Ik heb gisteren voor de eerste keer een minecraft hungergames gewonnen. was al een aantal keer bij de laatsten maar stond dan tegenover teams.
Er was nog 12 man over toen het feast begon. Natuurlijk stonden ze allemaal klaar, met 3 teams van 2, en nog een paar eenzaten, waaronder ik.
Een paar seconden voor het feast begon zie ik een team die niet goed aan het opletten waren. Voor ze het wisten had ik er eentje neer. De andere had mij toen aangevallen en ik maak hem ook dood, met nog een hartje over.
Ondertussen is er een ander team het feast aan het looten. Toen ze vertrokken ben ik ook maar eens gaan kijken naar de restjes. Het enige wat er nog van bruikbaars tussenzat was TNT en gebakken steaks. Snel mijn iron sword geenchant (knockback 1) en me dan ook uit de voeten gemaakt.
onder het lopen zie ik een gigantische skybase staan. Hier zit nog een team op te campen. Uit schrik voor een stomper maak ik een eindje verder mijn eigen skytower. Ze zien me komen, maar hebben geen pijl en boog, dus ik kan op mijn gemak wat dichterbij komen. Opeens gaan ze op hun toren een verdiep naar beneden en ik spring op hunt toren. Ik kan ze als eerste aanvallen en sla ze alletwee van hun toren. BAM eentje dood, de ander was een stomper.
Hij probeert een aantal keer naar boven te komen, maar ik sla/schiet hem telkens van de toren af. Dit ging nergens naar toe. Dus maak ik een paar levers, en de volgende keer dat hij een toren naar boven maakte, zet ik een tnt boven zijn hoofd, en liet hem ontploffen.
Mijn timing was verschrikkelijk, en als hij had blijven staan was er niets aan het handje geweest voor hem, maar hij sprong weer eens naar beneden. Spijtig voor hem was het nacht en landde hij naast een creeper. Ik zag op de grond twee mooie explosies en er was er weer eentje minder.
Dit moment was echt lachen, vooral omdat hij me zo aan het "taunten" was omdat hij geen fall damage kon nemen.
Ondertussen waren we nog maar met 3 over. Het andere team had ook niet stilgezeten, en ze kwamen mijn kant uit. Toen ik ze tegenkwam ben ik het eerste het beste grottenstelsel binnengelopen me onder hun gegraven.
omsingeld door creepers, skellys en een enderman, liet ik me duidelijk zien, en het duurde niet lang voor ze boven mij stonden. Ik had ondertussen een mooie val opgezet. Ik had er mijn TNT mooi opgestapelt en liet die afgaan. Een groot gat, maar spijtig genoeg waren ze niet dood. Eentje keek even verdwaasd rond en kon ik makkelijk afmaken. De andere wou me op dit moment ook te grazen nemen, omdat ik toch wat klappen gekregen had. Spijtig voor hem had hij naar de enderman gekeken, vond een skelly hem een leuk doelwit en had een zombie honger. hoeveel het er juist waren weet ik niet want ik liep weg. Toen ik een eindje verder een goed punt had gevonden om me te verdedigen, heeft hij het loodje moeten leggen tegen de mobs.
Spleethoven Wins!
Wat een goed gevoel gaf dat toch