
Atherys AscendedBlitzdoctor schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:00:
[...]
Ziet er goed uit. Wat voor texturepack is dat?
[ Voor 51% gewijzigd door Loev op 05-12-2013 12:45 ]
Aan de ene kant vind ik het heel jammer omdat het een zeer stabiele server is met enkele leuke gasten/tweakers (Loch, SNDRT, Yellow, etc).
Aan de andere kant mis ik gewoon richting en daadkracht van jou Gamebuster. En sorry als ik een kleine rant geef maar het zit mij al een tijdje dwars en heeft invloed op de wil en zin om te spelen op kutcomputers.
Een hele tijd hou je alles bij jezelf en wil je geen OPs naast jezelf en Becky, geen whitelist, geen bescherming voor core spelers. Yellow (en anderen) hadden al eerder aangegeven dat er een (or meerdere) OPs erbij moeten als je geen whitelist wilt. Zodat men ook irritante mensen/kinderen kunnen kicken/bannen als ze grieven en als jij niet beschikbaar bent.
Echter dit gebeurt niet omdat je aangaf dat je hiermee slechte ervaringen hebt. Daarnaast vertrouw je core-members niet zoals mijzelf, Loch, Bino, Yellow, SNDRT en Xeno (sorry als ik iemand vergeet).
Toen er 2 man sterk kwamen grieven krijg je sms bericht van Yellow, tweakers bericht van mij en bevestigingen van Loch en SNDRT (en anderen?) dat deze twee nieuwe spelers aan het grieven zijn. Jou eerste reactie was dat je ze niet wilt bannen omdat je het niet zelf gezien hebt dat ze grieven (maar ondertussen loopt één van hen op een paard, in full armor rondjes om jou ...
Dat moment was voor mij al een beste dip om nog verder te willen spelen (en dat merkte ik ook bij andere).
Daarnaast ben je sinds 1.7 map reset bijna niet meer online waardoor mijn connectie met jou er nauwelijks is. Dit is niet erg maar ...
Dan kom je uit het niets met de vraag of mensen willen doneren zonder concreet aan te geven wat de maandelijkse kosten zijn en hoeveel je nodig hebt om de server voor x weken/maanden verder te laten draaien. Als er een concreet plan is, dus zeg x euro per maand, x core spelers die willen doneren dan kan je een net bedrag voor een half jaar vragen bijvoorbeeld.
Ik was zeer verbaast over deze vraag, waardoor ik niet wil doneren, niet op deze manier. Want hoe weet ik of mijn bijv. 15 euro genoeg is om de server door te laten lopen als ik de enige donateur ben?
Als laatste is er gewoon geen communicatie gedurende deze hele periode. Geen forum, geen tweakers DM-draadje wat niet bevorderlijk is.
En dan kom je ineens uit het niets dat je de stekker eruit wilt trekken omdat er weinig man en fun is? Als ik online ben met bijv. Loch, Yellow en SNDRT die ook nog wel eens op TeamSpeak willen komen is er genoeg fun (niet opvangen als Joene vind zichzelf middelpunt van fun (ook al is dit wel waar
Ik snap best dat je naast MC een leven hebt, werk, vrienden, verplichtingen, etc. maar hoeveel werk kost het nu? Ik kan mij niet voorstellen dat het echt heel veel is, zeker niet als je dingen uit handen durft te geven en het jezelf makkelijker maakt (forum, OP's, goede spawn waar nieuwe spelers niet zomaar uit kunnen, etc). Er zijn zeker mensen die willen, of wilden, helpen.
Neem dit niet te hard op, er zijn geen verwijten naar jou (alleen het niet vertrouwen van de core members misschien wel
Als de server offline gaat is dat nog altijd aan jou en heb ik er uiteraard vrede mee (op dit moment ben ik druk met andere verplichtingen ook nog eens waardoor ik nauwelijks online kom).
Dat was weer een hoofdstuk uit Joene's boek der lange forum posts op tweakers.
Er is eent tijd een Feed The Tweakers server geweest, maar vanwege terugloop is die helaas stopgezet.Sosua schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:31:
Nog steeds geen tweakers FTB, Tekkit, Voltz server?
Jammer.
Ik denk dat wij als spelers op kutcomputers.nl ook moeten veranderen wat gameplay betreft.Dreanor schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:47:
Ik heb gemixte gevoelens over het uitzetten van de kutcomputer server.
Aan de ene kant vind ik het heel jammer omdat het een zeer stabiele server is met enkele leuke gasten/tweakers (Loch, SNDRT, Yellow, etc).
Aan de andere kant mis ik gewoon richting en daadkracht van jou Gamebuster. En sorry als ik een kleine rant geef maar het zit mij al een tijdje dwars en heeft invloed op de wil en zin om te spelen op kutcomputers.
Een hele tijd hou je alles bij jezelf en wil je geen OPs naast jezelf en Becky, geen whitelist, geen bescherming voor core spelers. Yellow (en anderen) hadden al eerder aangegeven dat er een (or meerdere) OPs erbij moeten als je geen whitelist wilt. Zodat men ook irritante mensen/kinderen kunnen kicken/bannen als ze grieven en als jij niet beschikbaar bent.
Echter dit gebeurt niet omdat je aangaf dat je hiermee slechte ervaringen hebt. Daarnaast vertrouw je core-members niet zoals mijzelf, Loch, Bino, Yellow, SNDRT en Xeno (sorry als ik iemand vergeet).
Toen er 2 man sterk kwamen grieven krijg je sms bericht van Yellow, tweakers bericht van mij en bevestigingen van Loch en SNDRT (en anderen?) dat deze twee nieuwe spelers aan het grieven zijn. Jou eerste reactie was dat je ze niet wilt bannen omdat je het niet zelf gezien hebt dat ze grieven (maar ondertussen loopt één van hen op een paard, in full armor rondjes om jou ...).
Dat moment was voor mij al een beste dip om nog verder te willen spelen (en dat merkte ik ook bij andere).
Daarnaast ben je sinds 1.7 map reset bijna niet meer online waardoor mijn connectie met jou er nauwelijks is. Dit is niet erg maar ...
Dan kom je uit het niets met de vraag of mensen willen doneren zonder concreet aan te geven wat de maandelijkse kosten zijn en hoeveel je nodig hebt om de server voor x weken/maanden verder te laten draaien. Als er een concreet plan is, dus zeg x euro per maand, x core spelers die willen doneren dan kan je een net bedrag voor een half jaar vragen bijvoorbeeld.
Ik was zeer verbaast over deze vraag, waardoor ik niet wil doneren, niet op deze manier. Want hoe weet ik of mijn bijv. 15 euro genoeg is om de server door te laten lopen als ik de enige donateur ben?
Als laatste is er gewoon geen communicatie gedurende deze hele periode. Geen forum, geen tweakers DM-draadje wat niet bevorderlijk is.
En dan kom je ineens uit het niets dat je de stekker eruit wilt trekken omdat er weinig man en fun is? Als ik online ben met bijv. Loch, Yellow en SNDRT die ook nog wel eens op TeamSpeak willen komen is er genoeg fun (niet opvangen als Joene vind zichzelf middelpunt van fun (ook al is dit wel waar)). Dat men minder online komt is altijd zo bij Minecraft servers omdat men uiteindelijk uitgebouwd raakt.
Ik snap best dat je naast MC een leven hebt, werk, vrienden, verplichtingen, etc. maar hoeveel werk kost het nu? Ik kan mij niet voorstellen dat het echt heel veel is, zeker niet als je dingen uit handen durft te geven en het jezelf makkelijker maakt (forum, OP's, goede spawn waar nieuwe spelers niet zomaar uit kunnen, etc). Er zijn zeker mensen die willen, of wilden, helpen.
Neem dit niet te hard op, er zijn geen verwijten naar jou (alleen het niet vertrouwen van de core members misschien wel). Hiermee probeer ik enkel tips te geven en een verklaring waarom ik minder online ben.
Als de server offline gaat is dat nog altijd aan jou en heb ik er uiteraard vrede mee (op dit moment ben ik druk met andere verplichtingen ook nog eens waardoor ik nauwelijks online kom).
Dat was weer een hoofdstuk uit Joene's boek der lange forum posts op tweakers.
In de tijd van 1.6.4 werd er gemekkerd dat het switchen naar 1.7 te lang duurde, en toen was 1.7 er eenmaal en toen moesten we allemaal als gekken zo snel mogelijk complete kastelen en dorpen de grond uit stampen, alle Dungeons vinden en zsm. de Ender Dragon verslaan.
Alsof ons leven er vanaf hangt. Doe de dingen wat rustiger aan, neem wat kleinere hapjes van je eten, dan doe je er wat langer over.
Wat admins betreft: ja, ik ben voor GB, maar kies dan wel uit mensen die regelmatig online zijn, heb het idee dat je nu namen op noemt die je vertrouwd van voor 1.6.2, logisch, maar als die weinig online zijn, zoals bij de enige admins (jij en Becky) nu het geval is dan schieten we er alsnog niets mee op.
Is het een idee om hier of elders nieuwe spelers te ronselen? Een kleine community opbouwen, zodat er altijd wel een man of 5 online zijn, blijft het ook leuk en zit je niet als een loner in de server.
En de reden dat iedereen zo snel mogelijk alles wil doen kom denk ik door gebrek aan organisatie en communicatie want iedereen wil de ender dragon verslaan, iedereen wil naar the nether, iedereen wil de eerste diamond vinden en de beste plek voor zijn base hebben.
Hierdoor is het min of meer ieder voor zich.
Daarnaast was de start wat mij betreft ongelukkig, op een donderdag nacht om 23.50 ofzo. Waardoor diegene die vrijdag vrij waren al zoveel bouwde en verkende dat je per direct al achter de feiten aan loopt.
Nu hou je dit altijd en is niet erg maar door bovenstaande wordt het nog meer ieder voor zich.
Als de reset op een gezet tijdstip was, welke een week ofzo van te voren aangekondigd is dan kon iedereen er rekening mee houden (bijv. zondag middag of vrijdag avond ik zeg maar wat).
Daarnaast als er een soort van "planning" is, dat er eerst een spawn temple gemaakt wordt door de admins waar omheen bijvoorbeeld de community center komt welke op een forum besproken is dan krijg je meer samenwerking en minder ieder voor zich.
En dan ook op een duidelijk tijdstip afspreken om de ender dragon en eerste wither te doden kan ook hier weer iedereen rekening mee houden.
Het gebrek aan communicatie buiten Minecraft om, is denk ik de grootste veroorzaker van de huidige "problemen" en inactiviteit van spelers (naast een paar andere puntjes eerder aangegeven).
Ja, dit is voor mij een korte post blijkbaar.
Ik was helaas alleen dus kon spawn in het begin niet uit.. tot een skelly zo vriendelijk was om op de pressure plate te gaan staan. Ik heb (denk ik) van Draenor een aantal meloentjes geplukt -sorry! en later heeft Xeno me een aantal leuke plekken laten zien.
Ik zie mijzelf echter niet spelen op die server, dat is geen gebrek van de server zelf maar voornamelijk omdat ik zelf uitgekeken ben op de vanilla kant van Minecraft. Dat kwam gister toen ik rond liep weer hard aan
Het bouwen is in het begin leuk maar daarna mis ik dat er dingen gebeuren. Tuurlijk kan je met redstone en piston constructies een hoop automatisch laten gebeuren.. Maar sinds ik meer met mods speel weet ik dat er meer is, zegmaar.
Ik wens jullie in ieder geval succes op de server. Met wat vast publiek is er best nog wat van te maken.
Vanmorgen heb ik mijn haven een 'klein beetje' weten te voltooien. Vervolgens ben ik een bootje in gestapt om op ontdekkingsreis te gaan. Ik heb ontdekt dat de oceanen erg groot zijn en vooralsnog heb ik geen desert of jungle biome gevonden. Wel is mijn grootste kaart wat meer opogevuld wat natuurlijk wel goed is.
Ik heb ook ontdekt dat boen een verborgen 'durability' hebben momenteel. Als je lang genoeg achter elkaar doet varen dan gaan ze kapot en heb je een nieuwe nodig.
/edit; Ik heb best wel zin om te minecraften maar het moet wachten tot morgen en overmorgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Auredium op 06-12-2013 13:56 ]
Gamebuster en ik willen graag spelen.
maar omdat we meer gezeur hebben rondom de server dan plezier.
is het voor ons een stuk minder leuk geworden.
als wij af en toe online komen worden we overvallen met vragen.
dan hebben we een paar oplossingen...
we willen meer Ops, zodat we niet meer overvallen worden met vragen.
maar diegene moeten we ook buiten minecraft kunnen berijken.
verder willen we om de maand een nieuwe map starten.
zodat je de spanning er in houd van opnieuw beginnen.
ook vind ik het een goed idee van Joene
om de spawn als midden te gebruiken en er omheen dan
de stad enzo.
We willen ook graag Bukkit instaleren
maar we moeten gewoon wachten tot het uitkomt.
ook het probleem van stelen en grieven willen we op korte termijn oplossen door
meer Ops te hebben die kunnen opletten en klachten kunnen oplossen.
Ik maak ook een FB pagina aan zodat we kunnen communiceren naast Tweakers.net
We zouden morgen.. 7december in de avond een nieuwe map willen starten.
graag jullie mening hierover.
xxx Becky
[ Voor 3% gewijzigd door Becky1360 op 06-12-2013 20:04 ]
[ Voor 69% gewijzigd door Becky1360 op 08-12-2013 11:54 ]
https://niels.nu
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers