Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Server is gecrashet :( Op het einde was de responstime in de chat 10 seconden. Niets ging nog. En toen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1m2l8ADo2nadbhwvbjTUXr98/full.png

Gamebuster, where art thou?

[ Voor 85% gewijzigd door YellowOnline op 28-10-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:06
YellowOnline schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:59:
Server is gecrashet :( Op het einde was de responstime in de chat 10 seconden. Niets ging nog. En toen:

[afbeelding]
ja, alleen geeft ie bij mij alsnog aan dat er 7 man inzitten waaronder ikzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Idem hier; de ene keer geeft ie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y0SoclmkR8VSL4yS5kTYDslv/full.png

Andere keer:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iJf5FIwT4dmnFgI6fBt8VmEz/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:56

Madstorm

Derping all the way!

Hmm, jammer. Ik had wel zin in een avondje Minecraft..

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Madstorm schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:41:
Hmm, jammer. Ik had wel zin in een avondje Minecraft..
Ik ook... is m'n laatste avond tot volgende week :( Zolang Gamebuster niet online komt is er niets te doen. machine is down en ik heb geen rechten genomen toen we ze aanschaften (linux is niet mijn ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
Heb hem even een mailtje gestuurd maar weet niet of dat nog een geldig email adres is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

lochpatje schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:54:
Heb hem even een mailtje gestuurd maar weet niet of dat nog een geldig email adres is.
Heb 'm ook gemaild, maar op een adres dat ik zeker ben dat het actief is. Als ie een telefoon heeft met z'n mail ingesteld, dan zou z'n frank (of kwartje, voor de Nederlanders) toch eens moeten vallen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
Laten we hopen haha, wil toch wel verder gaan met nether quartz mijnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 20:28
Aw ... ben ik lekker aan het eten terwijl ik The Walking Dead kijk, kom ik daarna weer online is de server gecrashed. *snif*

Maar misschien wel goed, kan ik op tijd naar bed vanavond omdat ik er morgen weer (te) vroeg uit moet. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hij ontvangt z'n mail niet op de telefoon blijkbaar :'( Kut, daar gaan m'n avondplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Is weer up ! Laatste mailadres was het goeie blijkbaar :)

Thx Gamebuster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Server is weer online, geen idee wat er gaande was.
Het lijkt erop dat de server "hing" op 100% CPU.

Ik ontving geen mail ivm aansluiten nieuw internet :)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Huldeeee, verwacht zo ook maar weer...

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

DAAR BEN IK WEER!!!!!

Zat 2 weken in het buitenland maar nu weer tijd om te Minecraften :D

Wat lees ik nou? TheSirMine is op dievenpad? Wil bij deze even zeggen dat mijn mensenkennis dan wel erg goed is want ik vertrouwde dit menneke al voor geen meter :P

Tof dat 1.7 uit is, ik ga 'm dalijk installeren (eerst The Walking Dead kijken :+ ) en dan eens kijken waar ik een nieuw huis kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:55

Auredium

Informaticus Chaoticus

Mijn eerste dag gisteren op Kutcomputers verliep wat chaotisch. Ik kan mijn kleine hutje niet meer terug vinden. :+
Ik maak wel weer een nieuw hutje. :P

Verder een mega goede seed gevonden in SP modus. Je begint met op 100 meter afstand voor je snufferd een dorpje zonder velden. In het Noord-Oosten ligt een bosgebied in het Noord-Westen liggen vlaktes. Achter je ligt oceaan en een paar pompoenen. Loop je voorbij het dorpje vind je op 500 meter afstand een nieuw dorpje wat groter is met wortelvelden en graanvelden. Loop je dan een kilometer verder sta je weer aan de kust. loop je naar het Westen zie je dat de laagvlaktes eindisgen in kust. Het is dus of een heel groot schiereiland of een eiland. Ik moet alleen de bossen in het oosten nog volgen.

Het is een Large Biodome map maar de seed weet ik even niet meer 1@00! of zoiets. :P

PS: Mijn laatst SP wereld is verwijderd door mij ivm de update. Dit was de eerste goede render die ik kon krijgen.

Valt het trouwens ook op dat je veel meer 'surfacecobblestone' krijgt nu in je werelden met een nieuwe render? Is dit een bug of feature van de nieuwe world generator?
Niet dat ik surface cobblestone, coal en ijzer zo erg vind, het is wel makkelijk. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Auredium op 29-10-2013 13:32 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Gaan er nog mensen naar Minecon 2013? Dit jaar in Orlando, FL, ik heb helaas geen tickets kunnen krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
Tickets waren toch ook in no-time uitverkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ja de eerste batch al binnen 1 minuut! Geloof 1500 of 2500 kaarten per batch, 3 batches. Maar ook de volgende 2 batches waren zo weg. Weekend kaartje is 150$, je kan er nog een paar op ebay krijgen:
http://www.ebay.com/itm/F...n_one&hash=item485be46819

Triest eigelijk dat ze gewoon weer opgekocht worden om weer voor veel door te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gisteren in mijn nieuwe SP wereld van Minecraft mijn eigen hutje gebouwd. Klein boerderijtje met enkel een slaapkamer en woonkamer met keuken. Vanmorgen heb ik mijn eerste ijzer gevonden; precies genoeg voor een emmer, pincers en een ijzeren pickhouweel. Als ik vanavond wat tijd kan vinden vanavond ga ik beginnen aan mijn velden; Iig een graanveld, een sugarcane veld, een wortelveld en een pompoenenveld want daar heb ik de seeds al van. Daarna komen de weides voor de schapen, koeien en paarden in de buurt. Maar dat zal wss wel morgenavond worden.

That said heb ik wat ideeen opgedaan bij kutcomputers die worden geimplementeerd. Dat minecon is uitverkocht verbaasd mij vrij weinig.Minecraft zal door zijn modebaarheid een spel zijn wat nog jaren zal meegaan.

/Edit; Voor de eerste keer ooit ben ik mij aan het inlezen via de minecraft wiki over het zaaien van graan en pompoenvelden. Wel leuke materie aan zich. Ik hield dit uit mijzelf niet direct bij maar ik kan schijnbaar veel efficientere velden bouwen met veel minder water. Dat is wel leuk om te weten natuurlijk. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Auredium op 30-10-2013 11:27 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
1.7.2 server zit vol bugs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Ik merk het.. Ik kon vanmiddag niks meer, de wereld om me heen wou niet meer loaden. Server is nu down zie ik?

edit: Ook na het opnieuw opstarten heb ik gewoon een rollback gehad, was iets van half uur weer terug..

[ Voor 32% gewijzigd door Madstorm op 30-10-2013 18:08 ]

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ja, backup terugzetten, maar gaat niet helemaal goed tot nu toe.

edit: Sommige backups zijn "beschadigd"... Anderen lijken wel te werken. Nu 1tje van 6 uur 's ochtends.

[ Voor 45% gewijzigd door Gamebuster op 30-10-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Jammer dat er iets goed fout gaat. :(

Ik ben bang dat het aan de server en/of wereld ligt gezien ik geen vergelijkbare problemen kan vinden op internet/minecraft-forum. Als dit een 1.7 bug is, dan waren er duizenden berichten en zeer waarschijnlijk ook een hotfix.

Maar nu is de vraag waar ligt het dan wel aan? En die kan ik niet beantwoorden helaas.

Als de hardware niet verandert is ten opzichte van 1.6 en eerder dan ligt het vast daar niet aan. ;)

Misschien kan je proberen een nieuwe server te maken (dus versie download, install en dan de "world" map vervangen met de onze). Kijken of dat helpt.

En anders zit het misschien in de wereld zelf en zou er een nieuwe wereld gemaakt moeten worden (wat niemand wil en ik eigenlijk ook niet). :( Echter, als dit DE oplossing is en het probleem daardoor niet terug komt dan moet dat maar. Maar dan wel een nieuwe wereld/map/seed zodat iedereen weer op 0 begint en niemand (met een goed geheugen) de beste plekjes kan claimen of alle diamonds rushed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Server has gone to shit, ik kan nu niet eens meer joinen terwijl ik wel 3 mensen online zie.

FUBAR! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Chuckster schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:02:
Server has gone to shit, ik kan nu niet eens meer joinen terwijl ik wel 3 mensen online zie.

FUBAR! :(
Ja heb ik nu ook, denk niet dat er iemand opzit. maar gewoon bugged is..

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Is er al nieuw nieuws met betrekking tot kutcomputers.nl voor ons verslaafden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:35
Helaas, nog steeds 3/20... Benieuwd waardoor de problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

ICH WILL SPIELEN~!!1

Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/tolololpedia/images/f/ff/Angry-german-kid.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:35
Nieuwe ontwikkelingen? Can't connect to server, zou Gamebuster weer een poging wagen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik ben nu bezig, server doet erg vervelend.

edit:
Weer online... voor nu.
Hatelijke kutzooi dit

[ Voor 39% gewijzigd door Gamebuster op 30-10-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Weer offline zo te zien, nieuwe wereld starten is mss toch maar verstandiger een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
Chuckster schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:29:
Weer offline zo te zien, nieuwe wereld starten is mss toch maar verstandiger een idee?
We zitten er nu gewoon met 4 man in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Die hele World file is corrupt, weet niet wat het plan is maar speelbaar is kutcomputers niet echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Ik kan niet connecten momenteel, jullie wel?

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Server is weer gecrashed, vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Spigot downloaden... 20MB downloaden duurt lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
Ben benieuwd of het werkt.
Even de oude wereld backuppen, dan clean spigot erop en even testen.
Ik wacht wel even tot ik hem online zie om mee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hmz, ik kan tot zondag niet spelen maar ik lees hier geen goed nieuws ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Zo te zien is er een nieuwe world gestart op Kutcomputers, ik spawn iig. in een village zonder inventory en er staat een klein houten huisje van Becky.

Hopelijk gaat het dit keer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Chuckster schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 06:33:
Zo te zien is er een nieuwe world gestart op Kutcomputers, ik spawn iig. in een village zonder inventory en er staat een klein houten huisje van Becky.

Hopelijk gaat het dit keer goed :)
Yup, nieuwe world. Gisteren ongeveer 20 keer de server herstart voor een nieuwe seed. We kwamen maar niet op een goede terecht. Dit was een van de betere die we vonden, dus we gaan het gewoon opnieuw proberen.
Hopelijk gaat het nu inderdaad wel goed :)

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Hopelijk naast nieuwe world ook verse instal zodat er niks van de oude corruptie zich kan verspreiden naar de nieuwe wereld. :P

Jammer dat er gisteren na 23:00 de nieuwe wereld reset was. :(

Ik had alleen nog graag willen voorstellen om deze keer niet op spawn het dorp te bouwen en een "veilige" beschermde zone te maken tegen geërgerd of zit nu ook bukkit op de server?

De werkdag gaat nu erg lang duren voor mij ... :P Maar ik hoop dat deze wereld niet corrupt raakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Dreanor schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:23:
Hopelijk naast nieuwe world ook verse instal zodat er niks van de oude corruptie zich kan verspreiden naar de nieuwe wereld. :P

Jammer dat er gisteren na 23:00 de nieuwe wereld reset was. :(

Ik had alleen nog graag willen voorstellen om deze keer niet op spawn het dorp te bouwen en een "veilige" beschermde zone te maken tegen geërgerd of zit nu ook bukkit op de server?

De werkdag gaat nu erg lang duren voor mij ... :P Maar ik hoop dat deze wereld niet corrupt raakt. :)
Volgens mij zit er nog geen Bukkit op, maar wel iets anders wat er op lijkt dacht ik (naam is me ontschoten).

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

*Meanwhile in de SP Minecraftwereld van Auredium...

Gisteravond hheb de start gemaakt aan een groot graanveld, een groot sugarcane veld en een groot wortelveld. Ik moest hiervoor twee kleine meertjes droogleggen wat me redelijk wat zand deed opleveren (niet 'dirt' dat heb ik meer dan genoeg).
In de tussentijd ben ik verder naar beneden gegraven in mijn locale mijn tot ik eindelijk bij een grottenstelsel uit kwam wat tot bedrock level reikte. Uiteindelijk voldoende kolen, ijzer goud en Lapiz Lasuli op maar nog geen diamond helaas.

Vanavond begin ik met mijn pumpkinveld en daarna begin ik aan een weide voor schapen en koeien. Ik heb die beesten nog nooit gelokt. Graan geven en ze lopen mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Als je graan geeft dan willen ze paren en kalfjes/lammetjes maken. :P Je moet graan in hand houden en ze zo mee lokken. Alleen heb je verschillende soorten voedsel nodig voor de verschillende beesten.

Graan voor koeien en schapen, wortels voor varkens en graanzaden voor kippen.

Of je gebruikt leads om ze mee te trekken wat nog beter werkt vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Kut, weer alles kwijt. En ik kan niet spelen de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

YellowOnline schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:49:
Kut, weer alles kwijt. En ik kan niet spelen de komende dagen.
Ach, wanneer jij weer begint zijn er vast andere mensen die je wel wat gear en tools kunnen geven. Zodat het weer wat sneller gaat..
Geloof me alles is beter dan hoe de server gisteren draaide..

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
Hopelijk kan ik vanavond al beginnen.
We hebben nu dus een andere map dan die eerste die we gisteren hadden?
Hoop het wel want vond die seed een beetje saai kwa landschap :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik baal wel een beetje van dit server-gebeuren. Ik heb simpelweg ook weinig tijd om alles goed te onderhouden.

Ik vind het echt jammer dat minecraft server zoveel onderhoud vereist en het toch niet altijd goed gaat. Ik moet echt eens goed tijd steken in het opzetten van een stabiele en veilige omgeving qua backups e.d. dus voorlopig zal je mij niet zien spelen (alleen shit fixen) en hopen dat bukkit + bijbehoren plugins snel up2date zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
Gamebuster schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:21:
Ik baal wel een beetje van dit server-gebeuren. Ik heb simpelweg ook weinig tijd om alles goed te onderhouden.

Ik vind het echt jammer dat minecraft server zoveel onderhoud vereist en het toch niet altijd goed gaat. Ik moet echt eens goed tijd steken in het opzetten van een stabiele en veilige omgeving qua backups e.d. dus voorlopig zal je mij niet zien spelen (alleen shit fixen) en hopen dat bukkit + bijbehoren plugins snel up2date zijn.
Waarmee beheer je de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

*Meanwhile in SP Minecraft wereld van Auredium...

Gisteravond het pompoenenveld aangelegd en overal gravelpaden aangemaakt. De schapenwei, koeienwei en kippenwei zijn inmiddels ook klaar. Vanmorgen heb ik diamond gevonden dus dit weekend komt de portal.

To-do-lijst:
-Obsidian maken
-Portal maken
-Glowstone zoeken
-Netherspul zoeken
-Op zoek naar een desert en Jungle biodome
-Meloenfarm, cactusfarm en cacaofarm zien te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
ik sla diamond pick meestal zelf over, en ga gelijk naar de nether. Portal maken is wat uitdagend, maar het kan wel :p Dan als ik wat blazerods e.d. heb gefarmed ga ik pas bezig met farmen, puur omdat ik en lava elkaar graag leren kennen, dus fire resist potions eerst is altijd handig

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:49

Luukwa

o/

lanerios schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:32:
ik sla diamond pick meestal zelf over, en ga gelijk naar de nether. Portal maken is wat uitdagend, maar het kan wel :p Dan als ik wat blazerods e.d. heb gefarmed ga ik pas bezig met farmen, puur omdat ik en lava elkaar graag leren kennen, dus fire resist potions eerst is altijd handig
Hoe wil je een portal maken zonder obsidian? voor obsidian heb je een diamond pick nodig?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Emmers lava en water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Neh...ik heb surface lava vlak bij mijn boerderij. Dat maakt het halen van Obsidian erg gemakkelijk bovendien weet ik dan dat minimeertje te dichten wat wel fijn is. Ik wil wel een grote portal maken (zoiets als 'The Dark Portal' van Warcraft) dus ik wil alle obsidian van dat meertje zien te halen. Meertje is gelukkig niet groot dat scheelt aan zich wel enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 08:32
Auredium schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:57:
Neh...ik heb surface lava vlak bij mijn boerderij. Dat maakt het halen van Obsidian erg gemakkelijk bovendien weet ik dan dat minimeertje te dichten wat wel fijn is. Ik wil wel een grote portal maken (zoiets als 'The Dark Portal' van Warcraft) dus ik wil alle obsidian van dat meertje zien te halen. Meertje is gelukkig niet groot dat scheelt aan zich wel enorm.
Je kan toch alleen maar obsidian ophalen met een diamond pickaxe? Als je een portal wilt maken zonder diamond pickaxe moet je de water/fire bucket manier gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Kroketje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:22:
[...]

Je kan toch alleen maar obsidian ophalen met een diamond pickaxe? Als je een portal wilt maken zonder diamond pickaxe moet je de water/fire bucket manier gebruiken.
Je kan ook gewoon de lava verplaatsen voordat je er obsidian van maakt. ;)

Dus lava in een mal, dan water erover en voilá, portal zonder diamond pick.

Het kan zelfs nog leuker, het is mogelijk met 1 lava bucket (dus 1 lava sourceblock) en redstone een portal te bouwen. Maar ik weet niet of dat nu nog werkt maar ik heb dat eens in een skyblock map moeten doen.

Leg redstone neer, laat lava van boven erop druppelen (dus niet sourseblock op redstone) en psssss obsidian (als dat nog kan tenminste). Ja, dit heb ik toen zelf ook moeten googlen hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb nu al de diamond pickaxe maar ik zal de mal ook eens proberen. De redstone methode ken ik nog niet maar klinkt wel grappig. :)

Ik zal ook nog eens wat screenshots maken van de SP wereld bij tijd en wijle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

enige wat ik merkte was dat de GUI geen informatie meer toonde onder Windows.
opgelost door de jar-file te starten ipv. de .exe
code:
1
2
path=%PATH%;%C:\"Program Files"\Java\jre7\bin
javaw -Xms2048m -Xmx2048m -jar "minecraft_server.1.7.2.jar"

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

De kutcomputers.nl server draait weer super! :)

Ben inmiddels vrij ver gevorderd met een skelly XP farm, links wil ik een grote landkaart maken (maps in item frames) en vanwaar de screenshot gemaakt is staat een enchantentment room.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/55tt.png

Nu nog een minecart verbinding naar mijn huis 500 blocks verderop aanleggen.

Er is overigens nog steeds genoeg ruimte om mijn huis heen om te bouwen, dus mocht iemand interesse hebben om een enclave te beginnen, roep maar!

[ Voor 5% gewijzigd door Statiegeld op 08-01-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

*Meanwhile in SP minecraft wereld van Auredium

Potaal klaar!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dmJW5l5V8kfuYBVe3ZMcIc05/medium.jpg

/Update:

Ik heb een verlaten mijnschat gevonden tijdens mijn tunnel graven op diamond level niveau. Nu heb ik dus ook meloenen en twee zadels weten te bemachtigen. Op de onderstaande screenshot een overzichtje van mijn huidige boerderijtje. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Sxns7NTuA1FK13co8eLgQREL/medium.jpg

Ik heb ook een armor gevonden voor 1 van mijn paarden. :D

De 'lege wei is gevuld met kippen maar die zijn op deze afstand niet te zien. :P
Verder heb ik inmiddels ook een aardappelveld weten te maken. Ik moet alleen nog een cactusveld en cacaoveld hebben maar daarvoor moet ik nieuwe biodomes verkennen.

Het is niet alsof de to-do-lijst korter wordt. Naast deze twee velden maken en dus het verkennen naar nieuwe biodomes heb ik al een berggebied gevonden waar ik een mijngebied plus fort wil bouwen en een spoorweg er naartoe. Ook wil ik een grote map maken (je ziet hiervoor al de lokatie op de laatste screenshot) maar ik moet daarvoor eerst de manier van werken van mappen zelf even doorlezen.

Ik heb overigens 3 (3!) dorpjes vlak bij mij liggen. Dat is wel awesome. Vooral omdat ik Emeralds kan krijgen voor 18 bundels graan. (koopje :+ )

[ Voor 87% gewijzigd door Auredium op 04-11-2013 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
Het was gisteravond gezellig op kutcomputers.nl.
Gisteren de enderdragon verslagen met een mannetje of 7 en dat was niet eens zo heel moeilijk.
Alleen de brug voor de portal van nether naar end portal bleek wat lastiger :P.
Joene merkte nog op dat we niet slim bezig waren om met al onze goeie gear de brug te maken, en ja hoor 5 min later zag ik het lava meer heel snel dichterbij komen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

* YellowOnline nog steeds 0 keer gestorven

Enderdragon was niet zo moeilijk, alleen is pijl en boog niet zo handig met een pompoen op je hoofd :/

Ik was wel zo slim om alle goeie gear thuis te laten (behalve m'n boog) alvorens de bossfight. In tegenstelling tot lochpatje die nu het record aantal deaths heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Haha, gisteravond was echt niet zo gezellig hoor! Het was een rampavond, echt waar.

Waar ik nog op nul deaths stond rende ik te overmoedig, zonder pumpkin op mijn hoofd, al sneeuwballen gooiend door The End. Totdat opeens de Enderdragon mij in het vizier had en mij van de wereld af duwde ...

Normaal gesproken ga ik niet dood in Minecraft, ook 's nachts niet en van mij hoeven de nachten ook niet geskipped te worden en de vorige keer vond ik de Enderdragon maar een watje (als hij op je af komt gewoon 1x raken en hij vliegt andere kant uit).

Maar mijn overmoedigheid koste mij de kop.

Alsof het niet erg genoeg was, na afloop werd er een beetje aangekloot door iedereen. Beetje pijlen recht omhoog schieten en dergelijk. Totdat ik, per ongeluk (echt waar), Lochpatje vol in zijn achterwerk schoot. Toen was het hek van de dam en vol PvP.

Waarbij zowel Lochpatje, Vnera als ik elkaars deathcounters flink opgeschroefd hebben. :P God wat lachen zeg, geweldig!

Ik zoek het hogerop, beklim de skelly farm op spawn en zie rustig Vnera achter mij aan klimmen. Dus ik blijf bovenaan doodleuk wachten totdat hij ook boven is en een vriendelijk klopje was genoeg om hem de diepte in te sturen ... hehehe ik kwam niet meer bij.

Zonde van de deathcounter, maar het was het waard. Nog geen avond zo gezellig geweest als gisteren. ^^

Yellow, 0 deaths ... hehehehe daar kunnen we verandering in brengen natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
Ja was echt top haha.
Vanavond de wither? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dreanor schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:17:
Yellow, 0 deaths ... hehehehe daar kunnen we verandering in brengen natuurlijk. :P
Ik doe niet aan PvP en wil dat zo houden. Heb al m'n handen vol met mobs killen en proberen niet die andere spelers neer te schieten die tussen mijn pijl en boog en de mobs springen. </héél serieus>

Overigens, voor diegenen die zoals mij niet zonder JourneyMap kunnen om hun weg terug te vinden in de eindeloze werelden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NfDdgK4TYG81MPDOWebjKcx0/full.jpg

Geen idee in welke tijdszone hij zit weliswaar, maar dat zal vandaag wel beschikbaar zijn denk ik. Kan het niet checken wegens proxyblock voor games op het werk :)

[ Voor 32% gewijzigd door YellowOnline op 04-11-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 21:29
Ik denk alleen wel dat JourneyMap nog voor 1.6.4 zal zijn, want het is gebaseerd op Forge en die is nog lang niet beschikbaar voor 1.7.2 (zelfde geldt voor ModLoader).

Gisteren overigens maar eens een begin gemaakt met Feed The Beast, totaal nieuw voor mij en nog een hoop te ontdekken :P

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Brainstorm schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:44:
Ik denk alleen wel dat JourneyMap nog voor 1.6.4 zal zijn, want het is gebaseerd op Forge en die is nog lang niet beschikbaar voor 1.7.2 (zelfde geldt voor ModLoader).

Gisteren overigens maar eens een begin gemaakt met Feed The Beast, totaal nieuw voor mij en nog een hoop te ontdekken :P
JourneyMap 3.0.0 is alleszins ook voor MineCraft 1.7.2. Maar normaal zijn zijn versies steeds gemaakt voor een specifieke MC versie, dus ik denk dat het zelfs 1.7.2 only zal zijn.
[message=0,noline]techbrew posted 29 October 2013 - 04:35 AM[/message]:
Like many modders, I'm depending on MCP to be updated first. When that happens, I can get the ball rolling on recompiling for 1.7.x.

[ Voor 29% gewijzigd door YellowOnline op 04-11-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Ja, precies, ik bedoelde meer dat de beta van vanavond voor 1.6.4 zal zijn. MCP voor 1.7.2 zal nog wel een tijdje duren.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Gezelligheid kent geen tijd zegt men, maar als het dan ineens 23:30 is terwijl je eigenlijk om 22:00 al naar bed wou gaan dan voel je het de volgende (vroege) ochtend toch wel. :P

We moeten binnenkort eens een wither oproepen en killen zodat we een mooie beacon bij de spawn/community gebouw kunnen zetten.

Ook moeten we maar eens een ender-farm neerzetten met 2 plaatsen om te grinden zodat niet iedereen die éne skelly-farm hoeft te gebruiken (plus is een goede ender-farm vele malen sneller).

Waarom zeg ik "we"? Omdat dit projecten zijn die te groot zijn voor een enkel iemand om te financieren/bouwen. Daarbij heeft iedereen er profijt van dus zou er best gedoneerd mogen worden. ;) Ook is de wither wel een leuke groeps-event.

Toen ik begon op de server stond de skelly-farm al dus daar heb ik zelf niet aan kunnen bijdragen. Wel heb ik al meerdere malen 2 anvils neergezet (omdat ik redelijk veer gebruik maak van de skelly-farm) en ik ben eigenlijk ook van mening dat als je dat ding breekt dat je hem even vervangt. Ik heb deze twee nu al 3x neergezet en dat vind ik niet erg, maar het is socialer als men rekening houdt met elkaar op deze manier. ;)

Talking 'bout de skelly-farm, daar zou ook even een lava-pit bij mogen om overtollige items in te gooien.

Ook ben ik groot voorstander van meer "beveiliging" op de server (whitelist, logs, whatever). Want de server is op dit moment echt 100% open voor echt iedereen en ook omdat er toch nog steeds bij mij items gejat worden!

Ja, ik blijf het herhalen! Ook al verdwijnt er op dit moment niet veel bijzonder (stackje glowstone of ijzer) maar het verpest gewoon mijn spelplezier omdat ik niet tijd/moeite wil investeren welke een ander gewoon misbruikt en ik pas ervoor om constant rekening te moeten houden met een één of andere eikel die (blijft) jat(ten).

Ik wil ook niet dat ik er constant rekening mee moeten houden! Dus geheime kisten moet plaatsen, enderchest moet gebruiken terwijl ik daar een ander doel voor heb, nog niet aan mijn echte huis/project willen beginnen omdat jatten dan nog makkelijker (en vervelender) wordt, etc.

Oftewel vrij kunnen spelen/bouwen zonder constant in je achterhoofd houden dat iemand je items wegneemt want nu is het nog glowstone en ijzer, maar mogen is het misschien mijn speciale boog, fortune axe of paard met armor!

Zo, dat was mijn rant voor vandaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
En daarom blijf ik dus weg van servers de laatste tijd. Als je niet het besef hebt om normaal met elkaar om te gaan, speel dan niet. Breek je een anvil? vervang hem dan. Wil je van iemand iron oid? Vraag het dan!
Als je gaat jatten, zoek een hobby...

Maar de server van Gamebuster klinkt wel geinig.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
De server van gamebuster is ook geinig :p.
Gebeuren niet veel slechte dingen behalve dan dat dreanor steeds wat iron en bloedhond mist.

Vanavond op verkenning gaan dreanor?
Ik kon er ook weer veelste moeilijk uitkomen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik wacht nog steeds op bukkit 1.7.x :)
Ik wil maar 1 simpele feature... het blijft maar duren bij bukkit. Ik heb bijna de neiging om zelf de patch in de vanilla server jar te bakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Gamebuster schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:12:
Ik wacht nog steeds op bukkit 1.7.x :)
Ik wil maar 1 simpele feature... het blijft maar duren bij bukkit. Ik heb bijna de neiging om zelf de patch in de vanilla server jar te bakken
Dreanor schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:32:
[...]

Zo, dat was mijn rant voor vandaag. :)
Ik blijf tegenstander van extra logging omwille van performance; en tegenstander van uitgebreid chestbeheer (dwz. een permissiesysteem) omwille van het beheer (al is dat Gamebusters probleem, niet het mijne). In plaats van symptoombestrijding en onderzoek lijkt een preventieve aanpak mij nog steeds het beste: iets zoals whitelisting en/of een spawn waar niemand uit kan zonder hulp. Deze oplossing hebben geen impact op serverperformance en zijn al evenmin zwaar te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
M.i. moet je bedenken wie je op de server wilt, iedereen is vrij te komen/bouwen /doen wat ze willen, of gewoon een club mensen waarbij je weet waar je aan toe bent. hegt je waarde aan drop-ins? Dan moet je protection instellen, zo niet, dan een Whitelist met thrustworthy people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 08:32
Ik vertrouw iedereen volledig en ben ook niet bestolen voor zover ik weet. Ik ga niet van al mijn kisten een screenshot maken om te zien of ik alles nog heb. Ik snap dat andere mensen een whitelist willen though. In het begin van de server hadden we nieuwe mensen nodig. Nu hebben we een redelijk aantal reguliere spelers die al een aantal projecten hebben lopen. Nieuwe spelers toelaten mag van mij nu via een whitelist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
Ik ben juist wel voorstander van bukkit.
In principe ben je klaar met 2 of 3 plugins die niet veel resources verbruiken.
Alleen loggen kan ook maar daar heb je ook weer een database bij nodig, al is dat ook niet veel werk.
In beide gevallen heb je iig bukkit nodig.

Whitelist kan ook maar diegene die nu het ijzer en glowstone jat zal er dan ook op staan aangezien we niet weten wie het is.

Ik heb veel ervaring met bukkit, plug-ins en permissies, en zou er jullie wel bij mee kunnen helpen om dat in te stellen.

Edit: Natuurlijk is het wel belangrijk om de mensen een zo vanilla mogelijke ervaring te bieden aangezien de meeste daarom bij kutcomputers.nl spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door lochpatje op 05-11-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
YellowOnline schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:43:
Ik blijf tegenstander van extra logging omwille van performance; en tegenstander van uitgebreid chestbeheer (dwz. een permissiesysteem) omwille van het beheer (al is dat Gamebusters probleem, niet het mijne). In plaats van symptoombestrijding en onderzoek lijkt een preventieve aanpak mij nog steeds het beste: iets zoals whitelisting en/of een spawn waar niemand uit kan zonder hulp. Deze oplossing hebben geen impact op serverperformance en zijn al evenmin zwaar te beheren.
Indien Logging een dermate impact oplevert dat het merkbaar is: Prima.
Maar besef wel dat de dedicated server zwaar overpowered is voor het draaien van een minecraft server. De bestaande performance issues zijn het gevolg van bugs en memory leaks in minecraft zelf. Ik verwacht weinig performance issues ten gevolge van logging.

Ook zou ik met de volledige logs complete rollbacks doen van de wereld, door een enkele speler of in zijn geheel. Denk aan het herconstrueren van maps die beschadigd zijn geraakt. Tenminste, dat is de theorie.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 05-11-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Ondertussen op de kutcomputers.nl server:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7Gjm20Z.png

Wat is deze? Iemand fanatiek paarden wezen fokken? (dit is nog maar een kwart van wat er daar aan paarden rondloopt)

[ Voor 3% gewijzigd door Statiegeld op 06-11-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
Je screenshot doet het niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Fixed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
Gisteren samen met Joene de endermenfarm verder gemaakt waar Ruud aan was begonnen.
Je bent er nu lvl 30 binnen 8 min :P.

Vandaag staat in de planning om een nieuw woongebied te zoeken waar we wat groter kunnen gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
lochpatje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:15:
Gisteren samen met Joene de endermenfarm verder gemaakt waar Ruud aan was begonnen.
Je bent er nu lvl 30 binnen 8 min :P.

Vandaag staat in de planning om een nieuw woongebied te zoeken waar we wat groter kunnen gaan bouwen.
Ruud's ontwerp had helaas bugs (sticky pistons die de blokken niet terug trekken waardoor endermen daar niet meer kunnen spawnen) en was wat "resource heavy" (sticky pistons, presure plates en repeaters). Wel was dit ontwerp minder belastend voor de server (1 piston per enderman/presure plate).

Lochpatje en ik hebben dit aangepast door gewone pistons te gebruiken en string, waardoor per enderman nu 10 pistons gaan, maar deze kan niet bugged raken. Eigenlijk gewoon het ontwerp van youtuber hermit (ofzo).

Wel moet er even gezegd worden dat dankzij het werk van ruud, die de perfecte basis gebouwd heeft wij snel en gemakkelijk 5 lagen (=100 spawn plekken) konden bouwen, daarna was onze string op. :P

Helaas was het nu mijn beurt. Wat bedoel ik, nou voorheen zaten we te grappen dat het wel heel gevaarlijk is om met alle gear zo boven de void te bouwen en ja hoor, ik gooi een ender pearl om sneller op locatie te komen en teleport naast het blok en storte de diepte in ... alles weg.

5 enchanted diamond pickaxes, waaronder een fortune/unbreaking 3 axe, twee eff 5, unbreaking 3 axes ... Daarnaast mijn power 5 bow, lure/luck of the sea 2 hengel, feather falling 4 boots, etc.

Ach, de enderfarm is al redelijk snel (maar is nog lang niet af) dus dat gaan we snel vervangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
Na je schreeuw om hulp bleef het ook zeker 10 seconde stil op TS :P
Ik voelde me al ff klote toen ik de lava in ging en dat was maar een fractie van wat jij op zak had.
Zal vanmiddag eens opzoeken wat de maximale afstand is dat mobs bij je vandaan spawnen.

Vanavond wanneer we een nieuwe bestemming hebben ga ik wel direct voor een stripmine want heb echt weer wat dia nodig voor tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Je val in The Void was echt wel pijnlijk. Het verbaast me nog steeds dat je er min of meer om lachen kon op TeamSpeak. Ik zou m'n scherm waarschijnlijk in twee gesplijten hebben :/

Maar wat deed je ook met al die spullen op zak in The End? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:38

Ryada

She/Her

Kan iemand mij de server en TS gegevens PMen ben van plan om vanavond de server een bezoekje te brengen en dan neem ik misschien mijn gebruikelijke medespelers met me mee als de server mij bevalt :)
Wat voor server is het trouwens een pvp of gewoon lol trappen en bouwen met god mode ofzo?

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Voor zowel de server als TS gebruik je het adres kutcomputers.nl (verder niets nodig). Het is vanilla survival zonder PVP (tenzij met toestemming)

[ Voor 9% gewijzigd door Brainstorm op 07-11-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Dus het is een social server dan zal ik denk ik alleen met 1 vriend joinen de rest houden namelijk alleen van pvp servers -.-
Maarjais het trouwens moeilijk om te beginnen of valt dat wel mee op deze server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik wou die info over kutcomputers.nl in de TS, maar D4NG3R heeft nooit op m'n PM gereageerd. :/
wambamNL schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:42:
Dus het is een social server dan zal ik denk ik alleen met 1 vriend joinen de rest houden namelijk alleen van pvp servers -.-
Maarjais het trouwens moeilijk om te beginnen of valt dat wel mee op deze server?
We zijn héél sociaal :>

Moeilijk om te beginnen is het zeker niet: de spawn is in de Plains en zowel Becky als ik hebben een grote farm om je van eten te voorzien. Bij mij kan je ook nog paarden en ezels krijgen trouwens. Andere spelers hebben dan weer zadels of werktuigen ter beschikking. Enfin, starten is zeker niet moeilijk.

En we hebben zoals bovenvermeld een enderfarm, dus je kan zelfs rustig (met een pompoen op je kop) The End verkennen.

[ Voor 80% gewijzigd door YellowOnline op 07-11-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Daar zat ik ook mee want ik hoorde mensen hier alleen maar over kutcomputers.nl praten maar kon niks erover in de TopicStart vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
De server zelf staat op hard maar er zijn altijd wel mensen die je een handje willen helpen mocht je wat nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Dat maakt het alleen maar leuker als de server op hard staat :)
Heel veel onnodig doodgaan in het begin zorgt voor hilarische momenten.
Hoe zit het met creeper explosies eigenlijk? Blazen die ook de omgeving op of staat dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

wambamNL schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:48:
Dat maakt het alleen maar leuker als de server op hard staat :)
Heel veel onnodig doodgaan in het begin zorgt voor hilarische momenten.
Hoe zit het met creeper explosies eigenlijk? Blazen die ook de omgeving op of staat dat uit?
Environment damage is uitgeschakeld. Niet iedereen is daar zo'n fan van, maar Gamebuster wil vermijden dat in multiplayer iemands huis half opgeblazen wordt doordat iemand anders een creeper achter zich heeft lopen (opzettelijk of niet).

[ Voor 20% gewijzigd door YellowOnline op 07-11-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

YellowOnline schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:49:
[...]

Environment damage is uitgeschakeld. Niet iedereen is daar zo'n fan van, maar Gamebuster wil vermijden dat in multiplayer iemands huis half opgeblazen wordt doordat iemand anders een creeper achter zich heeft lopen (opzettelijk of niet).
Dus creepers en tnt werken niet?
Dat is dan wel weer jammer maarja ik ga toch de server eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

wambamNL schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:52:
[...]

Dus creepers en tnt werken niet?
Dat is dan wel weer jammer maarja ik ga toch de server eens proberen.
TNT werkt wel; en creepers blazen je wel degelijk op. Creepers doen gewoon geen damage aan de omgeving. Dat is de enige belangrijke wijziging op deze Vanilla server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

YellowOnline schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:58:
[...]

TNT werkt wel; en creepers blazen je wel degelijk op. Creepers doen gewoon geen damage aan de omgeving. Dat is de enige belangrijke wijziging op deze Vanilla server.
Wat ik bedoelde was dat Creepers dus geen blokjes stukmaken :)
Maar is er wel genoeg plek om nog te bouwen of zit de spawn al helemaal volgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

wambamNL schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:01:
[...]

Wat ik bedoelde was dat Creepers dus geen blokjes stukmaken :)
Maar is er wel genoeg plek om nog te bouwen of zit de spawn al helemaal volgebouwd.
De spawn is een dorp waarvan een of andere @#$%£ alle inwoners meteen om zeep geholpen heeft. In de omgeving is er niet zoveel plek meer, maar dat is geen probleem: vele spelers zoeken bewust wat meer afstand om niet in elkaars mijnen terecht te komen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

YellowOnline schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:04:
[...]

De spawn is een dorp waarvan een of andere @#$%£ alle inwoners meteen om zeep geholpen heeft. In de omgeving is er niet zoveel plek meer, maar dat is geen probleem: vele spelers zoeken bewust wat meer afstand om niet in elkaars mijnen terecht te komen etc.
Dus zoals ik eerst 30 minuten lopen voordat je uit de spawn bij je toekomstige plek om te wonen aankomt :)
Ziet er in iedergeval leuk uit de server (qua verhalen en Screenshots) :)
Ik ga hem zeker na mijn werk even een bezoekje brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Heb zojuist kutcomputers.nl server backup gedraaid.

Er draaien nog geen geautomatiseerde backups: Alle pogingen tot automatische backups hebben tot nu toe gefaald wanneer ik ze nodig had. Ik wil daarom een nieuwe backup-methode maken en hier heb ik even tijd voor nodig.

De oude backups aan laten staan is pointless, aangezien ze toch niet werken. Ik doe het daarom nu met de hand en ga 1 deze avonden of dit weekend een nieuwe backup methode erin zetten.

Ik wil voortaan 100% zeker zijn dat backups werken. Daarom wil ik voortaan eenmalig per dag een backup draaien, namelijk vergelijkbaar met de volgende manier:

- Plaats de minecraft server in de backups-map en start minecraft vanuit de laatste "backup".
- Om 3 uur 's nachts, stop de server.
- Kopieer de gehele map + data in een nieuwe map met een timestamp
- Start de server vanuit de nieuwe kopie.

Mocht de backup dan falen, dan is het direct duidelijk en hebben we nog een onaangetast origineel.

[ Voor 35% gewijzigd door Gamebuster op 07-11-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
YellowOnline schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:22:
Je val in The Void was echt wel pijnlijk. Het verbaast me nog steeds dat je er min of meer om lachen kon op TeamSpeak. Ik zou m'n scherm waarschijnlijk in twee gesplijten hebben :/

Maar wat deed je ook met al die spullen op zak in The End? :F
Uiteraard kan ik er om lachen, haha. Het is wel balen, maar het gebeurde zo knullig! Een enderpearl gooien op een 1 block brede trap en precies nadat we zeiden dat het niet slim is om met alle gear/items zo door de nether/void te rennen. :P

Daarnaast vind ik het niet erg om soms dood te gaan omdat ik Minecraft gewoon te makkelijk vind, zelfs op hard. De eerste nacht met een houten zwaard door planes rennen en overleven is al niet echt uitdagend. Van mij mag ultra-hardcore mode zelfs wel op de server (dus alleen health terug krijgen met potions of golden apples), maar gezien de meesten zelfs de nacht graag skippen zal dat niet gebeuren en dat is ook prima.

Van mij mag minecraft wel meer (boss)mobs met nieuwe abilities krijgen (bijvoorbeeld met slows/stuns/blinds) en mag de wereld ook gevaarlijker worden (denk aan drijfzand, onverwachts instortende grotten, traps, etc). Dus meer richting "RPG" games waar je niet elke mob aan kan tenzij met de juiste gear/voorbereidingen zoals Terraria dat heel mooi doet!

@wambamNL
Er is nog plek zat op/rond spawn hoor! Het is er gezellig druk, maar we zitten niet hutje mutje op elkaar en de reden dat lochpatje en ik het verderop gaan zoeken is niet persé ruimte gebrek (ik heb de hele jungle als achtertuin) maar voor mij omdat ik altijd gezegd heb dat ik in Savana wil bouwen/wonen (geen regen) en ik ben nog achterdochtig tov van (één) enkele speler(s) t.o.v. het verdwijnen van items. :P

Ondergronds is er redelijk veel gemijnd ja, maar ik kan onder mijn huis nog donkere gangen vinden en mijn stripmijn heeft nog geen enkele andere stripmijn gekruist, alleen moet je wel van spawn weg mijnen natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Dreanor schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:31:
[...]

Uiteraard kan ik er om lachen, haha. Het is wel balen, maar het gebeurde zo knullig! Een enderpearl gooien op een 1 block brede trap en precies nadat we zeiden dat het niet slim is om met alle gear/items zo door de nether/void te rennen. :P

Daarnaast vind ik het niet erg om soms dood te gaan omdat ik Minecraft gewoon te makkelijk vind, zelfs op hard. De eerste nacht met een houten zwaard door planes rennen en overleven is al niet echt uitdagend. Van mij mag ultra-hardcore mode zelfs wel op de server (dus alleen health terug krijgen met potions of golden apples), maar gezien de meesten zelfs de nacht graag skippen zal dat niet gebeuren en dat is ook prima.

Van mij mag minecraft wel meer (boss)mobs met nieuwe abilities krijgen (bijvoorbeeld met slows/stuns/blinds) en mag de wereld ook gevaarlijker worden (denk aan drijfzand, onverwachts instortende grotten, traps, etc). Dus meer richting "RPG" games waar je niet elke mob aan kan tenzij met de juiste gear/voorbereidingen zoals Terraria dat heel mooi doet!

@wambamNL
Er is nog plek zat op/rond spawn hoor! Het is er gezellig druk, maar we zitten niet hutje mutje op elkaar en de reden dat lochpatje en ik het verderop gaan zoeken is niet persé ruimte gebrek (ik heb de hele jungle als achtertuin) maar voor mij omdat ik altijd gezegd heb dat ik in Savana wil bouwen/wonen (geen regen) en ik ben nog achterdochtig tov van (één) enkele speler(s) t.o.v. het verdwijnen van items. :P

Ondergronds is er redelijk veel gemijnd ja, maar ik kan onder mijn huis nog donkere gangen vinden en mijn stripmijn heeft nog geen enkele andere stripmijn gekruist, alleen moet je wel van spawn weg mijnen natuurlijk. ;)
Ik ben het met je eens qua dat het wel wat moeilijker moet :) jammer dat de meeste mensen de nacht willen skippen dat is juist het leukste gedeelte van de game :P

Dat is wel chill ik ga alsnog ver weg van de spawn aangezien wij altijd erg uitgebreid aan het bouwen zijn
(we hebben ooit in een server een kasteel van 1000 bij 5000 blokjes gemaakt met geheime gangen en kamers alles hadden we ingericht 8) .......Helaas toen werden we gebanned omdat we beschuldigd werden van hacken en iemand op de een of andere manier zei dat we hem geraid hadden (server had chest protection dus kan eigenlijk niet eens). 8)7

Pagina: 1 ... 41 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers