Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 00:26
Jump schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:42:Nieuwe dieren spawnen wel nog hoor, maar dan moet je ver genoeg gaan zodat de chunks unloaden en dan terug komen. Dan heb je een kans dat er nieuwe zijn.
Klopt, maar ik bedoel dan natuurlijk dat er geen nieuwe beesten spawnen op locaties waar hij ze al afgeslacht heeft. ;)

Misschien was ik daar niet helemaal duidelijk in.

Elk "chunk" heeft nu gewoon een vast aantal dieren en als je deze dood komen ze niet meer terug op die "chunk". Als je dan de wereld verder verkend, dan kom je in nieuwe "chunks" waar ook weer nieuwe dieren kunnen zijn.

Hopelijk is deze beschrijving duidelijk en "chunk" is een deel van een de wereld van x bij x blokken.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Dreanor schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:41:
[...]
En ik dacht dat enderman tegenwoordig enkel dirt en sand en gravel kon oppakken? Zit je al op 1.3.1?
Yup

Argh, dus je moet nu realistisch breeden...

Ik was een tijdje weg van MC, denk dat ik bij 1.07 ofzo ermee gestopt ben om het weer eens op te pakken nu bij 1.3.1

Mmm.. Endermannen pakken em niet? Wtf is er dan gebeurt vraag ik mij af: 3 zilvervisjes in m'n torenhuisje gevonden, Table weg, 3 van de 4 boekenkasten weg, stuk of 5 gaten in m'n hout en een Enderman buiten dat niveau met toch echt volgens mij die Table. Maar goed, wellicht niet goed gezien, ik heb zo'n Shader mod aan staan met DoF. Feit blijft dattie weg is. :'( En bijna alle dieren dus ook.

Ik ga maar even een eind van de kaart af lopen in de hoop dat ze terug spawnen, ik heb allen een stuk of 6 kippen gevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemSV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik heb op de 1.3.1 server van World of Minecraft al jungle tempels en piramide's gevonden. Zo leuk!
(IP staat wel in het eerste bericht van dit topic)

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/434/wezijn131thumbnail.png
klik hier om te vergroten

[ Voor 41% gewijzigd door WillemSV op 11-08-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

Toppertje

www.davideografie.nl

Heeft iemand enig idee hoe dat werkt met de kleuren in de chat...?
Hier wat info over de opties van de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat dit topic een beetje dood valt!
Minecraft is een pracht spel.

Ehhmm.. zijn voor kleuren in de chat niet plugins nodig?
Naja ik kan het ook fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-03 13:27
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:56:
Jammer dat dit topic een beetje dood valt!
Minecraft is een pracht spel.

Ehhmm.. zijn voor kleuren in de chat niet plugins nodig?
Naja ik kan het ook fout hebben.
Ik dacht het wel....

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:44
In een melige bui samen met m'n neefje maar eens begonnen met een LP van Minecraft:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wamLjU20X_c]
Ik weet niet of alles al klaar is aan Googles zijde, maar de video is op 720p gerenderd. Als je 720p nog niet kan selecteren @ youtube spijt me dit zeer 8)7 . Deeltje 2 word momenteel geupload.

Map: It's Better Together

Nog tips of opmerkingen? Let niet op m'n flutmic (Ingebouwd in de laptop) dit veranderd wel mocht m'n channel op de een of andere manier aanslaan en subscribers krijgen :+ .

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 16-08-2012 02:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Had pas een zand tempel gevonden en zag wat kistjes beneden staan. Dus ik ernaar toe graven en een kistje openen en zat wat zut in. 3 seconden later een grote BOEM.... dood.... Zijn deze dingen boobytrapped?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 21:00
Jep die pressure plate in het midden niet gezien ?, (ook in jungle temple zitten booby traps)

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
In de Desert Temples zitter en negen TNT onder de pressure plate, de Jungle Temples hebben 'amper' wat pijltjes die je raken :P

Via twitter van Jeb:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g7tDq.png

En via Dinnerbone:
Afbeeldingslocatie: http://dinnerbone.com/media/uploads/2012-08/screenshots/Minecraft_2012-08-15_15-01-43.png

Afbeeldingslocatie: http://dinnerbone.com/media/uploads/2012-08/screenshots/Minecraft_2012-08-15_15-05-27.png

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Teunis schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:20:
Jep die pressure plate in het midden niet gezien ?, (ook in jungle temple zitten booby traps)
Nee :P Was zo bezig met die kistjes en de oranje/blauwe vloer (van wol?)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
wat worden dat? mini paintings oid?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Kist categorieën wellicht? En stone fences!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
(jarig!)
lanerios schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:20:
wat worden dat? mini paintings oid?
Ik denk een container waar je 1 item in kan plaatsen, waarbij het weergegeven wordt tegen de muur.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

Hmm, ik zal vanavond ook weer even in Minecraft duiken, ik speel het nog wel maar dat is af en toe maar even een kwartiertje. Maar ik heb al geruime tijd een paar updates gemist denk ik (sinds de update van de brewing van potions niet echt meer "diehard" gespeeld).

Maar ik zie in de OP drie verschillende servers staan, zijn die nog wat actief? Of hebben jullie andere leuke servers die jullie aanraden? Ik ben namelijk wel van plan om meteen in een multiplayer server te gaan spelen.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvm-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
Madstorm schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:36:
Hmm, ik zal vanavond ook weer even in Minecraft duiken, ik speel het nog wel maar dat is af en toe maar even een kwartiertje. Maar ik heb al geruime tijd een paar updates gemist denk ik (sinds de update van de brewing van potions niet echt meer "diehard" gespeeld).

Maar ik zie in de OP drie verschillende servers staan, zijn die nog wat actief? Of hebben jullie andere leuke servers die jullie aanraden? Ik ben namelijk wel van plan om meteen in een multiplayer server te gaan spelen.
Ik weet niet of de servers van de beginpost nog actief zijn maar anders raad ik je 4wonders aan (zoek op google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 11:50

TimvH

Kletsmajoor

Vandaag begonnen met spelen op de Tweakcraft server, had een huis gebouwd met cobble en sandstone maar nu ben ik alles aan het vervangen met hout, ik vond het nogal lelijk :P
Als ik de status mag geloven heb ik ruim 6 uur zitten spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik speel ook weer sinds een weekje minecraft (survival singleplayer).

De laatste uren onder de grond gezeten om zoveel mogelijk recources te verzamelen.
Ik heb nu:
- 2 diamanten
- 3 stacks zilver
- een halve stack goud
- 2 stacks redstone
- 1 stack lapzis
- 3 stacks steenkool

Een mooi begin, ga nu dus beginnen mer mooie dingen bovengronds te bouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door leendertv op 21-08-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Wat ik nu altijd doe als ik "resource hunten", is alle ores waar Fortune op werkt via Silk Touch mee te nemen naar de oppervlakte en daar Fortune op te gebruiken. Dit spaart een hoop uit in je inventory, en je kan (als je geen cobble verzameld) twee keer zo lang doorgaan.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik moest zelf wat steggelen voor ik Minecraft kon draaien op Ubuntu. Maar sinds gisteren draait het weer allemaal goed. Ik heb inmiddels een nieuwe wereld gegenereerd (al mijn oude zijn bij een HDD crash verloren gegaan). Mijn nieuwe wereld is awesome, large biodomes. Zit in een snowdome met heel veel glooiende bergen.

Gisteren begonnen met minen in een grot. Resultaat:

6 Diamond
40 Iron
18 Gold
128+ Coal
36 Redstone
8 Lapzis
14 Obsidian (voor portal obviously)

Ik heb inmiddels een stukje grond vrij gemaakt op een berg die wat over een bevroren meertje uit kijkt. Hier komt mijn eerste kasteel op te staan.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog wat leuke dingen die ik kan gebruiken voor mijn potion room?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Pr8M8DEDB48]

Danku! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 18:39
Er is dus nog niemand hier die de nieuwste updates gezien heeft? Het is best een aardige lijst namelijk.
- Nieuwe (boss)mob
- Je kan leather armor zelf kleur geven.
- Nieuw voedsel
- Item frames
- Bloempotten
- Mobs en beesten, pijlen en (op scherp gestelde) TNT kunnen nu door portals heen.
Nog veel meer....

Het mooiste van de leather armor is dat je niet gebonden bent aan 16 kleuren, maar dat je in principe elke mogelijke kleur kan maken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VRW4S.png

Een complete lijst met screens vind je hier:

http://www.minecraftforum...-new-foods-detailed-maps/

[ Voor 25% gewijzigd door Atmosfeer op 25-08-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ja, ik las al het een en ander over patch 1.4

Mojang lijkt met Minecraft langzaam maar zeker in de richting te gaan die ik graag zie. Dus dat naast het bouwen ook het verkennen/avontuur belangrijker wordt.Want laten we eerlijk zijn, Minecraft vandaag de dag heeft eigenlijk geen beloning voor verkennen en het is ook niet echt leuk.

Verkennen/avontuur is nog niet leuk omdat overal de zelfde mobs zijn (behalve nether) en overal dezelfde items/beloning. Ja, de temples zijn leuk als je ze tegenkomt maar ze bieden niks wat je al niet had.

Echter, elke update doet erg goede zaken en er zit behoorlijk vaart in tegenwoordig.

Het enige is, dat ze moeten oppassen het spel niet vol te stoppen met nutteloze items. Er komen wortels en aardappelen in het spel, maar waarom eigenlijk? We hebben al verschillende soorten voedsel, waarom zouden we deze twee nieuwe verbouwen als brood beter en makkelijk is (niet beter dan gekookte aardappelen btw)???

Dit is een valkuil voor Minecraft naar mijn mening als ze teveel items toevoegen die niks op gebied van gameplay of unieks bieden. Tenzij wortelen bijvoorbeeld nodig zijn voor paarden te voeden/temmen in de toekomst (heb daar ooit iets over gelezen). Dan brengt dit type voedsel weer iets unieks zeg maar. ;)

Hopelijk is mijn post enigszins duidelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
Wortelen zijn nu nodig voor potions of nightvision. Bovendien schijnen wortels nu het beste voedsel te zijn omdat je razendsnel wortels kan verbouwen. 1 wortel wordt binnen no-time een wortelplant die 4 wortels geeft. Om brood te maken moet je heel wat meer moeite doen. Ik vind het juist wel leuk al dat eten, van mij mogen ze er nog veel meer eten ingooien, maakt niet uit of sommige hetzelfde effect hebben.

Ik zou wel graag veel meer mineralen willen zien die biome gebonden zijn. Er is idd weinig reden om echt op pad te gaan... Stiekem vind ik het landschap van Minecraft veel te realistisch. Het is mooi al die biomes en dergelijke maar in een game als Minecraft verwacht ik hele vreemde bergen, gave zandvlaktes vol met rotsen en ravijnen, etc.

[ Voor 47% gewijzigd door Atmosfeer op 25-08-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Atmosfeer schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:54:
Wortelen zijn nu nodig voor potions of nightvision. Bovendien schijnen wortels nu het beste voedsel te zijn omdat je razendsnel wortels kan verbouwen. 1 wortel wordt binnen no-time een wortelplant die 4 wortels geeft. Om brood te maken moet je heel wat meer moeite doen. Ik vind het juist wel leuk al dat eten, van mij mogen ze er nog veel meer eten ingooien, maakt niet uit of sommige hetzelfde effect hebben.

Ik zou wel graag veel meer mineralen willen zien die biome gebonden zijn. Er is idd weinig reden om echt op pad te gaan... Stiekem vind ik het landschap van Minecraft veel te realistisch. Het is mooi al die biomes en dergelijke maar in een game als Minecraft verwacht ik hele vreemde bergen, gave zandvlaktes vol met rotsen en ravijnen, etc.
Dan trek ik mijn woorden terug. Maar ik vind persoonlijk 100 soorten voedsel vrij nutteloos als ze allemaal x honger vullen. Dan gebruik je namelijk alleen de makkelijkste en de meest efficiënte en worden die andere 98 nutteloos (behalve misschien voor de variatie).

En ik ben het helemaal mee eens dat ze meer met biomes moeten doen. Dus biomes meer uniek maken, unieke items (bijv. planten), unieke bouwmaterialen (bijv. houtsoorten, steensoorten). Maar belangrijker nog, unieke mobs, gevaren en mineralen.

Als ze dat doen wordt het leuker om te verkennen, omdat je dan items/blokken vind die je niet in je eigen biome vind. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Nu krijg je nog vier wortelen, maar dat kan in de final compleet anders zijn. Vergeet niet dat voedsel niet enkel je voedselbar, maar ook de verborgen 'staminabar' opvult.

Etho heeft hier eens een mooie 'mythbust' episode van gemaakt:

YouTube: Etho Plays Minecraft - Episode 179: Hunger MythBuster

Edit:
Tevens ben ik ook voorstander van meer diversiteit, niet enkel in blokken maar ook in biomes. Graag zou ik willen dat de Nether een véél grotere rol gaat spelen dan vandaag. Zeker nu netherwart ook in de gewone wereld groeit, is er niet zoveel nuttigs meer te beleven daar buiten glowstone en snel reizen naar verre plaatsen.
De Nether zou ook een soort van biomes moeten krijgen, met elk hun aparte eigenschappen. Het is een beetje jammer dat die wereld opgesloten zit tussen twee lagen bedrock. Het zou mooi zijn mocht dit baar boven toe gewoon open zijn zonder hemel, dus lekker pikzwart.

[ Voor 45% gewijzigd door Jump op 25-08-2012 23:26 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Jump schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:23:
Nu krijg je nog vier wortelen, maar dat kan in de final compleet anders zijn. Vergeet niet dat voedsel niet enkel je voedselbar, maar ook de verborgen 'staminabar' opvult.

Klopt, vlees is het beste dacht ik (zo uit mijn hoofd). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
Jump schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:23:

Edit:
Tevens ben ik ook voorstander van meer diversiteit, niet enkel in blokken maar ook in biomes. Graag zou ik willen dat de Nether een véél grotere rol gaat spelen dan vandaag. Zeker nu netherwart ook in de gewone wereld groeit, is er niet zoveel nuttigs meer te beleven daar buiten glowstone en snel reizen naar verre plaatsen.
De Nether zou ook een soort van biomes moeten krijgen, met elk hun aparte eigenschappen. Het is een beetje jammer dat die wereld opgesloten zit tussen twee lagen bedrock. Het zou mooi zijn mocht dit baar boven toe gewoon open zijn zonder hemel, dus lekker pikzwart.
Ik zou het stiekem veel gaver hebben gevonden als de Nether gewoon onder de echte wereld zat. Bijvoorbeeld 300 blocks onder wat nu bedrock is. Dan krijg je echt het idee dat je opeens de hel aanboort tijdens het minen. Ik weet dat het door technische limitaties lastig zou zijn, maar het zou wel verdomd gaaf zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Atmosfeer op 26-08-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 13:13

Comgenie

Soms heb je dat

Vandaag naar Stockholm geweest met vrienden. Kijkje genomen bij het Mojang gebouw (omdat het kan). Ons bezoek is niet onopgemerkt gebleven... :P
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/euv/s-0c3f519294be

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 14:29

WebHawk

Klaphark

Note to self: Leren tekenen.
Comgenie schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 03:09:
Vandaag naar Stockholm geweest met vrienden. Kijkje genomen bij het Mojang gebouw (omdat het kan). Ons bezoek is niet onopgemerkt gebleven... :P
[afbeelding]

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

[afbeelding]
nice ;)
Had jij het briefje getekend dan ? :P

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
[afbeelding]
Haha das een leuke:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 14:29

WebHawk

Klaphark

knightofn1 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:26:
[...]

nice ;)

[...]

Had jij het briefje getekend dan ? :P
Jep :)

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:42
Om de een of andere reden kon ik dit topic niet vinden in Simulatie, Sport en Racing games forum :X

Ik ben zojuist weer eens met Minecraft begonnen. Heb een survival wereld gestart met de nieuwste versie uiteraard. Ik spawnde in een jungle, dat compleet nieuw voor mij was, het duurde even voor ik in de gaten had dat die dingen die aan bomen hangen, dat daar cacao beanes uit komen, erg fijn :)

Nu heb ik een stukje verder van home base een soort bunker gevonden. Gemaakt van cobblestone en moss stone. Bestaat uit een begane grond, een trap naar een 1e verdieping, en een naar een soort kelder. In die kelder drie schakelaars waarmee pistons bediend konden worden (die verder geen nut hadden bleek na later onderzoek, wel zat er in diezelfde ruimte een kist met wat leuk spul). Verder de kelder in werd ik ineens beschoten door pijlen (die je nu kunt pakken als ze ergens in blijven steken, ideaal). Dat bleek van 2 stukjes string te komen die als een soort val dienden. Daarna nog zo'n setup, met daarachter een kist met nog meer leuk spul.

Ik zal vanavond even een screenshot plaatsen van het alles, maar mijn vraag. Sinds wanneer zitten dit soort "bunkers/schatkamers" erin? En zijn die zeldzaam of ga ik die veel vaker tegen komen? Ik vond het een erg leuke ontdekking :) Heb er even over zitten denken om al het bruikbare spul (schakelaars, redstone, pistons, en die val setups) eruit te slopen voor eigen gebruik, maar dat vond ik een beetje zonde, dan hou ik alleen een nutteloos gebouw over :P Nu ik weet dat het kan ga ik het zelf maken en gebruiken

Moet zeggen dat het er erg goed uit ziet allemaal, is al weer sinds december dat ik voor het laatst gespeeld heb, en het is erg leuk om alle nieuwe dingen te ontdekken. Er lopen trouwens ook puma's rond in de jungle :D Of in ieder geval kat-achtigen van wat ik zo snel gezien heb

EDIT: zie screenshot boven aan pagina 81, dat ding dus. Een jungle tempel + booby traps :P geweldig

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 29-08-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
FastFred schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:19:
Om de een of andere reden kon ik dit topic niet vinden in Simulatie, Sport en Racing games forum :X

Ik ben zojuist weer eens met Minecraft begonnen. Heb een survival wereld gestart met de nieuwste versie uiteraard. Ik spawnde in een jungle, dat compleet nieuw voor mij was, het duurde even voor ik in de gaten had dat die dingen die aan bomen hangen, dat daar cacao beanes uit komen, erg fijn :)

Nu heb ik een stukje verder van home base een soort bunker gevonden. Gemaakt van cobblestone en moss stone. Bestaat uit een begane grond, een trap naar een 1e verdieping, en een naar een soort kelder. In die kelder drie schakelaars waarmee pistons bediend konden worden (die verder geen nut hadden bleek na later onderzoek, wel zat er in diezelfde ruimte een kist met wat leuk spul). Verder de kelder in werd ik ineens beschoten door pijlen (die je nu kunt pakken als ze ergens in blijven steken, ideaal). Dat bleek van 2 stukjes string te komen die als een soort val dienden. Daarna nog zo'n setup, met daarachter een kist met nog meer leuk spul.

Ik zal vanavond even een screenshot plaatsen van het alles, maar mijn vraag. Sinds wanneer zitten dit soort "bunkers/schatkamers" erin? En zijn die zeldzaam of ga ik die veel vaker tegen komen? Ik vond het een erg leuke ontdekking :) Heb er even over zitten denken om al het bruikbare spul (schakelaars, redstone, pistons, en die val setups) eruit te slopen voor eigen gebruik, maar dat vond ik een beetje zonde, dan hou ik alleen een nutteloos gebouw over :P Nu ik weet dat het kan ga ik het zelf maken en gebruiken

Moet zeggen dat het er erg goed uit ziet allemaal, is al weer sinds december dat ik voor het laatst gespeeld heb, en het is erg leuk om alle nieuwe dingen te ontdekken. Er lopen trouwens ook puma's rond in de jungle :D Of in ieder geval kat-achtigen van wat ik zo snel gezien heb

EDIT: zie screenshot boven aan pagina 81, dat ding dus. Een jungle tempel + booby traps :P geweldig
Dat zit er sinds de neiuwste update in en is zeer leuk ja:)

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Heb zojuist Minecraft 'herondekt' in de form van de Technic pack. Damn, buildcraft rocks!

https://niels.nu

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Hydra schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:18:
Heb zojuist Minecraft 'herondekt' in de form van de Technic pack. Damn, buildcraft rocks!
Buildcraft+Industrial Craft nog meer :) Maar dat bedoel je denk ik.

Ik heb zelf nog gepoogd Forestry op m'n privé tekkit server te krijgen, maar helaas niet gelukt. Het hele verhaal, hoe Forestry maker niet wilde dat ie in Tekkit/Technic zit, is maar vaag. Het is ook niet echt nodig: energy link is goed zat om van IC energie naar buildcraft energie te gaan. En andersom kan ook geloof ik.

De EE mod (of hoeheethet) weet ik niet.. Het klinkt een beetje saai, zodra je een energy condenser hebt.

• Hydra
_H_G_ schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:09:
De EE mod (of hoeheethet) weet ik niet.. Het klinkt een beetje saai, zodra je een energy condenser hebt.
Ja, dat zag ik ook. Als je die setup hebt kun je gewoon ophouden met spelen. Dat heeft de maker daarvan niet helemaal begrepen geloof ik :)

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Technic pack gebruik ik niet, want ik wil zelf bepalen welke mods ik gebruik en er zit geen Forestry in. Binnenkort komen de makers van de mods (volgens Direwolf20) met een modpack.
Ik gebruik zelf nu MultiMC. Met dat programma kan je ook meerdere versies van minecraft naast elkaar draaien. Erg makkelijk :).

Equivalent Exchange (EE mod) is te overpowered op het moment. De nieuwe versie (3) gaat compleet op de schop om het meer in lijn te krijgen met andere mods (die minder overpowered zijn).

Nu alleen nog even wachten tot alle mods geupdate zijn voor 1.3.2. Voor die tijd gewoon rommelen met 1.2.5 :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:51

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Energy link werkt niet in technic single player, maar technic bevat wel de Transformers v1.3 mod, zodat je ook in single player (dus zonder forestry atm) electric engines kan bouwen die IC2 power pakken en BC power outputten. Die addon stond niet gedocumenteerd op de technic wiki, maar info is hier te vinden.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:43

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb een tijd met een vriend gespeeld (uit engeland), maar we hadden steeds verschrikkelijke lag, maakte niet uit wie de server draaide.

Nu denken we eraan om een server te huren, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Of zijn er gratis servers waar we op kunnen spelen zonder dat we elke keer opnieuw moeten beginnen?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 21:53
Via Hamachi kan je ook een virtuele LAN opzetten waarbij je elkaar direct kan joinen in een SP game. Ik weet niet of je daar naar op zoek bent maar zo speel ik met een vriend samen een map en dat gaat ontzettend goed en lagloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 12:43

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hamachi al geprobeerd, werkt niet, athans, werkt wel, maar problemen blijven.

Hij heeft ook echt een k*t verbinding.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij, of heeft gravel een andere texture gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 18:23
[url=""http://www.minecraftwiki.net/wiki/Gravel]Jep[/url]. Ik vond de vorige mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Berthenk schreef op maandag 03 september 2012 @ 06:53:
[url=""http://www.minecraftwiki.net/wiki/Gravel]Jep[/url]. Ik vond de vorige mooier.
Mooier weet ik niet, maar wel een stuk duidelijker.

Ben ondertussen een stuk verder met m'n Technic-gebaseerde base. Heb een quarry draaien op 2 combustion engines die draaien op Lava die ik naar de oppervlakte aan 't pipen ben (kwam er pas gister achter dat hoeveel power ze outputten afhankelijk is van waar ze op draaien en ik er eigenlijk 4 nodig heb). Het maceraten / smelten e.d. doe ik op basis van solar power. Ben ne redelijk 'klaar' om naar betere IC items zoals de jetpack enzo te gaan :)

Oh, en ik ga ook een base in the Nether bouwen waar ik met geothermals spullen op kan laden enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Laatst online: 05-03 12:59
Ik speel de laatste tijd ook veel meer minecraft, en dan eigenlijk altijd tekkit, op de servers van afternet (simplanet) of realminers

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berthenk schreef op maandag 03 september 2012 @ 06:53:
Het adres van je linkje heeft een paar quotation marks te veel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
DrFlash schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:27:
Ik speel de laatste tijd ook veel meer minecraft, en dan eigenlijk altijd tekkit, op de servers van afternet (simplanet) of realminers
Ga denk ik als ik met m'n huidige base 'klaar' ben naar een MP server over. Heb zelf al wel Tekkit draaien om te 'wennen' aan welke mods wel en niet werken.

Ga denk ik vanavond eerst eens een paar extra engines bij m'n quarry zetten om te zorgen dat deze op full speed werkt. Daarna ga ik aan de slag met automatic crafting tables om het maken van Solar Panels wat te vereenvoudigen. Heb er nu een stuk of maar uiteindelijk is het de bedoeling m'n hele dak vol te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:46:
[...]

Mooier weet ik niet, maar wel een stuk duidelijker.

Ben ondertussen een stuk verder met m'n Technic-gebaseerde base. Heb een quarry draaien op 2 combustion engines die draaien op Lava die ik naar de oppervlakte aan 't pipen ben (kwam er pas gister achter dat hoeveel power ze outputten afhankelijk is van waar ze op draaien en ik er eigenlijk 4 nodig heb). Het maceraten / smelten e.d. doe ik op basis van solar power. Ben ne redelijk 'klaar' om naar betere IC items zoals de jetpack enzo te gaan :)

Oh, en ik ga ook een base in the Nether bouwen waar ik met geothermals spullen op kan laden enzo :)
Gebruik zelf een energy condenser met 4 mk3 collectors om lava cells te maken, deze pomp ik naar 4 geothermal generators die 3 MFSU's opladen. Werkt opzich ook prima :+ , had wel onder de laatste geothermal generator wat lava moeten leggen om de lava cells die te veel zijn in op te vangen zodat het niet gaat glitchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Laatst online: 01-09 01:05
weet iemand hoe je de OpenGl aanpast op Catalyst Control Center? ik heb zins 1.3.2 weer last van graphical artifacts. GPU draait constant 100% maar temperatuur blijft mooi constant rond de 43 graden. artifacts komen pas na 5-10 min waardoor hele game vastloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:50:
Gebruik zelf een energy condenser met 4 mk3 collectors om lava cells te maken, deze pomp ik naar 4 geothermal generators die 3 MFSU's opladen. Werkt opzich ook prima :+ , had wel onder de laatste geothermal generator wat lava moeten leggen om de lava cells die te veel zijn in op te vangen zodat het niet gaat glitchen.
Ik gebruik geen EE dingen, vind het te makkelijk om zomaar 'uit niets' zaken te creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gister begonnen met Project.

Vriendin begint onder aan berg met village+farm etc.

Ik begin boven aan berg steeds paar lagen weg te graven om zo een kasteel achtig iets te bouwen. Kan nog echt leuk worden. puur survival

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Heb nu ook een mooie recycle setup waarbij m'n geminde cobblestone (heb nu m'n quarry net het derde 9x9 gat uit laten graven dus heb er massa's van) aan 3 recyclers gevoerd wordt. Heb al flink wat scrap verzameld. Uiteindelijk gaat dat straks naar een mass fab.

Kwa power heb ik op dit moment een paar geothermal generators beneden staan, en een flink aantal solar panels op het dak. De geothermals gebruik ik op zich op dit moment haast nooit, de solar panels laden op dit moment een MFE op en produceren genoeg voor m'n macarators (2), furnaces (2), recyclers (3) en extractor.

M'n quarry loopt op 6 combustion engines die lava gevoed krijgen maar die ga ik overzetten op IC2 power, toch wat handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vrij grote nederlandstalige minecraft server als je wilt mag je best joinen. Soms zijn er 25 online en dan is het super leuk =D.

Mc.coolcraft.nl:25647 of kijk op http://www.coolcraft.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

OpenDNS @ werk hier blockt je site ivm malware :P
(ding blockt van alles terwijl het niet moet, zoals goo.gl links een tijd geleden, dus niks van aantrekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jammer dat het weer een "Betaal om uber te worden" server is. Daar heb ik er nu wel genoeg van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
lanerios schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:00:
Jammer dat het weer een "Betaal om uber te worden" server is. Daar heb ik er nu wel genoeg van gezien.
Kan me op zich ook wel voorstellen dat een tegemoedkoming in de kosten wel fijn is. Een MC server is niet 'gratis'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nee echt! dat snap ik. Maar een pay2win server (wat het gewoon is. Survival met commands om te teleportern, vliegen, en hungerbar vullen) is geen goede server voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Minecraft draait volledig om het creëren van gebouwen wat je fantasie toelaat, dus waarom zo weinig screenshots? :P

Heb afgelopen weekend de nieuwe snapshot gedownload (12w34b) en ben een nieuwe wereld begonnen. Dit is het voorlopige resultaat van mijn eerste basis.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-JViEOwQFEF4/UEYrdcoW1vI/AAAAAAAABM0/TZIDQfACE_Y/s512/2012-09-04_18.21.49.png

Qua wereld is het een leuke plek, extreem mountains naast vlak grasland, met bijna alle grote biomes in de buurt (jungle/woestijn/snow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Dreanor schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:35:
Minecraft draait volledig om het creëren van gebouwen wat je fantasie toelaat, dus waarom zo weinig screenshots? :P

Heb afgelopen weekend de nieuwe snapshot gedownload (12w34b) en ben een nieuwe wereld begonnen. Dit is het voorlopige resultaat van mijn eerste basis.

[afbeelding]

Qua wereld is het een leuke plek, extreem mountains naast vlak grasland, met bijna alle grote biomes in de buurt (jungle/woestijn/snow)
Ik ben niet creatief genoeg daarom speel ik met industriële mods :P. Ik vind het wel leuk om machines in elkaar te zetten die automatisch alles regelen/craften/minen/etc :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Al die machines in minecraft verpest het wel een beetje voor mij. Het is gewoon leuker om alles zelf te doen. Machines zijn voor luie mensen en daar heeft Mojang creative mode voor bedacht. Dus ik snap niet wat er leuk is aan die machines.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zeror schreef op woensdag 05 september 2012 @ 01:06:
Al die machines in minecraft verpest het wel een beetje voor mij. Het is gewoon leuker om alles zelf te doen. Machines zijn voor luie mensen en daar heeft Mojang creative mode voor bedacht. Dus ik snap niet wat er leuk is aan die machines.
Als je machines met creative mode vergelijkt snap je het niet helemaal. Het is niet alsof je alles zomaar kan bouwen. Het maakt het spel juist een stuk complexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Creative mode != Industrial.

Hoe zal ik het uitleggen... Ik vind het leuk om een netwerk aan te leggen in minecraft. Je begint simpel met wat machines om meer resources te krijgen uit ore. Van die resources bouw je een sorteersysteem welke al je resources automatisch in verschillende chests plaatst. Van de overige resources, waar je teveel van hebt, (bijvoorbeeld cobble/dirt/etc) maak je armor. En zo bouw je alles uit totdat je een nucleair power station kan bouwen. En zo ga je verder totdat je alles zo efficiënt mogelijk hebt lopen (één van mijn favoriete bezigheden).

Ik vind vanilla minecraft heel weinig aan, maar al die technische mods maakt het een stuk leuker voor mij :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Jerry schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:25:
Ik vind vanilla minecraft heel weinig aan, maar al die technische mods maakt het een stuk leuker voor mij :).
Vanilla heb ik erg veel lol aan gehad maar op een gegeven moment heb je alles wel een beetje gebouwd. De combinatie van IndustryCraft en BuildCraft geven je de mogelijkheid enorm complexe bases te maken. Maar voordat je een base hebt die alles geautomatiseerd voor je doet ben je veel tijd kwijt aan alles te ontwikkelen enzo, bovendien is een machine als een quarry alleen al behoorlijk duur om te bouwen (11 diamonds ofzo) om het nog maar niet te hebben over de complexe benodigdheden voor de powersupply.

Ik heb nu een base waarbij m'n quarry loopt op zonnepanelen en ik alles wat opgegraven wordt uitsorteer in verschillende kisten. Cobblestone wordt gerecycled (daar graaft een Quarry echt reteveel van op). Volgende stap is een nieuwe uitbreiding op m'n fabriek (beetje te weinig ruimte nu, verdiepingen zijn maar 3 hoor en ik heb dus geen ruimte voor zowel buizen als kabels) waarin alle items netjes uitgesorteerd worden (echt alles, dus ook resin, wheat, tools, etc.) en grondstoffen ook nog eens automatisch omgezet worden in basismaterialen zodat ik met automatic crafting tables e.d. copper cables en IC's enzo kan fabriceren.

Ook wil ik m'n geothermal facility uitbreiden. Op dit moment vul ik 1 grote kolom met lava maar dit moeten er een stuk of 8 worden. M'n geothermals vangen het gebrek aan solar 's nachts op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Leuk om die verhalen te lezen, Hydra. Laat het ook een keer zien door screenshots te plaatsen, dat vind ik altijd wel interessant hoe andere mensen zulk soort fabrieken opzetten :) (behalve als je dat niet wilt natuurlijk :P). Heb je trouwens Direwolf20's channel op Youtube al ontdekt? Dat is de meester van de industrial mods. Daar heb ik echt gigantisch veel tips vandaan gehaald.

Zelf ben ik gisteren een nieuwe wereld begonnen die ik ook livestream. Het begin is altijd zoveel werk kwa resources verzamelen en de eerste machines opzetten. En het feit dat je altijd te weinig voedsel hebt :P.

Basis is nu opgezet en ik heb ook mijn eerste paar ages ontdekt van Mystcraft. Eén age is wooden tendrils dus wood genoeg :P. Daarna nog een cave world, mushroom world en nog wat vage werelden ontdekt. Ik vraag me af wat Treecapitator doet als ik wood harvest in die wood age :o.

Vanavond maar even een quarry opzetten. Ik denk dat ik de quarry stroom geef via Biogas engines. Daar heb ik er maar 2 van nodig en ze zijn goedkoper. Ook kunnen ze niet ontploffen dus dat is een plus :P. Ik houd de quarry klein in het begin, zodat hij sneller naar de goede laag gaat. Een 64x64 quarry is een uur bezig per laag 8)7.
Daarna maar is kijken naar bees van Forestry en wat automatische farms opzetten. Iets van voedsel is een goed idee :).

Ik zal binnenkort wat screenshots plaatsen.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook maar eens besloten om wat screenshots van mijn setup in technic te laten plaatsen

en na een half uur ben ik er nog niet uit hoe screenshots te plaatsen dus als iemand een uitleg heeft :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 12:21

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hoe installeren jullie die mods? Doen jullie het zware werk zelf, of gebruiken jullie die ene verzamelmod (ben de naam even kwijt) daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Patriot schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:33:
Hoe installeren jullie die mods? Doen jullie het zware werk zelf, of gebruiken jullie die ene verzamelmod (ben de naam even kwijt) daarvoor?
Ik installeer ze zelf. Hydra speelt volgens mij met de tekkit launcher.
Als je ze zelf installeert zou ik aanraden om MultiMc te gebruiken. Maakt het modden een stuk makkelijker. Geen gedoe meer met jar files...
Deze video is een goede guide voor MultiMC: https://www.youtube.com/watch?v=PMcFGfX0rMA

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

MultiMC lijkt me wel wat inderdaad. Tekkit heb ik op zich geen vreselijke ervaringen mee, maar er zit me iets teveel omheen dat ik niet moet en wat ik niet allemaal even makkelijk vind om uit te schakelen. In ieder geval bedankt, ik ga er even mee aan de slag (voor zover dat mogelijk is, de login-servers liggen eruit :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ieder zijn ding toch? Ik vind vanilla minecraft ook leuker als de meeste mods, echter!!! Minecraft valt dood vrij vlot als je singleplayer speelt.

Voor mij is het vaak nieuwe wereld starten, gave plek vinden om huisje/base te bouwen (waarbij ik vaak al een seed/idee heb), mijnen, de nether in gaan, je huis/base verder uitbouwen met farm, dieren, lampen, etc. En dan is het klaar, dan weet ik mijn god niet wat ik moet doen in het spel.

Als je eenmaal genoeg van alles hebt (diamonds, glowstone, etc) dan valt het spel gewoon dood. Er is dan niks als uitdaging (ender dragon niet meegerekend), geen reden om te verkennen (tenzij je een nieuw bouw project wil) en eigenlijk niks meer om te doen.

Daar zit voor mij nog zoveel winst in Minecraft, meer uitdaging, meer variatie nadat je je base/huis klaar hebt. Maar, dit heb ik volgens mij al zo vaak gezegd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dreanor schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:03:
Daar zit voor mij nog zoveel winst in Minecraft, meer uitdaging, meer variatie nadat je je base/huis klaar hebt. Maar, dit heb ik volgens mij al zo vaak gezegd. :P
Precies. En daarin zit ook de uitdaging van zaken als IndustryCraft. Je hebt veel langer bezig voordat je 'end-game' bereikt hebt. Als je in vanilla een zooi diamonds hebt ben je wel een beetje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik snap wat echt wat er nou zo leuk is aan machines voor alles en nog wat te maken. Alles wordt geautomatiseerd en dat haalt naar mijn idee het hele idee van Minecraft weg.

Geef mij maar gewoon ouderwets hakken en zoeken enzo. Dat vind ik veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:31

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Tegen de tijd dat je eindelijk al die machines kan maken heb je al aardig wat afgehakt en afgezocht. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Hydra
Trinsec schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:53:
Tegen de tijd dat je eindelijk al die machines kan maken heb je al aardig wat afgehakt en afgezocht. :P
Nogal ja. Voor een quarry alleen al heb je 11 diamonds nodig.

• spleethoven
  • Laatst online: 24-01-2024
Het is bij tekkit nu eenmaal de bedoeling dat je machines bouwt voor allerhande werk. Electriciteit opwekken en opslaan, Nucleaire reactors bouwen, alles laten regelen door middel van domotica met netwerken, lichtschakelaars voor de lampen, fabrieken bouwen (ik ben bezig aan een nuke fabriek :-)), ...

Er zijn zo gigantisch veel mogelijkheden binnen tekkit. En natuurlijk hoef je niet alles door machines te laten doen, je kan evengoed zelf beginnen graven. Maar dat zou ik je evenwel niet aanraden :-)

Met tekkit is het gewoon een ander spel; Je hebt dan zowel je basis bouwen als je machines, in de meest optimale setup. Ik vind het geweldig.

• Hydra
Het is overigens niet 'simpel'. Ja tuurlijk, een Quarry levert je enorm veel cobblestone enzo op, maar zelf in caves gaan minen is voor minerals enzo veel efficienter. IC en BC geven juist veel meer uitdaging. Ik ben nu bezig om een stand-aline geothermal power plant op te zetten. Ik ondersteun de productie van elektriciteit van m'n zonnepanelen al met 2 geothermal generators en het is de bedoeling dat ik die verplaats naar een aparte centrale waar ik meer opslagapaciteit voor lava heb.

Heb een paar screenshots genomen gisteravond.

Screens
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hAtDOHR3nBrSYUHR07QW4yxQ/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zImkNvjH3uRICpPdx6ot85TW/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eUsseVLTrZCbom14hlTKVd42/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eaFd8RWp37VvzBokAs0JLZDw/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8ho6ltiq8Jij8tJ11doUkioo/thumb.png

De eerste 2 laten de resultaten zien van wat quarry werk, ik heb eerst 3 9x9 quarries laten draaien en ben later overgegaan op grotere quarries toen ik redelijk wat materialen had. Nu ik genoeg power supply aan m'n quarry gaat 'ie ook een stuk harder. In de eerste zie je ook een lava pipe waardood lava vanuit een lava meer naar boven gepompt wordt.

De 3e screen showt m'n fabriek (cobble/marble gebouw) en m'n nieuwe workshop (houten gebouw met stenen dak). Ook zie je een stukje van m'n rubber- en cactus-farms. Het 4e shot laat de binnenkant van m'n oude workshop zien, met m'n lava voorraad. Die kolom reikt van de top van 't dak tot 3 verdiepingen onder de grond.

Tenslotte een uitzicht vanaf het dak van de fabriek op een van de quarries. Je ziet een deel van m'n solar array en 2 geothermal generators die bezig zijn de accu op te laden. Ook zie je net de top van m'n lava kolom die nietjes helemaal vol is.

[ Voor 67% gewijzigd door Hydra op 06-09-2012 11:25 ]

• Jerry

Jerry

Who?

Gisteren weer een lekker eindje opgeschoten. Quarry is bezig en mijn biomass productie gaat ook prima. Ik moet alleen echt wat doen aan mijn voedsel productie, want ik loop constant rond zonder voedsel.
Straks maar even een tree farm opzetten, zodat ik de saplings kan gebruiken voor meer biomass.
Ik moet alleen nog steeds Lapis Lazuli vinden om de quarry een groter gedeelte te laten graven, maar ik heb nog steeds niks ervan gevonden. Erg frustrerend :X.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Hydra
FF een half-uurtje cave-diven en je moet 't wel hebben.

Vind het jammer dat die forestry mod niet in Tekkit zit, lijkt me een erg leuke uitbreiding en bovendien heb ik een hekel aan iedere keer hout moeten hakken.

Heb nu wel een energy condenser trouwens en heb er nog steeds mixed feelings over. Het is aan de ene kant fijn om niet elk klotedingetje meer te hoeven craften, maar het is wel gewoon een beetje cheaten. Ik heb m'n tungsten ore erin geknikkerd en hoppa een pleur diamanten.

[ Voor 39% gewijzigd door Hydra op 06-09-2012 11:38 ]

• Jerry

Jerry

Who?

Hydra schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:33:

Vind het jammer dat die forestry mod niet in Tekkit zit, lijkt me een erg leuke uitbreiding en bovendien heb ik een hekel aan iedere keer hout moeten hakken.

Heb nu wel een energy condenser trouwens en heb er nog steeds mixed feelings over. Het is aan de ene kant fijn om niet elk klotedingetje meer te hoeven craften, maar het is wel gewoon een beetje cheaten. Ik heb m'n tungsten ore erin geknikkerd en hoppa een pleur diamanten.
Het grappige is dat ik al een paar uur heb lopen cave-diven en nog geen lapis heb gevonden :X.
Maar goed, dat komt vanzelf wel een keer (hopelijk).

Forestry is echt een leuke mod. Er is echt veel veranderd sinds de laatste keer dat ik ermee heb gespeeld (minecraft v1.1). En het feit dat ik biogas engines op mijn quarry kan gebruiken ipv combustion engines is echt goud :).

EE is een beetje overpowered op het moment. Daarom speel ik er niet meer mee. De tools die je kan krijgen, zijn nog wel leuk, maar het feit dat je vanuit niks (zonlicht) items kan krijgen gaat iets te ver voor mij.
Het converteren van alledaagse dingen zoals cobble in glas of cobble in smooth stone etc is wel handig.
Hopelijk wordt het beter in EE v3.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hydra schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:33:

Euh, de forestry mod zit toch wel in Tekkit?

EDIT:
Vraagje over die mods van Direwolf, hij heeft in zijn topic op de minecraftforums een aantal 'mods' doorgestreept. Mag ik aannemen dat die niet langer nodig zijn ofzo? Of zijn die niet up to date?

[ Voor 13% gewijzigd door Patriot op 06-09-2012 14:16 ]

• Blitzdoctor

Blitzdoctor

Forestry zit in ieder geval niet meer in de recentste Technic Pack (single player).
Daardoor ben je voor het omzetten van IC energie naar BC energie een engine kwijt, en is er dus een andere mod toegevoegd die electrische engines toevoegt die op IC energie lopen en BC energie maken.

• Hydra
Patriot schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:07:
Nee, de maker wou niet dat die meegeleverd werd in een modpack.
Jerry schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:57:
EE is een beetje overpowered op het moment. Daarom speel ik er niet meer mee. De tools die je kan krijgen, zijn nog wel leuk, maar het feit dat je vanuit niks (zonlicht) items kan krijgen gaat iets te ver voor mij.
Het converteren van alledaagse dingen zoals cobble in glas of cobble in smooth stone etc is wel handig.
Hopelijk wordt het beter in EE v3.
Ik gebruik ook alleen de condenser om sand in glas om te zetten enzo, dat duurt me te lang als je dat allemaal moet gaan smelten. "Gratis" items produceren met zonlicht doe ik niet, waarom zou ik dan al die dingen aanleggen als ik ook gewoon rechtstreeks ze uit het niets kan laten ontstaan.

[ Voor 62% gewijzigd door Hydra op 06-09-2012 14:44 ]

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hmm ok, heeft hij er dan wel in gezeten? Kan me herinneren dat ik het wel had op een gegeven moment.

EDIT:
Wat irritant trouwens dat mods zo lang na een release nog steeds niet up to date zijn met de nieuwe versie.. Heb ik net alles een beetje draaiende (Forge enzo, direwolf z'n instructies kloppen niet helemaal meer) en ben ik bezig met het toevoegen van wat mods, kom ik er dan pas achter dat BuildCraft nog 1.2.5 moet hebben..

[ Voor 63% gewijzigd door Patriot op 06-09-2012 14:46 ]

• Hydra
De persoon die Technic samenstelt schijnt een tijd op vakantie ofzo geweest te zijn. Kwam er ook net achter dat ComputerCraft een redelijk oude versie heeft waarin een hoop nieuwe functies niet zitten, zoals het dumpen van items in chests. Wou graag een automated farm opzetten.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Argh, alle toffe mods zijn niet compatible met 1.3.2 :')

• Jerry

Jerry

Who?

Patriot schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:07:
[...]

EDIT:
Vraagje over die mods van Direwolf, hij heeft in zijn topic op de minecraftforums een aantal 'mods' doorgestreept. Mag ik aannemen dat die niet langer nodig zijn ofzo? Of zijn die niet up to date?
Doorgestreepte mods zijn niet meer nodig :).
Patriot schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:44:
Hmm ok, heeft hij er dan wel in gezeten? Kan me herinneren dat ik het wel had op een gegeven moment.

EDIT:
Wat irritant trouwens dat mods zo lang na een release nog steeds niet up to date zijn met de nieuwe versie.. Heb ik net alles een beetje draaiende (Forge enzo, direwolf z'n instructies kloppen niet helemaal meer) en ben ik bezig met het toevoegen van wat mods, kom ik er dan pas achter dat BuildCraft nog 1.2.5 moet hebben..
Dat is meer de schuld van Mojang die zo snel met nieuwe releases achter elkaar komen. De modmakers wachten totdat er een stabiele versie is (zoals 1.3.2 nu) en gaan dan aan de slag. Het was bijvoorbeeld een hel toen alle modmakers de mods voor 1.2.3 hadden gemaakt en de week erna kwam 1.2.4 en 1.2.5 alweer :P. Ook is het zo dat in 1.3.2 de singleplayer en multiplayer component in 1 package zit. Dus er moet meer aan de mods gebeuren dan daarvoor.
Buildcraft is trouwens altijd wat traag met updaten van mods helaas :(.

Met MultiMC kan je nu trouwens ook configs exporteren, zodat je een lijstje krijgt welke mods je moet installeren (die hoef je alleen in een centrale mods folder te gooien) en daarna gaat alles vanzelf :).
Ik kan die van mij online gooien als mensen daar behoefte aan hebben. Het is alleen nog steeds v1.2.5 ;).

[ Voor 64% gewijzigd door Jerry op 06-09-2012 15:09 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

spleethoven schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:04:
Met tekkit is het gewoon een ander spel; Je hebt dan zowel je basis bouwen als je machines, in de meest optimale setup. Ik vind het geweldig.
Is het dan niet handiger dat er een apart tekkit topic geopend wordt? Ik vind dat het hele tekkit verhaal namelijk best wel het Minecraft topic aan het 'vervuilen' is. Ik (en wellicht meer mensen) geven niks om tekkit, terwijl afgelopen tijd toch wel alleen over tekkit gepost wordt.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Mja, een apart topic voor Minecraft met mods?

• D4NG3R
Als iemand er interesse in heeft om een 2e topic te openen en onderhouden. Leef je uit, vraag het wel eerst even aan een van de spielerij modjes. Als je mijn huidige TS wilt ombouwen ga je gang, ik kan eventueel nog wel even helpen hier mee.

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 06-09-2012 15:32 ]

• corset
Ik maak wel een tekkit Topic, als de mods iets anders willen merk ik het wel. (wachten op modjes duurt soms langer dan een nieuw kabinet)

• corset
[PC] Minecraft: Technic Pack

Als ik van D4NG3R de basis code kan ontvangen voor de TS ga ik de TS helemaal aanpassen.

LET OP! DIT IS EEN TEMP TOPIC START

• D4NG3R
Eh, de modjes in de spielerij reageren normalieter binnen 1 dag, that is als je ze allemaal een bericht stuurt en niet slechts 1. En heb je er wel eens aan gedacht dat MC meer mods heeft?

De TS kan je inzien door op de 'view' knop te drukken rechtsbovenin m'n post. Ik raad je aan om deze in notepad te plakken en daar aan te passen voordat je hem kaal online gooit. Niemand zal de TS dagelijks bijhouden om updates te bekijken 8)7.

Je hebt/krijgt zo trouwens DM!

• Hydra
Patriot schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:02:
Argh, alle toffe mods zijn niet compatible met 1.3.2 :')
Ik begreep van de Technic techblog ook dat ze vooral bezig zijn met het updaten naar 1.3.2.
lanerios schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:59:
Ik maak wel een tekkit Topic, als de mods iets anders willen merk ik het wel. (wachten op modjes duurt soms langer dan een nieuw kabinet)
Ik ben tegen eerlijk gezegd. Technik/Tekkit zijn gewoon modpacks, uitbreidingen op Minecraft. Daarnaast loopt dit topic niet erg storm ofzo. Komt bij dat het gewoon complex is. Als iemand alleen IC speelt, of alleen BC, post 'ie dan in het Tekkit topic? En als je alleen SP speelt? Wat nu als iemand Mythcraft vragen heeft, dat zit weer niet in Tekkit maar wel in Technic. Veel te complex dus en m.i. gewoon onnodig.

[ Voor 55% gewijzigd door Hydra op 06-09-2012 16:30 ]

• corset
Ben hem druk aan het aanpassen, ziet er voorlopig nog crappy uit haha. En klopt, Technic loopt meestal 1 a 2 patches achter.

• DrFlash
  • Laatst online: 05-03 12:59
Ik zal eens wat screens online gooien van projecten die ik af heb, of mee bezig ben. Voor de eerste heb ik voor een project gekozen was af is. en dat is een station op onze server bij de spawn.

Over het station:

Dit is een station gemaakt voor 8 lijnen, 4 lokaal en 4 naar de verschillende windstreken. De 8 lijnen vertrekken via 2 etages. Op beide etages is ook een binnenkomende lijn. De mijn karren worden verzameld en via een opslagmechanisme ook weer uitgestuurd als er op 1 van de platforms op een knop wordt gedrukt.

Verder is het station ingericht met verschillende winkeltjes en een restaurantje, Onderin het station is ook nog een trap naar beneden naar portals voor verschillende grote plekken op de wereld met hun eigen thema. en sinds kort is er aan de achterkant van het pand een platform bijgemaakt met een waterbaan waarmee je met boten vrij snel kan reizen.

Vanaf buiten, voorkant van het pand:
Afbeeldingslocatie: http://www.daaw.org/data/6-9-2012%2016-02-05.png

Gezien vanaf de deur naar binnen: platforms zitten achter en boven de trap. links en rechts zijn winkeltjes en een restaurant.
Afbeeldingslocatie: http://www.daaw.org/data/6-9-2012%2016-03-17.png

De bovenste etage, helemaal links is de kar opslag te zien, in het midden achterin het gat naar het nieuwe gedeelte wat in test is. en boven de platforms een brug met redstone lijnen voor het oproepen van karretjes voor het goede spoor.
Afbeeldingslocatie: http://www.daaw.org/data/6-9-2012%2016-04-50.png

Wowhead profiel

Verwijderd

de fotos van mijn tekkit setup/factory zullen denk ik niet komen omdat ik er niet achter kan komen hoe ik foto's moet posten. Zou er misschien iemand zijn die mij kan helpen? de FAQ maakt het ook niet echt duidelijker |:(

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hydra schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:28:
[...]

Ik begreep van de Technic techblog ook dat ze vooral bezig zijn met het updaten naar 1.3.2.
Mja, daar heeft Technic niet zoveel mee van doen. Die moeten ook gewoon wachten :+

Ondertussen heb ik een goede 1.2.5 draaiende, is weer leuk om even goed te spelen :P
[...]

Ik ben tegen eerlijk gezegd. Technik/Tekkit zijn gewoon modpacks, uitbreidingen op Minecraft. Daarnaast loopt dit topic niet erg storm ofzo. Komt bij dat het gewoon complex is. Als iemand alleen IC speelt, of alleen BC, post 'ie dan in het Tekkit topic? En als je alleen SP speelt? Wat nu als iemand Mythcraft vragen heeft, dat zit weer niet in Tekkit maar wel in Technic. Veel te complex dus en m.i. gewoon onnodig.
Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gisteravond m'n setup uitgebreid. Eerst een mining laser en een jetpack gecraft dus alles gaat nu een stukje sneller. Naast m'n fabriek heb ik een nieuwe geothermal power plant gebouwd en alle leidingen omgelegd. Ik had 2 geothermal generators, nu heb ik er 4 samen met 8 kolommen van 7 hoog (= 8 * 7 * 16 = 896 emmers lava). Dit is de helft van de plant, er komt aan de rechter kant nog een dergelijke setup. Ook heb ik m'n MFE geupgrade naar een MSFU.

Nu ga ik m'n solar array uitbreiden zodat ik minder geothermal nodig heb (heb net niet genoeg om m'n quarry te poweren op dit moment), lava is helaas niet oneindig. Volgende stap is waarschijnlijk een Nuclear Reactor. Ik heb iets van 44 uranium, moet toch iets mee gebeuren.

Pagina: 1 ... 21 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers