Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
Ben nu een week bezig met Direwolf's FTB pack. FTB heeft me helemaal teruggezogen in Minecraft. Ik heb een framequarry gebouwd van 9x9 omlaag en 9x9 opzij net zoals in De server let's play van direwolf. die mined ongeveer 40 blocks per seconde maar heeft vrij veel manueel werk nodig (arm omlaag, arm opzij, arm terug, arm omhoog hele rig 9x naar rechts en opnieuw beginnen. Ik wil dus een grote TBM van 12x12 bouwen die ook niet vast komt te zitten bij een beetje gravel.

mijn laatste project is een 4x treefarm die automatisch een tank appelsap, biomassa en biofuel vult met de appels en saplings die hij produceert en de dirt van de quarry. is best een uitdaging (zeker wanneer de appelsap per ongeluk mixt met de biomassa)

mbt tot redpower, een ftb zonder redpower lijkt mij verschrikkelijk. ik vermijd buildcraft vaak omdat redpower toch gewoon veel intelligenter omgaat met het transport van blokken. Het is zeker even wennen en leren maar als je het onder de knie hebt kun je gewoon zoveel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Venxir schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:12:
[...]

Ik mis de kennis nog om het zonder redpower op te lossen :P
Wat zou je dan gebruiken?
Gewoon buildcraft tubes. Je moet ff doorhebben hoe ze werken maar de zijn sinds 1.2.5 aardig verbeterd.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ok ik heb laatst FTB ok geinstalleerd, maar nu heb ik toch een vraagje. Ik gebruik heel wat mods niet maar NEI laat de items van die mod toch zien wat ik vrij irritant vind. Dus mijn vraag, hoe kan ik NEI laten updaten dat hij de blocks verwijderd die ik niet gebruik? mystcraft xycraft etc etc

Welke mods gebruiken jullie allemaal van FTB? of gewoon allemaal?

[ Voor 10% gewijzigd door Xenomorphh op 08-01-2013 07:31 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:35
Xenomorphh schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 07:27:
Ok ik heb laatst FTB ok geinstalleerd, maar nu heb ik toch een vraagje. Ik gebruik heel wat mods niet maar NEI laat de items van die mod toch zien wat ik vrij irritant vind. Dus mijn vraag, hoe kan ik NEI laten updaten dat hij de blocks verwijderd die ik niet gebruik? mystcraft xycraft etc etc

Welke mods gebruiken jullie allemaal van FTB? of gewoon allemaal?
In de FTB launcher kan je Xycraft en Mystcraft uitzetten bij je geselecteerde modpack. Misschien zoek je dat?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Let wel op bij het uitzetten van mods. Je kunt ze misschien nu niet gebruiken omdat je er op dit moment vrij weinig mee kunt (zoals xycraft) maar het disablen haalt ook alle crystals enzo eruit en gaat misschien weer problemen geven in een bestaande wereld als je er later toch mee aan de slag wilt.

Ik draai trouwens al weer een poosje de Direwolf20 pack.

Btw... beetje off topic maar toch nuttig denk ik.. Voor de mensen die FTB draaien onder de nieuwste versies van Mac OSX Moutain Lion en die hem niet aan de gang kregen. DIt heeft met Java 7 en ML te maken. Kennelijk is er een rewrite van de LWJGL engine nodig van minecraft om dit probleem te verhelpen maar een aantal vriendleijke mensen zijn al bezig geweest.

http://lwjgl.org/forum/index.php/topic,4711.120.html

Dropbox download link naar werkende LWJGL updates staan ergens op het eind van de thread.

Overigens heeft Optifine U A3 problemen met deze update.. maar ff gedisabled voorlopig..

Even later lijkt de crash niet met Optifine te maken te hebben maar weer met die rotte Java voor ML(

[ Voor 60% gewijzigd door Darth Malak op 08-01-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
mystcraft is toch echt wel rete handig om snel van de één naar de andere plek te komen, samen met de portal gun mod hoef je bijna geen stap meer te verzetten :)

Ik heb er ook aan gedacht om xycraft er uit te halen. De crystals zijn denk ik best lag opwekkend voor de minder high end PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Tja en je vind er zo'n gigantische berg van (vooral van xycraft) dat ik 2 iron chests inmiddels volgepropt heb.. :P Dat m'n mining turtle dan ook nog eens een berg vind helpt ook niet.. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Ik heb een sorter die alle xychorium en alle metals naar een factorization apparaat leidt (ben de naam even kwijt) die maakt er gelijk blocks van. deze blocks gaan vervolgens naar mijn storage room welke uit barrels bestaat.

Wanneer je eenmaal een heel efficiënt mijnsysteem hebt kun je het bijna niet meer zelf maceraten, smelten, opbergen etc. daar gaat het gewoonweg te snel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Uncle Mel schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:58:
Ik heb een sorter die alle xychorium en alle metals naar een factorization apparaat leidt (ben de naam even kwijt) die maakt er gelijk blocks van. deze blocks gaan vervolgens naar mijn storage room welke uit barrels bestaat.

Wanneer je eenmaal een heel efficiënt mijnsysteem hebt kun je het bijna niet meer zelf maceraten, smelten, opbergen etc. daar gaat het gewoonweg te snel voor.
Hehe.. zover ben ik nog LANG niet... heb nog niet eens een sorting systeem. Maar ach, alles op zijn tijd. Schiet ook niet echt op dankzij apple en java die besloten hebben dat Java 7 en ML totaal niet goed samenwerken.. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Darth Malak op 08-01-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Venxir schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 08:52:
[...]

In de FTB launcher kan je Xycraft en Mystcraft uitzetten bij je geselecteerde modpack. Misschien zoek je dat?
Heb een server draaien met 2 maatjes vna mij dus nee dat is het niet, ik heb de mods uit de server gesloopt maar zodra ik dan online ga naar mijn inventory zie ik dus nog wel de parts van de mods die ik eruit gehaald heb. Ik wil dus recipes verwijderen uit NEI. Ik krijg dit niet voor elkaar, ook niet als ik een nieuwe game start btw

En ik heb idd een aantal mods eruit gesloopt voor het gigantisch aantal ores dat er spawnt. Op den duur wordt je er gewoon zat van :+

[ Voor 3% gewijzigd door Xenomorphh op 08-01-2013 11:31 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Xenomorphh schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:29:
[...]
En ik heb idd een aantal mods eruit gesloopt voor het gigantisch aantal ores dat er spawnt. Op den duur wordt je er gewoon zat van :+
De ores die lijken op de vanilla ores zoals tin en copper vind ik niet zo erg maar de glimmende cartoony ores zoals xycraft en thaumcraft ores vind ik minder geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Uncle Mel schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:59:
[...]

De ores die lijken op de vanilla ores zoals tin en copper vind ik niet zo erg maar de glimmende cartoony ores zoals xycraft en thaumcraft ores vind ik minder geslaagd.
Idd, Ik draai IC2 ook gewoon maar heb xycraft en thaumcraft disabled. en zo nog een hele lijst overigens. Beetje overkill allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:58
Is Feed The Beast een beetje zoals Tekkit? Zit a.t.m. op stage dus kan het niet opzoeken. Ik herinner me het een keer gedownload te hebben maar performance was niet echt om blij van te worden, terwijl Tekkit juist perfect werkt.

Ik krijg al wel weer zin om te beginnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik zie wat opties onder NEI staan in menu zoals Ignore inactive mods.. Misschien moet je die eens proberen als je geen xycraft rommel ofzo wilt zien wanneer je die gedisabled hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
NielsjeNL schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:07:
Is Feed The Beast een beetje zoals Tekkit? Zit a.t.m. op stage dus kan het niet opzoeken. Ik herinner me het een keer gedownload te hebben maar performance was niet echt om blij van te worden, terwijl Tekkit juist perfect werkt.

Een beetje wel, grote verschil is dat ftb actief gesupport wordt door een hoop van de originele mod makers en er continu samen getest wordt. Ik zou zeggen kijk een paar keer naar de server multiplay van direwolf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

NielsjeNL schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:07:

Tekkit is oud, unsuported (hebben totaal geen toestemming van de mod makers) en FTB is volledig ondersteund door de ontwikkelaars.. Sterker.. Veel van de ontwikkelaars zitten continue met de FTB founder op dezelfde development server te hakken.. 1 en 1 is 2.. Zegt genoeg over de betouwbaarheid e.d. van de FTB modpacks.

Lol.. ja wat uncle mel hieronder dus ook zegt. :P

Bij de weg, je zult wel een nieuwe world moeten generated mocht je voor FTB gaan.. Er is zoveel veranderd met world gen e.d dat je anders een hele hoop zou missen (ores e.d).

[ Voor 13% gewijzigd door Darth Malak op 08-01-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:29
Darth Malak schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:18:
Bij de weg, je zult wel een nieuwe world moeten generated mocht je voor FTB gaan.. Er is zoveel veranderd met world gen e.d dat je anders een hele hoop zou missen (ores e.d).
Zal wel meevallen met de ores: zolang je maar naar een nieuw gebied (of mystcraft age) gaat. Als je een 1.2.5 tekkit wereld naar 1.4.6 FTB wil overzetten, dan is ore generatie toch wel het minste probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

_H_G_ schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:51:
[...]

Zal wel meevallen met de ores: zolang je maar naar een nieuw gebied (of mystcraft age) gaat. Als je een 1.2.5 tekkit wereld naar 1.4.6 FTB wil overzetten, dan is ore generatie toch wel het minste probleem ;)
Hmm... ben toen FTB uitkwam op advies van praktisch iedereen maar een nieuwe wereld begonnen.

En natuurlijk is van 1.2.5 zonder mods wel ff iets anders dan van tekkit naar FTB...

Neemt niet weg dat je nog steeds veel problemen gaat krijgen. Maar goed, ieder zijn ding... lees nu dat wat je zegt over mystcraft.. Ja lol.. natuurlijk... Maar ik ging ervan uit dat degene die dit vroeg zijn bestaande rommel wil behouden.

[ Voor 10% gewijzigd door Darth Malak op 08-01-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Net begonnen aan direwolf pack ook. En blacksmith in.

Steel Pick
Steel Sword
Steel Axe
Steel block

<3 goed begin

Nu nog de crystals vinden om een wand te beginnen, Thaumcraft eerst, dan de rest haha

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Het grappige van Thaumcraft vind ik dat je in theorie met golems een compleet geautomatiseerd farm, smelt en sorting systeem kunt maken, zeker als je het met enderstorage combineert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
Darth Malak schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:18:
[...]

Tekkit is oud, unsuported (hebben totaal geen toestemming van de mod makers) en FTB is volledig ondersteund door de ontwikkelaars.. Sterker.. Veel van de ontwikkelaars zitten continue met de FTB founder op dezelfde development server te hakken.. 1 en 1 is 2.. Zegt genoeg over de betouwbaarheid e.d. van de FTB modpacks.

Lol.. ja wat uncle mel hieronder dus ook zegt. :P

Ah, dus daarom duurde het zo lang voor updates. Weet ik dat ook weer :9
Thanks voor de tips guys, ik ga vanavond eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
hmm, waar kan ik shards vinden voor een wand in Direwolf? Wikis e.d. hebben outdated info en ik vind alleen maar quartz crystals ><

en net nu vind ik water shards, laat maar :p

ter info:

Blocks in ravines hebben ze blijkbaar, dus ik denk diep underground.

[ Voor 33% gewijzigd door corset op 08-01-2013 13:37 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Switch je naar Mac Mountain Lion omdat minecraft (en gewoon alles lijkt het) veel beter draait dan op een windows bak, blijkt minecraft nauwelijks te draaien vanwege Java ellende.. bah...

Vaag verhaal.. heb FTB eindelijk draaiend gekregen op een aangepaste JWJGL 2.8.5 jar heb ik weer die verrote problemen dat shift clicken enzo niet werkt (en helft an de tijd gewoon clicken in inventory ook niet) en dat muis raar doet (precies andersom dan bij windows).. grr..

En @lanerios

IN FTB moet je heel goed kijken welke ores etc je ook nodig hebt.. Voorheen ging je gewoon naar lvl 11 ofzo en vond je eigenlijjk van alles.. Nu, als je bijv. copper nodig hebt, gaat dat niet werken... zul je wat specifieker op bepaalde lagen moeten zoeken (bijv. 50-60).. etc.. etc..

Of t voor crystals ook zo werkt weet ik niet zeker want ik kom om in die krengen (vooral de zycraft's dan).

[ Voor 30% gewijzigd door Darth Malak op 09-01-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
Gisteren niet verder gekomen dan een minihuisje bouwen met een bed en oven, maar ik zat al wel bij een of ander bos wat niet een vanilla forest is. Vraag me af waarvoor het dient :P

Hoe raden jullie aan dat ik verder ga? Ik was van plan eerst ffe wat armor te maken, ores te zoeken en een quarry te maken met wat redstone engines zodat ik zelf rustig verder kan minen op een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Hebben jullie de items gezien die je in de toekomst met XYcraft kan maken? Zeer toffe lasers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:24
Quarry + Redstone engine = nogo. Je bent er 24 of meer nodig om hem op volle kracht te laten draaien :P .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
D4NG3R schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:09:
Quarry + Redstone engine = nogo. Je bent er 24 of meer nodig om hem op volle kracht te laten draaien :P .
Wie zegt dat ik hem op volle kracht ga laten draaien? :9

Ik wil dat hij iig begint, uiteindelijk ga ik een MFSU of zoiets maken met wat Solar Panels en een energy link zodat ik energie kan opsparen en dan ineens kan massaminen. (als die mods er nog inzitten, heb ik ook in Tekkit gedaan en werkt best goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

NielsjeNL schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:11:
[...]

Ik wil dat hij iig begint, uiteindelijk ga ik een MFSU of zoiets maken met wat Solar Panels en een energy link zodat ik energie kan opsparen en dan ineens kan massaminen. (als die mods er nog inzitten, heb ik ook in Tekkit gedaan en werkt best goed)
Ik zou heel die quarry vergeten op het moment.. Maak een mining turtle.. Veel handiger. Maar ja, vraagt wel ff een klein beetje research in computercraft. Probleem met een quarry is dat je wat zwaardere engines nodig hebt om ze te voeden en pipesysteem om alles weer in chests te dumpen. Mining turtle: mining programma erin, chest erachter en minen maar (oh en een bak fuel ering, coal ofzo).

http://www.computercraft....ft-rabbit-hole-ore-miner/

Bovenstaande link heeft een heel behoorlijk programma voor een mining turtle.

Je hebt dus erg veel ores enzo nodig in het begin. ALs je geen turtle ofzo gaat gebruiken.. probeer een grot te vinden die niet al te diep ligt en ga van grot naar grot en mine alles wat los en vast zit. Voordeel van het minen in een grot die niet meteen op lvl 11 ofzo zit is dat je ook behoorlijk wat copper, tin kunt vinden.. Wat erug handig is. Lees: noodzakelijk.

Zorg dat je een paar rubber trees vind en wat sapplings verzamelt zodat je er meer in de buurt van je huisje kunt planten. In de buurt van wat water zitten is ook handig.

[ Voor 19% gewijzigd door Darth Malak op 09-01-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
NielsjeNL schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:11:
Het gaat sowieso niet werken. In de FTB versie kun je Redstone engines uberhaupt niet meer op die manier gebruiken. Ze kunnen alleen gebruikt worden voor pompen en om items over te hevelen.

En in Tekkit had je zo'n 200 redstone engines nodig om een quarry op full speed te laten draaien, niet 24.
Energy link zit er niet in. Electrical engines wel. En op die manier een quarry poweren is extreem inefficient. Kun je beter gewoon een zooi Steam (5 voor full power) of Magmatic (3 voor full power) engines gebruiken. Of gewoon biomass gaan fabriceren, 2 bio-gas engines leveren ook genoeg om een quarry op full speed te laten draaien.
Darth Malak schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:46:
Ik zou heel die quarry vergeten op het moment.. Maak een mining turtle..
Een mining turtle die je niet zelf geprogrammeerd hebt gebruiken is m.i. gewoon cheaten. Geef jezelf dan gewoon in cheat mode een hoop items.

[ Voor 13% gewijzigd door Hydra op 09-01-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 13:59

BaRF

bijna kerst

Hydra schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:56:
[...]

Een mining turtle die je niet zelf geprogrammeerd hebt gebruiken is m.i. gewoon cheaten. Geef jezelf dan gewoon in cheat mode een hoop items.
Nou da's wel heel zwart wit hoor, jij gebruikt zeker ook geen wiki's en tips van youtube filmpjes enzo? Je maakt die turtle toch zelf en geeft hem fuel enzo? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
Hydra schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:56:
[...]

Het gaat sowieso niet werken. In de FTB versie kun je Redstone engines uberhaupt niet meer op die manier gebruiken. Ze kunnen alleen gebruikt worden voor pompen en om items over te hevelen.

En in Tekkit had je zo'n 200 redstone engines nodig om een quarry op full speed te laten draaien, niet 24.

[...]

Energy link zit er niet in. Electrical engines wel. En op die manier een quarry poweren is extreem inefficient. Kun je beter gewoon een zooi Steam (5 voor full power) of Magmatic (3 voor full power) engines gebruiken. Of gewoon biomass gaan fabriceren, 2 bio-gas engines leveren ook genoeg om een quarry op full speed te laten draaien.
Ik zie het al, ik moet mezelf er meer in gaan verdiepen dan ik dacht :P

Mini-vragenlijstje;
  • Wat is bio-gas, en waarvan (of waaruit) kun je dat halen?
  • En wat voor soort fuel accepteren steam engines? Als er ook charcoal in een steam engine kan maak ik ergens even een tree-farm en dan zit ik wel gebakken :P
  • Ik neem aan dat magmatic engines iets van lava nodig hebben. Moet je dan gewoon wat lava langs de engine laten stromen of moet je er een bucket met lava in pompen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
BaRF schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:28:

Nou da's wel heel zwart wit hoor, jij gebruikt zeker ook geen wiki's en tips van youtube filmpjes enzo? Je maakt die turtle toch zelf en geeft hem fuel enzo? :)
Ja, maar in verhouding tot wat ze kunnen zijn turtles retegoedkoop. Een mining turtle kost je behalve 3 diamonds helemaan niks. Een quarry alleen kost je al 11 diamonds en dan heb je nog de hele infrastructuur nodig om dat ding te poweren (op z'n minst 5 steam engines met een aq accumulator). Dat ze zo goedkoop zijn wordt geoffset doordat het programmeren gewoon veel werk is, en je het maar net moet snappen.

Als je een beetje bestaande programma's gaat downloaden maak je het jezelf wel erg makkelijk naar mijn bescheiden mening. Als je dat zo wil doen, prima, maar ik vind niet dat je dit newbies aan moet gaan raden. Niet in de laatste plaats omdat veel servers de mogelijkheid om LUA spul te downloaden uitgeschakeld hebben.
NielsjeNL schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:37:
Ik zie het al, ik moet mezelf er meer in gaan verdiepen dan ik dacht :P

Mini-vragenlijstje;
  • Wat is bio-gas, en waarvan (of waaruit) kun je dat halen?
  • En wat voor soort fuel accepteren steam engines? Als er ook charcoal in een steam engine kan maak ik ergens even een tree-farm en dan zit ik wel gebakken :P
  • Ik neem aan dat magmatic engines iets van lava nodig hebben. Moet je dan gewoon wat lava langs de engine laten stromen of moet je er een bucket met lava in pompen?
  • Biomass is een vloeistof die je met een Fermenter kan produceren uit dingen als saplings, sugar cane, wheat en cactus. Dit zit in de Forestry mod en op de wiki kun je daarover meer info vinden. Biomass kun je opstoken in Bio-gas engines. Biomass is een vloeistof die je in tank kunt bewaren en met buildcraft pipes rond kunt laten stromen, of in 'cans' kunt stoppen. Beiden kunnen gebruikt worden om biomass van je fermenter naar je bio-gas engines te transporteren.
  • Steam engines accepteren zo'n beetje alles wat brandbaar is, maar charcoal is een van de meest efficiënte fuels die ze accepteren. Ze zijn zo'n beetje de eerste tier van engines omdat ze makkelijk te poweren zijn. De thermal expansion steam engines zijn de makkelijkste om te gebruiken maar hebben naast fuel ook water nodig, dit kun je er via buildcraft pipes inpompen.
  • Magmatic engines hebben inderdaad alleen lava nodig. Dit kun je via een buildcraft pomp oppompen (die kun je simpelweg powerend met 4 redstone engines) en dan via pipes in de engine deponeren. Lava erlangs laten stromen werkt niet, de Lava wordt ook daadwerkelijk opgebruikt en je moet er dus rekening mee houden dat je op den duur of Lava uit de Nether moet gaan halen, of over moet gaan op renewable energy sources. Zelf baseer ik m'n energie-voorziening meestal op Biomass als ik de basis heb draaien.

[ Voor 49% gewijzigd door Hydra op 09-01-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
Hydra schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:54:
[...]

Ja, maar in verhouding tot wat ze kunnen zijn turtles retegoedkoop. Een mining turtle kost je behalve 3 diamonds helemaan niks. Een quarry alleen kost je al 11 diamonds en dan heb je nog de hele infrastructuur nodig om dat ding te poweren (op z'n minst 5 steam engines met een aq accumulator). Dat ze zo goedkoop zijn wordt geoffset doordat het programmeren gewoon veel werk is, en je het maar net moet snappen.

Als je een beetje bestaande programma's gaat downloaden maak je het jezelf wel erg makkelijk naar mijn bescheiden mening. Als je dat zo wil doen, prima, maar ik vind niet dat je dit newbies aan moet gaan raden. Niet in de laatste plaats omdat veel servers de mogelijkheid om LUA spul te downloaden uitgeschakeld hebben.

[...]
  • Biomass is een vloeistof die je met een Fermenter kan produceren uit dingen als saplings, sugar cane, wheat en cactus. Dit zit in de Forestry mod en op de wiki kun je daarover meer info vinden. Biomass kun je opstoken in Bio-gas engines. Biomass is een vloeistof die je in tank kunt bewaren en met buildcraft pipes rond kunt laten stromen, of in 'cans' kunt stoppen. Beiden kunnen gebruikt worden om biomass van je fermenter naar je bio-gas engines te transporteren.
  • Steam engines accepteren zo'n beetje alles wat brandbaar is, maar charcoal is een van de meest efficiënte fuels die ze accepteren. Ze zijn zo'n beetje de eerste tier van engines omdat ze makkelijk te poweren zijn. De thermal expansion steam engines zijn de makkelijkste om te gebruiken maar hebben naast fuel ook water nodig, dit kun je er via buildcraft pipes inpompen.
  • Magmatic engines hebben inderdaad alleen lava nodig. Dit kun je via een buildcraft pomp oppompen (die kun je simpelweg powerend met 4 redstone engines) en dan via pipes in de engine deponeren. Lava erlangs laten stromen werkt niet, de Lava wordt ook daadwerkelijk opgebruikt en je moet er dus rekening mee houden dat je op den duur of Lava uit de Nether moet gaan halen, of over moet gaan op renewable energy sources. Zelf baseer ik m'n energie-voorziening meestal op Biomass als ik de basis heb draaien.
Hartstikke bedankt, ik begin al een beetje door te krijgen hoe ik te werk moet gaan :)

Ik had nog een vraagje maar ik ben hem alweer vergeten :F die bewaren we wel weer voor de wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Nu toch 1 vraagje in je onwijs duidelijke verhaal, hoe haal je lava uit de nether? Doe je dit dna dmv een emmer of kan dit ook dmv buildcraft pipes door je portal?:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
met een: pomp, liquid transposer, geothermal generator, twee enderchests en wat engines + pipes in de nether

in de overworld een liquid transposer, tank, twee enderchests en wat engines + pipes + cans

op die manier pomp je direct uit de nether naar de overworld, alle power voor je pump+transposer komt uit de lava zelf:

YouTube: Mindcrack Feed the Beast - Season 2 Episode 006

Ik had in een paar uur 3500 buckets lava in een tank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ik heb nu een quarry lopen met 1 magmatic engine eraan omdat ik echt bakken met lava over heb. Maar uiteindelijk ga ik zo'n turtle zelf programmeren want het is gewoon er vet om te doen, ben zelf ook programmeur in het echte leven dus komt mooi uit ;)

Alleen die magmatic engines moet je even in de gaten houden als je quarry wordt opgebouwd(dus voordat het minen begint), zelf willen dan nogal snel overheaten, maar zodra de quarry echt gaat minen trekt hij meer MJ en worden die engines ook wat beter gebruikt en slaan ze geen overtollige energie meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Xenomorphh schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:49:

Nu toch 1 vraagje in je onwijs duidelijke verhaal, hoe haal je lava uit de nether? Doe je dit dna dmv een emmer of kan dit ook dmv buildcraft pipes door je portal?:o
Pipes kunnen niet door portals en teleport pipes zitten helaas (nog) niet in FTB. Je hebt dus eigenlijk 3 opties:
  • Lava oppompen en via RailCraft loaders / unloaders en carts (die kunnen door mystcraft portals) verplaatsen naar je base.
  • Via liquid transposers cells / cans vullen en deze in een ender chest stoppen. In je base leeg je ze dan weer en stop je de lege cells terug.
  • Als je het voor je mass fab wil gebruiken kun je die ook gewoon in de Nether neerzetten natuurlijk
Hou er wel rekening mee dat als je de Nether verlaat die machines stoppen. Dit kun je voorkomen door een World Anchor (of een andere chunkloader, een quarry bijvoorbeeld) erbij te zetten.

Oh ennuh: lava oppompen in de Nether moet je niet doen als je op een server zit. Als iedereen het gaat doen lagged de server enorm. Komt door de manier waarop pumps naar source blocks zoeken. Dan kun je beter Netherrack smelten in een magma crucible. Levert je net zoveel energie op en zorgt niet voor lag.
Venxir schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:00:
Alleen die magmatic engines moet je even in de gaten houden als je quarry wordt opgebouwd(dus voordat het minen begint), zelf willen dan nogal snel overheaten, maar zodra de quarry echt gaat minen trekt hij meer MJ en worden die engines ook wat beter gebruikt en slaan ze geen overtollige energie meer op.
Kun je voorkomen door de engines niet rechtstreeks op je quarry te zetten maar via conduits of conducting pipes. Overtollige energie 'verdwijnt' dan.

Nog beter is om energy cubes te gebruiken om overtollige MJ op te slaan natuurlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 09-01-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Hydra schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:05:

Kun je voorkomen door de engines niet rechtstreeks op je quarry te zetten maar via conduits of conducting pipes. Overtollige energie 'verdwijnt' dan.

Nog beter is om energy cubes te gebruiken om overtollige MJ op te slaan natuurlijk.
Inderdaad, ik zat het gisteren eens na te lezen maar kreeg geen duidelijk uitleg erover. Ik zal dit vanavond eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Venxir schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:32:
Inderdaad, ik zat het gisteren eens na te lezen maar kreeg geen duidelijk uitleg erover. Ik zal dit vanavond eens proberen ;)
Ik help je ook met plezier om de energy conduits / cubes te fabriceren. Heb het spul er al voor staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
afaik kunnen conductive pipes exploderen bij teveel energie die nergens naartoe gaat. iig golden conductive pipes met magamtic engines ontploffen als de vraag stil ligt. Niet cool als je een heel pijpsysteem en fermenters/squeezers/stills op een kleine oppervlakte hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Maar wat zijn nu de echte voordelen van FTB dan ten opzichte van Tekkit? Tekkit draait bij mij als een zonnetje en ik heb een beste wereld gebouwd waar behoorlijk wat uurtjes in zitten dus voor niets extra stap ik niet graag over. De wiki is behoorlijk kansloos moet ik zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
kbloem schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:07:
Maar wat zijn nu de echte voordelen van FTB dan ten opzichte van Tekkit? Tekkit draait bij mij als een zonnetje en ik heb een beste wereld gebouwd waar behoorlijk wat uurtjes in zitten dus voor niets extra stap ik niet graag over. De wiki is behoorlijk kansloos moet ik zeggen....
Tekkit zit op 1.2.5 en wordt niet meer geupdate. Ook de mods daarin niet. Tekkit Lite wordt kennelijk wel geupdate maar ik weet niet welke mods daarin zitten. RailCraft heeft geen toestemming gegeven en voor zover ik weet heb je ook Forestry niet (en dat is m.i. een groot gemis).
Uncle Mel schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:45:
afaik kunnen conductive pipes exploderen bij teveel energie die nergens naartoe gaat. iig golden conductive pipes met magamtic engines ontploffen als de vraag stil ligt. Niet cool als je een heel pijpsysteem en fermenters/squeezers/stills op een kleine oppervlakte hebt
Alleen als je een loop maakt. Met gewoon een enkele pipe lukt je dat niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Hydra op 09-01-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
FTB weet je dat je constant updates hebt, modmakers werken er aan mee, en alles blijft geupdate worden.

Bij Tekkit is het hopen en bidden dat er ooit nog iets gaat gebeuren, maar dan moeten ze eerst de modmakers blij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Hydra schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:33:
[...]

Ik help je ook met plezier om de energy conduits / cubes te fabriceren. Heb het spul er al voor staan ;)
Onder welke IGN speel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Hydra schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:47:
[...]

Tekkit zit op 1.2.5 en wordt niet meer geupdate. Ook de mods daarin niet. Tekkit Lite wordt kennelijk wel geupdate maar ik weet niet welke mods daarin zitten.
Waarom denk je (en andere in dit topic) dat Tekkit niet meer geupdate wordt :?? Volgens mij zijn ze gewoon nog hartstikke actief bezig. Één van de core plugins Bukkit wordt niet meer ontwikkeld maar ze zijn nu druk om de overstap naar Forge te maken.

In de afgelopen week is Tekkit Lite uitgekomen (info) wat op Forge gebaseerd is in plaats van Bukkit. Ook is eergisteren nog een nieuwe feature released. Daarnaast geven ze op het forum ook aan dat de ontwikkelingen nog gaande zijn.

Ik vermaak mij voorlopig nog wel met Tekkit met een aantal vrienden op een eigen server :). FTB heb ik nooit gespeeld dus daar kan ik weinig over roepen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Hydra schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:47:
[...]

[...]

Alleen als je een loop maakt. Met gewoon een enkele pipe lukt je dat niet.
Good to know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
<Nogiets>Utrecht ;) Je overbuurman.
GoUdViS schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:13:
Waarom denk je (en andere in dit topic) dat Tekkit niet meer geupdate wordt :?? Volgens mij zijn ze gewoon nog hartstikke actief bezig. Één van de core plugins Bukkit wordt niet meer ontwikkeld maar ze zijn nu druk om de overstap naar Forge te maken.

In de afgelopen week is Tekkit Lite uitgekomen (info) wat op Forge gebaseerd is in plaats van Bukkit. Ook is eergisteren nog een nieuwe feature released. Daarnaast geven ze op het forum ook aan dat de ontwikkelingen nog gaande zijn.

Ik vermaak mij voorlopig nog wel met Tekkit met een aantal vrienden op een eigen server :). FTB heb ik nooit gespeeld dus daar kan ik weinig over roepen.
Dat hoorde ik toevallig vandaag, dat is vrij nieuwe info. Hiervoor bleef het maar hangen op 1.2.5.

Helaas zijn er nog steeds issues tussen Technic en verschillende modmakers kennelijk. RailCraft wordt verwijderd en Forestry zit er helemaal niet in. En ik zou zonder die 2 niet meer kunnen. Vooral Forestry is echt een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:47

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Idd staat op de buildcraft wiki bij gold conductive pipes het volgende:
Note: Gold conductive pipes have an energy limit of 1000 MJ/t, exceeding this limit causes the pipe to explode. This limit is very hard to reach except if there is a loop in the circuit, which happens if gold conductive pipes form a square shape, and the energy builds up over a period of time
Gisteren een nieuwe wereld begonnen met de direwolf pack van FTB.
Ik focus dit keer wat minder op IC, en vraag me dus af wat een handige opbouw van BC power is.
Beginnen met stirling engines natuurlijk, maar dan? Biogas engine? Peatfired engine? Magmatic engine? Wat is handiger als je net opstart?

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Blitzdoctor schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:08:

[...]

Gisteren een nieuwe wereld begonnen met de direwolf pack van FTB.
Ik focus dit keer wat minder op IC, en vraag me dus af wat een handige opbouw van BC power is.
Beginnen met stirling engines natuurlijk, maar dan? Biogas engine? Peatfired engine? Magmatic engine? Wat is handiger als je net opstart?
Stirling engines lijken mij het makkelijkst, mieter er wat coal of (nog beter) charcoal in en klaar. Een makkelijke manier om aan charcoal te komen is om een mining turtle een 2x2 te laten excavaten op een hoge redwood boom, Zo krijg je een hoop logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Hydra schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:03:
[...]

Dat hoorde ik toevallig vandaag, dat is vrij nieuwe info. Hiervoor bleef het maar hangen op 1.2.5.

Helaas zijn er nog steeds issues tussen Technic en verschillende modmakers kennelijk. RailCraft wordt verwijderd en Forestry zit er helemaal niet in. En ik zou zonder die 2 niet meer kunnen. Vooral Forestry is echt een gemis.
Railcraft zit nog wel in de Tekkit Lite, ook een recente versie (v6.12.2.0). Forestry mist inderdaad, Ik heb begrepen dat die mod maker niet wilde dat het in Tekkit zit. Ik heb niet eerder met Forestry gespeeld dus voor mij is dat gelukkig geen gemis.

[ Voor 5% gewijzigd door Cryonist op 09-01-2013 16:18 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Burrman :w

Ik heb mij stiekem al wat ingelezen in dat TurtleOS, erg vet met ook wireless technieken en beveiliging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 09:27
Vergeet niet je turtle te hernoemen zodat de fuel niet verloren raakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
GoUdViS schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:17:
[...]

Railcraft zit nog wel in de Tekkit Lite, ook een recente versie (v6.12.2.0). Forestry mist inderdaad, Ik heb begrepen dat die mod maker niet wilde dat het in Tekkit zit. Ik heb niet eerder met Forestry gespeeld dus voor mij is dat gelukkig geen gemis.
Las vandaag nog een stuk over dat RC eruit gehaald was in de laatste versies maar ik kan dat zo 1,2,3 niet terugvinden. Maargoed, boeit me weinig wie wat speelt. Forestry is voor mij erg belangrijk maar ik stap net zo goed van FTB naar Tekkit over als Tekkit straks 'beter' is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Uncle Mel schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:12:
[...]

Stirling engines lijken mij het makkelijkst, mieter er wat coal of (nog beter) charcoal in en klaar. Een makkelijke manier om aan charcoal te komen is om een mining turtle een 2x2 te laten excavaten op een hoge redwood boom, Zo krijg je een hoop logs.
Of beter nog, download tree capitator en hak 1 log weg onderaan en heel de boom komt na beneden. Indien de axe genoeg durability heeft ofcourse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Ja die had ik op mijn technic wereld :)
Is wel leuk, maar voor die grote bomen voelt het aan als cheaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 18:43

vleesjus

echte vleesjus!

Ik heb gisteren toch wel één nadeel ontdekt aan het spelen op een server waarvan een deel chunkloaded is. Ik had waarschijnlijk mijn combutions engines aangelaten en die zijn zonder water komen te staan. Resultaat: een gat in mijn huis.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:25
Weet iemand hoe je makelijk en goed chunks van 1 map in een andere map kan plaatsten op de zelfde locatie?
Ik speel de FTB Direwolf20 pack en speel ook de map die Direwolf20 speelt, nu heeft hij een update van de map via FTB uitgebracht en wil graag zijn gebouwen in de map van de eerste zetten. Heb al een beetje lopen zoeken maar kan het nog niet vinden. Ook niet op zijn forum.
MCedit gaat niet goed werken omdat hij de ID's die hoger zijn dan 256 veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Calamor op 09-01-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Blitzdoctor schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:08:
Yep, ik heb me al een paar keer verrot geschrokken door een explosie ;) Al zit er denk hier er daar nog een bug in. Magmatic engine bijv. begint intern energie op te slaan als directe machine niks meer vraagt, maar met conductive pipes er tussen blijft ie door pompen en zit vrij rap aan de 1000MJ en blaast een pipe op.

edit: net even getest met Energy Conduits. Dan doen de Magmatic Engines het wel goed (stoppen automatisch als er geen vraag is).

Het is wel een simpele opzet: YouTube: Season 5 - Episode 8 - Power Plant Stage 1. Even wat investeren om een kleine lava tank te vullen, maar dan hoef je voorlopig er niks meer aan te doen. Coal kan je dan voor andere dingen gebruiken (bijv. om wat diamonds mee te maken als je pech hebt).

Laat het je niet weerhouden om iets anders te proberen :) Forestry bijv. is een uitdaging om te automatiseren, maar het ziet er wel verrekte mooi uit als je het aan de gang hebt. Red power 2 is ook wel geinig: the blulectric engine ziet er ook nog cool uit.

[ Voor 5% gewijzigd door _H_G_ op 09-01-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Calamor schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:37:
Weet iemand hoe je makelijk en goed chunks van 1 map in een andere map kan plaatsten op de zelfde locatie?
Ik speel de FTB Direwolf20 pack en speel ook de map die Direwolf20 speelt, nu heeft hij een update van de map via FTB uitgebracht en wil graag zijn gebouwen in de map van de eerste zetten. Heb al een beetje lopen zoeken maar kan het nog niet vinden. Ook niet op zijn forum.
MCedit gaat niet goed werken omdat hij de ID's die hoger zijn dan 256 veranderd.
Ik probeerde mcedit een keer om iets te repareren (redpower bug die mijn game liet crashen na inloggen). Ik gebruikte MCedit al heel veel om mijn creative wereld te "helpen". Dat pakte voor FTB idd niet echt goed uit :D tanks waren in eens cobwebs en alle nieuwe blocks waren gedeletet

Ik ben dus ook benieuwd of er een soort world editor is maar ben bang van niet.
Xenomorphh schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:54:
[...]

Of beter nog, download tree capitator en hak 1 log weg onderaan en heel de boom komt na beneden. Indien de axe genoeg durability heeft ofcourse.
Cheater :P dat is nog erger dan turtlescripts downloaden van pastebin. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 09:51

Phehistyr

De Epische Lurker

MCEdit heeft bij mij eigenlijk als een zonnetje gewerkt bij het oplossen van een probleem en het overzetten van gebouwen naar een nieuwe modpack. Als ik vanavond weer thuis ben kan ik eens kijken welke versie dat is geweest.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Uncle Mel schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:39:
[...]

Ik probeerde mcedit een keer om iets te repareren (redpower bug die mijn game liet crashen na inloggen). Ik gebruikte MCedit al heel veel om mijn creative wereld te "helpen". Dat pakte voor FTB idd niet echt goed uit :D tanks waren in eens cobwebs en alle nieuwe blocks waren gedeletet

Ik ben dus ook benieuwd of er een soort world editor is maar ben bang van niet.
[...]

Cheater :P dat is nog erger dan turtlescripts downloaden van pastebin. >:)
Ik vind dat geen cheaten:p normaal komt een boom ook omver als je het onderin omhakt dus vind het alleen maar gepast:p Overigens is een tree farm nog steeds makkelijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Xenomorphh schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:17:
[...]

Ik vind dat geen cheaten:p normaal komt een boom ook omver als je het onderin omhakt dus vind het alleen maar gepast:p Overigens is een tree farm nog steeds makkelijker :+
JK, mijn filosofie is altijd dat iedereen moet spelen hoe hij wilt, zeker een spel als minecraft waar de mogelijkheden eindeloos zijn. Een collega van me liep altijd te bitchen dat ik TMi, MCedit, creative mode, biome painter etc. gebruikte. Dude, ik probeer hyrule na te bouwen :? niet echt te doen in survival hè?

Ieder moet spelen op de manier waarop hij/zij er lol in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Uncle Mel schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:22:
[...]

JK, mijn filosofie is altijd dat iedereen moet spelen hoe hij wilt, zeker een spel als minecraft waar de mogelijkheden eindeloos zijn. Een collega van me liep altijd te bitchen dat ik TMi, MCedit, creative mode, biome painter etc. gebruikte. Dude, ik probeer hyrule na te bouwen :? niet echt te doen in survival hè?

Ieder moet spelen op de manier waarop hij/zij er lol in heeft.
Precies 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik ga toch maar eens aan FTB beginnen. Nu gebruikte ik voor Tekkit een seed waar ik helemaal gek van ben. Kan ik diezelfde seed voor FTB gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Ik probeerde dezelfde seed uit tussen de FTB beta pack en de FTB Direwolf pack, en kreeg een totaal andere wereld ;)
Ik denk niet dat je dezelfde wereld gaat krijgen; het algoritme voor world generatie moet daar identiek voor zijn, en verschillende mods beïnvloeden die op verschillende manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
dat zou misschien kunnen werken, ik gebruik nu dezelfde seed als hermitcraft ("4") dan spawn je tegenover een mooshroom island (geen mobs :) ) dit werkt in vannilla en FTB. Ik zou dus zeggen probeer het eens.

Edit, ik vind dat je met de ftb generation sowiezo toffe terrain krijgt, hoe dan ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Uncle Mel op 10-01-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik ga het zo effe testen en dan laat ik het gelijk wel even weten. Die seed die ik heb is namelijk een heel mooi eiland met twee enorme ravijnen. Ook zijn er een aantal mooie vlakke stukken waar je kunt bouwen, een ander eiland heel dichtbij met een grote vulkaan. Kan hem wel eens posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Arnlith schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:27:
Vergeet niet je turtle te hernoemen zodat de fuel niet verloren raakt ;)
Ah, dat wist ik niet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik met FTB of Tekkit lite ga beginnen, wat zouden jullie aanraden? Ik zit erg te twijfelen.

Tekkit spreekt me meer aan want FTB is totaal onbekend en ik weet niet of ik wel zo blij ben met de nieuwe biomes (zullen vast wel leuke tussen zitten maar ik hou biomes liever vanilla), en als ik mijn huidige MP wereld kan overzetten naar lite ga ik daar sowieso verder. Erg veel hadden we daar nog niet dus ik denk niet dat het gemis van eventuele mods een probleem zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

NielsjeNL schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:24:
Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik met FTB of Tekkit lite ga beginnen, wat zouden jullie aanraden? Ik zit erg te twijfelen.

Tekkit spreekt me meer aan want FTB is totaal onbekend en ik weet niet of ik wel zo blij ben met de nieuwe biomes (zullen vast wel leuke tussen zitten maar ik hou biomes liever vanilla), en als ik mijn huidige MP wereld kan overzetten naar lite ga ik daar sowieso verder. Erg veel hadden we daar nog niet dus ik denk niet dat het gemis van eventuele mods een probleem zal zijn.
Die biomes van FTB is gewoon een mod, deze zou je kunnen disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
NielsjeNL schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:24:

Ik zou hoe dan ook met FTB beginnen totdat Tekkit ook Forestry heeft. Naar mijn bescheiden mening onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
Hydra schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:12:
[...]

Ik zou hoe dan ook met FTB beginnen totdat Tekkit ook Forestry heeft. Naar mijn bescheiden mening onmisbaar.
Forestry, dat was toch voor farms enzo? Zit daar ook automatisch farmen in, in de zin van dat ik alleen saplings hoef te planten en de bomen uiteindelijk vanzelf omgehakt worden?
Xenomorphh schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:47:
[...]

Die biomes van FTB is gewoon een mod, deze zou je kunnen disablen.
:F
Zitten er in FTB nog biomes tussen die ik nodig heb voor resources voor andere mods? (b.v. die biome met die erg grote bomen, die kan ik wel missen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

NielsjeNL schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:38:
[...]

Forestry, dat was toch voor farms enzo? Zit daar ook automatisch farmen in, in de zin van dat ik alleen saplings hoef te planten en de bomen uiteindelijk vanzelf omgehakt worden?

[...]

Zitten er in FTB nog biomes tussen die ik nodig heb voor resources voor andere mods? (b.v. die biome met die erg grote bomen, die kan ik wel missen)
Hoofdzakelijk is het volgens mij allemaal voor de looks. Alleen dit zou iemand moeten bevestigen. Overigens zijn vulkanen wel stoer hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
[...]

[...]

Niet alleen farms maar ook een hoop andere toffe dingen zoals bijen, biofuel, rainmakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Ja; er zit zelf automatisch saplings planten in ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Blitzdoctor op 10-01-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Nou mijn oude seed is niets meer wat het lijkt met FTB. Dus heb nu maar deze van een forum gepakt...

-1534630815425603831

Afbeeldingslocatie: http://i436.photobucket.com/albums/qq85/ISCAWorx/2012-12-05_151513.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
In forestry heb je voor eigenlijk alles dat je kunt planten (bomen, graan, meloenen, sugarcane, etc.) een block die ze kan plaatsen en een block die ze kan harvesten. In het geval van bijvoorbeeld sugarcane heb je alleen een harvester nodig omdat die vanzelf groeien.

Hiermee kun je dus volledig geautomatiseerde tree, wheat, sugarcane of cactusfarms opzetten. Het is wel behoorlijk complex wat betreft de items die je moet maken, dus de Forestry wiki is wat dat betreft je vriend.
Nee, ExtrabiomesXL is op dit moment alleen voor de looks. De grote bomen zijn in 't begin wel handig omdat je het hout om kan zetten in charcoal en daarmee kun je via engines / generators je machines poweren.

[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 10-01-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb in tekkit behoorlijk wat tijd verdaan met het maken van nuclear plants. Het was wel leuk om te doen en zag er ook wel cool uit, maar zijn er in FTB ook nog nieuwe manieren van veel energie maken? Of is de watermill nog de beste manier om het te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
Thanks voor de tips jongens, ik ga vanavond maar een overstap maken neem ik aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
kbloem schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:36:
Ik heb in tekkit behoorlijk wat tijd verdaan met het maken van nuclear plants. Het was wel leuk om te doen en zag er ook wel cool uit, maar zijn er in FTB ook nog nieuwe manieren van veel energie maken? Of is de watermill nog de beste manier om het te doen?
Solar panels en mfsu's 1 keer neerplempen en klaar, of anders lava uit de nether pompen (of mystcraft age) en in geothermals pompen. Nuke's leveren veel energie maar je moet brandstof blijven toevoegen, daar houd ik niet zo van, ik wil het één keer opzetten en daarna niet meer naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Geen lava uit de Nether pompen op een server trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Kun je me uitleggen waarom dat niet wenselijk is? ligt het aan het pompen of het feit dat het in de nether gebeurt, ik heb mensen zat gezien die dit doen, is hun server beter of ligt het aan het aantal mensen op de server. Het lijkt mij juist dat zaken als timers, entities e.d voor meer lag zorgen dan block updates in een andere dimensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Pumps en de manier waarop die naar blocks zoeken schijnt nogal wat lag op te leveren. Een grote zooi entities levert ook lag op maar dat zou niet op moeten treden tenzij je ergens een 'lek' in je buizen hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door Hydra op 10-01-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
http://imgur.com/a/O5rhz

begonnen met survival wereldje, dit is het begin.

Alles is survival behalve:

Blauwe blocks in de farm
light glowy things van Thaumcraft

Leuk begin toch? (heb huisje met achtelijk veel sheep hiervoor ><)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Chill. Wat zijn die blauwe blocks eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
xy nogiets, vond ze in creative en dacht, waarom niet. dat en ik weet niet hoe ze te makem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
XyCraft blocks waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hydra schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:54:
[...]

Woha.. kijk ff een paar dagen niet in een normaal erg slow minecraft topic lijkt het haast het diablo 3 topic wel.. :P

Ik geef je gelijk dat een mining turtle te goedkoop is om te maken in verhouding tot wat een quarry uiteindelijk kost. Ik zie het echter zeker niet als cheaten. Je zult nog steeds dat ding moeten onderhouden, chest emptyen etc.. Ik zie het meer als een handig automatisme om me ff met wat leukere dingen bezig te houden.

Maar eh.. ik duik nog steeds grotten in e.d. om te minen. Vond het ook wel gewoon leuk om eens iets van computercraft te proberen. Maar ja... als ik weer eens wat meer tijd, zin heb ga ik misschien wel eens een leuk mining programma in elkaar draaien.
kbloem schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:36:
Redpower heeft nu leuke windmills die zo'n 10x of 20x meer power produceren als solar panels geloof ik. Niet verkeerd. :) Je hebt wel een enorme bak diamonds en oogst van farms nodig uiteindelijk om ze te maken en draaiend te houden. Heb al een windmill gemaakt alleen heb ik nog een kinetic engine nodig om ze op te zetten en heb helaas geen enkele diamond meer. Dus ff wachten.

[ Voor 18% gewijzigd door Darth Malak op 10-01-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb vandaag FTB even flink geprobeerd en al die nieuwe ores maakt het wel weer een uitdaging. Alleen mis ik EE en dat vind ik wel ruk... Nu kunje het cheateh noemen maar ik vijd het juist ideaal om gewoon 10.000 blokken marmer, glas en steen voor een kasteel oid te kunnen gebruiken... Is er een alternatief hiervoor in survivel FTB? Ik ken niet alle mods die geimplementeerd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Nee, en EE gaat er ook niet op die manier weer komen. EE3 krijgt een totale overhaul en dat eenvoudige converteren (wat enorm broken was voor alles behalve bouwmaterialen) bestaat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Zet creative aan? Zowat hetzelfde effect als de oude EE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
_H_G_ schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:44:
Zet creative aan? Zowat hetzelfde effect als de oude EE ;)
Hehe.

Daarnaast: smoothstone kun je ook volledig automatisch laten genereren in FTB en van daaruit kun je zelfs bricks autocraften als je dat wil. Heb zelf een chest staan die automatisch gevuld wordt met smoothstone dus ik bouw vrijwel alles uit brick.

In de FTB packs waar RedPower in zit heb je ook Marble en Basalt en het is m.i. volkomen onlogisch dat je die 'zomaar' onbeperkt zou kunnen maken. Het hele idee is juist dat dat spul wat zeldzamer is dan gewoon cobble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ik ben nu een tijd aan het kloten geweest met mn FTB setupje en het valt me op dat er in mijn huidige locatie totaal geen diamond of lapis te vinden is, de rest allemaal genoeg. Is dit een bekend iets? Ik heb een enorm stuk uitgegraven op de juiste diepte maar helemaal niks. Ik ga vanavond eens een stuk reizen en daar opnieuw proberen, anders lijkt het me een probleem met de generation ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
is gewoon random luck. Gebeurt mij ook zo vaak, gewoon even goed zoeken. Ik mine meestal op laag 12 een stuk van 20x20x20 uit (omhoog dan) en dan vind ik wel wat, en genoeg ruimte om een leuke mining hub te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
BaRF schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:41:
ik ben nu een tijd aan het kloten geweest met mn FTB setupje en het valt me op dat er in mijn huidige locatie totaal geen diamond of lapis te vinden is, de rest allemaal genoeg. Is dit een bekend iets? Ik heb een enorm stuk uitgegraven op de juiste diepte maar helemaal niks. Ik ga vanavond eens een stuk reizen en daar opnieuw proberen, anders lijkt het me een probleem met de generation ofzo?
Diamond en lapis zijn gewoon zeldzaam, je kunt hele stukken minen zonder ze tegen te komen. Er zit bijvoorbeeld maar maximaal 1 diamond cluster per chunk als ik het goed heb.

Blijven minen dus. En met FTB kun je met coal ook diamonds maken (64 coal dust + 8 flint + 1 obs = 1 diamond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

kbloem schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:25:
Ik heb vandaag FTB even flink geprobeerd en al die nieuwe ores maakt het wel weer een uitdaging. Alleen mis ik EE en dat vind ik wel ruk... Nu kunje het cheateh noemen maar ik vijd het juist ideaal om gewoon 10.000 blokken marmer, glas en steen voor een kasteel oid te kunnen gebruiken... Is er een alternatief hiervoor in survivel FTB? Ik ken niet alle mods die geimplementeerd zijn...
Er is een wand van Thaumcraft die elk materiaal in een ander materiaal kan veranderen. Maar je moet nog wel het materiaal in je inventory hebben (het materiaal wordt verwisseld met degene uit je inventory).
The Wand of Equal Trade heet die geloof ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 11-01-2013 12:06 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
lanerios schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:19:
is gewoon random luck. Gebeurt mij ook zo vaak, gewoon even goed zoeken. Ik mine meestal op laag 12 een stuk van 20x20x20 uit (omhoog dan) en dan vind ik wel wat, en genoeg ruimte om een leuke mining hub te bouwen.
Dat is vrij useless om diamonds te vinden, die komen maar tussen 0 en 16 voor. Ik heb net mijn tunnelmachine gemaakt van frameblocks en een autofilling battery enderchest, die mijnt tussen 6 en 12, ik ga hem nog wat groter maken (9hoog bij 12 breed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:24
Hmmm, ik heb momenteel een Tekkit Lite servertje runnen, maar ik zit te zoeken hoe ik Bukkit plugins in Forge kan draaien (Tekkit lite gebruikt forge :| ). Voornamelijk Worledit.

Heeft iemand hier raad?

laat maar :D .

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 11-01-2013 15:10 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Uncle Mel schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:04:
[...]

Dat is vrij useless om diamonds te vinden, die komen maar tussen 0 en 16 voor. Ik heb net mijn tunnelmachine gemaakt van frameblocks en een autofilling battery enderchest, die mijnt tussen 6 en 12, ik ga hem nog wat groter maken (9hoog bij 12 breed)
Ach ja, hij vraagt om Lapis en diamond. Dus dan geef ik daar advies voor. Handig he? Ik heb gelukkig niet zo'n diamond obsessie zoals veel spelers. Met Iron kan je ook alles doen, je hebt nergens diamond voor nodig. (nee, ook niet voor je Nether gate.) Misschien voor je Enchanting table, maar ja, gebruikt iemand dat nog?

[ Voor 20% gewijzigd door corset op 11-01-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:33
lanerios schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:11:
[...]

Ach ja, hij vraagt om Lapis en diamond. Dus dan geef ik daar advies voor. Handig he? Ik heb gelukkig niet zo'n diamond obsessie zoals veel spelers. Met Iron kan je ook alles doen, je hebt nergens diamond voor nodig. (nee, ook niet voor je Nether gate.) Misschien voor je Enchanting table, maar ja, gebruikt iemand dat nog?
Dit ging wel over een speler met FTB mod he, daar zijn aardig wat toepassingen voor diamonds.

Steam

Pagina: 1 ... 28 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers