Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
Smitovic schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:51:
"Rond jouw gebouwen op spawn mel?" Draait er weer een server? :D Ben een week terug van een half jaartje weg, kom graag weer is langs.
Venxir heeft het stokje idd overgenomen en ik ben weer met volle moed bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Oeh Venxir, kan je me wat info sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:50
Racemol schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:49:
Maken we toch een steve carts farmpje rond jouw gebouwen op spawn mel? Heb je meteen wat vulling :)

Sommige mod bomen werken trouwens prima in de MFR planter/harvester. Natura stuff zoals ghostwood en Biomes O plenty bomen zoals die cherryblossom.
Stained bomen nog niet getest, maar blijkbaar werken die dus niet :(
Niet helemaal! Ghostwood laat volgens mij rare appels vallen, die blijven vast zitten in de MFR harvester! Je bent alvast gewaarschuwd ;)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21
Ik zat net even de nieuwe snapshot te proberen en kwam dit tegen, wat ik nog nooit eerder gezien heb. :P

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-HoVOAkCSPpA/Utl_X27BmbI/AAAAAAAABm4/vjil6u0FVN8/s912/2014-01-17_20.05.47.png

Een village op een temple. :D Ow en seed is 1552749865 (oftewel Snapshot 14W02c).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 13:40
Is er nog een vanilla minecraft server waar mede tweakers opspelen? Ik zoek nog een gezellig server om te beginnen (ben een complete minecraft noob) want de kutcomputers server is volgens mij offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik run alleen een FTB server met meerdere tweakers en een paar buitenlanders. We izjn nu met 11 man, iedereen betaald netjes mee waardoor we per persoon maar €2,25 per maand kwijt zijn.
Erg leuke oplossing zo voor iedereen, alleen we zoeken nog wat extra mensen aangezien het soms erg rustig kan worden. Wie interesse heeft in FTB kan een dm sturen :)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 19:56

Austin

Uit een boek

Je zou een kijkje kunnen nemen bij/op de Tweakcraft server Kraanwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Kraanwater schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:26:
Is er nog een vanilla minecraft server waar mede tweakers opspelen? Ik zoek nog een gezellig server om te beginnen (ben een complete minecraft noob) want de kutcomputers server is volgens mij offline.
Ik zie het, server is weer online (maar ik weet niet of er nog spelers zijn)
Volgens mij speelt alleen een maat van mij er veel op met zijn broertje

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 20-01-2014 11:14 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 15:04
Jippie mijn private server werkt ook weer na een hoop gedoe. :D Dus vanavond weer eens beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Door enorm gebrek aan PS4 games ben ik ook maar weer begonnen met FTB. Ik heb nu een keer Tech World 2 gepakt met 1.6.4 omdat daar de magic niet in zit. Vind ik namelijk niets...

Maar ik zit nu toch met wat vragen waarvan ik hoop dat jullie er antwoord op kunnen geven. Hoe kan ik het bouwen automatiseren? Ik ben nogal van de solarpanels en dat is wel handig als je dat met automatic crafting tables doet. Maar die zitten er niet meer in. En ik heb geen flauw idee waarmee ik het dan doe.

Het heet Tech World maar het zou toch te gek zijn als je niet aan factorization kunt doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

kbloem schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:06:
Door enorm gebrek aan PS4 games ben ik ook maar weer begonnen met FTB. Ik heb nu een keer Tech World 2 gepakt met 1.6.4 omdat daar de magic niet in zit. Vind ik namelijk niets...

Maar ik zit nu toch met wat vragen waarvan ik hoop dat jullie er antwoord op kunnen geven. Hoe kan ik het bouwen automatiseren? Ik ben nogal van de solarpanels en dat is wel handig als je dat met automatic crafting tables doet. Maar die zitten er niet meer in. En ik heb geen flauw idee waarmee ik het dan doe.

Het heet Tech World maar het zou toch te gek zijn als je niet aan factorization kunt doen...
Ik weet niet of Logistics Pipes in Tech World zitten, maar daar kan je het mee doen :).
Als dat niet zo is, kan je Applied Energistics gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 20-01-2014 18:15 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 09:46

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Thermal Expansion heeft de cyclic assembler om automatisch te craften.
Applied Energistics heeft de MAC.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Super!

@Jerry, maak je nog wel eens een lets play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

kbloem schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:30:
Super!

@Jerry, maak je nog wel eens een lets play?
Ik wou dat ik de tijd ervoor had :X. Het is leuk om te doen, maar kost zoveel tijd voor het encoden/uploaden etc.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Jerry schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:14:
[...]

Ik weet niet of Logistics Pipes in Tech World zitten, maar daar kan je het mee doen :).
Als dat niet zo is, kan je Applied Energistics gebruiken.
Yep, heeft Direwolf20 wat handige episodes over, zeker het kijken waard mocht je ermee aan de slag gaan. ;)
Tenzij je het al helemaal snapt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Laatst online: 07-10 21:54
Solarpanels hebben zoveel componenten dat ik daarvoor zo spoedig mogelijk een Molecular Assembler Chamber zou maken van AE. Klinkt ingewikkeld allemaal maar als je je een klein beetje verdiept in die mod merk je hoe gemakkelijk alles werkt (en wil je niet meer zonder)

Voor alle andere oplossingen heb je naar mijn weten een crafting "table"/block per recept nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 01:33
Heeft er iemand ideeën/suggesties over wat voor mod/map/speltype je voor Minecraft op een lanparty kan doen?

Ik doe binnenkort namelijk mee aan een lanparty voor 9 man en we willen graag een paar uur minecraft spelen (we hebben het allemaal legaal). Maar bij minecraft is het meestal zo dat als je echt iets wilt je er zo 10 uur mee bezig bent en dat willen we niet want we willen ook nog Battlefield enz. spelen.

We zaten zelf te denken om twee teams te maken en dan proberen elkaar te vermoorden. Maar dit zou zo een aantal uur kunnen duren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Misschien mods met guns/turrets? Maar inderdaad, je hebt best wat tijd nog om aan zulke dingen te komen.

Of je zegt, ieder begint met een aantal wapens en dat elk team een fort moet bouwen ofzo?

Noem maar iets hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 20:13

E-Rick

I love it :7

kami124 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:34:
Heeft er iemand ideeën/suggesties over wat voor mod/map/speltype je voor Minecraft op een lanparty kan doen?

Ik doe binnenkort namelijk mee aan een lanparty voor 9 man en we willen graag een paar uur minecraft spelen (we hebben het allemaal legaal). Maar bij minecraft is het meestal zo dat als je echt iets wilt je er zo 10 uur mee bezig bent en dat willen we niet want we willen ook nog Battlefield enz. spelen.

We zaten zelf te denken om twee teams te maken en dan proberen elkaar te vermoorden. Maar dit zou zo een aantal uur kunnen duren :P.
YouTube: Pizza Spleef
of andere minigames van SethBling (er zijn er genoeg)

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 19:42
Of YouTube: Hypixel en ofc zijn er nog veel meer pvp maps

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viperkesvp
  • Laatst online: 07-10 08:11
kami124 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:34:

Wij hebben op onze laatste lan party het spel "shopping list" gespeeld. Komt er eigenlijk op neer dat iedereen een x aantal items moet verzamelen. Sommige items zijn makkelijk te minen, anderen zijn complexer en moeten een aantal crafting processen doorstaan. De eerste die over alle items beschikt is de winnaar.

Wij hebben gebruik gemaakt van de item frame (http://minecraft.gamepedia.com/Item_Frame) om alle items in te presenteren die gezocht moesten worden. Elke speler had zijn eigen matrix van item frames waarop hij zijn gevonden / gemaakte items kon hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

Of je doet een ABBA tournament:
What is ABBA Mining? Glad you asked!
ABBA Mining is a style of caving introduced by VintageBeef, where two or more members go caving for a set period of time, collecting ores with silk touch. Each ores is assigned a certain number of points. At the end, the participants tally their points and the winner takes all the loot gathered by ALL parties. This competitive style of caving was inspired by a song called "The Winner Takes it All" by the Swedish band ABBA, hence the name. (NO, I didn't come up with ABBA Mining, as said, VintageBeef invented it)

PvP is NOT allowed and all participants typically make use of potions or Ender Pearls if they so choose.
videootje: YouTube: Hypno HermitCraft E109: ABBA vs Xisuma!!!

[ Voor 5% gewijzigd door E-Rick op 21-01-2014 20:18 ]

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Becky1360
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-10-2022
Vandaag nieuwe map gestart nu ongeveer 10 minuten geleden.
maken grote stad tegen de zombies.
doe je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 108% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viperkesvp
  • Laatst online: 07-10 08:11
Engineer schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 09:51:
Op zich ben ik na een jaar+ minecraften behoorlijk uitgeminecraft. Tijden 1on1 gespeeld met iemand op een eigen server. Misschien is het nog eens lollig om met wat volk van GoT wat te rommelen :)

Server: mctweakers.net (100%-vanilla, niet-bukkit, versie 1.7.4, 24/7 up)

Leeft uw uit allen ;) :9
De gewone minecraft kan inderdaad wel wat saai worden, het zijn vooral die talloze mods die het interessant maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Ok, dus ik heb een paar Wither Skulls nodig om die boss op te roepen (Direwolf20 modpack). Heb nu al een paar van die skelly's gehad maar nog geen enkele skull te pakken gekregen. Ze spawnen ook ontzettend traag, weet iemand hoe je dit kan versnellen (het spawnen eventueel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21
In vanilla doe ik het volgende:

- Vind een nether castle ding
- sloop de muren e.d. zodat je goed overzicht hebt plus meer spawnruimte voor skeletten
- Loop van de ene kant van het kasteel naar de andere zodat ze kunnen spawnen.
- Rise and repeat. :)

Kost helaas wel tijd.

En om het extremer te doen kan je alles behalve het kasteel met half slabs bedekken zodat er geen mobs om het kasteel heen spawnen zodat je meer kans hebt op wither spawns.

En uiteraard LOOTING 3 zwaard.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
ik meen dat het een 3% droprate is dus je bent nog wel even bezig. met looting3 is het volgens mij 9%

als je trouwens alleen de nether star wil is er een minder ethische maar veel makkelijkere manier voor. kost je wel een tripje naar het bos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Nee ik heb dat ding nodig waarmee je uiteindelijk ook die builder's wand kan maken. Ben even de naam kwijt. Maar ik ga dus maar even grinden, heb gelukkig al Looting 3 op mijn zwaard :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Division Sigil.

Ik zou voor de builders wand een mooie mystcraft age maken, liefst flatland zodat je de thaumcraft dungeons goed ziet. Dan kistjes looten en je hebt zo een builders wand te pakken (of een division sigil).

Als je toch voor skulls wil gaan:
Tinker's construct heeft een cleaver met beheading enchant, die zou een veel grotere kans hebben op het droppen van skulls dan een looting wapen.

En je kan die wither skeletons natuurlijk vangen in een re-usable safari netje en dan spawnen met die auto-spawner (wel op exact kopie zetten). Kost dan wel 400 of 500 mob essence per spawn, wellicht dat het daarom langzaam bij je gaat? Ik kill ze gewoon met die grinder en krijg af en toe ook een skull. Binnen 5 min heb ik meestal wel 3 skulls te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Cleaver versnelt dat proces inderdaad flink, heb door de tijd heen al behoorlijk wat hoofden door chests slingeren. :+

Dat zou ik sowieso doen dus.

Je kan inderdaad ook een goeie age maken. Heb daar ook al best wat goeie dingen mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Een age maken wil ik wel doen, maar ik wil die pages er niet in cheaten eigenlijk. Mag dan wel server admin zijn, maar wil echt niet cheaten met dit soort dingen :) Jammer genoeg ook niet veel pages gevonden nog dus mweh.

Die cleaver klinkt goed! Daar ga ik vanavond eens mee aan de slag! Thanks!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Soepstengel schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:40:
Een age maken wil ik wel doen, maar ik wil die pages er niet in cheaten eigenlijk. Mag dan wel server admin zijn, maar wil echt niet cheaten met dit soort dingen :)
in dit geval snap ik het maar voor bijvoorbeeld een mining age "cheat" ik altijd de age in, gewoonweg om de server de zooi te besparen.

Ik probeer altijd een eternal day mushroom island single biome flat world te maken, zo krijg je geen mobs die troep oppakken en de zooi laggen. geen caves en in de configs van MFR en railcraft surface pools uitzetten. dit zorgt er voor dat er geen liquids zijn die updates doen. Dat is de grootste klapper op je tickrate.

Mensen gebruiken toch wel quarries, dan kun je het maar net zogoed servervriendelijk maken.

Wij hebben hetzelfde gedaan met nether pumps. Dat doen we gewoon niet, zelfs de enderthermick pump zorgde per stuk voor 4ms erbij. aangezien je maar 50 ms hebt om iets mee te doen, besloten we gewoon een creative tank aan een publieke endertank te hangen.

Wederom, mensen pompen toch wel, als je iets tofs wil maken gebruik je gewoon farms of zo, maar als je wat magmatics wil, fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik ga hem hier toch even neergooien aangezien er door de talloze pagina's online er niet echt wijs uit te worden is.

Ik wil voor een maatje en mij thuis een FTB server neerzetten. Het is een oude Core2duo cpu van 3 ghz, 2GB ram en een 320GB hdd. Meer dan zat voor 2 personen FTB. De upload is 6MBit wat ook meer dan zat moet zijn. Het enige wat nog moet blijken is de stabiliteit van een particuliere verbinding.

Nu kan ik allemaal windows versies installeren maar het lijkt duidelijk dat linux het minste gewicht op de specs legt. Windows daarintegen bied weer veel gemak vanuit gebruiksvriendelijkheid.

Zeggen jullie ga lekker voor windows want je speelt maar met 2 personen of is het echt beter om maar even door de zure appel te bijten en een ubuntu server te installeren? Het gaat me wel lukken maar het is gewoon meer prutsen dan met een windows distro...

Het verbaasd me eigenlijk dat er nog geen kant en klare linux distro's zijn met minecraft ingebakken. Of kent iemand toevallig zo'n distributie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

kbloem schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:23:
Ik ga hem hier toch even neergooien aangezien er door de talloze pagina's online er niet echt wijs uit te worden is.

Ik wil voor een maatje en mij thuis een FTB server neerzetten. Het is een oude Core2duo cpu van 3 ghz, 2GB ram en een 320GB hdd. Meer dan zat voor 2 personen FTB. De upload is 6MBit wat ook meer dan zat moet zijn. Het enige wat nog moet blijken is de stabiliteit van een particuliere verbinding.

Nu kan ik allemaal windows versies installeren maar het lijkt duidelijk dat linux het minste gewicht op de specs legt. Windows daarintegen bied weer veel gemak vanuit gebruiksvriendelijkheid.

Zeggen jullie ga lekker voor windows want je speelt maar met 2 personen of is het echt beter om maar even door de zure appel te bijten en een ubuntu server te installeren? Het gaat me wel lukken maar het is gewoon meer prutsen dan met een windows distro...

Het verbaasd me eigenlijk dat er nog geen kant en klare linux distro's zijn met minecraft ingebakken. Of kent iemand toevallig zo'n distributie?
Voor 2 mensen zou ik niet al te moeilijk doen en gewoon een windows versie erop knallen :).

Als je toch liever ubuntu wilt gebruiken, is hier wel een goede tutorial te vinden:
http://forum.feed-the-bea...-server-setup-guide.1290/

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Jerry schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:32:
[...]

Voor 2 mensen zou ik niet al te moeilijk doen en gewoon een windows versie erop knallen :).

Als je toch liever ubuntu wilt gebruiken, is hier wel een goede tutorial te vinden:
http://forum.feed-the-bea...-server-setup-guide.1290/
Thanks voor die link. Ik ga het toch maar eerst proberen. Mocht ik neigingen krijgen om de laptop door de ramen te gooien kan ik altijd nog voor windows gaan :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r-v
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-07 09:40

r-v

Ik kwam dit tegen: http://minecraft.codeemo.com/
Weet alleen niet of het te combineren is met FTB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
r-v schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:09:
Ik kwam dit tegen: http://minecraft.codeemo.com/
Weet alleen niet of het te combineren is met FTB
Thanks die gaan we proberen!

Ik heb onderstaande beknopte handleiding gevonden voor Feed the Beast in MineOS

Assuming you're on 0.6.0, it's relatively simple.
1. Load the web management interface and log in.
2. Go to the Manage Profiles tab.
3. Click the button labeled Create Custom Profile.
4. Enter a profile name (DO NOT use spaces, I made this mistake!)
5. Select Archive containing runnable jar
6. Download URL: Go to http://feed-the-beast.com/server-download and get the link for the version you wish to download. If you want to use non-recommended versions, you'll need to get those links from the launcher.
7. Save Download as: Enter an appropriate filename, I usually use modpackname_server_###.zip (where ### is the version such as 113) to keep track of what's what.
8. Jarfile to run: type ftbserver.jar
9. Add whatever command line arguments you want
10. Click submit
11. Go to the Create new server tab
12. Enter a name and select the group ownership, click Next
13. Fill out the server-properties as desired, click Next
14. Select your newly created FTB profile, and fill out the rest of the fields as desired, click Submit

That's it! Enjoy your new server. :) (Don't forget to start it up and open the port(s) through the firewall!)
Important note: If you make any FTB-specific config changes, be sure to make them in /var/games/minecraft/profile/[your FTB profile]/config. Otherwise if you make the changes under /servers/, your changes will be overwritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Hmm, ik denk dat 2GB voor een beetje FTB pack (bijvoorbeeld Direwolf20) wel aan de krappe kant is hoor! Heb ongeveer een soortgelijke setup alleen met 4GB en daar spelen nu in totaal 4 mensen op, als we allemaal tegelijk online zijn zal dat best wel merkbaar worden denk ik (heeft vooral ook met de CPU te maken denk ik).

Het is aan te raden om met Linux aan de slag te gaan, die verbruikt veel minder resources op zichzelf waardoor je meer over houdt voor je Minecraft server. Zeker met een FTB modpack; hoe meer je over houdt voor Minecraft hoe beter. Daarnaast ook een leuke bezigheid om dat draaiende te houden (vind ik persoonlijk dan).

Gisteren de Skulls gevonden voor de Wither boss, die cleaver werkt inderdaad een stuk beter! Tip: fortresses spawnen vaak in dezelfde horizontale en verticale lijnen van elkaar, dus een ander fortress kan je op die manier snel vinden. Wither boss gespawned en zelf helemaal voorzien van sterk armour, maar goede dag zeg, wat een drama! Ik had hem wel een stukje bij mijn base vandaan gespawned maar niet ver genoeg, eind resultaat was dat mijn voorgevel weg was en mijn complete animal farm. Meerdere keren dood gegaan en daardoor ook mijn dure armour en items kwijt geraakt helaas. Spawn dat ding ver weg, zorg dat je iets tegen die poison hebt en zorg dat je in ieder geval met z'n tweeën ben :P Volgende keer toch iets beter voorbereidenx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Zo was ik mijn eerste Wither boss kwijt geraakt in onze mining age. Netjes beneden zo'n quarry hole een wither spawn plekje gemaakt en aftellen maar. Na de *BOOM* een kort gevecht op de grond en hij was airborn. Ik met mijn power armor er achter aan maar uiteindelijk was die wither debuff me toch fataal geworden. Na een respawn en mijn items weer gevonden te hebben was de Wither boss nergens meer te vinden. Ik heb een uur lang rondgevlogen maar niks, nadaa.

Had de conclusie gestrokken dat hij op een of andere manier despawned was, UncleMel zei toen al dat die mobs niet despawnen. Paar dagen later zie ik een andere speler in de chat "WTF, wither in the mining age?" Dus ik er snel naar toe maar de "vogel" was weer gevlogen.

Weer een paar dagen later vertelde ik een andere speler het verhaal.. Hij eerst lachen dat ik dood was gegaan met mijn power armor aan maar ging toen zelf op zoek naar de Wither. Tijdje later had hij hem te pakken en wat denk je? Ging hij zelf ook dood! Uiteindelijk het maar samen af gemaakt.

All in all kan je je dus best vermaken met dit soort grappen. Gisteravond nog samen met Venxir mijn Ghast spawner room onveilig gemaakt. Tot je net een paar Ghasts te veel spawned, je power armor overheat van al het schieten en vuur op de grond... en je beide dood gaat. Ach, wel lol gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r-v
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-07 09:40

r-v

Soepstengel schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:35:

Het is aan te raden om met Linux aan de slag te gaan, die verbruikt veel minder resources op zichzelf waardoor je meer over houdt voor je Minecraft server. Zeker met een FTB modpack; hoe meer je over houdt voor Minecraft hoe beter. Daarnaast ook een leuke bezigheid om dat draaiende te houden (vind ik persoonlijk dan).
Zo heb ik een direwolf server op een ubuntu vps draaien met 4gb ram (3 voor ftb).
Met 10 spelers online ook nog niet echt last gehad van lag (behalve bij exploren dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
r-v schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:36:
[...]

Zo heb ik een direwolf server op een ubuntu vps draaien met 4gb ram (3 voor ftb).
Met 10 spelers online ook nog niet echt last gehad van lag (behalve bij exploren dan)
Met explorer merk ik het inderdaad wel, maar ik zie ook dat sommige machines best wel een impact hebben op de lag in het algemeen. Overigens was er een speler gisteren die ergens in een village gesettled was en het viel me op dat er elke keer als hij online was een lagfest begon. Met opis ben ik er toen achter gekomen dat er een Apiary in de village enorm stond te laggen, geen idee waarom. Ding verwijderd en het ging weer goed.

Anyway, ik zit eraan te denken om ook misschien een VPS te gaan regelen. Denk dat de CPU het simpelweg niet zo goed aankan. Nog even over nadenken alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Nou ik heb nu een aantal uurtjes met MineOS zitten spelen en dat is best een verademing. Setup is heel erg straight forward, de configuratie ook en de manier waarop je gamerules ed kunt invoeren gaat ook makkelijk. Ik heb met mn 2GB RAM 1800 over en er 1536 aan FTB toegekend. CPU lijkt het allemaal makkelijk te trekken en mijn 6Mbit UPC lijntje ook wel. De laatste is het geen waar ik in de toekomst nog wel wat problemen zie. Hopen dat ze snel met glasvezel bij ons komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Laatst online: 09:09
Wacht maar tot je een paar automated farms hebt en een ME netwerk, dan is je cpu zo 100% bezig :)

Je UPC lijntje zou ik niet zo bang voor zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-10 14:06

JanvD

Portretfotograaf

Engineer schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 09:51:

[...]
Server: mctweakers.net (100%-vanilla, niet-bukkit, versie 1.7.4, 24/7 up)

Leeft uw uit allen ;) :9
[...]
Ik weet niet of er meerderen gaan spelen, maar ik geef het wel een kans...
heb al een plekje gevonden om te beginnen.

Zijn er nog plannen voor deze server? Community stuff enzo?
Regels, pranks enzo?

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Ik zou er ook graag beginnen, aan de ene kant lijkt het me wel leuk dat er iets van beveiliging opzit zodat we ook grote builds kunnen doen met elkaar en bijv een netherhub kunnen opzetten zodat niet alles gejat word. Zou je misschien de seed hier neer kunnen zetten? Zou graag in de jungle willen zitten is het namelijk wat makkelijker te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Klinkt als een anarchy server wat ook wel weer leuk kan zijn :)

Om een vast groepje mensen aan te trekken zal je toch wat beveiliging moeten bieden denk ik. Helemaal als het een open server is zonder whitelist oid.

Zelf geen interesse in vanilla servers maar veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Venxir! Server ligt plat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Server lijkt weer up te zijn smitty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Zijn we geupgrade? Ik kan niet inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een smeltery gemaakt en ik heb daar nu Alumite inzitten. Ik weet alleen niet hoe ik het eruit krijg. Ik ben vergeten om blank casts te maken.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Gewoon een ingot op de casting table en dan gaan? Dan krijg je een ingot cast en kan je Alumite ingots maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

kbloem schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:02:
Ik heb een smeltery gemaakt en ik heb daar nu Alumite inzitten. Ik weet alleen niet hoe ik het eruit krijg. Ik ben vergeten om blank casts te maken.

Iemand?
Je kan ander spul erbovenop gooien. Dan klik je op de liquid (in de smeltery) die je eruit wilt hebben, degene die het laagst zit komt er het eerste uit :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Lekker bezig op m'n server! Begonnen met de bouw van een enorme tempel. Al eens eerder gedaan maar nooit af gekregen. Elke verdieping heeft netjes een vloer en er zijn in totaal 9 verdiepingen. De onderste verdieping meet 79 x 84 blocks en elke verdieping wordt 8 blokken kleiner. Het gebouw staat maar de belichting moet nog in zijn geheel aangebracht worden. De bovenste verdieping gaan een aantal graf tombes bevatten en het plan is om de gehele tempel in een soort van Indiane Jones achtig iets te veranderen met vallen, puzzels en schatten. Maar dat gaat nog wel even duren ;) Bovendien zit de hele tempel vol met mobs nu, dus dat wordt leuk weg schieten met mijn lightning wand als het zover is :D

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5137399/temple_build1_thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Smitovic schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:42:
Zijn we geupgrade? Ik kan niet inloggen
Nope, nog steeds .11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Bizar, want als ik probeer te joinen krijg ik een lijst van mods die ik blijkbaar niet heb/niet up to date zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ook gek. Ik heb aan mijn FTB clients niets veranderd sinds gister en het werkt gewoon.

Misschien even force update aanzetten en opnieuw laten downloaden? Vergeet dan niet de versie op .11 te zetten in de FTB client.

Lochpatje logged net ook in btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Yea ik zie wel dat er mensen zijn ja... Ik download de modpack wel opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Jerry schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:20:
[...]

Je kan ander spul erbovenop gooien. Dan klik je op de liquid (in de smeltery) die je eruit wilt hebben, degene die het laagst zit komt er het eerste uit :).
Thanks again! Is gelukt!

Edit: als ik twee cobalt heb en twee ardite, is dat al genoeg voor een pickaxe of een zwaard ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Kenny_026 op 01-02-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in de titel staan PC/X360 maar omdat die ondertussen ook uit is voor de ps3 vroeg ik mij af of er mensen zijn op dit topic die het op de ps3 spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:52
Iemand die me een ip van een direwolf20 server kan geven? Lijkt me leuk om daar eens mee te starten. Enkel nog maar FTB Unleashed gespeeld. Of me het IP PM'en mag ook.

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
zo, en vanavond maar beginnen met Attack of the B-Team.. klinkt als een leuke modpack. Minder tech is altijd beter.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 25-09 16:34
BDoubleO kwam bijna klaar toen hij alle opties zag.. "It's a builders dream!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 09:28
Kreekje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:18:
Iemand die me een ip van een direwolf20 server kan geven? Lijkt me leuk om daar eens mee te starten. Enkel nog maar FTB Unleashed gespeeld. Of me het IP PM'en mag ook.
Ik zou Soepstengel even een pb'tje sturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag dus voor het eerste begonnen met minecraft , ben meteen aan het minen geslagen.

En vroeg me af of ik het een beetje goed heb gedaan kwa opbrengst of dat ik iets fout doe..

Ben een avondje bezig geweest en de opbrengst is

- 10 Gold
- 7 Diamond
- 63 Lapis Lazuli
- Stuk of 250 Redstone
- Stuk of 300 Iron

Ik mijn dus telkens 3 blokjes naar beneden en dan maak ik een grote ruimte ( 15 blokken lengte , 8 breed , 6 diep) dan ga ik weer 3 blokken naar beneden en doe ik weer hetzelfde tot ik bij het onbreekbare gedeelte ben. (tot mijn verbazing nog geen lava tegengekomen).

Is dat beetje een goede manier , of is er een "betere"

Moet wel zeggen dat ik er giga veel plezier in heb ook al ben ik solo bezig , had ik niet verwacht..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ligt er ook een beetje aan wat je wilt. Als je net begonnen bent wil je graag wat kool en iron, maar in een later stadium heb je liever diamond.

Iron vind je overal wel en is in mijn ogen eigenlijk teveel van te vinden. :P Dat is not zo'n probleem dus.

Voor diamond ga ik meestal naar layer 11 en dan maak ik als eerst een lange gang, gewoon zo hoog dat je er door kunt lopen. Dan ga ik naar het begin en ga ik links of rechts weer een hele lange gang maken. Na een tijdje loop ik terug naar de eerste gang die ik heb gemaakt, ga ik 3 blokjes verder weer 2 gangen links en rechts maken en zo door.

Zo zou het er van boven af dan uit zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QMFJLKHZ.jpg
Kan ook nog ingame screenshot maken maar heb de pc zo niet bij de hand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hapkoek schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 00:11:
Ligt er ook een beetje aan wat je wilt. Als je net begonnen bent wil je graag wat kool en iron, maar in een later stadium heb je liever diamond.

Iron vind je overal wel en is in mijn ogen eigenlijk teveel van te vinden. :P Dat is not zo'n probleem dus.

Voor diamond ga ik meestal naar layer 11 en dan maak ik als eerst een lange gang, gewoon zo hoog dat je er door kunt lopen. Dan ga ik naar het begin en ga ik links of rechts weer een hele lange gang maken. Na een tijdje loop ik terug naar de eerste gang die ik heb gemaakt, ga ik 3 blokjes verder weer 2 gangen links en rechts maken en zo door.

Zo zou het er van boven af dan uit zien:
[afbeelding]
Kan ook nog ingame screenshot maken maar heb de pc zo niet bij de hand. ;)
Ik ben nu op zoek naar diamond en gold , maar ik ga jouw manier ook wel even proberen straks want die klinkt ook zeer goed want dan mis je helemaal niets...

Op mijn manier , njaah ik pak wel hele grote open ruimtes maar denk telkens van goh wat nou als er naast deze stone een diamond ligt haha :+ ..

Ik word wel ziek van al dat Cobblestone zeg , heb nu echt al 7 kisten vol met cobblestone staan..

En dat iron vind je inderdaad overal , net zoals dat coal eigenlijk...

Wel net een ongelukje toen ik in 1 ruimte vergeten was om wat fakkels op te hangen , ik klim naar beneden.. BAM stond er een creeper ;( ...

Edit:
Vind ik precies op dit moment een Ore met 8 Diamonds erin :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Bedoel je niet een vain met 8 ores erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 00:26:
Ook goed :+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ja wat je ziet is dat diamond dus meestal in groepjes van 4-8 zit ofzo. Dus hele kamers uitdiggen is onnodig, daarom laat ik er steeds 2 blokken tussen. Wat zie je uit eindelijk toch wel als er iets zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick

E-Rick

Voor de mensen die net beginnen, in de Minecraft wiki is een schat aan informatie te vinden over verschillende mining-technieken.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Megamind schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 00:26:
Als je dan toch gaat verbeteren doe het dan goed.. vein. Vain is heel iets anders en heeft niets met mineral deposits te maken ;)

Doet mij trouwens terugdenken aan mijn eerste weekje Minecraft. Ik had dezelfde vragen en was erg enthousiast als ik weer een nieuw type mineraal gevonden had. En redstone ore was ook geniaal. Als je er met je vuist op tikt ging de ore een beetje gloeien. En naar buiten gaan als het nacht was? No way, ik wist namelijk nog goed wat er de allereerste nacht gebeurd was, en erg fijn was dat niet.

Good old times :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Ik ben van plan om een puur vanilla minecraft server op te zetten. Sowieso met whitelist maar voor de rest geen poes pas. Zijn er mensen die geïnteresseerd hierin zijn en misschien mij willen helpen met het opzetten van de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:21:
[...]

Als je dan toch gaat verbeteren doe het dan goed.. vein. Vain is heel iets anders en heeft niets met mineral deposits te maken ;)

Doet mij trouwens terugdenken aan mijn eerste weekje Minecraft. Ik had dezelfde vragen en was erg enthousiast als ik weer een nieuw type mineraal gevonden had. En redstone ore was ook geniaal. Als je er met je vuist op tikt ging de ore een beetje gloeien. En naar buiten gaan als het nacht was? No way, ik wist namelijk nog goed wat er de allereerste nacht gebeurd was, en erg fijn was dat niet.

Good old times :)
Ik ben de eerste nacht niet buiten geweest , ik ben als een gek hout gaan verzamelen in het daglicht waardoor ik een klein blokhutje kon maken.
Tweede dag matriaal gemaakt en meteen begonnen met minen , niet erg veel buiten geweest nu ik erover nadenk ... Alleen als mijn eten op is dan ga ik weer wat brood bakken.

Nu heb ik wel een leuk uitdaging , ik ben op layer 11 een meer tegen gekomen maar precies daar boven op layer 18 zit een lavastroom.

Nu wil ik die mooi in elkaar laten lopen zodat ik meteen wat obsidian heb om te enchanten.

Hoe ik dat ga doen , dat word de mysterie.

-If water flows into a lava source block then obsidian is created. The lava spring is destroyed in the process, so unlike cobblestone it is not continuous and renewable.

-If vertically falling water touches a lava source block on any side obsidian is created - even if the water would not run into the lava's square...

Als het nou andersom was geweest dan was het beter geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Dat wordt emmertjeswerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Precies, emmertjeswerk. Je weet dat je water en lava source blokken met een emmer kan opscheppen en zelf ergens weer kan neerleggen? Kan je wat makkelijk een obisidian generator maken.

Denk trouwens dat de redstone truuk ook nog werkt! Meer info over obsidian farmen (weer de wiki ;) http://minecraft.gamepedia.com/Tutorials/Obsidian_farming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer

Engineer

Software

.

[ Voor 112% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer het lava te pakken maar het lukt niet echt , ik lees nu ook dat het alleen bij stilstaande lava kan..

Hoe kan ik dan mijn lava stilstaand maken? , want ik had het nu mooi omgeleid naar een speciaal bad daarvoor alleen het wilt niet stilstaan

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:24:
Ik probeer het lava te pakken maar het lukt niet echt , ik lees nu ook dat het alleen bij stilstaande lava kan..

Hoe kan ik dan mijn lava stilstaand maken? , want ik had het nu mooi omgeleid naar een speciaal bad daarvoor alleen het wilt niet stilstaan
Je hebt source blokken voor fluids en flowing blokken. Je kan alleen de source blokken oppakken. Flowend lava kan je dus niet oppakken je zal terug naar de source moeten. Voor water is het een iets anders verhaal, die kan je omzetten naar een source blok voor lava kan dat echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:41:
[...]

Je hebt source blokken voor fluids en flowing blokken. Je kan alleen de source blokken oppakken. Flowend lava kan je dus niet oppakken je zal terug naar de source moeten. Voor water is het een iets anders verhaal, die kan je omzetten naar een source blok voor lava kan dat echter niet.
Dus als ik het goed begrijp , heb ik niets aan die honderd lava blokken die stromen maar alleen die ene waar het begint?.

Dat is zuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Precies, lava kan je niet dupliceren.

Wel is er een redstone truukje wat je kan gebruiken om obsidian te krijen, daarbij consume je de lava niet geloof ik, maar wel de redstone. Heb ik een paar posts hierboven nog gelinked naar de wiki. Even ctrl+f redstone doen op die pagina.

[ Voor 8% gewijzigd door Racemol op 05-02-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El
Racemol schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:06:
Precies, lava kan je niet dupliceren.

Wel is er een redstone truukje wat je kan gebruiken om obsidian te krijen, daarbij consume je de lava niet geloof ik, maar wel de redstone. Heb ik een paar posts hierboven nog gelinked naar de wiki. Even ctrl+f redstone doen op die pagina.
Dat truukje werkt :D

Wel meteen die dingen weg gegooid want met zo'n truukje vind ik het niet echt leuk..

Ben wel net 3 uur bezig geweest omdat ik op layer 12 opeens in een tunnel/grottensysteem kwam..

Ik dacht daar ga ik wel even doorheen , uren bezig geweest om alle goede dingen te minen en ruim 240 fakkels geplaatst..
En nog niey alles gehad!! ..

Geweldig spel!!!

Enige wat ik jammer vind is dat ik zeer weinig endermans tegen kom , en als ik ze al tegen kom en 1 kill dan verplaats die precies op het moment als ik hem dood , en dus die enderpearl kwijt ben... Jammer

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2014 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 11:09
Het wordt tijd van 1.0.14 eens uitkomt voor DW20 FTB pack pff. Ze willen niet meer opschieten de laatste tijd.
Onze server draait nog op .11 maar ik wil graag extra bees en trees erbij :P

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik speel tech world en ik heb een quarry gemaakt. Hoe kan ik items nu zonder pipes naar mn fabriek krijgen? Eerder gebruikte ik altijd ender chests met kleurcodes. In Tech World 2 zitten alleen maar de vanilla ender chests en daar kan ik geen pipes op aansluiten. Tesseracts zitten er ook in maar die pikken op één of andere manier geen items. Ik heb wel een frequentie ingesteld en op send recieve ingesteld maar de items die uit de quarry komen worden niet geaccepteerd door dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Zit Applied Energistics in die modpack? Dan kan je een Quantum Link maken (heb je meteen ook wat aan je dirt: om een singularity te maken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
darkmage schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:33:
Zit Applied Energistics in die modpack? Dan kan je een Quantum Link maken (heb je meteen ook wat aan je dirt: om een singularity te maken ;) )
Ga ik naar kijken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Tesseracts werken niet (meer) met buildcraft pipes. Om nou direct een QL te maken voor wat quarry output lijkt me een beetje overdreven. Daar naast gebruiken die dingen 40 MJ/t / 400 RF/t per QL aan power.

Wat je met tesseracts moet doen is de itemducts van Thermal Expansion gebruiken ipv buildcraft pipes, dan werkt het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Dan moet je wel de output van de quarry in een kist laten gaan, en daar de itemduct op aansluiten, anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Racemol schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:54:
Tesseracts werken niet (meer) met buildcraft pipes. Om nou direct een QL te maken voor wat quarry output lijkt me een beetje overdreven. Daar naast gebruiken die dingen 40 MJ/t / 400 RF/t per QL aan power.
Niks wat je met een paar high-voltage solar-arrays niet kan oplossen :)

Zelf heb ik per 4 quarries dan 8 high-voltage solar arrays, 2 mfsu's, een quantum link en wat los spul. Elke 2 dagen verplaatsen en dan afvragen waarom je 10M cobblestone hebt na een week :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Racemol schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:54:
Tesseracts werken niet (meer) met buildcraft pipes.
sinds wanneer? je kan toch gewoon 4 quarries met 1 tesseract, 3 pipes en wat redstone conduits plaatsen. send items/receive energy en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Uncle Mel schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:05:
[...]

sinds wanneer? je kan toch gewoon 4 quarries met 1 tesseract, 3 pipes en wat redstone conduits plaatsen. send items/receive energy en klaar?
Sinds TE3 slikt de tesseract geen buildcraft pipes meer, alleen maar itemducts voor items. Wat jij zegt kan dus wel alleen moet je itemducts gebruiken. Of werken buildcraft pipes weer? Ik weet in het begin op onze server had ik mijn quarry op de old fashioned way aangesloten met buildcraft pipes, maar die items gingen er mooi niet in. Kan zijn dat het inmiddels gefixed is / compatible is gemaakt natuurlijk.

En je hebt dan idd ook een kist er bij nodig want de quarry slikt weer geen itemduct als output :)

Zelf zet ik trouwens gewoon enderchests op de quarries en in mijn storage room "zuig" ik die weer leeg met een AE import bus of itemducts naar een AE interface (of beide opties, zoals ik het nu heb, zie graag items vliegen).
darkmage schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:54:
[...]

Niks wat je met een paar high-voltage solar-arrays niet kan oplossen :)

Zelf heb ik per 4 quarries dan 8 high-voltage solar arrays, 2 mfsu's, een quantum link en wat los spul. Elke 2 dagen verplaatsen en dan afvragen waarom je 10M cobblestone hebt na een week :p
Dat is zeker een oplossing.
Ik vind het zelf alleen veel handiger om alleen 4 quarries, een tesseract en wat kisten te verhuizen dan een geheel EU netwerkje + Quantum bridge multi structure mee te verhuizen. Wel leuk om te zien wat voor systemen iedereen bedacht heeft :)

[ Voor 23% gewijzigd door Racemol op 06-02-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Het is me gelukt met buildcraft pipes naar een kist, itemduct naar een tesseract.

Thanks allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Als je die kist tegen je quarry aan zet heb je die pipes niet nodig (behalve als je nog wil filteren enzo). In ieder geval goed om te horen dat het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
zand, cobblestone en grind gaat in een void pipe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Ik begin steeds meer die itemducts te gebruiken. Alles wat met buildcraft pipes kon, kan ook met itemducts. Ik moest alleen opnieuw leren hoe het werkt.

Niet zozeer om je te verbeteren hoor, gewoon om te delen wat er allemaal kan. Buildrcaft pipes werken natuurlijk al jaren prima.

Je kan een filter zetten (pneumatic servo) op een in/uitgang van een duct. Als je die duct dan koppelt aan een nullifier (of trash can van extra utils) heb je al een voidpipe oplossing. Met vacuum en dense modes op die duct kan je slimme constructies maken waar items "more likely" heen gaan etc. Het mooie vind ik dat items alleen maar door de ducts gaan als er ook een plek is waar ze heen kunnen. Als die er niet is, extract de duct het item gewoon niet.

Gister toevallig een IC2 ore washing plant gemaakt en daarbij was mijn doel alleen maar itemducts gebruiken, geen buildcraft stuff of AE. En het is gelukt!

Alles is geautomatiseerd van het transporteren van de macerator outputs naar de ore washing plant en vanaf daar gaat de washed dust naar de thermal centrifuge en de tiny piles of dust naar packagers (van Factorization) om er per 9 weer dust van te maken. Vanaf de thermal centrifuge gaan de dusts naar een oven (die wel met AE gedaan, mijn smeltery was niet zo makkelijk met ducts te bereiken ;) ) en de tiny piles gaan weer naar de packagers. Totaalsysteem bestaat uit 2 macerators, 3 ore washing plants, 3 thermal centrifuges en 8 packagers. Best een netjes systeem geworden.. al zeg ik het zelf!

[ Voor 3% gewijzigd door Racemol op 06-02-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Er is een Minecraft film in de planning door Brandon Laatsch, die samen met Freddie Wong toch redelijk bekend is van hun korte videogame gerelateerde filmpjes.
https://www.kickstarter.c...-a-minecraft-feature-film
Ziet er gaaf uit *O*

*edit* En kickstarter gecanceld, want blijkbaar wist Mojang er niet van 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Blitzdoctor op 07-02-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops :p Wel een leuk filmpje, hopelijk kunnen ze er uiteindelijk mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Weet iemand of er iets te doen is aan die barrel en lava glitch? Ziet er lelijk uit...
Pagina: 1 ... 46 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers