• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 16:49

Leedbek

Luuk Luchtloper

Vis schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:47:
[...]

Gebruik een spoliertag man!

Tjonge jonghe....
Moet je natuurlijk niet zelf de ongespoilerde post quoten... zelf je post ook ff editen misschien?

//Edit: en misschien een report aanmaken?

[ Voor 7% gewijzigd door Leedbek op 19-01-2012 11:32 ]

Klaar voor de steroorlogen?

Verwijderd

NoUseWhatsoever schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:26:
Stapeltje lijken (incl lopend lijk).
Ik heb vaak nadat ik besloten heb om te stoppen met spelen, dat ik baldadig gedrag ga vertonen totdat ik wordt opgepakt. In dit geval heb ik in de hele stad geen guard laten staan en niemand die er iets van zei. Althans, niet terwijl ik het deed. Toen ik later bij de stapel stond met getrokken pijl en boog, kwam er een nieuwe guard aan en zei dat hij het wel verdacht vond dat ik bij die lijken stond met een wapen. Een paar tellen later wilde hij me oppakken... Toch wel leuk :)

Oi.. die dooie kun je ook resurrecten? Damn, dat is eigenlijk wel een goed idee, ziet er freaky uit :D Alleen beetje poep dat ik die spell nog niet heb en dat lijk allang heb gezien (dat is dan nu weer weg toch, ook als ik nog niets met de quest gedaan heb?)

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 08:06
Huh, ik was me er helemaal niet van bewust dat followers niet levelen? Is dat zo? Hoe kan je als PC-gamer hier wat aan doen? (disable / enable staat in het artikel, maar weet niet wat ze daar mee bedoelen). Mijn Lydia is na 1 Grote chain lightning al bijna kapot :(

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10 15:02
Daar kun je meerdere dingen aan doen: Geef ze b.v. eens wat andere gear, zodat zij ook elemental of magic protection hebben. Naar het schijnt kun je ze zelf ook potions meegeven. Of geef ze gear met skillboosters of betere wapens, dan vechten ze weer beter, etc.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-10 22:31
Shodan schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:55:
[...]

Huh, ik was me er helemaal niet van bewust dat followers niet levelen? Is dat zo? Hoe kan je als PC-gamer hier wat aan doen? (disable / enable staat in het artikel, maar weet niet wat ze daar mee bedoelen). Mijn Lydia is na 1 Grote chain lightning al bijna kapot :(
Je opent met ` (links van de 1 toets) het console. Je klikt op je follower. Je typt dan disable. Daarna type je enable. Het level is dan aangepast.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:58

Haan

dotnetter

Kosh66 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:00:
Daar kun je meerdere dingen aan doen: Geef ze b.v. eens wat andere gear, zodat zij ook elemental of magic protection hebben. Naar het schijnt kun je ze zelf ook potions meegeven. Of geef ze gear met skillboosters of betere wapens, dan vechten ze weer beter, etc.
Kan het trouwens ook zo zijn dat followers zelf ook lijken looten? Want mijn Lydia loopt nu met een staff of lightning rond, maar ik heb alleen een resurrect staff gegeven. Ze gebruikt ze ook allebei (wat soms wel freaky is als er opeens een 'Lydia's Draugr' oid rondloopt :P )

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Haan schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:04:
[...]

Kan het trouwens ook zo zijn dat followers zelf ook lijken looten? Want mijn Lydia loopt nu met een staff of lightning rond, maar ik heb alleen een resurrect staff gegeven. Ze gebruikt ze ook allebei (wat soms wel freaky is als er opeens een 'Lydia's Draugr' oid rondloopt :P )
Lijken niet geloof ik, maar ze kunnen dacht ik wel rondslingerende troep oprapen. Ik heb ook al eens gehad dat ik in mijn huis een Deadric Greatsword of Knetterhard Beuken liet slingeren en de Housecarl kwam vragen of hij hem dan mocht hebben, als ik hem niet wilde. Het zou goed kunnen dat ze zichzelf in dungeons, mits een tijdje alleen gelaten, ook leuk spul uitzoeken en oppikken?

• Kosh66
Hmm, heb ik nog niet gezien dat ze uit zichzelf looten. Je kunt ze wel de opdracht geven hiervoor, dacht ik.
Die Draugr zal dan wel door de acties van de resurrection-staff komen.

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 15:07
*komt huis in Solitude binnen*

House carl: "You lost?" 8)7

Nu heb ik de neiging om haar hoofde te openen met mijn battleaxe. Nadeel: de vrouw gaat klagen over de zooi.

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Herkenbaar. Ik heb ook regelmatig als ik een grot heb leeggemaakt en weer buiten kom dat Lydia zegt "A cave. I wonder what's inside?"

Je bent net mee naar binnen geweest muts!

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Verwijderd

Heb ik vaak meegemaakt met Lydia idd. Vooral bij grotten waar een achteruitgang is,
spoiler:
zoals Brittleshin Pass
. Kom je aan de andere kant buiten: 'Hey, look , a cave...'

Met mijn huidige personage heb ik Lydia sinds het begin meegenomen, meteen nadat ze me toegewezen was, dus op level 3 ongeveer vermoed ik. Ik heb haar steeds het betere Heavy Armor gegeven wat ik vond omdat ik zelf toch alleen Light draag, en ook betere wapens. Ook heb ik haar vooral in het begin Health Potions gegeven die ook gebruikt werden, alhoewel ze meestal uit mijn zicht knokte en ik nooit gezien heb dat ze gebruikt werden, maar ze gingen wel op.

Ik ben nu level 32 en ik heb haar meegesleept door talloze dungeons en door de hele MQ. Bij sterke vijanden ging ze vrij vlug door de knieën, maar verder doet ze het nog heel aardig zonder dat ik haar 'gefixed' heb. Gisteren nog een Frost Dragon met zijn tweeën in no-time omgelegd.

Ze rapen idd ook zelf wapens op, vaak genoeg ineens vuur of bliksem langs mijn oren gehad omdat mijn follower ineens een stafje gevonden had.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 15:44 ]

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Over dat armor gesproken he. Hoe zit het nu met het armor dat je kunt geven aan je companion? Ik heb niet gemerkt dat ze een ander pakkie aan had op het moment dat ik haar wat beters gaf. Wapens kan ik wel geven, net als schilden en helmen, maar de rest lijkt ze niet aan te trekken?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• Kosh66
Misschien ten overvloede:
Je kunt als je skills wilt trainen, je companion's health weer herstellen en b.v. lege wapens ook weer opladen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kosh66 op 19-01-2012 16:42 ]

• Xephasis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10 13:30
Weet niet of iemand dit al gepost heeft, maar met deze 'mod' kan je op de pc je performance sterk verbeteren, vooral als de CPU de bottleneck is. Het zelf van 28 naar 39 fps in bijvoorbeeld steden gezien.

Veel sucses ermee!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
weet iemand een goede website om een game guide van skyrim te kopen? Ik kom erachter dat het toch wel eens handig is die erbij te hebben maar aangezien bol.com hem niet meer kan leveren heb ik problemen om hem ergens te vinden.

Upside down

Xephasis schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:19:
Weet niet of iemand dit al gepost heeft
offtopic:
Dat kan je checken door rechtsboven het zoekvenster te gebruiken :) Dan had je gezien dat het al paar keer voorbij was gekomen.

Overigens is er een kans dat Skyboost na patch 1.4 misschien niet meer nodig is :)
(Al weet ik dat niet zeker, dat hangt er vanaf wat de 'optimizations' precies inhoudt)

Er is bevestigd dat aan het einde van de maand de CK uitkomt *O*

Ook patch 1.4 komt eraan. De changelog van patch 1.4, ziet er veelbelovend uit:
NEW FEATURES
Skyrim launcher support for Steam Workshop (PC)

BUG FIXES
General optimizations for memory and performance
Fixed occasional issue with armor and clothing not displaying properly when placed on mannequin’s in player’s house. (PS3)
Improved compiler optimization settings (PC)
Long term play optimizations for memory and performance (PS3)
Memory optimizations related to scripting
Fixed crashes related to pathing and AI
Fixed crash in Haemar’s Shame if player had already completed “A Daedra’s Best Friend”
Fixed rare crash with loading saved games
Fixed issue with accented characters not displaying properly at the end of a line
Master Criminal achievement/trophy unlocks properly in French, German, Spanish and Italian
Fixed issue where dragon priest masks would not render correctly
Fixed issue where quests would incorrectly progress after reloading a save
Fixed issues with placing and removing books from bookshelves in the player’s home
Fixed issue where weapon racks and plaques would not work correctly in player’s house if player immediately visits their house before purchasing any furnishing.
Fixed issue where the player house in Windhelm would not clean up properly
Fixed crash related to giant attacks and absorb spells
Fixed issue with ash piles not cleaning up properly
Fixed occasional issue where overwriting an existing save would fail
Fixed memory crash with container menu
Fixed infinite loop with bookshelves
Fixed issue where traps in Shalidor’s Maze would not work properly in French, German, Spanish and Italian versions
Fixed issue where transforming back to human from werewolf would occasionally not fail
Bows and daggers will display properly when placed on weapon racks

QUEST FIXES
The Unusual Gem inside the Thalmor Embassy is now accessible after finishing “Diplomatic Immunity”
In “Breaching Security”, the quest token is no longer required to receive a fortune reading from Olava the Feeble
Fixed issue where Galmar would not complete Joining the Stormcloaks properly if “Season Unending” was an active quest
Fixed issue where starting “Season Unending” after finishing “Joining the Stormcloaks” would prevent “The Jagged Crown” from starting properly.
Fixed issue progressing through “Message to Whiterun” while “Season Unending” was still open would block progression for both quests.
In “Arniel’s Endeavor”, fixed issue where a quest journal would trigger multiple times
In “Forbidden Legend”, the amulet fragment can no longer disappear after player leaves a dungeon without taking it
Fixed rare issue in “Forbidden Legend” where killing Mikrul Gauldurson while sneaking would make his corpose unaccessible
In “The White Phial”, the phial can no longer disappear if player leaves dungeon without taking it
“The White Phial” will now start properly if player already has a briar heart in their inventory
Player can no longer get stuck in Misty Grove after completing “A Night to Remember”
Fixed issue where leaving Riften during “A Chance Arrangement” would prevent quest from progressing
In “Darkness Returns”, a door in Twilight Sepulcher will properly open if the player leaves the dungeon for an extended period of time before completing the quest
In “Under New Management”, if the player leaves the Oculory for an extended period of time after placing the focusing crystal and returns, the quest will proceed correctly
“Onmund’s Request” will now start properly if player has already found Enthir’s staff before receiving this quest
Fixed instance where Tonilia would stop buying stolen items and also would not give Guild Leader Armor
“Repairing the Phial” will start properly if player already has unmelting snow or mammoth tusk in their inventory
Finding Pantea’s Flute before speaking with Pantea no longer prevents her quest from updating
In “The Coming of the Dawn”, fixed rare instance where a quest object would spawn incorrectly on the Katariah during Hail Sithis
Fixed rare issue in “The Mind of Madness” where player is unable to equip the Wabbajack
Fixed issue in “Pieces of the Past” where Mehrunes Dagon’s Razor will not trigger properly if player leaves the cell for extended period of time before activating it
“Blood’s Honor” will start properly if you visited and completed Driftshade and an extended period of time passes before starting the quest.
Fixed rare issue where “Dampened Spirits” would not start properly
Fixed issue where player would be unable to become Thane of Riften if they purchased a home first
Fixed issue where killing guards in Cidhna Mine woud block progression for “No One Escapes Cidhna Mine”
Fixed numerous issues with “Blood on the Ice” not triggering properly
In “Blood on the Ice”, Calixto can now be killed if player owns a house in Windhelm
In “The Cure for Madness”, killing Cicero then resurrecting him no longer impedes quest progress
Fixed rare issue in “To Kill an Empire” where an NPC would fail to die properly
Clearing Knifepoint Ridge before starting “Boethiah’s Champion” no longer prevents quest from starting.

[ Voor 92% gewijzigd door anandus op 19-01-2012 20:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:16

jmk

anandus schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:36:
[...]
offtopic:
Dat kan je checken door rechtsboven het zoekvenster te gebruiken :) Dan had je gezien dat het al paar keer voorbij was gekomen.

Overigens is er een kans dat Skyboost na patch 1.4 misschien niet meer nodig is :)
(Al weet ik dat niet zeker, dat hangt er vanaf wat de 'optimizations' precies inhoudt)

Er is bevestigd dat aan het einde van de maand de CK uitkomt *O*

[...]
Mooi, een changelog betekend dat het niet lang meer duurt. Fijn dat Bethesda hier mee bezig is.

Ik denk dat de optimalizations van Bethesda niet zo goed zijn als SkyBoost. Waarschijnlijk moet je straks dit doen:
1. Skyboost de-installeren
2. Skyrim updaten
3. Wachten op een update van SkyBoost
4. Skyboost installeren

Je hebt ook weer kans dat SKSE het niet doet met Skyrim 1.4. En dat is weer nodig voor SkyUI(beste mod vindt ik)

Ik zet automatische updates uit in Steam, en wacht eerst wat de makers van SkyBoost en SkyUI en SKSE zeggen voordat ik update. Ik heb gelukkig geen game-breaking bugs, dus kan gewoon lekker door spelen.

Yippie kayak, other buckets!

Houdt er wel rekening mee dat Steam niet altijd naar de setting 'don't update' luistert (al weet ik niet precies wanneer wel en wanneer niet).

En dat SKSE het niet doet is geen kans maar een zekerheid. Gelukkig duurt het meestal maar een paar uur tot er een nieuwe versie is :)
Overigens werkt SkyUI prima zonder SKSE, alleen het zoekveldje werkt niet

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-10 22:25
nieuwste mod voor skyrim!!

My Little Pony

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-11 02:24
Pollore schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:28:
weet iemand een goede website om een game guide van skyrim te kopen? Ik kom erachter dat het toch wel eens handig is die erbij te hebben maar aangezien bol.com hem niet meer kan leveren heb ik problemen om hem ergens te vinden.
Free record shop heeft die dingen toch ook liggen?

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:39
Chris89 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:36:

My Little Pony

[video]
Niet echt mijn kopje thee.. ;)

Ik ben vandaag lid geworden van de imperials en daar heb ik nu een beetje spijt van. Heeft iemand een idee of dat ook via de condole oid terug te draaien is?

Vandaag ook voor het eerst in blackreach geweest... Wauw! meer ga ik er niet over zeggen ivm spoilers e.d.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 16:49

Leedbek

Luuk Luchtloper

AtlAntA schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 00:51:
[...]
Ik ben vandaag lid geworden van de imperials en daar heb ik nu een beetje spijt van. Heeft iemand een idee of dat ook via de condole oid terug te draaien is?
Volgens mij kun je na of tijdens de eerste missie nadat je lid geworden bent van de imperials nog overlopen:

spoiler:
Bij de missie waarbij je de Jagged Crown moet vinden, kun je deze nadat je hem hebt gevonden ook langs brengen bij Ulfric Stormcloak in Windhelm. Op dat moment kun je dus switchen naar de stormcloaks. Daarna is het niet meer mogelijk.

Klaar voor de steroorlogen?

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
bangkirai schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 00:36:
[...]

Free record shop heeft die dingen toch ook liggen?
MediaMarkt ook, maar die zijn vaak niet op voorraad; wacht nu al weer een week op nieuwe exemplaren.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:57
Chris89 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:36:

My Little Pony

[video]
Had hem gezien ja, erg bruut! _O-

spoiler:
Overigens ben ik nu dus 'n beetje klaar met de MQ en opzoek naar andere dingen om te doen. Ik heb volgens mij alle Dragon Priest maskers, behalve die een waarbij je de ceremonial zwaard/bijl moet gebruiken. Ik heb wel die quest 'Search for the source of power in Volunruud', maar ik kan de deur niet openen.

Ben nu Level 31, met 100 Destruction *D >:) Incenerate is wel 'n geile spell, alleen kost ie behoorlijk wat Magicka. Toch maar eens proberen om zelf wat leuk gear te craften om dat wat omlaag te brengen.

Oh en ik kan natuurlijk nu nog de DB Quests verder afmaken, Thieves Guild, en allerlei andere random shit. Ook zijn er nog wel wat grotten die ik moet clearen, maar die raken behoorlijk eentonig ... dat vind ik wel jammer.

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-10 14:34
Leedbek schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:13:
[...]

Volgens mij kun je na of tijdens de eerste missie nadat je lid geworden bent van de imperials nog overlopen:

spoiler:
Bij de missie waarbij je de Jagged Crown moet vinden, kun je deze nadat je hem hebt gevonden ook langs brengen bij Ulfric Stormcloak in Windhelm. Op dat moment kun je dus switchen naar de stormcloaks. Daarna is het niet meer mogelijk.
zou je door middel van de console beide questlijnen kunnen doen? Lijkt me grappig als de imperial steden van stormcloaks zijn en andersom :D

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-10 09:39

Ryan1981

Je ne sais pas

Ah een update :D En nu nog nieuwe DLC, pak ik een nieuw character en ga ik weer van voor af aan alles proberen en wat voorzichtiger zijn met het initieren van quests waar ik niet op zit te wachten.

spoiler:
Is trouwens die bug met dat dragon potion al gefixed dat je het drinkt maar er niets gebeurd (ipv 25% resistance against dragons)

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

anandus schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:36:
[...]

[...]
Yay, lijkt erop dat ik dan eindelijk Thain of Winterhold zal kunnen worden :) Wie weet kan ik dan ook nog de stormcloak questline afmaken d:)b

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

weet iemand nog een goede site waar de characterbuilding goed staat uitgelegd met goede tips hoe je perks in te zetten bij levelup voor het soort type dat je speelt zeg battlemage, assasin dat soort zooi.

Op de wiki is dat in mijn ogen niet superduidelijk

Live youre Life and Enjoy every Day

Ryan1981 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:09:
Ah een update :D En nu nog nieuwe DLC.
DLC zal nog wel even duren. Denk dat we blij mogen zijn als we het dit jaar al kunnen verwachten.

• AtlAntA
Leedbek schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:13:
[...]

spoiler:
Dankjewel. Die missie had ik al even links laten liggen omdat legate rikki (oid) niet met me wou praten terwijl dat wel moest. Heb intussen alweer wat andere missies gedaan en denk dat ze nu wel met me wil praten.

spoiler:
Heeft iemand al een keer Unrelenting Force losgelaten op die grote oranje bol(kandelaar) in Blackreach? Schijnt dat er dan een draak tevoorschijn komt.

• Foxhound83
lol mijn save game file is 273 Mb 8)7

• Chris89
Kan iemand me even helpen met een lijstje van alle cheast??
Ben zelf al opzoek geweest maar kan niet alles vinden...
En der is vast iemand die een lijst heeft :$

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 10:07
Chris89 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:28:
Kan iemand me even helpen met een lijstje van alle cheast??
Ben zelf al opzoek geweest maar kan niet alles vinden...
En der is vast iemand die een lijst heeft :$
Is google ook al op zwart gegaan? :o

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

http://www.lmgtfy.com/?q=Skyrim+Cheats

Edit, oh je bedoelde "quests"?

http://www.lmgtfy.com/?q=Skyrim+Quests

Overigens, de Skyrim Wiki is érg compleet.

[ Voor 61% gewijzigd door Scyth op 20-01-2012 14:50 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Chris89
JanW schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:37:
[...]

Is google ook al op zwart gegaan? :o
Main quest is wel te vinden maar de side quest niet...
Kan dus geen volledige lijst maken...

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 10:07
Ah, de quests, ik dacht cheats, quests zijn inderdaad wat lastiger te vinden ja, mijn excuses :+

Hieronder: Let op de smiley :+

[ Voor 70% gewijzigd door JanW op 20-01-2012 15:11 ]

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Dell Studio XPS 16

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:45
Yes! Waarschijnlijk kan ik nu wel aan de 1000 gamerpoints komen doordat de 'bug' met Tonilia opgelost gaat worden. Die trut wil mij nog steeds geen nieuw armor geven....
Dankzij het radiance system bestaat er geen lijst met alle quests.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Chris89
TNKS!

----------------------------------------------------------------------------------
Maar loop dus nu volledig vast... last van allerlei bugs....
Dus begin nu maar opnieuw :( :(

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

SnoeiKoei schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:26:
Dankzij het radiance system bestaat er geen lijst met alle quests.
Ik twijfel hieraan. Hoewel je 'random quests' kan doen, moeten de dialogen wel degelijk ingesproken worden. Er is een vast aantal ingesproken questlines; ergo ipso facto lorem ipsum vice versa zijn er ook maar een beperkt aantal quests. Een beperkt aantal is opsombaar, dus er ís wel degelijk een lijst met beschikbare quests. (Welke quests jij voorgeschoteld krijgt is een geheel ander verhaal, maar zoiets als 'random quests' kan, bij ingesproken dialogen, per definitie niet.)

[ Voor 12% gewijzigd door Scyth op 20-01-2012 15:34 ]

Dell Studio XPS 16

Scyth schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:32:
[...]

Ik twijfel hieraan. Hoewel je 'random quests' kan doen, moeten de dialogen wel degelijk ingesproken worden. Er is een vast aantal ingesproken questlines; ergo ipso facto lorem ipsum vice versa zijn er ook maar een beperkt aantal quests. Een beperkt aantal is opsombaar, dus er ís wel degelijk een lijst met beschikbare quests. (Welke quests jij voorgeschoteld krijgt is een geheel ander verhaal, maar zoiets als 'random quests' kan, bij ingesproken dialogen, per definitie niet.)
Veel radiant quests HEBBEN geen quest-specifieke ingesproken dialoog. Je krijgt een briefje en de tekst "lees dit maar" ofzo. Zo kun je heel wat random quests maken.

[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-01-2012 15:35 ]

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

SnoeiKoei schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:35:
[...]

Veel radiant quests HEBBEN geen quest-specifieke ingesproken dialoog. Je krijgt een briefje en de tekst "lees dit maar" ofzo. Zo kun je heel wat random quests maken.
Afbeeldingslocatie: http://images.icanhascheezburger.com/completestore/2008/2/14/youwinthisrou128475099919218750.jpg

Maaruh, nu je het zegt; inderdaad. Ik ben ook al driemaal benaderd door een messenger met een briefje inderdaad. Hoe de naamgeving loopt weet ik niet, maar best grappig jupjup!

Dell Studio XPS 16

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:44

Vis

Ja idd... gisteren ook weer meegemaakt... ik zit in een Inn bij een afgelegen dorpje, en besluit af te sluiten..
Daarna dacht ik ff lekker iedereen in de Inn te archeren :p stuk of 4 mensen gekilled, en ik loop naar buiten, komt er ineens een gast aanlopen met een briefje...
Dat ik wordt bedankt dat ik iemand genaamd Kjelf ofzo heb vermoord.. En hop krijg ik een quest erbij dat ik ergens mijn reward op mag halen..
Ik dacht, is dit misschien een uitnodiging voor de Dark Brotherhood?
Ik ben maar gestopt...

Wel cool verder, maar ik twijfel of ik die Kjelf de volgende x als ik mn savegame weer ga loaden weer ga killen... wie weet heb ik hem nog nodig in het verloop van t spel?
Met deze vragen zit ik best vaak te kutten eigenlijk... in hoevere heeft een moord op een onschuldig iemand effect in het spel?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• CoolGamer
Mensen die echt essentieel zijn kan je niet doden. Die raken slechts bewusteloos. Je hebt wel de kans dat je sommige quests niet krijgt, maar er zitten zat andere quests in Skyrim dat dit waarschijnlijk geen probleem zal veroorzaken.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• jdwrist

jdwrist

jokapo schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:48:
weet iemand nog een goede site waar de characterbuilding goed staat uitgelegd met goede tips hoe je perks in te zetten bij levelup voor het soort type dat je speelt zeg battlemage, assasin dat soort zooi.

no one?

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Is het niet juist de bedoeling van het spel om zélf je character samen te stellen zoals je zelf wil? Je kan van alles instellen met behulp van de console, dus áls je al wilt experimenteren zou ik het op die manier doen. Gewoon 1 base-save maken en vanuit daar verschillende richtingen op levellen?

Niet erg netjes om zo snel al te bumpen trouwens

Dell Studio XPS 16

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:52
Pollore schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:28:
Bij 12Game.com is 'ie nog wel op voorraad.
Eens met Scyth, Skyrim is een sandbox-game dus zolang jouw keuzes bij je speelstijl passen kun je geen verkeerde keuzes maken. Gewoon goed lezen wat bepaalde perks doen dus en zelf kiezen. Enige wat ik je kan aanraden is; als je voor magie gaat kies dan ieder lvl magicka bonus en optimaliseer de magic school waar je je in wil specialiseren zoveel mogelijk. Zelfde geldt voor 1 handed als dat je het meest ligt, etc.

• Bansheeben

Bansheeben

Alhoewel de skill die je het meest traint dan wel snel OP wordt. Mijn char was in eerste instantie een stealth archer, maar ik ben nu toch ook gaan dual wielden en ik merk dat nog steeds alles vrij snel dood is. Alleen voor draken gebruik ik nog archery, puur omdat draken wat makkelijker te raken zijn met een pijl. Kortom, het spel blijft volgens mij het meest uitdagend als je een 'Joe of all trades' maakt, die overal wel aardig mee kan komen maar niet gespecialiseerd is. Wat dat betreft is het leveling systeem van Skyrim toch wel erg briljant, je kan op elk moment elke skill levelen die je maar wilt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bansheeben op 20-01-2012 17:21 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• jmk

jmk

jokapo schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:48:

Ja een hele goede site! Je kan dan zelf je pad kiezen hoe je je perks gaat kiezen, om te bereiken wat je wil met je poppetje:
Elder Scrolls V: Skyrim Skills Builder

Je kan ook even de PRIMA guide bekijken, daar zie je aan welke perks je het meeste hebt:
http://www.primagames.com.../primaguides/232/gameplay

tip: Je kan die prima guide ook op je smartphone lezen, voor als je even niet kan Skyrimmen :)

[ Voor 18% gewijzigd door jmk op 20-01-2012 20:33 ]

• jdwrist

jdwrist

jmk schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:30:
[...]

Ja een hele goede site! Je kan dan zelf je pad kiezen hoe je je perks gaat kiezen, om te bereiken wat je wil met je poppetje:
Elder Scrolls V: Skyrim Skills Builder

Je kan ook even de PRIMA guide bekijken, daar zie je aan welke perks je het meeste hebt:
http://www.primagames.com.../primaguides/232/gameplay

tip: Je kan die prima guide ook op je smartphone lezen, voor als je even niet kan Skyrimmen :)
Thanks zal eens gaan kijken. Ik loop met dit soort games altijd te *** met mijn level-ups kom ik weer wat tegen waar ik mee ga stoeien en aan het einde betekend dit dat je te weinig kracht of magie hebt om het de tegenstanders lastig te maken.

Verwijderd

Volgens mij heb ik weer een nieuwe bug ontdekt:

Net een nieuw personage begonnen en ik ben net ontsnapt uit Helgen. Ik gluur even in het skills menu en ontdek dat mijn level 1 Nord een Light Armor skill van 71! heeft en Heavy Armor op 17. Beide in groene cijfers, maar ik heb nog niet eens iets aan of bij me wat skills kan boosten.

Game opnieuw inladen mocht niet baten en cheats gebruik ik niet. Iemand die dit ook al eens heeft gehad?

• jmk

jmk

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 01:34:
Volgens mij heb ik weer een nieuwe bug ontdekt:

Net een nieuw personage begonnen en ik ben net ontsnapt uit Helgen. Ik gluur even in het skills menu en ontdek dat mijn level 1 Nord een Light Armor skill van 71! heeft en Heavy Armor op 17. Beide in groene cijfers, maar ik heb nog niet eens iets aan of bij me wat skills kan boosten.

Game opnieuw inladen mocht niet baten en cheats gebruik ik niet. Iemand die dit ook al eens heeft gehad?
Misschien duidt dat groene groene op iets tijdelijks. Misschien heeft Bethesda dat expres zo ingebouwd zodat je in het begin niet doodgaat aan de draak.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:58

Haan

dotnetter

jmk schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 08:44:
[...]

Misschien duidt dat groene groene op iets tijdelijks. Misschien heeft Bethesda dat expres zo ingebouwd zodat je in het begin niet doodgaat aan de draak.
Ik ging laatst anders wel gewoon dood door die draak :( Bijna op het eind doet ie nog even een Fire breath en die ging vol over mij heen -> dood. Kan je het hele stuk weer opnieuw doen :(

Kater? Eerst water, de rest komt later

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-10 14:22
Anthirian schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 01:34:
[...]

Ik moest toen een lesser ward casten. Dan moest je precies op zo'n rondje gaan staan, maar die registreerde in veel gevallen niet dat je er op stond. Herladen en opnieuw de 'cutscene' doorlopen werkte bij mij wel.
Ben door de test gekomen en was heel simpel. In the journal stond namelijk dat ik een mage light moest toveren.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Verwijderd

jmk schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 08:44:
[...]

Nee, ik heb het nog nooit gezien bij een nieuw personage. Sommige skills zijn uiteraard wat hoger afhankelijk van je gekozen ras. En idd, zoals Haan hierboven al zegt, kun je gewoon gedood worden door de draak in het intro stuk. Ik was ook geroosterd tijdens mijn allereerste keer. Niet wetende waar ik heen moest of wat er komen ging, rende ik zo ongeveer recht in de bek van de draak terwijl hij lekker aan het spugen was. 8)7

Ben er ondertussen achter wat er gebeurd is met mijn nieuwe gastje. Hij heeft de Heavy en Light Armor skills van mijn andere personage gekregen, die staan idd op 17 en 71. Om één of andere vage reden (bug) heeft mijn nieuwe gastje die waardes meegekregen. Erg handig Light Armor op 71 vanaf het begin, maar niet zoals ik wil spelen. Ik begin wel opnieuw, het is net na Helgen dus hooguit 10-15 min in de game.

Alle andere skills staan trouwens op de normale beginwaardes.

• Foxhound83
Waar ik mij erg aan stoor is dat 's nachts de belichting erg weird is. Valt mij nu pas echt op eigenlijk. Er is altijd een zwarte circel rond mijn character met een diameter van ongeveer twee 'meter'. Ziet er echt niet uit. Is een aantal tinten donkerder dan de rest van de 'nacht'.

ATI Radeon HD 5570

Misschien is 't de videokaart? Mwa heb ook nog niets gedaan met mobs. Zou ik eigenlijk wel moeten doen. Schaduwen in het zonlicht zien er echt crappy uit soms. En shaduwen van vuur zijn helemaal crappy. :o

• Bansheeben

Bansheeben

Heb je soms verschillende light processing mods tegelijk aanstaan? De verschillende ENB series zitten elkaar bijvoorbeeld behoorlijk in de weg.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ken dat ook van die zwarte cirkel om me heen, op een ati hd 4850, steam versie en geen enkele mod. Volgens mij niet altijd alleen.

[ Voor 17% gewijzigd door maratropa op 21-01-2012 14:51 ]

specs

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:54

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zonder een shitload aan pagina's door te nemen (ben vrij lui aangelegd), waar kan ik een uitleg vinden hoe ik zo'n visuele mod installeer?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• CoolGamer
Je zoekt de mod op die je wilt hebben. Vervolgens lees je de readme die erbij zit. Daar staat meestal alles in wat je hoeft te weten om het te kunnen installeren.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

vrij simpel dus, thanks :)

• AtlAntA
Of even registeren op www.skyrimnexus.com en dan de nexus mod manager even downloaden. Werkt nog vele malen makkelijker.

AtlAntA schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:01:
[...]

Of even registeren op www.skyrimnexus.com en dan de nexus mod manager even downloaden. Werkt nog vele malen makkelijker.
Al werkt dat nou nét niet met de post-processing en shader mods mods enzo ;)
Verder ben ik het met je eens, voor texture-mods en dergelijke is het een godsend.

Maar zoals CoolGamer zegt: De readme lezen. ALTIJD aan te raden als je mods installeert.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 21-01-2012 18:08 ]

edit:
Dubbelpost :$

[ Voor 94% gewijzigd door anandus op 21-01-2012 18:09 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Speel inmiddels op Master, nog een beetje uitdagend met sneak.

boog doet nu 150dmg + 31 fire dmg en soul trap
Dagger doet 42dmg + 31 fire dmg en ook soul trap.

Alles gaaf vrij snel dood :)

Oh ja en net getrouwd met Sylgja (flink bos hout), zeg ik I do, loopt ze vervolgens weg 8)7

Verwijderd

Heb een aantal misc. quest staan die ik wel heb afgerond maar niet uit de lijst verdwijnen.
Bijv. wachten op een spell die uitgewerkt moet zijn (staat niet tussen de actieve effecten) en een bounty die ik al wel heb opgehaald maar niet weg ging.
Enig idee hoe ik hier vanaf kan komen? Wil die lijst nou wel eens leeg hebben. ;)

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-10 17:14
Je moet dan even de code van die quest opzoeken en de bijbehorende queststage via een van de wiki's. Console commando later is je quest completed. Als je op de console zit is er echter geen redding.

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Verwijderd

PC. ;)
Thanks! Ik ga ff zoeken.
Had ook wel kunnen raden eigenlijk dat zoiets via de console zou kunnen. :)

• AtlAntA
anandus schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:06:
[...]
Al werkt dat nou nét niet met de post-processing en shader mods mods enzo ;)
Verder ben ik het met je eens, voor texture-mods en dergelijke is het een godsend.

Maar zoals CoolGamer zegt: De readme lezen. ALTIJD aan te raden als je mods installeert.
Ik gebruik de NMM (Nexus Mod Manager) wel voor de shader en post processing mods.
Kan zo even niet op de naam komen maar dat is die ENBseries enhanced shading mod (oid) en nog 1. Die worden wel netjes gedownload en geïnstalleerd door de NMM. Of is het nou zo dat NMM deze mods wel installeerd en dergelijke maar dat deze niet gebruikt/herkend worden?

Zou een afzonderlijk topic voor mods toch wel leuk vinden... En nee ik heb zelf geen tijd. ;)

• Bansheeben

Bansheeben

De NMM zet ze wel in je data folder, maar ze moeten in de skyrim folder zelf waar ook de skyrim.exe in zit. Anders werken ze inderdaad niet. Je kunt ze wel met de NMM downloaden en vervolgens handmatig activeren, zodat je wel weet welke post processing en shader mods je op het moment gebruikt (en op de hoogte blijft van eventuele updates) ;)

• AtlAntA
Bansheeben schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:16:
De NMM zet ze wel in je data folder, maar ze moeten in de skyrim folder zelf waar ook de skyrim.exe in zit. Anders werken ze inderdaad niet. Je kunt ze wel met de NMM downloaden en vervolgens handmatig activeren, zodat je wel weet welke post processing en shader mods je op het moment gebruikt (en op de hoogte blijft van eventuele updates) ;)
Ben je niet in de war met de mods die SKSE gebruiken?

Mijn NMM scherm:
http://dl.dropbox.com/u/28678709/NMM%2022012012.jpg
Skyrim screenshot:
http://dl.dropbox.com/u/2...%20enhanced%20shaders.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door AtlAntA op 22-01-2012 15:29 . Reden: Skyrim screenshot url verandert ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik wilde net die Nexus Mod Manager installeren, zegt hij dat hij geen toegang krijgt tot skyrim.exe ofzo.
Resultaat: Een eindeloze loop die ik alleen kon afsluiten met taakmanager. :S

AtlAntA schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:27:
[...]

Ben je niet in de war met de mods die SKSE gebruiken?
Bansheeben heeft gelijk.
NMM zet de mods in de data map (en/of mappen daaronder), de ENBseries moeten in de Skyrim-map zelf, een mapje hoger dus. Ook voor Skyboost geldt dit.
Je kan even kijken in je Skyrim- en Data-map. In de data-map horen in ieder geval geen dll-bestanden en dergelijke :)

Iemand oppert voor een apart topic voor mods en dergelijke. Ik kan het nut daarvan wel inzien, kan begrijpen dat dit topic voor console-gebruikers soms helemaal niet interessant meer is. Aan de andere kant is er ook wat voor te zeggen om het bij elkaar te houden. Wat denken jullie?

• Bansheeben

Bansheeben

Het zijn (voor zover ik weet) alleen de ENB series die in de root folder van Skyrim gezet moeten worden, omdat die de directx 9 ddl veranderen. De rest werkt dus AFAIK (en aan je screenshots te zien) wel gewoon via de NMM.
Wat Anandus zegt dus :') Alhoewel ik ook een lighting mod (realistic lighting) heb die werkt dmv een .esp. Die moet dan natuurlijk wel weer gewoon in de Data folder, anders zet Skyrim 'm niet bij de Data Files.

[ Voor 19% gewijzigd door Bansheeben op 22-01-2012 18:13 ]

• CoolGamer
anandus schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:56:
Iemand oppert voor een apart topic voor mods en dergelijke. Ik kan het nut daarvan wel inzien, kan begrijpen dat dit topic voor console-gebruikers soms helemaal niet interessant meer is. Aan de andere kant is er ook wat voor te zeggen om het bij elkaar te houden. Wat denken jullie?
De Creation Kit zal voor het einde van deze maand uitkomen, wat de interesse voor de mods ongetwijfeld zal vergroten. Maar aan de andere kant zijn mods wel interessant, ondanks je ze misschien niet kunt gebruiken.

Problemen met het installeren van mods zouden wel in het [Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen kunnen.

Op het officiële forum zijn er al mensen in het bezit van de Creation Kit. Het is nu nog een gesloten bèta test. Hopelijk is de CK gelijk stabiel op het moment dat het uitkomt (i.t.t. de vorige patch :X).

• Patriot
  • Laatst online: 16:05

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dan kun je denk ik beter splitsen op PC/Console. Anders moet je mensen die in het 'Non-mod' topic over mods praten 'straffen'? Als je de consolespelers wilt 'beschermen', kun je die beter hun eigen plekje geven. Of dat nou uiteindelijk handig is.. dat is de vraag.

EDIT:
CoolGamer schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:04:
[...]

Op het officiële forum zijn er al mensen in het bezit van de Creation Kit. Het is nu nog een gesloten bèta test. Hopelijk is de CK gelijk stabiel op het moment dat het uitkomt (i.t.t. de vorige patch :X).
Ha! Een stabiele CK, dat moet ik nog meemaken.

[ Voor 44% gewijzigd door Patriot op 22-01-2012 19:10 ]

• Bansheeben

Bansheeben

Ze hebben toch ruim de tijd genomen voor de CK dus je mag verwachten dat ie redelijk stabiel is bij de release (alhoewel Bethesda, release en stabiel inderdaad niet erg goed samengaan...)

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-10 15:13
Bansheeben schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:10:
Ze hebben toch ruim de tijd genomen voor de CK dus je mag verwachten dat ie redelijk stabiel is bij de release (alhoewel Bethesda, release en stabiel inderdaad niet erg goed samengaan...)
Hebben ze die kit ook niet zelf gebruikt om het spel te maken?

Want in dat geval zou ik toch denken dat de meeste bugs er wel uit zien (puur op 't vlak van tijdswinst voor het bedrijf financieel al interessant)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:30
Mijn vrouw heeft gisteren eindelijk Skyrim geprobeert. Ze raakte wel ietwat geiriteerd door het lopen, maar uiteindelijk ging het redelijk. De muis die ze op haar laptop gebruikt is er eentje met een aanraak gevoelige middelste "knop" waardoor de camera per ongeluk vaak in en uitzoomt.

De besturing vond ze niet zo lekker terwijl het niet veel verschilt met een FPS game, maar goed. Het zal het gevoel zijn. :P

Ze gaat binnenkort eens kijken of het voor haar lekkerder speelt wanneer ze gebruik maakt van de Xbox controller. Denk dat dat een verbetering is.

Wel grappig, is dat je in het begin al gelijk de keuze hebt met wie je mee loopt. Dat had ik niet door. Kan dus een andere deur kiezen. Ben benieuwd waar ze uit komt na het einde van de tutorial.

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik blijf me verbazen over het verschil tussen verschillende playtroughs.

- Plaatjes bij de laadschermen die ik nog nooit had gezien
- Teksten bij de laadschermen die ik nog nooit had gezien
- Draugr deathlords die me ineens ontwapenen, wist niet eens dat dat kon, gebeurde pas bij de tweede playtrough
- toch nog zoveel nieuwe locatie's/mijnen etc ontdekt
- niet powerlevelen!!! speelt vele malen leuker en moeilijker (alleen smithing naar 60 voor arcane blacksmith :+ )

Eerste run heeft me ongeveer 90 uur gekost, en dan nu nog zoveel nieuwe dingen tegenkomen _/-\o_

Het spel mag dan hier en daar wat buggy zijn :X , maar blijf toch fan :Y

• ArgantosNL
Patriot schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:07:
Dan kun je denk ik beter splitsen op PC/Console. Anders moet je mensen die in het 'Non-mod' topic over mods praten 'straffen'? Als je de consolespelers wilt 'beschermen', kun je die beter hun eigen plekje geven. Of dat nou uiteindelijk handig is.. dat is de vraag.
Gewoon alles bij elkaar houden, veel makkelijker voor iedereen. En het is nou niet dat je van weten dat er mods zijn een dodelijke ziekte oploopt of dat het een spoiler is voor console spelers. En als je er als console speler echt niet tegen kan, het ga je goed ;w

Verwijderd

De GECK voor Fallout was ook een toonbeeld van stabiliteit ja _o-

• Patriot
  • Laatst online: 16:05

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Zie hierboven dus. Die kits worden niet in de vorm waarin wij ze krijgen gebruikt voor ontwikkeling, en zijn (zeker in eerste instantie) meestal *niet* stabiel. Zeker als je bijv. wat mods gaat meeladen leer je al vrij snel om zo te werken dat je zo min mogelijk kansen hebt op crashes/verlies bij crashes.

• NoUseWhatsoever
wicked1980 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:04:
.....
- Draugr deathlords die me ineens ontwapenen, wist niet eens dat dat kon, gebeurde pas bij de tweede playtrough
.....
Veel Draugrs gebruiken een shout als er in die dungeon ook een shout te vinden is. Als je dus ineens ontwapend wordt door een Draugr, weet je dat er waarschijnlijk een Disarm shout in de buurt is.
spoiler: locatie van de shout
Volgens mij is dat zo bij de dungeon bij de poort naar Sovngard.
NoUseWhatsoever schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:30:
[...]

Veel Draugrs gebruiken een shout als er in die dungeon ook een shout te vinden is. Als je dus ineens ontwapend wordt door een Draugr, weet je dat er waarschijnlijk een Disarm shout in de buurt is.
Volgens mij hebben shoutende Draugr niks te maken met het wel of niet aanwezig zijn van een dragon wall, het gebeurt wat later in het spel bijna overal. Heeft vermoed ik alleen maar met meeschalende enemies te maken. Ik kan er naast zitten maar ik denk dat het zo zit.

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-01-2012 12:42 ]

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
NoUseWhatsoever schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:30:
[...]

eh nee, shout in dit geval was frost breath, en in een andere tombe was er geen shout. En in mijn eerste run ben ik hem nooit tegengekomen, terwijl ik hem zelf wel had.

Zo schijnen er ook ijsberen in het spel te zitten, die heb ik ook nog nooit gezien :+

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Net voor kerst het spel gekocht voor mij zelf en mijn zoon, mijn zoon als eerste de cd geclaimd en al heel wat uren zoet ermee.

Nu krijg ik wat meer tijd en zou het spel ook willen spelen maar dan ben ik verplicht zijn steam acount te gebruiken zoals ik het nu begrijp? en dan kan hij verder geen ander spel spelen en van skyrim maar niet te spreken?

Battletag Vakasha#2284

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 15:26
Dat is inderdaad hoe steam werkt, het spel is aan een account gekoppeld die maar 1x tegelijk ingelogd kan zijn. Om zelf te kunnen spelen zou je zijn steam account moeten gebruiken, of een 2e kopie kopen om tegelijk te kunnen spelen.
budgetgaming voor prijsoverzicht van webshops

• NoUseWhatsoever
Dembar schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:04:
Net voor kerst het spel gekocht voor mij zelf en mijn zoon, mijn zoon als eerste de cd geclaimd en al heel wat uren zoet ermee.

Nu krijg ik wat meer tijd en zou het spel ook willen spelen maar dan ben ik verplicht zijn steam acount te gebruiken zoals ik het nu begrijp? en dan kan hij verder geen ander spel spelen en van skyrim maar niet te spreken?
Terwijl jij speelt kan hij zijn Steam account niet gebruiken, maar jullie kunnen wel beiden hetzelfde spel spelen zonder elkaar in de weg te zitten door verschillende save-games naast elkaar op te slaan. Kies vooral een duidelijk andere naam dan je zoon, anders haal je het gemakkelijk door elkaar.
NoUseWhatsoever schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:57:
[...]

Terwijl jij speelt kan hij zijn Steam account niet gebruiken, maar jullie kunnen wel beiden hetzelfde spel spelen zonder elkaar in de weg te zitten door verschillende save-games naast elkaar op te slaan. Kies vooral een duidelijk andere naam dan je zoon, anders haal je het gemakkelijk door elkaar.
Installeer dan wel een save-game-manager, anders zit je elkaars quicksaves en autosaves te overwriten en zoek je je het schompes naar de juiste savegame.

• ArgantosNL
Gammro schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:40:
[...]

Dat is inderdaad hoe steam werkt, het spel is aan een account gekoppeld die maar 1x tegelijk ingelogd kan zijn. Om zelf te kunnen spelen zou je zijn steam account moeten gebruiken, of een 2e kopie kopen om tegelijk te kunnen spelen.
budgetgaming voor prijsoverzicht van webshops
als je een 2de pc steam in offline modus opstart kun je skyrim dan nog opstarten of is de internet verbinding perse nodig om het spel te starten?

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
ik zal het toch willen spelen op mijn eigen pc. om nou op de kamer van mijn zoon te gaan zitten is ook zowat.

A fijn een goed idee om volgende keer ver weg van elke game te blijven die steam vereist.

Battletag Vakasha#2284

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:12
Voor degenen met Nod 32, er lijkt een probleempje met het Crypt.win32 virus en Steam. Ik kwam er zelf net achter toen ik Skyrim wilde opstarten, dat gaat nu (tenzij ik 'm bypass).

Edit: mooi, probleem fixed door Eset :9

[ Voor 7% gewijzigd door SePtiCTaNk op 23-01-2012 20:04 ]

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

De patch 1.4 beta is uit :) (190Mb)

Zie hier hoe je met de beta mee kan doen.

[ Voor 76% gewijzigd door anandus op 23-01-2012 22:31 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:30
Dembar schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:04:
ik zal het toch willen spelen op mijn eigen pc. om nou op de kamer van mijn zoon te gaan zitten is ook zowat.

A fijn een goed idee om volgende keer ver weg van elke game te blijven die steam vereist.
Tja, ik snap je gedachtengang, maar eigenlijk zou ieder zijn eigen spel moeten kopen. Dat het soms zonder problemen kan, betekend nog niet dat het "legaal" is. (uiteraard met " ")

Ben bang dat je er uiteindelijk toch niet onderuit gaat komen.

Mijn vrouw probeert Skyrim nu via mijn account. Vind ze het spel leuk, zal ze het ook zeker zelf aan gaan schaffen.

Heel veel spellen met een registratie code doen ook moeilijk wanneer er twee tegelijk opgestart zijn. Het enige vervelende is dat je nu steam in zult moeten loggen en dat zou op dat moment niet zo'n probleem zijn.

Maar goed, ieder zijn keuze uiteraard. Ikzelf ben blij met Steam.

Verwijderd

Dembar schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:04:

Ik weet niet of dit 100% zeker gaat werken maar probeer dit eens:

Log op jouw pc in met het steam account van je zoon, en zet daarna steam op offline mode. Als het goed is kan je Skyrim spelen op je eigen pc en kan je zoon tegelijkertijd ook spelen met zijn eigen steam account op online mode.

Het enige nadeel van de steam offline mode is dat alle multiplayer functies van games worden uitgezet, maar daar heeft Skyrim natuurlijk helemaal geen last van.

Anyway, als je weg wilt blijven van games die steam (of iets soortgelijks) gebruiken, dan mis je wel heel erg veel goede games. Het merendeel van alle grote releases krijgt dit soort DRM (steam, origin, uplay, etc). Reken er ook maar op dat in de toekomst ook console games hier mee te maken krijgen (het begint nu al met online-passes).

Oh nu nog even iets heel anders: zoals eerder gezegt is de beta van patch 1.4 uit op steam. Moet je wel even op steam je beta opt-in aanzetten en dan download steam de patch meteen. Game performance gaat heel erg voorruit dankzij de patch, misschien wel meer dan met mods zoals Skyboost :)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:14:
[...]
Game performance gaat heel erg voorruit dankzij de patch, misschien wel meer dan met mods zoals Skyboost :)
Dat is nog de vraag, gezien de patch grotendeels de verbeteringen van Skyboost over heeft genomen.
Ze hebben de verbeteringen zelfs dieper kunnen doorvoeren, daarom is Skyrim met patch 1.4 zelfs iets van 5% á 10% sneller dan Skyrim 1.3 mét Skyboost :)
(dat komt erop neer dat versie 1.4 bijna richting anderhalf á het dubbele aantal fps* gaat als een ongepatchte Skyrim :o )

Desondanks een goede ontwikkeling. Alweer de tweede patch waar ze iets van modders overnemen (eerst die LAA, en nu de compiler optimizations). Een goede ontwikkeling (al was het natuurlijk beter geweest als die dingen er sowieso inzaten).

Vergeet niet SKSE te updaten naar de nieuwe versie die 1.4beta ondersteund mits je mods gebruikt.
Die jongens van SKSE zijn me een partij snel met hun releases _o_ netjes :)

Overigens weet ik niet of Skyboost/Scriptdragon überhaupt al draait met de beta.

* Your mileage may vary, natuurlijk :)

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 24-01-2012 09:28 ]

Pagina: 1 ... 81 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.