Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[ Voor 2% gewijzigd door DannyvdHof op 20-12-2011 14:29 . Reden: 14 december ipv 12 december ]
AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3
Het zal aan mij liggen, maar als dat ding op 14 december in Breda ligt kan hij toch in 1 week 6x NL door?DannyvdHof schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:17:
Zal nog wel even duren aangezien de ipod op 14 december pas is ontvangen in Breda.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
MAAR er zijn wel al wel veel mensen die een 6th gen heb ben binnengekregen!
en ik verwacht ook dat ik er ook een krijg.
of ga ik me daar heel erg lelijk in vergissen?
Ja, niemand weet wat de voorraden in Nederland zijn qua refurbished iPod's.hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:18:
jah oke ik zal vast wel weer fout zitten.
MAAR er zijn wel al wel veel mensen die een 6th gen heb ben binnengekregen!
en ik verwacht ook dat ik er ook een krijg.
of ga ik me daar heel erg lelijk in vergissen?
de 1ste 2de en 3de heb ik al

Het is toch beide leuk...
lijkt mij heel logisch opzich.
denk eerlijk gezegd niet dat ze weer de oude fabricage van de weinig gemaakte 1 gig versie van de eerste nano weer tijdelijk gaan hervatten.
dat zou apple veel te veel geld kosten.
dan is het goedkoper als je dan deze generatie aan de mensen weggeeft dan dat je ouwe fabriek open gaat gooien!
Ze hoeven natuurlijk - naast het vervangen van de batterij - alleen de voor- en achterkant te vervangen om te refurbishen en die zijn gewoon van plastic. De mallen daarvoor hebben ze vast nog wel ergens liggen. Heb alleen geen flauw idee of de productie daarvan makkelijk te hervatten is, maar het lijkt me niet geheel onrealistisch.hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:43:
[...]
lijkt mij heel logisch opzich.
denk eerlijk gezegd niet dat ze weer de oude fabricage van de weinig gemaakte 1 gig versie van de eerste nano weer tijdelijk gaan hervatten.
dat zou apple veel te veel geld kosten.
dan is het goedkoper als je dan deze generatie aan de mensen weggeeft dan dat je ouwe fabriek open gaat gooien!
De tijd zal het leren. Ik hoop nog steeds dat ik een 1st gen terugkrijg, die staat namelijk bij m'n ouders in hun HiFi-set (heeft ingebouwde dock connector). Is zo'n nieuwe nano makkelijk in een ipod-dock te stoppen? Lijkt me zo klein daarvoor.
[ Voor 13% gewijzigd door Tourniquet op 20-12-2011 17:16 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
http://www.macrumors.com/...urrent-generation-models/Just hours after we reported that Apple appeared to have begun shipping out current-generation iPod nanos as replacements for recalled first-generation units, users are beginning to report in that they are indeed receiving the current models.
Just received our replacement today - Fedex truck pulled up late in the evening. Inside was our replacement for our 1st gen ipod nano that was sent into Apple 1 month ago.
It's a 6th generation ipod nano, serial number shows that warranty has expired. Not sure if that means that it's a refurbished model or if it's a brand new model and they've deactivated the warranty. It's silver.
Apple had initially been issuing refurbished first-generation models to replace the recalled first-generation units at risk of overheating. But it appears that the company has run out of spare first-generation units and is now supplying users with current-generation units as replacements.
Apple initially launched the iPod nano in 2 GB and 4 GB capacities priced at $199/$249 back in September 2005, adding a $149 1 GB model a few months later. The device utilized a click wheel for navigation and contained a 1.5-inch screen for displaying the standard iPod software interface. Battery life was advertised at 14 hours of music playback and four hours of photo slideshows with music.
The current iPod nano is less than half the size of the original iPod nano and utilizes a 1.5-inch touch screen with software skinned to look like iOS. It is available in 8 GB ($129) and 16 GB ($149) capacities and offers up to 24 hours of music playback.
Blijkt dus in ieder geval wel in de Verenigde Staten te zijn. Ben benieuwd hoe dat hier gaat.
die past er gewoon in.Tourniquet schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:14:
[...]
De tijd zal het leren. Ik hoop nog steeds dat ik een 1st gen terugkrijg, die staat namelijk bij m'n ouders in hun HiFi-set (heeft ingebouwde dock connector). Is zo'n nieuwe nano makkelijk in een ipod-dock te stoppen? Lijkt me zo klein daarvoor.
alleen de shuffle's die gebruiken hun 3,5 mm aansluiting voor data en chargen
dus niks te vrezen
Dat bedoelt ie niet. Het gaat om de vrije ruimte rondom de Dock Connector. De Nano 1G heeft de Dock Connector ver naar links zitten met de 3,5mm jack ver naar rechts. De iPod is daarbij 41 mm breed. De 6G heeft de Dock Connector centraal, maar is ook 41 mm breed. Nu is de vraag of er opstaande randen zijn gebruikt bij de Dock die Tourniquet bedoelt, want als dat het geval is, zal het waarschijnlijk niet passen. Ik denk dat het niet zo is, omdat de meeste Docks uit die tijd bedoelt waren voor de fullsize iPod's en die waren een stuk breder.hardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:24:
[...]
die past er gewoon in.
alleen de shuffle's die gebruiken hun 3,5 mm aansluiting voor data en chargen
dus niks te vrezen
als dat zo is dan heb je kans dat je problemen krijgt met het mouw-clipje achterop de iPod.me_mrtn schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:44:
[...]
Dat bedoelt ie niet. Het gaat om de vrije ruimte rondom de Dock Connector. De Nano 1G heeft de Dock Connector ver naar links zitten met de 3,5mm jack ver naar rechts. De iPod is daarbij 41 mm breed. De 6G heeft de Dock Connector centraal, maar is ook 41 mm breed. Nu is de vraag of er opstaande randen zijn gebruikt bij de Dock die Tourniquet bedoelt, want als dat het geval is, zal het waarschijnlijk niet passen. Ik denk dat het niet zo is, omdat de meeste Docks uit die tijd bedoelt waren voor de fullsize iPod's en die waren een stuk breder.
maar als je geluk hebt dan heb je genoeg ruimte
maar kan je even een foto'tje postten? kan ik even inschatten of 't wel of niet kan /past
Bij de nano zat zo'n plastic spacer die je in de dock plaatst waarna de iPod er precies in past en goed stevig vast staat. Als bij de 6th gen ook zo'n spacer zit waardoor hij precies in de dock past is het geen probleem. Of misschien kan hij gewoon zonder spacer erin omdat ie zo klein is. Gaat om deze set trouwens, met klepje waar je een iPod/iPhone in kunt zetten:me_mrtn schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:44:
[...]
Dat bedoelt ie niet. Het gaat om de vrije ruimte rondom de Dock Connector. De Nano 1G heeft de Dock Connector ver naar links zitten met de 3,5mm jack ver naar rechts. De iPod is daarbij 41 mm breed. De 6G heeft de Dock Connector centraal, maar is ook 41 mm breed. Nu is de vraag of er opstaande randen zijn gebruikt bij de Dock die Tourniquet bedoelt, want als dat het geval is, zal het waarschijnlijk niet passen. Ik denk dat het niet zo is, omdat de meeste Docks uit die tijd bedoelt waren voor de fullsize iPod's en die waren een stuk breder.
http://media.simplyelectr...oduct/c/m/cmt-mx550i1.jpg
Op het plaatje staat er een iPhone in.
[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 20-12-2011 18:58 ]
Grote kans dat ie er inpast, want een iPhone 3G/3GS is 62mm breed.Tourniquet schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:55:
[...]
Bij de nano zat zo'n plastic spacer die je in de dock plaatst waarna de iPod er precies in past en goed stevig vast staat. Als bij de 6th gen ook zo'n spacer zit waardoor hij precies in de dock past is het geen probleem. Of misschien kan hij gewoon zonder spacer erin omdat ie zo klein is. Gaat om deze set trouwens, met klepje waar je een iPod/iPhone in kunt zetten:
ja moet je die spacer er uit proberen te pulken als het een opzetstukje is danTourniquet schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:55:
[...]
Bij de nano zat zo'n plastic spacer die je in de dock plaatst waarna de iPod er precies in past en goed stevig vast staat. Als bij de 6th gen ook zo'n spacer zit waardoor hij precies in de dock past is het geen probleem. Of misschien kan hij gewoon zonder spacer erin omdat ie zo klein is. Gaat om deze set trouwens, met klepje waar je een iPod/iPhone in kunt zetten:
omdat het toch wel enige emotionele waarde heeft

en dat je een compleet nieuwe krijgt is nog mooier om in een glazen kastje te zetten.
ik gebruik mijn 3de generatie nano niet meer omdat hij er slecht aan toe is
allemaal krassen deuken en andere onbekende beschadigingen
moet maar even een andere kopen om aan m'n verzameling toe te voegen.
[ Voor 53% gewijzigd door w4v3g0d op 20-12-2011 22:49 ]
Nu krijg ik een nòg stommere iPod terug, zo'n mini touchscreen moet ik niet hebben. Geef mij gwn echte hardware buttons en nog belangrijker, die vieze iTunes tumor moet ik niet op mijn PC hebben, dat was net de reden dat er RockBox opstond. Drag & drop is de way to go voor mp3-spelers, geen idiote sync.
Android developer & dürüm-liefhebber
Verwijderd
Klopt, die troep wil ik ook niet.Mavamaarten schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:58:
...die vieze iTunes tumor moet ik niet op mijn PC hebben, dat was net de reden dat er RockBox opstond. Drag & drop is de way to go voor mp3-spelers, geen idiote sync.
Maar Rockbox is niet echt nodig, gewoon met een standaard iPod doet Sharepod het trucje ook, supersimpel, geen toeters en bellen. Gewoon sleur en pleur. Heerlijk.
http://www.getsharepod.com/
bewaar de vrede, ga goeie(maar enigzins omslachtige) programma's niet slecht noemenVerwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:22:
[...]
Klopt, die troep wil ik ook niet.
Maar Rockbox is niet echt nodig, gewoon met een standaard iPod doet Sharepod het trucje ook, supersimpel, geen toeters en bellen. Gewoon sleur en pleur. Heerlijk.
http://www.getsharepod.com/

sleur pleur is overigens wel nice maar ik raak af en toe nog wel eens wat kwijt en dat heb je bij syncen niet

Maar 'm wel naar Apple sturen om 'm te laten omruilen?Mavamaarten schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:58:
Die 1st gen iPod nano die ik had was een gewonnen exemplaar, nooit iets mee gedaan behalve RockBox erop gezet. Ik vond hem gewoon niet leuk, te weinig geheugen, ...
Nu krijg ik een nòg stommere iPod terug, zo'n mini touchscreen moet ik niet hebben.

Dat zal ie wel niet doen.CLB schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:11:
Dan ruil je hem toch niet om, of je geeft hem aan mij voor m'n schoonzusje die je eeuwig dankbaar zal zijn!!
Typische Hollander, gok ik: zeiken, zelfs als ze iets gratis krijgen, maar een ander er blij mee maken, DAT NOOIT

Haters everywhere but I don’t really care
Ik twijfel nog welke versie ik terug wil. Ik heb al een 6de generatie. De 1st generatie heeft een retro uitvoering. De zesde uitvoering is erg zuinig.
Apple; Ik laat me graag verrassen
ja wacht als sins 11-11Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 18:31:
Hmmzz 14-11 aangemeld.. en heb de box nog steeds niet ontvangen... anderen ook die nog steeds zolang wachten?
Mijn ipods liggen al vanaf 9 Dec in Breda(15-11 aangevraagd)
Als ik 2 x 6th gens krijg ben ik ook een heel tevreden persoon ik meen dat die minimaal met 8GB komen dus daar hebben we ook wat aan!
Is er al iemand die wat heb terug gehad? (behalve die troll)
[ Voor 28% gewijzigd door FNale op 21-12-2011 10:22 ]

nog steeds m'n lege box nog niet in m'n brievenbus gevonden!
hoe kan dit ooit zo lang duren?
Bij mij zat daar ongeveer een week tussen (begin november oid geregeld dacht)
Dus misschien ligt ie bij het oud papier?
December 13, 2011: Empty box shipped
Shipping Address:
Rydwei 38
Rottevalle,,9221 SN
Netherlands
Step 2 Service
Diagnosis pending
Step 3 Return
Product replacement pending
Shipping Address:
Rydwei 38
Rottevalle, ,9221 SN
Netherlands
heel erg bedankt dat je 't even zei.arnoud_h schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:51:
Mocht je enkel naar dozen kijken: ik heb een envelop gehad, geen doos.
Dus misschien ligt ie bij het oud papier?
ga gelijk kijken.
[ Voor 34% gewijzigd door w4v3g0d op 21-12-2011 16:01 ]
Je nieuwe ipod is al onderweg?
nope.
ik heb trouwens m'n 2 weken ouwe papierbak doorgespit en hij zit er niet tussen
ik heb gehoord dat ze een GOEDE VERPAKKING zouden sturen en geen slappe envelop.
weet je trouwens zeker dat je iPod niet gewoon door een of andere slimmerik is gejacked ofzo?
er zijn mensen die even een Apple opdrukje er op zetten en dan uiteindelijk iPod's binnenhalen he!
[ Voor 7% gewijzigd door haakjesluiten op 21-12-2011 16:38 ]
Drag en drop werkt ook gewoon in iTunes. Als jij te stom bent om dat te gebruiken moet je gewoon ophoepelen en niet zeuren. Sowieso een idiote reactie die je hier post.Mavamaarten schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:58:
Die 1st gen iPod nano die ik had was een gewonnen exemplaar, nooit iets mee gedaan behalve RockBox erop gezet. Ik vond hem gewoon niet leuk, te weinig geheugen, ...
Nu krijg ik een nòg stommere iPod terug, zo'n mini touchscreen moet ik niet hebben. Geef mij gwn echte hardware buttons en nog belangrijker, die vieze iTunes tumor moet ik niet op mijn PC hebben, dat was net de reden dat er RockBox opstond. Drag & drop is de way to go voor mp3-spelers, geen idiote sync.

Vandaag de lege envelop voor iPod nummer 2 binnen.
Tijdsverschil met aanvragen: 1 dag
Tijdsverschil met ontvangen envelop: 1,5 week.
Zie bij de status nog geen wijziging of melding van 'ontvangen'.

Verwijderd
Nou nou, beetje rustig aan.Tijn89 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:37:
Drag en drop werkt ook gewoon in iTunes. Als jij te stom bent om dat te gebruiken moet je gewoon ophoepelen en niet zeuren. Sowieso een idiote reactie die je hier post.
Hij heeft wel gelijk wat betreft het gedrocht dat iTunes is.
Veel te veel overhead om alleen maar wat muziek op je speler te zetten.
Om maar te zwijgen over het ongevraagd starten van verschillende processen bij opstarten van je pc.
Is allemaal persoonlijk.Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:46:
[...]
Nou nou, beetje rustig aan.
Hij heeft wel gelijk wat betreft het gedrocht dat iTunes is.
Veel te veel overhead om alleen maar wat muziek op je speler te zetten.
Om maar te zwijgen over het ongevraagd starten van verschillende processen bij opstarten van je pc.
Daarnaast heeft het compleet geen zin dat je er in dit topic over loopt te zeiken.
1
2
3
4
5
| System down for maintenance We're sorry, our system is not available at this time. Please try again in a few minutes or return to the Apple Support site. |
*Opgelost en status is nog hetzelfde als iedereen hierzo....
[ Voor 11% gewijzigd door Chris89 op 22-12-2011 19:34 ]
Ik weiger namelijk er voor te bellen, ( vanwege dat ik dat niet kan overdag )
Wil namelijk vragen waarom hij nog op requested staat sinds 11nov
Ik denk dat ze in batches werken...ik zou me er juist niet al te druk om maken...Apple lijkt me nog steeds een bedrijf die iedereen wel aan de beurt laat komen, maar op hun tempo. Tenslotte zal 90% van de iPods van het zolder afgeplukt wordenMektheb schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:04:
Wil namelijk vragen waarom hij nog op requested staat sinds 11nov
Dat is waar en daar ben ik al erg blij mee, maar ik gebruik hem wekelijks teminste deed dat, nu niet meer.Yzord schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:41:
[...]
Ik denk dat ze in batches werken...ik zou me er juist niet al te druk om maken...Apple lijkt me nog steeds een bedrijf die iedereen wel aan de beurt laat komen, maar op hun tempo. Tenslotte zal 90% van de iPods van het zolder afgeplukt worden
Luisterboeken in bed
Het echte wachten is begonnen.
Step 3 Return
December 21, 2011: Product replacement pending
[ Voor 36% gewijzigd door Tijn89 op 24-12-2011 14:48 ]
Grappenmakerhardwarejunk schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:32:
[...]
het IS ook heel relaxed omdat dat ook zo is![]()
het staat al vast dat je de 6de generatie er voor terug krijgt!
alleen sommige mensen willen dat niet geloven
Het feit dat een handvol mensen in de US een 6th Gen hebben gekregen betekend helemaal niets. Voor hetzelfde geld is Apple nu druk met het refurbishen van de ingeleverde iPods. Wellicht krijgen wij wel de opgelapte modellen die in de US ingeleverd zijn! Zo lang je niet daadwerkelijk je vervangende toestel in de hand hebt, is er echt niets te zeggen over wat het gaat worden.
Daarnaast gaat iedereen die hier loopt te klagen dat het wel zooo lang duurt sowieso wel een beetje ver, niemand gebruikte deze iPod meer. Wees blij dat je hem nog bewaard hebt en dat je misschien iets bruikbaars ervoor terugkrijgt!
Absoluut mee oneens. Je moet leren te denken in materie ("muziek"), en los laten van het concept "File". Ik ben maar wat blij dat ik automatisch de laatste muziek op mijn verschillende mediaplayers kan syncen, als ik handmatig muziek zou moeten sleur-en-pleur'en zou dat er nooit van komen. Heb wel wat beters te doenMavamaarten schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:58:
Drag & drop is de way to go voor mp3-spelers, geen idiote sync.
Sorry maar ik gebruikte hem dus echt dagelijks, podcasts en savonds luisterboeken in bed.Xandrios schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:13:
[...]
Grappenmaker![]()
Het feit dat een handvol mensen in de US een 6th Gen hebben gekregen betekend helemaal niets. Voor hetzelfde geld is Apple nu druk met het refurbishen van de ingeleverde iPods. Wellicht krijgen wij wel de opgelapte modellen die in de US ingeleverd zijn! Zo lang je niet daadwerkelijk je vervangende toestel in de hand hebt, is er echt niets te zeggen over wat het gaat worden.
Daarnaast gaat iedereen die hier loopt te klagen dat het wel zooo lang duurt sowieso wel een beetje ver, niemand gebruikte deze iPod meer. Wees blij dat je hem nog bewaard hebt en dat je misschien iets bruikbaars ervoor terugkrijgt!
[...]
Absoluut mee oneens. Je moet leren te denken in materie ("muziek"), en los laten van het concept "File". Ik ben maar wat blij dat ik automatisch de laatste muziek op mijn verschillende mediaplayers kan syncen, als ik handmatig muziek zou moeten sleur-en-pleur'en zou dat er nooit van komen. Heb wel wat beters te doen
daar is mijn iphone net te huge voor.
En op een Speakerdock voor het vrouwtje in de waskamer.
-1Xandrios schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:13:
[...]
[...]
Ik gebruik hem nog gewoon naast mijn Galaxy S hoor.
Waar haal je het idee vandaan dat niemand deze ipod nog gebruikte? Misschien schaf jij compulsief elk nieuw gadget aan, maar als compacte mp3 speler was de eerste generatie een prima apparaat, met schijnbaar beter geluidskwaliteit dan navolgende generaties, en ik gebruikte het ook nog elke dag.Xandrios schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:13:
En mis hem nu met passie.

Heb overigens ook liever een 1st gen dan een 6th gen terug... maar zal vooral blij zijn met elke mp3 player die niet spontaan ontvlamt.
heb 3 dagen geleden mijn stuff binnengekregen om iPod op te sturen!
alleen wat mij opvalt is dat je wel een ontiegelijk grote zak meegestuurd krijgt!
heb 'm gelijk ingepakt en met UPS een afspraak gemaakt voor de dag er na!
verliep zeer goed en snel, die gast kwam de volgende dag om 11 uur 's ochtends al.
mag ik van iemand een spoiler hoe je foto's aan je post kan toevoegen?
Kijk eens in de FAQ, daar staat namelijk wel iets. Het blijft wel GoT hier hé, Overzicht van UBB-codes #tag_img. En probeer ook iets aan je gebrek aan hoofdletters te werken, want dit is beroerd.hardwarejunk schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:55:
goed nieuws!
heb 3 dagen geleden mijn stuff binnengekregen om iPod op te sturen!
alleen wat mij opvalt is dat je wel een ontiegelijk grote zak meegestuurd krijgt!
heb 'm gelijk ingepakt en met UPS een afspraak gemaakt voor de dag er na!
verliep zeer goed en snel, die gast kwam de volgende dag om 11 uur 's ochtends al.
mag ik van iemand een spoiler hoe je foto's aan je post kan toevoegen?
[ Voor 4% gewijzigd door me_mrtn op 25-12-2011 14:48 ]
Heb van de omruil actie gebruikt gemaakt. Maar eerlijk gezegd maakt het me niet uit wat ik er voor terug krijg.
Een nieuwere generatie zou leuk zijn (want te dragen als horloge). Maar aangezien er in gebruik weinig mis is, zie ik geen reden om meer te verwachten dan een preventieve wisseling van de batterij. Vind het nog altijd een handig ding om mee te nemen tijdens het sporten.
[ Voor 121% gewijzigd door Steef op 27-12-2011 11:55 ]
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Nog helaas niks ontvangen
Im notorious
"You will receive a replacement unit approximately 6 weeks after we receive your current iPod nano (1st gen)."
Snap het nut niet van je teleurgestelde houding, terwijl duidelijke informatie op de website staat.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
28-11-2011 iPod nano 4GB aangemeld;
07-12-2011 Lege verpakking verzonden.
Ik denk niet dat het al zin heeft contact op te nemen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Heb het direct bij het persbericht aangemeld en kreeg begin december de verpakking. Er zat alleen geen retourlabel bij, dus de support gebeld. Eén uur aan de lijn gehangen en werd steeds in de wacht gezet omdat hij dingen na moest vragen. De conclusie na een uur en een paar tientjes belkosten was dat ik het maandag nog maar keer moest proberen.
Later weer keer gebeld onder werktijd en toen was er ook niemand die een retourlabel of adres kon doorgeven. Als ik het die woensdag zou proberen, dan zou het waarschijnlijk wel gaan lukken.
Gebruik mijn Nano nog steeds bij het sporten en soms is hij wel erg warm(heet), maar als ik er zoveel tijd en geld in moet steken dan blijf ik het wel gebruiken tot hij echt niet meer werkt.

Nou nou nou rustig aan alleen omdat ik een emoticon gebruik.Destianto schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:00:
Replacement Process
"You will receive a replacement unit approximately 6 weeks after we receive your current iPod nano (1st gen)."
Snap het nut niet van je teleurgestelde houding, terwijl duidelijke informatie op de website staat.
Ik heb geduld genoeg,heb als vervangende apparaat een ipod shuffle die ik verkoop als de ipod nano binnen is
Im notorious
Verwijderd
Apple heeft zelf gezegd dat je de iPod niet meer moet gebruiken. Natuurlijk is er maar een hele kleine kans dat je iPod zou kunnen ontploffen, maar het zou jezelf maar gebeuren. Dus het maakt niet uit of ik hem heb opgestuurd en niet kan gebruiken, of thuis hebben liggen en niet kan (zou moeten) gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:09:
ik vind het eigenlijk wel raar dat ze er 6 weken de tijd voor nemen. Dat ze niet iedereen tegelijk een ipod kunnen sturen snap ik, dat is gewoon onmogelijk. maar laat dan ook niet iedereen tegelijkertijd een ipod opsturen, doe het gefaseerd. Voor sommige mensen kan het best vervelend zijn 2 maanden zonder mp3 speler te zitten (denk aan mensen die iedere dag een paar uur met het OV moeten reizen voor werk/school)
Kun je foto's maken, want met 1 post moet ik bekennen dat ik je niet echt geloofwaardig vind.Diyal schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:44:
Net mijn ipod nano 6G ontvangen. Apple had mijn oude 1G op 17 november ontvangen.
Verwijderd
Ik neem aan dat er een T&T code meegegeven wordt op de status-pagina, op het moment dat hij verstuurd wordt. Dan zal het nog minimaal een dag (ws langer) duren voordat je hem daadwerkelijk ontvangt.CLB schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:11:
Waarom allemaal zo achterdochtig? =)
En ik weet zeker dat als de status verandert en de T&T beschikbaar komt, dat véél mensen dat hier zullen posten. Dus aan zo'n berichtje dat iemand hem ineens binnen heeft hecht ik iig niet veel waarde.
28 december 2011: In afwachting van productvervanging
Ik ben benieuwd!

Voila, volgende keer niet zo achterdochtig zijn
Bedankt.Diyal schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
Voila, volgende keer niet zo achterdochtig zijn
Verwijderd
Bedankt voor het plaatsen.
Blijkbaar heb je heel snel de envelop voor UPS ontvangen (en weer opgestuurd), als hij al op 17 november bij Apple was.
Ik heb 'm ook op 12 november aangemeld, maar dat duurde toch wel wat langer.
Juist wel, door achterdochtig te zijn, heb je dit geplaatst.Voila, volgende keer niet zo achterdochtig zijn
dus ja ik denk het willekeurig is
Maar goed om te weten er een 6th is gesignaleerd
Verwijderd
- neem een foto van de ipod nano 6th gen van je zusje
- neem een screenshot van je repairstatus dat hij geleverd is
Ik geloof er nog niets van...
Op het macrumors forum zijn al verschillende mensen die een 6G hebben gekregen!
It's All In The "Mix"
ja maar als je dat zo redeneert, valt er altijd wel wat te zeiken aan dit soort actie's!Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:37:
Ik snap het bewijs van de foto's niet?
- neem een foto van de ipod nano 6th gen van je zusje
- neem een screenshot van je repairstatus dat hij geleverd is
Ik geloof er nog niets van...
en er zijn al hartstikke veel mensen die een refurbished iPod Nano 1st gen terug hebben.
die zijn blijkbaar op, gaan ze over op de 6th gen. ipv. refurbished 1st gen's omdat ze het kortom NIET MEER HEBBEN!
het maakt mij niet zo veel uit welke ik terug krijg, alhoewel ik wel zo'n 6th gen even wil uitproberen
[ Voor 29% gewijzigd door w4v3g0d op 28-12-2011 18:44 ]
Ik snap het verzoek om plaatjes dan ook niet. Als je het verhaal (en de redenering erachter) niet gelooft, dan gaat een plaatje je toch niet helpen? Een plaatje van een willekeurige 6th gen zegt helemaal niets, net zo min als een screenshot van een webpagina (die bovendien zo te fotoshoppen is). Niet dat ik denk dat dat hier gebeurd is, maar ja: ik geloof de verhalen dan ook wél.
Ik denk dat de verhalen kloppen: de vraag om replacements overstijgt de hoeveelheid refurbished 1st gens die Apple kan leveren, dus leveren ze nu 6th gens.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
of is dat zo'n grote moeite?
weetje ik doe 't wel:
beste Diyal zou je een andere foto van je iPod willen maken met een briefje met account namen en data er op zodat andere mensen je wel geloven en minder "youtube-comment" achtig reageren??
zouden ik en andere mede-tweakers zeer warderen
Maar goed ben al lang blij dat mijn kapotte nano wacht om vervangen te worden.

Ipod op 27 december verzonden, exact 90 dagen tot 27 maart ... of 1 jaar tot 27 december 2012

Laatste keer dat ik fotos post, anders wacht je maar tot je zelf een 6G krijgt ^^
jaa super jong.Diyal schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:18:
[afbeelding]
Ipod op 27 december verzonden, exact 90 dagen tot 27 maart ... of 1 jaar tot 27 december 2012
[afbeelding]
Laatste keer dat ik fotos post, anders wacht je maar tot je zelf een 6G krijgt ^^
geweldig.
het was daarintegen niet voor mij maar voor die arrogante vent die 't niet geloofde
ik geloof zelf ook dat ik een 6th krijg, puur omdat de 1st gen blijkbaar op is.
als die niet op was had jij geen 6th gekregen!
dus dat bewijst ook alweer aan de anderen dat je vanaf nu gewoon de 6th gen terugkrijgt!
Ben benieuwd.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Idd, las het op endgadget en ik wist dat er nog ergens eentje had liggen.bartkoper schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:01:
nu gaat iedereen massaal op jacht naar 2e hands 1gen's om die op te sturen en een nieuwe 6th gen te ontvangen
De iPod lag keuring in de originele verpakking te wachten
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
goeie vraag.Tourniquet schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:45:
Kreeg je alleen de nano zelf, of compleet met toebehoren in verpakking?
ik denk dat wanneer je een 1st gen terug krijgt dat je GEEN toebehoren mee krijgt.
maar als je een nieuwe 6th gen terug krijgt je het gewone doosje met alle bende er in WEL krijgt.
dit is overigens een verwachting en niet gebaseerd op feiten
jazekerCLB schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:44:
Weleens gehoord van interpunctie?
maar mag ik weten wat jou dwars zit aan mijn gebruik van leestekens?
It's All In The "Mix"
hoofdletters zijn ook fijn!hardwarejunk schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:47:
[...]
jazeker
maar mag ik weten wat jou dwars zit aan mijn gebruik van leestekens?
Maarruh... Betekent dit dat ik nu alvast de armband moet bestellen om hem als horloge te dragen?
denk ik niet, ik heb ook gezegd: dit is mijn verwachting en dus NIET gebaseerd op feiten!Tijn89 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:41:
[...]
Maarruh... Betekent dit dat ik nu alvast de armband moet bestellen om hem als horloge te dragen?
je kan het doen als je geld te veel hebt maar als je dat niet hebt en je vind over een aantal dagen een 1st gen in je brievenbus, moet je mij niet de schuld geven dat je een verkeerde aankoop hebt gedaan

ik ben er inmiddels wel heel erg zeker van dat je een 6th gen binnenkrijgt.
Puur omdat de 1st's op zijn, of teminste, de onderdelen daarvoor zijn op
dus je kan nu zo'n ding kopen maar dan niet gaan huilen als je ouwe weer binnenkomt.
@Tourniquet hier is uw antwoord:
Mixpower schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:24:
Je krijgt alleen de Nano 6G zonder verdere toebehoren.
[ Voor 13% gewijzigd door w4v3g0d op 28-12-2011 23:47 ]
Verwijderd
Grappig, dat is op de dag af precies binnen 6 weken...Diyal schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:44:
Net mijn ipod nano 6G ontvangen. Apple had mijn oude 1G op 17 november ontvangen.
Apple houdt zich daarmee exact aan de belofte.