Heerlijk topic om lekker weg te lezen. Ben nu ook aardig op weg in Skyrim, ongeveer 10 uur gespeeld, level 12 nu. Enkele draken gedood, shouts geleerd, maar ben nu van de main quest afgestapt om lekker te verkennen en side quests te doen. Was best verwonderd over de quest dat je die Red Guard vrouw moest vinden.
spoiler:In die swindlers den gebruikte ik blijkbaar een van mijn shouts en heb die Alkir gasten allen vermoord. Nou loop ik wat rond in dat boerendorpje in de buurt (kom ff niet op de naam) en ineens komt er een courier op me af met een briefje van iemand, voor mij geheel onbekend, die me wil spreken omdat ik de dragonborn ben. Daarvoor moet ik een heel eind reizen, en kom ik in wat ruiger gebied met die fornsworn, maar daar wordt ik gigantisch afgeslacht. Maar dat zal wel te maken hebben met de armor en resistancebug. Iets om later maar weer op te pakken dus als ik wat hoger qua level ben. Vraag me nu ook af dat als ik voor de kant van de Alkir had gekozen en die Red Guard vrouw erin had geluist ook die invite had gekregen?
Zal wel niet maar dat maakt de keuzevrijheid in deze game zo geweldig!
Wat me nou eigenlijk opvalt als je hier zo wegleest, is dat er heel veel gekozen word voor enchanting en smithing. Ik moet zeggen dat ik hier helemaal niet mee bezig ben. Ik richt me eigenlijk volledig op heavy armor, one handed en block, met een beetje restoration en een beetje archery. Verder vind ik die speech skills ook wel lachen om zo wat meer te kunnen intimideren
Qua loot vind ik soms wel leuke armor pieces en wat leuke ringen met enkele enchants erop, maar op het moment valt het nog niet mee om echt een mooie one handed sword, axe of mace te vinden. Ik ga er vanuit dat ik met het clearen van grotten e.d. nog wel mooie items ga vinden en dat ik me niet op enchanting ofzo moet gaan richten om echt goede items te maken. Of is dit toch een must om aan echte uber items te komen?
I pitty the fools who took my game-station.....