Server is gecrashet
Op het einde was de responstime in de chat 10 seconden. Niets ging nog. En toen:

Gamebuster, where art thou?

Gamebuster, where art thou?
[ Voor 85% gewijzigd door YellowOnline op 28-10-2013 19:01 ]
[ Voor 85% gewijzigd door YellowOnline op 28-10-2013 19:01 ]
ja, alleen geeft ie bij mij alsnog aan dat er 7 man inzitten waaronder ikzelfYellowOnline schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:59:
Server is gecrashetOp het einde was de responstime in de chat 10 seconden. Niets ging nog. En toen:
[afbeelding]
I'm an Ironman!
Ik ook... is m'n laatste avond tot volgende weekMadstorm schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:41:
Hmm, jammer. Ik had wel zin in een avondje Minecraft..
Heb 'm ook gemaild, maar op een adres dat ik zeker ben dat het actief is. Als ie een telefoon heeft met z'n mail ingesteld, dan zou z'n frank (of kwartje, voor de Nederlanders) toch eens moeten vallen ^^lochpatje schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:54:
Heb hem even een mailtje gestuurd maar weet niet of dat nog een geldig email adres is.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
I'm an Ironman!
[ Voor 19% gewijzigd door Auredium op 29-10-2013 13:32 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
[ Voor 17% gewijzigd door Auredium op 30-10-2013 11:27 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
[ Voor 32% gewijzigd door Madstorm op 30-10-2013 18:08 ]
I'm an Ironman!
[ Voor 45% gewijzigd door Gamebuster op 30-10-2013 18:17 ]
Ja heb ik nu ook, denk niet dat er iemand opzit. maar gewoon bugged is..Chuckster schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:02:
Server has gone to shit, ik kan nu niet eens meer joinen terwijl ik wel 3 mensen online zie.
FUBAR!
I'm an Ironman!
[ Voor 39% gewijzigd door Gamebuster op 30-10-2013 21:23 ]
We zitten er nu gewoon met 4 man in hoor.Chuckster schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:29:
Weer offline zo te zien, nieuwe wereld starten is mss toch maar verstandiger een idee?
I'm an Ironman!
Yup, nieuwe world. Gisteren ongeveer 20 keer de server herstart voor een nieuwe seed. We kwamen maar niet op een goede terecht. Dit was een van de betere die we vonden, dus we gaan het gewoon opnieuw proberen.Chuckster schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 06:33:
Zo te zien is er een nieuwe world gestart op Kutcomputers, ik spawn iig. in een village zonder inventory en er staat een klein houten huisje van Becky.
Hopelijk gaat het dit keer goed
I'm an Ironman!
Volgens mij zit er nog geen Bukkit op, maar wel iets anders wat er op lijkt dacht ik (naam is me ontschoten).Dreanor schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:23:
Hopelijk naast nieuwe world ook verse instal zodat er niks van de oude corruptie zich kan verspreiden naar de nieuwe wereld.
Jammer dat er gisteren na 23:00 de nieuwe wereld reset was.
Ik had alleen nog graag willen voorstellen om deze keer niet op spawn het dorp te bouwen en een "veilige" beschermde zone te maken tegen geërgerd of zit nu ook bukkit op de server?
De werkdag gaat nu erg lang duren voor mij ...Maar ik hoop dat deze wereld niet corrupt raakt.
I'm an Ironman!
Ach, wanneer jij weer begint zijn er vast andere mensen die je wel wat gear en tools kunnen geven. Zodat het weer wat sneller gaat..YellowOnline schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:49:
Kut, weer alles kwijt. En ik kan niet spelen de komende dagen.
I'm an Ironman!
Waarmee beheer je de server?Gamebuster schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:21:
Ik baal wel een beetje van dit server-gebeuren. Ik heb simpelweg ook weinig tijd om alles goed te onderhouden.
Ik vind het echt jammer dat minecraft server zoveel onderhoud vereist en het toch niet altijd goed gaat. Ik moet echt eens goed tijd steken in het opzetten van een stabiele en veilige omgeving qua backups e.d. dus voorlopig zal je mij niet zien spelen (alleen shit fixen) en hopen dat bukkit + bijbehoren plugins snel up2date zijn.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Hoe wil je een portal maken zonder obsidian? voor obsidian heb je een diamond pick nodig?lanerios schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:32:
ik sla diamond pick meestal zelf over, en ga gelijk naar de nether. Portal maken is wat uitdagend, maar het kan welDan als ik wat blazerods e.d. heb gefarmed ga ik pas bezig met farmen, puur omdat ik en lava elkaar graag leren kennen, dus fire resist potions eerst is altijd handig
Je kan toch alleen maar obsidian ophalen met een diamond pickaxe? Als je een portal wilt maken zonder diamond pickaxe moet je de water/fire bucket manier gebruiken.Auredium schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:57:
Neh...ik heb surface lava vlak bij mijn boerderij. Dat maakt het halen van Obsidian erg gemakkelijk bovendien weet ik dan dat minimeertje te dichten wat wel fijn is. Ik wil wel een grote portal maken (zoiets als 'The Dark Portal' van Warcraft) dus ik wil alle obsidian van dat meertje zien te halen. Meertje is gelukkig niet groot dat scheelt aan zich wel enorm.
Je kan ook gewoon de lava verplaatsen voordat je er obsidian van maakt.Kroketje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:22:
[...]
Je kan toch alleen maar obsidian ophalen met een diamond pickaxe? Als je een portal wilt maken zonder diamond pickaxe moet je de water/fire bucket manier gebruiken.
enige wat ik merkte was dat de GUI geen informatie meer toonde onder Windows.
1
2
| path=%PATH%;%C:\"Program Files"\Java\jre7\bin javaw -Xms2048m -Xmx2048m -jar "minecraft_server.1.7.2.jar" |
d:)b
[ Voor 5% gewijzigd door Statiegeld op 08-01-2020 20:54 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Auredium op 04-11-2013 08:31 ]
Ik doe niet aan PvP en wil dat zo houden. Heb al m'n handen vol met mobs killen en proberen niet die andere spelers neer te schieten die tussen mijn pijl en boog en de mobs springen. </héél serieus>Dreanor schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:17:
Yellow, 0 deaths ... hehehehe daar kunnen we verandering in brengen natuurlijk.
[ Voor 32% gewijzigd door YellowOnline op 04-11-2013 16:25 ]
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
JourneyMap 3.0.0 is alleszins ook voor MineCraft 1.7.2. Maar normaal zijn zijn versies steeds gemaakt voor een specifieke MC versie, dus ik denk dat het zelfs 1.7.2 only zal zijn.Brainstorm schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:44:
Ik denk alleen wel dat JourneyMap nog voor 1.6.4 zal zijn, want het is gebaseerd op Forge en die is nog lang niet beschikbaar voor 1.7.2 (zelfde geldt voor ModLoader).
Gisteren overigens maar eens een begin gemaakt met Feed The Beast, totaal nieuw voor mij en nog een hoop te ontdekken
[message=0,noline]techbrew posted 29 October 2013 - 04:35 AM[/message]:
Like many modders, I'm depending on MCP to be updated first. When that happens, I can get the ball rolling on recompiling for 1.7.x.
[ Voor 29% gewijzigd door YellowOnline op 04-11-2013 22:19 ]
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Gamebuster schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:12:
Ik wacht nog steeds op bukkit 1.7.x![]()
Ik wil maar 1 simpele feature... het blijft maar duren bij bukkit. Ik heb bijna de neiging om zelf de patch in de vanilla server jar te bakken
Ik blijf tegenstander van extra logging omwille van performance; en tegenstander van uitgebreid chestbeheer (dwz. een permissiesysteem) omwille van het beheer (al is dat Gamebusters probleem, niet het mijne). In plaats van symptoombestrijding en onderzoek lijkt een preventieve aanpak mij nog steeds het beste: iets zoals whitelisting en/of een spawn waar niemand uit kan zonder hulp. Deze oplossing hebben geen impact op serverperformance en zijn al evenmin zwaar te beheren.
[ Voor 16% gewijzigd door lochpatje op 05-11-2013 15:28 ]
Indien Logging een dermate impact oplevert dat het merkbaar is: Prima.YellowOnline schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:43:
Ik blijf tegenstander van extra logging omwille van performance; en tegenstander van uitgebreid chestbeheer (dwz. een permissiesysteem) omwille van het beheer (al is dat Gamebusters probleem, niet het mijne). In plaats van symptoombestrijding en onderzoek lijkt een preventieve aanpak mij nog steeds het beste: iets zoals whitelisting en/of een spawn waar niemand uit kan zonder hulp. Deze oplossing hebben geen impact op serverperformance en zijn al evenmin zwaar te beheren.
[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 05-11-2013 15:41 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Statiegeld op 06-11-2013 19:12 ]
Ruud's ontwerp had helaas bugs (sticky pistons die de blokken niet terug trekken waardoor endermen daar niet meer kunnen spawnen) en was wat "resource heavy" (sticky pistons, presure plates en repeaters). Wel was dit ontwerp minder belastend voor de server (1 piston per enderman/presure plate).lochpatje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:15:
Gisteren samen met Joene de endermenfarm verder gemaakt waar Ruud aan was begonnen.
Je bent er nu lvl 30 binnen 8 min.
Vandaag staat in de planning om een nieuw woongebied te zoeken waar we wat groter kunnen gaan bouwen.
Steam: Ryada.
[ Voor 9% gewijzigd door Brainstorm op 07-11-2013 11:41 ]
We zijn héél sociaalwambamNL schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:42:
Dus het is een social server dan zal ik denk ik alleen met 1 vriend joinen de rest houden namelijk alleen van pvp servers -.-
Maarjais het trouwens moeilijk om te beginnen of valt dat wel mee op deze server?
[ Voor 80% gewijzigd door YellowOnline op 07-11-2013 11:45 ]
Environment damage is uitgeschakeld. Niet iedereen is daar zo'n fan van, maar Gamebuster wil vermijden dat in multiplayer iemands huis half opgeblazen wordt doordat iemand anders een creeper achter zich heeft lopen (opzettelijk of niet).wambamNL schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:48:
Dat maakt het alleen maar leuker als de server op hard staat
Heel veel onnodig doodgaan in het begin zorgt voor hilarische momenten.
Hoe zit het met creeper explosies eigenlijk? Blazen die ook de omgeving op of staat dat uit?
[ Voor 20% gewijzigd door YellowOnline op 07-11-2013 11:50 ]
Dus creepers en tnt werken niet?YellowOnline schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:49:
[...]
Environment damage is uitgeschakeld. Niet iedereen is daar zo'n fan van, maar Gamebuster wil vermijden dat in multiplayer iemands huis half opgeblazen wordt doordat iemand anders een creeper achter zich heeft lopen (opzettelijk of niet).
TNT werkt wel; en creepers blazen je wel degelijk op. Creepers doen gewoon geen damage aan de omgeving. Dat is de enige belangrijke wijziging op deze Vanilla server.wambamNL schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:52:
[...]
Dus creepers en tnt werken niet?
Dat is dan wel weer jammer maarja ik ga toch de server eens proberen.
Wat ik bedoelde was dat Creepers dus geen blokjes stukmakenYellowOnline schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:58:
[...]
TNT werkt wel; en creepers blazen je wel degelijk op. Creepers doen gewoon geen damage aan de omgeving. Dat is de enige belangrijke wijziging op deze Vanilla server.
De spawn is een dorp waarvan een of andere @#$%£ alle inwoners meteen om zeep geholpen heeft. In de omgeving is er niet zoveel plek meer, maar dat is geen probleem: vele spelers zoeken bewust wat meer afstand om niet in elkaars mijnen terecht te komen etc.wambamNL schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:01:
[...]
Wat ik bedoelde was dat Creepers dus geen blokjes stukmaken
Maar is er wel genoeg plek om nog te bouwen of zit de spawn al helemaal volgebouwd.
Dus zoals ik eerst 30 minuten lopen voordat je uit de spawn bij je toekomstige plek om te wonen aankomtYellowOnline schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:04:
[...]
De spawn is een dorp waarvan een of andere @#$%£ alle inwoners meteen om zeep geholpen heeft. In de omgeving is er niet zoveel plek meer, maar dat is geen probleem: vele spelers zoeken bewust wat meer afstand om niet in elkaars mijnen terecht te komen etc.
[ Voor 35% gewijzigd door Gamebuster op 07-11-2013 12:34 ]
Uiteraard kan ik er om lachen, haha. Het is wel balen, maar het gebeurde zo knullig! Een enderpearl gooien op een 1 block brede trap en precies nadat we zeiden dat het niet slim is om met alle gear/items zo door de nether/void te rennen.YellowOnline schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:22:
Je val in The Void was echt wel pijnlijk. Het verbaast me nog steeds dat je er min of meer om lachen kon op TeamSpeak. Ik zou m'n scherm waarschijnlijk in twee gesplijten hebben
Maar wat deed je ook met al die spullen op zak in The End?
Ik ben het met je eens qua dat het wel wat moeilijker moetDreanor schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:31:
[...]
Uiteraard kan ik er om lachen, haha. Het is wel balen, maar het gebeurde zo knullig! Een enderpearl gooien op een 1 block brede trap en precies nadat we zeiden dat het niet slim is om met alle gear/items zo door de nether/void te rennen.
Daarnaast vind ik het niet erg om soms dood te gaan omdat ik Minecraft gewoon te makkelijk vind, zelfs op hard. De eerste nacht met een houten zwaard door planes rennen en overleven is al niet echt uitdagend. Van mij mag ultra-hardcore mode zelfs wel op de server (dus alleen health terug krijgen met potions of golden apples), maar gezien de meesten zelfs de nacht graag skippen zal dat niet gebeuren en dat is ook prima.
Van mij mag minecraft wel meer (boss)mobs met nieuwe abilities krijgen (bijvoorbeeld met slows/stuns/blinds) en mag de wereld ook gevaarlijker worden (denk aan drijfzand, onverwachts instortende grotten, traps, etc). Dus meer richting "RPG" games waar je niet elke mob aan kan tenzij met de juiste gear/voorbereidingen zoals Terraria dat heel mooi doet!
@wambamNL
Er is nog plek zat op/rond spawn hoor! Het is er gezellig druk, maar we zitten niet hutje mutje op elkaar en de reden dat lochpatje en ik het verderop gaan zoeken is niet persé ruimte gebrek (ik heb de hele jungle als achtertuin) maar voor mij omdat ik altijd gezegd heb dat ik in Savana wil bouwen/wonen (geen regen) en ik ben nog achterdochtig tov van (één) enkele speler(s) t.o.v. het verdwijnen van items.
Ondergronds is er redelijk veel gemijnd ja, maar ik kan onder mijn huis nog donkere gangen vinden en mijn stripmijn heeft nog geen enkele andere stripmijn gekruist, alleen moet je wel van spawn weg mijnen natuurlijk.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq