Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Iedereen is welkom om mee te bouwen; server hostname is y-ch.at
Vanilla, Normal, Survival, 1.6.2
Indien genoeg spelers wil ik ook weer wedstijden (ultra hardcore) organiseren
[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 12-08-2013 20:49 ]
Ben zelf vandaag in vanilla creative wezen klooien en kwam met dit. Het gebouw is gebasseerd op een screenshot van internet alleen ben de rest eromheen gaan bouwen.

En hier een lucht view zodat je kan zien dat het allemaal in scene gezet is.

Sneeuw kon ik helaas niet neerleggen wat dat smelte te snel, helaas.
Hier nog wat oudere gebouwen die in deze wereld in de buurt staan. Nogmaals dit is mijn creative wereld waarin ik nieuwe dingen probeer (voordat ik het in survival doe) van redstone tot bouwstijlen.
Landelijk met grote kelder waar de hekjes in de fundering ook de ramen van de kelder zijn.

Moderne stijl, ook met grote kelder met opslag.

Overzichtje van de bovenstaande gebouwen.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Gamebuster schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:47:
Na een week of 2 met z'n 4en op een vanilla survival server:
[afbeelding]
Iedereen is welkom om mee te bouwen; server hostname is y-ch.at
Vanilla, Normal, Survival, 1.6.2
Indien genoeg spelers wil ik ook weer wedstijden (ultra hardcore) organiseren

[ Voor 58% gewijzigd door Gamebuster op 21-08-2013 20:38 ]
Gisterenavond een Nether Fortress gevonden, weggevlucht via een portal en ergens boven de oceaan uitgekomen. Meer dan 30 minuten rechtdoor zwemmen (later lopen) eer ik in bekend gebied was
Hmz, OK, ik dacht dat er een soort free camera mode of zo was waar ik het bestaan niet van kende.mux schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:54:
Pillar maken, slim gebruik van F5 en F8, etc.?
Kan wel met zombes modpack, maar dat kan wel eens gezien worden als cheaten.YellowOnline schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:59:
[...]
Hmz, OK, ik dacht dat er een soort free camera mode of zo was waar ik het bestaan niet van kende.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Na een jaar of 3 (?) niet te spelen wel een ander spel geworden zeg!
Ik zag hetKroketje schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:09:
Ik ben sinds gister ook actief op de kutcomputers server als Xenolifo. Ik hoop op een voorspoedige spelontwikkeling en fijne samenwerking!
Server is weer op y-ch.at btw (maar dat wist jij al)
Host waarheen ik was verhuist zat vol DDoS aanvallen. Begon lagvrij tot ze DDoS hadden. Nu eigen server met ramdisk gemaakt: werkt verassend goed!
Ja klopt. Zelfs ik houd het amper bij, ondanks dat ik het spel regelmatig speel en de complete wiki uit mn hoofde kende.YellowOnline schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:13:
Ik heb nog nooit MP gespeeld, dus daar lig ik niet wakker vanEnige mod die ik gebruik is JourneyMap.
Na een jaar of 3 (?) niet te spelen wel een ander spel geworden zeg!
[ Voor 36% gewijzigd door Gamebuster op 21-08-2013 20:45 ]
Zandkasteeltjes bouwen

Eerst server gesloopt; ik had recent mn server verplaatst naar een ramdisk met sync naar normale HDD. Bij herstarten was echter syncen van ramdisk naar hdd mislukt, waardoor ik een dagen oude world over had. Ik dacht: no worries bro, i've got backups! Dus ik open de backups map: leeg. Blijkt dus dat-ie de backups-map had overschreven tijdens de ramdisk sync, waarin een lege backups-map zat. Kortom, map kwijt...
In overleg dus maar opnieuw begonnen. Mijn computer deed vervelend dus ik dacht: ik herstart dat ding. Na herstarten blijkt mijn raid setup van mijn game PC dood gegaan te zijn. Ruim een TB aan game installaties en andere niet belangrijke zooi kwijt.
Was ik maar in bed gebleven
Magoed, de server draait weer en de backups worden nu goed opgeslagen. Hopelijk gaat het nu wel goed
[ Voor 70% gewijzigd door Gamebuster op 24-08-2013 21:06 ]
edit:
Minecraft is weer online
Voor diegene die probeert te connecten: Je minecraft is te oud. Indien je nog niet de nieuwe launcher heb, ben je niet in staat om te updaten. Je zal dus met de nieuwe launcher de nieuwe minecraft moeten downloaden (versie 1.6.2)
Zie: http://minecraft.net/download
[ Voor 85% gewijzigd door Gamebuster op 25-08-2013 23:01 ]
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Nooit van gehoord, is me zelf nooit opgevallen. Lijkt me toevalSoepstengel schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:15:
Even een vraagje. Op mijn server zijn we laatst een end portal tegen gekomen. Maar ik heb het idee dat sinds we dat ding hebben gevonden het steeds vaker onweert! Ik kan er echter niets over op internet vinden, iemand een idee of dat klopt? (Mindcrack server overigens, weet niet of dat er toe doet)
Have fun! Zie je zondag wel weerYellowOnline schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 01:07:
Leuk op de y-chat server! Ik speel even niet tot zondag - ik ga op korte vakantie naar Zeeuws-Vlaanderen

Geïnspireerd op de volgende afbeelding:

Misschien moet je ook eens posten wat je op de server bouwt?
Nog eens geprobeerd op een andere boog:

Net mijn eerste diepe mijnschacht gegraven en gelijk diamant , goud , redstone en blauw spul waar ik ff de naam van kwijt ben
Als je op bedrock kom heb je dan het diepste punt bereikt of kan het verderop nog een stuk dieper zijn ?
En zijn er nog actieve Xbox spelers die een multiplayer "server" hebben lopen ?
Bedrock is het diepste punt inderdaad.Beakzz schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:13:
Als je op bedrock kom heb je dan het diepste punt bereikt of kan het verderop nog een stuk dieper zijn ?
Ga eens diamanten opgravenYellowOnline schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:27:
30xp enchantment op een boog: Punch I
Nog eens geprobeerd op een andere boog:
[afbeelding]
Jammer geen unbreaking of power. Je hebt geen pijlen nodig, maar je boog is in no-time stuk zo
Ik heb liever een power IV met flame II. Pijlen zijn makkelijk aan te komen: Schep (eventueel met fortune III) gravel en mijn kippen farm voor veertjes
Pijlen genoeg met Xeno's Skelly grinder, maar nu kan ik pijlen schieten zonder stacks in m'n bakcpack te moeten houden. En dat ze branden is ook mooi meegenomenGamebuster schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:38:
[...]
Ga eens diamanten opgraven![]()
Jammer geen unbreaking of power. Je hebt geen pijlen nodig, maar je boog is in no-time stuk zo![]()
Ik heb liever een power IV met flame II. Pijlen zijn makkelijk aan te komen: Schep (eventueel met fortune III) gravel en mijn kippen farm voor veertjes
Om te repareren wel duur: heb eens gechecked na slechts 1 pijl te verschieten: 33XP op een aambeeld
Ik verwacht morgen avond de verhuizing, waarna de server dus weer lag vrij zal zijn.
edit:
De nieuwe server draait nu onder het domein: kutcomputers.nl
Dit is omdat het domein y-ch.at ook een site is en de site migreren teveel tijd kost voor nu.
[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 04-09-2013 19:46 ]

Hierbij spawnt iedereen uit elkaar in een zone van zo'n 1000x1000 blocks in een nieuwe map. PvP is de 1e 10 minuten niet toegestaan. (wordt aangekondigd) Difficulty = hard. Je leven vult niet bij wanneer je hungerbar vol is. Hartjes vullen met bijv. gouden appel is wel mogelijk. De kunst is dan om zo lang mogelijk te overleven. Diegene die na 2 uur nog leven worden ge'TP't naar een arena waarin ze moeten strijden tot de dood.
Optioneel: De winnaar krijgt stack aan bottle o enchanting in onze survival map op de server.
Meer info: http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/ultra-hardcore/
[ Voor 19% gewijzigd door Gamebuster op 05-09-2013 11:43 ]
Nog nooit gedaan, maar ik zie dat wel 'ns zittenGamebuster schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:30:
Binnenkort een keertje met z'n allen ultra hardcore proberen?
Hierbij spawnt iedereen uit elkaar in een zone van zo'n 1000x1000 blocks in een nieuwe map. PvP is de 1e 10 minuten niet toegestaan. (wordt aangekondigd) Difficulty = hard. Je leven vult niet bij wanneer je hungerbar vol is. Hartjes vullen met bijv. gouden appel is wel mogelijk. De kunst is dan om zo lang mogelijk te overleven. Diegene die na 2 uur nog leven worden ge'TP't naar een arena waarin ze moeten strijden tot de dood.
Optioneel: De winnaar krijgt stack aan bottle o enchanting in onze survival map op de server.
Meer info: http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/ultra-hardcore/
Wat wel heel jammer en eigenlijk ook wel raar is, gezien het daar juist om draait in update 1.7.Jump schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:16:
Vandaag komt waarschijnlijk een nieuwe snapshot uit, maar deze zal (jammergenoeg) nog niet de nieuwe mapgeneratie bevatten. Wel zal die een hoop gerefactorde code bevatten en bugfixes (zwarte vlakken en dergelijke).
Echter, ook wel begrijpelijk omdat het zo'n ingrijpende features worden wat bij lange na nog niet klaar is en daarom nog niet mogelijk is om in de snapshot te doen.
Want naast nieuwe biomes (Clay Canyon, Redwood Forest, Cliffs, Savannah, Black Forest, Birch Forest en mogelijk Skylands) willen ze veel meer doen namelijk;
- Totaal nieuwe manier van wereld generatie, biomes zijn ingedeeld in zones op temperatuur en de koudste zone kan nooit tegen de warmste komen (dus geen desert naast ijs biomes meer).
- Sneeuw op hoogte, dus besneeuwde bergtoppen.
- Zeldzame versies van (bijna) alle biomes met unieke nieuwe dingen en anders zijn dan hun normale versies (maar wat?).
- Speciale dungeons voor elke biome type (misschien is dit de feature voor de rare versies van de biomes?).
Zie hier een uitgebreide lijst van de nieuwe/.veranderde zaken: http://www.reddit.com/r/M...inecraft_snapshot_13w36a/
Even doorheen gevlogen en sneeuw op hoogte is geweldig, bergtoppen met sneeuw heb ik altijd al willen hebben.
Daarnaast flower forest ontdekt, een gewoon bos met heel veel bloemen. Er zitten meer dan 10 nieuwe bloemen in deze snapshot.
Roofed Forest ontdekt, bos met dikke bomen en grote paddo's (dit is misschien de dark forest waar ze het over hadden?).
En verder nog niks nieuws gezien, erg veel bos soorten (normaal, birch, etc).
Helaas moet ik nu gaan en kan ik niet verder spelen.
Wat wel opvalt is dat de wereld generatie mooier en gevarieerder is (ook qua hoogte e.d.).
En sugar cane kleur op basis van biome!
Oftewel, fucked-up borders bij genereren van nieuwe delen van een bestaande map?Dreanor schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:01:
Want naast nieuwe biomes (Clay Canyon, Redwood Forest, Cliffs, Savannah, Black Forest, Birch Forest en mogelijk Skylands) willen ze veel meer doen namelijk;
- Totaal nieuwe manier van wereld generatie, biomes zijn ingedeeld in zones op temperatuur en de koudste zone kan nooit tegen de warmste komen (dus geen desert naast ijs biomes meer).
- Sneeuw op hoogte, dus besneeuwde bergtoppen.
- Zeldzame versies van (bijna) alle biomes met unieke nieuwe dingen en anders zijn dan hun normale versies (maar wat?).
- Speciale dungeons voor elke biome type (misschien is dit de feature voor de rare versies van de biomes?).
Ben verder wel benieuwd naar de changes
[ Voor 17% gewijzigd door Gamebuster op 05-09-2013 16:18 ]
Ja, ze adviseren ook de snapshots niet in te laden in 1.6 werelden om die reden. Maar dat is altijd al zo geweest bij nieuwe terrein gen updates.Gamebuster schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:15:
[...]
Oftewel, fucked-up borders bij genereren van nieuwe delen van een bestaande map?
Ben verder wel benieuwd naar de changes
Daar moet ik echter wel aan toevoegen dat 1.7 een veel grotere update is dan 1.6 en veel meer "nieuwigheid" meebrengt.
Ik wilde nog wel even vragen of iemand weet of de nieuwe bomen ook nieuwe saplings hebben, 2x2 normale saplings zijn of gewoon alleen terrain gen?
In creative mode heb ik nog geen nieuwe saplings kunnen vinden, ook de boomstammen van die "nieuwe" bomen zijn van hout van "oude" bomen. Hopelijk verandert dat nog en krijgen die bomen ook hun eigen saplings/hout.Uncle Mel schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:21:
Ik heb laatst geprobeerd vanilla 1.6 te proberen, maar door FTB wordt je gewoon spoiled. powersuits met flight en sprint boost, fillers die een andje plaatsen een eitje maakt, twilight forest wat exploren echt beloont. Al die dingen zorgden ervoor dat ik het na en uurtje wel weer gezien had.
Daar moet ik echter wel aan toevoegen dat 1.7 een veel grotere update is dan 1.6 en veel meer "nieuwigheid" meebrengt.
Ik wilde nog wel even vragen of iemand weet of de nieuwe bomen ook nieuwe saplings hebben, 2x2 normale saplings zijn of gewoon alleen terrain gen?

I LOLd with my rainbow coloured sheep
[ Voor 6% gewijzigd door YellowOnline op 06-09-2013 18:53 ]

[ Voor 16% gewijzigd door Statiegeld op 08-09-2013 12:42 ]
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
http://i.picasion.com/resize76/446eb2c88b2df1a089a17a9b8b734465.gif
Heb een chest finder mod, heb zoveel chests (ook verstopte chests) dat ik vaak niet weet waar ik zoeken moet, dit is een handig hulpmiddelSoepstengel schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 01:05:
Haha, ik moest lachen om de boordjesWat zijn dat voor rare wireframes overigens?
We hebben een villager-farm op de kutcomputers.nl server, er zitten nu 3 villagers in, ze batsen te weinig dus het fokken gaat wat langzaam
Ik twijfel heel erg, want ik ben bang als ik nu begin er straks nog features en tweaks komen die een nieuwe world reload nodig hebben en dat vind ik zonde.
Dilemma ...
Verwijderd
Ik heb geen zin meer om met iets nieuws te beginnen, in de wetenschap dat het niet heel lang daarna weer anders gaat zijn. Ik speel nu eenmaal niet zoveel, dus neem mijn tijd om iets op te bouwen en dat wil zo niet echt.
Sure, je hoeft niet te updaten, maar dat is natuurlijk wel een beetje alles of niets.
Volgens mij is het al meer dan een jaar geleden dat er wijzigingen geweest zijn aan de world generator. Die wijzigingen gaan er altijd zijn, daar kan je niet van uit. maar ze proberen dat wel tot een minimum te beperken en zoveel mogelijk in een keer te doen dan. Na deze wijziging zal je het eerste jaar ook niet op nieuwe biomes moeten rekenen en aanpassingen aan de world generator.
Maar laten we eerlijk zijn wat bied Minecraft als je je base af hebt? Eigenlijk niets dus hoe erg is het om opnieuw te beginnen?
En als ik naar de patch geschiedenis kijk dan vind ik in het afgelopen jaar weinig echt nieuwe terrain gen:
Patch 1.6 bracht paarden, welke alleen in nieuwe werelddelen spawnen. Daarnaast nieuwe woestijnen hadden geen water en nieuwe nether fortress spawnen kisten. Dus niet erg game breaking (nieuwe plains biome vinden is gemakkelijk en paarden kan je naar je base halen en ermee fokken).
Patch 1.5 bracht nether quartz en mineshaft chests spawnen in minecart chests. Ook niet game breaking (nieuwe nether heb je zo, je kan zelfs de nether wereld map deleten en een frisse start maken zonder je overworld te verliezen).
Patch 1.4 bracht witch huts in swamps, silver fish blocks in extreme biome en carrots/potatoes in village farms. En nieuwe super flat world type (welke alleen voor creative is gezien je niet kan mijnen). Allemaal ook weer niet game breaking (en witch huts zijn niet een nieuwe wereld waard).
Patch 1.3, die in augustus 2012 uit kwam had wel meer world gen features zoals sub-biome types (desert hills e.d.), cocao beans aan jungle trees, jungle temples, desert temples, desert villages (met sandstone, daarvoor was het nog wood/cobble villages), starting chest en emeral ore. Zelfs al deze features zijn nog niet eens echt game breaking omdat de world gen niet anders is geworden (en er dus geen gekke overgangen zijn of nieuwe dingen die je ECHT nodig hebt).
Echter, als ik zo terug kijk wordt ik een beetje droevig dat het allemaal maar relatief kleine updates zijn en dat het ook allemaal losse op zichzelf staande ideeën zijn.
Ze voegen ook nu, met 1.7 nieuwe biomes toe, maar waarom? Wat is het doel van die biomes? Waarom hebben we die nodig? Ze bieden alleen een andere achtergrond ... maar geen nieuwe gameplay, items of zoiets.
Ok, vorige patch kregen we gekleurde klei blokken en nu een klei biome. Dus er is wel een beetje beloning/reden voor die nieuwe biome. Echter, zie ik het graag een stap verder ...
Ik mis nog steeds reden, motivatie en beloning om die grote oneindige wereld te verkennen. Als je een base hebt dan biedt de wereld niks meer ...
Daarnaast is de wereld gewoon te leeg. Ja, veel verschillende biomes is mooi en afwisselend maar ze zijn uitgestrekt en er valt gewoon niks in te ontdekken.
En toch, wat is Minecraft een geweldig spel.
https://niels.nu
+1 voor de EA vergelijking.Hydra schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:02:
Wees blij dat ze uberhaupt 't spel nog onderhouden. Een EA had je al lang laten betalen voor nieuwe biome generation nadat je al 10 dollar had betaald voor een paard
Verwijderd
Het is geen onderhoud, het is ontwikkeling. Ik ben wel een beetje teruggekomen van het Minecraftmodel; er is geen einddatum of release, maar het spel blijft steeds maar beetje bij beetje veranderen. Ze zouden in plaats van dit koffiezetapparaatgedruppel moeten ontwikkelen tot het goed is en dan de handen er vanaf trekken, op bugfixes en grote onzuiverheden na. Nu speel je of met het idee dat de nieuwe versie wellicht nog beter is, of moet je steeds je wereld achterlaten. Beide vind ik zeker niet ideaal.Hydra schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:02:
Wees blij dat ze uberhaupt 't spel nog onderhouden. Een EA had je al lang laten betalen voor nieuwe biome generation nadat je al 10 dollar had betaald voor een paard
Met de gebruikelijke nergens op slaande overgangen? Los van het feit dat mijn huidige wereld al gigantisch is natuurlijk. Ook verre van ideaal.Niellz schreef op maandag 09 september 2013 @ 06:57:
Camacha, wat? Wacht gewoon tot 1.7 en dan kan jij lekker je eigen world spelen. Wanneer je in die wereld nieuwe wereld gaat generaten krijg jij de nieuwe biomes.
Precies wat je zegt; reken maar nergens op, want over een jaar kunnen we weer het tapijt onder je voeten vandaan trekken.Jump schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:28:
"Alweer nieuwe world generation."
Volgens mij is het al meer dan een jaar geleden dat er wijzigingen geweest zijn aan de world generator. Die wijzigingen gaan er altijd zijn, daar kan je niet van uit. maar ze proberen dat wel tot een minimum te beperken en zoveel mogelijk in een keer te doen dan. Na deze wijziging zal je het eerste jaar ook niet op nieuwe biomes moeten rekenen en aanpassingen aan de world generator.
Ik denk dat de fout die je maakt is dat je je ideeën baseert op jouw eigen speelwijze en die van anderen vergeet. Naast een basis bouwen vind ik juist het ontdekken het mooie aan het spel, zodat je stukje bij beetje je wereld leert kennen. Tel daar het sprokkelen van zeldzame blokken bij op en het feest is compleet.Dreanor schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:51:
Maar laten we eerlijk zijn wat bied Minecraft als je je base af hebt? Eigenlijk niets dus hoe erg is het om opnieuw te beginnen?
[...]
Ik mis nog steeds reden, motivatie en beloning om die grote oneindige wereld te verkennen. Als je een base hebt dan biedt de wereld niks meer ...
Een goede basis bouwen is wat mij betreft maar een klein deel van het spel. Ik wil een heel rijk ontdekken en bouwen

Hehe, dus jij vind het onzin dat Minecraft een geweldig spel is?Niellz schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:42:
Dreanor, dat is dus onzin, voor paarden, witch huts en andere dingen kon je gewoon exploren. In mijn world van 1.4 heb ik ook paarden.
Maargoed, welke beloning biedt exploren? Paarden, fair dat is inderdaad één, ÉÉN reden. Echter, als je een nieuwe wereld had is de kans groot dat je naast paarden spawnt. Dat jij een oude wereld heb doet er niet toe.
Bovendien, als je een paard heb wil je juist meer exploren en kan je sneller een groter gebied verkennen maar je hebt je paard al dus wat is er dan nog meer?
Witch huts, ja die kun je opzoeken maar waarom eigenlijk? Wat bieden witches en witch huts dat je nog niet hebt (uitgaande dat je al een mooie base hebt)?
Andere dingen, lekker vaag benoem eens al die dingen waarvoor je in Minecraft wil exploren? Ik kan alleen nametags, horse armor en saddles bedenken welke (bijna) allemaal voor je paard zijn.
Het is gewoon een feit dat als je uitgebouwd bent in Minecraft het spel eigenlijk niks meer bied (helaas) en ik vind het gewoon zo ongelooflijk jammer dat Minecraft (of Mojang) deze grote potentie niet vult. Ik heb 10.000 ideeën hierover en ik wou, werkelijk waar, dat ik de skills en kennis had om mods te maken voor Minecraft of zelf een spel kon maken. Het is zelfs iets wat mij 's nachts wakker houdt als je dat wilt geloven ...

En voor je begint over temples, villages, dungeons, mineshafts en andere biomes dan vraag ik jou wat ze bieden dat je nog niet hebt. Uitgaande dat je al een mooie base hebt, in de nether bent geweest e.d.
En zeg niet dat het combat systeem uitdagend is en je de wereld verkent om op zoek te gaan naar nieuwe uitdagende vijanden want die zijn er niet.
Dit is wou ik zou (willen) doen in het kort:
De wereld uitdagend en interessant maken, dit door biomes verschillende moeilijkheidsgraden te geven en unieke gevaren, mobs en gameplay mechanics. Denk aan valstrikken, watervallen waar je niet tegenin kan zwemmen, mobs met unieke aanvallen, grotten met instortingsgevaar, passieve mobs hebben beschermers zoals een stier die je aanvalt als je een koe van zijn kudde aanvalt, etc. etc.
Elke biome eigen rol te geven, sommige zijn early game, sommige midgame en sommige endgame. Waarbij de items, resources en materialen uit deze biomes geïntegreerd zijn in je game progressie, dus dat je betere items/materialen uit moeilijkere biomes moet halen. Waardoor nieuwe biomes verkennen een MUST wordt als je verder wilt in het spel. Op dit moment kan je bijna alles vinden wat je nodig hebt in de chunk waarin je spawnt (google 1 chunk challenge en dan bedoel ik niet de custom maps).
Random encounters waardoor geen verkennings trip hetzelfde is. Bijvoorbeeld een herder met hond + schapen die je tegen kan komen in de plains biome waarmee je kan traden (geeft bijv. zijn herders staff welke weer unieke functie/eigenschappen heeft), welke jou aanvalt als jij hem of zijn schapen aanvalt. Of een zombie horde die rondzwerft ...
Ondergrondse biomes welke niet allemaal met basis tools toegankelijk zijn, zie terraria voor inspiratie.
Farmen interessanter maken en een even grote rol te laten spelen naast mijnen en bouwen.
Villages interessanter maken en een even grote rol te laten spelen naast mijnen en bouwen.
Combat interessanter maken door verschillende aanvallen en eigenschappen toe te kennen aan unieke wapens. Denk aan sword+shield waardoor je naast blocken ook shield-bash (nockback) kan doen, of dual wield daggers welke crits geven als je mobs/players van achteren raakt. Uiteraard is sprint nockback en spring crit dan niet meer mogelijk.
Unieke mobs met eigen vaardigheden in verschillende biomes. Denk bijvoorbeeld aan een schorpioen in de woestijn die zich verstopt onder zand, onderin een kleine kuil en je bespringt als je te dicht bij die kuil loopt of mummies die hun bandage naar je toe werpen waardoor je even niet meer kan lopen. Dit geeft verkennen en vechten hele nieuwe dynamiek voor elk type biome waardoor bovenstaande verschillende wapens meer en/of minder effectief zijn en combat samen met verkennen een geheel eigen spel wordt.
Unieke wapens en armor met speciale eigenschappen die je verbeteren in een bepaalde rol. Denk aan een hunter set die het doden en looten van koeien/varkens makkelijker maakt. Of een ridder set welke meer bescherming geeft maar waarmee je niet/moeilijker zwemt en langzamer loopt. Deze items droppen dan van boss mobs of uit treasure chests. Uiteraard zijn dit niet per definitie upgrades, maar sidegrades welke je niet kan craften maar enkel kan vinden/looten.
En ik heb nog veel meer ideeën ...
Ja dit was in het kort, en ja ik weet ze doen het allemaal "gratis" en ja ik weet ook dat minecraft om bouwen draait maar damn ... als ze de wereld echt interessanter kunnen maken en meer bied dan het zijn van nieuwe achtergrond om in te bouwen dan is Minecraft voor mij het perfecte spel. Nu is het voor mij een geweldig spel met de potentie om perfect te worden.
Anyways, dit heb ik vaker gezegd ... hehe.
Edit: Ze doen het niet helemaal gratis he, want minecraft verkoopt nog goed mede doordat het spel steeds nieuwe dingen krijgt. Als ze niks nieuws meer toegevoegd hadden in minecraft sinds versie 1.0 dan zou het spel nu veel minder verkopen.
Maar, iemand hier begon gewoon onzin te vertellen over dat je een nieuwe wereld MOET aanmaken om de nieuwe dingen te krijgen.
Aan witch huts heb je wel degelijk iets, een witch farm. Levert ontiegelijk veel materialen op. (lees: een dubbelchest vol glowstone in 2 uur.)
Ok, excuus hiervoor maar ik was niet diegene die zei dat je nieuwe wereld MOET aanmaken voor de nieuwe dingen. Ik was diegene die grote betogen houdt over dat er naast dingen bouwen Minecraft niet veel biedt en de wereld niet interessant genoeg is om echt te verkennen wat (bijna) alles wat je kan vinden heb je al (in overvloed).Niellz schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:58:
Nee, je hebt me niet op mijn teentjes getrapt met mijn favorite game, ik heb het zelfs al een half jaar niet meer gespeeld.
Maar, iemand hier begon gewoon onzin te vertellen over dat je een nieuwe wereld MOET aanmaken om de nieuwe dingen te krijgen.
Aan witch huts heb je wel degelijk iets, een witch farm. Levert ontiegelijk veel materialen op. (lees: een dubbelchest vol glowstone in 2 uur.)
Dat van de Witch Farm wist ik niet, thanks!
Ah, de grote Endgame Farms die ik met veel plezier in elkaar zet. Irongolem, Pigman, Witch en Enderman. Voeg daar een Ultimate Blacksmith Villager aan toe en ik kan mezelf tot god benoemenNiellz schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:12:
Kan je overigens ook doen met iron golems, en zo'n beetje alle andere mobs. Iron golems krijg je lekker veel iron van, pigmans natuurlijk veel gold.

Sorry YellowOnline

Waar had je 'm gevonden?
Ach, die boom staat daar nog aardig op het dak. Ik was wel nog van plan om vroeg of laat verder te bouwen tot ik het plafond bereik - dan gaat de boom wel sneuvelenChuckster schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:21:
Ondertussen in de wereld van Kutcomputers.nl:
[afbeelding]
Sorry YellowOnline
[ Voor 67% gewijzigd door YellowOnline op 12-09-2013 15:48 ]
Dit zijn geweldigen idëeen. Ik heb altijd al een mod willen maken maar had nooit goede idëeen en kwam niet echt ver daardoor maar dit is iets wat voor mij spel leuker maakt en leuk klinkt om te modden. Zou je misschien al je andere idëeen ook willen opsturen of in dit topic kunnen zetten dan ga ik zeker een keer (als ik wat meer tijd heb) hiervan een mod te maken.Dreanor schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:29:
Super idëeen
Maak een goede Forge mod en zorg dat ie in FTB komt-kardo- schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:43:
[...]
Dit zijn geweldigen idëeen. Ik heb altijd al een mod willen maken maar had nooit goede idëeen en kwam niet echt ver daardoor maar dit is iets wat voor mij spel leuker maakt en leuk klinkt om te modden. Zou je misschien al je andere idëeen ook willen opsturen of in dit topic kunnen zetten dan ga ik zeker een keer (als ik wat meer tijd heb) hiervan een mod te maken.
Dan kan Dreanor hem op de Feed The Tweaker server tzt zelfs uitproberen
Sowieso forge daar heb ik ook alleen ervaring mee maar ik kan denk ik niet zelf zorgen als die in FTB komt dat moeten de FTB makers zelf kiezen ook is het wel een rare contrast tussen een soort verbetering op vanilla met exploren enzo en tech mods.Uncle Mel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:45:
[...]
Maak een goede Forge mod en zorg dat ie in FTB komt
Ik zit nu gewoon op mijn werkYellowOnline schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:47:
Moeten jullie niet werken overdag of zo?Nou, we kunnen vanavond de draak eens te lijf proberen gaan.
Och, de Twilight forest voegt ook eigenlijk alleen maar exploration toe met allerlei toffe worldgen, structures en rare loot.-kardo- schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:53:
[...]
Sowieso forge daar heb ik ook alleen ervaring mee maar ik kan denk ik niet zelf zorgen als die in FTB komt dat moeten de FTB makers zelf kiezen ook is het wel een rare contrast tussen een soort verbetering op vanilla met exploren enzo en tech mods.
Die modmaker zit ook niet stil en iedere grote update komt hij met een compleet nieuwe uitgewerkte structure met mobs en bosses.
Daarnaast voegt FTB ook Ars magicka en thaumcraft toe, bide magic en niet echt tech (hoewel thaumcraft meer fantasy tech is dan magic imo).
Dat is wel waar en thaumcraft is ook mijn favoriete mod. Maar ik weet ook nog niet hoeveel ik tijd erin kan steken en hoe goed het lukt.Uncle Mel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:58:
[...]
Och, de Twilight forest voegt ook eigenlijk alleen maar exploration toe met allerlei toffe worldgen, structures en rare loot.
Die modmaker zit ook niet stil en iedere grote update komt hij met een compleet nieuwe uitgewerkte structure met mobs en bosses.
Daarnaast voegt FTB ook Ars magicka en thaumcraft toe, bide magic en niet echt tech (hoewel thaumcraft meer fantasy tech is dan magic imo).
En dan een youtube channel maken en DutchDirewolf worden, hehe.Uncle Mel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:45:
[...]
Maak een goede Forge mod en zorg dat ie in FTB komt
/dream on
Meer realistisch ben ik sinds enkele dagen ook op de vanilla server aan het spelen en dit is mijn woning:

De roze en groene gebouwtjes op de achtergrond zijn van mij, hehe. Nee die zijn van iemand anders mijn gebouw staat op de heuvel.
Heb even een break nodig tussen mijn singleplayer wereld en FTB, dus vandaar dat ik nu even op een vanilla server speel.
Coming soon to FTB.
Edit: daar is ie al
[ Voor 19% gewijzigd door Blitzdoctor op 13-09-2013 15:55 ]
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Verwijderd
Je maakt (nogmaals) de fout te denken vanuit je eigen beleving en voorkeuren. Jij ziet ontdekken uitsluitend als een wijze om aan materialen en zaken te komen, terwijl ik het ontdekken zelf meer als doel zie (en de extra materialen voor je basis als een leuke en soms nodige extra). Net zoals ik in het echte leven graag wandelingen maak om mooie plekjes te vinden. Dat is precies waarom in zo'n hekel heb aan het (quasi) verplicht switchen van werelden; dan ben ik al mijn mooie plekjes weer kwijt en kan ik opnieuw beginnen.Dreanor schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:29:
Hehe, dus jij vind het onzin dat Minecraft een geweldig spel is?Volgens mij post je gewoon omdat je op je teentjes getrapt bent omdat ik je (favoriete?) game bekritiseer???
![]()
Maargoed, welke beloning biedt exploren? Paarden, fair dat is inderdaad één, ÉÉN reden. Echter, als je een nieuwe wereld had is de kans groot dat je naast paarden spawnt. Dat jij een oude wereld heb doet er niet toe.
Bovendien, als je een paard heb wil je juist meer exploren en kan je sneller een groter gebied verkennen maar je hebt je paard al dus wat is er dan nog meer?
Witch huts, ja die kun je opzoeken maar waarom eigenlijk? Wat bieden witches en witch huts dat je nog niet hebt (uitgaande dat je al een mooie base hebt)?
Andere dingen, lekker vaag benoem eens al die dingen waarvoor je in Minecraft wil exploren? Ik kan alleen nametags, horse armor en saddles bedenken welke (bijna) allemaal voor je paard zijn.
Het is gewoon een feit dat als je uitgebouwd bent in Minecraft het spel eigenlijk niks meer bied (helaas) en ik vind het gewoon zo ongelooflijk jammer dat Minecraft (of Mojang) deze grote potentie niet vult. Ik heb 10.000 ideeën hierover en ik wou, werkelijk waar, dat ik de skills en kennis had om mods te maken voor Minecraft of zelf een spel kon maken. Het is zelfs iets wat mij 's nachts wakker houdt als je dat wilt geloven ...![]()
En voor je begint over temples, villages, dungeons, mineshafts en andere biomes dan vraag ik jou wat ze bieden dat je nog niet hebt. Uitgaande dat je al een mooie base hebt, in de nether bent geweest e.d.
Ik wil absoluut niet beweren dat Minecraft niet interessanter zou kunnen worden - ik zelf zie bijvoorbeeld wel wat in gecoördineerde aanvallen op je basis waardoor die ook daadwerkelijk meer nut krijgt - maar verschillende mensen spelen Minecraft op verschillende manieren en om verschillende redenen. Zeggen dat verkennen geen zin heeft is dus wat kort door de bocht; dat geldt slechts voor jou en mensen die op dezelfde manier spelen.
Heeft iemand al ervaring met de Super Villagers die DocM77/ZIPKrowd gebruiken? Sinds ik met een vriend een super basis beheer hebben we behoefte een diamond tools en dit is tot nu toe onzo oplossing, heeft iemand er al praktische info over?
Sorry, niet om het een of ander maar ik snap echt helemaal niks van je bericht!rikpro schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:23:
Hallo,
Heeft iemand al ervaring met de Super Villagers die DocM77/ZIPKrowd gebruiken? Sinds ik met een vriend een super basis beheer hebben we behoefte een diamond tools en dit is tot nu toe onzo oplossing, heeft iemand er al praktische info over?
Als ik op youtube zoek op super villagers docm dan vind ik alleen iron golem farm van docm. En wat is een super basis die je samen met een vriend beheerd? En als je een super basis hebt dan heb je toch ook genoeg diamonds voor diamond tools?
Misschien ligt het wel aan mij en ben ik de enige die je niet snapt maar volgens mij moet je wat duidelijker zijn over wat je bedoeld en wil.
Als je een Super Villager hebt heb je in principe oneindig diamond tools. Als je wat info wilt kan ik vanavond even wat linkjes sturen naar uitleg over hoe je er eentje krijgt, maar het is redelijk complex. Daarom vraag ik dus ook of iemand hier er al ervaring mee heeft. Het gaat hier echt om een endgame iets, het is dus niet zomaar iets wat je in 1 dag doet (vaak enkele weken).
Omdat het de laatste trade is zal deze niet geblockt worden na x aantal trades en heb je dus voor een halve stack wheat een diamond pick en dat zo vaak je wilt. DocM doet dit volgens mij zo voor zijn doc-shop.
In FTB kun je dit ook met apiarist villagers doen, maar veel makkelijker omdat ze maar 3 trades of zo bevatten. Echter kun je zo wel makkelijk de beste (forestry only) frames krijgen.
Ik geloof dat het zo werkt maar pin me er niet op vast
note: getallen zijn puur fictief
Op dit moment heeft het nog geen prioriteit, het plan is om eerst het IronGolem farm dat we nu hebben inactief te zetten en dan een andere bouwen bij de nieuwe basis. Daarna staat het Villager project gepland, dat zal nog een week of 2 duren zoals het nu gaat. Ik zal misschien vanavond ff wat screentjes maken van hoever het project nu is, en dan om de zoveel tijd een statusrapportje posten.
FTB of Vanilla? Pigment spawners leveren veel gold op maar die zijn in FTB nogal makkelijk te maken. In Vanilla weet ik het niet, maar daar ben ik al tijden niet mee bezig geweest.rikpro schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:30:
Overkill much? Heb je toevallig ook Gold Farms gemaakt? Daar ben ik ook een beetje over na aan het denken, en wat zijn daar nou resource-effecient designs voor?
MFR autospawner aksuallyrikpro schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:28:
Vanilla. FTB weet ik de oplossing ook wel...SoulShard
een (efficiente) goldfarm in vanilla betekent heel veel netherrack weghalen of heel veel halfslabs. Persoonlijk zou ik dan voor een multi-nether farm gaan als je toch spawnspace optimaliseerd. een Netherfortress met 4 intersections in een 2x2 formatie is zeldzaam maar geeft wel héél veel wither skeleton spawnspace. Dan heb je dus pigmen voor gold, magma cubes voor magma cream, wither skellies voor coal en bones en gewone skellies voor arrows en bones.rikpro schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:30:
Overkill much? Heb je toevallig ook Gold Farms gemaakt? Daar ben ik ook een beetje over na aan het denken, en wat zijn daar nou resource-effecient designs voor?
Je moet alleen de blazes filteren maar dat is niet zo moeilijk door hun trage fall rate. Deze gooi je door een crusher en hé presto blazerods.
het is zelfs mogelijk om een ghast farm te maken (niet eens zo gek moeilijk met 1 piston en 1 pressure plate.
Bij mob farms draait het altijd om het onmogelijk maken van spawns buiten je farm en dat is juist bij de nether zo lastig.
Om de mobs te laten spawnen en laten vallen zou ik shifting floors gebruiken net zoals bij de meeste witch farms (welke ik nooit heb gemaakt)
edit: Jl zipcode maakt ook goede farms, een van zijn server leden heeft ooit een volautomatische netherfarm gemaakt die ghasts met minecarts oppikt.
[ Voor 5% gewijzigd door Uncle Mel op 17-09-2013 16:39 ]
Je kan eventueel bij ons erbij komen; adres is kutcomputers.nlLasteraar schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:36:
Is er op dit moment nog een leuke ( grote ) survival server waar ik als noob kan starten ?
Niet supergroot, maar wel gezellig. In avonden gemiddeld 6 personen online. Sommige mensen maken best grote dingen. Zo is iemand bezig met een giganische witch farm en anderen hollen een enorme berg uit. Ik maak op dit moment een volautomatische chicken farm met een zooi redstone en vele anderen maken gewoon middelgrote huisjes. Er zijn ook enkele beginners aanwezig die voor het laatst heel lang geleden of zelfs nooit minecraft gedaan hebben.
100% vanilla survival server, voornamelijk tweakers die erop spelen. (allemaal Nederlands en volwassen dus).
Hard difficulty, mob griefing staat uit (creepers kunnen dus het huis van je buurman niet opblazen)
[ Voor 46% gewijzigd door Gamebuster op 17-09-2013 17:07 ]
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers