Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:13:
[...]
750W kan ook nuttig zijn bij twee niet zo zuinige videokaarten, 1000W dan moet je idd denken aan vier GTX 980's of drie hele onzuinige videokaarten, eventueel met overklok.
Meeste mensen hebben overigens ook geen idee hoeveel ze daadwerkelijk nodig hebben.
Waaronder ik dus blijkbaar.
De HX650 met 80PLUS Bronze of Gold certificaat? Maar beide maken denk ik meer geluid als de Cooler Master V550SM doet, de be quiet! en Corsair zijn alleen nog een stuk minder stiller. Niet altijd even nuttig overigens, want stiller dan onhoorbaar stil maakt voor de meeste mensen niet heel veel verschil.

Ja precies, ik weet dus dat ik happy genoeg ben met mijn huidige setup kwa stilte. Maar als ik dan ze wat een HX650 bronze kan doen aan geluids productie wanneer vol vermogen. Nu weet ik dus niet welke ik heb, bronze of gold. Moet ik vanavond even nakijken thuis. Bovendien denk ik dat ik het verbruik van mijn systeem wat overschat waar de voeding toch waarschijnlijk wat minder hard hoef te werken.
De be quiet! Dark Power Pro 10 550W is ook zeker een hele goede voeding, maar idd aan de prijs, daarom noemde ik hem niet.
[...]
Dus de 80PLUS Bronze versie?
geen idee, moet ik straks even nakijken thuis.
Ik had laatst ergens iets gelezen dat meerdere 12 volts rails beter/veiliger was dan 1, kan alleen even dat niet zo snel terug vinden.
Maar zag dat de Corsair HX750i er dus maar 1 heeft terwijl dat toch een erg goede voeding lijkt te zijn. De be quiets hebben er zag ik 4.
Ik zal vanavond eens beter zoeken als ik meer tijd heb of ik de link over die 12 volts rails kan vinden maar is dit ook iets om rekening mee te houden bij een keuze van een voeding?
Duidelijk. Is meteen de reden dat je moeilijk uit reviews af kunt leiden hoe stil de voedingen zijn als je ze met elkaar zou vergelijken. Ook hoeveel componenten gebruiken trouwens. Zou je kunnen onderbouwen waarom je denkt dat 500W voldoende is voor een i7 5820 + GTX780 incl oc? Leek mij nogal krap als ik naar het vebruik van mijn huidige i5 icm de gpu kijk/
Ik had voor mezelf het volgende lijstje gemaakt, voor ongeveer dezelfde setup. Iets meer schijven en wel een GTX 980
| CPU | 140 |
| Moederbord | 50 |
| schijven | 60 |
| VideoKaart | 200 |
| Totaal | 450 |
Komt redelijk in de buurt maar volgens heb ik sommige onderdelen wel wat overschat denk ik nu.
Moet wel zeggen te meer ik me er in verdiep te meer dingen er naar boven komen om je keuzes op te baseren. Maakt het kiezen niet makkelijker

Aan de andere kant zijn de meeste producten gewoon goed en gaat het vooral om smaak en persoonlijke voorkeur voor sommige kleine details.
Goed genoeg is goed genoeg.
Zal die paar dingen nog wel even uitzoeken vanavond maar neig wel naar geopperde be quiet. Goede prijs voor de kwaliteit en meer dan stil genoeg lijkt het zo.
Bovendien passen dan de voeding en cooler mooi bij elkaar voor de zeldzame keer dat ik mijn kast moet zijn

Mogelijkheid tot overclocken wil ik wel graag behouden aangezien die 2500k een tikkeltje meer kan presteren dan stock.
tikkeltje meer?
Ik heb dan nu een i7 2600K en die kun je met gemak 25% hoger krijgen op lucht koeling (met een degelijke cooler) De 2500K zal gewoon hetzelfde kunnen en misschien nog wel meer.