Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAJ
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:07
even voor de zekerheid een check of de Corsair Builder CX600 het haalt:
Athlon II 635,
Asrock 870 Extreme3,
Palit GTX460 in SLi met een Asus GTX460.
Daarnaast 1 hdd, een dvd drive, 3 á 4 case-fans, niet zoveel bijzonders dus

De grote vraag: doettie het, of doettie het niet? Ik vermoed zelf van wel, maar ik wil het even zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SAWYER schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:10:
[...]
Corsair CX 600W V2
XFX 650W XXX Edition
OCZ Modxstream 700W

Vind de 750W XXX XFX van de BBG High End Gamesysteem een beetje te prijzig :P

Edit: Modulair zou natuurlijk leuk zijn
Kijk ook naar het aantal aansluitingen voor de videokaarten, twee HD6870's hebben vier 6 pins PCI-e stekkers nodig. Van de voedingen hierboven zal alleen de XFX dan voldoen, de pricewatch: Thermaltake Toughpower XT 675W en pricewatch: Thermaltake Smart M650W zijn ook twee goede opties naast de XFX.
JustAJ schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:33:
even voor de zekerheid een check of de Corsair Builder CX600 het haalt:
Athlon II 635,
Asrock 870 Extreme3,
Palit GTX460 in SLi met een Asus GTX460.
Daarnaast 1 hdd, een dvd drive, 3 á 4 case-fans, niet zoveel bijzonders dus

De grote vraag: doettie het, of doettie het niet? Ik vermoed zelf van wel, maar ik wil het even zeker weten :)
Heb je de voeding al? Ook overkloks gedaan? Of zijn de GTX460 standaard al overgeklokt?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAJ
-The_Mask- schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:36:
[...]

Heb je de voeding al? Ook overkloks gedaan? Of zijn de GTX460 standaard al overgeklokt?
jup, alles, behalve de Palit GTX460 loopt al een poosje. Is upgrade voor broertje, die kan BF3 niet echt lekker spelen op z'n full-hd scherm :P (Asus kaartje heeft 768mb ram, en is in z'n eentje gewoon niet echt competent)
Overclock is niet aan de orde. Ik heb wat met de asus zitten spelen (zit best veel ruimte nog in :o ) maar als die Palit komt gaat het weer terug naar fabriek instellingen

[ Voor 0% gewijzigd door JustAJ op 05-12-2011 16:40 . Reden: verkeerde smilie :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tweakraiser schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:33:
[...]

Ik heb de voeding sinds begin 2006, de videokaart is een Ati Radeon x1900 XT. Het gaat mij even om een indicatie. Thanks.
Originele bericht
Het zou prima moeten gaan, maar het is een vrij oude voeding waarbij het vermogen op de 5V en 3,3V veel belangrijker was dan het vermogen op de 12V. Wat de voeding totaal op de 12V kan leveren is dan ook niet opgegeven, maar Enermax maakt normaal gesproken goede voedingen dus ik denk dat het wel zal gaan.
JustAJ schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:39:
[...]

jup, alles, behalve de Palit GTX460 loopt al een poosje. Is upgrade voor broertje, die kan BF3 niet echt lekker spelen op z'n full-hd scherm :P (Asus kaartje heeft 768mb ram, en is in z'n eentje gewoon niet echt competent)
Overclock is niet aan de orde. Ik heb wat met de asus zitten spelen (zit best veel ruimte nog in :o ) maar als die Palit komt gaat het weer terug naar fabriek instellingen
Dan moet het wel gaan al heb je wel verloopjes van molex naar 6 pins PCI-e nodig aangezien de voeding zelf twee te kort komt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAJ
-The_Mask- schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:55:
[...]
Dan moet het wel gaan al heb je wel verloopjes van molex naar 6 pins PCI-e nodig aangezien de voeding zelf twee te kort komt.
Fijn :)
Jup, dat had ik me al bedacht inderdaad, maar goed dat je meedenkt :)
Beste is om verloopjes te pakken van 2x molex naar PCI-e nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:03
Gister getest met verloopjes maar het werkte niet, moederbord gaf BIOS beep code 1-5-4-4 (Power Regulatory System failure) dus toch maar een nieuwe Seasonic X-760 besteld.

Toch bedankt voor het advies!

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireDrunk schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:22:
Gister getest met verloopjes maar het werkte niet, moederbord gaf BIOS beep code 1-5-4-4 (Power Regulatory System failure) dus toch maar een nieuwe Seasonic X-760 besteld.
Niet doen! Zonde van het geld en zo'n overdreven voeding is ook niet meer echt zuinig.

Hoe heb je het aangesloten? Denk iets verkeerd want het mobo kan onmogelijk zien hoe je het hebt aangesloten en bedorven stroom bestaat alleen maar in reclame. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:52
pricewatch: be quiet! Straight Power E9 500W

Hm, is dit wat? Of zou ik dan beter de 400W-versie kunnen nemen :) ?

Edit: topic doorgezocht op "be quiet" en gezien dat het helemaal niet zo goed is :P .

[ Voor 17% gewijzigd door Bananenplant op 06-12-2011 13:46 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:03
-The_Mask- schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:57:
[...]

Niet doen! Zonde van het geld en zo'n overdreven voeding is ook niet meer echt zuinig.

Hoe heb je het aangesloten? Denk iets verkeerd want het mobo kan onmogelijk zien hoe je het hebt aangesloten en bedorven stroom bestaat alleen maar in reclame. :p
Weet ik, maar ik ben toch stiekum meer van plan met het systeem, en deze voeding kwam als een van de allerbeste uit de tests. Better safe than sorry. In de tests heeft deze voeding bij 110W belasting (wat ik wel verwacht dat het gaat worden) 90% efficiency.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:37
Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding voor het volgende systeem:
Asus E35-M1 Pro (Fusion E350 APU) met 2x4GiB DDRIII
8x7200 rpm SATA drives op een Highpoint RocketRAID 2320 (PCIe 4x, geen eigen processor)
een simpele HDD of SSD als boot
Het systeem draait 24/7, maar groot gedeelte van de tijd idle met schijven spin downt. Efficiëntie is dus belangrijk, geluidsproductie niet.
In de eerste instantie zat ik te denken aan:
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 350W
Maar toen kwam ik deze tegen, met 80 plus gold
pricewatch: Huntkey Jumper 300G
Is dit wat? Levert hij voldoende vermogen? Zijn er nog andere aanraders bij dit soort vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik wil het echt zeker weten, ik vraag me namelijk af of je wel wist dat ik er (themask) nog een videokaart erbij ga prikken. Het wordt zoiets:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 19,50€ 19,50
1Corsair Carbide 500R Black€ 95,-€ 95,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 180,99€ 180,99
1Seasonic M12II 520W€ 69,-€ 69,-
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 174,45€ 174,45
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 33,78€ 33,78
1Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5€ 247,90€ 247,90
1Asus P8Z68-V€ 136,-€ 136,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 956,62

Maar dan uit de 7000 serie de videokaart, dus de Asus is alleen een voorbeeld aan wat ik zit te denken.

Met deze Seasonic 520 watt moet ik echt geen problemen gaan ondervinden, en echt nog een heleboel jaren mee vooruit kunnen? En echt de CPU en GPU kan overclocken? Ik vraag me dit namelijk af omdat zoveel mensen een 600-700 watt voeding nemen, en dit mij (ookal is het geen SLI/CF) ook een best wel engerieslurpend systeem lijkt.
Heeft hij ook alle kabels/aansluiten die ik nodig heb enzovoort? (niet dat ik straks kabels mis...)

Is het trouwens zo dat een voeding achteruit gaat en op een gegeven moment niet meer 500 watt kan geven, maar miss nog maar 400/300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ucchan schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:01:
pricewatch: be quiet! Straight Power E9 500W

Hm, is dit wat? Of zou ik dan beter de 400W-versie kunnen nemen :) ?

Edit: topic doorgezocht op "be quiet" en gezien dat het helemaal niet zo goed is :P .
Wat was er mis met de Huntkey Jumper 300G die ik noemde?
FireDrunk schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:04:
[...]

Weet ik, maar ik ben toch stiekum meer van plan met het systeem, en deze voeding kwam als een van de allerbeste uit de tests. Better safe than sorry. In de tests heeft deze voeding bij 110W belasting (wat ik wel verwacht dat het gaat worden) 90% efficiency.
Draai je dan 24/7 op 100% load? Zijn sowieso wel veel betere voedingen voor jouw PC te vinden btw.
Zeker ik noemde hem toch twee keer op de vorige bladzijde.
Levert hij voldoende vermogen?
Ja
Zijn er nog andere aanraders bij dit soort vermogen?
Die zijn nogal duurder, deze lijkt mij de meest geschikte.
Appel105 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:39:
Ik wil het echt zeker weten, ik vraag me namelijk af of je wel wist dat ik er (themask) nog een videokaart erbij ga prikken. Het wordt zoiets:

Maar dan uit de 7000 serie de videokaart, dus de Asus is alleen een voorbeeld aan wat ik zit te denken.
Dat mag geen probleem zijn, de verwachtingen zijn juist dat de kaarten zuiniger worden en veel meer prestaties leveren. Komt omdat ze van 40nm naar 28nm gaan en dit is nogal een erg grote verkleining. De verwachting is meer dat een HD7970 ongeveer evenveel verbruikt als een HD6950 en dat een HD7950 eerder zuiniger is en natuurlijk veel sneller.
Met deze Seasonic 520 watt moet ik echt geen problemen gaan ondervinden, en echt nog een heleboel jaren mee vooruit kunnen?
Zolang je het houdt bij één CPU en GPU verwacht ik de eerste jaren niet echt een probleem.
En echt de CPU en GPU kan overclocken?
Moet ook prima gaan.
Ik vraag me dit namelijk af omdat zoveel mensen een 600-700 watt voeding nemen, en dit mij (ookal is het geen SLI/CF) ook een best wel engerieslurpend systeem lijkt.
Tijdens gamen zal je met dit systeem zo'n 225W max uit de voeding trekken, en de piek zal onder de 300W blijven.
Heeft hij ook alle kabels/aansluiten die ik nodig heb enzovoort? (niet dat ik straks kabels mis...)
Ja
Is het trouwens zo dat een voeding achteruit gaat en op een gegeven moment niet meer 500 watt kan geven, maar miss nog maar 400/300?
Geld alleen voor hele grote troep welke ook geen beveiling heeft tegen overbelasting. Als zo'n voeding dus bij zo'n 300W ontploft kan het zijn dat die na 5 jaar (als die dan nog leeft) misschien al bij 250W zal ontploffen.

Maar als je bijvoorbeeld een beetje fatsoenlijke 500W voeding hebt schakelt die bij zo'n 550W uit tegen overbelasting. Zonder deze overbelasting zou die misschien wel 700W kunnen leveren, dus al zou zo'n voeding dan 100W minder gaan leveren dan nog is dit 600W, maar de voeding schakeld al uit bij 550W dus kun je dit nooit merken.
Overigens is zulke degradering bij een beetje fatsoenlijke voeding niet eens aan de orde, dus het gaat sowieso nergens over. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
En deze seasonic is dus een fatsoenlijke voeding? Ik wil er best wel wat voor uitgeven namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
-The_Mask- schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:51:
[...]
Zeker ik noemde hem toch twee keer op de vorige bladzijde.
[...]
Ja
[...]

Die zijn nogal duurder, deze lijkt mij de meest geschikte.
Bedankt, had de vorige pagina's niet goed gelezen. Gaat dat hem worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroHero
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-03 17:17
Ik ben, met behulp van mede Tweakers, redelijk eruit hoe mijn nieuwe systeem er uit gaat zien.

Moederbord: Asrock P67 Pro3 SE
Processor: Intel i5-2500k
Videokaart: Radeon HD 6950 1 GB
RAM-Geheugen: 8 GB DDR3
Hardeschijf: Samsung 500GB 7200 RPM SATA II

Verder heb ik aan randapparatuur een Samsung 206BW monitor, een Keyboard (als in muziekinstrument), een externe geluidskaart (M-Audio Fast Track Pro USB) en natuurlijk een toetsenbord en muis.

Ik heb alleen geen idee wat voor voeding ik er aan moet hangen. Ik heb nu Recom PE-450Plus met een vermogen van 450W en er is mij verteld dat dit niet genoeg is. Mijn vraag is, wat is een goede keus? Zo goedkoop mogelijk (zit al over m'n budget heen) en moet het maximale uit de apparatuur halen. BVD!

EDIT: Maximale als in; de voeding mag niet de bottleneck zijn tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Heel erg bedankt voor je advies, denk je alleen dat de kabels ook lang genoeg zijn, aangezien sommige reviewers dit als nadeel opschrijven. De kast is een carbide 500r met een asus p8z68 moederbord. Ik wil natuurlijk wel alles achter langs laten lopen...
Vooral de CPU kabel kijkt me kort
Ik kon de lengtes alleen in inches vinden, maar maal 2,5 is niet zo moeilijk :p

- Molex: 8 Connectors (modular)
o 2x 30” length (3 Connector)
o 1x 28” length (2 Connector)

- SATA: 6 Connectors (modular)
o 2x 30” length (3 connectors each)

- PCI-E 6+2 pin: 1 Connector (modular)
o 1x 22” length

- PCI-E 6-Pin: 1 Connector (modular)
o 1x 22” length

- Floppy: 2 Connectors (on detachable cable)
o 2x 5” length

- 24-pin ATX Connector: 21” length

- 4-Pin CPU Connector: 21” length

- 8-Pin CPU Connector: 21” length

BVD

[ Voor 4% gewijzigd door Appel105 op 07-12-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: OCZ ZS Series 650W

Is deze watt (pun intended)? Ben niet zon OCZ fan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:43:
Een prima voeding op de kabels na. Twee PCI-e connectors zijn gewoon te weinig voor zo'n voeding en andere kabels zijn ook allemaal niet even lang. Door de kabels kun je hem beter links laten liggen.
Reageer je hier op de reactie van reinman of gaat het over de Seasonic? Zoja, werkt het wel, waarom zijn twee pci-e connectoren te weinig? Je hebt er toch maar 1 nodig voor de graka? En zijn de kabels echt te kort? Kan ik ze dan niet achterlangs doen, wat ik wel graag wil? Ik heb hem namelijk al in huis O-)... Maar ik heb nog 14 dagen bedenktermijn en aangezien ik hem bij de informatique gekocht heb, wat heel dichtbij is, wil ik hem best gaan ruilen voor een betere optie. Maar als dit niet nodig is en ik heb alle aansluitingen en de kabels zijn van gemiddelde lengte heb ik hier natuurlijk geen zin in....

[ Voor 40% gewijzigd door Appel105 op 07-12-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik wil graag een nieuwe modulaire voeding aanschaffen. Mijn huidige voeding is niet modulair en door de wirwar aan kabels zit mijn kast aan de zijkant al een jaar niet meer dicht. Ivm stof e.d. verre van ideaal. M'n 2e 5870 is net de deur uit dus ik heb wat geld over!

Waar moet hij aan voldoen?
  • Modulair
  • Het kunnen aansturen van mijn huidige systeem + toekomstige upgrades
  • Liever net iets te veel aan vermogen voor toekomst
  • Minimaal 2x pci-e connector 6+2 (ja, 6+2 en niet anders graag)
  • Budget; graag zo weinig mogelijk natuurlijk, maar het moet wel een degelijke voeding zijn. (max ongeveer 80-100)
Dit moet hij momenteel aansturen;
ASRock 890FX Deluxe 3
AMD Phenom II X4 965 BE @ stock (ik wil wel graag weer gaan overclocken)
Scythe Mugen 2 rev B
Sapphire HD 5870 @ stock
Kingston HyperX 2x4GB @ stock
2 x 500 gb hdd
1 x ssd
5 fans + fancontroller

Eventueel in de toekomst wordt dit geheel vervangen door de bulldozer serie of een i5, dat moet hij dus ook kunnen aansturen.

Zelf kwam ik een beetje uit bij;
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W
pricewatch: Cooler Master Silent Pro M600
Ik neig naar de laatste omdat die platte flexibele kabels heeft.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Appel105 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:52:
[...]

Reageer je hier op de reactie van reinman of gaat het over de Seasonic? Zoja, werkt het wel, waarom zijn twee pci-e connectoren te weinig? Je hebt er toch maar 1 nodig voor de graka? En zijn de kabels echt te kort? Kan ik ze dan niet achterlangs doen, wat ik wel graag wil? Ik heb hem namelijk al in huis O-)... Maar ik heb nog 14 dagen bedenktermijn en aangezien ik hem bij de informatique gekocht heb, wat heel dichtbij is, wil ik hem best gaan ruilen voor een betere optie. Maar als dit niet nodig is en ik heb alle aansluitingen en de kabels zijn van gemiddelde lengte heb ik hier natuurlijk geen zin in....
Als ik het tegen jouw had stond het er wel, reactie staat onder die van Reinman en niet die van jouw. Zei gister ook precies het omgekeerde, dus dat zou sowieso raar zijn. :p

Wat betreft de Seasonic is gewoon een kwestie van kijken hoe lang ze moeten zijn of Googlen naar mensen met deze behuizing.
Mu.siQ schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:04:
Ik wil graag een nieuwe modulaire voeding aanschaffen. Mijn huidige voeding is niet modulair en door de wirwar aan kabels zit mijn kast aan de zijkant al een jaar niet meer dicht. Ivm stof e.d. verre van ideaal. M'n 2e 5870 is net de deur uit dus ik heb wat geld over!
En vergeet niet dat de voeding best wel hele slechte prestaties levert en onmogelijk 750W stabiel kan leveren. ;)
• Het kunnen aansturen van mijn huidige systeem + toekomstige upgrades
• Liever net iets te veel aan vermogen voor toekomst
• Minimaal 2x pci-e connector 6+2 (ja, 6+2 en niet anders graag)
Ook een tweede videokaart? Dan zijn vier PCI-e stekkers namelijk een veel beter idee.
Zelf kwam ik een beetje uit bij;
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W
pricewatch: Cooler Master Silent Pro M600
Ik neig naar de laatste omdat die platte flexibele kabels heeft.
Ik neig naar geen. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:43:
Een prima voeding op de kabels na. Twee PCI-e connectors zijn gewoon te weinig voor zo'n voeding en andere kabels zijn ook allemaal niet even lang. Door de kabels kun je hem beter links laten liggen.
Hmmm, ik wil graag voor een dubbeltje op de eerst rij zitten. Gaat om 6950Xfire met een Core i5 2300. Word niet geklokt. Tis niet voor mij maar voor een vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

-The_Mask- schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:22:
En vergeet niet dat de voeding best wel hele slechte prestaties levert en onmogelijk 750W stabiel kan leveren. ;)
[...]
Ook een tweede videokaart? Dan zijn vier PCI-e stekkers namelijk een veel beter idee.
[...]
Ik neig naar geen. :P
Ik kom net uit CF maar dat gedoe met 2 kaarten, drivers e.d. wil ik niet nog een keer. Voor mij blijven het single kaarten, probably een 6950 straks en dan unlocken.
Enfin, naar welke zou je dan wel neigen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk wel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
Wat ik niet snap is waarom iedereen loopt te zeiken over OCZ voedingen? Ja je heb dat ripple probleem bij high loads. Maar als je daar toch onder blijft is er toch helemaal niks mis met die voeding?

Ikzelf draai bv al 4 jaar met een OCZ GameXtream 600 watt voeding zonder enige problemen. (probleem wat ik hier ooit aan had gekaart bleek dus fouten te zijn in mijn GTX260 bios) Draai momenteel met mijn 1055t @ 6 x 3.5 GHZ (kan niet veel hoger vanwege 1333 DDR3) en overklokte (standaard) GTX260 zonder problemen. Zolang je maar geen x-fire of SLI op zo'n voeding gaat draaien. Of zie ik het nu gewoon verkeerd en heb ik gewoon geluk met mijn voeding?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Voor mij en/of Reinman? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik idd ook gezien en zag er ook goed uit idd.
Joenino schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:31:
Wat ik niet snap is waarom iedereen loopt te zeiken over OCZ voedingen? Ja je heb dat ripple probleem bij high loads. Maar als je daar toch onder blijft is er toch helemaal niks mis met die voeding?

Ikzelf draai bv al 4 jaar met een OCZ GameXtream 600 watt voeding zonder enige problemen. (probleem wat ik hier ooit aan had gekaart bleek dus fouten te zijn in mijn GTX260 bios) Draai momenteel met mijn 1055t @ 6 x 3.5 GHZ (kan niet veel hoger vanwege 1333 DDR3) en overklokte (standaard) GTX260 zonder problemen. Zolang je maar geen x-fire of SLI op zo'n voeding gaat draaien. Of zie ik het nu gewoon verkeerd en heb ik gewoon geluk met mijn voeding?
Waarom zou je een voeding kopen die daar last van heeft, als je ook gewoon een kan kopen die daar geen last van heeft? En het gaat in deze om een Xfire systeem. Daarbij, hoge ripple kan je componenten kapot maken.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Je gaf net aan dat je niet naar één van mijn aangegeven voedingen neigde, mag ik vragen waarom niet?
En naar welke wel? Of is twee te veel om mee bezig te zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
-The_Mask- schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:34:
[...]
Hoe lager hoe beter voor de rest van de hardware en waarom zou je niet een voeding nemen met betere prijs/prestatie/kwaliteit.

[...]

Reinman
Ligt maar net aan de prijs en of je het nodig heb vind ik persoonlijk. Heb het natuurlijk wel over een voeding van 4 jaar oud en niet over de nieuwe generatie, toen de tijd was die OCZ gewoon het gunstigste geprijst. Voor zo'n zelfde voeding met zelfde efficientie\wattage betaalde je al gauw het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mu.siQ schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:24:
[...]

Ik kom net uit CF maar dat gedoe met 2 kaarten, drivers e.d. wil ik niet nog een keer. Voor mij blijven het single kaarten, probably een 6950 straks en dan unlocken.
Een HD6950 is amper sneller en de HD7000 duurt ook niet heel lang meer. :)
Je gaf net aan dat je niet naar één van mijn aangegeven voedingen neigde, mag ik vragen waarom niet?
Prijs/prestatie/kwaliteit verhouding.
Enfin, naar welke zou je dan wel neigen? ;)
pricewatch: PC Power & Cooling Silencer MK III 500W
pricewatch: Thermaltake Smart M550W
pricewatch: Thermaltake Toughpower XT 575W

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 07-12-2011 12:44 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joenino schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:38:
[...]

Ligt maar net aan de prijs en of je het nodig heb vind ik persoonlijk. Heb het natuurlijk wel over een voeding van 4 jaar oud en niet over de nieuwe generatie, toen de tijd was die OCZ gewoon het gunstigste geprijst. Voor zo'n zelfde voeding met zelfde efficientie\wattage betaalde je al gauw het dubbele.
Hoe het toen was zou ik niet weten, kun je niet meer terug zien, is nu iig zo en daar is waar het om gaat. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Ik denk ook dat ik wacht met aanschaf totdat die 7000 serie er is. Mijn 5870 die er nu in hangt volstaat nog prima!
Ik denk dat ik naar de laatste neig. De smart is niet echt gunstig te verkrijgen en de 500W lijkt mij nogal krap. Heb liever het extra vermogen dat ik het niet gebruik dan dat ik het nodig heb en het niet heb.
Wat is nou het verschil waar jij op let dan? Wat mis ik in mijn opinie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:38:
[...]

Een HD6950 is amper sneller en de HD7000 duurt ook niet heel lang meer. :)

[...]
Prijs/prestatie/kwaliteit verhouding.

[...]

pricewatch: PC Power & Cooling Silencer MK III 500W
pricewatch: Thermaltake Smart M550W
pricewatch: Thermaltake Toughpower XT 575W
Waarom raad je Mu.siQ deze voedingen aan, wat zijn de verschillen? (stilheid?)

Nog een vraagja, de Seasonic M12II (520w) zou dus goed moeten zijn voor dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 20,-€ 20,-
1Corsair Carbide 500R Black€ 95,-€ 95,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 182,90€ 182,90
1Seasonic M12II 520W€ 69,-€ 69,-
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 174,45€ 174,45
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 34,99€ 34,99
1Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5€ 247,90€ 247,90
1Asus P8Z68-V€ 136,-€ 136,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 960,24

Een GTX 570 zou dan toch ook noch wel moeten kunnen?

En een beetje offtopic:
Is het gewoon mogelijk om het volledige systeem te installeren, behalve de videokaart, en dan dus gebruik te maken van de IGP, een maand later terwijl windows al geinstalleerd is alsnog een graka er in te zetten zonder windows op nieuw te installeren. Gewoon uitzetten en dan erbij zetten en de videouitgang op de graka zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
Appel105 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:53:
[...]

En een beetje offtopic:
Is het gewoon mogelijk om het volledige systeem te installeren, behalve de videokaart, en dan dus gebruik te maken van de IGP, een maand later terwijl windows al geinstalleerd is alsnog een graka er in te zetten zonder windows op nieuw te installeren. Gewoon uitzetten en dan erbij zetten en de videouitgang op de graka zetten?
Jep als je de drivers maar netjes deinstalleer van de IGP. Om conflicten voor te zijn en het is wat netter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Joenino schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:01:
[...]

Jep als je de drivers maar netjes deinstalleer van de IGP. Om conflicten voor te zijn en het is wat netter :D
dus eerst, als de IGP nog gebruikt word in windows de drivers (intel) de-installeren, en dan gewoon uitzetten, erbij doen, en weer aanzetten. Vervolgens gewoon weer drivers installeren... (AMD/NVIDIA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-08 20:29
Vraagje he

Ik heb een Asus Moederbord
pricewatch: Asus M5A78L-M/USB3

samen met een Corsair Builder CX 430
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2

nu heeft de voeding geen atx12v mobo aansluiting, alleen de 20+4 pin mobo aansluiting... Ben ik fucked of hoe zit dit? Pc gaat namelijk wel aan, maar ik krijg geen beeld.

EDIT:oplossing: Blijkbaar mag er tegenwoordig een 8 pin connector op een 4 pin aansluiting.

[ Voor 22% gewijzigd door Dalyxia op 07-12-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
Dalyxia schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:30:
Vraagje he

Ik heb een Asus Moederbord
pricewatch: Asus M5A78L-M/USB3

samen met een Corsair Builder CX 430
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2

nu heeft de voeding geen atx12v mobo aansluiting, alleen de 20+4 pin mobo aansluiting... Ben ik fucked of hoe zit dit? Pc gaat namelijk wel aan, maar ik krijg geen beeld.
Lijkt me wel heel erg sterk dat hij geen ATX12V heeft, praktisch elk moederbord heeft het namelijk nodig. Weet je zeker dat er geen 4+4 of 8 pins stekker aan zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bog
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09-2024

bog

Ik heb in dit draadje al een paar keer de Huntkey Jumper 300G voorbij zien komen als tip. Ik ben eigenlijk benieuwd naar de Huntkey Jumper 350. Heeft iemand daar ervaringen mee? Hoe is deze in vergelijking met de 300G?

Het is een 80 plus Bronze, dus wat minder efficient, wat versterkt wordt door het hogere wattage. Maar hij is wel bijna E20,- goedkoper. Ik denk dat ik hem heel wat uurtjes moet laten draaien om dat verschil eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplifiction
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-08 17:17
Hallo,

Ik ga onze HTPC (ATX formaat) upgraden en heb daarvoor volgende componenten op het oog:
- Asus F1a75-V PRO moederbord
- AMD A4-3400 CPU
- (Ram nog te bepalen, ga ifv uitbreidbaarheid uit van 4 DIMMS)

Ik vermoed dat het mobo ATX12V 2.0 input nodig heeft, maar vind er eigenlijk nergens iets van terug in de specificaties. Kan iemand dat bevestigen?

Verder moeten er tot 4 HDD's tegelijk in kunnen draaien: 2 in RAID, 2 hotswaps. (SATA)

Ook nog aanwezig:
- 2 DVD(RW) drives
- PCI soundcard (Asus Xonar D2)
- 4 ventilatoren, exclusief CPU fan (PC staat in een kast en heeft meer dan gemiddelde koeling nodig.)

Ik ken absoluut niets van voedingen, en dus ligt de vraag voor de hand: welke voeding kan je adviseren? Voor mij primeren budgetvriendelijkheid en degelijkheid.
Andere criteria zijn daaraan ondergeschikt. Modulair spreekt me aan, maar enkel indien de meerprijs beperkt is. Ook zijn erg luidruchtige voedingen uitgesloten.

Bedankt!

EDIT: en als iemand me kan vertellen hoe je die links maakt naar Pricewatch, zal ik dat de volgende keer met plezier doen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Amplifiction op 07-12-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mu.siQ schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:15:
[...]

Wat is nou het verschil waar jij op let dan? Wat mis ik in mijn opinie?
Kwaliteit en prestaties.
Appel105 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:53:
[...]

Waarom raad je Mu.siQ deze voedingen aan, wat zijn de verschillen? (stilheid?)
Ja verschillende eisen maakt verschillende voedingen.
Een GTX 570 zou dan toch ook noch wel moeten kunnen?
Mag geen probleem zijn.
jorcool schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:08:
[...]

dus eerst, als de IGP nog gebruikt word in windows de drivers (intel) de-installeren, en dan gewoon uitzetten, erbij doen, en weer aanzetten. Vervolgens gewoon weer drivers installeren... (AMD/NVIDIA)
Ja
Dalyxia schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:30:

EDIT:oplossing: Blijkbaar mag er tegenwoordig een 8 pin connector op een 4 pin aansluiting.
Het is geen 8 pins aansluiting maar 4+4 pins die je uit elkaar kan schuiven.
bog schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:06:
Ik heb in dit draadje al een paar keer de Huntkey Jumper 300G voorbij zien komen als tip. Ik ben eigenlijk benieuwd naar de Huntkey Jumper 350. Heeft iemand daar ervaringen mee? Hoe is deze in vergelijking met de 300G?
Prima voeding voor zijn prijs, zie bijvoorbeeld deze review van de 450W versie.
Het is een 80 plus Bronze, dus wat minder efficient, wat versterkt wordt door het hogere wattage. Maar hij is wel bijna E20,- goedkoper. Ik denk dat ik hem heel wat uurtjes moet laten draaien om dat verschil eruit te halen.
Maak er maar jaartjes van, bij normaal gebruik.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bog
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09-2024

bog

@-The_Mask-: Dank voor je antwoord. Ik krijg waarschijnlijk door een fout bij Zerocom de 300G voor de prijs van de 350, en anders gewoon de 350, wat dus ook een prima voeding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 11:06
heren :)

Ik ben van plan om dit aan te schaffen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-I DELUXE€ 136,01€ 136,01
1MS-Tech CI-50€ 37,82€ 37,82
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 89,95€ 89,95
1Kingston ValueRAM KVR1066D3S8N7K2/4G€ 18,55€ 18,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 282,33

Hoor alleen slechte verhalen over de voeding. Gezien de hardware die er in komt wordt hij niet heel zwaar belast, dus wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola!

Ik ga de volgende dingen aanschaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 169,-€ 169,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,-€ 35,-
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 246,90€ 246,90
1Asus P8P67 LE (3.0)€ 87,90€ 87,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 721,70

Heb verder nog een Arctic Cooling Freezer 7, en een oude harde schijf van 200 gb.

2 vragen:
- Lukt deze setting met mijn huidige Nexus NX-5000 Real Silent voeding, 500W, ATX2

- Kan ik CF met deze voeding, bijvoorbeeld door 2x de sapphire 6870 te nemen ipv de sapphire 6950?

Alvast zeer bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amplifiction schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:45:

Ik ken absoluut niets van voedingen, en dus ligt de vraag voor de hand: welke voeding kan je adviseren? Voor mij primeren budgetvriendelijkheid en degelijkheid.
Andere criteria zijn daaraan ondergeschikt. Modulair spreekt me aan, maar enkel indien de meerprijs beperkt is. Ook zijn erg luidruchtige voedingen uitgesloten.
De pricewatch: Huntkey Jumper 300G is een erg goede voeding, maar ik weet niet in welke budget je het zoekt.
Juzzuts schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:46:

Hoor alleen slechte verhalen over de voeding. Gezien de hardware die er in komt wordt hij niet heel zwaar belast, dus wat denken jullie?
Ik heb idd nog geen goede MS-TECH voeding gezien, vooral rommel.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:14:
Heb verder nog een Arctic Cooling Freezer 7, en een oude harde schijf van 200 gb.

2 vragen:
- Lukt deze setting met mijn huidige Nexus NX-5000 Real Silent voeding, 500W, ATX2
Ja dat is geen probleem.
- Kan ik CF met deze voeding, bijvoorbeeld door 2x de sapphire 6870 te nemen ipv de sapphire 6950?
Zonder overkloks moet de voeding het idd aan kunnen, maar de voeding heeft niet genoeg aansluitingen waardoor je verloopjes moet gebruiken en je gekozen mobo is ook niet geschikt voor CrossFire.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplifiction
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-08 17:17
-The_Mask- schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 00:31:
[...]

De pricewatch: Huntkey Jumper 300G is een erg goede voeding, maar ik weet niet in welke budget je het zoekt.
Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertjeeuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 19:02
Hallo mensen,
Ik zit met een probleem ik heb laatst een nieuwe video kaart gekocht maar sinds dien valt mijn computer uit als ik een singleplayer spel speel. zoals Assassins Creed: revelations, Crysis 2, Battlefield 3.

ik weet dat sweex een klote merk is en daarom wil ik nu ook een nieuwe gaan halen.

dit is mijn desktop:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 109,-€ 109,-
1Fujitsu Siemens Amilo SL 3220W€ 0,-€ 0,-
1Sharkoon Scorpio 1000€ 62,75€ 62,75
1Logitech X-230€ 0,-€ 0,-
1Scythe Big Shuriken€ 26,50€ 26,50
1Fractal Design Silent Series , 120mm€ 8,87€ 8,87
1Logitech G510 Gaming Keyboard€ 80,95€ 80,95
1Roccat Kone[+]€ 62,90€ 62,90
1Steelseries Qck+€ 11,99€ 11,99
1Sennheiser PC 360 G4ME€ 136,-€ 136,-
1Sweex 650 Watt 80 PLUS Power Supply ATX 2.2€ 49,99€ 49,99
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 41,70
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 97,50€ 97,50
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 0,-€ 0,-
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 190,90€ 190,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 879,05

kan iemand mij een goede voeding aanraden?
zat te denken tussen de 550 en 650 watt.
en rond de 60 euro zou mooi zijn als je daar aardige kwaliteit voor hebt :P.

gr. Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Ik heb nu dus de Asus p8z68 en een Seasonic M12II voeding. Maar nu vraag ik me af welke kabel ik moet gebruiken voor de processor. De EPS (8pin/4pin) 12v connector of de ATX (4pin/8pin) 12v connector? Boven de aansluiting op het moederbord staat EATX 12V. Er zitten 8 connectoren...

Ik heb al gegoogeld, maar daar kon ik niet echt veel uit halen...

Zijn er trouwens ook verlengkabels voor deze EPS/ATX kabels, aangezien ze te kort zijn voor kabelmanagement. Ze zitten trouwens wel al vast aan de voeding...

Misschien is deze calculator wel leuk voor in de TS...? Al kom ik dan wel op een 600w voeding uit, terwijl jullie mij 520 aan hebben geraden...

[ Voor 16% gewijzigd door Appel105 op 10-12-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is deze calculator wel leuk voor in de TS...? Al kom ik dan wel op een 600w voeding uit, terwijl jullie mij 520 aan hebben geraden...
Je geeft het antwoord zelf al, waarom hij sowieso niet in de TS moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:32:
[...]

Je geeft het antwoord zelf al, waarom hij sowieso niet in de TS moet komen.
Maar heb je ook nog antwoord op mijn echte vraag?

Ik heb nu dus de Asus p8z68 en een Seasonic M12II voeding. Maar nu vraag ik me af welke kabel ik moet gebruiken voor de processor. De EPS (8pin/4pin) 12v connector of de ATX (4pin/8pin) 12v connector? Boven de aansluiting op het moederbord staat EATX 12V. Er zitten 8 connectoren...

Ik heb al gegoogeld, maar daar kon ik niet echt veel uit halen...

Zijn er trouwens ook verlengkabels voor deze EPS/ATX kabels, aangezien ze te kort zijn voor kabelmanagement. Ze zitten trouwens wel al vast aan de voeding...[/quote]
[quote]

[ Voor 50% gewijzigd door Appel105 op 10-12-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Pff wat heb ik een voeding drama...

Ik had een Corsair HX750W besteld.

1ste exemplaar gekocht bij aanschaf van me nieuwe pc, alles ingegebouwd en kwam toch een raar hoog piep geluid uit toen ik de pc voor het eerst aanzette. Wist niet wat het was, maar blijkt Coil whining te zijn.
Computerwinkel (afuture) heeft hem ook getest en omgeruild.
2de exemplaar: wéér het zelfde dus weer omgeruild.
3de voeding had wéér het zelfde, dus toen heb ik een RMA bij Corsair aangevraagd om een getest exemplaar te ontvangen en niet weer een nieuwe ingesealde.
4de exemplaar; krijg ik dus weer een nieuw ingeseald en ongetest exemplaar, die wéér het zelfde had :(
Ook lekker veel nut gehad :(

Anyways toen maar een omruil en bijbetaling! gedaan naar de AX750 Gold serie van Corsair.
Geen coilwhining! jeej!
Ingebouwd en ga met me muis scrollen, komt er toch een gekraak uit de voeding... :(
Iedere keer als is scroll in IE.

Zijn blijkbaar hele topics over komt bij diverse voedingen voor
http://www.tomshardware.c...oise-mouse-scrolling-help

De tip heeft geholpen van het forum om smooth scrolling in IE uit te zetten en komt nu geen geluid meer uit de voeding als ik scroll, maar goed het is echt k*t dat dit gebeurd!

Toch maar weer RMA'en naar Corsair? gelukkig is deze voeding 100% modulair ga niet voor de 3de keer al me tywraps staan losknippen. (ben nogal kabel management freak :P)

[ Voor 7% gewijzigd door twister00004 op 10-12-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Hallo,

Ik wil een nieuwe pc gaan bouwen en wil graag weten wat voor voeding ik het beste kan kopen. Dit is het systeem dat ik voor ogen heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Lite-On IHAS124B Zwart€ 17,89€ 17,89
1Antec Performance One P180B€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,02€ 32,02
3Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm€ 3,93€ 11,79
1Corsair Enthusiast TX650 V2€ 76,-€ 76,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 169,-€ 169,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,-€ 35,-
1Sapphire HD6950 2GB Dual Fan€ 232,50€ 232,50
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 116,-€ 116,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 873,10

Graag zou ik een stille en degelijke voeding willen, zonder dat hij extreem veel kost (x-660 is wat te duur bv). Modulair zou ik wel graag willen, maar hoeft niet perse. Ook is een 80+ certificering gewenst.

Misschien wil ik de processor gaan overklokken, maar niet extreem veel.

In dit systeem zit nu een 650 watt voeding, ik weet dat het wat veel is, maar ik zou wel wat headroom willen voor eventuele upgrades en overklok.

Zit ik met de corsair 650 enthousiast goed ivm stilte, stabiliteit en prijs/kwaliteit verhouding?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
Ik kan geen Corsair meer aanraden alle 5 de voedingen die ik heb gehad zijn gewoon brak.

Pak er 1 van OCZ goede prijs/kwaliteit, modulair en alle kabels zijn gesleaved dat is bij corsair niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
twister00004 schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:30:
Ik kan geen Corsair meer aanraden alle 5 de voedingen die ik heb gehad zijn gewoon brak.

Pak er 1 van OCZ goede prijs/kwaliteit, modulair en alle kabels zijn gesleaved dat is bij corsair niet zo.
Ocz? Ik dacht dat vooral een xfx een alternatief zou zijn. Al weet ik niet zo goed of die stil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

aicaramba schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:36:
[...]

Ocz? Ik dacht dat vooral een xfx een alternatief zou zijn. Al weet ik niet zo goed of die stil zijn.
pricewatch: Thermaltake Toughpower XT 675W
Deze heb ik aangeschaft na wat gedub hier in het topic. Ik hoor hem niet. Aanradertje dus wat betreft de stilheid. Is daarnaast modulair en niet al te duur :-) Eventueel is er ook een 575W variant, zie pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B4n44nSh0t schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 17:23:
kan iemand mij een goede voeding aanraden?
zat te denken tussen de 550 en 650 watt.
en rond de 60 euro zou mooi zijn als je daar aardige kwaliteit voor hebt :P.
Zelfs voor hetzelfde bedrag als de Sweex kun je prima voedingen vinden. ;)

pricewatch: XFX Pro 450W
pricewatch: Corsair Builder CX500 V2
pricewatch: Thermaltake Smart M450W

Dit drie zijn alle drie prima en vergelijkbare voedingen, de Thermaltake is alleen modulair. :)
Appel105 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:02:
Dit staat zelfs gewoon in de handleiding van de voeding/mobo. ;) Maar beide mag gewoon, de 8 pins EPS van de voeding geniet de voorkeur. :)
twister00004 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 20:38:
Pff wat heb ik een voeding drama...

Ik had een Corsair HX750W besteld.

1ste exemplaar gekocht bij aanschaf van me nieuwe pc, alles ingegebouwd en kwam toch een raar hoog piep geluid uit toen ik de pc voor het eerst aanzette. Wist niet wat het was, maar blijkt Coil whining te zijn.
Computerwinkel (afuture) heeft hem ook getest en omgeruild.
2de exemplaar: wéér het zelfde dus weer omgeruild.
3de voeding had wéér het zelfde, dus toen heb ik een RMA bij Corsair aangevraagd om een getest exemplaar te ontvangen en niet weer een nieuwe ingesealde.
4de exemplaar; krijg ik dus weer een nieuw ingeseald en ongetest exemplaar, die wéér het zelfde had :(
Ook lekker veel nut gehad :(
Wie zegt dat het perse de voeding is, het kan ook iets anders zijn of een combinatie van meerdere onderdelen. ;) Vooral als je het bij vier verschillende HX750's had dan is dat nogal logisch op zich. ;)
twister00004 schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:30:
Je hebt juist 5 voedingen gehad van Corsair waarvan geen één brak was. Coil whine heeft hier niks mee nodig. Daarnaast maakt Corsair geen voedingen en zijn de AX en CWT van een verschillende maker.
OCZ is een heel stuk minder qua kwaliteit en de kabels zijn juist altijd veel minder en ook veel korter.
aicaramba schreef op zondag 11 december 2011 @ 12:56:

In dit systeem zit nu een 650 watt voeding, ik weet dat het wat veel is, maar ik zou wel wat headroom willen voor eventuele upgrades en overklok.
Headroom in de zin van een tweede HD6950 en CPU overklok? Anders hoef je namelijk niet naar zo'n voeding te kijken, al heeft de TX650 V2 wel weer te weinig kabels voor een tweede HD6950.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
En zijn er nog verlengmogelijkheden voor de CPU kabel (niet modulair)? Hij is net iets te kort om achterlangs te doen namelijk

[ Voor 10% gewijzigd door Appel105 op 11-12-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
-The_Mask- schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:22:

[...]

Headroom in de zin van een tweede HD6950 en CPU overklok? Anders hoef je namelijk niet naar zo'n voeding te kijken, al heeft de TX650 V2 wel weer te weinig kabels voor een tweede HD6950.
Ik verwacht niet dat ik er een tweede hd6950 bij ga doen, maar ik weet maar nooit. Misschien wel ooit een snellere kaart er in.

Lange kabels zou wel fijn zijn, omdat de voeding onder in de kast zit.

Welke voeding raadt jij aan?

[ Voor 5% gewijzigd door aicaramba op 11-12-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
Ik hoef die HX750W's niet eens op mijn mobo/overige componenten aan te sluiten en ze maken al een lawaai.
Een stekker in het stopcontact en de powerswitch aanzetten is voldoende.
Zowel met als zonder randaarde getest, dus jawel het ligt wel aan de Corsair voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aicaramba schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:56:
[...]

Ik verwacht niet dat ik er een tweede hd6950 bij ga doen, maar ik weet maar nooit. Misschien wel ooit een snellere kaart er in.

Lange kabels zou wel fijn zijn, omdat de voeding onder in de kast zit.

Welke voeding raadt jij aan?
De hierboven genoemde pricewatch: Thermaltake Toughpower XT 675W is een leuke voeding voor zijn prijs, ook modulair en er kan een tweede HD6950 op aangesloten worden.
twister00004 schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:57:
Ik hoef die HX750W's niet eens op mijn mobo/overige componenten aan te sluiten en ze maken al een lawaai.
Een stekker in het stopcontact en de powerswitch aanzetten is voldoende.
Zowel met als zonder randaarde getest, dus jawel het ligt wel aan de Corsair voeding.
Of aan andere apparatuur welk is aangesloten op je elektriciteitsnet, dat kan ook nog. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
-The_Mask- schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:04:
[...]

De hierboven genoemde pricewatch: Thermaltake Toughpower XT 675W is een leuke voeding voor zijn prijs, ook modulair en er kan een tweede HD6950 op aangesloten worden.
Ik neem aan dat dit ook een stabiele, betrouwbare en stille voeding is? Dan wordt het deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
De voedingen zijn op 3 locaties getest thuis, kantoor geaarde stopcontacten en Afuture heeft ze getest.
Kleine kans dat het door iets anders wordt veroorzaakt.

Mijn enermax 480w voeding draaid zonder problemen
en mijn leenvoeding 750W zonder enige certificering van MS-Tech draaien zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coil whine is behalve irritant, totaal niet schadelijk.

Hoop voor je dat die MS tech je systeem niet mee neemt als ie ploft. Daaribj is OCZ met zijn mindere voedingen aan raden een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Beinvloed dit de prestaties sterk op een negatieve manier? Aangezien je in een TS (kweet niet of dat deze is) zegt dat een nadeel van een modulaire voeding de contactpuntjes die met een aansluiting verbonden zijn. Dus nooit volledig goed. Is dit in dit geval ook zo of is het maar een verwaarloosbare verandering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
-The_Mask- schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:14:
[...]

Kwaliteit en prestaties zijn prima, stil is nogal iets wat voor iedereen wat anders is.

Maar volgens het plaatje op de site van Thermaltake moet die naar mijn mening stil zijn, bij jouw PC zou de fan erg langzaam moeten draaien.
[afbeelding]
Ik vind maar weinig reviews van die psu. Ook zijn specificaties die worden opgegeven door de fabrikant niet altijd even betrouwbaar. Is er geen alternatief waar wat meer ervaring mee is, of kan ik er blindelings van uit gaan dat de thermaltake goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twister00004 schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:17:
De voedingen zijn op 3 locaties getest thuis, kantoor geaarde stopcontacten en Afuture heeft ze getest.
Kleine kans dat het door iets anders wordt veroorzaakt.
Dan wel dan zal je wel bech hebben, maar dat maakt een Corsair voeding niet slecht. De HX750 hoort ook nog steeds tot de betere voedingen.
Appel105 schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:58:
[...]

Beinvloed dit de prestaties sterk op een negatieve manier? Aangezien je in een TS (kweet niet of dat deze is) zegt dat een nadeel van een modulaire voeding de contactpuntjes die met een aansluiting verbonden zijn. Dus nooit volledig goed. Is dit in dit geval ook zo of is het maar een verwaarloosbare verandering?
Nee ik heb dat niet gezegd en het is verwaarloosbaar idd.
aicaramba schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:18:
[...]

Ik vind maar weinig reviews van die psu. Ook zijn specificaties die worden opgegeven door de fabrikant niet altijd even betrouwbaar. Is er geen alternatief waar wat meer ervaring mee is, of kan ik er blindelings van uit gaan dat de thermaltake goed is?
Van de 775W versie zijn wel heel veel reviews.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen.

Ik ga een MSI 6870 Hawk kopen.

Deze voeding heb ik: OCZ StealthxStream II 500W

Nu lees ik Hier dat deze specifieke kaart 2 6pins kabels nodig heeft.

Heb ik dan een dik probleem? Aangezien ik nog maar 1 6+2pins kabel heb. Of is dit vrij gemakkelijk op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopTon
  • Laatst online: 27-07 17:26

TopTon

Power 2 PC's

Ff een klein vraagje:
ik heb een Acer AX3960 met een 220 W voeding erin zitten, kan het kwaad als ik er een Nvidia GT 430 bijprik, er staat bij de specs dat ik dan een min voeding van 300 a 400 W nodig heb, en wat gebeurt er als ik erbij prik?

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
-The_Mask- schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:39:

[...]

Van de 775W versie zijn wel heel veel reviews.
Uit die reviews word ik niet veel wijzer. Vaak wordt er niets over het geluid ervan gezegd, soms wordt gezegd dat hij stil is, maar kom toch ook een aantal keren tegen dat het niet de stilste is. Zijn er misschien toch nog wat alternatieven waar ik naar zou kunnen kijken?

[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 11-12-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info The Mask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertjeeuh
-The_Mask- schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:22:
[...]

Zelfs voor hetzelfde bedrag als de Sweex kun je prima voedingen vinden. ;)

pricewatch: XFX Pro 450W
pricewatch: Thermaltake Smart M450W

Dit drie zijn alle drie prima en vergelijkbare voedingen, de Thermaltake is alleen modulair. :)
maar is de watt meer als genoeg?
+ weetje ook misschien waarom mijn sweex voeding uitvalt als mijn PC beetje meer moet draaien als normaal? want hij valt uit als hij crysis 2 ofzo moet draaien dan na 5 minutjes valt ie uit heb naar temperatuur gekeken loop alleen maar naar de 70 van me CPU en GPU nog minder. En dan moet ik eerst me voeding met dat rooie schakelaartje uitzetten en dan 5 minuten wachten en weer aan zetten dan dan doet hij het weer. dus is het dan zeker dat het me voeding is? voordat ik zinlose spullen aan het kopen ben:P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:35
B4n44nSh0t schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:04:
[...]

+ weetje ook misschien waarom mijn sweex voeding uitvalt als mijn PC beetje meer moet draaien als normaal?
Omdat Sweex voedingen rommel van de bovenste plank zijn.
Net zoals MS-Tech die bijvoorbeeld een 850W voeding van 35 euro heeft 8)7
pricewatch: MS-Tech MS-N850-VAL

[ Voor 26% gewijzigd door - J.W. - op 12-12-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertjeeuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:35
Zoals The_Mask al aangegeven heeft zijn dat alle 3 prima voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertjeeuh
er staat dat mijn voeding die ik nu heb ATX 2.2 heeft dat is dus de

sweex:
pricewatch: Sweex 650 Watt 80 PLUS Power Supply ATX 2.2

en die ik wil gaan halen staat ATX 2.3 dus kan dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 18:31
Beste Tweakers in het voedingentopic,

Ik ben bezig om een HTPC samen te stellen. Op dit moment heb ik de volgende componenten + een Sitecom WL-171 draadloze netwerkkaart:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 72,35€ 72,35
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 109,-€ 109,-
1Silverstone Grandia GD04 (Zwart)€ 84,90€ 84,90
1Scythe Big Shuriken€ 26,50€ 26,50
1Antec Earthwatts EA-380D Green€ 43,90€ 43,90
1G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ€ 22,99€ 22,99
1AMD A4-3400 Boxed€ 55,30€ 55,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 414,94

De voeding die ik op dit moment heb gekozen is afkomstig uit de bbg van november.
Ik begrijp dat deze voeding in een HTPC met bovenstaande componenten niet bepaald efficiënt zijn werk zal doen.

Aangezien ik de HTPC graag zo zuinig mogelijk wil laten draaien, is een andere voeding wellicht een goed idee. Wat zouden jullie aanraden als voeding in een HTPC met bovenstaande componenten?
Het hoeft Qua wattages niet op de grens te zitten, enige marge is prima. Wellicht dat de opslagcapaciteit in de toekomst nog uitgebreid wordt, dus de voeding moet wel voldoende capaciteit hebben om nog een extra schijf te kunnen voorzien van stroom.

Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B4n44nSh0t schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:34:

sweex:

Ja, en het is maar goed dat je die sweex vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertjeeuh
B4n44nSh0t schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:34:

sweex:

oops heb een foutje gemaakt. me vader kwam net kijken en ik heb dus de:
http://www.sweex.com/en/a...ity/power-supplies/PS040/
mijn fout sorry!

kan dat wel dan met een 80-plus-certificering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
Ik heb de volgende opstelling klaarstaan en ik vroeg mij af op 550w voldoende is. Ik weet dat 550w voldoet zonder de capture card en SSD, maar voldoet het ook met deze 2 componenten erbij?

#ProductPrijsSubtotaal
1Blackmagic Design Intensity Pro BM024 (, PCI-e 1x)€ 0,-€ 0,-
1TP-Link TL-WN851N 300M€ 14,70€ 14,70
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 99,99€ 99,99
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 20,-€ 20,-
1Zalman Z9 Plus€ 48,-€ 48,-
1Zalman CNPS10X Performa€ 28,50€ 28,50
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 260,90€ 260,90
1XFX Pro 550W€ 57,81€ 57,81
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 89,95€ 89,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 34,84€ 34,84
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 260,95€ 260,95
1Asrock Z68 Pro3€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.006,14

[ Voor 6% gewijzigd door theburninglink op 13-12-2011 16:28 . Reden: verkeerde lijst ]

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
B4n44nSh0t schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:32:
[...]

oops heb een foutje gemaakt. me vader kwam net kijken en ik heb dus de:
http://www.sweex.com/en/a...ity/power-supplies/PS040/
mijn fout sorry!

kan dat wel dan met een 80-plus-certificering?
Die 80-plus certificering zegt alleen wat over de efficientie meer niet, elke ATX voeding met voldoende vermogen gaat dus gewoon werken.
De Corsair is in ieder geval een gigantisch stuk beter dan je huidige voeding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Hallo allemaal,

Heb een vraag over mijn huidige setup:

- Asus Sabertooth P67 v3.0
- Intel I5 2500K
- Noctua NH-U12P SE2
- Corsair Dominator GT CMG4GX3M2B1600C7
- 2 x Sapphire HD6950 2GB
- OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB
- 2 x Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
- stuk of 6 Noctua fans

- Cooler Master Silent Pro M700

Is de CM M700 goede voeding voor deze setup?

Dit vraag ik omdat ik al een tijdje problemen heb met BF3, kan deze game niet in CF spelen want dan crashed bijvoorbeeld.
Ik heb alleen de shaders unlocked naar de HD6970 op beide videokaarten verder geen OC gedaan.

Ben nu al aan het kijken voor een andere voeding, een 800 of 850 Watt.
Deze heb ik op het oog:

- Nexus Tranquillity RX-8500
- Cooler Master Silent Pro Gold 800W
- Cooler Master Silent Pro M850
- Corsair Enthusiast TX850 V2
- Corsair Gaming GS800

Welke zou een goed keus zijn, want in mijn ogen zijn ze allemaal goed :)
Of is mijn huidige voeding goed genoeg?
Mocht het allemaal net kunnen dan heb ik toch liever een nieuwe voeding zodat ik wel een 'buffer' heb.

Alvast bedankt voor de eventuele reactie's en input.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aicaramba schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:09:
[...]

Uit die reviews word ik niet veel wijzer. Vaak wordt er niets over het geluid ervan gezegd, soms wordt gezegd dat hij stil is, maar kom toch ook een aantal keren tegen dat het niet de stilste is. Zijn er misschien toch nog wat alternatieven waar ik naar zou kunnen kijken?
Als je de voeding volledig gaan belasten (wat nooit het geval gaat zijn en zeker niet met jouw systeem) dan zal de voeding zeker niet stil zijn. Denk dat jij de voeding echter wel stil gaat noemen omdat je hem niet veel gaat belasten.
Stefan H schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:28:
De voeding die ik op dit moment heb gekozen is afkomstig uit de bbg van november.
Ik begrijp dat deze voeding in een HTPC met bovenstaande componenten niet bepaald efficiënt zijn werk zal doen.
Eén van de redenen voor die voedingen is dat die nog relatief zuinig was bij laag verbruik.
Aangezien ik de HTPC graag zo zuinig mogelijk wil laten draaien, is een andere voeding wellicht een goed idee. Wat zouden jullie aanraden als voeding in een HTPC met bovenstaande componenten?
Huntkey Jumper 300G
Het hoeft Qua wattages niet op de grens te zitten, enige marge is prima.
Goede ATX voedingen van minder dan 300W bestaan toch niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Edit: Sorry, had je reactie nog niet gelezen.

Zijn de Seasonic M12II 620W en de Nexus RX-6300 goede voedingen, of zijn ze qua stabiliteit beduidend minder dan de thermaltake toughpower?

[ Voor 88% gewijzigd door aicaramba op 13-12-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat verwacht jij van de stilte? Onhoorbaar in alle gevallen? Dus ook met twee kaarten in CrossFire? Bedenk namelijk wel dat bijna altijd de rest van de PC veel meer herrie zal maken en dat je de voeding in de meeste gevallen nooit boven de rest uit zal horen

Edit: de Seasonic en Nexus hebben iig niet de juiste aansluitingen voor een tweede videokaart.

[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 13-12-2011 22:41 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:35
TopTon schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:54:
Ff een klein vraagje:
ik heb een Acer AX3960 met een 220 W voeding erin zitten, kan het kwaad als ik er een Nvidia GT 430 bijprik, er staat bij de specs dat ik dan een min voeding van 300 a 400 W nodig heb, en wat gebeurt er als ik erbij prik?
Stukje begrijpend lezen dan: voeding kan een PIEKvermogen leveren van 220W. Volgens de nVidia site zit je met een voeding van MINIMAAL 300W redelijk safe. Voeg hier een stukje wiskunde aan toe: 220-300=-80. Je komt dus zeker wat vermogen tekort.

Om terug te komen wat er gebeurt als je 'm erbij prikt:
Gegarandeerd een hoop hilariteit als je wat Tweakers uitnodigt, voor popcorn en bier zorgt.

OK en nu serieus.
Hai, welkom op GoT. Had je de FAQ al gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TopTon schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:54:
Ff een klein vraagje:
Een GT430 neemt vrij weinig dus dat mag niet echt een probleem zijn, maar ik vraag mij af waarom je die videokaart wil veel grafische power voegd het niet toe.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
-The_Mask- schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:40:
Wat verwacht jij van de stilte? Onhoorbaar in alle gevallen? Dus ook met twee kaarten in CrossFire? Bedenk namelijk wel dat bijna altijd de rest van de PC veel meer herrie zal maken en dat je de voeding in de meeste gevallen nooit boven de rest uit zal horen

Edit: de Seasonic en Nexus hebben iig niet de juiste aansluitingen voor een tweede videokaart.
Stilte voor mijn situatie is onhoorbaar in een woonkamer omgeving op ongeveer 4m afstand. Niets etreems als naast mijn bed ofzo. Ik neem dus maar aan dat de thermaltake aan mijn wensen zal voldoen.

Ik had inderdaad gevonden dat de twee bovengenoemde voedingen slechts 1x 6/8 pins en 1x 6 pins hebben.

bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus stil als de PC niks doet, onder full load dus bijvoorbeeld tijdens games (waar je de rest van de PC zeker gaat horen) mag die wel wat geluid maken? Dan moet de voeding namelijk prima zijn.

Hmmm, nu zie ik ook ergens staan dat de fan op 1000RPM draait idle en dat is niet echt stil en iets heel anders dan dat op de site van Thermaltake site staat.

Dan zou de pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) een betere optie zijn, maar soms komt het wel eens voor dat er een exemplaar met een slechte fan bij zit (maar dit valt gewoon onder garantie)

[ Voor 60% gewijzigd door -The_Mask- op 13-12-2011 23:03 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasiccama schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:49:
- Cooler Master Silent Pro M700

Is de CM M700 goede voeding voor deze setup?
Goede voeding voor de PC niet echt omdat die niet genoeg aansluitingen heeft, maar wel gewoon genoeg.
Dit vraag ik omdat ik al een tijdje problemen heb met BF3, kan deze game niet in CF spelen want dan crashed bijvoorbeeld.
Is niet je voeding.
Ik heb alleen de shaders unlocked naar de HD6970 op beide videokaarten verder geen OC gedaan.
Al eens getest met de bios schakelaar op de andere stand zodat ze weer op stock lopen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
-The_Mask- schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:58:
Dus stil als de PC niks doet, onder full load dus bijvoorbeeld tijdens games (waar je de rest van de PC zeker gaat horen) mag die wel wat geluid maken? Dan moet de voeding namelijk prima zijn.

Hmmm, nu zie ik ook ergens staan dat de fan op 1000RPM draait idle en dat is niet echt stil en iets heel anders dan dat op de site van Thermaltake site staat.

Dan zou de pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) een betere optie zijn, maar soms komt het wel eens voor dat er een exemplaar met een slechte fan bij zit (maar dit valt gewoon onder garantie)
Het zou ook wel fijn zijn als hij tijdens gamen niet veel geluid maakt, maar onhoorbaar hoeft niet.

Ik zie bij de user reviews op tweakers dat de xfx voeding maar 2 van de 5 bolletjes krijgt bij geluidsproductie. Of komt dat puur door die slechte fan die er bij kan zitten?

Zou het een stuk makkelijker worden als ik een evt 2e videokaart laat schieten? Waarschijnlijk wordt het bij een upgrade een snellere videokaart, maar wilde alle opties open houden. Als het veel makkelijker wordt voor een enkele videokaart is dat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een 430W voeding (zat orgineel in deze pc toen ik hem kocht) en wil nu graag een zwaardere videokaart inbouwen. MSI N560GTX-TI

Zit er zelf aan te denken om dan gelijk een voeding te kopen die een tijd mee kan en evt ook geschikt is voor verdere upgrades van mijn pc. Bijv XFX ProSeries 750W? Kan ik deze zelf inbouwen en zitten bij de voeding ook alle kabels die ik nodig heb? Ben geen pc expert maar heb wel regelmatig videokaarten/ram/hd's vervangen.

Thanks!
Pagina: 1 ... 3 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.