Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:34
Oh, haha, ik denk ongeveer 80 stacks stone. Misschien 20 hout, 1-2 stacks glowstone.

Zijn allemaal schattingen natuurlijk. :)

Dirt reken ik dan niet mee, ben uren bezig geweest de heuvel waar hij op staat weg te graven en vlak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:50

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hoe kan ik grote bomen maken. dat ze erg hoog groeien en ook opzij met takken enzo?

of moet je dat gewoon zelf doen door te hakken en zelf dat hout gewoon zijwaarts te plaatsen enzo

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:06
Vlak bij een andere boom een sapling zetten :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:08

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Grote bomen is random toch, behalve dan die grote jungle bomen, die je kan maken door 4 jungle saplings in een vierkant te zetten.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
normale grote bomen = 4 saplings in een vierkant. dus:

s s
s s

en dan een zooi bone powder erop los laten, de laatste kan aardig wat kosten

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

lanerios schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:34:
normale grote bomen = 4 saplings in een vierkant. dus:

s s
s s

en dan een zooi bone powder erop los laten, de laatste kan aardig wat kosten
hoe kan ik bone powder het makkelijkst krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankMennink
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-04 11:34
Ricmaniac schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:37:
[...]

Skeletons killen, volgens mij ook de enige manier om het te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Ricmaniac schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:37:
[...]

Minecraftwiki.net?

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
PietjeP89 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 01:52:
Geen probleem, we hebben wat zitten bouwen :P

De server is nu wel offline zo te zien :(
Ja, weer online :)

Ik zie dat jullie aardig wat gebouwd hebben inderdaad :P
Komende zaterdag heb ik opnieuw al plannen voor de avond, dus ik kan dan weer niet. Misschien dat Lamschaap UltraHardcore wilt beheren komende zaterdag; ik zal eens met hem overleggen.

edit: Ow dan is er een of ander voetbal dingetje op TV hoor ik. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Gamebuster op 05-06-2012 14:08 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Spelen de meeste hier gewoon op tweakcraft? of andere servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Geen servers meer voor mij, ik vind een combo van creative/survival erg leuk om te doen, en helaas staan normale servers dat niet toe :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:03:

Ik zie dat jullie aardig wat gebouwd hebben inderdaad :P
Komende zaterdag heb ik opnieuw al plannen voor de avond, dus ik kan dan weer niet. Misschien dat Lamschaap UltraHardcore wilt beheren komende zaterdag; ik zal eens met hem overleggen.

edit: Ow dan is er een of ander voetbal dingetje op TV hoor ik. :P
We kunnen ook naar The End gaan. Afgelopen weekend hebben we een stronghold gevonden en het portal geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 00:26
Snapshot 12w23a is uit. Maar ik zou lekker bij de vorige snapshot blijven want deze nieuwe laat je game crashen als je Reeds kapot maakt en daarbij zijn er nauwelijks veranderingen.

Patchnotes:
- Enchantment levels are slightly exponential again.
- Added Ender Portal frame to creative inventory.
- A lot of smaller changes and fixes.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:39:
[...]

We kunnen ook naar The End gaan. Afgelopen weekend hebben we een stronghold gevonden en het portal geactiveerd.
De server staat gewoon online :) have fun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59
Ik ben net een tijdje bezig met een (somewhat) realistic texture pack. Echter zit ik met een vraag (misschien dat iemand het hier weet).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jq9C8vpdUDKFYxfnHS3RPbzZ/full.png

Ik weet namelijk niet zeker waarvoor het blokje onder de Diamond texture is. Ook weet ik niet zeker waar de texture linksbovenin voor is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Volgens mij zijn dat de texturen voor gras en bladeren. Deze zijn in de texturepack grijs en worden door middel van een aparte kleurmap (ofzo) de groene kleur gegeven die bij de biome passen.

Maar dit weet ik niet zeker, het is al even geleden dat ik met de Minecraft texturepack gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Die linksboven is als het goed is gras die naar kleur van de bioem kan aanpassen en de onder de diamond is volgens mij sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
WillemSV schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:13:
...
De server van World of Minecraft zit vanaf dit Pinksterweekend op supersnelle Intel Solid-State Drives. Dit is werkelijk een merkbaar verschil omdat we nu geen last meer hebben van lagg. En dát is ook de reden dat ik iedereen juist nu aan raad om ze te joinen. De mappen laden vééééél sneller en het opslaan gebeurd sneller.
...
Je moet geen "supersnelle" SSD's hebben voor een snelle server te hebben. Als je op een gemiddelde server met 16GB zit kan je gerust je worlds (als ze niet ULTRA MEGA 20GB groot zijn) op een ramdisk zetten.

is "NOG SUPERSNELVEELSNELLER dan zo'n SSD" :p

Op een ramdisk tel je nl met GB's/s, niet met MB's/s :p
Natuurlijk moet je wel een deftig backupscript hebben voor als de stroom ineens uitgaat, maar dat kan je ook gewoon moest het nodig zijn throttlen naar de "tragere" disken. Gaat allemaal perfect.

Ik persoonlijk raad het eigenlijk zelfs AF van op een SSD te draaien. Sure het is minder dikke I/O als vroeger met per chunk een file, maar een SSD is voor dingen als dit niet bedoeld :p.

Nuja, het is niet mijn server dus je doet maar :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*lemmymetlemming reanimeert topic
Nieuwe snapshot: http://assets.minecraft.net/12w24a/minecraft.jar
You can now use “/publish” to open your single-player game for LAN friends to join. This is still very much work in progress, so it lacks some necessary settings such as what game mode your friends will get, and if they should be able to use cheats or not. Also, the “/publish” command is temporary, you can’t even access it if you haven’t enabled cheats
Added the /tp command, allowing teleporting between players. This may only be for single player worlds.
The Ender Chest has been changed to have an inventory per player and not per world. Also, knocking down the chest will break it into 8 obsidian, unless you have Silk Touch.
The texture pack folder button now works on Mac.
A lot of smaller changes and fixes.
Bug fixes:

Fixed bug when Minecraft doesn't save your progress, stops generating chunks and freezes all the mobs. Although this still happens sometimes.
Fixed the Enderdragon not dealing any damage to the player after it has been hit once.
Fixed explosions not pushing back players.
Fixed buckets not picking up or placing water within the spawn protection.
Fixed : You'll not loose the items in the second trad box if you exit a trad with a villager.
Sounds :
Fixed water-movement sound.
Fixed fire sound.
Fixed extinguish sound.
Fixed lava-stagnant sound.
Fixed lava-droplet sound.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 21:58 . Reden: Moet wenne aan nieuwe nick :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Ik heb hem enkele dagen geleden aangeschaft voor de xbox360 en wat een heerlijk spel is het zeg. Ik mis wel de creative mode van de pc, maar zie het niet echt als een probleem op dit moment. Er volgen nog updates om hem op gelijke patch niveau te brengen als de pc, maar ik heb voornamelijk bijzonder veel fun met splitscreen samen met mijn vrouw. In een paar dagen tijd heb ik een compleet kasteel met interieur gemaakt, kerk wordt nog gebouwd, een boerderijtje (graan verbouwen, yay) en wat versiersels.

Wat ik me wel afvroeg, kan je Suger Cane verbouwen, net zoals je Wheat verbouwt?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Volgens mij wel, zelfde als met de PC versie. Sugar Cane langs het water zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 11:10
@Nazanir
Mocht je de "on a rail" achievement willen hebben zou je die eventueel in mijn world op kunnen pikken. Als je interesse hebt natuurlijk. Mijn GT is: GodShieldRevs

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Zeg ik geen nee tegen :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Heb weer wat op een survival server gebouwd.

Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/3766/20120617002605.png

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/2903/20120617003013.png

Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/8731/20120617003208.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStig
  • Laatst online: 21-08-2024
Zo, ziet er netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 11:10
@Nazanir

Ik heb je invite geaccepteerd, gelijk even gekeken welke Achievements je tot nu toe hebt. In principe zou je er meerdere in mijn world kunnen pakken. Na de nieuwe patch ga ik een nieuwe wereld beginnen denk ik, alhoewel ik eigenlijk niet echt meer weet waarom, ik heb alle achievements namelijk al.

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Het spel gaat helemaal niet om de achievements! Althans, zeker niet voor mij. Lekker bouwen en je eigen ding doen terwijl je de tijd vergeet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:58
In Tekkit heb ik een hele tempel met de hand gebouwd. Best wel massive geworden, zal binnenkort eens een screenshot posten.

Ik wil nu een metro tunnel gaan bouwen naar een Ender portal toe. Echter ligt die portal echt 1500 meter verderop wat een aardig eind graven is (met de hand). Dat wil ik dus tegen gaan. Ik weet dat je een tunnel bore kan maken in Tekkit die dan voor je gaat graven, echter stopt deze als die lava tegen komen en weet ik ook niet of die verder gaat zodra die een chunk uitgraaft. Lava verschijnt natuurlijk het meeste onderaan de wereld, dus als ik boven een bepaald level ga graven zal de kans op lava aanzienlijk verkleinen dat het goed te doen zal zijn. Wat ik dus vooral wil weten is of die tunnel bore door graaft na een chunk?

Heeft iemand een werkende oplossing om automatisch een tunnel te laten graven in Tekkit? Ik zie het namelijk niet zitten om 1500 meter met een laser uit te gaan graven xD

edit: laat maar, ik ga proberen om zo'n tunnel bore te maken gecombineerd met een Anchor Cart (http://railcraft.wikispaces.com/Anchor+Cart+%28Cart%29)

[ Voor 7% gewijzigd door Soepstengel op 18-06-2012 14:07 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendonsie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-08 10:48
De Minecraft Server Lijst heeft nu al 725 NL Servers ;)
Mooie bloed in de Minecraft Community ;)

http://minecraftserverlijst.nl

Ook benieuwd wanneer de 1.3 update eraan komt. Volgens mij toch echt dinsdag of woensdag hoop ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K93
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-04 07:26

K93

Heeft iemand zin om een nieuwe pvp/faction server te joinen? Ik zoek namelijk nog spelers op mijn server.
Zoja DM me maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam

[ Voor 94% gewijzigd door PWM op 19-06-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Cool :D Een giftcode :D

Nee.

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 18-06-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:16:
Hey, I've just received a free Minecraft Giftcode!
You can get one too!

>> fake-site.me <<
Volgens mij is deze site fake. Ik heb de stappen gedaan en krijg niks enkel een berichtje sorry we hebben niks voor je op dit moment. :S

Bovendien mogen dit soort berichten toch niet op tweakers.net???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Laatst online: 00:08

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Wat heb je ingevuld op die site? (ben niet van plan naar die site te gaan).

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 18:23
Ik kan er niet eens naartoe, Bitdefender blokkeert de boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik heb een domme vraag. Hoe ver van de speler is de update range van minecraft? Ik wil namelijk een stel quarries aan de gang krijgen, maar als de niet werken omdat het te ver van m'n base is heb ik er natuurlijk geen fluit an

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In single player of multiplayer? Van SP weet ik het niet (schijnt ook variabel te zijn) maar in MP hangt het van de instellingen van de server af, dat kan tussen 3- of 15 chunks zijn, en standaard is het 10 chunks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Afbeeldingslocatie: https://yogscast.com/comics/d8eb00049_Local_Supplier.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Blitzdoctor schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:57:
Wat heb je ingevuld op die site? (ben niet van plan naar die site te gaan).
Niks, naar enkele seconden/minuten kan je automatisch naar de volgende stap (de knop wordt groen). Was ook niet van plan iets via die site in te vullen, zag er te "scam" uit zeg maar.

Ik kreeg geen meldingen van virusscanner/No-Script of andere beveiligingen maar toch ga ik er niks invullen. ;)

Btw, ik wil de officiële update 1.3, ziet er zo sappig uit (ben nu in de snapshots aan het spelen, maar wil gewoon de officiële update). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam nog een handig filmpje tegen voor iedereen die minecraft versie op ze iphone heeft:

YouTube: How To Easily Get Texture Packs On Jailbroken iOS Devices - No Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Minecraft op telefoon speelt wel zo enorm kut eigenlijk. Controls zijn niet prettig om langdurig mee te spelen, vind ik. Verder ziet het wel leuk uit hoor.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:58
Bezulba schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:28:
ik heb een domme vraag. Hoe ver van de speler is de update range van minecraft? Ik wil namelijk een stel quarries aan de gang krijgen, maar als de niet werken omdat het te ver van m'n base is heb ik er natuurlijk geen fluit an
Gebruik een teleport tether, die zorgt ervoor dat de chunk waarin die staat gewoon ingeladen blijft MITS er een speler online is. Ik gebruik hem ook i.c.m. mijn quarrie en een teleporter pipe om alles mijn base in te krijgen (minder server load, dat ga je snel merken anders). Als je gebruikt maakt van Tekkit kan je met F9 de chunks visueel in beeld krijgen en weet je meteen waar je zo'n tether neer moet knallen :) (denk dat ze heel je quarrie moeten beslaan)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 09:05

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Speel nu telkens Hunger Games op deze site: http://minecraftpvp.com/

Met 150 man een dikke Free for All houden is echt zwaar tof maar erg lastig. Pas 1x als laatste over gebleven samen met iemand anders. Maar die had diamanten armor dus ik verloor :')

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gister begonnen aan een project. Firetower entrance, een trap de berg in, en dan weer naar buiten naar een kasteel op het water. Vanaf daar wordt het een hub naar Farm, Craft, Mine, Equiv Exchange, Buildcraft, IC2 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand zin om samen bij mij op de server een Adventure map te maken?
Hoor het graag ik zoek vrijwilligers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:39

Oxigeon

En zo is dat!

Lang niet meer gespeeld deze game. Misschien vanavond toch nog maar eens oppakken. Eerst weer wat singleplayer spelen waarna ik dan over wil stappen op de MP.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammerslammer
  • Laatst online: 18-08 20:11
Hallo allemaal,

het is voor mij heel lang geleden dat ik minecraft heb aangeraakt. Nu zag ik laatst op de yogscast deze tex pack plus mod. YouTube: Tekkit Part 3 - Fools Diamond .

Ik had ineens zin om dit te gaan spelen. Maar ik heb echter geen idee hoe ik dit moet doen (mod plus tex pack installeren). Ik weet dat het voor sommige van jullie een peuleschil is . Maar zou iemand mij een paar tips kunnen geven.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garfiel.d
  • Laatst online: 05-12-2023
Als je in de description van dat video kijkt zie je de website van de modpack: http://www.technicpack.net/launcher/

Daar moet je alleen maar de launcher downloaden en die doet dan de rest (mods downloaden, installeren, etc). Het is heel erg makkelijk. De technic launcher werkt onafhankelijk van de vanilla launcher, dus ga je je worlds niet in de andere launchers zien.

Veel plezier ermee. Het is een echt leuke mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
De Yogbox modset is echt geweldig op die launcher, alleen weet ik echt nog niet hoe ik die grote dudes boven op de towers moet afmaken, want die zijn echt sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinna_be
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-08 09:46
dit is het eerste esthetisch bouwwerkje dat ik heb gemaakt waarvan ik vind dat het, min of meer, geslaagd is.
Ik dacht: kdeel het hier even.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11155689/statue%20of%20liberty.png

EDIT: de bouwwerken op de achtergrond zijn niet goed zichtbaar aangezien de rendertijd op mijn laptopje best wel lang is. Ze zijn niet heel erg mooi, maar zeker niet zo lelijk en chaotisch als het er uit ziet op deze screenshot.

[ Voor 35% gewijzigd door pinna_be op 29-06-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 11-09 09:05

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Damn, net een intens potje pvp Hunger Games gedaan in Minecraft. En heb gewoon gewonnen! :D

Wist bij het Feast te komen(kisten met loot, diamanten enzo) en wist iedereen af te weren dankzij mijn fint&steel.

De buit:
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/445/20120701142524.png

Daarna moest ik nog 2 man afmaken die gingen samenwerken om me te killen. Had wat potions gebruikt om ze te verzwakken en ze begonnen al weg te rennen. Gewoon mijn Power I boog gepakt en ze van een afstandje neer geschoten :D

Afbeeldingslocatie: http://img862.imageshack.us/img862/8562/20120701143824.png

Victory!

En omdat ik mijn TNT niet heb kunnen gebruiken :P
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/374/20120701143903.png

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Hebben jullie ook last van slechte world generation sinds de laatste snapshot? Ongelooflijk veel gaten in de wereld, echter als je er enkele blokken vandaan bent vult dat deel wel, maar mooi is het niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Jep ook last van ik hoop dat ze het voor 1.3 fixe (dat is een van de bugs die komt van SMP naar SSP door de merge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
geen last van zelf gelukkig. Maar speel voornamelijk nog maar Yogbox, juist omdat het een stuk betere uitdaging biedt t.o.v. de normale Minecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat 1.3 op de eerste august uitkomt.
https://twitter.com/jeb_/status/219828495918960641

en als er iemand op zoek is naar een heel goede server dan moet je eens MineCraftTunnel bekijken.
Ik speel er al sinds september op en is echt de beste server waar ik ooit op gespeeld heb :)

Het is op dit moment enkel survival, maar er zal binnenkort ook een pvp en wss ook een roleplay server zijn ;)
Er zijn goede plug-ins zoals mcmmo (skills), private warps, lwc (chests locken enz). Als je doneert kan je ook teleporteren enz.

Eerst zal je een "guest" zijn en zal je dus enkel kunnen rondkijken. Je zal dus moeten apply'n om te kunnen praten/spelen, waar je snel geaccepteerd wordt.
(regio rond spawn is nu niet direct de mooiste, maar er zijn heel wat plaatsen die beeldig zijn :*) )

Adres om te spelen: play.minecrafttunnel.com
Klik voor screenshots van mijn Village/city daar

server specs:
E3-1230v2 | 32GB DDR3-ECC RAM | 120GB Intel SSD + 500GB SATA | 1Gbps Uplink

worlds:
Main world: elke coordinate tot 10.000 - hier gebeurt alles
farm world: hier kan je grote hoeveelheden grondstoffen farmen om zo de main world te behouden van lege woestijnen enzo ;) (tot 2500 per coordinate)
Nether: ik denk rond de 4000-5000 coordinate
End: is er dus ook

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 02-07-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hammerslammer schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:30:
Hallo allemaal,

het is voor mij heel lang geleden dat ik minecraft heb aangeraakt. Nu zag ik laatst op de yogscast deze tex pack plus mod. YouTube: Tekkit Part 3 - Fools Diamond .

Ik had ineens zin om dit te gaan spelen. Maar ik heb echter geen idee hoe ik dit moet doen (mod plus tex pack installeren). Ik weet dat het voor sommige van jullie een peuleschil is . Maar zou iemand mij een paar tips kunnen geven.

Alvast bedankt.
Speel zelf ook tijdje geen minecraft meer maar Tekkit trekt me nog steeds aan. Maar Tekkit alleen duurt zooo lang allemaal. Daarom ik zoek eigelijk nog wat mensen om mee te spelen zodat je sneller aan het bouwen komt. Ik heb zelf servertje draaien 24/7.

Dus als mensen interesse hebben, pm me even (server is whitelisted, dus hier posten heeft toch geen zin). Nieuwste Tekkit versie met wat bukkit addons zoals Deathchest en Choptree enzo :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Valve Time: https://developer.valvesoftware.com/wiki/Valve_Time
Ik zou de 1 augustus ruim rekenen, zal wel vroeger zijn denk ik.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Jump schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:07:
[...]

Valve Time: https://developer.valvesoftware.com/wiki/Valve_Time
Ik zou de 1 augustus ruim rekenen, zal wel vroeger zijn denk ik.
Als ik zo die tijden zie, lijken die meestal later te vallen.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
echte release is 1 augustus ;)

en nog wat meer info over 1.3 + weekly snapshot:
http://www.mojang.com/201...ft-1-3-info-snapshot-w27/

samengevatte lijst van updates:
http://www.reddit.com/r/e...nned_for_the_next_update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
SmokingCrop schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:50:
echte release is 1 augustus ;)

en nog wat meer info over 1.3 + weekly snapshot:
http://www.mojang.com/201...ft-1-3-info-snapshot-w27/

samengevatte lijst van updates:
http://www.reddit.com/r/e...nned_for_the_next_update/
Ik had dat gelezen ja. Zit er goed uit, Minecraft gaat nu echt de richting in van een echt spel (naast een sandbox lego game zeg maar).

Een extra man aangetrokken die full-time aan Minecraft zal werken geeft ook aan dat ze nog veel willen doen met Minecraft. Wat eigenlijk nog best bizar is dat een spel waar ik 10 euro voor betaald heeft nog zoveel extra content gratis erbij krijgt.

De update 1.3 voegt echt geweldig veel toe, zeker op de achtergrond dat mods in de toekomst niet meer apart voor singleplayer en multiplayer gemaakt hoeven worden e.d.

Ik kan niet wachten. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 16:18

Austin

Uit een boek

Veel werk ook gedaan aan het gedrag van boten !
Die niet meer uit een vallen als wat hout en sticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb gisteren voor de eerste keer een minecraft hungergames gewonnen. was al een aantal keer bij de laatsten maar stond dan tegenover teams.

Er was nog 12 man over toen het feast begon. Natuurlijk stonden ze allemaal klaar, met 3 teams van 2, en nog een paar eenzaten, waaronder ik.
Een paar seconden voor het feast begon zie ik een team die niet goed aan het opletten waren. Voor ze het wisten had ik er eentje neer. De andere had mij toen aangevallen en ik maak hem ook dood, met nog een hartje over.

Ondertussen is er een ander team het feast aan het looten. Toen ze vertrokken ben ik ook maar eens gaan kijken naar de restjes. Het enige wat er nog van bruikbaars tussenzat was TNT en gebakken steaks. Snel mijn iron sword geenchant (knockback 1) en me dan ook uit de voeten gemaakt.

onder het lopen zie ik een gigantische skybase staan. Hier zit nog een team op te campen. Uit schrik voor een stomper maak ik een eindje verder mijn eigen skytower. Ze zien me komen, maar hebben geen pijl en boog, dus ik kan op mijn gemak wat dichterbij komen. Opeens gaan ze op hun toren een verdiep naar beneden en ik spring op hunt toren. Ik kan ze als eerste aanvallen en sla ze alletwee van hun toren. BAM eentje dood, de ander was een stomper.

Hij probeert een aantal keer naar boven te komen, maar ik sla/schiet hem telkens van de toren af. Dit ging nergens naar toe. Dus maak ik een paar levers, en de volgende keer dat hij een toren naar boven maakte, zet ik een tnt boven zijn hoofd, en liet hem ontploffen.

Mijn timing was verschrikkelijk, en als hij had blijven staan was er niets aan het handje geweest voor hem, maar hij sprong weer eens naar beneden. Spijtig voor hem was het nacht en landde hij naast een creeper. Ik zag op de grond twee mooie explosies en er was er weer eentje minder.
Dit moment was echt lachen, vooral omdat hij me zo aan het "taunten" was omdat hij geen fall damage kon nemen.

Ondertussen waren we nog maar met 3 over. Het andere team had ook niet stilgezeten, en ze kwamen mijn kant uit. Toen ik ze tegenkwam ben ik het eerste het beste grottenstelsel binnengelopen me onder hun gegraven.

omsingeld door creepers, skellys en een enderman, liet ik me duidelijk zien, en het duurde niet lang voor ze boven mij stonden. Ik had ondertussen een mooie val opgezet. Ik had er mijn TNT mooi opgestapelt en liet die afgaan. Een groot gat, maar spijtig genoeg waren ze niet dood. Eentje keek even verdwaasd rond en kon ik makkelijk afmaken. De andere wou me op dit moment ook te grazen nemen, omdat ik toch wat klappen gekregen had. Spijtig voor hem had hij naar de enderman gekeken, vond een skelly hem een leuk doelwit en had een zombie honger. hoeveel het er juist waren weet ik niet want ik liep weg. Toen ik een eindje verder een goed punt had gevonden om me te verdedigen, heeft hij het loodje moeten leggen tegen de mobs.

Spleethoven Wins!

Wat een goed gevoel gaf dat toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Stomper? :P domme vraag waarschijnlijk.

Binnenkort maar proberen.

En ook volgende week een ander project. 10x10 project. Ik baken een gebied van 10x10 af, en dat is alles wat ik heb. Even kijken hoe lang ik er mee zoet ben voordat ik echt out of resources ben. Binnenkort samen met mn vriendin 20x20 gebied hetzelfde idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Een stomper doet damage door op je hoofd te springen. Ze nemen zelf geen falldamage :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
aaah, saaie spelers dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Kan iemand mij misschien helpen?

Ik heb een wat oudere laptop met een onboard videokaart. Heb de laptop momenteel ff niet bij de hand dus details komen later. Als ik Minecraft wil spelen dan geeft Java een opengl error. De versie van opengl van mijn laptop zou te laag zijn dan de versie die nodig is. Nu kan ik helaas die opengl niet updaten (zit volgens mij in de hardware ofzo).

Nu vroeg ik me af of toch niet een of ander foefje is om MInecraft toch werkend te krijgen op mijn laptop.
Iemand die dat weet?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
lanerios schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:11:
Stomper? :P domme vraag waarschijnlijk.

Binnenkort maar proberen.

En ook volgende week een ander project. 10x10 project. Ik baken een gebied van 10x10 af, en dat is alles wat ik heb. Even kijken hoe lang ik er mee zoet ben voordat ik echt out of resources ben. Binnenkort samen met mn vriendin 20x20 gebied hetzelfde idee.
Hoe werkt dat, zo'n 10x10 gebied? Je kiest een locatie, bakent 10x10 af en daar mag je never nooit niet buiten komen? Zowel boven als onder de grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Je mag er wel buiten komen, maar alle resources moeten uit die 10*10 komen en alles wat je bouwt moet i die 10*10 komen.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Jump schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:40:
Je mag er wel buiten komen, maar alle resources moeten uit die 10*10 komen en alles wat je bouwt moet i die 10*10 komen.
Dan kun je op een gegeven moment toch alleen nog maar hout gebruiken om te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Jump schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:40:
Dus eigenlijk mag je buiten de 10x10 alleen maar bouwen. Alle rauwe materialen (van dirt tot graan) moet uit die 10x10 komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Houd iedereen er wel rekening mee dat 10x10 toch al wel weer een dikke 6K blokjes is (Mits er geen tunnels in zitten). En daar kan je veel mee :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hopelijk is die 10x10 toch wel in een bos op zijn minst, heb je tenminste wat hout. ;)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
D4NG3R schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 01:33:
Houd iedereen er wel rekening mee dat 10x10 toch al wel weer een dikke 6K blokjes is (Mits er geen tunnels in zitten). En daar kan je veel mee :9 .
Daar zou je veel mee kunnen maar valt toch gigantisch tegen. Ik heb die 10x10 geprobeerd (al dacht ik dat je nooit uit die 10x10 mocht).

Ik koos een plek bij het water (gezien ik anders niet aan voedsel kon komen) en kreeg 2 seeds van het lange gras. De eerste nacht had ik geluk dat ik een skelet dode die met 2 bones gaf (welke ik meteen gebruikt had voor 2 bomen en 4x graan).

Op het dak stonden mijn bomen, daaronder water met graanvelden en daaronder mijn huis met kelder. Vervolgens heb ik alles af gegraven en het valt ontzettend tegen hoeveel resources ik kreeg. Nauwelijks coal, ik moest hout verbranden. Nauwelijks ijzer, ik moest de laatste lagen met stenen tools uitgraven.

Ook had ik geen lava, geen diamand of redstone.

10x10 lijkt veel, maar qua resources valt het echt ongelooflijk tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Klinkt als een leuke challenge.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Dreanor schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 12:01:
[...]

Daar zou je veel mee kunnen maar valt toch gigantisch tegen. Ik heb die 10x10 geprobeerd (al dacht ik dat je nooit uit die 10x10 mocht).

Ik koos een plek bij het water (gezien ik anders niet aan voedsel kon komen) en kreeg 2 seeds van het lange gras. De eerste nacht had ik geluk dat ik een skelet dode die met 2 bones gaf (welke ik meteen gebruikt had voor 2 bomen en 4x graan).

Op het dak stonden mijn bomen, daaronder water met graanvelden en daaronder mijn huis met kelder. Vervolgens heb ik alles af gegraven en het valt ontzettend tegen hoeveel resources ik kreeg. Nauwelijks coal, ik moest hout verbranden. Nauwelijks ijzer, ik moest de laatste lagen met stenen tools uitgraven.

Hout verbranden 8)7 . Waarom maak je er geen charcoal van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Ik denk dat hij dat bedoeld. Maar ik denk dat een 16*16 veld beter utkomt. Dat is mooi de grootte van een chunk.

Je hebt ook chunk survival mappen dcht ik. Dan heb je enkel die chunk, en de rest is void.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
D4NG3R schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:26:
[...]

Hout verbranden 8)7 . Waarom maak je er geen charcoal van?
Dat bedoelde ik ook. ;) Hout verbranden maakt charcoal (houten stammen om precies te zijn :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Weet iemand nog een goede tekkit server? :D

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweska
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-03 02:52
Ik heb neoPaintingSwitch op mijn server gezet. Echt super handig. Hoef je niet eerst 1000 paintings op te hangen voor je de goede hebt. Gewoon met scrolwieltje kiezen! =)
http://dev.bukkit.org/server-mods/paintingswitch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
10x10 regels

1.) Je mag NIET uit de 10x10. die 10x10 is je hele map. Zo simpel is het. je mag wel zo ver naar boven of beneden als je wil.
2.) Als je geen resources (meer) hebt, pech. 10x10 is de wereld.

Ik ga zo beginnen er mee, op een tekkit server. Wordt echt een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Dreanor schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 12:01:
[...]

Met een beperkte hoeveelheid resources ga je uiteraard geen ijzer gebruiken voor tools, maar cobble. Als je het een beetje handig doet kan je met een emmer water en een emmer lava een cobble-generator bouwen. Moet je uiteraard wel lava hebben.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor goal zou je jezelf dan stellen bij de 10x10? Want uiteindelijk loop je toch vast lijkt me? Wel een leuke, misschien ook eens doen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Goal? Kijken wat je kan bereiken. Ik heb tot nu toe het volgende:

1.) Grass naar 6 dirtblocks hoger (trappetje gemaakt) voor een treefarm
2.) Water (mezelf met creative 2 blocks water gegeven) + 1 seed voor voedsel
3.) 1 verdieping steen leeg geruimd en tools gemaakt. Ben nu druk bezig om verder naar beneden te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:59

Auredium

Informaticus Chaoticus

Tijdje niet meer geminecraft. Nu weer begonnen. Mijn survival single player wereld is behoorlijk groot geworden ove rde tijd. Ik heb dus besloten om een creative wereld te beginnen superflat gekozen. Ben inmiddels bezig met een enorm gebouw neer te zetten. De middelste cirkelvormige support colom van het gebouw wat ik aan het maken ben is inmiddels pakweg een blok of 70 hoog en een diameter van 25 blokjes. Duurt nog even voor het af is, zelfs met creative modus.

edit; trappenhuis van het complex is klaar. :)

Minecraft

/Edit; Update:

De toren tot nu toe van buiten.

Minecraft3 Minecraft2

Update 2:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t1QGbtYErdRgxWDgMR86xOWq/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1uLa4yOTlC8IUfQjx12EFtbJ/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8wU7IXNYPB6YDMLLEbeW1S7B/medium.jpg

Het gebouw tussen beide torens komt ook te zitten tussen de andere torens. Net als onderin het trappenhuis wordt de bodem water. De loopwegen aan de buitenzijde wordt ook nog met glas dicht gemaakt. Buitenom komen dan 4 spoorlijnen.

Update 3:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OTnhthGFThrajxRBhCIh6oND/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9GzHZLcIlMDt9t0GddHpaPzo/medium.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Auredium op 16-07-2012 08:20 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Begonnen aan texture pack, woot! Wordt een WoW "inspired" texture pack (losse concepten ervanaf geplukt en zwaar geedit)

Done:

Flower
Flower
Mushroom Brown
Mushroom Red
Chest

Nooit gedacht dat dit zo leuk kon zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Update 4 van mijn project is er inmiddels. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pqtUUMVZ6tDdnQpuiGwotC1V/medium.jpg

Het is natuurlijk nooit af. Het grote ronde glazen gebouw rechts onder wordt 1 van de 4 stations rondom het hoofdgebouw.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-03 13:27
Ik heb een probleem.
Ik heb mijn eigen server via Hamachi gemaakt.
Maar nu kan er niemand anders op inloggen dan ikzelf.
Iemand die weet wat ik mis doe? :?
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Henkipenkie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:07:
Ik heb een probleem.
Ik heb mijn eigen server via Hamachi gemaakt.
Maar nu kan er niemand anders op inloggen dan ikzelf.
Iemand die weet wat ik mis doe? :?
alvast bedankt.
Staan de juiste poorten open? Want daar ga ik nu als eerste aan twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Zou iemand misschien het volgende weten. Ik kon het nergens echt vinden. Speel zo af en toe gewoon de normale minecraft en wilde samen met mijn broertje gaan spelen. Echter is dit blijkbaar niet zo heel erg simpel als ik had gehoopt. Van de website van minecraft heb ik de Server gedownload http://www.minecraft.net/download
Als ik hier op klik gaat hij een map aanmaken etc maar wat moet ik verder doen? Kan dit zomaar of moet ik heel "technisch" een server opzetten etc aangezien ik niet weet hoe dat moet.
In Minecraft zelf kan ik een server maken maar dan moet ik een IP adres invoeren en heb geen idee wat ik daar moet invullen en of dat uberhaupt zomaar kan.

Spelen op een al bestaande server wil ik niet aangezien je dan niet clean begint in een mooie ongerepte wereld en er andere spelers op spelen (toch?)
Qua specs zou mijn pc het makkelijk aan moeten kunnen om een servergame te hosten (16GB intern geheugen, 256GB SSD, 7950)

Zoals waarschijnlijk al blijkt ben ik een echte noob wat dat betreft. Normaliter ben ik de persoon die een spel joined en niet aanmaakt om het zo maar te zeggen :)

[ Voor 7% gewijzigd door thewizard2006 op 19-07-2012 10:34 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-03 13:27
Uthog schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:25:
[...]

Staan de juiste poorten open? Want daar ga ik nu als eerste aan twijfelen.
Waar kan ik die poorten vinden?
Ben nog niet zo ervaren op dat vlak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 21:00
Als inderdaad persee een schone eigen wereld wil moet je deze zelf hosten

Optie
a) http://onsoftware.en.soft...or-minecraft-with-hamachi
b) Router port 25565 forwarden naar je eigen pc, en dan je externe ip address (bv mijnip.nl)

ps. vergeet niet de windows firewall uit tezetten of bovenstaande poort door te laten.

[ Voor 14% gewijzigd door Teunis op 19-07-2012 12:15 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Laatst online: 18-07 02:25
De Yogscast videos, vooral die van Duncan hebben mij ook na meer dan een half jaar weer aan het Minecraften gekregen. Ik speel het momenteel in singleplayer om gewoon relaxed te kunnen spelen. Een week geleden begonnen in een klein huisje en ik kwam er al snel achter dat ik een grotere ruimte nodig had dus heb een flink complex gebouwd om in te werken, waar de wirwar van machines nu al een chaos is terwijl ik nog maar net ben begonnen met wat ik allemaal wil hebben.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/17833457/2012-07-19_23.11.53t.png

Weet er iemand trouwens een goede tutorial over electriciteit managen? ik heb er steeds last van dat sommige apparaten het een tijdje prima doen en dan ineens niet meer geladen worden terwijl er genoeg electriciteit beschikbaar is in de MFSU. Daarna beginnen ze willekeurig wel weer te werken.

[ Voor 19% gewijzigd door 1shot1kill op 20-07-2012 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
Of apparaten wel of geen stroom krijgen hangt af van hoeveel er aan 1 kabel hangen.
Als je een converter van medium naar low voltage dan kun je daar niet tientallen apparaten op aansluiten, de converter kan niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozin
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Mooie machinekamer heb je gemaakt 1shot1kill. Grappig ook dat de muren lijken op de fabriek die Duncan en de Yogscast maken in hun Jaffa Cake series.

Tekkit is leuk om te spelen. Maar omdat ik gek word van alle onvolwassenheid (jatten/sloten/etc) op de meeste publieke servers, ga ik binnenkort een Tekkit server starten voor max 10 personen. Mochten er mensen interesse in hebben om te joinen, stuur me een PM.

Hier een van de filmpjes van Duncan + Yogscast, mooie serie filmpjes:
YouTube: Tekkit Part 12 - The Jaffa Café

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Berthenk schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:36:
Of apparaten wel of geen stroom krijgen hangt af van hoeveel er aan 1 kabel hangen.
Als je een converter van medium naar low voltage dan kun je daar niet tientallen apparaten op aansluiten, de converter kan niet zoveel aan.
Ja zoiets dacht ik al. Maar krijgt er niets meer electriciteit als er teveel word gevraagd? Ik ben er al dagen mee bezig en elke keer als ik denk dat het werkt ga ik een dag later weer spelen en werkt het weer niet. Ik heb momenteel de volgende setup:

Nuclear reactor ---> MFSU ---> HV converter ---> 2 MV converter ---> 2 LV converter

Vanuit de eerste LV converter gaat:
  • 1 kabel naar een batbox die is verbonden met 5 rotary macerators
  • 1 kabel naar een batbox die is verbonden met 4 induction furnaces, een rotary macerator, een extractor, een compressor en een singularity compressor (dat is teveel weet ik maar 2 induction furnaces, de rotary macerator, de extractor en de compressor worden maar zelden gebruikt als ik iets moet maken wat niet geautomatiseerd is)
Vanuit de tweede LV converter gaat:
  1. 1 kabel naar een batboxx die is verbonden met 2 Singularity compressors en een recycler
Vanuit de eerste MV converter gaat:
  • 1 kabel naar 5 induction furnaces.
De tweede MV converter gaat:
  • Alleen en kabel naar de tweede LV converter.
Of dit bovenstaande nog te snap is weet ik niet. ;)

Ik heb er dus last van dat soms alle apparaten uitvallen en er ook geen batboxes meer geladen worden, dit lost zich meestal na een kwartier vanzelf op.

Maar om dit op te lossen moet ik dus meer LV converters gebruiken of zijn er met dit aantal ook meer dan 2 MV converters nodig?
Mozin schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:53:
Mooie machinekamer heb je gemaakt 1shot1kill. Grappig ook dat de muren lijken op de fabriek die Duncan en de Yogscast maken in hun Jaffa Cake series
Ja die had ik ook van tevoren gezien en ik vind het marble wel mooi, ik heb alleen een andere spacing gebruikt en in plaats van normale marble marble brick en in plaats van stone brick gewone stone gebruikt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
Maar 1 batbox is niet genoeg voor 5 rotary macerators. Volgens mij trekt ´ie al amper 2 van die dingen. Volgens mij kunnen de advanced machines werken op MV, weet ik echter niet zeker.
Als ik jou was zou ik gewoon rechtstreeks van de converter naar de machines verbinden.
Ik denk inderdaad meer LV converters of de batboxjes wegdoen. Of allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Mozin schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:53:
Tekkit is leuk om te spelen. Maar omdat ik gek word van alle onvolwassenheid (jatten/sloten/etc) op de meeste publieke servers,
Dat is niet alleen op Tekkit servers. Ik vind sowieso een hoop servers van MInecraft algemeen zeer kinderachtig. Zo zat ik pasgeleden bij mn jongere broer mee te kijken met minecraft. Toen was er een discussie aan de gang die eigenlijk helemaal nergens op sloeg. Deze discussie was tussen een mod en een user. Die mod stelde zich enorm kinderachtig op tegenover de user en opgegeven moment stapte de mod gewoon op, omdat de discussie niet kon winnen van de user. Vervolgens begonnen de rest van de kleuters te zeuren om die mod-functie bij de admin die net (paar seconden) na het opstappen van de mod online kwam. Die admin wist totaal niet waar het over ging enzo. Worden die kleuters boos en dreigen ze ook met opstappen. :')
Wat een kleuterschool daar zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Berthenk schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:25:
Maar 1 batbox is niet genoeg voor 5 rotary macerators. Volgens mij trekt ´ie al amper 2 van die dingen. Volgens mij kunnen de advanced machines werken op MV, weet ik echter niet zeker.
Als ik jou was zou ik gewoon rechtstreeks van de converter naar de machines verbinden.
Ik denk inderdaad meer LV converters of de batboxjes wegdoen. Of allebei.
Volgens de wiki ontploffen ze als ze precies 128 binnen krijgen maar dat krijgen ze eigenlijk nooit vanaf een MV dus ik zal het eens veranderen. Ik heb ook nog 5 ongebruikte transformer upgrades dus die kan ik ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Na het zien van de laatste tekkit video van Duncan ben ik ook bezig gegaan met cobblestone generators met block breakers die op een energy condenser zijn aangesloten. Op het plaatje zie je de eerste 8, er komen er op de plek waar ik sta nog 8 bij.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/17833457/2012-07-21_16.08.56t.png

Allemaal net ver genoeg van mijn huis dat ik ze niet kan horen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zeror schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:28:
[...]

Dat is niet alleen op Tekkit servers. Ik vind sowieso een hoop servers van MInecraft algemeen zeer kinderachtig. Zo zat ik pasgeleden bij mn jongere broer mee te kijken met minecraft. Toen was er een discussie aan de gang die eigenlijk helemaal nergens op sloeg. Deze discussie was tussen een mod en een user. Die mod stelde zich enorm kinderachtig op tegenover de user en opgegeven moment stapte de mod gewoon op, omdat de discussie niet kon winnen van de user. Vervolgens begonnen de rest van de kleuters te zeuren om die mod-functie bij de admin die net (paar seconden) na het opstappen van de mod online kwam. Die admin wist totaal niet waar het over ging enzo. Worden die kleuters boos en dreigen ze ook met opstappen. :')
Wat een kleuterschool daar zeg.
Dat gedrag is eigenlijk de reden waarom dat ik het niet doe. Vaak is het gewoon jaloezie of ander kinderachtig gedrag. Vind je veel diamanten of weet je iets aardigs te bouwen verzieken anderen het snel voor je. Enfin.

Nog even wat updates van mijn freecraft projectje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e2XyQXcBRUVczIuz6g1KFLq7/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7qem4LDADifHr8uJTnqLD0UU/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qS8BkrQSQIp7BIlfKLIvpAfx/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TGS3KMOj7H0uUorHg9Wh2AOA/medium.jpg

Pagina: 1 ... 19 ... 62 Laatste

Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.

Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers