Of reviewers vertrouwen
Dus dat weet je ook niet.Help!!!! schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:53:
* Sommige voedingen/mobo's adverteren met "All Japanese Caps".
Dat weet je ook niet want zie review van die AX760 met Chinese caps.* 7 jaar garantie zoals bij Corsair zegt ook wel wat
Ook dit weet je niet want zie FZ verhaal.* Reviewsites
Ik vertrouw liever iemand die er verstand van heeft want zo te zien hebben ook reviewsites het vaak bij het verkeerde eind.
Maar de essentie van mijn vraag was, hoe ik een voeding van 80 euro moet verantwoorden in een "huis-tuin-keuken PC voor kennis" van 250 euro. Ik snap dat die Seasonic Gold de beste is, maar is dat nodig in zo'n PC?
En een ander verhaal is, we hebben het steeds over mensen die 850W voedingen in hun lijstje doen, terwijl ze genoeg hebben aan een 450W, maar mijn "PC voor kennis" verbruikt nog geen 100W dus wat moet ik met die Corsair 430W? Als je al genoeg hebt aan een 450W voeding voor een game PC, heb je ook genoeg aan een 150W voeding voor een budget PC maar die worden niet geadviseerd.
Oftewel, een 850W voeding in een PC die 300W verbruikt is overkill, maar 360W of 430W in een PC die nog geen 100W verbruikt is geen overkill? Waar liggen de verhoudingen? Of komt het gewoon omdat er niet kleiner is dan 300W dus adviseren we die maar. Beetje krom of denk ik nou raar?
Onder de 300W is er gewoon geen normale ATX voeding beschikbaar in de pricewatch..
Als je dan kijkt naar voedingen met een goede naam, dan kom je automatisch uit bij voedingen van 360W of 430W.
Er zijn wel speciale voedingen met minder vermogen, bv deze levert 150W:
pricewatch: Streacom Streacom Nano150 PSU
Helaas is deze duurder dan een degelijke normale ATX voeding die wij aanraden.
Wat jij krom vindt, vind ik eigenlijk normaal. Het is toch onmogelijk om iets aan te raden dat niet te koop is?
Ik ben trouwens wel benieuwd waar exact wij aanraden om een voeding van 80 euro te kopen. Als ik het nog goed herinner werd er enkel een Corsair van 40 en een Seasonic G-serie van 58 euro aangeraden.
Als je wil kan je al de adviezen in de wind slaan en er deze voeding in zitten:
pricewatch: Conceptronic Desktop Power Supply 300W
18 euro, deal van de eeuw denk ik dan en perfect voor een pc op een budget van 250 euro.
En waarschijnlijk zal dit wel werken, de vraag is alleen hoe lang.
Het blijft advies dat we hier geven, en adviezen zijn vrijblijvend.
Ik neem aan dat niet alle Chinese elco's slecht zijn, niet alle reviews 100% betrouwbaar.
Maar daarintegen doe jij nu alsof geen enkele review te betrouwen is, geen enkele fabrikant de waarheid spreekt en alle tweakers samen spannen om mensen 400W-500W voeding van 50 a 80 euro aan te smeren. Dat lijkt me absoluut niet waar.
Hun conclusie is ook dat dit voeding een van de beste is die ze al getest hebben.
Als je dan kijkt naar voedingen met een goede naam, dan kom je automatisch uit bij voedingen van 360W of 430W.
Er zijn wel speciale voedingen met minder vermogen, bv deze levert 150W:
pricewatch: Streacom Streacom Nano150 PSU
Helaas is deze duurder dan een degelijke normale ATX voeding die wij aanraden.
Wat jij krom vindt, vind ik eigenlijk normaal. Het is toch onmogelijk om iets aan te raden dat niet te koop is?

Ik ben trouwens wel benieuwd waar exact wij aanraden om een voeding van 80 euro te kopen. Als ik het nog goed herinner werd er enkel een Corsair van 40 en een Seasonic G-serie van 58 euro aangeraden.
Als je wil kan je al de adviezen in de wind slaan en er deze voeding in zitten:
pricewatch: Conceptronic Desktop Power Supply 300W
18 euro, deal van de eeuw denk ik dan en perfect voor een pc op een budget van 250 euro.
En waarschijnlijk zal dit wel werken, de vraag is alleen hoe lang.
Het blijft advies dat we hier geven, en adviezen zijn vrijblijvend.
Ik neem aan dat niet alle Chinese elco's slecht zijn, niet alle reviews 100% betrouwbaar.
Maar daarintegen doe jij nu alsof geen enkele review te betrouwen is, geen enkele fabrikant de waarheid spreekt en alle tweakers samen spannen om mensen 400W-500W voeding van 50 a 80 euro aan te smeren. Dat lijkt me absoluut niet waar.
Ik weet niet welke review jij gezien hebt, maar volgens deze review zijn het toch Japanse caps.chim0 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:14:
[...]
Dat weet je ook niet want zie review van die AX760 met Chinese caps.
Hun conclusie is ook dat dit voeding een van de beste is die ze al getest hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Malantur op 17-01-2013 15:44 ]
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Man, man wat kan jij doorzeveren zeg.
Wat wil je nou eigenlijk? Nergens krijg je 100% garantie / zekerheid.
Zelfs al had Techpowerup een exemplaar met all japanese caps, dan weet je helaas nog niet zeker of de voeding in de winkel ook die caps heeft. Fabrikanten veranderen tussen productieruns door om allerlei redenen soms onderdelen. Dat vinden we meestal niet leuk maar je kunt er weinig aan doen.
Het was wel beter geweest als Techpowerup meer achtergrond had gegeven tav hun mening over de Chinese caps.
Volgensmij wordt er verder nergens gezegd dat je een voeding van 60 moet kopen. Er is ook niet gezegd dat E60 in verhouding staat tot een PC van E250.
Er zijn je een paar keuzes gegeven en zeker in de posts daarna is er meer dan zat background gegeven waarmee de realiteit prima is beschreven en daarbinnen moet je een keuze maken.
Ik heb tot nu toe geen reden om aan m.n. the Masks kennis en adviezen te twijfelen. Misschien ben ik het niet altijd eens maar het blijft vrijblijvend en gratis. En als je het beter weet of kunt dan staat je niks je in de weg om je eigen adviezen hier te gaan geven.
Wat wil je nou eigenlijk? Nergens krijg je 100% garantie / zekerheid.
Zelfs al had Techpowerup een exemplaar met all japanese caps, dan weet je helaas nog niet zeker of de voeding in de winkel ook die caps heeft. Fabrikanten veranderen tussen productieruns door om allerlei redenen soms onderdelen. Dat vinden we meestal niet leuk maar je kunt er weinig aan doen.
Het was wel beter geweest als Techpowerup meer achtergrond had gegeven tav hun mening over de Chinese caps.
Volgensmij wordt er verder nergens gezegd dat je een voeding van 60 moet kopen. Er is ook niet gezegd dat E60 in verhouding staat tot een PC van E250.
Er zijn je een paar keuzes gegeven en zeker in de posts daarna is er meer dan zat background gegeven waarmee de realiteit prima is beschreven en daarbinnen moet je een keuze maken.
Ik heb tot nu toe geen reden om aan m.n. the Masks kennis en adviezen te twijfelen. Misschien ben ik het niet altijd eens maar het blijft vrijblijvend en gratis. En als je het beter weet of kunt dan staat je niks je in de weg om je eigen adviezen hier te gaan geven.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Goedendag allen!
Ik heb een vraag en naar aanleiding van mijn topic hier: ( Nieuwe game PC ) ben ik naar dit topic gestuurd om deze vraag te stellen.
Dit wordt mijn nieuwe PC met onderdelen die ik al had, aangevuld met een nieuwe mobo, CPU, videokaart en geheugen.
In mijn huidige PC heb ik al een voeding, namelijk de Cooler Master Real Power M520 watt . Deze voeding heeft dus 520 watt en ik vroeg me af of dat genoeg zal zijn voor mijn PC met componenten zoals hieronder aangegeven.
Het enige wat er nog in de toekomst bij gaat komen is een SSD schijf.
Ik doe niet aan overclocken.
Graag jullie inzicht of mijn 520 watt genoeg zal zijn voor deze PC.
Alvast bedankt!
Ik heb een vraag en naar aanleiding van mijn topic hier: ( Nieuwe game PC ) ben ik naar dit topic gestuurd om deze vraag te stellen.
Dit wordt mijn nieuwe PC met onderdelen die ik al had, aangevuld met een nieuwe mobo, CPU, videokaart en geheugen.
In mijn huidige PC heb ik al een voeding, namelijk de Cooler Master Real Power M520 watt . Deze voeding heeft dus 520 watt en ik vroeg me af of dat genoeg zal zijn voor mijn PC met componenten zoals hieronder aangegeven.
Het enige wat er nog in de toekomst bij gaat komen is een SSD schijf.
Ik doe niet aan overclocken.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3470 Boxed | € 168,20 | € 168,20 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 55,95 | € 55,95 |
1 | XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation | € 333,- | € 333,- |
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 64,25 | € 64,25 |
1 | Samsung Syncmaster 2494HS Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech Internet Pro Keyboard | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech MX518 | € 1.210.000 | € 1.210.000 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 42,60 | € 42,60 |
1 | Cooler Master Real Power M520 | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.210.664 |
Graag jullie inzicht of mijn 520 watt genoeg zal zijn voor deze PC.
Alvast bedankt!
- -The_Mask-
- Registratie: November 2007
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Super Flower Golden Green
- Corsair Professional
- XFX TS
- Super Flower Golden Green SF-400P14XE
- Corsair Professional Gold AX
- Corsair HX850W
- Thermaltake Smart M450W
- Super Flower Golden Green SF-550P14XE
- Corsair Builder CX500 V2
- Corsair Builder CX430 V2
- XFX ProSeries 850W XXX Edition
- XFX Pro 450W
- XFX ProSeries 750W XXX Edition
- Super Flower Golden Green SF-450P14XE
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
:strip_icc():strip_exif()/u/240280/5.jpg?f=community)
Moet wel gaan, verbruik tijdens games is ongeveer 250W maximaal.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Beetje laat antwoord, maar nog bedankt, ik ga de voeding trouwens niet op mijn lijstje zetten, heb net m'n huidige computer ff vanbinnen bekeken en ben erachter gekomen dat daar nog een voeding van 450w inzit-The_Mask- schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:45:
[...]
Nee die voeding is te duur, prijs bij Nederlandse webshops begint bij zo'n 80 euro wat te veel is voor deze voeding.
pricewatch: XFX Pro 450W v2 lijkt mij een mooie voeding voor jouw systeem.
[...]
De pricewatch: Corsair CX500M is ook meer dan genoeg.
De pricewatch: Seasonic M12II 520W is een wat betere voeding en de pricewatch: Sharkoon WPM500 is vergelijkbaar met de Corsair maar iets goedkoper.
Toch nog bedankt =)
Verwijderd
Omdat mijn voeding waarschijnlijk kapot is, hoeveel watt de nieuwe voeding zou moeten zijn, ik verwacht dat 500W wel genoeg zou moeten zijn. Op dit moment zit er een 450W in. Maar wil wel voorbereid zijn op de toekomst.
2500K, in de toekomst wel mogelijk overgeklokt op dit moment niet.
2*4 GB geheugen
P8Z68-V
2 HDD 1 SSD 1 DVD
2 * 80mm fan en 1 * 120MM cpu cooling fan
8800GT, in de toekomst waarschijnlijk een GTX 660 ti of iets in die buurt, single
2*4 GB geheugen
P8Z68-V
2 HDD 1 SSD 1 DVD
8800GT, in de toekomst waarschijnlijk een GTX 660 ti of iets in die buurt, single
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Een voeding van 450W zegt niks. Voor hetzelfde kan die voeding maar 200W of minder stabiel leveren daar zijn er namelijk nogal wat van. En je zou niet de eerste zijn (en vast ook niet de laatste) waarbij een gare voeding de hele PC sloopt....jaguarbest schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:33:
[...]
Beetje laat antwoord, maar nog bedankt, ik ga de voeding trouwens niet op mijn lijstje zetten, heb net m'n huidige computer ff vanbinnen bekeken en ben erachter gekomen dat daar nog een voeding van 450w inzitkan ik die ook ervan schrappen
.
Toch nog bedankt =)
Een voeding welke 400W op de 12V kan leveren zal voldoen voor elke moderne single GPU videokaart op dit moment ook als je de CPU gaat overklokken. Een videokaart zoals de GTX 680 is dan al geen probleem, een GTX 660 Ti al helemaal niet.Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:39:
Omdat mijn voeding waarschijnlijk kapot is, hoeveel watt de nieuwe voeding zou moeten zijn, ik verwacht dat 500W wel genoeg zou moeten zijn. Op dit moment zit er een 450W in. Maar wil wel voorbereid zijn op de toekomst.
2*4 GB geheugen
P8Z68-V
2 HDD 1 SSD 1 DVD
Wat zijn je eisen aan de voeding?
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Dat hij zowel de 8800GT (die dus een hoger verbruik heeft dan de GTX 660 ofzo) als een eventueel nieuwe videokaart van stroom kan voorzien.-The_Mask- schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:42:
[...]
Een voeding welke 400W op de 12V kan leveren zal voldoen voor elke moderne single GPU videokaart op dit moment ook als je de CPU gaat overklokken. Een videokaart zoals de GTX 680 is dan al geen probleem, een GTX 660 Ti al helemaal niet.
Dat hij stil is.
Voor de GTX660 ti heb je 2 * 6pins pcie connectors nodig, dus dat is ook wel handig lijkt me.
P8 of P4+4 voor de CPU.
Verder gewoon een goed merk.
En dat je in de toekomst evt een BR driver erbij kan hangen ofzoiets.
Maar 400W op 12V kom je over het algemeen uit rond de 450W voeding van goed merk toch?
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Verschil qua verbruik tussen een GTX 660 en 8800GT is niet zo grootVerwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:01:
[...]
Dat hij zowel de 8800GT (die dus een hoger verbruik heeft dan de GTX 660 ofzo) als een eventueel nieuwe videokaart van stroom kan voorzien.
Ja al kunnen sommige 400W voedingen het ook en is soms een 500W ook noodzakelijk. Voeding welke twee PCI-e stekkers heeft is ook wel handig, lijkt mij.Maar 400W op 12V kom je over het algemeen uit rond de 450W voeding van goed merk toch?
pricewatch: Corsair Builder CX500 Bronze is een aardige voeding voor zijn prijs, niet bijzonder stil, maar meestal wel stiller dan de rest van de PC.
pricewatch: Seasonic S12II 520W is van wat betere kwaliteit en waarschijnlijk ook wat stiller.
pricewatch: Seasonic M12II 520W is de modulaire variant van de vorige.
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE is een erg goede en stille voeding.
pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt is vergelijkbaar met de vorige qua kwaliteit en prestaties en is daarnaast ook nog modulair. Helaas de laatste weken wel wat slecht leverbaar en mede daardoor ook duurder geworden. pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt is kost nog ongeveer evenveel, maar is wel beter leverbaar.
AMD Nieuwsdiscussie
-The_Mask- schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:40:
Moet wel gaan, verbruik tijdens games is ongeveer 250W maximaal.
hallo iedereen,
Ik ben momenteel een high end game pc aan het samenstellen op dit forum die ik ga waterkoelen en nu vraag ik mij (net als ieder ander persoon hier) af hoeveel watt ik moet hebben. persoonlijk lijkt 850 me genoeg het enige wat me een beetje verontrust is dat alle andere CF/SLI watergekoelde builds richting de 1000 watt zitten?
Setup:
Ik ben momenteel een high end game pc aan het samenstellen op dit forum die ik ga waterkoelen en nu vraag ik mij (net als ieder ander persoon hier) af hoeveel watt ik moet hebben. persoonlijk lijkt 850 me genoeg het enige wat me een beetje verontrust is dat alle andere CF/SLI watergekoelde builds richting de 1000 watt zitten?
Setup:
1 | Intel Core i7 3930K Boxed | € 507,50 | € 507,50 |
1 | Asus Rampage IV Formula | € 289,95 | € 289,95 |
2 | XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation | € 326,49 | € 652,98 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 81,85 | € 81,85 |
1 | Corsair Obsidian 800D | € 242,- | € 242,- |
1 | Corsair Dominator Platinum CMD16GX3M2A1866C10 | € 151,50 | € 151,50 |
1 | Corsair Professional Gold AX850 | € 139,- | € 139,- |
1 | Samsung 840 series Pro 256GB | € 209,99 | € 209,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.274,77 |
Ok dat verandert de situatie weer-The_Mask- schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:42:
[...]
Een voeding van 450W zegt niks. Voor hetzelfde kan die voeding maar 200W of minder stabiel leveren daar zijn er namelijk nogal wat van. En je zou niet de eerste zijn (en vast ook niet de laatste) waarbij een gare voeding de hele PC sloopt....
[...]
Een voeding welke 400W op de 12V kan leveren zal voldoen voor elke moderne single GPU videokaart op dit moment ook als je de CPU gaat overklokken. Een videokaart zoals de GTX 680 is dan al geen probleem, een GTX 660 Ti al helemaal niet.

- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Merk en type plaatsen is genoeg, zoiets staat er namelijk niet op.jaguarbest schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:37:
[...]
Ok dat verandert de situatie weerik zal thuis eens kijken hoeveel W mijn huidige voeding stabiel geeft en dan weer in dit topic kijken...
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Een HD7970 neemt maximaal 250W tijdens Furmark, tijdens games of programma's zoals 3DMark blijft die zo rond de 200W maximaal steken. CPU en de rest van de PC blijft wel onder de 150W. Zonder overklok zou een goede 650W voeding welke al zijn vermogen op de 12V kan leveren dus prima voldoen. Tijdens games blijft zo PC onder de 500W.joost18 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:46:
hallo iedereen,
Een 850W voeding heb je dus pas nodig als je heel extreem gaat overklokken en dan programma's zoals Furmark en Linpack tegelijk gaat draaien om stabiliteit te testen.
Bij 500W draait de fan van de Corsair AX850 rond de 900RPM waardoor die stiller is dan bijvoorbeeld de videokaarten bij zo'n load.
Met de huidige prijs van zo'n 140 euro is het een prima koop, maar de voeding is wel EOL en lijkt amper leverbaar voor die prijs. Dus wil je hem hebben zul je hem vandaag bijna moeten kopen. Volgende week is die waarschijnlijk niet meer leverbaar voor die prijs en is die dus niet meer interessant.
AMD Nieuwsdiscussie
Heel erg bedankt voor het advies 
Het geval is dat ik wel ga overclocken maar niet heel extreem dus dan moet het genoeg zijn.
Waterkoeling heeft niet zo veel watt nodig toch?
Zou deze koeling er echt zo snel uit zijn? want ik ben momenteel nog hard bezig met een goeie setup maken, daarna moet ik nog alle onderdelen gaan vinden/bestellen enz. enz. en ik ben ook nog even in het buitenland dus het systeem zal niet binnen een maand besteld zijn. anders een HX850 of een AX860i?
Het geval is dat ik wel ga overclocken maar niet heel extreem dus dan moet het genoeg zijn.
Waterkoeling heeft niet zo veel watt nodig toch?
Zou deze koeling er echt zo snel uit zijn? want ik ben momenteel nog hard bezig met een goeie setup maken, daarna moet ik nog alle onderdelen gaan vinden/bestellen enz. enz. en ik ben ook nog even in het buitenland dus het systeem zal niet binnen een maand besteld zijn. anders een HX850 of een AX860i?
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Dan is een 750W voeding welke al zijn vermogen op de 12V kan leveren ook prima.joost18 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:06:
Heel erg bedankt voor het advies
Nee dat valt mee.Waterkoeling heeft niet zo veel watt nodig toch?
De goedkoopste winkels zeggen allemaal één beschikbaar bij leverancier dus die zullen wel dezelfde leverancier hebben. Dus tenzei een andere leverancier die de voeding ook kan leveren ook een prijsverlaging doet is die niet meer interessant.Zou deze koeling er echt zo snel uit zijn? want ik ben momenteel nog hard bezig met een goeie setup maken, daarna moet ik nog alle onderdelen gaan vinden/bestellen enz. enz. en ik ben ook nog even in het buitenland dus het systeem zal niet binnen een maand besteld zijn. anders een HX850 of een AX860i?
De opvolger AX860 is namelijk weer een aardige verbetering.
AX860i heeft alleen als voordeel dat er software bij wordt geleverd.
Maar de pricewatch: Corsair Professional Gold AX750 is ook prima voor jouw.
pricewatch: Corsair AX760 is ook erg goed geprijsd.
AMD Nieuwsdiscussie
harstikke bedankt!
Ik ben van plan deze voeding een tijdje te houden dus ik wil graag mijn opties openhouden ivm toekomstige configuraties, dus nu in mijn wenslijst een ax860 staan!
Thx,
Joost.
Ik ben van plan deze voeding een tijdje te houden dus ik wil graag mijn opties openhouden ivm toekomstige configuraties, dus nu in mijn wenslijst een ax860 staan!
Thx,
Joost.
Model No: FSP450-60EMDN-The_Mask- schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:39:
[...]
Merk en type plaatsen is genoeg, zoiets staat er namelijk niet op.
FSP GROUP INC Fortron/source
kan je hier wat mee?
ik kan deze voeding krijgen voor 40 euro : pricewatch: Antec Earthwatts Platinum 550W
zal ik dat doen voor deze build? :"
zal ik dat doen voor deze build? :"
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 201,50 | € 201,50 |
1 | MSI Z77A-G45 | € 98,49 | € 98,49 |
1 | MSI N660Ti PE 2GD5/OC | € 274,50 | € 274,50 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Antec One | € 51,99 | € 51,99 |
1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 38,- | € 38,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 42,86 | € 42,86 |
1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 42,95 | € 42,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 810,19 |
Ik ga de volgende setup tegen het einde van de maand in gebruik nemen.
Nu heb ik een CoolerMaster 450W voeding, maar deze gaat met mijn oude pc mee omdat er een voeding kapot is.
De grafische kaart zal zeker een keer vervangen gaan worden, maar op dit moment heb ik geen idee welke voeding interessant zou zijn.
Er komen niet meer dan 1 SSD en 1 HDD in de pc te zitten en ik acht de kans klein dat ik naar Xfire of Sli over ga, maar wellicht toch naar een systeem met een nVidia kaart voor Physics.
Graag zou ik een modulaire voeding willen. Vroeger wist ik de keuze wel, maar op dit moment zijn er veel keuzes.
Budget, tja niet al te duur. De pc staat wel iedere dag aan, maar ook weer niet de gehele dag.
Een avondje gamen of bewerken/renderen zal wel gaan gebeuren.
1 | Intel Core i7 3770K Boxed | € 291,95 | € 291,95 |
1 | Asus P8Z77-V Pro | € 176,60 | € 176,60 |
1 | Asus Sabertooth Z77 | € 194,90 | € 194,90 |
1 | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 0,- | € 0,- |
1 | Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ (RoHS)) | € 123,42 | € 123,42 |
1 | Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9 | € 83,95 | € 83,95 |
1 | LG 16x48x GDR8163B | € 0,- | € 0,- |
1 | NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart) | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Force F120 (34nm) 120GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 870,82 |
Nu heb ik een CoolerMaster 450W voeding, maar deze gaat met mijn oude pc mee omdat er een voeding kapot is.
De grafische kaart zal zeker een keer vervangen gaan worden, maar op dit moment heb ik geen idee welke voeding interessant zou zijn.
Er komen niet meer dan 1 SSD en 1 HDD in de pc te zitten en ik acht de kans klein dat ik naar Xfire of Sli over ga, maar wellicht toch naar een systeem met een nVidia kaart voor Physics.
Graag zou ik een modulaire voeding willen. Vroeger wist ik de keuze wel, maar op dit moment zijn er veel keuzes.
Budget, tja niet al te duur. De pc staat wel iedere dag aan, maar ook weer niet de gehele dag.
Ik ben op zoek naar een stille modulaire voeding voor in een mini ITX pc welke ik wil gaan bouwen.
Het betreft het volgende systeem:
Wellicht handig om te vermelden dat er uiteindelijk ook waterkoeling in de pc zal komen, wellicht dat hier rekening mee moet worden gehouden qua wattage?
Zelf heb ik deze voeding gezien:
Doordat het een fanless voeding is lijkt het mij dat hij geen geluid zal produceren, maar hij is wel aardig aan de prijs. Misschien is er een slimmere keuze?
Het betreft het volgende systeem:
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 200,45 | € 200,45 |
1 | Asus P8Z77-I Deluxe | € 165,50 | € 165,50 |
1 | Sapphire HD 7950 3GB GDDR5 OC | € 0,- | € 0,- |
1 | BitFenix Prodigy Zwart | € 66,60 | € 66,60 |
1 | Corsair AF120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm | € 20,63 | € 20,63 |
1 | Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm | € 13,50 | € 13,50 |
1 | G.Skill RipjawsX D3 8GB 1600-999 RipjawsX GSK | € 41,50 | € 41,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 508,18 |
Wellicht handig om te vermelden dat er uiteindelijk ook waterkoeling in de pc zal komen, wellicht dat hier rekening mee moet worden gehouden qua wattage?
Zelf heb ik deze voeding gezien:
1 | Seasonic X-460 Fanless | € 128,90 | € 128,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 128,90 |
Doordat het een fanless voeding is lijkt het mij dat hij geen geluid zal produceren, maar hij is wel aardig aan de prijs. Misschien is er een slimmere keuze?
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Het is een voeding uit een Medion PC, niet echt geweldig, maar zou moeten voldoen. Al is een nieuwe voeding wel beter, vooral als die al wat jaartjes oud is, kwaliteit is namelijk niet geweldig.jaguarbest schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:01:
[...]
Model No: FSP450-60EMDN
FSP GROUP INC Fortron/source
kan je hier wat mee?
40 euro is een mooie prijs voor die voeding, dus als die nog in goede staat is is het een prima koop.grafixcrazy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:30:
ik kan deze voeding krijgen voor 40 euro : pricewatch: Antec Earthwatts Platinum 550W
Voeding nog goed? Oude Coolermaster staan bekend om hun slechte kwaliteit en stabiliteit.Arunia schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:54:
pricewatch: Corsair CX430MDe grafische kaart zal zeker een keer vervangen gaan worden, maar op dit moment heb ik geen idee welke voeding interessant zou zijn.
Is niet duur en modulair en zal met de huidige videokaart prima voldoen.
pricewatch: Seasonic M12II 520W
Is van betere kwaliteit en kan daarnaast ook nog een high-end videokaart aan aangezien deze twee PCI-e stroomstekkers heeft.
pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt ( of pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt omdat de 450W slecht leverbaar is) is van nog betere kwaliteit en is ook efficiënter, dus verdient zichzelf ook weer terug binnen een paar jaar, vooral met een avondje gamen of bewerken/renderen gaat het snel. Beide kunnen gewoon een high-end videokaart aan.
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
De pricewatch: Seasonic Platinum Series 460 Watt Fanless is sowieso slimmer, dit is namelijk de opvolger, welke nog efficiënter is.dnbo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:53:
Je hoort ze idd niet te horen, al zou je wel coil whine kunnen horen, maar dit is bij elke voeding mogelijk, maar de kans hierop is klein en je kunt hem altijd hiervoor RMA sturen.
[q]pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt (of pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt omdat de 450W slecht leverbaar is) zou ook nog kunnen en gaat zo goed als onhoorbaar zijn mits de casetemp laag gehouden kan worden.

http://www.xbitlabs.com/a...nic-g360-g550-gold_5.html
Verbruik van jouw machine blijft onder de 300W en bij 300W draait de fan zo traag dat je hem niet gaat horen. Dit is volgens mij gemeten op kamertemperatuur.

http://www.techpowerup.com/reviews/Seasonic/G550/6.html
Als de voeding een temperatuur van 40/45 graden als intake krijgt is die niet meer stil, maar dit is ook niet heel vreemd natuurlijk.
AMD Nieuwsdiscussie
Bedankt voor je input
Ik wist niet dat er een opvolger was van de Seasonic, altijd interessant.
Ik zal in eerste instantie luchtgekoeld werken, waarna ik uiteindelijk over ga op waterkoeling. Het is wel fijn als de pc vanaf het begin al een beetje stil is, dus ik denk dat ik dan toch maar voor de fanless Seasonic ga
Ik zal in eerste instantie luchtgekoeld werken, waarna ik uiteindelijk over ga op waterkoeling. Het is wel fijn als de pc vanaf het begin al een beetje stil is, dus ik denk dat ik dan toch maar voor de fanless Seasonic ga
Bedankt voor je hulp.-The_Mask- schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:20:
[...]
Het is een voeding uit een Medion PC, niet echt geweldig, maar zou moeten voldoen. Al is een nieuwe voeding wel beter, vooral als die al wat jaartjes oud is, kwaliteit is namelijk niet geweldig.
[...]
40 euro is een mooie prijs voor die voeding, dus als die nog in goede staat is is het een prima koop.
[...]
Voeding nog goed? Oude Coolermaster staan bekend om hun slechte kwaliteit en stabiliteit.
[...]
pricewatch: Corsair CX430M
Is niet duur en modulair en zal met de huidige videokaart prima voldoen.
pricewatch: Seasonic M12II 520W
Is van betere kwaliteit en kan daarnaast ook nog een high-end videokaart aan aangezien deze twee PCI-e stroomstekkers heeft.
pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt ( of pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt omdat de 450W slecht leverbaar is) is van nog betere kwaliteit en is ook efficiënter, dus verdient zichzelf ook weer terug binnen een paar jaar, vooral met een avondje gamen of bewerken/renderen gaat het snel. Beide kunnen gewoon een high-end videokaart aan.
De CM uit mijn pc gaat door naar de andere. Die is gewoon nog goed. De andere doet het niet meer. Geen idee welke het is, maar verwacht dat dat nog een goedkopere CM was.
Denk dat ik ga kijken naar 1 van de Seasonics.
Mask, weet jij iets van 1 en 2U voedingen? Enige beetje betaalbare met certificering die ik kan vinden is er een van Seasonic (SS-250- nogwat).
Heb jij daar ideeen over?
Heb jij daar ideeen over?
Even niets...
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
FlexATX of 1U, want in de pricewatch staat volgens mij alleen FlexATX en geen 1U.
Maar wat wil je weten en waarvoor ga je hem gebruiken?
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb die voeding nu ongeveer driekwart jaar, en hij doet het nog prima, dit garandeerd inderdaad helaas niet dat hij in de toekomst het ook doet, en de computer die ik aan het bouwen ben heeft ook meer nodig, dus ik zal wel een nieuwe erbij moeten aanschaffen.-The_Mask- schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:20:
[...]
Het is een voeding uit een Medion PC, niet echt geweldig, maar zou moeten voldoen. Al is een nieuwe voeding wel beter, vooral als die al wat jaartjes oud is, kwaliteit is namelijk niet geweldig.
Bedankt voor het advies!
Ik heb hier een 1U doosje staan met een AMD Opteron 6-core, en ik heb het gevoel dat die voeding niet een van de zuinigste is. Het is een standaard SuperMicro 1U voeding. Ik zal vanavond eens kijken welk type het exact is.-The_Mask- schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:38:
FlexATX of 1U, want in de pricewatch staat volgens mij alleen FlexATX en geen 1U.
Ik wilde eens kijken of het lonend is om de voeding te vervangen.
Volgens mij is het deze kast:
http://www.supermicro.nl/...sis/1U/510/SC510L-200.cfm
Type nummer kan een nummertje hoger of later zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door FireDrunk op 23-01-2013 09:39 ]
Even niets...
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe desktop aan te schaffen met de volgende componenten in een Fractal R4 behuizing:
- Asus P8Z77-V
- Intel Core i7 3770 Boxed
- Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition
- Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9
- LG GH24NS90 Zwart
- Samsung 840 series Pro 128GB
- Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB .... 2x
- Club3D Radeon HD 7950 royalKing
Voor dit systeem kom ik via de calculators uit op een aanbevolen vermogen van ± 450-470 (afhankelijk van de opties).
Door deze gegevens heb ik mijn oog laten vallen op twee PSU´s:
- Seasonic M12II 520W
- Cooler Master Silent Pro M2 520W
Stilte en stabiliteit zijn mijn belangrijkste eisen/wensen ........ wat is nu de beste keus??
(als jullie eventueel nog betere alternatieven hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag)
- Asus P8Z77-V
- LG GH24NS90 Zwart
Voor dit systeem kom ik via de calculators uit op een aanbevolen vermogen van ± 450-470 (afhankelijk van de opties).
- Seasonic M12II 520W
Stilte en stabiliteit zijn mijn belangrijkste eisen/wensen ........ wat is nu de beste keus??
(als jullie eventueel nog betere alternatieven hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag)
Beste medetweakers,
Op het moment denk ik aan het samenstellen van een nieuw systeem, mijn core 2 duo begint toch wel echt te langzaam te worden
Ik zit zelf aan de volgende samenstelling te denken:
CPU: i5-3470
MOBO: MSI Z77A-G43
Geheugen: 2x 4GB ddr3 1333MHz
HDD: heb ik nog, wordt 1 vaste HDD zou graag de optie hebben tot uitbreiding met een SSD
Grafische kaart: momenteel nog een 4670 maar dit zal waarschijnlijk een 7850 of iets vergelijkbaars worden.
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced
En een dvd drive.
Mijn grote struikelpunt is de voeding, modulair is een pré maar hoeft niet met deze kast, als ik maar ruimte over houd voor de SSD. Ben niet van plan met 2 grafische kaarten te gaan werken of meer dan 1 HDD i.c.m. 1 SSD te gebruiken. De CPU wil ik misschien wel gaan overklokken maar dat zal slechts lichtelijk zijn, denk aan 10 - 15%. Een 80 plus bronze certificering is wel een must, hoger hoeft niet.
Alvast bedankt voor de moeite
Op het moment denk ik aan het samenstellen van een nieuw systeem, mijn core 2 duo begint toch wel echt te langzaam te worden
Ik zit zelf aan de volgende samenstelling te denken:
CPU: i5-3470
MOBO: MSI Z77A-G43
Geheugen: 2x 4GB ddr3 1333MHz
HDD: heb ik nog, wordt 1 vaste HDD zou graag de optie hebben tot uitbreiding met een SSD
Grafische kaart: momenteel nog een 4670 maar dit zal waarschijnlijk een 7850 of iets vergelijkbaars worden.
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced
En een dvd drive.
Mijn grote struikelpunt is de voeding, modulair is een pré maar hoeft niet met deze kast, als ik maar ruimte over houd voor de SSD. Ben niet van plan met 2 grafische kaarten te gaan werken of meer dan 1 HDD i.c.m. 1 SSD te gebruiken. De CPU wil ik misschien wel gaan overklokken maar dat zal slechts lichtelijk zijn, denk aan 10 - 15%. Een 80 plus bronze certificering is wel een must, hoger hoeft niet.
Alvast bedankt voor de moeite
[ Voor 3% gewijzigd door bloodrain op 23-01-2013 17:02 ]
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
De Seasonic M12II 520W is tot ongeveer 200W onhoorbaar. 200W is ook wat de PC ongeveer maximaal uit de voeding trekt tijdens games. Piek verbruik is ongeveer 275W maar dit haal je niet met gaming alleen met speciale stress programma's van de videokaart en CPU.ZND-Photo schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:16:
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe desktop aan te schaffen met de volgende componenten in een Fractal R4 behuizing:
- Asus P8Z77-V
- LG GH24NS90 Zwart
- Seasonic M12II 520W
http://www.xbitlabs.com/a...asonic-psu-roundup_2.html
Van de Cooler Master is geen fatsoenlijk review verschenen, dus over de kwaliteit, geluid en prestaties is weinig te zeggen, maar ik zou niet zoveel verwachten wat betreft kwaliteit en prestaties.
Wat betreft een alternatief moet die ook modulair zijn zoals de andere twee? Wat is je budget?
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ik ben aan het denken om dit systeem samen te stellen en heb al heel wat opgezocht maar over het hele voeding gebeuren ben ik nog niet zeker. Is deze voeding goed voor het systeem? Volgens online psu-calculators kom ik op een lager wattage uit maar ik dacht voor de zekerheid toch maar iets hoger te nemen? Moesten jullie andere suggesties hebben hoor ik ze graag!
Mijn budget gaat tot 65 a 70 euro en ik denk dat modulair wel handig is in deze case. Anders moet ik alle kabels nog ergens zien weg te stoppen...
1 | Intel Core i5 3570 Boxed | € 182,60 | € 182,60 |
1 | Asus P8H77-I | € 85,95 | € 85,95 |
1 | MSI N660 TF 2GD5/OC | € 202,51 | € 202,51 |
1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB | € 60,45 | € 60,45 |
1 | Fractal Design Node 304 | € 92,59 | € 92,59 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue | € 42,90 | € 42,90 |
1 | Seasonic M12II 520W | € 62,90 | € 62,90 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 94,- | € 94,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 823,90 |
Mijn budget gaat tot 65 a 70 euro en ik denk dat modulair wel handig is in deze case. Anders moet ik alle kabels nog ergens zien weg te stoppen...
pricewatch: Corsair CX500MVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:22:
Ik ben aan het denken om dit systeem samen te stellen en heb al heel wat opgezocht maar over het hele voeding gebeuren ben ik nog niet zeker. Is deze voeding goed voor het systeem? Volgens online psu-calculators kom ik op een lager wattage uit maar ik dacht voor de zekerheid toch maar iets hoger te nemen? Moesten jullie andere suggesties hebben hoor ik ze graag!
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i5 3570 Boxed € 182,60 € 182,60 1 Asus P8H77-I € 85,95 € 85,95 1 MSI N660 TF 2GD5/OC € 202,51 € 202,51 1 Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB € 60,45 € 60,45 1 Fractal Design Node 304 € 92,59 € 92,59 1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue € 42,90 € 42,90 1 Seasonic M12II 520W € 62,90 € 62,90 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 94,- € 94,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 823,90
Qua budget wil ik tot 90 a 100 euro gaan voor de voeding.-The_Mask- schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:08:
[...]
De Seasonic M12II 520W is tot ongeveer 200W onhoorbaar. 200W is ook wat de PC ongeveer maximaal uit de voeding trekt tijdens games. Piek verbruik is ongeveer 275W maar dit haal je niet met gaming alleen met speciale stress programma's van de videokaart en CPU.
Van de Cooler Master is geen fatsoenlijk review verschenen, dus over de kwaliteit, geluid en prestaties is weinig te zeggen, maar ik zou niet zoveel verwachten wat betreft kwaliteit en prestaties.
Wat betreft een alternatief moet die ook modulair zijn zoals de andere twee? Wat is je budget?
Aanvullend kan ik nog melden dat ik niet van plan ben deze PC te gaan overclocken.
Hij zal overwegend gebruikt worden voor foto- en videobewerking.
Hiernaast zal ik er ook wel wat spellen op spelen (Far Cry, DeusEx, MaxPayne, e.a.).
Wellicht dat ik alleen de videokaart een extra duwtje geef via de standaard software tools.
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord, ik lees juist dat in de node 304 in combinatie met een lange graphics card je geen modulaire voeding kan combineren die 160mm lang is. Nu heb ik al heel de pricewatch pagina doorzocht maar vind geen modulaire voeding die korter is, ik twijfel of 150mm ook al niet te lang is aangezien er nog die connectors van de kabels bij komen.. Of kent iemand wel zo'n voeding?
Ik weet niet of de volgende link hier al bekent is, maar wellicht heeft iemand er iets aan.
Dit forum houd een lijst bij van PSU´s in diverse kwaliteitsgradaties.
http://www.eggxpert.com/forums/thread/323050.aspx
De pricewatch: Seasonic M12II 520W is 150mm lang, volgens de specificaties.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:54:
[...]
Bedankt voor je antwoord, ik lees juist dat in de node 304 in combinatie met een lange graphics card je geen modulaire voeding kan combineren die 160mm lang is. Nu heb ik al heel de pricewatch pagina doorzocht maar vind geen modulaire voeding die korter is, ik twijfel of 150mm ook al niet te lang is aangezien er nog die connectors van de kabels bij komen.. Of kent iemand wel zo'n voeding?
Verwijderd
Ik twijfel een beetje want bij hardware info staat er dat hij 16cm diep is..chim0 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:41:
[...]
De pricewatch: Seasonic M12II 520W is 150mm lang, volgens de specificaties.
http://www.seasonicusa.com/M12II-Bronze.htmVerwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:52:
[...]
Ik twijfel een beetje want bij hardware info staat er dat hij 16cm diep is..
Maar ik weet niet vanaf welke kant die Amerikanen meten.3. Dimension: W160 x L150 x H86 mm
Ander kastje trouwens geen optie? Zonde om mooie hardware te laten liggen omdat zo'n gaar kastje beperkt is met zijn afmetingen.
[ Voor 23% gewijzigd door chim0 op 24-01-2013 10:55 ]
Verwijderd
Ja, ik had die afmetingen ook gezien maar ik twijfelde ook of zij wel op dezelfde manier meten.. Een ander kastje is wel een mogelijkheid maar ik vond dit er toch wel goed uitzien en krijgt ook overal goede reviews..chim0 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:54:
[...]
http://www.seasonicusa.com/M12II-Bronze.htm
[...]
Maar ik weet niet vanaf welke kant die Amerikanen meten.
Ander kastje trouwens geen optie? Zonde om mooie hardware te laten liggen omdat zo'n gaar kastje beperkt is met zijn afmetingen.
Of misschien dat ik toch maar voor een XFX Pro 550W moet gaan, die is bij de tweakers hier precies heel populair. Dan moet ik alleen de overige kabels ergens kunnen plaatsen.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Waarom zou je hem een mindere voeding adviseren dan degene die hij zelf al had gekozen, terwijl ze evenveel kosten?
De Seasonic is meer dan genoeg voor zelfs een tweede GTX660, voor één heb je dus niet zo'n voeding nodig. Verbruik van de PC blijft op zo'n 200W steken.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:22:
Ik ben aan het denken om dit systeem samen te stellen en heb al heel wat opgezocht maar over het hele voeding gebeuren ben ik nog niet zeker. Is deze voeding goed voor het systeem? Volgens online psu-calculators kom ik op een lager wattage uit maar ik dacht voor de zekerheid toch maar iets hoger te nemen?
pricewatch: Sharkoon WPM400 lijkt mij niet heel erg groot.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ja, die Sharkoon zou inderdaad wel in de kast passen. Ook de modulaire aansluitingen zitten aan de juiste kan (weg van de graphics card laten we zeggen). Maar is Sharkoon een betrouwbaar merk?-The_Mask- schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:29:
[...]
Waarom zou je hem een mindere voeding adviseren dan degene die hij zelf al had gekozen, terwijl ze evenveel kosten?
[...]
De Seasonic is meer dan genoeg voor zelfs een tweede GTX660, voor één heb je dus niet zo'n voeding nodig. Verbruik van de PC blijft op zo'n 200W steken.
Ik zou niet graag binnen een paar maanden een nieuwe voeding moeten kopen, dan geef ik er liever nu iets meer geld aan
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
De Sharkoon is gemaakt door CWT van het DSAII platform, net zoals de Corsair Builder serie en Thermaltake Smart modulaire voedingen t/m 650W. Intern zijn deze voedingen allemaal zo goed als identiek.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:39:
[...]
Ja, die Sharkoon zou inderdaad wel in de kast passen. Ook de modulaire aansluitingen zitten aan de juiste kan (weg van de graphics card laten we zeggen). Maar is Sharkoon een betrouwbaar merk?
Ik zou niet graag binnen een paar maanden een nieuwe voeding moeten kopen, dan geef ik er liever nu iets meer geld aan
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ik kwam juist deze http://tweakers.net/price...ic-s12ii-bronze-430w.html deze nog tegen. Is deze kwalitatief nog beter? Hij staat bij de Tier 2 brands in de link die hierboven gepost werd.-The_Mask- schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:58:
[...]
De Sharkoon is gemaakt door CWT van het DSAII platform, net zoals de Corsair Builder serie en Thermaltake Smart modulaire voedingen t/m 650W. Intern zijn deze voedingen allemaal zo goed als identiek.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 12:04 ]
Die zal kwalitatief iets beter zijn, maar is niet modulair.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Eigenlijk kun je de CPU zo goed als niet overklokken, daarvoor heb je een K versie nodig van die serie.bloodrain schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:00:
De CPU wil ik misschien wel gaan overklokken maar dat zal slechts lichtelijk zijn, denk aan 10 - 15%.
pricewatch: Sharkoon WPM400Een 80 plus bronze certificering is wel een must, hoger hoeft niet.
Lijkt mij dan een prima voeding voor jou.
Staat vol met onzin/fouten, heb je niet zoveel aan dus.ZND-Photo schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:59:
Ik weet niet of de volgende link hier al bekent is, maar wellicht heeft iemand er iets aan.
[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 24-01-2013 14:04 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Sorry, ik zag niet dat je die Seasonic al in je lijstje had. Dan is de Corsair inderdaad overbodig.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:06:
[...]
Ja, ik had die afmetingen ook gezien maar ik twijfelde ook of zij wel op dezelfde manier meten.. Een ander kastje is wel een mogelijkheid maar ik vond dit er toch wel goed uitzien en krijgt ook overal goede reviews..
Of misschien dat ik toch maar voor een XFX Pro 550W moet gaan, die is bij de tweakers hier precies heel populair. Dan moet ik alleen de overige kabels ergens kunnen plaatsen.
Die XFX schijnt inderdaad goed te zijn, maar toch staat er dit bij de specificaties:
Terwijl er hier op gehamerd wordt dat dat juist goede voedingen zijn met Japanse condensatoren.High Reliable 105°C Japanese Capacitors:No
Ik zag niet dat ie de Seasonic al in zijn lijstje had.-The_Mask- schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:29:
[...]
Maar hij kon ook zelf uitzoeken hoe lang dat ding is.
Die is 165mm volgens de specificaties.[...]
De Seasonic is meer dan genoeg voor zelfs een tweede GTX660, voor één heb je dus niet zo'n voeding nodig. Verbruik van de PC blijft op zo'n 200W steken.
Ik zou toch echt gaan kijken naar een ander kastje.
Dus is ie gelijk aan de Corsair, maar die was weer niet genoeg voor de Seasonic.-The_Mask- schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:58:
[...]
De Sharkoon is gemaakt door CWT van het DSAII platform, net zoals de Corsair Builder serie en Thermaltake Smart modulaire voedingen t/m 650W. Intern zijn deze voedingen allemaal zo goed als identiek.
Ik snap dat die Seasonic de beste is, maar zeg dan niet dat ik de CX500M niet moet aanraden terwijl je zelf de Sharkoon aanraad die hetzelfde is, terwijl ie al de betere Seasonic had. En dat ie meer vermogen heeft en twee videokaarten aankan, maakt toch niks uit? Het is niet gezegd dat een voeding alleen maar voor een bepaalde situatie is.
[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 24-01-2013 15:02 ]
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Je weet dat je weer onzin uitkraamt en dat het antwoordt op de vragen die je stelt staat in de quote?
http://www.kitguru.net/co...0w-power-supply-review/5/
chim0 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:50:
Dus is ie gelijk aan de Corsair, maar die was weer niet genoeg voor de Seasonic.
Ik snap dat die Seasonic de beste is, maar zeg dan niet dat ik de CX500M niet moet aanraden terwijl je zelf de Sharkoon aanraad die hetzelfde is, terwijl ie al de betere Seasonic had. En dat ie meer vermogen heeft en twee videokaarten aankan, maakt toch niks uit? Het is niet gezegd dat een voeding alleen maar voor een bepaalde situatie is.
Antwoord op je vraag staat dus gewoon in de quote.-The_Mask- schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:29:
[...]

Wat zijn dit dan volgens jou?chim0 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:50:
Die XFX schijnt inderdaad goed te zijn, maar toch staat er dit bij de specificaties:
[...]
Terwijl er hier op gehamerd wordt dat dat juist goede voedingen zijn met Japanse condensatoren.
http://www.kitguru.net/co...0w-power-supply-review/5/
AMD Nieuwsdiscussie
Zou iemand hier nog even naar mijn onderstaande PC willen kijken met de vraag of 520 Watt voor deze PC genoeg is?
Ik lees op de site waar ik mijn videokaart wil bestellen dat de videokaart alleen al 500 watt nodig zou hebben. Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?
Alvast dank!
Graag jullie inzicht of mijn 520 watt genoeg zal zijn voor deze PC. Ik doe niet aan overklokken en er zal in de toekomst alleen nog een SSD bij komen.
Alvast bedankt!
P.S. Videokaart:
pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation
Ik lees op de site waar ik mijn videokaart wil bestellen dat de videokaart alleen al 500 watt nodig zou hebben. Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?
Alvast dank!
Graag jullie inzicht of mijn 520 watt genoeg zal zijn voor deze PC. Ik doe niet aan overklokken en er zal in de toekomst alleen nog een SSD bij komen.
Alvast bedankt!
P.S. Videokaart:
[ Voor 15% gewijzigd door shoalin op 25-01-2013 12:24 ]
Verwijderd
Hey jongens/meisjes,kan iemand mij helpen?
Ik ben van plan asus gtx650 DC OC,1gb te kopen,maar wat voor voeding heb ik nodig?
Specs:
Bios:phoenix-awardbios v6.00pg
System model :fl35aa-abh a6631nl
Processor:intel(r) core(tm)2 duo cpu e7200 @2.53ghz (2cpus), ~2.5ghz
10gb ram: 8gb corsair vengeance black 1600,2gb (waarvan ik de naam niet weet
)
Mijn gpu is nu : evga gt610 1gb
Ik weet niet hoeveel fan's ik heb maar ik zie er maar 2 en weet niet hoe groot
Ik ben van plan asus gtx650 DC OC,1gb te kopen,maar wat voor voeding heb ik nodig?
Specs:
10gb ram: 8gb corsair vengeance black 1600,2gb (waarvan ik de naam niet weet
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 15:48 . Reden: Fan enz vergeten :p ]
Verwijderd
ik zou zeggen 550w is voldoende hier zijn er een paar(wel fijn als je er ff bij had gezet welke mobo je hebt)Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:39:
Hey jongens/meisjes,kan iemand mij helpen?
Specs:
10gb ram: 8gb corsair vengeance black 1600,2gb (waarvan ik de naam niet weet)
1 | be quiet! S6-SYS-UA-550W | € 58,30 | € 58,30 |
1 | Cooler Master GX 550 | € 61,01 | € 61,01 |
1 | Thermaltake Smart M550W | € 59,- | € 59,- |
1 | XFX Pro 550W | € 52,90 | € 52,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 231,21 |
Ik zeg toch dat ik die Seasonic niet had gezien in zijn lijstje. Maar dan nog is er niks mis met de Corsair of de Seasonic.-The_Mask- schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:19:
Je weet dat je weer onzin uitkraamt en dat het antwoordt op de vragen die je stelt staat in de quote?
[...]
[...]
Antwoord op je vraag staat dus gewoon in de quote.
En het feit dat ie meer vermogen levert dan nodig is, maakt ook niks uit.
Ja, dan is het toch raar dat XFX het op hun eigen site zet? Dat stukje heb ik van hun eigen site gequote.
Verwijderd
http://www.dixons.nl/comp...-lite-1.html#.UQFTTpG9KK0
Is deze ook goed? Solidgamez? Trouwens ik ga meschien een betere cpu kopen..een i7 meschien maar dat wel volgend jaar denk ik
Is deze ook goed? Solidgamez? Trouwens ik ga meschien een betere cpu kopen..een i7 meschien maar dat wel volgend jaar denk ik
[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 16:32 ]
Nee en ook die be quiet! en Coolermaster in zijn eerdere lijstje zijn niet goed. Van die vier zijn alleen de Thermaltake en XFX goed. De XFX is waarschijnlijk de beste.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:22:
http://www.dixons.nl/comp...-lite-1.html#.UQFTTpG9KK0
Is deze ook goed? Solidgamez?
Een hele nieuwe PC bedoel je? Want die i7 gaat niet passen op je huidige moederbord.Trouwens ik ga meschien een betere cpu kopen..een i7 meschien maar dat wel volgend jaar denk ik
Verwijderd
Dat weet ik nog niet of ik hele nieuwe pc zelf ga maken of deze gewoon beter blijf maken,maar tyvm bro
Ik wil een nieuwe pc aanschaffen en ik wil graag weten of de huidige voeding die ik heb voldoende is:
Club 3D Radeon PokerSeries HD 7870 jokerCard XT Limited Edition
Corsair Value select CMV16GX3M2A1333C9
AMD Phenom II X4 965
Asrock 970 extreme4
2x samsung HD 5400RPM
1x Crucial M4 SSD
DVD speler
4 case koelers (1x 14 CM en 3 x12)
1x CPU koeler, ik denk een scythe met een 12 cm fan
De voeding die ik heb is een corsair HX520 (http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817139001)
AMD Phenom II X4 965
Asrock 970 extreme4
2x samsung HD 5400RPM
1x Crucial M4 SSD
DVD speler
De voeding die ik heb is een corsair HX520 (http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817139001)
[ Voor 4% gewijzigd door Dracula op 24-01-2013 20:36 ]
Kan je Engels lezen? Ik kwam toevallig dit stukje tegen. Is misschien wel interessant voor jou.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:04:
Dat weet ik nog niet of ik hele nieuwe pc zelf ga maken of deze gewoon beter blijf maken,maar tyvm bro
Met twee vingers in z'n neus.Dracula schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:10:
Ik wil een nieuwe pc aanschaffen en ik wil graag weten of de huidige voeding die ik heb voldoende is:
AMD Phenom II X4 965
Asrock 970 extreme4
2x samsung HD 5400RPM
1x Crucial M4 SSD
DVD speler
Ik lees trouwens op Newegg dat mensen klagen over de kabels van Seasonic voedingen. Ze voelen goedkoop aan, zijn stug en te kort. Wel een beetje teleurstellend voor een naam als Seasonic om hierop te besparen.
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817151119
[ Voor 56% gewijzigd door chim0 op 25-01-2013 06:00 ]
Van mijn twee opties zou jouw keus dus de Seasonic zijn.-The_Mask- schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:08:
[...]
De Seasonic M12II 520W is tot ongeveer 200W onhoorbaar. 200W is ook wat de PC ongeveer maximaal uit de voeding trekt tijdens games. Piek verbruik is ongeveer 275W maar dit haal je niet met gaming alleen met speciale stress programma's van de videokaart en CPU.
Welke alternatieven heb je in gedachten voor een semi-modulair model en een prijs van max. 90-100 euro?
Zoals eerder gezegt zijn m´n belangrijkste punten stabiliteit en geluid ... van wie niet!
Zelf denk ik nog aan de Seasonic G-Serie 550W
Iemand hier die verstand heeft van Laptop voedingen? Ik heb nog een gloednieuwe IBM Thinkpad 19v 60W adapter liggen, en zit te denken om een PicoPSU te kopen om mijn development bakje van stroom te voorzien.
Nou heb ik ook nog een 12v adapter liggen van 120W, maar die is zeer waarschijnlijk minder zuinig dan de Thinkpad 19v adapter.
Is er veel verschil tussen de efficientie van een 19v PicoPSU tegenover een 12v model?
Ik vind het ook wel kicken natuurlijk gewon een zo laag mogelijk verbruik te hebben, los van het feit of je het terug gaat verdienen
Nou heb ik ook nog een 12v adapter liggen van 120W, maar die is zeer waarschijnlijk minder zuinig dan de Thinkpad 19v adapter.
Is er veel verschil tussen de efficientie van een 19v PicoPSU tegenover een 12v model?
Ik vind het ook wel kicken natuurlijk gewon een zo laag mogelijk verbruik te hebben, los van het feit of je het terug gaat verdienen
Even niets...
Zou iemand hier nog even naar mijn onderstaande PC willen kijken met de vraag of 520 Watt voor deze PC genoeg is?
Alvast dank!
Alvast bedankt!
P.S. Videokaart:
Alvast dank!
Alvast bedankt!
P.S. Videokaart:
Kan prima, die 500Watt indicatie is vooral om *erg* safe te zitten voor wat betreft bagger merken.
Die Cooler Master kan dat prima aan.
Even niets...
Oke! Dank je wel voor je antwoord!FireDrunk schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:28:
Kan prima, die 500Watt indicatie is vooral om *erg* safe te zitten voor wat betreft bagger merken.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Leuk dat je dat niet hebt gezien, maar dat betekend nog niet dat je de Corsair wel moet nemen als de Seasonic evenveel kost.chim0 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:03:
[...]
Ik zeg toch dat ik die Seasonic niet had gezien in zijn lijstje. Maar dan nog is er niks mis met de Corsair of de Seasonic.
En de reden voor de is omdat die een stuk goedkoper is, pas als de Corsair ook goedkoper was was die pas interessant.
Zitten iig Japanse condensators in, marketing van XFX is sowieso vreemd.Ja, dan is het toch raar dat XFX het op hun eigen site zet? Dat stukje heb ik van hun eigen site gequote.
Alleen de XFX is interessant van die voedingen.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:00:
[...]
ik zou zeggen 550w is voldoende hier zijn er een paar(wel fijn als je er ff bij had gezet welke mobo je hebt):
# Product Prijs Subtotaal 1 be quiet! S6-SYS-UA-550W € 58,30 € 58,30 1 Cooler Master GX 550 € 61,01 € 61,01 1 Thermaltake Smart M550W € 59,- € 59,- 1 XFX Pro 550W € 52,90 € 52,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 231,21
Houd er rekening mee dat de mensen die zulke dingen invullen in 99% van de gevallen onder noob vallen.chim0 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 05:50:
[...]
Ik lees trouwens op Newegg dat mensen klagen over de kabels van Seasonic voedingen. Ze voelen goedkoop aan, zijn stug en te kort. Wel een beetje teleurstellend voor een naam als Seasonic om hierop te besparen.
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817151119
Het gaat overigens over ribbon cables en je die zijn stug, dat is normaal, dan had je geen voeding met ribbon cables moeten halen. Maar dan hadden dezelfde personen zitten te zeuren dat de kabels niet mooi waren of dat er een onhandige dikke sleeve omheen zat.
Het gaat hier ook over een budget serie dus dan is het wel logisch dat de kabels niet zo lang zijn als bij de high-end serie. Dat doet elke fabrikant er moet immers toch bespaart worden anders kun je ze ook niet goedkoper verkopen.
19V adapters zijn in verreweg de meeste gevallen beter qua rendement maar ook qua prestaties. Prestaties bij 12V adapters is minder omdat de 12V direct wordt doorgelust en niet zoals bij een 19V adapter wordt gefilterd.FireDrunk schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:46:
Iemand hier die verstand heeft van Laptop voedingen? Ik heb nog een gloednieuwe IBM Thinkpad 19v 60W adapter liggen, en zit te denken om een PicoPSU te kopen om mijn development bakje van stroom te voorzien.
AMD Nieuwsdiscussie
Dat is wel raar inderdaad want ik meen me te herinneren dat de Seasonic eerst veel duurder was maar dat komt misschien ook omdat ie al wat ouder is.-The_Mask- schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:37:
[...]
Leuk dat je dat niet hebt gezien, maar dat betekend nog niet dat je de Corsair wel moet nemen als de Seasonic evenveel kost.
Welke precies?En de reden voor de is omdat die een stuk goedkoper is, pas als de Corsair ook goedkoper was was die pas interessant.
En hoe duur zou de Corsair volgens jou moeten zijn?
Ja of misschien bedoelen ze andere condensatoren. Misschien heb je onder die Japanse ook wel allemaal verschillende.[...]
Zitten iig Japanse condensators in, marketing van XFX is sowieso vreemd.
Is die Thermaltake niet ongeveer evenredig als de Sharkoon?[...]
Alleen de XFX is interessant van die voedingen.
Nou, noob wil ik niet zeggen. Ze geven hun mening over de kabels, niet over de interne componenten en dan mag je wel klagen ja, als je moederbordkabel dermate kort is dat ie zo strak zit als een gitaarsnaar.[...]
Houd er rekening mee dat de mensen die zulke dingen invullen in 99% van de gevallen onder noob vallen.
Het gaat overigens over ribbon cables en je die zijn stug, dat is normaal, dan had je geen voeding met ribbon cables moeten halen. Maar dan hadden dezelfde personen zitten te zeuren dat de kabels niet mooi waren of dat er een onhandige dikke sleeve omheen zat.
Maar wat zijn die ribbon kabels dan? Hebben die een doel, dat je dat moet kiezen, zoals jij zegt?
Mijn CX500 heeft ook dikke, gesleevde kabels maar daar ontkom je ook niet aan, denk ik. Maar die te korte kabels vind ik wel ernstig.
Budget voor Seasonic bebrippen misschien want het is een 550W Gold voeding van bijna 100 euro. Voor mijn begrippen niet echt budget.Het gaat hier ook over een budget serie dus dan is het wel logisch dat de kabels niet zo lang zijn als bij de high-end serie. Dat doet elke fabrikant er moet immers toch bespaart worden anders kun je ze ook niet goedkoper verkopen.
Maar ik snap ook niet dat Seasonic er twee 6-pins PCI-e connectoren op heeft gezet, terwijl ze weten dat dat ding makkelijk twee GTX 660Ti's aankan, maar dan heb je er vier nodig. Jij zegt altijd dat een high-end PC met een i5 en HD7950 maximaal maar 250 of 300W trekt, maar Seasonic moet dit toch ook weten? Dus een 550W voeding van hun kwaliteit moet makkelijk twee HD7950's kunnen trekken en zelfs een overklok en toch doen ze er maar twee PCI-e stekkers op.
Soms begrijp ik het aantal PCI-e connectors niet. De voeding is teveel voor 1 videokaart en kan er makkelijk twee voeden maar de aansluitingen zijn voor 1 videokaart. Beetje raar. Ik snap wel dat je met verlengkabeltjes kan werken maar blijft toch een beetje raar.
Trouwens, kan die CX500 (de eerste versie nog) van mij een tweede HD6850 aan, denk je? Ik heb hem licht overgeklokt. De processor heb ik niet overgeklokt.
[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 25-01-2013 17:32 ]
voeding is gestorven dus morgen even nieuwe scoren
Huidige setup (in afwachting van Haswell)
Q9550 @3,4Ghz
7850 (hier komt mogelijk nog een 2e bij)
Asus PQ5
4x1GB
128GB 830 SSD
1TB HD
Ik zoek een voeding tot 80 euro. Denk er nu aan om morgen een Antec HCG-620 te halen
Huidige setup (in afwachting van Haswell)
Q9550 @3,4Ghz
7850 (hier komt mogelijk nog een 2e bij)
Asus PQ5
4x1GB
128GB 830 SSD
1TB HD
Ik zoek een voeding tot 80 euro. Denk er nu aan om morgen een Antec HCG-620 te halen
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Laten we het anders zeggen de andere is te goedkoop. De prijs van de Corsair Builder serie is logisch, de modulaire varianten zijn 5 euro meer wat een logische prijsstijging is.chim0 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:26:
[...]
Dat is wel raar inderdaad want ik meen me te herinneren dat de Seasonic eerst veel duurder was maar dat komt misschien ook omdat ie al wat ouder is.
[...]
Welke precies?
En hoe duur zou de Corsair volgens jou moeten zijn?
Ja er zijn verschillenden Japanse condensators er zijn namelijk meerdere fabrikanten maar die zijn allemaal goed. Zal wel fout op de site staan.Ja of misschien bedoelen ze andere condensatoren. Misschien heb je onder die Japanse ook wel allemaal verschillende.
Ja, maar de kabels van de Thermaltake zijn wat vreemd en onhandig.Is die Thermaltake niet ongeveer evenredig als de Sharkoon?
54cm (een dikke halve meter) is nu niet echt kort, daarmee haal je het prima in 99% van de behuizingen.Nou, noob wil ik niet zeggen. Ze geven hun mening over de kabels, niet over de interne componenten en dan mag je wel klagen ja, als je moederbordkabel dermate kort is dat ie zo strak zit als een gitaarsnaar.
Ribbon kabels zijn zwarte draden waarbij alle draden aan elkaar vast zitten, die hebben dus ook geen sleeve nodig. Nadeel is dat ze wat stugger zijn omdat je eigenlijk één brede kabel hebt. De oude P-ATA en Floppy kabel zijn bijvoorbeeld ribbon cables.Maar wat zijn die ribbon kabels dan? Hebben die een doel, dat je dat moet kiezen, zoals jij zegt?
Jouw Corsair heeft dan idd iets langere kabels maar had je echt te kort gekomen met 7 cm kortere ATX en EPS kabel?Mijn CX500 heeft ook dikke, gesleevde kabels maar daar ontkom je ook niet aan, denk ik. Maar die te korte kabels vind ik wel ernstig.
De 450 en 550W versies zijn wel de goedkoopste 80PLUS Gold modulaire voedingen in hun klasse. De eeste echt betere voedingen zijn Seasonics eigen Platinum voedingen. Dus ja ik zou ze goedkoop noemen concurrentie is namelijk zowel duurder als ook van mindere kwaliteit/prestaties.Budget voor Seasonic bebrippen misschien want het is een 550W Gold voeding van bijna 100 euro. Voor mijn begrippen niet echt budget.
Zei weten dat idd, wij weten dat en nog een paar mensen, maar 99% van de mensen weet dat niet. Dus ze kiezen er voor om het niet te doen zodat de voedingen iets goedkoper worden, 99% van de mensen zal er toch geen moeite mee hebben. Maar als iedereen wist hoeveel ze nu echt nodig hadden en iedereen dus ook een geschikte voeding koop dan zat er echt wel op. Ze passen zich dus aan naar wat de gemiddelde consument wil en als dat soms geen verbetering is dan is dat helaas zo.Maar ik snap ook niet dat Seasonic er twee 6-pins PCI-e connectoren op heeft gezet, terwijl ze weten dat dat ding makkelijk twee GTX 660Ti's aankan, maar dan heb je er vier nodig. Jij zegt altijd dat een high-end PC met een i5 en HD7950 maximaal maar 250 of 300W trekt, maar Seasonic moet dit toch ook weten? Dus een 550W voeding van hun kwaliteit moet makkelijk twee HD7950's kunnen trekken en zelfs een overklok en toch doen ze er maar twee PCI-e stekkers op.
Ja moet wel gaan.Trouwens, kan die CX500 (de eerste versie nog) van mij een tweede HD6850 aan, denk je? Ik heb hem licht overgeklokt. De processor heb ik niet overgeklokt.
AMD Nieuwsdiscussie
Maar is het dan ook echt beter om een 19V PicoPSU te nemen icm die 19V Thinkpad Adapter die ik al heb?-The_Mask- schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:37:
[...]
19V adapters zijn in verreweg de meeste gevallen beter qua rendement maar ook qua prestaties. Prestaties bij 12V adapters is minder omdat de 12V direct wordt doorgelust en niet zoals bij een 19V adapter wordt gefilterd.
Want ik weet dat Lenovo alleen maar top producten maakt, maar of de 19V adapter ook daadwerkelijk zo goed is...
Even niets...
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Lenovo maakt de adapter iig niet, de maker kan je vaak wel vinden via het UL nummer wat er vaak opstaat.FireDrunk schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:30:
[...]
Maar is het dan ook echt beter om een 19V PicoPSU te nemen icm die 19V Thinkpad Adapter die ik al heb?
Want ik weet dat Lenovo alleen maar top producten maakt, maar of de 19V adapter ook daadwerkelijk zo goed is...
Maar al was de adapter wat minder (waar ik niet vanuit ga) een PicoPSU met wide-input filtert alles prima. Waardoor de spanning veel stabieler is en de ripple veel lager. Waardoor je met een mindere adapter toch nog betere prestaties kan hebben dan met één die de 12V gewoon door geeft zonder filtering.
AMD Nieuwsdiscussie
http://nl.hardware.info/wensenlijst/326235/ketchupftw/pc
Ik heb nu deze setup, de 550W voeding voldoet aan de minimale eisen, maar is zeker niet geschikt voor een eventuele upgrade of Crossfire. Welke voeding raden jullie me aan? Het mag niet meer dan 30 - 40 euro meer kosten en moet het liefst modulair zijn, maar mocht het hierdoor de pan uit reisen, is dit niet vereist.
Ik heb nu deze setup, de 550W voeding voldoet aan de minimale eisen, maar is zeker niet geschikt voor een eventuele upgrade of Crossfire. Welke voeding raden jullie me aan? Het mag niet meer dan 30 - 40 euro meer kosten en moet het liefst modulair zijn, maar mocht het hierdoor de pan uit reisen, is dit niet vereist.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Als je niet overklokt kan die zelfs CrossFire aan alleen moet je verloopjes gebruiken omdat je aansluitingen te weinig hebt
AMD Nieuwsdiscussie
Ik overclock wel, zowel processor als GPU ^.^-The_Mask- schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 23:34:
Als je niet overklokt kan die zelfs CrossFire aan alleen moet je verloopjes gebruiken omdat je aansluitingen te weinig hebt
En toch blijf ik het vreemd vinden dat ze het op de site zetten, terwijl hun voedingen bij Seasonic vandaan komen. Toch?-The_Mask- schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:18:
[...]
Ja er zijn verschillenden Japanse condensators er zijn namelijk meerdere fabrikanten maar die zijn allemaal goed. Zal wel fout op de site staan.
Mja, die gast heeft ook een pricewatch: NZXT Phantom kast, die is full tower dus niet echt vreemd dat het niet past. Dan moet je idd een voeding hebben met langere kabels.[...]
54cm (een dikke halve meter) is nu niet echt kort, daarmee haal je het prima in 99% van de behuizingen.
Oh ja, net als op m'n oude Coolermaster. Ik vond dat wel verdomd handig eigenlijk want die dingen kon je heel makkelijk buigen. Was net trek drop.[...]
Ribbon kabels zijn zwarte draden waarbij alle draden aan elkaar vast zitten, die hebben dus ook geen sleeve nodig. Nadeel is dat ze wat stugger zijn omdat je eigenlijk één brede kabel hebt. De oude P-ATA en Floppy kabel zijn bijvoorbeeld ribbon cables.
In mijn geval niet, maar ik heb dan ook een goedkoop kastje. Die eerste reactie heeft dan misschien wel een full tower, maar de reacties eronder zeggen ook dat ze te kort zijn. Seasonic had ze best wat langer mogen maken. Dat was geen enkele moeite geweest. Misschien is deze voeding ook meer bedoeld voor een HTPC kastje of een kastje waar de voeding nog boven zit, dicht bij de processor.[...]
Jouw Corsair heeft dan idd iets langere kabels maar had je echt te kort gekomen met 7 cm kortere ATX en EPS kabel?
Juist, daar zeg je het: Gold en modulair. Dat vind ik niet echt budget. Ik zou eerder zeggen dat de oudere S12 serie budget is. De G-serie is ook de nieuwste serie.[...]
De 450 en 550W versies zijn wel de goedkoopste 80PLUS Gold modulaire voedingen in hun klasse. De eeste echt betere voedingen zijn Seasonics eigen Platinum voedingen. Dus ja ik zou ze goedkoop noemen concurrentie is namelijk zowel duurder als ook van mindere kwaliteit/prestaties.
Ja, dus voor bijvoorbeeld een i5 + 8GB + HD7950 zou je eigenlijk aan een goede 350W, die al zijn vermogen op de 12V kan leveren en 2x 6-pins PCI-e connectoren heeft, genoeg hebben maar die bestaat dus niet.[...]
Zei weten dat idd, wij weten dat en nog een paar mensen, maar 99% van de mensen weet dat niet. Dus ze kiezen er voor om het niet te doen zodat de voedingen iets goedkoper worden, 99% van de mensen zal er toch geen moeite mee hebben. Maar als iedereen wist hoeveel ze nu echt nodig hadden en iedereen dus ook een geschikte voeding koop dan zat er echt wel op. Ze passen zich dus aan naar wat de gemiddelde consument wil en als dat soms geen verbetering is dan is dat helaas zo.
OK, misschien maar eens een tweedehandsje scoren dan. In CS: Source heb ik niet genoeg frames met 40 man in een map. Maar ik vraag me af of Source wel echt een videokaart hongerig spel is. Het is wel een DX9 spel natuurlijk. Maar ik merk wel dat ik meer frames heb als ik hem overklok.[...]
Ja moet wel gaan.
Ik heb deze uitgekozen: pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M
Ook omdat hij atm in de aanbieding is bij DeComputerwinkel, goede keus?
Verwijderd
Na nog wat opzoeken blijkt de cx500m goed in die kast te passen, mede door zijn niet gesleevde kabels. Ik heb ook nog gelezen dat jij deze voeding hebt. Ben je er tevreden over?
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
De prijs van DeComputerwinkel is leuk idd, maar als je erop klikt zie je dat het product helemaal niet te krijgen is.KetchupFTW schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:08:
Ik heb deze uitgekozen: pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M
pricewatch: Lepa B series B700-MAS 700W
pricewatch: Seasonic M12II 650W 80+ Bronze
pricewatch: Lepa G series G650-MAS
Zijn mooi geprijsde modulaire voedingen.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb hem toestraks besteld 0_o.-The_Mask- schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 18:09:
[...]
De prijs van DeComputerwinkel is leuk idd, maar als je erop klikt zie je dat het product helemaal niet te krijgen is.
pricewatch: Lepa B series B700-MAS 700W
pricewatch: Seasonic M12II 650W 80+ Bronze
pricewatch: Lepa G series G650-MAS
Zijn mooi geprijsde modulaire voedingen.

[ Voor 3% gewijzigd door KetchupFTW op 26-01-2013 18:47 ]
Wat moet ik nu doen het product is opeens uit de schappen gehaald.
http://www.decomputerwink...lar-power-supply-eu-versi
http://www.decomputerwink...lar-power-supply-eu-versi
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Was die toen je hem bestelde nog op voorraad? Dan had je misschien wel de laatste namelijk. Anders kun je altijd een mailtje sturen naar de webshop of de status van de bestelling op de website bekijken.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb hem deze middag besteld, maar het gekke vind ik dat het product nu opeens helemaal niet meer op de site staat ipv dat er alleen wordt gezegd dat het product niet meer verkrijgbaar is.
De bestelling staat btw nog gewoon op actief, zeer raar dit.
De bestelling staat btw nog gewoon op actief, zeer raar dit.
[ Voor 14% gewijzigd door KetchupFTW op 26-01-2013 18:57 ]
Lieve mensen,
Ik ben van plan het volgende systeem in elkaar te gaan knallen:
Intel Core i5 3570K
Corsair Hydro H60(2013)
Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
Asrock z75 pro3
MSI N660 TF (ik weet dat het mb alleen crossfire ondersteund, heb geen sli plannen)
Corsair Vengeance 1600 LP
Nou krijg ik waarschijnlijk gelijk reacties waarom water, je verspilt je geld. Ik vind het gewoon kicken. Het is geen top of the line systeem maar wil er een tijdje mee vooruit. Dus in de toekomst wil ik het systeem kunnen overklocken. Er zal dan ook nog een SSD bij worden gedropt, maar ik ben op het moment nog rustig van aard en wil best wachten op mijn Windows logo'tje. Maar nu dus de Ham vraag, welke PSU past er bij dit systeem, kijkend naar toekomstige plannen en uitbreidingen. Ik Had mijn oog op de tx750m (achteraf overkill) maar deze was echt heerlijk geprijsd bij decomp..winkel. Nu dat deze van de site is gehaald kom ik hier mijn vraagtekens strooien???????????
Dit alles komt trouwens in een Carbide case van Corsair. Ik probeer, op de water koeling na (mega kicken), een beetje "bang voor je buksus" componenten te vinden, die toonbaar zijn door het venstertje. Clean en strak, geen leds of ander geouwehoer. GS serie viel daarom voor mij af! Vind de CX serie er wel clean uit zien maar die wordt overal aangeprijst als een "upgrade" voor de inbel pc van oma's. Seasonic G serie! Jammie, alleen geen idee wat voor watjes ik moet aanschaffen met de uitbreiding en overclock in de toekomst.
Alvorens bedankt!
Ik ben van plan het volgende systeem in elkaar te gaan knallen:
Intel Core i5 3570K
Corsair Hydro H60(2013)
Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
Asrock z75 pro3
MSI N660 TF (ik weet dat het mb alleen crossfire ondersteund, heb geen sli plannen)
Corsair Vengeance 1600 LP
Nou krijg ik waarschijnlijk gelijk reacties waarom water, je verspilt je geld. Ik vind het gewoon kicken. Het is geen top of the line systeem maar wil er een tijdje mee vooruit. Dus in de toekomst wil ik het systeem kunnen overklocken. Er zal dan ook nog een SSD bij worden gedropt, maar ik ben op het moment nog rustig van aard en wil best wachten op mijn Windows logo'tje. Maar nu dus de Ham vraag, welke PSU past er bij dit systeem, kijkend naar toekomstige plannen en uitbreidingen. Ik Had mijn oog op de tx750m (achteraf overkill) maar deze was echt heerlijk geprijsd bij decomp..winkel. Nu dat deze van de site is gehaald kom ik hier mijn vraagtekens strooien???????????
Dit alles komt trouwens in een Carbide case van Corsair. Ik probeer, op de water koeling na (mega kicken), een beetje "bang voor je buksus" componenten te vinden, die toonbaar zijn door het venstertje. Clean en strak, geen leds of ander geouwehoer. GS serie viel daarom voor mij af! Vind de CX serie er wel clean uit zien maar die wordt overal aangeprijst als een "upgrade" voor de inbel pc van oma's. Seasonic G serie! Jammie, alleen geen idee wat voor watjes ik moet aanschaffen met de uitbreiding en overclock in de toekomst.
Alvorens bedankt!
Ik heb nog de eerste versie (niet modulair) en hij bevalt prima. Heb er nooit problemen mee gehad en ik hoor hem nooit. Daarna heeft Corsair een V2 van die voeding uitgebracht (volgens mij nu met officieel 80 Plus certificaat) en nu dus ook een modulaire variant.Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:01:
[...]
Na nog wat opzoeken blijkt de cx500m goed in die kast te passen, mede door zijn niet gesleevde kabels. Ik heb ook nog gelezen dat jij deze voeding hebt. Ben je er tevreden over?
De Builder serie is Corsair's instaplijn, maar nog steeds topkwaliteit. En ja, de Seasonic is misschien wel van iets betere kwaliteit, maar als hij niet past en deze wel en de kabels zijn handiger voor jou, zie ik geen reden om hem niet te nemen. Blijft hoe dan ook een A-merk voeding.
bbblije schreef op zondag 27 januari 2013 @ 01:50:
Vind de CX serie er wel clean uit zien maar die wordt overal aangeprijst als een "upgrade" voor de inbel pc van oma's.

Nou, ik weet niet welke oelewapper je dat wijs heeft gemaakt, maar dat is dus absoluut niet waar. Ja, de Builder series zijn dan misschien wel Corsair's instapmodellen en niet bedoeld voor extreme gamebakken met vier videokaarten, waterkoeling, 20 fans en een opgevoerde processor, maar de PC in jouw lijstje doet ie met twee vingers in z'n neus.
En ja, het kan altijd beter, maar dat kan het altijd. Het is ook maar net wat je eisen zijn aan een voeding. Maar "inbel PC van oma" is gewoon lachwekkend.
Voor twee tientjes meer heb je de pricewatch: Asrock Z77 Extreme4-M waar je wel mee kan SLI'en, maar dat is verder aan jou.MSI N660 TF (ik weet dat het mb alleen crossfire ondersteund, heb geen sli plannen)
[ Voor 40% gewijzigd door chim0 op 27-01-2013 05:47 ]
Bedankt voor je reactie! Denk dat ik dan toch een cx600 neem! En 2 tientjes extra voor le mama bord! Dan blijft die optie ook open! Gunstig voor de toekomst!
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Voor SLI heb je de 600W versie niet nodig daarvoor is de 500W ook prima, 600W is met maar twee PCIe connectors een beetje karig.
AMD Nieuwsdiscussie
Heb net even gebeld, meneer zei dat alles in orde was, dus ik hoop dat het goed gaat :3
Ik wil de processor wel gaan overklocken in de toekomst. Daarnaast eerst die enkele gtx 660 draaien. Als ik echt merk dat spellen een sprong maken en ik meer "umph" nodig heb een extra gtx 660 erbij prikken. Je zegt dat de 600W met 2 PCIe wat karig is. Beter idee om met het oog op de toekomst, toch een Seasonic G550W in te bouwen? Lekkere stabiele voeding en toekomst proof?!-The_Mask- schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:27:
Voor SLI heb je de 600W versie niet nodig daarvoor is de 500W ook prima, 600W is met maar twee PCIe connectors een beetje karig.
Gaat de pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 in combinatie met mijn voeding pricewatch: Recom RC-PE550Plus Power Engine 550 Watt Plus problemen opleveren?
Foto van de topkwaliteit (
) voeding:

Mijn huidige pc:
Zou iemand mij alstublieft zekerheid kunnen geven?
Foto van de topkwaliteit (

Mijn huidige pc:
1 | Intel Core i5 750 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Intel Desktop Board DP55WB | € 0,- | € 0,- |
1 | Gainward GT240 1GB DDR3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Western Digital Green WD10EADS, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | ICIDU USB 3.0 PCI Express Card | € 18,- | € 18,- |
1 | In Win C589T MD | € 0,- | € 0,- |
1 | Terratec Cinergy C PCI HD | € 80,49 | € 80,49 |
1 | Kingston KVR1333D3S8N9K4/8G | € 43,17 | € 43,17 |
1 | Samsung SH-S223C Zwart | € 17,90 | € 17,90 |
1 | Recom RC-PE550Plus Power Engine 550 Watt Plus | € 0,- | € 0,- |
1 | Intel 320 120GB | € 161,35 | € 161,35 |
1 | Recom Data Reader A2 | € 0,- | € 0,- |
Zou iemand mij alstublieft zekerheid kunnen geven?
Ik ben van plan het volgende systeem aan te schaffen in een Fractal R4 behuizing met 3 casefans van 140mm.
- Asus P8Z77-V
- Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9 (2x DDR3)
- LG GH24NS90 Zwart
(evt. + geluidskaart, cardreader en extra HDD)
Ik ben nu erg aan het puzzelen met de juiste voeding en het wattage.
Wat is het wattage dat ik nodig heb voor dit systeem?? ..... de resultaten en meningen hierover wisselen
Kunnen jullie mij helpen aan het juiste wattage en een advies geven voor een goede stabiele en stille PSU? (budget max. 100 euro)
Ik hoor het graag en alvast bedankt voor jullie reactie!
- Asus P8Z77-V
- Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9 (2x DDR3)
- LG GH24NS90 Zwart
(evt. + geluidskaart, cardreader en extra HDD)
Ik ben nu erg aan het puzzelen met de juiste voeding en het wattage.
Wat is het wattage dat ik nodig heb voor dit systeem?? ..... de resultaten en meningen hierover wisselen
Kunnen jullie mij helpen aan het juiste wattage en een advies geven voor een goede stabiele en stille PSU? (budget max. 100 euro)
Ik hoor het graag en alvast bedankt voor jullie reactie!
Hoe is Antec in z´n kwaliteit van voedingen t.o.v. bv Seasonic? .... ik ken Antec niet op het gebied van voedingen.funnyname schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:40:
Als ik hier kijk dan is 500 a 550 watt voldoende voor dit systeem. LET OP, dit is zonder Xfire of OC-en.
ik denk dat dit een goede, efficiente, stabiele voeding is binnen je budget.
Seasonic heeft een beter bekende naam op het gebied van PSU's, maar Antec heeft in het algemeen een goede naam. (denk aan kasten ..)
Natuurlijk is een duurdere Seasonic nog wat beter, maar voor een platinum voeding in dit segment is de Antec volgens mij een goede deal.
Natuurlijk is een duurdere Seasonic nog wat beter, maar voor een platinum voeding in dit segment is de Antec volgens mij een goede deal.
Zou de Seasonic G-Serie 550Watt dan niet een betere keuze zijn??funnyname schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:36:
Seasonic heeft een beter bekende naam op het gebied van PSU's, maar Antec heeft in het algemeen een goede naam. (denk aan kasten ..)
Ik heb na het lezen van deze thread zelf nog wat onderzoek gedaan had veel aan de site van hardware.info
http://nl.hardware.info/r...-gold-voeding-efficientie
Wat ik opmerkte is dat de veel goedkopere XFX pro serie 550 watt er een prima efficiëntie 85% op na houdt en prima prestaties vertoont op de 12v rail.
Wat ik opmerkte is dat de veel goedkopere XFX pro serie 550 watt er een prima efficiëntie 85% op na houdt en prima prestaties vertoont op de 12v rail.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Is idd een betere voeding en je zou er idd ook langer mee moeten kunnen, in pricipe de meerprijs van zo'n 25 euro wel waard.bbblije schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:09:
[...]
Ik wil de processor wel gaan overklocken in de toekomst. Daarnaast eerst die enkele gtx 660 draaien. Als ik echt merk dat spellen een sprong maken en ik meer "umph" nodig heb een extra gtx 660 erbij prikken. Je zegt dat de 600W met 2 PCIe wat karig is. Beter idee om met het oog op de toekomst, toch een Seasonic G550W in te bouwen? Lekkere stabiele voeding en toekomst proof?!
Ligt er aan welke condensators erin zitten, heb die Recom serie gezien met bagger Fuhjyyu condensators of veel betere Teapo's. Dus eigenlijk zou de voeding open moeten.beste-spellen schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:22:
Gaat de pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 in combinatie met mijn voeding pricewatch: Recom RC-PE550Plus Power Engine 550 Watt Plus problemen opleveren?
Ja dat is de betere keuze.ZND-Photo schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:47:
[...]
Zou de Seasonic G-Serie 550Watt dan niet een betere keuze zijn??
Een rendement van 85% bij een belasting van 50% is dan ook nodig voor een 80PLUS Bronze gecertificeerde voeding, dus dat is niet zo vreemd.bbblije schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:26:
Ik heb na het lezen van deze thread zelf nog wat onderzoek gedaan had veel aan de site van hardware.info
Maar kijk niet te veel naar reviews van HWI dan leer je allemaal onzin (slechte reviews)
AMD Nieuwsdiscussie
Maar de XFX 550W Pro blijft een goede voeding, toch?-The_Mask- schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:57:
[...]
Maar kijk niet te veel naar reviews van HWI dan leer je allemaal onzin (slechte reviews)
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
De XFX Pro 550W is een goede voeding voor zijn prijs idd.
AMD Nieuwsdiscussie
1 | Intel Pentium G860 Boxed | € 54,95 | € 54,95 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 57,10 | € 57,10 |
8 | Western Digital Green WD30EZRX, 3TB | € 117,95 | € 943,60 |
1 | Codegen 4U-500 | € 64,50 | € 64,50 |
2 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10 | € 74,- | € 148,- |
1 | IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller for System x | € 114,99 | € 114,99 |
1 | XFX Pro 550W | € 52,40 | € 52,40 |
1 | Samsung 840 series SSD 250GB | € 149,89 | € 149,89 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.585,43 |
ik wil dit systeem geleidelijk uitbreiden naar minimaal 16 HDD's, zal 550Watt genoeg zijn hiervoor?
alsook 20 of 24 disks?
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Dit topic is gesloten.