iPod nano (eerste generatie) inruilactie

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Net heb ik vernomen op verschillende websites dat Apple een inruilactie lijkt te houden voor eerste generatie iPods welke uitgegeven zijn tussen september 2005 en december 2006. Het lijkt gewoon legit te zijn.

Ik snap dat omdat de actie nog maar net opgezet is dat er nog geen mensen zijn die al een volledige inruilactie doorlopen zijn. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog mensen zijn, naast mij, die uberhaupt een 1st generation iPod Nano gebruiken.

Zie voor het inruilprogramma ook: http://www.apple.com/nl/support/ipodnano_replacement/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:19
Dit was een paar dagen geleden al in het nieuws: nieuws: Apple roept op eerste generatie iPod nano niet meer te gebruiken

Dit hoort ook niet echt op het forum, ik zou als ik jou was even karma doorsparen, en dan een Tweakblog maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239824

Sinds een maand of drie heb ik zo een ding.
Dus ja, ik gebruik een 1st generation iPod Nano.
Het mooiste is dat ik het ding voor nop gekregen heb, laat maar komen die vervanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 12:07
Ja hoor heb hem ooit is in 2005 nieuw gekocht voor 75 euro :).
En gebruikte hem dagelijks elke dag nu nog, ( nu ligt hij te wachten op ze doos om naar Apple te gaan )

Ik luisterde luister boeken erop savonds als ik naar bed ging.
Prima ding, ben ook benieuwd wat ik terug krijg ervoor, en als het het zelfde ding is dan ben ik nogsteeds tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 19:28

Zenix

BOE!

Heb hem de afgelopen jaren weinig gebruikt omdat 1GB toch wat te weinig is.
Maar krijg de doos ook om hem terug te sturen, ben benieuwd wat we terug krijgen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind acht weken wachten bizar lang trouwens. Als je echt de iPod nog veel gebruikt is dat wel een reden om hem niet in te ruilen imho.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:35

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zondagavond heb ik mijn iPod nano opgegeven en ik zou de instructies ontvangen om hem retour te sturen. Helaas heb ik nog niks gehad.

Zijn er meer die nog wachten op de gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Laatst online: 04-06 10:18
In Amerika worden ze al uitgeleverd:

http://www.macrumors.com/...overheating-now-arriving/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05 22:29

Steef

GoT's Most Eaten

Bigg Balls schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:25:
Zondagavond heb ik mijn iPod nano opgegeven en ik zou de instructies ontvangen om hem retour te sturen. Helaas heb ik nog niks gehad.

Zijn er meer die nog wachten op de gegevens?
Ik heb de 12e opgave gedaan, de postbode is net geweest en heeft geen apple post achter gelaten.

so much for 2 days :/

mede tweakers die later in de week service hebben aangevraagd krijgen te horden dat het 10 werkdagen kan duren:
Kartmans1 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:01:
Ik heb op 14-11 de service aangevraagd, en kreeg toen dit te horen:
"Binnen tien werkdagen zult u de aanwijzingen voor het retourneren van het originele exemplaar ontvangen, inclusief het verpakkingsmateriaal dat u hiervoor kunt gebruiken."

Tien werkdagen, waarschijnlijk is er een grote aanloop, waardoor de twee werkdagen zijn veranderd.

[ Voor 40% gewijzigd door Steef op 18-11-2011 11:59 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 08:36
al een week, maar niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandordten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:02
wacht ook al een week.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdietger
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 12:20
Hier ook, de dag zelf aangevraagd maar nog steeds niks ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:17
Ik kwam er vandaag achter dat ik ook in aanmerking kom met met mijn iPod Nano 4GB voor het vervangingsprogramma. Ik heb de iPod zojuist aangemeld, ben benieuwd hoe lang het zal gaan duren.. destijds € 250+ voor betaald.

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Titelfix naar "iPod nano (eerste generatie) inruilactie", aangezien het hier om de eerste generatie iPod nano gaat, en niet om de eerste generatie iPod.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Begin me toch een beetje zorgen te maken ;) hoop voor hun dat ie nu niet even ontploft in mijn broekzak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:33

4POX

Everybody is wired

Ik denk dat ze eerst de markten bedienen waar een winkelier al een rechtzaak aan zijn broek heeft hangen als een klant haar nagel breekt aan een winkelmandje.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAR_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 12:27
In je mail staat een link waarbij je de status van je reparatie kunt bekijken, ik heb de mijne de 13e aangevraagd en kreeg pas te zien dat de doos de 19e op de post is gegaan. Verwacht dus morgen (21) de doos binnen te hebben. Leuk als je binnen 10 dagen de doos terug moet sturen en je de doos niet op tijd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 18:32

Tourniquet

Hiya, fellas!

RAR_ schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:10:
In je mail staat een link waarbij je de status van je reparatie kunt bekijken, ik heb de mijne de 13e aangevraagd en kreeg pas te zien dat de doos de 19e op de post is gegaan. Verwacht dus morgen (21) de doos binnen te hebben. Leuk als je binnen 10 dagen de doos terug moet sturen en je de doos niet op tijd krijgt.
Het enige wat ik zie staan is: "November 12, 2011: Service requested"

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Hier ook :

Service Requested:
November 12, 2011

en er recht naast:

Step 1 Request
November 19, 2011: Empty box shipped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Nu online

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bij mij ook nog geen box verstuurd terwijl ik heb staan

Service Requested:
November 12, 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moui
  • Laatst online: 07-10-2024
Voor wie wil weten wat je er waarschijnlijk voor terug krijgt, dat staat hierrr te lezen. Hoewel er "confirmed" staat, lijkt het nog niet helemaal zeker voor hoeveel exemplaren dit opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

moui schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:10:
Voor wie wil weten wat je er waarschijnlijk voor terug krijgt, dat staat hierrr te lezen. Hoewel er "confirmed" staat, lijkt het nog niet helemaal zeker voor hoeveel exemplaren dit opgaat.
In Amerika hebben mensen al vervanging binnengekregen en dit zijn inderdaad refurbished exemplaren. Dus nieuwe batterij en omhulsel:

http://www.macrumors.com/...overheating-now-arriving/

Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2011/11/replacement_nano_front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Nu online

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

En degene die wij terugkrijgen zijn de nano's die eerder zijn verstuurd naar Apple om omgeruild te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e92
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 23:19

e92

Is er al iemand die de box inmiddels heeft gekregen? Op 12 november heb ik een repair aangevraagd en een bevestigings-email gekregen. Binnen 2 dagen ... (bla, bla, bla) en daarna doodse stilte. Op een email van mij (suggestions for improving ...) wordt niet gereageerd. Zijn er positievere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Iedereen zit er op te wachten, vooralsnog geen nadere informatie. Zodra iemand hem binnen heeft zal het zeker hier kunnen lezen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb ook zojuist vervanging aangevraagd, ben benieuwd hoe lang het duurt. Kan natuurlijk een tijdje duren eer Apple alles op de rit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandordten
YEAH....

Stap 1 Verzoek
22 november 2011: Lege verpakking verzonden

Service aangevraagd:
13 november 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e92
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 23:19

e92

Hier ook een status update:

Service Requested:
November 12, 2011
Status:
Empty box shipped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

hier ook, aangevraagd op 12-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hier de 17e aanvraag gedaan, nog geen verpakking onderweg. Ben erg benieuwd hoe lang we hier mogen gaan wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiies
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 10:46
Ik heb net de verpakking ontvangen om terug te sturen naar Apple. Bevat een lege bubbel envelop, een UPS Express Pak-tas, een boekje met de verzendinstructies en een UPS-retouretiket. Wel vind ik de manier om de iPod terug te sturen een beetje omslachtig..

In de verzendinstructies staat dat je telefonisch contact op moet nemen met UPS om het pakket op te laten halen, alleen het telefoonnummer in de instructies bleek veranderd te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door tiies op 23-11-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307734

Ik heb het pakket ook binnen. Denk dat ik 'm niet ga opsturen, aangezien we waarschijnlijk een eerste generatie nano terug krijgen. Vind het leuker om mijn oude gegraveerde exemplaar te bewaren.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 307734 op 23-11-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 19:06
Mijn iphone kan ik naar een antwoord nummer sturen voor service, maar een ipod nano moet in een oversized tas, aangemeld worden bij UPS. Beetje overdreven naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik heb mijn lege verpakking vandaag ontvangen, UPS gebeld, en hij is net opgehaald. Aangezien ik een trouwe klant ben is de kans groot dat ik de nieuwste generatie terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Emile schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:07:
Ik heb mijn lege verpakking vandaag ontvangen, UPS gebeld, en hij is net opgehaald. Aangezien ik een trouwe klant ben is de kans groot dat ik de nieuwste generatie terug krijg.
Wat een onzin. Ze kijken echt niet of jij een trouwe klant bent. Afgaand op de verhalen hierboven krijg je gewoon een refurb iPod nano 1st gen, en niet de nieuwste generatie.

Overigens zit ik ook nog te twijfelen. Gebruik het ding nooit meer, maar het was wel mijn eerste iPod (eerste Apple product zelfs). Gegraveerd en al in de kast leggen en het risico lopen dat de batterij spontaan ontbrand of een nieuwe laten komen...

[ Voor 21% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 23-11-2011 17:42 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAR_
  • Laatst online: 04-06 12:27
Ben benieuwd wat ik terug krijg vandaag ook de verpakking binnen gekregen, dit proces heb ik al een keer eerder meegemaakt toen mijn nano binnen de garantie termijn kapot ging moest ik precies hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
inderdaad gewoon een refurb dus.

Als je iphone kapot is krijg je ook een refurb en niet een nieuwe.
En omdat je XXX betaald aan spullen zegt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 21:52
Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2011/11/replacement_nano_front.jpg

Toch blijven die oude ipods mooi om te zien... Wel tof dat jullie na al die tijd een 'verse' mogen ontvangen. Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

trouwe klant zal ze echt helemaal niets uitmaken hoor, je krijgt gewoon een 1e gen terug net als iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Anoniem: 315662 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:30:
[...]

trouwe klant zal ze echt helemaal niets uitmaken hoor, je krijgt gewoon een 1e gen terug net als iedereen.
Net een Apple-medewerkster aan de telefoon gehad, ze stond versteld van mijn bestelhistorie en kon mij verzekeren dat ik een gloednieuwe 6th generation opgestuurd kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

Emile schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:50:
[...]

Net een Apple-medewerker aan de telefoon gehad, ze stond versteld van mijn bestelhistorie en kon mij verzekeren dat ik een gloednieuwe 6th generation opgestuurd kreeg.
Nou, ik sprak vanmiddag ook Apple Support en die vertelde dat juist niet. Al mag het natuurlijk wel.
Wel vertelde ze mij dat Apple veel en veel meer reacties heeft binnengekregen dan zij hadden verwacht. En dat het verzenden van de lege doosjes tot nog wel 3 weken kan gaan duren als je dat eerste weekeinde hebt gereageerd omdat ze het ook afstemmen op de verdere logistiek. Het binnen 10 werkdagen reageren zoals in de mail van Apple staat gaat pas in na ontvangst van het doosje.
Geen problleem met wachten wat mij betreft.

Vind het wel bijzonder dom dat hier mensen reageren die hun iPod Nano niet gaan omruilen vanwege een inscriptie of het gedoe. Het risico dat je huis in de fik kan vliegen door een spontaan ontvlammende batterij is minder belangrijk dan een inscriptie, WTF?! Apple doet dit niet voor niets moet je bedenken, het zal een serieus risico zijn. Ook al is het een kleine kans dat het je gebeurd, dag huis, dag bloemen. Ehm, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Service Requested:
November 12, 2011

November 19, 2011: Empty box shipped

Doos nog steeds niet binnen, hoe lang duurde het bij jullie voordat hij daadwerkelijk binnen kwam ?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 13:15
Pakket om te versturen is binnengekomen! Morgen UPS bellen voor een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Anoniem: 296131 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:08:
[...]

Nou, ik sprak vanmiddag ook Apple Support en die vertelde dat juist niet. Al mag het natuurlijk wel.
Wel vertelde ze mij dat Apple veel en veel meer reacties heeft binnengekregen dan zij hadden verwacht. En dat het verzenden van de lege doosjes tot nog wel 3 weken kan gaan duren als je dat eerste weekeinde hebt gereageerd omdat ze het ook afstemmen op de verdere logistiek. Het binnen 10 werkdagen reageren zoals in de mail van Apple staat gaat pas in na ontvangst van het doosje.
Geen problleem met wachten wat mij betreft.

Vind het wel bijzonder dom dat hier mensen reageren die hun iPod Nano niet gaan omruilen vanwege een inscriptie of het gedoe. Het risico dat je huis in de fik kan vliegen door een spontaan ontvlammende batterij is minder belangrijk dan een inscriptie, WTF?! Apple doet dit niet voor niets moet je bedenken, het zal een serieus risico zijn. Ook al is het een kleine kans dat het je gebeurd, dag huis, dag bloemen. Ehm, nee.
Don't feed the troll...

OT:

13 November aangevraagd met het bericht van 2 werkdagen, nog niets gehoord.

Verder ben ik van mening dat dit een heel netjes gebaar is van Apple. Ondanks dat het een "save-our-own-ass" verhaal is hoeven ze het natuurlijk niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
[...]

Net een Apple-medewerkster aan de telefoon gehad, ze stond versteld van mijn bestelhistorie en kon mij verzekeren dat ik een gloednieuwe 6th generation opgestuurd kreeg.
Dan ga ik dus ook gelijk bellen...
Aangezien ik jaarlijks zakelijk genoeg afhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julian19haas
  • Laatst online: 04-06 10:59
Ben benieuwd wat we terug gaan krijgen! Had ook gebeld tegen mij werd gezegt dat ze die drukte niet verwacht hadden en dus te weinig doosjes hadden

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
julian19haas schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:53:
Ben benieuwd wat we terug gaan krijgen! Had ook gebeld tegen mij werd gezegt dat ze die drukte niet verwacht hadden en dus te weinig doosjes hadden
Ze sturen geen doosjes, een UPS zak, waar er miljoenen van klaar liggen bij UPS, en een instructieboekje met een doodnormale A4 bubbelenvelop. Beetje raar verhaal als je het mij vraagt.

De geadresseerde is een expediteur, die verzamelt waarschijnlijk alles om dan geconsolideerd weer als luchtvracht ergens anders heen te sturen waar ze dan omgeruild zullen worden lijkt me.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik zie dit als een soort uitzendbureau actie. Ergens in een fabriekshal solderen een zootje uitzendkrachten een nieuwe accu in de iPod. daarna doen ze er een nieuw hoesje omheen en flashen het apparaat terug naar fabrieksinstelling. Je kunt maar een beperkt aantal apparaten per dag omsolderen.

Ik zou zeggen, geduld.

AKA Rinkel weblog

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Gisteren inderdaad ook de welbekende envelop binnengekregen...

Van het weekeind ff regelen!

• Bigg Balls

Bigg Balls

nog steeds niks gekregen, terwijl de envelop al wel verstuurd is... Aangevraagd op 12-11

• mdietger
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 12:20
Heb ook een aanvraag ingediend, maar heb geen mail hiervan ontvangen... Net even naar apple gebeld en ze hadden gezegd dat de doos onderweg was.

Kunnen jullie even zeggen van welk email adres de mail afkomstig was dat ik hier even op kan zoeken in mijn spam ?

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

mdietger schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:57:
Heb ook een aanvraag ingediend, maar heb geen mail hiervan ontvangen... Net even naar apple gebeld en ze hadden gezegd dat de doos onderweg was.

Kunnen jullie even zeggen van welk email adres de mail afkomstig was dat ik hier even op kan zoeken in mijn spam ?
From: Apple <do_not_reply@apple.com>
Subject: Aanvraag vervanging Apple product A55111111
Date: 12 november 2011 18:05:57 GMT+01:00
To: xxxxxxx
Reply-To: Apple <do_not_reply@apple.com>

Geachte xxxxxx,

Wij hebben uw aanvraag ontvangen voor een vervangende IPOD NANO. Uw reparatienummer is A55111111.

Serienummer: YM6180VPxxx

Uit onze eerste onderzoeken blijkt dat de vervanging waarschijnlijk valt onder de garantie, een AppleCare Protection Plan of een ander reparatie- of vervangingsprogramma van Apple. Er zijn daarom geen kosten voor u. We zullen u op de hoogte stellen indien we vragen of opmerkingen hebben naar aanleiding van de reparatiedekking.

Binnen twee werkdagen zult u de aanwijzingen voor het retourneren van het originele exemplaar ontvangen, inclusief het verpakkingsmateriaal dat u hiervoor kunt gebruiken. Gebruik a.u.b. geen ander verpakkingsmateriaal want als het origineel beschadigd raakt tijdens het verzenden ten gevolge van onbehoorlijke verpakking, komt het niet in aanmerking voor reparatie en krijgt u het ongerepareerd retour. Zend geen andere items mee, zoals koptelefoons of een lichtnetadapter, want u zult deze niet meer terugkrijgen. De verzending naar Apple duurt ongeveer twee werkdagen. Apple verstuurt u een e-mail wanneer uw product aankomt in het reparatiecentrum.

Verzendadres:
xxxx

Om te voorkomen dat deze aanvraag voor vervanging wordt geannuleerd, moet u het originele exemplaar binnen tien (10) werkdagen naar Apple terugsturen. Als u geen reparatie meer wenst, gooi de door Apple gestuurde verpakking dan gewoon weg.

U kunt de reparatiestatus online bekijken.

Als de service wordt gedekt door de garantie, een AppleCare Protection Plan of een reparatie- of vervangingsprogramma van Apple, zullen de voorwaarden van de garantie, het AppleCare Protection Plan of het reparatie- of vervangingsprogramma van Apple gelden. In het andere geval gelden de Reparatievoorwaarden van Apple.

Apple
----------------------------------
On behalf of Apple Operations Europe

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Op de enveloppe waar de hele mikmak inzit staat bij mij dat die 19/11 is verstuurd, en dus gisteren 23/11 binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Als dit zo zou zijn, dan is dat een discutabele werkwijze! We hebben hetzelfde aan die ipod betaald, maar jij krijgt betere service voor dat zelfde product!? Ik krijg er een beetje nazi gevoelens bij. Jij bent Jood en ondanks dat jullie beide mens zijn, ben jij minder "waard"...

Ik hoop voor Apple dat dit niet waar is dus!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

dfrenner schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:40:
[...]

Als dit zo zou zijn, dan is dat een discutabele werkwijze! We hebben hetzelfde aan die ipod betaald, maar jij krijgt betere service voor dat zelfde product!? Ik krijg er een beetje nazi gevoelens bij. Jij bent Jood en ondanks dat jullie beide mens zijn, ben jij minder "waard"...

Ik hoop voor Apple dat dit niet waar is dus!
offtopic:
Probeer een Godwin te vermijden aan het begin van een discussie. Dan geef je bij voorbaat jezelf al verloren

Het is heel normaal dat bedrijven hun beste klanten wat beter behandelen. Ik ben regelmatig door Apple geholpen door mijn bestel historie. De garantie van het product was inmiddels al verlopen.

Mijn papa krijgt een tijdschrift omdat hij goede klant van auto bedrijf X is.

Zo zijn er veel meer voorbeelden van bedrijven die hun goede klanten wat beter behandelen.

[ontopic]

Op 14 november heb ik mijn reparatie request aangevraagd. Gisteren heeft de firma "the empty box shipped"

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
4POX schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:53:
offtopic:
Probeer een Godwin te vermijden aan het begin van een discussie. Dan geef je bij voorbaat jezelf al verloren
Je hoeft geen drogreden te gebruiken om direct een valide punt de kop in te drukken.
Het is heel normaal dat bedrijven hun beste klanten wat beter behandelen. Ik ben regelmatig door Apple geholpen door mijn bestel historie. De garantie van het product was inmiddels al verlopen.
Dat is iets anders!

Dit valt beide binnen de garantie en ik heb er destijds ook 200? euro voor betaald!
Dan vind ik het absoluut niet netjes dat de ene een refurbished 1st generation zou krijgen en de ander een 6th generation! Dat is me nogal een verschil!
Mijn papa krijgt een tijdschrift omdat hij goede klant van auto bedrijf X is.
Ga je nu echt een tijdschrift vergelijken met een compleet anders, mooier en veel nieuwer product?
Als VW eens een auto zou terugroepen en dat geldt voor iedere Golf die verkocht is is 2000 omdat er problemen zijn met de remmen en VW gaat de ene persoon nieuwe remmen krijgt en de ander een compleet nieuwe Golf 6. Ik denk dat je dan ook wel een shitload van negatieve reacties over je heen krijgt! En terecht!
Zo zijn er veel meer voorbeelden van bedrijven die hun goede klanten wat beter behandelen.
Onder garantie is het iets anders dan daarbuiten. Blijkbaar is dit probleem groot genoeg om iedereen te compenseren... Maar omdat ik enkel een ipod en iphone heb gekocht in het verleden, zou de vervanging anders afgehandeld worden!?

Als dit echt zo zou zijn wekken ze met deze actie meer negatieve dan positieve reacties op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandordten
heb ook de verpakking eindelijk gekregen ......

Afspraak gemaakt, btw telefoonnummer ups klopt niet meer, die op de verzend instructies staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Het komt ook zeer vreemd op mij over dat de ene klant van een 6th gen word voorzien terwijl de rest door 1st gen word vervangen, trouwe klant of niet.

Ongeacht de juistheid van deze claims: Don't feed the trolls :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ThaRabbit schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:32:
Het komt ook zeer vreemd op mij over dat de ene klant van een 6th gen word voorzien terwijl de rest door 1st gen word vervangen, trouwe klant of niet.

Ongeacht de juistheid van deze claims: Don't feed the trolls :/
Dat zou inderdaad ook best kunnen, dat het helemaal niet waar is. Laten we daar vooralsnog maar even vanuit gaan.

Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf zo te werk zou gaan...

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 25-11-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04
15e request
25e lege verpakking verzonden.. Nu afwachten!

Wat is het goede nummer van de UPS, als het aangegeven nummer fout zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandordten
guppie schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:18:
15e request
25e lege verpakking verzonden.. Nu afwachten!

Wat is het goede nummer van de UPS, als het aangegeven nummer fout zou zijn?
het wordt op het oude nummer (08000991300) verteld op een bandje

het goede nummer is:
09002255877

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-06 22:20

BPP

Ook binnengekregen. Wat omslachtig allemaal zeg. Ik moet hem dus in het bijgeleverde bubbeltjesenvelop stoppen en dan stoppen in een UPS zak van 40 bij 40 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433976

BPP schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:43:
Ook binnengekregen. Wat omslachtig allemaal zeg. Ik moet hem dus in het bijgeleverde bubbeltjesenvelop stoppen en dan stoppen in een UPS zak van 40 bij 40 cm?
Ja, en dan zat die bubbeltjesenvelop zelf óók nog in een bubbeltjesenvelop...
Gelukkig slechts 1 ct/min.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 433976 op 25-11-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Nu online

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

[...]

Een grotere bestelhistorie als mij kan gewoon niet, en ik krijg gewoon een 1st gen ipod terug zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
En mijn nano is net opgehaald door UPS... en nu afwachten. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door B___MAN op 25-11-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julian19haas
  • Laatst online: 04-06 10:59
bij mij staat er nog steeds:
November 13, 2011: Service requested

Vraag me af hoe lang het nog gaat duren? nog meer mensen die nog steed wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe bedoel je?

Woensdag gaf Apple mij telefonisch aan dat vanwege de veel grotere respons dan verwacht een verzenddoos tot 3 weken kan gaan duren. Inmiddels is 2 dagen later de status veranderd naar Box shipped. Ben benieuwd maar heb ook geen haast ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
BPP schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:43:
Omslachtig? Makkelijker kan tot niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mijn voorgaande ervaringen met UPS en Apple heeft laten blijken dat je ook online je ophaal kunt aanvragen.
Dus gewoon op de site van www.ups.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Eindelijk na drie telefoongesprekken is het gelukt, ik heb mijn Apple iPod nano 4GB ook aangemeld. :)

Jumpman in "[iPod nano] Ervaringen & Discussies"

[ Voor 28% gewijzigd door Jumpman op 28-11-2011 15:22 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

voor de geïnteresseerden: dit krijg je thuisgestuurd:
8)7

(niet op de foto: sticker met adressering.)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eBbAV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
Dat kost toch bakken met geld, iedereen heeft wel een bubbelenvelop of doosje liggen. Het scheelt flink in tijd als je na aanmelden van je reparatie zelf je iPod op kan sturen en niet hoeft te wachten op een zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

_Rene_ schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:23:
Dat kost toch bakken met geld, iedereen heeft wel een bubbelenvelop of doosje liggen. Het scheelt flink in tijd als je na aanmelden van je reparatie zelf je iPod op kan sturen en niet hoeft te wachten op een zak.
Mee eens, gewoon een adreslabeltje downloaden was prima geweest. HTC, Samsung, Sony en vrijwel elke andere electronica fabrikant vraagt je het pakketje op te sturen, Apple pakt groots uit.

Het is verspilling imo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaRabbit schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:09:
voor de geïnteresseerden: dit krijg je thuisgestuurd:
8)7

(niet op de foto: sticker met adressering.)
Hmmm, moet maar even gaan bellen dan, want bij mij zat die iPod er niet bij....
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Pakketje met ipod ontvangen in Breda volgens de UPS tracker. Nu is het wachten...

[ Voor 5% gewijzigd door B___MAN op 28-11-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
13e aangemeld, nog steeds op requested.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 433976 schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:45:
[...]

Hmmm, moet maar even gaan bellen dan, want bij mij zat die iPod er niet bij....
;)
Dat kaarsje/lichtje wel dan 8)7 ?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Nu online

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Haha Hollanders...nu is het weer niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, en die tafel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 05-03 14:58
B___MAN schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:55:
Pakketje met ipod ontvangen in Breda volgens de UPS tracker. Nu is het wachten...
Wachten tot je een steenoud apparaat weer terug krijgt ja.

Ik heb de mijne ook opgestuurd, maar hij lag alweer 3 jaar ongebruikt in de kast. Wel grappig om weer te zien wat voor een muziek ik erop had.

De mijne was trouwens ook laser engraved, dus ik krijg er nu eentje terug die misschien 2e hands nog een paar tientjes waard is. (Je krijgt dus een ander device er voor terug, niet dezelfde met slechts een nieuwe batterij)

Spannend is het in ieder geval niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Xeanor op 29-11-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ukoziak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-08-2022
Service Requested:
November 12, 2011

Step 1 Request

November 22, 2011: Empty box shipped

-
Kreeg die 'empty box' gisteren op 28 november door de brievenbus gegooid. Vandaag UPS opgebeld en medewerker vroeg gelijk of het om een ipod ging :P

UPS Chauffeur heeft 'm net opgehaald, en zei dat die vandaag en gisteren een heleboel enveloppen heeft moeten ophalen met ipods erin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:07
Mijne komen ze morgen halen. Welke versie ik terug krijg maak me niet uit. Als 1 persoon een 6th gen krijg en weer iemand anders een 1st gen, dat zou ik niet eerlijk vinden. Ik heb(had) nu een 1st gen, als iedereen een 1st gen er voor terug krijgt is dit mooi toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 05-03 14:58
Je krijgt gewoon een 1st gen er voor terug. Je krijgt wel niet precies dezelfde terug. Mensen met laser engraving raken dat dus ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met die Repair Status schiet het ook niet echt op.

Volgens UPS T&R is het pakket maandagochtend afgeleverd, maar de status staat nog steeds op Empty box shipped...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ben ik de enige die problemen heeft met een medewerker aan de lijn te krijgen?

Krijg alleen een bandje aan de lijn en die snapt mijn vraag ivm gefrankeerde retourzending niet... 8)7

Maw, hoe krijg ik een medewerker te spreken via 0900 2255877? :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 08:09

Mavamaarten

Omdat het kan!

_Rene_ schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:23:
Nope, ik heb absoluut geen bubbelenvelop liggen. Mij maakt het trouwens niet uit hoe lang het duurt, ik gebruik dat ding toch al jaren niet meer (weinig geheugen, weinig functies ondanks RockBox etc etc)...

Mijn zak is trouwens vandaag binnengekomen en UPS is hem vandaag al komen ophalen :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:07
Sp33dFr34k schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:13:
Ben ik de enige die problemen heeft met een medewerker aan de lijn te krijgen?

Krijg alleen een bandje aan de lijn en die snapt mijn vraag ivm gefrankeerde retourzending niet... 8)7

Maw, hoe krijg ik een medewerker te spreken via 0900 2255877? :)
Ik kreeg een bandje waar ik mijn telefoon nr moest vertellen, dat nr werd wel herkend maar stond niet in de database, erna verbonden ze me door met een echt iemand. Die had meteen door dat ik belde omdat ik een apple product had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:26
Vandaag mijn enveloppe ook na 2 weken binnen gekregen.
Nu is 't voor mij nog de vraag of er wel iets met mijn aanvraag gaat gebeuren. Mijn iPod heeft namelijk een 'half' kapot scherm (deels zwart), maar werkt verder perfect en is ook nog gewoon in gebruik.

Iemand die daar uitspraak over durft te doen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mouzetc schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:31:
Mijn iPod heeft namelijk een 'half' kapot scherm (deels zwart), maar werkt verder perfect en is ook nog gewoon in gebruik.

Iemand die daar uitspraak over durft te doen?
Als je het geduld hebt te wachten tot de mijne terug is (of niet), kan ik hier wel een uitspraak over doen.

Ik heb nl. hetzelfde; toen ik 'm 2e hands kocht was het onderin ook wat zwart, maar dat is wel steeds erger geworden, tot nu de hele onderste regel wegvalt en ook middenin lijntjes beginnen weg te vallen.

Ik heb 'm gewoon opgstuurd, en we zien wel wat ervan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
Bij mij werkte de hold knop ook niet lekker meer en was de accu ook niet al te best. Ik stuur hem gewoon op, er gebeurt of niets of je gaat er op vooruit. Keuze snel gemaakt dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Inderdaad, ik stuur de mijne ook gewoon op. Nooit geschoten is altijd mis. Als jij iets meer weet Asterickx, dan hoor ik dat graag natuurlijk!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zit misschien nog wel een addertje onder het gras, want in de voorwaarden staat het volgende:

"Uitsluiting van service en inspectiekosten. Voor zover als is toegestaan door de wetgeving, kan Apple u de inspectie- en verzendkosten in rekening brengen zoals vermeld in het gedeelte "Voorwaarden per land" verderop ("inspectiekosten") als na inspectie door Apple blijkt dat (i) uw product niet hoeft te worden gerepareerd,
(...)
of dat de schade het gevolg is van een ongeval, onoordeelkundig gebruik, blootstelling aan vocht, onderdompeling, onachtzaamheid, onjuist gebruik (inclusief onjuiste installatie, reparatie of onderhoudswerkzaamheden die niet door Apple of een door Apple erkende serviceaanbieder zijn uitgevoerd), ongeoorloofde aanpassingen, extreme omgevingsfactoren (inclusief extreme temperaturen en vochtigheidsgraad), extreme fysieke of elektrische belasting of storing, stroomstoring of spanningsschommelingen, blikseminslag, statische elektriciteit, brand, natuurrampen of andere externe oorzaken ("uitsluiting van service"). In dit geval retourneert Apple het product aan u zonder service uit te voeren en worden de inspectiekosten mogelijk aan u in rekening gebracht."

Voor het hele verhaal: Zie http://www.apple.com/lega...h_AGOS_Service_Terms.html paragraaf 1.7

en

"6.1.3. Krachtens paragraaf 1.7 is het Apple toegestaan maximaal €100 (£100 in Ierland en het Verenigd Koninkrijk) of het equivalent daarvan in de lokale valuta aan inspectiekosten in rekening te brengen in landen waarin deze AGOS-voorwaarden van toepassing zijn."

Ze zouden 'm dus ongerepareerd terug kunnen sturen en 100 euro in rekening brengen...

Ik kan met niet voorstellen dat ze dit in stelling brengen. Want in dat geval wil ik dus mijn eigen ipod weer terug (met gedeeltelijk zwart scherm), maar wel met nieuwe batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Nah, daar ga ik niet van uit. 'Voor zover als is toegestaan door de wetgeving'
Dan hadden ze dat maar ergens enigzins 'duidelijk' moeten vermelden. Denk dat dit meer voor normale retouren geldt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:13
Ik zou dat ook raar vinden. Door het opsturen van je iPod verklaar je naar mijn idee dat je een iPod uit die periode in je bezit hebt. Nadat een product uit garantie is zou je er in principe alles mee moeten kunnen doen wat je wilt. Het is naar mijn idee dan logisch dat mensen proberen hun iPod zelf te repareren aangezien ze in een "niet geschoten altijd mis" positie zitten. Dat Apple dan na vijf jaar verwacht dat mensen hun 'kapotte' iPod netjes bewaren om eventueel te wachten op een terugroep actie is natuurlijk zeer onwaarschijnlijk. Ik snap dan dus ook niet dat ze van klanten eisen dat ze ook na garantie het (kapotte) product in originele staat houden.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Gistermiddag de envelop gekregen.

Vanochtend via de website een afspraak gemaakt. Een paar uur later werd ik al gebeld door de chauffeur dat hij mijn straat inreed. Ik heb hem gewaarschuwd dat er explosief materiaal in de envelop zit :D Hij had afgelopen dagen al meerdere van deze enveloppen opgehaald.

Nu kan het lange wachten wachten.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiies
  • Laatst online: 29-05 10:46
Die van mij staat al een week op:

Step 3 | Return

November 25, 2011: Product replacement pending

Zou het wel fijn vinden als ze een indicatie zouden kunnen geven over hoe lang het gaat duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:45
Ipodje* is hier ook vandaag opgehaald!
De UPS verpakking retourzending was in huis 30/11
en had hem aangevraagd op 15/11
(aanvraag is van 15/11)
*Ipod is wel open geweest om het probleem op te lossen met de lockswitch...
Ipod blijft namelijk op lock staan en je kan er verder niks mee....

Zal mij benieuwen hoelang het duurt,,,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 22:17
4POX schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:38:
Vanochtend via de website een afspraak gemaakt. Een paar uur later werd ik al gebeld door de chauffeur dat hij mijn straat inreed. Ik heb hem gewaarschuwd dat er explosief materiaal in de envelop zit :D Hij had afgelopen dagen al meerdere van deze enveloppen opgehaald.
Hehe nice ;)

Ik heb het pakketje op de 20e aangevraagd. Pakketje zal dan deze week wel keer komen. Ben benieuwd, ik gebruikte hem eigenlijk niet meer omdat de batterij echt brak was. Moest elke keer als ik hem wilde gebruiken hem hardware-matig resetten en er opnieuw muziek opzetten. Niet echt relaxt dus. Dit is dus eigenlijk ideaal voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als onderstaand bericht klopt heeft Apple tijdelijk de productie van de 1e generatie iPod Nano tijdelijk opnieuw opgestart. Nice, dat betekent dan een hagelnieuwe iPod Nano en geen refurbished !!!

Plus dat het minimum 2 GB is, dat is voor mij dan gratis het dubbele *O* *O*

https://discussions.apple...3496648?start=30&tstart=0

Afwachten, die van mij is inmiddels ontvangen in Breda. DB Schenker is het ontvangende koeriersbedrijf met onbekende bestemming. Benieuwd of de hele handel dan alsnog het vliegtuig in naar China gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 03-12-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Mektheb schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:00:
13e aangemeld, nog steeds op requested.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste