"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik wil zelf weer wat gaan proberen met een server en mods (IndustrialCraft 2 om precies te zijn) maar hiervoor heb je de 1.1 versie van de cliënt en de server nodig.
De cliënt kan ik nog wel vinden, maar de server niet.
Iemand enig idee waar deze te downloaden is of heeft iemand hem toevallig zelf?
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Heb het gedaan met een tooltjeBSTNjitRam schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:22:
Is er nou al een fatsoenlijke manier om aan "oude" versies van de jar's te komen?
Ik wil zelf weer wat gaan proberen met een server en mods (IndustrialCraft 2 om precies te zijn) maar hiervoor heb je de 1.1 versie van de cliënt en de server nodig.
De cliënt kan ik nog wel vinden, maar de server niet.
Iemand enig idee waar deze te downloaden is of heeft iemand hem toevallig zelf?
Nostalgie!
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Echter is deze dus alleen om client jar's te kunnen downgraden (en die had ik dus al gevonden).
Ik heb de minecraft_server.jar van versie 1.1 nodig.
Dit blijkt de Nostalgia tool dus niet te kunnen

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Via Google kom ik nu op de meest dubieuze sites uit dus ik hou het wel ff bij singleplayer tot iemand me aan de server.jar kan helpen.
Blijf het wel vreemd vinden dat dit vanuit Mojang niet beter geregeld is, mods hebben Minecraft enorm veel groter laten worden dus waarom dan niet simpelwel de oude versies van je jar's blijven aanbieden...
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Tevens met de maker van Wedge gepraat en hij is bezig met zijn mod te converteren naar een plugin voor bukkit. Eindelijk een diverse multiworld generator
Ps.
Indien iemand er ervaring mee heeft: ik zoek een manier om creeper area damage wel aan te zetten in bepaalde andere werelden, maar niet in de hoofdwereld. Op dit moment heb ik in WG creeper-area-dmg uit staat maar dit is dus voor alle worlds!
Helaas is er geen region flag voor (behalve dat creepers gewoon poef zeggen).
Suggesties zijn welkom!
Combinatie van relevante mods: WG / WB / Bukkit / Multiverse / Essentials.
Solved! (WG settings kunnen ook per world worden ingesteld
Pss.
Waardering voor de admin, altijd fijn

[ Voor 60% gewijzigd door marshallq op 10-03-2012 21:23 ]
Hey, welke texture pack is dit? Ik vind de cobble daarin wel erg mooi.marshallq schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:26:
Pss.
Waardering voor de admin, altijd fijn![]()
[afbeelding]
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
John Smits.Trinsec schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:59:
[...]
Hey, welke texture pack is dit? Ik vind de cobble daarin wel erg mooi.
YouTube: Minecraft - Texture Packs Profile
Maar eens deze geinstalleerd, ook erg vet:
http://www.minecraftforum...ealistic-hd-texture-pack/
[ Voor 36% gewijzigd door marshallq op 11-03-2012 11:10 ]
Verwijderd
Gebruik hem zelf ook vooral voor buitendeuren, die andere mensen zien (en waar Zombies dan ook tegenaan lopen). Bedenk me net wel dat Monsters er wel doorheen komen, doordat ze gewoon op de pressure plate staan natuurlijk. Ik zou aan de buitenkant dus gewoon een button doen in plaats van een plate.lanerios schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:08:
Ik heb gister maar bovenstaande deur getest. Werkt nog steeds perfect. Is alleen een werkje als je die in je mijn oid wil implementeren
Hout ook op blokjes die je erop gooit.
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Ik denk dat een switch te snel weer dichtgaat om snel even naar binnen te kunnen gaan.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:52:
[...]
Gebruik hem zelf ook vooral voor buitendeuren, die andere mensen zien (en waar Zombies dan ook tegenaan lopen). Bedenk me net wel dat Monsters er wel doorheen komen, doordat ze gewoon op de pressure plate staan natuurlijk. Ik zou aan de buitenkant dus gewoon een button doen in plaats van een plate.
Ik heb nu 4 sets deuren gemaakt om een skeleton spawner heen. Infinite bone dust! gewoon ff naar binnen, afslachten, en klaar.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
maar iedereen heeft het op deze topic over marshall's server wat is het IP? en marshall bedankt ik kan eindelijk op servers komenLonestander schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:06:
Werkt niet op marshall's server
«Nooit geschoten is altijd mis»
Hmm vreemd ik altijd maar denken dat steen alleen op player reageerde.OxiMoron schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:04:
Nee, steen reageerd op beesten en players.
Hout ook op blokjes die je erop gooit.
Of een button met redstone en repeater waarmee je het signaal kan vertragen.lanerios schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:59:
Ik denk dat een switch te snel weer dichtgaat om snel even naar binnen te kunnen gaan.
Als je marshallq een dm stuurt met je minecraft naam (en als hij je aardig vindtjoostlekker schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:05:
[...]
maar iedereen heeft het op deze topic over marshall's server wat is het IP? en marshall bedankt ik kan eindelijk op servers komen
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
@joostlekker, stuur mij een pm met je MC username als je een kijkje wil komen nemen. Zie ook de website hierboven voor meer info.
[ Voor 13% gewijzigd door marshallq op 13-03-2012 19:39 ]
Verwijderd
Ik ben Luigi1k Ingame btw.
YouTube: Minecraft Bazen Server Multiplayer
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 01:58 ]
Verwijderd
Ik heb een rijtje pistons en daarboven nog een rijtje pistons. Vanaf de zijkant gezien ziet dat er dan zo uit:
1
2
3
4
5
| P1-] P2 P1 P2-] |
Ik wil dat Pistonsrij 1 uitgeklapt is, en Pistonsrij 2 ingeklapt. Als ik dan een hendel overhaal, dan klapt Pistonsrij 1 in en Pistonsrij 2 klapt uit.
Krijg het niet voor elkaar. Heeft iemand een idee hoe ik zoiets kan bouwen?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
1
2
3
| |-----[ ]/ ----P1 H-------| |---------------P2 |
H = Hendel
[ ]/ = Blok met torch er aan.
P1-2 = Piston rijtjes
[ Voor 4% gewijzigd door Crp op 15-03-2012 09:07 ]
Zover was ik inmiddels al wel, maar ik krijg het niet voor elkaar om de pistons met redstone te connecten aangezien ik de twee rijen pistonbijna boven elkaar staan zoals in mijn code-tekeningetje van hierboven.Crp schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:05:
Vanaf je hendel 2 redstone lijnen naar je piston lijnen. En de ene lijn invert je met een blokje met torch aan de zijkant. zoiets:
code:
1 2 3 |-----[ ]/ ----P1 H-------| |---------------P2
H = Hendel
[ ]/ = Blok met torch er aan.
P1-2 = Piston rijtjes
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Zoals je ziet, lijkt alles ok op de situatie links, maar zodra ik de hendel overhaal dan zie je dat je onderste rij pistons niet uitklapt.
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Ah thanks man. Dat was inderdaad wat ik nodig had. Nu werkt zoals ik wilde.ThE_OwNeR schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:09:
Probeer anders repeaters achter de onderste pistons te zetten.
TopRakkerzero schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:20:
[...]
Ah thanks man. Dat was inderdaad wat ik nodig had. Nu werkt zoals ik wilde.
Dat komt omdat de redstone liever aan andere redstone gaat zitten dan dat het naar de piston gaat.
Een repeater idd is een oplossing.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Het mooiste zou zijn om een creative mode te hebben waarin mobs wel vijandig zijn en je zelf ook kunt sterven, met dan als straf om ergens random te spawnen. Dan heb je wat mij betreft de voordelen van creative met de dreiging van mobs
ze zweven allemaal direct in de lucht!
Laat maar heb het al opgelost het lag aan toomanyitems
[ Voor 20% gewijzigd door Nix_R op 16-03-2012 13:29 ]
dacht ik laat ik ze eens gewoon van creative mode pakken en toen konden ze wel op de grond geplaatst worden
Dit kan trouwens veel compacter, ik laat vanmiddag wel even zien hoe ik dit zou oplossenRakkerzero schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:04:
Ik heb de situatie nu zo:
[afbeelding]
Zoals je ziet, lijkt alles ok op de situatie links, maar zodra ik de hendel overhaal dan zie je dat je onderste rij pistons niet uitklapt.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Daar is de whitelist voor uitgevonden. En met /gamemode gewoon simpel en snel ongedaan maken.hardcoresmurf schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:46:
er zit nu zo'n gast op m'n server die de heletijd swastikas maakt
sudo apt-get rekt

Ik heb al handmatig zelf de .exe's van java (de javaw en java) en de minecraft.exe toegevoegd aan de lijst standaard de GT540. Werkte niet. Nu heb ik het zelfs zo bont dat ik alles constant heb over de GT540 en nog steeds krijg ik maar 30/40FPS. Ondertussen ook al 3GB aan ram toegewezen maar ook dat hielp niet.
Ik ga nu Java verwijderen en daarna opnieuw installeren maar welke versie voor 64 bits moet ik pakken hiervoor welke er zeker voor zorgt dat ik op zijn minst de 100 FPS kan halen? welke volgens benchmarks makkelijk te halen moet met de GT540
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
[1.2.3] OPTIFINE HD_B (FPS BOOST, HD TEXTURES, AA, AF AND MORE)
Laat mij eerst normaal Minecraft draaien dan kan ik daarna daarmee bezig. Als ik stock nog niet eens normale framerates kan halen dan lukt het met zo'n mod al helemaal niet.Oggu schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:04:
Mischien kan je het een beetje boosten met deze mod (ook een aanrader als je de FPS boost niet gebruikt omdat er heel veel te tweaken is aan je game)
[1.2.3] OPTIFINE HD_B (FPS BOOST, HD TEXTURES, AA, AF AND MORE)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb anders goeie ervaringen met zulke MOD's. Voorheen gebruikte ik ze ook altijd omdat het op mijn pc haast niet te spelen was op laagste instellingen, met die MOD's is dat een stuk beter geworden.Touchdomex schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:15:
[...]
Laat mij eerst normaal Minecraft draaien dan kan ik daarna daarmee bezig. Als ik stock nog niet eens normale framerates kan halen dan lukt het met zo'n mod al helemaal niet.
Ik gebruikte niet deze, maar ik zou het in ieder geval proberen. wie niet waagt, wie niet wint
Ja maar ik wil best mods draaien om net dat laatste beetje winst te halen maar als ik overal de benchmarks lees halen minderen systemen met stock settings hogeren framerates. Een i7 quadcore + GT540 zou makkelijk over de 150 moeten halen met 1366x768. Mijn vorige combinatie wat een e6300 + radeon 3870 haalde vergelijkbare prestaties met maar 2 GB ram in totaal in het systeem. Die haalde dus rond de 60 tot 70. Mijn huidige PC heeft 6GB ram. Alles moet meer dan genoeg zijn om goede prestaties te halen.Toppertje schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:40:
[...]
Ik heb anders goeie ervaringen met zulke MOD's. Voorheen gebruikte ik ze ook altijd omdat het op mijn pc haast niet te spelen was op laagste instellingen, met die MOD's is dat een stuk beter geworden.
Ik gebruikte niet deze, maar ik zou het in ieder geval proberen. wie niet waagt, wie niet wint.
Op 64-bits systemen wordt Java 7 aangeraden. --> http://download.oracle.co...5/jre-7u3-windows-x64.exeTouchdomex schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:38:
[..]
Ik ga nu Java verwijderen en daarna opnieuw installeren maar welke versie voor 64 bits moet ik pakken hiervoor welke er zeker voor zorgt dat ik op zijn minst de 100 FPS kan halen? welke volgens benchmarks makkelijk te halen moet met de GT540
Da's Java 7 Update 3, de meest recente versie.
Die heb ik nu maar mijn FPS is stabiel rond de 70 ipv 30 dus een mooie vooruitgang maar nog steeds niet goed...Wildfire schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:13:
[...]
Op 64-bits systemen wordt Java 7 aangeraden. --> http://download.oracle.co...5/jre-7u3-windows-x64.exe
Da's Java 7 Update 3, de meest recente versie.
Is er toevallig een tool waarmee ik kan controleren dat hij niet stiekem toch mijn interne activeert in plaats van mijn zware grafische kaart? Ik ben benieuwd of die echt goed meegaat denken.
ga over enkele dagen toch een nieuwe install doen maar wil niet weer tegen dezelfde problemen aanlopen. Dus zoek nu alvast uit hoe alles goed staat zodat ik dat ook daarna goed kan uitvoeren
Opzich is het nu speelbaar rond de 70 maar het knaagt gewoon dat er iets niet klopt omdat als ik vergelijkbare systemen bekijk de FPS echt veel hoger liggen.
Dit is dan op een Core i7-965 3.2ghz met een GeForce GTX 570 en 12 gig RAM. Ook zo'n systeem heeft in Minecraft dus niet volcontinu 100+ fps.
Verwijderd
Waarom is 70 fps niet goed?Touchdomex schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:35:
Die heb ik nu maar mijn FPS is stabiel rond de 70 ipv 30 dus een mooie vooruitgang maar nog steeds niet goed...
Volgens mij begint het bij Minecraft (maar ook sommige andere games) boven een bepaald aantal fps niet meer aan de hardware te liggen, maar kan het aan van alles of juist niets liggen. Zo'n high-level geschreven spel gaat nu eenmaal niet ideaal draaien en schaalt ook niet voorspelbaar door.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 02:06 ]
Dat zeg ik uiteindelijk ook niet maar ik denk dat er iets mis mee mis want hij hoort hoger te kunnen scoren. 70 is niet constant en ik heb drops naar 30 FPS. Wat wel net te traag is. Als alles klaar is gaat hij stabiel rond de 70 zitten maar ertussen kan hij echt enorm droppenVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 02:01:
[...]
Waarom is 70 fps niet goed?
Volgens mij begint het bij Minecraft (maar ook sommige andere games) boven een bepaald aantal fps niet meer aan de hardware te liggen, maar kan het aan van alles of juist niets liggen. Zo'n high-level geschreven spel gaat nu eenmaal niet ideaal draaien en schaalt ook niet voorspelbaar door.

Dat is toch best raarWildfire schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 00:47:
De FPS verschilt ook nogal, afhankelijk van waar je je bevindt. Toen ik eerder vanavond mijn mapje weer eens aanzwengelde had ik 70fps. Maar toen ik naar een ander gebied ging, had ik 400fps.
Dit is dan op een Core i7-965 3.2ghz met een GeForce GTX 570 en 12 gig RAM. Ook zo'n systeem heeft in Minecraft dus niet volcontinu 100+ fps.

Ga even alles na. Heb je alle laatste drivers geïnstalleerd? Genoeg RAM toegewezen aan java? Nieuwste versie van java geïnstalleerd? Goede versie van java geïnstalleerd? SSD gekocht (
Trouwens, ik heb de laatste tijd wat veel diamonds gevonden, dus ik ga binnenkort eens een diamond wall maken in mijn kelder xD
Ram is 2GB toegewezen. Lijkt mij zat. Java is de laatste versie voor 64 bits versie 7en de grafische chip is daarop aangewezen de GT540. SSD heb ik niet maar lijkt mij niet dat mijn bottleneck daar in zal zittenth4k1ck3r schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:31:
Ik begrijp je wel hoor. Hoe kan t dat zo'n dik systeem maar 70fps haalt terwijl ie dr eigenlijk 500+ zou moeten halen.
Ga even alles na. Heb je alle laatste drivers geïnstalleerd? Genoeg RAM toegewezen aan java? Nieuwste versie van java geïnstalleerd? Goede versie van java geïnstalleerd? SSD gekocht ()? etc. Ergens moet de bottleneck zitten!

Drivers zijn allemaal de laatste dus daar is ook weinig vreemds mee.
Trouwens, ik heb de laatste tijd wat veel diamonds gevonden, dus ik ga binnenkort eens een diamond wall maken in mijn kelder xD
Dat kun je zelf nagaan of dat voldoende is. Doe trouwens eens voor de grap 3GB. Kijk eens of het effect heeft.Touchdomex schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:26:
[...]
Ram is 2GB toegewezen. Lijkt mij zat.
[...]
Ik doe dat vanavond en ik gooi ook nog eventjes nog een keer alles opnieuw erop met betrekking tot de drivers voor mijn grafische kaart. Echt vers beginnen zegmaar.th4k1ck3r schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:47:
[...]
Dat kun je zelf nagaan of dat voldoende is. Doe trouwens eens voor de grap 3GB. Kijk eens of het effect heeft.
en?Touchdomex schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:51:
[...]
Ik doe dat vanavond en ik gooi ook nog eventjes nog een keer alles opnieuw erop met betrekking tot de drivers voor mijn grafische kaart. Echt vers beginnen zegmaar.
Stabieler en hoger. Zit nu rond de 100 met genoeg dingen op de achtergrond dus denk dat het voorlopig wel prima is. Binnenkort een reinstall en gewoon alle laatste drivers pakken en daarna hopen dat het goed gaat
Verwijderd
Chat history and much better chat editing
A few new decoration blocks
“Back” and “Quit” buttons to OutOfMemoryScreen
Made cats more realistic (read: probably annoying). I hope it’s enough to cancel out any joy you may receive from the previous feature!
Added a “minimal” debug menu for testing with. Shift+F3 to hide the graphs.
Made placing half blocks on existing half blocks (to make a full block) easier
Limit framerate on menu screens, no longer uses 100% cpu and make my computer melt
Fixed fatal crash for converted worlds to anvil, when there’s blocks at max height
Fixed an old bug with signs clearing text while you’re editing them in SMP
Fixed crash when logging in while there are blocks at maxheight at spawn
Fixed TNT ghosts in multiplayer
Fixed storage minecarts dropping enchanted items
Fixed crashes on invalid server addresses when joining a server
Fixed entities being uninteractable if they existed at login (Multiplayer)
Fixed dupe exploit with paintings
Fixed furnaces and dispensers dropping enchanted items
Fixed the “flickering” of chat as it vanishes off the screen
Fixed text rendering over items in the container screens
Fixed exploit with jungle saplings (turns other saplings into jungle ones)
Fixed launcher opening minecraft dir if the path contains a space
Fixed an off-by-one lighting bug
Fixed block transmuting (turning one block into another via pistons)
Fixed placing mushrooms in daylight, where they can’t survive
Fixed redstone lamps dropping powered block items when destroyed while on
“save-all” (server) now works even when you have toggled “save-off”
Fixed turning half-blocks into full-blocks while you’re standing on them
Fixed seed displaying in F3 debug when the seed is unknown (multiplayer)
Fixed villager texture changing clientside per profession
Fixed falling off ledge corners while holding shift
Fixed players falling when reconnecting to servers where they were previously flying
En twee nieuwe sandstone blokken. 4x sandstone is gladde sandstone (met bug 4x gladde sandstone = 4x gladde sandstone
Ik hoop/verwacht in de toekomst ook nieuwe kleuren houten trappen/halfstenen.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Just like type §k in chat displays random characters, typing §l §m §n and §o creates bold, striked, underlined and italic text respectively
Hoe krijg ik ooit zo'n raar teken?
Zojuist een beetje aan het mijnen. Kill een zombie, die dropt iron ingot? Kill ik daarna een skelet dropt tie een boog?
Is dat nieuw of is mij dit nog nooit opgevallen?
Dat is nieuw idd, ze droppen nu soms ook rare items.Dreanor schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:22:
WTF?
Zojuist een beetje aan het mijnen. Kill een zombie, die dropt iron ingot? Kill ik daarna een skelet dropt tie een boog?
Is dat nieuw of is mij dit nog nooit opgevallen?
BF1: Don-Panio
Meer soorten planken zijn overigens wel welkom vind ik. Houten vloeren zijn erg saai met maar 1 houtsoort. imo.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Dat kan nog goed komen. Als mensen er hard genoeg om mekkeren stampen ze zo wat nieuwe blokken met textures eruit hoor.Dreanor schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:50:
Het is alleen jammer vind ik dat het enkel andere kleur blokken zijn, en niet trappen/hekken en halfstenen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Hij is Latched wat inhoud dat het outputsignaal netjes uit (overdag) en aan ('s nachts) is. Een extra gate is dus niet nodig.
Edit: ik zal vanavond wel een flatmap met de switch online zetten. Hij is doodsimpel om te bouwen.
[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 23-03-2012 13:48 ]
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Linkje:
http://dl.dropbox.com/u/18450577/Daynight.zip
Ik heb de time daar ingesteld op zonsondergang (To many items).
Houd er rekening mee dat net als bij andere day/night detectoren het tijd kost voor het blokje om te updaten. Soms is het instant andere keren is er alweer 1/4e van de nacht voorbij

Links de full-sized versie (Is over het algemeen sneller met updaten dan de kleine)
In het midden de BuD detector zelf (Deze is van eigen design)
Rechts is de kleine versie. Deze heeft 1 klein verschil dat je het signaal wat voor de BuD gebruikt niet inversed hoeft te worden om als output te gebruiken.
Edit: Deze kunnen in de grond worden gebouwd ja. Maar houd er wel rekening mee dat de ringen eerst vol met gras moeten zitten. Anders update het blokje naast de BuD niet naar gras.
[ Voor 68% gewijzigd door D4NG3R op 23-03-2012 16:18 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Bepaalde redstone constructies triggeren een redstone pulse als een aangelegen blok ge-update word (zoals in dat geval het groeien van gras, of het plaatsen van een blok, etc.).Gamebuster schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:36:
Hoe meet je of een blok dirt in gras veranderd?
http://home.mattie-system....1-20120323.185302-18.jar
(de nieuwste dev build)
dank uMattie112 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:46:
Geen probleem, heb er even een mirror van gemaakt voor je
http://home.mattie-system....1-20120323.185302-18.jar
(de nieuwste dev build)
In de save uit mijn vorige post zit ook de BuD (Block update Detector) los (in het midden) als naast dat ding een blok "update"(Veranderd, geplaatst, verwijderd etc) gaat het redstone circuit aan of uit.Gamebuster schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:36:
Hoe meet je of een blok dirt in gras veranderd?
ik kan wel merken dat het nog een dev build is. Als ik 20 sec op mn server zit dan heeft hij een connection resetMattie112 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:21:
Laat me even weten hoe ie draait? Mn halve server heeft alweer geupdated en zeurt nu (net als elke keer zucht) dat ze er op willen

Best geniaal gemaakt. Moet 'm nog eens een paar keer bekijken wat er allemaal gebeurt.D4NG3R schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 21:16:
[...]
In de save uit mijn vorige post zit ook de BuD (Block update Detector) los (in het midden) als naast dat ding een blok "update"(Veranderd, geplaatst, verwijderd etc) gaat het redstone circuit aan of uit.
Hier kan je gebruik van maken door hem automatisch de redstone in of uit te schakelen wanneer de piston switched.
Mijn design maakt daar ook gebruik van, echter zeer cheap en compact

Hmok, dan wacht ik toch maar even.... ben benieuwd hoe lang het duurt.hardcoresmurf schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:16:
[...]
ik kan wel merken dat het nog een dev build is. Als ik 20 sec op mn server zit dan heeft hij een connection reset

Dan probeer ik ook gelijk maar een kleine bijdrage te geven voor diegene die ook in survival mode speelt... Eén van de dingen waar ik me aan irriteerde was hout. Het lopen van boom tot boom, het blijven zweven van de bladeren waren toch wel de twee grootste irritatiepunten. Daar heb ik iets op gevonden waar jullie wellicht ook wat aan hebben...
Dit is wat ik gegraven heb een paar meter van mijn huis af....

Bij mij is de rij ongeveer 50 lang dus ik kan iedere keer 50 saplings in een rij in het midden plaatsen. Hieronder het resultaat na een nachtje slapen....

Laat je hier een nachtje of wat overheen gaan dan hak je er in gemak een blok of 120-150 hout uit wat dus zo voor een immens grote hoeveelheid planken zorgt. Gewoon met het bijltje door het midden lopen.
Daarna heb je nog een enorme hoeveelheid aan bladeren zweven. Hier kun je ook gemakkelijk een paar keer doorheen voor wat appels en meer sapling voor de volgende planting en anders gewoon de fik erin en alles brand weg....
Misschien kan het handig voor je zijn.
Ik heb hem nu ook draaien en ik moet zeggen het gaat best aardig.hardcoresmurf schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:16:
[...]
ik kan wel merken dat het nog een dev build is. Als ik 20 sec op mn server zit dan heeft hij een connection reset
Ik mis nog wel een aantal (niet belangrijke) plugins maar hij is prima stabiel.
Je kan het zelf ervaren op mc.projectmc.nl
(en stabiel is in mijn ogen dat ie al een halve dag werkt zonder crash
mmm volgens mij heb ik dan een virus op mn server pc want het web browsen gaat ook heel traag.Mattie112 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 16:45:
[...]
Ik heb hem nu ook draaien en ik moet zeggen het gaat best aardig.
Ik mis nog wel een aantal (niet belangrijke) plugins maar hij is prima stabiel.
Je kan het zelf ervaren op mc.projectmc.nl
(en stabiel is in mijn ogen dat ie al een halve dag werkt zonder crashdat was met 1.2.3 een uitzondering als ie het zolang vol houd)
Verwijderd
Het gaat dus om een soort pre-expansion video waar ik meer door de wildernis vlieg waar we nu bezig zijn met alles mooi en landelijk te maken (inclusief stone quarries, lumbermills, castles, rivers, forests etc etc)
Het was ook een beetje bedoeld om een nieuwe cameramod te testen in combinatie met GSLS shaders.
Enjoy! En je kan ons natuurlijk altijd komen helpen op de tweakcraft server, we kunnen altijd hulp gebruiken!
instructie: stap 1 - plaats een boot op de grond
stap 2 - ga in de boot
stap 3 - ga uit de boot
stap 4 - je hebt nu twee boten!
stap 5 - ????
stap 6 - Profit!
video: zet je geluid harder
[YouTube: http://youtu.be/5-w6Orj1Nvc]
Een boot stuk slaan leid weer tot stokken en planken. Dus dan heb je ook indirect hekken, trappen, houten deuren en houte schakelaar oneindig.hardcoresmurf schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:41:
Ik heb een handige bug gevonden in minecraft, je kunt namelijk boten verdubbelen!
stap 2 - ga in de boot
stap 3 - ga uit de boot
stap 5 - ????
stap 6 - Profit!
[video]
iddAuredium schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:00:
[...]
Een boot stuk slaan leid weer tot stokken en planken. Dus dan heb je ook indirect hekken, trappen, houten deuren en houte schakelaar oneindig.
edit: ik kom er net achter dat ik gewoon een boot spawnde

[ Voor 10% gewijzigd door hardcoresmurf op 27-03-2012 18:21 ]
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Volgesmij spawn je gewoon een boot?hardcoresmurf schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:41:
Ik heb een handige bug gevonden in minecraft, je kunt namelijk boten verdubbelen!
stap 2 - ga in de boot
stap 3 - ga uit de boot
stap 5 - ????
stap 6 - Profit!
[video]
nvm daar was je zelf ook al achter
[ Voor 3% gewijzigd door Mattie112 op 27-03-2012 18:55 ]
nee ik ben niet russischSupsooi schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:34:
lijkt mij erg handig ik vind trouwens dat je foutloos engels(russisch????) spreekt

Hierboven zie je glas boven mijn wheatfarm en daar vloeid het water helemaal verspreid maar
Als je op de foto hier onderkijkt wanneer ik het glas weghaal stroomt het water in een keer helemaal verkeerd
Weet iemand misschien hoe dit komt en of er een oplossing voor mij probleem is?

Heb nu 100% een oplossing gewoon die slabs over het water plaatsen en dan werkt het perfect

[ Voor 32% gewijzigd door Nix_R op 28-03-2012 17:19 ]
Als je je water geforceerd wilt verspreiden, zal je een kleine piramide onder je stromend water moeten zetten waar het over naar beneden loopt.

[ Voor 54% gewijzigd door Gamebuster op 28-03-2012 22:22 ]
Verwijderd
Fu. Kutspel
Ik ben nu paar weken bezig. Bij Marshallq en Tweakcraft. De eerste in survival mode vind ik het meest creatief, soms wat rustig qua aantal spelers. Maar heel gezellig met de mensen die er zijn.
De laatste (Tweakcraft) is vooral in het begin best wel overgeorganiseerd om je weg te vinden. En je voelt je heel dom/simpel als je al die mooie gebouwen daar ziet. Ik heb nu een leeg plekje gevonden en ben daar een eigen paleis aan het maken.
Dit is een algemeen Minecraft topic hou hier rekening mee en ga niet teveel slowchatten over het "wel en wee" op 1 server.
Het topic over eigen MineCraft servers: Algemeen GoT community Minecraft servers