Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Ja, erg cool. Nu moeten we alleen nog ff een quarry in The End zetten voor end stone :) Die liquid tesseracts zijn een uitkomst nu ik een overvloed aan biomass en biofuel heb.

[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 30-01-2013 09:12 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24
Hydra schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:10:
Ja, erg cool. Nu moeten we alleen nog ff een quarry in The End zetten voor end stone :) Die liquid tesseracts zijn een uitkomst nu ik een overvloed aan biomass en biofuel heb.
Ik heb al een setup draaien op onze server :). Deze pompt biomass naar 2 engines in de quarry age :)
Voor items kan je hetzelfde doen.
Het scheelt toch filters en buildcraft pipes bouwen.

Ik heb namelijk gewoon liquiducts en 2 liquid tesseracts gebruikt en klaar _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Venxir op 30-01-2013 09:26 ]

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:39

Phehistyr

De Epische Lurker

Jeetje, heb ik net een systeem bedacht om met liquid transposers, enderchest, cans en lava overal power te genereren, wordt het ineens makkelijk gemaakt. :p

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
idd, echt een uitkomst, en je wilt niet weten hoe blij ik ben met de toevoeging van Twilight forest aan DW20 pack. Zhalix (arnlith), zwittrooper en ik hebben gisteren het halve woud ontdeklt en geplundert :P Nu nog een hydra vinden...

Ikgeloof dat de totale loot ongeveer een stack diamonds bevatte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:56
Uncle Mel schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:47:
idd, echt een uitkomst, en je wilt niet weten hoe blij ik ben met de toevoeging van Twilight forest aan DW20 pack. Zhalix (arnlith), zwittrooper en ik hebben gisteren het halve woud ontdeklt en geplundert :P Nu nog een hydra vinden...

Ikgeloof dat de totale loot ongeveer een stack diamonds bevatte :D
Ik (Joene) wil ook mee op plunderingen van de Twilight Forest. Was er gisteren ook en vroeg mij al af wat die huisjes doen met spawners zonder loot (als dat er al was). :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
er zit naar wat ik heb gehoord soms een chest onder dat huisje, voor de rest zijn ze alleen voor de fun geloof ik. er zijn nog best wat dingen WIP in de twilight forest, zo ook de toren van hardhout. Daar zijn wel mobs (AAAAAAAAAAAAAH BABIIIIEEESSSS!!!!! ahum baby ghasts) en toffe verdwijnende deuren (die je met vajra zelfs kan minen) maar nog geen boss of loot.

Anyway, vanavond zal er wel weer een expeditie komen, dus iedereen is vrij om mee te gaan, zal rond een uur of 8 weer zijn, trek wel nette armor aan !

[ Voor 17% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Twilight forest is wel cool. Jammer dat de Thaumcraft update er de Xycraft update er nog niet zijn :(

Iron golems, xycraft tanks etc wil ik echt hebben :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
thaumcarft ziet er wel in, tier3 is nu available, zoals nieuwe tools, armor, kleding, etc. Het is wel jammer dat de xycraft machines er nog niet zijn om mee te spelen, maar deze zijn nog hevig WIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Odd, kan in NEI nog niet de nieuwe golems e.d. vinden

nu dus wel.. DERP

[ Voor 16% gewijzigd door corset op 30-01-2013 11:46 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ik ga vanavond maar eens mee dan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Vraagje, ik heb nu met moeite een T5 Blaze spawner, en dus oneindig Blaze rods. Ik ben een beetje google aan het gebruiken, maar kan nou niet vinden of Blaze rods echt nuttig zijn als fuel.. Iemand wat inzicht hierin?

Heb pump geprobeerd, werkt geweldig. Tot ongeveer 4 minuten, dan is lavalake leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Zeker handig als fuel, en wat is nou een tier 5 blaze shard, die 6 spawners heb je toch zo gevonden? rechtsklik op spawner is spawner destroyed en instant 200 kills erbij,

Rods zijn vooral handig in tijdelijke stirling engines of om snel een turtle te voeden.

De mobtrap maak je gewoon door water de blaze te laten killen en de rods in een transposer te laten gaan. die pompt het vervolgens een enderchest in.

Zorg wel voor een goede kill switch. Op onze server heeft de spawner een nachtje gedraaid en alle hoeken en gaten van de sorting system met rods gevult. Lekker laggy :)

Note over soul shards, deze zijn te combineren met andere shards in een anvil om zo mobkills van een ander type toe te voegen aan de origineel. Zo kun je 1 witch killen en een andere shard met bijv 6 skeleton spawners eraan toevoegen. zo heb je 2401 witches gekilld op je shard.

Je kan niet een volle tier 5 toevoegen, alleen eentje met een actieve progress bar, let daar dus op!

[ Voor 24% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Uncle Mel schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:24:
Note over soul shards, deze zijn te combineren met andere shards in een anvil om zo mobkills van een ander type toe te voegen aan de origineel. Zo kun je 1 witch killen en een andere shard met bijv 6 skeleton spawners eraan toevoegen. zo heb je 2401 witches gekilld op je shard.

Je kan niet een volle tier 5 toevoegen, alleen eentje met een actieve progress bar, let daar dus op!
Wacht even, dit is interessant...
Dus als je een enderman shard hebt met een stuk of 10 kills en een skeleton shard hebt die Tier 4 is. En die combineerd in een anvil dan krijg je een hogere tier enderman shard?

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
correct :)

Zo heb ik op onze server een endermen, cow en creeper spawner gemaakt. door gewoon low level shards aan een high level skeleton en of zombie shard toe te voegen. daar staan heel veel spawners van, die je shard snel naar 2400+ oppompen

[ Voor 92% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Holy shit, dit wordt een stuk makkelijker om die aparte shards (enderman/creeper/etc) te pakken krijgen :P.
Bedankt voor het melden!

Nu alleen nog een item om spawners makkelijk te kunnen ontdekken (spawner radar) :P.

[ Voor 15% gewijzigd door Jerry op 30-01-2013 13:04 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
maak een mystcraft age met dungeons en alleen 4 plains biomes. in pains spawnen wisp hills, waar altijd 2 spawners staan. of ga bijvoorbeeld een abandoned mineshaft in. Keuze genoeg :) Op onze server was iemand zo extreem lucky (later nog iemand) dat ie de eerste dag al een portal gun vond in een dungeon chest. daarmee zijn wat spawners naar een centraal punt verplaatst, zo kun je een stash opbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Venxir schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:03:
Ik ga vanavond maar eens mee dan ;).
ik ga vanaaf ook wel mee, kan wel een zooi matts gebruiken :)

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
een grote hollow hill bevat meer diamond, gold, lapis, glowstone en redstone dan je kunt dragen, we hebben met zijn drieen 4 gold chests en een diamond chest aan loot uit het bos gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Uncle Mel schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:45:
thaumcarft ziet er wel in, tier3 is nu available, zoals nieuwe tools, armor, kleding, etc. Het is wel jammer dat de xycraft machines er nog niet zijn om mee te spelen, maar deze zijn nog hevig WIP
Jammer dat thaumcraft zo bugged is bij mijn FTB DW wereld... Wand charged helemaal niet.. ik zie geen magic dingen met dat ding wat ze kan detecteren. Verder werkt al het craften, researchen wel voor zover ik kan zien.. Ik heb ook de shards gewoon.. Heb al een enorme zooi gemined. Maar ja, als die wands niet chargen en aura's er kennelijk dus niet zijn, werkt het ook niet echt.

Zag gisteren dat m'n wand wel charged op het moment dat ik naar de nether spring (via mystcraft linkbook).

Had de hoop dat e.e.a. gebugfixed zou zijn in 5.01 maar helaas, na gisteren geupdate te hebben en een keer of 10 opnieuw FTB geinstalleerd te hebben (aangezien mijn FTB bleef crashen na update), zie ik dat de wands nog steeds niet chargen.

[ Voor 21% gewijzigd door Darth Malak op 30-01-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Darth Malak schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:23:
[...]

Jammer dat thaumcraft zo bugged is bij mijn FTB DW wereld... Wand charged helemaal niet.. ik zie geen magic dingen met dat ding wat ze kan detecteren. Verder werkt al het craften, researchen wel voor zover ik kan zien.. Ik heb ook de shards gewoon.. Heb al een enorme zooi gemined. Maar ja, als die wands niet chargen en aura's er kennelijk dus niet zijn, werkt het ook niet echt.

Zag gisteren dat m'n wand wel charged op het moment dat ik naar de nether spring (via mystcraft linkbook).

Had de hoop dat e.e.a. gebugfixed zou zijn in 5.01 maar helaas, na gisteren geupdate te hebben en een keer of 10 opnieuw FTB geinstalleerd te hebben (aangezien mijn FTB bleef crashen na update), zie ik dat de wands nog steeds niet chargen.
Edit: Niet goed gelezen... je had al een goggles of revealing geprobeerd ;).

Als dat nog niet werkt kan je proberen alles van Thaumcraft te regenereren door naar de Thaumcraft.cfg te gaan en daar dit aan te passen:
code:
1
S:regen_key=DEFAULT

DEFAULT veranderen in iets anders TEST ofzo. En dan de game opnieuw opstarten. Dit zou het moeten fixen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jerry op 30-01-2013 18:22 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Uncle Mel schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:58:
correct :)

Zo heb ik op onze server een endermen, cow en creeper spawner gemaakt. door gewoon low level shards aan een high level skeleton en of zombie shard toe te voegen. daar staan heel veel spawners van, die je shard snel naar 2400+ oppompen
Dat verklaart een hoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Jerry schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:20:
[...]

Edit: Niet goed gelezen... je had al een goggles of revealing geprobeerd ;).

Als dat nog niet werkt kan je proberen alles van Thaumcraft te regenereren door naar de Thaumcraft.cfg te gaan en daar dit aan te passen:
code:
1
S:regen_key=DEFAULT

DEFAULT veranderen in iets anders TEST ofzo. En dan de game opnieuw opstarten. Dit zou het moeten fixen.
Thx, ga ik eens ff proberen met een copy van mijn wereldje :)

Trouwens, iemand hier waar optifine nog werkt na de update? Oftewel waar FTB direwolf pack niet blijft hangen bij laden wereld bij gebruik van... Geeft veel problemen hier waardoor ik hem hen moeten disablen en ik veel problemen heb met de texture packs (onzichtbare items enzo).

Gebeuren sowieso rare dingen na de update.. Kennelijk ben ik ook wat thaum research "vergeten"....

>> veranderen van die regen key heeft geen enkel effect gehad... Zie ook geen enkele melding in de log file.// mja zie wel een paar meldingen maar zie in ieder geval geen aura counters e.d.

[ Voor 33% gewijzigd door Darth Malak op 30-01-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Min ftb wereldje is gecrashed na de nieuwe update:(

Ben nu maar opnieuw begonnen zonder thaumcraft, xycraft en soulshards... Ben meer van de technische snufjes namelijk...

Maar wat een verschil in performance zeg, en met het mijnen ook niet meer die ores waar ik toch niets mee deed.

Maar werkt optifine met 1.4.7 bij jullie. Bij mij hangt ie continu op building terrain...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

De nieuwste optifine: "Preview OptiFine HD C3 Ultra for Minecraft 1.4.6 and 1.4.7" is degene die je moet hebben. De B-versies werken alleen met Forge versie 509 en lager. De nieuwe direwolf update zit op forge 516 dacht ik.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 12:47

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Wat er ècht gebeurt als je een nieuwe wereld start:
YouTube: Episode 01: Spawn

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
een wereld creëren vond ik altijd al zo lang duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

kbloem schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:10:
Min ftb wereldje is gecrashed na de nieuwe update:(

Ben nu maar opnieuw begonnen zonder thaumcraft, xycraft en soulshards... Ben meer van de technische snufjes namelijk...

Maar wat een verschil in performance zeg, en met het mijnen ook niet meer die ores waar ik toch niets mee deed.

Maar werkt optifine met 1.4.7 bij jullie. Bij mij hangt ie continu op building terrain...
Ik heb ook erg veel problemen met gewoon een standaard direwolf modpack.. niks config files ge-edit, of extra mods (behalve dan optifine aangezien die nodig is voor de texturepacks)...

Zie mezelf echt niet meer opnieuw beginnen.. in ieder geval niet meer single player... Mocht ik ooit een leuke server vinden dan zou ik ook wel graag willen weten of mijn wereldje gebackupped wordt want mijn tijd is me te kostbaar. :)

Maar ja, begin de problemen wel zat te worden.. of dat betekent dat ik minecraft ook zat ben weet ik nog niet.

En ja, met die C3 kan ik in ieder geval met DW 5.01 wel mijn wereld laden.. Thaumcraft werkt nog steeds niet maar ik kan in ieder geval mijn wereld laden.. Maar gezien de berg foutmeldingen vraag ik me af wat er stiekem allemaal kapot is gegaan.. :/

[ Voor 10% gewijzigd door Darth Malak op 31-01-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik wil graag optifine installeren om wat meer FPS in FTB te halen. Ik zit nu even te kijken naar welke download ik moet hebben, maar ik snap er de ballen van. Er lijken wel 1001 verschillende versies te zijn zoals: HD A7 Ultra, HD B3 Ultra, HD C6 multicore, etc, etc, etc.

Zit hier nog een logica achter ofzo :?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Mja,, logica zit hem enigszins in de ultra - standard verschillen.. Ultra geeft nogal wat meer problemen.. Standard heeft wat minder opties en geeft minder problemen.

Verder: als je de laatste updates (iig van direwolf pack) gebruikt moet je C3+ gebruiken aangezien alle vorige versies je wereld crashen tijdens het laden. Ik pak meestal gewoon de laatste en kijk wel van de 2 (standard of ultra) het minst slecht werkt. :)

De maker van optifine is helaas nogal een royal pain in the ass aangezien hij compleet weigert om zijn buggy mod ook maar in 1 mod pack mee te laten nemen. Waarschijnlijk omdat dan enige kwaliteit verwacht wordt en van wat ik tot nu toe van optifine heb gezien is een van de meest buggy mods die ik ooit ergens heb gezien.. Maar ja, misschien is hij een beetje lui ofzo. [/endrant]

[ Voor 43% gewijzigd door Darth Malak op 31-01-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Blitzdoctor schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:27:
Wat er ècht gebeurt als je een nieuwe wereld start:
YouTube: Episode 01: Spawn
Wow, dat is wel echt een heel gaaf filmpje. Een hoop inspiratie voor Mojang, want ik vind die 'in-game' graphics er ook wel iets lekkerder uitzien. :+

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Da's allemaal prerendered natuurlijk. Dat soort effecten ga je niet in MC zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

NVM.. svp delete :)

[ Voor 115% gewijzigd door Darth Malak op 01-02-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 19:56

Austin

Uit een boek

Leuk filmpje mooi gebruik gemaakt ook van de ingame looks.
Zou wat zijn als heel Minecraft er zo uit zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
ja dan zou je helemaal een fps van 2 hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Het wordt tijd dat iemand Minecraft port naar de Half Life 2 engine :P

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
soort gary's mod maar dan met blokjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Jump schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:41:
HL2 engine is zoooo vorige eeuw :P
Uncle Mel schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:38:
ja dan zou je helemaal een fps van 2 hebben ;)
Vanilla minecraft draait bij mij zo'n 400+ fps ofzo (nou ja, voorheen... minecraft pakt na de update gewoon lekker weer mijn interne GPU ipv de GTX 670)... het zijn de mods die je systeem laten kruipen.. Als Mojang wat energie zou steken in content ontwikkeling zou het best mee kunnen vallen met die 2 fps..

Maar ja, ze zitten min of meer vast aan java (en gebruiken een zwaar verouderde opensource LWJGL) dus helaas vrees ik dat we niet veel hoeven te verwachten van Mojang. Aangezien minecraft in de toekomst mogelijk zijn mac cross platform compabiliteit gaat verliezen (apple wil immers heel erg graag van java af) vraag ik me af of het niet verstandig zou zijn van ze om eens naar een andere engine te gaan kijken ja.

[ Voor 72% gewijzigd door Darth Malak op 01-02-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Jump schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:41:
Ja, want dat is een Voxel engine enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Darth Malak schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:12:
[...]

HL2 engine is zoooo vorige eeuw :P

[...]

Vanilla minecraft draait bij mij zo'n 400+ fps ofzo (nou ja, voorheen... minecraft pakt na de update gewoon lekker weer mijn interne GPU ipv de GTX 670)... het zijn de mods die je systeem laten kruipen.. Als Mojang wat energie zou steken in content ontwikkeling zou het best mee kunnen vallen met die 2 fps..

Maar ja, ze zitten min of meer vast aan java (en gebruiken een zwaar verouderde opensource LWJGL) dus helaas vrees ik dat we niet veel hoeven te verwachten van Mojang. Aangezien minecraft in de toekomst mogelijk zijn mac cross platform compabiliteit gaat verliezen (apple wil immers heel erg graag van java af) vraag ik me af of het niet verstandig zou zijn van ze om eens naar een andere engine te gaan kijken ja.
Met dat monster van jou zou je deze wel eens kunnen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jammer genoeg is dat als ze nu van engine switchen, ze gewoon heel, heel veel modders kwijtraken. En Minecraft draait nu om de modders, allang niet meer om Mojang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

lanerios schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:51:
Jammer genoeg is dat als ze nu van engine switchen, ze gewoon heel, heel veel modders kwijtraken. En Minecraft draait nu om de modders, allang niet meer om Mojang.
Nee hoor, minecraft is al bezig met een api waarbij alles in de game te modden valt...

Modders maken (of zouden niet) direct de engine moeten manipuleren. Engine is 1 laag van het geheel.

Ik geloof dat ergens met 1.50 er heel veel meer mogelijk gaat zijn. Maar ja, niet als ze nog steeds met die rotte verouderde opensource LWJGL blijven krukken.
kbloem schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 09:21:
[...]

Met dat monster van jou zou je deze wel eens kunnen proberen :)
Ware het niet dat minecraft tegenwoordig besloten heeft na de 5.01 update gewoon weer on de Intel HD 4000 te draaien... 8)7

Vraag me wel af of dat filmpje niet pre-rendered is/achteraf zwaar bewerkt ofzo.. maar ga eens kijken wat ik erover kan vinden :) Helaas van wat ik er kan zien is er minecraft 1.25 compabiliteit... En we zitten toch echt tegenwoordig op 1.4.7..

[ Voor 45% gewijzigd door Darth Malak op 02-02-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

nvm

[ Voor 98% gewijzigd door witeken op 03-02-2013 14:04 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Darth Malak schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:26:
[...]

Nee hoor, minecraft is al bezig met een api waarbij alles in de game te modden valt...

Modders maken (of zouden niet) direct de engine moeten manipuleren. Engine is 1 laag van het geheel.

Ik geloof dat ergens met 1.50 er heel veel meer mogelijk gaat zijn. Maar ja, niet als ze nog steeds met die rotte verouderde opensource LWJGL blijven krukken.

[...]

Ware het niet dat minecraft tegenwoordig besloten heeft na de 5.01 update gewoon weer on de Intel HD 4000 te draaien... 8)7

Vraag me wel af of dat filmpje niet pre-rendered is/achteraf zwaar bewerkt ofzo.. maar ga eens kijken wat ik erover kan vinden :) Helaas van wat ik er kan zien is er minecraft 1.25 compabiliteit... En we zitten toch echt tegenwoordig op 1.4.7..
erm.. we hebben het hier over het overstappen van java op een andere engine, heeft niks met de mod api te maken. en wat ik bedoel, als mojang alle grote modders kwijtraakt, dan raken ze veel spelers kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ja je hebt gelijk. Ik doelde meer op LWJGL maar klopt mochten ze ooit veranderen van java dan begint het hele feest weer opnieuw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Darth Malak schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:18:
Ja je hebt gelijk. Ik doelde meer op LWJGL maar klopt mochten ze ooit veranderen van java dan begint het hele feest weer opnieuw..
LWJGL is ook gewoon een dun laagje op OpenGL dus alles wat je met OpenGL kan doen kun je ook in Java doen. Alleen is een 3D engine from scratch schrijven alles behalve triviaal. En een engine licensen kan ook niet zomaar; de meeste engines zijn gewoon niet geschikt voor voxel games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Zijn blutricity (blulectric bedoel ik) engines nu broken of doe ik iets verkeerd? Hoe en wlke pipes connect ik op de engine om bijv een redstone energy cell te voeden? Geen van de pipes connecten op de engine en heeft ook geen enkel effect op de redstone cell.. Als ik direct een bletricity engine op een redstone cell connect is de MJ die ik toevoeg zo minimaal dat een redstone engine volgens mij nog meer doet.

[ Voor 26% gewijzigd door Darth Malak op 03-02-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
blutricity is EU(Energy units) based volgens mij en redstone energy cells zijn MJ(Minecraft Joules) based.
De power(EU) uit je engine moet duseerst geconverteerd worden of je moet engines gebruiken die MJ als output hebben. voorbeelden hiervan zijn de magmatic engine, stirling engine en hobbyist steam engine. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Yeh maar probleem is (nou ja probleem) dat volgens diverse wikis blulectric engines via redstone conduits of conductive pipes blulectrec engergy kunnen omzetten naar MJ. Kennelijk had ik iets fout gedaan want nu werkt het wel met 1 engine. Die voed nu de redstone cell maar die trekt vervolgens mijn batterybox'en zo snel leeg dat ik me afvraag of het wel zinvol is. :)

Die extreem dure wind turbine moet toch ergens goed voor zijn. Ik hoop dat het feit dat eloraam (maker van RP) al een maand totaal missing is niet betekent dat deze mod dood is.. zou erg jammer zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Darth Malak op 03-02-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zoals beloofd de shots van m'n experimentje.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/20974501/2013-02-03_17.47.18.png

Na:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/20974501/2013-02-03_17.48.46.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 09:27
Wat is daar gebeurd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Full size nuclear reactor 'mishap' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:42
Wat zo weinig schade maar? Vorige keer voor de gein eens geprobeerd, en volgens mij kwam daar toch een grotere krater uit! Maar misschien vergis ik mij :P

Ik heb zelf een kasteel/fort achtig iets gemaakt op een eiland. Nu zit er een stukje verderop een dorpje in het water wat er eigenlijk niet uit ziet, die wil ik opblazen met een nuke. Heeft iemand een idee of je zo'n ding op afstand tot ontploffing kan brengen?

edit: laat maar, slecht idee! ben bang dat al mijn beesten dood gaan van de radiation :+

[ Voor 9% gewijzigd door Soepstengel op 03-02-2013 22:48 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
GODVER!

Wat ik net in de Twiligt forest bezig, verdwijnt m'n Vajra gewoon als ik een stuk mazestone mine. Ik lees op de TF wiki dat mazestone je tools 16 keer zo snel slijt dus ik krijg het idee dat er gewoon een bug in zit. Nu ben ik 'em dus kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 09:29
Darth Malak schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:03:
Die extreem dure wind turbine moet toch ergens goed voor zijn. Ik hoop dat het feit dat eloraam (maker van RP) al een maand totaal missing is niet betekent dat deze mod dood is.. zou erg jammer zijn.
extreem duur valt wel mee. flax farm en de rest is niet zo bijzonder.

Er zijn wel veel dingen die zo'n situatie beïnvloeden. Biome, hoogte van je wind turbine, lengte van je kabel en hoeveel batterijen/turbines je hebt. Kan je beide kanten niet eens meten in verschillende situaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Hydra schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:54:
GODVER!

Wat ik net in de Twiligt forest bezig, verdwijnt m'n Vajra gewoon als ik een stuk mazestone mine. Ik lees op de TF wiki dat mazestone je tools 16 keer zo snel slijt dus ik krijg het idee dat er gewoon een bug in zit. Nu ben ik 'em dus kwijt :(
Dat is lame :X, leuke explosie trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
? ben nog geen vajra kwijt en zoals je weet heb ik veeeeel mazestone. Hoewel het meeste gemined is met de mining lazer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Kent iemand de bug dat water niet meer stroomt en verdwijnt als je met een emmer water pakt? Heel irritant... Hetzelfde gebeurt me met lava...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Uncle Mel schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:10:
? ben nog geen vajra kwijt en zoals je weet heb ik veeeeel mazestone. Hoewel het meeste gemined is met de mining lazer
Was heel bizar. Verdween gewoon opeens. Zwaar kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

kbloem schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:12:
Kent iemand de bug dat water niet meer stroomt en verdwijnt als je met een emmer water pakt? Heel irritant... Hetzelfde gebeurt me met lava...
Nee, maar wel dat als ik een wheat farm van Forestry iets boven de grond bouw en het water afsluit aan de onderkant dat het blijft stromen.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

kbloem schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:12:
Heeft volgens mij met optifine te maken. Of met forge of de combinatie van de 2.

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 04-02-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
idd. Lang geleden wel eens gehad toen ik met HD texturepacks bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Zo mijn power room is een heel end opgeschoten.. Heb een vergelijkbaar infinite nether lava systeem opgezet als DW in zijn s5 series.. Echt verbazingwekkend hoe goet dat werkt...

Voorlopig een stuk of 10 geothermal generators die het gemis van de totale schaarste (lees gebrek) aan uranium voor mijn reactor moeten compenseren.. Uranium lijkt nog schaarser te zijn dan diamonds... Ben totaal door mijn volledige voorraad heen.

Verder nog een stuk of 4 magmetic engines (vond het een beetje overkill om er gelijk 10 aan te hangen) die een redstone power cell voeden en een paar reserve cells. Volledig unattended power generation op t moment.. Is ook wel weer eens lekker. :)

Nu maar eens wat met een sorting systeem gaan stoeien want het is een enorme puinhoop in mijn chests.

[ Voor 11% gewijzigd door Darth Malak op 04-02-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Darth Malak schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:07:
Zo mijn power room is een heel end opgeschoten.. Heb een vergelijkbaar infinite nether lava systeem opgezet als DW in zijn s5 series.. Echt verbazingwekkend hoe goet dat werkt...

Voorlopig een stuk of 10 geothermal generators die het gemis van de totale schaarste (lees gebrek) aan uranium voor mijn reactor moeten compenseren.. Uranium lijkt nog schaarser te zijn dan diamonds... Ben totaal door mijn volledige voorraad heen.

Verder nog een stuk of 4 magmetic engines (vond het een beetje overkill om er gelijk 10 aan te hangen) die een redstone power cell voeden en een paar reserve cells. Volledig unattended power generation op t moment.. Is ook wel weer eens lekker. :)

Nu maar eens wat met een sorting systeem gaan stoeien want het is een enorme puinhoop in mijn chests.
Bij mij is het juist andersom... Ik krijg totaal geen diamanten te vinden maar zit met een overschot aan uranium en nu dus ook power...

En voor het sorting systeem kan ik je barrels aanraden... Zie hieronder twee shots van mijn voorraden...

Afbeeldingslocatie: http://www.themodelindex.com/ftb/04021301.png
Afbeeldingslocatie: http://www.themodelindex.com/ftb/04021302.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Hoe krijg je items automatisch in de barrels? Je kan toch alleen aan de boven of onderkant connecten met een barrel?

[ Voor 28% gewijzigd door Blitzdoctor op 04-02-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Blitzdoctor schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:51:
Hoe krijg je items automatisch in de barrels? Je kan toch alleen aan de boven of onderkant connecten met een barrel?
Factorization Item Router. Niet eens pipes nodig :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

kbloem schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:24:
[...]

Bij mij is het juist andersom... Ik krijg totaal geen diamanten te vinden maar zit met een overschot aan uranium en nu dus ook power...

En voor het sorting systeem kan ik je barrels aanraden... Zie hieronder twee shots van mijn voorraden...
Barrels.. Check. Ga ik naar kijken.

Tja ik weet wat je bedoelt met diamonds. Heb weken als een gek lopen minen en vond er totaal 3.. Copper en Tin ook erg schaars... Volgens mij is alles in een 30 chunk radius van mijn base zo'n beetje een honinggraat.. :P Toen na een paar weken ff flink doorgehakt en vind ik 4 of 5 nodes in een 2 dagen. Met een pickaxe met leuke enchant loopt het dan erg hard op... Zat op een gegeven moment eergisteren ofzo bijna op 1 1/2 stack..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Waarom maak je dan geen turtle of zo? Laat hem starten op laag 16, excavate 50 als programma en hij gaat een hoop uitgraven tot hij bedrock tegen komt. Ik volg het meestal ook wel, aangezien je de diamond block er zelf kan uithalen met Fortune. Een tip daarbij: probeer de ganse plaats desnoods onder water te zetten, zodat lava ook in obsidian veranderd.

En over niks vinden gesproken: ik heb gisteren drie uur lopen zoeken voor een cactus. En dit voor enkele pipes waterproof te maken. De desert lag op -1500, -500 ongeveer als ik me herinner.

[ Voor 20% gewijzigd door Jump op 05-02-2013 00:45 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Jump schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 00:44:
Waarom maak je dan geen turtle of zo? Laat hem starten op laag 16, excavate 50 als programma en hij gaat een hoop uitgraven tot hij bedrock tegen komt. Ik volg het meestal ook wel, aangezien je de diamond block er zelf kan uithalen met Fortune. Een tip daarbij: probeer de ganse plaats desnoods onder water te zetten, zodat lava ook in obsidian veranderd.

En over niks vinden gesproken: ik heb gisteren drie uur lopen zoeken voor een cactus. En dit voor enkele pipes waterproof te maken. De desert lag op -1500, -500 ongeveer als ik me herinner.
Redpower fluid pipes :P. Geen cactus nodig ;). Ik had ook geen desert in de buurt en zag ineens de liquid tubes van RP in NEI.

En de turtle methode doe ik zelf ook. Had al 19 diamonds in 4 uur :P.
Turtle branchmine: http://pastebin.com/MFMrTYkr
Turtle stairs: http://pastebin.com/ZGqt8cqY
(simpele programma's die ik in elkaar heb gezet, het kan veel uitgebreider maar dit werkt)

[ Voor 7% gewijzigd door Jerry op 05-02-2013 00:54 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Met de minium stone (deel van EE3 dat al in FTB Direwolf20 pack zit) kan je ook bepaalde kleurstoffen omzetten in o.a. cactus green.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Of beewax gebruiken.. Als je het zelf nog niet kunt maken, dorpje zoeken en een honinggraten van villagers stelen en ff een centrifuge in elkaar zetten. Maar ja dat met die minium stone werkt ook aardig.

En die liquiducts zijn idd erg leuk. Zie nu wat iedereen zegt over RP tubes e.d. tov buildcraft pipes.... Zo veel gemakkelijker...

[ Voor 24% gewijzigd door Darth Malak op 05-02-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Euh, d'r zitten zo'n 2-4 honingraten in vaak, dat levert je dus max 4 pipe waterproofing. Daar gaat 'ie niet veel aan hebben. Wax als waterproofing gebruiken gaat je pas lukken als je zelf een hoop bees hebt.

Je kunt overigens beter liquiducts gebruiken. Transporteren veel meer liquid dan waterproof pipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Nee klopt maar het jatten van die villagers inclusief die apethairie (of hoe heten die dingen) kunnen je wel gratis aan meer graten helpen en dus meer honing... Maar als je genoeg copper en obsidian hebt gewoon een zooi van die liquiducts maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:12
Spawnen die apithiaries ook in villages dan?
Dat heb ik op de Feed the Tweaker server niet gezien (of ik ben scheel :P)

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hey.

Jazeker. Ik vermoed alleen dat Mel en ik de meeste al gejat hebben :)

Ik heb nu de apparaten staan om ze voor je te maken als je er een paar wil hebben overigens.

[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 05-02-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
als je bijen of bijenwas nodig hebt, kom ze dan alsjeblieft halen! ik stik erin nadat ik een paar dagen heb lopen buffelen :P

alle hybrids in de diamond chests boven de deur tot en met cultivated hybrids mag je in principe pakken (niet allemaal aub). en ik heb een stuk of 10 stacks aan wax.

apiaries (zo spel je dat :P ) bij een huisje van cherry wood met een apiarist, spawnen ongeveer met 50% kans in een village. de apiarist verkoopt stuff zoals proven frames (meer output van bees) en de apiaries zelf. hij koopt o.a. wheat en princesses.

vervelende bug is dat de trading routine van deze knakkers soms onverklaarbaar stopt omdat ze de vanilla trading mechanic en die van extra bees tegelijkertijd gebruiken (zie ook de particle effects).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Heb zelf ook en zooi bijenwas over (doe er niks mee, gebruik cans niet meer en ik doe niks met BC pipes). Zelf heb ik nu m'n eerste bee's op Industrious en ga nu in de Imperial branch aan de slag (kwam er net dus achter dat ik gewoon de verkeerde branch bezig ben geweest :().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Damn, zo'n Gravi Chestplate is echt veel werk.... Maar wel heel cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Alle extrabees bees: (spoiler): http://plornt.com/bees/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Hydra, tnx man, ik heb allerlei sites gevonden maar er was er nog geen een die het gewoon simpel liet zien hoe de branches liepen. Dit is awesome!

ik heb ook mmijn eerste bees op industrious en ga met imperial aan de slag. het lijkt alsof extra bees ook de output van de standaard bees aan heeft gepast (royal jelly)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hoe bedoel je? Royal jelly wordt als het goed is alleen geproduceerd door imperial.

Heb al een paar majestic bees aan het autoproducen maar ik ben m'n noble bees kwijtgeraakt dus als ik die terug heb kan ik imperials maken.

Daarna moeten we maar ff kijken. Sommige lijnen zijn erg lang dus het is misschien een idee dat we afspreken wie waarvoor gaat.

[ Voor 62% gewijzigd door Hydra op 05-02-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

kbloem schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:40:
Damn, zo'n Gravi Chestplate is echt veel werk.... Maar wel heel cool!
Klopt... Ik heb net een halve week geleden mijn quantumsuit compleet gemaakt.. Stukje bij beetjes een aantal UU matter frabriceren (al mijn uranium in mijn reactor erdoorheen geholpen) en kon hem eindelijk maken. Maar ik mis de mogelijkheid om te vliegen dus gebruik ik gewoon mijn jetpack nog. Volgende stap is de gravi chestplate :) Nu ik een goed werkende power plant heb wordt het chargen van dat ding ook niet meer zo'n probleem.

Dacht trouwens dat je die RP charging bench kon gebruiken om je gravi/quantumsuit te chargen maar dat lukt niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Darth Malak op 05-02-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
gravi chestplate vliegt sneller dan wat dan ook (ctrl ingedrukt houden voor boost) maar is echt een energie vreter.

Ik dacht dat industrious bees ook jelly maakten maar dat zal ik dan wel fout hebben gehad. Ik wilde voor de metal bees gaan om te proberen een mega bee farm te bouwen die metalen produceert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Nee, industrious maakt pollen :) En de stringy combs maken propolis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
fun met goddelijke krachten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zNKR8NJcpLBt7EkwJuVrePkR/medium.png
Afbeeldingslocatie: http://bibleencyclopedia.com/gs400px/wjpas0058.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Goed bezig Mozes. Alleen jammer dat er in MC zo'n lelijk gat achter blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Vraagje, spelen jullie hier met gregtech? Zo ja is het mogelijk om ergens in een config oude recipes voor bijvoorbeeld een macerator te gebruiken? Dat ding gaat echt nergens over..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dat is aan te passen ja, weet niet uit m'n hoofd hoe die config heet maar dat weet google wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:42
Je moet (als je FTB gebruikt) in de modpack map zoeken naar een config map en daarin zoeken naar een gregtech map. Daarin staan een paar config bestandjes, en bij de nieuwste versie moet je aanpassingen maken in de normale recipes config en de advanced om alles een beetje goed te krijgen.

Anyway, bij Recipes.cfg staat de macerator onder
####################
# usefullrecipes
####################

In AdvancedRecipes.cfg kan je block compression aanpassen zodat je ook weer iron blocks kan maken zonder een compressor.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ah kijk, Thanks =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Volgens mij staat Gregtech standaard in FTB DW pack tegenwoordig uit of maakt ie er geen deel van uit.. Gelukkig maar anders had ik hem zelf wel uit de mod folder gemikt. Volgens mij is er ook bijna geen hond die GT gebruikt. Tenzij je droomt van end-game-mod constructies en het leukt vind om een simpel maceratortje pas na weken te kunnen maken. :P

Anyway, mijn sorting/power kelder is voorlopig ook klaar... Drop boven alles in een chest en meeste wordt keurig gesorteerd (nog maar 3 sorting machines maar goed) en alles wat ie niet kwijt kan wordt netjes boven weer in een aparte chest gedropt. Nog ff een systeempje bedenken waar ik een gedeelte ook alleen gepulverized krijg en dat in een chest ofzo terugkrijg ipv alles terug in ingots. Daarna maar eens kijken of ik ook een peatfarm ofzo op kan zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door Darth Malak op 06-02-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Klopt staat hij ook niet maar wil hem graag proberen maar vind het overdreven dat simpele machines zoveel materials kosten. Daarom wil ik die dus aanpassen naar de normale recipes maar de high end items, zoals quarry etc wel de nieuwe recipes laten behouden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Op zich, als je al een tijdje ftb speelt voegt gregtech een hoop toe zoals alle nieuwe elementen, nuclear fusion en energy storage.

De eerste horde is echter zo goe d als niet te doen. om van vanilla naar gregtech hardmode te gaan is gewoonweg een te grote sprong. om echter van FTB ervaren naar gregtech te gaan is al een stuk simpeler.

Waar het voor mij alleen ophoud is wanneer de recipes in NEI niet kloppen en de oude laten zien. dat kan opgelost zijn in de laatste patch, dat weet ik niet. maar voorheen moest je op de (zeer summiere) website het maar uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Klopt.

Speel al wel ff FTB maar doe het erg rustig aan, in ieder geval qua bouwen, allerlei constructies e.d. Heb nog nauwelijks met redpower iets gedaan. Voordat ik mijn power/sorting kelder heb gemaakt had ik nog nooit met gates of tubes gewerkt. Dus ik val zeker niet in de categorie waarvoor Gregtech bedoelt is :)

Dat van die GPU blijft een onverklaarbaar mysterie, Met soartext pack al een tijdje gewoon lekker mijn GTX gebruikt. Switch ik naar sphax wordt vrolijk weer mijn Intel HD 4000 gebruikt.. Zucht. Leuk voor mijn stroomverbruik, niet voor mijn framerates lol.

[ Voor 28% gewijzigd door Darth Malak op 06-02-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Darth Malak schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:23:
Klopt.

Speel al wel ff FTB maar doe het erg rustig aan, in ieder geval qua bouwen, allerlei constructies e.d. Heb nog nauwelijks met redpower iets gedaan. Voordat ik mijn power/sorting kelder heb gemaakt had ik nog nooit met gates of tubes gewerkt. Dus ik val zeker niet in de categorie waarvoor Gregtech bedoelt is :)

Dat van die GPU blijft een onverklaarbaar mysterie, Met soartext pack al een tijdje gewoon lekker mijn GTX gebruikt. Switch ik naar sphax wordt vrolijk weer mijn Intel HD 4000 gebruikt.. Zucht. Leuk voor mijn stroomverbruik, niet voor mijn framerates lol.
Same here, heb een sorting system gebouwd op basis van buildcraft diamond pipes maar zie hier regel matig een term als router voorbij komen en dat dit zonder pipe kan. Echter zie ik niet in hoe je 60 barrels kan connecten op 1 router zonder enige vorm van pipes :P Tenzij je voor elke barrel een router gaat plaatsen maar dat lijkt me ook niet erg nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Ik heb ergens (Direwolf20 mod spot denk ik) een YT filmpje gezien. Router aan een kant van de barrels, die dan automatisch de barrels vult.

En "regelmatig" valt wel mee denk ik. De meeste gebruiken Redpower tubes: die werken heel goed in situaties waar je overflow hebt (en met managers kan je volgens mij zelfs de overflow weer terug sturen naar je machines, zodra er weer plek is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Waarom werkt deze mod niet? http://www.minecraftforum...lease-5-145-december-2nd/

Ik heb modloader + Forge geïnstalleerd (in die volgorde). Als ik wil opstarten wordt het scherm zwart. Modloader + Forge starten zonder de mod werkt wel.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
ik hoop niet al te bot over te komen maar... waarom vraag je het daar niet?

meestal is het probleem je meta.inf folder maar je hebt geen info gegeven of je vanilla, een default modpack of een custom modpack draait, via een launcher? via command? etc. Zonder enige info een thread binnenhoppen en roepen "het doet het niet" is niet echt de manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Xenomorphh schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:27:
[...]

Same here, heb een sorting system gebouwd op basis van buildcraft diamond pipes maar zie hier regel matig een term als router voorbij komen en dat dit zonder pipe kan. Echter zie ik niet in hoe je 60 barrels kan connecten op 1 router zonder enige vorm van pipes :P Tenzij je voor elke barrel een router gaat plaatsen maar dat lijkt me ook niet erg nuttig.
Eloraam die de router methode gebruikt:

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Jerry schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:03:
[...]

Eloraam die de router methode gebruikt:
[video]
Hopelijk horen we ooit nog iets van Eloraam want het ze is van de aarbodem verdwenen sinds 27 december... :'( :'(

Ga er maar ff vanuit dat het filmpje dan ook rond de 8e januari gemaakt is, dan ziet het er weer wat beter uit :)

[ Voor 14% gewijzigd door Darth Malak op 06-02-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Xenomorphh schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:27:
[...]

Routers plaatsen op 'magische' wijze items in naastgelegen inventories en ze zien een wall van barrels allemaal zolang ze maar elkaar raken. Ik vind dit danook te cheesy en gebruik het gewoon niet. Hou er niet van dat items op magische wijze opeens in een inventory verschijnen, hoe eenvoudig het opzetten van een systeem ook is. Dingen kunnen ook te simpel zijn.

Pagina: 1 ... 32 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers