Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Hydra schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:45:
[...]

Routers plaatsen op 'magische' wijze items in naastgelegen inventories en ze zien een wall van barrels allemaal zolang ze maar elkaar raken. Ik vind dit danook te cheesy en gebruik het gewoon niet. Hou er niet van dat items op magische wijze opeens in een inventory verschijnen, hoe eenvoudig het opzetten van een systeem ook is. Dingen kunnen ook te simpel zijn.
Mee eens. Ik heb bij sommige "normale" dingen al dat ze redelijk cheesy zijn. Vandaar dat ik mining turtles ook niet meer gebruik.. Of in ieder geval voorlopig niet.

Ik hoop nog wel een keer uit te vinden hoe retrievers e.d. werken.. Lijkt me best cool om te vragen om een bepaald item en dat het dan automatisch uit je inventory getrokken wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Darth Malak op 06-02-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Uncle Mel schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:56:
meestal is het probleem je meta.inf folder maar je hebt geen info gegeven of je vanilla, een default modpack of een custom modpack draait, via een launcher? via command? etc. Zonder enige info een thread binnenhoppen en roepen "het doet het niet" is niet echt de manier ;)
Ik heb de standaard betaalde versie geïnstalleerd, daarop modloader en dan Forge. Altijd netjes de instructies gevolgd. Dat werkte allemaal. Toen die mod erop en lukte het niet. Aangezien het slechts 1 bestand is dat ik in de mods folder moet gooien, en ik op een ander forum een topic met een vergelijkbaar probleem ben tegengekomen, lijkt het op een probleem met de mod zelf. Dan maar wachten op de volgende versie...?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

witeken schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:20:
[...]

Ik heb de standaard betaalde versie geïnstalleerd, daarop modloader en dan Forge. Altijd netjes de instructies gevolgd. Dat werkte allemaal. Toen die mod erop en lukte het niet. Aangezien het slechts 1 bestand is dat ik in de mods folder moet gooien, en ik op een ander forum een topic met een vergelijkbaar probleem ben tegengekomen, lijkt het op een probleem met de mod zelf. Dan maar wachten op de volgende versie...?
Waarom niet gewoon de FTB launcher downloaden... En alle mods disablen die je niet wil gebruiken (is volgens mij ook al een bijna vanilla modpack bij) en dan bij mods zorgen dat die mod die je wilt installeren in de juiste volgorde in de modlijst staat.

Of MultiMC. Is ook erg handig, zeker als je met meerdere verschillende Minecraft instances wilt klooien.

Het is toch nauwelijks meer nodig om zelf met een kale vanilla minecraft forge en modloader e.d. te installeren.. Daar zijn al goede tools voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Hoppa! De bar is open! Je kunt uit de 3 verschillende drankjes kiezen en dan op okay drukken (gewoon allemaal rechtermuis) en dan wordt je drankje voor je gevuld en komt op de bar terecht :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/20974501/2013-02-06_23.33.13.png

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

witeken schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:20:
[...]

Forge heeft tegenwoordig een ingebouwde modloader. Dus ik zou modloader gewoon weggooien en alleen forge gebruiken.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hydra schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:36:
Hoppa! De bar is open! Je kunt uit de 3 verschillende drankjes kiezen en dan op okay drukken (gewoon allemaal rechtermuis) en dan wordt je drankje voor je gevuld en komt op de bar terecht :)

[afbeelding]
Filmpje please! Hahaha

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zal van 't weekend ff kijken. Vandaag / morgen nog niet veel tijd en ik moet nog wat dingen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 09:29
Xenomorphh schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:23:
Forge heeft tegenwoordig een ingebouwde modloader. Dus ik zou modloader gewoon weggooien en alleen forge gebruiken.
Ik vermoed eerder dat witeken niet doorhad dat een 1.4.5 mod niet gaat werken op 1.4.7 minecraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
helaas wel, de mods van 1.4.5 werken gewoon op 1.4.7, aangezien er in dat opzicht nauwelijks iets is veranderd (Dit staat op verschillende mod paginas)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Darth Malak schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:41:
[...]

Hopelijk horen we ooit nog iets van Eloraam want het ze is van de aarbodem verdwenen sinds 27 december... :'( :'(

Ga er maar ff vanuit dat het filmpje dan ook rond de 8e januari gemaakt is, dan ziet het er weer wat beter uit :)
BdoubleO100 en GenerikB hebben allebei een playlist met een geweldige let's play en heerlijke humor. Persoonlijk vind ik het de leukste let's play die er is. BdoubleO100 heeft ook niet voor niets 250.000 subscribers...

Maar weet iemand nog iets leuks met ruim 200 stacks aan coal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
In een of andere extractor steken om coaldust en dergelijke uit te halen?

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:12
kbloem schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:45:
[...]

BdoubleO100 en GenerikB hebben allebei een playlist met een geweldige let's play en heerlijke humor. Persoonlijk vind ik het de leukste let's play die er is. BdoubleO100 heeft ook niet voor niets 250.000 subscribers...

IC2 diamantfabriekje opzetten? :p
Ben ik gister ook mee bezig geweest op de server omdat je voor frame motors veel diamant nodig hebt.
1 stack coal + 8 flint + 1 obsidian wordt omgezet in een mooie shiny diamant

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hoe kom je erbij dat je voor frame motors veel diamant nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
haha, hij denkt wss dat een diamond drawplate maar 1 keer meegaat!, daar kun je een hoop copper wire mee maken hoor ;). het werkt net als de zaag, je gebruikt hem in je inventory maar kost alleen wat durability :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zo'n vermoeden had ik al idd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Neehoor, dat die meermalen bruikbaar was dat had ik wel door ;)

Maar ik ben slechts een arme sloeber zonder quarry of enorme voorraden resources dus dan is 9 diamant al best veel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
snap, pak gewoon een blokje uit de comm centre, we hebben 30 stacks uu dus een blok meer of minder maakt ook geen zak meer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Meh, ik vind het nog wel fijn om alles zelf gemined/gecraft te hebben*
Enige wat ik volgens mij gedoneerd heb gekregen was 30 stacks dirt.

Gister ook nog 3 diamant gekregen van Phehistyr maar daarvoor heeft hij wel mijn Fortune II pickaxe mogen lenen dus ;)

* dit kan elk moment veranderen en ik kan er dus ook niet voor verantwoordelijk worden gehouden mocht het Community Center na een bezoek van mij ineens leeg zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
wat nou als ik een diamond block in je huis zet, omringd met 3 lagen obsidian, dan doe je er toch nog moeite voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
BSTNjitRam schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:52:
[...]

IC2 diamantfabriekje opzetten? :p
Ben ik gister ook mee bezig geweest op de server omdat je voor frame motors veel diamant nodig hebt.
1 stack coal + 8 flint + 1 obsidian wordt omgezet in een mooie shiny diamant
Kijk, daar kunnen we iets mee. Had ik echt nog niet aan gedacht *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47

m0nk

16-09-2003 15.15

Iemand hier die voor me wil vouchen op de tweakcraft server? Ben nog niet zo lang bezig met minecraft (volg de survive and thrive filmpjes op youtube een beetje) en ben een beetje aan het experimenteren met het bouwen van huisjes en het exploren van caves en mines. Zou het wel leuk vinden om op de tweakcraft server te spelen met wat mede tweakers :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Wat is je ingame nick? Ben atm op werk maar ik kan je wel een vouch geven via de site :).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Nick is mightyMonkNL en thanks voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Done :)

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik zag het, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

[...]

Bedankt voor de tip.. Die ga ik nu eens opzoeken. Kende ze niet.

>> lol.. die bdoubleo100 heeft echt een enorme berg videos.. FF proberen uit te zoeken wat de meeste recente series e.d. zijn maar t ziet er goed uit :)

Begin me zo langzamerhand zorgen te maken over mijn "infinite" lava bron vanuit de nether... Dat enorme meer van lava begint toch aardig wat aftakeling te vertonen.. Ik was min of meer in de veronderstelling dat deze toch wel redelijk infinite was.. 8)7

Kan de overkant niet eens zien maar zie duidelijk dat er veel lava is weggetrokken...

[ Voor 35% gewijzigd door Darth Malak op 07-02-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Helaas gaat dat nog redelijk rap :P heb zelf ook een meer compleet leeg gedrained, ziet er wel leuk uit, en ben er een cool huis aan het bouwen :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Darth Malak schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:10:
[...]

>> lol.. die bdoubleo100 heeft echt een enorme berg videos.. FF proberen uit te zoeken wat de meeste recente series e.d. zijn maar t ziet er goed uit :)

Begin me zo langzamerhand zorgen te maken over mijn "infinite" lava bron vanuit de nether... Dat enorme meer van lava begint toch aardig wat aftakeling te vertonen.. Ik was min of meer in de veronderstelling dat deze toch wel redelijk infinite was.. 8)7

Kan de overkant niet eens zien maar zie duidelijk dat er veel lava is weggetrokken...
Tijd om over te schakelen naar renewable power :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
mijn energy op het moment:

Low pressure steam boiler (36 blocks + solid fueled eronder) Chest met constante aanvoer blaze rods, en eronder een Aqueas Accumelator (rotnaam). Dan 8x Commercial Steam engine, en done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wat versta je onder renuwable power... ? Bedoel je farms e.d.? Ah ja... ik wil eigenlijk ook zo'n blaze rod farm opzetten zoals dire heeft gedaan. Maar moet nog erg veel doen daarvoor...

Anyway, iemand anders ook last van dat deuren (pressureplates) niet goed werken sinds laatste FTB updates?

[ Voor 26% gewijzigd door Darth Malak op 07-02-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Darth Malak schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:09:
Wat versta je onder renuwable power... ? Bedoel je farms e.d.? Ah ja... ik wil eigenlijk ook zo'n blaze rod farm opzetten zoals dire heeft gedaan. Maar moet nog erg veel doen daarvoor...

Anyway, iemand anders ook last van dat deuren (pressureplates) niet goed werken sinds laatste FTB updates?
- Biogas/biomass
- Steam Power
- Solar energy

Waarschijnlijk vergeet ik nog wat :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik vind zo'n blazerod spawner nogal exploity eigenlijk. Ben zelf niet zo happy met die soulshard mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
dan gebruik je hem toch niet? zo makkelijk is het :) Ik vind het juist wel grappig, maar ik maak ook de 1024 kill zelf, ik ga geen spawners slopen of enchants gebruiken, maakt het te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Xenomorphh schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:23:
Handig om te weten...ben ik van dat ding ten minste al vanaf :).
_H_G_ schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:24:
Ik vermoed eerder dat witeken niet doorhad dat een 1.4.5 mod niet gaat werken op 1.4.7 minecraft.
Hmm, had idd nog niet gezien dat het voor die versie was. Zoals iemand onder jou zei maakt het blijkbaar niet uit dat het 1.4.5 is. Maar het is wel een pre-release versie voor 1.4.5.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik had het over server gebruik. Als je jezelf in creatieve 1000 stacks diamond wil geven moet je dat helemaal zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
zelfs op een server, zolang je het zelf niet wil gebruiken, dan gebruik je het niet. Op een server hetzelfde, op het moment dat je weet/kan verwachten dat de items via die manier komen. Dan pak je ze niet :P zo doe ik het al jaren op een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Zijn er hier mensen die samen met andere GoT"ers dingen doen in Minecraft? Ik ben namelijk op zoek naar mensen waar ik me bij kan aansluiten en zo samen dingen (na) te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hydra schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:20:
[...]

Ik had het over server gebruik. Als je jezelf in creatieve 1000 stacks diamond wil geven moet je dat helemaal zelf weten.
Tja.. speel op het moment totaal solo.. Maar ben het wel met je eens hoor. Ik zou dat ding denk ik dan ook meer maken voor de fun.

En ja, solar panels... heb er wel een aantal op mijn dak (zowel de RP als die andere)... maar je hebt er volgens mij wel onTIEGElijk veel nodig om een beetje effectief te zijn lijkt het. En aangezien mijn tin voorraad nu niet zodanig is... nou ja.. steam power zou misschien wel iets zijn... alleen moet ik nog eens uitzoeken hoe je een beetje peatfarm opzet.

En ik hoor hieronder ook dat er kennelijk een Tweakers server is? Is daar nog ruimte en zo ja, wat zijn de eisen (qua guruness enzo, welke modpack)?

[ Voor 9% gewijzigd door Darth Malak op 07-02-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
als je ongeveer 6 a 8 HV solar panels hebt, ben je qua buildcraft(?) klaar :p totaal geen issues meer haha

Boiler voor de rest, en done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

lanerios schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:51:
als je ongeveer 6 a 8 HV solar panels hebt, ben je qua buildcraft(?) klaar :p totaal geen issues meer haha

Boiler voor de rest, en done.
Haha lol ja.... heb helaas maar 1 1/2 stack tin en volgens mij heb ik er toch echt vele tientallen nodig. Heb ik het nog niet over copper, rubber etc.. lol..

Maar voor de fun ga ik eens proberen in ieder geval een paar medium ofzo in elkaar te flansen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Darth Malak schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:10:
[...]

Ik zou van BdoubleO gewoon de Feed the Beast Playlist pakken. Die zijn helemaal gericht op FTB en vind ik het leukste. Hij gebruikt niet de Direwolf maar de MindCrack mods. Scheelt niet heel veel. Het enige wat me opvalt is dat hij een energy crystal kan maken met een Ruby. Das wel handig...

Linkje naar playlist

Hij is met een nieuwe creative mode serie begonnen. Is pas één aflevering....

En inderdaad, de drukplaten voor deuren deden gek, maar sinds een uur of drie vanmiddag kwam ik erachter dat ze het weer deden en heb ik de houten deurtjes weer vervangen voor ijzeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
kbloem schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:59:
[...]

Ik zou van BdoubleO gewoon de Feed the Beast Playlist pakken. Die zijn helemaal gericht op FTB en vind ik het leukste. Hij gebruikt niet de Direwolf maar de MindCrack mods. Scheelt niet heel veel. Het enige wat me opvalt is dat hij een energy crystal kan maken met een Ruby. Das wel handig...

Linkje naar playlist
Etho vind ik ook goed voor de technische kant (jammer geen up2date playlist), bdubs voor de grappige kant :) Een andere user waarvan ik de FTB (en de andere videos) ook tof vind is hypnotizd

In feite zitten er op de MindCrack en Hermitcraft server best nog leuke mensen die goede videos maken.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
lanerios schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:31:
zelfs op een server, zolang je het zelf niet wil gebruiken, dan gebruik je het niet. Op een server hetzelfde, op het moment dat je weet/kan verwachten dat de items via die manier komen. Dan pak je ze niet :P zo doe ik het al jaren op een server.
Punt is dat mensen over het algemeen voor de weg van de minste weerstand gaan. Zo zie je ook dat vrijwel niemand een IC2 reactor bouwt maar allemaal voor solars gaan. Dat is m.i. een gebrek aan balance dat verholpen zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
witeken schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:20:
Hmm, had idd nog niet gezien dat het voor die versie was. Zoals iemand onder jou zei maakt het blijkbaar niet uit dat het 1.4.5 is. Maar het is wel een pre-release versie voor 1.4.5.
Tja, je moet zelf maar bepalen wie je gelooft :) Ik heb de mod niet, maar een blik op het forum -wat je zelf gelinkt hebt- zegt genoeg denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Hydra schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:32:
[...]

Punt is dat mensen over het algemeen voor de weg van de minste weerstand gaan. Zo zie je ook dat vrijwel niemand een IC2 reactor bouwt maar allemaal voor solars gaan. Dat is m.i. een gebrek aan balance dat verholpen zou moeten worden.
Ik heb gekeken naar een nuclear reactor, maar voor de hoeveelheid werk en mats die je daarin moet stoppen levert dat gewoon echt te weinig op.
Solar panels zijn inderdaad erg makkelijk, maar je moet er weer veel van hebben. Wat die opleveren is toch wel het minimum. Om het meer balanced te maken zou nuclear energy meer moeten opleveren en solar panels niet minder. Als dat gebeurt ga je echt heel lang doen over een beetje setup.

Feed the Beast legt de balans toch op een totaal andere plek neer. In vanilla is het meer resources verzamelen en wat moois maken, in FTB is het veel meer automatiseren. Energy en resources moet je op een gegeven moment compleet automatisch laten aanleveren om de uitdaging van FTB op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik ben zelf wel van de nuclear reactors. Ik moet zeggen dat het sinds tekkit wel een stuk makkelijker geworden is om ze te maken. De reactor chambers zijn veel goedkoper. Daarnaast, als je een quarry hebt lopen kom je om in Uranium. Ik heb nu 200+ uranium cells klaarliggen. Ik kan er 15 kwijt in mijn reactor en krijg er iedere keer 30.000.000 EU uit. Das wel lekker voor je mass fabricators.

Zijn er nog meer mensen die maar UU gebruiker voor copper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24
Ik gebruik vrijwel geen UU, enige keer was om iridium te maken omdat je dat gewoon niet vindt, behalve in het twilight forest meen ik.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
[...]

Ik ben een tijd heel erg youtube addict geweest, dit zijn mijn subs:

777static777
BdoubleO100
Biffa2001
BlueXephos
CNBMinecraft
Coestar
cubehamster
direwolf20
docm77
EthosLab
FyreUK
Generikb
GuudeBoulderfist
hypnotizd
JL2579
minecraftpg5
monkeyfarm
nebris88
pakratt13
PauseUnpause
red3yz
RedAshMason
sethbling
St3venAU
Vechz
VintageBeef
xisumavoid
Yogscastlalna
YogscastSips
YogscastSjin
Zisteau

Meeste zijn erg technical leuk of gewoon heel creatief.
Darth Malak schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:50:
[...]

Tja.. speel op het moment totaal solo.. Maar ben het wel met je eens hoor. Ik zou dat ding denk ik dan ook meer maken voor de fun.

En ja, solar panels... heb er wel een aantal op mijn dak (zowel de RP als die andere)... maar je hebt er volgens mij wel onTIEGElijk veel nodig om een beetje effectief te zijn lijkt het. En aangezien mijn tin voorraad nu niet zodanig is... nou ja.. steam power zou misschien wel iets zijn... alleen moet ik nog eens uitzoeken hoe je een beetje peatfarm opzet.

En ik hoor hieronder ook dat er kennelijk een Tweakers server is? Is daar nog ruimte en zo ja, wat zijn de eisen (qua guruness enzo, welke modpack)?
Hydra is dan wel anti solar, maar het kost idd onnoemelijk veel iron en copper om die krengen te maken (512 solar panels á 15 iron of zo per stuk voor een HV array). enige is dat wanneer het ligt, het ook continu blijft produceren.

We hebben idd een server genaamd Feed The Tweaker, met zo'n 20 tweakers aan boord. Ik vind het persoonlijk eencompleet nieuwe dimensie geven aan het spelen. Je kunt anderen dingen laten zien, vragen stellen, samen op avontuur, etc. Ook voor de ftb noobs (helemaal geen offence) komt het van pas, we hebben allerlei niveaus aan ervaring waardoor de genen die al verder zijn, de nieuweren kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Heb nog een hoop liggen. Heb zelf best een hoop gebruikt voor een Vajra maar die ben ik dus kwijtgeraakt (knap kut) en ik heb niet zo'n zin een nieuwe te maken. Waarschijnlijk heb ik nu wel genoeg voor een gravitation chestplate, en dan ben ik kwa UU wel 'klaar'.

Mijn reactor levert 'maar' 100 EU/t, verder heb ik 2 geothermals die gevoed worden vanuit m'n steam boiler, voor nog eens 40EU/t. Die laatste hebben vooral als voordeel dat ze 'altijd' aan staan.
Smitovic schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:31:
Ik heb gekeken naar een nuclear reactor, maar voor de hoeveelheid werk en mats die je daarin moet stoppen levert dat gewoon echt te weinig op.
Klopt helemaal. Wat betreft IC2 is de balans ver te zoeken. Waarom zou je in hemelsnaam een 100 EU/t reactor bouwen als je dat met een zooi simpele solars of 5 geothermals ook gewoon kunt produceren, zonder de kans dat je hele base 'poef' zegt.

Maargoed. Ben ook geen grote fan van IC2. Gebruik het alleen voor de quantum armor enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Uncle Mel schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:54:
Hydra is dan wel anti solar, maar het kost idd onnoemelijk veel iron en copper om die krengen te maken (512 solar panels á 15 iron of zo per stuk voor een HV array). enige is dat wanneer het ligt, het ook continu blijft produceren.
Ik kan een enkel block dat 512 eu/t produceert uit 'zon' niet zo goed handlen als een veel complexere nuclear reactor daar niet in de buurt kan komen ;)

Wat mij betreft (en dat is gewoon mijn persoonlijke mening, geen probleem dat anderen daar anders over denken natuurlijk) worden die compact solars verwijderd en wordt van normale solars een multiblock structure gemaakt om de lagissues van de normale te verhelpen.

Het probleem met de originele solars is gewoon dat ze niet snappen dat ze naast elkaar liggen en dat elke solar panel 20 keer per seconde een 1 EU pakketje oplevert. Ze zijn gewoon slecht gecode en Compact Solars is daar een antwoord op dat m.i. het balance probleem in het maken van power gewoon erger gemaakt heeft.

Maargoed, ik heb, vooral gezien de reacties op het IC forum, geen hoge pet op van die devs. Arrogante sukkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Hydra schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:00:
[...]

Ik kan een enkel block dat 512 eu/t produceert uit 'zon' niet zo goed handlen als een veel complexere nuclear reactor daar niet in de buurt kan komen ;)
Daar geef ik je gelijk in en dat weet je ;)

als 1 vierkante meter 1 eu oplevert kan diezelfde vierkante meter natuurlijk niet (veel) meer opleveren aangezien de oppervlakte (IRL) gelijk staat aan de opbrengst

dat multiblock structure is eigenlijk een heel goed idee, op die manier maak je niet heel veel kleine pakketjes maar 1 grote, eigenlijk wat de compact solars nu ook al doen, maar wel op realistische schaal.

Eigenlijk hetzelfe als de gregtech multiblock energy storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ja. Het probleem is dus gewoon dat dit al eerder aan de IC devs gesuggereerd is en ze op dergelijke suggesties reageren met dingen in de trant van "fuck you, it's my mod". Die lui kunnen compleet niet tegen kritiek.

De 'fix' met compact / advanced solars creert meer problemen dan er mee opgelost worden. Balance-wise is er geen enkele reden om voor een nuclear reactor te gaan. Ik heb er ook alleen een omdat ik het gewoon cooler vindt dan een duffe 512 eu/t solar op m'n dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Heb nog een hoop liggen. Heb zelf best een hoop gebruikt voor een Vajra maar die ben ik dus kwijtgeraakt (knap kut) en ik heb niet zo'n zin een nieuwe te maken. Waarschijnlijk heb ik nu wel genoeg voor een gravitation chestplate, en dan ben ik kwa UU wel 'klaar'.
Wat dat betreft zitten we op hetzelfde punt. Alleen heb ik eerst de Gavitation suit gemaakt. Maar een gouden tip, waar ik dus om heb lopen vloeken.... Zet je Gravitation Engine uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Opladen doe je toch gewoon in de community center? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hydra schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:00:
Opladen doe je toch gewoon in de community center? :)
Nou momenteel ben ik nog van de SP want ik was te laat met de server hier... Maar ik was dus ongeveer 9 miljoen aan EUtjes kwijt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Oh sorry, wist ik niet. Ja, dat zuigt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Uncle Mel schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:22:
[...]

Daar geef ik je gelijk in en dat weet je ;)

als 1 vierkante meter 1 eu oplevert kan diezelfde vierkante meter natuurlijk niet (veel) meer opleveren aangezien de oppervlakte (IRL) gelijk staat aan de opbrengst

dat multiblock structure is eigenlijk een heel goed idee, op die manier maak je niet heel veel kleine pakketjes maar 1 grote, eigenlijk wat de compact solars nu ook al doen, maar wel op realistische schaal.

Eigenlijk hetzelfe als de gregtech multiblock energy storage
Kortom, railcraft steamboilers. Multiblock structures, per blok, meer output aan energy. Basis maakt niet zoveel, maar is redelijk goedkoop. High pressure? Ik hoop dat je echt veel materials hebt :p Maar levert dan weer per blok meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Uncle Mel schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:54:
[...]
Ik ben een tijd heel erg youtube addict geweest, dit zijn mijn subs:

777static777
....
Zisteau

Meeste zijn erg technical leuk of gewoon heel creatief.
[...]

We hebben idd een server genaamd Feed The Tweaker, met zo'n 20 tweakers aan boord. Ik vind het persoonlijk eencompleet nieuwe dimensie geven aan het spelen. Je kunt anderen dingen laten zien, vragen stellen, samen op avontuur, etc. Ook voor de ftb noobs (helemaal geen offence) komt het van pas, we hebben allerlei niveaus aan ervaring waardoor de genen die al verder zijn, de nieuweren kunnen helpen.
Hoe heb je in hemelsnaam tijd om al die filmpjes te bekijken!? :9~ :9

Maar gisteren ff wat van die bdouble100 ofzo bekijken met zijn mindcrack en maatje.. Was erg hilarisch om te zien hehe.

Mocht er ooit een plaatsje zijn voor een casual speler die nog erg veel moet leren maar gewoon lekker wat wil bekijken en rondrennen met andere mensen, laat het me even weten. :) Ik ben zelf van de no-scam, no abuse instelling.

[ Voor 40% gewijzigd door Darth Malak op 08-02-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Ik heb geen tijd om het te bekijken, das het problem :)

aanvankelijk keek ik 's avonds na het eten en tijdens mijn lunchpauze, onze werkgever heeft echter de wifi eraf geknald en een firewall opgezet waardoor de lunchpauze af valt. Nu we op de server spelen heb ik na het eten ook geen tijd meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Welke playlist is aan te raden van die bdouble dan? Want de Mindcrack playlist was op zich best grappig maar er gebeurt vooral heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
ik keek veel van iJevin (voornamelijk Vanilla Survival) en hij was ook met FTB opgestart als noob. Begin ze echter wel wat minder leuk te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door thewizard2006 op 08-02-2013 13:49 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Hydra schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:48:
Welke playlist is aan te raden van die bdouble dan? Want de Mindcrack playlist was op zich best grappig maar er gebeurt vooral heel weinig.
BOO maakt gewoon heel veel filmpjes waar niet veel gebeurt, Ik wil niet bashen maar hij probeert gewoon zoveel mogelijk content te produceren voor ad inkomsten. dit is gewoon zijn baan geworden.

Aanvankelijk keek ik naar zijn filmpjes, toen begon hij te zeuren over het feit dat ie een kutbaan als aannemer had en minecraft filmpjes wilde maken en daar zijn geld mee verdienen. Daar had ik gewoon geen zin in, ik wil niet thuiskomen van mijn werk en dn 20 min luisteren naar iemand die zeurt over zijn eigen baan. De laatste tijd zit ie weer beter in zijn vel en heeft ie weer lol in het spelen, dus kijk ik weer naar hem.

Ik kijk alleen naar zijn ftb omdat ik zoals gezegd niet heel veel tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Als e toch wat leukere verhalen wilt horen, dan ben je beter af bij Guude. En i nFTB is het bij hem bijna elles computercraft wat de klok slaat.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:46

mux

99% efficient!

Mindcrack is in die zin leuk om te bekijken omdat het een server is met bijna alleen maar high-profile Minecraft let's players. Ook als je A niet leuk vindt kun je nog steeds B bekijken. Iedereen heeft ook weer een andere insteek, andere stijl, etc.

Persoonlijk vind ik de kanalen van de mensen die het echt 'voor hun plezier' doen het leukst, dus JSano (aanrader!), Nebris en tegenwoordig ook weer Etho. Guude is altijd wel leuk om zn verhalen, maar afgezien van computercraft is hij niet bijzonder 'goed' in minecraft (zowel bouw, combat en techniek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Net een paar keer met een mining laser op scatter mode geschoten.. Zag niet veel gebeuren en dus waarschijnlijk een keer of 10 afgevuurd. Lijkt erop dat mijn leuke basis nu in het vervolg verder moet met -40 FPS... Hopelijk worden die rotte blocks ofzo na een tijd gedestroyed... Anders maar WEER eens een backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
mux schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:05:
Mindcrack is in die zin leuk om te bekijken omdat het een server is met bijna alleen maar high-profile Minecraft let's players. Ook als je A niet leuk vindt kun je nog steeds B bekijken. Iedereen heeft ook weer een andere insteek, andere stijl, etc.

Persoonlijk vind ik de kanalen van de mensen die het echt 'voor hun plezier' doen het leukst, dus JSano (aanrader!), Nebris en tegenwoordig ook weer Etho. Guude is altijd wel leuk om zn verhalen, maar afgezien van computercraft is hij niet bijzonder 'goed' in minecraft (zowel bouw, combat en techniek).
Als ik naar de videos van Guude kijk staat het meestal open op tweede scherm op vanuit de ooghoek te volgen, en toch eens wat anders te horen dan de crap op de radio soms.

Mijn favorieten zjin nog steeds hypnotizd, etho en docm77 (enkel minecraft). Nebris heb ik ook gesubscribed, maar kijk ik maar sporadisch naar. De naam van JSano hoor ik regelmatig als het over redstone gaat, ook maar eens naar kijken.

Verder keek ik vroeger ook naar de Yogscast, maar daar vind ik het niveau echt laag gezakt. Als ze iets willen tonen heb je eerst een half uur zever meestal.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:56
Jump schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:13:
[...]

Als ik naar de videos van Guude kijk staat het meestal open op tweede scherm op vanuit de ooghoek te volgen, en toch eens wat anders te horen dan de crap op de radio soms.

Mijn favorieten zjin nog steeds hypnotizd, etho en docm77 (enkel minecraft). Nebris heb ik ook gesubscribed, maar kijk ik maar sporadisch naar. De naam van JSano hoor ik regelmatig als het over redstone gaat, ook maar eens naar kijken.

Verder keek ik vroeger ook naar de Yogscast, maar daar vind ik het niveau echt laag gezakt. Als ze iets willen tonen heb je eerst een half uur zever meestal.
Ben ik bijna helemaal mee eens. Guude vond ik voornamelijk leuk in de Ultra Hardcore Series. Ethos staat bij mij op 1 gezien hij elke keer nieuwe dingen en uitdagingen bedenkt. Ook is hij gewoon goed met redstone. :) Docm77 kijk ik enkel voor de nieuwe snapshots, dat doet hij wel goed.

Andere Minecrafters volg ik totaal niet. Ja, Yogcast heb ik tijdens League of Legends of andere spel op het tweede scherm maar ze zijn totaal niet gegroeid qua kanaal/qualiteit. Dezelfde "slechte" humor (afzeiken op spelfouten en Simons stemmetjes), hun AAA serie doen ze niet meer, of zeeeeeer langzaam (Shadow of Israphel) en ze komen de adventure maps alleen door als ze cheaten ... waarbij de naar mijn mening geen respect tonen voor de maker (zeker als ze de map ook nog eens afzeiken). Edit: en dan heb ik het nog niet eens over hun gaming skills gehad welke van hetzelfde lage niveau zijn als hun humor ...

Echter, Yogcast is de humor die je groot maakt op Youtube, als je naar de top 15 kanalen dan zitten daar Smosh (nr1). RayWilliamJohnson (nr2), Nigahiga (nr3), PewDiePie (nr5), collegehumor (nr10) en BlueXephos (nr13) bij. En al deze kanalen hebben (bijna) dezelfde stijl humor ...

[ Voor 3% gewijzigd door Dreanor op 08-02-2013 17:57 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Het lukt me niet om een antwoord te krijgen over het tweakers server verhaal.. Ik heb de afgelopen maand een keer of 4 gevraagd of er een server is waar tweakers op spelen (daar heb ik inmiddels antwoord op) maar krijg eigenlijk nooit iets terug of er mogelijk nog plaats is. Zou best eens de multiplayer optie willen ervaren in FTB.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Volgens mij was al gewoon gezegd dat er een Tweakers FTB server was maar dat die vol zit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik krijg nog een invite van DrFlash. Die kan je wellicht een DM sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hydra schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:01:
Volgens mij was al gewoon gezegd dat er een Tweakers FTB server was maar dat die vol zit hoor.
ah ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik zit effe vast, ik wil thermal exp proberen en probeer lava uit de nether naar mijn basis te pompen. Nu heb ik de pump aan de gang en ik wil dat die naar de transposer pompt. Nu heb ik wat tutorials bekeken maar die liquiduct die ik gebruik connect die twee helemaal niet. Hoe kan dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Welke pump gebruik je? Niet toevallig de IC2 pump gebruikt? De BC pump connect wel gewoon met liquiducts.

Voor het vervoer naar je basis zou ik tesseracts gebruiken trouwens. Is veel simpeler dan met Redpower spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hydra schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 00:13:
Welke pump gebruik je? Niet toevallig de IC2 pump gebruikt? De BC pump connect wel gewoon met liquiducts.

Voor het vervoer naar je basis zou ik tesseracts gebruiken trouwens. Is veel simpeler dan met Redpower spul.
Waarom niet gewoon ender chests?

In de nether..

Pump>liquid transposer (vult cans met lava)>enderchest>filter om lege cans uit enderchest te trekken en terug naar liquid transposer. Magmetic engine om de transposer te voeden.

In de overworld min of meer zelfde verhaal maar dan de volle lava cans eruit trekken in een tank.. etc..

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Malak op 09-02-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Met tesseracts kan je o.a. liquid teleporten tussen ages/nether. Geen can-gedoe nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

_H_G_ schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:15:
[...]

Met tesseracts kan je o.a. liquid teleporten tussen ages/nether. Geen can-gedoe nodig.
Ja weet ik maar dat wordt me te cheesy. Ik vind enderchests eigenlijk al te cheesy.

[ Voor 8% gewijzigd door Darth Malak op 09-02-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Darth Malak schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:00:
Ja weet ik maar dat wordt me te cheesy. Ik vind enderchests eigenlijk al te cheesy.
En oneindig lava halen uit de Nether is niet cheesy? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Darth Malak schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:51:
[...]

Waarom niet gewoon ender chests?

In de nether..

Pump>liquid transposer (vult cans met lava)>enderchest>filter om lege cans uit enderchest te trekken en terug naar liquid transposer. Magmetic engine om de transposer te voeden.

In de overworld min of meer zelfde verhaal maar dan de volle lava cans eruit trekken in een tank.. etc..
Nou ik heb het nog makkelijker. Ik gebruik vier enderchest. Eentje aan iedere kant die gewoon in een circeltje rond gaan... Maar ik heb het eindelijk voor elkaar. Was ook gewoon een stomme fout. Ik ben een stapje te vroeg gestopt in het recept waardoor ik een mining well had ipv een pump. Dus er moest nog een glazen tank op 8)7

Die krengen zien er ook nagenoeg hetzelfde uit. Helemaal als hij inmiddels omringt is door vier redatone engines....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hydra schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:53:
[...]

En oneindig lava halen uit de Nether is niet cheesy? :D
Hmm... moet je mijn lava lake in de nether zien... Daar is weinig oneindig aan lol.. Begint aardig verzakking te vertonen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Iemand een idee wat hier mis is? Een combustion engine zou met fuel 6 MJ/t moeten leveren, maar doet er maar 3. En daardoor draait de refinery niet op volle toeren. Er staat nog een tweede combustion engine achter de cobblestone blok.

Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/minecraft/ftb005.png

Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/minecraft/ftb006.png

Edit: de combustion engine opnieuw geplastst en nu doen ze wel 6MJ/t :) Er zat eerst een bucket oil in, en blijkbaar hebben ze dat onthouden.

[ Voor 16% gewijzigd door Jump op 09-02-2013 16:36 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:42
Eigenlijk gewond om alles met IndustrialCraft te doen, dus ben daarom ook maar begonnen om dat eens neer te zetten. Hieronder een enorme tank met lava die naar een Geo Thermal Generator wordt gepompt. Zodra de MFE eronder vol zit geef die een signaal waardoor het pompen ook stopt (aangesloten door middel van een NOT gate aangezien je met Red Alloy Wire geen Redstone Torch uit krijgt). Machines hebben nu lekker stroom en een lava lake onder mijn kasteel wordt zo ook leeg gepompt waardoor ik misschien weer leuke verborgen schatten tegen kom :)

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/2875/20130209174305.png

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke texturepacks jullie gebruiken. Ik vind zelf PureBD de mooiste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zo, nieuwe wereld begonnen met vriendin, resultaat:

laag 31, een low pressure steam boiler (36 blocks + Solid fueled)
7 commercial steam engines
5 powered furnace
5 pulverizers

Ja, gigantische overkill qua power. Maar heb ook een hele zooi redstone energy cells + quarry xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

kbloem schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 20:02:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke texturepacks jullie gebruiken. Ik vind zelf PureBD de mooiste....
Ik switch nogal tussen sphax, soartext, en die andere die bij de FTB zit.. Maar zit vandaag voornamelijk default omdat dit veeeelll minder lag en frustratie geeft. Vooral sphax zorgt voor heel erg lag (framedrops en stotteren).. Waarschijnlijk omdat de individuele textures verschillende resoluties hebben en niet geoptimaliseerd zijn. En ik heb toch wel een redelijk goddelijk PC'tje dus daar zal t niet aan liggen.

@soepstengel:

Hehe ja.. heb toevallig vandaag ook mijn gewone glass tankjes maar vervangen door een enorme iron tank (totaal capaciteit iets van 1mil buckets ofzo geloof ik (lol de nether source lava lake begint er steeds vager uit te zien). Hij is hem nog aan t vullen. Maar dit gaat erg traag op het moment omdat ik zwaar bezig ben geweest...

Maar eens een zooi cobbelstone generators (igneos extrudersx10) gemaakt die via mijn sorting systeem netjes alles naar 3 recyclers pompen, dit omzetten in scrapboxes. Vervolgens dump ik om de zoveel tijd een kwak stacks scrapboxes in m'n mass fabricator.. UU ftw. Verder ook nog een max size quarry aan t draaien gevoed door 4 of 5 redstone cells die ik op dit moment nog handmatig vervang... Worden helaas maar opgeladen met 14 magmatic engines. Ben lekker bezig geweest.. :P Begin problemen te krijgen met vrije ruimte in m'n chests..

En wat werken die pneumatic tubes en relays, filters, retrievers lekker.

[ Voor 9% gewijzigd door Darth Malak op 09-02-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
^Barrels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:39

Phehistyr

De Epische Lurker

Darth Malak schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:14:

Hehe ja.. heb toevallig vandaag ook mijn gewone glass tankjes maar vervangen door een enorme iron tank (totaal capaciteit iets van 1mil buckets ofzo geloof ik (lol de nether source lava lake begint er steeds vager uit te zien). Hij is hem nog aan t vullen. Maar dit gaat erg traag op het moment omdat ik zwaar bezig ben geweest...
De inhoud van die iron tanks wordt weergegeven in mB, wat volgens mij voor millibucket staat. Ik denk dus dat je er een factortje 1000 naast zit met je miljoen. De max capaciteit van de tanks is namelijk iets van 6200 buckets. Correctie: ik zie nu dat de maximale grootte van de basis van een tank 9*9 is, waardoor de maximale inhoud nog een stukje groter zal zijn. In de buurt van de miljoen zal het echter niet komen. ;)

Overigens bespaar je je heel veel moeite als je je quarry aandrijft met een stel magmatic engines die door een liquid tesseract worden voorzien van lava. Dat is de methode die ik nu voorlopig gebruik met ongeveer 17kB lava en de capaciteit voor nog eens 7kB. :p

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Haha, ja je hebt helemaal gelijk hehe... Capaciteit is iets van 1mil da's inderdaad iets van 1000 buckets.. Nou ja, nog steeds leuk.

Ik ga toch inderdaad maar eens kijken naar die tesseracts. Ze zijn niet minder of meer cheesy dan enderchests en die gebruik ik ook al enkele. Kan ik me daarna bezig houden met wat leukere dingen. Wil ook nog een steam boiler opzetten, en biogas e.d. Probeer ook een beetje de dingen te bouwen die DW doet in zijn LP series.. Al doende leert men. :) Helaas heb ik bijna geen enderpearls en kom zelfden enderman tegen dus gaat op de lange baan.

Optifine e/o FTB blijft toch wel af en toe voor problemen zorgen. Zo wilde gisteren op eens mijn liquiducts geen lava meer doorlaten.. Slaan met de wrench had geen effect. Heb een gedeelte van het netwerk gewoon opnieuw moeten opbouwen. Erg vaag. Hoop dat eloraam bezig is met wat bugfixes e.d. want het is al een hele lange tijd stil.

(>>woops.. liquiducts zin van TE niet RP.)

@smitovic.. yep gebruik al een paar barrels.. Voorlopig nog gewoon handmatig voor bijv. redstone en nikolite, coal waar ik een enorme berg van had.. Volgende stap is barrels opnemen in sorting systeem. Zal wel een berg sorting machines meer moeten bouwen en alles moeten reorganiseren. Heb nog steeds niet helemaal duidelijk hoe ik een zo effectief mogelijk sorting systeem (ook qua ruimte) kan opzetten. Heb wel wat tutorials bekeken dus misschien gaat het binnenkort helemaal op de schop.

YouTube: Episode 2: Shelter

Hier wordt ik toch wel enorm blij van!! _/-\o_ :*)

[ Voor 57% gewijzigd door Darth Malak op 10-02-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Liquiducts zijn van TE dus daar heeft Eloraam niks mee te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Maar hoeveel eu trek je nu uit zon tank dan? Ik heb twee maal 3x3 staan maar ik dus geen flauw benul hoeveel eu dat is.... Ik ben een volledig automatische fabriek aan het plannen en dan is het wel handig als je weet hoeveel stroom je ergens uit haalt. Mijn reaktor vult vijf mfs units tot 48.000.000 met dual uranium cells. Lijkt toch sneller te gaan dan wat ik met geothermals van plan ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

kbloem schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:41:
Maar hoeveel eu trek je nu uit zon tank dan? Ik heb twee maal 3x3 staan maar ik dus geen flauw benul hoeveel eu dat is.... Ik ben een volledig automatische fabriek aan het plannen en dan is het wel handig als je weet hoeveel stroom je ergens uit haalt. Mijn reaktor vult vijf mfs units tot 48.000.000 met dual uranium cells. Lijkt toch sneller te gaan dan wat ik met geothermals van plan ben...
Liquiducts en iron tanks zijn bij mij nogal bugged. Op het moment kan ik helemaal niks uittrekken.. (in ieder geval niet richting mijn bestaande pipe systeem). Sowieso vind ik liquiducts erg bugged.. Vraag me af of het de ellende waard is zolangzamerhand. Alhoewel mogelijk bepaalde problemen ook weer aan optifine zijn toe te schrijven.. Optifine zorgt ervoor dat in ieder geval mijn GTX wordt gebruikt dus helaas is de noodzaak er om deze te gebruiken.. |:(

@hydra: yep ... realiseerde me het te laat maar had mijn post al aangepast :)

@kbloem: tja... Ik heb 20 geogenerators en die kunnen het iig zeker niet aan om mijn 2 MFSU's te vullen wanneer ik mijn mass fabricator aan heb staan (en een stuk of 3 recyclers).. En ik heb nog 4 of 5 LV solar arrays, 5 losse panels en een stuk of wat water mills...

Maar aangezien mijn iron tank e/o liquiducts nogal bugged zijn trek ik lava uit de nether.. Maar die supply kan het ook niet aan lol aangezien deze lava supply ook 14 magmatic engines powered etc... Ik heb die tank iig gemaakt om een soort backup te hebben op het moment dat mijn setup in de nether het niet aan kan (wat meestal het geval is)..

[ Voor 32% gewijzigd door Darth Malak op 10-02-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

De iron tanks en liquiducts werken hier eigenlijk vlekkenloos, maar je moet wel weten hoe ze te gebruiken.

- Je weet dat je de tanks alleen van de onderste twee lagen geleegd kunnen worden bij valves?
- De liquiducts kunnen (per blok) alleen maar extracten of vullen, dit is aan te geven met een wrench
- Om te extracten moet het betreffende blok ook een redstone signaal ontvangen
- Liquiducts waar al een vloeistof in zit joinen niet automatisch met andere ducts, ook daarvoor heb je een wrench nodig

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Je hebt gelijk met veel punten, maar niet allemaal

Redstone signal hangt zeer af van het blok, Boilers, Aq Accumelators etc hebben geen redstone signal nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Phehistyr schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:28:
De iron tanks en liquiducts werken hier eigenlijk vlekkenloos, maar je moet wel weten hoe ze te gebruiken.

- Je weet dat je de tanks alleen van de onderste twee lagen geleegd kunnen worden bij valves?
- De liquiducts kunnen (per blok) alleen maar extracten of vullen, dit is aan te geven met een wrench
- Om te extracten moet het betreffende blok ook een redstone signaal ontvangen
- Liquiducts waar al een vloeistof in zit joinen niet automatisch met andere ducts, ook daarvoor heb je een wrench nodig
8)7 Weer een noob error toegevoegd aan mijn lijstje.. Dat wist ik niet van die onderste 2 lagen... De zaken veranderd en het lijkt nu inderdaad te werken :).. Dat van dat redstone signaal en wrench wist ik wel.. pfew... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

lanerios schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:45:
Je hebt gelijk met veel punten, maar niet allemaal

Redstone signal hangt zeer af van het blok, Boilers, Aq Accumelators etc hebben geen redstone signal nodig :P
Daar heb je helemaal gelijk in, vandaar dat het des te verwarrender is als je het wel eens nodig hebt. :P Maar volgens mij is het in het algemeen zo: als je met BC pipes een wooden pipe+ engine nodig hebt om de pipes te vullen, dan moet je met Liquiducts een redstone signaal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Net maar eens de GLSL shader mod en SEUS shaders geinstalleerd... Holy crap wat ziet alles er lekker uit.. Sphax texture pack lijkt er prima mee te werken. Nu komt mijn PC beest eindelijk een beetje tot zijn recht :)

Bewegende balderen aan bomen, gras, echt water.. schaduw... yum.

[ Voor 29% gewijzigd door Darth Malak op 10-02-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:42
Darth Malak schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:39:
Net maar eens de GLSL shader mod en SEUS shaders geinstalleerd... Holy crap wat ziet alles er lekker uit.. Sphax texture pack lijkt er prima mee te werken. Nu komt mijn PC beest eindelijk een beetje tot zijn recht :)

Bewegende balderen aan bomen, gras, echt water.. schaduw... yum.
Had ik ook geprobeerd maar het werkte toch niet echt lekker bij mij helaas! Redelijk stabiele framerate weten te creëren met een wat lagere resolutie, echter had ik enorme lag als ik mijn ronde torren in klom waardoor het echt niet zo lekker werkte :(

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
@ Darth malak. Lees eens terug hoe vaak je zegt dat iets niet lekker werkt en een bug is terwijl je zelf gewoon een fout heb gemaakt. Gewoon voor de gein eens doen :)

Heb een aantal vragen. Wellicht dat jullie als experts mij kunnen helpen. Ben redelijk nieuw met FTB. Heb eventjes de normale Beta gespeeld maar had het idee dat er veel nog niet in zat. Toen ben ik opnieuw begonnen met Direwolf. Hier heb ik nu echter wat probleempjes.
- Heb optifine geinstalleerd
- Heb de Phax texture pack 512x geinstalleerd
- Heb Gregtech uitgezet

-> Het water en lava reageert heel erg slecht bij mij. Als ik bijv water over lava gooi dan hoor ik het sissen maar zie ik niets gebeuren> log ik uit en weer in dan is het Obsidian/Cobblestone geworden. Dit soort taferelen heb ik ook als ik bijv een sourceblok (water/lava) weghaal. Dan blijft het zichtbaar tot ik uit en inlog (zelfde mbt zand scheppen waardoor water moet gaan stromen etc). Enig idee wat dit kan zijn?

-> Ik wilde een Logger maken en die staat wel in NEI. Ik zie hier echter geen recept van. Is dit de Forrestry mod en klopt het dat die niet in Direwolf zit (hij is wel compatible?)

-> Bij glazenblocks zie ik nu geen houten omranding (dus gewoon gesmolten zand). Als ik ze naast elkaar plaats dan vloeien ze in elkaar over. Hierdoor heb ik nu een glazen muur die ik eigenlijk niet zie. Kan ik dit ergens uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Phehistyr schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:26:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, vandaar dat het des te verwarrender is als je het wel eens nodig hebt. :P Maar volgens mij is het in het algemeen zo: als je met BC pipes een wooden pipe+ engine nodig hebt om de pipes te vullen, dan moet je met Liquiducts een redstone signaal hebben.
Klopt inderdaad, het is niet echt duidelijk ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Niet toegeven dat je een noob bent en stug volhouden dat dat met die liquiducts een bug is zou irritant zijn.. Nu zie ik het probleem niet maar misschien begrijp ik je verkeert. Ik zal het posten hier dan maar laten aan de experts.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
thewizard2006 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 08:06:
@ Darth malak. Lees eens terug hoe vaak je zegt dat iets niet lekker werkt en een bug is terwijl je zelf gewoon een fout heb gemaakt. Gewoon voor de gein eens doen :)

Heb een aantal vragen. Wellicht dat jullie als experts mij kunnen helpen. Ben redelijk nieuw met FTB. Heb eventjes de normale Beta gespeeld maar had het idee dat er veel nog niet in zat. Toen ben ik opnieuw begonnen met Direwolf. Hier heb ik nu echter wat probleempjes.
- Heb optifine geinstalleerd
- Heb de Phax texture pack 512x geinstalleerd
- Heb Gregtech uitgezet

-> Het water en lava reageert heel erg slecht bij mij. Als ik bijv water over lava gooi dan hoor ik het sissen maar zie ik niets gebeuren> log ik uit en weer in dan is het Obsidian/Cobblestone geworden. Dit soort taferelen heb ik ook als ik bijv een sourceblok (water/lava) weghaal. Dan blijft het zichtbaar tot ik uit en inlog (zelfde mbt zand scheppen waardoor water moet gaan stromen etc). Enig idee wat dit kan zijn?

-> Ik wilde een Logger maken en die staat wel in NEI. Ik zie hier echter geen recept van. Is dit de Forrestry mod en klopt het dat die niet in Direwolf zit (hij is wel compatible?)

-> Bij glazenblocks zie ik nu geen houten omranding (dus gewoon gesmolten zand). Als ik ze naast elkaar plaats dan vloeien ze in elkaar over. Hierdoor heb ik nu een glazen muur die ik eigenlijk niet zie. Kan ik dit ergens uitzetten?
Forestry en recipes werken niet goed samen met NEI. Hierdoor zijn veel recipes niet zichtbaar.

Glass blocks hebben die seamless texture van Optifine, volgens mij kan je dat ergens in de options uitzetten.

Pagina: 1 ... 33 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers