Waar ging je vanuit? Met een Intel Core i7 920 op 4,2GHz en twee GTX 970's zonder overklok blijf je op een totaal van ~550W zitten verwacht ik. Met de be quiet! Pure Power L8 630 CM zou je dus prima twee MSI GTX 970's in SLI van stroom kunnen voorzien. De voeding heeft ook 4 PEG connectors voor twee high-end videokaarten.

Met één videokaart heb je ook voldoende aan bijvoorbeeld de pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C gelijk ook een aardig betere voeding voor ongeveer dezelfde prijs. En moet ook voldoende zijn in de toekomst met een andere CPU en/of videokaart zolang je het houdt bij één videokaart met één GPU en geen CrossFire/SLI.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 18:23
-The_Mask- schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:14:
Waar ging je vanuit? Met een Intel Core i7 920 op 4,2GHz en twee GTX 970's zonder overklok blijf je op een totaal van ~550W zitten verwacht ik. Met de be quiet! Pure Power L8 630 CM zou je dus prima twee MSI GTX 970's in SLI van stroom kunnen voorzien. De voeding heeft ook 4 PEG connectors voor twee high-end videokaarten.

Met één videokaart heb je ook voldoende aan bijvoorbeeld de pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C gelijk ook een aardig betere voeding voor ongeveer dezelfde prijs. En moet ook voldoende zijn in de toekomst met een andere CPU en/of videokaart zolang je het houdt bij één videokaart met één GPU en geen CrossFire/SLI.
Klinkt goed, ik zie mezelf inderdaad in de toekomst wel SLI draaien. Dan ga ik denk toch voor de be quiet!
Thanks! Zat heel ff te twijfelen of ik wel de juiste keuze maakte hehe.
De pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W is dan van wat betere kwaliteit, maar de be quiet! is wat stiller, maar beide zijn wel goede keuzes.

620/630W houdt trouwens niet over met twee high-end videokaarten en overklok. Dus als je er vrij zeker van bent is het misschien handiger iets ruimer te nemen.

pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 B2 bijvoorbeeld als je liever niet te veel uitgeeft. Deze EVGA is een goede 750W voeding hiermee zou je het jaren uit moeten kunnen zingen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 27-11-2014 19:32 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• PakoeDIEP
-The_Mask- schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:32:
De pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W is dan van wat betere kwaliteit, maar de be quiet! is wat stiller, maar beide zijn wel goede keuzes.

620/630W houdt trouwens niet over met twee high-end videokaarten en overklok. Dus als je er vrij zeker van bent is het misschien handiger iets ruimer te nemen.

pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 B2 bijvoorbeeld als je liever niet te veel uitgeeft. Deze EVGA is een goede 750W voeding hiermee zou je het jaren uit moeten kunnen zingen. :)
Hmm als je het zo brengt hou ik het denk toch liever bij 1 gpu, zo heb ik het altijd gehad en heb er nooit problemen mee gehad.
Ik ga maar voor de Seasonic M12II Evo 620W, geluid vind ik niet zo belangrijk aangezien er altijd wel muziek of een game aan staat.
Hartelijk dank voor je hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ah, het is niet vaak dat ik blij ben met spam. Deze ga ik opslaan en morgen in de trein lekker lezen.

Verder... In de BBG stond dat voor een systeempje als degene die je hieronder ziet met een r9 270x ipv r9 270 een pricewatch: Antec VP350P wordt gebruikt. Echter denk ik dat dat met een 270x een beetje krapjes gaat worden.

Volgens legitreviews gebruikt het systeem (met een i7 3960k ipv 840k) 314W tijdens het gamen.

Wat denk jij, zal de bovenstaande voeding genoeg zijn, moet ik naar degene uit de 1 editie oudere BBG of heb je nog iets beters in gedachte?

Overclocken: nee
Budget: ~40-50

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed€ 66,30€ 66,30
1MSI A78M-E45€ 46,-€ 46,-
1Asus R9270X-DC2T-2GD5€ 157,10€ 157,10
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,50€ 47,50
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1LG 23MP55H-P Zwart€ 129,-€ 129,-
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,95€ 81,95
1Logitech K120 (Internationaal)€ 8,95€ 8,95
1Sharkoon FireGlider€ 22,-€ 22,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,-€ 12,-
1Antec VP350P€ 30,95€ 30,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 695,20

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Overclock van CPU en GPU meegerekend?
Als ik dan niet SLI ga draaien, zal ik waarschijnlijk wel die ene gpu gaan overclocken. Vandaar dat ik dan liever dat extra ruimte wil hebben, mocht dat toch nodig zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door PakoeDIEP op 28-11-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

-The_Mask- schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:36:
Dat vond ik ook vreemd, maar alles is wel zoals het hoort? Geen idee waar het aan ligt.

Opgelost
Mooi. Erg nette review trouwens.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frozen schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 00:45:
[...]
Verder... In de BBG stond dat voor een systeempje als degene die je hieronder ziet met een r9 270x ipv r9 270 een pricewatch: Antec VP350P wordt gebruikt. Echter denk ik dat dat met een 270x een beetje krapjes gaat worden.

Volgens legitreviews gebruikt het systeem (met een i7 3960k ipv 840k) 314W tijdens het gamen.
Dat gaat wel over AC verbruik incl. verlies van de voeding en een CPU die meer verstookt.
Wat denk jij, zal de bovenstaande voeding genoeg zijn, moet ik naar degene uit de 1 editie oudere BBG of heb je nog iets beters in gedachte?

Overclocken: nee
Budget: ~40-50
De videokaart wil ook twee PEG connectors hebben, dus met de Antec VP350P moet je dan ook met verloopjes werken. Zou dan gewoon gaan voor een voeding met wel de juiste connectors.

pricewatch: be quiet! System Power 7 400W
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 400W

pricewatch: be quiet! Pure Power L8 430W CM
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W

De Seasonic is van de beste kwaliteit, de be quiet! die er boven staat is modulair. De andere be quiet's zijn ook prima en iets goedkoper waarbij het verschil tussen de eerste twee de fan is en cablesleeving. De L8 serie heeft namelijk een betere fan en cable sleeving dat ontbeert de System Power 7.

[ Voor 0% gewijzigd door -The_Mask- op 29-11-2014 00:04 . Reden: typo vp450p ipv vp350p ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
-The_Mask- schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:44:
[...]
Ja.
[...]

Dat is er en de pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C is een betere voeding. :)

[...]

Thx
Oh my bad haha, thanks! Dan word dat em :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-The_Mask- schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:51:
[...]

Dat gaat wel over AC verbruik incl. verlies van de voeding en een CPU die meer verstookt.

[...]

De videokaart wil ook twee PEG connectors hebben, dus met de Antec VP450P moet je dan ook met verloopjes werken. Zou dan gewoon gaan voor een voeding met wel de juiste connectors.

pricewatch: be quiet! System Power 7 400W
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 400W

pricewatch: be quiet! Pure Power L8 430W CM
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W

De Seasonic is van de beste kwaliteit, de be quiet! die er boven staat is modulair. De andere be quiet's zijn ook prima en iets goedkoper waarbij het verschil tussen de eerste twee de fan is en cablesleeving. De L8 serie heeft namelijk een betere fan en cable sleeving dat ontbeert de System Power 7.
Heel erg bedankt! Met de aansluitingen was ik zelf helemaal nog niet bezig ;w . Aangezien er niet met het systeempje overgeclockt gaat worden ga ik denk ik voor de eerste voeding (€50,-). Budget is tight, de case zal nooit open worden gemaakt om schoon te maken en als het goed is zal hij "do the job". De pc gaat om het op zijn zachtst te zeggen voor iemand zijn die "niet in de computerwereld" zit.
:D

Een faal in de PC builder van Alternate: Ik kan niet die voedingen kiezen omdat die volgens de pcbuilder een te laag wattage hebben... nu heb ik maar deze gekozen voor 58e: pricewatch: Cooler Master GM G550M

Die vind jij toch ook erg goed?

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 29-11-2014 18:54 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielWillems
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Kan je een GTX 980 (reference design) met een 520 wat voeding doen? met een processor een i7 4790. de voeding is een seasonic

P.s. niks is overgeklokt

[ Voor 41% gewijzigd door DanielWillems op 02-12-2014 22:52 . Reden: onduidelijk i.v.m overklokken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 17:56
Is je GPU of CPU overclocked?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frozen schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 22:55:
[...]

Een faal in de PC builder van Alternate: Ik kan niet die voedingen kiezen omdat die volgens de pcbuilder een te laag wattage hebben... nu heb ik maar deze gekozen voor 58e: pricewatch: Cooler Master GM G550M

Die vind jij toch ook erg goed?
De PC builder bevat wel veel meer fouten, die zitten er soms ook al bijna 10 jaar in en worden niet opgelost. PC Builder zou ik sowieso ook niet gebruiken, Alternate is ook niet de meest hoog aangeschreven webshop, maar je bent daar sowieso niet verplicht de PC Builder te nemen.

Wat betreft de voeding, de GM serie heeft betere performance en een hoger rendement dan de anderen door het moderner design, maar de kwaliteit is minder dan de alle anderen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:06
Goedemiddag!

Ik wil upgraden naar een i7 5820, en daarbij mijn GTX780 houden. Ik heb nu een Corsair HX520 van een jaar of 6 oud. Naast dat ik deze iets te veel geluid vind maken wordt dit misschien een beetje krap als de cpu op ongeveer 4ghz moet lopen.

Suggesties voor een stille (echt helemaal stil in idle) voeding, liefst modulair? Liefst beetje voordelig. De kwaliteit, levensduur of zuinigheid zijn niet top prioriteit zolang hij de komende 4/5 jaren maar gewoon stil blijft draaien.

avb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lampekap06 schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:07:
Goedemiddag!

Ik wil upgraden naar een i7 5820, en daarbij mijn GTX780 houden. Ik heb nu een Corsair HX520 van een jaar of 6 oud. Naast dat ik deze iets te veel geluid vind maken wordt dit misschien een beetje krap als de cpu op ongeveer 4ghz moet lopen.

Suggesties voor een stille (echt helemaal stil in idle) voeding, liefst modulair? Liefst beetje voordelig. De kwaliteit, levensduur of zuinigheid zijn niet top prioriteit zolang hij de komende 4/5 jaren maar gewoon stil blijft draaien.
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 CM 500W
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular
pricewatch: Corsair RM550

Qua vermogen kan de Corsair HX520 nog wel mee, maar echt stil is deze voeding idd niet.

Denk dat de be quiet! Pure Power L8 CM 530W prima is met jouw eisen, de Straight Power 10 CM doet er nog een stapje bij qua geluid en heeft een stuk hoger rendement. De CM V550SM is wat minder stil, maar is overal een betere voeding, wel stiller als de HX520 overigens. De RM550 is ook heel erg stil, maar is kwalitatief verreweg de minste, al zou 4/5 jaar niet echt een probleem mogen zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
Dank! Ik had de cpu wat minder zuinig ingeschat, maar met de cpus en gpus van tegenwoordig zal het geen zin hebben te ruim te kopen. Nette review trouwens, de BQ lijkt aantrekkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Mijn Seasonic S12II heeft 'opeens' last van coil-whine. Niet nu ik dit bericht aan het typen ben (idle) en een paar series download, bestanden uitpak, etc., maar wel zodra ik een game opstart. Tikkend geluid is echt nadrukkelijk aanwezig. Je moet je speakers er op afstemmen zeg maar ;)

Van Seasonic heb ik de volgende mail gekregen:
Please do the following:
1. Update the BIOS of your MB
2. In the BIOS, ENABLE all energy savings modes, S4/S5, standby, etc.
3. In the BIOS, please disable Audio Always On, if it is available.
4. In VGA set up, disable VSync.
5. If you use AMD APU (Accelerated Processing Unit), then set the "pending current" to "constant current" of 1.2V.

It is possible the MB or the VGA is lacking in line filtering on the DC connectors.

If this does not resolve your issue, then please fill in the attached RMA form and return it to me to start the process.
** Please also attach a copy of your purchase invoice. **

After the form is returned to me, a RMA number will be assigned and shipping instructions provided.
Ik heb bovenstaande adviezen geprobeerd (voor zover mogelijk), maar zonder resultaat. Maar wellicht dat het bij een ander wel werkt.

Ik ga in ieder geval eens opzoek naar m'n 3e voeding voor deze pc. Budget is 100 euro, want nu ben ik er wel klaar mee :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
-The_Mask- schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:57:
RMA sturen niet gemakkelijker of heb je geen reserve voeding of kun je niet zo lang zonder.
Ik heb nog een Thermaltake Litepower 450-LT liggen, maar die valt uit zodra het grafisch wat drukker wordt op het scherm :+ Gek genoeg alleen bij Tomb Raider, heb verder niet echt getest, alleen gegamed (Watch Dogs, Wolfenstein en Battlefield 4).

Daar kan ik het wel ff mee uitzingen totdat deze terug is van RMA.
Maar ook als de Seasonic dan retour is, zou ik graag een PSU willen waarbij ik nog de mogelijkheid heb voor een 2e R9 290x.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barry|IA schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:00:
[...]

Ik heb nog een Thermaltake Litepower 450-LT liggen, maar die valt uit zodra het grafisch wat drukker wordt op het scherm :+ Gek genoeg alleen bij Tomb Raider, heb verder niet echt getest, alleen gegamed (Watch Dogs, Wolfenstein en Battlefield 4).
Daar zijn er meer van, twee Solytechs waarvan je waarschijnlijk niet heel blij zal worden en een FSP die nog te doen is.
Maar ook als de Seasonic dan retour is, zou ik graag een PSU willen waarbij ik nog de mogelijkheid heb voor een 2e R9 290x.
Aha dat zei je niet. :p En ook nog overklokken? Zo ja, beetje extreem dan? En CPU en/of videokaarten? Nog meer eisen/wensen aan de voeding?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Barry|IA schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:00:
[...]
Check The_Mask zijn signature :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giltix
  • Laatst online: 01-06 17:19
Ik vraag me af, is de Corsair CS550M een degelijke voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giltix
Welke raad je aan? (Die een i7 4790K en Asus GTX 970 trekt op standaard clock?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verbruik van zo'n systeem ligt rond de 275W maximaal, dus zolang de juiste connectors aanwezig zijn moet de voeding het wel trekken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 310,99€ 310,99
1MSI B85-G43 Gaming€ 87,95€ 87,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 352,95€ 352,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,88€ 49,88
1Corsair Carbide SPEC-02 Red Led€ 48,95€ 48,95
1Scythe Kaze Master Flat II€ 26,-€ 26,-
1Cooler Master Seidon 120V€ 39,49€ 39,49
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 71,-€ 71,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,90€ 59,90
1Crucial MX100 128GB€ 60,91€ 60,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.108,02

Mocht je veel waarde hechten al het rood/zwarte kleurschema zou ik het zo doen. Een Z97 moederbord heeft alleen als voordeel SLI/CrossFire en overklokken en aangezien je beide niet van plan bent is dit moederbord net zo goed lijkt mij.
Deze videokaart past ook perfect in het thema en is vergelijkbaar stil als de Asus en ook net als de Asus draaien hier de fans ook niet bij een lage belasting.
Geheugen ook veranderd in een mooi rood kleurig setje van G.Skill.
CPU koeler ook veranderd voor de look, ipv een minder mooie luchtkoeler een mooie all-in-one waterkoelertje.
Voeding de pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W gelaten, doordat deze één van de weinig voedingen is met volledig zwarte kabels tegen een normale prijs.

Als je het er dan allemaal netjes in zet komt het er ongeveer zo uit te zien. :9
Afbeeldingslocatie: http://imagegallery.hwupgrade.it/gallery/1236/full/spec01_built_side_view_opened.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giltix
Thanks! Ik ga er eens heen kijken. Ik ben niet zo'n fan van MSI, dus ik moet even kijken hoe ik dat doe, het ram is mooi rood maar ik blijf denk ik toch bij low profile ram. Is deze CM koeler trouwens erg luid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asus videokaart zou ook prima kunnen, heeft ook een backplate, misschien nog wel mooier ook aangezien je toch met name de onderkant van de videokaart ziet en niet de bovenkant.

pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8 is misschien ook nog een goede optie.

De CM heeft een PWM fan, op maximale snelheid is die absoluut duidelijk hoorbaar, maar door de PWM fan kun je hem in UEFI (bios) zo instellen dat die gewoon stil zijn werk kan doen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giltix
Hoi!

Bedankt, ik heb al aardig wat dingen aangepast, zodat het wel mooi rood blijft. Ik kom alleen niet uit het mobo, weet je daar nog een mooi rood moederbord voor?

Als ik het goed begrijp, is deze waterkoeling dus beter dan de luchtkoeling, omdat hij direct koude lucht van buiten gebruikt en niet afhankelijk is van wat er in de kast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 634573

Ik zoek een?
Ik heb een nieuwe voeding nodig, degene die ik op dit moment heb is kapot/stervende.
Ik krijg mijn pc nog wel aan, maar alleen als ik 3 minuten een haardroger op mijn voeding richt.
Dit probleem is ontstaan door het foutief invoeren van ram.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
50 euro max inclusief verzending, mag altijd eronder zitten. Heb na het kopen van nieuw ram niet veel geld meer over.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur persoonlijk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hier is mijn speccy:
http://speccy.piriform.com/results/NOQjpsNlYA5xJjx8f5xFRCV

Ik heb geen idee welke ik moet halen, ik zat zelf te denken aan zoiets:
pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze

Maar ik weet dus niet wat ik nodig heb.
Ik heb dus 1 quad core processor, 2 sticks van 4 gb ram, 1 harde schijf van 2 tb en 1 video kaart, geen disk drive. Weet niet wat ik dan nodig heb?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402746

Hallo

Ik ga een PC samenstellen, met wat onderdelen uit een oude pc, en wat nieuwe onderdelen. Ik kom op de volgende samenstelling uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 60,95€ 60,95
1MSI B85M-E45€ 55,50€ 55,50
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 31,47€ 31,47
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 241,82

In combinatie met:
-Nvidia GeForce GT 140 (rebranded 9600GT)
-1TB S-ATA HDD
-Samsung 830 64gb SSD
-Optische drive

Ik ga de pc niet overklokken.
Nu is mijn vraag of deze be quiet! System Power 7 300W voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 634573 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:33:
Ik zoek een?
Ik heb een nieuwe voeding nodig, degene die ik op dit moment heb is kapot/stervende.
Ik krijg mijn pc nog wel aan, maar alleen als ik 3 minuten een haardroger op mijn voeding richt.
Dit probleem is ontstaan door het foutief invoeren van ram.
Dat is toch een vrij sterk verhaal. Hoe kwam je ook op het idee om een haardroger op de voeding te richten?

Ik denk dat eerder dat het lekkende elco's in de voeding zijn. Om precies te zijn de elco van het 5Vsb circuit. Welke voeding is het eigenlijk?
Ik heb geen idee welke ik moet halen, ik zat zelf te denken aan zoiets:
pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
De pricewatch: be quiet! System Power 7 350W is kwalitatief iets beter en goedkoper, dus die zou ik nemen.
Anoniem: 402746 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:27:

Ik ga de pc niet overklokken.
Nu is mijn vraag of deze be quiet! System Power 7 300W voldoet?
Heeft de videokaart niet een 6 pins PEG connector nodig? Dat heeft die voeding namelijk niet, maar de 350W versie wel pricewatch: be quiet! System Power 7 350W

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:34:
[...]

Dat is toch een vrij sterk verhaal. Hoe kwam je ook op het idee om een haardroger op de voeding te richten?

Ik denk dat eerder dat het lekkende elco's in de voeding zijn. Om precies te zijn de elco van het 5Vsb circuit. Welke voeding is het eigenlijk?

[...]

De pricewatch: be quiet! System Power 7 350W is kwalitatief iets beter en goedkoper, dus die zou ik nemen.

[...]

Heeft de videokaart niet een 6 pins PEG connector nodig? Dat heeft die voeding namelijk niet, maar de 350W versie wel pricewatch: be quiet! System Power 7 350W
Ik geloof je best dat je het een sterk verhaal lijkt, maar de enige manier waarmee ik mijn pc niet aan krijg is door met een haardroger op de power supply te blazen voor een paar minuten vanuit de buitenkant. Ik denk dat ik door het foutief invoegen van de ram destijds iets van kortsluiting heb veroorzaakt.
Maar het beste idee is dus gewoon om die voeding te halen?
Ik weet het niet uit mijn hoofd wat er in zit sinds dit de oude is van mijn broer (waardoor hij al wat verouderd is).
Ik zal dan denk ik die power supply die jij doorstuurde halen, die klonk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een sterk verhaal dat het door het geheugen zou komen. ;) De voeding heeft gewoon een kortsluitbeveiliging en bij kortsluiting schakelt de voeding gewoon uit. Wat wel kan dat de condensator van het 5Vsb circuit is gaan lekken door slechte kwaliteit i.s.m. de levensduur en eventueel slechte koeling. Dan wil het wel vaak voorkomen dat bij het opwarmen van de condensator de PC wel weer aan wil, maar de tijd dat dit kost zal steeds langer worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:56:
Een sterk verhaal dat het door het geheugen zou komen. ;) De voeding heeft gewoon een kortsluitbeveiliging en bij kortsluiting schakelt de voeding gewoon uit. Wat wel kan dat de condensator van het 5Vsb circuit is gaan lekken door slechte kwaliteit i.s.m. de levensduur en eventueel slechte koeling. Dan wil het wel vaak voorkomen dat bij het opwarmen van de condensator de PC wel weer aan wil, maar de tijd dat dit kost zal steeds langer worden.
Ah ok..
Toen ik de supply er 2-3 jaar geleden in deed, was hij geloof ik al een paar jaar oud, dus dat het door de levensduur zou kunnen komen zou niet totaal onlogisch zijn.
Mijn pc starte niet meer op na het installen van nieuw ram, maar dit kan dus ook toeval zijn...
Maar dus gewoon de voeding aanschaffen die je eerder poste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hallo,

ik heb momenteel dit systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 310,99€ 310,99
1Corsair Hydro H90€ 83,90€ 83,90
1ASRock Z97 Extreme6€ 158,95€ 158,95
1XFX R9 290 4GB @ R9 290X (flashmod)€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.11 ST31500341AS, 1,5TB€ 0,-€ 0,-
1WD Green WD10EAVS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 91,-€ 91,-
1Creative SoundBlaster Recon3D PCI-E€ 58,50€ 58,50
2Noctua NF-F12 PWM, 120mm€ 15,95€ 31,90
1G.Skill RipjawsX F3-12800CL9Q-16GBXM€ 154,-€ 154,-
1Corsair Enthusiast TX650M€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 512GB€ 181,99€ 181,99
1Samsung 840 EVO 120GB€ 68,40€ 68,40
1Arctic Accelero Xtreme III€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 997,23

Nu heb ik een tijd geleden een voeding van een maat overgenomen ivm het overlijden/stinken van mijn oude OCZ voeding (bolle elco`s it is). Het gaat hier om een Corsair TX650M. Nu zie ik overal dat zo`n voeding van 650W toch best wel overkill is, is dit ook zo voor mijn PC? Mocht het zo zijn dan zou ik graag een voeding willen halen met platte kabels, zodat ik deze netjes kan wegwerken in mijn kast. Ik zou graag wel een ruimte willen hebben voor een kleine OC. Is het nodig om een nieuwe PSU te halen of zou ik het gewoon bij deze houden?

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareheaven.com/reviewimages/corsair-rm750-psu/corsair-rm750-psu_cables.jpg

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De niet modulaire kabels neem ik aan, want de modulaire kabels zien er al zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.chiphell.com/data/attachment/portal/201109/06/2136584j5s5gwq5hggp5hh.jpg

Met de huidige voeding komt dat erop neer dat je of zulke verlengkabels moet gebruiken en waarbij je alle overige kabels weg werkt achter het moederbord of je moet er nieuwe kabels op solderen, niet echt simpel...

Makkelijkst is dan toch een andere voeding of zo laten zo het nu is. Goede 550/600W voeding is minimaal voor een goede overklok.

pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W
pricewatch: Antec Edge 550W
Zijn één van de weinige interessante opties.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
De kabels die ik niet gebruik zijn juist degene die plat zijn idd. Maar deze heb ik niet nodig aangezien er ook al sata en 4pins molex uit de voeding zelf komen die helaas niet modulair zijn.

Nu kan ik die platte wel gebruiken, maar dan zit ik weer met een bos met kabels onderin de kast en dat wil ik zo weinig mogelijk.

Ik ga eens kijken naar de voeding die je aangeeft. En anders zit er niets anders op en houd ik het gewoon zo :)

Bedankt iig!

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 01:22
Ik zoek een?
Een voeding

Wat is je budget?
Mijn gedachte was zo tot de 100 maar zou tot 150 kunnen gaan mocht het nodig zijn

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een bepaald merk. De laatste tijd wel meestal een corsair voeding gehad maar daar hoor ik hier wat mindere dingen over.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
CPU : Intel Haswell-E Core i7 5820K
CPU koeler: Be quiet Dark Rock Pro
Geheugen : 16GB geheugen
Moederbord : Asus Rampage V Extreme
Video kaart : MSI GTX 980
Kast : Antec P100 of Fractal Design R5 (ben ik nog niet uit, maar zullen 4 tot 5 fans aangesloten worden)
SSD: crucial M500 480GB, crucial MX100 512
Harddisks : 2x WD 3TB green, 2x WD 3TB reds

Gebruik
Meeste is gaming en video bewerking. De PC staat dus wel vaak op behoorlijke belasting te draaien, of tijdens gamen of tijdens video omzetten (alleen cpu dan vooral) voor velen uren achter elkaar.
CPU zal zeker overclocked worden, grafische kaart waarschijnlijk ook.
Kans op SLI dus een 2de video kaart acht ik niet zo groot.
Kans op extra hd's is aanwezig maar verwacht eerder dat ik mijn huidige vervang door grotere of misschien zelfs (wel veel later) vervang door SSDs

De voeding moet wel behoorlijk still zijn.

Modulair heeft de voorkeur maar is geen 100% must omdat ik toch redelijk wat nodig heb.

Was zelf in eerste instantie naar de Corsair RM 750W of de Corsair HX750i maar naar wat meer gelezen te hebben is 750W misschien zelfs wat overkill voor mijn PC en toekomstige plannen.

Ook de wat mindere reacties over Corsair hebben me we wat meer laten twijfelen al lijken deze 2 dan wel weer goed te zijn in kwaliteit.

Geluids niveau van deze leken in ieder geval wel goed, prijs misschien wat hoog dus bij deze de vraag or er misschien niet betere/slimmere keuzes zijn voor mijn situatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Laatst online: 11:02
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P8P67 PRO (Rev.3.0)€ 0,-€ 0,-
1XFX GeForce GTX275 896MB + Far Cry 2€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,50€ 49,50
1Cooler Master Silencio 452€ 52,95€ 52,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 34,95€ 34,95
1Corsair Dominator TR3X6G1600C8D€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 109,95€ 109,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 247,35

Ik heb een pc zoals bovenstaand samengesteld. Er zit een CM Real Power M520 voeding in. Of beter gezegd zat. Het systeem heb ik net uit wat oude onderdelen bij elkaar geraapt en deze voeding had ik nog liggen maar het geheeld draaide ronduit slecht. Hoogstwaarschijnlijk een voedingprobleem aangezien met mijn 700W Tagan piperock alles wel prima draait.

Het liefst zou ik de voeding vervangen door een modulaire of semi modulaire voeding. Wat zou ik plusminus nodig hebben?

De CM M520 kon 408W leveren verdeeld over 3 12V rails. De Tagan levert 600W verdeeld over 4 12v rails .

Zijn CoolerMaster voedingen nu wel of juist niet aan te raden? qua kabels kan ik t zelf ook wel uitzoeken. Het wattage komt op zo'n 600W te liggen. Ik zag dat efficiëntie van voedingen niet erg achteruit gaat als de voeding te groot is voor het gevraagde vermogen.

Maar die CM M520 is nooit goed geweest. In een eerder systeem dacht ik ook al dat deze voeding te klein was. Echter in dit veel lichtere systeem had die 400W 12V volgens mij gewoon afdoende moeten zijn.
zelfs de volgende configuratie kon hij niet draaien:
2500k = 95W
750ti = 85W
p8p67= laat het 80W zijn.
1x DDR3 @1,65v = 10W?
Dan zit ik op 280W Misschien niet genoeg verdeeld zou je je kunnen afvragen maar ik geloof daar niet zo erg in.

[ Voor 20% gewijzigd door Clifdon op 04-12-2014 19:50 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zwaar bedankt, ik heb hem zojuist binnen gekregen en hij blijkt te weinig watt te hebben!
Nu maar hopen dat ik geld teurg kan krijgen ffs en wel een fatsoenlijke voeding kan krijgen....

Edit:
Om de een of andere reden staat er op de handleiding van de geforce 9500 GT dat hij 450 watt nodig heeft, maar ik heb hem alsnog werkend gekregen..
Nvm mijn vorige message, ty :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 634573 op 04-12-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Dat zal wel het aanbevolen vermogen zijn wat je aan voeding nodig hebt voor een heel setup met een 9500GT er bij. De 9500GT zelf trekt 50W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yrosma schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:04:

Was zelf in eerste instantie naar de Corsair RM 750W of de Corsair HX750i maar naar wat meer gelezen te hebben is 750W misschien zelfs wat overkill voor mijn PC en toekomstige plannen.
Dat is zelfs wat aan de ruimte kant voor twee GTX 980's in SLI met overklok idd.
Ook de wat mindere reacties over Corsair hebben me we wat meer laten twijfelen al lijken deze 2 dan wel weer goed te zijn in kwaliteit.
De HXi serie is een erg goede serie, de RM kwalitatief wat minder, maar de 750 en 850W zijn dan wel weer redelijk, de RM750 is alleen te duur, zijn betere alternatieven, de RM850 heeft wat minder concurrentie voor zijn prijs.
Geluids niveau van deze leken in ieder geval wel goed, prijs misschien wat hoog dus bij deze de vraag or er misschien niet betere/slimmere keuzes zijn voor mijn situatie ?
De pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular lijkt mij prima, niet zo stil als de RM of HXi serie maar ik verwacht hem wel te allen tijde stiller als de andere onderdelen.
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/CoolerMaster/V550S/images/CL_fan.jpg
http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/V550S/6.html

Mocht je toch stiller willen dan kan dat met de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 CM 600W of pricewatch: Corsair RM550 waarbij het voordeel van de Corsair is dat die volledig zwarte kabels heeft en volledig modulair is, maar de kwaliteit (levensduur) wat tegenvalt. De Be Quiet is van betere kwaliteit, maar de kabels zijn wat minder mooi en deze voeding is ook niet volledig modulair, maar semi-modulair.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik vraag mij af in hoeverre mijn voeding nog voldoet voor mijn huidige systeem. Het betreft een Seasonic M12II 520W voeding.

Ik heb vandaag een 2TB SeaGate bij het systeem in m'n sig erbij geprikt. Momenteel dus dat systeem met 2 SSD's, een 2TB HDD en nog een 3TB HDD erin. Ik overweeg nog een HDD erbij te stoppen (dus een vijfde harde schijf), maar eerdergenoemde voeding weerhoudt mij een beetje.

Ik heb het gevoel dat ik bij de max in de buurt kom. Vergis ik mij nu?

[ Voor 3% gewijzigd door London op 04-12-2014 22:27 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
clifdon schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:13:
Ik heb een pc zoals bovenstaand samengesteld. Er zit een CM Real Power M520 voeding in. Of beter gezegd zat. Het systeem heb ik net uit wat oude onderdelen bij elkaar geraapt en deze voeding had ik nog liggen maar het geheeld draaide ronduit slecht. Hoogstwaarschijnlijk een voedingprobleem aangezien met mijn 700W Tagan piperock alles wel prima draait.
Wat was het probleem?
Zijn CoolerMaster voedingen nu wel of juist niet aan te raden?
Ligt eraan welke je pakt, zoals bij veel fabrikanten.
Maar die CM M520 is nooit goed geweest. In een eerder systeem dacht ik ook al dat deze voeding te klein was. Echter in dit veel lichtere systeem had die 400W 12V volgens mij gewoon afdoende moeten zijn.
zelfs de volgende configuratie kon hij niet draaien:
2500k = 95W
750ti = 85W
p8p67= laat het 80W zijn.
1x DDR3 @1,65v = 10W?
Dan zit ik op 280W Misschien niet genoeg verdeeld zou je je kunnen afvragen maar ik geloof daar niet zo erg in.
Een GTX 750 Ti neemt minder als 75W zelfs, rond de 65W, verbruik van het moederbord is maar klein, zeker geen 80W, als het moederbord 80W aan warmte genereerde heb je een actieve koeling nodig of een heel groot koelblok en aangezien de meeste moederborden kleine passieve koelblokjes of soms helemaal geen koeling hebben, kun je wel nagaan hoe weinig dat zal verbruiken.

Een PC zoals die haalt de 200W bij lange na niet.

Ga je ooit meerdere videokaarten in CrossFire/SLI zetten? Lijkt mij niet als een GTX275 nu nog voldoet iig. :p
Ga je ook overklokken? Als beide met nee beantwoord kan worden zit je gewoon altijd prima met een goede high-end 450W voeding.
Las Vegas schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:27:
Ik vraag mij af in hoeverre mijn voeding nog voldoet voor mijn huidige systeem. Het betreft een Seasonic M12II 520W voeding.

Ik heb vandaag een 2TB SeaGate bij het systeem in m'n sig erbij geprikt. Momenteel dus dat systeem met 2 SSD's, een 2TB HDD en nog een 3TB HDD erin. Ik overweeg nog een HDD erbij te stoppen (dus een vijfde harde schijf), maar eerdergenoemde voeding weerhoudt mij een beetje.

Ik heb het gevoel dat ik bij de max in de buurt kom. Vergis ik mij nu?
Jep, je PC neemt namelijk minder dan 300W.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

-The_Mask- schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:47:

[...]

Jep, je PC neemt namelijk minder dan 300W.
Zo weinig? Omdat het energiezuinige onderdelen zijn (cpu en gpu voornamelijk)?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
-The_Mask- schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:26:
[...]
Dat is zelfs wat aan de ruimte kant voor twee GTX 980's in SLI met overklok idd.
Ik weet dat de GTX 980 vrij zuinig is voor zijn categorie maar dat zelfs een 750 overkill is voor die kaart in SLI had ik niet verwacht.
Waarvoor heb je dan uberhaubt een 750 nodig of zelfs een 1000 of meer. Dat is dan toch alleen maar nodig voor tripple of quad video kaart opstellingen. Dat zullen er toch nooit veel zijn die dat hebben.
Mocht je toch stiller willen dan kan dat met de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 CM 600W of pricewatch: Corsair RM550 waarbij het voordeel van de Corsair is dat die volledig zwarte kabels heeft en volledig modulair is, maar de kwaliteit (levensduur) wat tegenvalt. De Be Quiet is van betere kwaliteit, maar de kabels zijn wat minder mooi en deze voeding is ook niet volledig modulair, maar semi-modulair.
Ik ben zelf nogal gevoelig voor geluid dus dan denk ik dat de Be Quiet voor mij interessanter is. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vind in te schatten hoeveel "herrie" iets nu precies maakt aan de hand van alleen db waardes

Op het moment heb ik alles in een antec p182 kast zitten (gaat al een paar generaties mee) en ben zeer tevreden over die kast kwa geluid. Intel I7 2600K@4500 met mugen2 cooler, msi gtx 980, zooitje SSDs en 4x 3TB hardisks met een Corsair HX650W voeding.
Ik heb geen idee hoeveel dba dit geheel maakt maar voor mij is dit stil genoeg.

Dat kabels wat minder mooi zit maakt me niks uit. Ik wil sowieso een dichte kast dus al waren de kabels in de regenboog kleur dan zou ik er nog mee kunnen leven als het de beste optie was.
Voledig modulair zou wel de voorkeur hebben maar aangezien ik toch best wel iets in mijn kast heb zitten denk ik best wel wat van de vaste kabels nodig heb dus veel zal ik er niet aan missen.

Een vriend van me kwam nog met de be-quiet!-dark-power-pro-10-550w aan. Die is helemaal stil maar aangezien die prijs range al steeds meer tegen de Corsair HX750i zit te hikken, zeker als je dan de 650 versie bekijkt. Dan vraag ik me weer af als ik dan bereid ben dat extra geld er voor neer te leggen niet gelijk beter de Corsair HX750i kan pakken.
De rest is nagenoeg hetzelfde, wat ssds en 4x 3TB schijven

Aan de andere kant ik was me er niet bewust van dat ik al een Corsair HX650W voeding had. Dacht eerlijk gezegd dat ik een CM600X had maar die zit ergens anders in. Nu weet ik niet hoe goed de Corsair HX650W versie van 3 jaar geleden is. Als deze gewoon goed is, een beetje op het niveau van de huidige HX serie dan is misschien die coolermaster een optie voor mijne oude pc. Die gaat naar de werkplek/gameplek bij een vriend van mij waar stilte iets minder belangrijk is.
Kwa powerconsumptie verandert er niet zoveel.
GTX 770 vs een GTX980
Intel I7 2600K@4500 vs een Intel i7 5830K@? dus beide overklokt

Hoe goed is dus de Corsair HX650W voeding van 3 jaar oud?

Hoe meer ik er over nadenk des te moeilijker het wordt, gewoon zoveel keuzes :S hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
-The_Mask- schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:26:
... voordeel van de Corsair is dat die volledig zwarte kabels heeft en volledig modulair is, maar de kwaliteit (levensduur) wat tegenvalt. De Be Quiet is van betere kwaliteit, maar de kabels zijn wat minder mooi en deze voeding is ook niet volledig modulair, maar semi-modulair.
Ha Mask, is er een reden waarom je hier de Antec Edge 550W niet aanbeveelt, maar wel in je eerdere post? Anandtech zegt dat die ook behoorlijk stil, zuinig en van goede kwaliteit is, ongeveer dezelfde prijs en volledig modulair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yrosma schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:53:
[...]

Ik weet dat de GTX 980 vrij zuinig is voor zijn categorie maar dat zelfs een 750 overkill is voor die kaart in SLI had ik niet verwacht.
Waarvoor heb je dan uberhaubt een 750 nodig of zelfs een 1000 of meer. Dat is dan toch alleen maar nodig voor tripple of quad video kaart opstellingen. Dat zullen er toch nooit veel zijn die dat hebben.
750W kan ook nuttig zijn bij twee niet zo zuinige videokaarten, 1000W dan moet je idd denken aan vier GTX 980's of drie hele onzuinige videokaarten, eventueel met overklok.

Meeste mensen hebben overigens ook geen idee hoeveel ze daadwerkelijk nodig hebben.
Op het moment heb ik alles in een antec p182 kast zitten (gaat al een paar generaties mee) en ben zeer tevreden over die kast kwa geluid. Intel I7 2600K@4500 met mugen2 cooler, msi gtx 980, zooitje SSDs en 4x 3TB hardisks met een Corsair HX650W voeding.
Ik heb geen idee hoeveel dba dit geheel maakt maar voor mij is dit stil genoeg.
De HX650 met 80PLUS Bronze of Gold certificaat? Maar beide maken denk ik meer geluid als de Cooler Master V550SM doet, de be quiet! en Corsair zijn alleen nog een stuk minder stiller. Niet altijd even nuttig overigens, want stiller dan onhoorbaar stil maakt voor de meeste mensen niet heel veel verschil. :p
Een vriend van me kwam nog met de be-quiet!-dark-power-pro-10-550w aan. Die is helemaal stil maar aangezien die prijs range al steeds meer tegen de Corsair HX750i zit te hikken, zeker als je dan de 650 versie bekijkt. Dan vraag ik me weer af als ik dan bereid ben dat extra geld er voor neer te leggen niet gelijk beter de Corsair HX750i kan pakken.
De rest is nagenoeg hetzelfde, wat ssds en 4x 3TB schijven
De be quiet! Dark Power Pro 10 550W is ook zeker een hele goede voeding, maar idd aan de prijs, daarom noemde ik hem niet.
Hoe goed is dus de Corsair HX650W voeding van 3 jaar oud?
Dus de 80PLUS Bronze versie?
lampekap06 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:57:
[...]
Ha Mask, is er een reden waarom je hier de Antec Edge 550W niet aanbeveelt, maar wel in je eerdere post? Anandtech zegt dat die ook behoorlijk stil, zuinig en van goede kwaliteit is, ongeveer dezelfde prijs en volledig modulair.
Klopt helemaal, maar minder stil als de RM550 en Straight Power 10, maar nu ik weet dat hij de HX650 ook stil vindt zou die idd ook een prima optie zijn. De Antec Edge serie is waarschijnlijk nog iets stiller of iig redelijk vergelijkbaar. Voor de ene is luid en zacht iets anders dan de ander, vandaar dat ik de Edge niet noemde.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
Duidelijk. Is meteen de reden dat je moeilijk uit reviews af kunt leiden hoe stil de voedingen zijn als je ze met elkaar zou vergelijken. Ook hoeveel componenten gebruiken trouwens. Zou je kunnen onderbouwen waarom je denkt dat 500W voldoende is voor een i7 5820 + GTX780 incl oc? Leek mij nogal krap als ik naar het vebruik van mijn huidige i5 icm de gpu kijk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
@ The_Mask
Wat was het probleem?
Verschillende BSOD's. Aangezien de voeding wat ouder maar nooit gebruikt is leek mij dat deze wel nog in orde was. Blijkbaar kan deze CoolerMaster toch niet het benodigde vermogen leveren.
Even in het kort de problemen:
PC met I5 2500k, GTX275 gaf vaag een BSOD (Random)
Dezelfde pc met I5 2500K, GTX 750ti en zonder alle andere hardware om stroomverbruik te reduceren gaf nogsteeds BSOD's maar in mindere mate. Vandaar het idee dat deze voeding te licht is. Echter kan het zo zijn dat de voeding toch gewoon slecht is.
Ligt eraan welke je pakt, zoals bij veel fabrikanten.
Ok, Ik dacht dus dat er goede en slechte fabrikanten waren. Maar er zijn dus goede en slechte voedingen. Zijn deze te herkennen aan het certificaat dat ze hebben of is dit niet te herkennen en moet je daar op de ervaring van The_Mask afgaan?
Een GTX 750 Ti neemt minder dan 75W zelfs, rond de 65W, verbruik van het moederbord is maar klein, zeker geen 80W, als het moederbord 80W aan warmte genereerde heb je een actieve koeling nodig of een heel groot koelblok en aangezien de meeste moederborden kleine passieve koelblokjes of soms helemaal geen koeling hebben, kun je wel nagaan hoe weinig dat zal verbruiken.

Een PC zoals die haalt de 200W bij lange na niet.
De schattingen waren inderdaad ruim genomen normaal gesproken zal er gewoon deze GTX 275 in dit systeem blijven zitten. Een SLI zal zeker geen optie zijn. Het liefst had ik IGP gebruikt echter heb ik een foutje gemaakt met de aankoop van het moederbord dat dit niet ondersteunt. GPU power is gewoon niet nodig bij dit systeem.
Mogelijkheid tot overclocken wil ik wel graag behouden aangezien die 2500k een tikkeltje meer kan presteren dan stock.
Meeste mensen hebben overigens ook geen idee hoeveel ze daadwerkelijk nodig hebben.
Komt ook een beetje door 'vroeger' denk ik? Toen de 12V rail veel minder belast kon worden en om voldoende 12V te hebben je een vrij forse voeding nodig had.

[ Voor 6% gewijzigd door Clifdon op 05-12-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 09:37
clifdon schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:21:
@ The_Mask
[...]

Verschillende BSOD's. Aangezien de voeding wat ouder maar nooit gebruikt is leek mij dat deze wel nog in orde was. Blijkbaar kan deze CoolerMaster toch niet het benodigde vermogen leveren.
Dezelfde pc met I5 2500K, GTX 750ti en zonder alle andere hardware om stroomverbruik te reduceren gaf nogsteeds BSOD's maar in mindere mate. Vandaar het idee dat deze voeding te licht is. Echter kan het zo zijn dat de voeding toch gewoon slecht is.
Voor zover ik weet, komen BSOD problemen niet van een voeding, maar moet je het eerder in drivers/incompatibiliteit zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
-The_Mask- schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:13:
[...]

750W kan ook nuttig zijn bij twee niet zo zuinige videokaarten, 1000W dan moet je idd denken aan vier GTX 980's of drie hele onzuinige videokaarten, eventueel met overklok.

Waaronder ik dus blijkbaar.
De HX650 met 80PLUS Bronze of Gold certificaat? Maar beide maken denk ik meer geluid als de Cooler Master V550SM doet, de be quiet! en Corsair zijn alleen nog een stuk minder stiller. Niet altijd even nuttig overigens, want stiller dan onhoorbaar stil maakt voor de meeste mensen niet heel veel verschil. :p
Ja precies, ik weet dus dat ik happy genoeg ben met mijn huidige setup kwa stilte. Maar als ik dan ze wat een HX650 bronze kan doen aan geluids productie wanneer vol vermogen. Nu weet ik dus niet welke ik heb, bronze of gold. Moet ik vanavond even nakijken thuis. Bovendien denk ik dat ik het verbruik van mijn systeem wat overschat waar de voeding toch waarschijnlijk wat minder hard hoef te werken.
De be quiet! Dark Power Pro 10 550W is ook zeker een hele goede voeding, maar idd aan de prijs, daarom noemde ik hem niet.

[...]

Dus de 80PLUS Bronze versie?
geen idee, moet ik straks even nakijken thuis.

Ik had laatst ergens iets gelezen dat meerdere 12 volts rails beter/veiliger was dan 1, kan alleen even dat niet zo snel terug vinden.
Maar zag dat de Corsair HX750i er dus maar 1 heeft terwijl dat toch een erg goede voeding lijkt te zijn. De be quiets hebben er zag ik 4.

Ik zal vanavond eens beter zoeken als ik meer tijd heb of ik de link over die 12 volts rails kan vinden maar is dit ook iets om rekening mee te houden bij een keuze van een voeding?
Duidelijk. Is meteen de reden dat je moeilijk uit reviews af kunt leiden hoe stil de voedingen zijn als je ze met elkaar zou vergelijken. Ook hoeveel componenten gebruiken trouwens. Zou je kunnen onderbouwen waarom je denkt dat 500W voldoende is voor een i7 5820 + GTX780 incl oc? Leek mij nogal krap als ik naar het vebruik van mijn huidige i5 icm de gpu kijk/
Ik had voor mezelf het volgende lijstje gemaakt, voor ongeveer dezelfde setup. Iets meer schijven en wel een GTX 980
CPU140
Moederbord50
schijven60
VideoKaart200
Totaal450

Komt redelijk in de buurt maar volgens heb ik sommige onderdelen wel wat overschat denk ik nu.

Moet wel zeggen te meer ik me er in verdiep te meer dingen er naar boven komen om je keuzes op te baseren. Maakt het kiezen niet makkelijker :)
Aan de andere kant zijn de meeste producten gewoon goed en gaat het vooral om smaak en persoonlijke voorkeur voor sommige kleine details.

Goed genoeg is goed genoeg.

Zal die paar dingen nog wel even uitzoeken vanavond maar neig wel naar geopperde be quiet. Goede prijs voor de kwaliteit en meer dan stil genoeg lijkt het zo.
Bovendien passen dan de voeding en cooler mooi bij elkaar voor de zeldzame keer dat ik mijn kast moet zijn :)
Mogelijkheid tot overclocken wil ik wel graag behouden aangezien die 2500k een tikkeltje meer kan presteren dan stock.
tikkeltje meer?
Ik heb dan nu een i7 2600K en die kun je met gemak 25% hoger krijgen op lucht koeling (met een degelijke cooler) De 2500K zal gewoon hetzelfde kunnen en misschien nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lampekap06 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:44:
Duidelijk. Is meteen de reden dat je moeilijk uit reviews af kunt leiden hoe stil de voedingen zijn als je ze met elkaar zou vergelijken.
Goed het geluid meten van een voeding is een vrij lastig iets. Sowieso is er geen gestandaliseerde meting, de ene meet op enkele centimeters afstand terwijl de andere op 1 meter afstand meet. Hoe dichter bij hoe meer dB natuurlijk. Dan zit je ook nog mee dat sommige tonen als irritanter dan anderen kunnen worden ervaren terwijl de dB toch lager licht, dBA gaat hier al iets beter mee om, maar is ook niet geweldig.

Maar zelfs zonder dit alles zit je ook nog met achtergrond geluid de ene meet met 30dBA achtergrond geluid terwijl een andere onder de 20dBA kan halen of zelfs nog lager.

Maar dit halen is erg lastig. De loadtester, het apparaat waarmee je de voeding belast, zet al het vermogen dat hij uit de voeding trekt om in warmte. Al die warmte moet worden afgevoerd en daarvoor heb je heel wat airflow nodig. Zo'n apparaat maakt dan ook een bak herrie. :p
Ook hoeveel componenten gebruiken trouwens. Zou je kunnen onderbouwen waarom je denkt dat 500W voldoende is voor een i7 5820 + GTX780 incl oc? Leek mij nogal krap als ik naar het vebruik van mijn huidige i5 icm de gpu kijk/
Nee dat het maximale verbruik 500W zal zijn, 200W voor de CPU en 300W voor de videokaart is wat ik verwacht dat je van de 12V trekt maximaal met die onderdelen. Rest is niet echt intressant omdat ze toch niet allemaal tegelijkertijd max worden belast en omdat het verbruik hiervan vrij laag is.

[ Voor 197% gewijzigd door -The_Mask- op 05-12-2014 18:24 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
clifdon schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:21:
@ The_Mask
[...]

Zoals gezegd is een voeding bijna nooit de oorzaak van BSOD's en mocht de voeding het wel veroorzaken dan komt het niet doordat die te weinig kan leveren maar doordat er iets niet goed met voeding is.
Ok, Ik dacht dus dat er goede en slechte fabrikanten waren. Maar er zijn dus goede en slechte voedingen. Zijn deze te herkennen aan het certificaat dat ze hebben of is dit niet te herkennen en moet je daar op de ervaring van The_Mask afgaan?
Zijn idd meer goede en slechte voeding (en natuurlijk alles wat er tussen zit). Zijn meerdere fabrikanten waarbij je naast een goede voeding ook niet vrij slechte kan kopen. Maar dat heeft niks met 80PLUS certificaat nodig, dat gaat alleen maar over het rendement, de efficiency. Is voor de meeste mensen idd redelijk lastig om een goede voeding van een slechte te onderscheiden.
De schattingen waren inderdaad ruim genomen normaal gesproken zal er gewoon deze GTX 275 in dit systeem blijven zitten. Een SLI zal zeker geen optie zijn. Het liefst had ik IGP gebruikt echter heb ik een foutje gemaakt met de aankoop van het moederbord dat dit niet ondersteunt. GPU power is gewoon niet nodig bij dit systeem.
Is een tweedehands Z68 moederbord dan geen optie? Dan kun je de IGP van de CPU wel gebruiken en kun je ook nog steeds overklokken. Is sowieso stukken zuiniger als een GTX275 en ook al is een GTX 750 Ti zuinig tegen de IGP kan die natuurlijk nooit op. Of is de IGP niet meer snel genoeg?
Komt ook een beetje door 'vroeger' denk ik? Toen de 12V rail veel minder belast kon worden en om voldoende 12V te hebben je een vrij forse voeding nodig had.
PC's zijn niet echt meer gaan verbruiken. Je kan tegenwoordig ook snelle CPU's en videokaarten krijgen die gewoon erg zuinig zijn. Dat was 'vroeger' wel minder het geval.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Zoals gezegd is een voeding bijna nooit de oorzaak van BSOD's en mocht de voeding het wel veroorzaken dan komt het niet doordat die te weinig kan leveren maar doordat er iets niet goed met voeding is.
Deze voeding heeft eerder in een systeem gezeten waar hij problemen gaf (random bsod's, geheugenfouten en slecht booten). Destijds(4 of 5 jaar geleden) dacht ik dus dat deze voeding te weinig vermogen had. Deze voeding heeft dus maar 1 week gedraaid en is toen in de kast verdwenen. Ik dacht dus nog een goed werkende voeding te hebben. Blijkbaar is hier gewoon iets mis mee.
Is een tweedehands Z68 moederbord dan geen optie? Dan kun je de IGP van de CPU wel gebruiken en kun je ook nog steeds overklokken. Is sowieso stukken zuiniger als een GTX275 en ook al is een GTX 750 Ti zuinig tegen de IGP kan die natuurlijk nooit op. Of is de IGP niet meer snel genoeg?
Ik denk zelf dat die IGP wel snel genoeg is. Maar wat vooral belangrijk is voor dit systeem is dat deze oplossing goedkoop blijft. Ik ben namelijk al over het budget heen gegaan maar dacht dit door gebruik van wat 'oude' onderdelen (Voeding, geheugen, videokaart, HDD's en SSD) te kunnen doen. Nu ik blijkbaar een nieuwe voeding moet gaan kopen moet ik dit relatief goedkoop doen.

Dus we hebben een:
I5 2500k (Overclock nog niet bekend)
GTX275
2x HDD
1x SSD

Met de PSU calculator kom ik uit op een recommended van 465Watt.

Looks doen er gewoon echt niet toe aangezien het in een geheel gesloten behuizing gebouwd wordt.

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power L8 530W CM€ 55,95€ 55,95
1Corsair RM450€ 78,89€ 78,89
1Seasonic G-Serie 450 Watt€ 67,95€ 67,95
1Seasonic G-Serie 550 Watt€ 78,-€ 78,-
1Seasonic G-Serie 550Watt PCGH Edition€ 83,-€ 83,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 363,79

Een van die lijkt me voldoende moeten zijn? Waarom zou ik niet voor de be quiet gaan?

[ Voor 40% gewijzigd door Clifdon op 07-12-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die voedingen moeten idd allemaal voldoen. Ik zou voor de Seasonic G series 450W kiezen, zuinig, goede kwaliteit, goede prestaties. Meerprijs tegenover de be quiet is maar klein en het absoluut wel waard naar mijn mening. Met zo'n voeding kun je prima 10 jaar of meer vooruit, dat zit er bij de be quiet normaalgesproken niet in.

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 07-12-2014 16:53 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 576623

Ik wil graag weten of ik met de be quiet! Dark Power Pro 10 850W mijn nieuwe computer kan draaien.

i7-4790k
2 x 780 ti ghz editie
z97 msi gaming 5
2 x 8 gb op 2400 mhz
1 x SSD 512 gb
1x HDD op 7200 rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met overclock van de CPU rond de 4.8 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar op de doos van de 780 ti staat dat de GPU 450 watt verbruikt. alleen al als je dan rekening houdt met de GPU heb je al 2 x 450 = 900 watt nodig. Hoe is het dan ooit mogenlijk dat ik met een 850 watt voeding het hele systeem op kan laten draaien.

http://www.gigabyte.us/pr...uct-page.aspx?pid=4890#ov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
-The_Mask- schreef op zondag 07 december 2014 @ 16:53:
Die voedingen moeten idd allemaal voldoen. Ik zou voor de Seasonic G series 450W kiezen, zuinig, goede kwaliteit, goede prestaties. Meerprijs tegenover de be quiet is maar klein en het absoluut wel waard naar mijn mening. Met zo'n voeding kun je prima 10 jaar of meer vooruit, dat zit er bij de be quiet normaalgesproken niet in.
Heb de Seasonic dan maar besteld. Levensduur lijkt me toch wel erg fijn. Zeker aangezien deze pc aardig wat draaiuurtjes zal maken is de een iets zuinigere voeding ook wel te verantwoorden. Hartelijk dank voor 't advies!

Vandaag overigens met 100 procent zekerheid vast kunnen stellen dat die voeding de BSOD's veroorzaakte. Het ding is dus nooit goed geweest. Ben eigenlijk wel benieuwd wat er nu mis is met die voeding. Maar daar zal ik wel nooit achter komen. 't zal toch wel gewoon een enkel brak componentje zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan zijn dat de spanning niet stabiel is van de voeding, één van de spanningen kan bijvoorbeeld te laag of te hoog zijn. Kan zijn dat de ripple/noise te hoog is, dat die ver buiten de ATX specs valt. Of dat die niet goed om gaat met transient responce (het snel wisselen van belasting op de voeding). Zijn een paar voorbeelden maar je ziet het heel weinig, komt bijna nooit voor. Zelf genoeg defecte voedingen gezien, maar nooit zoiets wat jij beschrijft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
Nou ik denk dat ik het weet, op de doos van de voeding niks kunnen vinden of nu gold of bronze is maar mijn vermoeden is dat het gewoon de bronze is. Vooral omdat op de doos 2009 staat en als ik het goed heb de gold versie pas vanaf 2011 op de markt is.
Misschien dat het op de voeding zelf staat maar ben helaas nog niet in de buurt van mijn pc kunnen komen dit weekend.

Schrok een beetje van de 40 dba die de bronze zou maken. Al zag ik wel dat dit alleen bij vol verbruik is. Gezien mijn systeem gemiddeld nog niet eens de 400 zal halen zit althans volgens de spec het geluid bij dit verbruik rond de 30. Dan kan ik me er wel inkomen dat ik het stil genoeg vind.

Ik ga dus wel voor een nieuwe voeding, maar welke, eentje die max rond de 30 dba zit, wat voor mijn gevoel stil is.
Maar als je dan eens gaat kijken naar de degespecte waarden en gemeten waarden dan is het allemaal wel heel erg verschillend en vind ik het lastig om er een goed beeld van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edu78
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:36
Denk eigenlijk dat het wel kan, maar hoor graag nog de deskundigen ;)

Kan een BeQuiet E7 580W het volgende systeem aan?

Asrock Z68 Pro3
Intel Core i5 3570 @ stock
2 x 4 GB DDR3
MSI GTX 770 Lightning
1 x SSD
1 x HDD
1 x DVD/RW

Voeding kan gecombineerd 38A op de 12V-lijn leveren. Zie http://www.bequiet.com/en/powersupply/40.

MSI raadt officieel een 600W voeding met 42A aan.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edu78
-The_Mask- schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:40:
Alleen die voeding is geleverd met verschillende condensators. En er zat nogal verschil in kwaliteit bij die condensators. Dus hoe oud is de voeding?
Hij is nu vijf jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edu78
Heb de kast regelmatig schoongemaakt, maar stofvrij zal ie niet geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 01:41
Hoe kun je zeker weten of je PSU problemen geeft? Ik dacht dat mijn moederbord (wederom) overleden was, maar nu sluit ik een ander moederbord aan en dit geeft dezelfde symptomen, een kort piepje van het moederbord en dan valt de stroom er af. De groene leds op het moederbord blijven branden.
(het kan natuurlijk ook dat dit moederbord dood is, het is namelijk al zo oud...)

Oh ik zie een berichtje hierboven, dan schroef ik ook maar even mijn voeding er uit.
Het betreft een xfx 650 van net 2 jaar oud als ik het mij goed herriner.

[ Voor 17% gewijzigd door alaintje op 08-12-2014 22:23 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 01:41
-The_Mask- schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:24:
[...]

Heeft geen zin, zitten alleen maar kwaliteits elco's in en moet je ook zeker niet doen, want dan ben je je garantie kwijt.
Klopt, dacht ik nog aan ja. Maar het kan toch ook zijn dat er iets ontploft is, al lijkt die kans mij klein. Ik ko nzo van buitenaf niks zien, dus hij zit alweer terug. Van de week krijg ik een nieuw vervangend moederbord binnen, hopelijk weet ik dan meer :( .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edu78
-The_Mask- schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:20:
Misschien is het dan wel eens handig de voeding te openen, om te kijken of alle condensators nog goed zijn. En om te zien welk merk condensator wordt gebruikt. Eventueel maak je allemaal foto's van de binnenkant.
Zie in ieder geval een condensator van Teapo. Verder wat grotere onderdelen van HI-POT, maar ik kan er niet zoveel van maken. Waar moet ik op letten om te weten hoe mijn PSU eraan toe is, en of hij voorlopig nog een GTX 770 van stroom kan voorzien?

Zat wel wat stof in, maar het viel me nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edu78
Kun je anders wat foto's maken van alle kanten en alle condensators?
Hieronder wat foto's.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KpPav08.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SKuOMSb.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0edSU3W.jpg?1

[ Voor 4% gewijzigd door Edu78 op 09-12-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OST en Teapo zijn de twee merken, beide redelijk. Zolang je de de voeding redelijk stofvrij kunt houden, dus één keer in de zoveel tijd even uitblazen dan moet 7 à 8 jaar voor deze voeding niet echt een probleem zijn. Na die tijd is het handig om de condensators bijvoorbeeld om de maand eens te controleren. Met name die onder de kabels die je ziet op de laatste foto en de de condensators in het midden die je ziet op de middelste foto. Als de condensators ook maar een heel klein beetje bol gaan staan kun je de voeding beter zo snel mogelijk vervangen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edu78
Dan kan ik er in combinatie met een GTX 770 oorlopig dus wel even mee door.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:55
Ook maar weer eens keer advies vragen in dit heerlijke topic ;)

Uit nieuwsgierigheid en als hobby ben ik bezig een quasi-retro systeempje te maken. Hopelijk kan ik hier straks nog wel wat van mijn oude spelletjes op spelen waar W7 64-bit op het moment roet in het eten gooit. En ook benieuwd naar de prestaties van ouwe zooi in de huidige tijd.

Nu heb ik een pc'tje staan waar ik zo nu en dan wat flauwe games op speel (FM, CS, HL2 etcetera). Niks bijzonders, weinig recent. Nu wil ik wellicht in de toekomst misschien wat modernere games gaan proberen (moderner, niet modern) dus heb ik het in mijn hoofd zitten om dit PC'tje te upgraden met een 750 Ti bijvoorbeeld. Overigens heb ik dan ook een andere behuizing nodig, bijvoorbeeld de Coolermaster Elite 110.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 2100 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ECS H67H2-I€ 0,-€ 0,-
1Sapphire HD 4670 512MB GDDR3€ 0,-€ 0,-
1WD AV-GP WD5000AVVS, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Lian Li PC-Q03B€ 62,50€ 62,50
1GeIL Value PLUS Dual Channel 8GB (GVP38GB1333C7DC)€ 0,-€ 0,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 93,45

Nu ben ik dus bezig met onderstaand gamemonster :+ :

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock 939A785GMH128M€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Core 1000 USB 2.0€ 28,99€ 28,99
1Arctic Cooling Alpine 64 Pro€ 8,08€ 8,08
4Corsair VS512MB400€ 16,-€ 64,-
1WD SiliconEdge Blue 64GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 101,07

De processor kon ik niet vinden, dit wordt een Sempron 3000+ maar in de toekomst een dual-core Opteron of X2 processor (waarvan de kans vrij groot is dat dat een 110W TDP variant wordt wegens gebrek aan 89W varianten, X2 3800+ uitgezonderd).

Nu was het plan om daarbij die 4670 te plaatsen (meer zal wel overkill worden, maar een leuke suggestie is altijd welkom) en de voeding uit mijn huidige gebakje mee te nemen. Mijn vraag is echter, wat zou een leuke voeding zijn om het gebakje te upgraden in de toekomst (genoemde videokaartupgrade, wellicht een tweedehands i5 en SSD erbij), maar die ik voorlopig in mijn "retro" gamemonster kan friemelen? Ik weet bijvoorbeeld ook niet zo goed wat qua GPU de bottleneck van een i3 2100 of i5 2400 is ongeveer?

Mijn eigen gedachten gingen uit naar onderstaande voedingen bijvoorbeeld, tweedehands vind ik ook prima overigens. Liefst zo goedkoop en stil mogelijk natuurlijk, goedkoop voor mezelf, en stil voor het vrouwtje ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power L8 430W CM€ 45,95€ 45,95
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 39,-€ 39,-
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 50,-€ 50,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 165,90

Alvast bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:58
Voor een systeem met een pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed en een pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC Vapor-X wil ik de volgende voeding gebruiken:
pricewatch: Seasonic S12G 450W
Als ik de reacties in dit topic lees levert deze voeding voldoende vermogen voor gaming, maar is dit ook voldoende voor 3D rendering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dagion schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:21:
Mijn eigen gedachten gingen uit naar onderstaande voedingen bijvoorbeeld, tweedehands vind ik ook prima overigens. Liefst zo goedkoop en stil mogelijk natuurlijk, goedkoop voor mezelf, en stil voor het vrouwtje ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power L8 430W CM€ 45,95€ 45,95
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 39,-€ 39,-
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 50,-€ 50,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 165,90

Alvast bedankt voor de suggesties!
De be quiet! en Seasonic zijn beide (vrij) stille voedingen. De Seasonic is de betere maar de be quiet is modulair en heeft twee PEG connectors dus kan ook een (oude) high-end videokaart aan, de Seasonic is meer bedoeld voor mainstream videokaarten.

AMD Nieuwsdiscussie

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding voor onderstaande setup omdat de oude aan vervanging toe is.. Het belangrijkste is dat ik wat ruimte heb omdat ik mn cpu nog wil klokken en er ook een turbo op zit.

Mijn pc staat vaak de hele dag aan en moet dus gebouwd zijn om regelmatig aan te staan en die vele jaren te blijven doen :). Betrouwbaarheid staat bovenaan de lijst.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 89,95€ 89,95
1Asus M5A78L-M/USB3€ 51,95€ 51,95
1Asus R9280X-DC2T-3GD5€ 263,50€ 263,50
1Maxtor DiamondMax 22 STM31000334AS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Zalman Z1€ 28,05€ 28,05
1Zalman CNPS9700 LED€ 23,-€ 23,-
1G.Skill F3-12800CL9D-8GBXM€ 75,29€ 75,29
1Zalman ZM460B-APS€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 531,74

Nu staat er op internet ergens bij een winkel een soortgelijke pc te koop waar je dan een voeding upgrade kan zetten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Cooling Fusion 550RF-EU€ 35,11€ 35,11
1Cooler Master B700€ 60,-€ 60,-
1XFX ProSeries 850W€ 106,67€ 106,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 201,78

Nu lijkt me 850w behoorlijk overkill. Modulair lijkt me zeer fijn, maar wil ook weer niet te veel geld uit geven. Verder heb ik geen verstand van merken onder de voedingen.

Nogmaals, hij moet rustig een paar weken aan een stuk aan kunnen staan en dat prima vinden en ben zeker bereid extra te betalen voor betrouwbaarheid en duurzaamheid.

Nu viel mijn oog op Seasonic G-Serie 550W PCGH maar ik weet niet of 550w genoeg is. Een andere is Cooler Master V650 Semi-Modular.

Ik sta open voor suggesties aangezien ik er echt geen verstand van heb. :)

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-04 13:52
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding. Heb nu de Seasonic S12II-Bronze 520W maar deze maakt een zeer irriterend tikkend geluid. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe voeding en het liefst geen Seasonic aangezien ik geen zin meer heb in opnieuw een tikkende voeding.

Dit zijn mijn PC specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 164,-€ 164,-
1ASRock B85M Pro4€ 57,60€ 57,60
1MSI Radeon R9 270 2GB GAMING€ 157,90€ 157,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 91,50€ 91,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,95€ 65,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 90,50€ 90,50

Welke voeding zouden jullie mij aanraden? Het maximale bedrag wat ik ongeveer uit wil geven ligt rond de 50 euro.

Bedankt.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een voeding zou nooit te nimmer moeten tikken, klinkt alsof er een defect aanwezig is. Het getik wordt inderdaad 100% door de voeding veroorzaakt? Als je een bon hebt dan zou je hem kosteloos ter RMA moeten kunnen sturen gezien de 5 jaar garantie.

Alternatieven (met gelijkwaardig wattage):

pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM
pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze

Overigens maakt Seasonic fantastische voedingen, al dan niet de beste op de markt. Ik denk dat je daarom gewoon pech hebt en zou Seasonic niet uitsluiten als voedingsfabrikant.

Overigens zou met een R9 270 en een i5 4440 een 430-450 voeding ook meer dan genoeg power leveren, maar die keuze laat ik aan jou :)

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 11:34
Iemand die voor mij een lichte schatting kan doen wat ik nodig heb ?
mijnn huidige voeding hoor ik de gpu ''sissen'' als deze gestressed word..

Bij aanschaf/test onder full load gebeurde dit niet.. (gpu getest bij de verkoper)

Het lijkt er dus op dat er een probleem in de voeding zit die net niet genoeg power leverd of dat het teveel is voor de voeding.

Nu wilt het ook dat er een 2e gpu bijkomt welke ook flink aan het stroom gaat lopen trekken tijdens renders dus of dit gaat helemaal raar lopen of ze gaan beide sissen.

specs van de huidige setup

Voeding : Antec Truepower 750 watt
Moederbord : Sabertooth x79
Processor : Intel Core i7 3930K (geen overclock)
Hard Disk(s) : 1x 256GB 2x 120GB SSD 4x 2TB HDD 1x 3TB HDD
Videokaart : 1x Nvidia GTX Titan 6GB

Er komt dus een 2e Nvidia GTX Titan 6GB bij welke samen al goed gaan zijn voor 500watt volgens de tdp..

Nu heeft dit systeem in het verleden een crossfire opstelling gedraait van 3x 280x zonder problemen (zelfde specs verder) maar ik begin nu toch wel een beetje te twijfelen of mijn voeding nu niet echt op zn max getrokken word..

http://specs.tweak.to/18286

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Mantus schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:28:
Nogmaals, hij moet rustig een paar weken aan een stuk aan kunnen staan en dat prima vinden en ben zeker bereid extra te betalen voor betrouwbaarheid en duurzaamheid.

Nu viel mijn oog op Seasonic G-Serie 550W PCGH maar ik weet niet of 550w genoeg is. Een andere is Cooler Master V650 Semi-Modular.

Ik sta open voor suggesties aangezien ik er echt geen verstand van heb. :)
Die twee zijn idd heel wat betere keuzes dan die andere drie.

pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular is er trouwens ook en lijkt mij de beste optie.

AMD Nieuwsdiscussie

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 11:34
-The_Mask- schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:40:
Het verbruik van een R9 280X en GTX Titan scheelt niet zoveel, zitten vlak bij elkaar. Twee Titans is dus ook geen probleem.

Het geluid van de videokaart wat je hoort zal coil whine zijn.
hmm oke enig idee waarom ik de coil whine wel bij mijn rig hoor en niet bij een andere ?

ik zal vanavond eens kijken wat een benchmark doet maar gezien de 3way crossfire werkte had ik al de lichte hoop dat de sli setup met de titans geen problemen zou geven..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Pagina: 1 ... 51 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.