Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
Thasquealer schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:17:
[...]

Dit ging wel over een speler met FTB mod he, daar zijn aardig wat toepassingen voor diamonds.
Zeker met gregtech, dan heb je voor een macerator al 3 diamonds nodig en voor een quarry al een stuk of 11 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dat is zeker waar, maar iemand moet niet gaan aankomen met een pseudo rage dat daar geen diamonds zijn, als dat de halve vraag is.

Voor diamond pas je precies hetzelfde toe, alleen dan vanaf bedrock (vloer netjes platmaken natuurlijk) en dan tot hoogte 15. Zo lang/breed maken als je zelf wil. Ik heb nu een wereldje met 50x120x16 hokje op bedrock, en ik kom om in diamonds.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
lanerios schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:03:
Dat is zeker waar, maar iemand moet niet gaan aankomen met een pseudo rage dat daar geen diamonds zijn, als dat de halve vraag is.

Voor diamond pas je precies hetzelfde toe, alleen dan vanaf bedrock (vloer netjes platmaken natuurlijk) en dan tot hoogte 15. Zo lang/breed maken als je zelf wil. Ik heb nu een wereldje met 50x120x16 hokje op bedrock, en ik kom om in diamonds.
woah chill even ademen, helemaal geen rage :? in mijn opinie is een blok van 20x20x20 van layer 12 - 32 niet de beste manier om resources te vinden.

Wat jij doet is een mooi hokje maken, ik verkracht het landschap liever met één van mijn machines :) zeker in ftb ben ik zo lui mopgelijk en doe ik zo min mogelijk met de hand.

Als mijn reply als flame ofzo overkwam was dat niet zo bedoeld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
lanerios schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:03:
Ik snap niet dat je zo in de stress schiet van een opmerking dat naar diamonds minen in layers 12-32 niet zo veel zien heeft. Hij heeft gewoon gelijk dat dat niet erg efficient zoeken is.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik denk zowiezo dat sommige mensen niet helemaal doorhebben dat Mincecraft niet volgens bepaalde regels gespeeld dient te worden. Het is een game die je speelt zoals je het zelf wilt spelen. De een wil alleen maar diamanten, de ander ijzer, de een solar panels en de ander nuclear power, EE of IC, Survival of Creative.... Er is geen goede manier om minecraft te spelen en ook geen verkeerde manier. Dat maakt de game zo leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ja die minium stone is toch erg handig als je bijvoorbeeld snel f wat zand nodig hebt om glas te bakken. Gelukkig niet zo belachelijk cheaterig overpowered als eerst in EE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:47

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Als begin powersupply voor buildcraft energie blijkt de hobbyist's steam engine van railcraft een stuk zuiniger dan de stirling engine van buildcraft. Moet wel water in, maar dat verbruikt ie maar heel langzaam.
Ik heb nu zo'n opstelling als in de let's play 2 van de direwolf ftb pack.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Die Aqanous dinges machine zorgt voor een ongelimiteerde supply water en hoeft niet aangesloten te worden om wat voor power dan ook. :) FF 2 gaten links en rechts ervan graven, water erin en hoppa.

Eh ja, wat ik ook van DW20 had zoals jij hieronder linkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hoe ren ik? Ik krijg in de opties niets te vinden en alle knoppen geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:28
Twee keer vooruit drukken (en tweede keer ingedrukt houden).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Dreanor schreef op zondag 13 januari 2013 @ 01:33:
Twee keer vooruit drukken (en tweede keer ingedrukt houden).
Super, Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Grappig dat rennen... In al mijn tijd in minecraft blijk ik dus gewoon gelopen te hebben.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:47

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Met rennen gaat wel je hunger level sneller omlaag, dus zorg dat je wat te eten bij je hebt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Blitzdoctor op 13-01-2013 14:02 ]

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Blitzdoctor schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:01:
Met rennen gaat wel je hunger level sneller omlaag, dus zorg dat je wat te eten bij je hebt ;)
Yep.. ergens wist ik wel hoe het moest maar vreemd genoeg eigenlijk nooit bij stilgestaan lol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZyGolfer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-01 13:58
Hoi hoi, ben op zoek naar een kleine community (10-20 players) server die mindcrack ftb v7 draait. geen kiddies gewoon normale lui :) beetje community based bouwen etc. Heb nog niks kunnen vinden op een aantal server lijsten. Ben dus eigenlijk op zoek naar advies ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Er is nog niet echt een goede all-in-one Hardcore PVP pack voor 1.4.6 of wel? Ik heb UltraHardcoreMC wel al gevonden, maar dat project is dood en werkt niet meer. De xxxHardcorexxx mod staat al een tijdje op 1.4.5, en de borders krijg ik niet aan de praat in 1.4.6. Heeft iemand toevallig een eigen (Ultra)Hardcore server draaien?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
kbloem schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:24:
Ik denk zowiezo dat sommige mensen niet helemaal doorhebben dat Mincecraft niet volgens bepaalde regels gespeeld dient te worden.
Ik denk sowieso dat sommige mensen niet helemaal doorhebben dat mensen hier gewoon hun mening over bepaalde mods geven en dat je als je single player speelt gewoon lekker moet doen waar je zin in hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Weet iemand of beehives e.d. respawnen in de wereld na verloop van tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Darth Malak schreef op maandag 14 januari 2013 @ 08:57:
Weet iemand of beehives e.d. respawnen in de wereld na verloop van tijd?
Nope. Maar Mystcraft lost dat voor je op. Gewoon een age aanmaken met de biomes waar je de bijen van wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:58
Na een harde 8 uur te hebben gebouwd ergens in de onbewoonde jungle aan een huis/storageplek/machine kamer heb ik een generator met een macerator gebouwd, en ergens op het dak (dat nog gebouwd moet worden) een solar panel neergekwakt met een batbox eraan. Weinig energie, I know, maar voor nu werkt het. Woohoo!

Nu heb ik alleen geen idee hoe ik verder wil gaan. Mijn huis ben ik nog aan het verbouwen dus dat is mijn primaire project, maar zo af en toe ga ik ook een halfuurtje de cave in om lekker te minen. Ik ga ook nog een extractor maken met z.s.m. wat armor en een quarry of mining turtle (als ik genoeg energie toevoer kan krijgen) die ik ergens ondergronds neerplak.

Wat raden jullie mij aan? (direwolf pack)

Ik heb ook de Mo'creatures mod geinstalleerd, en wat is dat gaaf zeg om zoveel verschillende dieren in je wereld te hebben :D vooral konijnen op je hoofd zetten is wel leuk voor wat gezelschap in een cave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zelf ga ik meestal voor een setup waarbij ik zorg dat ik renewable energie krijg voor een quarry. Als je er 1 of 2 hebt lopen hoef je in ieder geval niet meer naar iron en copper enzo te minen. Scheelt een hoop tijd.

Kwa energie ben ik een fan van forestry farms en biomass. Een tweetal bio-gas engines (lopen op biomass en hebben een klein beetje lava nodig om te starten) is genoeg om een quarry op goeie snelheid te laten lopen. Die kun je voeden met een fermenter die dingen als saplings, wheat, sugarcane of cactus omzet in biomass.

In een later stadium kun je dat uitbreiden door biomass om te zetten in biofuel en dat in een boiler te verstoken. Dat levert je erg veel energie op, genoeg voor een hele zwik quarries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:29
NielsjeNL schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:33:
Wat raden jullie mij aan? (direwolf pack)
Wat hij ook in z'n sp en mp video's doet: Thermal Expansion gebruiken. Beide series is hij opnieuw begonnen, dus kan je die kijken om wat inspiratie op te doen.

Een enchanting table is ook wel handig (voor mij dan: ik ben niet zo kapot van een vroege quarry).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Uncle Mel schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:04:
[...]

Dat is vrij useless om diamonds te vinden, die komen maar tussen 0 en 16 voor. Ik heb net mijn tunnelmachine gemaakt van frameblocks en een autofilling battery enderchest, die mijnt tussen 6 en 12, ik ga hem nog wat groter maken (9hoog bij 12 breed)
Kan je dan automatisch mijnen met zo'n ding ofzo?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hydra schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:58:
Zelf ga ik meestal voor een setup waarbij ik zorg dat ik renewable energie krijg voor een quarry. Als je er 1 of 2 hebt lopen hoef je in ieder geval niet meer naar iron en copper enzo te minen. Scheelt een hoop tijd.

Kwa energie ben ik een fan van forestry farms en biomass. Een tweetal bio-gas engines (lopen op biomass en hebben een klein beetje lava nodig om te starten) is genoeg om een quarry op goeie snelheid te laten lopen. Die kun je voeden met een fermenter die dingen als saplings, wheat, sugarcane of cactus omzet in biomass.

In een later stadium kun je dat uitbreiden door biomass om te zetten in biofuel en dat in een boiler te verstoken. Dat levert je erg veel energie op, genoeg voor een hele zwik quarries.
Ik heb in het verleden al bar weinig copper/tin via quarries naar boven weten te harken. Nu met de DW20 pack is het volgens mij helemaal hopeloos. Direwolf geeft dat ook aan in 1 van zijn videos dat het wel eigenlijk iets te weinig is bij de seeding..

Maar ja dat is niet meer te veranderen volgens mij.. Ik zit continue zonder copper/tin en zo belachelijk veel heb ik nog niet eens gebruikt. En ik heb toch al echt ENORM veel gemined... Zelfs op de levels die nu voor FTB DW pack gelden lijkt t nog bijna ene zeldzaam goedje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:35
Darth Malak schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:49:
[...]

Ik heb in het verleden al bar weinig copper/tin via quarries naar boven weten te harken. Nu met de DW20 pack is het volgens mij helemaal hopeloos. Direwolf geeft dat ook aan in 1 van zijn videos dat het wel eigenlijk iets te weinig is bij de seeding..

Maar ja dat is niet meer te veranderen volgens mij.. Ik zit continue zonder copper/tin en zo belachelijk veel heb ik nog niet eens gebruikt. En ik heb toch al echt ENORM veel gemined... Zelfs op de levels die nu voor FTB DW pack gelden lijkt t nog bijna ene zeldzaam goedje te zijn.
Apart want ik ervaar dat probleem totaal niet met de FTB BETA A pack die we draaien.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Venxir schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:04:
[...]

Apart want ik ervaar dat probleem totaal niet met de FTB BETA A pack die we draaien.
Nee daar was het volgens mij nog anders... In de DW20 pack is het geloof ik weer veranderd. Ik had met de beta A pack ook nog geen problemen.. Vond copper zelfs rund diamond level.. Dat is nu helaas wel anders..

[ Voor 16% gewijzigd door Darth Malak op 14-01-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Venxir schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:04:
[...]

In het DW pack zijn de settings anders en daar hebben ze m.i. een redelijke fuckup gemaakt met de ore distributie. Je moet nu in alle lagen minen omdat bijvoorbeeld tin in andere lagen voorkomt dan gold. Ik vind het een slechte beslissing. Je schiet er niks mee op en je bent alleen maar langer aan het minen.

Ik hoop dat het in het ultimate pack gefixt is en zo niet dan moeten we ff met DrFlash overleggen (moeten we sowieso als we overstappen. Worst-case moeten we overnieuw beginnen) want ik ben zelf meer voor de 'oude' manier. Ik zie de toegevoegde waarde van alleen maar langer moeten minen niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik krijg ook nergens een overzichtje te vinden op welke lagen ik wat een beetje kunt vinden. Alleen diamanten, redstone, sapphire en emerald vind ik nu redelijk veel op 10-15. Ik weet dat ik voor ijzer en kool op alle lagen kan zijn maar voor koper weer in de bovenste lagen.

Kunnen we met zn allen niet een lijstje vormen?

Ijzer - Alle lagen
kool - Alle lagen
Diamant - 10-15
Emerald - 10-15
Sapphire - 10-15
Ruby - 10-15
Copper - 40-60
Tin - 40-60

zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dat kan niet want de defaults zijn anders dan in sommige FTB packs bijvoorbeeld. Dus hoe het in Vanilla zit is weer anders dan in de verschillende FTB packs. Voor dat soort info kun je, als je FTB speelt, beter even op de FTB fora kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Hydra schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:49:
Ik hoop dat het in het ultimate pack gefixt is en zo niet dan moeten we ff met DrFlash overleggen (moeten we sowieso als we overstappen. Worst-case moeten we overnieuw beginnen) want ik ben zelf meer voor de 'oude' manier. Ik zie de toegevoegde waarde van alleen maar langer moeten minen niet zo.
Je zou op de server de config kunnen aanpassen (thermalexpansion.cfg).

Daar staat het ook precies in
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
   tweak {
        I:ore.copper.clusterSize=7
        I:ore.copper.maxY=75
        I:ore.copper.minY=40
        I:ore.copper.numClusters=9
        I:ore.gold.clusterSize=8
        I:ore.lead.clusterSize=7
        I:ore.lead.maxY=40
        I:ore.lead.minY=20
        I:ore.lead.numClusters=4
        I:ore.silver.clusterSize=7
        I:ore.silver.maxY=35
        I:ore.silver.minY=15
        I:ore.silver.numClusters=3
        I:ore.tin.clusterSize=7
        I:ore.tin.maxY=55
        I:ore.tin.minY=20
        I:ore.tin.numClusters=12
    }

Maar wat voor effect geknoei hiermee heeft.. (bij een update moet je er ook weer rekening mee houden en nakijken of er niks bij/af is gekomen)

@kbloem: gems komen van redpower2. Ik zie het niet zo in de config staan, dus zal wel hardcoded zijn, maar je vind het volgens mij overal.

[ Voor 3% gewijzigd door _H_G_ op 14-01-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Oh dat is idd wel fijn om te zien waar het zit... Maar geld dit ook voor SP of is het alleen een server setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Je hebt in SP ook een config. Je kan kijken, maar ik verwacht dat het hetzelfde is (als je v4 hebt).
Arnlith schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:27:
Vergeet niet je turtle te hernoemen zodat de fuel niet verloren raakt ;)
Ik zie nu ook dat je programma's er dan in blijven staan (progjes gemaakt om gang te minen en muren te bouwen. Best grappig).

[ Voor 61% gewijzigd door _H_G_ op 14-01-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Even snel voor het slapen gaan een sneak-preview posten van de nieuwe wereld waar ik al een tijdje in aan het spelen ben. Heb denk ik zelden zo lang vol kunnen houden in dezelfde wereld.

Sneak preview: Cave Story

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-YLuPJc2m784/UPR-DqnrqCI/AAAAAAAABQQ/iw0gQNo7qHk/s512/2013-01-14_22.51.34.png

Coming soon ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Huh, da's een rare gen. Heb nog nooit zulke mountains gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Kecin schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:46:
[...]

Kan je dan automatisch mijnen met zo'n ding ofzo?
Jep, het is een hele stellage van frames. frames plakken aan elkaar en alles wat op een frame gemonteerd zit zit ook vastgeplakt. Ik heb nu zo'n 16*8=128 block breakers als een soort muur opgebouwd met daaraan redstone tube frames. deze zijn gekoppeld aan de master timer en een enderchest. zodat alle blocks die ervoor komen opgenomen worden en getransporteerd naar mijn processing/sorting systeem.

de hele stellage beweegt door 2 framemotors. één om de stellage naar voren te bewegen en één om de eerste motor weer op zijn plek te krijgen. het geheel krijgt power door een filter+retreiver die lege batterijen via een andere enderchest naar de surface stuurt, daar oplaadt en terug naar de tunnelboor haalt.

Al met al kost het extreem veel resources (brass 90%) maar als het af is komt er ongeveer 64 blocks per seconde mijn sorting systeem in (timer staat op een 2sec interval) >:) Ook zit r een portal spawner op, na een paar dagen is deze tunnelboor namelijk 5 km verderop, das best ver lopen, sprinten. vliegen

eenmaal in mijn sortingsysteem worden alle ores die gemacerate kunnen worden naar 5 macerators geleid, alsmede coal (coal dust--> carbon) en forcicium. ores zoals lead en aluminium die niet in de macerator kunnen gaan gelijk door naar de induction furnaces (ook 5x). alle metal dust (dus niet forcicium en coal) gaan ook naar de furnaces. nu heb je dus alle ingots, maar het gaat nog verder. vanuit de inkomst enderchest gaan alle gems (diamonds/sapphire/xycraft, etc.) samen met de ingots naar bufferchests, vanuit deze bufferchests worden groepjes van 9 naar factorization craftpackagers geleidt. deze maakt overal blocks van om ruimte uit te sparen.

Alle gravel flint, sand en cobble worden naar 5 recyclers gestuurt die zwaar overclocked zijn, deze sturen het naar 5 mass fabricators die aan een solar array vast zitten van een stuk of 30 hv solar arrays (1700eu/t :o ). Al deze uu gaat een autocrafting table in welke er Iridium van maakt

Uiteindelijk gaat alles naar een barrel sorting system van 80 barrels met verschillende inhoud. Het mooie van het systeem is ook, omdat alles in block vorm wordt opgeslagen, dat je niet 4 verscghillende soorten tin, copper en silver hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Kan je daar is wat screens van laten zien? Lijkt me wel gaaf om een werkende tunnelboor in MC te hebben:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Sure, zal vanavond eens proberen. het is alleen wel stikkedonker daar beneden en je kunt aleen de achterkant zien XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ben ook wel erg nieuwsgierig! Ben zelf ook van plan iets dergelijks te gaan bouwen als we straks Redpower op de server hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-10 12:50
Je hebt toch gewoon een tunnelbore (van railcraft)? Of zit die niet in de modpack?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Soepstengel schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:19:
Je hebt toch gewoon een tunnelbore (van railcraft)? Of zit die niet in de modpack?
Maar die is veel kleiner en stuurt je resources niet naar je base. daarbij moet je er steeds coal en rails induwen. Die van mij loopt op redpower batterijtjes die vanzelf worden bijgevuld :)

[ Voor 3% gewijzigd door Uncle Mel op 15-01-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wow, screens daarvan lijken me erg tof. Ik heb nog nooit met die plugins gespeeld. Heb het echt een te lange tijd niet meer aan gehad. Gisteren weer een kleine server gehuurd :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
FTB heeft mijn liefde voor minecraft weer helemaal opgelaaid. er is gewoon zoveel meer te doen en te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Uncle Mel schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:12:
FTB heeft mijn liefde voor minecraft weer helemaal opgelaaid. er is gewoon zoveel meer te doen en te maken :)
Geldt voor mij ook. Na een tijdje gaat 'gewoon minen en bouwen' wel vervelen. De mogelijkheden met FTB zijn immens.

Jammer alleen dat we op de server nog met Beta A zitten. Wil erg graag met RP2 aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Hoewel ik vind dat vanilla wel de goede kant op gaat wat automatisering betreft. Vooral met de Hopper kan je heel veel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

@unclemel, holy crap dat klinkt indrukwekkend... Ik ga ervan uit dat je niet alle resources om dit te maken zelf geminded hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Darth Malak schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:55:
@unclemel, holy crap dat klinkt indrukwekkend... Ik ga ervan uit dat je niet alle resources om dit te maken zelf geminded hebt? :)
Frame quarries vallen nog best aardig mee hoor.
Smitovic schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:55:
Hoewel ik vind dat vanilla wel de goede kant op gaat wat automatisering betreft. Vooral met de Hopper kan je heel veel doen.
Komt niet in de buurt met wat je met de mods in het FTB pack kunt doen hoor :)

[ Voor 35% gewijzigd door Hydra op 15-01-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ik ben nog heel druk om FTB uit te zoeken maar wat de meesten zeggen, het is ehct een compleet nieuwe dimensie van spelen. I like it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Inderdaad, ben nu bezig met mn vriendin op een Direwolfpack LAN ding. En mijn god wat gaat dat lekker, Thermal Expansion items, Hobbyist engines en een Accumelator (Ja, zelfde setup als in zijn vids), en ik kom om in de bars :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 15:52
lanerios schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:55:
Inderdaad, ben nu bezig met mn vriendin op een Direwolfpack LAN ding. En mijn god wat gaat dat lekker,
Dit kan je zooo anders opvatten C=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Perv :P, ook al heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Nou daar gaat ie dan!

Eerst laat ik mijn framequarry zien:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6694115/mcscreens/2013-01-12_17.23.58res.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6694115/mcscreens/2013-01-12_17.24.03res.png

Dit is mijn eerste model, nagebouwd van (wie anders) Direwolf. Ik had toch wat problemen met dit apparaat. Je moet de meeste handelingen zelf doen (arm down, out, in, up, 9x naar rechts)

Nu heb ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6694115/mcscreens/2013-01-15_17.35.17res.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6694115/mcscreens/2013-01-15_17.35.30res.png

Ik hoop dat het een beetje te zien is. alles is namelijk afgeschermd met covers zodat gravel er niet op blijft plakken.

Al met al denk ik dat het 2 stacks met block breakers, 2 stacks redstone tubes, 4 stacks frames, 4 stacks covers, 2 enderchests, ee batbox, een timer, 2 repeaters en wat wire kostte om te maken.

Mijn main processing room:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6694115/mcscreens/2013-01-13_10.10.25res.png

Main storage:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6694115/mcscreens/2013-01-15_17.31.48res.png

Kleine liquid storage:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6694115/mcscreens/2013-01-15_17.37.47res.png

Mijn crafting room:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6694115/mcscreens/2013-01-15_17.32.09res.png

Portal room:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6694115/mcscreens/2013-01-15_17.32.19res.png

Thaumcraft room:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6694115/mcscreens/2013-01-15_17.32.41res.png

Mobdrop control room:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6694115/mcscreens/2013-01-15_17.33.00res.png

Mobdroppers:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6694115/mcscreens/2013-01-15_17.38.35res.png

Treefarms buiten:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6694115/mcscreens/2013-01-15_17.38.27res.png

Binnen:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6694115/mcscreens/2013-01-15_17.37.57res.png

[ Voor 243% gewijzigd door Uncle Mel op 15-01-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Sickkkkk... Ik wil ook zo'n wereld:P Toch maar een keer doorzetten.

Ik neem aan dat die block breakers van je boor alles met pipes via een chest naar je base vervoeren? Het zou wel vet zijn om er ook processing rooms aan te hangen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
de block breakers zitten met pipes op een enderchest aangesloten :) in mijn basis staat er nog een welke door twee retreivers op een 0,5 sec tick worden leeggezogen. Het was een hele uitdaging om de balans te vinden tussen snelheid en stabiliteit van het gehele systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
En je zei dat je met portals in verbinding stond met je boor? Heb je het over de normale netherportals of een portalgun die je met wireless redstone activeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Extreem indrukwekkende bouwwerken.. wow.. dat moet wat tijd gekost hebben lol.. Kom ik aan met m'n 10 machines en 3 9by9's.. hehehe.. maar ja :P

Even totaal offtopic maar het valt me op dat ik tegenwoordig steeds vaker een achterlijk reclamefilmpje te zien krijg voordat ik iets op youtube bekijk (bijv bij de DW20 s5 filmpjes).. Iemand anders dit ook gemerkt? |:( 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Darth Malak op 15-01-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Uncle Mel schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:30:
Nou daar gaat ie dan!

[afbeelding]
Hoookay. Die is toch iets groter dan ik in gedachten had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Uncle Mel schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:58:
de block breakers zitten met pipes op een enderchest aangesloten :) in mijn basis staat er nog een welke door twee retreivers op een 0,5 sec tick worden leeggezogen. Het was een hele uitdaging om de balans te vinden tussen snelheid en stabiliteit van het gehele systeem.
Geen Sorting machine die per stack eruit zuigt?
Hmmm, ik weet niet meer of retrievers per stack of per stuk retrieven. Gebruik die dingen niet meer sinds de Sorting machine is verbeterd :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Hydra schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:02:
[...]

Hoookay. Die is toch iets groter dan ik in gedachten had :D
Hij zit op het maximum verplaatsbaar aantal blocks door een framemotor :o
Jerry schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:16:
[...]

Geen Sorting machine die per stack eruit zuigt?
Hmmm, ik weet niet meer of retrievers per stack of per stuk retrieven. Gebruik die dingen niet meer sinds de Sorting machine is verbeterd :P.
Sorting machine was niet snel genoeg :( . ik heb nu twee retreivers die in 1 sorting machine pompen.

Het probleem is dat er per seconde niet 1 stack van 1 item binnenkomt maar +/- 64 items van verschillende type bijv cobble+diamond+lapis+ kleurtjes xychorium, gems, etc.

Edit: kan het niet laten mijn power voorziening te laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6694115/mcscreens/2013-01-15_17.38.46res.png

dit zorgt voor 17.000,00 EU/t naar mijn mass fabs >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Uncle Mel op 15-01-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Hydra schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:02:
Huh, da's een rare gen. Heb nog nooit zulke mountains gezien.
Ja, zeer vreemde terrain gen. Alleen vandaag gaat mij het niet lukken meerdere screens te uploaden, was een latertje door de witte winter wonder wereld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Nou daar gaat ie dan!

Main storage:
Idd. Mooie stuffs :)

Ik neem aan dat die wooden covers zijn omdat die Barrels enkel van bovenaf goed gevoerd kunnen worden (tubes)? Ik zit daar zelf wat mee te worstelen.. :( Van bovenaf lijkt het iig goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ironsidetugnl schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:00:
[...]

Dit kan je zooo anders opvatten C=
haha jep. maar de mogelijkheden in direwolf pack zijn geweldig. heb nu 3 stacks tin en copper en 5 stacks iron. misschien maar aan thermal expansion beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
_H_G_ schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:39:
[...]

Idd. Mooie stuffs :)

Ik neem aan dat die wooden covers zijn omdat die Barrels enkel van bovenaf goed gevoerd kunnen worden (tubes)? Ik zit daar zelf wat mee te worstelen.. :( Van bovenaf lijkt het iig goed te gaan.
jep, klopt helemaal, bijna alle muren zijn gemaakt van covers. ik gebruik namelijk overal redstone tubes voor, die kun je mooi wegwerken, bij de barrels vond ik het echter wel leuk om een ander materiaal te gebruiken voor de vlakken, dus koos ik oak wood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Nou daar gaat ie dan!

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is mijn eerste model, nagebouwd van (wie anders) Direwolf. Ik had toch wat problemen met dit apparaat. Je moet de meeste handelingen zelf doen (arm down, out, in, up, 9x naar rechts)

Nu heb ik dit:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik hoop dat het een beetje te zien is. alles is namelijk afgeschermd met covers zodat gravel er niet op blijft plakken.

Al met al denk ik dat het 2 stacks met block breakers, 2 stacks redstone tubes, 4 stacks frames, 4 stacks covers, 2 enderchests, ee batbox, een timer, 2 repeaters en wat wire kostte om te maken.

Mijn main processing room:

[afbeelding]

Main storage:

[afbeelding]

Kleine liquid storage:

[afbeelding]

Mijn crafting room:

[afbeelding]

Portal room:

[afbeelding]

Thaumcraft room:

[afbeelding]

Mobdrop control room:

[afbeelding]

Mobdroppers:

[afbeelding]

Treefarms buiten:

[afbeelding]

Binnen:

[afbeelding]
OMG! Wauw.
Kan je die wereld niet publiceren hier? Erg leerzam volgens mij haha. VET! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Kecin schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:59:
[...]

OMG! Wauw.
Kan je die wereld niet publiceren hier? Erg leerzam volgens mij haha. VET! 8)
Daar wil ik best over nadenken. Ik weet alleen niet zo goed waar ik hem het beste kan uploaden. Ik moet bekennen dat dit een uit de hand gelopen testwereld is :S

Wat ik heel graag zou willen is om een server te hebben waar je zoiets als community centre hebt. iedereen bouwt zijn basis in de buurt van een main facility en iedereen die iets nodig hebt mag het komen halen (binnen redelijkheid). Mijn basis bevind zich op een mushroom eiland (geen mob spawns), waar je dus maar 1 soort bijen kan produceren. je zou zo een ruilhandel op kunnen zetten volgens en want/have systeem, heb je iridium nodig? breng honey naar de community centre en neem de iridium die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hoeveel iridium krijg ik van je voor een stack honey? :P

Ik vind het wel een leuk idee. Op de server waar ik speel zitten mensen wel heel erg verspreid. Vind ik persoonlijk een beetje zonde. Gelukkig heb ik nu Mystcraft crystals dus ik ga binnenkort maar wat portals maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 18:43

vleesjus

echte vleesjus!

Op mijn server -waar we overigens nog plek hebben- spelen we gelukkig allemaal dicht bij elkaar. Begint langzaam aan al een dorpje te worden :)
Wij proberen ook een beetje het verhaal van een "community center" te maken. Ik heb een wheatfarm+bakkerij die voor brood zorgt voor iedereen op de server. Maat van mij is nu bezig met een treefarm+sawmill voor hout en heeft al een quarry gemaakt zodat we genoeg cobblestones hebben etc.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LHERml.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9yHW1l.jpg

edit: Stuur even DM als je wilt joinen

[ Voor 3% gewijzigd door vleesjus op 16-01-2013 17:07 ]

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Ziet er gezellig en knus uit zo in het donker :)

Edit: mijn food source is een tier 5 cow spawner :D

[ Voor 36% gewijzigd door Uncle Mel op 16-01-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Die mobspawners. Is dat Thaumcraft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Die mobspwaners maak je toch met die crystals waarvoor je vele monsters moet doden? :)
Al met al erg vet wat ik allemaal zie ;), haal jij je power vooral uit solar of gebruik je ook lava en biomass/fuel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Is blabla Soulshards, moet je aardig wat voor afslachten, Tier 5 = 1024 (dus van Tier 4 naar Tier 5) kills als je geen enchanted soulshard zwaard hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door corset op 16-01-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ik ga mij eerst eens verder verdiepen in computercraft. Dat heeft zoveel potentie en is zo goedkoop :P + dat programmeren leuk is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Uncle Mel schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:51:
Ziet er gezellig en knus uit zo in het donker :)

Edit: mijn food source is een tier 5 cow spawner :D
Cow spawner?! Kan je die soulshards ook vullen met cows?! Damn, dat is handig...

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Jerry schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:43:
[...]

Cow spawner?! Kan je die soulshards ook vullen met cows?! Damn, dat is handig...
Hydra schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:21:
Die mobspawners. Is dat Thaumcraft?
lanerios schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:29:
Is blabla Soulshards, moet je aardig wat voor afslachten, Tier 5 = 1024 (dus van Tier 4 naar Tier 5) kills als je geen enchanted soulshard zwaard hebt.
Dit komt inderdaad van de soulshards mod, je moet inderdaad erg veel mobs slachten maar ik denk dat passive mobs wel het makkelijkst zijn, eerst breeden, killen en de shard vullen. Vanaf dat moment kun je bij een tier 5 met de druk op een knop de spawner activeren. de mobs vallen door een koker naar beneden (gebouwd met een filler, ben wel lui hè) op een vloer van redpower transposers, deze zuigen de drops op in een enderchest. in mijn storage room komen ze dan er weer uit en vullen ze de barrels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Uncle Mel schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:17:
[...]

[...]

[...]

Dit komt inderdaad van de soulshards mod, je moet inderdaad erg veel mobs slachten maar ik denk dat passive mobs wel het makkelijkst zijn, eerst breeden, killen en de shard vullen. Vanaf dat moment kun je bij een tier 5 met de druk op een knop de spawner activeren. de mobs vallen door een koker naar beneden (gebouwd met een filler, ben wel lui hè) op een vloer van redpower transposers, deze zuigen de drops op in een enderchest. in mijn storage room komen ze dan er weer uit en vullen ze de barrels.
Ik had geen idee dat neutral mobs ook werken met die Soulshard mod :D. Nieuw projectje :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Vleesjus, ik zou graag op jullie server willen.
Keb nog wel wat leuke ideetjes.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 19:42

TimvH

Kletsmajoor

Obversarix schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:26:
Vleesjus, ik zou graag op jullie server willen.
Keb nog wel wat leuke ideetjes.. :)
Ik zou ook graag een kijkje willen nemen, Single Player is toch een stuk minder :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 25-09 16:34
Uncle Mel schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:21:
Wat ik heel graag zou willen is om een server te hebben waar je zoiets als community centre hebt. iedereen bouwt zijn basis in de buurt van een main facility en iedereen die iets nodig hebt mag het komen halen (binnen redelijkheid). Mijn basis bevind zich op een mushroom eiland (geen mob spawns), waar je dus maar 1 soort bijen kan produceren. je zou zo een ruilhandel op kunnen zetten volgens en want/have systeem, heb je iridium nodig? breng honey naar de community centre en neem de iridium die je nodig hebt.
Dat is inderdaad een leuk idee. Misschien ook leuk om tp en warp uit te zetten. Zo dwing je iedereen om een uitgebreid RailCraft netwerk te bouwen. Overigens is de HS rail sneller dan vliegen :)

Ik speel op dit moment Tekkite Lite en ik mis EE enorm. Niet zo zeer de Energy Collectors maar de Divining Rod en de Energy Condenser. Nu heb ik niks meer aan mijn stapels cobble stone.

[ Voor 19% gewijzigd door Loev op 16-01-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Ik moet zeggen dat ik EE wel mis, maar op een goede manier. Het was gewoon te makkelijk om veel diamonds te krijgen in het begin daardoor.
Vind het dan ook jammer om te zien dat Direwolf in season 5 eigenlijk meteen al begint met EE (om roses om te zette naar waterproof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Loev schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:13:
[...]

Dat is inderdaad een leuk idee. Misschien ook leuk om tp en warp uit te zetten. Zo dwing je iedereen om een uitgebreid RailCraft netwerk te bouwen. Overigens is de HS rail sneller dan vliegen :)

Ik speel op dit moment Tekkite Lite en ik mis EE enorm. Niet zo zeer de Energy Collectors maar de Divining Rod en de Energy Condenser. Nu heb ik niks meer aan mijn stapels cobble stone.
Ik zou niet meer zonder mijn mystcraft book kunnen :o ben te lui om 5 meter te lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Uncle Mel schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:27:
Ik zou niet meer zonder mijn mystcraft book kunnen :o ben te lui om 5 meter te lopen :P
Hoe heb jij dit ingericht trouwens? Zelf heb ik net een zooi mystcraft crystals gemined. Heb je met een link modifier de spawn location enzo aangepast? Die krengen zijn DUUR :(

Edit: Zag zojuist dat dat nieteens kan. Dus ik neem aan dat je 1 age hebt waarnaartoe je teleport en van daar uit met linking books terugspringt naar je verschillende locaties?

Moet dan zelf ook maar een "portal age" aanmaken :)

[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 16-01-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
in de link modifier kun je interdimensional of transdimensional of zo aanzetten en following. op die manier volgt het boek je (blijft in de inventory) en kun je binnen dezelfde dimensie reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Werkt dat ook met Linking Books ipv Descriptive books dan?

Wel een duur ding, 72 diamonds :)

[ Voor 24% gewijzigd door Hydra op 16-01-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Je kan je cobble nog steeds opzetten:
- Bijv. mass fabricator.
- Verder zit EE er in. Het is niet meer zo gemakkelijk, maar het kan (en zal vast nog flink uitgebreid worden). Je zou best wel wat kunnen opzetten om gemakkelijker minium stones te krijgen en dan die cobble via (auto)craft omzetten naar iets anders
- En cobblestone heeft vast ook een Thaumcraft waarde. Geen idee of dat interessant is.

Of gewoon creative gebruiken: die energy condenser die jij zo mist was juist de oorzaak.

[ Voor 5% gewijzigd door _H_G_ op 16-01-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Hydra schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:52:
Werkt dat ook met Linking Books ipv Descriptive books dan?

Wel een duur ding, 72 diamonds :)
jep, gewoon een linking book

72 diamonds is idd veel in het begin maar aangezien ik geen gregtech gebruik en eigenlijk alleen redpower2 spul heb, gebruik ik ze niet voor heel veel zaken
[...]

Smitovic schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:22:
Ik moet zeggen dat ik EE wel mis, maar op een goede manier. Het was gewoon te makkelijk om veel diamonds te krijgen in het begin daardoor.
Vind het dan ook jammer om te zien dat Direwolf in season 5 eigenlijk meteen al begint met EE (om roses om te zette naar waterproof).
Cobble=scrap=uu=diamonds+Iridium :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Misschien wel een idee om zo'n community server te starten. Draaien we een FTB modpack en hooguit een man of 15 erop. Volgens trekt een gemiddeld ziggo thuislijntje van 6 mbit dat nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Noemen we het "Feed the Tweaker" :P

[ Voor 5% gewijzigd door Uncle Mel op 16-01-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
hehe kan idd en het hoeft niet zoveel te kosten zie ik. Sommige gaan voor €7 p/maand zelfs maar, als je dat verdeeld is het niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Ik ben voor, mits het een DW20-pack word natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Obversarix schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:38:
Ik ben voor, mits het een DW20-pack word natuurlijk ;)
Idem. Ik doe mee. Zit al te lang op FTB Beta A, wil met RP2 aan de slag verdorie!

Herstarten zou ik ook niet erg vinden. Heb in m'n huidige base alles wel een beetje draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ik heb wel een laptop over, flinke core 2 duo 2.4ghz en 4gb ram. Server moeten we dan cappen op 15 players om het binnen de perken te houden.

Ik zal eens gaan bekijken of het mogelijk is om zoiets te draaien, zo'n ding continu aan kost toch al gauw weer wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik wil wel op een 'echte' server spelen. No offense, maar als jij opeens bedenkt dat je die laptop toch ergens voor nodig hebt, dan is de server weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Hydra schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:48:
Ik wil wel op een 'echte' server spelen. No offense, maar als jij opeens bedenkt dat je die laptop toch ergens voor nodig hebt, dan is de server weg :)
True, maar dan moeten we gaan lappen ;). Ik zie prijzen van zo'n €7 p/maand voor een 16 player server in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Venxir schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:49:
[...]

True, maar dan moeten we gaan lappen ;). Ik zie prijzen van zo'n €7 p/maand voor een 16 player server in nederland.
Heb geen probleem een 10tje neer te leggen voor een server. Dus als we X man hebben delen we gewoon per persoon de lasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 09:51

Phehistyr

De Epische Lurker

Het lijkt mij ook wel tof. Aan de andere kant ben ik nog maar net begonnen op de server van DrFlash en vind ik het vrij lullig om nu meteen weer te stoppen.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Phehistyr schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:58:
Het lijkt mij ook wel tof. Aan de andere kant ben ik nog maar net begonnen op de server van DrFlash en vind ik het vrij lullig om nu meteen weer te stoppen.
Dat is misschien zo, ik vind het daar ook leuk en leer er veel alleen op 3/4 man na is het daar toch erg stil en dat is opzich wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Cool, ik ben ook bereid wat geld neer te leggen voor een fatsoenlijke server. Maar wie beheert zoiest, wie zorgt voor een goed backupsysteem? Hoe voorkomen we griefen? Ik speel al sinds beta 1.4 maar heb nog nooit een server opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Phehistyr schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:58:
Misschien wil DrFlash ook wel mee. Sowieso is hij zelf erg weinig online en zijn die andere paar mensen ook van harte welkom natuurlijk.

Daarnaast: die server draait nog op FTB Beta A en er moet toch een keer overgestapt worden. Dat betekent waarschijnlijk sowieso dat we opnieuw moeten beginnen. Sowieso mist de huidige wereld daar RP2 ores e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 09:51

Phehistyr

De Epische Lurker

Daar heb je ook wel weer gelijk in. Ik blijf in elk geval lurken en hou de plannen in de gaten. ;)

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht er ruimte zijn, ik zou ook graag mee doen. heb een tijdje met een aantal maatjes gespeeld zowel Tekkit als FTB maar ben nog lang niet uit gespeeld (helaas de rest wel:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Ik doe ook mee. Als er iets van gezamenlijke kosten zijn moet het maar even neergezet worden:)
Ervaring met het opzetten heb ik echter niet.
Pagina: 1 ... 29 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers