Ik vind de update een erg leuke update die vooral sfeer toevoegd (vleermuizen, item frames, bloempotten, etc). Veel leuke dingen, maar helaas worden enkele fundamentele problemen er niet mee aangepakt.
Waar blijft de reden om de wereld te gaan verkennen als je eenmaal een veilige base hebt, enkele diamanten en een nether portal?
Het spel valt helaas dood (voor mij) als je eerste base compleet is, dan is de enige reden om door te spelen je eigen inspiratie om iets te bouwen.
Ik wacht nog steeds op unieke items die je op specifieke plekken in de wereld vind (denk aan tempels, mijnschachten, dorpen, etc).
Ook mis ik nog een doel voor dorpjes en hun inwoners. Traden is leuk, maar waarom zou ik voor enkele emeralds één stuk varkensvlees willen als ik zelf op mijn boerderij meer varkens heb dan nodig?
Ik blijf het herhalen

Minecraft heeft de volgende dingen nodig:
- Biomes unieke features die meer toevoegen dan een andere achtergrond om op te bouwen (unieke grondstoffen, items, mobs, etc).
- Reden om de wereld te verkennen dmv unieke niet te craften items op specifieke plekken.
- Mobs met meer unieke vaardigheden (stuns, slows, etc) en uniek gedrag (vleermuizen in groepen die wegvliegen van licht ipv random 1 vleermuis die random rond vliegt).
- Meer te doen naast bouwen zoals meer combat mogelijkheden (meer vijanden/wapens), meer farming, dorp beheren, op avontuur gaan.
- Meer doelen voor gebouwen naast veilige schuilplaats zijn (denk aan mob farms, portal rooms, etc waarbij een portal room ook een functie heeft om bijv. nether mobs niet de wereld te laten verwoesten).
- Moeilijker, het spel is te makkelijk. Waarom niet oneindig vuur? Of mobs die op een speciale manier dood te maken zijn (bijv. enkel door enchanted wapens, of die voor veel armor hebben en achter niets).
Als dit wordt toegevoegd dan wordt Minecraft naast een geweldige sandbox bouwgame ook een geweldige adventure game. Sorry voor de herhaling, maar ik vind Minecraft een geweldig spel, maar de potentie die nu niet benut wordt vind ik nog vele malen groter. Ow if only I had coding skills.