Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
lanerios schreef op maandag 11 februari 2013 @ 08:54:
[...]

Forestry en recipes werken niet goed samen met NEI. Hierdoor zijn veel recipes niet zichtbaar.

Glass blocks hebben die seamless texture van Optifine, volgens mij kan je dat ergens in de options uitzetten.
Dan zal ik de recepten wel op de/een wiki opzoeken :)
Ik ben zo ongeveer alle opties al doorgelopen maar deze heb ik nog niet gezien. Zal vanavond nog eens kijken, wellicht dat ik hem gewoon over het hoofd heb gezien.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Klopt het dat een quarry geen chunkloader nodig heeft maar andere engines, die bijvoorbeel een iron tank vullen wel?

Ik heb de quarry namelijk een stuk verder weg staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:15
Jep, QUarry heeft een ingebouwde chunk loader :) houdt echt alleen de quarry loaded.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
dacht het niet nee. Als je een quarry in een andere wereld zet dan zou hij door moeten blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 13:11
Klopt, het enige wat wel kan gebeuren is dat je de quarry op een chunk grens zet en je engines/opslag net buiten die chunk waardoor ze niet geladen zijn en je dus voor niks loopt te mijnen. ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
Dreanor schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:32:
Klopt, het enige wat wel kan gebeuren is dat je de quarry op een chunk grens zet en je engines/opslag net buiten die chunk waardoor ze niet geladen zijn en je dus voor niks loopt te mijnen. ;)
En lag loopt te veroorzaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 15:58

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Als je Rei's minimap hebt, kun je die instellen om de chunkgrenzen aan te geven. Dan kun je makkelijk mikken en je engines in dezelfde chunk als je quarry block zetten :)

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Hoe kan je trouwens een backup van je wereld maken? Voor als je bijv wilt updaten? Ik heb hem wel op 3min auto save staan maar dat is alleen voor crashes (wat ik trouwens ook al een paar keer heb gehad met FTB/Phax512x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ah kijk. Dat verklaart een hoop. Thanks allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
:o 3 min autosave? onze server saved maar 4 keer per dag. als je singleplayer doet, zip je de worldfolder toch gewoon als je klaar bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uncle Mel schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:10:
:o 3 min autosave? onze server saved maar 4 keer per dag. als je singleplayer doet, zip je de worldfolder toch gewoon als je klaar bent?
4 keer per dag? Dat is wel erg weinig... als de server dus crasht, een powerloss heeft of iets dergelijks, dan kunnen jij (en je medespelers) ineens vrij veel kwijt zijn. Voor single-player moet je het vooral zelf weten natuurlijk. Saven gaat heel snel, dus ik zou het save-aantal ophogen (ook al speel ik niet op de server ;) ). Wel weet ik hoe crashgevoelig MC-servers zijn omdat ik er zelf ook een tijd een heb gedraaid :)

[ Voor 4% gewijzigd door SanderTje! op 11-02-2013 10:24 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 15:40
Blitzdoctor schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:39:
Als je Rei's minimap hebt, kun je die instellen om de chunkgrenzen aan te geven. Dan kun je makkelijk mikken en je engines in dezelfde chunk als je quarry block zetten :)
Het beste is om je quarry aan te drijven met combustion engines en de engines well net binnen de chunk grenzen te hebben staan maar hun watersupply niet. Bonuspunten als je quarry vlak naast je engine staat.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik doe gewoon echt een CTRL+C CTRL+V van de saves folder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
SanderTje! schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:18:
[...]

4 keer per dag? Dat is wel erg weinig... als de server dus crasht, een powerloss heeft of iets dergelijks, dan kunnen jij (en je medespelers) ineens vrij veel kwijt zijn. Voor single-player moet je het vooral zelf weten natuurlijk. Saven gaat heel snel, dus ik zou het save-aantal ophogen (ook al speel ik niet op de server ;) ). Wel weet ik hoe crashgevoelig MC-servers zijn omdat ik er zelf ook een tijd een heb gedraaid :)
Waarom dat? de world wordt toch gewoon gesaved? De server is al zo vaak gecrashed en het enige wat kwijt was waren turtles

als de server reboot, gaat hij gewoon weer verder waar hij mee bezig was, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 15:58

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Je bedoelt dan dat je 4x per dag een backup draait? Want er was niks kwijt bij de crash die ik meegemaakt heb, dus de chunks saved ie dan met een veel kortere interval.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Chunks saven doet Minecraft zelf wel. Vrijwel alles wat je doet wordt vrijwel meteen naar disk geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
We hadden het toch ook over backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Dat was wel mijn initiele vraag ja. Door de FTB en/of texturepack (Phax) heb ik al meerdere malen vastlopers en crashes gehad (die ik in vanilla MC niet heb). Ik ben bang dat mijn game corrupt raakt in de eerste plaats dus dan wil ik graag een backup. Daarnaast zit ik in de fase dat ik aan het proberen ben met verschillende mods en packs en instellingen om het zo goed als mogelijk op mijn eisen af te stemmen. Kan me voorstellen dat ik ergens een fout maak of een verkeerde update installeer en mijn save game om zeep help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uncle Mel schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:44:
[...]

Waarom dat? de world wordt toch gewoon gesaved? De server is al zo vaak gecrashed en het enige wat kwijt was waren turtles

als de server reboot, gaat hij gewoon weer verder waar hij mee bezig was, of mis ik iets?
Er liepen dan inderdaad wat dingen door elkaar, saven vs. backuppen. Vandaar de verwarring denk ik. :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

thewizard2006 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:30:
Dat was wel mijn initiele vraag ja. Door de FTB en/of texturepack (Phax) heb ik al meerdere malen vastlopers en crashes gehad (die ik in vanilla MC niet heb). Ik ben bang dat mijn game corrupt raakt in de eerste plaats dus dan wil ik graag een backup. Daarnaast zit ik in de fase dat ik aan het proberen ben met verschillende mods en packs en instellingen om het zo goed als mogelijk op mijn eisen af te stemmen. Kan me voorstellen dat ik ergens een fout maak of een verkeerde update installeer en mijn save game om zeep help.
Ik backup gewoon automatisch de hele saves folder met trueimage. En zo af en toe knal ik ook nog eens een extra kopie in mijn dropbox. En ik maak zelfs af en toe een backup van mijn volledige FTB folder in case van een modpack upgrade of whatnot. Maar ik speel alleen SP op dit moment. Weet niet hoe het op een server normaliter geregeld is. Ik neem aan dat de server administrator zijn backups voor elkaar heeft. :)

Als je multimc gebruikt kunt je vrij gemakkelijk met meerdere modpack/minecraft instances naast elkaar stoeien zonder dat je direct bang hoeft te zijn dat de een de ander bijt. Wat ik ook heel handig vind van MultiMC is dat je gemakkelijk je LWJGL versie kunt upgraden naar 2.8.4 die qua performance gewoon behoorlijk wat beter draait.

[ Voor 13% gewijzigd door Darth Malak op 11-02-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
In 2 uur tijd al de 3e crash. Is dat normaal voor FTB icm Phax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
thewizard2006 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:59:
In 2 uur tijd al de 3e crash. Is dat normaal voor FTB icm Phax?
Misschien te veel geheugen toegekend? Daar had ik het mee....

Misschien een domme vraag maar zijn er alternatieven voor zo'n lelijke hendel voor een redstone signal? Ik ben nu best iets moois aan het maken maar die hendel ziet er niet uit in mn moderne omgeving. Ik moet een paar engines van stroom voorzien en ook weer uit kunnen zetten indien nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

kbloem schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:00:
[...]

Misschien een domme vraag maar zijn er alternatieven voor zo'n lelijke hendel voor een redstone signal? Ik ben nu best iets moois aan het maken maar die hendel ziet er niet uit in mn moderne omgeving. Ik moet een paar engines van stroom voorzien en ook weer uit kunnen zetten indien nodig...
Red Alloy Wire: http://nemesis.evalq.net/RedPower2/recipes.html :)

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
kbloem schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:00:
[...]

Ik heb hem inderdaad op 4 of 5GB gezet (heb zelf 16GB intern). Zal hem eens naar 2 terugzetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Nou red alloy heeft me al een beetje geholpen met het wegwerken. Thanks

Afbeeldingslocatie: http://www.themodelindex.com/ftb/2013-02-12_10.54.57.png

Zoals je rechts ziet zit er nog een hendel. Het werkt nu allemaal perfect bij mn vier tanks. Hendeltje aan en lava word uit de nether gepompt en hendeltje uit en hij stopt netjes. Maar kunnen die hendels niet helemaal weg? Kan ik misschien iets met Computercraft doen? Weet iemand een truckje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Images van FTP? Ben je nu een tweaker of wat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hydra schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:13:
Images van FTP? Ben je nu een tweaker of wat? :P
Al gewijzigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
als je toch met pipes werkt en niet met liquiducts, kun je gates gebruiken.

Stel de gate in op een variabel die true is (zoals pipe wire off) en geef output redstone wire on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

kbloem schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:01:
[...]

Nou red alloy heeft me al een beetje geholpen met het wegwerken. Thanks

[afbeelding]

Zoals je rechts ziet zit er nog een hendel. Het werkt nu allemaal perfect bij mn vier tanks. Hendeltje aan en lava word uit de nether gepompt en hendeltje uit en hij stopt netjes. Maar kunnen die hendels niet helemaal weg? Kan ik misschien iets met Computercraft doen? Weet iemand een truckje?
Computercraft: http://computercraft.info/wiki/Redstone_(API)
Anders kom je denk ik niet onder buttons/levers uit. Buildcraft gates is ook een optie (Autarctic gate).

[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 12-02-2013 12:15 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r-v
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-06 09:37

r-v

Jerry schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:14:
[...]

Computercraft: http://computercraft.info/wiki/Redstone_(API)
Anders kom je denk ik niet onder buttons/levers uit. Buildcraft gates is ook een optie (Autarctic gate).
Je zou het kunnen oplossen met wireless receivers en een toggle latch
http://feed-the-beast.wik...one_Chicken_Bones_Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

r-v schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:19:
[...]

Je zou het kunnen oplossen met wireless receivers en een toggle latch
http://feed-the-beast.wik...one_Chicken_Bones_Edition
Ah ja, Wireless dat is ook een optie :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Kunnen jullie mij (en wellicht andere wat opweg helpen). Na verschillende videos van FTB gekeken te hebben (oa Bdouble en iJevin) kom ik een aardig eind. Zo maak ik bijv een Generator, Electric Furnace, Macerator, Extractor, Rolling machine. Hierna ga ik aan de slag met Solar Panels, Electric engines, Quarry. Dan is het tijd voor de advanced machines zoals de MFE, industrial furnace, upgrade van macerator (ff de naam kwijt) en advanced solar panels. Hier stopt het bij mij eigenlijk. Wat is nu handig om te gaan doen. Hoor natuurlijk wel regelmatig termen voorbij komen maar die zeggen mij helemaal niets (zie bijv de tekst van uncle mel hierboven met bijv liquiducts etc). Daarnaast ben ik ook helemaal nog niet technisch bezig geweest met redstone, on/off switches of weet ik veel wat.

Zo wilde ik bijv een Logger maken maar NEI gaf hier wat problemen mee (zag dat ik een carpenter moest maken dus die komt nog) om een automatische rubber farm te maken (dat kan toch? Dat hij de rubber saplings plant, omhakt en dan ipv bijv appels er rubber uithaalt). Maar nu, hoe ga ik verder? Zie wel eens mysthcraft voorbij komen of iets van xyhcraft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

thewizard2006 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:51:
Kunnen jullie mij (en wellicht andere wat opweg helpen). Na verschillende videos van FTB gekeken te hebben (oa Bdouble en iJevin) kom ik een aardig eind. Zo maak ik bijv een Generator, Electric Furnace, Macerator, Extractor, Rolling machine. Hierna ga ik aan de slag met Solar Panels, Electric engines, Quarry. Dan is het tijd voor de advanced machines zoals de MFE, industrial furnace, upgrade van macerator (ff de naam kwijt) en advanced solar panels. Hier stopt het bij mij eigenlijk. Wat is nu handig om te gaan doen. Hoor natuurlijk wel regelmatig termen voorbij komen maar die zeggen mij helemaal niets (zie bijv de tekst van uncle mel hierboven met bijv liquiducts etc). Daarnaast ben ik ook helemaal nog niet technisch bezig geweest met redstone, on/off switches of weet ik veel wat.

Zo wilde ik bijv een Logger maken maar NEI gaf hier wat problemen mee (zag dat ik een carpenter moest maken dus die komt nog) om een automatische rubber farm te maken (dat kan toch? Dat hij de rubber saplings plant, omhakt en dan ipv bijv appels er rubber uithaalt). Maar nu, hoe ga ik verder? Zie wel eens mysthcraft voorbij komen of iets van xyhcraft?
Zo te zien heb je Industrialcraft wel voor elkaar :). Je kan gaan werken naar een GraviSuit dit doe je dmv een mass fabricator te maken die UU matter maakt. Dit is lastiger als Gregtech geïnstalleerd is (geen idee welke pack je gebruikt).
Daarna kan je wat andere mods proberen. Forestry voor automatische Tree/Rubber/Sugarcane/Wheat farms. Thaumcraft voor magische items. Railcraft voor tanks. RedPower voor het sorteren van je items (kan ook met buildcraft evt).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51

Phehistyr

De Epische Lurker

Er zijn met FTB zo belachelijk veel mogelijkheden dat wij niet kunnen zeggen wat jij "moet" gaan proberen. Het beste lijkt mij om eens de wiki's van de verschillende mods erbij te pakken om te zien wat de mogelijkheden zijn en een projectje bedenken waarbij je iets interessants kunt toepassen. Zelf merk ik dat het voor mij belangrijk is om in kleine deelprojectjes te denken om te voorkomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Maar juist zelf telkens nieuwe mogelijkheden ontdekken houdt het voor mij leuk.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
-Met mystcraft kun je nieuwe dimensies aanmaken en hele toffe portal systemen maken
-Thaumcraft is echt alchemy/magic. Hele toffe systemen mee te maken van autofarms tot portable holes.
-Forestry (oa de farms en logger) laat je het groenvoer automatiseren icm buildcraft, enige nadeel is dat de NEI plugin kapot is in de laatste modpacks.
-Met computercraft/miscperipherals kun je los met programmeren. Zwittrooper heeft op onze server bijv. een werkende stargate gemaakt met touchscreen bedieningspaneel.
-Met redpower kun je de meest geavanceerde sorteringssystemen maken die je wilt.
-En als je je echt verveelt kun je altijd nog de twilight forest exploren om alle rare drops te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 13:51
Uncle Mel schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:32:
-Met computercraft/miscperipherals kun je los met programmeren. Zwittrooper heeft op onze server bijv. een werkende stargate gemaakt met touchscreen bedieningspaneel.
Filmpje!!!! :D

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Jerry schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:03:
[...]

Zo te zien heb je Industrialcraft wel voor elkaar :). Je kan gaan werken naar een GraviSuit dit doe je dmv een mass fabricator te maken die UU matter maakt. Dit is lastiger als Gregtech geïnstalleerd is (geen idee welke pack je gebruikt).
Daarna kan je wat andere mods proberen. Forestry voor automatische Tree/Rubber/Sugarcane/Wheat farms. Thaumcraft voor magische items. Railcraft voor tanks. RedPower voor het sorteren van je items (kan ook met buildcraft evt).
Ik had die gravisuit gezien ja (vervanger van jetpack + armor toch) en die was vrij prijzig. Maar heb verder nog nooit wat met UU matter gedaan (mass of matter fabricator en recycler toch (recycler heb ik al eens gemaakt). Dit staat wel op de lijst ja maar dan moet ik eerst wat meer power krijgen. Gregtech heb ik uitgezet. Voor een macerator had je al 2 diamanten nodig..... Gebruik nu uh MC1.4.7 met Mindcrack 8.0.1?
Phehistyr schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:07:
Er zijn met FTB zo belachelijk veel mogelijkheden dat wij niet kunnen zeggen wat jij "moet" gaan proberen. Het beste lijkt mij om eens de wiki's van de verschillende mods erbij te pakken om te zien wat de mogelijkheden zijn en een projectje bedenken waarbij je iets interessants kunt toepassen. Zelf merk ik dat het voor mij belangrijk is om in kleine deelprojectjes te denken om te voorkomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Maar juist zelf telkens nieuwe mogelijkheden ontdekken houdt het voor mij leuk.
Het gaat mij er ook niet om dat men zegt wat ik moet gaan doen maar weer welke opties wellicht een logisch vervolg zijn. Zij het items, zij het modpacks. In de modpack die ik gebruik zitten denk ik 20mods als het niet meer is dus om alle wiki's eerst na te lopen.... :)
Uncle Mel schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:32:
-Met mystcraft kun je nieuwe dimensies aanmaken en hele toffe portal systemen maken
-Thaumcraft is echt alchemy/magic. Hele toffe systemen mee te maken van autofarms tot portable holes.
-Forestry (oa de farms en logger) laat je het groenvoer automatiseren icm buildcraft, enige nadeel is dat de NEI plugin kapot is in de laatste modpacks.
-Met redpower kun je de meest geavanceerde sorteringssystemen maken die je wilt.
-En als je je echt verveelt kun je altijd nog de twilight forest exploren om alle rare drops te zoeken.
Van de eerste 3 heb ik al wel het een en ander gezien. Maar maakt dus qua volgorde niet echt uit wat ik doe begrijp ik. Hoorde wel dat je voor Forestry ook dat gedoe met die bijen nodig hebt en dat dit best lastig is. Ik wil zelf gewoon lekker bouwen en doen en niet helemaal moeilijke dingen maken. Dus computercraft en redpower vallen dan in eerste instantie af voor mij.

Dan blijven Thaumcraft en Mystcraft over en wellicht wat basic Forestry. Ga ik met die in eerste instantie eens aan de slag.

En wat bedoel je met sortingsysteem. Dat kan nu toch al gewoon met kisten, verschillende soorten buizen en redstone engines.

Twilight Forrest ben ik al eens geweest. Toen heb ik zo'n grot geplunderd met 3452526234534 resources. Daarna vond ik het spel gelijk wat minder leuk. Uitdaging was wat weg zeg maar. Dus die wil ik bewaren voor later wellicht als ik al 4 quarrys heb runnen en resources geen probleem meer zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door thewizard2006 op 12-02-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Jerry schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:03:
[...]

Met alle respect.. Een gravisuit is toch echt niet iets wat je het beste kan doen als je net een paar machines hebt gemaakt. Dat ding is zo ontiegelijk duur en best lastig te maken. Me dunkt dat er veel en heel veel andere gebieden zijn die wat aandacht mogen hebben... Wat farms opzetten voor voedsel, mats voor crafting.. Wat betere powersource... quarrry (misschien ook al wat veel diamonds nodig als je nog niet zo lang bezig bent)...

Volgens mij kun je met een cheapo jetpack lange tijd prima vooruit.. Ik doe het ook nog daarmee.. Goedkoop om op te laden en gaat behoorlijk lang mee. :)

Maar ja, de mogelijkheden zijn eindeloos ofc en de keuzes ook.. Ben zelf al wel enige tijd aan t kijken naar een gravisuit.. Heb m'n quantum suit al wel gemaakt maar vind die gravichest nog steeds een beetje TE..

[ Voor 5% gewijzigd door Darth Malak op 12-02-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Een gravisuit brengt extreem betere wendbaarheid ten koste van extreem veel power en mats. De keuze is voor ieder persoonlijk natuurlijk, maar ik kan niet meer zonder... (same met vajra icm. silk touch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 22:08
Uncle Mel schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:39:
Een gravisuit brengt extreem betere wendbaarheid ten koste van extreem veel power en mats. De keuze is voor ieder persoonlijk natuurlijk, maar ik kan niet meer zonder... (same met vajra icm. silk touch)
En als je een jetpack of gravisuite gewoon bent moet je terug vanilla spelen. Bij de eerste beste put: " ... hit the ground too hard."

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
GraviSuit wil ik ook niet meer zonder idd. En het sneller kunnen sprinten e.d. ook niet. Zonder voelt nu enorm traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Onlangs flink zonnepaneeltjes aan t craften geweest. Heb nu iig 1x MV array, goeiendag wat zijn daar een berg mats/solars voor nodig.. :P Nog 7 MV's te gaan voor een HV lol.

Hoe lossen jullie trouwens dat deuren probleem op (ja ik weet, speelt alleen als je optifine met pressure plates gebruikt geloof ik). Zijn er alternatieven om je woninkje wat te beveiligen?

Was onlangs nog eens aan t kijken naar die totems die die je vroeger kon plaatsen zodat er geen mobs in de buurt konden komen, ben de naam kwijt (interdiction torches ofzo?) maar volgens mij zijn die lang geleden al verdwenen. Zoek dus eigenlijk gewoon een alternatief deur die wel automatisch open dicht gaat als ik er doorheen loop.

[ Voor 60% gewijzigd door Darth Malak op 12-02-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Darth Malak schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:37:
[...]

Met alle respect.. Een gravisuit is toch echt niet iets wat je het beste kan doen als je net een paar machines hebt gemaakt. Dat ding is zo ontiegelijk duur en best lastig te maken. Me dunkt dat er veel en heel veel andere gebieden zijn die wat aandacht mogen hebben... Wat farms opzetten voor voedsel, mats voor crafting.. Wat betere powersource... quarrry (misschien ook al wat veel diamonds nodig als je nog niet zo lang bezig bent)...

Volgens mij kun je met een cheapo jetpack lange tijd prima vooruit.. Ik doe het ook nog daarmee.. Goedkoop om op te laden en gaat behoorlijk lang mee. :)

Maar ja, de mogelijkheden zijn eindeloos ofc en de keuzes ook.. Ben zelf al wel enige tijd aan t kijken naar een gravisuit.. Heb m'n quantum suit al wel gemaakt maar vind die gravichest nog steeds een beetje TE..
Daarom stond er ook "werken naar een GraviSuit" ;). Het duurt even, maar dan heb je wel weer wat te doen. En als je er eenmaal mee gewerkt hebt, wil je niet meer zonder.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
>_> toch een slecht teken. Wilde een soort speedrun to item X doen voor mezelf, dit geval: Aq accumelator + 3 hobbyist steam engines.

Wat kom ik eerder tegen dan iron? Diamond >_> 3 veins.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zo, avondje bezig geweest, maar heb nu een volledige setup met ExtraBees machines :) Een pure imperial en een pure industrial met 4 drones / generatie, fast speed en nocturnal. W00t!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Heb mijn geheugen reservering teruggezet en geen crashes meer. Echter heb ik wel het idee dat het spel nu minder lekker draait. Het gaat wat vertraagd zeg maar. Dat speelt niet echt relax. Heb ook al een heleboel details, performance etc in de settings op lager/default gezet maar het mag niet baten.

Ook heb ik het idee dat er echt nog vrij veel ores en machines helemaal niet in de Texture pack zitten. Zo zijn copper, tin, silver en nog veel meer ores nog lage textures. Ik meen dat ik in videos wel hogere textures heb gezien. Kan ik dat ergens nog aanpassen? Gebruik dus de Phax texture pack 512 via deze link http://bdcraft.net/sphax-purebdcraft-texturepack

En ook heb ik nog heel veel problemen met lava/water/trees dat ze niet realtime reageren. Dus als ik water afblok dit water niet verdwijnt, als ik op lava stuit dit lava niet zichtbaar verspreid maar onzichtbaar wel en mij dus verbrand en bomen die ik plant lijken niet te groeien maar doen dit onzichtbaar toch zodat ik soort van glitch als ik er tegenaan loop. Als ik bijv even naar de nether ga en terug dan is dit herstelt maar is erg vervelend spelen zo.

Ook kan ik nergens die setting vinden dat ik borders terugkrijg in mijn glas. Of kan ik met een speciale toets de opties voor optifine openen? Anders dan de settings in het optiescherm zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Hydra schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 01:05:
Zo, avondje bezig geweest, maar heb nu een volledige setup met ExtraBees machines :) Een pure imperial en een pure industrial met 4 drones / generatie, fast speed en nocturnal. W00t!
Nice! pimp your bee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Als je er een paar wil is het prima hoor. Heb dus industrial / imperial bees met fast speed, 4 drones / generatie, nocturnal, flyer en cave. Die produceren dus als een tierelier. Ik heb ook serums voor extra tolerantie van humidity en temperature.

Mijn setup loopt ook continue door dus als ik vanavond thuis ben heb ik als het goed is meer dan genoeg van die drones.

Daarnaast ben ik ook steadfast en valiant drones aan 't produceren dus als je er daar wat van wil hebben is het ook prima. Heb sowieso meer drones dan dat ik in DNA kan omsmelten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

thewizard2006 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:25:
Heb mijn geheugen reservering teruggezet en geen crashes meer. Echter heb ik wel het idee dat het spel nu minder lekker draait. Het gaat wat vertraagd zeg maar. Dat speelt niet echt relax. Heb ook al een heleboel details, performance etc in de settings op lager/default gezet maar het mag niet baten.

Ook heb ik het idee dat er echt nog vrij veel ores en machines helemaal niet in de Texture pack zitten. Zo zijn copper, tin, silver en nog veel meer ores nog lage textures. Ik meen dat ik in videos wel hogere textures heb gezien. Kan ik dat ergens nog aanpassen? Gebruik dus de Phax texture pack 512 via deze link http://bdcraft.net/sphax-purebdcraft-texturepack

En ook heb ik nog heel veel problemen met lava/water/trees dat ze niet realtime reageren. Dus als ik water afblok dit water niet verdwijnt, als ik op lava stuit dit lava niet zichtbaar verspreid maar onzichtbaar wel en mij dus verbrand en bomen die ik plant lijken niet te groeien maar doen dit onzichtbaar toch zodat ik soort van glitch als ik er tegenaan loop. Als ik bijv even naar de nether ga en terug dan is dit herstelt maar is erg vervelend spelen zo.

Ook kan ik nergens die setting vinden dat ik borders terugkrijg in mijn glas. Of kan ik met een speciale toets de opties voor optifine openen? Anders dan de settings in het optiescherm zeg maar.
Je gebruikt sowieso de verkeerde resolutie (als je performance problemen hebt). Verder is de 512x versie volgens mij ook sowieso niet compleet. Je moet de 64x maar eens pakken. En je weet dat je 2 packs moet mergen right? Je voegt dus de FTB versie samen met de normale sphax texture pack (allebei de juiste resolutie pakken).

En sphax zorgt zelfs op mijn bak voor mindere performance. Ik vermoed dat dit komt doordat ze niet echt goed geoptimaliseerd zijn (afwijkende resoluties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik heb ook de 128 en 256 geprobeerd maar had toen het idee dat dit echt een stuk lelijker was. Vandaar dat ik bij 512 ben blijven hangen. Zal vanavond nog eens een poging wagen.
Wat bedoel je met mergen. Ik heb FTB waar ik Mindrack 8.0.1 in gebruik. In de folder die aangemaakt wordt is een map voor texturepacks en daar zit de zip/rar van Phax in. Moet ik er nog wat anders mee doen dan? Voor FTB heb ik nergens gezien dat ik 64/128/256/512 moet kiezen. Dit kan ik doen als ik ben ingelogd en in MC zit en daar naar de texturepacks ga. Hier selecteer ik dus nu de 512 (maar heb de 256 en 128 er ook staan). Een hoop items hebben nu gewoon mooie textures maar een aantal ook zeker niet (veel ores en machines)

Mijn PC bestaat uit een Ati 7950 Windforce 3, 16GB DDR3, 256GB Samsung SSD, Intel Core i5 3570K Boxed.

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 13-02-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 10:51
Zowat de eerste post in het modpack forum:
http://bdcraft.net/forum/...eta-pack-texture-pack-add

Er zijn officieel geen complete texture packs beschikbaar (die zijn er wel, maar de maker van BDcraft verbiedt het).

[ Voor 0% gewijzigd door _H_G_ op 13-02-2013 12:59 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dat vind ik zo jammer aan de MC mod community. Het gezeik over wie wat mag. Het is een mod / texturepack, wees blij dat mensen 't willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
_H_G_ schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:42:
[...]

Zowat de eerste post in het modpack forum:
http://bdcraft.net/forum/...eta-pack-texture-pack-add

Er zijn officieel geen complete texture packs beschikbaar (die zijn er wel, maar de maker van BDcraft verbied het).
Je doelt op dit neem ik aan?
Copy the Sphax PureBDCraft Texture Pack to your texturepacks folder in the ftb folder.

With either Winrar or 7zip, open up both files. Drag and drop the folders from the Texture Pack Add-On into the Texture Pack zip file.

In Feed the Beast, select the Texture Pack.

EDIT: You will need to change Items.png to items.png in the factorization folder until I change this

Zal het Bold stuk nog eens nalopen. Wellicht dat ik hier wat heb nagelaten. Moet bekennen dat ik nog niet op andere MC forums rondhang anders dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Hydra schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:50:
Dat vind ik zo jammer aan de MC mod community. Het gezeik over wie wat mag. Het is een mod / texturepack, wees blij dat mensen 't willen gebruiken.
idd, dat is denk ik ook de reden dat better then wolves nergens in zit, hij vertikt het gewoon om toestemming te geven voor gebruik in modpacks. zijn goed recht natuurlijk, maar waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

thewizard2006 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:52:
[...]

Je doelt op dit neem ik aan?
Copy the Sphax PureBDCraft Texture Pack to your texturepacks folder in the ftb folder.

With either Winrar or 7zip, open up both files. Drag and drop the folders from the Texture Pack Add-On into the Texture Pack zip file.

In Feed the Beast, select the Texture Pack.

EDIT: You will need to change Items.png to items.png in the factorization folder until I change this

Zal het Bold stuk nog eens nalopen. Wellicht dat ik hier wat heb nagelaten. Moet bekennen dat ik nog niet op andere MC forums rondhang anders dan deze.
Sorry ja... mergen = samenvoegen.. Excuus... Ben zo gewend geweest om altijd tijdens mijn werk in engels te communiceren en internet fora is vaak in het engels dat ik nog wel eens wat steken laat vallen op tweakers.. :)

Inderdaad de normale vanilla FTB 64x of 128x pack samenvoegen met de FTB addon pack van de juiste resolutie.. De resulterende zip moet dan in je texturepack folder in FTB.

Ik gebruik nu sphax 128x met de shader mod op mijn systeempje (specs heb ik hier al ergens genoemd) en dat draait best goed (meestal zo rond de 25-30 fps maar speelt vrij soepel). Wat ik al eerder zei: met sphax heb je aanzienlijk meer last van lagere framerates dan sommige andere packs. Dus misschien kun je ook die van soartex eens proberen (maar weet niet zeker of daar ook een mindcrack variant van is).

De sphax die ik gebruik ziet er behoorlijk compleet uit met misschien een enkel texture wat niet helemaal to p is maar goed.

Verder kun je ook nog eens spelen met onderstaande java string.. Mogelijk geeft dat wat verbetering voor je:

code:
1
-Xmx12G -XX:PermSize=128m -XX:MaxPermSize=256m -XX:+DisableExplicitGC -XX:+UseConcMarkSweepGC -XX:+UseParNewGC -XX:+UseNUMA -XX:+CMSParallelRemarkEnabled -XX:MaxGCPauseMillis=50 -XX:+UseAdaptiveGCBoundary -XX:-UseGCOverheadLimit -XX:+UseBiasedLocking -XX:SurvivorRatio=8 -XX:TargetSurvivorRatio=90 -XX:MaxTenuringThreshold=15 -XX:UseSSE=3 -XX:+UseLargePages -XX:+UseFastAccessorMethods -XX:+UseStringCache -XX:+UseCompressedStrings -XX:+UseCompressedOops -XX:+OptimizeStringConcat -XX:+AggressiveOpts

De waardes van de eerste 3 parameters even aanpassen/spelen met wat voor jou het beste lijkt. Is er feitelijk meer een die op servers wordt gebruikt maar mogelijk heeft het ook positief effect voor jou.

Denk dat ik binnenkort mijn wereldje ook maar eens ga transporteren naar een eigen servertje.. Loopt het spul in ieder geval gewoon lekker door als ik aan het werk ben. :)
Uncle Mel schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:04:
[...]
idd, dat is denk ik ook de reden dat better then wolves nergens in zit, hij vertikt het gewoon om toestemming te geven voor gebruik in modpacks. zijn goed recht natuurlijk, maar waarom?
Yep, hetzelfde geldt voor de maker van optfine en iedere release zijn er weer grote problemen met deze mod (al is die sowieso nooit stabiel geweest maar dat is misschien inherent aan het type mod)

[ Voor 35% gewijzigd door Darth Malak op 13-02-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik kan wel engels hoor ;) Ik begreep alleen niet wat er te mergen viel omdat ik in de veronderstelling was dat het downloaden en plaatsen van de Phax texturepack in de Mindcrack folder (map texturepacks) voldoende was. Ook omdat de meeste textures al gewoon werken. Zal er eens induiken. Misschien dat het wat makkelijker gaat als ik het ook daadwerkelijk voor mij zie (ipv denken hoe ik het ook alweer had gedaan).

Soartex heb ik al en gebruikte ik hiervoor maar vond de TP van bdouble erg leuk (Phax dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-06 12:10

Austin

Uit een boek

Darth Malak schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:22:
Hoe lossen jullie trouwens dat deuren probleem op (ja ik weet, speelt alleen als je optifine met pressure plates gebruikt geloof ik). Zijn er alternatieven om je woninkje wat te beveiligen?
Ik weet niet wat precies het probleems is, maar ik heb in FTB gewoon optifine met pressureplates bij m'n deuren en heb daar tot nu toe geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Austin schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:42:
[...]

Ik weet niet wat precies het probleems is, maar ik heb in FTB gewoon optifine met pressureplates bij m'n deuren en heb daar tot nu toe geen problemen mee.
@Darth Malak, welke modpack gebruik je? Mindcrack of Direwolf? Ik heb heel veel bugs gehad met Mindcrack. Halve deuren als ik er eentje uit haalde, pressure plates die niet werkte, geen stromend water, onzichtbare blokken enz...

Ik zei laatst al een keer dat het van de één op de andere moment ineens opgelost was. De houten deurtjes kon ik weer vervangen voor ijzeren en ik kon ook gewoon weer obsian plates voor de deur leggen. Ik heb het vermoeden dat FTB toch gebruik maakt van een gezamelijke folder in %APPDATA%. Ik zit nu op mn werk dus kan dat niet controleren.

En voor de liefhebbers nog een keer de Spax Texture Pack 64x en bezoek gelijk mn site 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Kenny_026 op 13-02-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Austin schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:42:
[...]

Deuren openen/sluiten niet goed.. Het lijkt dus dat een deur (gewoon wooden deur) open staat maar blijf als ik er doorheen loop gewoon vast zitten (trillende char etc)... Moet ik nogmaals de deur openen.. etc..

Blijf dus erg vaak vast zitten in de deur terwijl visueel die gewoon open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Darth Malak schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:49:
Het lukt me niet om een antwoord te krijgen over het tweakers server verhaal.. Ik heb de afgelopen maand een keer of 4 gevraagd of er een server is waar tweakers op spelen (daar heb ik inmiddels antwoord op) maar krijg eigenlijk nooit iets terug of er mogelijk nog plaats is. Zou best eens de multiplayer optie willen ervaren in FTB.. :)
Je hebt geen openbaar email of DM aanstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
kbloem schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:21:
[...]

@Darth Malak, welke modpack gebruik je? Mindcrack of Direwolf? Ik heb heel veel bugs gehad met Mindcrack. Halve deuren als ik er eentje uit haalde, pressure plates die niet werkte, geen stromend water, onzichtbare blokken enz...
Dit is echt precies waar ik ook last van heb. Wellicht DW dan maar proberen. Maar wat is het alternatief voor advanced machines/solar panels die ik nu 100% gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 11:57
thewizard2006 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:57:
[...]

Dit is echt precies waar ik ook last van heb. Wellicht DW dan maar proberen. Maar wat is het alternatief voor advanced machines/solar panels die ik nu 100% gebruik.
Ik kom hetzelfde tegen bij DW pack.
Vooral last van invisi blocks, en liquid blocks die niet updaten of zeer langzaam.

Is dat allemaal met Optifine toevallig?

Ik kom het namelijk tegen nadat ik Optifine heb geinstalleerd.
Moet nog even controleren of die forge die momenteel bij DW20 zit conflicteerd met Optifine

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
hmm, ik gebruik geen TP (te lui om te mergen en sorteren, vond het bij single player al een bitch) en geen optifine en ik moet zeggen dat ik alleen blocklag ondervind wanneer iemand de server over zijn nek laat gaan, anders nooit.

Het enige wat ik over OF weet is dat er maar 1 versie (c3 uit mijn hoofd) werkt met de laatste modpack/forge versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
thewizard2006 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:57:
[...]

Ik bedenk me ineens dat ik deze tussentijds geupdate heb voor het stromende water en lava probleem....

http://www.minecraftforge.net/forum/index.php?action=files

Naar versie .518 updaten... Nieuwere weet ik niet hoe dat zit...

Van die deuren kwam ik achter dat het weer werkte toen ik naar the nether moest en ik eerst dacht, fuck ik moet die deuren mog vervangen naar hout en ze gingen ineens open...

Kan na bovenstaande update van forge geweest zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik geef het op met bees >_>

Tropical? Wil dus totaal niks doen
Marbled? Same

Alveary met:

Fan
Hygroregulator
Heater

geprobeerd, constant "hostile enviroment"

Moet ik ze allemaal in verschillende biomes oid hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Heb je de heater wel genoeg power gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
staan 10 commercial steam engines + low pressure boiler op de heaters+andere items (heb power omgeleid om te testen)

nevermind >_> Valiant Queen, gaat 3 generaties goed met Forest Drones. Opeens "Wrong flowers" Zelfde met Marshy. Volgens Beealyzer, niks veranderd.

Ik geef het op. Ze zullen vast wel heel leuk zijn, maar als je 6 jaar bezig bent om 4 apiary's + 4 alveary's op te zetten..

[ Voor 54% gewijzigd door corset op 13-02-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Uncle Mel schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:43:
[...]

Je hebt geen openbaar email of DM aanstaan...
Oops... heb het gecorrigeerd.. :)

@kbloem... Tja, ik heb geen minecraft in m'n %appdata%. Dit is een vrij verse win 7 installatie en ik gebruik multimc.

@thewizard2006: ik gebruik DW pack en daar heb ik er dus last van dus switchen naar DW pack gaat je niet blij maken op dat gebied. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Darth Malak op 13-02-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Darth Malak schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:17:
[...]

Oops... heb het gecorrigeerd.. :)

@kbloem... Tja, ik heb geen minecraft in m'n %appdata%. Dit is een vrij verse win 7 installatie en ik gebruik multimc.

@thewizard2006: ik gebruik DW pack en daar heb ik er dus last van dus switchen naar DW pack gaat je niet blij maken op dat gebied. :)
Yes, kan bevestigen dat Minecraft Forge updaten naar .518 de oplossing geeft voor problemen met water, lava, onzichtbare blokken en deuren en pressureplates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik had gisteren een poging gedaan om forge te upgraden maar dit is niet helemaal goed gegaan aangezien de versie nog steeds 515 aangaf.. maar ga nog eens een poging wagen. Lol, zie nu pas dat MultiMC zelf al een forge button heeft om de versie te kiezen... hehe...

En yep, ik kan bevestigen dat pressure plates inderdaad weer goed werken na een update.. _/-\o_

Trouwens straks toch maar begonnen om die gravichest te craften.. Was al een half uur bezig, dacht er bijna te zijn, kwam ik erachter dat ik maar cooling cores had gemaakt voor 1 graviton engine hehe.. ...

> Woot, m'n gravichestplate is af... OMG wat een bitch om te craften zeg... Dat heeft me echt zo'n beetje al mijn mats en tijd gekost.. lol.. maar dan heb je ook wat... Lang leve NEI btw. :)

[ Voor 72% gewijzigd door Darth Malak op 13-02-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Ik ben nu al een tijdje bezig in minecraft maar merk toch dat ik het spelen in een multiplayer omgeving mis. Ik zag dat er hier al een FTB server gestart is, maar draait er ook iemand een vanilla server? Ben eigenlijk op zoek naar een mindcrack achtige server, dus gewoon iedereen zijn eigen bouwwerken en af en toe samen wat doen. Ben ook wel bereid om wat bij te dragen aan de kosten als dit nodig is.

• thewizard2006
Ik wilde ook binnenkort een start met de bees maken maar is blijkbaar vrij lastig om te masteren?
Zal die forge eens upgraden. Zou wel fijn zijn want dit speelt echt lastig. Onzichtbare bomen/water/lava/gravel/zand etc

Gisteren wat wezen rommelen met die verschillende texture packs. Heb ze nu inderdaad gemerged (de 128x variant). Nu heb ik bij de 128x inderdaad de juiste textures voor een hoop zaken. Echter vind ik het er niet echt mooi uitzien. Lijkt vrij veel op Vanilla. De 512x is echt veeeeeel mooier. Ondanks dat hier niet alle textures voor zijn. Zal eens wat screenshots posten. Echt een gigantisch verschil. Dus ben maar weer terug naar 512x. Hopen dat daar binnenkort ook een update voor komt dan.
Nog wel geprobeerd om de 128x textures te mergen met de 512x pack zodat hij de missende textures vervangt voor 128x in de 512x wereld maar dit werkt helaas niet.

Ik zou ook wel zo'n graviton suit willen maar heb nog 0 iridium ore (die witte ore toch). En ben toch alweer een tijdje bezig. Vanavond ga ik maar eens een quarry opzetten en proberen een mooi sorteer systeem te maken. Enige nadeel is dat ik mijn machines ook moet gaan verplaatsen en ik bang ben dat ik ze breek :( Ohja en ook hoe ik mijn Quarry efficient kan poweren. Heb nu 5 advanced solar panels en 7normale maar die staan in mijn basis. En als ik vanaf daar copper cable ga trekken naar waar ik mijn quarry wil vraag ik mij af of dit gaat werken ivm power loss. Heb dat gedoe met de verschillende cables nog niet helemaal door. En heb ook niet genoeg diamonds om onbeperkt fibre cable te maken :)

Denk dat ik er gewoon 2 generators neerzet en die gelijk op 2 electrical engines zet. Daarboven (de generators) 1 of 2 hoppers en die volstop met colecoke, charcoal en normale coal. Dat moet ook wel ff draaien en heb opzich wel genoeg.
Kan je trouwens je colecoke uit je cokeovens transporteren? Wellicht dat dit wel een leuke idee is dan aangezien ik er toch 2 heb staan.

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Iridium ore ga je niet vinden door te minen, maar door een mass fabricator te gebruiken. IC machines breken niet als je een electric wrench in lossless mode zet. Een batbox tussen elke 4 stukken copper cable voorkomt elk verlies. En cokeovens automatisch legen gaat gewoon met een BC pipes of Redpower tubes.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Als je een mass fabricator bouwt en een aantal recyclers en laat daar al je rotzooi in dumpen kun je UU matter maken. Met 7 uu matter kun je 1 iridium ore maken. Maar je hebt heel, heel veel andere mats nodig voor een gravichest waaronder een enorme berg diamonds, copper, tin etc stacks... Maar ja, dan heb je ook wat. :) Om je MF efficienter te laten draaien kun je of een gate gebruiken of je zet alle scrap om in scrapboxes met een autocrafting table, zo heb ik het gedaan. Als mijn chest genoeg wcrapboxes heeft zet ik mijn MF aan en laat de scrapboxes in de MF pompen.

Ik herken me trouwens totaal niet in die problemen met die 128x sphax pack. Op een enkele texture na ziet het er allemaal eeg goed uit.

Totdat ik een betere power supply heb, steam bijvoorbeeld draai ik een max size quarry nu met 3 of 4 redstone energy cells die ik handmatig nog ff swap en op llaat laden.

[ Voor 33% gewijzigd door Darth Malak op 14-02-2013 09:08 ]

• thewizard2006
(L) hier kan ik wel wat mee, bedankt.

Ben nog niet toe aan een mass fabricator denk ik. Dan moet ik nog wat meer advanced solar panels maken. Zal eens een tutorial opzoeken hoe ik die setup in elkaar moet zetten

Mbt Phax, misschien moet ik alles eens opnieuw doen. Dan kan ik wellicht mijn settings ook weer wat opkrikken. Wellicht dat dit helpt. Maar bij mij is het echt een giga verschil nu tov 128 vs 512.

Ik heb nog niets met redstone energy cells gedaan. Maar ik denk dat ik gewoon met die batboxes ga werken. Maak ik er een stuk op 15 en dan kom ik wel een eind. Hoe zet ik een electric wrench in lossless mode. Is dat zeg maar M (zelfde als hover mode jetpack) en dan is je wrench in 1x leeg?

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ja, lossless mode activeer je inderdaad met dezelfde toets als je jetpack en het verbruikt inderdaad bijna alle energie. Dit laatste is op te lossen met een batpack/lappack.

En voordat je met een mass fabricator begint is het inderdaad raadzaam je energievoorziening op orde te hebben. Als je het nog niet hebt kun je al wel een nanosuit maken, die heb je sowieso nodig als onderdeel van een quantumsuit.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

idd... heb zelf 1xmedium sollary array, een aantal losse solar panels, stuk of 6 water mills, een nuclear reactor, 20 geo thermal generators, 2xmfsu en die trekken het gat wat die MF verbruikt niet dicht (net niet trouwens).. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Darth Malak op 14-02-2013 10:26 ]

• Hydra
thewizard2006 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:06:
Ik wilde ook binnenkort een start met de bees maken maar is blijkbaar vrij lastig om te masteren?
Valt mee hoor, je moet alleen ff door hebben hoe het werkt. En voor de rest is het gewoon veel werk. Ik vind het best een nette biologie simulatie.

In de basis heb jij bijen van verschillende rassen. Bijen kun je in de wereld vinden in hives en deze kun je breken met een scoop en dan krijg je tenminste 1 princess en hopelijk 1 of meer drones. Als je een apiary bouwt en daar een princess en 1 drone in stopt, gaan deze breeden en krijg je een queen. Deze queen gaat tijdens haar levensduur produceren (combs, deze kun je centrifugeren voor honing e.d.). Een basisbij leeft zo rond de 10 minuten. Als de bij 'dood' gaat krijg je een nieuwe princess en 2-4 drones.

Nu kun je door verschillende rassen te kruisen nieuwe rassen maken. Zo maak je steeds betere rassen met betere eigenschappen.

Het interessante zit 'em in dat je bijen genetische kenmerken hebben. Het ras is er 1 van, maar ook welke temperatuurtolerantie ze hebben, hoeveel ze produceren, hoe lang ze leven en hoeveel drones ze opleveren zijn allemaal kenmerken die je kunt zien. Door slim te kruisen kun je dus precies die kenmerken pakken die je wil hebben in een bij. Als je een princess en een drone kruist, kunnen alle kenmerken die deze beide hebben terugkomen in de princess en 2-4 drones die ze later opleveren.

Tenslotte voegt de extra bee's mod een hoop extra bijen toe (je kunt er zelfs fuel, metals en diamant mee produceren) evenals machines waarmee je genetic traits kunt isoleren. Zo kun je dus, na een forse investering, zorgen dat een nieuwe princess altijd 4 drones oplevert, in de nacht doorwerkt en geen zonlicht nodig heeft.

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Darth Malak schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:25:
idd... heb zelf 1xmedium sollary array, een aantal losse solar panels, stuk of 6 water mills, een nuclear reactor, 20 geo thermal generators, 2xmfsu en die trekken het gat wat die MF verbruikt niet dicht (net niet trouwens).. :P
Sterker nog: een mass fabricator kan onbeperkt energie gebruiken, zolang het maar in pakketjes van maximaal 512 EU arriveert. Dus het is heel erg aan te raden de toevoer te beperken zodat andere machines niet zonder energie komen te zitten.

• Gamebuster
  • Laatst online: 04-06 11:57
Zijn er mensen die nog interesse hebben in een rondje Ultra Hardcore?

Ultra Hardcore?
We spelen dan op een multiplayer server met een ultra-hardcore mod ingeschakeld op de server:
http://www.curse.com/server-mods/minecraft/ultra-hardcore

Er wordt een nieuwe map gegenereerd met difficulty op `hard`. Deze map zal beperkt zijn in grootte (eventueel met een ondoorbreekbare muur of gewoon een soort eiland). Alle spelers zullen op hetzelfde moment spawnen op deze map op een random locatie binnen de grenzen.

Je leven zal niet automatisch bijvullen; Je leven herstellen is alleen mogelijk met gouden appels en glimmende meloenstukjes (o.i.d.). Verder is respawning uitgeschakeld: Bij sterven wordt je gekickt van de server.

Ik vind PvP niet leuk :(
Alhoewel PvP staat ingeschakeld en is toegestaan, draait de match vooral om overleven. Serieuze UHC spelers zullen zich zelden wagen aan PvP, hooguit aan het eind.

Aantal spelers
Het minimum aantal spelers waarmee ik zal starten is 4. Hierbij zullen ik en mijn vriendin al aanwezig zijn, dus er zijn nog maar 2 extra spelers nodig. Bij een grote hoeveelheid spelers kan ik eventueel mijn server upgraden, als ik hier maar vooraf van op de hoogte ben.

Server(s):
lobby.kutcomputers.nl (open voor iedereen, vanaf zaterdag 18:30)
ultra-hardcore.kutcomputers.nl (whitelisted o.b.v. aanwezige spelers in lobby.kutcomputers.nl)

Mods
Er zullen geen mods draaien op de server(s), behalve Ultra Hardcore op de Ultra Hardcore server.
Er zijn geen aanpassingen vereist voor je client om te spelen op de UH server.
De server zal draaien op de laatste versie die via minecraft.net te downloaden is; dat is op dit moment 1.4.7

Tijd & Datum:
Open lobby server: Zaterdag 16 Feb, 18:30
Start UH match: Zaterdag 16 Feb, 19:30
Uiterlijk 19:15 aanwezig zijn in lobby.kutcomputers.nl!

Verwachte tijdsduur
Uit persoonlijke ervaring weet ik dat de meeste spelers Ultra Hardcore snel zat zijn en zich gaan vervelen: Een ronde van UH duurt dan ook zelden langer dan 90 minuten. Mochten er aan het eind weinig spelers over zijn die zich beginnen te vervelen, dan kan er in overleg besloten worden alle spelers naar een arena te kunnen teleporteren, waar er snel een eind aan gemaakt kan worden.

Ik ben doodgegaan :(
Ja, dat is erg jammer. Na het sterven kan je dus eventueel weer teruggaan naar de lobby. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat de eerste paar spelers al gauw afvallen, dus je zal gauw gezelschap kunnen verwachten.

Indien alles gezellig verloopt en zolang de lobby-server bezoekers heeft, zal deze 24/7 open kunnen blijven.

Mee doen
Indien je mee wilt doen: Zorg ervoor dat je op tijd aanwezig bent op lobby.y-ch.at! Laat ook even weten of je komt, dan weet ik hoeveel spelers ik kan verwachten. Bij meer dan 6 spelers zal ik extra geheugen reserveren voor minecraft op de server.

In-Game Regels
In zowel de Lobby als tijdens Ultra Hardcore zijn geen bijzondere regels: Speel zoals je wil, maar heb respect voor elkaar.

Aanwezig
Ik (Gamebuster)
Mijn vriendin (Becky1360)
Soepstengel (AidenVennis)

NOTE: De server is veranderd naar *.kutcomputers.nl

[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 14-02-2013 15:47 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Hydra
Als ik dergelijke dingen wil spelen doe ik dat wel in een shooter ofzo. Ik vind het creatieve aspect leuk aan mindcraft. Voor PvP e.d. vind ik het persoonlijk volkomen ongeschikt.

• Gamebuster
Het is ook niet echt PvP, het is meer survival met PvP mogelijkheden :P

Je hoeft echt niet vermoord te worden door anderen om door te gaan met Ultra Hardcore. Verhongeren, verdrinken, verdwaalde spin of een te hoge val kunnen al heel dodelijk zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door Gamebuster op 14-02-2013 12:12 ]

• corset
Hydra.. kan je ook iets anders doen dan zeiken over hoe anderen spelen? tot nu toe alleen maar "boohoo ik vind X een exploit, boohoo Y vind ik niet leuk" en nu weer. Wordt er een beetje moe van.
En als je geen idee hebt wat Ultra Hardcore is, reageer er dan vooral niet zo op.

Idee is wel cool, even met m'n vriendin bespreken of ze mee wil doen :P

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-04 10:33

Crp

er word toch ook niet specifiek aan jou gevraagd of je mee wil doen? mensen die mee willen doen kunnen dat aangeven.

Tevens speel je zelf het spel met mods waarbij de kern taken van de game worden ge-automatiseerd. :F

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Phehistyr schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:38:
[...]

Sterker nog: een mass fabricator kan onbeperkt energie gebruiken, zolang het maar in pakketjes van maximaal 512 EU arriveert. Dus het is heel erg aan te raden de toevoer te beperken zodat andere machines niet zonder energie komen te zitten.
Inderdaad.. Maar is op het moment geen enkel probleem aangezien ik hem alleen aanzet als ik een behoorlijke berg stacks met scrapboxes heb. Lever on/off.. Tzt wil ik e.e.a. met een gate gaan reguleren.

Vergat er trouwens wel ff bij te zeggen dat ik wel 3 recyclers non stop heb draaien met een behoorlijke hoeveelheid overclocker upgrades dus die trekken ook behoorlijk wat weg. Maar vooralsnog kan mijn PS het goed aan, behalve dan dat het enorme nether lake bijna leeggetrokken is. :P

@hieronder:

wat is dat toch met tweakers de laatste jaren. Er heerst zo'n apart cultuurtje tegenwoordig. Kan me nog herinneren dat het relaxed was vroeger. Als je een keer een foute grap maakte ofzo, prima.. ff gecorrigeerd maar geen probleem meer daarna. Maar lijkt wel sinds de commercialisering dat iedereen tegenwoordig maar op zijn teentjes loopt. Recht op een eigen mening is een groot goed. Laat iedereen gewoon lekker doen wat hij zelf wil of leuk vind. Op het moment dat iemand zijn mening niet meer mag geven op een publiek forum dan weet ik wel waar het heen gaat...

PVP in minecrat is persoonlijk ook niet mijn ding maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er op kicken. Goed innitiatief dus en het is mooi dat iemand de moeite neemt het mogelijk te maken voor degene die het wel leuk vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door Darth Malak op 14-02-2013 13:29 ]

• Soepstengel
Lijkt me leuk! Zet mij maar op het lijstje :)

• Gamebuster
Soepstengel schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:29:
[...]

Lijkt me leuk! Zet mij maar op het lijstje :)
Leuk :) Tot zaterdag dan :) Als je je MC naam nog even achterlaat, weet ik wie je bent als je op de lobby verschijnt.

[ Voor 23% gewijzigd door Gamebuster op 14-02-2013 14:02 ]

• Uncle Mel
lanerios.. kan je ook iets anders doen dan zeiken over wat anderen ergens over vinden? tot nu toe alleen maar "boohoo ik vind X een pseudo rage, boohoo kom niet aan de mojang devs Y" en nu weer. Wordt er een beetje moe van.

Dit is natuurlijk niet serieus bedoelt maar illustreert je comment. Laat ieder spelen hoe hij wilt en laat ieder zijn mening hebben, of je het er mee eens bent of niet.

UHC vind ik zeer vermakelijk om naar te kijken maar is ook niet mijn ding om te spelen. Een nieuw initiatief moedig ik iig zeer aan dus goed bezig Gamebuster!

• Hydra
lanerios schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:12:
Hydra.. kan je ook iets anders doen dan zeiken over hoe anderen spelen?
Dit is een discussieforum waarbij je meningen uitwisselt met anderen. Als dat je niet aanstaat stel ik voor dat je me negeert of dat je een ander topic opzoekt.
Gamebuster schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:11:
Het is ook niet echt PvP, het is meer survival met PvP mogelijkheden :P

Je hoeft echt niet vermoord te worden door anderen om door te gaan met Ultra Hardcore. Verhongeren, verdrinken, verdwaalde spin of een te hoge val kunnen al heel dodelijk zijn.
Mja, mijn ding niet maar ik ga wel een keer een filmpje kijken ofzo. Denk dat andermans misere een stuk vermakelijker is. Geen beter vermaak dan leedvermaak zegmaar ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Hydra op 14-02-2013 15:24 ]

• Gamebuster
Wat was het ook alweer? Iets van het gaat niet om het winnen maar om het meedoen?

Met meerdere spelers UHC spelen is spannend en gezellig. Ook de tijd in de lobby vooraf en achteraf is altijd erg gezellig. Het draait nooit echt om wie het langste overleeft; iedereen heeft gewoon even zijn lolletje.

• Soepstengel
Gamebuster schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:00:
[...]

Leuk :) Tot zaterdag dan :) Als je je MC naam nog even achterlaat, weet ik wie je bent als je op de lobby verschijnt.
Oja, dat is wel handig voor de whitelist idd x) Mijn MC naam is: AidenVennis. Tot zaterdag! :)

• Gamebuster
offtopic:
De whitelist is op basis van de spelers aanwezig in de lobby om 19:15, dus je hoeft hier niet persee je naam op te geven om mee te doen, als je maar aanwezig bent. Het gaat mij er meer om zodat ik weet wie er zei dat-ie zou komen en wie er daadwerkelijk komt, zodat ik een beetje weet wie ik kan verwachten en wie er mogelijk nog komt.

• corset
wat ik meer bedoelde is dat er meerdere mensen hier zijn, die als ze iets lezen als "ik vind X leuk" er gelijk een paar mensen komen met nogal ongenuanceerde meningen als "Ja maar ik vind het een exploit" "Ja maar, als ik PVP wil" etc. Echt geweldig dat je dat vind. Maar ga dat niet bij iedereen er in wrijven. Persoon A vind het spelen met mod X leuker dan met Mod Y, persoon B hetzelfde etc. Deal with it.

On topic:

Forgecraft server heeft er een nieuwe mod bij! Equivalent Exchange maker is blijkbaar erg druk geweest en heeft weer een complete magic themed mod gemaakt. Teaser via Direwolf20's laatste SMP video (laatste 10 seconden ofzo?).

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Misschien is het een idee om een apart Tekkit/Andere mods topic aan te maken, en het Minecraft topic over Vanilla/geen grote mods houden? Ik blijf tegenwoordig namelijk liever uit dit topic, omdat ik nog geen interesse heb gevonden om Tekkit of wat voor grote mods dan ook te spelen, maar ik wel graag blijf lezen/schrijven over Vanilla, waar door deze gesprekken geen beginnen meer aan is ;)

Dit is niet om te klagen, enkel als opbouwende feedback/mijn idee :)
Als ik iets over het hoofd zie, hoor ik het graag, maar ik heb hier tegenwoordig weinig meer te zoeken :p

• corset
misschien een goed idee inderdaad :) FTB is nu zo groot geworden dat het bijna een eigen spel is geworden.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:44
Aangezien Vanilla steeds minder besproken word lijkt het mij persoonlijk geen handig idee. Als er echter mensen zijn welke willen helpen met het herschrijven van m'n huidige TS om meer info over bekende/populaire modificaties toe te voegen -> Ik hoor het graag!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Volgens mij was er in het verlden een tekkit topic in opbouw maar dat is nooit open gegaan omdat ik denk dat de hoeveelheid vanilla spelers tegenwoordig op 1 hand te tellen zijn. Kan me vergissen natuurlijk.

• Uncle Mel
D4NG3R schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:25:
Aangezien Vanilla steeds minder besproken word lijkt het mij persoonlijk geen handig idee. Als er echter mensen zijn welke willen helpen met het herschrijven van m'n huidige TS om meer info over bekende/populaire modificaties toe te voegen -> Ik hoor het graag!
Sure, ik wil morgen wel een draftje met je delen

Anoniem: 172410

Is er nog iemand die vanilla speelt? Het lijkt wel of iedereen met apparaten in de weer is...
Pagina: 1 ... 34 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers