Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens ook wat zitten lezen op een aantal Skyrim modding gerelateerde forums de afgelopen dagen. Het blijkt dat de construction kit al enige tijd wordt getest (beta) door een aantal bekende/longtime modders. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat zodra de CK officieeel uit is ook meteen een aantal leuke mods erbij worden uitgebracht in de steam workshop.

PS: nee Skyboost draait niet met deze beta, zoals de poster boven me zegt, de beta is BETER dan skyboost. Dus het lijkt me ook sterk dat we ooit nog skyboost nodig hebben. De maker van skyboost heeft ook geen toegang tot de broncode van het spel, Bethesda wel, dus op een gegeven moment houdt het ook op voor Skyboost, waar Bethesda wel weer verder kan :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:24:
De patch 1.4 beta is uit :) (190Mb)

Zie hier hoe je met de beta mee kan doen.
Even een waarschuwing wat betreft de 'Beta' patch in 'retrospect'.

Destijds was er ook een Beta patch met Oblivion ten tijden van de FormID bug die je savegames na ~150 uren kapot maakte. Hiervoor werd toen snel een Beta patch uitgebracht om dit te fixen.Toen de patch van Beta naar 'Final' werd omgezet betekende dit dat je de game compleet opnieuw moest installeren om de Final patch überhaupt te installeren. Kan mij even niet herinneren of savegames die werden opgeslagen tijdens de beta ook nog werkte in de Final versie. Enfin, denk goed na voordat je met een Beta patch aan de gang gaat. Misschien is het een goed idee om een kopie van al je savegames te maken alvorens de Beta patch te installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is dan ook niet voor niets een beta. Regel 1 voor beta's: altijd backups maken.
Maar een waarschuwing is nooit mis natuurlijk! :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:47
Gammro schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:40:
[...]

Dat is inderdaad hoe steam werkt, het spel is aan een account gekoppeld die maar 1x tegelijk ingelogd kan zijn. Om zelf te kunnen spelen zou je zijn steam account moeten gebruiken, of een 2e kopie kopen om tegelijk te kunnen spelen.
budgetgaming voor prijsoverzicht van webshops
Gewoon steam in offline modus zetten, hierna kun je ook de internet connectie verbreken. Werkt prima. Ik ga zelf alleen online bij een nieuwe patch of als ik op een andere locatie een game wil downloaden.

Zou een beetje belachelijk zijn, als je voor elke Pc/laptop in een gezin een steam game apart moest kopen.

On topic: ben zelf een beetje Skyrim moe. Was net begonnen met mn 2e playtrough, maar ben na een periode geen tijd gehad te hebben voor games wat afgedwaald via Company of Heroes en Xcom2:TFTD (de aankondiging van de remake herinnerde me hieraan uiteraard). Overweeg nu zelfs Europa Universalis weer op te pakken.

Nu voelt Skyrim ivm deze games ook wel erg aan als dom, simpel vermaak. Beetje achter de quest pijlen/markers aanrennen ipv echt uitgedaagd worden en moeite te doen om te winnen.

Over een tijdje maar weer eens proberen, Skyrim is wel prettig " verstand op nul" speelbaar en TFTD voelt af en toe als werken met die bizarre moeilijkheidsgraad. Maar des te meer voldoening als je die onmogelijke missie vervolgens toch haalt.

*gaat toch ff zoeken wat er in patch 1.4 zit, hopelijk wat van de betere Pc mods*

[ Voor 34% gewijzigd door _Anvil_ op 24-01-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:05

Haan

dotnetter

Na een avondje spelen met de 1.4 beta patch, behoorlijk tevreden. Ik gebruikte voorheen TESVAL voor de performance boost, deze weggehaald en het spel voelt minstens zo snel aan.
Ik heb wel 2x gehad dat het spel hing bij het overgaan van een dungeon naar de Skyrim wereld, voorheen nog nooit gehad, dus dat moet haast een dingetje zijn dat de beta patch veroorzaakt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-10 10:46
_Anvil_ schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:10:
[...]
Nu voelt Skyrim ivm deze games ook wel erg aan als dom, simpel vermaak. Beetje achter de quest pijlen/markers aanrennen ipv echt uitgedaagd worden en moeite te doen om te winnen.
Dat ligt compleet aan jou'n eigen instelling...
Ik volg bijvoorbeeld het verhaal en vind de setting enzo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Nou, niet helemaal. Want je kunt heel goed het verhaal volgen (heb ik ook gedaan), maar het komt er toch elke keer weer op neer dat Skyrim je bij het handje neemt. Je loopt toch elke keer weer achter die questmarkers aan zonder dat je zelf hoeft na te denken over een eventueel probleem. Het is zo jammer dat games tegenwoordig zo weinig van je vragen. Ze worden steeds mooier, maar ook steeds 'dommer' om het zo maar even te zeggen. Juist als je zelf meer over het verhaal en je aanwijzingen voor de oplossing van een eventueel probleem moet nadenken, vergroot dat de immersie van de game. Dan voelt het meer of je deel van het spel uitmaakt en dat is toch het doel van een Roll Playing Game (ik vind Skyrim overigens, op dit soort kleine zeikpuntjes na, een geweldig spel :) ).

@Anandus (hieronder)
Ja dat klopt, maar over het algemeen wordt in de questlog ook al goeddeels uitgelegd wat er precies moet gebeuren

offtopic:
@signature van Haan
Zwarte thee werkt nog veel beter. Ruimt meteen alle overgebleven vrije radicalen die nog in je lever zitten op, naast de osmotische werking ;) Kon het niet laten, had hier net een artikel over gelezen :')

[ Voor 33% gewijzigd door Bansheeben op 24-01-2012 23:22 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wat het waard is: Questmarkers kan je uitzetten. Dan maak je het tenminste nog een beetje uitdagend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-10 13:08
anandus schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:19:
[...]
Dat is nog de vraag, gezien de patch grotendeels de verbeteringen van Skyboost over heeft genomen.
Ze hebben de verbeteringen zelfs dieper kunnen doorvoeren, daarom is Skyrim met patch 1.4 zelfs iets van 5% á 10% sneller dan Skyrim 1.3 mét Skyboost :)
....
Ik draai nu met skyboost 1.4 en dat is ten opzichte van skyboost 1.3 ook een verbetering van 5 a 10%. Wat dat betreft is er dus qua performance niet zo heel veel verandert. Zijn er verder ook nog changelogs van patch 1.4 bekend?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-10 22:31
AtlAntA schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:26:
Zijn er verder ook nog changelogs van patch 1.4 bekend?
Ja, hierzo.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtlAntA schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:26:
[...]

Ik draai nu met skyboost 1.4 en dat is ten opzichte van skyboost 1.3 ook een verbetering van 5 a 10%.
Haal je niet de patchnummering en Skyboost door elkaar. Je bedoelt waarschijnlijk r3 en r4? :)
Maar ik heb het dus over een verbetering van ~10% bovenop r4

Overigens gaat degene die Skyboost heeft gemaakt gaat nu een boost maken voor Fallout New Vegas en Fallout 3, die schijnen dezelfde problemen te hebben. Which is good news :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Dank! ben benieuwd.
anandus schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:33:
[...]
Haal je niet de patchnummering en Skyboost door elkaar. Je bedoelt waarschijnlijk r3 en r4? :)
Maar ik heb het dus over een verbetering van ~10% bovenop r4

Overigens gaat degene die Skyboost heeft gemaakt gaat nu een boost maken voor Fallout New Vegas en Fallout 3, die schijnen dezelfde problemen te hebben. Which is good news :)
Je hebt helemaal gelijk. Het is al laat..

Voor degene die de mod Dovahkiins hideout gebruiken is het wel aan te raden om je hideout helemaal leeg te halen aangezien de vorige update mijn kelder (toen heette het nog Breezehome Basement) helemaal leeggehaald had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Doublepost...

[ Voor 97% gewijzigd door AtlAntA op 24-01-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 15:07
Het spel werd wat simpel op Adept. Dus ik dacht ik gooi het eens op Expert. Lachen toch? Kom een ancient dragon tegen, of hij mij whatever, en ren als de bloeddorstige warrior op hem af met een flinke rennende power charge dinges... Voor ik hem of haar ook maar één haar kon krengen spuwde het beest vrolijk vuur op mij en ging in één keer dood. Geen tijd om ook maar te healen of wat. Leuk. Ik heb nog geen magic resist shit. Of enchants van wat dan ook. Ennnnn weer terug naar Adept. Wat een verschil tussen die twee niveaus zeg.

Volgende punt. Hoe weet je wat het geslacht van een draak is?

Edit: Ja ik weet dat draken geen haren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Foxhound83 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 00:38:
Het spel werd wat simpel op Adept. Dus ik dacht ik gooi het eens op Expert. Lachen toch? Kom een ancient dragon tegen, of hij mij whatever, en ren als de bloeddorstige warrior op hem af met een flinke rennende power charge dinges... Voor ik hem of haar ook maar één haar kon krengen spuwde het beest vrolijk vuur op mij en ging in één keer dood. Geen tijd om ook maar te healen of wat. Leuk. Ik heb nog geen magic resist shit. Of enchants van wat dan ook. Ennnnn weer terug naar Adept. Wat een verschil tussen die twee niveaus zeg.

Volgende punt. Hoe weet je wat het geslacht van een draak is?

Edit: Ja ik weet dat draken geen haren hebben.
Volgens mij zijn draken in de mythology uniseks (ik bedoel dus beide seksen zijn mogelijk zoals bij bepaalde merken kikkers.) Je kan natuurlijk ook nog proberen even onder het rokje te kijken.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe.

I used to be an adventurer
(klik)

I used to be an adventurer...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Dylan93 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:50:
[...]

Dat ligt compleet aan jou'n eigen instelling...
Ik volg bijvoorbeeld het verhaal en vind de setting enzo interessant.
Ben het eens met de reactie van Bansheeben hierboven. Ik geniet van het prachtige verhaal dat je wordt voorgeschoteld, maar het voelt meer als een film kijken dan gamen soms :)

Ik zal de moeilijkheidsgraad de volgende keer eens opschroeven, maar feit blijft dat alles behalve de gevechten dan nog steeds flink voorgekauwd wordt. <insert rant over fallout 2 en andere juwelen uit het verleden>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Te makkelijk? ik heb al vaak genoeg het internet geraadpleegd voor bepaalde puzzels :P
spoiler:
Vooral die puzzel voor die elder scroll... the fuck, hoe kan je dat ooit oplossen zonder internet of gewoon 300 random dingen proberen?

De 1e keer dat ik voor zo'n puzzel met 3 ringen stond, ging ik gewoon alle mogelijkheden af; 3 ringen met 3 opties. Max. 27 pogingen. Vond ik 't wel waard, dus ik gewoon alle mogelijke opties afgaan. Later op internet las ik dus dat je gewoon aan de onderkant van die dragon-claw kon lezen hoe het moest... hoe de fuck moest ik dat weten? :P

Disclaimer: Ik heb skyrim gekocht zonder echt te weten wat ervan te verwachten. Iedereen had er zulke grote verhalen over en ik had zoiets van: Wat kan er dan ooit zo epic zijn aan dat spel? - Dus ik had 'm gewoon gekocht en ging zelf kijken :P

1e 2-3 uur had ik zoiets van: ??? Wat is dit voor iets? Gewoon rondlopen en meppen met je zwaard? Na uren kwam ik erachter dat je ook magic e.d. had. Toen ik zo'n beetje allerlei skills begon te gebruiken, begon ik het pas leuk te vinden.

Ik kwam er gisteren, na ruim 20 uur ofzo, pas achter dat je in het snelmenu (Q) ook fav's kan toewijzen aan 1~8 op je toetsenbord. Ik zat iedere keer te zeuren dat dat niet kon, en opeens kwam ik erachter dat het wel kon. Ik had echt zoiets van: :| :o :D :9~

[ Voor 41% gewijzigd door Gamebuster op 25-01-2012 13:06 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Tja, ik ben schijnbaar wat meer ervaren. Want die klauw met die 3 symbolen vond ik een nobrainer. Volgens mij worden er ook hintjes gegeven her en der.

Overigens snap ik al die ophef over permormance niet. Ik heb een (opgevoerde) Acer aspire uit 2009 en dat ding draait alles probleemloos op de hoogste settings. Nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
_Anvil_ schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:06:
Tja, ik ben schijnbaar wat meer ervaren. Want die klauw met die 3 symbolen vond ik een nobrainer. Volgens mij worden er ook hintjes gegeven her en der.
Die heb ik dan echt allemaal gemist, want kan me geen hints herinneren :P
Misschien toch maar wat meer luisteren naar die NPC's ipv gewoon alles dood te maken en naar de pijltjes te rennen.

Maar idd, die klauw was echt heel simpel. Het was gewoon nooit in me opgekomen. De 1e keer dat ik bij zo'n puzzel met 3 pilaren stond had ik ook eventjes nodig om te begrijpen wat ik moest doen. Jammer dat die puzzels niet echt moeilijker worden door het spel heen, op die van de elder scroll na dan.

[ Voor 38% gewijzigd door Gamebuster op 25-01-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:10
Gamebuster schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:07:
[...]

Die heb ik dan echt allemaal gemist, want kan me geen hints herinneren :P
Misschien toch maar wat meer luisteren naar die NPC's ipv gewoon alles dood te maken en naar de pijltjes te rennen.
ik dacht er ook niet aan om op dat ding te kijken. Ik zie zo'n dragonclaw als sleutel. En wie zet nou de combinatie van een kluis op de sleutel die je ook nodig hebt om de kluis te openen. Dat maakt het combinatie slot een beetje overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
ArgantosNL schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:10:
[...]

ik dacht er ook niet aan om op dat ding te kijken. Ik zie zo'n dragonclaw als sleutel. En wie zet nou de combinatie van een kluis op de sleutel die je ook nodig hebt om de kluis te openen. Dat maakt het combinatie slot een beetje overbodig.
Ja, idd, zo dacht ik dus ook :P
Een soort stupidity-beveiliging blijkbaar :P

Ik ben helemaal teruggelopen door de grot om te kijken of die symbolen ergens voorkwamen, maar helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 25-01-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArgantosNL schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:10:
[...]

Die dragonclaw deuren zijn om doden binnen te houden en plunderaars buiten. Als je de sleutel hebt, mag je ook binnen kunnen komen. Zonder sleutel geen toegang
spoiler:
al verneem je in de thieves guild quests dat die deuren zonder claw geopend kunnen worden als je weet wat je doet (maar voor zover ik weet kun je het zelf niet leren).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
SnoeiKoei schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:18:
[...]
spoiler:
Die dragonclaw deuren zijn om doden binnen te houden en plunderaars buiten. Als je de sleutel hebt, mag je ook binnen kunnen komen. Zonder sleutel geen toegang, al verneem je in de thieves guild quests dat die deuren zonder claw geopend kunnen worden als je weet wat je doet (maar voor zover ik weet kun je het zelf niet leren).
Maar waarom dan zo'n combinatie-slot erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gamebuster schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:19:
[...]

Maar waarom dan zo'n combinatie-slot erbij?
Omdat er anders nog veel harder geklaagd wordt dat er geen puzzels/intellectuele uitdagingen in het spel zitten :P

Ik heb mijn vorige post gespoilerd voordat daar over geklaagd wordt, kun je je quote aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
SnoeiKoei schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:18:
spoiler:
al verneem je in de thieves guild quests dat die deuren zonder claw geopend kunnen worden als je weet wat je doet (maar voor zover ik weet kun je het zelf niet leren).
spoiler:
ik geloof omdat hij de skeletonkey had, die krijgt elk slot open toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArgantosNL schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:23:
[...]

spoiler:
ik geloof omdat hij de skeletonkey had, die krijgt elk slot open toch
Volgens mij niet
spoiler:
Die vrouw waar je tot dat moment achteraan zit is ook zonder skeleton key binnengegaan. Volgens mij zegt die Mercer of hoe heet ie ook gewoon dat iedereen het kan leren, zolang je maar weet hoe dat slot in elkaar zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
SnoeiKoei schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:25:
[...]

Volgens mij niet
spoiler:
Die vrouw waar je tot dat moment achteraan zit is ook zonder skeleton key binnengegaan. Volgens mij zegt die Mercer of hoe heet ie ook gewoon dat iedereen het kan leren, zolang je maar weet hoe dat slot in elkaar zit ofzo.
spoiler:
das waar ook, trouwens wat een beter vraag is hoe krijgen ze die deuren weer dicht? Het hele slot mechanisme zakt in de grond, hoe krijgen ze die dingen weer dicht ik heb nog nooit ergens een hendel gezien aan de buitenkant van zo'n deur, aan de binnen kant heb ik nooit gekeken maar dat lijkt me niet logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
Tot nu toe koste mij niets meer dan vijf minuten qua 'puzzels'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Gamebuster schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:11:
[...]
Ik ben helemaal teruggelopen door de grot om te kijken of die symbolen ergens voorkwamen, maar helaas.
Ik ook, helemaal omdat die gangen allemaal afbeeldingen op de muur hebben...
De eerste keer dat je zo'n deur tegenkomt heb ik hem middels 'brute force' geopend :) Daarna op internet gelezen waar je de code kunt vinden :s

De eerste keer had ik trouwens een clipping bug waardoor ik ineens aan de andere kant van de deur terecht kwam. Bang dat ik niet meer terugkon heb ik toch maar snel een oude savegame geladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Gamebuster schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:02:

1e 2-3 uur had ik zoiets van: ??? Wat is dit voor iets? Gewoon rondlopen en meppen met je zwaard? Na uren kwam ik erachter dat je ook magic e.d. had. Toen ik zo'n beetje allerlei skills begon te gebruiken, begon ik het pas leuk te vinden.

Ik kwam er gisteren, na ruim 20 uur ofzo, pas achter dat je in het snelmenu (Q) ook fav's kan toewijzen aan 1~8 op je toetsenbord. Ik zat iedere keer te zeuren dat dat niet kon, en opeens kwam ik erachter dat het wel kon. Ik had echt zoiets van: :| :o :D :9~
RTFM!!! Als je zonder tutorial of handleiding wilt gamen, moet je lekker sonic the hedgehog gaan spelen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Anvil_ schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:22:
[...]

RTFM!!! Als je zonder tutorial of handleiding wilt gamen, moet je lekker sonic the hedgehog gaan spelen ofzo :)
Inderdaad, het blijft me verbazen hoeveel mensen niet eens de tijd nemen om de handleiding 1x door te lezen. Het kost je 20 minuten als je traag leest, je kunt het doen terwijl het spel aan het installeren / downloaden van steam is of terwijl je op de plee zit of in de trein en er wordt ineens verbazingwekkend veel duidelijk waar je je anders het schompes naar zoekt.

Als je er pas na uren achter komt dat je magie kunt gebruiken heb je volgens mij zelfs de buitenkant van de verpakking niet bekeken...
nou da's toch overdreven zie ik. Maar goed, pagina 1 van het boekje dan. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-01-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gamebuster schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:02:
Als je dan deze mod neemt, dan is het Favorites-menu nog een stuk werkbaarder :)
En sinds versie 1.8 ook voor sets \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Bedankt voor de mod tip. Ik moet altijd zoveel scrollen vanwege alle verschillende spells. Scheelt nu weer flink wat tijd. :+

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
SnoeiKoei schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:59:
[...]
Als je er pas na uren achter komt dat je magie kunt gebruiken heb je volgens mij zelfs de buitenkant van de verpakking niet bekeken... [/s] nou da's toch overdreven zie ik. Maar goed, pagina 1 van het boekje dan. 8)7
Komop nou, wie leest er nou nog boekjes? :P
Ga me niet vertellen dat jij boekjes leest van een nieuw spel :P
[...]
-moet je lekker sonic the hedgehog gaan spelen ofzo :)
Damn... goed idee! *download Sonic Spinball voor iPhone*

[ Voor 49% gewijzigd door Gamebuster op 25-01-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anthirian schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:57:
Bedankt voor de mod tip. Ik moet altijd zoveel scrollen vanwege alle verschillende spells. Scheelt nu weer flink wat tijd. :+
Ja, het is een hele fijne mod!
En met ctrl-F kan je een 'set' opslaan (een 'set' is wat je op dat moment in je handen hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gamebuster schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:15:
[...]
Komop nou, wie leest er nou nog boekjes? :P
Ga me niet vertellen dat jij boekjes leest van een nieuw spel :P
Ik heb Skyrim via pre-order gekocht, toen ik het exemplaar in de bus kreeg kon ik nog niet spelen. Dus tijd zat om het boekje te bekijken :+

Maar serieus, als ik een nieuw spel koop (wat niet vaak gebeurt) dan kijk ik wel degelijk het boekje door voor controls die niet zo voor de hand liggen als AWSD/spatiebalk/linkermuisknop. Als jij een paar minuten tijd had genomen om dat ook te doen was je niet 20 uur clueless geweest over tamelijk essentiële dingen als keybinds. Dus reageer nou niet alsof ik niet spoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degenen die meedoen aan de patch beta: Bethesda is as we speak bezig met het finaliseren van een nieuwe versie van de beta, verwacht hem dus binnenkort op Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Anvil_ schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:06:
Overigens snap ik al die ophef over permormance niet. Ik heb een (opgevoerde) Acer aspire uit 2009 en dat ding draait alles probleemloos op de hoogste settings. Nooit problemen mee.
Mjah, ik moet zeggen dat het wel wat zwaarder is dan ik verwacht had. Skyrim vond zelf dat het spul wel op de hoogste instellingen kon en dat was dan ook zeker speelbaar, maar aangezien de gevechten toch wel wat onoverzichtelijk werden door de wat lage framerate heb ik 'm van 1920x1440 naar 1600x1200 gezet. Ook dat ging na verloop van tijd irriteren, dus toen heb ik 'm op 1280x1024 gezet met het spul op high en dan draait het echt soepel. Sommigen zullen het overkill vinden voor iets dat geen shooter is, maar aangezien de gevechten nu veel meer nuances kennen vind ik het toch wel erg prettig. Begrijp me niet verkeerd, op high of op een hogere resolutie draait het vrij goed, maar dan blijft er wel wat te wensen over. Specificaties: 2500K (stock), GTS 450 1GB, 4xAA en 12xAF.

Fallout 3 draaide met deze kaart op een Athlon X2 van 6 jaar oud als een tierelier en zoveel mooier vind ik het nu ook weer niet, hoewel er wel degelijk vooruitgang is geboekt. Met name op het vlak van pop ups en pop ins is het allemaal een stuk rustiger en prettiger. Ook vind ik wel grappig dat het water op de prereleaseplaatjes niet spectaculair leek, maar in het het spel wat mij betreft juist één van de fraaiere elementen is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-10 09:14

porn*

...take on the world!

Waarom dan niet 2xAA en 8xAF bijv. proberen? Draai hem zelf nu op 1920x1080 nadat ik ook 1600 even geprobeerd had maar vond het verschil in fps niet gigantisch. Dan de settings maar ietsje lager, alhoewel ik ook liever in battle zo'n 50 fps heb, voelt toch fijner, en dat haalt ie nu soms niet (met name bepaalde dungeons willen niet zo lekker lopen met specifieke mist/lichteffecten).
Nu is m'n comp ook niet meer de jongste (C2D op 3.3Ghz en HD4870) maar wilde er toch nog eventjes mee doen :)

Ben wel ongeveer "klaar" met m'n sneak archer/assassin, heb de meeste gebieden gehad en momenteel vrijwel geen quests meer (nog 3 misc af te ronden en een stuk of 3 die ik niet meer kan afronden door questline keuzes/bugs). Zat er dus aan te denken voor een 2e playthrough een caster te doen (ipv. een 2h/DW melee figuur omdat ik dat met m'n hoofd mannetje toch al wat gedaan heb en caster totaal nieuw is). Wilde puur destruction met wat support (resto en iets anders?) gaan, wat is een toffe 2e/backup tree? Alteration bijv? Of toch illusion? Is smithing het waard voor een caster? Mij lijkt zolang je alch/enchanting pakt en items die je vindt enchant met -magicka cost/+regen je al lang goed zit?

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!
porn* schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:31:
Waarom dan niet 2xAA en 8xAF bijv. proberen? Draai hem zelf nu op 1920x1080 nadat ik ook 1600 even geprobeerd had maar vond het verschil in fps niet gigantisch. Dan de settings maar ietsje lager, alhoewel ik ook liever in battle zo'n 50 fps heb, voelt toch fijner, en dat haalt ie nu soms niet (met name bepaalde dungeons willen niet zo lekker lopen met specifieke mist/lichteffecten).
Nu is m'n comp ook niet meer de jongste (C2D op 3.3Ghz en HD4870) maar wilde er toch nog eventjes mee doen :)

Ben wel ongeveer "klaar" met m'n sneak archer/assassin, heb de meeste gebieden gehad en momenteel vrijwel geen quests meer (nog 3 misc af te ronden en een stuk of 3 die ik niet meer kan afronden door questline keuzes/bugs). Zat er dus aan te denken voor een 2e playthrough een caster te doen (ipv. een 2h/DW melee figuur omdat ik dat met m'n hoofd mannetje toch al wat gedaan heb en caster totaal nieuw is). Wilde puur destruction met wat support (resto en iets anders?) gaan, wat is een toffe 2e/backup tree? Alteration bijv? Of toch illusion? Is smithing het waard voor een caster? Mij lijkt zolang je alch/enchanting pakt en items die je vindt enchant met -magicka cost/+regen je al lang goed zit?
Ik vind conjuration een fijne support skill voor destro: flame atronachje en later daedra-menneke summonen die voor je tankt terwijl je loopt te nuken. Resto heb je nauwelijks nodig, beetje een oh-shit-oplossing want je blijft indien mogelijk op afstand. Wel handig om een paar levensreddende spells te kopen (healing hands voor followers, fast healing voor jezelf) maar ga er geen / nauwelijks skill-punten in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

porn* schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:31:
Over het algemeen zweer ik bij 4xAA omdat ik niet goed tegen jaggies kan, maar ik moet zeggen dat ik 2xAA op 1600x1200 nog niet geprobeerd had (vrijwel iedere andere combinatie wel :p). In mijn ervaring is het verschil tussen 2x en 4x niet zo groot, maar dat was blijkbaar bij spellen die toch al wat soepeler liepen, want nu is het wel degeljik groot. Met de details op High en de door jou gesuggereerde instellingen loopt e.e.a. op 1600x1200 ook behoorlijk soepel. Wat me opvalt is dat vooral de muis een stuk responsiever is in menu's. Niet extreem belangrijk, maar wel indicatief.

1600x1200 2xAA en 8xAF lijkt een heel redelijk alternatief te zijn voor 1280x1024 4xAA en 12xAF. Ik heb het idee dat die laatste marginaal soepeler speelt, maar de eerste levert net iets strakkere plaatjes op.

1600x1200 2xAA en 8xAF op Ultra hapt dan weer net iets teveel, maar misschien dat dat als ik de kaart wat overclock nog een haalbare kaart wordt. Dan moet wel eerst de Accelero erop, want ik merk wel dat 't ding het zwaar heeft nu ik eindelijk een processor heb die 'm flink kan opstoken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was in de veronderstelling dat je bij zulke hoge resolutie als 1920 niet eens meer AA nodig had, eigenlijk.
(Ikzelf speel op een veel lagere resolutie, oude monitor).

En heb je ugrids hoger gezet? Hogere ugrids is ook een behoorlijke aantasting van je performance.
Het kan ook helpen om dat lager of weer op default te zetten (wel even opletten met je savegame, overigens).

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 26-01-2012 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:59:
Ik was in de veronderstelling dat je bij zulke hoge resolutie als 1920 niet eens meer AA nodig had, eigenlijk.
(Ikzelf speel op een veel lagere resolutie, oude monitor).
Op 1920x1440 heb je het wel een stuk minder nodig, maar een klein beetje AA is toch wel prettig. Overigens merk ik nu dat 2xAA op 1600x1200 toch wel flink wat jaggies oplevert, al valt dat met flink wat beweging wel minder op.

Mind you, mijn monitor is ook ~10 jaar oud ;) De oplettende lezer ziet, jawel, een beeldverhouding van 4:3. Een oude 22" CRT-bak dus, wat op zich heerlijk is met al dat schakelen tussen resoluties.

Edit: 1920x1440 zonder AA en met 2xAA is op zich ook best speelbaar, al gaat dat wel richting de grens die ik nog acceptabel acht. Wellicht dat dat met een kleine overclock van de GPU nog haalbaar is.
En heb je ugrids hoger gezet? Hogere ugrids is ook een behoorlijke aantasting van je performance.
Het kan ook helpen om dat lager of weer op default te zetten (wel even opletten met je savegame, overigens).
Verder nog niets getweakt, helaas. De processor moet het kunnen met twee vingers in de neus, dus het zal de videokaart zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-10 17:51
Heb gisteren ook even de 1.4 beta patch geprobeerd. Ik speelde voorheen met Skyboost r3. Ik moet zeggen ik ben niet zo onder de indruk van de performance winst. Ik heb even op een paar plekken met FRAPS gekeken en ik haal ongeveer hetzelfde. Bij Dragons reach richting de boom kijken geeft 45 fps. Dit was voorheen misschien 43 ofzo. Merk wel dat ik bijna niet onder de 40 duik. (maar dat komt inderdaad wel overheen met 5% winst besef ik nu)

Ik speel met Texture HD mod, realistic water FXAA post injector, Vurt's flora overhaul (zorgt voor redelijke fps drop), better faces. Verder heb ik alles op ultra, maar AA en AF uit (AF in CCC op 16x) Ik gebruik FXAA en zie geen verschil als ik AA aanzet, in fps maakt het niet uit, maar met AA lijkt het iets meer te stotteren zodra de framerate minder wordt. Ik heb ugrids op 7 en shadows on trees en landscape aan. Shadow distance 5000. Resolutie is 1680x1050. Ik noem deze instellingen ism mods "super ultra" en eigenlijk mag ik totaal niet klagen! Het loopt perfect. In dungeons heb ik juist altijd 60 fps. Alleen in steden en buitengebieden met heel veel bomen duikt hij naar de 40-45.

Ben nu een assassin begonnen. Eerst sneak aan het levelen (zit op 80) en dan wil ik one armed levelen. Wil eigenlijk vooral melee, maar merk dat ik veel meer moeite moet doen om mobs neer te halen dan mijn mage karakter. Je moet het echt hebben van de stealth kills, maar zodra je ontdekt wordt moet ik vaak herladen! Zeker als er meerdere mobs zijn. Misschien als ik light armour en one armed verder heb geleveld dat ik wat meer kan... Het maakt het wel spannend hoor! Alleen bazen bevechten is echt erg lastig met een assassin. Als iemand nog tips heeft?? Ik speel zonder follower, omdat dat voor sneak karakter erg moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de videokaart na hebben we min of meer een vergelijkbare setup. AMD moet maar eens opschieten met die nieuwe 78xx-serie :p

Al kan ik het geld elders beter gebruiken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Mijn inventaris klopt niet helemaal zie ik, ik heb een 6970 kaart. Ik moet dat ding eens aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shodan schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:41:
Mijn inventaris klopt niet helemaal zie ik, ik heb een 6970 kaart. Ik moet dat ding eens aanpassen...
Beetje lood om oud ijzer, het relevante verschil is de GPU :p

Helaas heeft de GTS 450 het er toch moeilijker mee dan ik hoopte, maar een upgrade die ook echt zoden aan de dijk zet is gelijk wel weer vrij prijzig.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:47:
[...]
Helaas heeft de GTS 450 het er toch moeilijker mee dan ik hoopte, maar een upgrade die ook echt zoden aan de dijk zet is gelijk wel weer vrij prijzig.
offtopic:
Ik vond het zo vreemd dat je systeem het zo zwaar had, ik heb een gtx 460, da's maar 10 punten meer, dus maar een klein tikkie sneller ... dacht ik.
Blijkt het volgens videocardbenchmark.net bijna twee keer zo snel te zijn 8)7
Handige nummering, pfff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10 15:02
Hier draait het op een AMD Phenom II 955BE & GTX 285 met als resolutie: 2048x1536@85Hz, geen AA en 16xAF alles op high ingesteld. CRT= 19" Iiyama HM 903DT uit 2002.
Geen noemenswaardige performance dips. Heb alleen soms een lichte (groene) flikkering in beeld. Zou een instelling in NV CP kunnen zijn, weet ik echter niet zeker.

@Anandus: Ik neem aan dat je in de Restoration skill-tree toch wel de perks aan hebt gezet om je stamina te kunnen restoren en de magicka-recharge hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

SnoeiKoei schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:52:
[...]

Ik vind conjuration een fijne support skill voor destro: flame atronachje en later daedra-menneke summonen die voor je tankt terwijl je loopt te nuken. Resto heb je nauwelijks nodig, beetje een oh-shit-oplossing want je blijft indien mogelijk op afstand. Wel handig om een paar levensreddende spells te kopen (healing hands voor followers, fast healing voor jezelf) maar ga er geen / nauwelijks skill-punten in steken.
Da's een goeie inderdaad, ook nog eens naar kijken, vooral die Deadra tankt wel aardig heb ik al eens gezien (filmpje ofzo).
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:54:
[...]

Over het algemeen zweer ik bij 4xAA omdat ik niet goed tegen jaggies kan, maar ik moet zeggen dat ik 2xAA op 1600x1200 nog niet geprobeerd had (vrijwel iedere andere combinatie wel :p). In mijn ervaring is het verschil tussen 2x en 4x niet zo groot, maar dat was blijkbaar bij spellen die toch al wat soepeler liepen, want nu is het wel degeljik groot. Met de details op High en de door jou gesuggereerde instellingen loopt e.e.a. op 1600x1200 ook behoorlijk soepel. Wat me opvalt is dat vooral de muis een stuk responsiever is in menu's. Niet extreem belangrijk, maar wel indicatief.

1600x1200 2xAA en 8xAF lijkt een heel redelijk alternatief te zijn voor 1280x1024 4xAA en 12xAF. Ik heb het idee dat die laatste marginaal soepeler speelt, maar de eerste levert net iets strakkere plaatjes op.

1600x1200 2xAA en 8xAF op Ultra hapt dan weer net iets teveel, maar misschien dat dat als ik de kaart wat overclock nog een haalbare kaart wordt. Dan moet wel eerst de Accelero erop, want ik merk wel dat 't ding het zwaar heeft nu ik eindelijk een processor heb die 'm flink kan opstoken :p
Ik vind 1600 er al niet uitzien op mijn TFT dus eigenlijk is dat geen optie, dan nog liever 1920 zonder AA :D Magoed ieder zijn eigen voorkeur, vooral het verschil inderdaad in responsiteit (is dat een NL woord? :) ) vond ik enorm. Raar eigenlijk dat als het "redelijk" draait ~30-40 fps de muis toch nog zo laggy aanvoelt. Pas vanaf 50+ voelt het echt "lekker".

Over die videokaarten, natuurlijk heb je een aardig beestje nodig. Maar als je een bepaalde ondergrens hebt gehaald, heb ik het idee dat je het meeste haalt uit ruwe CPU kracht en geheugenbandbreedte/lage latencies. Helaas kan ik m'n CPU niet veel hoger klokken ivm de enorm crappy standaard koeler erop, draai hem al 0.2v onder z'n rated voltage en tikt nog de 60c aan soms met Skyrim ;)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
SnoeiKoei schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:52:
[...]
:| hoe doe je dat? Ik zit nog best vaak met healing rond te rennen terwijl ze met zwaardtjes achter me aan rennen. Mijn magic is best vaak op, zeker als het een grotere groep is, maar ik gebruik ook vrijwel exclusief firebolt tijdens gevechten.

Vooraf probeer ik al sneakende alles met een boog neer te schieten, maar als ik gesnapt ben, wordt het vuurballen gooien & rondrennen terwijl magicdingetje bijvult.

@performance: De FPS is bij mij vrij instabiel en heeft dalen tot vlak boven de 20 en pieken tot ver boven de 80. Andere GFX settings maken vrijwel geen verschil. Geen andere resoluties getest. Ik speel op 2560x1440 met 4xAA; AA uitzetten heeft maar niet veel effect (van min. ~22 naar min. ~28). De overige settings staan een beetje random in 't midden.

Meestal zit het in de 40, maar als ik in sommige gebieden naar bepaalde plekken kijk, kakt het naar beneden. De pieken en dalen zijn overduidelijk merkbaar tijdens het spelen, wat best irritant is. In huisjes is de FPS vanzelfsprekend aanzienlijk hoger.

Ik heb een HD5870 met een Intel Q9550 (huidige kloksnelheid vergeten, ik had 'm overclockt, maar ik weet niet meer tot hoever) en 4GB DDR2 800MHz 5-5-5-18 ram en video drivers zijn up2date.

[ Voor 27% gewijzigd door Gamebuster op 26-01-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
anandus schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:39:
Voor degenen die meedoen aan de patch beta: Bethesda is as we speak bezig met het finaliseren van een nieuwe versie van de beta, verwacht hem dus binnenkort op Steam.
vraagje hoe kan je zien welke versie je hebt?
en hoe update je via steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raro007 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:58:
[...]

vraagje hoe kan je zien welke versie je hebt?
en hoe update je via steam?
Je kan altijd zien welke versie je hebt in Skyrim linksonder in je opties-menu.

Om mee te doen met de beta, zie hier: http://www.bethblog.com/2...m-beta-update-for-skyrim/
Maar houd er rekening mee dat het een beta is, dus dat zich problemen kunnen voordoen, je af en toe weer een iets andere versie krijgt en vooral dat er een kans is dat bepaalde mods niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Shodan schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:24:

Ben nu een assassin begonnen. Eerst sneak aan het levelen (zit op 80) en dan wil ik one armed levelen. Wil eigenlijk vooral melee, maar merk dat ik veel meer moeite moet doen om mobs neer te halen dan mijn mage karakter. Je moet het echt hebben van de stealth kills, maar zodra je ontdekt wordt moet ik vaak herladen! Zeker als er meerdere mobs zijn. Misschien als ik light armour en one armed verder heb geleveld dat ik wat meer kan... Het maakt het wel spannend hoor! Alleen bazen bevechten is echt erg lastig met een assassin. Als iemand nog tips heeft?? Ik speel zonder follower, omdat dat voor sneak karakter erg moeilijk is.
Dat vind ik het grootste probleem eigenlijk; je bent geen echte assassin tenzij je bows hebt. Als je in een kamer met meerdere mannetjes sneakt en een slapend iemand oneshot met dagger (keel doorsnijden etc geweldige animaties), dan maakt hij TOCH zoveel herrie dat iedereen wakker wordt/je ziet. Met bows is dat niet... lame :(
Gamebuster schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:28:
[...]

:| hoe doe je dat? Ik zit nog best vaak met healing rond te rennen terwijl ze met zwaardtjes achter me aan rennen. Mijn magic is best vaak op, zeker als het een grotere groep is, maar ik gebruik ook vrijwel exclusief firebolt tijdens gevechten.

Vooraf probeer ik al sneakende alles met een boog neer te schieten, maar als ik gesnapt ben, wordt het vuurballen gooien & rondrennen terwijl magicdingetje bijvult.

@performance: De FPS is bij mij vrij instabiel en heeft dalen tot vlak boven de 20 en pieken tot ver boven de 80. Andere GFX settings maken vrijwel geen verschil. Geen andere resoluties getest. Ik speel op 2560x1440 met 4xAA; AA uitzetten heeft maar niet veel effect (van min. ~22 naar min. ~28). De overige settings staan een beetje random in 't midden.

Meestal zit het in de 40, maar als ik in sommige gebieden naar bepaalde plekken kijk, kakt het naar beneden. De pieken en dalen zijn overduidelijk merkbaar tijdens het spelen, wat best irritant is. In huisjes is de FPS vanzelfsprekend aanzienlijk hoger.

Ik heb een HD5870 met een Intel Q9550 (huidige kloksnelheid vergeten, ik had 'm overclockt, maar ik weet niet meer tot hoever) en 4GB DDR2 800MHz 5-5-5-18 ram en video drivers zijn up2date.
Bij mij is de performance ook zwaar instabield (vsync aan) kan best dat je 70% van de tijd strak op 60fps zit en hij ineens in een bepaalde dungeon naar de 30 zakt zonder aanwijsbare reden. Bepaalde grot instances met wat water en mist lijken dat bijv. te doen.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:28:
AA uit en je dips moeten een stuk minder zijn. Ik kan m'n framerate geheel nuken door AA op 2x of 4x te zetten. Al het andere staat zo hoog mogelijk, behalve Radial Blur want daarvan wordt het lelijker 9ga je dwars door water heenkijken enzo). Ik gebruik ook een stapel texture packs om dingen in veel hogere resoluties te tonen en dat maakt allemaal geen bal uit, maar AA is echt de doodsteek. Gebruik liever AA uit en dan FXAA aan, dat ziet er beter uit dan met 4x AA en kost lang zoveel frames niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:39:
[...]

AA uit en je dips moeten een stuk minder zijn. Ik kan m'n framerate geheel nuken door AA op 2x of 4x te zetten. Al het andere staat zo hoog mogelijk, behalve Radial Blur want daarvan wordt het lelijker 9ga je dwars door water heenkijken enzo). Ik gebruik ook een stapel texture packs om dingen in veel hogere resoluties te tonen en dat maakt allemaal geen bal uit, maar AA is echt de doodsteek. Gebruik liever AA uit en dan FXAA aan, dat ziet er beter uit dan met 4x AA en kost lang zoveel frames niet.
Bedankt voor de tips. Dat ga ik ook maar eens proberen. Misschien dat het helpt met mijn C2D E6700 (overgeklokt naar 3.9GHz) en HD5830 extreme. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik speel vrijwel al mijn games zonder handleidingen te lezen, maar in plaats van zeuren dat er iets niet kan ga ik kijken wát er allemaal kan. Adventuring is best leuk als je allerhande dingen zelf moet ontdekken... maar als je je snel gefrustreerd voelt als je niet weet hoe iets werkt is RTFM inderdaad van toepassing.

Dat favorites menu kon trouwens lang duren in het begin - de knoppen die onderaan aangegeven worden (F for favorite bijvoorbeeld) kloppen alleen als je je knoppen niet opnieuw hebt ingesteld. Wat ik wel had.

Anthirian schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:49:
[...]

Bedankt voor de tips. Dat ga ik ook maar eens proberen. Misschien dat het helpt met mijn C2D E6700 (overgeklokt naar 3.9GHz) en HD5830 extreme. :+
Hmm. ik denk wel dat je ook écht horsepower te kort komt voor die resolutie op die kaart. Ik draai in 2560x1600 op een GTX580, en dat is op zich goed speelbaar, maar zeer zeker geen 60 fps. Als het een shooter was geweest had ik de details omlaag geschroefd. Detail Fade overigens uit laten, want dan komen allerlij dingen in plaats van gewoon in beeld te zijn langzaam uit het niets opduiken; irritant én afleidend.
Shodan schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:14:
[...]
?? AA doet bijna niks aan performance bij mij. Ik mis een paar fps als ik het aanzet. Echter voelt het wel stotteriger aan als ik het aan heb bij lage framerate. Echter ben ik wel eens dat je alleen FXAA gebruikt, werkt heel goed zeker als je ook een mod voor verscherping van het beeld gebruikt (FXAA post processing)

Hier een plaatje dat laat zien dat Antialiasing nauwelijks invloed heeft op performance (alleen 8x zorgt voor fps drop)
Eh... als je iets beter naar je eige plaatje kijkt zie je dat in hoge resoluties AA juist wel het verschil maakt, en in 2560x1600 4x AA het al van 34 (?) naar 28 (?) FPS trekt, een behoorlijk groot verschil. 8x is helemaal niet gebruikt op die resolutie. En zowel hij als ik spelen in hoge resolutie, dus dat is precies waar je naar moet kijken in dit geval.
AA maakt dus wel degelijk een groot verschil uit - bij mij wordt het van "niet altijd vloeiend" vrij snel "echt hakkelig". En wat je zelf ook zegt: als je FPS laag zijn wordt het er merkbaar stotteriger van. Maar in hoge resolutie met een framerate om de 30 of 40 zit je al heel snel in de "lage FPS" zone.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:39:
[...]

?? AA doet bijna niks aan performance bij mij. Ik mis een paar fps als ik het aanzet. Echter voelt het wel stotteriger aan als ik het aan heb bij lage framerate. Echter ben ik wel eens dat je alleen FXAA gebruikt, werkt heel goed zeker als je ook een mod voor verscherping van het beeld gebruikt (FXAA post processing)

Hier een plaatje dat laat zien dat Antialiasing nauwelijks invloed heeft op performance (alleen 8x zorgt voor fps drop)

Afbeeldingslocatie: http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/guides/the-elder-scrolls-v-skyrim-tweak-guide/Skyrim-PerformanceChart-AntiAliasing.png

Edit: Bron
porn* schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:06:
[...]

Dat vind ik het grootste probleem eigenlijk; je bent geen echte assassin tenzij je bows hebt. Als je in een kamer met meerdere mannetjes sneakt en een slapend iemand oneshot met dagger (keel doorsnijden etc geweldige animaties), dan maakt hij TOCH zoveel herrie dat iedereen wakker wordt/je ziet. Met bows is dat niet... lame :(

[...]
Dit herken ik helemaal niet, ik kan makkelijk mannetjes in stealth afmaken zonder dat zijn vriend het 3 meter verder merkt. Misschien is je sneak skill niet hoog genoeg? Mijne is 80 en heb 4/5 punten in sneak geinvesteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
[...]

Dit herken ik helemaal niet, ik kan makkelijk mannetjes in stealth afmaken zonder dat zijn vriend het 3 meter verder merkt. Misschien is je sneak skill niet hoog genoeg? Mijne is 80 en heb 4/5 punten in sneak geinvesteerd
Als je voldoen hebt geinvesteerd in je sneak dan moet dit inderdaad geen probleem zijn. Ik heb zelfs een keer op een donkere trap 1 kerel 3 keer moeten aanvallen voordat hij dood was :+ zijn rug lag open, must have been the wind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
Niet gaat boven de animatie met de 2h sword waarmee je iemand in de buik steekt en optilt. :D
Of de onthoofding. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

[...]

Heb 100 sneak en maar 1 puntje in de perk. Ik kan met een bow overal langssneaken maar het probleem is dat als je stealthed bent en je een persoon afmaakt, de rest meteen als een imbeciel rond gaat rennen op zoek naar je. Oftewel: oogje gaat een klein beetje open, en ook al word je soms niet gezien en gaat het na 10-20 sec weer dicht, het is dus geen echte stealth kill zoals ik dat uit oudere games als bijv. Thief gewend was.

Rare is dat als je dat dus met bows doet, ze heel ff opkijken, en je dan wel meteen weer stealthed bent. Magoed... :)

Edit: wat ik dus bedoel is ik kan zo langs mensen sneaken (1-2m afstand geen punt) maar als ik iemand op 8m afstand, die ligt te slapen, sneak-kill met dagger, dan schreeuwt ie alsnog ff moord en brand en staat heel de kamer in rep en roer. Omdat je zo dichtbij zit komen ze alsnog op je af en - ook al ga je achter een muurtje oid staan - zullen ze je nog zien als ze vrijwel tegen je aan lopen.

[ Voor 17% gewijzigd door porn* op 26-01-2012 14:48 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat patch 1.4 de Esbern voice bug niet oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:05

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:01:
Jammer dat patch 1.4 de Esbern voice bug niet oplost
wat is daar mis mee dan?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soms dan zegt Esbern niets als je de eerste keer bij hem komt, waardoor je vast komt te zitten in die quest.

De nieuwe versie van de beta patch is uit, 1.4.20, ~22Mb (vorige versie was 1.4.15)
Fixed occasional audio issue that would play sound effects louder than intended
Master Criminal achievement/trophy unlocks properly in French, German, Spanish and Italian
Fixed issue where dragon priest masks would not render correctly
Fixed issue where player would be unable to become Thane of Riften if they purchased a home first

De CK komt uit als patch 1.4 uitkomt *O*
@Ashfyr the final 1.4 update is separate from the Creation Kit but they'll be available at the same time

[ Voor 60% gewijzigd door anandus op 26-01-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

anandus schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:15:
[...]
Soms dan zegt Esbern niets als je de eerste keer bij hem komt, waardoor je vast komt te zitten in die quest.

De nieuwe versie van de beta patch is uit, 1.4.20, ~22Mb (vorige versie was 1.4.15)
Is dat die q in The Ratways?

Gisteren begonnen met m'n 2e (naja eigenlijk 3e) character, een mage deze keer, zoals ik al een beetje had laten vallen ;) Lekker relaxed questen en poppetjes zappen, bevalt goed en is heel wat anders als een sneak char! Tijd om snel een follower te vinden voor die wat harder hittende beesten zoals de spin in de eerste burrow waar je komt. Dat beeste oneshotte me bijna daar kan je niet frontaal mee gaan :D

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!
porn* schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:26:
[...]
Yups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-10 09:29

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

porn* schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:26:
[...]

Gisteren begonnen met m'n 2e (naja eigenlijk 3e) character, een mage deze keer, zoals ik al een beetje had laten vallen ;) Lekker relaxed questen en poppetjes zappen, bevalt goed en is heel wat anders als een sneak char! Tijd om snel een follower te vinden voor die wat harder hittende beesten zoals de spin in de eerste burrow waar je komt. Dat beeste oneshotte me bijna daar kan je niet frontaal mee gaan :D
* Blisterin_Bull pets "Conjure Flame Atronach" + Faendal = 2 followers + je eigen restore magicka potions maken.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Waarom restore pots? Over het algemeen heb ik momenteel nog geen magicka probs (wel natuurlijk de helft minder cost perk).

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
porn* schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:35:
Waarom restore pots? Over het algemeen heb ik momenteel nog geen magicka probs (wel natuurlijk de helft minder cost perk).
gewoon 100% cost reduction krijgen door enchantments, en daarna klagen dat je OP bent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
ArgantosNL schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:17:
[...]

gewoon 100% cost reduction krijgen door enchantments, en daarna klagen dat je OP bent :X
Of op 125% brengen en dan magic erbij krijgen telkens als je cast..

Afbeeldingslocatie: http://img.judsonmaria.net/wp-content/uploads/2011/04/troll-face-part.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:17:
[...]

Destruction moet gewoon 0% kosten om een beetje huis te kunnen houden. Als ik Destruction spells vergelijk met wat je met een eenvoudig, unenchanted 2H steel greatsword voor rotklappen uit kunt delen, is 0 magicka nog steeds niet te weinig. Je gebruikt de Dest spreuken om langzaam je tegenstander uit elkaar te zappen en je magicka reserves houden je Ebony skin en Ward beschikbaar en je Atronarchs overeind.
Of heb ik de Destruction spell gemist die in één zap ook 500+ damage doet? En die je met Elemental Fury nog een beetje kunt opvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is een goede mod voor mages: Balanced Magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Mja idd dat OP zal wel meevallen denk ik? Vooral als ik zie dat je wapen dps flink beinvloed wordt door smithing (item upgrade) en enchanting. Voor casters gaat dat niet op, die moeten het met hun skill doen die uiteindelijk al vrij snel 100 is als ik het zo zie (level 8 ofzo en 25 Destruction). Je skills doen niet meer dmg dan de perks die je kan halen toch?

Zou eigenlijk wel leuk zijn als er ook chants waren die de dmg verhoogden, maar ook de magicka cost om het wat te balanceren.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind destruction best krachtig, maar ik heb mijn eerste playthrough dan ook pure caster gespeeld en had er weinig moeite mee. In mijn tweede ronde ben ik voor DW + sneaky archer gegaan, is nu lvl10 ofzo en bevalt nog goed. Uiteindelijk wil ik ook nog een keer een heavy armor / 2H warrior spelen. Voorlopig weinig referentie dus wat nou OP is en wat niet. Maar ik vermoed dat het allemaal OP te maken is met wat moeite en dat het gewoon een andere speelstijl vergt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Nou sneak + archery + dikke vette gear (smithing 100, pots en je zit op de armor cap en hebt een wapen met gruwelijke dmg, daarnaast een stuk of hmm 5-6? +45% archery enchants = dikke pwnage).

Met destruction kun je dat soort trucs niet uithalen, de base dmg van de spells blijft hetzelfde nadat je level 100 destruction hebt gehaald.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
porn* schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:43:
Nou sneak + archery + dikke vette gear (smithing 100, pots en je zit op de armor cap en hebt een wapen met gruwelijke dmg, daarnaast een stuk of hmm 5-6? +45% archery enchants = dikke pwnage).

Met destruction kun je dat soort trucs niet uithalen, de base dmg van de spells blijft hetzelfde nadat je level 100 destruction hebt gehaald.
onbeperkt spells kunnen spammen inclusief master spells is op adept OP, op hogere dif zal het wel een ander verhaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
ArgantosNL schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:20:
[...]

onbeperkt spells kunnen spammen inclusief master spells is op adept OP, op hogere dif zal het wel een ander verhaal zijn.
Op de hoogste moeilijkheidsgraad is het ook OP, walste met een lvl 41 mage over alduin heen.

heren, zit nu met een duivels dillemma, ik heb net de main quest en mage quest gehaald, waarschijnlijk de leukste questlines met een 100 destruct mage + echant/smith en wat light armor
Ik heb nog veel te ontdekken, maar ik vroeg me af, wat kan ik beter doen, opnieuw beginnen en de andere helft van de wereld ontdekken met een een one-handed/shield/archer, of doorspelen en alles ontdekken met 1 char.
Mij lijkt het leuker als ik in mijn 2de run nog allerlei nieuwe dingen tegen kom. Als ik doorspeel, vrees ik geen 2de char. te maken (tot aan de GotY edition iig)
tips anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eL_Jay schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:46:
[...]

Op de hoogste moeilijkheidsgraad is het ook OP, walste met een lvl 41 mage over alduin heen.

heren, zit nu met een duivels dillemma, ik heb net de main quest en mage quest gehaald, waarschijnlijk de leukste questlines met een 100 destruct mage + echant/smith en wat light armor
Ik heb nog veel te ontdekken, maar ik vroeg me af, wat kan ik beter doen, opnieuw beginnen en de andere helft van de wereld ontdekken met een een one-handed/shield/archer, of doorspelen en alles ontdekken met 1 char.
Mij lijkt het leuker als ik in mijn 2de run nog allerlei nieuwe dingen tegen kom. Als ik doorspeel, vrees ik geen 2de char. te maken (tot aan de GotY edition iig)
tips anyone?
Ik zat met hetzelfde dilemma, ik ben met een 2e character begonnen. Ontdek idd weer allerlei nieuwe dingen. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Dat kan ik beamen, alhoewel ik de MQ dan af zou ronden tot je Dragonrend krijgt en hem daarna lekker links laat liggen tot je vrijwel alles ontdekt en gedaan hebt ;)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 13:39
Ik heb nu Erandur as follower maar blijkbaar kan die niet dood? Telkens als hij te veel damage pakt zakt hij door zijn knieën om een paar seconden later weer snel te healen. Is dat omdat hij Restoration skills heeft?
Hij heeft echt al enorm veel geleden (loopt / kruipt altijd dwars door die draaiende messen in Dwemer ruins).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Followers gaan toch nooit dood, tenzij jij de killing blow toedient? Althans dat was mijn beperkte ervaring met de max 6-7 followers die ik geprobeerd had (deed alles solo als sneak/archer).

Vraagje trouwens, voor de destro mages ;) : welke perks pakken? Frost of Lightning? Als enemies "disintegraten" kun je ze dan nog wel looten of bijv. Soul tappen? Fire lijkt me nogal onhandig nl., dat vluchten.

[ Voor 36% gewijzigd door porn* op 27-01-2012 15:20 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!
porn* schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:19:
Followers gaan toch nooit dood, tenzij jij de killing blow toedient? Althans dat was mijn beperkte ervaring met de max 6-7 followers die ik geprobeerd had (deed alles solo als sneak/archer).

Vraagje trouwens, voor de destro mages ;) : welke perks pakken? Frost of Lightning? Als enemies "disintegraten" kun je ze dan nog wel looten of bijv. Soul tappen? Fire lijkt me nogal onhandig nl., dat vluchten.
Ik heb wel fire destro gekozen, alleen die vlucht-perk vind ik zinloos dus geen punt in gestopt. Het staggeren vind ik wel handig. Disintegraten leidt tot een hoopje as die je gewoon kunt looten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Hm en wat is het nut? Meer dmg ofzo? Want ik vind het denk ik leuker dat iets uit mekaar spluttert dan dat ik ze tot een hoopje as reduceer :P

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
porn* schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:19:
Ah OK dat wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Followers kunnen gewoon dood gaan. AI laat de follower echter met rust zodra deze door z'n knieën zakt, waardoor ze even de tijd krijgen om bij te komen.

In 99% van de gevallen is dat voldoende voor de follower om te overleven, maar soms als ze bijv. in de fik worden gestoken branden ze nog even na als ze al op hun knieën zitten. Dat kan dan net killing zijn.

Als je ze zelf nog een tikje geeft terwijl ze onderuit gezakt zijn is het ook game-over voor je followertje :)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 15:37

CNS

Ik zou in ieder geval voor Fire gaan ivm Dwemer ruins en daarnaast het ik Ice gekozen voor de fire-resist mobs en het is wel gemakkelijk die stamina drain voor de fysieke tegenstanders zeg maar ;). Stagger is natuurlijk onmisbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door CNS op 27-01-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
XyritZz schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:33:
[...]

Followers kunnen gewoon dood gaan. AI laat de follower echter met rust zodra deze door z'n knieën zakt, waardoor ze even de tijd krijgen om bij te komen.

In 99% van de gevallen is dat voldoende voor de follower om te overleven, maar soms als ze bijv. in de fik worden gestoken branden ze nog even na als ze al op hun knieën zitten. Dat kan dan net killing zijn.

Als je ze zelf nog een tikje geeft terwijl ze onderuit gezakt zijn is het ook game-over voor je followertje :)
Toch, bij die messen wordt hij meerdere keren geraakt terwijl hij op zijn knieën zit te bloeden en blijft hij gewoon gaan. Ik ben level 31 (hij een stuk minder schat ik want ik heb hem al een tijdje) en bij 2 of 3 van die hits ben ik ook morsdood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
SlasZ schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:42:
[...]

Toch, bij die messen wordt hij meerdere keren geraakt terwijl hij op zijn knieën zit te bloeden en blijft hij gewoon gaan. Ik ben level 31 (hij een stuk minder schat ik want ik heb hem al een tijdje) en bij 2 of 3 van die hits ben ik ook morsdood.
Ik ben er ook een paar tegen gekomen die -net als de kroontje-NPC's in Oblivion- niet dood kunnen. Zo hakte ik op een gegeven moment op een willekeurige voorbijganger in Whiterun in en gooide ik wat vuurballen toen hij op zijn knieën zat, maar hij stond daarna gewoon weer op (nee, het was geen kind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
CNS schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:39:
Ik zou in ieder geval voor Fire gaan ivm Dwemer ruins en daarnaast het ik Ice gekozen voor de fire-resist mobs en het is wel gemakkelijk die stamina drain voor de fysieke tegenstanders zeg maar ;). Stagger is natuurlijk onmisbaar.
altijd grappig als ze achter je aan lopen terwijl je ze met een frostbeam(hoe heet die aanval ook alweer), zijn ze bijna dood, frozen en vallen ze gewoon om :D ook handig tegen vijanden met heel veel HP, kun je rustig de laatste 10% op je gemak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

CNS schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:39:
Zitten daar fire/light immunes dan? Stagger klinkt misschien interessant ja dacht dat lightning wel handig was tegen casters eigenlijk maar misschien overschat ik die :P

Was op m'n melee mannetje nl. lastig.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 15:37

CNS

porn* schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:07:
[...]

Zitten daar fire/light immunes dan? Stagger klinkt misschien interessant ja dacht dat lightning wel handig was tegen casters eigenlijk maar misschien overschat ik die :P

Was op m'n melee mannetje nl. lastig.
Die Dwemer robots zijn in ieder geval Frost resistant. Lightning vind niet lekker spelen. Kwestie van smaak misschien, vandaar de Fire skilltree.
Stagger is echt een must voor een Mage. Je wilt niet verzeild raken in close combat en met stagger zakt je tegenstander een paar tellen door z'n knieen.

100% Destruction reduction met 2 handed gecaste fireballs met stagger komt echt dicht tegen OP aan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-10 15:30
Hallo,

Ik ben absoluut geen hardcore speler, maar bij Skyrim begin het op een lichte verslaving te lijken.

Ik heb echter slechts een Dell 530, met Intel Q8200 (quadcore) en een ATi Radeon HD 3650 Grafische kaart. Skyrim draait vlotjes, zij het op Low resolution (wat overigens heel speelbaar is).

Nu vraag ik me af of het de moeite is om enkel de grafische kaart te vervangen, en welke kaart dan wel kan worden aangeraden om de graphics iets tot een stuk beter te krijgen.

Zoals gezegd ben ik feitelijk geen gamer, dus het is ook niet de bedoeling om een half maandloon aan een grafische kaart te besteden. Als budget had ik dan ook aan een 100 Eur gedacht.

Edwin (Lvl 19 Dark Elf, en specialiteiten te verspreid om een benaming te geven)

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Tja, Skyrim is CPU matig nogal zwaar, maar ik denk dat in jouw geval een gpu update geen kwaad kan nee. Ik zou dan voor een Radeon HD 6770, als je echt niet boven de honderd euro wil uitkomen. Voor een euro of 125 heb je echter al een 6850 en die is toch een flink stuk sneller. Maar ik denk dat het beter is als je de discussie verplaatst naar dit topic.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bevestigd, volgende week komt patch 1.4 uit en niet lang erna (maar hoe lang?) de CK *O*
We really appreciate the feedback from our Steam Beta. We anticipate the 1.4 update going live next week for all on the PC and being sent to the console manufacturers. The Creation Kit won’t be far behind.
Dan kan het feest pas echt beginnen 8)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 27-01-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ze blijven het ook uitstellen 0.0 Een beetje jammer aangezien ze vorige week zeiden dat de CK en patch 1.4 deze week uit zouden komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bansheeben schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:33:
Ze blijven het ook uitstellen 0.0 Een beetje jammer aangezien ze vorige week zeiden dat de CK en patch 1.4 deze week uit zouden komen :X
Is het zo? Begin deze week zeiden ze in ieder geval dat het niet deze week uit zou komen, dus wat dat betreft waren ze wel eerlijk.
En, hey, het is nog januari, ze hebben altijd gezegd dat het januari uit zou komen :P

Hoe dan ook, liever later met minder bugs dan te vroeg en brak.

Nu maar even bedenken wat ik allemaal ga maken met de CK :9

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 27-01-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Blijkt dat ik dat hier heb gelezen. Tot zo ver de credibility van Rock paper shotgun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-10 12:42
Zo, Skyrim op 1000/1000G

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

NoUseWhatsoever schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:35:
[...]

Of op 125% brengen en dan magic erbij krijgen telkens als je cast..

[afbeelding]
Hoe krijg je dat voor elkaar dan?
Gefeliciteerd *O*

Pagina: 1 ... 82 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.