naast de nieuwe hoogte zie ik ook een nieuwe biome ? het lijkt in ieder geval op een soort jungleDreanor schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:58:
[...]
Dat is het screenshot van Jeb van de verhoogde wereld (welke 128 blokken verhoogd is aan de bovenkant). Dus heuvels/bergen en grotten zijn hetzelfde, er is enkel 128 lucht toegevoegd zeg maar.
Hopelijk veranderen ze het binnenkort dat de zee op 128 ligt, met bergen tot 176 en een extra ondergrondse biome? Zou leuk zijn, maar is misschien te belastend voor het systeem/game?
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Inderdaad als de zee op 128 zou liggen moet je alsnog hele gaten maken voor hoge bouwerken juist door gewoon 128 lucht erbij te doen kan je gewoon vanaf een redelijk normale hoogte bouwen.Djmaddox schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:02:
[...]
Niet leuk al wil je een hoog project. Op TweakCraft worden nog steeds enorme gaten in de grond gemaakt dmv TNT & handminen. De nieuwe hoogtelimiet voorkomt dit.
Ik hoop het echt, ze doen erg veel aan bovengronds. Maar ondergronds MINEcraft etc, doen ze bijna niks. Ja we hebben dungeons, die echt veels te klein zijn. En we hebben Strongholds, waarvan er te weinig zijn en ook veels te klein.Dreanor schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:58:
[...]
Dat is het screenshot van Jeb van de verhoogde wereld (welke 128 blokken verhoogd is aan de bovenkant). Dus heuvels/bergen en grotten zijn hetzelfde, er is enkel 128 lucht toegevoegd zeg maar.
Hopelijk veranderen ze het binnenkort dat de zee op 128 ligt, met bergen tot 176 en een extra ondergrondse biome? Zou leuk zijn, maar is misschien te belastend voor het systeem/game?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Als je zee wilt verhogen, beperk het dan tot 96 en niet helemaal tot 128.
dungeon met ruins kan mega worden, zeker wanneer er meerdere door elkaar lopen.
te klein?lanerios schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:45:
[...]
Ik hoop het echt, ze doen erg veel aan bovengronds. Maar ondergronds MINEcraft etc, doen ze bijna niks. Ja we hebben dungeons, die echt veels te klein zijn. En we hebben Strongholds, waarvan er te weinig zijn en ook veels te klein.
dungeon met ruins kan mega worden, zeker wanneer er meerdere door elkaar lopen.
[ Voor 75% gewijzigd door Gamebuster op 27-02-2012 10:56 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik vind de ondergrondse ravijnen erg fijn. Vervelend als je ondergronds een mobfarm wil bouwen omdat je alles er om heen moet gaan verlichten. Maar erg makkelijk te vinden en maakt het zoeken naar ijzer en kool erg makkelijk
Ik kwam ook zo'n ravijn tegen onder mijn huis. Bevond me onderin het ravijn, vallen er ineens 2 creepers op mijn dak 
Maar mss toch eens naar boven klimmen daar, kom altijd coal tekort.
Van de week maar eens aan mijn TweakTown huisje beginnen.
Maar mss toch eens naar boven klimmen daar, kom altijd coal tekort.
Van de week maar eens aan mijn TweakTown huisje beginnen.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Hmm,
Ik denk dat we eens wat meer moeten discussiëren op GoT ipv op de servers!
Heb een welcome message voor tweakers op de server van FoojinQ gemaakt:)
Ik denk dat we eens wat meer moeten discussiëren op GoT ipv op de servers!
Heb een welcome message voor tweakers op de server van FoojinQ gemaakt:)
Oef, ik heb net voor het eerst mijn fortune 3 enchanted pickaxe geprobeert. Echt ziek hoe snel je dan kolen binnen haalt 
NOTE:
We plan to release Minecraft 1.2 tomorrow, but you can already check it out by downloading and installing it like a weekly snapshot!
http://www.mojang.com/2012/02/minecraft-1-2-preview/
Expect downtime van mijn server (morgen moet ik net beginnen met mijn nieuwe job
).
NOTE:
We plan to release Minecraft 1.2 tomorrow, but you can already check it out by downloading and installing it like a weekly snapshot!
http://www.mojang.com/2012/02/minecraft-1-2-preview/
Expect downtime van mijn server (morgen moet ik net beginnen met mijn nieuwe job
[ Voor 54% gewijzigd door marshallq op 29-02-2012 14:58 ]
Iemand al het nieuws gezien dat Mojang en het Bukkit team de handen ineen hebben geslagen ?
Jep Austin, geweldig nieuws! Kan niet wachten op betere mod implementation op servers.
Equivalent Exchange draaiend krijgen op een server is gewoon een hel ><
Equivalent Exchange draaiend krijgen op een server is gewoon een hel ><
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
1.2 is uit: http://www.mojang.com/2012/03/minecraft-1-2-is-out/
- New jungle biome
- Added ocelots
- Added cats
- Added iron golems
- New AI for mobs
- Tame wolves can have puppies
- Villagers will have children if there is room in their village
- New map height limit (256 instead of 128)
- New items and blocks
- Doors have been updated so that double-doors work better with redstone
- Added rare drops for mobs
- Many other minor tweaks and fixes
[ Voor 3% gewijzigd door Blitzdoctor op 01-03-2012 15:50 ]
Shit >_> net paar dagen Equivelent draaiend op de server en dan moet ik weer veranderen
jammer maar ow well
Ja hoor, bedankt ouders, stroom valt uit door die kutfrituurpan terwijl ik lekker aan het minen was. Als ik nu het spel opstart, staat de wereld waar ik in bezig was er niet meer bij! In Appdata staat deze wel, net geconverteerd naar het nieuwe Minecraft-formaat ofzo.. Is er nog hoop?
edit: gelukkig een vorige versie van gisteren, maar had vandaag al veel gedaan.. Misschien ligt het aan het nieuwe formaat dat deze dan niet meer weergegeven wordt, iemand ervaring mee? In ieder geval, backup die .minecraft map voor de zekerheid!
edit2: Vorige versie werkt (thanks Windows7) maar helaas alles wat ik vandaag gedaan heb was voor niets..
edit3: Toch maar een nieuwe wereld gestart.. nieuwe ronde, nieuwe kansen zullen we maar denken!
edit: gelukkig een vorige versie van gisteren, maar had vandaag al veel gedaan.. Misschien ligt het aan het nieuwe formaat dat deze dan niet meer weergegeven wordt, iemand ervaring mee? In ieder geval, backup die .minecraft map voor de zekerheid!
edit2: Vorige versie werkt (thanks Windows7) maar helaas alles wat ik vandaag gedaan heb was voor niets..
edit3: Toch maar een nieuwe wereld gestart.. nieuwe ronde, nieuwe kansen zullen we maar denken!
[ Voor 46% gewijzigd door Gerjannn op 01-03-2012 18:35 ]
Verwijderd
En ben lemmingcraft al aan het updaten naar bukkit 1.2 test versie
Wat duurt het converteren van saves lang... :gaap: SSH vastgelopen xD
En nu kan je connecten op tommynoel.nl en met minecraft1.2 spelen!
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 19:15 ]
dev versie van bukkit is niet zo goed. geen een plugin doet het ervoor.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:14:
En ben lemmingcraft al aan het updaten naar bukkit 1.2 test versie
Verwijderd
Ben er net achter gekomen... :<-kardo- schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:17:
[...]
dev versie van bukkit is niet zo goed. geen een plugin doet het ervoor.
Ik heb net de nieuwe Minecraft 1.2.2 server op mijn desktop-computer gezet, maar het is zo traag dat het onspeelbaar wordt. In de server-window krijg ik constant meldingen dat de server het niet bij kan houden. Dit is toch een extreem verschil met versie 1.1.
Ik heb niet de nieuwste computer (Intel Q6600 quad-core processor met 8GB geheugen), maar dit valt me wel tegen. Hebben meer mensen hier last van?
edit: Nadat de server een kwartier heeft aangestaan, lijkt het beter te gaan. Lopen kan al zonder lag, maar bij hakken komen de blokken nog wel terug. Na nog een paar minuten gaat het hakken ook beter, en na bijna een half uur werkt de sever redelijk goed, iets trager dan versie 1.1.
Ik denk dat de server 1.2.2 misschien veel meer moet bufferen ofzo, waardoor het veel langer duurt voordat de server goed en wel draait.
Ik heb niet de nieuwste computer (Intel Q6600 quad-core processor met 8GB geheugen), maar dit valt me wel tegen. Hebben meer mensen hier last van?
edit: Nadat de server een kwartier heeft aangestaan, lijkt het beter te gaan. Lopen kan al zonder lag, maar bij hakken komen de blokken nog wel terug. Na nog een paar minuten gaat het hakken ook beter, en na bijna een half uur werkt de sever redelijk goed, iets trager dan versie 1.1.
Ik denk dat de server 1.2.2 misschien veel meer moet bufferen ofzo, waardoor het veel langer duurt voordat de server goed en wel draait.
[ Voor 34% gewijzigd door Malthus op 01-03-2012 20:23 . Reden: Aanvulling ]
Mijn server draait nu 1.2 maar zonder mods en bukkit, tevens nieuw IP voor onze tweakers! Namelijk 84.29.45.71
Let erop dat als je gaat spelen deze map niet bewaard wordt! Zodra ik 1.2 goed kan updaten op de server komt de map van 1.1 terug (laatste versie van deze ochtend). Server draait nu in creative.
@Lemmy kan je mc.foojin.nl hierna rerouten? Thanks.
Zie foojin.nl voor updates etc, maar morgen ben ik pas laat thuis! En bukkit heeft nog geen goede 1.2 update.
Let erop dat als je gaat spelen deze map niet bewaard wordt! Zodra ik 1.2 goed kan updaten op de server komt de map van 1.1 terug (laatste versie van deze ochtend). Server draait nu in creative.
@Lemmy kan je mc.foojin.nl hierna rerouten? Thanks.
Zie foojin.nl voor updates etc, maar morgen ben ik pas laat thuis! En bukkit heeft nog geen goede 1.2 update.
[ Voor 75% gewijzigd door marshallq op 01-03-2012 22:10 ]
Ik ben gisteren begonnen met een nieuwe wereld. Deze keer niet creative maar survival, wel peacefull. Ik vind het toch leuker om moeite te moeten doen voor mijn materiaal te krijgen. Ik had meteen de kans om een jungle biodome te verkennen.
Een etmaal liep ik rond te lopen door de jungle. Uiteindelijk een de rand van de jungle, riching open vlaktes ontdekte ik een gote laag surface cobblestone. Hier maakte ik een steengroeve en vervolgens een mijnschacht direct naar bedrock. Inmiddels heb ik genoeg cobblestone voor mijn huis. Ik heb diamond en zelfs een portal waardoor ik netherrack en glowstone heb.
Schapen respawnen hun wol sneller waardoor ik bijna de hele onderverdieping van mijn nog in aanbouw zijnde huis voorzien is van een wollen vloer. Dit weekend ga ik mijn huis afmaken. Naast een jungledome en de grasvlakte waar mijn huis staat zit ik bij een snowdome. Ik ga ook weer mijn eigen torensysteem maken voor makkelijk te navigeren. (soort systeem als Minas Tiras in LotR)
De OpenGL effecten in Ubuntu zien machtig mooi, helemaal ind e jungle. Er hangt een lichte groene nevel tussen het dichte gewas. Ik houd er iig wel van, die jungledome.
Een etmaal liep ik rond te lopen door de jungle. Uiteindelijk een de rand van de jungle, riching open vlaktes ontdekte ik een gote laag surface cobblestone. Hier maakte ik een steengroeve en vervolgens een mijnschacht direct naar bedrock. Inmiddels heb ik genoeg cobblestone voor mijn huis. Ik heb diamond en zelfs een portal waardoor ik netherrack en glowstone heb.
Schapen respawnen hun wol sneller waardoor ik bijna de hele onderverdieping van mijn nog in aanbouw zijnde huis voorzien is van een wollen vloer. Dit weekend ga ik mijn huis afmaken. Naast een jungledome en de grasvlakte waar mijn huis staat zit ik bij een snowdome. Ik ga ook weer mijn eigen torensysteem maken voor makkelijk te navigeren. (soort systeem als Minas Tiras in LotR)
De OpenGL effecten in Ubuntu zien machtig mooi, helemaal ind e jungle. Er hangt een lichte groene nevel tussen het dichte gewas. Ik houd er iig wel van, die jungledome.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ik draai nu samen met mijn broer een 1.1 bukkit servertje
Mijn broer als die wil spelen start hij in creative mode, terwijl ik wel in adventure mode zit???
dit zijn de instellingen:
#Minecraft server properties
#Fri Mar 02 19:53:38 CET 2012
allow-nether=true
level-name=world
enable-query=false
allow-flight=false
server-port=25565
level-type=DEFAULT
enable-rcon=false
level-seed=
server-ip=
spawn-npcs=true
white-list=false
spawn-animals=true
online-mode=false
pvp=true
difficulty=2
gamemode=0
max-players=3
spawn-monsters=treu
generate-structures=true
view-distance=10
motd=A Minecraft Server
we hebben al geprobeerd minecraft overnieuw te installeren werkt ook niet
wat doe ik verkeerd(of mijn broer
)
Mijn broer als die wil spelen start hij in creative mode, terwijl ik wel in adventure mode zit???
dit zijn de instellingen:
#Minecraft server properties
#Fri Mar 02 19:53:38 CET 2012
allow-nether=true
level-name=world
enable-query=false
allow-flight=false
server-port=25565
level-type=DEFAULT
enable-rcon=false
level-seed=
server-ip=
spawn-npcs=true
white-list=false
spawn-animals=true
online-mode=false
pvp=true
difficulty=2
gamemode=0
max-players=3
spawn-monsters=treu
generate-structures=true
view-distance=10
motd=A Minecraft Server
wat doe ik verkeerd(of mijn broer
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Vanmiddag ook is een client naar 1.2 gooien ben wel benieuwd naar o.a. de Jungle biome
Hij moet iets zeggen van: /gamemode [naam] 1 of 0.Supsooi schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:57:
Ik draai nu samen met mijn broer een 1.1 bukkit servertje
wat doe ik verkeerd(of mijn broer)
Daarmee verander je de mode van creative naar survival en andersom.
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
/gamemode <NAME> 1 = Creative
/gamemode <NAME> 0 = Survival
/gamemode <NAME> 0 = Survival
thnx
tweakers is en blijft fantastisch
tweakers is en blijft fantastisch
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
De jungle biodome is echt mooi.Austin schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:30:
Vanmiddag ook is een client naar 1.2 gooien ben wel benieuwd naar o.a. de Jungle biome
Zeer dicht struikgewas, bomen met lianen (zoals in de swamps) en enorme hoge bomen met treetrunks van vier blokjes. Als je de grafische effecten aan hebt staan zie je een groene nevel in de verte hangen. Er liggen hier en daar soms middelgrote meren in. Er loopt ook een soort cat rond die je kan tamen als je goed zoekt.
Ik vind iig dat ze veel moeite doen om de wereld divers te houden bij Minecraft. Ik vond het wel hebben de jungle biodome. Helemaal toen ik stootte op een vlak stukje cobblestone midden in de jungle aan een klein meer. Stonequarry found!. Lekker provisorisch tikken met een pickaxe in de jungle met niets anders dan fakkels rond om me heen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Nu kan ik helemaal niet meer wachten tot ik thuis ben !
Het vreemde is mijn save van 1.0 was ik lekker mee bezig gewoon geupdate naar 1.1 toen kwam 1.2 en toen ging het mis de map ging opeens 4 dagen terug? Gelukkig had ik back-up, toch vreemd.
ik zat vandaag in mijn minecraft huisje op de 2e verdieping en toen werd het donker en toen kwam er een hele horde zombies in mijn huis (ik had de houten deuren niet vervangen door ijzeren
)
nog meer mensen die dit hebben?

Klopt. Ze hebben de AI veranderd en er zijn nu ook hordes zombiesw. Ja, ze kunnen houten deuren kapot beuken. Staal zal beter werken (misshchien ook niet eeuwig, nog niet geprobeerd). Je kunt ook eventueel pistonpower gebruiken voor je deuren.hardcoresmurf schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:57:
ik zat vandaag in mijn minecraft huisje op de 2e verdieping en toen werd het donker en toen kwam er een hele horde zombies in mijn huis (ik had de houten deuren niet vervangen door ijzeren)
Ze hebben namelijk de AI getweaked. Dus als je in de nacht een bakje koffie gaat halen kan het zijn dat die huisbewoner in je woonkamer een zombie is.
Ik neem aan dat die hordes alleen je deur inrammen als ze je zien?Auredium schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:06:
[...]Blabla
er zijn nu ook hordes zombies.
Blabla
Gebeurt iig alleen op hard difficulty dus als je geen zin hebt om ijzeren deuren te bouwen, kun je nog de moeilijkheid op normal zetten.
Verschoot me te pletter.
Was onder mijn huis bezig met een mijnschacht te graven, hoor ik ineens het gebeuk van zombies op mijn deur.
Was onder mijn huis bezig met een mijnschacht te graven, hoor ik ineens het gebeuk van zombies op mijn deur.

Ik probeer te verbinden met tweakcraft.net in minecraft
Maar krijg verbinding verloren internal exception java.net socketexception connexction reset
Wat moet ik er aan doen wil graag mee doen met de tweakers
Mijn minecraft is al geupdate
Maar krijg verbinding verloren internal exception java.net socketexception connexction reset
[ Voor 7% gewijzigd door visblegamer op 02-03-2012 16:50 ]
Dit lijkt mij ook een vreemde setting. Krijg je wel monsters?Supsooi schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:57:
spawn-monsters=treu
Tweakcraft draait nog op 1.1visblegamer schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:50:
Ik probeer te verbinden met tweakcraft.net in minecraft
Gamertag for Xbox: R0SSI
Dan nog moet ie een server outdated message krijgen ipv een Exception lijkt me.
Dev van bukkit werkt nu met 1.2. Op mijn server draaien alle belangrijke mods alweer behalve worldguard (en die heb ik echt nodig omdat anders huisje afbranden ivm. geen fire protectionR0SSI schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:28:
[...]
Tweakcraft draait nog op 1.1Bukkit is nog niet over op 1.2.
Ik hoop dat de nieuwe minecraft server (bukkit team) ook ooit een permissions / mapeditor en nog wat andere plugins er standaard in gaat bouwen (die gebruikt toch al iedereen).
[ Voor 19% gewijzigd door marshallq op 02-03-2012 20:48 ]
Je server is down nu? Of wacht je tot je alle addons up to date hebt?
Tja heb hem een dag in creative laten draaien zonder bukkit, maar die map wordt toch vervangen (net als deze zodra WG werkt).Blitzdoctor schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:08:
Je server is down nu? Of wacht je tot je alle addons up to date hebt?
Ga het nu proberen via essentials, zodat de tent niet afbrand.
Edit: ik denk dat we weer online zijn, behalve dat er geen regions zijn en creepers de boel opblazen, daar kijk ik nu nog ff na!
[ Voor 24% gewijzigd door marshallq op 02-03-2012 21:27 ]
Nu, maar wel nog met beperkte dingenvisblegamer schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:28:
dus wanneer kunnen we er in ?
-creeper dmg staat aan (op omgeving)
-signs werken niet (balance + warp naar tweaktown)
Dus ff oppassen waar je loopt, ook in tweaktown / metro.
Graag MOTD lezen + issues aan mij melden + foojin.nl voor nieuwere updates.
Update: WE / WG draaien nu ook weer goed (met dev versies, signs om te teleporten + balance the checken nog niet). Morgen ff verder kijken naar fixes. Oh en nether portals zijn wellicht bugged (draai hier tijdelijke addon voor).
[ Voor 31% gewijzigd door marshallq op 02-03-2012 23:29 ]
Denk dat alles dat niet "false" is gewoon "true" isMalthus schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:04:
[...]
Dit lijkt mij ook een vreemde setting. Krijg je wel monsters?
Holyshit, na echt lang zoeken eindelijk 5 honden in survival. Totdat ik vanmiddag per ongeluk zo'n Iron golem aantikte, dag honden
fokken en niet allemaal meenemenmodernization schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:01:
Holyshit, na echt lang zoeken eindelijk 5 honden in survival. Totdat ik vanmiddag per ongeluk zo'n Iron golem aantikte, dag honden
Haha, ja inderdaad, achteraf niet al te slim geweest
Verwijderd
Kan het dat de dezelfde seed in Survival tegenwoordig een andere wereld oplevert dan in Creative? Ik wilde de wereld eens verkennen in Creative, maar krijg nu tot twee keer toe een andere wereld voorgeschoteld, tweemaal dezelfde andere wereld. Voorheen ging het altijd wel goed.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 11:40 ]
Is iemand opgevallen dat sins 1,2,3 dat de creeper populatie gigantisch is toegenomen?
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Dat merkte ik in 1.1 inderdaad ook soms zelfs zonder eerst geluid te maken was je net bezig om er een dood te meppen ontploft ie al na één klap.
Het hele seed systeem is aangepast dacht ik. Dus je kan alleen Anvil seeds gebruiken (dus post 1.2.3)Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 10:46:
Kan het dat de dezelfde seed in Survival tegenwoordig een andere wereld oplevert dan in Creative? Ik wilde de wereld eens verkennen in Creative, maar krijg nu tot twee keer toe een andere wereld voorgeschoteld, tweemaal dezelfde andere wereld. Voorheen ging het altijd wel goed.
Volgens mij ligt je spawnpoint dan telkens op een andere plek is volgens mij bijna nooit het zelfde.Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 10:46:
Je coordinaten kunnen opschrijven en dan checken in zowel survival als creative.
Verwijderd
Van die tweede zin begrijp ik maar weinig en Google leert mij ook niet wat Anvil seeds zijnlanerios schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:14:
Het hele seed systeem is aangepast dacht ik. Dus je kan alleen Anvil seeds gebruiken (dus post 1.2.3)
Heb ik gedaan inderdaadAustin schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:23:
Volgens mij ligt je spawnpoint dan telkens op een andere plek is volgens mij bijna nooit het zelfde.
Je coordinaten kunnen opschrijven en dan checken in zowel survival als creative.

Anvil is het nieuwe formaat waarin alles wordt opgeslagen
Verwijderd
Beide seeds zijn in het nieuwe systeem gebruikt/aangemaakt. Ik heb eerst een wereld gestart in 1.2.3, daarna de seed opgeschreven, dezelfde wereld in Creative aangemaakt met dezelfde seed en het spul was toch anders.Austin schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:26:
Anvil is het nieuwe formaat waarin alles wordt opgeslagen
Kan het dat de naam tegenwoordig uitmaakt?
Aah, dat zou niet uit moeten maken. Hmm, ik ga vanavond even testen. Zou kunnen dat ze van alles aangepast hebben. Anders kan je toch SPC installeren? Heb je alle server commands in single player.
Op servers is het trouwens zo dat creepers vaker ontploffen doordat er een vertraging is. Hierdoor zie je ze minder snel, sla je ze minder snel en zo doende komt t wel eens voor dat er een ontploft is terwijl ie op jouw scherm nog bezig is met sissen.
Heb hier geen issues met creepers of servers of ergens anders. Ze staan, 3x meppen en ze zijn dood. Gewoon slaan -> achteruit lopen, slaan -> achteruitlopen. Natuurlijk wel een knockback hit doen (sprint+slaan)
Zo, van het weekend weer verder gegaan met Minecraft. MIjn huis is af (minus de inrichting, maar het staat). Ik heb behoorlijk wat landsculpting gedaan en het grootste deel vana het landschap is nu helemaal aangepast voor op te bouwen. Ik heb een aardig groot veld met wheat en sugarcane opgebouwt. Ik ben verder nog bezig met een mini broeikast voor cactussen.
Ook heb ik de laatste biodome die ik nog zocht in de buurt gevonden; Desert.
Ik moet nog wat kleine dingetjes doen en een stukje maken waar ik een treefarm neer plot. Daarna begin ik maar eens met het maken van een shroomfarm en een soort van verdedigingsmuur ofzo. en mss nog een haven.
Ook heb ik de laatste biodome die ik nog zocht in de buurt gevonden; Desert.
Ik moet nog wat kleine dingetjes doen en een stukje maken waar ik een treefarm neer plot. Daarna begin ik maar eens met het maken van een shroomfarm en een soort van verdedigingsmuur ofzo. en mss nog een haven.
Ik maak mn farms t liefste onder de grond. Zo behoudt je de natuurlijke omgeving van je huis!Auredium schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:27:
Ik heb een aardig groot veld met wheat en sugarcane opgebouwt. Ik ben verder nog bezig met een mini broeikast voor cactussen.Ik moet nog wat kleine dingetjes doen en een stukje maken waar ik een treefarm neer plot. Daarna begin ik maar eens met het maken van een shroomfarm
cactussen zijn ook ideaal vedigingsmiddel tegen ongewenste gasten gewoon hekwerk van cactussen rondom je huis
Ik had laatst wel een mooi idee. Een soort torens met snowmen die op omringende mobs gooien, en rondom de torens lava, waardoor de mobs daarin lopen. Helaas vliegen de snowmen uit de torens als je maar 1 hek hoog hebt. Met 2 hekken hoog kunnen ze niet meer gooien. Tevens despawnen ze als je niet id buurt bent want ze worden beschouwd als mobs =(Austin schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:39:
cactussen zijn ook ideaal vedigingsmiddel tegen ongewenste gasten gewoon hekwerk van cactussen rondom je huis
Cacti werken sinds de nieuwe patch niet meer. Ze lopen er gewoon netjes tussendoor
dan maar een vuurmuur aanleggen heb je nog mooie tuinverlichting ook
Heb ik een tijd geprobeerd en werkte erg goed, tot er skelletons aankwamen die terug schoten. Weg verdedigingth4k1ck3r schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:45:
[...]
Ik had laatst wel een mooi idee. Een soort torens met snowmen die op omringende mobs gooien, en rondom de torens lava, waardoor de mobs daarin lopen. Helaas vliegen de snowmen uit de torens als je maar 1 hek hoog hebt. Met 2 hekken hoog kunnen ze niet meer gooien. Tevens despawnen ze als je niet id buurt bent want ze worden beschouwd als mobs =(
Was op een servertje en daar bleven ze wel, ook als ik later terug kwam op de server. Maar misschien dat daar een mod voor geïnstalleerd was?
minecraft 1.2 heeft een hele dikke kut bug:
als je redstone torches uitbranden/doorbranden dan gaan ze niet meer aan en als je dan een nieuwe redstone torch neer zet dan brand die meteen door
als je redstone torches uitbranden/doorbranden dan gaan ze niet meer aan en als je dan een nieuwe redstone torch neer zet dan brand die meteen door
Verwijderd
Als je het netjes doet vind ik het wel een toevoegingth4k1ck3r schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:39:
Ik maak mn farms t liefste onder de grond. Zo behoudt je de natuurlijke omgeving van je huis!

ik kan bij geen enkele server inloggen, ik heb namelijk een eigen server en zelfs met local host doet ie het niet, wat doe ik verkeerd en dat heeft hij met alle servers. en ik weil heel graag weer spelen, kan iemand me helpen, en als hij afkapt met joinen zegt ie einde gegevensoverdracht
joost
joost
«Nooit geschoten is altijd mis»
Heb je je minecraft directory al eens verwijderd?joostlekker schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:37:
ik kan bij geen enkele server inloggen, ik heb namelijk een eigen server en zelfs met local host doet ie het niet, wat doe ik verkeerd en dat heeft hij met alle servers. en ik weil heel graag weer spelen, kan iemand me helpen, en als hij afkapt met joinen zegt ie einde gegevensoverdracht
joost
Wat is de fout die je krijgt?
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Heb je je computer aanstaan? [/troll]joostlekker schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:37:
joost
Ik ben bezig op mijn server met een dungeon. Het is een soort ondergronde dwarven achtige fabriek met de nieuwe golems en dat soort dingen. Ik zit alleen beetje vast met ideeen. Ik dacht aan wat leuke traps en puzzels van redstone. Maar heeft iemand ideeen voor leuke puzzels?
Op youtube moet je maar eens zoeken naar minecraftwb-kardo- schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:18:
Ik ben bezig op mijn server met een dungeon. Het is een soort ondergronde dwarven achtige fabriek met de nieuwe golems en dat soort dingen. Ik zit alleen beetje vast met ideeen. Ik dacht aan wat leuke traps en puzzels van redstone. Maar heeft iemand ideeen voor leuke puzzels?
Hij heeft een 3 strikes you are out redstone ding gemaakt, lijkt me toch een uitdaging maar ben er nog aan gekomen om dat zelf te bouwen
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
ervoor deed ie het wel hoezo nu nietCrp schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:50:
Firewall settings / goeie poort ?
einde gegevensverbing (ook wel bekend als EndOfStream)Mattie112 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:36:
Wat is de fout die je krijgt?
Ik heb dit ook al met meerdere werelden gehad na een update. Gelukkig is het deze keer wel goed gebleven.marshallq schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:37:
Wtf met die nieuwe map update ligt ineens mijn halve fort in de sneeuw
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Door het nieuwe wereld bestandsformaat komt dat als het goed is niet meer voor in de toekomst(c)(tm).
Laatste tijd weer wat actiever geworden op de server van Marshallq. Bedoeling was een soort van temple achtig iets te maken, is deels gelukt, niet 'tempelig' genoeg, maar toch wel leuk gebouwtje geworden 

En om toch maar even wat meer te showen; mijn huge ass brug die eigenlijk voor test doeleiden was maar die nu in gebruik is naar de 'tempel'.

Zal later wel wat meer screenshots maken en uploaden van wat ik gemaakt heb. Denk dat het wel leuk is om creaties te delen
edit: Trouwens, ik vindt het wel heel erg leuk om realistisch te werk te gaan. Dus altijd van beneden naar boven bouwen, zoals het in de echte wereld ook zou gaan. De brug heb ik zo bijvoorbeeld ook gemaakt, eerst pilaar en dan aansluiten op de vorige pilaar. Goed uitmeten dan lukt het altijd wel, maar het blijft toch lastig en daardoor leuk

En om toch maar even wat meer te showen; mijn huge ass brug die eigenlijk voor test doeleiden was maar die nu in gebruik is naar de 'tempel'.

Zal later wel wat meer screenshots maken en uploaden van wat ik gemaakt heb. Denk dat het wel leuk is om creaties te delen
edit: Trouwens, ik vindt het wel heel erg leuk om realistisch te werk te gaan. Dus altijd van beneden naar boven bouwen, zoals het in de echte wereld ook zou gaan. De brug heb ik zo bijvoorbeeld ook gemaakt, eerst pilaar en dan aansluiten op de vorige pilaar. Goed uitmeten dan lukt het altijd wel, maar het blijft toch lastig en daardoor leuk
[ Voor 16% gewijzigd door Soepstengel op 06-03-2012 23:38 ]
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Leuk om te zien! Ik herinner me trouwens een brug waarvan het wegdek op de pilaren werder geschoven. Zo had je het dus ook kunnen doen: Pilaren bouwen en dan vanaf de kant het wegdek erop schuiven(Bouwen).Soepstengel schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:32:
Laatste tijd weer wat actiever geworden op de server van Marshallq. Bedoeling was een soort van temple achtig iets te maken, is deels gelukt, niet 'tempelig' genoeg, maar toch wel leuk gebouwtje geworden
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben zelf niet echt actief op de server, maar dat komt omdat ik er bijna geen tijd voor heb!
Wat ik tot nu toe heb is wel de moeite waard om te zien. Melon farm met 200plantjes enzo. Vrij overdreven maar ach...
[ Voor 6% gewijzigd door th4k1ck3r op 07-03-2012 09:03 ]
Ik moet ook weer bezig met Marshalls server, laatste tijd helaas nauwelijks tijd gehad om te ontspannen. Dus vanavond maar bezig. En dan dungeon hunting op zoek naar melon seeds.
Opzich zou je zelfs dat kunnen doen in MineCraft, met behulp van pistons.Leuk om te zien! Ik herinner me trouwens een brug waarvan het wegdek op de pilaren werder geschoven. Zo had je het dus ook kunnen doen: Pilaren bouwen en dan vanaf de kant het wegdek erop schuiven(Bouwen).
Maar gaat dat niet tot max een X blok (ik dacht 4 op een rij oid)
Als je langs komt bij mij mag je wel wat hebben hoorlanerios schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:19:
Ik moet ook weer bezig met Marshalls server, laatste tijd helaas nauwelijks tijd gehad om te ontspannen. Dus vanavond maar bezig. En dan dungeon hunting op zoek naar melon seeds.
een plekje op mijn server waar ik samen met mijn broer op speel

de seed is createnewworld
http://www.minecraftseeds.info/2012/02/createnewworld.html
in die berg die je daar ziet ben ik mijn huis aan het bouwen

de seed is createnewworld
http://www.minecraftseeds.info/2012/02/createnewworld.html
in die berg die je daar ziet ben ik mijn huis aan het bouwen
Marshall als je dit leest... ik zit vast boven de netherworld.
ik was samen met phe bezig om een weg in de netherworld te maken. toen nam ik de netherportal terug naar mijn huis en die tpde me boven de netherworld op bedrock...
ik was samen met phe bezig om een weg in de netherworld te maken. toen nam ik de netherportal terug naar mijn huis en die tpde me boven de netherworld op bedrock...
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
De duivel is zo te horen nog niet klaar met jou
typ gewoon /spawn en dan ben je bij het beginplaatsjeLonestander schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:35:
Marshall als je dit leest... ik zit vast boven de netherworld.
Werkt niet op marshall's server
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Nice huisje, ziet er echt mooi uit op die screenshot. Ik baal zelf als een stekker dat ik weer moet werken en op het moment daardoor weinig tijd voor MC hebSoepstengel schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:32:
[afbeelding]
[afbeelding]
En lone is inmiddels weer terug in de normale wereld
Leuk (wel cliche) filmpje: YouTube: Steve - Thinking Different
Gebeurd bij mij op de server nog niet (difficulty staat op 2 ipv 3) al zit er wel over te denken om dit omhoog te zetten.Soepstengel schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:31:
Trouwens, ik vindt het wel jammer dat houten deuren nu ingetrapt kunnen wordenVindt die stalen deuren lang niet bij elk gebouw mooi
[ Voor 14% gewijzigd door marshallq op 07-03-2012 22:11 ]
Trouwens, ik vindt het wel jammer dat houten deuren nu ingetrapt kunnen worden
Vindt die stalen deuren lang niet bij elk gebouw mooi
dan bewerk je toch de textures even ;P
Ik hoorde ze al bonken, ik heb geen risico genomen en een aantal deuren vervangen...Gebeurd bij mij op de server nog niet (difficulty staat op 2 ipv 3) al zit er wel over te denken om dit omhoog te zetten.
Dat bonken is geweldig vind ik, heerlijk sense of danger om het zo maar te noemen.
Ik heb t nog geen enkele keer meegemaakt
- Maar ik heb mijn huizen ook altijd veilig staan op zo'n manier dat zombies niet eens bij de deur kunnen komen.
- Maar ik heb mijn huizen ook altijd veilig staan op zo'n manier dat zombies niet eens bij de deur kunnen komen.
Zo, vandaag ben ik weer een stuk verder gekomen met minecraft. Ik had meer glowstone nodig dus ging ik naar de Nether. (denk eraan, ik speel Survival op peaceful). In mijn queste kwam ik een Nether Fortress tegen vlak bij mijn portal. Nog nooit gezien! Nu heb ik dus Netherbrick en Nether Fence Ook Nether Wart en soulsand. 
Ik heb ook een baken gebouwt waar mijn huisje staat als referantiepunt. Ik verwacht snel een nieuwe ontdekkingsreis te starten om een nieuw gebied te gaan aanboren. Ik hoop een enorme berg te vinden voor een vesting in te bouwen. Vervolgens zal ik die twee dan verbinden, eerst met een simple cobblestone weg en vervolgens met rails.
Ik moet nog steeds Melons en Pumpkins vinden maar heb inmiddels wel gold en redstone weten te vinden. Ook heeft mijn eerstye harvest van mijn sugarcain en wheatveld plaats gevonden. Ik heb nu mijn huis ingericht. Vanavond ga ik op ontdekkingsreis. Mijn uitrusting:
* 64 planks
* 3 Stone Pickaxes
* 2 Stone Shovels
* 1 Stone Axe
Wish me luck!
/Edit; Uitrusting verandering:
Heel veel cobblestone en wat redstone en flint/Tinder. Als ik toch bezig ben met backpacken in minecraft kan ik beter mijn Netherrack baken systeem in elkaar gaan schroeven. Meteen een leiddraad voor een toekomste weg.
Ik heb ook een baken gebouwt waar mijn huisje staat als referantiepunt. Ik verwacht snel een nieuwe ontdekkingsreis te starten om een nieuw gebied te gaan aanboren. Ik hoop een enorme berg te vinden voor een vesting in te bouwen. Vervolgens zal ik die twee dan verbinden, eerst met een simple cobblestone weg en vervolgens met rails.
Ik moet nog steeds Melons en Pumpkins vinden maar heb inmiddels wel gold en redstone weten te vinden. Ook heeft mijn eerstye harvest van mijn sugarcain en wheatveld plaats gevonden. Ik heb nu mijn huis ingericht. Vanavond ga ik op ontdekkingsreis. Mijn uitrusting:
* 64 planks
* 3 Stone Pickaxes
* 2 Stone Shovels
* 1 Stone Axe
Wish me luck!
Heel veel cobblestone en wat redstone en flint/Tinder. Als ik toch bezig ben met backpacken in minecraft kan ik beter mijn Netherrack baken systeem in elkaar gaan schroeven. Meteen een leiddraad voor een toekomste weg.
[ Voor 11% gewijzigd door Auredium op 08-03-2012 18:06 ]
Verwijderd
Vervangen door schuifdeuren (met stickypistons) en een pressure plate. Ziet er hardstikke strak uit en je kan praktisch elk soort blok gebruiken. Je moet wel een dikkere muur hebben (minstens drie breed) maar het is vakk echt de moeite waard!Soepstengel schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:31:
Trouwens, ik vindt het wel jammer dat houten deuren nu ingetrapt kunnen wordenVindt die stalen deuren lang niet bij elk gebouw mooi
Edit:http://www.youtube.com/watch?v=346yRSqWot8 Zo dus.
Ik speel op een Amerikaanse server met wat vrienden, waar we bezig zijn om een Nederlandse kolonie (New Amsterdam) aan te leggen. Compleet met windmolens, een haven, Dagoberts geldpakhuis met een guldenteken etc. Heb net mijn (niet helemaal in het thema passende) biodome afgemaakt. Was mijn eerste grote project en ben toch wel erg tevreden!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2012 19:27 ]
Interesant! Ga daar eens mee knutselen in de creative modeVerwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:12:
[...]
Vervangen door schuifdeuren (met stickypistons) en een pressure plate. Ziet er hardstikke strak uit en je kan praktisch elk soort blok gebruiken. Je moet wel een dikkere muur hebben (minstens drie breed) maar het is vakk echt de moeite waard!
Edit:http://www.youtube.com/watch?v=346yRSqWot8 Zo dus.
Ik speel op een Amerikaanse server met wat vrienden, waar we bezig zijn om een Nederlandse kolonie (New Amsterdam) aan te leggen. Compleet met windmolens, een haven, Dagoberts geldpakhuis met een guldenteken etc. Heb net mijn (niet helemaal in het thema passende) biodome afgemaakt. Was mijn eerste grote project en ben toch wel erg tevreden!
Zou dat stone-tool sowieso veranderen naar iron-tools. Gaan toch wat langer mee en mocht je dat interessants vinden, kun je het gelijk meenemenAuredium schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:28:
Zo, vandaag ben ik weer een stuk verder gekomen met minecraft. Ik had meer glowstone nodig dus ging ik naar de Nether. (denk eraan, ik speel Survival op peaceful). In mijn queste kwam ik een Nether Fortress tegen vlak bij mijn portal. Nog nooit gezien! Nu heb ik dus Netherbrick en Nether Fence Ook Nether Wart en soulsand.
* 64 planks
* 3 Stone Pickaxes
* 2 Stone Shovels
* 1 Stone Axe
Wish me luck!
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Let op:
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers