"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
gebruik nu een blok van 5x5 solar panels, en dat powered 1x 1 iron smelten in een elec furnace
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
glhf
Maar stuur dus eerst de energy van je solar panels naar een batbox, en dan naar je machines.
En bijv copper wire mag niet echt lang zijn, want ze verliezen 1 eu elke 5 blocks. http://wiki.industrial-cr...le=Insulated_Copper_Cable
Solar Panel -> Copper -> Batbox
Copper+Batbox doen boem
Verwijderd
Er is dus 1 kant van de batbox die anders is, daar komt stroom uit.

Inmiddels de Hamachi geinstalleerd en heb daar een ip adres van gekregen. Deze heb ik ook ingevuld in het server properties bestand.Teunis schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:13:
Als inderdaad persee een schone eigen wereld wil moet je deze zelf hosten
Optie
a) http://onsoftware.en.soft...or-minecraft-with-hamachi
b) Router port 25565 forwarden naar je eigen pc, en dan je externe ip address (bv mijnip.nl)
ps. vergeet niet de windows firewall uit tezetten of bovenstaande poort door te laten.
Daarna ga ik in minecraft en doe add server. Deze server naam geef ik dezelfde naam als de servernaam in hamachi (of is dit niet goed). Bij het server adres geef ik op het IP adres van hamachi.
Dan gaat hij daarna pollen maar krijg ik de melding Can't rech server. Dus op mijn eigen pc kan ik de server al niet bereiken.
Heb op de modem de firewall uitgezet maar dat was nog niet genoeg. Is er nog wat anders dat ik eerst moet doen?
Je had het nog over
maar dit kan ik niet echt vinden. Hoe en wat. Ben ingelogd op de modem maar waar doe ik dit? Bij LAN of Routering (waar ik dan bestemmingsadres, subnetmasker en eventueel standaard gateway kan invullen) of ergens anders. Van mijn vorige router kon ik mij iets met UDP en UTP herinneren. Maar die ik nu nu niet op de router die ik heb (Huawei)Router port 25565 forwarden naar je eigen pc, en dan je externe ip address (bv mijnip.nl)
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
- zet je firewall uit (vaak sta je op 'invisible' waardoor je onzichtbaar ben op het internet :)")thewizard2006 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:33:
Zou iemand misschien het volgende weten. Ik kon het nergens echt vinden. Speel zo af en toe gewoon de normale minecraft en wilde samen met mijn broertje gaan spelen. Echter is dit blijkbaar niet zo heel erg simpel als ik had gehoopt. Van de website van minecraft heb ik de Server gedownload http://www.minecraft.net/download
Als ik hier op klik gaat hij een map aanmaken etc maar wat moet ik verder doen? Kan dit zomaar of moet ik heel "technisch" een server opzetten etc aangezien ik niet weet hoe dat moet.
In Minecraft zelf kan ik een server maken maar dan moet ik een IP adres invoeren en heb geen idee wat ik daar moet invullen en of dat uberhaupt zomaar kan.
Spelen op een al bestaande server wil ik niet aangezien je dan niet clean begint in een mooie ongerepte wereld en er andere spelers op spelen (toch?)
Qua specs zou mijn pc het makkelijk aan moeten kunnen om een servergame te hosten (16GB intern geheugen, 256GB SSD, 7950)
Zoals waarschijnlijk al blijkt ben ik een echte noob wat dat betreft. Normaliter ben ik de persoon die een spel joined en niet aanmaakt om het zo maar te zeggen
- portforwarding op je router (25565)
- server starten
dit kán niet fout gaan
Water should flow through fences!

Dit zou namelijk veel realistischer zijn en veel leukere dingen weer met zich mee kunnen brengen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik zou graag willen zien dat water gewoon door de hekken heenstroomt. Het staat gewoon debiel dat een hek water kan tegenhouden.Austin schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:12:
Zou inderdaad fijn zijn als het mooi aansluit, omdat het er veel mooier uitziet.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Mwhah het is voornamelijk een eyesore bij bruggen etc.Zeror schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:34:
[...]
Ik zou graag willen zien dat water gewoon door de hekken heenstroomt. Het staat gewoon debiel dat een hek water kan tegenhouden.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik los dat meestal op om in het water cobblestone of houtblokken te gebruiken en tussen de brug en het wateroppervlak fences.lanerios schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:25:
ik vind het zo lelijk dat als ik een brug maak, met fencepost palen naar beneden dat het hele blok leeg is. Dat moeten ze inderdaad echt fixen
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ok! Ideeën tijd.
Ik wil beginnen met een texture pack, maar het volgende:
Wat voor 1 wordt het?
Een OCD like texture pack?
Een John Smith achtig
Een geinspireerd op X?
Input is welkom
Zie post hierboven dusLuukje01 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:25:
[...]
- zet je firewall uit (vaak sta je op 'invisible' waardoor je onzichtbaar ben op het internet :)")
- portforwarding op je router (25565)
- server starten
dit kán niet fout gaan
waar doe ik die poorten forwarden. Kan het niet vinden op mijn modem en had de firewall op de modem al uitgezet
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ik weet niet welke Huawei router je hebt, maar bijv. met een B683 krijg je onderstaande handleiding:
http://portforward.com/en...B683/Minecraft_Server.htm
thewizard2006 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:05:
[...]
Zie post hierboven dus
waar doe ik die poorten forwarden. Kan het niet vinden op mijn modem en had de firewall op de modem al uitgezet
BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070
Ik was bezig met een groot bouwwerk te maken in een flatmap (creative mode). Toen ik bedacht ik me dat wel leuk zou zijn om even de nether in te gaan. Alleen toen ik terug wilde gaan, was ik de weg kwijt in de nether
Dus ik bouwde maar een nieuwe netherportal. Kom ik terug in de normale wereld is mijn flatmap weg en is een normale wereld geworden. Ik vrees dat ik mijn flatmap niet terug ga krijgen.
Als iemand tips om die wel terug te krijgen, dan hoor ik die graag.
Wachten op Minecraft 1.3 en dan /spawn gebruiken om terug te komen bij je bedZeror schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:58:
Leuk...
Ik was bezig met een groot bouwwerk te maken in een flatmap (creative mode). Toen ik bedacht ik me dat wel leuk zou zijn om even de nether in te gaan. Alleen toen ik terug wilde gaan, was ik de weg kwijt in de nether![]()
Dus ik bouwde maar een nieuwe netherportal. Kom ik terug in de normale wereld is mijn flatmap weg en is een normale wereld geworden. Ik vrees dat ik mijn flatmap niet terug ga krijgen.![]()
![]()
![]()
Als iemand tips om die wel terug te krijgen, dan hoor ik die graag.
Ofcourse. Teleporten naar spawn. Heb maar even Single Player commands geinstalleerd en teleport /home gedaan.Tim_ofzo schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:12:
[...]
Wachten op Minecraft 1.3 en dan /spawn gebruiken om terug te komen bij je bed
Had ik ook wel op kunnen komen natuurlijk.
Bij oude werelden zijn "cheats" uitgeschakeld in patch 1.3. You No Cheat!Tim_ofzo schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:12:
[...]
Wachten op Minecraft 1.3 en dan /spawn gebruiken om terug te komen bij je bed
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

[ Voor 11% gewijzigd door LuckyLukeNL op 30-07-2012 05:30 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Doet het volgens mij alleen niet met Sonic Ether's Unbelievable Shaders

Ik zoek dus eigenlijk een gedetaileerde tekening/ goede aanzichten tekening (van een bestaand gebouw).
Weet iemand een site waar ik dit kan vinden?
Even oftopic maar Falling Water is echt een geweldig gebouw en misschien ken je deze animatie van dat huis al maar het is geweldig om nog eens te delen:SomerenV schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:07:
Volgens mij importeren veel mensen hun levels ook in een 3D programma om zo wat mooie renders te maken. Sonic Ether's Unbelievable Shaders heb ik zelf niet aan de praat gekregen (versie 1.2.5 en alle stappen gevolgd) en dat vind ik wel jammer. Het heeft even een beetje gewerkt (motion blur, dynamic shadows, SSAO) maar dat was gigantisch aan het glitchen. Zelf ben ik iets meer dan een week terug weer begonnen in de creative mode nadat mijn vriendin en d'r zusje enorm veel lol beleefden in hun LAN-servertje. Bij mij begon het toen weer te jeuken en van het een kwam het ander. Ben nu bezig met mijn versie van het wereldberoemde Falling Water huis, alleen is mijn versie gebaseerd op de LEGO versie in plaats van het echte huis. Ik zal vanavond wat screens plaatsen
[afbeelding]
Misschien ga ik zelf wel een poging doen om dit in minecraft te maken.

Al met al kon ik dus praktisch opnieuw beginnen. Meteen in de opties alle Ogres uitgezet, dat is gewoon niet leuk meer. Ik wil mijn huis alleen door eigen toedoen kunnen slopen.

Screenshots:

Ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal weet wat ik met de spoorlijnen ga doen. Verder heb ik nog geen plugin voor de shading erin gedaan aangezien er een update aan gaat komen voor minecraft morgen.
Ogres zijn geweldig. In de eerste 10 minuten al in de nether zitten dankzij hun. Gewoon rondlopen, kom je Ogre tegen, doodslaan (mep, ren terug, mep, ren terug) en ze droppen ObsidianBlitzdoctor schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:57:
Technic Pack was geüpdatet dus nieuwe wereld aangemaakt. Houten hutje neergezet, paar spulletjes verzameld. Ga ik dood door 2 krokodillen (die kunnen je vastpakken een tijdje blijkbaar, en dat is met 1 krokodil geen probleem maar wel als er 2 zijn). Teruglopen, spulletjes proberen te pakken (halve stack coal kwijt natuurlijk). Ondertussen schemering, dus snel terug in mijn houten hutje. Sta wat in kisten te doen, hoor ik geluid buiten... bam gigantisch gat in mijn muur: een ogre.... Niet dood gegaan, maar mijn halve hut was weg, en mijn kist was vernietigd met de paar spullen die er in zaten![]()
Al met al kon ik dus praktisch opnieuw beginnen. Meteen in de opties alle Ogres uitgezet, dat is gewoon niet leuk meer. Ik wil mijn huis alleen door eigen toedoen kunnen slopen.
Verwijderd
Ik vind het leuk uit zien. Maar wat is het precies? Als ik mijn fantasie laat werken zou ik iets zien in een parkeergarage/raketlanceerbasisAuredium schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:14:
Update 6 van mijn project is er nu inmiddels. Ik heb wat veranderd aan de centrale toren (deze wordt misschien nog hoger overigens). Verder is een groot deel van de verlichting klaar inmiddels.
Screenshots:
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal weet wat ik met de spoorlijnen ga doen. Verder heb ik nog geen plugin voor de shading erin gedaan aangezien er een update aan gaat komen voor minecraft morgen.
Ik ben eigenlijk begonnen met geen echt globaal idee. Uiteindelijk is het een soort kantoren complex. De buitenste rand zijn allemaal kamers. De toren in het centrum is een trappenhuis.Oxigeon schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:41:
[...]
Ik vind het leuk uit zien. Maar wat is het precies? Als ik mijn fantasie laat werken zou ik iets zien in een parkeergarage/raketlanceerbasis. Ik vind het geweldig om te zien wat sommige mensen allemaal maken. Denk dat ik persoonlijk vanavond wat singleplayer ga beginnen en een soort van dorp ga maken
.
Wel echt een gigantisch gebouw zegAuredium schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:07:
[...]
Ik ben eigenlijk begonnen met geen echt globaal idee. Uiteindelijk is het een soort kantoren complex. De buitenste rand zijn allemaal kamers. De toren in het centrum is een trappenhuis.
Zijn er trouwens mensen die zich wagen aan dit soort projecten op de X360? Met een controller lijkt Minecraft me namelijk echt niet fijn werken om snel grote gebouwen uit de grond te stampen :\
[ Voor 10% gewijzigd door SomerenV op 31-07-2012 15:12 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Alle gebouwen zijn gebaseerd op de LEGO Architecture/Landmark serie. Er komen nog 1 á 2 gebouwen bij en daarna ga ik het interieur in alle gebouwen afwerken en de tuin doen enzo. Het kleine rechthoekige gebouw heeft m'n vriendin overigens omgetoverd in een spa

ik heb sinds een tijdje een nieuwe pc maar elke keer na een tijdje minecraft spelen krijg ik last van graphical artifact

het duikt pas op na een paar minuten.
hoe kom ik hier van af?
java/minecraft crasht daarna volledig
Verwijderd
Wat vinden jullie van mijn creatie? Het is volledig met de hand, lees muis, gemaakt zonder ook maar 1 mod te gebruiken. Gebouwd op flatland en zelfs de grond rondom de dam is zelf gemaakt.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oFt4NvCztzM]
Ik heb er veel moeite voor gedaan en nu ben ik benieuwd wat anderen ervan vinden.
Wat vind je er van en wat kan beter?
Ik hoor het graag!
Groeten,
Wolph
Hoe warm wordt je videokaart?joshje schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:59:
Hallo
ik heb sinds een tijdje een nieuwe pc maar elke keer na een tijdje minecraft spelen krijg ik last van graphical artifact
[afbeelding]
hoe kom ik hier van af?
[ Voor 89% gewijzigd door Djmaddox op 01-08-2012 02:02 ]
Ik wil zelf een servertje draaien en heb daarbij Bukkit draaien voor wat mods.
Nu vind ik 'Essentials' een prettige mod, alleen krijg ik de commando's voor normale spelers niet geactiveerd.
Commando's als warp, sell, teleport werken wel als OP, maar niet voor de standaardgebruikers.
Iemand enig idee wat ik fout doe?
Tevens draai ik anti-grief (waarmee je met een gouden schep je eigen land kunt claimen), maar lijkt me niet dat daar enig probleem in zit.
Al vind ik de dam zelf niet zo heel bijzonder (Niet zo heel origineel, zowel qua design als piston gebruik) vind ik het camerawerk en de videokwaliteit wel erg goed. Mag ik vragen welk programma(s) je hiervoor hebt gebruikt? En dan doel ik voornamelijk op de gelijkmatige beweging van de camera.Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 01:59:
Hallo Tweakers en Minecraft spelers!
Wat vinden jullie van mijn creatie? Het is volledig met de hand, lees muis, gemaakt zonder ook maar 1 mod te gebruiken. Gebouwd op flatland en zelfs de grond rondom de dam is zelf gemaakt.
[video]
Ik heb er veel moeite voor gedaan en nu ben ik benieuwd wat anderen ervan vinden.
Wat vind je er van en wat kan beter?
Ik hoor het graag!
Groeten,
Wolph
serieus, vind je dat niet zo heel bijzonder? ..D4NG3R schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 05:34:
[...]
Al vind ik de dam zelf niet zo heel bijzonder (Niet zo heel origineel, zowel qua design als piston gebruik) vind ik het camerawerk en de videokwaliteit wel erg goed. Mag ik vragen welk programma(s) je hiervoor hebt gebruikt? En dan doel ik voornamelijk op de gelijkmatige beweging van de camera.
btw, druk op F8 terwijl je minecraft speelt
Zeer mooi gemaakt. Ik denk altijd van hoe komen mensen toch op ideen. Maar ben zelf eens wat gaan neuzen naar lego tekeningen etc en die vallen volgens mij wel redelijk goed na te bouwen. Voor 1 groot blokje pak je 2 minecraft blokjes en voor een half steentje pak je 1 blokje.SomerenV schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:51:
Hier dan de beloofde screens:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alle gebouwen zijn gebaseerd op de LEGO Architecture/Landmark serie. Er komen nog 1 á 2 gebouwen bij en daarna ga ik het interieur in alle gebouwen afwerken en de tuin doen enzo. Het kleine rechthoekige gebouw heeft m'n vriendin overigens omgetoverd in een spaEn ze heeft hier en daar mee geholpen in de tuin, want als ik érgens de ballen verstand van heb is het wel dat soort zaken
Ik vind dit echt zeer mooi wat je gemaakt hebt
Of je videokaart wordt te warm, of je videokaart is half kapot. Hopelijk het eerste. Heb je de nieuwste drivers voor je kaart geïnstalleerd?joshje schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:59:
Hallo
[afbeelding]
hoe kom ik hier van af?
OT: Ik heb overigens iets dergelijks met Diablo 3 die random mijn hele systeem hangt met artifacts over mijn scherm, terwijl alle andere games dit nooit hebben
en het inderdaad alleen met minecraft videokaart is gloednieuw is een amd HD 6450.Blitzdoctor schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:03:
[...]
Of je videokaart wordt te warm, of je videokaart is half kapot. Hopelijk het eerste. Heb je de nieuwste drivers voor je kaart geïnstalleerd?
OT: Ik heb overigens iets dergelijks met Diablo 3 die random mijn hele systeem hangt met artifacts over mijn scherm, terwijl alle andere games dit nooit hebben
drivers heb ik al vernieuwd
deze kaart is het pricewatch: Sapphire HD 6450 2GB DDR3
zat er standaard in (helaas)
Verwijderd
Meestal krijg ik gewoon een idee van iets wat ik in het dagelijkse leven of op tv zie. Zo zag ik iets over een grote dam in Mexico op Discovery Channel. Toen ben ik de ronding gaan maken in photoshop met de pixels als blokken. Toen direct de ondergrond nagebouwd in Minecraft en vandaar uit volledig de fantasie laten lopen. In eerste instantie waren de zijmuren niet de bedoeling. Maar ze zijn super uitgepaktOxigeon schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:27:
[...]
Zeer mooi gemaakt. Ik denk altijd van hoe komen mensen toch op ideen. Maar ben zelf eens wat gaan neuzen naar lego tekeningen etc en die vallen volgens mij wel redelijk goed na te bouwen. Voor 1 groot blokje pak je 2 minecraft blokjes en voor een half steentje pak je 1 blokje.
De grond rondom de dam is ook zelf gemaakt. Dit heb ik gedaan gewoon uit ervaring en vaak genoeg te hebben gekeken naar de genereerde landschappen van Minecraft zelf.
@D4NG3R
Staat in de beschrijving van de video op Youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=oFt4NvCztzM
Video is ge-edit met Adobe After Effects en opgenomen met deze Client-sided mod:
http://www.minecraftforum.net/topic/938825-125-camera-studio-updated-on-mar-25/
Mijn vriendin wil nu ook minecraft op de pc (ze heeft hem al op de iPad), kunnen we samen op een server bouwen. Wel survival natuurlijk, leert ze ook eens creepermanagement
Whehe, ik zal mijn vriendin nooit zo ver krijgen om dit spel ook te gaan spelen. Als ze het ziet zal het eerst zijn wat ze zegt. Wat is dit voor een stom spel (dat zegt ze namelijk overal op). Al zou het spel met 2 man wel stukker leuker wordenBlitzdoctor schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:45:
En een uur later de eerste patch om een kritieke bug te fixen
Mijn vriendin wil nu ook minecraft op de pc (ze heeft hem al op de iPad), kunnen we samen op een server bouwen. Wel survival natuurlijk, leert ze ook eens creepermanagement
Heb je de Permissies in een Permissions plugin gezet(zoals GroupManager)?BLACKfm schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 03:55:
Hallo,
Ik wil zelf een servertje draaien en heb daarbij Bukkit draaien voor wat mods.
Nu vind ik 'Essentials' een prettige mod, alleen krijg ik de commando's voor normale spelers niet geactiveerd.
Commando's als warp, sell, teleport werken wel als OP, maar niet voor de standaardgebruikers.
Iemand enig idee wat ik fout doe?
Tevens draai ik anti-grief (waarmee je met een gouden schep je eigen land kunt claimen), maar lijkt me niet dat daar enig probleem in zit.
Er is net een zombie pigman door mijn portal naar the overworld gekomen is dat iets nieuws?
Begrijp me niet verkeerd, het is de grootste en beste patch tot nu toe denk ik en bijna elke toevoeging vind ik geweldig alleen is het toch jammer dat ik de snapshots tussentijds al gedownload had. Het WOW gevoel van de totale patch heb ik helaas nu niet.
Het enige wat ik minder vind is het plaatsen van houten stammen (blokken). Deze kunnen nu ook horizontaal. De manier waarop ze horizontaal/verticaal gaan is wat vervelend. Je moet recht boven het blok staan, springen dus, om ze verticaal te plaatsen. Maargoed, daar komen we wel overheen.
Dit is ook het enige spel dat we samen gaan spelen op het moment; anders roept ze altijd "Ik wil aandacht!" als ik te lang gameOxigeon schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:48:
[...]
Whehe, ik zal mijn vriendin nooit zo ver krijgen om dit spel ook te gaan spelen. Als ze het ziet zal het eerst zijn wat ze zegt. Wat is dit voor een stom spel (dat zegt ze namelijk overal op). Al zou het spel met 2 man wel stukker leuker worden

Ik wil vriendinnen wel aandacht geven ...Blitzdoctor schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:19:
Dit is ook het enige spel dat we samen gaan spelen op het moment; anders roept ze altijd "Ik wil aandacht!" als ik te lang game
Als ik klaar ben met Minecraft spelen natuurlijk. Haha.
Nee verre van. Zo'n soort constructie heb ik vrijwel meteen gemaakt nadat de piston update uit was. Welistwaar niet zo veel tijd gestoken in de opbouw van de omgeving, maar dat maakt het nog steeds niet zo heel bijzonder.SmokingCrop schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 07:37:
[...]
serieus, vind je dat niet zo heel bijzonder? ..
Met F8 krijg je alsnog niet dat je zo traag vliegt. En dit klopt ook, aangezien er een client side mod voor gebruikt is.btw, druk op F8 terwijl je minecraft speelt
Verwijderd
Wat maakt het uit hoe de pistons werken? Het gaat hier niet om de pistons maar om de creatie... Dat het toevallig werkt is een extra'tje.D4NG3R schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 00:40:
[...]
Nee verre van. Zo'n soort constructie heb ik vrijwel meteen gemaakt nadat de piston update uit was. Welistwaar niet zo veel tijd gestoken in de opbouw van de omgeving, maar dat maakt het nog steeds niet zo heel bijzonder.
[...]
Met F8 krijg je alsnog niet dat je zo traag vliegt. En dit klopt ook, aangezien er een client side mod voor gebruikt is.
Niks moeilijks of ingewikkelds aan de redstone circuit. Is ook niet nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 13:25 ]
Dank je voor de complimentenOxigeon schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:27:
[...]
Zeer mooi gemaakt. Ik denk altijd van hoe komen mensen toch op ideen. Maar ben zelf eens wat gaan neuzen naar lego tekeningen etc en die vallen volgens mij wel redelijk goed na te bouwen. Voor 1 groot blokje pak je 2 minecraft blokjes en voor een half steentje pak je 1 blokje.
Edit: hier een foto die ik heb gemaakt op de betreffende speelgoedafdeling en achter mij staan onder andere de London Bridge en wat LEGO Architecture spul

[ Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 02-08-2012 15:42 ]
Verwijderd
Er vanuit gaande dat er geen blocken kapot kunnen worden gemaakt.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eP8T2CDdvkc]
Simpel maar het doet zijn werk. Zolang je maar snel genoeg bent en weet wanneer je de schakelaar terug moet doen.
Verwijderd
Mn ouders hebbe ticket toegezegd voor disneyland paris MINECON 2012 @ 24 november + hotelovernachting
Large biodomes zijn cool, wel zijn ze glitcheriger. Sneller lave en chunckbrei maar er valt mee te leven. Nieuwe creative map begonnen, geen superflat. Oude mappen nog gewoon in tact.
Je videokaart of video drivers zijn bagger.joshje schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:59:
Hallo
[afbeelding]
hoe kom ik hier van af?
Verwijderd
Lees eerst het topic eens goed door voordat je iets zegt. Er was namelijk al gezegd dat de videokaart nieuw is en alle drivers up to date...Gamebuster schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:19:
[...]
Je videokaart of video drivers zijn bagger.
lijkt me erg onlogisch want ik kan andere spellen gewoon normaal spelen behalve minecraftZeror schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:10:
Ook een nieuwe videokaart kan kapot zijn waardoor deze artifacts getoont worden.
Zo nee, check je OpenGL settings eens in je videokaart settings. Wellicht dat het daar mee te maken heeft. Ik dacht namelijk dat Minecraft via OpenGL draait ipv Direct3D.
Al jouw spellen draaien namelijk via Direct3D/DirectX welke wel werkt blijkbaar. OpenGL zou voor problemen kunnen zorgen.
[ Voor 48% gewijzigd door Zeror op 03-08-2012 13:14 ]
Dat is correct. Minecraft gebruikt de LWJGL OpenGL wrapper voor Java: http://lwjgl.org/Zeror schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:12:
Ik dacht namelijk dat Minecraft via OpenGL draait ipv Direct3D.
Ikzelf ondervind 2 grote problemen:
- Alles wat ik een kist plaats komt automatisch weer in mijn inventory zodra ik de kist sluit.
- Hele chunks in mijn Field of View worden niet geladen; ik kan dus op bepaalde plekken gewoon door de grond grotten en mineshafts zien. Pas als ik zeer dichtbij kom worden deze chunks opnieuw geladen.
Ben vanwege deze bugs maar weer teruggegaan naar 1.2.5
Verder is er nog het probleem van schaduwen die niet goed gerendered worden. Bij grotopeningen en overhangen is het totaal zwart totdat ik erin loop of een licht plaats. Dit probleem doet zich voor in 1.2.5 en ook weer in 1.3.1
Op het minecraft forum worden ook aardig wat bugs aangemeld.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
ben eindelijk af van mijn crashes sinds 1.3.1gws24 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:41:
Iemand ook problemen met 1.3.1 single player vanilla?
Ikzelf ondervind 2 grote problemen:
- Alles wat ik een kist plaats komt automatisch weer in mijn inventory zodra ik de kist sluit.
- Hele chunks in mijn Field of View worden niet geladen; ik kan dus op bepaalde plekken gewoon door de grond grotten en mineshafts zien. Pas als ik zeer dichtbij kom worden deze chunks opnieuw geladen.
Ben vanwege deze bugs maar weer teruggegaan naar 1.2.5![]()
Verder is er nog het probleem van schaduwen die niet goed gerendered worden. Bij grotopeningen en overhangen is het totaal zwart totdat ik erin loop of een licht plaats. Dit probleem doet zich voor in 1.2.5 en ook weer in 1.3.1
Op het minecraft forum worden ook aardig wat bugs aangemeld.
merk zelf inderdaad dat hele chunks niet geladen worden na een tijdje worden ze wel weer geladen.
schaduwen komen ook weer vanzelf als je er 1 keer op mept
ben nu in plotcity... en buurmannetje slaaphoofd zit naast me, maar wie is nou wie

DPC Chef-kok :)
Lang niet iedereen die hier post speelt ook op Tweakcraft en lang niet iedereen die speelt op Tweakcraft is actief in dit topic.Xanquezer schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:12:
wie is nou wie???
ben nu in plotcity... en buurmannetje slaaphoofd zit naast me, maar wie is nou wie
Welk texturepack is dit?SomerenV schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:51:
Hier dan de beloofde screens:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alle gebouwen zijn gebaseerd op de LEGO Architecture/Landmark serie. Er komen nog 1 á 2 gebouwen bij en daarna ga ik het interieur in alle gebouwen afwerken en de tuin doen enzo. Het kleine rechthoekige gebouw heeft m'n vriendin overigens omgetoverd in een spaEn ze heeft hier en daar mee geholpen in de tuin, want als ik érgens de ballen verstand van heb is het wel dat soort zaken
Verwijderd
5 mods loaded
Optifine OptiFine_1.2.5_HD_C6
Minecraft Forge 3.3.8.164
FML v2.2.106.176
Forge Mod Loader version 2.2.106.176 for Minecraft 1.2.5
mod_MinecraftForge : Initialized (modpack.jar)
mod_Somnia : Initialized (modpack.jar)
mod_Mystcraft : Initialized (modpack.jar)
mod_NotEnoughItems : Loaded (modpack.jar)
mod_IDResolver : Loaded (modpack.jar)
Minecraft has crashed!
----------------------
Minecraft has stopped running because it encountered a problem.
--- BEGIN ERROR REPORT f804cb52 --------
Generated 4-8-12 17:25
Minecraft: Minecraft 1.2.5
Java: 1.7.0_05, Oracle Corporation
VM: Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (mixed mode), Oracle Corporation
LWJGL: 2.4.2
OpenGL: AMD Radeon HD 6500M/5600/5700 Series version 4.1.11251 Compatibility Profile Context, ATI Technologies Inc.
java.lang.NullPointerException
at cpw.mods.fml.common.modloader.ModLoaderModContainer.init(ModLoaderModContainer.java:356)
at cpw.mods.fml.common.Loader.modInit(Loader.java:273)
at cpw.mods.fml.common.Loader.initializeMods(Loader.java:628)
at cpw.mods.fml.client.FMLClientHandler.onLoadComplete(FMLClientHandler.java:223)
at net.minecraft.client.Minecraft.a(Minecraft.java:429)
at net.minecraft.client.Minecraft.run(Minecraft.java:738)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
--- END ERROR REPORT 69b04195 ----------
ik heb het hele internet afgezocht maar niks kunnen vinden wat hielp. terug naar een vorige versie, op nieuwe installeren, cache legen, noem het maar op. Zouden jullie nog een oplossing weten of wordt het gewoon wachten tot er een nieuwe update is aangezien best veel mensen met dit probleem zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door TimvH op 04-08-2012 22:29 ]
werkt inderdaad prima, alleen krijg je nu elke keer dat je inlogt de melding dat er een update is.Tim_ofzo schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:29:
Ik heb nu de laatste devbuild van CraftBukkit (MC 1.3.1) draaien, voor iedereen die het alvast wil proberen: dl.bukkit.org
Als je de server stopt met deze build dan stopt de server wel maar blijft mijn (dos)console scherm open met de melding dat er geen genoeg geheugen is. Hij is wel verder goed afgesloten dan, maar erg blijmakend is het niet.
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Ik gebruik CentOS dus heb geen last van zulke Windows problemenknightofn1 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:04:
[...]
werkt inderdaad prima, alleen krijg je nu elke keer dat je inlogt de melding dat er een update is.
Als je de server stopt met deze build dan stopt de server wel maar blijft mijn (dos)console scherm open met de melding dat er geen genoeg geheugen is. Hij is wel verder goed afgesloten dan, maar erg blijmakend is het niet.
Nu met die Enchantment Table zijn boeken toch redelijk waardevol, en daar gaat tegenwoordig leer in. Ik heb nu ongeveer één map aan gebied verkend en maar 5 koeien gevonden. Ondanks dat ik alles afslacht als een gek, spawnen er verdomde weinig nieuwe dieren.
Dat er geen koeien in de woestijn en jungle lopen snap ik, maar ik kan ze dus haast niet vinden.
Na een kleine sloop brigade van zilvervisjes zag ik namelijk een enderman met m'n enchanting table weglopen, maar hij weigerde mij aan te vallen en teleportte weg. Zelfs als je een toren maakt ontzettend ver boven de grond met wat hout komen ze er nog binnen... super irritant.
Er spawnen geen nieuwe dieren meer, al sinds enkele updates geleden. Als je de beesten afslacht zijn en blijven ze weg! Je moet dus zorgen op zijn minst 2 van elk soort te houden en daarmee fokken tot je weide vol beesten hebt.djunicron schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:28:
Ligt het aan mijn seed(s), of zijn koeien tegenwoordig een stuk zeldzamer?
Nu met die Enchantment Table zijn boeken toch redelijk waardevol, en daar gaat tegenwoordig leer in. Ik heb nu ongeveer één map aan gebied verkend en maar 5 koeien gevonden. Ondanks dat ik alles afslacht als een gek, spawnen er verdomde weinig nieuwe dieren.
Dat er geen koeien in de woestijn en jungle lopen snap ik, maar ik kan ze dus haast niet vinden.
Na een kleine sloop brigade van zilvervisjes zag ik namelijk een enderman met m'n enchanting table weglopen, maar hij weigerde mij aan te vallen en teleportte weg. Zelfs als je een toren maakt ontzettend ver boven de grond met wat hout komen ze er nog binnen... super irritant.
En ik dacht dat enderman tegenwoordig enkel dirt en sand en gravel kon oppakken? Zit je al op 1.3.1?
Enkel de volgende blokken nemen ze op:
Grass Block
Dirt
Mycelium
Sand
Gravel
Clay
Dandelion
Rose
Brown Mushroom
Red Mushroom
Cactus
Pumpkin
Melon
TNT
Nieuwe dieren spawnen wel nog hoor, maar dan moet je ver genoeg gaan zodat de chunks unloaden en dan terug komen. Dan heb je een kans dat er nieuwe zijn.Dreanor schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:41:
[...]
Er spawnen geen nieuwe dieren meer, al sinds enkele updates geleden. Als je de beesten afslacht zijn en blijven ze weg! Je moet dus zorgen op zijn minst 2 van elk soort te houden en daarmee fokken tot je weide vol beesten hebt.
En ik dacht dat enderman tegenwoordig enkel dirt en sand en gravel kon oppakken? Zit je al op 1.3.1?
[ Voor 57% gewijzigd door Jump op 07-08-2012 17:43 ]
Ohja, dat zal dan wel Soartex Fanver zijn aangezien het origineel al lang niet meer wordt geüpdatet
Ik heb Soartex Fanver en LB Photo Realism allebei gehad en dat is al een paar maanden geleden
ik heb nu altijd de John Smith Texture Pack, naar mijn mening de mooiste van allemaal
Edit: als je op de link klikt staat er ook Soartex Fanver dus het klopt
[ Voor 6% gewijzigd door TimvH op 07-08-2012 19:17 ]
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers