Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
-The_Mask- schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:33:
[...]

Twee HD7950's omdat je ze al hebt idd
Nee ik heb HD6950 geen HD7950 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
-The_Mask- schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:44:
Stom ik las de hele tijd HD7950, maar een GTX 670 is dan wel prima. :p
Haha owk ik dacht het al dat ik je bericht de eerste x las, maar toen dacht ik je zal het wel bedoelen ivm de prijs. En wat zeg je kwa voeding kan het efficienter? Of gewoon bij de Corsair houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
-The_Mask- schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:50:
Ik denk niet dat je het met een efficientere voeding snel terug gaat verdienen, maar dit is totaal afhankelijk van je PC gebruikt.
Als we even doen alsof mijn bestaande voeding er niet is, wat zou je dan adviseren?

PC zal gebruikt worden voor het digitaliseren van m'n Bluray's, kijken van films/series diverse software. En wanneer ik tijd en zin heb om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Thanks. Ik wacht nog op een paar onderdelen die ik bij Afuture heb besteld dus ik zou deze er misschien nog bij kunnen voegen. Enige min puntje is dat deze niet modulair is gezien het een kleine Lian Li PC-A05FNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:08
-The_Mask- schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:44:
[...]
Is verstandig om een nieuwe te halen, model is zo'n 10 jaar oud en is niet gemaakt voor moderne PC's.
Dank! Nu blijkt mijn eigen voeding (Forton AX500-A, zie http://www.silentpcreview.com/article212-page1.html ) opeens te fluiten met mijn nieuwe hardware. (Alleen als de computer uitstaat that is, zelfs zonder spanning! Dat moet ik nog eens uitzoeken.). Misschien dus maar een nieuwe voor mij, krijgen ze de oude voeding er ook bij. Maar welke dan...

Belangrijkste prioriteiten: geluid en prijs.

Hardware:
Asrock Z77 pro3
Intel i5 2500k
AMD HD4850
2 reepjes geheugen, 1x optical, 1x hdd, 1x ssd, Scythe Mugen 3 PCGH, Fractal R4 (case).

Toekomstperspectief: waarschijnlijk doe ik met het grootste gedeelte nog een jaar of 4, afgezien van de videokaart. Als ik die vervang wordt het waarschijnlijk een model van max. 150 á 200 euro, verbruik valt dus te overzien. De processor zal in de toekomst misschien nog wel overclockt worden maar dan zonder overvolten.

EDIT: aha, je hebt pas de volgende nog geadviseerd: pricewatch: Sharkoon WPM400. Dat was alleen zonder mogelijke overclock...

[ Voor 7% gewijzigd door Bokkiej op 16-10-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Ik heb er 1 besteld. Kan ik zolang me ouwe pc nog ff gebruiken.
Alleen ff hopen dat ik die kabels beetje kan wegwerken.
Had nog even de reviews gecheckt die eerder in dit topic voorbij kwamen.

[ Voor 5% gewijzigd door Phasis op 16-10-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

ik heb een probleempje, ik wil een XFX HD6870 kopen maar mijn voeding heeft geen tweetal 6-pin aansluitingen, en dat heb je wel nodig bij die videokaart ik heb hier niet zo heel veel verstand van :( Dus zou iemand een voeding voor mij kunnen op zoeken tussen de 30 - 90 Euro ?
ik weet dat het niet veel verschil zou uit maken maar ik koop over 1maand nog een i5 erbij.

Info over mijn systeem ;
CPU ;
AMD Athlon x3 435 2,9GhZ
Mobo ;
M4a78-VM
GPU ;
HD5670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:42:
Beste mensen,

ik heb een probleempje, ik wil een XFX HD6870 kopen maar mijn voeding heeft geen tweetal 6-pin aansluitingen, en dat heb je wel nodig bij die videokaart ik heb hier niet zo heel veel verstand van :( Dus zou iemand een voeding voor mij kunnen op zoeken tussen de 30 - 90 Euro ?
ik weet dat het niet veel verschil zou uit maken maar ik koop over 1maand nog een i5 erbij.

Info over mijn systeem ;
CPU ;
AMD Athlon x3 435 2,9GhZ
Mobo ;
M4a78-VM
GPU ;
HD5670
Ik denk dat je beter even je huidige merk + type voeding hier toevoeg, dan kunnen de experts even kijken of deze wel of niet geschikt is. Je kan namelijk gewoon molex verloopjes naar 6-pin verloopjes kopen. Vaak maar niet altijd worden er ook 2 meegeleverd. Dit zou je even moeten nazoeken in de reviews over de kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Phasis op 16-10-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Beste Mask, hoe kijk je aan tegen de voedingsreviews van HardOCP ?

Verbaast me nogal dat de AX1200i er zoveel minder uitkomt dan bij de meeste anderen zoals bijv. bij JonnyGuru. :? (waarbij ik aanneem dat er geen belangenverstrengeling is daar JG nu zelf bij corsair werkt. Ttv bij BFG leek het me ook kosjer)

http://www.hardocp.com/ar...00i_power_supply_review/9

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XFX PRO 550W icm Asus GTX 660 (non TI) gaat prima werken neem ik aan?
Moet even een bevestiging zodat ik het kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:49
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:56:
XFX PRO 550W icm Asus GTX 660 (non TI) gaat prima werken neem ik aan?
Moet even een bevestiging zodat ik het kan bestellen.
Ja hoor, twee zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay toppie :) ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRBoom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-07-2024
Beste tweakers,

dit is mijn systeem:

Processor: i7 950
moederbord: Gigabyte X58A-UD3R
Geheugen: 3 * 4GB Kingston HyperX DDR3 1600mhz
Videokaart: Ati HD6790 1GB
OS Drive: Crucial SSD 64GB
Storage: Western Digital 1TB Black
Power: Coolermaster GX 550 watt

Ik overweeg om mijn grafische kaart te vervangen voor een MSI Geforce GTX 580 TwinFrozr II OC en ik vraag me af of dit mogelijk is met mijn voeding. Ik vermoed al een beetje dat dit niet gaat werken gezien het stroom gebruik van de GTX 580, maar eerlijk gezegd weet ik te weinig van voedingen om het zeker te weten. Als ik mijn voeding zou moeten vervangen, wat zou ik er dan voor in de plaats nodig hebben? En met oog op de toekomst; wat is er voor nodig om de GTX 580 in een SLI opstelling te draaien?

Hoop op een reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:45:
Beste Mask, hoe kijk je aan tegen de voedingsreviews van HardOCP ?

Verbaast me nogal dat de AX1200i er zoveel minder uitkomt dan bij de meeste anderen zoals bijv. bij JonnyGuru. :? (waarbij ik aanneem dat er geen belangenverstrengeling is daar JG nu zelf bij corsair werkt. Ttv bij BFG leek het me ook kosjer)
Nee ze gaan Corsair niet voortrekken. Heeft ook helemaal geen zin. JonnyGURU is maar een kleine site waar vooral de voedingsgekken zich verzamelen en die valt het wel direct op als je dat gaat doen. :p
Maar om zoiets sowieso uit te sluiten doet Jonny zelf ook geen reviews meer nu hij bij Corsair werkt, de reviews worden nu gemaakt door meestal OklahomaWolf en soms Tazz. Overigens is de reviewer van HardOCP ook gewoon één van de moderators op het forum van JonnyGURU dus zou die daar ook nog aan kunnen mee doen. ;)

Maar de verschillen komt gewoon door verschillende apparatuur en verschillende test methodes. Verschil tussen Jonnyguru en TechPowerUp is ook altijd groot. Maar dit is gewoon altijd zo, spanningstabiliteit is altijd veel minder bij TechPowerUp.
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story3&reid=300
http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/AX1200i/6.html

Wat betreft HardOCP daar zie je dat de rimple/noise gewoon perfect is onder full load (overigens ook bij Jonnyguru en TechPowerUp). 5mV op de 3,3V en 5V en 10mV op de 12V is gewoon ongekend, er bestaat geen voeding consumenten voeding die daar bij in de buurt komt. Spanningsregeling is wat minder bij sommige rails maar dat is simpel te verklaren. Eén van de zes 12V rails blijft zoals je kan zien precies 12V en anderen willen wat wisselen.

Deze voeding is (voorals nog) de enige digitale consumenten voeding. Spanning die uit de voeding komt wordt gechecked en zo nodig ook weer aangepast en dit alles digitaal. Voeding heeft zoals 99,99% van de voedingen maar één 12V rail en kan dus onmogelijk alle zes virtuele 12V rails op 12V houden. Wat je hier dus ziet is een lagere spanning op sommige rails omdat een draad nu eenmaal weerstand heeft (zelfde geld voor connectoren) en hoe meer stroom er door heen gaat hoe groter de weerstand wordt. Ik neem aan dat de eerste 12V rails bij HardOCP de 24 pins ATX stekker is en deze stekker heeft maar twee gele draden. Hier moet dus de meeste stroom doorheen en de voeding is ook nog eens volledig modulair en heeft dus twee losse pluggen, dus ook weer iets meer verlies dan een semi-modulaire voeding.

Zo krijg je dus kleine verschillen. Dus als de reviewer minder load op de 24 pins zou zetten zou deze het ook veel beter doen en zou alles veel dichter bij elkaar zitten. Load is ook wel aan de hoge kant 15,5 ampere op de 24 pins stekker zal denk ik zo goed als nooit voorkomen.

Is overigens niet perse slecht om meer load op de 24 pins te zetten, andersom ook niet. De 12V load op de 24 pins stekker is gewoon ook bij elke PC anders. Videokaarten zijn nemen het meeste stroom op normaal gesproken. Daarom zie je bij veel high-end moederborden extra stroomvoorziening voor de PCI-e sloten/videokaarten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Wat is een goede (semi) modulaire voeding, voor een I5-3570K en een Sapphire 7850 OC allemaal ingebouwd in een Fractal Design Define R4?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BRBoom schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:27:
Ik overweeg om mijn grafische kaart te vervangen voor een MSI Geforce GTX 580 TwinFrozr II OC en ik vraag me af of dit mogelijk is met mijn voeding. Ik vermoed al een beetje dat dit niet gaat werken gezien het stroom gebruik van de GTX 580, maar eerlijk gezegd weet ik te weinig van voedingen om het zeker te weten.
Ik zou het niet doen, de GX serie van Coolermaster is erg slecht, had je een goede 550W voeding was het geen probleem.

Stukje van de 750W versie van Coolermaster
Of course GX 750 W offers as advantages having four power cables for video cards and more SATA power connectors, but it is only safe to run this new Cooler Master unit up to 450 W.
http://www.hardwaresecret...Power-Supply-Review/917/1
Als ik mijn voeding zou moeten vervangen, wat zou ik er dan voor in de plaats nodig hebben? En met oog op de toekomst; wat is er voor nodig om de GTX 580 in een SLI opstelling te draaien?
Moet de voeding ook een overklok aan kunnen?
Welke eisen heb je aan de voeding?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:12:
Goedemiddag,

Wat is een goede (semi) modulaire voeding, voor een I5-3570K en een Sapphire 7850 OC allemaal ingebouwd in een Fractal Design Define R4?

Bij voorbaat dank!
Wat zijn je eisen nog meer behalve modulair? En weet je zeker als je dit wil, met jouw behuizing maakt het niet uit of je nu wel of niet een modulaire voeding hebt. Alles kabels kun je namelijk prima weg werken met deze behuizing.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

-The_Mask- schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:09:
[...]

Nee ze gaan Corsair niet voortrekken. Heeft ook helemaal geen zin. JonnyGURU is maar een kleine site waar vooral de voedingsgekken zich verzamelen en die valt het wel direct op als je dat gaat doen. :p
Maar om zoiets sowieso uit te sluiten doet Jonny zelf ook geen reviews meer nu hij bij Corsair werkt, de reviews worden nu gemaakt door meestal OklahomaWolf en soms Tazz. Overigens is de reviewer van HardOCP ook gewoon één van de moderators op het forum van JonnyGURU dus zou die daar ook nog aan kunnen mee doen. ;)

Maar de verschillen komt gewoon door verschillende apparatuur en verschillende test methodes. Verschil tussen Jonnyguru en TechPowerUp is ook altijd groot. Maar dit is gewoon altijd zo, spanningstabiliteit is altijd veel minder bij TechPowerUp.
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story3&reid=300
http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/AX1200i/6.html

Wat betreft HardOCP daar zie je dat de rimple/noise gewoon perfect is onder full load (overigens ook bij Jonnyguru en TechPowerUp). 5mV op de 3,3V en 5V en 10mV op de 12V is gewoon ongekend, er bestaat geen voeding consumenten voeding die daar bij in de buurt komt. Spanningsregeling is wat minder bij sommige rails maar dat is simpel te verklaren. Eén van de zes 12V rails blijft zoals je kan zien precies 12V en anderen willen wat wisselen.

Deze voeding is (voorals nog) de enige digitale consumenten voeding. Spanning die uit de voeding komt wordt gechecked en zo nodig ook weer aangepast en dit alles digitaal. Voeding heeft zoals 99,99% van de voedingen maar één 12V rail en kan dus onmogelijk alle zes virtuele 12V rails op 12V houden. Wat je hier dus ziet is een lagere spanning op sommige rails omdat een draad nu eenmaal weerstand heeft (zelfde geld voor connectoren) en hoe meer stroom er door heen gaat hoe groter de weerstand wordt. Ik neem aan dat de eerste 12V rails bij HardOCP de 24 pins ATX stekker is en deze stekker heeft maar twee gele draden. Hier moet dus de meeste stroom doorheen en de voeding is ook nog eens volledig modulair en heeft dus twee losse pluggen, dus ook weer iets meer verlies dan een semi-modulaire voeding.

Zo krijg je dus kleine verschillen. Dus als de reviewer minder load op de 24 pins zou zetten zou deze het ook veel beter doen en zou alles veel dichter bij elkaar zitten. Load is ook wel aan de hoge kant 15,5 ampere op de 24 pins stekker zal denk ik zo goed als nooit voorkomen.

Is overigens niet perse slecht om meer load op de 24 pins te zetten, andersom ook niet. De 12V load op de 24 pins stekker is gewoon ook bij elke PC anders. Videokaarten zijn nemen het meeste stroom op normaal gesproken. Daarom zie je bij veel high-end moederborden extra stroomvoorziening voor de PCI-e sloten/videokaarten.
Bedankt voor uitgebreide reactie. :)

Ik heb altijd veel vertrouwen in JG en had idd gelezen dat hij zelf geen reviews meer doet net als destijds bij bijv. BFG. Dus ben ook niet echt bang voor partijdigheid. :)

Ondanks de genoemde verschillen in testmethodiek en apparatuur blijf ik het dan toch apart vinden dat op goede sites zoals JG en Techpowerup deze PSU rave reviews krijgt en bij HardOCP een simpele pass.

Nu is HardOCP voor voedingen niet mijn eerste keus maar ook niet mijn laatste en had wel verwacht dat ze dichter bij de anderen zouden zitten.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:12:
[...]

Wat zijn je eisen nog meer behalve modulair? En weet je zeker als je dit wil, met jouw behuizing maakt het niet uit of je nu wel of niet een modulaire voeding hebt. Alles kabels kun je namelijk prima weg werken met deze behuizing.
Eventueel nog een 2e kaart in crossfire ernaast. Zou alsnog wel graag voor modulair gaan, vond dat de laatste keer toch erg prettig, ondanks dat je ze toch goed weg kan werken met een niet-modulaire voeding.

http://azerty.nl/0-1073-2...c-m12ii-520bronze-vo.html

Is dit een aanrader? Of moet ik voor een modulaire toch echt in het duurdere (Meer Watt) segment gaan kijken?

Edit: Overklokken wil ik ook wel weer gaan doen trouwens!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Weet iemand of ik deze (de zwarte) ergens los kan kopen?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/o87yw1.jpg

Deze komen uit 2 Lian Li behuizingen ik ben opzoek naar die platte zwarte om mijn voeding te bevestigen.
De zilvere drukt mijn voeding iets te diep mijn behuizing in dan kom ik in de knoei met mijn front usb connector.
Die zwarte komt uit een andere Lian Li behuizing.

Edit:
Heb 'm gevonden: Lian Li PSU Bracket PE-03B

[ Voor 52% gewijzigd door Phasis op 18-10-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:30:
[...]
Ondanks de genoemde verschillen in testmethodiek en apparatuur blijf ik het dan toch apart vinden dat op goede sites zoals JG en Techpowerup deze PSU rave reviews krijgt en bij HardOCP een simpele pass.
Dat snap ik ook niet, voeding doet het daar nu niet echt slecht.
Nu is HardOCP voor voedingen niet mijn eerste keus maar ook niet mijn laatste en had wel verwacht dat ze dichter bij de anderen zouden zitten.
Volgens mij zit die niet zo ver van de anderen, al heb ik de review niet heel goed gelezen. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exclusive.
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-08 19:50
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 197,50€ 197,50
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 121,-€ 121,-
1Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 363,50€ 363,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 86,75€ 86,75
1Cooler Master HAF XM€ 93,80€ 93,80
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 183,98€ 183,98
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 30,46€ 30,46
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 35,45€ 35,45
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,38€ 14,38
1Corsair Enthusiast TX750M€ 105,60€ 105,60
1Samsung 830 series 128GB€ 88,49€ 88,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.320,91

Hey,

Ik wil de CPU gaan overklokken, ook ga ik over een paar maanden waarschijnlijk nog een GTX670 kopen zodat ik een SLI opstelling heb. Is deze voeding van 750W dan toereikend en heeft de voeding alle goede aansluitingen?
Of hoe zou ik dit zelf kunnen natrekken?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Exclusive. schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:22:

Is deze voeding van 750W dan toereikend en heeft de voeding alle goede aansluitingen?

Bij voorbaat dank!
Bij de fabrikant, simpelweg kijken of het aantal connectoren toerijkend is.

http://www.corsair.com/po...ormance-power-supply.html

En even de rest van je systeem door een online PSU calculator gooien. En volgens mij komt het helemaal goed. Houd je CPU voltage laag, het is geen Sandy en het komt allemaal wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 00:46:
[...]

Eventueel nog een 2e kaart in crossfire ernaast. Zou alsnog wel graag voor modulair gaan, vond dat de laatste keer toch erg prettig, ondanks dat je ze toch goed weg kan werken met een niet-modulaire voeding.

http://azerty.nl/0-1073-2...c-m12ii-520bronze-vo.html

Is dit een aanrader? Of moet ik voor een modulaire toch echt in het duurdere (Meer Watt) segment gaan kijken?

Edit: Overklokken wil ik ook wel weer gaan doen trouwens!
Beetje aan de dure kant daar. De pricewatch: Antec HCG-520M is zo ongeveer dezelfde alleen qua uiterlijk niet.

pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt is ook nog een leuke optie anders.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exclusive. schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:22:

Ik wil de CPU gaan overklokken, ook ga ik over een paar maanden waarschijnlijk nog een GTX670 kopen zodat ik een SLI opstelling heb. Is deze voeding van 750W dan toereikend en heeft de voeding alle goede aansluitingen?
Zoals gezegd je kunt het gewoon vinden op de site van de fabrikant. Maar er zijn wel betere voedingen voor hetzelfde geld of minder te vinden. Dus wat zijn je eisen aan de voeding?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik wil mijn Sapphire HD 6670 vervangen voor een MSI GTX 660 (http://goo.gl/0gntj). Ik heb een Cooler master
GX lite 500W voeding(http://goo.gl/YJuXI), nu ben ik al een tijdje op internet aan het zoeken maar kan eigenlijk vrij weinig over deze voeding vinden. Ik heb hier al is een topic over gestart maar daar zei iedereen wisselde de dingen. Om het verhaal niet tl;dr te maken ;) , zou deze voeding het aan kunnen.

Mijn overige specs zijn:
Intel Core i5 760
6 GB ram geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is nog steeds niks veranderd, er is namelijk nog steeds geen review verschenen. Dus het is onbekend wat de voeding nu echt stabiel kan leveren.

Al zou de voeding de videokaart sowieso wel even moeten kunnen trekken normaal gesproken, maar over lange tijd is het maar de vraag.

Ik zou overigens eerder een HD7870 halen, kost ongeveer hetzelfde maar met de nieuwste drivers toch aardig sneller.
http://www.mycom.nl/Produ...edium=cpc&channel_code=40
http://www.techpowerup.co..._12.11_Performance/1.html

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- wederom bedankt voor je antwoord. Wat vinden jullie van de XFX PRO550W Core Edition voeding (http://goo.gl/2kJRY) is deze een stuk beter, en is het een beter idee om een nieuwe voeding te kopen of het te proberen met deze GX-lite. Ik heb nog wel een review bij deconcurrent gevonden: http://goo.gl/qFuMN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:46:
Die is idd stukken beter, maar deze PC neemt niet meer dan 250W een 550W voeding is dus nogal erg overdreven.
meer wattage is niet puur overkill, het betekend ook minder load en dus langzamere fans is stiller (dat is als je geen seasonic hebt, die zijn de beste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
ehh ja, 400 watt verbruik op n 400watt psu is 100% load , 400w op 800w is 50% load

[ Voor 113% gewijzigd door silverfaustx op 27-10-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:28:
[...]

Beetje aan de dure kant daar. De pricewatch: Antec HCG-520M is zo ongeveer dezelfde alleen qua uiterlijk niet.

pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt is ook nog een leuke optie anders.
ze zijn beide wel stil, maar zitten hele andere fans in. dus niet zeggen dat het van binnen het zelfde is..

Antec HCG-520 = ADN512MB-A90 (30dba)
Seasonic S12-II 520W = ADDA AD1212HB-A70GL (24dba)

duidelijk hoorbare verschillen de ene is stil en de andere niet, mja seasonic staat natuurlijk boven alles :D

[ Voor 101% gewijzigd door silverfaustx op 27-10-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Over de warmte afgifte: efficiëntie speelt daarin ook een belangrijke rol:

Seasonic levert binnenkort in NL een, jaja, volledig passief gekoelde 520W voeding met een 'platinum' efficiëntie-label: Seasonic Platinum-520 Fanless

Dat is dus volledig passief gekoeld 516 Watts max. leveren op de 12V-lijn bij 0dBA. :9

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:46:
Die is idd stukken beter, maar deze PC neemt niet meer dan 250W een 550W voeding is dus nogal erg overdreven.
Ik probeer het eerst nog wel is met mijn oude voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silverfaustx schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:14:
ehh ja, 400 watt verbruik op n 400watt psu is 100% load , 400w op 800w is 50% load
Je meent het, maar minder procentuele load wil niet zeggen dat het stiller is en zeker niet elke Seasonic is de beste voeding. Seasonic maakt bijna altijd prima voedingen maar er zijn (gelukkig) meer fabrikanten die dit kunnen. Qua geluid zijn ze iig normaal gesproken niet de aller stilsten.
silverfaustx schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:19:
[...]
dus niet zeggen dat het van binnen het zelfde is..
In het stukje wat je quote staat toch echt ongeveer en bij mij is ongeveer niet identiek.
Antec HCG-520 = ADN512MB-A90 (30dba)
Seasonic S12-II 520W = ADDA AD1212HB-A70GL (24dba)

duidelijk hoorbare verschillen de ene is stil en de andere niet
Je gaat er nu vanuit dat ze precies dezelfde fancontroller hebben die evenveel spanning erop zet bij een bepaalde temperatuur wat niet zo hoeft te zijn.
, mja seasonic staat natuurlijk boven alles :D
Zijn beide Seasonics...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
gaat mij alleen om kan die alles draaien en hoor ik het niet, alles boven 25dba vind ik al teveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Ik heb het volgende systeem bij elkaar gezocht..

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Boxed€ 113,-€ 113,-
1Asrock FM2A75 PRO4-M€ 63,50€ 63,50
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 66,80€ 66,80
1Sharkoon MS140€ 33,30€ 33,30
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 18,20€ 18,20
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,45€ 35,45
1Samsung SH-222BB Zwart€ 15,90€ 15,90
1Samsung 830 series 128GB€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 430,15

Ik had de Antec vp450p voeding erbij uitgekozen maar deze maakte nogal wat geluid tijdens gebruik. (piepend/krassend geluid). Nu mag ik kiezen voor een andere voeding, ik heb het liefste een ander merk. Het systeem zelf is redelijk energiezuinig dus ik ben op zoek naar een voeding in de 350 watt range.

Ik zit nu alleen met het feit dat de Antec vp450p en de vp350p twee maal een 4 pin aansluiting hebben voor de CPU. Terwijl de meeste voedingen in de 350watt range een enkele 4 pins aansluiting hebben. Maakt het uit of ik een voeding neem met een enkele of dubbele 4 pins aansluiting? (ik zal de CPU niet/nauwelijks overclocken) Gaat dit problemen opleveren? Ik heb ergens gelezen dat een enkele 4-pins aansluiting 150watt kan leveren aan de CPU.

Tweede vraag: is 350watt genoeg als ik later een 6670 zou willen toevoegen? Eventuele suggesties voor een voeding?

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen-Bullet op 28-10-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frozen-Bullet schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:02:
Ik had de Antec vp450p voeding erbij uitgekozen maar deze maakte nogal wat geluid tijdens gebruik. (piepend/krassend geluid). Nu mag ik kiezen voor een andere voeding, ik heb het liefste een ander merk.
Ik neem aan dat dit bij een bepaalde webshop moet zijn? Zo ja welke dan?
Ik zit nu alleen met het feit dat de Antec vp450p en de vp350p twee maal een 4 pin aansluiting hebben voor de CPU. Terwijl de meeste voedingen in de 350watt range een enkele 4 pins aansluiting hebben. Maakt het uit of ik een voeding neem met een enkele of dubbele 4 pins aansluiting? (ik zal de CPU niet/nauwelijks overclocken) Gaat dit problemen opleveren? Ik heb ergens gelezen dat een enkele 4-pins aansluiting 150watt kan leveren aan de CPU.
Op zich nog wel meer net zoveel eigenlijk tot de kabel gaat smelten of als de voeding OCP heeft dan eerder. Is iig niet iets waar je je zorgen over moet maken.
Tweede vraag: is 350watt genoeg als ik later een 6670 zou willen toevoegen? Eventuele suggesties voor een voeding?
Met HD6670 blijf je steken op zo'n 150W, zelfs al zou je een GTX680 toevoegen dan kan een 350W voeding welke al zijn vermogen op de 12V kan leveren prima voldoen. Dus een goede 300W voeding is ook meer dan ruim genoeg voor een beste videokaart.

Wat is je budget en wat zijn de eisen aan de voeding? Of moet het gewoon zo goedkoop mogelijk? Voorkeur voor een webshop?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Nu online
Bedankt voor je antwoorden :)
-The_Mask- schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:00:
[...]

Ik neem aan dat dit bij een bepaalde webshop moet zijn? Zo ja welke dan?
Ik heb mijn onderdelen gekocht bij 4Allshop. Daar zal ik inderdaad ook een nieuwe uit 'moeten' zoeken.
Wat is je budget en wat zijn de eisen aan de voeding? Of moet het gewoon zo goedkoop mogelijk? Voorkeur voor een webshop?
Qua budget maakt het in principe niet uit.. Heb rond de 38 euro betaald voor de Antec vp450p. Het is natuurlijk een redelijk low-budget build dus om een voeding van 80 euro in te zetten is misschien wat overdreven ;) Het liefst 80+ certificaat en minstens 3 sata aansluitingen waarbij ik vanuit de bovenkant van de kast ook helemaal onderaan kom. (Heb mijn HDD op de onderkant van mijn case gemonteerd) Als er een andere webshop is die een beter alternatief heeft kan ik (volgens mij) ook het geld teruggestort krijgen..

Ik kan er natuurlijk voor kiezen om dezelfde voeding nogmaals to proberen.. Misschien was het een maandagmorgen-model ;)

Ik zit nu vooral te kijken naar de:
- BeQuiet! Pure Power L7, 300W
- BeQuiet Pure Power L7, 350W
Of natuurlijke de system power varianten hiervan.

[ Voor 12% gewijzigd door Frozen-Bullet op 28-10-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frozen-Bullet schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:13:
Qua budget maakt het in principe niet uit.. Heb rond de 38 euro betaald voor de Antec vp450p. Het is natuurlijk een redelijk low-budget build dus om een voeding van 80 euro in te zetten is misschien wat overdreven ;) Het liefst 80+ certificaat en minstens 3 sata aansluitingen waarbij ik vanuit de bovenkant van de kast ook helemaal onderaan kom. (Heb mijn HDD op de onderkant van mijn case gemonteerd) Als er een andere webshop is die een beter alternatief heeft kan ik (volgens mij) ook het geld teruggestort krijgen..

Misschien was het een maandagmorgen-model ;)
Ongetwijfeld, denk dat je last hebt van coil whine en dat kan voorkomen bij elke voeding. De Antec VP450P is overigens een FSP APN design net zoals de be quiet! Pure Power L7 van 300W en 350W. Dus als het een fout in het design zou zijn, zouden die voedingen er waarschijnlijk ook last van hebben. ;)

De Antec VP350P en VP550P zijn overigens gemaakt door Delta en zijn ook betere voedingen dan de VP450P kwalitatief gezien en ook qua prestaties zijn ze beter.

De Antec VP350P zou dus een prima keuze kunnen zijn.
De Sharkoon WPM400 is ook een goede voeding voor een goede prijs, is net zoals de Corsair Builder 430W V2 een CWT DSAII design. De Sharkoon is alleen iets efficiënter en ook nog modulair.

Dit lijken mij de beste opties bij 4allshop, al heb ik niet gekeken naar de aansluitingen en kabellengtes, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel kan. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:23:
Alles boven de 25dBa te veel? Je bent je bewust dat het in jouw kamer al veel luidruchtiger is? Of woon je in een volledig geïsoleerd laboratorium?

Daarnaast is het aantal dBa van een fan natuurlijk vrij nietszeggend als je bedenkt dat niet iedereen het op dezelfde manier meet.
mijn kamer is muisstil, het enige wat ik hoor als het echt stil moet zijn, zijn mijn hdd's (en dit kan niet zachter want dat is intern of anders veels teduur), alle andere onderdelen in de pc zijn niet hoorbaar, en nog wordt die niet warmer dan 30c
(maar ik ga nog onderzoeken of ik de hdd kan modden met rubber ofzo.)

n lab is 15 dba, elke 3 is n verdubbeling
25 hoor je pas op 20cm, 30 is duidelijk hoorbaar op n paar meter en 40 is gewoon herrie
n goede pc hoeft niet boven de 25dba tekomen, en kan voor n nette prijs
als ik game of n film kijk/muziek luister hoor ik de pc zelf niet meer, maar dat is niet altijd en als het dan stil is wil ik het ook echt stil hebben..(ik ga me dan irriteren, tot het perfect is) ocd mss haha

mijn ps3 maakt zelfs meer lawaai dan mn pc..(heb geen waterkoeling)

heb mijn keuze gemaakt het wordt de Seasonic M12II 620W, kan geen betere vinden die minstens 600watt is, voldoende lengte kabels en stil, voor max 80euro, er zijn meerdere goede opties maar ze zijn of niet stil genoeg of geen goede lengte kabel..of niet modulair (al is mod n bonus bij deze)
de kabel is 55cm voorzover ik kon vinden, veel psu's zijn 45cm en dat past nooit bij n nieuwe case

tip voor iedereen die n case hebben waar de psu onderin moet, haal er een met n minstens 50cm lange 4pin atx kabel (voor de cpu) korter en je haalt het nooit, zeker niet als je n dikke heatsink of 3dcard hebt.. (dit zou standaard bij pricewatch moeten staat de kabel lengtes.. ik moet nu uren zoeken op google want die websites van de makers vermelden dit niet altijd, tevens ook hoe stil ze echt zijn)

[ Voor 52% gewijzigd door silverfaustx op 28-10-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silverfaustx schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:39:
n lab is 15 dba, elke 3 is n verdubbeling
In een speciaal laboratorium moet je idd 15dBa kunnen halen, maar jij vindt 25dBa veel en dit terwijl ik vrij zeker weet dat het op je kamer gewoon luidruchtiger is. Lees maar eens wat reviews van website's. SilentPCReview weet het achtergrond geluid goed terug te brengen naar minder dan 15dBa, maar andere websites zitten normaal gesproken gewoon boven de 25dBa omdat lager op een gewone kamer eigenlijk niet te doen is. Zie bijvoorbeeld Kitguru welke op 28dBa minimaal blijft steken.

Overigens is 3dB idd een verdubbeling van de geluidsdruk, maar voor een mens klinkt 10dB als een verdubbeling en niet 3dB.
heb mijn keuze gemaakt het wordt de Seasonic M12II 620W, kan geen betere vinden die minstens 600watt is, voldoende lengte kabels en stil, voor max 80euro, er zijn meerdere goede opties maar ze zijn of niet stil genoeg of geen goede lengte kabel..of niet modulair (al is mod n bonus bij deze)
de kabel is 55cm voorzover ik kon vinden, veel psu's zijn 45cm en dat past nooit bij n nieuwe case
De Seasonic M12II 620W is voor bijna niemand interessant, alleen voor mensen met een videokaart zoals de HD6990 of GTX 590 bijvoorbeeld. Mensen met andere videokaart(en) kunnen beter kijken naar andere voedingen. Zij hebben of geen voeding van 600W of meer nodig of hebben meer dan 2 PCI-e stekkers nodig.
Een modulaire voeding van meer dan 600W met twee PCI-e stroomstekkers is gewoon voor bijna niemand nuttig en ik denk voor jouw ook niet. Tenminste mensen die een modulaire voeding gaan gebruiken en verloopjes van molex naar PCI-e doen iets verkeerd, dan kun je beter geen modulaire voeding hebben met vier PCI-e stekkers dat gaat er stukken beter uitzien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Nu online
-The_Mask- schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:28:
[...]
Ongetwijfeld, denk dat je last hebt van coil whine en dat kan voorkomen bij elke voeding. De Antec VP450P is overigens een FSP APN design net zoals de be quiet! Pure Power L7 van 300W en 350W. Dus als het een fout in het design zou zijn, zouden die voedingen er waarschijnlijk ook last van hebben. ;)

De Antec VP350P en VP550P zijn overigens gemaakt door Delta en zijn ook betere voedingen dan de VP450P kwalitatief gezien en ook qua prestaties zijn ze beter.

De Antec VP350P zou dus een prima keuze kunnen zijn.
De Sharkoon WPM400 is ook een goede voeding voor een goede prijs, is net zoals de Corsair Builder 430W V2 een CWT DSAII design. De Sharkoon is alleen iets efficiënter en ook nog modulair.

Dit lijken mij de beste opties bij 4allshop, al heb ik niet gekeken naar de aansluitingen en kabellengtes, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel kan. :p
Edit: Bedankt voor je suggesties. Ik ben voor de corsair cx430 v2 gegaan! Met name het ontbreken van een MOV bij de antec vp350p gaf de doorslag ;) En nu maar hopen dat er geen coil whine aanwezig is :P

[ Voor 8% gewijzigd door Frozen-Bullet op 29-10-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Hoi voedingsexperts, ik heb deze pc samengesteld op basis van de laatste BBG met wat kleine wijzigingen en er komt nog een 1.5TB harddisk bij vanuit mijn oude pc. Echter heeft de winkel waar ik wil bestellen deze XFX voeding niet meer. Toekomst plannen voor wat betreft SLI/crossfire zijn er niet, extreem overklokken zit ook niet in de planning maar toch de K versie gepakt om, indien nodig, max 0.5 GHz te kunnen overklokken. Wsl zal de GPU over een jaar of 2 een keer geupdate worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 199,90€ 199,90
1Asrock Z77 PRO4€ 92,80€ 92,80
1XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation€ 295,49€ 295,49
1Corsair Carbide 300R€ 66,90€ 66,90
1Dell Ultrasharp U2312HM Zilver, Zwart€ 189,-€ 189,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 82,70€ 82,70
1Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder€ 30,90€ 30,90
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9€ 76,50€ 76,50
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,88€ 16,88
1XFX Pro 550W€ 54,90€ 54,90
1Samsung 830 series 256GB€ 153,94€ 153,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.259,91

Wat is een goed alternatief? In de winkel kan ik kiezen uit de volgende (volgens mij vergelijkbare) voedingen:
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W
pricewatch: Thermaltake TR2 550W
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W
pricewatch: OCZ CoreXStream 500W Power Supply
Ik heb gezocht op deze pagina kijken en dan met name de voedingen met een groen vierkantje. https://www.4launch.nl/sh...ategorie-500W%20--%20699W

edit: hmm, net even de be-quiet psu calculator geprobeerd en die komt uit op een 430 wat voeding voor 90-95% efficiency terwijl een 550W voeding slechts 70-75% efficient is. Dus ik kan beter voor een voeding gaan die tijdens gamen op 90-95% efficient is?

edit2: volgens een review op tomshardware gebruiken verschillende HD7950's minder dan 200W en i5 3570K's 120W onder volle belasting, samen dus <320W. In principe zou 450W dus voldoende moeten zijn voor bovenstaand systeem en met een eventuele OC in gedachte zou ik beter voor een 500-550W voeding kunnen gaan?

[ Voor 9% gewijzigd door Frentik op 29-10-2012 23:07 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kicknoize
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ben van plan mijn GPU te vervangen om de game-prestaties te verbeteren, en was benieuwd of ik een nieuwe PSU nodig heb.

Mijn huidige systeem:

Processor: pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition (@ 3.8 Ghz, voltage heb ik nooit aangepast)
GPU: pricewatch: Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E @ 815/1155, voltage nooit aangepast)
PSU: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W (ongeveer 2,5 jaar oud)
Mobo: pricewatch: Gigabyte GA-MA770T-UD3P
RAM: 2 x 4 GB Corsair DDR3 SDRAM @ 669 Mhz (9-9-9-24)
Processorkoeling: pricewatch: Scythe Katana 4
HDD: 2 x pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Monitor: pricewatch: BenQ G2420HDB
Behuizing: pricewatch: Cooler Master CM 690 (heeft standaard drie 120 mm fans)

Verder zit er nog een wat oudere analoge TV-kaart in die ik uit een oude PC heb gehaald.

Volgens deze calculator kom ik nu al tegen de 500 Watt aan, met de HD5850 op de referentiekaart-clocks. Mijn HD5850 Toxic zit daar sowieso al boven, en heb 'm dus zelf ook nog overlocked. Ik heb van zowel de CPU als de GPU nooit de voltages veranderd.

Nu wil ik de 5850 vervangen voor een 7950 of zelfs een 7970. Kan ik met deze PSU verder (lijkt me niet), of heb ik dan een nieuwe, sterkere voeding nodig?

Ik kwam zelf deze tegen, en die leek me wel geschikt:

pricewatch: OCZ ZS Series 750W

Budget: liefst zo goedkoop mogelijk (70 tot 80 Euro), zonder veel in te leveren op kwaliteit. Crossfire is eventueel een optie, maar niet binnen afzienbare tijd. Daar moet ik sowieso een ander moederbord voor hebben, dus dat is nog even niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick96
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-05 10:37
Hallo,

Mijn oude voeding van 420 watt heeft het loodje gelegd en zoek nu een andere. Ik heb hier zelf niet zoveel verstand van. Wat voor voeding raden jullie mij aan?

Mijn kast bestaat uit :
Moederbord: Asrock 870 extreme 3 r2.0
Videokaart: R6850 cyclone IGD5 power edition
Cpu : AMD fx 4170 black edition met een coolermaster hyper tx3 cooler

Verder nog : 1 extra cooler , 2x 2 gb kingston ram en een cd speler en 1,5 tb aan geheugen.

Ik zou graag in de toekomst gaan overclocken en mijn budget ligt zo rond de max 80 euro
Alvast bedankt.

Mvg Nick

[ Voor 8% gewijzigd door Nick96 op 30-10-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kicknoize
  • Niet online
kicknoize schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:07:
Ik ben van plan mijn GPU te vervangen om de game-prestaties te verbeteren, en was benieuwd of ik een nieuwe PSU nodig heb.

Mijn huidige systeem:

Processor: pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition (@ 3.8 Ghz, voltage heb ik nooit aangepast)
GPU: pricewatch: Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E @ 815/1155, voltage nooit aangepast)
PSU: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W (ongeveer 2,5 jaar oud)
Mobo: pricewatch: Gigabyte GA-MA770T-UD3P
RAM: 2 x 4 GB Corsair DDR3 SDRAM @ 669 Mhz (9-9-9-24)
Processorkoeling: pricewatch: Scythe Katana 4
HDD: 2 x pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Monitor: pricewatch: BenQ G2420HDB
Behuizing: pricewatch: Cooler Master CM 690 (heeft standaard drie 120 mm fans)

Verder zit er nog een wat oudere analoge TV-kaart in die ik uit een oude PC heb gehaald.

Volgens deze calculator kom ik nu al tegen de 500 Watt aan, met de HD5850 op de referentiekaart-clocks. Mijn HD5850 Toxic zit daar sowieso al boven, en heb 'm dus zelf ook nog overlocked. Ik heb van zowel de CPU als de GPU nooit de voltages veranderd.

Nu wil ik de 5850 vervangen voor een 7950 of zelfs een 7970. Kan ik met deze PSU verder (lijkt me niet), of heb ik dan een nieuwe, sterkere voeding nodig?

Ik kwam zelf deze tegen, en die leek me wel geschikt:

pricewatch: OCZ ZS Series 750W

Budget: liefst zo goedkoop mogelijk (70 tot 80 Euro), zonder veel in te leveren op kwaliteit. Crossfire is eventueel een optie, maar niet binnen afzienbare tijd. Daar moet ik sowieso een ander moederbord voor hebben, dus dat is nog even niet aan de orde.
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-11-2019

MartinDude

Dudeïsm: Monk style

Ik heb volgens mij een vrij simpele vraag, maar kan er zo snel specifiek niets over vinden en ik wil het toch graag zeker weten.

Zal een 750 W voeding altijd meer W verbruiken dan een 550 W voeding, dus ik bedoel met bijvoorbeeld Pc in idle stand etc. Of blijft dit gelijk en is het gewoon de aankoops prijs + het maximale W wat hij kan leveren?

Ik wil dit graag weten om de voeding wat krapper aan te kopen of gewoon lekker ruim zodat deze ook nog goed is voor "meerdere uitbreidingen".

Thanks iig!

The dude abides @ MartinDude#2420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In mijn huidige setup zit een Zalman 600W voeding, die het nog uitstekend doet. Deze heb ik al een jaar of 4 schat ik, maar nog altijd zonder problemen.
Dus deze voeding wil ik graag meenemen naar een upgrade. Alleen heb ik zelf niet de kennis om te kijken of deze wel voldoende is.

Zou de Zalman HP-600 deze setup kunnen voeden?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 204,90€ 204,90
1Gigabyte GA-H77-DS3H€ 77,70€ 77,70
1Gigabyte GV-R777OC-1GD€ 109,45€ 109,45
4Kingston KHX1600C9D3/4G€ 17,45€ 69,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 545,85

[ Voor 5% gewijzigd door Simbob op 31-10-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frentik schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:21:
Wat is een goed alternatief? In de winkel kan ik kiezen uit de volgende (volgens mij vergelijkbare) voedingen:
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W
pricewatch: Thermaltake TR2 550W
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W
pricewatch: OCZ CoreXStream 500W Power Supply
Ik heb gezocht op deze pagina kijken en dan met name de voedingen met een groen vierkantje. https://www.4launch.nl/sh...ategorie-500W%20--%20699W
Geen van die. :p
Corsair CX500 V3, Antec HCG 520 of XFX Pro 550W (welke wel leverbaar lijkt) zijn de beste keuzes.
https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-129940
https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-101682
https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-101682
edit: hmm, net even de be-quiet psu calculator geprobeerd en die komt uit op een 430 wat voeding voor 90-95% efficiency terwijl een 550W voeding slechts 70-75% efficient is. Dus ik kan beter voor een voeding gaan die tijdens gamen op 90-95% efficient is?
Ik snap niet wat je bedoeld, maar ik weet wel dat je geen voeding zal vinden die een rendement haalt van 95%.
edit2: volgens een review op tomshardware gebruiken verschillende HD7950's minder dan 200W en i5 3570K's 120W onder volle belasting, samen dus <320W. In principe zou 450W dus voldoende moeten zijn voor bovenstaand systeem en met een eventuele OC in gedachte zou ik beter voor een 500-550W voeding kunnen gaan?
Een HD7950 neemt max zo'n 200W en een i5 3570K wel wat minder dan 100W, minder dan 75W ook wel denk ik.
kicknoize schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:07:
Ik denk dat je met zo'n 300W wat je uit de voeding trekt een heel stuk dichter bij de waarheid zit. 500W is iig erg overdreven.
Jouw voeding kan 420W op de 12V leveren. Een HD7950 (welke zo'n 50W meer verbruikt dan de huidige videokaart) moet wel gaan met ook nog een overklokje op de CPU en videokaart. Met een HD7970 kun je met de overklok op de CPU en ook videokaart de voeding als je wil wel wat zwaar maken met software zoals Furmark. Daarentegen zou die dat ook gewoon nog wel aan moeten kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kicknoize
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:22:

[...]
Ik denk dat je met zo'n 300W wat je uit de voeding trekt een heel stuk dichter bij de waarheid zit. 500W is iig erg overdreven.

[...]

Jouw voeding kan 420W op de 12V leveren. Een HD7950 (welke zo'n 50W meer verbruikt dan de huidige videokaart) moet wel gaan met ook nog een overklokje op de CPU en videokaart. Met een HD7970 kun je met de overklok op de CPU en ook videokaart de voeding als je wil wel wat zwaar maken met software zoals Furmark. Daarentegen zou die dat ook gewoon nog wel aan moeten kunnen.
Bedankt voor je antwoord!

Maar even kort samengevat zodat ik het voor mezelf op een rijtje heb; je zegt dus dat voor m'n huidige CPU overclock, alle overige dingen in mijn systeem die ik genoemd heb en dan een 7970 i.p.v. de 5850 mijn huidige voeding nog steeds toereikend zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartinDude schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:02:
Ik heb volgens mij een vrij simpele vraag, maar kan er zo snel specifiek niets over vinden en ik wil het toch graag zeker weten.

Zal een 750 W voeding altijd meer W verbruiken dan een 550 W voeding, dus ik bedoel met bijvoorbeeld Pc in idle stand etc. Of blijft dit gelijk en is het gewoon de aankoops prijs + het maximale W wat hij kan leveren?

Ik wil dit graag weten om de voeding wat krapper aan te kopen of gewoon lekker ruim zodat deze ook nog goed is voor "meerdere uitbreidingen".

Thanks iig!
Is afhankelijk van het rendement van de voeding bij die bepaalde belasting. De 550W voeding kan zuiniger zijn, maar ook net zo goed miner zuinig. Maar meer watt maakt een voeding niet beter en hoeft er ook zeker niet voor te zorgen dat die langer mee kan gaan. Daarnaast worden computers steeds zuiniger, performance per watt wordt steeds beter. 4 jaar geleden kocht je een videokaart welke 2 keer zoveel gebruikte als een willekeurige videokaart van nu en ook nog eens de helft langzamer was. Als je sowieso niet van plan bent om nu SLi/CrossFire te gaan gebruiken heb je waarschijnlijk ook niks aan een 750W voeding. Wie zet er nu immers na een aantal jaren nog een tweede videokaart bij als upgrade? Zo'n videokaart is dan al weer te verouderd. Dan verkoop je de oude en haal je een nieuwe welke hetzelfde verbruikt en dubbel zo snel is. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nielsopweg schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:41:
In mijn huidige setup zit een Zalman 600W voeding, die het nog uitstekend doet. Deze heb ik al een jaar of 4 schat ik, maar nog altijd zonder problemen.
Dus deze voeding wil ik graag meenemen naar een upgrade. Alleen heb ik zelf niet de kennis om te kijken of deze wel voldoende is.

Zou de Zalman HP-600 deze setup kunnen voeden?
Makkelijk deze PC haalt de 200W verbruik nog niet eens, daar blijft die nog ver onder. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude

MartinDude

-The_Mask- schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:03:
[...]
Is afhankelijk van het rendement van de voeding bij die bepaalde belasting. De 550W voeding kan zuiniger zijn, maar ook net zo goed miner zuinig. Maar meer watt maakt een voeding niet beter en hoeft er ook zeker niet voor te zorgen dat die langer mee kan gaan. Daarnaast worden computers steeds zuiniger, performance per watt wordt steeds beter. 4 jaar geleden kocht je een videokaart welke 2 keer zoveel gebruikte als een willekeurige videokaart van nu en ook nog eens de helft langzamer was. Als je sowieso niet van plan bent om nu SLi/CrossFire te gaan gebruiken heb je waarschijnlijk ook niks aan een 750W voeding. Wie zet er nu immers na een aantal jaren nog een tweede videokaart bij als upgrade? Zo'n videokaart is dan al weer te verouderd. Dan verkoop je de oude en haal je een nieuwe welke hetzelfde verbruikt en dubbel zo snel is. :)
Thanks! Duidelijke taal!
Dus ik zou in het volgende de voeding nog kunnen terug zetten op 550W, en zodoende heb ik zelfs nog ruimte voor een upgrade in de toekomst (vervanging video kaart bv), maar SLI/CF zal er dan niet in zitten, en grotendeels zelfs niet nodig (vanwege nieuwe kaarten met dubbele kracht, theoretisch gezien).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 199,90€ 199,90
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 119,95€ 119,95
1Asus Radeon HD7950 DirectCU II Top V2€ 295,24€ 295,24
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 64,95€ 64,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 86,30€ 86,30
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,30€ 37,30
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,95€ 71,90
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,45€ 15,45
1Corsair Enthusiast TX650 V2€ 79,50€ 79,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.054,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou sowieso voor een andere voeding gaan. De Corsair TX650 V2 heeft maar twee PCI-e stekkers waardoor die maar één high-end videokaart van stroom kan voorzien. Maar aangezien één videokaart eigenlijk nooit zoveel verbruikt dat een 650W voeding nodig is, is de voeding eigenlijk voor zo goed als niemand een goede koop.

Als je de PC bijvoorbeeld bij Afuture koopt dan is de pricewatch: Super Flower Golden Green SF-550P14XE een veel betere koop. Is trouwens ook een veel betere voeding qua kwaliteit en prestaties en ook stiller. Ook heeft die vier PCI-e stekkers waardoor die zelfs nog een tweede HD7950 aan zou kunnen.

Maar in welke winkel/webshop haal je de PC?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude

MartinDude

-The_Mask- schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:38:
Ik zou sowieso voor een andere voeding gaan. De Corsair TX650 V2 heeft maar twee PCI-e stekkers waardoor die maar één high-end videokaart van stroom kan voorzien. Maar aangezien één videokaart eigenlijk nooit zoveel verbruikt dat een 650W voeding nodig is, is de voeding eigenlijk voor zo goed als niemand een goede koop.

Als je de PC bijvoorbeeld bij Afuture koopt dan is de pricewatch: Super Flower Golden Green SF-550P14XE een veel betere koop. Is trouwens ook een veel betere voeding qua kwaliteit en prestaties en ook stiller. Ook heeft die vier PCI-e stekkers waardoor die zelfs nog een tweede HD7950 aan zou kunnen.

Maar in welke winkel/webshop haal je de PC?
Heel erg bedankt voor al je informatie, zelf zou ik nooit aan "de hoeveelheid stekkers" denken ...

Maar ik heb een klein probleem qua alles bij elkaar te bestellen, aangezien ik in Spanje woon.
Hier in Spanje is eigenlijk alle hardware wel een 10% duurder, dus ik wil nog wel zo veel mogelijk halen in NL, maar moet een beetje kijken wat ik allemaal in een normale koffer kan en "durf" te vervoeren. De case zal ik iig 100% zeker hier in Spanje bestellen.

Maar over het algemeen zie ik vaak de winkel 4Launch terug komen bij alle hardware, dus een grote kans dat ik daar veel vandaan zal halen. Afuture was mij, om geen reden wat dan ook, eerder echt opgevallen. Volgens mij was 4Launch de goedkoopste bij het eerste stuk hardware wat ik bekeken had, en zodoende de naam waar ik op zocht. Ik zal eens op hen letten iig!

Nogmaals bedankt voor je inzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude

MartinDude

-The_Mask- schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:31:
Je weet dat je onderaan het aantal winkels kunt kiezen en zo kan zien welke webshop alles heeft en daarmee de goedkoopste is?
http://tweakers.net/price...cts=6&maxshops=1#shoplist
Nee ... ook dat wist ik niet ... thanks dude! Zo kom ik er wel uit!
Nieuwe systeem komt er waarschijnlijk pas in januarie aan, maar komt goed iig.

Je bent toevallig ook niet net zo erg op de hoogte over hoe ik alles zo goedkoop mogelijk naar Spanje krijg?
Hahaha, word de volgende keer dat ik in NL ben gewoon even naar de Douane bellen om me goed te informeren. Ik gok iig dat het 2 ritjes gaat worden, omwege de 430eu max waarde per reiziger. Maar dat is weer wat offtopic ;)

Nogmaals heel erg bedankt! again en again en again :P

edit:
Binnen de EU en voor eigen gebruik blijkbaar niets aan de hand, nice!

[ Voor 4% gewijzigd door MartinDude op 02-11-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

d:)b voor het advies
[...]
Ik snap niet wat je bedoeld, maar ik weet wel dat je geen voeding zal vinden die een rendement haalt van 95%.
Dat kwam uit de be-quiet calculator :)

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 17:59
Hoi,

Ik kan er maar niet uitkomen welke voeding ik nodig heb voor mijn nieuwe PC.
Het gaat mij vooral ook om de videokaart, in mijn oude PC deed ie het prima met een 400W voeding maar ik las dus net dat er een 550W voeding nodig voor is ?? mischien dat ik later nog een betere ga kopen als deze dus daar wil ik wel rekening mee houden ik wil geen te dure voeding laten we zeggen onder de 70 euro vind ik prima.! :P

Specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 80,10€ 80,10
1Asrock 970 Extreme4€ 80,50€ 80,50
1Asus ENGTS250 512M DDR3 PCI-E€ 0,-€ 0,-
1Zalman Z11 Plus€ 60,91€ 60,91
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A2133C11B€ 52,01€ 52,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 273,52

Edit: ik heb ook nog 2 HDD eentje van 120GB en eentje van 500GB :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Voor onderstaand systeem zoek ik een nieuwe voeding welke zo efficient mogelijk is zonder m'n overclocks te verwijderen. De XFX is alweer redelijk oud en erg inefficient aan het worden met de belasting die er dagelijks op staat. Plus het feit dat de case volledig gemod is en er binenkort een custom watergesneden window in komt en ik de XFX erg lelijk vind om te zien hehe.

Zelf zat ik te denken aan de volgende voedingen.

pricewatch: Antec Earthwatts EA-450 Platinum
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-450P14XE
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-550P14XE
pricewatch: be quiet! Efficient F1 500W

Modulair is niet nodig, kan de kabels prima kwijt in die CM690. Wel moet hij zo efficient mogelijk zijn bij het gestelde verbruik van m'n systeem op de huidige overclocks. Deze overclocks zijn ingevoerd in de prijslijst ;)

Mask, welke lijkt je het best of heb je andere suggesties. Budget zo rond de €50-60 excl verkoop van m'n XFX welke nog wel €30 oid op zou moeten brengen incl doos en alle kabels enz.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K @ 5.12Ghz 1.440v Load.€ 187,70€ 187,70
1Asus P8Z77-V€ 158,95€ 158,95
1MSI N680GTX Lightning @ LN2 BIOS 1.29v load 1350Mhz core, 7200Mhz VRAM.€ 504,-€ 504,-
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 82,89€ 82,89
1Cooler Master CM 690 II Advanced Black and White Edition€ 74,21€ 74,21
1Phanteks PH-TC14PE€ 0,-€ 0,-
2Aerocool Shark Fan 14cm Blue Edition, 140mm€ 9,95€ 19,90
6Enermax T.B.Apollish UCTA14N-BL, 140mm€ 12,-€ 72,-
2Samsung M378B5273DH0-CH9 @ 2180Mhz CL9-11-11-24-1T 1.60v€ 20,40€ 40,80
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 0,-€ 0,-
1Corsair Force GT 90GB€ 93,25€ 93,25
1Kingston HyperX 3K SH103S3/90G 90GB€ 85,95€ 85,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.369,70

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJustiin schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:48:
Hoi,

Ik kan er maar niet uitkomen welke voeding ik nodig heb voor mijn nieuwe PC.
Het gaat mij vooral ook om de videokaart, in mijn oude PC deed ie het prima met een 400W voeding maar ik las dus net dat er een 550W voeding nodig voor is ?? mischien dat ik later nog een betere ga kopen als deze dus daar wil ik wel rekening mee houden ik wil geen te dure voeding laten we zeggen onder de 70 euro vind ik prima.! :P
Welke voeding gaat het om 400W zegt niks, de ene 400W kan het gemakkelijk terwijl de andere in rook op kan gaan. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
-The_Mask- schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:58:
[...]

Welke voeding gaat het om 400W zegt niks, de ene 400W kan het gemakkelijk terwijl de andere in rook op kan gaan. ;)
Het gaat hier om een *** voeding van X-Gear die zo bij het vuil kan :9 en eentje van 370W van Trust. maar deze kan mijn nieuwe systeem waarschijnlijk niet aan. Ik heb al een berekeningetje gemaakt maar weet niet of die van de HDD's klopt.

AMD Phenom II X4 965 125W (ben NOG niet van plan te OC'en)
Nvidea Geforce GTS250 150W minimaal nodig is 450W voeding volgens site
HDD's 75W
Zalman Z11 Plus koeling 50W
Diskdrive 25W
Reserve/overig 40W

Totaal 465W

mischien dat jij hier wat meer van weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Imprezzion schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:51:
Mask, welke lijkt je het best of heb je andere suggesties. Budget zo rond de €50-60 excl verkoop van m'n XFX welke nog wel €30 oid op zou moeten brengen incl doos en alle kabels enz.
De Super Flower Golden Green 550W, omdat minder vermogen mij niet verstandig lijkt. :P
DJustiin schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:21:
Het gaat hier om een *** voeding van X-Gear die zo bij het vuil kan :9 en eentje van 370W van Trust. maar deze kan mijn nieuwe systeem waarschijnlijk niet aan. Ik heb al een berekeningetje gemaakt maar weet niet of die van de HDD's klopt.

AMD Phenom II X4 965 125W (ben NOG niet van plan te OC'en)
Nvidea Geforce GTS250 150W minimaal nodig is 450W voeding volgens site
HDD's 75W
Zalman Z11 Plus koeling 50W
Diskdrive 25W
Reserve/overig 40W

Totaal 465W

mischien dat jij hier wat meer van weet ?
CPU idd 125W ongeveer, videokaart idd zo'n 150W max, maar 450W minimaal is uit de lucht gegrepen.
Zo'n 10W per HDD en DVD-RW, rest van het systeem stelt niks voor qua verbruik.

Zou je samen op ongeveer 300W komen, een voeding welke dit op de 12V kan leveren zou moeten voldoen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
-The_Mask- schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:07:
[...]

De Super Flower Golden Green 550W, omdat minder vermogen mij niet verstandig lijkt. :P

[...]

CPU idd 125W ongeveer, videokaart idd zo'n 150W max, maar 450W minimaal is uit de lucht gegrepen.
Zo'n 10W per HDD en DVD-RW, rest van het systeem stelt niks voor qua verbruik.

Zou je samen op ongeveer 300W komen, een voeding welke dit op de 12V kan leveren zou moeten voldoen.
Dus een 400W voeding zou voldoende moeten zijn? ik heb de kast Zalman Z11 Plus, daarbij worden 5 koeling fans geleverd, dus ik weet niet hoeveel dat gaat verbruiken . Denk zelf 5 tot 10 W per koeler? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustiin
-The_Mask- schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:18:
Een goede 400W zal idd wel 25A (300W) op de 12V kunnen leveren en zou dan moeten voldoen.
Een fan welke 10W verbruikt hoor een paar kamers verder ook nog wel, als ze vrij langzaam draaien nemen alle 5 fans maar zo'n 10W.
Oke dan weet ik genoeg, ik heb even rondgezocht naar een voeding, ik vond een paar betaalbare voedingen die mij geschikt leken, ook omdat deze modulair zijn, wat veel rotzooi in je kast kan besparen. :+

pricewatch: Antec HCG-400M
pricewatch: XFX Pro 450W v2
pricewatch: XFX Pro 450W

Zou jij mischien nog een mooie voeding weten van onder de 60/70 euro ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 05:06

Rick-Jan

always connected

een vriend van mij wil zijn pc upgraden, zijn huidige voeding:

pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 10 850W

hij wil upgraden naar:
gtx 680 SLI
processor i7 3770k zonder overklok.

Gaat dit lukken?

[ Voor 24% gewijzigd door Rick-Jan op 05-11-2012 14:51 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJustiin schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:46:
[...]

Oke dan weet ik genoeg, ik heb even rondgezocht naar een voeding, ik vond een paar betaalbare voedingen die mij geschikt leken, ook omdat deze modulair zijn, wat veel rotzooi in je kast kan besparen. :+

pricewatch: Antec HCG-400M
pricewatch: XFX Pro 450W v2
pricewatch: XFX Pro 450W

Zou jij mischien nog een mooie voeding weten van onder de 60/70 euro ? :P
De XFX'jes zijn niet modulair en de Antec is niet leverbaar. ;)
De pricewatch: Sharkoon WPM400 is een modulaire voeding welke voldoet en erg netjes geprijst is. :)
Rick-Jan schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:50:
een vriend van mij wil zijn pc upgraden, zijn huidige voeding:

pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 10 850W

hij wil upgraden naar:
gtx 680 SLI
processor i7 3770k zonder overklok.
Zonder overklok voldoet de 550W versie van de voeding al gemakkelijk, de 850W versie is pure overkill.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 05:06

Rick-Jan

always connected

-The_Mask- schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:55:
[...]

Zonder overklok voldoet de 550W versie van de voeding al gemakkelijk, de 850W versie is pure overkill.
prima, zoiets dacht ik al.
Bedankt weer mask!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squirtle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23
Na talloze jaren van het upgraden van losse componenten in mijn PC wordt het eindelijk tijd voor een hele nieuwe, hieronder staan de componenten die er (waarschijnlijk) in komen te zitten (behalve de monitor natuurlijk, dat is onhandig).

Alleen heb ik nog mijn twijfels bij de voeding, als ik een voedingsberekenaar invul krijg ik bij onderstaand systeem dan een voeding van 300 watt genoeg zou zijn. Ik ga er vanuit dat dat niet klopt. Graag zou ik willen weten of de voeding voldoet. Een belangrijk vereiste is dat de voeding stil moet zijn en deze zou nagenoeg, volgens reviews, nagenoeg stil zijn. Er gaat, naast de stock overclock van de videokaart, verder geen overclocking plaatsvinden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 265,-€ 265,-
1Asus P8Z77-V Deluxe€ 214,-€ 214,-
1EVGA GeForce GTX 660 Ti SC 2GB€ 278,51€ 278,51
2Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 64,95€ 129,90
1Antec Three Hundred Two€ 54,90€ 54,90
1Iiyama ProLite X2377HDS-B1 Zwart€ 164,-€ 164,-
2G.Skill RipjawsX 16GB PC3-12800 Kit (F3-1600C9D-16GXM)€ 74,-€ 148,-
1be quiet! Pure Power L8 630W€ 75,45€ 75,45
1Samsung 830 series 256GB€ 153,95€ 153,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.483,71

Indien er nog andere aanmerkingen zijn op het systeem dan hoor ik deze natuurlijk ook graag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44
@Squirtle

Ik heb een paar vragen en/of opmerkingen bij je lijst. Ten eerste zie ik dat je kiest voor een non-overclocken CPU, in combinatie met een overclocking board. Daarbij is dat board, mocht je toch willen overclocken in combinatie met een 3770k, waarschijnlijk in veel gevallen overkill. Een moederbord van 100-140 euro biedt je waarschijnlijk net zoveel, tenzij je een bepaalde reden hebt om dit mobo te kiezen.

Daarnaast de harddisk, ik gok dat die in raid setup komen? Anders ben je veel goedkoper uit met een enkele 2TB drive.

Tenslotte om terug te komen op je oorspronkelijk vraag, de voeding. 300W is misschien wat krap, wellicht draait het wel maar het is niet verstandig om een voeding constant op 90%+ vermogen te draaien. Voor een single GPU setup met een 660Ti is zo'n 450W wel voldoende. Wil je ooit een 2e GPU erbij dan kan je voor iets dergelijks als de door jou gekozen voeding gaan.
Wat betreft het geluid: de meeste voedingen maken niet echt veel lawaai. Met merken als be quiet, Corsair, Seasonic of NZXT zit je altijd wel goed. Seasonic heeft in de lagere wattages (450-500W range) een paar zeer goede 80+ gold modulaire voedingen, sommigen zelfs totaal zonder fan. Dit is de Seasonic X-Series. Nadeel: voor kwaliteit en stilte betaal je flink.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squirtle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23
Inderdaad het verkeerde moederbord (ben zowieso nog niet 100% zeker van het moederbord), ook bleek de videokaart een herriebeest te zijn, deze dus ook maar ingewisseld met een stillere. :-)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 265,-€ 265,-
1Asus P8Z77-V LX€ 99,90€ 99,90
1Asus GTX660 TI-DC2OG-2GD5€ 282,50€ 282,50
2Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 64,95€ 129,90
1Antec Three Hundred Two€ 54,90€ 54,90
1Iiyama ProLite X2377HDS-B1 Zwart€ 164,-€ 164,-
2G.Skill RipjawsX 16GB PC3-12800 Kit (F3-1600C9D-16GXM)€ 74,-€ 148,-
1be quiet! Pure Power L8 630W€ 75,45€ 75,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.373,60

Bedankt voor de info, het zal waarschijnlijk de Be Quiet worden aangezien die ook goed uit reviews naar voren komen en de prijs redelijk goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is niet een hele goede voeding, hier een review van de 730W versie. Daarnaast is deze voeding bedoelt voor twee van deze videokaarten en dan nog heb je ruimt voor overkloks.

Een voeding welke minimaal 300W op de 12V kan leveren (99,9% van de 300W voedingen kunnen dit niet) en twee PCI-e stekkers heeft (99,9% van de 300W voedingen hebben dit niet) zal prima voldoen.

Voedingen die aan deze eisen voldoen zijn meestal tussen de 400 en 500W, een 300W voeding die zal voldoen is niet te koop hier in NL volgens mij.

pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE en pricewatch: Super Flower Golden Green SF-450P14XE zijn bijvoorbeeld betere voedingen. Prestaties en kwaliteit van deze voedingen zijn een stuk beter, daarnaast zijn ze ook erg stil en goedkoper.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:37

thof

FP ProMod
Ik ben mij aan het orienteren voor een nieuw computer systeem voor het gezin thuis. De Pentium 4 op 2.8Ghz met HT kan ècht niet meer en is al jaren aan vervanging toe. Het systeem heeft een jaar of 8 gedraait (~2004). Kortom, er wordt wel een poosje met een systeem gedaan. Tijd voor wat nieuws dus.

Het betreft geen game systeem, dus de reden voor aanschaf voor een dedicated GPU is er voorlopig wat mij betreft niet. Wellicht over een paar jaar, als de HD2500 niet meer voldoet?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,99€ 167,99
1ASRock Intel Z77 Z77 Pro4-M€ 78,50€ 78,50
1Corsair Carbide 200R€ 54,91€ 54,91
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 36,99€ 36,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,34

Mij lijkt het systeem niet veel te gebruiken en 300Watt al meer dan voldoende te zijn. Een pico-psu is niet gewenst, al zal deze wel geschikt zijn. De pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W ziet er aantrekkelijk uit, maar is volgens de pricewatch beschikbaar sinds sept 2009 en heeft geen GPU power aansluiting. Is die niet wat aan de oude kant? Wel 80+ maar geen bronze of hoger. Ik zag ook al wat oudere Seasonic modellen uit de S12-reeks staan, ook al wat oudere modellen. Ik zag wel een recenter model, de pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt welke 80+ gold is met 5 jaar garantie, maar wel aanzienlijk duurder.

De GPU calculator op de site van Be Quiet eens geprobeerd, komt als eerste optie de L7 300 Watt naar voren, met daarbij aangegeven 50% efficiency. Meer dan 50% halen lijkt mij wel wenselijk toch? Lijkt mij dat ik op zoek ben naar een voeding die ook op laag vermogen nog enigsinds nette verbruikscijfers heeft.

Ik zie door de bomen het bos even niet meer. Een voeding voor bovenstaand systeem, wat is jullie advies?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thof schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:44:
Mij lijkt het systeem niet veel te gebruiken en 300Watt al meer dan voldoende te zijn. Een pico-psu is niet gewenst, al zal deze wel geschikt zijn. De pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W ziet er aantrekkelijk uit, maar is volgens de pricewatch beschikbaar sinds sept 2009 en heeft geen GPU power aansluiting. Is die niet wat aan de oude kant?
Ja, pricewatch: Corsair Builder CX430 V3 is een voeding met een prima prijs/prestatie/kwaliteit.
Wel 80+ maar geen bronze of hoger. Ik zag ook al wat oudere Seasonic modellen uit de S12-reeks staan, ook al wat oudere modellen. Ik zag wel een recenter model, de pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt welke 80+ gold is met 5 jaar garantie, maar wel aanzienlijk duurder.
Is ook een goede optie, als je het geld er voor over hebt.
De GPU calculator op de site van Be Quiet eens geprobeerd, komt als eerste optie de L7 300 Watt naar voren, met daarbij aangegeven 50% efficiency. Meer dan 50% halen lijkt mij wel wenselijk toch? Lijkt mij dat ik op zoek ben naar een voeding die ook op laag vermogen nog enigsinds nette verbruikscijfers heeft.
Ik heb even gekeken op de site van be quiet, maar schijnbaar bedoelen ze met efficiëntie daar de procentuele maximale belasting op de voeding. 8)7

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik een aardig tijdje verkeerd iets berekend heb. Wat wil nu het geval: ik ga een SSF systeem in elkaar zetten gebaseerd op de nieuwe FM2 socket met een A10-5700 die een 65w TDP heeft. Later wil ik hier eventueel nog een HD7750 aan toe voegen die max. 75w afneemt via het PCI-e slot. Verder zal het systeem 1 SSD schijf hebben, en een normale HDD. Voorts een USB3.0 hub en een slimdrive dvd speler, keyboard en muis.

Tot zo ver niets aan de hand...zou je denken. Het moet allemaal in dit kastje:
Afbeeldingslocatie: http://www.in-win.com.tw/US/products/pc_case/BM-Series/bm639_001.jpg

De PSU levert 160w af en heeft de volgende specs:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/other/mini-itx-cases-roundup/2p22s.jpg
The PSU’s efficiency is over 84%, which is very high. Moreover, this power supply is the only one in this test session to deliver an efficiency of 80% even at a load of 50W (this is typical power consumption of a mini-ITX computer; it even may be high for some configurations).
bron: http://www.xbitlabs.com/a...itx-cases-roundup_12.html
De vragen zijn:

-Ik ga op de grens van het wattage zitten, maar uit een YouTube filmpje blijkt dat een Intel i3 530 (73w TDP) en een HD6670 (75w TDP) niet meer verstoken dan 110w totaal onder stress. De betreffende case in de YT link heeft dezelfde 160w voeding als die ik wil: http://youtu.be/RJ_fTQIWhqs Volgens mij moet het gaan lukken met die voeding.

-Ampère dan. Ampère kan je uitrekenen door watt te delen door volt. Als ik het zo uitreken moet de te plaatsen hardware geen probleem opleveren, maar klopt het zoals ik dat uitreken? De 12v lijn geeft max 10A af.

wenslijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5700 Boxed€ 112,50€ 112,50
1ASRock FM2A75M-ITX A75 RG SA€ 77,45€ 77,45
1In Win BM639B€ 50,51€ 50,51
1Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/8GX€ 42,54€ 42,54
1Samsung 830 series 128GB€ 87,40€ 87,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 370,40

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

120W op de 12V-lijn is niet erg veel, daar komt een A10-5700 (65W TDP) met een HD7750 (55W TDP) in theorie al aan. Het is wel zo dat je de IGP van de A10-5700 dan niet gebruikt omdat je al een losse videokaart hebt, dus ik denk dat je niet over die 120W heen gaat komen. Je zal er wel dicht tegenaan kunnen komen (en als je echte stresstests doet ga je d'r misschien wel overheen).

De IGP van de A10-5700 is trouwens ook al best redelijk, weet je zeker dat je de losse videokaart nodig hebt? Zo ja, dan kun je misschien beter een zuinige intel nemen. Net wat minder verbruik, maar dat kleine verschil maakt op zo'n laag vermogen wel wat verschil.

[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 12-11-2012 19:14 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:12:
120W op de 12V-lijn is niet erg veel, daar komt een A10-5700 (65W TDP) met een HD7750 (55W TDP) in theorie al aan. Het is wel zo dat je de IGP van de A10-5700 dan niet gebruikt omdat je al een losse videokaart hebt, dus ik denk dat je niet over die 120W heen gaat komen. Je zal er wel dicht tegenaan kunnen komen (en als je echte stresstests doet ga je d'r misschien wel overheen).

De IGP van de A10-5700 is trouwens ook al best redelijk, weet je zeker dat je de losse videokaart nodig hebt?
Ik weet dat ik er vlak aan zal zitten, en gezien het filmpje denk ik dat het zou moeten lukken. in dat filmpje is die man ook bezig met een dergelijke opstelling en dat verbruikt onder stress niet meer dan ~110 watt totaal voor het systeem. Waar ik benauwder voor ben is het aantal ampères op de 12v lijn. Die kan 10A hebben. Ik denk dat mijn berekening juist is en dat het moet kunnen.

Ik speel graag een potje Borderlands 2, Portal, Half Life of Rollercoaster. Shooters als CoD, BF et cetera zijn aan mij niet besteed. Of de A10 5700/5800K Borderlands 2 speelt weet ik niet. Mocht dit met voldoende frames zijn heb ik geen vid kaart nodig.
-The_Mask- schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:13:
Videokaart gebruikt zo'n 50W max dus het zou echt net moeten kunnen. Maar je weet dat je een HD7750 niet in Hybrid CrossFire kunt zetten met je APU? Dat kan namelijk alleen met een HD6670 of lager geklasseerde kaart.
Ik ben mij ervan bewust dat dat niet zal gaan. Maar ik heb het idee dat hybrid crossfire met een A10 & HD6670 niet sneller zal zijn dan een HD7750 alleen. Daar komt bij dat een HD7750 zuiniger is en sneller.

Ik wil een heel klein maar snel genoeg systeem en dat komt met een kleine case en dito voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:37

thof

FP ProMod
-The_Mask- schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:36:
[...]

Ja, pricewatch: Corsair Builder CX430 V3 is een voeding met een prima prijs/prestatie/kwaliteit.

[...]

Is ook een goede optie, als je het geld er voor over hebt.

[...]
Ik heb even gekeken op de site van be quiet, maar schijnbaar bedoelen ze met efficiëntie daar de procentuele maximale belasting op de voeding. 8)7
Dus... Maximale belasting vs efficiëntie, beetje erg slordig van Be Quiet.

Ik heb een paar links in de pricewatch gevolgd, maar deze wijzen naar de V2 :/ Heb bij mijn zoektocht wel een review gevonden voor de (dure) Seasonic G series 360W: http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=313

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:41

auto660

1991 240 GL Brick

Hallo,
Ik ga de volgende (budget) setup bouwen als lanbak. Maar ik vraag mij af of de voeding het gaat houden. Hier de (toekomstige) setup:

cpu: Intel Pentium D 930 (95w versie)
mobo: MSI PM8M3-V H
ram: 2x 1gb ddr400
gpu: agp amd (ati toendertijd) radeon x800 pro
2 hd's
1 cd/dvd-rom drive

Er zullen vast nog wel wat fannetjes bij komen. Hier een link naar de voeding:
http://www.ebay.co.uk/itm...ower-Supply-/230675920041

Deze voeding doet 18A@12V. Zal dit kunnen?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
Ik ben bezig een kleine htpc samen te stellen. Dit heb ik na lang wikken en wegen bijelkaar gesprokkeld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G860 Boxed€ 56,30€ 56,30
1Gigabyte GA-Z77N-WIFI€ 118,25€ 118,25
1Club3D GeForce GT 640€ 81,-€ 81,-
1G.Skill Sniper F3-14900CL9D-8GBSR€ 43,50€ 43,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 299,05

Pentium G860 TDP: 65 Watt
Club3D GT 640 TDP: 50 Watt
Verder wil ik er nog een of twee 2,5" harde schijven op aansluiten.

Ga ik dit redden met een 192 Watt AC/DC adapter en een 160 watt PicoPSU?

Dit staat op de site van Club3D:
Minimum of 350 Watt or greater power supply required (with a minimum 12V current rating of 20A)
Club 3D recommends CSP-S600 600 Watt Switching Power Supply
Is dat niet wat overdreven bij een TDP van 50 Watt?
auto660 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:07:
Deze voeding doet 18A@12V. Zal dit kunnen?
Ja dat moet wel gaan.
Als de combinatie goed werkt en de voeding zijn beloofde vermogen kan leveren moet het niet gaan. Maar de kwaliteit bij deze dingen wil nog als een te wensen over laten en sommige combinaties gaan ook niet altijd even goed.
Zie bijvoorbeeld deze review van JonnyGURU http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=207
Dit staat op de site van Club3D:

[...]

Is dat niet wat overdreven bij een TDP van 50 Watt?
Ja extreem overdreven, als je praat over kwaliteits voedingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Vanwege een VGA upgrade moet er ook een nieuwe voeding in de PC komen.

De specs zijn:
AMD Phenom II x6 1090
ASrock 970 Extreme4
2x 4GB DDr3 geheugen.
4x HDD
Radeon HD7950
5x 120MM casefan

De voeding hoeft niet modulair te zijn.
Wat extra ruimte om de CPu en VGA te overclocken zou voor de toekomst handig zijn.
Maar bij mijn overclocks blijf ik meestal bij de stock voltages.

Zou een kwalitatief goede 500/550 watt genoeg zijn?

edit:
Ik heb een Corsair Obsidian 800D behuizing.
En bij een voeding maak ik me dus vooral zorgen met de lengte van de kabels voor het moederbord.

[ Voor 20% gewijzigd door Deadsy op 19-11-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teuner
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ben een beetje aan het zoeken om mijn home "server" (shell,nas,dns,firewall,etc) te vervangen. Budget is behoorlijk beperkt en ben nu ongeveer hier uit gekomen:

Intel Pentium G860 Boxed
MSI B75MA-P45
Western Digital Green WD10EADS, 1TB (2 stuks, heb ik nog)
Intel Gigabit CT Desktop Adapter
Corsair CMV4GX3M2A1333C9

Maar nou zit ik dus nog een beetje met de voeding. Bovenstaande had ik door zo'n power calculator gehaald en toen kwam ik op minimaal 165W en recommended 215W uit. (Zijn dat een beetje zinnige getallen?) De bedoeling is om bovenstaande in een gewone kast te bouwen, dus ik zoek eigenlijk een bijpassende budget voeding. Het liefst eentje die redelijk stil is.

Het lijkt mij dat een picoPSU net een beetje te licht is, en bovendien wat prijzig. Klopt dat?

In de pricewatch kan ik niet echt goed iets vinden, tenzij ik modellen er bij pak met een wat hoger vermogen. Dit rijtje bijvoorbeeld:

Antec VP350P
be quiet! Pure Power L7 300W
be quiet! System Power S6 300W
Corsair Builder CX430 Bronze
Huntkey Jumper 350

Zouden dit soort voedingen geschikt zijn voor deze setup, en zo ja, welke zou jullie voorkeur hebben?
Of kan ik beter iets anders gebruiken?

(Andere op/aanmerkingen zijn uiteraard ook welkom!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Iemand een idee over het volgende:

Ik ben een NAS aan het samenstellen, met als basis een Asus AMD Brazos bordje (low power dus). Wel wil ik hier 6 disken aan hangen, Hitachi's van het type 5k3000. Ik had op het oog een Seasonic G-360. Zou dat voldoende zijn omdat systeem aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:43
Ook ik wil dus wat gaan doen met een pico PSU.

Wil de volgende hardware gaan gebruiken:
AMD A4 5300
MSI ITX A75 moederbord
2x 2gb 1.65v ram
1x SSD
Samsung F4 EcoGreen 2tb
2 500rpm 120mm fannetjes

Zal dus echt niet veel gaan verbruiken. Het moet een lekker stil en zuinig PCtje worden, een mini box pico psu moet kunnen toch?

Heb thuis nog een adapter van een laptop liggen, 19v en 4.5A. Zou ik die kunnen gebruiken om op een pico psu aan te sluiten? Of kan ik dan beter een setje kopen? Heb totaal geen idee wat ik nodig heb met dit setupje namelijk.

Alvast tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Voor het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 204,90€ 204,90
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 119,90€ 119,90
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 281,30€ 281,30
1Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart€ 535,-€ 535,-
1Noctua NH-U9B SE2€ 40,20€ 40,20
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 66,15€ 66,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.247,45

Zoek ik dus een voeding en heb ik de volgende gevonden:

pricewatch: Seasonic Platinum Series 760 Watt
pricewatch: Seasonic X-650 80+ Gold V2
pricewatch: Seasonic M12II 750W 80+ Bronze
pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt

Hoewel Seasonic niet verplicht is, hoor ik overal dat ze goede voedingen leveren :+

Stiekum wil ik de mogelijkheid om een tweede GPU te plaatsen openhouden, en er moet wat ruimte zijn om over te klokken. Vandaar een iets stevigere voeding dan nodig.

Iemand tips?

Even niets...

teuner schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:18:
Het lijkt mij dat een picoPSU net een beetje te licht is, en bovendien wat prijzig. Klopt dat?
Je hebt sowieso een zware PicoPSU nodig dan en die zijn niet goedkoop.
In de pricewatch kan ik niet echt goed iets vinden, tenzij ik modellen er bij pak met een wat hoger vermogen. Dit rijtje bijvoorbeeld:

Antec VP350P
be quiet! Pure Power L7 300W
be quiet! System Power S6 300W
Corsair Builder CX430 Bronze
Huntkey Jumper 350

Zouden dit soort voedingen geschikt zijn voor deze setup, en zo ja, welke zou jullie voorkeur hebben?
pricewatch: be quiet! System Power 7 300W zou ook nog een optie kunnen zijn. Maar wat zijn punten die je belangrijk vindt? Hecht je meer waarde aan kwaliteit of meer aan een iets zuinigere voeding of iets anders?
ebia schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:17:
Iemand een idee over het volgende:

Ik ben een NAS aan het samenstellen, met als basis een Asus AMD Brazos bordje (low power dus). Wel wil ik hier 6 disken aan hangen, Hitachi's van het type 5k3000. Ik had op het oog een Seasonic G-360. Zou dat voldoende zijn omdat systeem aan te sturen?
Prima keuze en meer dan genoeg.

AMD Nieuwsdiscussie

Bas. schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:02:

Heb thuis nog een adapter van een laptop liggen, 19v en 4.5A. Zou ik die kunnen gebruiken om op een pico psu aan te sluiten? Of kan ik dan beter een setje kopen? Heb totaal geen idee wat ik nodig heb met dit setupje namelijk.
Denk minimaal 90W en dan gaat je adapter niet voldoen helaas.
FireDrunk schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:43:
Stiekum wil ik de mogelijkheid om een tweede GPU te plaatsen openhouden, en er moet wat ruimte zijn om over te klokken. Vandaar een iets stevigere voeding dan nodig.

Iemand tips?
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-650P14XE
Qua kwaliteit en prestaties vergelijkbaar met Seasonic G series alleen niet modulair.
Hier een review van de 800W versie welke modulair is, maar prestaties en kwaliteit zijn vergelijkbaar.

pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt
Qua kwaliteit en prestaties dus vergelijkbaar met die van hierboven alleen wel modulair.
Hier een review van de vergelijkbare 550W versie.

pricewatch: Corsair AX760i
Ongekend. :)
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=317
http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/AX760i/

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 22 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.