Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teuner
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 29 november 2012 @ 00:09:
pricewatch: be quiet! System Power 7 300W zou ook nog een optie kunnen zijn. Maar wat zijn punten die je belangrijk vindt? Hecht je meer waarde aan kwaliteit of meer aan een iets zuinigere voeding of iets anders?
Tsja, vooral het budget is een beperking lijkt me. Verder zijn voor mij een lage geluidproductie en een redelijke kwaliteit iets belangrijker dan pure zuinigheid. Helaas lijkt de System Power 7 300W op dit moment niet zo goed leverbaar. Van het oorspronkelijke lijstje neig ik toch een beetje naar de Antec VP350P of de be quiet! Pure Power L7 300W. Zit daar nog veel verschil tussen? Welke zou je aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:22

SaN

Ik ben van plan om wat componenten in te gaan bouwen in een TV meubel. Deze zelfbouw PC moet dan dienst gaan doen als HTPC/Server.

pricewatch: AMD Athlon II X2 245 Boxed
pricewatch: Gigabyte GA-MA785GT-UD3H
pricewatch: OCZ Gold DDR2 PC2-6400 Vista Performance Dual Channel

Hier komt een kleine SSD bij voor het besturingssysteem + ongeveer 4 a 5 HDD's.

Ik heb gekeken naar de Antec VP350P en de Be Quiet! Pure Power L7 300W. Het probleem met deze twee voedingen is het kleine aantal sata connectoren. Met de Antec heb je 3 sata connectoren + 3 molex connectoren. Van de molex connectoren kan ik met een verloopkabeltje wel sata's maken, maar misschien is het dan wel beter om een andere voeding uit te kiezen.

Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 11:06
-The_Mask- schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:01:
[...]

Denk minimaal 90W en dan gaat je adapter niet voldoen helaas.

[...]

pricewatch: Super Flower Golden Green SF-650P14XE
Qua kwaliteit en prestaties vergelijkbaar met Seasonic G series alleen niet modulair.
Hier een review van de 800W versie welke modulair is, maar prestaties en kwaliteit zijn vergelijkbaar.

pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt
Qua kwaliteit en prestaties dus vergelijkbaar met die van hierboven alleen wel modulair.
Hier een review van de vergelijkbare 550W versie.

pricewatch: Corsair AX760i
Ongekend. :)
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=317
http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/AX760i/
Ik snap je suggesties niet helemaal, ik suggereerde de hele range van Seasonic, van el-cheapo, tot "the-best".

Als ik deze review mag geloven, wil Johnny met deze voeding trouwen...
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story3&reid=264

Ik ga er even vanuit dat de 760W versie vrijwel gelijk is.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:59
Mijn setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 204,90€ 204,90
1MSI Z77A-G45€ 99,90€ 99,90
1MSI N660Ti PE 2GD5/OC€ 281,-€ 281,-
1Corsair Hydro Series H80€ 84,91€ 84,91
2Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G€ 21,45€ 42,90
1OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 60GB€ 54,95€ 54,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.134,70

En nog een onbekende HDD van 250gb..

Ik zat dus te kijken naar de OCZ modxstream pro 500. 500 Watt lijkt me voldoende, zelfs nog voor 1 a 2 extra HDD's en een lichte OC op de CPU?

Nu heb ik zelf de 660TI, die heeft 2 x 6 pin PCI e aansluitingen. Ik neem aan dat hij(... zij? :9 ) dat gewoon nodig heeft.
Volgens de website van OCZ:
500W - 700W Connectors:
1 x 20/24-pin ATX
1 x 8-pin CPU
1x 4-pin CPU

Modular
1 x 6-pin PCI-E
1 x 6+2-pin PCI-E
4 x Peripheral
2 x Floppy
6 x SATA
Na wat google werk kom ik op dit geval uit.

Waarom deze voeding?
Nou, ik heb nu een thermaltake toughpower 750W (overkill).. Niet modulair. De cable management in een Storm scout is gewoon een ramp. Vandaar dat ik dus naar een andere voeding zit te kijken!

Dus, 500 watt voldoende? En die 6+2pin PCI-E gaat ook gewoon zijn ding doen?

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 03-12-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om historische redenen stond dit topic in Overige Hardware, meer veel duidelijker Componenten Aankoopadvies kun je het niet krijgen dan een BBG aanschaf.

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
teuner schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 00:27:
[...]

Tsja, vooral het budget is een beperking lijkt me. Verder zijn voor mij een lage geluidproductie en een redelijke kwaliteit iets belangrijker dan pure zuinigheid. Helaas lijkt de System Power 7 300W op dit moment niet zo goed leverbaar. Van het oorspronkelijke lijstje neig ik toch een beetje naar de Antec VP350P of de be quiet! Pure Power L7 300W. Zit daar nog veel verschil tussen? Welke zou je aanraden?
De System Power S7 is ondertussen leverbaar en qua rendement zal die waarschijnlijk het meest efficiënt zijn, kwaliteit en prestaties is echter afwachten op reviews of foto's van de binnenkant van de voeding.

Qua verschil tussen de Pure Power L7 300W en Antec VP350P, is de Antec degene van de iets betere kwaliteit en prestaties, maar de be quiet is efficiënter.
SaN schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 17:01:
Ik heb gekeken naar de Antec VP350P en de Be Quiet! Pure Power L7 300W. Het probleem met deze twee voedingen is het kleine aantal sata connectoren. Met de Antec heb je 3 sata connectoren + 3 molex connectoren. Van de molex connectoren kan ik met een verloopkabeltje wel sata's maken, maar misschien is het dan wel beter om een andere voeding uit te kiezen.
Verloopjes mogen geen probleem zijn.
FireDrunk schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:06:
[...]

Ik snap je suggesties niet helemaal, ik suggereerde de hele range van Seasonic, van el-cheapo, tot "the-best".
Juist. Nou de Super Flower Golden Green noemde ik omdat die qua prijs normaal gesproken op het niveau zit van de pricewatch: Seasonic M12II 750W 80+ Bronze.
Maar qua kwaliteit, prestaties en rendement is de Super Flower vergelijkbaar met een duurdere Seasonic G en X series van 650W, alleen niet modulair. Dus als modulair niet beslist nodig is dan heb je met de Super Flower dus meer waar voor je geld (mits die leverbaar is)
Als ik deze review mag geloven, wil Johnny met deze voeding trouwen...
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story3&reid=264

Ik ga er even vanuit dat de 760W versie vrijwel gelijk is.
De Corsair AX760 is gelijk aan de Seasonic Platinum Series 760W, beide zijn zo goed als gelijk geprijst, dus beide zijn prima te overwegen.
Review: http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/AX760/

De reden dat die er niet bijstond is omdat je voor zo'n kleine 20 euro meer ook een Corsair AX760i hebt.
R0y. schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:16:

Ik zat dus te kijken naar de OCZ modxstream pro 500. 500 Watt lijkt me voldoende, zelfs nog voor 1 a 2 extra HDD's en een lichte OC op de CPU?

Nu heb ik zelf de 660TI, die heeft 2 x 6 pin PCI e aansluitingen. Ik neem aan dat hij(... zij? :9 ) dat gewoon nodig heeft.
Ja beide zijn nodig.
Waarom deze voeding?
Nou, ik heb nu een thermaltake toughpower 750W (overkill).. Niet modulair. De cable management in een Storm scout is gewoon een ramp. Vandaar dat ik dus naar een andere voeding zit te kijken!

Dus, 500 watt voldoende? En die 6+2pin PCI-E gaat ook gewoon zijn ding doen?
Zou het niet doen, met de korte kabels van de OCZ wordt cable management ook niet een groot succes. Je namelijk beter een niet modulaire voeding hebben met kabels met genoeg lengte zodat ze achter het moederbord langs kunnen. Dan een modulaire voeding met veel te korte kabels zodat je ze niet kan weg werken omdat ze voor het moederbord langsmoeten omdat ze anders te kort zijn.

Daarnaast is het niet al te beste verouderde voeding.

Overigens als ik Google op jouw behuizing lijkt cable management prima te doen, alleen is je voeding veel te overdreven zodat je veel te veel kabels over hebt.

Voeding zoals de:
pricewatch: XFX Pro 450W
pricewatch: Corsair Builder CX500 Bronze
pricewatch: Lepa W500-SA 500W
Lijken mij dus meer geschikt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:45
2 kleine vraagjes:

Ik zoek een voeding met 2 8-pins (of 4+4) EPS (CPU) connectoren. Deftige kwaliteit, aantrekkelijke prijs en hoge efficiëntie zijn gewenst, veel vermogen heb ik niet nodig.
Ik dacht aan http://www.seasonicusa.com/M12II-Bronze-650-750-850.htm
Maar hun website is ZEER onduidelijk over welke connectoren er nu juist zijn. Ik zou vermoeden, aan de tabel onderaan, dat er 1 4+4-pin en 1-8pin aansluiting is. Maar op foto's en reviews kan ik dit niet bevestigd zien of spreken ze dit gewoon tegen.
Kan iemand dit bevestigen, of eventueel een andere suggestie doen?

Ten tweede, zou een 12V LED PSU (http://www.benl.ebay.be/i...ain_0&hash=item3cc6429ef0) geschikt zijn om een PicoPSU van stroom te voorzien? Zou zo iets ook wat efficiënt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max913
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-02-2022
Hoi ik heb een vraagje , wist alleen niet goed waar deze te plaatsen.
Ik heb gisteren een nieuwe voeding besteld ivm met systeemupgrade.
Mijn vraag was nu als ik de hdd losmaak van de bestaande voeding geeft dit geen problemen met mijn besturingsysteem. 8)7
En ook niet als ik de sata kabels losmaak ?
(Win 7 staat op deze hdd)
Ben gewoon aan het twijfelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Zolang je dat niet doet terwijl de PC op staat, geeft dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max913
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-02-2022
IceTeaGX schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:27:
Zolang je dat niet doet terwijl de PC op staat, geeft dat geen probleem.
ok bedankt voor de snelle reply _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:28

Theo

moederbord

Ik ben voor een nieuw systeem op zoek naar een voeding. Het gaat om een vrij simpele pc (zie ook dit topic) welke de volgende configuratie zal krijgen:

CPU: : Intel Pentium G860 Boxed
Moederbord: Gigabyte GA-B75M-D3V
Geheugen:: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G
Cooler: : Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
HDD: :: Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB
SSD: : Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB
Optical: : Samsung SH-224BB Zwart

Op zich is dit niet zo'n spannend systeem en het zal ook (net) onder de 100 watt blijven qua energieverbruik. Ik zoek alleen nog een voeding welke stil en betrouwbaar is en bovendien ook gunstig geprijsd is. Als er een 80+ certificaat aan hangt is dat mooi meegenomen.

In eerste instantie leek de be quiet! System Power 7 300W een goede voeding te zijn, echter wordt dat door deze reactie van The Mask deels onderuit gehaald..

Ik ben verder gaan zoeken en vond dat bij Newegg de Seasonic SS 300 watt voeding erg goed uit de reviews kwam; van de 71 onderbouwde reviews is er maar één negatief. Hierdoor kom ik uit op de Seasonic SS-300SFD Active PFC

Een derde voeding kan de Antec Earthwatts EA-380D Green zijn; deze is al een tijdje op de markt zonder enige problemen..

Mijn eerste keuze (de Be Quiet!) leek een goede keuze totdat ik de opmerking van The Mask tegen kwam waardoor mijn keuze minder goed bleek te zijn. Vandaar dat ik de vraag hier neer wil leggen wat momenteel de beste voeding is voor een simpel systeem voor een prijs van rond de 40 euro. Iemand enig idee?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 15:08

auto660

1991 240 GL Brick

Hallo, heb voor een tientje hier een 850watt voeding op de v&a kunnen scoren. Nu wil ik weten of het merk wat is, hier een foto van de specs van de voeding:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/16ic2b.jpg
En hier een link naar een site met de specs:
http://www.apextechusa.com/products.asp?pID=165
Is dit een goede voeding (antec, seasonic), een matige voeding (coolermaster) of een hele slechte voeding (ms-tech, sweex)? En kan deze voeding de volgende setup trekken?:

Intel Pentium G860
Msi el cheapo bordje
2x4 gb ddr3 ram
amd radeon 6950
2 hardeschijfen

Zelf kan ik helemaal niks over de voeding vinden behalve die ene link.. Alvast bedankt _/-\o_

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IceTeaGX schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:24:
Ik zoek een voeding met 2 8-pins (of 4+4) EPS (CPU) connectoren. Deftige kwaliteit, aantrekkelijke prijs en hoge efficiëntie zijn gewenst, veel vermogen heb ik niet nodig.
Wat versta je hieronder? PC zonder videokaart welke nog geen 200W verbruikt max? Want dan ga je met een voeding van 650W of meer in idle vaak niet erg zuinig zijn.
Ten tweede, zou een 12V LED PSU (http://www.benl.ebay.be/i...ain_0&hash=item3cc6429ef0) geschikt zijn om een PicoPSU van stroom te voorzien? Zou zo iets ook wat efficiënt zijn?
Een 12V picoPSU zou je daar idd op aan moeten kunnen sluiten. Bij een hoge belasting verwacht ik wel dat die nog vrij efficient is aangezien die passief gekoeld is dus dat zou wel moeten anders kan die zijn warmte niet kwijt. (mits die natuurlijk echt 240W kan leveren) Maar vaak is het bij sites zoals Ebay altijd even afwachten wat voor kwaliteit het is.
max913 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:40:
Hoi ik heb een vraagje , wist alleen niet goed waar deze te plaatsen.
Ik heb gisteren een nieuwe voeding besteld ivm met systeemupgrade.
Mijn vraag was nu als ik de hdd losmaak van de bestaande voeding geeft dit geen problemen met mijn besturingsysteem. 8)7
En ook niet als ik de sata kabels losmaak ?
(Win 7 staat op deze hdd)
Ben gewoon aan het twijfelen :)
Een hardeschijf verliest zijn data pas na jaren zonder stroom te zitten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
-The_Mask- schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:05:Wat versta je hieronder? PC zonder videokaart welke nog geen 200W verbruikt max? Want dan ga je met een voeding van 650W of meer in idle vaak niet erg zuinig zijn.
Dual Xeon 1366 met 10-16 tal schijven. Het moederbord heeft echter dual 8-pins nodig, en volgens de EPS normen is dat pas beschikbaar vanaf 750W. Er komen inderdaad geen grafsiche kaarten in.
Idle gaat inderdaad een probleem zijn, vandaar dat ik een zo laag mogelijk wattage zoek die
1 deftig van kwaliteit is
2 dual 8-pins EPS heeft (of gemakkelijk kan leveren)
3 liefst single-rail is.
-The_Mask- schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:05:Een 12V picoPSU zou je daar idd op aan moeten kunnen sluiten. Bij een hoge belasting verwacht ik wel dat die nog vrij efficient is aangezien die passief gekoeld is dus dat zou wel moeten anders kan die zijn warmte niet kwijt. (mits die natuurlijk echt 240W kan leveren) Maar vaak is het bij sites zoals Ebay altijd even afwachten wat voor kwaliteit het is.
E-bay is natuurlijk relatief, maar er zijn gelijkaardige voedingen hier ook te krijgen (wel een veelvoud van de prijs) Maar het zou al leuk zijn om mee te experimenteren voor ik meer er aan uit geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:41

Thomg

Aww yiss

auto660 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:21:
Hallo, heb voor een tientje hier een 850watt voeding op de v&a kunnen scoren. Nu wil ik weten of het merk wat is, hier een foto van de specs van de voeding:
[afbeelding]
En hier een link naar een site met de specs:
http://www.apextechusa.com/products.asp?pID=165
Is dit een goede voeding (antec, seasonic), een matige voeding (coolermaster) of een hele slechte voeding (ms-tech, sweex)? En kan deze voeding de volgende setup trekken?:

Intel Pentium G860
Msi el cheapo bordje
2x4 gb ddr3 ram
amd radeon 6950
2 hardeschijfen

Zelf kan ik helemaal niks over de voeding vinden behalve die ene link.. Alvast bedankt _/-\o_
Wat ik je wel kan vertellen is dat dit geen kwalitatief goede voeding is. Ik denk dat die tops 500W kan leveren, maar voor een 10tje is dat nog steeds erg aantrekkelijk.

Googlen op SL-8850EPS bracht het volgende naar voren http://www.apextechusa.com/products.asp?pID=165.
Ik heb nog nooit gehoord van Apex, dus zal wel een typische no-name zijn. Apex = Winpower, shit dus.
Nog iets meer googlen, winpower staat bekend om het beschadigen van je pc, zegt wel wat waarom het 10 euro kost. Kliko, zou ik zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Thomg op 08-12-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IceTeaGX schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:13:
[...]

Dual Xeon 1366 met 10-16 tal schijven. Het moederbord heeft echter dual 8-pins nodig, en volgens de EPS normen is dat pas beschikbaar vanaf 750W. Er komen inderdaad geen grafsiche kaarten in.
Idle gaat inderdaad een probleem zijn, vandaar dat ik een zo laag mogelijk wattage zoek die
1 deftig van kwaliteit is
2 dual 8-pins EPS heeft (of gemakkelijk kan leveren)
3 liefst single-rail is.
Be Quiet Dark Power Pro 550W heeft er zelfs drie, maar Be Quiet is één van de weinige merken welke zo ruim in de kabels zit met lage vermogens.

Maar kun je ook vertellen welke CPU's het gaan zijn, welke hardeschijven en of je gebruik gaat maken van staggered spin-up?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Dual Xeon E5530
10 Seagate LP 1.5TB
6 Nog te bepalen 3TB (of meer) schijven, is dus voor storage, dus moet geen enorme prestaties bieden.
Nog enkele schijven of SSD's voor VM's op te hosten.

2 SAS controllers
6 of 12 latjes RAM.
De nodige koeling (komt in een norco 4220 normaal gezien)

Staggered spinup zou wel handig zijn waarschijnlijk, moet nog zien of ik dat klaar gespeeld krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is een Solytech, ook bekent onder de namen Deer (naam van de voeding fabriek) welke vaak worden verkocht als Allied en L&C, Apex (naam van hun behuizing fabriek) welke dan weer verkocht worden onder de naam Supercase. Maar om het wat duidelijker te maken worden de voedingen ook wel verkocht onder de naam Apex en Solytech. ;)
Thomg schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:31:
Ik heb nog nooit gehoord van Apex, dus zal wel een typische no-name zijn. Apex = Winpower, shit dus.
Winpower kan een serie zijn van HEC of een kleine fabrikant welke hun eigen stickertje op een voeding plakt welke een ander maakt, maar het is iig niet een Apex.
Solytech is één van de aller bekenste merken van het produceren van rommel. Maar ze zijn wel instaat eens iets redelijks te maken, als het nodig is, maar ze doen dat bijna nooit.

En laat deze er nu net mee door kunnen en voor 10 euro kan het dan ook alleen maar een hele goede koop zijn. :)

De Silver Power SP-S850 is een rebrand van jouw voeding.

De PowerColor Extreme 850W is een voeding welke er erg veel op lijkt. Verwacht dus een rendement van altijd wel boven de 80%, en ripple en spanningsstabiliteit welke onder max load net binnen de ATX grens blijft. Maar aangezien jij daar met jouw PC natuurlijk totaal niet in de buurt komt is het allemaal wel prima.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Dus hij hoeft niet de prullenbak in en is niet gevaarlijk voor mijn pc? En maakt het uit als de voeding uit staat dat hij dan piept en als je dan je pc inschakeld dat de piep dan bijna weg is? Want ik krijg wel de rillingen over het merk van deze voeding als ik dit zo lees.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Goed om te horen! Bedankt voor alle informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 14:59
Voor het volgende systeem ben ik op zoek naar een voeding:

Intel Core i3 3220 Boxed
ASRock B75 Pro3
Gigabyte GV-R777OC-1GD
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
LG GH24NS90 Zwart
Sweex Internal Card Reader All-in-1 USB 2.0 Black
Cooler Master Elite 310

Volstaat de 430W pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze ? Ik zag dat hier een een 6 pins PCI E op zit, voldoet dit voor de HD7770? Of kan ik beter kiezen voor bijvoorbeeld de pricewatch: be quiet! Pure Power L7 430W met een 6+2 pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
-The_Mask- schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:05:
De Corsair is de betere van de twee en voldoet met gemak, deze PC verbruikt nog geen 200W.
Hoe zit het met de 6 vs 6+2pin? Moet ik hier al rekening mee houden voor een eventuele upgrade?

BTW dit staat op de AMD site voor een HD7770: "500W (or greater) power supply with one 75W 6-pin PCI Express power connector recommended".

[ Voor 18% gewijzigd door Mrko op 11-12-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrko schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:07:
[...]

Hoe zit het met de 6 vs 6+2pin? Moet ik hier al rekening mee houden voor een eventuele upgrade?
Nee aangezien videokaart normaal gesproken niet met een 6+2 pins wordt gemaakt, dan zijn het namelijk twee 6 links aansluitingen.
BTW dit staat op de AMD site voor een HD7770: "500W (or greater) power supply with one 75W 6-pin PCI Express power connector recommended".
Ja beetje jammer dat iedere fabrikant van die onzin verspreid, zo blijft zulke onzin bestaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44
-The_Mask- schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:55:
[...]
Ja beetje jammer dat iedere fabrikant van die onzin verspreid, zo blijft zulke onzin bestaan.
Ze verkondigen absoluut geen onzin, er staat namelijk alleen "recommended". Fabrikanten willen zich puur en alleen indekken voor externe onderdelen waar zij geen invloed op hebben. Dat grafische kaart X prima draait op een goede 350W Corsair/Seasonic voeding, wil niet zeggen dat diezelfde kaart ook draait op een bagger B- of C-merk voeding.
Daarbij maakt het ook nog redelijk verschil of je naast die GPU een zuinige Core i3 hebt draaien, of een zwaar overgeclockte i7 3960X met waterkoeling, 10 hdd's, lampjes in de case etc. etc. Ze nemen de marge gewoon heel ruim, zodat niemand komt klagen met "jullie zeiden het loopt op 350W maar mijn 400W trekt het niet".

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:51
En daarom is het beter als de videokaart fabrikant niks vermeld over wat voor voeding nodig is.
(zelfs een bagger 500W voeding kan alsnog onvoldoende zijn)
Vertel het TDP (maximum verbruik), en laat de consument bepalen wat voor voeding hij nodig heeft.
(of bijvoorbeeld het aantal pcie stekkers en het minimale Amperage op deze 12V lijn, alléén voor de videokaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBierVampier
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 12:32
Hallo allemaal,

Binnenkort ben ik van plan een major upgrade op mn desktop los te laten en het zal er uiteindelijk als volgt uitzien:

proc: Intel Core i5 3570K Boxed
graka: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation
mobo: ASRock Z77 Extreme4
RAM: 2x Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10
opslag: 2x Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB
boot: Samsung 830 SSD 256Gb series

Nu heb ik via google al een aantal "PSU calculators" tegengekomen en die komen uit op een totaal van 435 watt. Klopt dit? Mijn huidige systeem is alweer 3-4 jaar oud en tijdens het samenstellen van dit systeem had ik de volgende voeding gekocht:

Cooler Master Silent Pro M600 (600W)

Heb ik destijds tijdens het samenstelling voor een major overkill gekozen wat betreft voeding? Of doe ik iets niet goed met de calculators?

Wat voor'n voeding raden jullie aan voor bovenstaande systeem?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moi_in_actie schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:08:
[...]

Ze verkondigen absoluut geen onzin, er staat namelijk alleen "recommended". Fabrikanten willen zich puur en alleen indekken voor externe onderdelen waar zij geen invloed op hebben. Dat grafische kaart X prima draait op een goede 350W Corsair/Seasonic voeding, wil niet zeggen dat diezelfde kaart ook draait op een bagger B- of C-merk voeding.
Daarbij maakt het ook nog redelijk verschil of je naast die GPU een zuinige Core i3 hebt draaien, of een zwaar overgeclockte i7 3960X met waterkoeling, 10 hdd's, lampjes in de case etc. etc. Ze nemen de marge gewoon heel ruim, zodat niemand komt klagen met "jullie zeiden het loopt op 350W maar mijn 400W trekt het niet".
Met andere woorden volgens jouw maakt het niet uit welk advies ze geven zolang er "recommended" bij staat is het altijd goed? Ook al slaat het nergens op zoals nu. Dan kun je toch net zo goed niks zeggen, dat lijkt mij dan duidelijker...
DeBierVampier schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:57:

Heb ik destijds tijdens het samenstelling voor een major overkill gekozen wat betreft voeding?
Ik weet niet wat je vorige systeem was. ;)
Wat voor'n voeding raden jullie aan voor bovenstaande systeem?
Huidige gewoon meenemen als dat een optie is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBierVampier
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 12:32
Dat is inderdaad een optie, ik weet alleen niet of het voldoende is....

Bijvoorbeeld bij de productinfo van mn beoogde graka staat op azerty dat de aanbevolen voeding 650W moet hebben. Daarom twijfel ik ook of ik alles wel goed doe met de PSU calculators aangezien zij met een getal van slechts 435W aankomen.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jouw videokaart met een programma zoals Furmark max 250W, bij games of andere software niet meer dan 200W. Rest van de PC neemt waarschijnlijk nog geen 100W, komt o.a. omdat de CPU ook nogal zuinig is.
Totaal kun je dus een verbruik hebben van 350W, maar een verbruik van 300W wordt al moeilijk om te halen.
Let er wel op dat dit vermogen door de 12V rail van de voeding geleverd moet worden. Een 500W voeding welke dus maar 250W op de 12V kan leveren zal dus niet voldoen. Terwijl een 400W voeding welke al zijn vermogen op de 12V kan leveren wel prima zal voldoen.

De huidige voeding voldoet dus prima.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
AARG ik word er gek van:
Voor de Seasonic M12II 650W vind ik hetvolgende:

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817151106
1 x EPS12V / ATX12V (8P / 4P)
1 x EPS 12V (8P)

http://www.hardocp.com/ar...620_power_supply_review/2
2 x 4(4) Pin ATX (EPS) 12v connector

http://www.seasonicusa.com/M12II-Bronze-650-750-850.htm
1 x EPS12V / ATX12V (8p/4p)
1 x EPS12V (8p)

Ik ben dus vrij zeker dat er 1 8-pins EPS connector op zit, maar die 2de. Is dat nu een 4 pins, een 4+4 pins of een 8 pins.
Mag het een beetje duidelijk zijn AUB!!!
En dat telt voor de meeste voedingen waar ik informatie over zoek.
(nog maar te zwijgen over de verdeling van meerdere 12V rails, welke aansluitingen vast dan wel modulair zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
-The_Mask- schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:02:
[...]

Met andere woorden volgens jouw maakt het niet uit welk advies ze geven zolang er "recommended" bij staat is het altijd goed? Ook al slaat het nergens op zoals nu. Dan kun je toch net zo goed niks zeggen, dat lijkt mij dan duidelijker...
Dat zeg ik niet, ik wilde alleen aangeven dat het niet per definitie foutieve informatie is wat ze afgeven. Zij geven je een advies wat altijd wel zal werken, niet een advies voor "de voeding die het beste past zonder overkill te zijn". Daarvoor hebben ze gewoon de informatie niet, namelijk de informatie van de voeding en de overige onderdelen van je pc.
offtopic:
Als je b.v. iemand advies moet geven voor een verhuiswagen die heel snel moet verhuizen en je krijgt geen informatie over de inboedel, dan raadt je ze aan om een (grote) vrachtwagen te huren. Als blijkt dan zijn/haar huis alleen bestond uit een studentenkamer van 4 bij 3, is het ook overkill. Maar voor 99% van de verhuizingen zal het wel volstaan zonder dat er spullen niet mee kunnen.

Hierboven werd al geopperd om liever, in plaats van een wattage, het aantal benodigde ampère op de 12V lijn te vermelden. Dit zou kunnen leiden tot een wat nauwkeuriger (niet bindend) advies, maar voor het overgrote deel van de consumenten maakt het t alleen maar lastiger. Bij wattage kan 99.9% van de pc gebruikers zich wat voorstellen, heb je het over "ampère op de 12V lijn" dan is dit nog maar een enkeling.

Naar mijn inziens kunnen ze dat hele "recommended wattage" beter weglaten en luid en duidelijk vermelden wat het piek vermogen van de GPU is (iets wat op benchmark websites altijd vermeld wordt). Zodoende staat de vermelding er nog altijd in een voor de consument begrijpelijk format en kan men (de consument) nauwkeuriger bepalen of voeding X voldoet. Het zou daarbij wel helpen als fabrikanten van voedingen hun cijfers iets eenvoudiger maken, oftewel het schema van:

- X ampère 12V, Y ampère op de 5V, Z ampère op de 3.3V enzovoorts

omzetten naar iets als:

- X Watt voor CPU, GPU...

Zo kan zelfs een redelijke leek een simpel rekensommetje maken van: nou, mijn CPU vreet 90W, de GPU schijnt 250W te zijn, de overige meuk is 50W, opgeteld dus 390W.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 20:17
Ik sta op het punt een setje over te nemen maar moet dan wel een andere voeding omdat mij BeQuiet uit 2006 de aansluitingen niet heeft om dit alles van stroom te voorzien.

Het gaat om ongeveer de volgende onderdelen:
EVGA 790i Ultra SLI mobo
C2Q Q9450 @ 3.6ghz
2*2 GB PATRIOT 2000mhz DDR3
RADEON HD4850 @stock
2* WD Caviar SE WD1600JD SATA150
Philips DVD-RAM drive
TP-link PCI WLAN-kaart
3* 80 mm fan
1* 92mm fan

Ik ben benieuwd of de pricewatch: Antec VP450P goed genoeg voor dit alles is.

edit: Vraag: is er misschien een andere goede voeding voor ongeveer dezelfde prijs als de Antec.
xbitlabs is namelijk niet al te positief over de Antec.

[ Voor 17% gewijzigd door dieselross op 11-12-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Die antec is wel degelijk hoor, voor een paar euro meer heb je meer keuze: http://tweakers.net/price...154;291975;294855;319915/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moi_in_actie schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:10:
Dat zeg ik niet, ik wilde alleen aangeven dat het niet per definitie foutieve informatie is wat ze afgeven. Zij geven je een advies wat altijd wel zal werken
Nee, bij fabrikanten welke onzin waardes op de voeding plakken kan dat dus niet het geval zijn.
niet een advies voor "de voeding die het beste past zonder overkill te zijn".
Een PC met HD7770 zal normaal gesproken nooit meer dan 200W verbruiken, dan vind ik een voeding welke 2,5 keer zoveel kan leveren toch wel overkill.
Daarvoor hebben ze gewoon de informatie niet, namelijk de informatie van de voeding en de overige onderdelen van je pc.
Nee dat is dus het punt, hoe kun je ergens een uitspraak over doen als je maar zo weinig informatie hebt. Dat kan dus niet maar toch doen ze het en daarom slaat het nergens op.
Als je b.v. iemand advies moet geven voor een verhuiswagen die heel snel moet verhuizen en je krijgt geen informatie over de inboedel, dan raadt je ze aan om een (grote) vrachtwagen te huren. Als blijkt dan zijn/haar huis alleen bestond uit een studentenkamer van 4 bij 3, is het ook overkill. Maar voor 99% van de verhuizingen zal het wel volstaan zonder dat er spullen niet mee kunnen.
Nee dan heeft iemand het de verkeerde baan gekozen, want degene hoort te vragen waar het om gaat natuurlijk. Denk namelijk niet dat de student zit te wachten op een rekening welke 4 keer zo hoog uitvalt omdat er i.p.v. een bestelbusje een grote vrachtwagen met oplegger kwam. :z
Hierboven werd al geopperd om liever, in plaats van een wattage, het aantal benodigde ampère op de 12V lijn te vermelden. Dit zou kunnen leiden tot een wat nauwkeuriger (niet bindend) advies, maar voor het overgrote deel van de consumenten maakt het t alleen maar lastiger. Bij wattage kan 99.9% van de pc gebruikers zich wat voorstellen, heb je het over "ampère op de 12V lijn" dan is dit nog maar een enkeling.
99,9% van de consumenten zal het nooit snappen, maakt niet uit hoe je het verteld. Maar dan nog vermogen op de 12V is toch waar het om draait rekenen met het totale vermogen is nutteloos. Zie bijv. deze post.
(iets wat op benchmark websites altijd vermeld wordt).
Zelden, niet altijd.
Zo kan zelfs een redelijke leek een simpel rekensommetje maken van: nou, mijn CPU vreet 90W, de GPU schijnt 250W te zijn, de overige meuk is 50W, opgeteld dus 390W.
Jouw videokaart is een GTX 670? Dan ga je zoals de meesten in de fout en blijkt ook maar weer dat de meeste sites niet het vermogen van de videokaart geven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ah, ze zijn weer eens niet logisch bezig geweest (niet dat hij gelijk ongeschikt is), mijn excuses.
Gelukkig had je er zelf ook al een review bij gevonden.
De 3 alternatieven die ik noemde zijn overigens wel alle 3 goed en voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Is de Corsair CX430 met 80 plus beter?
is dat ook genoeg voor de volgende configuratie met overclock?
EVGA 790i Ultra SLI mobo
C2Q Q9450 @ 3.6ghz
2*2 GB PATRIOT 2000mhz DDR3
RADEON HD4850 @stock
2* WD Caviar SE WD1600JD SATA150
Philips DVD-RAM drive
TP-link PCI WLAN-kaart
3* 80 mm fan
1* 92mm fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
De pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze heeft 'korte' SATA kabels (400 mm + 150 mm). Volgens mij wordt dit een probleem in de Elite 310:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/upload/product_feature/Elite-310-web_mat_02.jpg

De bedoeling is dat bij de inflow (blauwe pijlen, rechtsonder) een HDD + SSD komen. Diagonaal is het al 30 cm + nog 15 cm in hoogte aangezien de aansluiting aan de voorkant zit.

Helaas valt de pricewatch: Antec VP450P ook af. De 350 W versie heeft slecht's 3x sata, mijn voorkeur gaat uit naar 4x sata. De pricewatch: XFX Pro 450W v2 voldoet zeker, maar is misschien wat overdreven. Iemand nog een leuke suggestie voor dit systeem? Of toch de 350 W en later genoegen nemen met een verloopje?

Intel Core i3 3220 Boxed
ASRock B75 Pro3
Gigabyte GV-R777OC-1GD
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
LG GH24NS90 Zwart
Sweex Internal Card Reader All-in-1 USB 2.0 Black
Cooler Master Elite 310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Dat begrijp ik maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op de vraag of de voeding in staat is om dat systeem van stroom te kunnen voorzien. Ik weet niet hoeveel invloed die overclock van 2.66ghz naar 3.6ghz heeft op het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrko schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:05:
De pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze heeft 'korte' SATA kabels (400 mm + 150 mm).

De pricewatch: XFX Pro 450W v2 voldoet zeker, maar is misschien wat overdreven.
Hoe kom je aan de lengtes, want beide fabrikanten hebben een vrij summiere site welke deze info mist. En voor zover bekend zijn ook van beide voedingen nog geen review verschenen.
dieselross schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:19:
[...]

Dat begrijp ik maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op de vraag of de voeding in staat is om dat systeem van stroom te kunnen voorzien.
Natuurlijk, alle genoemde voedingen zijn dat. :)
Ik weet niet hoeveel invloed die overclock van 2.66ghz naar 3.6ghz heeft op het verbruik.
Ligt ook aan de spanning, maar kort door de bocht stijgt het verbruik van de CPU linear aan de frequentie en kwadratisch aan de spanning.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:41

Thomg

Aww yiss

Gewoon 4+4, zit wel aan één kabel en is niet modulair. Je kunt er wel nog één bijprikken van inderdaad 8. <+:)

[ Voor 167% gewijzigd door Thomg op 11-12-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
-The_Mask- schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:38:
[...]

Hoe kom je aan de lengtes, want beide fabrikanten hebben een vrij summiere site welke deze info mist. En voor zover bekend zijn ook van beide voedingen nog geen review verschenen.
Klopt, omdat de aansluitingen gelijk zijn gebleven heb ik gekeken naar reviews van de vorige versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
-The_Mask- schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:16:
[...]

Bij de pricewatch: Sharkoon WPM400 moet het iig wel goed zitten.

6 sata connectors waarbij de korste twee beginnen bij 55 cm, de volgende twee bij 70 cm en de langsten zijn zelfs 85 cm.
Is de voeding verder wel degelijk? Ik kan hier helemaal geen review over vinden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mrko op 11-12-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
-The_Mask- schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:44:Je weet dat je nu twee verschillende voedingen hebt?
De M12II Bronze 650W heeft twee 8 pins EPS stekkers waarbij één een 4+4 pins is.
De M12II Bronze 620W heeft één 8 pins EPS en één 4 pins stekker.
Ja, en bij beide staan op de seasonic website exact dezelfde aansluitingen.
Dus ik weet niet meer waar ik nog op af kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrko schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:29:
[...]

Is de voeding verder wel degelijk? Ik kan hier helemaal geen review over vinden :)
Ja is intern vergelijkbaar met de Corsair Builder CX430 Bronze. Beide zijn namelijk gemaakt door Channel Well Technology en wel van het DSA II design, beide hebben ook nog een fan van Yate Loon,condensators van Samxon en hebben een 80PLUS Bronze certificaat. Intern zijn ze dus zo goed als identiek, kwaliteit en prestaties zijn dit dus ook. Sharkoon zit alleen wat beter in de kabels, o.a. omdat die modulair is maar ook omdat die een extra 6 pins PCI-e stekker heeft en dus langere kabels.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IceTeaGX schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:30:
[...]

Ja, en bij beide staan op de seasonic website exact dezelfde aansluitingen.
Dus ik weet niet meer waar ik nog op af kan gaan.
De pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 10 550W lijkt mij erg geschikt voor jouw. Extreem veel kabels en erg lang ook nog en is zowel als single rail als ook multi rail te gebruiken en heeft een hoog rendement.

Bij gebruik van staggerred spin-up zijn meer dan 30 HDD's met de rest van de PC ook geen probleem voor de voeding, moet genoeg zijn lijkt mij. :)

http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=291
http://www.techpowerup.co...rkPowerProP10_550W/1.html
2 reviewtjes.

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 12-12-2012 00:07 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Mrko schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:05:
De pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze heeft 'korte' SATA kabels (400 mm + 150 mm). Volgens mij wordt dit een probleem in de Elite 310:

[afbeelding]

De bedoeling is dat bij de inflow (blauwe pijlen, rechtsonder) een HDD + SSD komen. Diagonaal is het al 30 cm + nog 15 cm in hoogte aangezien de aansluiting aan de voorkant zit.
Waarom de HDD en SSD niet gewoon vlak onder de optische drive(bay)? Dan verstoor je de airflow ook niet onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
mitsumark schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:26:
[...]

Waarom de HDD en SSD niet gewoon vlak onder de optische drive(bay)? Dan verstoor je de airflow ook niet onnodig.
In die 3.5' bay kan slechts 1 schijf omdat daar ook een kaartlezer komt (bovenin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Doe je daar de hdd en de ssd plak je aan de zijkant, of een verloop bay vanaf 5.25".
Ze kunnen er in ieder geval in met de aansluitingen naar de 'achterkant'.
(andere voeding kan natuurlijk ook :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
adviesje over een voeding!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 261,70€ 261,70
1Asus P8Z77-I Deluxe€ 171,50€ 171,50
1Western Digital Caviar Green WD20EADS, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Lian Li PC-Q18€ 127,05€ 127,05
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 81,07€ 81,07
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 37,18€ 37,18
1LG BH10LS30 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Enermax Platimax EPM500AWT€ 156,01€ 156,01
1Seasonic Platinum Series 400 Watt Fanless€ 119,95€ 119,95
1Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB€ 158,51€ 158,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.112,97

het is een vrij simpel pc zoals jullie zien: wel met een lekkere cpu erin. Prijs voeidng is niet zon issue, als die maar zuinig, stabiel en voldoende is. Is fannless een optie en voldoet die qua vermogen? (ik ben enkel voedingen gewend voor pcs met dikke graka's :D)
300W zou al voldoende moeten zijn of is dat te krap?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Zeker als je geen aftermarket cpu koeler gebruikt zul je zo'n beetje elke goede voeding niet horen.
De meeste (zuinige/efficiente) voedingen hebben een erg lage fanspeed (zelfs 0) bij lage belasting.
Fanless kan dus inderdaad wel, maar kost een berg meer en is niet perse noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Dank je. Welke andere voeding is dan het meest efficiënt, stabiel en beste aan te raden voor dit systeempje (24/7 aan).

mixing a drink and music

• Boefmans
Dank! Best vreemd dat er nauwelijks goede 300w of lager voedingen zijn die modulair zijn enzo...

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Even snel voor de zekerheid, ik ga iets in de trant van een Z77 mobo, i5 3570k en Radeon 7950 halen. 1 HDD en 1 SSD, met een stuk of 3/4 casefans. Eventueel nog een beetje overklokken. De pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt lijkt me hiervoor wel voldoende. Kan ik eventueel nog met minder toe? Of weet iemand nog betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netjes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 08:20
Advies gevraagd! :)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 261,40€ 261,40
1Gigabyte GA-Z77X-UD5H (rev. 1.0)€ 190,50€ 190,50
1MSI N660Ti PE 2GD5/OC€ 278,95€ 278,95
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB€ 61,98€ 61,98
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 81,90€ 81,90
1TP-Link TL-WDN4800€ 33,10€ 33,10
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 66,45€ 66,45
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 94,38€ 94,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.068,66

Voor een Windows/OSX Dual boot project. Zou de Corsair Builder CX430 (430W) voldoende zijn? Of kan ik beter naar 500W of 600W kijken, met oog op eventuele uitbreidingen? (Niet direct van plan overigens) Alternatieven welkom :)

[ Voor 3% gewijzigd door Netjes op 17-12-2012 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Wat voor uitbreidingen ben je van plan? Een 2e videokaart?
(gezien dat moederbord overkill is en niet nodig is voor die processor)

Een goede 400-450W voeding moet al volstaan voor deze setup (evt met kleine uitbreidingen), echter ik zou er wel gelijk 1 nemen met 2 pcie stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netjes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 08:20
Dacht ik ook. Moederboard is idd beetje overkill maar bewust gekozen vanwege dat hij vrijwel out of the box compatible is met OS X. Uitbreidingen meer in de trant van extra HD/SSD's. Deze GPU set-up moet voldoende zijn voor wat ik er mee wil gaan doen de komende jaren zwaarder C4D, After Effects, Photoshop werk op OS X. Niet te fanatiek gamen op windows.

Die pcie stekker zou ik dan nodig hebben voor een tweede video kaart? Wel het overwegen waard natuurlijk.. Maar zou je dan ook niet gelijk richting de 500/600W gaan qua voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Ik zit al bijna 2 weken te wachten op de levering van mijn voeding (zie onderstaand systeem), ik zit te twijfelen om een andere te kopen. Welke voeding zou een goede vervanging zijn (zuiniger en stiller, met eventueel meer wattage +-600-750), die minimaal gelijk is/beter tegen acceptabele prijsverhoging (+-30 euro meer max). Ikzelf dacht bijvoorbeeld aan: pricewatch: XFX ProSeries 750W XXX Edition (echter twijfel ik aan de geluidsproductie (ik haat herrie van een systeem)). Enig advies?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,95€ 203,95
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 121,90€ 121,90
1Club3D Radeon HD 7970 royalAce Tahiti XT2€ 403,-€ 403,-
1Western Digital Red WD20EFRX, 2TB€ 102,44€ 102,44
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,95€ 94,95
1Dell Ultrasharp U2711 Zwart€ 557,-€ 557,-
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 37,18€ 37,18
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,95€ 16,95
1Antec HCG-620M€ 82,-€ 82,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 94,38€ 94,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.748,74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2023
kijk hier ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 vragen:
-Heeft er iemand al ervaring met de ST45SF-G Mini PSU; de modulaire SFX voeding van Silverstone?

-Ik wil een FT03-mini kopen en bij voorkeur een modulaire voeding erin. De keus in modulaire voedingen in SFX format is nihil. De ST45SF-G Mini PSU voldoet aan al mijn criteria maar is wel erg duur, heeft iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:22:
Ik heb 2 vragen:
-Heeft er iemand al ervaring met de ST45SF-G Mini PSU; de modulaire SFX voeding van Silverstone?

-Ik wil een FT03-mini kopen en bij voorkeur een modulaire voeding erin. De keus in modulaire voedingen in SFX format is nihil. De ST45SF-G Mini PSU voldoet aan al mijn criteria maar is wel erg duur, heeft iemand nog andere suggesties?
Niet persoonlijk, maar anderen wel:
http://www.hardwaresecret...-Power-Supply-Review/1662
http://www.pcper.com/revi...FX-Form-Factor-PSU-Review
http://www.techpowerup.com/reviews/Silverstone/ST45SF-G/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers.
Ik heb zo'n gevoel dat dit niet echt een goede voeding is; ik kan er ook geen reviews over vinden. :' )

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 261,40€ 261,40
1MSI B75MA-P45€ 54,90€ 54,90
1Club3D Radeon HD 7850 royalQueen€ 178,28€ 178,28
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 65,45€ 65,45
1Aerocool Strike-X One Advance€ 38,60€ 38,60
1OCZ Solid State Drive 3.5" Adaptor Bracket€ 7,20€ 7,20
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 35,95€ 35,95
1Recom Power Engine 600 Plus€ 35,80€ 35,80
1OCZ Vertex 4 128GB€ 99,95€ 99,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 777,53

Ik weet niet zo veel wat betreft voeding, dus vraag ik de experts maar.
Wat is jullie advies?

EDIT: Ohja, nog vergeten te melden.
Ik ga niet overclocken, maar dat valt volgens mij ook al te zien aan m'n processor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Je systeem zal zo'n 250W max verbruiken, neem liever een goede 350-450W voeding.
http://tweakers.net/price...664/294855;319915;291975/ zijn al ruim voldoende.

Edit: Lol, tegelijk...

[ Voor 36% gewijzigd door mitsumark op 20-12-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Als je het laat bij 1 GPU, dus later hooguit deze wilt vervangen i.p.v. een 2e bijplaatsen, dan zal een van deze voedingen prima zijn. De HD7850 vreet max een kleine 150 Watt, met 2 van die dingen + i7 3770 + al het overige spul wordt het net aan met bovenstaande voedingen. In dat geval zou je de grotere broertjes van hen kunnen pakken. Voordeel van deze voedingen is (vind ik in ieder geval) dat ze (deels) modulair zijn (eerste groep is alleen de be quiet! deels modulair), oftewel wat minder overbodige kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal geen tweede GPU plaatsen, dus de voeding die mitsumark mij heeft aangeraden zal voldoen.
Toch hartelijk bedankt. : )

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:48
-The_Mask- schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:53:
[...]

Nee de GTX 660 Ti vraagt twee 6 pins PCI-e connectors. De CX430 heeft er maar één, dus de CX500 Bronze is aan te raden, deze heeft er namelijk twee.
Ik draai hier een CX430 met een GTX 660Ti door middel van een verloopje. PC verbruikt onder full load nog geen 250 watt. Moet makkelijk kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GioStyle schreef op donderdag 20 december 2012 @ 00:21:
[...]

Ik draai hier een CX430 met een GTX 660Ti door middel van een verloopje. PC verbruikt onder full load nog geen 250 watt. Moet makkelijk kunnen. :)
Zeg nergens dat het niet zou kunnen, maar ik zou nooit een voeding kopen die direct al te weinig aansluitingen heeft. Daarnaast moet die ook nog upgrades en uitbreidingen aankunnen wat dan al helemaal lastig wordt.
Die gaat zeker niet stiller zijn als de Antec en XFX. ;)
Squishie schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:05:
Ik zit al bijna 2 weken te wachten op de levering van mijn voeding (zie onderstaand systeem), ik zit te twijfelen om een andere te kopen. Welke voeding zou een goede vervanging zijn (zuiniger en stiller, met eventueel meer wattage +-600-750), die minimaal gelijk is/beter tegen acceptabele prijsverhoging (+-30 euro meer max). Ikzelf dacht bijvoorbeeld aan: pricewatch: XFX ProSeries 750W XXX Edition (echter twijfel ik aan de geluidsproductie (ik haat herrie van een systeem)). Enig advies?
Komt er nog een tweede HD7970 in, anders zijn deze voedingen allemaal wel erg overdreven. Voor zo'n 130 euro kun je namelijk extreem stille voedingen halen welke deze PC gemakkelijk kunnen draaien. (passief bekoelde voeding bijvoorbeeld :p )

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hallo iedereen,

Ik heb een 5970 gekocht en die wil ik in CF opstelling zetten met mijn 5870 wellicht dat ik er aan zit te denken om de 5970 te clocken op de 5870 zijn snelheid, maar dat daar gelaten.
Even wat meer informatie over mijn systeem:
Intel Core i7 920
Asus x58 moederbordje
2x 3x2GB
4 HDD 3,5"
2 HDD 2,5"
1 SSD

Zou ik het redden met deze voeding wanneer ik hem onder full load ga gebruiken?
pricewatch: Nexus RX-8500

Mvg

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 24 december 2012 @ 16:36:
Ja geen probleem, maar als je hem nog niet hebt zou ik hem ook niet halen, aangezien er vast wel wat beters te vinden is voor hetzelfde geld.
Wat zou je me adviseren voor en rond het zelfde geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:48:
pricewatch: Seasonic M12II 750W 80+ Bronze en pricewatch: XFX ProSeries 750W XXX Edition zijn beide betere voedingen voor minder. Met deze voeding houd je ook genoeg ruimte voor een redelijke overklok van zowel de videokaarten als ook de CPU.
Zou deze voeding ook voldoen, gezien dit nu mijn huidige voeding is?

pricewatch: Cooler Master Silent Pro M600

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 12:08
Ik heb inmiddels drie jaar een Coolermaster 620M in mijn PC zitten, nu wil ik van een HD5850 switchen naar een HD7870 Tahiti(of HD7950), ik neem aan dat deze voeding dat gewoon trekt? Ookal slijt hij na 3 jaar wel(van wat ik heb begrepen).

http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=2573

Volgens HWI verbruikt hij namelijk 350 watt bij full load? :/

http://nl.hardware.info/r...-geluid-en-stroomverbruik

[ Voor 43% gewijzigd door WolfsRain op 28-12-2012 15:12 ]

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:27
Ik wil een systeem upgraden dmv het onderstaande lijstje. In het systeem zit nu een Antec voeding met de specs:

Antec earthwatss 430w
5v,3.3v Max Load 130W
+12V Max Load 360W
En heeft een 4pins cpu power stekker

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3470 Boxed€ 170,50€ 170,50
1MSI Intel Z77 Express Z77A-G43€ 81,80€ 81,80
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 37,95€ 37,95
1Samsung 830 series SSD 64GB€ 61,23€ 61,23
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 351,48

Onboard videokaart en nog een 7200rpm 250GB HD.

Gaat dit werken of moet er ook een andere voeding komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wou5er schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 01:56:
[...]

Zou deze voeding ook voldoen, gezien dit nu mijn huidige voeding is?

pricewatch: Cooler Master Silent Pro M600
Nee dat wordt hem niet, die voeding kan maar 480W op de 12V leveren, zelfs een goede 500W kan soms meer leveren. 480W is ook bijna het verbruik wat beide videokaarten alleen al nemen, dus dan blijft er al niks over voor de rest van de PC. ;)
Remco Tr schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:19:
Ik wil een systeem upgraden dmv het onderstaande lijstje. In het systeem zit nu een Antec voeding met de specs:

Gaat dit werken of moet er ook een andere voeding komen?
De kans is nogal groot dat het zuiniger is dan wat je hiervoor had, dit zal iig niet eens de 100W halen, kan dus gemakkelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:27
-The_Mask- schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:03:
[...]

De kans is nogal groot dat het zuiniger is dan wat je hiervoor had, dit zal iig niet eens de 100W halen, kan dus gemakkelijk.
En het kan ook makelijk met 4pins cpu voeding ipv 8?
Er zit nu een AMD 3200+ venice in met een S939 bordje. en 2GB geheugen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Remco Tr op 28-12-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Iemand ervaring met de Corsair CX430M ? Dit zou de modulaire variant zijn van de CX430 v2.
pricewatch: Corsair CX430M

Weet iemand of de types en kwaliteit vergelijkbaar zijn ? Voor die paar euro maar heb ik dan liever de modulaire variant mits de kwaliteit even goed is natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco Tr schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:19:
[...]

En het kan ook makelijk met 4pins cpu voeding ipv 6? Het bord heeft ook ''maar'' 4 pins
6 pins voor de CPU bestaat ook niet en als het 8 pins was dan werkt 4 pins ook prima.
Er zit nu een AMD 3200+ venice in met een S939 bordje. en 2GB geheugen ;)
Idle wordt het sowieso een stuk zuiniger en load zou ook nog wel eens zuiniger kunnen zijn. ;)
sontax schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:25:
Iemand ervaring met de Corsair CX430M ? Dit zou de modulaire variant zijn van de CX430 v2.
pricewatch: Corsair CX430M
Nee het is de modulaire versie van de Corsair Builder CX430 Bronze, of te wel revisie 3.
Weet iemand of de types en kwaliteit vergelijkbaar zijn ? Voor die paar euro maar heb ik dan liever de modulaire variant mits de kwaliteit even goed is natuurlijk
Volgens iemand van Corsair is die helemaal identiek op het modulaire na dan natuurlijk en er is eigenlijk geen reden om dat niet te geloven. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik wil een muziekserver gaan bouwen in een bestaande behuizing van een cassettedeck dat onderdeel is van mijn audioset. Vanwege de ruimte en het beperkt energieverbruik zoek ik dus liefst een platte voeding. Ik wil dat doen met het volgende moederbord:

pricewatch: Asus AT4NM10T-I

Daarnaast gebruik ik ook een 2,5 inch hd (5400rpm) uit een oude asus netbook. Ook komt er wifi-kaart erin. Op het geheugen na is dat het wel.

Mijn vraag is of het mogelijk is om een laptopvoeding (met aanpassing wat betreft de stekker) hiervoor te gebruiken? Ik kwam op het idee nadat iemand bij V&A een mini-itx aanbood met een laptopvoeding.

Ik zat ook te kijken naar het volgende: http://www.mini-box.com/picoPSU-80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Laatst online: 12-09 11:47
-The_Mask- schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:02:
Ja het zou moeten kunnen met bijvoorbeeld een picoPSU met wide input aangezien laptop voedingen normaal gesproken geen 12V leveren maar zo rond de 19V.
Goed dat je dat zegt wat betreft de wide-input. De bovenstaande picoPSU waarnaar ik verwijs heeft dat niet. Je kan op deze wel een 12 Volt voeding zetten. Probleem is echter dat de meeste 12 Volt voedingen die circa 80Watt moeten kunnen leveren fysiek weer groot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:07
In augustus 2012 heb ik dit systeem gebouwd, de voeding komt nog uit mijn oude systeem, maar ik ben nu opzoek naar een andere voeding, want met deze voeding heb ik te weinig sata stroomstekkers (ik heb er nu 2 en ik heb er 3 nodig, de dvd writer is nu aangesloten met een molex naar sata converter) en ik begin me te ergeren aan de herrie die de voeding maakt. Ook heb ik nu geen EPS aansluiting op mijn voeding, terwijl die wel op mijn moederbord zit, het is nu aangesloten met een 4 pin cpu naar EPS converter, dus een EPS aansluiting is wel een vereiste.

Het vermogen van de voeding moet denk ik maximaal zo rond de 520 watt liggen, want in de toekomst wil ik er misschien nog een videokaart als de HD7850 inbouwen, ik ga niet overclocken. Ik ben opzoek naar een stille voeding, een modulaire voeding zou wel handig zijn, maar het is geen vereiste. Het budget ligt rond de €70,-

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,95€ 167,95
1Asrock H77M€ 66,95€ 66,95
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 62,-€ 62,-
1Cooler Master Silencio 450€ 44,-€ 44,-
1Kingston KHX1600C9D3K2/8GX€ 39,95€ 39,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,99€ 16,99
1Cooler Master Extreme Power Plus 390W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 467,79

Ik heb de volgende voedingen gevonden, welke lijkt jullie het beste of hebben jullie nog andere suggesties?

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec HCG-520€ 58,95€ 58,95
1Antec HCG-520M€ 69,70€ 69,70
1Cooler Master Silent Pro M2 420W€ 53,66€ 53,66
1Seasonic M12II 520W€ 63,-€ 63,-
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 48,50€ 48,50
1Seasonic S12II 520W€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 349,81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Modulair lijkt me niet nodig met die behuizing.

Als het budget op mag en kwaliteit bovenaan staat:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/664/317759;317760/
De 360W is al voldoende voor jouw systeem met een 7850.
Wil je eventueel ruimte hebben voor een high-end videokaart kun je de 450W overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:07
Bedankt voor het advies! Ik denk dat ik voor de pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt ga, die zit wat ruimer in de aansluitingen dan de pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowinG
  • Laatst online: 19-09 17:00
Ik ben op zoek naar een voeding voor het volgende systeem. Helemaal zeker weet ik niet of 300W voldoende zal zijn of dat ik meer nodig heb (350W?).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,95€ 203,95
1Gigabyte GA-Z77M-D3H€ 80,45€ 80,45
2Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 119,50€ 239,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 93,99€ 93,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 29,-€ 29,-
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 70,97€ 70,97
1LG CH10LS28 Zwart€ 46,90€ 46,90
1Crucial m4 CT064M4SSD3 64GB€ 62,82€ 62,82
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 119,95€ 119,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 947,03

Het systeem gaat voornamelijk gebruikt worden voor fotobewerking en internet en af en toe een simpel spelletje (geen 3d). Daarom zal er geen videokaart in komen. Aangezien de computer grootste gedeelte van de tijd niet zwaar belast wordt moet hij redelijk zuinig zijn. Wel zal de computer gaan stampen bij het exporteren van foto's vanuit Lightroom en dat zal die dus ook moeten aankunnen.

Zelf zat ik al te kijken naar de volgende voedingen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec VP350P€ 35,50€ 35,50
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 40,95€ 40,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,50€ 33,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 109,95

Kan iemand mij vertellen welk vermogen het meest geschikt is voor deze opstelling (300, 350 of 400W)? Heb je een betere tip qua voeding (efficiënter) en deze is tot ongeveer 60 euro, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Deels mbv de BBG heb ik een nieuw systeem samengesteld. Gezien componenten steeds zuiniger worden en de BBG mij een beetje aan het twijfelde zetten leek het me goed even om feedback te vragen.
Heb onderstaand bedacht:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 153,95€ 153,95
1MSI H77MA-G43€ 66,95€ 66,95
1Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)€ 213,50€ 213,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 65,85€ 65,85
1Fractal Design Define Mini€ 82,-€ 82,-
1Antec HCG-520€ 58,95€ 58,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 862,-

Mogelijk komt hier nog 1 HDD bij, ik zal in de toekomst geen Crossfire gaan draaien, hoogstens CPU of GPU updaten.Overclocken zit er met de huidige CPU niet in maar mocht ik die een update geven dan houd ik die optie wel graag open.
Met dat in oog leek de 520 voldoende, klopt dat? Mijn inschatting was dat cable management met de kast die ik op ogen heb hetgeen is waar ik het meest op moet letten

Nu twijfel ik enerzijds over de voeding; heb de specificaties van de HCG-520 en 520M erbij genomen, ik zal in ieder geval 2 kabels niet nodig hebben (Molex en Molex/floppy bij de 520, Molex/sata en Molex/floppy bij de 520M) Is het de 20 euro waard om te investeren in de 520M ivm cable management? De Define Mini heeft wel wegwerkmogelijkheden maar is ook niet heel ruim.
Of als er een voorstel is voro een andere bij voorkeur modulaire voeding is dat natuurlijk ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Thanks voor de feedback. Zou dan inderdaad Mobo+CPU upgrade moeten zijn wbt overclocken :).
Die seasonic is inderdaad wel het overwegen waard, thanks :)
BlackR schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:43:
Ik heb inmiddels drie jaar een Coolermaster 620M in mijn PC zitten, nu wil ik van een HD5850 switchen naar een HD7870 Tahiti(of HD7950), ik neem aan dat deze voeding dat gewoon trekt? Ookal slijt hij na 3 jaar wel(van wat ik heb begrepen).
http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=2573
Volgens HWI verbruikt hij namelijk 350 watt bij full load? :/
http://nl.hardware.info/r...-geluid-en-stroomverbruik
Ik was ook even in verwarring door die 350watt, maar dat is systeem gebruik :
Intel Core i7 3960X,
ASUS P7X79 Pro,
16 GB Corsair DDR3-1600
Samsung Spinpoint F1
Cooler Master Silent Pro Gold 1200 watt

Die PSU die jij hebt heb ik nu ook in mijn huidige PC zitten, 4 jaar oud :P. Ik weet niet hoe het zit met degradatie, maar hij heeft een 80 plus rating, 80% van 620 is alsnog 496W wat ie kan/kon? leveren. Zou dat het ook doen?

[ Voor 230% gewijzigd door Urithar op 02-01-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik was van plan deze pc te gaan bouwen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3225 Boxed€ 117,50€ 117,50
1MSI B75A-G43€ 68,50€ 68,50
1Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB€ 61,95€ 61,95
1Fractal Design Core 3000€ 54,90€ 54,90
1Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile€ 25,-€ 25,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,99€ 16,99
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 64,-€ 64,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 91,-€ 91,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 499,84

Het moet een stabiele pc zijn die heel water jaren mee gaat. Maar nu zie ik dat de seasonic slecht leverbaar is en ook iets in prijs is gestegen. Daarnaast zat ik sowieso al een beetje te twijfelen; kan het ook niet voor iets minder geld? Hebben jullie misschien een goed alternatief?
Pagina: 1 ... 23 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.