bug in lighting van minecraft, wat terug is gekomen met FTB
raar, werkt nl wel in youtube vids etc
Dangit, dus voorlopig geen covers gebruiken.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik denk dat het door je highres texturepack komt, met default heb ik er iig nooit last van gehad.
is de Soartex texture pack, zou toch moeten werken? 
ben nu optifine aan het installeren om dat te proberen.
Optifine of default texture pack, probleem blijft hetzelfde..
>< Wordt er beetje gek van
[ Voor 30% gewijzigd door corset op 17-01-2013 16:07 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
En als je Smooth Lighting aanpast in je video settings?lanerios schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:03:
Trouwens dat 50x50 pavel idee lijkt mij wel mooi. Op mindcrack servers zie je dat ook.
grenzen bouw je uit stones oid. Het is nu vrijwel gelijk overal van alles bouwen.
grenzen bouw je uit stones oid. Het is nu vrijwel gelijk overal van alles bouwen.
If it aint broke, fix it till it is!
het is mij zojuist verboden om met een portal gun naar de maan te schieten

[ Voor 38% gewijzigd door ItMeAedri op 17-01-2013 22:42 ]
Verwijderd
Eerder deze week ook overgestapt op FTB (van Tekkit), wat een verademing! Tot zover vooral de Thermal Expansion kit die me echt aanspreekt!!
van tekkit?
PS laat Arnlith alsjeblieft niet weer zo'n natuurramp veroorzaken?
PS laat Arnlith alsjeblieft niet weer zo'n natuurramp veroorzaken?
[ Voor 76% gewijzigd door Uncle Mel op 18-01-2013 09:16 ]
Heb ik wat gemist? 
Iig heb ik een plekje gevonden in een stukje woestijn (zo uit mijn hoofd ergens bij +350,-15) waar mijn basis gaat verschijnen.
Iig heb ik een plekje gevonden in een stukje woestijn (zo uit mijn hoofd ergens bij +350,-15) waar mijn basis gaat verschijnen.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Wat is er gebeurd dan? Ik vond het al zo'n raar geval.
https://niels.nu
Arnlith vond het leuk om 1 portal naar de maan te schieten en 1 voor zijn voordeur. als je portal 2 hebt gespeeld weet je wat er dan gebeurt... 1 groot vacuüm wat alles erin zuigt. halve voorgevel eruit getrokken, alle items wag...
ik moest in creative het block slopen
heb nu wel een death point 400 meter boven de grond XD
ik moest in creative het block slopen
heb nu wel een death point 400 meter boven de grond XD
[ Voor 9% gewijzigd door Uncle Mel op 18-01-2013 11:33 ]

Haha, wat gaaf! Ik wist dat dus echt niet
Ik ga dat thuis meteen in SP uitproberen
Ik ben net overgestapt naar PureBDcraft (Sphax) textures en het is bij mij weg. Ik gebruikte ook Soartex en ik zag een lets play van gasten die er in dezelfde combi ook last van hadden...lanerios schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:03:

nu is het letterlijk een hole in the wall
En ik me gister maar afvragen waarom jullie zo'n rare slordige ingang gemaakt hadden. De OCDer in me werd meteen nerveus 
Kan het nooit zo goed hebben als dingen niet symmetrisch zijn
Kan het nooit zo goed hebben als dingen niet symmetrisch zijn
Ik heb last dat FTB en Tekkit Lite erg langzaam opstarten met Sphax DBCraft 128. Ik staar zeker een minuut of twee naar leeg wit scherm voordat ik in het hoofdmenu kom. Het starten van werelden (online/offline) duurt ook zeker een minuut.
Dit zijn mijn systeem specs. Mijn java instellingen heb ik zo niet bij de hand.
* AMD Phenom II X4 955 Black Edition
* Club3D Radeon HD 6850 CoolStream Edition
* Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G
* Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
(Windows staat op een aparte SSD (Samsung 830 128GB))
Zijn er meer spelers die hier last van hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door Loev op 18-01-2013 13:46 ]
Bij mij was sphax 128 ook dusdanig traag dat ik sphax 64 geïnstalleerd heb - dat draait bij mij een stuk beter.
Wat is er vreemd aan 2 minuten tijdens starten van FTB (met texturepack) en 1 minuut laden wereld...? Ik gat ervanuit dat je lichtelijk overdrijft maar het kan zeker zo lang lijken.Loev schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:45:
Ik heb last dat FTB en Tekkit Lite erg langzaam opstarten met Sphax DBCraft 128. Ik staar zeker een minuut of twee naar leeg wit scherm voordat ik in het hoofdmenu kom. Het starten van werelden (online/offline) duurt ook zeker een minuut.
Heb nog nooit anders gezien.. En mijn systeem is nog wat zwaarder.
Wat wel uitmaakt is je videokaart instellingen. Als je bij ATI AI uitzet worden volgens mij alle textures ongecomprimeerd in RAM gelanden. Dit heeft invloed om te starttijd van minecraft. Dit heeft bij mij in ieder geval een langere laadtijd tot gevolg.
Speel dus eens met je video instellingen (dus kaart zelf, niet binnen minecraft).
[ Voor 5% gewijzigd door Darth Malak op 18-01-2013 13:57 ]
specs zijn bijna gelijk aan de mijne dus daar zal het niet aan liggen, denk toch je TP dan.Loev schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:45:
@Hydra, tell me bout it. het begon te jeuken toen ik merkte dat de kamer 21x22 was ipv 21x21 of 22x22
Ik gebruik gewoon de standaard textures en heb helemaal nergens last van.
@Uncle Mel: ik maak vrijwel alles in oneven aantallen omdat dat beter uitkomt met cirkels enzo. En dan zit je met een nether portal die een even aantal blokken breed is. AAAARGH.
@Uncle Mel: ik maak vrijwel alles in oneven aantallen omdat dat beter uitkomt met cirkels enzo. En dan zit je met een nether portal die een even aantal blokken breed is. AAAARGH.
Iemand anders trouwens ook probremen met Thaumcraft 3?
Ik speel met de Direwolf20 pack en heb zelfs dezelfde seed als hem gebruikt om mijn wereld te genereren. En zelfs mijn basis op dezelfde plaats gebouwed.
Mijn Staff of the apprentice of hoe heet dat ding charged dus helemaal niet als ik hem in mijn hotbar stop.
Wat dus feitenlijk thaumcraft totaal nutteloos en onbruikbaar maakt. Wat ik er zo van begrepen heb zou Vis overal in de lucht moeten zitten en zou je staff dus moeten chargen. Zou dit een bug zijn of doe ik iets verkeerd?
Ik speel met de Direwolf20 pack en heb zelfs dezelfde seed als hem gebruikt om mijn wereld te genereren. En zelfs mijn basis op dezelfde plaats gebouwed.
Mijn Staff of the apprentice of hoe heet dat ding charged dus helemaal niet als ik hem in mijn hotbar stop.
Wat dus feitenlijk thaumcraft totaal nutteloos en onbruikbaar maakt. Wat ik er zo van begrepen heb zou Vis overal in de lucht moeten zitten en zou je staff dus moeten chargen. Zou dit een bug zijn of doe ik iets verkeerd?
Nee vis komt uit aura nodes, die spawnen random. je kan ze alleen zien met de goggles of revealing.
ren even een stuk rond, dan zou je ze vanzelf moeten vinden.
Ik worstel met exact hetzelfde. Ik heb ook nagenoeg dezelfde specs alleen dan een Geforce 550Ti en draai vanaf een SSD. Ik sta op het punt de Spax 64 uit te proberen. Daarnaast heb ik nu ook dit issue... Herkent iemand dit? Ik had het eerder wel eens heel af en toe maar nu iedere minuut wel...Loev schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:45:

edit: Als ik iets in de oven stop lijkt het vooral te gebeuren
Dat is weird? herladen de chunks wel? misschien via F3+a
Nee dat helpt niets... Vaag hoor... De Phax64 versie maakt niets uit. Het laad allemaal wel een stuk sneller...Uncle Mel schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:38:
Dat is weird? herladen de chunks wel? misschien via F3+a
edit: Ik denk dat ik het gevonden heb. Multi-Core optie uitgezet en het is niet meer voorgekomen...
[ Voor 15% gewijzigd door Kenny_026 op 18-01-2013 14:49 ]
Veroorzaakt Multi-Core inderdaad, is een bekend probleem. Bij mij was het nog een stapje erger, iedere milimeter die ik bewoog ging die flickerenkbloem schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:46:
[...]
Nee dat helpt niets... Vaag hoor... De Phax64 versie maakt niets uit. Het laad allemaal wel een stuk sneller...
edit: Ik denk dat ik het gevonden heb. Multi-Core optie uitgezet en het is niet meer voorgekomen...
In je hobbit hol zit een flinke vortex waarschijnlijk.Uncle Mel schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:17:
Nee vis komt uit aura nodes, die spawnen random. je kan ze alleen zien met de goggles of revealing.
denk het ook XD
hoe zet ik multi core uit?
hoe zet ik multi core uit?
Je moet wel optifine gebruiken anders heb je die optie niet en is er iets anders aan de hand...
Anders is het Options - Video Settings - Chunk Loading
Ja die indruk begon ik al te krijgen... Maar ja, je gaat met de bouw van je basis/onderkomen geen rekening houden met waar er misschien ergens aura's zijn... Tenminste.. dat heb ik nog nooit ergens in een letsplay ofzo gezien. Beetje jammer want het maakt Thaumcraft beetje onmogelijk. Heb niet echt zin om heel mijn basis te gaan herbouwen alleen voor TC.Uncle Mel schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:17:
- Electrical engines met solar panelskbloem schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:27:
Hoe voorzien jullie in ftb een quarry van energie? In tekkit deed ik het met een water mill en emmertjes. Zijn electrical engines nu de enige manier om hem full speed te laten lopen of is solar panels veiliger en net zo snel?
- Biomas engines
- Combustion engines
- Steam engines van railcraft
- Een paar gevulde Redstone Energy Cells
Genoeg opties
Er zit geen Energy Link in FTB dus moet je wel Electrical Engines gebruiken om EU om te zetten in MJkbloem schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:27:
Hoe voorzien jullie in ftb een quarry van energie? In tekkit deed ik het met een water mill en emmertjes. Zijn electrical engines nu de enige manier om hem full speed te laten lopen of is solar panels veiliger en net zo snel?
Op de "feed the tweaker" server ben ik bezig met een leuke base welke bestaat uit kamers en gangen die allemaal hun eigen functie hebben. Dus elke keer als ik iets nieuws wil, bijvoorbeeld cow farm, dan bouw ik een gang + nieuwe kamer en voila, cowfarm. Of iets ingewikkelders dan.
Dit is wat ik in twee avonden heb (niet veel):
Op de minimap zie je mijn base, 1 kamer en de watermill kamer ernaast. Er is pas 1 watermill tower operationeel (4x8 watermills) en uiteindelijk moeten er 5 torens komen die mij in den beginnen van stroom moeten voorzien.
En de eerste kamer is gewoon alles wat ik nu heb, opslag, productie, etc.
Uiteindelijk wil ik een uitgebreidt complex bouwen maar we zullen zien hoe ver we komen.
Dit is wat ik in twee avonden heb (niet veel):
Op de minimap zie je mijn base, 1 kamer en de watermill kamer ernaast. Er is pas 1 watermill tower operationeel (4x8 watermills) en uiteindelijk moeten er 5 torens komen die mij in den beginnen van stroom moeten voorzien.
En de eerste kamer is gewoon alles wat ik nu heb, opslag, productie, etc.
Uiteindelijk wil ik een uitgebreidt complex bouwen maar we zullen zien hoe ver we komen.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Stream staat online, ik op de FTT server, have fun en ik beantwoord ook vragen mocht mijn twitchchat laden
Niet, sorry. We hebben deze server eerder deze week opgericht met het idee om kleinschalig te blijven. Met een dag zaten we al vol, dus voorlopig komt er niemand meer bij.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
voor de mensen die bij mij op de FTB server spelen, we zijn overgestapt op mindcrack v7 pack. de wereld is behouden maar even de mindcrack selecteren dus als je wilt spelen. We hebben overigens nog ruimte voor meer spelers.
Echt vaag hoe slecht FTB eigenlijk draait.. In mijn gisteren gebouwde nieuwe systeem (i7-3770K, GTX670, 16gig ram etc) die alle games die ik er tegenaan gooi op ultra draai en alles continue boven 60 fps...
Minecraft... druiilt gewoon continue op en neer tussen 40-110 fps ...
Draaide ook al extreem matig op mijn G73JH maar dit is te zot voor woorden.
Minecraft... druiilt gewoon continue op en neer tussen 40-110 fps ...

[ Voor 12% gewijzigd door Darth Malak op 20-01-2013 15:01 ]
Heb je wel je externe vika geslecteerd?Darth Malak schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:41:
Echt vaag hoe slecht FTB eigenlijk draait.. In mijn gisteren gebouwde nieuwe systeem (i7-3770K, GTX670, 16gig ram etc) die alle games die ik er tegenaan gooi op ultra draai en alles continue boven 60 fps...
Minecraft... druiilt gewoon continue op en neer tussen 40-110 fps ...Draaide ook al extreem matig op mijn G73JH maar dit is te zot voor woorden.
M''n wot???joostmakaay schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:54:
[...]
Heb je wel je externe vika geslecteerd?
AH ik snap wat je bedoelt... hmm... dacht toch dat ik die wel gebruikte ja... ken deze cpu nog niet zo goed.. ff checken waar ik dat kan checken.. Gebruik natuurlijk m'n gtx 670 in andere games.. Maar aangezien minecraft geen directx gebruikt zou t voor dit wel anders kunnen zijn. Voor de zekerheid maar gedisabled in the bios maar vanzelfsprekend geen verschil.
Wel optifine eraf gemikt wat weer een berg problemen minder is.
Misschien straks nog maar es ff kijken of de versie 2.8.4. van LWJGL wat minder problemen heeft op dit systeem.
[ Voor 68% gewijzigd door Darth Malak op 20-01-2013 18:32 ]
Hoe draait het zonder optifine dan?Darth Malak schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:18:
[...]
M''n wot???
AH ik snap wat je bedoelt... hmm... dacht toch dat ik die wel gebruikte ja... ken deze cpu nog niet zo goed.. ff checken waar ik dat kan checken.. Gebruik natuurlijk m'n gtx 670 in andere games.. Maar aangezien minecraft geen directx gebruikt zou t voor dit wel anders kunnen zijn. Voor de zekerheid maar gedisabled in the bios maar vanzelfsprekend geen verschil.
Wel optifine eraf gemikt wat weer een berg problemen minder is.
Misschien straks nog maar es ff kijken of de versie 2.8.4. van LWJGL wat minder problemen heeft op dit systeem.
Je moet ook in je nvidia settings via control panel even de threaded settings uitschakelen. Weet zo niet exact hoe die optie heet...
Ja, die had ik al uitgezetkbloem schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:48:
[...]
Hoe draait het zonder optifine dan?
Je moet ook in je nvidia settings via control panel even de threaded settings uitschakelen. Weet zo niet exact hoe die optie heet...
Zonder optifine voelt het nog steeds veel te schokkerig aan.. Framerates fluctueren enorm.. Maar ja, misschien dan dat inherent aan java is... Meer nog aan de LWJGL engine denk ik.
Java 7?Darth Malak schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:30:
[...]
Ja, die had ik al uitgezet
Zonder optifine voelt het nog steeds veel te schokkerig aan.. Framerates fluctueren enorm.. Maar ja, misschien dan dat inherent aan java is... Meer nog aan de LWJGL engine denk ik.
Probeer eens naar Options - Video Settings - Other - Reset Video Settings...
Ik weet niet of je met de herinstallatie gewoon je FTB folder gekopieerd hebt maar misschien staan er nog ergens verkeerde settings. Ik had daar wel last van in elk geval...
Heb je het beschikbare geheugen hoger gezet? Standaard is dat 1024.
Heya,
weet iemand nog een beetje leuke Direwolf server (of een andere met FTB server met Thaumcraft+Thermal expansion)? Of een server die 2 spelers wel kan gebruiken
weet iemand nog een beetje leuke Direwolf server (of een andere met FTB server met Thaumcraft+Thermal expansion)? Of een server die 2 spelers wel kan gebruiken
Volgens mij heb ik een verse install gebruikt (buiten de saves ofc) maar ga dat in ieder geval nog eens proberen. En ik heb het geheugen opgeschoeft naar 4gb maar wat ik zo links en rechts hoor is dat minecraf juist vaak met lagere instellingen vloeiender werkt aangezien dan de optimalisatie, cleanup wat efficienter verloopt. Maar ga hier ook nog eens wat mee spelen.kbloem schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:20:
[...]
Java 7?
Probeer eens naar Options - Video Settings - Other - Reset Video Settings...
Ik weet niet of je met de herinstallatie gewoon je FTB folder gekopieerd hebt maar misschien staan er nog ergens verkeerde settings. Ik had daar wel last van in elk geval...
Ook zowel op Win7 als Mac OSX Mountain Lion 10.8.2 gedraaid en niet echt grote verschillen. Ook de eerder genoemde LWJGL update ga ik nog proberen.
Ben ook aan het kijken om de java launch command line te optimaliseren.. Heb wel een leuke gevonden.
[ Voor 9% gewijzigd door Darth Malak op 21-01-2013 15:05 ]
Tip voor iedereen: Update LWJGL naar 2.8.4, Minecraft gebruikt LWJGL 2.4.2 die nog uit april 2010 komt.
Veel grafische bugs zijn gefixed en bij sommige hardware zal de FPS ook stijgen
Voor het gemak heb ik de bin map(zonder minecraft.jar) met LWJGL 2.8.4 geüpload naar Dropbox voor de Windows gebruikers.
https://www.dropbox.com/s/1ozxojb9pagrbbp/bin.zip
Maak voor de zekerheid een backup van de bin map voor je hem vervangt
Voor het gemak heb ik de bin map(zonder minecraft.jar) met LWJGL 2.8.4 geüpload naar Dropbox voor de Windows gebruikers.
Ja heb hem in het verleden ook al eens naar 2.8.4 gegooid omdat 2.8.5. problemen geeft met muisclicks e.d. Maar toen kreeg ik met 2.8.4. flickered beeld op mijn laptop.. Eens kijken hoe dat met m'n nieuwe systeempje gaatTim_ofzo schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:44:
Tip voor iedereen: Update LWJGL naar 2.8.4, Minecraft gebruikt LWJGL 2.4.2 die nog uit april 2010 komt.
>> geen flickerend beeld meer...
Vraag me af hoe ik kan zien welke GPU minecraft nu eigenlijk gebruikt. Of de Intel HD 4000 of m'n GTX 670. Heb ik in windows ook nog niet echt kunnen vinden.
Update naar LWJGL 2.8.4. en het switchen van mijn moniitor naar een HDMI kabel en VSYNC in full screen lijken de problemen met stotteren enzo in ieder geval opgelost te hebben. Stabiel op 60 FPS nu
[ Voor 24% gewijzigd door Darth Malak op 21-01-2013 17:34 ]
Hoi,
Dit is mijn kasteeltje op ProjectMC

Dit is mijn kasteeltje op ProjectMC

Skoftig
Ziet er goed uit. Lekker bezig geweest
Aangezien ik toch maar eens wat FTB wou proberen heb ik het gedownload. Echter kom ik tot de irritante ontdekking dat ik een extreem lage FPS heb.
Waar ik in Tekkit met Sphax pure BD 128x gewoon 60FPS haal (Vsync) krijg ik in FTB nog geneens een stabiele 20FPS... Ook Vanilla draait perfect.
Waar ik in Tekkit met Sphax pure BD 128x gewoon 60FPS haal (Vsync) krijg ik in FTB nog geneens een stabiele 20FPS... Ook Vanilla draait perfect.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik ben weer eens begonnen, deze keer niet op Tweakcraft.
Ik wil een tree-farmpje maken, en wil graag het zelfde concept maken als in Gunther's bos (dus op dirt blokje met zo'n zwevend blokje erboven).
Omdat ik niet op Tweakcraft kan inloggen ivm de verschillende client/server versies, zou iemand kunnen vertellen wat de afstanden tussen de blokjes (dirt en 'stopper', en tussen de boom-blokjes onderling) zijn?
Alvast bedankt!
Ik wil een tree-farmpje maken, en wil graag het zelfde concept maken als in Gunther's bos (dus op dirt blokje met zo'n zwevend blokje erboven).
Omdat ik niet op Tweakcraft kan inloggen ivm de verschillende client/server versies, zou iemand kunnen vertellen wat de afstanden tussen de blokjes (dirt en 'stopper', en tussen de boom-blokjes onderling) zijn?
Alvast bedankt!
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Ik heb ook dramatische FPS (althans relatief gezien tov de specs van mijn systeem) met mijn dit weekend gebouwde beest van een systeem.. Vrees dat er ergens wat mods zijn die de zaak verpesten..D4NG3R schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:57:
Aangezien ik toch maar eens wat FTB wou proberen heb ik het gedownload. Echter kom ik tot de irritante ontdekking dat ik een extreem lage FPS heb.
Nog geen oplossing gevonden en zo'n beetje alles wat ik kan verzinnen geprobeerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Darth Malak op 22-01-2013 22:41 ]
Als je vermoed dat het een mod is kan je toch gewoon 1 voor 1 disablen en kijken welke het is? Als je dan de mod gevonden heb die roet in het eten gooit kan je altijd nog beslissen of je hem eruit haalt of met het lage fps leert leven.Darth Malak schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:41:
[...]
Ik heb ook dramatische FPS (althans relatief gezien tov de specs van mijn systeem) met mijn dit weekend gebouwde beest van een systeem.. Vrees dat er ergens wat mods zijn die de zaak verpesten..
Nog geen oplossing gevonden en zo'n beetje alles wat ik kan verzinnen geprobeerd.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Ja, denk dat ik dat ga doen. Want er is geen enkele reden te bedenken dat mijn systeem niet 99% van de tijd op 60 fps strak zou kunnen/moeten zitten.Xenomorphh schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:37:
[...]
Als je vermoed dat het een mod is kan je toch gewoon 1 voor 1 disablen en kijken welke het is? Als je dan de mod gevonden heb die roet in het eten gooit kan je altijd nog beslissen of je hem eruit haalt of met het lage fps leert leven.
Het gaat trouwens om deze hardware:
GIGABYTE GA-Z77X-UD5H
Intel i7-3770K (meestal draaiend zo om en nabij de 3.95ghz)
2x8GB Corsair Vengeance 1600 etc
EVGA GTX 670 FTW
Corsair GS700 PSU
Samsung 840 Pro 256 SSD
Core temps CPU zo rond de 45C terwijl ik in mijn wereldje rondloop op 1920x1200
GPU temps zo rond de 45C
Belasting van zowel CPU als GPU zijn lachwekkend te noemen. Dus ergens zit de stotter maar t is niet op m'n CPU/GPU...
Het zou kunnen dat er iets met java aan de hand is.
Jouw systeem is bijna om jaloers op te worden
Probeer is om java volledig te herïnstalleren.
Jouw systeem is bijna om jaloers op te worden
Probeer is om java volledig te herïnstalleren.
Ik denk dat het juist het probleem is dat het niet op je GPU zit, draait hij mss op je IGP? Je system is natuurlijk krachtig genoeg, ik heb het vermoeden daarom dat het JAVA/LWJGL /driver issue is.
Het is wel rot als je een beest van een PC hebt en nog stotteren de kubusjes over je scherm
Het is wel rot als je een beest van een PC hebt en nog stotteren de kubusjes over je scherm
Ik ben er inderdaad bijna zeker van dat hij op de Intel HD 4000 draait aangezien ik in de log van FTB ook geen melding zie over mijn GTX en die heb ik WEL 1x gezien (of is me in ieder geval 1x opgevallen).Uncle Mel schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:51:
Ik denk dat het juist het probleem is dat het niet op je GPU zit, draait hij mss op je IGP? Je system is natuurlijk krachtig genoeg, ik heb het vermoeden daarom dat het JAVA/LWJGL /driver issue is.
Het is me echter nog steeds niet gelukt om java te forceren om de externe GPU te gebruiken.
Kennelijk hebben ze bij nVIDIA gedacht dat het handig is die optie 2 uit het driver config scherm te halen waar je de GPU kunt selecteren die een app moet gebruiken. Of ze hebben hem verplaatst en kan ik hem niet vinden.
Enne.. inderdaad.. Dit systeem is best wel een beest (ben er voor de rest extreem content mee, zeker ook met de corsair obsidian 550D kast, wat een verademing)... D3, SC2, Warhammer 40K alles ultra en geen stottertje te bekennen (geen opschepperij mocht het zo overkomen maar om aan te geven dat een "simpel" spel als minecraft het kennelijk dus niet aankan)... grrrrrrrr..

[ Voor 16% gewijzigd door Darth Malak op 23-01-2013 15:07 ]
Kun je 'em niet gewoon in je BIOS uitschakelen?
Nee dat wil ik expliciet niet... Die Intel HD 4000 doet wonderen voor mijn systeem.. Meeste tijd zit je toch op je dektop wat te surfen etc... Het is amazing hoe goed die HD 4000 en die gtx en het systeem samenwerken en ervoor zorgen dat het energieverbruik, warmte en vooral stilte van je systeem verbeterd worden. Wat mij betreft een revolutie in CPU/GPU land...Hydra schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:14:
Kun je 'em niet gewoon in je BIOS uitschakelen?
Met uitzondering natuurlijk van fokking nvIDIA die de optie op een GPU te selecteren uit de drivers heeft gehaald.. God mag weten waarom.
Volgens mij is het gewoon een LWJGL issue... Zie zelf ergens op een forum daar (wel van mei vorig jaar) dat sommige het hebben van een dedicated videokaart buiten die op je CPU vreemd vinden voor een laptop.. Zegt al genoeg over de competentie dan denk ik.
[ Voor 17% gewijzigd door Darth Malak op 23-01-2013 15:34 ]
hmm, die optie zit er volgens mij nog ergens in, google even"how to force minecraft to use discrete graphics Nvidea" of zo. hoop dat je daarmee een hit krijgt die voor jou van toepassing is. Er zijn er vastmeer met deze issue .
Mss heb je dit al beantwoord maar hoeveel gig ram heb je in de FTB launcher geselecteerd?
Mss heb je dit al beantwoord maar hoeveel gig ram heb je in de FTB launcher geselecteerd?
Hehe.. ja ik ben al sinds ik mijn systeem gebouwd heb afgelopen weekend aan t googlenUncle Mel schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:42:
hmm, die optie zit er volgens mij nog ergens in, google even"how to force minecraft to use discrete graphics Nvidea" of zo. hoop dat je daarmee een hit krijgt die voor jou van toepassing is. Er zijn er vastmeer met deze issue .
Alle links verwijzen naar forum posts e.d. met een oplossing als recht clicken op je shortcut en de GPU selecteren of dit in de nvidia driver settings te doen onder optie 2.. Maar die mogelijkheden zijn er helemaal niet.. Geen GPU selectie bij rechtsclicken, nada.. niks.
Maar dank voor het meedenken
[ Voor 20% gewijzigd door Darth Malak op 23-01-2013 16:40 ]
Ok... dit is onverwacht (boinks head against wall)...
FTB gebruikt nog steeds helaas de interne GPU na herinstallatie laatste HD 4000 en GTX drivers
MAAR
is nu zo vloeind als een zonnetje (frame drops wel iets onde de 60 af en toe)... De trick was: samsung display driver installeren voor die 4+ jaar oude monitor van me.. Stond kennelijk als algemene PnP bak genoteerd en dat werkt niet lekker. Erg vaag.. Heb nog niet vaak megemaakt dat een monitor driver zoveel verschil maakt. Heb ook nog met rivatuner lopen klooien dus ben niet 100% zeker wat het nu vloeiend heeft gemaakt.
Nu nog zorgen dat dat kreng alsnog mijn GTX gaat gebruiken.
De enorme stotteringen en haperingen lijken in ieder geval weg te zijn dus FTB lijkt prima te spelen zo...
Misschien maar ff de hoeveelheid geheugen voor die Intel 4000 HD wat omhoog gooien in de bios. En WOW wat is minecraft een betere ervaring zo zonder die stotters (had ik ook al op mijn laptop maar daar gooide ik het op de wat oudere hardware, daar ook maar eens kijken naar de monitor driver). Ik heb wat gemist de afgelopen half jaar.
oh crap.. excuses voor aanmaken nieuwe post.
>> edit... toch niet zo vloeiend als een zonnetje als ik in eerste instantie dacht.. crap
FTB gebruikt nog steeds helaas de interne GPU na herinstallatie laatste HD 4000 en GTX drivers
MAAR
is nu zo vloeind als een zonnetje (frame drops wel iets onde de 60 af en toe)... De trick was: samsung display driver installeren voor die 4+ jaar oude monitor van me.. Stond kennelijk als algemene PnP bak genoteerd en dat werkt niet lekker. Erg vaag.. Heb nog niet vaak megemaakt dat een monitor driver zoveel verschil maakt. Heb ook nog met rivatuner lopen klooien dus ben niet 100% zeker wat het nu vloeiend heeft gemaakt.
Nu nog zorgen dat dat kreng alsnog mijn GTX gaat gebruiken.
oh crap.. excuses voor aanmaken nieuwe post.
>> edit... toch niet zo vloeiend als een zonnetje als ik in eerste instantie dacht.. crap
[ Voor 38% gewijzigd door Darth Malak op 23-01-2013 20:40 ]
Welk type FTB speel je? Ik weet van anderen dat het FTB Mindcrack Pack zelfs op de sterkste High-End pc`s Fps drops geeft. Ik denk dat andere types soortgelijke problemen kunnen geven.D4NG3R schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:57:
FTB pack A (Onderste in het keuzemenu).
Ik heb Optifine er bij gegooid, wat m'n FPS nu iig boven de 40 houd. Echter is het nogsteeds wat onstabiel. Sowieso omdat FTB standaard launched met de x86-32 versie van java -.- (Ja, ook de Jar geforceerd launchen met x86-64 java maakt geen verschil).
Ik heb Optifine er bij gegooid, wat m'n FPS nu iig boven de 40 houd. Echter is het nogsteeds wat onstabiel. Sowieso omdat FTB standaard launched met de x86-32 versie van java -.- (Ja, ook de Jar geforceerd launchen met x86-64 java maakt geen verschil).
Bij mij launched ie gewoon met de 64-bit versie.. Als je een 64-bit OS draait is er niet echt een reden om naast je 64-bit java JRE ook nog een 32-bit te draaien.. Zou ik er dus gewoon afgooien.. Tenzij nodig voor ontwikkel doeleinden e.d.D4NG3R schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:19:
FTB pack A (Onderste in het keuzemenu).
Krijg mijn problemen nog steeds niet opgelost... FTB / minecraft blijven draaien met de Intel HD 4000. Echt onbegrijpelijk waarom nVIDIA de optie voor het selecteren van je GPU heeft weggehaald..

kun je in device manager niet tijdelijk je igp disablen als je gaat minecraften?
Wel degelijk, een aantal FF plugins slikken de 64b variant van Java niet.Darth Malak schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:43:
[...]
Bij mij launched ie gewoon met de 64-bit versie.. Als je een 64-bit OS draait is er niet echt een reden om naast je 64-bit java JRE ook nog een 32-bit te draaien.. Zou ik er dus gewoon afgooien.. Tenzij nodig voor ontwikkel doeleinden e.d.
Uhm.. ok dat neem ik dan even voor waar aan (zou toch wel graag een bron/link van je zien waar wordt gezegd dat je zowel de 32 als 64 bit java dient te installeren op een 64 bit OS). Ik was sterk onder de indruk dat je juist zuiver OF de 64 bit java moest hebben OF de 32-bit.. Ga daar ook nog eens mee rommelen dus. FTB draait of in een 64 bit VM OF in een 32-bit VM voor zover ik weet.D4NG3R schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:48:
[...]
Wel degelijk, een aantal FF plugins slikken de 64b variant van Java niet.
En over dat disablen/enablen van Intel VGA.. mja... Dat zou kunnen werken maar is erg omslachtig en persoonlijk vind ik dat het gewoon moet werken dus ga ik net zolang door totdat het dat doet.
>>edit..
Na een volledige reinstall Win 7 (heb em in raid 0 gegooid op 840 pro's) en gemixte omgeving pakt FTB nu wel mijn GTX 670 als GPU.. Vaag maar t draait nu super.. Zie dat FTB in gemixte omgeving draait.. fingers crossed maar weer
[ Voor 27% gewijzigd door Darth Malak op 25-01-2013 07:53 ]
Lekker heurDarth Malak schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:20:
[...]
Na een volledige reinstall Win 7 (heb em in raid 0 gegooid op 840 pro's) en gemixte omgeving pakt FTB nu wel mijn GTX 670 als GPU.. Vaag maar t draait nu super.. Zie dat FTB in gemixte omgeving draait.. fingers crossed maar weer
Ik weet niet of jullie die Q&A gezien hebben van minecon... Beetje errug beschamend zoals de kneuzen van Mojang erbij zaten maar er was één goede uitspraak wat hoop bied, en dat is dat er een versie ontwikkeld word met goede multicore support. Hooray!!
Ja want je machine was nog niet beest genoeg
iig blij dat het nu wel werkt, het was een aardige lijdensweg
Want? Sorry hoor, maar moeten ze dan uber professioneel zijn oid? Beetje rare statement van je maar ok.. Ik vond Minecon Q&A's geweldig, tenminste stuk informeler dan andere game bedrijven dat doen.kbloem schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 08:43:
[...]
Lekker heur![]()
Ik weet niet of jullie die Q&A gezien hebben van minecon... Beetje errug beschamend zoals de kneuzen van Mojang erbij zaten maar er was één goede uitspraak wat hoop bied, en dat is dat er een versie ontwikkeld word met goede multicore support. Hooray!!
En er is veel meer goeds uitgekomen hoor dan Multicore support, maar goed, dan moet je ook wel opletten he

Vraag je nou echt waarom? Nou, Jeb zn engels is dramatisch, Dinnerbaum was geirriteerd bij een boel vragen en deed vaak alsof het een domme vraag was. Die Chinees die ernaast zat had geen enkele toegevoegde waarde. Hetzelfde geld een beetje voor die vierde gast die dan over multicore support begon. Het was gewoon allemaal erg ongemakkelijk en onprofessioneel.
Als je een fantastisch concept verzint wat enorm aanslaat bij het grote publiek dan wil dat nog niet zeggen dat je een bedrijf kunt runnen. En het lijkt er nu gewoon op dat die gasten het niet uit handen willen geven.
Als je 25 miljoen exemplaren verkoopt over meerdere platformen, je hebt verhoudingsgewijs bijna geen kosten, dan moet je gaan groeien, de juiste mensen op de juiste plekken zetten. Als er iemand met presentatieskills had gezeten, die goed antwoord op de vragen kon geven dan was het allemaal een stuk beter geweest en dat staat los van informeel.
En vind je nou echt dat Minecraft grote stappen heeft gezet over de afgelopen jaren? Ik vind het namelijk erg traag gaan allemaal. En kijk eens naar de performance issues in dit forum alleen al. laat ze dingen uitbesteden als ze er niet uitkomen. Of huur gewoon wat extra mensen in...
Als je een fantastisch concept verzint wat enorm aanslaat bij het grote publiek dan wil dat nog niet zeggen dat je een bedrijf kunt runnen. En het lijkt er nu gewoon op dat die gasten het niet uit handen willen geven.
Als je 25 miljoen exemplaren verkoopt over meerdere platformen, je hebt verhoudingsgewijs bijna geen kosten, dan moet je gaan groeien, de juiste mensen op de juiste plekken zetten. Als er iemand met presentatieskills had gezeten, die goed antwoord op de vragen kon geven dan was het allemaal een stuk beter geweest en dat staat los van informeel.
En vind je nou echt dat Minecraft grote stappen heeft gezet over de afgelopen jaren? Ik vind het namelijk erg traag gaan allemaal. En kijk eens naar de performance issues in dit forum alleen al. laat ze dingen uitbesteden als ze er niet uitkomen. Of huur gewoon wat extra mensen in...
Die performance inssues worden toch vooral veroorzaakt door de diverse mods, daar kan Mojang verder niets aan doen. Verder heb ik het filmpje niet gezien, dus kan ik er niets over zeggen.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Het is gewoon gejank over niks. Blizzard Q&A's zijn vaak nog veel dramatischer met domme fouten van de medewerkers etc.
Sorry hoor, maar bij Mojang weet je wat je kan verwachten. En Kbloem, ik wil je niet laten schrikken, maar 3 kwart van de mensen daar, waren net aangenomen door Mojang. Dinnerbone (zie je, zo spel je het) komt van Bukkit, paar anderen weer van Forge iirc.
Het is heel makkelijk te gaan ragen over zoiets zonder dat je zelf zo'n event hebt gedaan. Maar goed, als jij wil zeiken over zoiets kleins, ga vooral je gang.
On topic:
Performance issues heb ik een tijdje last van gehad. Maar zelfs met mn dualcore en 4GB geheugen draait hij nu een stuk soepeler nadat ik Java complete reinstall heb gegeven (Direwolf20 pack, andere packs moet ik nog testen). Ben van veel stutters naar een best wel goede ervaring gegaan (40+ fps constant, wat voor mij meer dan genoeg is).
Waar het bij mij op lijkt (let op, heb totaal geen java kennis) is dat er een soort temp folder idee wordt aangemaakt waarin alles draait. In de loop der tijd wordt deze steeds groter en daardoor Minecraft trager. De temp files deleten in java heeft geen zin (bij mij dan).
Dus schone install van Java 64B getest, en werkt zonder problemen weer, tot over 2 weken denk ik.
Sorry hoor, maar bij Mojang weet je wat je kan verwachten. En Kbloem, ik wil je niet laten schrikken, maar 3 kwart van de mensen daar, waren net aangenomen door Mojang. Dinnerbone (zie je, zo spel je het) komt van Bukkit, paar anderen weer van Forge iirc.
Het is heel makkelijk te gaan ragen over zoiets zonder dat je zelf zo'n event hebt gedaan. Maar goed, als jij wil zeiken over zoiets kleins, ga vooral je gang.
On topic:
Performance issues heb ik een tijdje last van gehad. Maar zelfs met mn dualcore en 4GB geheugen draait hij nu een stuk soepeler nadat ik Java complete reinstall heb gegeven (Direwolf20 pack, andere packs moet ik nog testen). Ben van veel stutters naar een best wel goede ervaring gegaan (40+ fps constant, wat voor mij meer dan genoeg is).
Waar het bij mij op lijkt (let op, heb totaal geen java kennis) is dat er een soort temp folder idee wordt aangemaakt waarin alles draait. In de loop der tijd wordt deze steeds groter en daardoor Minecraft trager. De temp files deleten in java heeft geen zin (bij mij dan).
Dus schone install van Java 64B getest, en werkt zonder problemen weer, tot over 2 weken denk ik.
[ Voor 45% gewijzigd door corset op 25-01-2013 12:33 ]
Nee jochie, ik zeik niet over iets kleins, ik ga niet off-topic als ik over majong praat en ik loop ook niet te janken over dingen. Ik maak een opmerking waar jij je weer eens verschrikkelijk druk over kan maken zoals je al wel vaker gedaan hebt hier. Veel plezier met Minecraft!
Ga anders ff DMen samen.
Ik heb zelf een beetje zitten rekenen wat betreft het maken van biomass in FTB. Voor de geinteresseerden heb ik ook ff een post gezet op het FTB forum met uitleg:
http://forum.feed-the-bea...-fermenting-science.9029/
Bottomline: let op hoeveel power je je fermenter geeft en balanceer het aantal stills op basis van wat je in je fermenters gooit.
Ik heb zelf een beetje zitten rekenen wat betreft het maken van biomass in FTB. Voor de geinteresseerden heb ik ook ff een post gezet op het FTB forum met uitleg:
http://forum.feed-the-bea...-fermenting-science.9029/
Bottomline: let op hoeveel power je je fermenter geeft en balanceer het aantal stills op basis van wat je in je fermenters gooit.
Wow, zo ver had ik nog niet eens gekeken naar Fermenters etc. Misschien toch maar een keer mee gaan werken. Wel erg cool dat mensen zoals jij en anderen dit zo ver uitzoeken/uitwerken. Ik hou wel van de wat meer theorycraft achtige dingen.
misschien noob vraag:
Ik heb nu een crafting station draaien op Hobbyist Steam engines, en deze werken erg goed. Echter begin ik nu zoveel apparaten op te bouwen dat mijn 8 engines gewoon niet genoeg meer leveren.
Nu ben ik aan het kijken voor een goede opvolger, helaas geen forestry omdat ik daar gewoon nog niet genoeg van weet.
Ik zat te denken aan lava powered engines, zodra ik een manier heb om met ender chests/chunkloader lava over te zetten naar de overworld.
Wat moet eraan zitten?
Thermal Expansion:
4 Sawmills
4 Powered Furnaces
4 Macerator Thermal Expansion version.
4 Redstone Energy Cells
En later eventueel wat andere dingen.
Wat zouden jullie voor systeem aanraden? Qua ruimte is er geen issue. Het zit in de zijkant van een berg, dus kan meer dan genoeg weg graven.
Ik heb nu een crafting station draaien op Hobbyist Steam engines, en deze werken erg goed. Echter begin ik nu zoveel apparaten op te bouwen dat mijn 8 engines gewoon niet genoeg meer leveren.
Nu ben ik aan het kijken voor een goede opvolger, helaas geen forestry omdat ik daar gewoon nog niet genoeg van weet.
Ik zat te denken aan lava powered engines, zodra ik een manier heb om met ender chests/chunkloader lava over te zetten naar de overworld.
Wat moet eraan zitten?
Thermal Expansion:
4 Sawmills
4 Powered Furnaces
4 Macerator Thermal Expansion version.
4 Redstone Energy Cells
En later eventueel wat andere dingen.
Wat zouden jullie voor systeem aanraden? Qua ruimte is er geen issue. Het zit in de zijkant van een berg, dus kan meer dan genoeg weg graven.
Magmatic engines zijn erg handig, vooral wanneer je ze via redstone energy conduits koppelt. Als ze dan meer produceren dan nodig is, throttlen ze terug zodat je minder lava verbruikt.
Waarom je al die sawmills hebt is me een raadsel overigens, maargoed, ik produceer ook veel meer hout dan ik kan gebruiken.
Waarom je al die sawmills hebt is me een raadsel overigens, maargoed, ik produceer ook veel meer hout dan ik kan gebruiken.
Consulting tarief is 10 diamonds / uurUncle Mel schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:25:
Goed bezig Hydra, onze MJ guru!
[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 25-01-2013 14:20 ]
Ben bezig met een 250x250x60 gebouw van grotendeels wood planks
Dus jep, heb wat sawmills nodig lol.
Magmatic Engine ga ik naar kijken, begin denk ik wel met een pump in wat lava lakes in caves, en kan daarna altijd nog naar nether storage kijken.
Magmatic Engine ga ik naar kijken, begin denk ik wel met een pump in wat lava lakes in caves, en kan daarna altijd nog naar nether storage kijken.
Je kunt ook netherrack smelten in een magma crucible. Dat kost minder energie dan dat de lava die daaruit komt je oplevert (kost 8000MJ, levert 18000 MJ op als ik het goed heb).
Het maakt mij niet uit hoe Mojang erbij zit of wat ze doen. Ik ben niet verantwoordelijk voor hun daden. Zolang ze doorgaan met het doorontwikkelen van Minecraft en geen rare dingen gaan doen vind ik het prima. De mod community lijkt groot en enthousiast genoeg om voor leuke content te blijven zorgen. 
Win8 trouwens er ook op geknald en got wat ben ik blij dat die performance problemen getackled zijn. FTB is gewoon een volledig nieuwe ervaring zo.
Thx voor de tips btw.
Game ON!
Win8 trouwens er ook op geknald en got wat ben ik blij dat die performance problemen getackled zijn. FTB is gewoon een volledig nieuwe ervaring zo.
Game ON!
Is het onderaan de streep nu opgelost door het op SSD te zetten? Of is het enige verschil dat je ze in Raid gezet hebt? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Minecraft een game is wat in Raid 0 beter draait. Ja misschien met ouderwetse 5400RPM schijven...Darth Malak schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:48:
Win8 trouwens er ook op geknald en got wat ben ik blij dat die performance problemen getackled zijn. FTB is gewoon een volledig nieuwe ervaring zo.Thx voor de tips btw.
Game ON!
Nee want ik had t al op een Pro 840 SSD staan. Heb ze nu op een Raid-0 met 2x 840 Pro staan. En idd minecraft is geen game die wanneer die up and running is zo'n zware diskactiviteit laat zien. Dus dat heeft geen effect daarop.kbloem schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:03:
[...]
Is het onderaan de streep nu opgelost door het op SSD te zetten? Of is het enige verschil dat je ze in Raid gezet hebt? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Minecraft een game is wat in Raid 0 beter draait. Ja misschien met ouderwetse 5400RPM schijven...
Ik vermoed toch dat het komt door die mixed 32-bit en 64-bit java JRE te installeren en de juiste monitor driver te installeren. Kan me zo voorstellen dat die monitor driver ook nodig is om met VSYNC e.d. e.e.a. goed te regelen.
Wat het in ieder geval niet was waren nVIDIA driver instellingen e.o. combinatie met Intel HD 4000. M'n GTX wordt nu wel goed door forgeloader/optifine/java gepakt wat me doet vermoeden dat het een java/mods issue was. Draai nu met veel antialising en veel effecten aan op zo'n 90 FPS gemiddeld maar vaak rond de 110-120. Met alles in minecraft op max (qua fancy e.d.) en Far viewing/loading distance. Ga nog wat met extra java parms stoeien om die zeer incidentele spike nog eruit te krijgen.
>>>>>update
Ben er inmiddels achter dat Minecraft enorm veel beter draait door ingame gewoon AA enzo uit te zetten en dit in je nVIDIA driver te forceren (duh, zo ging het vroeger vaak al met games)...
Verder draait Windows 8 Minecraft VEEL beter dan Windows 7 ooit heeft gedaan.. Zit nu met behoorlijk hoge AA, FXAA etc. continue boven de 200 FPS met FTB direwolf pack (met Soartext texture pack), alles op fancy, on wat ik aan kan zetten. Geen hickje of zuchtje te merken.. zoals verwacht maar blij dat het nu eindelijk draait zoals het moet.
Gebruik trouwens MultiMC ipv de FTB launcher... Overigens ben ik er +100 FPS op vooruit gegaan omdat ik Link state power management voor PCIE aangezet heb (stond kennelijk standaard uit in mijn high performance energie beheer plan).
[ Voor 37% gewijzigd door Darth Malak op 28-01-2013 19:40 ]
onthou dat de pump 'oneinding' ver naar beneden gaat om vloeistof te vinden, dus die hoef je niet laag bij een lava pool te plaatsenlanerios schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:25:
Ben bezig met een 250x250x60 gebouw van grotendeels wood planksDus jep, heb wat sawmills nodig lol.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Heb toch nog een beetje moeite om redpower 2 spul te gebruiken. Waar gebruiken de meeste hier nu RP2 voor? Sorting systemen?
Bij buildcraft en TE enzo heb je meteen een aantal machines die daadwerkelijk meteen resultaat laten zien voor relatief lage kosten. Bij RP2 is me dit nog niet helemaal duidelijk. Zeker omdat je bluetricity volgens mij niet voor je andere machines kunt gebruiken.
Bij buildcraft en TE enzo heb je meteen een aantal machines die daadwerkelijk meteen resultaat laten zien voor relatief lage kosten. Bij RP2 is me dit nog niet helemaal duidelijk. Zeker omdat je bluetricity volgens mij niet voor je andere machines kunt gebruiken.
Blulectric Engine, zegt genoeg lijkt mijDarth Malak schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:36:
Zeker omdat je bluetricity volgens mij niet voor je andere machines kunt gebruiken.
Uhm... ik lees dat je 2 engines nodig hebt om 1 quarry full speed te poweren... Dat zou beteken zo'n 400+ solar panels... Begrijp het dus nog steeds niet helemaal.
Ik gebruik het voor Sorting Systems. De pneumatic tubes gebruik ik overal ipv de buildcraft pipes (die zijn intelligenter en beter te verstoppen achter covers). Relays zijn geweldig ipv een chest+redstone engine dat je direct in een tube (pipe) kan pompen. En Red Alloy Wire natuurlijk in combinatie met de logic gatesDarth Malak schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:36:
Heb toch nog een beetje moeite om redpower 2 spul te gebruiken. Waar gebruiken de meeste hier nu RP2 voor? Sorting systemen?
En net kwam ik erachter dat ik geen cactus kon vinden in mijn nieuwe wereld dus heb ik de Fluid Pipes van Redpower gebruikt ipv waterproof pipes
Er worden hier veel te weinig plaatjes gepost
Bij deze dus weer wat progresspics van mijn server, ten eerste mijn huisje:

Huis van Binolirao(is ook hier op tweakers actief)

Overzicht van een gedeelte van de gebouwen die rond de spawn staan:

en onze community workshop:

en als laatste de video van dit alles:
De hele server loopt super stabiel op een amd4200+
Als je wilt joinen, DM me dan

Huis van Binolirao(is ook hier op tweakers actief)

Overzicht van een gedeelte van de gebouwen die rond de spawn staan:

en onze community workshop:

en als laatste de video van dit alles:
De hele server loopt super stabiel op een amd4200+
i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;
Ga me er eens meer in verdiepen.. Ben nu een simpel sorting systeem op aan t zetten met een sorting machine... Maar volgens mij moet ik nog eens wat filmpjes gaan bekijken..Jerry schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:53:
[...]
Ik gebruik het voor Sorting Systems. De pneumatic tubes gebruik ik overal ipv de buildcraft pipes (die zijn intelligenter en beter te verstoppen achter covers). Relays zijn geweldig ipv een chest+redstone engine dat je direct in een tube (pipe) kan pompen. En Red Alloy Wire natuurlijk in combinatie met de logic gates.
En net kwam ik erachter dat ik geen cactus kon vinden in mijn nieuwe wereld dus heb ik de Fluid Pipes van Redpower gebruikt ipv waterproof pipes. Ik had ook geen zin om monsters te farmen voor een Minium Stone die cactus green kan maken van roze red.
@vleesjus: ziet er gezellig uit daar
Verwijderd
Iemand de nieuwe TE item Tesseract al gezien?

Tesseracts
In feite zijn het de teleport pipes (die we ooit zagen in een Buildcraft-plugin) maar dan wat duurder/meer legit. Heel erg cool.

Tesseracts
In feite zijn het de teleport pipes (die we ooit zagen in een Buildcraft-plugin) maar dan wat duurder/meer legit. Heel erg cool.
Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers