Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:06
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:05:
Hoihoi allemaal,

Ik zit met een klein vraagje m.b.t. mijn technic ssp wereld, ik heb hier een systeem opgezet waar ik in de nether lava oppomp, in buckets prop en via een ender chest in the overworld weer in een geothermak generator gebruik.
Dit werkt goed maar nu is het probleem dat zelfs met een world anchor en teleport tether the nether niet geladen blijft. Iemand enig idee hoe dit wel te forceren?
Dit kan jammergenoeg nog niet. Maar dit is wel een feature die ze willen implementeren, aangezien dit tegenwoordig ook kan in de gewone minecraft.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik ben toch maar verder gegaan met sphax 128 texturepack. Ziet er wel nice uit en heeft een goede technicpack integratie...

Afbeeldingslocatie: http://www.themodelindex.com/tekkit/2012-10-09_01.png
Afbeeldingslocatie: http://www.themodelindex.com/tekkit/2012-10-09_02.png
Afbeeldingslocatie: http://www.themodelindex.com/tekkit/2012-10-09_03.png
Afbeeldingslocatie: http://www.themodelindex.com/tekkit/2012-10-09_04.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Kan je die pack online gooien? Ik heb alleen de 32 variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:27:
[...]

Dit kan jammergenoeg nog niet. Maar dit is wel een feature die ze willen implementeren, aangezien dit tegenwoordig ook kan in de gewone minecraft.
Ah oke, bedankt!

Ga ik voorlopig maar met een lava cell en energy condenser systeem werken.... Komt ook eigenlijk toch allebei op hetzelfde neer als je het werkend hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 09:46

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Loev schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:30:
Kan je die pack online gooien? Ik heb alleen de 32 variant.
staat gewoon hier: http://bdcraft.net/downlo...texturepack-for-minecraft

met tekkit/technic specifieke textures hier:
http://bdcraft.net/forum/...tekkit-smp-312-addon-pack

Ik gebruik zelf de 64 variant, met de 128 trekt mijn computer het niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Blitzdoctor op 09-10-2012 13:14 ]

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Blitzdoctor schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:12:
[...]

Ik ben in een goede bui vandaag ;)

Deze kun je gewoon downloaden en in je texturepack folder plaatsen zonder verdere poespas...

http://www.themodelindex....phax PureBDCraft 128x.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Blitzdoctor schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:12:
[...]

Ik kende de Sphax texturepack voor Minecraft maar ik kon nooit de speciale texturepack voor Tekkit vinden. Hij maakt er niet echt reclame voor. Bedankt iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van dit design jungle huis? Simpel maar wel leuk toch?
Je hebt er wel de snapshots voor nodig.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eyjhmpMROpc]

Als je hem leuk vind like dan ook even op youtube, dat zou mij ontzettend veel helpen!
Danku :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Helpen in welke zin?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:40
rijk worden met minecraft filmpjes á la Yogscast. Wie wil dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:48:
Als je hem leuk vind like dan ook even op youtube, dat zou mij ontzettend veel helpen!
Danku :)
Is dit niet gewoon spam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Dat ook. Daar is de topic report knop voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21
Persoonlijk vind ik dit net niet spam. Hij post gewoon een filmpje over minecraft wat hij gemaakt heeft, dus ontopic. Dat hij aan het einde vraag voor een duimpje omhoog moet wel kunnen.

Als hij nu drie keer enkel vraag duimpje, duimpje, duimpje dan wordt het anders naar mijn mening.

Edit: Vergeet ik zelf ontopic te gaan. Leuk huisje Wolph, maar ietsje gewoontjes om eerlijk te zijn. In ieder geval niet een mega gebouw maar heerlijk compact. Persoonlijk vind ik compacte gebouwen mooier dan die mega projecten waar men gewoon wat pixels namaken.

[ Voor 23% gewijzigd door Dreanor op 10-10-2012 17:39 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dreanor schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:34:
Edit: Vergeet ik zelf ontopic te gaan. Leuk huisje Wolph, maar ietsje gewoontjes om eerlijk te zijn. In ieder geval niet een mega gebouw maar heerlijk compact. Persoonlijk vind ik compacte gebouwen mooier dan die mega projecten waar men gewoon wat pixels namaken.
Understatement. Dit kan iedere Minecrafter in ongeer 5 minuten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
dus? Dan kan het nog wel mooi zijn.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik heb mijn oude lijk van een 'server' weer eens aangeslingerd om een backup te maken van mijn bestanden. Nu heb ik daar ondertussen Minecraft server op geinstalleerd om wat mee te klooien en proberen.

Server geinstalleerd, vast IP-adres opgegeven, server gestart. Wil ik vanaf mijn pc (zit op zelfde switch) de server benaderen krijg ik in Minecraft (zowel op pc als op server)
Disconnected by server

Failed to verify username! [interal error java.net.UnknownHostException:session.minecraft.net]
Wat doe ik hier verkeerd?

Ging bij wat versie's terug (heb het begin dit jaar ook ooit eens geprobeerd op een andere pc) veel makkelijker kan ik mij herinneren, en in een keer goed

EDIT: nvm, gevonden, Online mode stond op True + dat ik geen DNS had opgegeven voor mijn netwerkverbinding, dus hij ging het internet niet op, vandaar dat ie niet bij session.minecraft.net kon komen denk ik

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 12-10-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enkele jaren Minecraft vanaf de zijlijn te hebben bekeken ben ik nu eens geïnteresseerd om de game daadwerkelijk aan te schaffen. Op de website van Mojang wordt aangegeven dat je met iDeal kan betalen. Echter, wanneer ik deze optie gebruik word ik doorgelinkt naar een gateway van Moneybookers.

Van Moneybookers krijg ik toch wel een rare smaak in mijn mond, zeker omdat er waarschuwingen worden weergegeven dat als je naam van je bank account niet hetzelfde is als de ingevulde naam je kort gezegd een probleem hebt. Heeft iemand hier gebruik gemaakt van deze optie of klopt het dat ik dit moet wantrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Hydra schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:43:
[...]

Understatement. Dit kan iedere Minecrafter in ongeer 5 minuten bouwen.
Dat niet alleen. Voor een jungle huisje vind ik het binnen bijzonder netjes.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:11:
Na enkele jaren Minecraft vanaf de zijlijn te hebben bekeken ben ik nu eens geïnteresseerd om de game daadwerkelijk aan te schaffen. Op de website van Mojang wordt aangegeven dat je met iDeal kan betalen. Echter, wanneer ik deze optie gebruik word ik doorgelinkt naar een gateway van Moneybookers.

Van Moneybookers krijg ik toch wel een rare smaak in mijn mond, zeker omdat er waarschuwingen worden weergegeven dat als je naam van je bank account niet hetzelfde is als de ingevulde naam je kort gezegd een probleem hebt. Heeft iemand hier gebruik gemaakt van deze optie of klopt het dat ik dit moet wantrouwen?
Ik heb vorige maand nog 2 accounts gekocht, geen problemen mee gehad en minecraft nog steeds regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:11:
Natuurlijk wordt je doorgelinkt naar een gateway. Een softwarebedrijf gaat zelf niet alle lokale paymentmethoden aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik vraag het omdat ik net de supervette seizoensopening van The Walking Dead heb gezien.

Is er een mod die s'nachts honderden zombies extra spawned en misschien nog wel meer... Dat zou wel echt tof zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
kbloem schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:48:
Ik vraag het omdat ik net de supervette seizoensopening van The Walking Dead heb gezien.

Is er een mod die s'nachts honderden zombies extra spawned en misschien nog wel meer... Dat zou wel echt tof zijn...
Honderden niet, maar als je in een village overnacht zijn het er wel tientallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik sta op het punt solar panels te maken. Kan ik dan het best voor gewone gaan of blutricity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
kbloem schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:27:
Ik sta op het punt solar panels te maken. Kan ik dan het best voor gewone gaan of blutricity?
Als je er machines mee wil poweren moet je gewone (eventueel van 'gewone' naar LV, MV en HV gaan) gaan maken. Blutricity kun je niks anders mee dan Redpower apparaten mee poweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 09:27
Mocht iemand met mijn Let's Play Minecraft willen meekijken, ik ben nu aan het streamen op: http://www.twitch.tv/Arnlith . Let wel op, je moet niet vies zijn van piano muziek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Arnlith schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:25:
Mocht iemand met mijn Let's Play Minecraft willen meekijken, ik ben nu aan het streamen op: http://www.twitch.tv/Arnlith . Let wel op, je moet niet vies zijn van piano muziek ;)
Wat grappig zo'n livestream...

Mag ik vragen waarom je vanilla speelt zonder enige toevoeging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:24
Arnlith schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:25:
Hij hapert een beetje maar goed dat betekent niet dat we niet meekijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 09:27
Vind het leuker om vanilla minecraft te spelen. Speel ook af en toe Better Than Wolves, alleen duurt het vaak heeel lang daarin :P
Tha_T schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:10:
[...]

Hij hapert een beetje maar goed dat betekent niet dat we niet meekijken :P
ik ga m'n xsplit aanpassen dan.. of als je in de Nether bedoeld, dat kan heel goed kloppen. Heb performance issues bij nieuwe chunks in de nether

[ Voor 60% gewijzigd door ItMeAedri op 16-10-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:24
Arnlith schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:52:

[...]

ik ga m'n xsplit aanpassen dan.. of als je in de Nether bedoeld, dat kan heel goed kloppen. Heb performance issues bij nieuwe chunks in de nether
Nope, was in de storage room. Daar bleef het af en toe haperen. Andere streams bleven wel gewoon doordraaien dus daar zou het niet aan mogen liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een kist voorzien van wooden en golden pipes die naar een macerator gaan. Vandaaruit naar een furnace en dan weer naar een kist zodat het er kant en klaar uitkomt.

Nu heb ik één probleem.... Het gaat te snel... 64 iron ore gaat prima maar als ik er dan nog iets extras in heb zitten zoals tin en goud dan gooit hij alles ernaast omdat er geen ruimte is voor meerdere ores in die macerator. Hoe los ik dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-03 13:27
emm kon je dat niet met inter...pipes doen? Heb hetvzelf ook zo gedaan en geen overflow meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Henkipenkie schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:33:
emm kon je dat niet met inter...pipes doen? Heb hetvzelf ook zo gedaan en geen overflow meer...
Yes, de advanced insertion pipe... thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-03 13:27
Dat was het!:)
Geen dank!;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hoort best veel over Tekkit de laatste tijd. Ze timmeren natuurlijk al een tijdje aan de weg, maar ben er zelf nog nooit echt veel mee bezig geweest.

Ik weet dat je ontzettend veel nieuwe items en blocks hebt om mee te bouwen en dat je er waanzinnige dingen mee kunt bouwen. Maar wat maakt een goede Tekkit server nou leuk? Ik heb een paar servers gezien, maar dat was meer plotje kiezen en op je eigen eilandje wat bouwen. Dat sprak niet echt aan eerlijk gezegd.

Iemand misschien tips voor een leuke server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Na enkele coop survivals te hebben gedaan (+100 uur) ben ik mijn interesse in MC toch wel een beetje kwijt.
Ben al aan de slag gegaan met simpele mods en texture packs, maar tekkit is helaas niet zo simpel.
Is tekkit wel interessant als je coop survivals speelt? (het creative aspect van MC trekt me een stuk minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
eL_Jay schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:18:
Is tekkit wel interessant als je coop survivals speelt? (het creative aspect van MC trekt me een stuk minder)
Niet echt, het geeft wel wat grappige items/wapens om mee te spelen, maar dat houdt je niet lang bezig. Voor survival moet je bij andere mods zijn denk ik.

Tekkit is wel creatief zijn op een andere manier: Je hebt een functioneel aspect wat je niet moet onderschatten. Zo vond ik het vooral leuk om alles uit te proberen en te zien werken, maar heb er daarna geen band mee ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:01

Auredium

Informaticus Chaoticus

Nu ja, het hangt ook af wat voor gamer je bent. Persoonlijk vind ik juist het creative aspect leuk maar het moet niet te simpel zijn. Daarom pak ik vaak wel survival maar dan op peaceful terwijl ik het ook zo kunnen doen op creative.

Iets wat mij stoort is dat ik heel vaak opnieuw begin en dus weer opnieuw alles moet verzamelen/doen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 09:51

Phehistyr

De Epische Lurker

Haha, bij mij is het juist precies andersom: het starten is heel leuk, maar als ik eenmaal een veilig onderkomen en een fatsoenlijke mijn heb en ook nog eens potions kan gaan brouwen raak ik snel uitgekeken. Daarom ben ik maar eens begonnen aan hardcore modus. ;)

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Phehistyr schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:38:
Haha, bij mij is het juist precies andersom: het starten is heel leuk, maar als ik eenmaal een veilig onderkomen en een fatsoenlijke mijn heb en ook nog eens potions kan gaan brouwen raak ik snel uitgekeken. Daarom ben ik maar eens begonnen aan hardcore modus. ;)
Same here, geweldig als je nog zo zwak bent.
gingen met zijn tweeen de enderdragon slachten; mijn healing potions/enhanted golden apple niet eens hoeven gebruiken, want onze fully enchanted diamond armor/gear bleek een beetje OP te zijn lol. 2 avonden alleen maar XP gefarmd om eindelijk een (enchanted) diamanten armor te hebben (de rest van de game enkel iron armor gebruikt) bleek dat niet eens nodig te zijn.

Ik denk dat hardcore modus inderdaad de volgende stap is, maar als wij daar de enderdragon gekilled hebben lijkt de koek me wel op. Echte gamechanging mods ben ik helaas niet tegengekomen (buiten tekkit):(

Uiteindelijk schat ik in totaal wel een goede 200 uur in MC te zullen steken, maar dat is toch een stuk minder dan ik verwachte te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door eL_Jay op 23-10-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Ik host altijd een servertje op mijn gamerig via hamachi en coop op die manier met mijn vrienden :)
(i5 2500k @ 4,1 +8 GB heeft nergens last van als ik host voor 4 spelers en ik op dezelfde machine nog ms speel(125 fps @1080p)
Ik lees hier namelijk verhalen over dat minecraft en serverhosten zwaar is voor een systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Minecraft hosten zwaar? Nee, in het begin was het behoorlijk zwaar voor je internetverbinding. Voor elke actieve speler wou je toch zeker 1Mb aan uploadsnelheid hebben. Nu kan je gerust een server met 64 man hosten op een 8Mbit verbinding (Al raad ik dit wel af als je een 24/7 server wilt draaien :P ).

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 23-10-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eL_Jay schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:58:
[...]

Same here, geweldig als je nog zo zwak bent.
gingen met zijn tweeen de enderdragon slachten; mijn healing potions/enhanted golden apple niet eens hoeven gebruiken, want onze fully enchanted diamond armor/gear bleek een beetje OP te zijn lol. 2 avonden alleen maar XP gefarmd om eindelijk een (enchanted) diamanten armor te hebben (de rest van de game enkel iron armor gebruikt) bleek dat niet eens nodig te zijn.

Ik denk dat hardcore modus inderdaad de volgende stap is, maar als wij daar de enderdragon gekilled hebben lijkt de koek me wel op. Echte gamechanging mods ben ik helaas niet tegengekomen (buiten tekkit):(

Uiteindelijk schat ik in totaal wel een goede 200 uur in MC te zullen steken, maar dat is toch een stuk minder dan ik verwachte te doen.
Hebben jullie nog plek via de server...
Ik ben op zoek naar een niet al te grote server waar je gewoon met een paar man op kan, zolang ik het zelf maar niet hoef te hosten. want dat ging constant fout bij mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

eL_Jay schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:58:
[...]

Vechs Super Hostile beginnen.

http://www.minecraftforum...chs-super-hostile-series/

Eigenlijk speelt het vrijwel hetzelfde als survival, behalve dat er expres wat extra moeilijkheden zijn toegevoegd zoals een chronische tekort aan bepaalde grondstroffen. En er zijn heel erg veel vallen en extra mobs aanwezig. Juist omdat er een doel is, namelijk zeldzame grondstoffen verzamelen en die in het monument plaatsen, speelt het inderdaad een beetje als een RPG. (hoewel dat met de toevoeging van de Elder Dragon natuurlijk ook al zo was)

Als je niet van "romhack-hard" houd zou ik alleen bij de moeilijkste varianten wegblijven. Die zijn namelijk echt soms een beetje oneerlijk en zeker omdat je niet respawned kan dat behoorlijk trail en error worden.

Maar natuurlijk nooit peacefull aanzetten of too-many-items oid gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:03
D4NG3R schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:23:
Minecraft hosten zwaar? Nee, in het begin was het behoorlijk zwaar voor je internetverbinding. Voor elke actieve speler wou je toch zeker 1Mb aan uploadsnelheid hebben. Nu kan je gerust een server met 64 man hosten op een 8Mbit verbinding (Al raad ik dit wel af als je een 24/7 server wilt draaien :P ).
Die MC servers hier snoepen alleen continu een aardige lading system resources:
 PID USER      PR  NI  VIRT  RES  SHR S %CPU %MEM    TIME+  COMMAND            
16504 root      20   0 2667m 898m 2572 S  102 23.4   7313:21 java               
1221 root      20   0 3648m 2.1g 2484 S   45 57.2   1313:38 java               

Geen idee hoe het kan dat de bovenste (Tekkit) 102% CPU gebruikt, maar de load blijft binnen de perken (1.40 atm op een dualcore) en de server runt smooth. Maar dit is wel wat eigenlijk standaard bovenin top staat. En om de zoveel tijd crasht hij zomaar, soms ´onzichtbaar´, zoms gaat hij naar 198% cpu en moet je hem zelf killen. Ze worden btw elke nacht gerestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Laatst online: 02-05 19:15
Hey Tweakers ik zit met een vraag.

Ik probeer een quarry te poweren met behulp van een kerncentrale. Nu heb ik dus een converter nodig die EU omzet naar MJ. Ik heb het recept van Tekkit geprobeerd maar die werkt niet. Ik gebruikt zelf BC2 icm IC2. Iemand enig idee?

[ Voor 0% gewijzigd door martijntjuhh op 23-10-2012 23:59 . Reden: typo ]

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
martijntjuhh schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:59:

Ik probeer een quarry te poweren met behulp van een kerncentrale. Nu heb ik dus een converter nodig die EU omzet naar MJ. Ik heb het recept van Tekkit geprobeerd maar die werkt niet. Ik gebruikt zelf BC2 icm IC2. Iemand enig idee?
Energy Link zit inderdaad in een aparte mod (staat in de Tekkit mod lijst), maar als je single player speelt kan je beter kijken hoe Technic mod dat oplost (daar zit weer iets anders in geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Technic Pack gebruikt de Transformers Mod waarmee je 4 soorten electric engines kan bouwen waar je IC power ingooit en waar BC power uitkomt.
Ik heb nu zelf 2 Regular Electric Engine op mijn quarry zitten (vergelijkbaar met 2 combustion engines), gepowered door een 20 tal solar panels en een 12 tal watermills. Niet heel efficient en net te weinig om de nacht door te komen. (watermills zijn niet efficient opgesteld, en worden geen buckets ingegooid om ze meer te laten produceren oid)

[ Voor 38% gewijzigd door Blitzdoctor op 24-10-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
martijntjuhh schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:59:

Ik liep hier ook mee te klooien. Ik zal vanavond eens wat screens posten hoe ik het opgelost heb. Uiteindelijk komt het hier op neer.

Ik heb een watermills welke stroom genereren. Die gaan naar een batbox welke het doorstuurd naar een energylink. Die staat tegen de quarry aan en hij loopt. Het mooie van watermills is dat het s'nachts ook gewoon doorloopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Een energylink heb je dus alleen als je Tekkit gebruikt, met Technik moet je Electrical Engines gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hydra schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:02:
Een energylink heb je dus alleen als je Tekkit gebruikt, met Technik moet je Electrical Engines gebruiken.
Aha, ik zat naar een let's play van Duncan te kijken en die gebruikte ook Electrical. Daar zitten ze blijkbaar niet in mijn single player wereldje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
djunicron schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:02:
[...]

Vechs Super Hostile beginnen.
Blablabla
Dat klinkt inderdaad als een goede optie. Ik zal me er eens meer in verdiepen.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:47:
[...]

Hebben jullie nog plek via de server...
Ik ben op zoek naar een niet al te grote server waar je gewoon met een paar man op kan, zolang ik het zelf maar niet hoef te hosten. want dat ging constant fout bij mij 8)7
Helaas het is geen 24/7 server. Ik zet hem alleen aan als savonds/int weekend ik samen met mijn rl-vrienden wil spelen via hamachi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://www.themodelindex.com/tekkit/15.pngAfbeeldingslocatie: http://www.themodelindex.com/tekkit/04.pngAfbeeldingslocatie: http://www.themodelindex.com/tekkit/52.png

Hier de setup van mijn water mills en quarry... Hopelijk kan ik morgen de nuclear reactor laten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 14:33

Crp

hier hadden we toch een apparte topic voor ?

[PC] Minecraft: Technic Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
kbloem schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:56:
[...]

Aha, ik zat naar een let's play van Duncan te kijken en die gebruikte ook Electrical. Daar zitten ze blijkbaar niet in mijn single player wereldje...
Electric engine is eruit gehaald in de laatste versie. Volgens mij hadden ze de rechten niet om die mod te gebruiken. Nu kan je het beste de Energylink gebruiken. Ik zag overigens bij de Yogcast dat je de energylink altijd direct naast het apparaat moet plaatsen. Anders trekt hij je hele battery leeg.

Ik speel nu ook Tekkit online :) Ik kon maar geen diamonds vinden tot dat ik een Divining Rod maakte, nu heb ik er al 22 in een half uur ofzo :D

[ Voor 14% gewijzigd door Loev op 25-10-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Daar mag niet gepost worden :9
Loev schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:29:
[...]

Electric engine is eruit gehaald in de laatste versie. Volgens mij hadden ze de rechten niet om die mod te gebruiken. Nu kan je het beste de Energylink gebruiken.

Ik speel nu ook Tekkit online :) Ik kon maar geen diamonds vinden tot dat ik een Divining Rod maakte, nu heb ik er al 22 in een half uur ofzo :D
Check mijn screenshots hieronder... Die energy collectors zijn een uitkomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
kbloem schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:30:

Check mijn screenshots hieronder... Die energy collectors zijn een uitkomst...
Waar wat heb je nodig voor Energy Collectors ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Loev op 25-10-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://www.themodelindex.com/tekkit/146.png

Dit is de ruimte voor de nuclear reactors...

Afbeeldingslocatie: http://www.themodelindex.com/tekkit/155.png

Hier zie je er eentje.... Ze hebben 6 reactor chambers...

Afbeeldingslocatie: http://www.themodelindex.com/tekkit/119.png

Dit is de inrichting. Ik ben voor een veilige MK1 gegaan. Die overhitten niet....

Afbeeldingslocatie: http://www.themodelindex.com/tekkit/102.png

De Nether chests die ernaast staan voor uranium cells zodat ik niet heen en weer hoef te lopen...

Afbeeldingslocatie: http://www.themodelindex.com/tekkit/101.png

En mijn Energy Collectors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Als je toch energy collectors gebruikt, dan kan je daarmee een hoop ijs genereren en in je reactor donderen. Dan levert ie geloof ik zo'n 2020 EU zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Is er iemand die toevallig mij even wil helpen?
Zo ja, stuur mij een berichtje.

Het komt om het testen van mijn server (kijken of hij van buitenaf beschikbaar is)

Is gelukt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Obversarix op 25-10-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Wat voor soort stone gebruik je? Reinforced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obversarix schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:10:
Is er iemand die toevallig mij even wil helpen?
Zo ja, stuur mij een berichtje.

Het komt om het testen van mijn server (kijken of hij van buitenaf beschikbaar is)

Is gelukt :)
Is het een vrije server?
Want ik zoek eingelijk nog zoiets om mee te minecraften :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
_H_G_ schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:03:
Als je toch energy collectors gebruikt, dan kan je daarmee een hoop ijs genereren en in je reactor donderen. Dan levert ie geloof ik zo'n 2020 EU zonder problemen.
Waarom uberhaupt nog een reactor bouwen als je energy collectors gebruikt vraag ik me dan af maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:25:
[...]

Is het een vrije server?
Want ik zoek eingelijk nog zoiets om mee te minecraften :)
Het is een server die ik thuis op mijn computer heb staan.
Hij staat dus bij lange na niet 100% aan.
Ik vind het overigens prima als je joint hoor ;)
Ik DM het ip wel zodra ik weer thuis ben van werk (5/half 6 ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hydra schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:43:
[...]

Waarom uberhaupt nog een reactor bouwen als je energy collectors gebruikt vraag ik me dan af maargoed...
Iridium..... En het is leuk....

Kun je meerdere reactors op dezelfe 4xinsulated hv cable aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
kbloem schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:10:
Iridium..... En het is leuk....
Voor Iridium heb je geen nucleaire reactor nodig. Een zooi geothermals werkt net zo goed en zijn een stuk veiliger. En je kunt ze volledig automatisch ze van nieuwe lava gemaakt in een collector geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obversarix schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:54:
[...]

Het is een server die ik thuis op mijn computer heb staan.
Hij staat dus bij lange na niet 100% aan.
Ik vind het overigens prima als je joint hoor ;)
Ik DM het ip wel zodra ik weer thuis ben van werk (5/half 6 ongeveer)
Top ik heb het ip ontvangen wellicht dat ik vanavond laat nog ff kom joinen, ligt idd er ook aan of je pc aanstaat maar dat merk ik dan vanzelf weer... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Ik speel Tekkit op een privé server. We hadden het briljante idee om samen een nuclear reactor te bouwen, stroom gaan we delen. De reactor was in een avond gebouwd echter liepen we tegen een probleem aan met het verdelen. Het wireless verdelen van EU kan niet, alleen via een Energy Link maar dan moet er direct een apparaat op zijn aangesloten.

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem? Hoe kunnen we de stroom (EU) wireless naar elkaar sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Enige manier die ik zo kan bedenken is met buildcraft power teleportation pipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

De nieuwe update is wel leuk meot ik zeggen. In grotten heb ik nu vleermuizen, echt super. Ze droppen alleen niets als je ze killed.
Ik heb in de tussentijd een grote mijn in elkaar gezet wat gelijk als woning dubbel telt. Dit aangezien ik in een snowdome langscape zit waar ik nog geen einde aan heb gevonden (alhoewel het wel van Toendra naar pineforest gaat blijft het besneeuwd).

Ik moet verder nog wel wat van de nieuwe zaken gaan zien.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ik vind de update een erg leuke update die vooral sfeer toevoegd (vleermuizen, item frames, bloempotten, etc). Veel leuke dingen, maar helaas worden enkele fundamentele problemen er niet mee aangepakt.

Waar blijft de reden om de wereld te gaan verkennen als je eenmaal een veilige base hebt, enkele diamanten en een nether portal?

Het spel valt helaas dood (voor mij) als je eerste base compleet is, dan is de enige reden om door te spelen je eigen inspiratie om iets te bouwen.

Ik wacht nog steeds op unieke items die je op specifieke plekken in de wereld vind (denk aan tempels, mijnschachten, dorpen, etc).

Ook mis ik nog een doel voor dorpjes en hun inwoners. Traden is leuk, maar waarom zou ik voor enkele emeralds één stuk varkensvlees willen als ik zelf op mijn boerderij meer varkens heb dan nodig?

Ik blijf het herhalen :P Minecraft heeft de volgende dingen nodig:
- Biomes unieke features die meer toevoegen dan een andere achtergrond om op te bouwen (unieke grondstoffen, items, mobs, etc).
- Reden om de wereld te verkennen dmv unieke niet te craften items op specifieke plekken.
- Mobs met meer unieke vaardigheden (stuns, slows, etc) en uniek gedrag (vleermuizen in groepen die wegvliegen van licht ipv random 1 vleermuis die random rond vliegt).
- Meer te doen naast bouwen zoals meer combat mogelijkheden (meer vijanden/wapens), meer farming, dorp beheren, op avontuur gaan.
- Meer doelen voor gebouwen naast veilige schuilplaats zijn (denk aan mob farms, portal rooms, etc waarbij een portal room ook een functie heeft om bijv. nether mobs niet de wereld te laten verwoesten).
- Moeilijker, het spel is te makkelijk. Waarom niet oneindig vuur? Of mobs die op een speciale manier dood te maken zijn (bijv. enkel door enchanted wapens, of die voor veel armor hebben en achter niets).

Als dit wordt toegevoegd dan wordt Minecraft naast een geweldige sandbox bouwgame ook een geweldige adventure game. Sorry voor de herhaling, maar ik vind Minecraft een geweldig spel, maar de potentie die nu niet benut wordt vind ik nog vele malen groter. Ow if only I had coding skills. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Voor een deel is dat al. De blokken concrete die je kunt vinden in temples en netherfortresses zijn niet te craften bijvoorbeeld. Sommige zaken zoals Cacoa is ook alleen maar te bnemachtigen in bepaalde biodomes zoals de jungle.

Ik denk dat de engine van Minecraft momenteel niet zo geavanceerd is dat het armoronderscheid toe voegt aan een poppetje. Waarschijnlijker is het zo dat zwaarder armor zo is geprgrammeerd dat je hit points hoger is dan met een lager type armor of geen armor.

Wat betreft mobs is er inmiddels een nieuwe skeleton en bossmob dus het lijkt mij dat daar al wat aan is gedaan. ook de aanpassing van de AI enige tijd geleden was een goede verbetering. Ik herinner mij dat net voor de release van Minecraft 1 de zombies gewoon niet naar binnen konden komen als er zoiets als een deur was. Nu is dat wel al mogelijk, creepers doen ook path-finding toepassen.

Het komt dus wel heel langzaam aan. Geleidelijk wordt Minecraft steeds beter en groter en dat is goed. Ik ben wel van mening dat er inderdaad minder te doen is voor iemand die 'alles al heeft'. Een toevoeging zou kunnen zijn dat er een optie bestaat die de computer toe staat omm een 'monster assault' te laten toestaan waarbij op een willekeurige lokatie dicht bij de speler een groot aantal random creatures wordt gespawned. Hierbij zal een huis of fort dus ook niet meer veilig zijn. ik vind dan wel dat deze optie apart moet kunnen worden in of uitgeschakeld omdat het vernietigend kan werken, voor de diehard leuk maar voor de normale survivaler mss minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Waar blijft de reden om de wereld te gaan verkennen als je eenmaal een veilige base hebt, enkele diamanten en een nether portal?
Enderman killen om voldoende enderpearls te maken zodat je de stronghold met een portaal naar de enderdragon kunt vinden ;)
Ook mis ik nog een doel voor dorpjes en hun inwoners. Traden is leuk, maar waarom zou ik voor enkele emeralds één stuk varkensvlees willen als ik zelf op mijn boerderij meer varkens heb dan nodig?
De potion of enchanting zijn heel handig, die leveren je namelijk direct XP op waardoor je je gear weer sneller met een level 30 enchantment kunt enchanten.
- Biomes unieke features die meer toevoegen dan een andere achtergrond om op te bouwen (unieke grondstoffen, items, mobs, etc).
Ik geloof dat de nieuwe witches hieraan voldoen ;)
- Meer te doen naast bouwen zoals meer combat mogelijkheden (meer vijanden/wapens), meer farming, dorp beheren, op avontuur gaan.
Er zijn mods die vuurwapens toevoegen :)
Moeilijker, het spel is te makkelijk. Waarom niet oneindig vuur? Of mobs die op een speciale manier dood te maken zijn (bijv. enkel door enchanted wapens, of die voor veel armor hebben en achter niets).
Zet maar eens op hard(in iron armor 1 ontplofte creeper=dood)
, of als je nog meer ballen hebt hardcore mode ;)

Ik ben met je eens dat er een hoop verbeterd kan worden, maar ik vind het nu al een geweldige sandbox adventure game. Daarnaast bieden mods nog het e.e.a. aan gameplay verhogende toevoegingen

[ Voor 17% gewijzigd door eL_Jay op 29-10-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
eL_Jay schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:28:
Enderman killen om voldoende enderpearls te maken zodat je de stronghold met een portaal naar de enderdragon kunt vinden ;)
Ja klopt, echter kom je hier op een punt wat iets ingewikkelder ligt om uit te leggen. Voornamelijk te maken met moeilijkheid v.d. game welke van te makkelijk naar ineens erg moeilijk of beter gezegd, een te grote grind wordt.
De potion of enchanting zijn heel handig, die leveren je namelijk direct XP op waardoor je je gear weer sneller met een level 30 enchantment kunt enchanten.
Ja, 1 item. Terwijl als je een beetje speelt, vecht, mijnen en koken je ook net ze snel die XP verdiend.
Ik geloof dat de nieuwe witches hieraan voldoen ;)
Ik geloof het ook. :P
Er zijn mods die vuurwapens toevoegen :)
Dat is een mod, alle punten worden wel met mods opgelost (Airea dimension mod ofzo bijv.) maar ik spel vanilla.
Zet maar eens op hard(in iron armor 1 ontplofte creeper=dood)
, of als je nog meer ballen hebt hardcore mode ;)
Ik speel altijd op hard en het blijft ontzettend makkelijk. Ik ga enkel dood door eigen stommiteiten bijv. met 2 hartjes een afgrond inspringen. :P
Ik ben met je eens dat er een hoop verbeterd kan worden, maar ik vind het nu al een geweldige sandbox adventure game. Daarnaast bieden mods nog het e.e.a. aan gameplay verhogende toevoegingen
KLopt, en ik wil niet negatief overkomen maar ik zie gewoon zoveel potentie dat het gewoon zo jammer is dat deze niet gebruikt wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Hydra schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:33:
Enige manier die ik zo kan bedenken is met buildcraft power teleportation pipes.
Dat hebben we geprobeerd, maar ik krijg ze niet goed aangesloten. Moet je de EU eruit pompen met redstone engines? Waarop moet de pipes exact aansluiten? Op een MFE? En welke pipe eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Mijn server is tijdelijk Offline, iemand nog een leuke server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Loev schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:47:
[...]

Dat hebben we geprobeerd, maar ik krijg ze niet goed aangesloten. Moet je de EU eruit pompen met redstone engines? Waarop moet de pipes exact aansluiten? Op een MFE? En welke pipe eerst?
Buildcraft teleportation pipes kun je natuurlijk niet zomaar op IndustrialCraft dingen zetten. Je hebt er sowieso een energylink tussen nodig om EU naar BuildCraft power om te zetten, en aan de andere kant de omgekeerde equivalent (geen idee hoe het heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik moet zeggen dat mijn gangenstelsel onder de grond wel heel erg groot begint te worden. Ik kom voornamelijk cobblestone tegen waardoor ik bijna een large chest van dat spul heb liggen in mijn mijnschachten. Grappig is ook dat je nu lava wat beter hoort borrelen. Op mijn queste mijn mijn langzaam gestructureed naar beneden te brengen hoor ik het soms wel eens heel erg dicht bij de wand van mijn schachten borrelen. Ik ben het echter pas 1 keer echt tegen gekomen. Wel kwam ik vandaag onverwachtst een klein meertje tegen onder de grond. Dat moet ik gaan dempen omdat het mijn bopuwplan in de war schopt.

Ik zal binnenkort mijn Ubuntubak eens een filmpje laten maken van het stelsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Auredium schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:30:
Ik moet zeggen dat mijn gangenstelsel onder de grond wel heel erg groot begint te worden. Ik kom voornamelijk cobblestone tegen waardoor ik bijna een large chest van dat spul heb liggen in mijn mijnschachten. Grappig is ook dat je nu lava wat beter hoort borrelen. Op mijn queste mijn mijn langzaam gestructureed naar beneden te brengen hoor ik het soms wel eens heel erg dicht bij de wand van mijn schachten borrelen. Ik ben het echter pas 1 keer echt tegen gekomen. Wel kwam ik vandaag onverwachtst een klein meertje tegen onder de grond. Dat moet ik gaan dempen omdat het mijn bopuwplan in de war schopt.

Ik zal binnenkort mijn Ubuntubak eens een filmpje laten maken van het stelsel.
Waarom bouw je geen quarry? Dat is echt relaxed... Of speel je vanilla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
kbloem schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:34:
[...]

Met een quarry kun je geen gangen maken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

kbloem schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:34:
[...]

Ik speel idd vanilla, op een texturepack van 128 x 128 na. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Als je een keer wat anders wilt raad ik je aan om Tekkit te proberen :) . Vereist echter wel dat je een nieuwe wereld aanmaakt. Anders kom je geen grondstoffen tegen :/ .

Edit: Ah je wilt iets bouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 30-10-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:31

yzx

Dun dun dun,

Na lange tijd toch maar weer eens een tekkit servertje vinden via GoT wie wilt er een noob bij? :+

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
yzx schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:53:
Dun dun dun,

Na lange tijd toch maar weer eens een tekkit servertje vinden via GoT wie wilt er een noob bij? :+
Ikke :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Tekkit heb ik ook nog nooit geprobeerd, maar ik ben bang dat het voor een leek als mij op het begin héél erg afschrikt door alle functies, waardoor ik snel geneigd zal zijn weer gewoon te gaan spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Overlegne schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:25:
Tekkit heb ik ook nog nooit geprobeerd, maar ik ben bang dat het voor een leek als mij op het begin héél erg afschrikt door alle functies, waardoor ik snel geneigd zal zijn weer gewoon te gaan spelen ;)
Je moet het ff doorkrijgen maar er zijn veel heel erg prima voorbeelden / filmpjes op het net te vinden. In de basis is het gewoon erg simpel om met een elektrische macerator en smelter meer en sneller bars te kunnen maken. Daarna kun je het zo complex maken als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Overlegne schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:25:
Je kunt niets fout doen met tekkit als je een noob bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
yzx schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:35:
Je kunt niets fout doen met tekkit als je een noob bent ;)
Afgezien van je basis veranderen in "Crater city" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:58
Ik heb voor de grap ook eens Tekkit geinstalleerd. Verder dan een quarry bouwen in creative kwam ik niet :')
Heb ook al tutorials geprobeerd te volgen maar na 5 minuten vind ik het alweer genoeg.
Iemand toevallig tips hoe ik het beste kan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Hydra schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:37:
[...]

Afgezien van je basis veranderen in "Crater city" ;)
denk zodra je met dat groen spul begint dat je weet wat je doet :+
NielsjeNL schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:37:
Ik heb voor de grap ook eens Tekkit geinstalleerd. Verder dan een quarry bouwen in creative kwam ik niet :')
Heb ook al tutorials geprobeerd te volgen maar na 5 minuten vind ik het alweer genoeg.
Je vuist tegen bomen rammen :+

je begint zoals elke minecraft wereld en vanaf het punt dat je mats hebt kun je alle kanten uit, zoek maar eens naar Duncan van Yogscast die legt alles wel op een goede manier uit veel van geleerd ook

[ Voor 55% gewijzigd door yzx op 30-10-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

NielsjeNL schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:37:
Je kan het beste beginnen door een macerater te bouwen (dan kan je 2 bars per ore maken)
Dat vereist nog flink wat stappen:
- vind rubber bomen
- verzamel resin met een treetap
- verzamel copper, tin, iron en coal
- maak insulated copper cables
- maak een generator
- maak een batbox
- maak een macerater
- verbind de generator met 1 vd 5 input kanten vd batbox dmv een insulated copper cable
- verbind de macerator met de outputkant van de batbox
- stop een paar kolen in de generator en je macerater krijgt stroom. overtollige stroom wordt in de batbox opgeslagen.
- stop ore in de macerator om per ore 2 dust te krijgen (elke dust kun je 1 bar van maken dus 2 bars per ore)

Volgende stappen zijn dingen als:
- maak een extractor
- maak solar panels
- ga klooien met buildcraft pipes tussen machines en kisten
- maak een quarry

Dit alles terwijl je je basis bouwt en mobs van je af probeert te houden (mijn basis staat in een swamp biome; spawnen constant krokodillen)
Ik heb trouwens het spawnen van Ogres uitgezet - die slopen voor je het door hebt je hele basis als je pech hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Blitzdoctor op 31-10-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Blitz als je TEKKIT speelt krijg je die random mobs maar bij TECHNIC niet vind deze persoonlijk ook leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Mijn ervaring is als volgt, ik heb ook wel een leuke seed voor je....

Begin eerst gewoon met een huisje bouwen. Dus even hout verzamelen, gereedschap maken, plankjes en wat eten zodat je in elk geval in de nacht veilig zit. Doe dit niet te fancy want dat is zonde van je tijd.

Daarna ga je met een een hoop stokken en een crafting table op pad. Maak gelijk terwijl je aan het mijnen bent een stenen oven en neem die mee. Maak ook fakkels zodra je kool vind.

Als je ijzer vind, gelijk smelten voor een armor, en wat ijzeren tools. Als je robijnen of sapphires vind gelijk die gebruiken voor je tools.

Zorg dat je terug komt met alleen maar grondstoffen in al je slots. Trek hier gerust een uur of twee voor uit. Zorg ook dat je drie diamanten vind ivm een diamanten pickaxe voor 16 obsidian. Dat kun je vinden op de plekken waar water en lava samen komen. Doe dit wel voorzichtig want voor je het weet val je in de lava...

Dan moet je op zoek naar rubber trees. Als je die gevonden hebt, neem dan veel sappling mee naar je basis zodat je in de buurt genoeg rubberbomen hebt staan. Die bomen lijken op een grote middelvinger. Als je ze ziet snap je wel wat ik bedoel. Met een treetap kun je dat rubber pakken. Dat heet sticky resin en kun je in een oven omsmelten tot rubber. Doe alleen wat je nodig hebt want later kun je met een extractor uit 1 zo'n sticky resin 3 rubber halen.

Dan inderdaad een macerator bouwen. Die verdubbeld al je grondstoffen. Dus 1 blokje iron ore geeft je twee iron dust en die kun je in een oven smelten tot twee ijzer ipv één.

Als je je grondstoffen aan de gang hebt op die manier moet je op zoeken naar voldoende power. Die heb ik persoonlijk gevonden in een water mill. Die geeft zo achtelijk veel veilige energie dat je eigenlijk wel een kleine 15 appliances continue van stroom kunt voorzien. Die water mill recepten vragen behoorlijk van circuits die je maakt met oa de rubber die je gevonden hebt.

Maar voor je de water mills gaat bouwen kun je beter eerst met een transmutation tablet aan de gang. Hiervoor moet je glowstone hebben wat je in de nether kunt vinden. Hiervoor moet je de nether portal maken met de obsidian die je gevonden hebt... Het voordeel van een transmutation tablet is dat je hier grondstoffen in kunt "opslaan" op basis van EMC valeus. Tungsten ore heeft bijvoorbeeld een waarde van 16000 nog wat en daar kun je dus 16000 houten planken, steen enz uit halen waardoor je niet meer steeds op zoek hoeft te gaan naar alle grondstoffen. Dit scheelt heel veel tijd met bouwen.

En de devining rod is ook een geweldig ding...

Ik denk dat ik zo wel een goede start heb beschreven...

oh ja, maak als je echt aan het bouwen gaat met apparatuur een project table. Ik zet er zelfs drie naast elkaar. Ze zijn goedkoop om te bouwen maar oh zo handig....
NEI is ook een fantastische toevoeging van tekkit. Vergeet niet de cheat mode uit te zetten en pas deze aan naar recipe. Dan kun je heel mooi zien wat je nodig hebt om wat te bouwen.

En gebruik de Tekkit Wiki.

[ Voor 18% gewijzigd door Kenny_026 op 31-10-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Vandaag vielen mij de Halloween jokes op. Skeletten met pompoenen op het hoofd en meer van dat spul. Wel leuk verzonnen.

Inmiddels heb ik een stukje voor ondergrondse sugarcane gemaakt, ook voor wheat en pumpkins. Ik moet wel nog diamond vinden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Auredium schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:43:
Vandaag vielen mij de Halloween jokes op. Skeletten met pompoenen op het hoofd en meer van dat spul. Wel leuk verzonnen.

Inmiddels heb ik een stukje voor ondergrondse sugarcane gemaakt, ook voor wheat en pumpkins. Ik moet wel nog diamond vinden. :/
http://thetekkit.wikia.com/wiki/Divining_Rod

Errug handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Deze al in the nether gebruikt? :+

Maarja ook net opnieuw met tekkit begonnen na een nieuwe W7 instal

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/v84tw.png

Ongeveer na 3-4 uurkes spelen.

MAAR
Dun dun dun

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/t71x7o.png

Voor de mensen die wat van tekkit weten, het werkt met blaze rods :+

[ Voor 34% gewijzigd door yzx op 31-10-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 19:56

Austin

Uit een boek

lekker veel EMC genereren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Vind het wel echt jammer dat die motoren er uit zijn die je met IC kon poweren :( deze redstone engines zijn echt sloom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Kijk gewoon Tekkit with Duncan op Youtube en je leert het vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Ik weet niet wat er lekker aan is. Imho kan je dan net zo goed de items spawnen (net zo saai). Maar ieder z'n ding.
Pagina: 1 ... 24 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers