Je kan bijna hetzelfde bereiken met een filler, een obsidium pipe en wat creativiteit.. meer zeg ik niet :-)Hydra schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:33:
Vind het jammer dat die forestry mod niet in Tekkit zit, lijkt me een erg leuke uitbreiding en bovendien heb ik een hekel aan iedere keer hout moeten hakken.
Ik zat te overwegen om het met ComputerCraft te doen. Een houthakrobotDrFlash schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:05:
Je kan bijna hetzelfde bereiken met een filler, een obsidium pipe en wat creativiteit.. meer zeg ik niet :-)
https://niels.nu
Red power is ook een mogelijkheidHydra schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:14:
[...]
Ik zat te overwegen om het met ComputerCraft te doen. Een houthakrobotOp jijpijp zijn wel voorbeelden te vinden.
Gisteren weer een eindje opgeschoten. Mijn huis staat op een berg dus ik heb even een trap gemaakt, zodat ik niet meer elke tree hoef te springen.

Daarna nog een Nether portal gemaakt om makkelijk aan lava te kunnen komen... Dat was iets moeilijker dan ik dacht. Ik spawnde namelijk zo hoog dat het bijna een kwartier duurde voordat ik beneden was

Ik denk dat ik maar even een pomp installeer (de pijp daarvan gaat vanzelf naar beneden) en dan wat capsules vul met lava. Als ik deze dan in een netherchest stop, heb ik ze overal tot mijn beschikking
Ook heb ik wat werk verricht aan mijn quarry met biogas engines. Ik moet zeggen dat ik al meer met Forestry heb gedaan dan mijn vorige playthrough

Gedetailleerd (links):

Van links naar rechts
- Bog Earth productie met een raintank
- Waterpomp
- Carpenter
- Fermenter
Gedetailleerd (rechts):

Van links naar rechts
- Thermionic Fabricator
- Centrifuge
- Biogas Engines (big tank with green stuff in the back - biomass)
- Quarry
Ik heb ieder geval mijn peat farm werkende dus de peat kan ik gebruiken voor de farms die ik ga aanleggen. Alle soorten moeten er straks komen uiteraard
Farms (moet nog wat aan geautomatiseerd worden):

Nadeel van de meeste redpower setups is dat ze afhankelijk zijn van bonemeal. Ik wil een 'natuurlijke' farm, waar bomen zelf groeien. Anders moet ik bonemeals gaan energy-exchangen en dat vind ik persoonlijk valsspelenJerry schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:21:
Red power is ook een mogelijkheid. Genoeg opties inderdaad.
Ik ga overigens zelf maar eens proberen om Forestry + IC + BC + CC te installeren, moet dan alleen waarschijnlijk wel overnieuw beginnen. Biomass produceren als fuel voor BC engines lijkt me een leuke setup voor het genereren van veel power zonder dat je steeds lava pompen moet verplaatsen.
Dat klopt, redpower setups hebben bonemeal nodig. Dat zou geen probleem zijn als je een skeleton spawner zou hebbenHydra schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:47:
[...]
Nadeel van de meeste redpower setups is dat ze afhankelijk zijn van bonemeal. Ik wil een 'natuurlijke' farm, waar bomen zelf groeien. Anders moet ik bonemeals gaan energy-exchangen en dat vind ik persoonlijk valsspelen
CoolIk ga overigens zelf maar eens proberen om Forestry + IC + BC + CC te installeren, moet dan alleen waarschijnlijk wel overnieuw beginnen. Biomass produceren als fuel voor BC engines lijkt me een leuke setup voor het genereren van veel power zonder dat je steeds lava pompen moet verplaatsen.
Aan de andere kant, je hebt een stuk meer geleerd van de vorige keer dat je gespeeld hebt. Dus kan je weer efficiënter in de nieuwe wereld aan de gang
I know, maar die heb ik nu eenmaal helaas nietJerry schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:19:
Dat klopt, redpower setups hebben bonemeal nodig. Dat zou geen probleem zijn als je een skeleton spawner zou hebben.
Kun je die tegenwoordig verplaatsen trouwens? Want volgens mij zit er sowieso weinig meer in de buurt van m'n base en als een chunk niet geladen is werken spawners ook niet.
Maargoed: ComputerCraft gebaseerde tree harvesters kunnen gewoon op basis van normale groei werken.
Klopt. Ik zit nog wel in dubio over EE. De energy condenser is erg handig om bouwmateriaal om te zetten van de ene naar de andere soort, maar aan de andere kant is al je cobble daarin droppen voor gratis spullen weer gewoon cheaten.Cool. Overnieuw beginnen kom je denk ik niet onderuit, want er zitten teveel verschillen tussen de block ID's (tekkit heeft waarschijnlijk de ID's heel anders staan dan de standaard mods).
Aan de andere kant, je hebt een stuk meer geleerd van de vorige keer dat je gespeeld hebt. Dus kan je weer efficiënter in de nieuwe wereld aan de gang.
Helaas niet. De enige manier om ze te verplaatsen is met een Portal gun van de portal gun mod.Hydra schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:26:
[...]
I know, maar die heb ik nu eenmaal helaas niet
Kun je die tegenwoordig verplaatsen trouwens? Want volgens mij zit er sowieso weinig meer in de buurt van m'n base en als een chunk niet geladen is werken spawners ook niet.
Maargoed: ComputerCraft gebaseerde tree harvesters kunnen gewoon op basis van normale groei werken.
Je kan wel een chunk loader maken (of een Teleport Tether zoals het heet). Dan blijft de chunk in je geheugen staan. Dit is erg handig voor quarries, want die gaan niet verder als de chunk niet geladen is.
Ik moet binnenkort ook maar wat rommelen met Computercraft
Het omzetten mis ik ook het meeste, maar aan de andere kant als ik eenmaal mijn sorteerruimte op orde heb en induction furnaces/macerators/etc heb dan is het omzetten ook zo gebeurdKlopt. Ik zit nog wel in dubio over EE. De energy condenser is erg handig om bouwmateriaal om te zetten van de ene naar de andere soort, maar aan de andere kant is al je cobble daarin droppen voor gratis spullen weer gewoon cheaten.
Het is erg grappig. Je kunt een mining turtle (robotje) zo programmeren dat 'ie in een bepaald patroon zoekt naar hout en dat kapt. En dan kun je ook nog datzelfde ding nieuwe saplings laten planten. Gecombineerd met RP2 kan je dat volledig automatiseren.Jerry schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:32:
Helaas niet. De enige manier om ze te verplaatsen is met een Portal gun van de portal gun mod.
Je kan wel een chunk loader maken (of een Teleport Tether zoals het heet). Dan blijft de chunk in je geheugen staan. Dit is erg handig voor quarries, want die gaan niet verder als de chunk niet geladen is.
Ik moet binnenkort ook maar wat rommelen met Computercraft.
Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen.Een enkele rotary macerator / inducion furnace zou genoeg moeten zijn om alles wat van een quarry komt te verwerken.Het omzetten mis ik ook het meeste, maar aan de andere kant als ik eenmaal mijn sorteerruimte op orde heb en induction furnaces/macerators/etc heb dan is het omzetten ook zo gebeurd.
Verwijderd
Spam is iets waar we niet op zitten te wachten.
[ Voor 94% gewijzigd door psychoclown op 08-09-2012 09:19 ]
En dan nog tig recyclers voor al de cobble/sand/dirtHydra schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:51:
[...]
Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen.Een enkele rotary macerator / inducion furnace zou genoeg moeten zijn om alles wat van een quarry komt te verwerken.
Straks maar even de Nether ingaan om blaze rods te verzamelen. Eerst een jetpack maken, zodat ik me makkelijk kan verplaatsen. Dan een pomp installeren en een supply produceren (lava capsules), zodat ik niet weer naar beneden hoef te lopen. Daarna maar eens beginnen aan mijn sorteerruimte
Dit is een gemiddelde wereld van mij, hoe ik vanilla Minecraft speel er waar dus dingen "missen" of problemen zijn.
En gezien de recente "discussie" over het wel/niet gebruilken van mods hier mijn ervaring van een gemiddelde spelwereld van mij waarbij ik meteen mijn "problemen" zet die dus sommige mods vast en zeker opvullen (voorlopig heb ik nog nooit mods gebruikt).
! Let op !
- Met huis en base bedoel ik hetzelfde!
- Bij "probleem" moet je het niet te zwaar opnemen!
- Dit is enkel hoe ik het spel ervaar!
- Pre World Generating - Doel: Idee/ inspiratie hebben om weer te spelen!
Meestal begin ik weer met spelen als ik ergens inspiratie vandaan gehaald heb, bijv van youtube filmpje of een leuke seed met iets bijzonders (double village, extreme hills. etc). En bijna altijd betekent dit weer een nieuwe wereld.
Probleem: Zoals vermeldt moet ik vaak een (nieuw) doel/inspiratie hebben om weer te spelen.
- Spawning - Doel: Begin van base maken voor de eerste nacht.
Als de wereld/seed gegenereerd is dan is elk begin standaard. Ik genereer werelden met kist om te beginnen omdat het begin vrij nutteloos is (houten tools). Als ik een seed heb weet ik ook waar ik wil bouwen/mijnen.
Als mijn eerste huis klaar is dan wordt het spel enkel makkelijker omdat vanaf nu mijn gear en base beter worden, maar de vijanden hetzelfde blijven.
Probleem: Houten tools zijn nutteloos en de game wordt vanaf dit moment alleen maar makkelijker.
- Huis klaar - Doel: Base uitbreiden met farm/nether portal kamer/overige luxe
Nadat mijn eerste (deel) van mijn huis of base af is begin ik met het uitbreiden ervan. Dus het maken van vaak de volgende kamers/gebouwen: Portal room, hokken voor dieren en extra farms voor de verschillende gewassen. Daarbij maak ik mijn base luxer met betere/mooiere materialen.
Probleem: Geen. Er is veel te doen en ik heb meerdere doelen (mijnen, dieren verzamelen, zoeken naar nieuwe bouw materialen, etc).
- Nether - Doel: Glowstone halen.
De nether is voor mij vrij nutteloos afgezien van glowstone voor lampen om mijn base weer luxer/mooier te maken. Uiteraard haal ik dan meteen wat nether brick en een gele staaf voor potion brew ding (ff namen kwijt).
Probleem: Endgame is er al waardoor ik vrij weinig doelen meer heb.
- Endgame - Doel: Geen ...
Ja, ik weet dat mijn doel nu eigenlijk moet zijn een stronghold vinden om de ender dragon te verslaan maar dat geeft mij niks nieuws. Op dit moment heb ik al max gear omdat ik en kan enchanten, en potions kan maken, en ik heb full diamond gear.
Probleem: Er valt niks meer te behalen.
- Past Endgame - Doel: Iets nieuws bouwen?
Eigenlijk vanaf het moment dat ik glowstone uit de nether heb om te gebruiken in mijn base valt het spel dood voor mij. Ik heb dan max gear en is mijn base groots/mooi uitgebouwd.
Vanaf dit moment biedt het spel eigenlijk niet veel nieuws. Opsporen van temples, abandonned mines en andere biomes zeg je? Dan antwoord ik met waarom? Ze bieden niks wat ik nog niet heb (afgezien van misschien een houtsoort).
Probleem: Als je niks meer weet te bouwen is er ook niks meer te doen.
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind ondanks deze lijst moet problemen het spel erg leuk en speel het nog dagelijks. Echter heeft Minecraft nog zoveel potentie om een geweldig spel te worden mits ze de problemen oplossen.
Wat ik dan graag zou willen zien is het volgende:
1. Een wereld met verschillende moeilijkheidsgraden in biomes. Zo krijg je meerdere fases in het spel omdat de moeilijkere biomes in het begin te moeilijk zijn, maar als je wat betere gear krijgt wel te overwinnen zijn.
2. Er moet dan wel in alle biomes unieke dingen te vinden zijn en dus een reden om ze te verkennen. Denk aan unieke vijanden, loot en bouw materialen (meer nog dan enkel verschillende houtsoorten). Deze materialen moeten dus samen gaan met betere items die je zou kunnen maken.
3. Schatten! Er moeten meer unieke items verborgen in de wereld zijn die je niet kan craften. Dan wordt het verkennen van een temple of verlaten mijn leuker.
4. Verschillende vijanden met unieke eigenschappen. Als het spel langzaam moeilijker moet worden na mate je verder komt in het spel moeten de vijanden ook anders worden. Op dit moment vecht je vanaf de eerste nacht tegen dezelfde vijanden.
Uiteraard horen eindbazen in bijvoorbeeld tempels of op andere speciale locaties hier ook bij.
5. Als vervolg op verschillende vijanden en het vinden van schatten moet het combat systeem anders worden. Denk heel simpel, linker muisknop normale aanval, rechter muisknop speciale aanval welke per aanval 1 (of een halve) van je voedselbalk kost.
Dan moeten er ook meerdere soorten wapens komen, speren, kruisbogen, messen, bijlen, etc.
Ik heb nog veel meer maar deze post wordt al veel te lang maar ik denk dat met deze 5 punten het speel nog veel meer kan bieden, vooral voor diegene die graag avontuur zoeken.
Als ik kon, dan had ik zelf een game gemaakt waarin dit allemaal zou zitten (aka minecraft clone
). Maar helaas, dat kan ik niet.
En gezien de recente "discussie" over het wel/niet gebruilken van mods hier mijn ervaring van een gemiddelde spelwereld van mij waarbij ik meteen mijn "problemen" zet die dus sommige mods vast en zeker opvullen (voorlopig heb ik nog nooit mods gebruikt).
! Let op !
- Met huis en base bedoel ik hetzelfde!
- Bij "probleem" moet je het niet te zwaar opnemen!
- Dit is enkel hoe ik het spel ervaar!
- Pre World Generating - Doel: Idee/ inspiratie hebben om weer te spelen!
Meestal begin ik weer met spelen als ik ergens inspiratie vandaan gehaald heb, bijv van youtube filmpje of een leuke seed met iets bijzonders (double village, extreme hills. etc). En bijna altijd betekent dit weer een nieuwe wereld.
Probleem: Zoals vermeldt moet ik vaak een (nieuw) doel/inspiratie hebben om weer te spelen.
- Spawning - Doel: Begin van base maken voor de eerste nacht.
Als de wereld/seed gegenereerd is dan is elk begin standaard. Ik genereer werelden met kist om te beginnen omdat het begin vrij nutteloos is (houten tools). Als ik een seed heb weet ik ook waar ik wil bouwen/mijnen.
Als mijn eerste huis klaar is dan wordt het spel enkel makkelijker omdat vanaf nu mijn gear en base beter worden, maar de vijanden hetzelfde blijven.
Probleem: Houten tools zijn nutteloos en de game wordt vanaf dit moment alleen maar makkelijker.
- Huis klaar - Doel: Base uitbreiden met farm/nether portal kamer/overige luxe
Nadat mijn eerste (deel) van mijn huis of base af is begin ik met het uitbreiden ervan. Dus het maken van vaak de volgende kamers/gebouwen: Portal room, hokken voor dieren en extra farms voor de verschillende gewassen. Daarbij maak ik mijn base luxer met betere/mooiere materialen.
Probleem: Geen. Er is veel te doen en ik heb meerdere doelen (mijnen, dieren verzamelen, zoeken naar nieuwe bouw materialen, etc).
- Nether - Doel: Glowstone halen.
De nether is voor mij vrij nutteloos afgezien van glowstone voor lampen om mijn base weer luxer/mooier te maken. Uiteraard haal ik dan meteen wat nether brick en een gele staaf voor potion brew ding (ff namen kwijt).
Probleem: Endgame is er al waardoor ik vrij weinig doelen meer heb.
- Endgame - Doel: Geen ...
Ja, ik weet dat mijn doel nu eigenlijk moet zijn een stronghold vinden om de ender dragon te verslaan maar dat geeft mij niks nieuws. Op dit moment heb ik al max gear omdat ik en kan enchanten, en potions kan maken, en ik heb full diamond gear.
Probleem: Er valt niks meer te behalen.
- Past Endgame - Doel: Iets nieuws bouwen?
Eigenlijk vanaf het moment dat ik glowstone uit de nether heb om te gebruiken in mijn base valt het spel dood voor mij. Ik heb dan max gear en is mijn base groots/mooi uitgebouwd.
Vanaf dit moment biedt het spel eigenlijk niet veel nieuws. Opsporen van temples, abandonned mines en andere biomes zeg je? Dan antwoord ik met waarom? Ze bieden niks wat ik nog niet heb (afgezien van misschien een houtsoort).
Probleem: Als je niks meer weet te bouwen is er ook niks meer te doen.
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind ondanks deze lijst moet problemen het spel erg leuk en speel het nog dagelijks. Echter heeft Minecraft nog zoveel potentie om een geweldig spel te worden mits ze de problemen oplossen.
Wat ik dan graag zou willen zien is het volgende:
1. Een wereld met verschillende moeilijkheidsgraden in biomes. Zo krijg je meerdere fases in het spel omdat de moeilijkere biomes in het begin te moeilijk zijn, maar als je wat betere gear krijgt wel te overwinnen zijn.
2. Er moet dan wel in alle biomes unieke dingen te vinden zijn en dus een reden om ze te verkennen. Denk aan unieke vijanden, loot en bouw materialen (meer nog dan enkel verschillende houtsoorten). Deze materialen moeten dus samen gaan met betere items die je zou kunnen maken.
3. Schatten! Er moeten meer unieke items verborgen in de wereld zijn die je niet kan craften. Dan wordt het verkennen van een temple of verlaten mijn leuker.
4. Verschillende vijanden met unieke eigenschappen. Als het spel langzaam moeilijker moet worden na mate je verder komt in het spel moeten de vijanden ook anders worden. Op dit moment vecht je vanaf de eerste nacht tegen dezelfde vijanden.
Uiteraard horen eindbazen in bijvoorbeeld tempels of op andere speciale locaties hier ook bij.
5. Als vervolg op verschillende vijanden en het vinden van schatten moet het combat systeem anders worden. Denk heel simpel, linker muisknop normale aanval, rechter muisknop speciale aanval welke per aanval 1 (of een halve) van je voedselbalk kost.
Dan moeten er ook meerdere soorten wapens komen, speren, kruisbogen, messen, bijlen, etc.
Ik heb nog veel meer maar deze post wordt al veel te lang maar ik denk dat met deze 5 punten het speel nog veel meer kan bieden, vooral voor diegene die graag avontuur zoeken.
Als ik kon, dan had ik zelf een game gemaakt waarin dit allemaal zou zitten (aka minecraft clone
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Als vervolg op mijn vorige post wat screenshots van verschillende werelden met de doelen/inspiratie wat ik doe/bouw.
Toen de patch uitkwam waar de jungle in nieuwe werelden uit kwam wist ik het zeker! Een verborgen basis verstopt in de jungle. Deze begon snel te vervelen helaas.

Random wereld waar ik gewoon een leuke locatie vond, ook deze begon snel te vervelen omdat er niks bijzonders was.

Survival Island map met een double spawner in het eiland. Deze seed vond ik en meteen nieuwe ideeën om te spelen. Deze wereld begon te vervelen omdat er zo weinig bouwruimte was nadat ik alle basis dingen gemaakt had.

Op deze wereld heb ik het meest gespeeld/gebouwd. Hier vond ik gewoon een random locatie waar ik begon te bouwen. Van het een kwam het ander en steeds vond ik nieuwe inspiratie om te bouwen (die toren is nagebouwd van iemand anders, vandaar dat hij vaker langs gekomen is). En in deze wereld zitten nog twee grote kastelen/gebouwen waar ik met een mijnkar kan komen.

Hier vond ik een wereld met een gigantische grot waar ik mijn basis in ging bouwen. Je zit een tunnel door het meer naar een holle berg (zelf uit gehold) waar ik mijn basis in heb uitgebreidt.

Toen woestijn dorpen in het spel kwamen ben ik begonnen met een seed te vinden waar een dorp naast een temple zat. Hier ben ik bezig het dorp "mooi" te maken en uit te bouwen.

De inspiratie voor deze wereld kwam uit iets heel grappigs. Mobs vissen! Ik wou toen vishengels in het spel kwamen mobs doden door ze van bergen af te trekken en met enkel dat doel is deze basis gebouwd.

Zoals je zit, zijn het allemaal verschillende werelden met verschillende doelen. En helaas vielen al deze werelden dood omdat ik mijn originele doel bereikt had (min of meer) en overal heb ik diamond gear en zo goed als alle andere items (gewassen, bomen, etc). En het zijn allemaal singleplayer werelden, ik heb nog geen leuke server gevonden waar kleinschalig gebouwd wordt waar elk gebouw een functie heeft. Tweakers server is leuk/mooi maar bijna alle gebouwen zijn verlaten/bouwprojecten.
Toen de patch uitkwam waar de jungle in nieuwe werelden uit kwam wist ik het zeker! Een verborgen basis verstopt in de jungle. Deze begon snel te vervelen helaas.

Random wereld waar ik gewoon een leuke locatie vond, ook deze begon snel te vervelen omdat er niks bijzonders was.

Survival Island map met een double spawner in het eiland. Deze seed vond ik en meteen nieuwe ideeën om te spelen. Deze wereld begon te vervelen omdat er zo weinig bouwruimte was nadat ik alle basis dingen gemaakt had.

Op deze wereld heb ik het meest gespeeld/gebouwd. Hier vond ik gewoon een random locatie waar ik begon te bouwen. Van het een kwam het ander en steeds vond ik nieuwe inspiratie om te bouwen (die toren is nagebouwd van iemand anders, vandaar dat hij vaker langs gekomen is). En in deze wereld zitten nog twee grote kastelen/gebouwen waar ik met een mijnkar kan komen.

Hier vond ik een wereld met een gigantische grot waar ik mijn basis in ging bouwen. Je zit een tunnel door het meer naar een holle berg (zelf uit gehold) waar ik mijn basis in heb uitgebreidt.

Toen woestijn dorpen in het spel kwamen ben ik begonnen met een seed te vinden waar een dorp naast een temple zat. Hier ben ik bezig het dorp "mooi" te maken en uit te bouwen.

De inspiratie voor deze wereld kwam uit iets heel grappigs. Mobs vissen! Ik wou toen vishengels in het spel kwamen mobs doden door ze van bergen af te trekken en met enkel dat doel is deze basis gebouwd.

Zoals je zit, zijn het allemaal verschillende werelden met verschillende doelen. En helaas vielen al deze werelden dood omdat ik mijn originele doel bereikt had (min of meer) en overal heb ik diamond gear en zo goed als alle andere items (gewassen, bomen, etc). En het zijn allemaal singleplayer werelden, ik heb nog geen leuke server gevonden waar kleinschalig gebouwd wordt waar elk gebouw een functie heeft. Tweakers server is leuk/mooi maar bijna alle gebouwen zijn verlaten/bouwprojecten.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Verwijderd
Ik had eerst een base op een open stuk land, met wat simpele gebouwtjes maar de inspiratie was weg. Na alles opgeruimd te hebben en een nieuwe locatie gevonden te hebben, ben ik verhuisd. Deze locatie is een bergwand. Het gaat zover best goed in mijn technic world. Geen meltdowns en geen ecosystemen verwoest. Ik houd me vooral bezig met duurzame energie. Vooral zonnepanelen en af en toe mijn kern reactor. Maar hier komen wat foto's om het allemaal wat duidelijker te maken
Dit is de kamer waarin de meeste machines staan+de condenser en wat andere troep.

Met een redstone timer, wat lava, water en block breakers heb ik een eindeloze voorraad aan cobblestone. Deze cobblestone gaat rechtstreeks de condenser in. Sommige mensen zullen dit beschouwen als cheaten maar ik zie het niet zo. Het maakt trouwens wel veel herrie...

Hier zie je mijn sorteermachine. Ores worden automatisch door de macerator en electric furnace gehaald. Hier komen ook de quarrys op uit. het meeste cobblestone gaat automatisch de recycler in. (Achter me zit ook een groot deel)

Dit is mijn ondergrondse quarry plek zeg maar. Dit is ondertussen al flink uitgebreid. de quarrys worden gepowerd met twee electric engines.

Hier zie je mijn kern reactor deze staat grotendeels van de tijd uit. Gewoon omdat ik al genoeg energie heb. Ik maak gebruik van een simpele Mk1 setup. Deze zal dus nooit overheat raken.

Dit is gewoon voor wat extra energie mocht er iets wegvallen/uitvallen. dit levert natuurlijk niet veel energie maar het geeft wel wat. Een soort back-up zeg maar.

Mijn solar panels (2x hv 4x mv) zijn hier niet op te zien. Ook is niet echt duidelijk hoe het gebouw nou in elkaar zit en is mijn mass-fabricator niet te zien. Ik maak gebruik van 2 MFSU's 20.000.000 dus. Ik ben op dit moment bezig met de aanleg van een grote wizard tower, deze is alleen nog niet af en dus ook niet te zien.
2 dark matter tools, een flying ring, mining laser, destruction catalyst, philosopher stone en quantum armor. Dat zijn de dingen die ik voornamelijk gebruik.
mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag. Ik heb niet bij gehouden hoelang dit geduurt heeft maar er zit aardig wat tijd in
Dit is de kamer waarin de meeste machines staan+de condenser en wat andere troep.

Met een redstone timer, wat lava, water en block breakers heb ik een eindeloze voorraad aan cobblestone. Deze cobblestone gaat rechtstreeks de condenser in. Sommige mensen zullen dit beschouwen als cheaten maar ik zie het niet zo. Het maakt trouwens wel veel herrie...

Hier zie je mijn sorteermachine. Ores worden automatisch door de macerator en electric furnace gehaald. Hier komen ook de quarrys op uit. het meeste cobblestone gaat automatisch de recycler in. (Achter me zit ook een groot deel)

Dit is mijn ondergrondse quarry plek zeg maar. Dit is ondertussen al flink uitgebreid. de quarrys worden gepowerd met twee electric engines.

Hier zie je mijn kern reactor deze staat grotendeels van de tijd uit. Gewoon omdat ik al genoeg energie heb. Ik maak gebruik van een simpele Mk1 setup. Deze zal dus nooit overheat raken.

Dit is gewoon voor wat extra energie mocht er iets wegvallen/uitvallen. dit levert natuurlijk niet veel energie maar het geeft wel wat. Een soort back-up zeg maar.

Mijn solar panels (2x hv 4x mv) zijn hier niet op te zien. Ook is niet echt duidelijk hoe het gebouw nou in elkaar zit en is mijn mass-fabricator niet te zien. Ik maak gebruik van 2 MFSU's 20.000.000 dus. Ik ben op dit moment bezig met de aanleg van een grote wizard tower, deze is alleen nog niet af en dus ook niet te zien.
2 dark matter tools, een flying ring, mining laser, destruction catalyst, philosopher stone en quantum armor. Dat zijn de dingen die ik voornamelijk gebruik.
mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag. Ik heb niet bij gehouden hoelang dit geduurt heeft maar er zit aardig wat tijd in
Gisteren weer flink gewerkt aan mijn basis. Allereerst de Nether ingedoken om Blaze rods te verzamelen die ik nodig had voor 2 ender chests. Ik dus een heel eind de map lopen verkennen, blijkt er een nether fortress onder mijn portal te zitten
. Kleine tip: neem een electric jetpack mee als je de nether gaat verkennen. Dat gaat zo veel sneller
.
Na een aantal keer dood gaan, heb ik eindelijk 8 blaze rods verzamelt (volgende keer maar een farm ervan maken, zodat het makkelijker gaat). Dus 2 ender chests gemaakt die ervoor gaan zorgen dat alle spullen van mijn quarry in mijn basis terecht komen.
Ook heb ik alvast een beginnetje gemaakt voor mijn sorteersysteem. Ik was alleen vergeten additional machines te installeren waardoor ik geen rotary macerator/extractor heb, maar dat doe ik vanavond wel even.
Ik heb vaak lava nodig dus heb ik ook even een pomp + bottler neergezet in de nether. Dan hoef ik alleen even naar dat station te lopen en een bucket te vullen. Stukken makkelijker dan eerst 200 meter naar beneden te manouvreren om mijn emmertje te vullen
.
Al met al een productief dagje
.

Na een aantal keer dood gaan, heb ik eindelijk 8 blaze rods verzamelt (volgende keer maar een farm ervan maken, zodat het makkelijker gaat). Dus 2 ender chests gemaakt die ervoor gaan zorgen dat alle spullen van mijn quarry in mijn basis terecht komen.
Ook heb ik alvast een beginnetje gemaakt voor mijn sorteersysteem. Ik was alleen vergeten additional machines te installeren waardoor ik geen rotary macerator/extractor heb, maar dat doe ik vanavond wel even.
Ik heb vaak lava nodig dus heb ik ook even een pomp + bottler neergezet in de nether. Dan hoef ik alleen even naar dat station te lopen en een bucket te vullen. Stukken makkelijker dan eerst 200 meter naar beneden te manouvreren om mijn emmertje te vullen
Al met al een productief dagje
Verwijderd
Wat houdt een rotary macerator in?Jerry schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:01:
......
.....
Die maakt van ores 2x dust, die je rechtstreeks kan gebruiken in bepaalde dingen (coal dust voor solar panels, iron en tin voor bronze, ed) of kan verbranden in een furnace / electric furnace / induction furnace waarna je een ingot krijgt
Een rotary macerator moet, itt een gewone macerator, eerst heel hard draaien om snel te gaan. Als je er iets in stopt begint hij te draaien, maar ook als je hem powert met redstone (al verbruikt hij natuurlijk onnodig veel als hij altijd staat te idlen, maar dan ben je wel sneller klaar).
Net als bij een induction furnace, die ook op moet warmen, maar opgewarmd 10x zo snel is dan een standaard furnace.
Verwijderd
Ow, op die manier. Maar deze zit niet standaard in technic als ik Jerry zo hoor?marcop23 schreef op zondag 09 september 2012 @ 17:26:
[...]
Die maakt van ores 2x dust, die je rechtstreeks kan gebruiken in bepaalde dingen (coal dust voor solar panels, iron en tin voor bronze, ed) of kan verbranden in een furnace / electric furnace / induction furnace waarna je een ingot krijgtOftewel, tegen een bepaalde hoeveelheid stroom twee keer zoveel ores.
Een rotary macerator moet, itt een gewone macerator, eerst heel hard draaien om snel te gaan. Als je er iets in stopt begint hij te draaien, maar ook als je hem powert met redstone (al verbruikt hij natuurlijk onnodig veel als hij altijd staat te idlen, maar dan ben je wel sneller klaar).
Net als bij een induction furnace, die ook op moet warmen, maar opgewarmd 10x zo snel is dan een standaard furnace.
Ik denk dat deze machines wel standaard in technic/tekkit zitten. Ik gebruik zelf alleen geen technic/tekkitVerwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:04:
[...]
Ow, op die manier. Maar deze zit niet standaard in technic als ik Jerry zo hoor?
Weet iemand hier een manier om ondergronds gras te laten groeien?
(Y: 5)
Heb een paar manieren op internet gevonden maar die werken niet
Het is bedoening, niet bedoeling
Wel in de versie die ik draai.Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:04:
Ow, op die manier. Maar deze zit niet standaard in technic als ik Jerry zo hoor?
Werkt gras minen met silk touch niet?martijntjuhh schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:36:
Weet iemand hier een manier om ondergronds gras te laten groeien?(Y: 5)
Verwijderd
Ik heb dit ook ooit een keer gedaan. Ik had een trap gemaakt vanaf boven, blokje voor blokje en zk het gras een weg naar beneden geleid, na een tijdje wachten was het gras beneden en toen de kamer vol met dirt laten groeien, gras verder laten groeien en klaar. Let op: Hier is wel licht voor nodigmartijntjuhh schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:36:
Weet iemand hier een manier om ondergronds gras te laten groeien?(Y: 5)
Zal ik gaan proberen, maar hoe weet ik of in de goede enchantment op mijn shovel zet? Dat vertaalding op minecraft wiki vind ik maar vaag.
Het word dan een beetje een lange gang en ik denk niet dat er dan licht in mijn grot komt, die ook nog eens 19x80 blokken isVerwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:52:
[...]
Ik heb dit ook ooit een keer gedaan. Ik had een trap gemaakt vanaf boven, blokje voor blokje en zk het gras een weg naar beneden geleid, na een tijdje wachten was het gras beneden en toen de kamer vol met dirt laten groeien, gras verder laten groeien en klaar. Let op: Hier is wel licht voor nodig
Torches?
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Dat was dus een van de manieren die ik geprobeerd had
of bonemeal op dirt toepassen weet eigenlijk niet of dat native is ,maar op de TweakCraft server werkt het wel om zo gras te krijgen.
Wat heb je dan nog meer geprobeerd? Glowstone Block? Ik zie nu de hits op Google.. Grass kan schijnbaar inderdaad alleen verspreiden en niet spontaan groeien (m.u.v. mods, zoals die bovengenoemde bonemeal oplossing).martijntjuhh schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:52:
Dat was dus een van de manieren die ik geprobeerd had(en die niet werkt
)
[ Voor 25% gewijzigd door _H_G_ op 10-09-2012 12:51 ]
Werken allemaal niet. Moet natural light zijn (dus van de zon) voor zover ik weet
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Gras verspreid zichzelf naar naastliggende dirt blokken zodra er een lichtsterkte van 9 of hoger aanwezig is, op het betreffende gras blokje. Tevens moet het dirt blokje een lichtsterkte van 4 of hoger hebben.
Heeft niets met natural light te maken. Je hebt gewoon geduld nodig. Torches neerzetten, zorgen dat je een dirt trappetje hebt gemaakt, zodat het dus kan verspreiden naar de plek waar jij het wil hebben.
Heeft niets met natural light te maken. Je hebt gewoon geduld nodig. Torches neerzetten, zorgen dat je een dirt trappetje hebt gemaakt, zodat het dus kan verspreiden naar de plek waar jij het wil hebben.
[ Voor 24% gewijzigd door Racemol op 10-09-2012 13:00 ]
Ik ben weer eens een mob farm aan het maken geweest vandaag. Ipv van de 50x50x2 farm te maken met al die kanalen, wat een pens met werk is, heb ik nu gekozen voor een 20x20x2 variant (met maar 4 kanalen van 2 breed die naar het midden leiden). Er wordt aanbevolen de farm 24 blokken hoog in de lucht te maken. Maar ik wil de prachtige jungle waar ik zit niet verpesten met een lelijk ding. Dus heb 'm onherkenbaar in een heuvel gemaakt, waar weer bomen boven op staan enzo, zodat hij er niet is, maar toch weer wel. Ofzo iets
Nu heb ik vandaar een 2x2 schacht naar beneden gemaakt van 5 of 6 blokken ofzo. En vervolgens een tunnel gegraven, exact volgens dit plaatje (2 blokken breed). Behalve het blokje soulsand, dat heb ik niet

Vandaar uit, een 1 blok breed stroompje van een blok of 30, richting mijn huis, waar ik via een ladder naar beneden kan afdalen om de spulletjes te pakken.
Nu komt het, hij doet niks
Er spawned gewoon niks. Volgens de Minecraftwiki spawnen mobs in een straal van 15x15 chunks om de speler heen (240x240 blokjes). Dat zou dus betekenen dat als ik boven op de spawn ruimte sta (plafond 3 blokjes dik, daarboven is jungle), er gewoon gespawned moet worden, maar dat gebeurt dus niet.
Ik kan midden in de spawn ruimte gaan staan en nog komt er niks. Pas als ik een paar keer van farm naar huis heen en weer loop, komt er beweging in, maar dan nog niet meer dan 5 of 6 mobs, waardoor ik met een shitload aan rot vlees zit, en wat botten en pijltjes (skeletten en zombie's schijnt het enigste te zijn dat er spawned, heb nog niks anders gezien).
Iemand een idee wat ik hier verkeerd doe?
Nu heb ik vandaar een 2x2 schacht naar beneden gemaakt van 5 of 6 blokken ofzo. En vervolgens een tunnel gegraven, exact volgens dit plaatje (2 blokken breed). Behalve het blokje soulsand, dat heb ik niet
Vandaar uit, een 1 blok breed stroompje van een blok of 30, richting mijn huis, waar ik via een ladder naar beneden kan afdalen om de spulletjes te pakken.
Nu komt het, hij doet niks
Ik kan midden in de spawn ruimte gaan staan en nog komt er niks. Pas als ik een paar keer van farm naar huis heen en weer loop, komt er beweging in, maar dan nog niet meer dan 5 of 6 mobs, waardoor ik met een shitload aan rot vlees zit, en wat botten en pijltjes (skeletten en zombie's schijnt het enigste te zijn dat er spawned, heb nog niks anders gezien).
Iemand een idee wat ik hier verkeerd doe?
Monsters spawnen niet in een radius van iets van 25 om je heen. Daarnaast moet je alle grotten om je heen verlichten zodat je voorkomt dat daar mobs spawnen.
Alle grotten in een 240x240 radius? 0_o
Heb net ff geteld, spawnruimte zit meer dan 25 blokken van de 'wachtruimte' af
[ Voor 51% gewijzigd door FastFred op 12-09-2012 00:50 ]
Als die grotten al volgespawnd zijn met monsters komt er niks meer bij. Je zou ff naar peaceful en dan weer naar easy kunnen switchen om die monsters weg te halen.FastFred schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:49:
Zelf ben ik in survivalmode bezig met het maken van een aardig groot huis. Het krijgt voor de verandering een half rond dak. Ik ben er over aan het denken om verschillende weides te maken rond om het huis voor schapen, koeien en varkens.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Alle grotten én natuurlijk ook alle ruimte boven de grond. Het gaat er om dat in jouw 240x240 radius een x aantal mobs kunnen spawnen. Je mob farm werkt het beste als je dus zo min mogelijk plekken buiten de farm hebt waar mobs kunnen spawnen.FastFred schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:49:
Verwijderd
wizard toren maar eens afgemaakt en een beetje een kijkje vanaf buiten om mijn huisje, meer foto's zijn boven al geplaatst
Voor het dak van de toren heb ik gebruik gemaakt van kleine blokken die met een handsaw kan snijden om het ronder te maken, het dak is naar mijn mening net iets te plat geworden maar dat is verder niet storend vind ik. Je kan een stukje mijn huis inkijken en ziet daar ook de mass fabricator staan. Het bassalt wat je onderaan ziet is een gang die naar mijn nether portal leidt.

Hier van de achterkant. onderin zie je mijn nooduitgang vanaf mijn kern reactor en een uitkijkje onder mijn waterval door over het meer. Daar binnen staan de machines die hierboven ergens ook al te zien zijn.
Voor het dak van de toren heb ik gebruik gemaakt van kleine blokken die met een handsaw kan snijden om het ronder te maken, het dak is naar mijn mening net iets te plat geworden maar dat is verder niet storend vind ik. Je kan een stukje mijn huis inkijken en ziet daar ook de mass fabricator staan. Het bassalt wat je onderaan ziet is een gang die naar mijn nether portal leidt.

Hier van de achterkant. onderin zie je mijn nooduitgang vanaf mijn kern reactor en een uitkijkje onder mijn waterval door over het meer. Daar binnen staan de machines die hierboven ergens ook al te zien zijn.

Zojuist even een clean install van 1.3.2 gedaan maar ik merk dat ik vaak grote stukken zie grond zie die pas gerenderd worden als ik vlakbij ben. Van een afstandje zie ik dan gewoon onder de grond alle tunnels, grotten e.d.
Is dit nog een bug of zou dit aan MCPatcher liggen?
(heb MCPatcher al laten unpatchen en toen Optifine eens geprobeerd, precies hetzelfde probleem)
(heb MCPatcher al laten unpatchen en toen Optifine eens geprobeerd, precies hetzelfde probleem)
[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 12-09-2012 23:03 ]
Even een clean install van 1.3.2 doen en dan alleen Optifine gebruiken? Unpatchen van MCPatcher is niet altijd betrouwbaar. Als dat nog niet werkt even checken zonder Optifine.Wildfire schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:02:
Zojuist even een clean install van 1.3.2 gedaan maar ik merk dat ik vaak grote stukken zie grond zie die pas gerenderd worden als ik vlakbij ben. Van een afstandje zie ik dan gewoon onder de grond alle tunnels, grotten e.d.
Er zijn verschillende versies van Optifine dus je kan verschillende proberen om te kijken of dat het oplost
Ligt aan Minecraft 1.3.2 zelf. Sinds de 1.3 update komt dit regelmatig voor.Wildfire schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:02:
Whoo! Heb m'n volautomatische treefarm werkend! Gabaseerd op een mining turtle en redpower tubes. Werkt volledig automatisch en continue (zolang je genoeg saplings hebt) en heeft geen bonemeal nodig. Mining turtle maakt gewoon rondjes door een cirquit en drop aan het eind z'n hout en herlaad zichzelf met saplings (hij herplant bomen). Helemaal zelf geprogrammeerd ook 
Ding levert zoveel hout op dat ik 't net zo goed voor elektriciteit op kan stoken
Ding levert zoveel hout op dat ik 't net zo goed voor elektriciteit op kan stoken
Ah, bedankt voor de info. Dan maar wachten tot die bug gefixed wordt dus...Jump schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:48:
[...]
Ligt aan Minecraft 1.3.2 zelf. Sinds de 1.3 update komt dit regelmatig voor.
Komt me heel bekend voorHydra schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:59:
Whoo! Heb m'n volautomatische treefarm werkend! Gabaseerd op een mining turtle en redpower tubes. Werkt volledig automatisch en continue (zolang je genoeg saplings hebt) en heeft geen bonemeal nodig. Mining turtle maakt gewoon rondjes door een cirquit en drop aan het eind z'n hout en herlaad zichzelf met saplings (hij herplant bomen). Helemaal zelf geprogrammeerd ook
Heb in het weekend bijna hetzelfde gedaan, maar dan met rubber-trees. Ik zou trouwens een felling turtle bouwen. (die heeft een diamond axe)
Gisteren in tekkit m'n volledig automatische wheat farm afgemaakt (vooral redpower spul opgeruimd) en op vanilla een nieuw project gestart.
Hier de ingang :-)
Hier de ingang :-)

Tekkit heeft versie 1.4 nog niet, die heeft alleen een mining turtle. Werkt ook prima overigens. Dat programma van me werkt ook prima met rubber trees. Hij plant gewoon de saplings die je 'em in slot 1 geeft en hij checkt aan de hand van slot 2 welk hout hij moet kappen. Alleen gemengde soorten hout werken niet.zwittrooper schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:44:
Komt me heel bekend voor
Heb in het weekend bijna hetzelfde gedaan, maar dan met rubber-trees. Ik zou trouwens een felling turtle bouwen. (die heeft een diamond axe)
Op dit moment werkt 'ie ook alleen maar voor een 6x6 farm (vind ik groot zat) maar dat ga ik nog configurabel maken. Ook gaat 'ie de fout in als hij zonder saplings komt te zitten, daarvoor moet ik nog een exit hebben, nu zet 'ie er een blok hout voor in de plaats
Screenshot:

Je ziet het watersysteem dat de saplings terugbrengt naar de chest. Hout wordt straks naar m'n factory gestuurd (denk dat ik er maar generators op ga stoken ofzo), saplings worden gebruikt om de turtle te bevoorraaden.
Ik wil dit dus ook nog maken. Ik heb al 2 mining turtles klaar, dus dat wordt ook m'n volgende ding op tekkit.
Hout wordt nu omgezet in coal en aan 6 generators gevoerd. Hoppa!
Ik heb nu net mijn huis afgebouwt en het is best een groot optrekje. Alleen mist het nog vulling. Geen meubels e.d. Ook speel ik voor de eerste keer met diificulty op normal speel in plaats van peaceful. Ik moet zeggen dat het een welkome afwisseling is.
De map heeft overigens large biodomes en ik zit op de rand van een bos en open vlaktes. Vlakbij is een kloof met mijnschachten. Ideaal dus.
Ik heb eerst mijn huis afgebouwt op peaceful en daarna naar Normal geswitched. Ben inmiddels ook de nether in geweest, difficulty daar is qua monsters toch wat hoger merkte ik. Was even gewandeld naar een nether fortress (was grotendeels al door mij ontmanteld in peaceful) kom ik terug bij mijn portal; staan er 5 pigs en hangt er zo'n vuurbal beest. Ghast zat echter vast en wist ik te doden door een aanval van terug te deflecten. Pigs lieten mij met rust toen ik weer terug door de portal ging.
Ik zit ook op een steenworp afstand bij een dorpje en op 3 steenworpen afstand van een ander dorpje. Nu viel mij wat op...mijn dorpje heeft geen inwoners meer terwijl ik ze niet heb uitgemoord. Komt dit door de monsters? Komen deze inwoners nog terug?
De map heeft overigens large biodomes en ik zit op de rand van een bos en open vlaktes. Vlakbij is een kloof met mijnschachten. Ideaal dus.
Ik heb eerst mijn huis afgebouwt op peaceful en daarna naar Normal geswitched. Ben inmiddels ook de nether in geweest, difficulty daar is qua monsters toch wat hoger merkte ik. Was even gewandeld naar een nether fortress (was grotendeels al door mij ontmanteld in peaceful) kom ik terug bij mijn portal; staan er 5 pigs en hangt er zo'n vuurbal beest. Ghast zat echter vast en wist ik te doden door een aanval van terug te deflecten. Pigs lieten mij met rust toen ik weer terug door de portal ging.
Ik zit ook op een steenworp afstand bij een dorpje en op 3 steenworpen afstand van een ander dorpje. Nu viel mij wat op...mijn dorpje heeft geen inwoners meer terwijl ik ze niet heb uitgemoord. Komt dit door de monsters? Komen deze inwoners nog terug?
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ja, nee. Kwam ik een tijdje terug ook achter, balenAuredium schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:14:
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Balen.Hydra schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:31:
[...]
Ja, nee. Kwam ik een tijdje terug ook achter, balen
Ik zal eventueel wat screenshots van mijn hutje maken. Ik wil ook wat permanente stenen verdediging bouwen in de Nether. Wat 'foothold' krijgen zodat het niet geheel vijandelijk meer is.
Verwijderd
Hier mijn nieuwste machine. de block breakers heb ik jullie al eens eerder laten zien, maar dan op een andere plek. ik heb ze nu weer gebruikt maar dan op grotere schaal. De cobblestone gaat rechtstreeks 4 recyclers in. de scrap wordt meteen doorgevoerd naar 2 mass-fabricators de uu-matter wordt doorgeleid naar een automatic crafting table en omgezet tot glowstone blocks (levert het meeste op, 2048 emc per uu-matter) de glowstone blocks gaan meteen weer door naar een energy condenser en worden omgezet tot diamonds. dit betekent per 6 uu-matter 2 diamonds. Het geheel wordt aangedreven door 4 hv (ja, die hebben heel veel gekost, en ze leveren iets meer als een mark-1 Nuclear Reactor). de energie wordt opgeslagen in een mfsu.
Ik hoop het snel terugverdiend te hebben want het was echt een grote inverstering.
(alles is symetrisch
)
Ik hoop het snel terugverdiend te hebben want het was echt een grote inverstering.
(alles is symetrisch

Impressive die 4 HV solar panels. Ben paar dagen geleden begonnen met Tekkit, nog een lange weg te gaan om zoiets te bouwen.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:10:
Hier mijn nieuwste machine. de block breakers heb ik jullie al eens eerder laten zien, maar dan op een andere plek. ik heb ze nu weer gebruikt maar dan op grotere schaal. De cobblestone gaat rechtstreeks 4 recyclers in. de scrap wordt meteen doorgevoerd naar 2 mass-fabricators de uu-matter wordt doorgeleid naar een automatic crafting table en omgezet tot glowstone blocks (levert het meeste op, 2048 emc per uu-matter) de glowstone blocks gaan meteen weer door naar een energy condenser en worden omgezet tot diamonds. dit betekent per 6 uu-matter 2 diamonds. Het geheel wordt aangedreven door 4 hv (ja, die hebben heel veel gekost, en ze leveren iets meer als een mark-1 Nuclear Reactor). de energie wordt opgeslagen in een mfsu.
(alles is symetrisch)
[afbeelding]
MHW: Jay
Ben zelf vooral LV aan het bouwen. Heb wel een automatic crafting setup voor solar panels maar het duurt nog echt wel ff voordat ik aan HV's toe ben. Kan nu volgens mij net 1 of 2 MVs bouweny0ukn0w schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:41:
Impressive die 4 HV solar panels. Ben paar dagen geleden begonnen met Tekkit, nog een lange weg te gaan om zoiets te bouwen.
Heb trouwens een leuk script voor m'n turtle gemaakt. Je kunt opgeven hoe ver 'ie moet reizen horizontaal. Hij graaft zich dan 4 units naar beneden, X horizontaal, graaft dan voor zich een gat, plaatst een block uit inventory space 1, en geeft dat block een redstone signal. Ra ra waar dat voor gebruikt kan worden
[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 15-09-2012 19:02 ]
Verwijderd
2 MV solar arrays zijn denk ik wel genoeg om een paar quarry's te poweren als je 4 redelijke grote quarrys opzet en ze powered met een energy link. Zo krijg je al snel heel veel materialen en duurt het niet zo heel lang voor je je eerst hv solar array hebt
Nu dat ik eindelijk mijn tree farm up en running heb, kan ik gaan kijken naar een goede productie van biomass (saplings produceerd meer biomass dan sugar cane, ongeveer 4x zo veel).
Maar wat duurde het lang voordat ik goud vond
(goud is nodig voor de arboretum - tree farm).
Mijn basis begint alleen een beetje klein te worden dus ik denk dat ik mijn biomass productie fabriek op een andere plek ga plaatsen. De aanvoer van goederen ga ik doen dmv Railcraft. Om elke farm (tree farm, peat farm, sugar cane, wheat) ga ik een rail netwerk aanleggen die de goederen van de farm naar mijn fabriek brengt (of in het geval van de peat farm, de peat naar de andere farms brengt voor peat-fired engines). Dit wordt een leuk project
.
Afgelopen donderdag had ik wel een probleempje met Mystcraft. De wereld die ik ontdekte had een cave system en sky islands wat ervoor zorgde dat mijn computer 5-10 minuten bezig was om alle marble te genereren aka 0 fps
. En het was nog een big biome ook
.
Maar wat duurde het lang voordat ik goud vond

Mijn basis begint alleen een beetje klein te worden dus ik denk dat ik mijn biomass productie fabriek op een andere plek ga plaatsen. De aanvoer van goederen ga ik doen dmv Railcraft. Om elke farm (tree farm, peat farm, sugar cane, wheat) ga ik een rail netwerk aanleggen die de goederen van de farm naar mijn fabriek brengt (of in het geval van de peat farm, de peat naar de andere farms brengt voor peat-fired engines). Dit wordt een leuk project
Afgelopen donderdag had ik wel een probleempje met Mystcraft. De wereld die ik ontdekte had een cave system en sky islands wat ervoor zorgde dat mijn computer 5-10 minuten bezig was om alle marble te genereren aka 0 fps

Nou heb ik geen probleem met het adverteren van een server (Er staan er immers meerderen in de TS). Maar gewoon stom een linkje posten is niet helemaal de bedoeling.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik krijg "Connection Lost" als ik met tweakcraft.net probeer te connecten.
Heeft iemand anders hier ook last van?
Verwijderd
Nope, geen last van.Obversarix schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:19:
Ik krijg "Connection Lost" als ik met tweakcraft.net probeer te connecten.
Een 'officiele' tweakcraft tekkit server lijkt me wel wat. Hint hint? 
Heb nu alles wel een beetje door kwa bouwen dus lijkt me wel leuk om met andere tweakers te spelen, maar liever niet op een willekeurige server.
Heb nu alles wel een beetje door kwa bouwen dus lijkt me wel leuk om met andere tweakers te spelen, maar liever niet op een willekeurige server.
Me to,Hydra schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:14:
Een 'officiele' tweakcraft tekkit server lijkt me wel wat. Hint hint?
Gister net samen met mijn broertje minecraft gekocht.
We hadden het al wel langer gespeeld maar enkel single player omdat we geen zin hadden het spel te kopen.
Nu hebben we het toch en we hebben er geen spijt van.
Het mooist zou trouwens wel zijn als die server non-stop aan staat maar dit kost onnodig veel stroom..
En survival mode is wel interessant.
PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging
We hebben een korte tijd een tweaker server gehad, geen idee wat er mee gebeurt is eigenlijk.
Ik zou wel een leuke tweak craft server willen spelen. Gewoon vanilla, geen mods oid, lekker spelen
Ik zou wel een leuke tweak craft server willen spelen. Gewoon vanilla, geen mods oid, lekker spelen
http://www.tweakcraft.net/
Dat is Vanilla. Helaas geen Tekkit anders was ik daar wel verder gegaan. In de oude wereld staan een aantal van m'n bouwsels en ook aan dagoberts pakhuis en Orthank heb ik meegewerkt.
Dat is Vanilla. Helaas geen Tekkit anders was ik daar wel verder gegaan. In de oude wereld staan een aantal van m'n bouwsels en ook aan dagoberts pakhuis en Orthank heb ik meegewerkt.
Dit om onderscheid te creëren tussen de verschillende ranks. VIP's krijgen hierbij ook de mogelijk om te spelen op een speciale survival wereld.
Sorry, daarom wil ik daar dus niet spelen. Rank verschillen moeten zo minimaal mogelijk blijven
Sorry, daarom wil ik daar dus niet spelen. Rank verschillen moeten zo minimaal mogelijk blijven
Tja, een dergelijke server kost geld en dan lijkt het me ook niet meer dan normaal dat je wat bijdraagt. Als je andere regels wil zet je toch lekker een eigen server op?
Zoveel verschil is er niet. Je kunt wat rondteleporten, big deal.
Zoveel verschil is er niet. Je kunt wat rondteleporten, big deal.
Als jij gewoon actief en gezellig meedoet op de Tweakcraft kan jij uiteindelijk ook toegang krijgen tot de survival wereld.
Een VIP krijgt direct toegang, niet VIP's kunnen gewoon een aanvraag doen
Een VIP krijgt direct toegang, niet VIP's kunnen gewoon een aanvraag doen
@Hydra.. "dan zet je toch je eigen server op" Kansloze opmerking, de hele post komt een beetje raar over maar ok..
@Austin, bedankt voor een wel volwassen antwoord, ik zal er over gaan denken
Wil een leuk projectje gaan opzetten voor een screenshot LP. En op een server zou dat beter werken dan op een eigen wereldje
@Austin, bedankt voor een wel volwassen antwoord, ik zal er over gaan denken
Tegenwoordig is een singleplayer game ook een "mini-server". Ik heb in ieder geval het idee dat intern nu gewoon de multiplayer techniek gebruikt wordt. Je kan ook in de opties je spel open zetten voor LAN, zodat andere spelers gewoon kunnen inloggen. Misschien ook leuk voor een LP?
De reply van Hydra begrijp ik echter wel, misschien had hij het wat vriendelijker kunnen brengen.
Als je als hoster niets doet, komt er ook geen geld binnen. Dit soort constructies bevorderen mini transacties waardoor je wellicht zelf uit de kosten kan komen.
Anyway, veel plezier met de LP!
De reply van Hydra begrijp ik echter wel, misschien had hij het wat vriendelijker kunnen brengen.
Anyway, veel plezier met de LP!
Dat snap ik ook wel. Maar ik heb er een zooi slechte ervaringen mee, teveel verschillen tussen VIP & Normal, daarom ben ik er wat huiverig voor
Sorry hoor, maar jij zit te zeuren over VIPs op de tweakcraft server. Zo'n ding kost gewoon een hoop geld, niet meer dan logisch dat ze graag een vrijwillige donatie zien. Als je dit al onvriendelijk vindtlanerios schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:04:
@Hydra.. "dan zet je toch je eigen server op" Kansloze opmerking, de hele post komt een beetje raar over maar ok..

Ik heb Vanilla nu ook wel gezien en ben wel weer toe aan een uitdaging.
Vanmiddag dus Technic geïnstalleerd en lijk me echt leuk maar is wel erg veel in één keer, waar kan ik het beste kijken (site) voor wat meer info en misschien een tutorial voor de eerste stappen?
Vanmiddag dus Technic geïnstalleerd en lijk me echt leuk maar is wel erg veel in één keer, waar kan ik het beste kijken (site) voor wat meer info en misschien een tutorial voor de eerste stappen?
Hier is eentje voor Industrial Craft (ook een mod die gebruikt wordt):Dutchmania schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:43:
Ik heb Vanilla nu ook wel gezien en ben wel weer toe aan een uitdaging.
http://wiki.industrial-cr...itle=Tutorial:First_Steps
Ik begin ook altijd met industrial craft op een nieuwe wereld
[ Voor 5% gewijzigd door Jerry op 17-09-2012 23:44 ]
Ben nu ook met Mythcraft bezig maar dat zorgt vaak voor een crashende Minecraft
erm, je toon was gewoon een beetje zielig. En ik zeur niet, of iedereen die zn mening geeft zeurt?Hydra schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:15:
[...]
Sorry hoor, maar jij zit te zeuren over VIPs op de tweakcraft server. Zo'n ding kost gewoon een hoop geld, niet meer dan logisch dat ze graag een vrijwillige donatie zien. Als je dit al onvriendelijk vindt
Vraagje mensen, is dit het gemiddelde niveau van de Tweakcraft server?
Nee, gelukkig is dat niet het gemiddelde niveau op de Tweakcraft server.
Mooi, dan kom ik zeker een keer langs
Heb wel een keer zin in een leuke Minecraft Server. Zat eerst op die van Marshall(denk ik?) maar die is helaas weg
Iemand die hier ook van MythCraft gebruik maakt en weet hoeveel geheugen je ongeveer nodig hebt? Heb 2GB gealloceerd aan MC maar als je een cave age krijgt is dat meestal niet genoeg. Hij hangt dan ook regelmatig.
"Gelukkig"? Ik ben VIP van 't eerste uur hoor, als je op een dergelijke manier op Tweakcraft gaat emmeren over de rechten die VIPs daar hebben krijg je net zo goed onvriendelijke reacties. Mensen hebben het nu eenmaal niet zo op spelers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.Austin schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:19:
Nee, gelukkig is dat niet het gemiddelde niveau op de Tweakcraft server.
[ Voor 53% gewijzigd door Hydra op 18-09-2012 09:59 ]
waar zeg ik dan dat ik dat wil? Quote me maar precies waar ik dat zeg, ik wacht af.
/headdesk
Mythrcraft is nog erg buggy hoor ik van de mensen die het spelen, vooral qua memory usage.
/headdesk
Mythrcraft is nog erg buggy hoor ik van de mensen die het spelen, vooral qua memory usage.
Ligt eraan wat voor wereld je hebt. Als je Red Power + Mystcraft hebt en je komt in een skyworld met marble generation op een big biome dan duurt het 5-10 minuten voordat je je minecraft weer kunt gebruikenHydra schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:57:
Iemand die hier ook van MythCraft gebruik maakt en weet hoeveel geheugen je ongeveer nodig hebt? Heb 2GB gealloceerd aan MC maar als je een cave age krijgt is dat meestal niet genoeg. Hij hangt dan ook regelmatig.
2 GB is zat voor de meeste werelden, maar marble generation is een beetje buggy met Mystcraft helaas
Ah, dat verklaart het dan. Thanks!
Ik host trouwens nu een Tekkit server met hulp van ChrisPNL en zijn server, en ik zou hem misschien wel kunnen posten hier in dit topic, maar ik ben bang dat zulke griefertjes op komen die gaan stelen uit alles wat onbeveiligd is (alles, het is een zeg maar vanilla tekkit, dus je hebt ook geen /home en /tpa ed).
Dus ik twijfel nog een beetje... Misschien kan ik ook mensen whitelisten die er om vragen? Maar dan moet ik nog weer plugins als HawkEye gaan installeren...
Dus ik twijfel nog een beetje... Misschien kan ik ook mensen whitelisten die er om vragen? Maar dan moet ik nog weer plugins als HawkEye gaan installeren...
Tekkit hebben we bij Tweakcraft over nagedacht, echter ging dit er niet door omdat het onstabiel is/was en het makkelijk was zo de server te laten crashen. Ook waren er niet veel geinteresseerden voor.
Verwijderd
Mij lijkt het wel leuk om een keer online te gaan met een paar van jullie. Ik maak gebruik van de cracked versie van tekkit dus ik weet niet of offline mode een optie zou zijn, anders geen deelname voor mij...marcop23 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:58:
Ik host trouwens nu een Tekkit server met hulp van ChrisPNL en zijn server, en ik zou hem misschien wel kunnen posten hier in dit topic, maar ik ben bang dat zulke griefertjes op komen die gaan stelen uit alles wat onbeveiligd is (alles, het is een zeg maar vanilla tekkit, dus je hebt ook geen /home en /tpa ed).
Mc naam: therescriptor
Verwijderd
Whitelist heb je geen plugins voor nodig. Gewoon whitelist.txt gebruikenmarcop23 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:58:
Hoeveel spelers heb je nu?marcop23 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:58:
Wat is MC tegenwoordig, 25 euro?Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:11:
Mij lijkt het wel leuk om een keer online te gaan met een paar van jullie. Ik maak gebruik van de cracked versie van tekkit dus ik weet niet of offline mode een optie zou zijn, anders geen deelname voor mij...
Mc naam: therescriptor
@Marcop, klinkt leuk, als je nog spelers zoekt, PM me maar 
@Hydra wat is je punt over de MC prijs? Heeft hij het daarover? Nee, totaal niet. Ik heb MC origineel omdat ik deze heb gekregen, zelf had ik het er niet aan uitgegeven, de cracked versie doet precies hetzelfde, alleen mis je een X aantal servers (die authen aan hebben staan).
@Hydra wat is je punt over de MC prijs? Heeft hij het daarover? Nee, totaal niet. Ik heb MC origineel omdat ik deze heb gekregen, zelf had ik het er niet aan uitgegeven, de cracked versie doet precies hetzelfde, alleen mis je een X aantal servers (die authen aan hebben staan).
Had ik het tegen jou? Nee.
Het bediscussieren van cracked software en andere auteursrechtschendingen is niet toegestaan op tweakers, dat je het ff weet.
Het bediscussieren van cracked software en andere auteursrechtschendingen is niet toegestaan op tweakers, dat je het ff weet.
Waar heb ik het over het feit dat ik cracked gebruik? Again, quote me graag. Insinueren ftw!
On topic:
Project loopt lekker op Minecraft forum, ben al wat verder.
Tree farm staat
Farm staat
Mine staat
Tree House staat ook goed.
Nu de leaves >< dat wordt echt lastig
On topic:
Project loopt lekker op Minecraft forum, ben al wat verder.
Tree farm staat
Farm staat
Mine staat
Tree House staat ook goed.
Nu de leaves >< dat wordt echt lastig
[ Voor 57% gewijzigd door corset op 18-09-2012 16:40 ]
Ik reageerde op tommieboy (die aangeeft dat hij een cracked versie gebruikt)niet op jou, zoals ik al aangaf. Ik leg uit waarom ik reageerde.lanerios schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:39:
Waar heb ik het over het feit dat ik cracked gebruik? Again, quote me graag.
Zelf heb ik ook al een tijd een Tekkit server draaien voor mij en vrienden. Wel met offline mode aan (We hebben allen een legale versie maar de login servers zijn wel eens down, en dan kunnen we toch spelen
). Gaat goed maar je kan inderdaad snel teveel verkeerde dingen doen als je daarop uit bent (of zelfs perongeluk). We spelen allemaal zonder OP rights, alhoewel ik ze soms tijdelijk aanzet om items op te ruimen wanneer er weer ergens iets items aan het uitspugen is en het spel onspeelbaar maakt
.
Je zou wel goed na moeten denken over het gebruik van EE op je tekkit server en wellicht wat dingen met je medespelers af moeten spreken. EE is nogal overpowered en zodra je daarmee infinite items hebt, godmode achtige armor en de vliegring, dan is de fun vrij snel uit het spel. Zeker de Energy Collector is een blok die je wellicht wilt uitschakelen als je meer gefocust wilt blijven op het zelf resources verzamelen (of met een quarry). Wanneer je het aan laat en mensen gebruiken het, moet je rekening houden met een meer 'creative-achtige' gameplay.
Het valt me wel op dat ze in tekkit video's zoals die van de Yogscast ook proberen zulke dingen te vermijden. Zeer waarschijnlijk omdat het anders ook veel minder leuk voor de kijker is
.
Je zou wel goed na moeten denken over het gebruik van EE op je tekkit server en wellicht wat dingen met je medespelers af moeten spreken. EE is nogal overpowered en zodra je daarmee infinite items hebt, godmode achtige armor en de vliegring, dan is de fun vrij snel uit het spel. Zeker de Energy Collector is een blok die je wellicht wilt uitschakelen als je meer gefocust wilt blijven op het zelf resources verzamelen (of met een quarry). Wanneer je het aan laat en mensen gebruiken het, moet je rekening houden met een meer 'creative-achtige' gameplay.
Het valt me wel op dat ze in tekkit video's zoals die van de Yogscast ook proberen zulke dingen te vermijden. Zeer waarschijnlijk omdat het anders ook veel minder leuk voor de kijker is
No animals were harmed in the making of this comment.
Ook de energy condenser is overpowered in combinatie met IC enzo. Voorbeeld: een block tungsten ore is 2 diamonds waard maar is ondertussen gewoon volledig nutteloos (komt uit redpower geloof ik). Ook voegt redpower een hele zooi gems toe die enorm common zijn (heb er massa's van) en die zijn ook iets van 1/8e diamond waard. Je kunt dus in no time alles zelf "out of thin air" produceren.
Enige 'voordeel' van de energy condenser is dat je makkelijk grote hoeveelheden stone/basalt en marble blocks kunt maken als building material.
Ik hoop dat er in de toekomst een optie komt om individuele mods uit te schakelen. Ik vind het nog steeds te 'tempting' om een EC te maken zelfs terwijl ik er eigenlijk tegen ben, gewoon omdat 't zo makkelijk is (en ik lui ben)
Je kunt met IC wel erg makkelijk grote fouten maken, vooral als het aankomt op nuclear reactors. Die maken erg grote gaten
Heb trouwens een torpedo script gemaakt voor een mining turtle. Die kan een eind onder de grond door minen en daar dan een zooi explosives (TNT of nukes) neerpoten voordat 'ie een redstone signal geeft. Werkt verbazingwekkend goed en 9 nukes geven erg veel rotzooi.
Enige 'voordeel' van de energy condenser is dat je makkelijk grote hoeveelheden stone/basalt en marble blocks kunt maken als building material.
Ik hoop dat er in de toekomst een optie komt om individuele mods uit te schakelen. Ik vind het nog steeds te 'tempting' om een EC te maken zelfs terwijl ik er eigenlijk tegen ben, gewoon omdat 't zo makkelijk is (en ik lui ben)
Je kunt met IC wel erg makkelijk grote fouten maken, vooral als het aankomt op nuclear reactors. Die maken erg grote gaten
Heb trouwens een torpedo script gemaakt voor een mining turtle. Die kan een eind onder de grond door minen en daar dan een zooi explosives (TNT of nukes) neerpoten voordat 'ie een redstone signal geeft. Werkt verbazingwekkend goed en 9 nukes geven erg veel rotzooi.
[ Voor 19% gewijzigd door Hydra op 18-09-2012 16:50 ]
Ben ik het wel mee eens inderdaad, de waarde van Lapis bijvoorbeeld is gestoord hoog, en die is redelijk makkelijk te krijgen door strip mining. Daarom doe ik nu eigenlijk alleen nog Vanilla projecten, veel leukere uitdaging.
Het ging vooral om EE, IC en BC maken het spel vooral complexer, niet simpeler.
EE maakt het spel ook te simpel, wil je een kasteel bouwen? Zorg voor wat nutteloze ores, en tadaa, oneindig smoothstone bijna.
Tools nodig? Stackje lapis, en je hebt genoeg diamond voor een armor + toolset.
Tools nodig? Stackje lapis, en je hebt genoeg diamond voor een armor + toolset.
Ik zeg ook dat EE het spel inderdaad te simpel maakt, maar IC en BC niet, die maken het juist complexer.
Bijna alle mods zijn geupdate naar v1.3.2 van minecraft. Ik wacht alleen nog op Red Power en Mystcraft moet nog even geupdate worden voor de laatste forge. Volgens mij kunnen we binnenkort al de FTB modpack verwachten
.
Ben benieuwd. Hoop dat forestry daar wel gewoon inzit zodat ik niet zelf hoef te kloten
IC en BC vind ik ook wel makkelijker. Ik ben wat meer van de survival bouw projecten, en Quarries e.d. maken het gewoon te makkelijk om snel veel materials te krijgen, en tools + reactor = flying, fast terraforming etc. Beetje jammer.Hydra schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:58:
Ik zeg ook dat EE het spel inderdaad te simpel maakt, maar IC en BC niet, die maken het juist complexer.
Een quarry is niet 'snel' hoor, zelf op level 12 een cave induiken levert je veel meer materials op. Het heeft vooral als voordeel dat je makkelijk een hoop scrap kunt produceren. Maar voordat je zover bent en een quarry op gezet hebt ben je een eind verder (11 diamonds ofzo, aardig wat gold ore, redstone, 3 geothermal generators of 6 gewone generators of 2 combustion engines op fuel waarvoor je de olie op moet pompen en moet refinen).
Om al die solar panels te produceren die ik nodig heb voor m'n MV arrays (heb je 64 panels voor nodig, 10 volle stacks iron) duik ik ook de grotten in. Op je quarries (heb er nu 2 in m'n tekkit world) wachten schiet niet op
Maar iedereen moet spelen zoals 'ie het zelf wil natuurlijk, daarvoor is het een sandbox spel.
Om al die solar panels te produceren die ik nodig heb voor m'n MV arrays (heb je 64 panels voor nodig, 10 volle stacks iron) duik ik ook de grotten in. Op je quarries (heb er nu 2 in m'n tekkit world) wachten schiet niet op
Maar iedereen moet spelen zoals 'ie het zelf wil natuurlijk, daarvoor is het een sandbox spel.
Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers