• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 15:26
ionicdog schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:23:
hoe kan ik dit spel uninstallen als ik nergens een uninstall kan vinden...?
gewoon deleten laat weer zo'n rommel achter..
Als je de steamversie hebt, zou het allemaal geregeld moeten worden.

Als je de steamversie niet hebt gaan we je niet helpen, want dan is ie gekraakt en nee, daar zit geen uninstaller bij(guilty voor 2 dagen O-) , nu gelukkig wel via steam)

Verwijderd

Nieuw karakter gestart. Een male Khajit genaamd Mittens :D. Lekker de dief uithangen

Verwijderd

Ik vind het wel vreemd dat ik soms rond de 40-50 fps en zelfs de 30 fps zit wanneer het druk wordt in het spel. Ik speel op ultra, met shadows, view distance op high, 2xAA, 8xAF en FXAA uit. Dit op een HD6950 2GB, 8GB RAM en een i5 2500K @ 3,3 Ghz op een resolutie van 1680x1050.

Is mijn fps niet wat aan de lage kant? Als ik de benchmarks bekijk, lijken soortgelijke systemen hogere fps te halen dan ik. Of zie ik nu veeleisende grafische opties in het spel over het hoofd?

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-11 07:22
Siiiigh ik vind het een prachtig spel, maar af en toe word ik wel bijzonder moe van al die glitches...

Nu heb ik weer ineens een bounty van 1000 op m'n hoofd maar nergens staat waar of waardoor.... Ik speel altijd netjes maar zal wel weer ergens friendly fire zijn geweest.. :( Jammer dat je niet kunt achterhalen hoe het zit. Ik heb ook geen savegames zonder bounty blijkt nu.

Daarnaast zit ik nu in een gebied met wat Forsworn, maar stealth is daar gewoon compleet nutteloos. 100 stealth en ze spotten je vanaf 5 km. Ik zie nog amper het fort en meteen springt 10 man op je nek. Beetje kansloos :-S

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:16

Aganim

I have a cunning plan..

De vorige patch heeft er bij mij overigens wel voor gezorgd dat ik niet meer kan Enchanten.

Als ik dat ga doen, sta ik na afloop vast in die tafel. Tab, R, lopen of sluipen lukt dan niet meer.
De console krijg ik dan ook niet open, alleen Esc lijkt nog te werken, verder is het net of m'n keyboard niet meer werkt.

Iemand eerder die bug gezien? Is er een oplossing voor?
Daar heb ik al sporadisch last van vanaf het moment dat het spel uit kwam. Bij mij lost het probleem zich na +-/ een halve minuut zelf op, mijn karakter loopt dan van de tafel weg en is weer bestuurbaar.

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-11 08:10

Steef

GoT's Most Eaten

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:20:
Ik vind het wel vreemd dat ik soms rond de 40-50 fps en zelfs de 30 fps zit wanneer het druk wordt in het spel. Ik speel op ultra, met shadows, view distance op high, 2xAA, 8xAF en FXAA uit. Dit op een HD6950 2GB, 8GB RAM en een i5 2500K @ 3,3 Ghz op een resolutie van 1680x1050.

Is mijn fps niet wat aan de lage kant? Als ik de benchmarks bekijk, lijken soortgelijke systemen hogere fps te halen dan ik. Of zie ik nu veeleisende grafische opties in het spel over het hoofd?
Er zijn meer meldingen van trage prestaties met de HD 6xxx range van ATI, her en der melding dat het manueel overschrijven van de AA settings via CCC betere performance bied:
http://www.tomshardware.c...-possible-solution-inside

Plaatje:
http://i.imgur.com/I9BXx.jpg

Verder is bekend dat de game vrij zwaar op de CPU leunt:
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/7/F/315195/original/CPU%20Clock.png

Overige redenen... Wat voor HDD hangt er in je box? Gebruik je mogelijk texture- of andere mods? Heb je de laatste drivers? (er zijn een aantal fixes voor de 6xxx range doorgevoegd in de 11.11.x drivers)

Verder zie ik dat je op Ultra speelt met high viewing distance, mogelijk zit je aan de grens van de 2GB geheugen limiet van Skyrim. Er is een mod voor LAA (Large Adress Aware) support:
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1013

Als allerlaatste nog even dit:
[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:48
Hallo Skyrimmers :)

Even een vraag , speel nu al een tijdje stealth archer , wat ontzettend goed bevalt, alleen loop ik tegen 1 groot minpunt aan. ik lek pijlen. en daar bedoel ik mee dat ik lang zoveel pijlen niet terugkrijg als dat ik afvuur , schiet ik bv een monster af met 4 pijlen, krijg ik er maar 1 terug, en bij 5 van de 10 mobs waar ik toch echt pijlen uit het lijk zie steken , krijg ik 0 pijlen terug. met als gevolg dat ik dus constant pijlen moet kopen, wat toch knap in de papieren kan lopen als je wat duurdere pijlen gebruikt die meer damage doen... ik had de perk al genomen dat je 50% meer pijlen terug krijgt , maar nog steeds ben ik zò leeg. terwijl ik toch echt niet mis. Hoe lossen jullie dit op en wat kan ik er aan doen? een vrij fors deel van mijn inkomsten (lvl 13) gaan nu op aan pijlen , lijkt me toch niet echt de bedoeling :(

Bedankt voor hulp/tips!

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat vaker doorsluipen en met je mes werken :)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-11 17:18

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik lees deze topics altijd. En ik was teleur gesteld in oblivion. Voornamelijk omdat het leveling systeem niet klopte. Sinds vandaag heb ik skyrim op de pc en speel het met mijn ps3 controller aangesloten op de pc (http://www.motioninjoy.com/ for those interested).

En ik moet zeggen dat het toch wel echt een leuk spel is. Ik ben nu met de golden claw missie bezig, wat inhoudt dat ik een flinke cave mag clearen. Dual wield bevalt me nu al, maar ik denk dat ik ook nog voor 1hand + shield ga :)

Beroeps brabander

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-11 13:43
Visgek24 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:04:

Even een vraag , speel nu al een tijdje stealth archer , wat ontzettend goed bevalt, alleen loop ik tegen 1 groot minpunt aan. ik lek pijlen. en daar bedoel ik mee dat ik lang zoveel pijlen niet terugkrijg als dat ik afvuur , schiet ik bv een monster af met 4 pijlen, krijg ik er maar 1 terug, en bij 5 van de 10 mobs waar ik toch echt pijlen uit het lijk zie steken , krijg ik 0 pijlen terug. met als gevolg dat ik dus constant pijlen moet kopen, wat toch knap in de papieren kan lopen als je wat duurdere pijlen gebruikt die meer damage doen... ik had de perk al genomen dat je 50% meer pijlen terug krijgt , maar nog steeds ben ik zò leeg. terwijl ik toch echt niet mis. Hoe lossen jullie dit op en wat kan ik er aan doen? een vrij fors deel van mijn inkomsten (lvl 13) gaan nu op aan pijlen , lijkt me toch niet echt de bedoeling :(

Bedankt voor hulp/tips!
Mijn ervaring (Boog is ook het favoriete wapen): Veel looten. En alle soorten pijlen gewoon meenemen. Zelfs de pijlen van de Falmer, damage=7, zijn genoeg als je een goede boog hebt. Ik liep op een gegeven moment met meer dan 600 pijlen rond, ze wegen toch niks... Mocht je toch wat impact tekort komen, dan kun je altijd een ring, necklace en helmet enchanten met een archery perk, en zodoende je boog-schade erg ver opschroeven...

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:48
strider1007 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:15:
[...]

Mijn ervaring (Boog is ook het favoriete wapen): Veel looten. En alle soorten pijlen gewoon meenemen. Zelfs de pijlen van de Falmer, damage=7, zijn genoeg als je een goede boog hebt. Ik liep op een gegeven moment met meer dan 600 pijlen rond, ze wegen toch niks... Mocht je toch wat impact tekort komen, dan kun je altijd een ring, necklace en helmet enchanten met een archery perk, en zodoende je boog-schade erg ver opschroeven...
Hmm.. okay, beetje onvermijdelijk dus.. Ja, pijlen wegen idd niets, kan dan beter inderdaad een zooi goedkope mee nemen , en overschakelen op heavy-dps pijlen als dat nodig is (bij draken ofzo) . goede tip.

Heb je verder nog nuttige tips voor de niet zo ervaren skyrim speler? ben ook al aardig bezig met blacksmithing te levelen zodat ik dragonskin armor kan maken , heb al 7 scales. dat schijnt voor archers het beste armor te zijn . echter, ik heb dat armor op internet gezien , maar daar zit verder niets speciaals op , behalve dan natuurlijk vèèl armor en weinig weight , maar is het dan niet zonde om mijn huidige cap (20% meer boog damage) om te ruilen voor alleen maar wat meer armor?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Verwijderd

ThaRabbit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:01:
[...]

Er zijn meer meldingen van trage prestaties met de HD 6xxx range van ATI, her en der melding dat het manueel overschrijven van de AA settings via CCC betere performance bied:
http://www.tomshardware.c...-possible-solution-inside

Plaatje:
http://i.imgur.com/I9BXx.jpg

Verder is bekend dat de game vrij zwaar op de CPU leunt:
[afbeelding]

Overige redenen... Wat voor HDD hangt er in je box? Gebruik je mogelijk texture- of andere mods? Heb je de laatste drivers? (er zijn een aantal fixes voor de 6xxx range doorgevoegd in de 11.11.x drivers)

Verder zie ik dat je op Ultra speelt met high viewing distance, mogelijk zit je aan de grens van de 2GB geheugen limiet van Skyrim. Er is een mod voor LAA (Large Adress Aware) support:
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1013

Als allerlaatste nog even dit:
[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen
Bedankt! :) Ik zal het doorlezen. Ik hoop dat ik er een oplossing op kan vinden.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Als je ook enchanten levelt kun je redelijk overpowered enchants gebruiken. Heb nu in totaal +160% bow damage.

https://niels.nu

Verwijderd

mbt pijlen:

Met redelijke gear, lvl 40 (maar niets zelf enchanted) doe ik genoeg damage om de goedkope pijlen te kunnen gebruiken voor 'trash mobs'. Meestal een one of two shot, afhankelijk van hoe ik mik. Iron/steel/falmer krijg ik daarvoor meer dan genoeg, dus ik heb nooit een pijltekort. Enkel lootdrops dus overigens, heb de perk voor extra pijlen niet. Gebruik de goede pijlen alleen voor bosses/draken, maar tot nu toe heb ik mezelf dan telkens zo erg gebuffed met potions/poisons/etc dat die redelijk overkill zijn. :d

• strider1007
Visgek24 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:30:
[...]

Heb je verder nog nuttige tips voor de niet zo ervaren skyrim speler? ben ook al aardig bezig met blacksmithing te levelen zodat ik dragonskin armor kan maken , heb al 7 scales. dat schijnt voor archers het beste armor te zijn . echter, ik heb dat armor op internet gezien , maar daar zit verder niets speciaals op , behalve dan natuurlijk vèèl armor en weinig weight , maar is het dan niet zonde om mijn huidige cap (20% meer boog damage) om te ruilen voor alleen maar wat meer armor?
spoiler: title
Als je het item dat de 20% bow-damage heeft bij het enchanten een keer dis-entchant dan ben je dat item definitief kwijt, het wordt daarbij vernietigd. MAAR je kunt daarna wel een helm, ring èn een necklace een archery-entchant geven. En als je daar grand-gems voor gebruikt (die kun je laden door een paar reuzentenen te verzamelen) kom je misschien wel op een veel hogere waarde uit... (Ik heb een viertal smithing items die samen 4x28% upgrade verbetering geven). Als je uiteindelijk dual-entchantment kunt gebruiken kun je ook je carry-cap verhogen. Let ook op de enchantment potions en elixers. Ik heb nu een necklace die èn 70 health èn 70 stamina geeft... Persoonlijke tip: Ga niet direkt voor het zwaarste armor. Je maakt er een soort God-mode van die best saai kan worden. De risico's van een lagere armor-ratimg hebben ook hun charme. Ik loop nu in een legendary leather-armor en heb de daedric-zooi op een dummy in Riften hangen. Gisteravond een ebony-mail armor gekregen van die boetiek dame (boethiah of zoiets) Dat ebony ding geeft een soort gifwolk af. Iedereen die dicht bij me komt valt nu vanzelf om... (Of ik gebruik hele foute deo, dat zou ook kunnen ...)

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11 07:33
Visgek24 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:30:
Hmm.. okay, beetje onvermijdelijk dus.. Ja, pijlen wegen idd niets, kan dan beter inderdaad een zooi goedkope mee nemen , en overschakelen op heavy-dps pijlen als dat nodig is (bij draken ofzo) . goede tip.
Inderdaad, al gaat het met de shops vrij snel: als je die een beetje in de gaten houdt, dan hoef je echt niet terug te grijpen naar cheapo arrows.

En pas inderdaad op met smithing/enchanting. Je vraagt nu hoe anderen met pijlen omgaan.. Als je smithing/enchanting op 100 hebt, dan vallen ze al neer als je naar ze kijkt: het lijkt me ook niet wat je wil :)

[ Voor 6% gewijzigd door _H_G_ op 07-12-2011 08:31 ]

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-10 13:21
Ik had gisteren ook 2 bugs op de PS3. Een draak die achteruit vloog, en verder niet aanviel, stipje werd wel rood, maar hij bleef gewoon achteruitvliegen. :P

Verder stopte ik 11 boeken in mijn boekenkast, (max was 11) Klik menuutje weg, weg boeken en de plank is niet meer klikbaar...

Verder wel weer een draak gedood, een dragonpriest (na veeeel Sneak + Bow + wegrennen) en van 1 muur meteen een 3-delige shout geleerd :)

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:10
Ik ben gewoon 1 quest gaan doen. Toen heb ik het spel afgesloten en de volgende keer dat ik speelde was Solitude weer open (en zelfde voor Windhelm toen ik Imperial speelde).
Gisteren ook m'n PS3-controllertje binnengekregen (€24 bij www.apple2u.nl) en aangesloten via motioninjoy-driver. Dat wordt wennen :D Zit ik uit te vinden welke knop wat doet, heb ik de helft van mijn huisraad opgepakt en de andere helft door de kamer geshout. Binnen sprinten en fireball casten is ook geen formule voor een opgeruimd huis. Even doorzetten, het went vast wel en het sturen gaat soepel.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 11:10

Bedankt voor hulp/tips!
Nog een lame truukje om aan pijlen te komen!
In Solutude(weet ik zeker) staan op zon plein mensen te trainen .. dus zwaar/boog/blocke wahtever
Je wacht even tot ze met pijlen aan het spelen zijn .. wait 1 uur!
En vervolgens zitten die target bordjes HELEMAAL vol met pijlen .. (Steel Arrow's)
Op deze manier heb ik nu zon .. 550 steel arrow's bij me en gemiddeld 2 a 3 elven arrow's ^^
(gebruik die dingen alleen op eindbazen)
Waarschijnlijk doen ze dat trainen ook wel in andere steden, maar in solitude weet ik zeker dat je daar massa's pijlen kan loote!

En ik zit EINDELIJK bij DBH :D:D ik had die missie allang voor dat kind in het w33shu1s, wist alleen niet dat je daarmee bij DBH kwam :(
Zen!th schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:55:
[...]

Nog een lame truukje om aan pijlen te komen!
In Solutude(weet ik zeker) staan op zon plein mensen te trainen .. dus zwaar/boog/blocke wahtever
Je wacht even tot ze met pijlen aan het spelen zijn .. wait 1 uur!
En vervolgens zitten die target bordjes HELEMAAL vol met pijlen .. (Steel Arrow's)
Op deze manier heb ik nu zon .. 550 steel arrow's bij me en gemiddeld 2 a 3 elven arrow's ^^
(gebruik die dingen alleen op eindbazen)
Waarschijnlijk doen ze dat trainen ook wel in andere steden, maar in solitude weet ik zeker dat je daar massa's pijlen kan loote!

En ik zit EINDELIJK bij DBH :D:D ik had die missie allang voor dat kind in het w33shu1s, wist alleen niet dat je daarmee bij DBH kwam :(
Bij de Thieves Guild staat regelmatig iemand te trainen met Orcish Arrows, die kun je ook makkelijk oprapen en zijn sterker dan Steel.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• strider1007
Damn...

Net op UESPwiki gelezen dat mijn Solitude probleem inderdaad een probleem is. Ik krijg nu steeds meer quests waarvoor ik in Solitude moet zijn, en daar kom ik niet meer in.

Dat wordt dus een heel eind terugspringen in savegames naar een moment van voor de bevrijding van skyrim-quest. [insert stevige krachtterm]. Nu lvl 54, waarschijnlijk terug naar lvl15 oid... :( :( :(

• Zen!th
strider1007 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:09:
Damn...

Net op UESPwiki gelezen dat mijn Solitude probleem inderdaad een probleem is. Ik krijg nu steeds meer quests waarvoor ik in Solitude moet zijn, en daar kom ik niet meer in.

Dat wordt dus een heel eind terugspringen in savegames naar een moment van voor de bevrijding van skyrim-quest. [insert stevige krachtterm]. Nu lvl 54, waarschijnlijk terug naar lvl15 oid... :( :( :(
Of wachten op een patch :)
Ik zou niet naar lvl 1 gaan
Kanje niet console commands doen dat je die missie ongedaan maakt ofzo? (ik noem maar wat)

Verwijderd

Bedankt voor hulp/tips!
Bound Bow gebruiken. die is net zo sterk als non-upgraded Deadric (endgame Bow) en heeft een "magische reserve" pijlen die nooit opgaan, zolang je Bound Bow blijft recasten als ze op zijn. Hier moet je Conjuration voor levelen naar 50. Een makkelijke manier om dat te doen is Soul Trap op een dood lichaam spammen, dan kun je dit binnen 30 minuten wel bereiken als je de Mage Stone aanzet voor je begint.

• strider1007
Zen!th schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:11:
[...]

Of wachten op een patch :)
Ik zou niet naar lvl 1 gaan
Kanje niet console commands doen dat je die missie ongedaan maakt ofzo? (ik noem maar wat)
Met console-commands blijk je niet terug te kunnen springen. Geprobeerd naar de verdediging van de stad terug te gaan, maar die stages worden niet herkend...

Ik denk dat ik idd niet naar lvl1 terugga, maar naar lvl15 ofzo... Nog maar even laten sudderen.

• Zen!th
strider1007 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:20:
[...]

Met console-commands blijk je niet terug te kunnen springen. Geprobeerd naar de verdediging van de stad terug te gaan, maar die stages worden niet herkend...

Ik denk dat ik idd niet naar lvl1 terugga, maar naar lvl15 ofzo... Nog maar even laten sudderen.
Oww okee ..
Doorgaans als zoiets gebeurt bij een spel .. dan is het niet meer spelen tot ze 3 maanden laten de boel gefixt hebben :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:20:

Ik speel momenteel op dit systeem met deze instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18450577/Untitled.png

+- 30FPS in steden of in een sneeuwstorm, maar verder stabiel >45FPS.

Met name AA/AF vraten hard aan m'n FPS deze heb ik om deze reden ook vrij laag gehouden. FXAA daarintegen maakt het (ICM 2xAA) super smooth zonder een zeer lage FPS over te houden.

Maaruhm, laten we deze discussie voortzetten in dit draadje: [Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 07-12-2011 09:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:35
Heel vreemd iets, maar ik kreeg een performance boost door in het spel zelf onder options > gameplay de "xbox 360 controller" en "Vibrate" settings uit te zetten, kun je misschien ook nog proberen?

Edit: Woops hoort inderdaad in het andere draadje

[ Voor 11% gewijzigd door Feralio op 07-12-2011 09:32 ]

• Zen!th
XyritZz schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:02:
[...]

Bij de Thieves Guild staat regelmatig iemand te trainen met Orcish Arrows, die kun je ook makkelijk oprapen en zijn sterker dan Steel.
Owja die kerel staat er ook nog :p
Maar als ik in de thieves guild zit, dan ga ik altijd al die schatten openen (naast die vent die staat te bogen)
Want daar zit altijd gruwelijk dure loot in :) hoewel sommige moeilijk open te maken zijn!
Zen!th schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:36:
[...]

Owja die kerel staat er ook nog :p
Maar als ik in de thieves guild zit, dan ga ik altijd al die schatten openen (naast die vent die staat te bogen)
Want daar zit altijd gruwelijk dure loot in :) hoewel sommige moeilijk open te maken zijn!
Dat probeer ik altijd, maar ik loop tegen een bug aan dat die gast die pijlen staat te schieten mij als dief ziet (no shit sherlock, we zitten in de thieves guild) en mij dus weg stuurt. "You are not supposed to be here", wat het lockpicken afbreekt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Verwijderd

strider1007 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:20:
[...]

Gebruik coc commando om binnen in de stad te teleporteren.

• Zen!th
XyritZz schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:44:
[...]

Dat probeer ik altijd, maar ik loop tegen een bug aan dat die gast die pijlen staat te schieten mij als dief ziet (no shit sherlock, we zitten in de thieves guild) en mij dus weg stuurt. "You are not supposed to be here", wat het lockpicken afbreekt.
Doet ie bij mij ook .. Maar er staat geen "Steal" bij die chests dus stuk doorgaan en dat ding open maken!
Wat wel lastig is, is dat de lock elke keer reset als je er vanaf springt na het breken van een lockpick!
En na 10x blijf je gewoon in die lock, en blijft de positie hetzelfde? 8)7

EDIT: staat bij the thieves guild maar 1 kerel .. tewijl er in Solitude soms wel 4 staan te bogen bij mij :) gegarandeerd een enorme bende pijlen!

[ Voor 25% gewijzigd door Zen!th op 07-12-2011 10:29 ]

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-10 14:34
Zen!th schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:45:
[...]

EDIT: staat bij the thieves guild maar 1 kerel .. tewijl er in Solitude soms wel 4 staan te bogen bij mij :) gegarandeerd een enorme bende pijlen!
een expert pickpocket steelt gewoon de pijlen van de ruggen van guards :+
en als je bezig bent met de stormcloaks of imperial quest lijn, kun je "perongeluk" last hebben dat je pijlen landen in je teammaten en hun pijlen stelen. begon met 30 steel arrows aan een gevecht eindigde met 300.
slachtoffers 30 stormcloaks imperials 100(of iets in die richting). want wie voor mijn voeten loopt krijgt een pijl in zijn achterhoofd >:)

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-11 08:24

D-rez

dexels

binnenkort een kleine pc upgrade. van q6600, met 8GB -> i7 2600K, met 16GB eens zien hoe em dan draait

• Zen!th
ArgantosNL schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:36:
[...]

een expert pickpocket steelt gewoon de pijlen van de ruggen van guards :+
en als je bezig bent met de stormcloaks of imperial quest lijn, kun je "perongeluk" last hebben dat je pijlen landen in je teammaten en hun pijlen stelen. begon met 30 steel arrows aan een gevecht eindigde met 300.
slachtoffers 30 stormcloaks imperials 100(of iets in die richting). want wie voor mijn voeten loopt krijgt een pijl in zijn achterhoofd >:)
Expert pickpocket in perks? of een bepaald level? want k zit op .. iets van 50/60 ofzo geloof ik :)
Kan je btw ook kleding die ze aanhebben pickpockete?:p dat zou namelijk wel grappig zijn =D

Dat heb ik ook altijd "perongeluk" .. probleem is dat ik ze nog niet terug kan pickpockete :(
Maar goed mensen die voor me gaan staan kunnen me wat, en moeten het maar uitzoeken met 1 a 2 pijlen in hun helm/nek!
D-rez schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:40:
binnenkort een kleine pc upgrade. van q6600, met 8GB -> i7 2600, met 16GB eens zien hoe em dan draait
Niice ik ben net over naar wat onder in mijn posts staat!
Draai skyrim @ ultra/ met dikkehighres texture packs gewoon keurig 60 fps op 1080p
Offtopic: ik zou een 2600k dan doen ipv een 2600!

[ Voor 17% gewijzigd door Zen!th op 07-12-2011 10:42 ]

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-10 23:33

Ulti23

Quality Time

Heerlijk topic om lekker weg te lezen. Ben nu ook aardig op weg in Skyrim, ongeveer 10 uur gespeeld, level 12 nu. Enkele draken gedood, shouts geleerd, maar ben nu van de main quest afgestapt om lekker te verkennen en side quests te doen. Was best verwonderd over de quest dat je die Red Guard vrouw moest vinden.

spoiler:
In die swindlers den gebruikte ik blijkbaar een van mijn shouts en heb die Alkir gasten allen vermoord. Nou loop ik wat rond in dat boerendorpje in de buurt (kom ff niet op de naam) en ineens komt er een courier op me af met een briefje van iemand, voor mij geheel onbekend, die me wil spreken omdat ik de dragonborn ben. Daarvoor moet ik een heel eind reizen, en kom ik in wat ruiger gebied met die fornsworn, maar daar wordt ik gigantisch afgeslacht. Maar dat zal wel te maken hebben met de armor en resistancebug. Iets om later maar weer op te pakken dus als ik wat hoger qua level ben. Vraag me nu ook af dat als ik voor de kant van de Alkir had gekozen en die Red Guard vrouw erin had geluist ook die invite had gekregen?

Zal wel niet maar dat maakt de keuzevrijheid in deze game zo geweldig!

Wat me nou eigenlijk opvalt als je hier zo wegleest, is dat er heel veel gekozen word voor enchanting en smithing. Ik moet zeggen dat ik hier helemaal niet mee bezig ben. Ik richt me eigenlijk volledig op heavy armor, one handed en block, met een beetje restoration en een beetje archery. Verder vind ik die speech skills ook wel lachen om zo wat meer te kunnen intimideren >:)

Qua loot vind ik soms wel leuke armor pieces en wat leuke ringen met enkele enchants erop, maar op het moment valt het nog niet mee om echt een mooie one handed sword, axe of mace te vinden. Ik ga er vanuit dat ik met het clearen van grotten e.d. nog wel mooie items ga vinden en dat ik me niet op enchanting ofzo moet gaan richten om echt goede items te maken. Of is dit toch een must om aan echte uber items te komen?

I pitty the fools who took my game-station.....

• EnigmaNL
Ulti23 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:42:
spoiler:
In die swindlers den gebruikte ik blijkbaar een van mijn shouts en heb die Alkir gasten allen vermoord. Nou loop ik wat rond in dat boerendorpje in de buurt (kom ff niet op de naam) en ineens komt er een courier op me af met een briefje van iemand, voor mij geheel onbekend, die me wil spreken omdat ik de dragonborn ben. Daarvoor moet ik een heel eind reizen, en kom ik in wat ruiger gebied met die fornsworn, maar daar wordt ik gigantisch afgeslacht. Maar dat zal wel te maken hebben met de armor en resistancebug. Iets om later maar weer op te pakken dus als ik wat hoger qua level ben. Vraag me nu ook af dat als ik voor de kant van de Alkir had gekozen en die Red Guard vrouw erin had geluist ook die invite had gekregen?
spoiler:
Als het zo'n briefje is van "a friend" krijg je die gewoon willekeurig wanneer je een shout gebruikt in het bijzijn van andere mensen. Je kunt ze dus ook krijgen als je een shout in de stad gebruikt.

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-10 23:33

Ulti23

Quality Time

EnigmaNL schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:44:
[...]

spoiler:
Als het zo'n briefje is van "a friend" krijg je die gewoon willekeurig wanneer je een shout gebruikt in het bijzijn van andere mensen. Je kunt ze dus ook krijgen als je een shout in de stad gebruikt.
spoiler:
Ok. Het viel me wel op toen ik die shout gebruikte er werd gefluisterd door die gasten dat ik dragonborn was ofzo en dat ze dat verwonderde. Ik dacht juist dat ik daardoor die invite kreeg van inderdaad 'a friend'

I pitty the fools who took my game-station.....

• ArgantosNL
Zen!th schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:40:
[...]

Expert pickpocket in perks? of een bepaald level? want k zit op .. iets van 50/60 ofzo geloof ik :)
Kan je btw ook kleding die ze aanhebben pickpockete?:p dat zou namelijk wel grappig zijn =D
op 100 heb je een perk kan je alle equipted items stelen, een guard zat mij te bedrijgen dat als hij nog een keer mijn hand in zijn zak voelde het er af zou hakken. Ik heb dus even er voor gezorgt dat hij geen zakken meer had, met als resultaat dat hij gewapend met shild in zijn onderbroek met een draak op de vuist ging LETTERLIJK hij heeft het niet overleeft :')

• Hydra
Wat je vindt is afhankelijk van je level, en je kunt het zowel in grotten vinden als op vendors.

• Zen!th
ArgantosNL schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:47:
[...]

op 100 heb je een perk kan je alle equipted items stelen, een guard zat mij te bedrijgen dat als hij nog een keer mijn hand in zijn zak voelde het er af zou hakken. Ik heb dus even er voor gezorgt dat hij geen zakken meer had, met als resultaat dat hij gewapend met shild in zijn onderbroek met een draak op de vuist ging LETTERLIJK hij heeft het niet overleeft :')
Looool okee die moet ik dan wel hebben :)
Gewoon alles jatten :)
zovan ik hak je hander eraf! okee .. maar waarmeE? want ik heb hier je zwaard en je dagger!
Hoeveel overall levels zijn er eigenlijk? ook 100? (dus hoeveel perks kan je in totaal gebruiken)

• ArgantosNL
Zen!th schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:49:
[...]

zovan ik hak je hander eraf! okee .. maar waarmeE? want ik heb hier je zwaard en je dagger!
Hoeveel overall levels zijn er eigenlijk? ook 100? (dus hoeveel perks kan je in totaal gebruiken)
ik dacht(moet je even check in je skill lijst) dat je er 4 nodig hebt om zo ver te komen, je kunt ook een perk in extra pockets doen dan krijg je 100 extra carry cap.

alles skills gaan tot 100
Zen!th schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:49:
[...]

De 'soft' level cap zit rond de 50, daarna gaat levellen ontzettend langzaam. De harde limiet is level 81, dat bereik je door ALLE skills op niveau 100 te krijgen en zal dus vanzelfsprekend erg lang duren.

• Zen!th
XyritZz schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:52:
[...]

De 'soft' level cap zit rond de 50, daarna gaat levellen ontzettend langzaam. De harde limiet is level 81, dat bereik je door ALLE skills op niveau 100 te krijgen en zal dus vanzelfsprekend erg lang duren.
Oww okee :)
Maar alles op 100 ga ik niet doen ..
Vind one/two handed niet leuk .. Schilden niet leuk .. enchante niet leuk :p ga zo maar door :)
Dus .. naah ik ga die level 81 niet halen :)
voornamelijk speech/achery/sneak/lockpicking/pickpockete gaat omhoog bij mij .. de rest af en toe (voor het geval een boog niet nuttig meer is omdat ie te dicht bij komt :) (hoewel ik ze meestal dood heb voor ze me door hebben!)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 10:11
[...]

Veel skills zijn eenvoudig naar 100 te farmen.

Ben nu level 50 met 100 Alteration, Destruction, Smithing, Enchanting en Light Armor. De rest zit tussen de 30 en de 70, maar heb ik ook niks voor gedaan.

• D-rez

D-rez

dexels

Zen!th schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:40:
[...]
Niice ik ben net over naar wat onder in mijn posts staat!
Draai skyrim @ ultra/ met dikkehighres texture packs gewoon keurig 60 fps op 1080p
Offtopic: ik zou een 2600k dan doen ipv een 2600!
was idd de K vergeten. (verder nog een 460 GTX met 2GB, die ga ik nog niet upgraden, die heb ik pas een halfjaar)
Heeft iemand hier nou ondervonden of je wel of geen nadeel hebt van het dragen van armor bij het casten van spells? Dat je spells minder krachtig/effectief worden bij het hoger worden van je armor rating zeg maar.
Ik loop als mage namelijk nog steeds met bijna alleen maar cloth... maar ik maak geen gebruik van perks waarbij ik geen armor mag hebben omdat de perk anders niet werkt ofzo, dus als het geen nadelen heeft ga ik maar eens aan het zwaardere spul.

• EnigmaNL
SnoeiKoei schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:13:
Heeft iemand hier nou ondervonden of je wel of geen nadeel hebt van het dragen van armor bij het casten van spells? Dat je spells minder krachtig/effectief worden bij het hoger worden van je armor rating zeg maar.
Ik loop als mage namelijk nog steeds met bijna alleen maar cloth... maar ik maak geen gebruik van perks waarbij ik geen armor mag hebben omdat de perk anders niet werkt ofzo, dus als het geen nadelen heeft ga ik maar eens aan het zwaardere spul.
Armor maakt je alleen trager, magicka ondervindt geen nadelige effecten.

• Hydra
Ik heb nergens iets gezien over dat armor het casten in de weg zit ofzo. Je hebt alleen een perk waarmee je extra armor krijgt als je alleen cloth draagt. Het voornaamste voordeel van cloth is dat er standaard extra manaregen op zit.

Verwijderd

Makkelijke manier om door lagere levels heen te komen als The Thief (bow user) :

Alle spullen tijdens de intro boven 50 waarde meenemen en in Riverwood de ring van Gerdur accepteren en verkopen. Daarna de quest van Faendal/Sven in Faendal's voordeel laten uitkomen en hem als follower recruiten. Archery via zijn dialoog levelen, geld afpakken, rinse, repeat tot het te duur wordt of als je niet meteen superhoog level wil zijn.

Maakt Bow use wat draaglijker op lower levels.
binnenkort een kleine pc upgrade. van q6600, met 8GB -> i7 2600K, met 16GB eens zien hoe em dan draait
Als de grafische kaart niet meeverandert zul je weinig verschil zien. Skyrim gebruikt nu al niet boven de 2-3GB en mijn relatief goedkope non-i7 heeft totaal geen stress van deze game. Upgraden naar een SSD en nieuwe videokaart zal meer helpen. 16GB is zwaar nutteloos voor een gebruikers/gamers-PC.
[...]

Zoveel langzamer is dat niet. 51-55 in 3 uur gedaan.
EnigmaNL schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:15:
[...]

Armor maakt je alleen trager, magicka ondervindt geen nadelige effecten.
Hydra schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:16:
Ik heb nergens iets gezien over dat armor het casten in de weg zit ofzo. Je hebt alleen een perk waarmee je extra armor krijgt als je alleen cloth draagt. Het voornaamste voordeel van cloth is dat er standaard extra manaregen op zit.
Ok... van die perk maak ik dus geen gebruik... en die magicka regen zou ik niet nodig hebben als ik voldoende -destruction cost heb, toch? Ik heb hier filmpjes voorbij zien komen van mensen in full daedric die aan de lopende band skill 100 - destruction spells casten zonder door hun magicka heen te raken.

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:13:
Geen nadelen, en als je Perks in de linkerkant van HA plempt loop je ook niet slomer.
Tanken als een beest. Mijn HA MAge:

YouTube: Skyrim - Heavy Armor Mage

Lv100 spells kosten sowieso niet heel veel. Voor 100% reduction zou ik niet gaan (de afweging is 90% of 120%, beetje wasted) Daarbij Perks in Restoration voor 50% Magicka Regen helpt veel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 11:21 ]

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-11 08:10

Steef

GoT's Most Eaten

Tenzij je geheugen upgrade ook een hogere clock / lagere latency omvat zal het verdubbelen van het geheugen weinig doen voor Skyrim.

Skyrim schaalt wel hard met CPU clock, zoals in een afbeelding hierboven ook al te zien was :)

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

• Zen!th
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:17:
Makkelijke manier om door lagere levels heen te komen als The Thief (bow user) :

Alle spullen tijdens de intro boven 50 waarde meenemen en in Riverwood de ring van Gerdur accepteren en verkopen. Daarna de quest van Faendal/Sven in Faendal's voordeel laten uitkomen en hem als follower recruiten. Archery via zijn dialoog levelen, geld afpakken, rinse, repeat tot het te duur wordt of als je niet meteen superhoog level wil zijn.

Maakt Bow use wat draaglijker op lower levels.

[...]
I

Als de grafische kaart niet meeverandert zul je weinig verschil zien. Skyrim gebruikt nu al niet boven de 2-3GB en mijn relatief goedkope non-i7 heeft totaal geen stress van deze game. Upgraden naar een SSD en nieuwe videokaart zal meer helpen. 16GB is zwaar nutteloos voor een gebruikers/gamers-PC.
[...]

Zoveel langzamer is dat niet. 51-55 in 3 uur gedaan.
Heb het al in het voordeel uit laten komen voor die andere kerel dus die tip kwam te laat :( sowieso zit men achery rond de 70 met een global level van 24

Idd zoveel ram is nutteloos voor games .. en ik zou eerder die 460 mee upgraden dan ;)
Skyrim is niet cpu intensief .. gebruik rond de 20% met mijn setup! en zon 1.5 gb ram (tenzij het spel em faalt en 3gb gebruiken leuk vind!
SSD maakt niets uit voor games :$ nouja in mijn geval een laadtijd van 2 secondes ipv 5 .. maar meer naah

• EnigmaNL
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:13:
[...]

Bound Bow gebruiken. die is net zo sterk als non-upgraded Deadric (endgame Bow) en heeft een "magische reserve" pijlen die nooit opgaan, zolang je Bound Bow blijft recasten als ze op zijn. Hier moet je Conjuration voor levelen naar 50. Een makkelijke manier om dat te doen is Soul Trap op een dood lichaam spammen, dan kun je dit binnen 30 minuten wel bereiken als je de Mage Stone aanzet voor je begint.
Base damage van een Bound Bow is met Mystic Binding 24, net zo hoog als een exquisite Daedric Bow.

• Gwildor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-04-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualshackles.com/img/greybeard.jpg

• D-rez

D-rez

dexels

ThaRabbit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:19:
[...]

Tenzij je geheugen upgrade ook een hogere clock / lagere latency omvat zal het verdubbelen van het geheugen weinig doen voor Skyrim.

Skyrim schaalt wel hard met CPU clock, zoals in een afbeelding hierboven ook al te zien was :)
gezien ik van socket verander verander ik ook van geheugen dus ja clock gaat ook omhoog. Maar die hoeveelheid geheugen heb ik alleen nodig voor 3Dsmax ed.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:06
Ik zelf heb een AMD X2 Athlon 64 6000+ met 4GB ram en een HD5770 VaporeX, maar toch gaat mijn CPU niet boven de 96% daarbij schokt hij wel soms.
Overigens, dat kan gewoon mijn mobo zijn die de data niet snel genoeg heen en weer sluist. Iemand ergens in dit topic had ook een 5770, maar dan met een Intel I5 oid waarbij hij op max of vrij hoog gewoon soepel kon spelen. Dus toch doet het iets lijkt me.

• Zen!th
Arunia schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:31:
Ik zelf heb een AMD X2 Athlon 64 6000+ met 4GB ram en een HD5770 VaporeX, maar toch gaat mijn CPU niet boven de 96% daarbij schokt hij wel soms.
Overigens, dat kan gewoon mijn mobo zijn die de data niet snel genoeg heen en weer sluist. Iemand ergens in dit topic had ook een 5770, maar dan met een Intel I5 oid waarbij hij op max of vrij hoog gewoon soepel kon spelen. Dus toch doet het iets lijkt me.
Een amd athlon .. is een dual core? en die Q6600 een quad core .. die doet veel minder :)
Sowieso doen amdtjes meer werk, maargoed dat is niet zo raar qua prijsverschil gezien!

Iig weer ff ontopic .. gebruiken jullie veel mods al? of wachten jullie op die creation kit?

• D4NG3R
[...]

Incorrect ;).

De soft-cap is level 70. Hierna krijg je (Hoe vaak je ook levelled) geen skill points voor perks meer.

Level 100 is de hard-cap. Hoe kan je level 100 worden met alle skills op 100? Door in de gevangenis te komen en dus weer slechter te worden in een bepaalde skill.
D4NG3R in "[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim - Deel 6"

HD5770 (@ 965/1325 -stock 850/1200-) en een C2D E6600 @ 3Ghz met 2GB DDR2 RAM.

Note: Deze instellingen zijn sub-ultra (Wel hoger als High though). Enige verschil is dat ik shadows op High IPV ultra heb staan, de drawdistances wat lager heb geschroeft, FXAA aan heb staan en AA/AF op 2x/4x heb staan.

Skyrim is vrij CPU afhankelijk. (GPU zit @ 75% load tijdens een dikke sneeuwstorm. M'n CPU zit dan echter aan de 95-100%).

[ Voor 49% gewijzigd door D4NG3R op 07-12-2011 11:38 ]

Verwijderd

Zen!th schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:22:
[...]

Heb het al in het voordeel uit laten komen voor die andere kerel dus die tip kwam te laat :( sowieso zit men achery rond de 70 met een global level van 24

Idd zoveel ram is nutteloos voor games .. en ik zou eerder die 460 mee upgraden dan ;)
Skyrim is niet cpu intensief .. gebruik rond de 20% met mijn setup! en zon 1.5 gb ram (tenzij het spel em faalt en 3gb gebruiken leuk vind!
SSD maakt niets uit voor games :$ nouja in mijn geval een laadtijd van 2 secondes ipv 5 .. maar meer naah
SSD heeft ook impact op het inladen van realtime informatie, objecten op de achtergrond etc.
EnigmaNL schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:24:
[...]

Base damage van een Bound Bow is met Mystic Binding 24, net zo hoog als een exquisite Daedric Bow.
Zou persoonlijk geen Con Perks inzetten voor een tijdelijke Bow. Je bent later rijk genoeg om pijlen te kopen en een vette Bow te maken (nu ik erover denk, 2 Daedric Sets en 3 wapens met enchants kostten me nog geen 5k)
Op 96% kan ik me best voorstellen dat het lagged/schokt. Er zijn vast spikes waarbij de PC naar 100% vliegt als een achtergrondproces iets gaat doen of het spel drukker word.

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-10 09:14

porn*

...take on the world!

Heb zelf een E8400 (3.3Ghz), 4GB, HD4870 videokaart en Win7-64 en kan alles goed op high spelen. Alleen tijdens hele drukke momenten schokt het wel eens zodat ik (m.i.) slechte fps haal van <25. Bijv. de Battle of Whiterun dat kostte m'n bakje toch wel erg veel moeite.

Bnet pindle#2913

• Zen!th
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:35:
[...]

SSD heeft ook impact op het inladen van realtime informatie, objecten op de achtergrond etc.
Hmm t zal wel ;) je krijgt er vast niet meer fps door (want ik zit al op strak 60 met vsync, dus meer kan niet xD)
En .. ssd's vind ik nu te duur nog :)
HDD's ook daarom upgrade ik voorlopig niet :d

Verwijderd

Zen!th schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:37:
[...]

Hmm t zal wel ;) je krijgt er vast niet meer fps door (want ik zit al op strak 60 met vsync, dus meer kan niet xD)
En .. ssd's vind ik nu te duur nog :)
HDD's ook daarom upgrade ik voorlopig niet :d
FPS en informatie inladen of objecten in de verte renderen staat los van elkaar.

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

SnoeiKoei schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:19:
[...]

[...]

Ok... van die perk maak ik dus geen gebruik... en die magicka regen zou ik niet nodig hebben als ik voldoende -destruction cost heb, toch? Ik heb hier filmpjes voorbij zien komen van mensen in full daedric die aan de lopende band skill 100 - destruction spells casten zonder door hun magicka heen te raken.
Welkom bij enchanting;)

Hier kan je deadric armor dragen en die enchanten met +magicka regen.
Zo kun je destruction spells casten zonder oom te gaan.

Maar zonder enchanting gaat het je niet lukken.
Dan zit je namelijk zo zonder magicka.

• Hydra

• Zen!th
Hydra schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:41:
[...]

Thanks. Nu MOET ik Skyrim ook als mage gaan spelen :(
Waarom dat? gewoon lekker blijven bogen ;d
Awaken1 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:39:
[...]

Welkom bij enchanting;)

Hier kan je deadric armor dragen en die enchanten met +magicka regen.
Zo kun je destruction spells casten zonder oom te gaan.

Maar zonder enchanting gaat het je niet lukken.
Dan zit je namelijk zo zonder magicka.
Snap ik wel, dat het zonder enchanten niet gaat lukken, maar dan denk ik dat magicka regen niet de juiste keuze is, toch? Eerder destro cost reduction... Ik begreep zijdelings dat je op 100% reduction kunt komen, kun je eeuwig blijven casten en dan boeit de regen time ook niet meer.

Ben niet van plan zo game breaking bezig te gaan, d'r is een tussenweg.

• Hydra
Zen!th schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:42:
Waarom dat? gewoon lekker blijven bogen ;d
Nadat ik het met m'n archer uitgespeeld heb bedoel ik :)

• D4NG3R
Nu we het toch over Mages hebben. Weet iemand welke spreuk er na Fireball erg goed is bij Destruction Fire magic? Ik vind niks nieuws bij shops (ook niet die in Dragonsreach nee)...

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 07-12-2011 11:49 ]

• Zen!th
Hydra schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:49:
[...]

Nadat ik het met m'n archer uitgespeeld heb bedoel ik :)
Hmm 2x zon spel uitspelen lijkt me niets :) gelukkig heb ik nog een shitload aan missies :)
Alleen borderlands heb k 4x uitgespeeld ;p maar skyrim .. naah 2e keer word em niet denk, want dan ken je alles al

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

SnoeiKoei schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:43:
[...]

Snap ik wel, dat het zonder enchanten niet gaat lukken, maar dan denk ik dat magicka regen niet de juiste keuze is, toch? Eerder destro cost reduction... Ik begreep zijdelings dat je op 100% reduction kunt komen, kun je eeuwig blijven casten en dan boeit de regen time ook niet meer.

Ben niet van plan zo game breaking bezig te gaan, d'r is een tussenweg.
Magicka regen zit op meer items dan destruction cost reduction. Dus dit vind je makkelijker op items om te disenchanten en te leren. Ik ben momenteel bezig om een heavy armor mage te maken maar momenteel kost het veel tijd om heavy armor te leren.

• porn*

porn*

...take on the world!

Zen!th schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:50:
[...]

Hmm 2x zon spel uitspelen lijkt me niets :) gelukkig heb ik nog een shitload aan missies :)
Alleen borderlands heb k 4x uitgespeeld ;p maar skyrim .. naah 2e keer word em niet denk, want dan ken je alles al
Alleen als je eindeloos doorgaat en alle quests op je "main" karakter doet :P Ik ben op lvl 17ish gestopt met m'n 2H "barbarian" omdat ik merkte dat ik sneaken en bowen erg vet vond en vaak deed. Dat lukte alleen niet zo goed met heavy armor :D De barb was de grote boze goedzak, lekker bruut meppen maar wel een aardig vriendelijk persoon.

Gewoon opnieuw begonnen met een 2e mannetje en dat werd precies het tegenovergestelde, de sneaky dief, op zich niet onaardig maar stiekem alleen interesse in z'n eigen portemonnee ;) En dan questjes afronden om vervolgens bij de gever een leuk item te zien en dat ook nog ff mee te pikken. Hadden ze maar meer moeten dokken :D
Oja en de instelling: shoot arrows first, ask questions later! Soms wel eens lastig als je per se iemand moet interrogaten ofzo :P

[ Voor 6% gewijzigd door porn* op 07-12-2011 11:54 ]

Bnet pindle#2913

D4NG3R schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:33:
[...]

Incorrect ;).

De soft-cap is level 70. Hierna krijg je (Hoe vaak je ook levelled) geen skill points voor perks meer.

Level 100 is de hard-cap. Hoe kan je level 100 worden met alle skills op 100? Door in de gevangenis te komen en dus weer slechter te worden in een bepaalde skill.

[...]

D4NG3R in "[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim - Deel 6"

HD5770 (@ 965/1325 -stock 850/1200-) en een C2D E6600 @ 3Ghz met 2GB DDR2 RAM.

Note: Deze instellingen zijn sub-ultra (Wel hoger als High though). Enige verschil is dat ik shadows op High IPV ultra heb staan, de drawdistances wat lager heb geschroeft, FXAA aan heb staan en AA/AF op 2x/4x heb staan.

Skyrim is vrij CPU afhankelijk. (GPU zit @ 75% load tijdens een dikke sneeuwstorm. M'n CPU zit dan echter aan de 95-100%).
Net zo incorrect, je verliest geen skills in prison. Je verliest alleen de progress in het huidige level van een skill.

Als je dus 99/100 hebt in Smithing, je moet bijv. 20 Iron daggers maken om naar 100/100 te komen en bij de 19e Iron Dagger stop je even en word je in prison gegooid dan kom je prison sowieso ALTIJD uit met 99/100 in Smithing. Je verliest progress die je richting de 100 brengt, dus je moet dan (afhankelijk van hoe lang je moet brommen) weer maximaal 20 nieuwe Iron Daggers maken.

• Zen!th
porn* schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:53:
[...]

Alleen als je eindeloos doorgaat en alle quests op je "main" karakter doet :P Ik ben op lvl 17ish gestopt met m'n 2H "barbarian" omdat ik merkte dat ik sneaken en bowen erg vet vond en vaak deed. Dat lukte alleen niet zo goed met heavy armor :D De barb was de grote boze goedzak, lekker bruut meppen maar wel een aardig vriendelijk persoon.

Gewoon opnieuw begonnen met een 2e mannetje en dat werd precies het tegenovergestelde, de sneaky dief, op zich niet onaardig maar stiekem alleen interesse in z'n eigen portemonnee ;) En dan questjes afronden om vervolgens bij de gever een leuk item te zien en dat ook nog ff mee te pikken. Hadden ze maar meer moeten dokken :D
Oja en de instelling: shoot arrows first, ask questions later! Soms wel eens lastig als je per se iemand moet interrogaten ofzo :P
True, maar ik speel (als het kan) in elk spel stealth, sneak & bow/sniper, en het zwaardvechten vind ik persoonlijk erg slecht in skyrim .. Daarvoor hebben we assassin's creed :p

Ik doe altijd quicksaven :) en als ik opsta, ze me doorhebben en rode stipjes krijg dan is het quickloaden en afmaken :)
Anders even een praatje maken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zen!th op 07-12-2011 12:02 ]

• D4NG3R
XyritZz schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:55:
[...]

Net zo incorrect, je verliest geen skills in prison. Je verliest alleen de progress in het huidige level van een skill.

Als je dus 99/100 hebt in Smithing, je moet bijv. 20 Iron daggers maken om naar 100/100 te komen en bij de 19e Iron Dagger stop je even en word je in prison gegooid dan kom je prison sowieso ALTIJD uit met 99/100 in Smithing. Je verliest progress die je richting de 100 brengt, dus je moet dan (afhankelijk van hoe lang je moet brommen) weer maximaal 20 nieuwe Iron Daggers maken.
I see. Ik had begrepen dat het net zoals bij Oblivion was dat je in level zakte.

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 08:06
Ik ben momenteel met Winterhold quests bezig en loop daar tegen een probleem aan dat ik quests niet kan afronden:

spoiler:
Voor J'zargo moest ik fire scrolls uitproberen op undead. Voor Onmund moest ik een staff uit een dungeon halen, beide quests heb ik gedaan. Echter als ik op winterhold terug kom kan ik bij beiden geen dialoog beginnen! Momenteel ben ik ook met de "main quest" van winterhold bezig waarbij er "onrust" was en nu moet ik naar Labyrinthian om daar een staff vandaan te halen. Kan het zijn dat ik die main quest eerst moet afronden voordat ik de "side quests" kan beeindigen?? Hebben jullie dit ook ervaren?

Verwijderd

Shodan schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:39:
Ik ben momenteel met Winterhold quests bezig en loop daar tegen een probleem aan dat ik quests niet kan afronden:

spoiler:
Voor J'zargo moest ik fire scrolls uitproberen op undead. Voor Onmund moest ik een staff uit een dungeon halen, beide quests heb ik gedaan. Echter als ik op winterhold terug kom kan ik bij beiden geen dialoog beginnen! Momenteel ben ik ook met de "main quest" van winterhold bezig waarbij er "onrust" was en nu moet ik naar Labyrinthian om daar een staff vandaan te halen. Kan het zijn dat ik die main quest eerst moet afronden voordat ik de "side quests" kan beeindigen?? Hebben jullie dit ook ervaren?
Ja dit kan het geval zijn. Ik heb die staf-quest lang daarna gedaan en die and J'Zargo gedaan tijdens de main quest. Overigens zit je nu in het laatste deel van de College quest.
spoiler:
Je moet die staff gaan zoeken in die dungeon [boss fight] er mee terug naar de College en dan een laatste boss fight.

• d3vlin
  • Laatst online: 18:57
LOL met cheese in Skyrim

Ik hou heel erg van paarden..

[ Voor 27% gewijzigd door d3vlin op 07-12-2011 12:51 ]

Leaping Lab Rats!

• porn*

porn*

...take on the world!

Zen!th schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:55:
[...]

True, maar ik speel (als het kan) in elk spel stealth, sneak & bow/sniper, en het zwaardvechten vind ik persoonlijk erg slecht in skyrim .. Daarvoor hebben we assassin's creed :p

Ik doe altijd quicksaven :) en als ik opsta, ze me doorhebben en rode stipjes krijg dan is het quickloaden en afmaken :)
Anders even een praatje maken :)
Mja ik wil stiekem een caster nog wel proberen maar eerst maar eens met m'n thief tot lvl 40+ komen ;)

@die filmpjes hierboven, rofl. De ragdoll effects zijn af en toe ook echt over de top, loop je door een kamer met wat spul op de grond en de potten en pannen vliegen door de kamer. Dat het een goede zet krijgt, ok. Maar dat die dingen omhoog geslinderd worden alsof er een wervelwind door de kamer komt... nee :P

Erg grappig ook soms, gisteren zat ik in een dungeon en schoot een mannetje achteruit met een pijl. Kwam ie onder een hek terecht met punten eraan, bleef maar bewegen alsof ie nog half leefde :) Deur open en dicht, bleef mooi hangen. Grappig detail :)

Bnet pindle#2913

• Hydra
porn* schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:07:
Erg grappig ook soms, gisteren zat ik in een dungeon en schoot een mannetje achteruit met een pijl. Kwam ie onder een hek terecht met punten eraan, bleef maar bewegen alsof ie nog half leefde :) Deur open en dicht, bleef mooi hangen. Grappig detail :)
Sowieso zijn die ragdoll physics erg grappig soms als je als archer speelt. Lekker beetje ongezien mensen van een richel knallen.

M'n sneak zit trouwens dik in de 70 en vijanden hebben steeds meer moeite me te spotten. En soms ik hen dus ook, sta ik iets van een tafel te jatten, draai ik me een stukje om, zie ik dat ik naast een bandit sta die gewoon aan die tafel zit. Nou, dan zit ik dus van schrik (donkere kamer, headphones op) tegen 't plafond :D

Oh, en gisteravond nog een bandit door een muur geschoten, soms zijn die physics bugs echt te grappig :D

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 07-12-2011 13:19 ]

• Zen!th
Hydra schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:19:
[...]

Sowieso zijn die ragdoll physics erg grappig soms als je als archer speelt. Lekker beetje ongezien mensen van een richel knallen.

M'n sneak zit trouwens dik in de 70 en vijanden hebben steeds meer moeite me te spotten. En soms ik hen dus ook, sta ik iets van een tafel te jatten, draai ik me een stukje om, zie ik dat ik naast een bandit sta die gewoon aan die tafel zit. Nou, dan zit ik dus van schrik (donkere kamer, headphones op) tegen 't plafond :D

Oh, en gisteravond nog een bandit door een muur geschoten, soms zijn die physics bugs echt te grappig :D
Vind dat vooral leuk in die missie va die lelijke hagedis in solitude :)
Daar kan je iedereen geljik laten verdwijnen, omdat ze vanaf een richel gelijk het water in vallen :)

Hmm Dat ken ik .. dan zit ik dus van schrik (donkere kamer, headphones op) tegen 't plafond :D
Vooral als je denkt .. ik ben sneakie en undetected en dan staat er gewoon al de hele tijd iemand achter je die je niet ziet :O

Of af en toe die spinnen die ongelofelijk random uit gaten komen ;p
Pas ik ging sneaken in een huisje .. even alles leeg loote, kom een trapje op zit niemand, kijk in de kamer blabla, draai om zit er iemand aan tafel ineens, waar ik dus waarchijnlijk langs gelopen was .. maar dan is het ook van SCHRIK!, ruk muis uit men usb poort -.-

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-11 09:19
Heb het in het technische forum al gemeld maar ik draai het nu prima op:
- AMD Athlon 3500+ @2,22Ghz (standaard op 100% load @ 42C)
- Nvidia 8800GT

Echt geniaal spel, heb niet het gevoel dat je 'moet' levelen. Ik kom wel steeds arrows te kort. Ik vergeet ze ook steeds te kopen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• kloos2
  • Laatst online: 20-10 13:21
Ik heb nog geen enkele keer arrows gekocht, het boeit me dan ook niet echt waar ik mee schiet, pak gewoon alle arrows op en equip de beste die ik in mijn inventory heb.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

d3vlin schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:49:
LOL met cheese in Skyrim

[video]

[video]

Ik hou heel erg van paarden..

[video]
WTF is dat dan hahahaha geweldig! :o

Liefhebber van Tweakers

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Inderdaad, ik let eigenlijk niet eens meer op welke arrows ik gebruik. Ik vecht genoeg archer-enemies die een heleboel arrows bij zich dragen. Hoef me echt nooit druk te maken over hoeveel arrows ik nog heb.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:16

M2M

medicijnman

Mij is zonet iets opgevallen... Kan het kloppen dat tamriel twee manen heeft?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qrX3LeLSI2s2NNN6Vd7pfOG7/medium.jpg

-_-

• Zen!th
M2M schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:53:
Mij is zonet iets opgevallen... Kan het kloppen dat tamriel twee manen heeft?

[afbeelding]
Dat kan niet kloppen, dat klopt gewoon! ;)
T is niet dat je dubbel ziet ofzo hahah ;p

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Dat klopt inderdaad, Masser (de rode maan) en Secunda (de witte).

Overigens: Nirn is de planeet waarop Tamriel het hoofdcontinent vormt. Dus eigenlijk klopt het niet, Nirn heeft 2 manen. :p

• Zen!th
Aganim schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:00:
Dat klopt inderdaad, Masser (de rode maan) en Secunda (de witte).

Overigens: Nirn is de planeet waarop Tamriel het hoofdcontinent vormt. Dus eigenlijk klopt het niet, Nirn heeft 2 manen. :p
Nirnroot :D
Kan je daar overigens nog wat mee in skyrim? of .. het gene wat ik nutteloos vind, potions maken?

• EnigmaNL
Lol:
Afbeeldingslocatie: http://chzsomuchpun.files.wordpress.com/2011/11/funny-puns-the-elder-scrolls.jpg

• Zen!th
whahahah -.- heeel flauw ;p

• porn*

porn*

...take on the world!

Haha moest wel ff lachen :P

Bnet pindle#2913

Da's dan Morrowind :+ Skyrim is Elder Scrolls 5 alweer

• Biersteker
  • Laatst online: 04-11 17:03
D4NG3R schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:49:
Nu we het toch over Mages hebben. Weet iemand welke spreuk er na Fireball erg goed is bij Destruction Fire magic? Ik vind niks nieuws bij shops (ook niet die in Dragonsreach nee)...
Incinerate - Bij een vrouwtje dat destruction spells verkoopt in winterhold

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Zen!th schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:02:
Nirnroot :D
Kan je daar overigens nog wat mee in skyrim? of .. het gene wat ik nutteloos vind, potions maken?
Volgens mij alleen maar potions maken inderdaad. Wel leuk dat het aantal geplukte Nirnroots in je statistieken wordt bijgehouden, leuke verwijzing naar Oblivion. :)

• Zen!th
Aganim schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:14:
[...]

Volgens mij alleen maar potions maken inderdaad. Wel leuk dat het aantal geplukte Nirnroots in je statistieken wordt bijgehouden, leuke verwijzing naar Oblivion. :)
Oww okee, want in oblivion was het nog een cure voor iets ofzo toch?
Maargoed ..k heb er al zon 30 ofzo ;p vooral snachts zijn ze makkelijk te vinden :)
zon rare gloed

Verwijderd

Biersteker schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:14:
[...]

Incinerate - Bij een vrouwtje dat destruction spells verkoopt in winterhold
Base damage, een beetje ja, maar je verliest AoE effect. Die spreuk is dus tegen groepen heel slecht en is minder accuraat.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:16

M2M

medicijnman

Aganim schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:14:
[...]

en je moet er
spoiler:
20
verzamelen voor een klein sidequestje in riften...

-_-

Zen!th schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:15:
[...]

Oww okee, want in oblivion was het nog een cure voor iets ofzo toch?
Maargoed ..k heb er al zon 30 ofzo ;p vooral snachts zijn ze makkelijk te vinden :)
zon rare gloed
En ze maken geluid ook.

In Oblivion kon je ze verzamelen voor een serie quests, waarbij je er steeds meer moest zoeken en in ruil daarvoor steeds sterkere exploring potions kreeg (en die na het unlocken ervan ook kon kopen).

Pagina: 1 ... 54 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.