Om de een of andere reden kon ik dit topic niet vinden in Simulatie, Sport en Racing games forum
Ik ben zojuist weer eens met Minecraft begonnen. Heb een survival wereld gestart met de nieuwste versie uiteraard. Ik spawnde in een jungle, dat compleet nieuw voor mij was, het duurde even voor ik in de gaten had dat die dingen die aan bomen hangen, dat daar cacao beanes uit komen, erg fijn
Nu heb ik een stukje verder van home base een soort bunker gevonden. Gemaakt van cobblestone en moss stone. Bestaat uit een begane grond, een trap naar een 1e verdieping, en een naar een soort kelder. In die kelder drie schakelaars waarmee pistons bediend konden worden (die verder geen nut hadden bleek na later onderzoek, wel zat er in diezelfde ruimte een kist met wat leuk spul). Verder de kelder in werd ik ineens beschoten door pijlen (die je nu kunt pakken als ze ergens in blijven steken, ideaal). Dat bleek van 2 stukjes string te komen die als een soort val dienden. Daarna nog zo'n setup, met daarachter een kist met nog meer leuk spul.
Ik zal vanavond even een screenshot plaatsen van het alles, maar mijn vraag. Sinds wanneer zitten dit soort "bunkers/schatkamers" erin? En zijn die zeldzaam of ga ik die veel vaker tegen komen? Ik vond het een erg leuke ontdekking

Heb er even over zitten denken om al het bruikbare spul (schakelaars, redstone, pistons, en die val setups) eruit te slopen voor eigen gebruik, maar dat vond ik een beetje zonde, dan hou ik alleen een nutteloos gebouw over

Nu ik weet dat het kan ga ik het zelf maken en gebruiken
Moet zeggen dat het er erg goed uit ziet allemaal, is al weer sinds december dat ik voor het laatst gespeeld heb, en het is erg leuk om alle nieuwe dingen te ontdekken. Er lopen trouwens ook puma's rond in de jungle

Of in ieder geval kat-achtigen van wat ik zo snel gezien heb
EDIT: zie screenshot boven aan pagina 81, dat ding dus. Een jungle tempel + booby traps

geweldig
[
Voor 6% gewijzigd door
FastFred op 29-08-2012 16:31
]