Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
ik gebruik de engines die je met coal kan aandrijven, niet super efficient maar ow well.

Maar moet ook zeggen, ik laat die dingen dan draaien terwijl ik een buildplan aan het maken ben. En dat kost 60% van project tijd haha

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
lanerios schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:08:
ik gebruik de engines die je met coal kan aandrijven, niet super efficient maar ow well.
Daarvan heb je er volgens mij 10 voor nodig om een quarry op volle snelheid te laten draaien. Ik laat ze meestal op IC generators draaien (via een Energy Link), ook omdat de rest van de base daar op draait. Heeft wel als nadeel dat je minimaal 70EU/t moet produceren omdat die energy link dat sowieso afneemt. Da's goed voor 3.5 quarries.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 09:46

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Ik gebruik de electric engines uit de transformers mod die IC energie omzet naar BC energie. (ik gebruik de technic pack, en forestry zit daar niet meer in)
Heb nu 2 Regular Electric Engines aan mijn quarry hangen, gepowered door ~21 solar panels, ~12 water mills (zonder bucket voed systeem) en een geothermal reactor die semi met de hand gevoed moet worden (redstone engine pompt lava er in, maar als de reactor vol raakt verspil je lava, dus zet hem met de hand aan en uit tot ik iets beters verzin).

[ Voor 9% gewijzigd door Blitzdoctor op 18-09-2012 17:17 ]

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Tweakers ik zit met een vraagje betreffende minecraft.

Een tijdje terug had een maat van me minecraft op de xbox gekocht. Gelijk de eerste keer dat wij het samen speelden hebben we de hele nacht doorgehaald en nu spelen we het praktische elke keer als wij bij elkaar komen.
Omdat ikzelf niet zo graag op mijn xbox game, wil ik het op de PC gaan spelen (ook gezien de achterstand van de xbox).
Wij spelen altijd splitscreen coop en zijn meer van het avonturieren dan het bouwen.
Nu vroeg ik mij af er in de pc-versie een coop-modus zit waarbij je gemakkelijk via lan/internet een game kan starten, saven en een uur/week later weer met zijn 2en verder gaat waar we gebleven zijn.
Ik wil dit spel dus zuiver voor de coop spelen, werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Dat kan. Met de pc versie kun je single player werelden publishen naar LAN zodat anderen er op kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
is geeen enkel probleem met de nieuwe patch, server is zo gestart. Let wel op!

Je kan niet 360 samen met PC spelen.

PC met PC
360 met 360

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Blitzdoctor schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:20:
Dat kan. Met de pc versie kun je single player werelden publishen naar LAN zodat anderen er op kunnen spelen :)
En ook naar internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-03 13:27
Daarovoor moet je een server opstarten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:30:
\
Wat is MC tegenwoordig, 25 euro?
€20 ja. Ik hoor dit vaker maar ik heb gewoon nog niet de moeite genomen om hem te kopen en het is 20 euro voor mij niet meer waard naar verhouding hoeveel ik het speel, vandaar. Maar het leek me gewoon leuk om een keer tekkit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Hydra schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:00:
Ben benieuwd. Hoop dat forestry daar wel gewoon inzit zodat ik niet zelf hoef te kloten :D
Die zit erin :D.
Blitzdoctor schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:14:
Ik gebruik de electric engines uit de transformers mod die IC energie omzet naar BC energie. (ik gebruik de technic pack, en forestry zit daar niet meer in)
Heb nu 2 Regular Electric Engines aan mijn quarry hangen, gepowered door ~21 solar panels, ~12 water mills (zonder bucket voed systeem) en een geothermal reactor die semi met de hand gevoed moet worden (redstone engine pompt lava er in, maar als de reactor vol raakt verspil je lava, dus zet hem met de hand aan en uit tot ik iets beters verzin).
Daarom vind ik het wel lekker om Forestry te gebruiken. Dan heb je maar 2 biogas engines om je quarry op vol vermogen te laten runnen :). Je moet alleen veel sugar cane/saplings in de fermenter gooien om biomass te produceren, maar dat is het zeker waard.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-03 13:27
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:44:
[...]

€20 ja. Ik hoor dit vaker maar ik heb gewoon nog niet de moeite genomen om hem te kopen en het is 20 euro voor mij niet meer waard naar verhouding hoeveel ik het speel, vandaar. Maar het leek me gewoon leuk om een keer tekkit te spelen.
De prijs van Minecraft is sinds de update naar 1.3 verhoogd van 20 eruo naar 26,95 euro. Hiermee is het verschil tussen een gift card en een gewoon account weg gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Minecraft is nog steeds 20 euro (net 2 keer gekocht)
Ik zit met een probleem.

Nadat ik minecraft heb gekocht voor een maat van me en mezelf krijgen we geen server draaiende.
Nu is dat nog niet het probleem want als ik Single sluit hij constant af.
Ook krijg ik een foutrapport met daarin o.a.
#
# A fatal error has been detected by the Java Runtime Environment:
#
# EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION (0xc0000005) at pc=0x69bbee0c, pid=2544, tid=1612
#
# JRE version: 7.0_07-b11
# Java VM: Java HotSpot(TM) Client VM (23.3-b01 mixed mode windows-x86 )
# Problematic frame:
# C [atioglxx.dll+0xf0ee0c]
#
# Failed to write core dump. Minidumps are not enabled by default on client versions of Windows
Iemand die raad weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Even de laatste versie van Java installeren en het liefst ook de 64 bit versie als je een 64 bit computer+windows hebt. Dat zal het probleem moeten verhelpen

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
De crash zit in een ATI openGL driver dus ik zou ook ff je drivers updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
Ik ga vanavond de Better than Wolves mod streamen, mocht iemand het willen volgen, http://www.twitch.tv/arnlith#
en afgelopen!

[ Voor 6% gewijzigd door ItMeAedri op 18-09-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:57

Wildfire

Joy to the world!

Is een mod als Technic ook te gebruiken in creative singleplayer? Als ik hun site zo bekijk lijkt het alleen voor survival te zijn, maar echt duidelijk staat het nergens.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
Wildfire schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:05:
Is een mod als Technic ook te gebruiken in creative singleplayer? Als ik hun site zo bekijk lijkt het alleen voor survival te zijn, maar echt duidelijk staat het nergens.
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 22:39

yzx

Je maakt je wereld gewoon aan in creative?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Hydra
Ja, en de NEI mod laat je ook als je dat wil naar survival (en terug) switchen. Ik test de meeste van de dingen die ik wil bouwen eerst in creative om te kijken of 't werkt.

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Even een vraagje,

Ik ben van plan het volgende aan te schaffen en deze te gebruiken als een Minecraft server.

#ProductPrijsSubtotaal
1Synology Disk Station DS212J€ 163,-€ 163,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 163,-

Ik heb zelf ook al aardig wat opgezocht of een NAS een Minecraft (zonder mods) server kan dragen zonder (teveel) lagg,
de server is voor nu eerst bedoelt om met max. 2 man in te gaan.

Ik hoor veel over dat een NAS dit onmogelijk zou kunnen trekken alhoewel ik andere hoor praten over dat dit toch wel mogelijk is en bij diegene werkt het ook.

Ik zou hierbij graag jullie hulp willen, kan dit of kan dit niet, en zo niet, is het mogelijk om een andere server/nas aan te schaffen die dit wel kan maar die in dezelfde prijsklasse valt?

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

• Hydra
Een NAS heeft typisch net genoeg CPU / geheugen om de taken waarvoor hij bedoeld is te doen; files serveren/downloaden. Een NAS heeft over het algemeen sowieso niet de hoeveelheid geheugen die je voor een minecraft server nodig hebt. Die jij hebt gekozen heeft maar 256 MB, da's echt veel te weinig.

Ook heb ik zelf geen idee of het OS compatible is.

[ Voor 24% gewijzigd door Hydra op 20-09-2012 10:06 ]

• SmokingAces
Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:04:
Een NAS heeft typisch net genoeg CPU / geheugen om de taken waarvoor hij bedoeld is te doen; files serveren/downloaden. Hoeveel die NAS precies overheeft weet ik niet, maar een NAS heeft over het algemeen sowieso niet de hoeveelheid geheugen die je voor een minecraft server nodig hebt.
Oke bedankt, dan zal ik even moeten sparen om een server bij elkaar te kunnen sprokkelen.

• Hydra
SmokingAces schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:08:
Oke bedankt, dan zal ik even moeten sparen om een server bij elkaar te kunnen sprokkelen.
Een hele simpele server hoeft niet veel meer te kosten dan die NAS en is vele malen veelzijdiger.

Ik heb nog ff verder gekeken en eigenlijk kun je alleen op de duurdere Synologies met een Intel chip en meer RAM goed Minecraft als server draaien. De goedkopere hebben ARM chips en weinig geheugen en dat schijnt nogal te laggen.

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 21:36
SmokingAces schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:08:
[...]

Het volgende systeem is genoeg om een minecraft server te draaien. Voor 2 spelers is het geheugen misschien wat overkill.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G550 Boxed€ 38,90€ 38,90
1Kingston DataTraveler 101 G2 16GB Zwart€ 7,62€ 7,62
1LC-Power LC-1400mi€ 33,66€ 33,66
1Transcend 8GB DDR3 Dual/Triple Channel Kit€ 29,05€ 29,05
1Gigabyte GA-H61M-DS2€ 42,45€ 42,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 151,68

Kost dus minder dan je Synology en je kunt er ook een NAS van maken als je dat wilt.

• SmokingAces
VorCha schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:11:
[...]

Het volgende systeem is genoeg om een minecraft server te draaien. Voor 2 spelers is het geheugen misschien wat overkill.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G550 Boxed€ 38,90€ 38,90
1Kingston DataTraveler 101 G2 16GB Zwart€ 7,62€ 7,62
1LC-Power LC-1400mi€ 33,66€ 33,66
1Transcend 8GB DDR3 Dual/Triple Channel Kit€ 29,05€ 29,05
1Gigabyte GA-H61M-DS2€ 42,45€ 42,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 151,68

Kost dus minder dan je Synology en je kunt er ook een NAS van maken als je dat wilt.
Hartstikke bedankt voor het samenstellen..
Heeft een server van deze waarde (met een 1TB harde schijf) meer mogelijkheden dan een NAS eigenlijk?
Aangezien ik wel op zoek ben naar of een NAS of een Server.
Voor data-opslag hoef ik het niet perse te doen, het is voornamelijk voor bepaalde games met kameraden te kunnen spelen en dergelijke.
Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:11:
[...]

Een hele simpele server hoeft niet veel meer te kosten dan die NAS en is vele malen veelzijdiger.

Ik heb nog ff verder gekeken en eigenlijk kun je alleen op de duurdere Synologies met een Intel chip en meer RAM goed Minecraft als server draaien. De goedkopere hebben ARM chips en weinig geheugen en dat schijnt nogal te laggen.
Zelf heb ik zo goed als geen ervaring met Grafische kaarten, wat nou wel of niet goed is.
Dit komt grotendeels omdat ik er gewoon nog zo goed als niet mee te maken heb gekregen en aan het begin van mijn opleiding ben..
Bedankt voor het kijken.

• Hydra
SmokingAces schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:19:
Hartstikke bedankt voor het samenstellen..
Heeft een server van deze waarde (met een 1TB harde schijf) meer mogelijkheden dan een NAS eigenlijk?
Voor data-opslag hoef ik het niet perse te doen, het is voornamelijk voor bepaalde games met kameraden te kunnen spelen en dergelijke.
Als het niet om data-opslag gaat, waarom wil je dan uberhaupt een NAS? En zo'n server heeft alle mogelijkheden die een NAS ook heeft, alleen niet alle software e.d. voorgeinstalleerd. Je zou op zo'n server gewoon FreeNas (een Linux specifiek voor NAS-servers) kunnen installeren en je hebt praktisch hetzelfde. Het voordeel van een NAS is vooral dat ze minder energie gebruiken en dus goedkoper zijn als je ze 24/7 aan laat staan.
Zelf heb ik zo goed als geen ervaring met Grafische kaarten, wat nou wel of niet goed is.
Dit komt grotendeels omdat ik er gewoon nog zo goed als niet mee te maken heb gekregen en aan het begin van mijn opleiding ben..
Bedankt voor het kijken.
Een server heeft geen (zware) grafische kaart nodig natuurlijk. Het 3D werk wordt allemaal door de client gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 20-09-2012 10:25 ]

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Ik heb gisteren Tekkit geïnstalleerd. Wat gaaf zeg! Leuke setup gemaakt met een macerator en een electric oven en die verbonden met pipes. Vanavond beginnen met solar panels. Ik ben opzoek naar een leuke tekkit server. Niet te druk, wil niet in een vol gebouwde wereld spelen. Wie heeft er een suggestie?

• SmokingAces
Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:24:
[...]

Als het niet om data-opslag gaat, waarom wil je dan uberhaupt een NAS? En zo'n server heeft alle mogelijkheden die een NAS ook heeft, alleen niet alle software e.d. voorgeinstalleerd. Je zou op zo'n server gewoon FreeNas (een Linux specifiek voor NAS-servers) kunnen installeren en je hebt praktisch hetzelfde. Het voordeel van een NAS is vooral dat ze minder energie gebruiken en dus goedkoper zijn als je ze 24/7 aan laat staan.
Uiteraard gaat het ook wel om data-opslag en data-transfer maar dit heeft bij mij een iets lagere prioriteit.
Iets anders wat ik er ook mee van plan was/ben is er ook twee website op te laten draaien.

Een voor mijn eigen website en de ander als "inlog" voor de data-opslag, hiervoor gebruik ik dan ook inderdaad
FreeNas.
[...]

Een server heeft geen (zware) grafische kaart nodig natuurlijk. Het 3D werk wordt allemaal door de client gedaan.
Ah zo, ik dacht dat de Server telkens het werk moest doen en de client het enkel hoefde in te laden zonder grote belasting van het systeem.

• Hydra
Loev schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:35:
Ik heb gisteren Tekkit geïnstalleerd. Wat gaaf zeg! Leuke setup gemaakt met een macerator en een electric oven en die verbonden met pipes. Vanavond beginnen met solar panels. Ik ben opzoek naar een leuke tekkit server. Niet te druk, wil niet in een vol gebouwde wereld spelen. Wie heeft er een suggestie?
Geen suggesties maar ik ga misschien wel mee :) Ben zelf opnieuw begonnen met Technic om Thaumcraft en Mystcraft uit te testen maar daarvan ben ik niet echt onder de indruk. Thaumcraft is een beetje "meh" en Mystcraft is alleen nutting om makkelijk aan wood, ore en glowstone te komen.

• VorCha
SmokingAces schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:19:
[...]

In het kort, ja!
Welke meer mogelijkheden is wel afhankelijk van het OS dat je kiest.

Als je het alleen doet voor het hosten van games dan zou je trouwens ook kunnen kijken naar een VPS. Voordeel is een fixed IP en thuis niet een 24/7 systeem met bijbehorend stroomverbruik.

Ik draai mijn tekkit/minecraft server overigens als virtual op een eigen esx host met 2GB ram. Maar ja, ik speel alleen vooralsnog. Al verwacht ik geen problemen tot en met 3 spelers concurrent

Overigens geen moeite echt voor het samenstellen, dit systeem heb ik voor een ander doel al in een wenslijst staan.

[ Voor 7% gewijzigd door VorCha op 20-09-2012 10:47 ]

• SmokingAces
VorCha schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:46:
[...]

In het kort, ja!
Welke meer mogelijkheden is wel afhankelijk van het OS dat je kiest.

Als je het alleen doet voor het hosten van games dan zou je trouwens ook kunnen kijken naar een VPS. Voordeel is een fixed IP en thuis niet een 24/7 systeem met bijbehorend stroomverbruik.

Ik draai mijn tekkit/minecraft server overigens als virtual op een eigen esx host met 2GB ram. Maar ja, ik speel alleen vooralsnog. Al verwacht ik geen problemen tot en met 3 spelers concurrent

Overigens geen moeite echt voor het samenstellen, dit systeem heb ik voor een ander doel al in een wenslijst staan.
Een Linux Kubuntu zou geschikt hiervoor zijn om er vervolgens een VPS op te gooien??

• VorCha
SmokingAces schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:58:
[...]
Een Linux Kubuntu zou geschikt hiervoor zijn om er vervolgens een VPS op te gooien??
Je haalt nu een aantal begrippen van me door de war.

Met een VPS bedoel ik een virtual private server die je afneemt bij een hosting provider. Mijn vm's draaien op mijn eigen fysieke hosts.

Kubuntu zou kunnen, al ben ik niet zo weg van de openJava oplossing die Ubuntu based distro's gebruiken. En java heb je wel nodig om een minecraft server te draaien.

Maar welke distro's is echt afhankelijk van voorkeur

• SmokingAces
VorCha schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:06:
[...]

Je haalt nu een aantal begrippen van me door de war.

Met een VPS bedoel ik een virtual private server die je afneemt bij een hosting provider. Mijn vm's draaien op mijn eigen fysieke hosts.

Kubuntu zou kunnen, al ben ik niet zo weg van de openJava oplossing die Ubuntu based distro's gebruiken. En java heb je wel nodig om een minecraft server te draaien.

Maar welke distro's is echt afhankelijk van voorkeur
De VPS neem je bij je hosting provider af en daarmee wordt bedoelt dat de server dus gewoon bij de provider staat waardoor je geen server thuis hoeft te hebben of hoe moet ik dat zien??

Ik probeer het wel te snappen alleen ik ben redelijk nieuw in de ICT, zit in de 2e jaar van mijn opleiding ICT en ik doe zelf ook al wel veel onderzoek naar wat wat nou is maar hierover heb ik dus echt geen verstand..
Enkel OS's kan ik zonder enige problemen, alleen de volgende stappen wat betreft servers ben ik gewoon nog niet bekend mee.

Ik hoop dat je me dit kan uitleggen via een PM of iets dergelijks?
Als ik zelf zoek via google kom ik voornamelijk fora tegen waar het enkel dieper en lastiger wordt waardoor ik er uiteindelijk niets meer over te weten kom..

• VorCha
SmokingAces schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:13:
De VPS neem je bij je hosting provider af en daarmee wordt bedoelt dat de server dus gewoon bij de provider staat waardoor je geen server thuis hoeft te hebben of hoe moet ik dat zien??
Juist, dat is wat ik eronder versta.
Ik probeer het wel te snappen alleen ik ben redelijk nieuw in de ICT, zit in de 2e jaar van mijn opleiding ICT en ik doe zelf ook al wel veel onderzoek naar wat wat nou is maar hierover heb ik dus echt geen verstand..
Enkel OS's kan ik zonder enige problemen, alleen de volgende stappen wat betreft servers ben ik gewoon nog niet bekend mee.
Dat neem ik je in ieder geval niet kwalijk, wel je opleiding (zeg ik als autodidact)
Ik hoop dat je me dit kan uitleggen via een PM of iets dergelijks?
PM is verstuurd :w
Als ik zelf zoek via google kom ik voornamelijk fora tegen waar het enkel dieper en lastiger wordt waardoor ik er uiteindelijk niets meer over te weten kom..
Google moet je soms zien als een Orakel, het is niet altijd direct begrijpelijk wat eruit komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Gisteren verder gegaan met Tekkit en nieuw huis gebouwd die altijd weer te klein voor alle machine en pipes. Iets beter nadenken over een betere lay-out. :) De eerst 3 solar panels gemaakt van de 10 die ik in gedachte heb. Daarna volgen nog windturbines.

Ik heb ze verbonden met tin cable, als ik over de kabel loop gebeurt er niks. Wanneer ik echter tin cable van de batbox naar de machines leg krijg ik wel schokken. Komt dit door de hogere voltage die uit de batbox komt? Zo ja, dan kan ik een mooie beveiliging aanleggen rond mijn huis :)

Vanavond wil ik beginnen met bouwen van een query.

[ Voor 4% gewijzigd door Loev op 21-09-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Loev schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:43:
Gisteren verder gegaan met Tekkit en nieuw huis gebouwd die altijd weer te klein voor alle machine en pipes. Iets beter nadenken over een betere lay-out. :) De eerst 3 solar panels gemaakt van de 10 die ik in gedachte heb. Daarna volgen nog windturbines.

Ik heb ze verbonden met tin cable, als ik over de kabel loop gebeurt er niks. Wanneer ik echter tin cable van de batbox naar de machines leg krijg ik wel schokken. Komt dit door de hogere voltage die uit de batbox komt? Zo ja, dan kan ik een mooie beveiliging aanleggen rond mijn huis :)

Vanavond wil ik beginnen met bouwen van een query.
Je kan beter copper insulated cable gebruiken voor het aanleggen van kabels van batbox naar machines ;). Die kunnen iets meer voltage aan dan tin cable. Tin van je solar panels/windmills naar je batbox is wel prima door de lagere voltage.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerry op 21-09-2012 13:12 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Tin cables kunnen maximaal 5 EU (=5 solar panels) aan. Je batbox stuurt max 32 EU naar buiten, dus als je meer solar panels aansluit, gaat er van batbox naar machines meer dan 5 EU door, en smelten je tin cables ;-)

Insulated copper cable gebruik je het beste van batbox naar machine, echter elke 5 copper cables verlies je 1 EU (bij 4 nog helemaal niks). Dus je batbox zo dicht mogelijk bij je machines zetten. Moet je een grotere afstand overbruggen kan je na 4 copper cables nog een batbox plaatsen, en dan weer 4 copper cables etc.

(Met glass fibre cable verlies je niks, maar da's ontzettend duur om te maken (1 diamant per 6 stuks kabel)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Blitzdoctor schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:44:
Tin cables kunnen maximaal 5 EU (=5 solar panels) aan.
Dat klopt niet. Een tin cable kan een ongelimiteerd aantal solar panels aan. Solar panels sturen pakketjes uit van 1EU, 1 per tick en een tin cable kan pakketjes van maximaal 5EU aan, maar het aantal van die pakketjes is oneindig.

Een batbox stuurt pakketjes van 32 EU uit, en een tin cable kan die sowieso niet aan. Het is ook niet mogelijk dat een tin cable uit een batbox je schokken geeft, die tin cable overleeft het niet. Ik vermoed dus eerder dat 'ie perongeluk een andere soort cable gebruikt heeft.
(Met glass fibre cable verlies je niks, maar da's ontzettend duur om te maken (1 diamant per 6 stuks kabel)).
1 EU per 40 blocks, zelfde als tin cable.

[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 21-09-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ben in een raster een idee voor fontein aan het opzetten >< wat is het nog lastig om dat goed te doen zeg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H2k4h.png

de opzet zoals ik hem nu heb

[ Voor 28% gewijzigd door corset op 21-09-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Hydra schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:02:
[...]

Dat klopt niet. Een tin cable kan een ongelimiteerd aantal solar panels aan. Solar panels sturen pakketjes uit van 1EU, 1 per tick en een tin cable kan pakketjes van maximaal 5EU aan, maar het aantal van die pakketjes is oneindig.

Een batbox stuurt pakketjes van 32 EU uit, en een tin cable kan die sowieso niet aan. Het is ook niet mogelijk dat een tin cable uit een batbox je schokken geeft, die tin cable overleeft het niet. Ik vermoed dus eerder dat 'ie perongeluk een andere soort cable gebruikt heeft.
Technic wiki is niet al te eenduidig hierover, aan de ene kant staat er:
they can only tolerate up to 5 EU per packet.
en iets verder staat er
Each individual panel is only capable of 1 EU/t, allowing the player to connect up to five panels on one Tin Cable with barely any power loss. However, once the player starts to condense their solar panels down into Solar Arrays, it is strongly recommended to upgrade to Copper Cable or better at the earliest convenience.
Beetje verwarrend.
Nou ja, beter te veilig dan dat de boel ontploft :P

En idd, glass fibre verliest 1 eu per 40 blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Blitzdoctor schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:31:
[...]

[...]

en iets verder staat er

[...]

Beetje verwarrend.
Nou ja, beter te veilig dan dat de boel ontploft :P

En idd, glass fibre verliest 1 eu per 40 blokjes.
Solar Panels en Solar Arrays zijn 2 verschillende items.
Solar panels kan je zoveel als je wilt hangen aan tin cables.
Solar arrays zijn samengepakte solar panels (8 per solar array) en geven meer EU/t af.
Kortom wanneer je solar arrays gaat gebruiken, moet je je tin cables gaan vervangen :).

[ Voor 12% gewijzigd door Jerry op 21-09-2012 16:41 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Blitzdoctor schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:31:
Nee, maar het forum wel. Trust me, ik heb gelijk ;)

En je moet absoluut geen copper cables gebruiken met gewone solar panels, dan ben je na 5 stapjes al je EU kwijt. Die fout maakte ik ook in 't begin door te denken dat zoals IRL gold cables wel beter zouden zijn dan copper.

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 21-09-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 100% gewijzigd door Cloud op 24-09-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
romeine stijl?

Heel uniek, heel mooi? Sinds wanneer?

Bad Spam is bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
*laat ook maar*

offtopic:
@Hieronder: Had ik al gemaakt. Maar dit bericht had ik ook al geschreven. Beetje dom om hem alsnog te posten.

[ Voor 175% gewijzigd door D4NG3R op 21-09-2012 18:45 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik was nogal niet onder de indruk, beetje jammer van die spam.
D4NG3R schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:40:
Kap eens met spammen. Ik heb je al eerder gezegd dat dit soort onzin niet in het topic hoort.
Als je dan toch zo graag je server wil adverteren zorg dan voor een net stukje tekst in de stijl van de TS, dan wil ik je daar wel bij zetten. CAPS LOCK maakt je tekst eerder irritant als aantrekkelijk.
Gewoon een TR.

[ Voor 80% gewijzigd door Hydra op 21-09-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Kan je dergelijke post zoals die saliox niet reporten?

Ontopic,

Jezus wat is minecraft een vet spel zeg, 3 nachtjes de xbox versie gesplitscreend en toen maar de PC-versie gekocht.
Nu aan het coopen met diezelfde maat, maar nu met de perks van de pc versie :D
Niet te overzien wat er allemaal kan en dan heb ik het nog niet eens over mods.

Vette shit is vet :D

Niet gedacht dat zoiets basaal, simpel en grafisch weerzinwekkend (lijkt een soort van artefacts te hebben, als in dat ik o.a. in een soort van raster/matrix vorm de randen van alle blokjes zie als een soort van underlay:( (tegenovergestelde van overlay bedoel ik)

[ Voor 84% gewijzigd door eL_Jay op 21-09-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
eL_Jay schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:44:
Heb al een topicreport gemaakt.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:27

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

eL_Jay schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:44:

Ontopic,

Jezus wat is minecraft een vet spel zeg, 3 nachtjes de xbox versie gesplitscreend en toen maar de PC-versie gekocht.
Nu aan het coopen met diezelfde maat, maar nu met de perks van de pc versie :D
Niet te overzien wat er allemaal kan en dan heb ik het nog niet eens over mods.

Vette shit is vet :D

Niet gedacht dat zoiets basaal, simpel en grafisch weerzinwekkend (lijkt een soort van artefacts te hebben, als in dat ik o.a. in een soort van raster/matrix vorm de randen van alle blokjes zie als een soort van underlay:( (tegenovergestelde van overlay bedoel ik)
Als je altijd een blokjesraster ziet: anti-aliasing uitzetten in je videodrivers.

Sys Specs

• eL_Jay
Danfoss schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 12:17:
[...]

Als je altijd een blokjesraster ziet: anti-aliasing uitzetten in je videodrivers.
Dank voor de tip :D

BTW nog iemand tips met betrekking tot texture packs (of voegt dat nauwelijks iets toe?)

• D4NG3R
  • Nu online
Texturepacks zijn geheel persoonlijk. Ik gebruik zelf veel deze: http://www.planetminecraft.com/texture_pack/ocd-pack/

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:57

Wildfire

Joy to the world!

eL_Jay schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:27:
[...]

Dank voor de tip :D

BTW nog iemand tips met betrekking tot texture packs (of voegt dat nauwelijks iets toe?)
Zoals de medetweaker hierboven al zei, puur persoonlijk. Ik vind het er wel mooier op worden, zeker als je een HD texturepack pakt (moet je wel eerst Minecraft patchen om die HD aan te kunnen). Zelf ben ik fan van het JohnSmith texture pack.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• zoepersooi
  • Laatst online: 28-09 20:25
Ikzelf gebruik soartex fanver,
Wil je een HD text. pack gebriuken dan moet je MC eerst patchen met MCpatcher.

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• Jerry

Jerry

Who?

Supsooi schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 18:06:
Ikzelf gebruik soartex fanver,
Wil je een HD text. pack gebriuken dan moet je MC eerst patchen met MCpatcher.
Of OptiFine gebruiken :).

[ Voor 18% gewijzigd door Jerry op 22-09-2012 18:27 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Dank voor de reacties, ga er van het weekend mee aan de slag :)
Daarnaast vroeg ik me af of er een handige (android) app is die met name recepturen goed weergeeft.
(map vergroten/zoomfunctie lukt me echt niet:S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:40
eL_Jay schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:29:
Dank voor de reacties, ga er van het weekend mee aan de slag :)
Daarnaast vroeg ik me af of er een handige (android) app is die met name recepturen goed weergeeft.
(map vergroten/zoomfunctie lukt me echt niet:S)
Voor zowat overal zijn mods voor. Je zou eens op het forum kunnen kijken, wat de populaire mods zijn en of ze ook voor jou interessant zijn.

Qua recepten zou je eens kunnen kijken naar NEI - Not Enough Items (http://www.minecraftforum...32-smp-chickenbones-mods/). Zeker als je toch al van plan bent om andere mods te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Volgens mij wil ie een app om naar recepten te spieken tijdens het spelen.

Ik speel niet fullscreen, dus ik positioneer mijn browser zo achter mijn minecraftscherm dat ik recepten kan zien die ik op dat moment nodig heb (vooral met technic pack erg handig, zoveel recepten als er zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Blitzdoctor schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:56:
Volgens mij wil ie een app om naar recepten te spieken tijdens het spelen.
Dat doet Not Enough Items ook: waarom zou je dan een app willen? Heb je wel eens geprobeerd? NEI zit daar in (zover ik weet). Erg handig imho.

[ Voor 8% gewijzigd door _H_G_ op 24-09-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
NEI geeft geen enkel recept, alleen een lijstje met de items in het spel. groot verschil.

Mijn bovenstaande plaatje uitgewerkt, is echt een groot gebouw geworden uit alleen maar Basalt (Tekkit), er zijn vele bergen voor gesneuveld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
lanerios schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:26:
NEI geeft geen enkel recept, alleen een lijstje met de items in het spel. groot verschil.
Heb je de link uberhaupt wel geopend en gekeken? Als dat geen recepten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
aah, ze hebben een recipe mode erin gezet, ow well

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
lanerios schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:44:
aah, ze hebben een recipe mode erin gezet, ow well
Nee, als je had gelezen, dan had je zelf ook kunnen zien dat recepten er altijd hebben ingezeten. Waar jij naar refereert is Too Many Items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

M.b.t. de spam eerder in het topic; bedankt voor de vele TR's en jullie krijgen pluspunten voor het feit dat jullie het verder negeerden d:)b

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Dank voor de reacties, maar ik bedoel dus inderdaad een app op de telefoon zodat ik tijdens het gamen mijn screen niet hoef te verkleinen (en er beter in blijf zitten). Daarnaast wil ik in mijn eerst survival coop nog geen mods/cheats gebruiken. Ik dacht dat je in vanilla MC ook de map kon "vergroten" door a.h.w. uit te zoomen. Dit lukt mij echter niet met de informatie die ik op internet gevonden heb. Dus als iemand mij kan vertellen hoe je het zichtbare gebied op de map kan vergroten in vanilla dan hoor ik het graag. is pas vanaf volgende patch, excuses

[ Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 24-09-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

_H_G_ schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:23:
[...]

Dat doet Not Enough Items ook: waarom zou je dan een app willen? Heb je wel eens geprobeerd? NEI zit daar in (zover ik weet). Erg handig imho.
Dat was mij niet bekend. Zal er eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Vraagje over Tekkit. Ik heb nu 40 solar panels aangesloten op mijn MFE, dit is te weinig om genoeg energie op te sparen zodat de machines s'nachts kunnen doordraaien. Ik ben nu opzoek naar alternatieve energie, ik heb vulkanen geprobeerd maar alles is binnen een dag opgepompt :-( Doe ik iets fout? Kan ik de levensduur verlengen of kan ik zelf iets bouwen dat gebruikt maakt van lava en veel lang meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Als je het niet erg vind de wat eenvoudigere (EE) weg te nemen: Een Energy Condenser met een Energy Collector bovenop. Daarmee Lava Cells maken. De lava cells naar een hele berg geothermal generators pompen. En daar de energie van opslaan. Dat heb ik op mijn server draaien :P. Zit nu op m'n werk maar straks kan ik evt. wel een screenshot plaatsen van wat ik bedoel.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Loev schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:04:
Doe ik iets fout? Kan ik de levensduur verlengen of kan ik zelf iets bouwen dat gebruikt maakt van lava en veel lang meegaat?
Heb je het eerst in tanks gepompt? En als het lavameer ondiep is, dan zal er inderdaad niet veel uitkomen.

En misschien die 40 solar panels omzetten naar een array?
Comgenie schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:35:
Als je het niet erg vind de wat eenvoudigere (EE) weg te nemen: Een Energy Condenser met een Energy Collector bovenop.
Maak dan gelijk een vol-automatische reactor of twee. Dan heb je tenminste nog een beetje uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Loev schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:04:
Vraagje over Tekkit. Ik heb nu 40 solar panels aangesloten op mijn MFE, dit is te weinig om genoeg energie op te sparen zodat de machines s'nachts kunnen doordraaien. Ik ben nu opzoek naar alternatieve energie, ik heb vulkanen geprobeerd maar alles is binnen een dag opgepompt :-( Doe ik iets fout? Kan ik de levensduur verlengen of kan ik zelf iets bouwen dat gebruikt maakt van lava en veel lang meegaat?
Je hebt flinke lava lakes nodig voor een goeie geothermal setup. Ik pomp vanuit lava lakes (rond niveau 10 rond m'n base) lava naar boven naar tanks waarna het verder gebruikt wordt. Een enkele vulkaan heeft relatief weinig lava.
Als je het niet erg vind de wat eenvoudigere (EE) weg te nemen: Een Energy Condenser met een Energy Collector bovenop. Daarmee Lava Cells maken. De lava cells naar een hele berg geothermal generators pompen. En daar de energie van opslaan. Dat heb ik op mijn server draaien :P. Zit nu op m'n werk maar straks kan ik evt. wel een screenshot plaatsen van wat ik bedoel.
Da's gewoon 'cheaten', je genereert out of thin air energie. Kun je beter in de Nether lava oppompen en daar cells van maken. Dat is pretty much unlimited.

[ Voor 43% gewijzigd door Hydra op 01-10-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Ik begrijp wat je bedoeld ;) Niet mijn gewenste oplossing, net wat Hydra zegt. Het is een beetje cheaten :P
_H_G_ schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:03:
[...]

Heb je het eerst in tanks gepompt? En als het lavameer ondiep is, dan zal er inderdaad niet veel uitkomen.

En misschien die 40 solar panels omzetten naar een array?

[...]

Maak dan gelijk een vol-automatische reactor of twee. Dan heb je tenminste nog een beetje uitdaging.
Omzetten naar een array heb ik niet aan gedacht. Zal er eens naar kijken :) Misschien moet ik maar een kerncentrale bouwen. Ook spannend :)
Hydra schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:12:
[...]

Je hebt flinke lava lakes nodig voor een goeie geothermal setup. Ik pomp vanuit lava lakes (rond niveau 10 rond m'n base) lava naar boven naar tanks waarna het verder gebruikt wordt. Een enkele vulkaan heeft relatief weinig lava.
Dus het ligt niet aan mij :) Weer iets geleerd. Voortaan vulkanen links laten liggen.

[ Voor 47% gewijzigd door Loev op 01-10-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 19:56

Austin

Uit een boek

Sinds een aantal dagen ook aan het experimenteren met tekkit.
Heb 2 werelden eentje netjes alles zelf doen en een voor experimenteren met creative.
Gisteren setup gemaakt m.b.v. railcraft voor het legen van storagecarts alleen lijken de wooden pipes niet te reageren op de filter functie meer mensen die hier last van hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Loev schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:41:
Omzetten naar een array heb ik niet aan gedacht. Zal er eens naar kijken :) Misschien moet ik maar een kerncentrale bouwen. Ook spannend :)
Helaas kan je een reactor gewoon uitzetten met een schakelaar. Anders was het een stuk spannender ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Loev schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:41:
Dus het ligt niet aan mij :) Weer iets geleerd. Voortaan vulkanen links laten liggen.
Er zit op dit moment volgens mij sowieso een foutje in hoe vulkanen spawnen. De kolom lava loopt in het midden van een kolom basalt naar beneden naar een laval-lake, maar die basalt-muur loopt gewoon door waardoor je pomp sowieso niet de lava in die lava-lake op kan pompen, alleen maar de lava in dat 1x1x64 (ofzo) gat naar beneden.

Je kunt dus beter gewoon zelf naar beneden graven en dan lava opzoeken. Je hebt er wel veel van nodig en het gaat sowieso opraken, da's altijd een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 19:15

Tornado1.0

Work in progress

Nice :D maar de titel zegt dat ze de al het coolste kantoor hebben, en in het artikel staat dat ze een goede kans hebben om te winnen? :S wat is het nou?

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0ukn0w
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01-2022

y0ukn0w

aka Jay

Ben zoekende naar een goede tekkit server. Iemand tips? Eentje waar jatten niet de norm is en ook geen honderden spelers.

Zag in de openings post Craftbox staan, zal die eens proberen.

MHW: Jay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

Craftbox is voor zover ik weet een "normale" minecraft server en geen tekkit server
Edit ze hebben wel een tekkit server :)

[ Voor 19% gewijzigd door Austin op 03-10-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0ukn0w
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01-2022

y0ukn0w

aka Jay

Austin schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:18:
Craftbox is voor zover ik weet een "normale" minecraft server en geen tekkit server
Hebben sinds kort ook een tekkit server: http://craftbox.nl/pages/tekkit

MHW: Jay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

Dat had ik nog niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik wil textures voor de 360 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online
Het zou wel grappig zijn als je op de 360 gewoon custom textures kan gebruiken (Niet hoger als de standaard resolutie though). USB stickje inpluggen met de zipfile en klaar is kees? Moet niet heel moeilijk zijn om toe te voegen lijkt mij :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21
Ik heb vandaag snapshot 12w40a gedownload, maar als je aan het mijnen/slaan bent dan gaan er random blokken kapot! Just a heads up. ;)

En het licht lijkt meer "bugged" dan ooit (dus meer pikzwarte plekken die pas normaal worden als je een blok/fakkel plaatst).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Hoera mijn nuclear reactor is klaar in Tekkit :) Heb als test er 3 uranium cells ingestopt met cooling zooi. Wanneer ik de kabel meet die uit de reactor komt dan zie ik dat er 0 eu uitkomt. Wat doe ik fout?

[ Voor 10% gewijzigd door Loev op 05-10-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hey ik ga toch maar op de pc weer verder met tekkit ipv minecraft op de pc. Dit omdat ik bang ben dat ik minecraft vanilla te beperkt ga vinden als je eenmaal tekkit gewend bent.

Nu heb ik alleen mijn 6950 videokaart een paar maanden terug verkocht voor een aardig bedrag en had gedacht dat mijn onboard prima tekkit zou draaien. Ik heb toch een aardig lage framerate dus wil er toch een videokaartje in zetten.

Kom ik met zo'n 7750 voor 110 euro goed weg of zijn er andere kaarten die ik beter voor tekkit kan kopen voor niet al te weinig? Ik heb verder 8GB geheugen en een Phenom 4 op 3,2GHZ. Ook heb ik een SSD schijft dus qua dat zal het verder wel goed zitten.

Wat adviseren jullie? Ik snap dat een 7990 nu de beste keuze is maar ik wil dus echt alleen een kaartje voor tekkit halen en niet teveel uitgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
boeit allemaal niet kbloem :p groot deel van Minecraft = processor powered. Java blijft een ruk systeem >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel al een tijdje minecraft maar nog nooit hier gereageerd :P Sinds kort begonnen met Tekkit, en wat is dat vet! Waar je bij de normale Minecraft wel zon beetje klaar bent als je diamonds hebt en zo, ben je hier pas net begonnen.

Gisteren dus op zoek geweest naar een leuke server. Eerst kwam ik op een volgebouwde server waar je minimaal een 2000 blokjes moest lopen voor een enkel boompje. Ook zag je overal gegriefde huizen. Dat was dus niet wat. Toen had ik op advies van een vriend een andere server geprobeerd. Goede timing, want een week geleden was hun server gecrasht en zijn ze een nieuwe map begonnen. Ook zijn er op het drukste punt maar 20 spelers. Ze hebben daar dus ook gelukkig een anti grief plugin. Dus ik ben daar maar begonnen.

Ik heb nu mijn eerste elektrische dingetjes, maar hoe werkt die transmutation table? Ik wilde een diamond veranderen in ijzer, maar er kwam niets te staan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
lanerios schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:49:
boeit allemaal niet kbloem :p groot deel van Minecraft = processor powered. Java blijft een ruk systeem >_<
Ik heb inmiddels voor 100 eurootjes een 550Ti op de kop getikt.. Draait weer als een zonnetje...

Daarnaast heb ik wel een hele vette seed gevonden...

www.themodelindex.com/tekkit/2012-10-05_15.24.29.png
www.themodelindex.com/tekkit/2012-10-05_15.24.40.png
www.themodelindex.com/tekkit/2012-10-05_15.25.09.png
www.themodelindex.com/tekkit/2012-10-05_15.25.25.png
www.themodelindex.com/tekkit/2012-10-05_15.25.45.png

Resize je plaatjes aub want ze zijn zowel in resolutie als de bestandsgrootte te groot.

[ Voor 18% gewijzigd door psychoclown op 08-10-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Welke skin gebruik jij? Ziet er wel goed uit :)
Het is voor mij ondertussen weeral heel wat maanden geleden dat ik nogeens gespeeld heb, misschien binnenkort nog maar eens Minecraft opstarten.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Hoe krijg je een texture pack aan de praat?
Ik heb ze in de de juiste map staan, ze staan gewoon in mijn texture pack menu maar daar kan ik ze niet selecteren:S

MC patcher eroverheen en het werkt als een trein

[ Voor 15% gewijzigd door eL_Jay op 08-10-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Antwoord boeit ook niet echt.. Wat moet ie hiermee? Maar: Het zou toch goed moeten draaien op dat systeem.

Hebben we het nu over Technic of Tekkit? Java al gedeïnstalleerd en de laatste versie geïnstalleerd? geheugentoewijzing van java aangepast? En je processorgebruik kan je zelf ook meten. Als dat 100% is, dan lijkt me toch iets mis met je installatie/configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
De nuclear reactor werkt :) UNLIMITED POWERRRR! :P Ik was een stukje kabel vergeten tussen de HV transformer en de MV transformer |:( Heel vervelend dat dan de hele kabel, dus ook tussen de reactor en de HV transformer op 0 eu staat.
Rotary Macerator en Induction Furnace gemaakt, wat een idiote snelheden :P Nu kijken wat ik ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dat is gewoon niet zo. Er wordt gewoon gebruik gemaakt van OpenGL, dus het 3D werk is gewoon voor de GPU. Het 'probleem' met voxel games als Minecraft is gewoon dat er HEEL veel polygonen getekend moeten worden. Kwa graphics mag het niet veel lijken maar je 3D kaart heeft het er behoorlijk druk mee.

Ik heb een paar jaar terug een 3D mapviewer gemaakt voor Minecraft en kwam er toen ook achter dat een beetje slim cullen wel een must was om een beetje een fatsoenlijke viewrange te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
_H_G_ schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:08:
[...]

Antwoord boeit ook niet echt.. Wat moet ie hiermee? Maar: Het zou toch goed moeten draaien op dat systeem.

Hebben we het nu over Technic of Tekkit? Java al gedeïnstalleerd en de laatste versie geïnstalleerd? geheugentoewijzing van java aangepast? En je processorgebruik kan je zelf ook meten. Als dat 100% is, dan lijkt me toch iets mis met je installatie/configuratie.
Hydra schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:07:
[...]

Dat is gewoon niet zo. Er wordt gewoon gebruik gemaakt van OpenGL, dus het 3D werk is gewoon voor de GPU. Het 'probleem' met voxel games als Minecraft is gewoon dat er HEEL veel polygonen getekend moeten worden. Kwa graphics mag het niet veel lijken maar je 3D kaart heeft het er behoorlijk druk mee.

Ik heb een paar jaar terug een 3D mapviewer gemaakt voor Minecraft en kwam er toen ook achter dat een beetje slim cullen wel een must was om een beetje een fatsoenlijke viewrange te krijgen.
Nou ik heb inmiddels een Geforce 550Ti op de kop getik en de game draait nu weer als een zonnetje. Het is inderdaad een stukje opengl en nog wat andere zaken welke toch echt voor rekening van de GPU komen. Ik had een lage framerate en die is nu weg...

Maar ik speel dus tekkit en daar kan ik wel kiezen voor Technik volgens mij....

Ik gebruikte in deze screenshots de texturepack van Soartex. Nu speel ik even met Sphax. Ik ga denk ik wel weer terug naar Soartex....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
kbloem schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:17:
Maar ik speel dus tekkit en daar kan ik wel kiezen voor Technik volgens mij....
Ik denk dat de verwarring vooral het server vs standalone gebeuren is. Tekkit wordt meestal gebruikt voor een server, de 'single player' variant daarvan is Technik. Maar ik gebruik zelf ook single-player Tekkit omdat ik niet wil 'wennen' aan mods die in MP niet beschikbaar zijn voor het geval dat ik ooit online ga spelen.

Minecraft servers doen niks met OpenGL, daar draait het volledig op CPU en geheugen en door de manier waarop MC werkt heb je daar best veel van nodig. Java is daar geen factor in. Sterker nog, Java is heel erg goed voor dat soort server-side werk aangezien Java lang-draaiende processen blijft optimaliseren. "Java is traag" is sowieso onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hydra schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:22:
[...]

Ik denk dat de verwarring vooral het server vs standalone gebeuren is. Tekkit wordt meestal gebruikt voor een server, de 'single player' variant daarvan is Technik. Maar ik gebruik zelf ook single-player Tekkit omdat ik niet wil 'wennen' aan mods die in MP niet beschikbaar zijn voor het geval dat ik ooit online ga spelen.
Ok, ik speel in elk geval single player. Ben best een control freak en zou gek worden als iemand iets in "mijn" wereldje doet waar ik niet niet mee eens ben :)

Maar goed, die seed dit ik heb is echt goed qua grondstoffen en als je oorlog wilt voeren. Er zit daar een enorme grot met een hele vette ondergrondse ravijn met legio aan grondstoffen in het blote oog alleen moeten er drie of vier monster spawners zitten want ik ben al een keer of drie vier dood gegaan met het halen van grondstoffen....

Ik vind zo'n open stuk gras tussen de bergen ook altijd fijn om te bouwen. Er zit ook heel veel klei in de buurt voor goede bakstenen gebouwen of een vulkaan als je het in het zwart wilt bouwn... Rubber zit ook op loopafstand dus dat is ook wel prettig. Kippen en schapen ook in overvloed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie zoekt er nog een maatje om minecraft/tekkit mee te doen?
Geen zin in een drukke server.. gewoon groepje van 5 ofsoo?

Ik wil me graag aansluiten bij die personen! PM als je wat weet :) thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie zoekt er nog een maatje om minecraft/tekkit mee te doen?
Geen zin in een drukke server.. gewoon groepje van 5 ofsoo?

Ik wil me graag aansluiten bij die personen! PM als je wat weet :) thnx! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoihoi allemaal,

Ik zit met een klein vraagje m.b.t. mijn technic ssp wereld, ik heb hier een systeem opgezet waar ik in de nether lava oppomp, in buckets prop en via een ender chest in the overworld weer in een geothermak generator gebruik.
Dit werkt goed maar nu is het probleem dat zelfs met een world anchor en teleport tether the nether niet geladen blijft. Iemand enig idee hoe dit wel te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In SSP kan je geen twee werelden tegelijk laden :)
Pagina: 1 ... 23 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers