Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Fly-guy schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:53:
[...]

Is dat niet zo omdat je nu je eenmaal een fix hebt, je de posities van de satellieten "weet" (almanac) en dus bij een volgende keer vrijwel meteen weer je fix hebt?
Dat vermoed ik dus ook. En die data ophalen duurde blijkbaar even. Linksom of rechtsom: doel bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeiden ze op XDA ook, de eerste keer moet hij alle satellieten in jouw hemeldeel uit gaan zoeken in het lawaai dat hij binnen krijgt. Als hij die eenmaal uit elkaar heeft kunnen halen slaat hij de satellieten op en is het de volgende keer slechts signalen bij de opgeslagen satellieten zoeken.

En dat de backplate alle signalen COMPLEET zou vernielen leek mij ook klinkklare onzin. Zeker als het de traditionele circulaire patch antenne betreft, die hebben een hele specifieke gefocuste "kijk" hoek. (GPS hoeft immers niet naar de grond te luisteren, die hoeft enkel zijn oren naar de hemel te spiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 08:53
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:56:
Dat zeiden ze op XDA ook, de eerste keer moet hij alle satellieten in jouw hemeldeel uit gaan zoeken in het lawaai dat hij binnen krijgt. Als hij die eenmaal uit elkaar heeft kunnen halen slaat hij de satellieten op en is het de volgende keer slechts signalen bij de opgeslagen satellieten zoeken.

En dat de backplate alle signalen COMPLEET zou vernielen leek mij ook klinkklare onzin. Zeker als het de traditionele circulaire patch antenne betreft, die hebben een hele specifieke gefocuste "kijk" hoek. (GPS hoeft immers niet naar de grond te luisteren, die hoeft enkel zijn oren naar de hemel te spiten).
Eigenlijk een hele simpele verklaring voor het probleem :)

Bedankt, je hebt mijn minimale twijfels of dit product wilde kopen, nu dus echt definitief "uit de lucht gehaald"!
(niet werkende GPS was geen breekpunt voor mij, maar als ik het heb, vind ik het toch wel fijn dat ik het zo nu en dan zou kunnen gebruiken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 18:25

CWH

Wat ze op XDA ook steeds weer nadrukkelijk zeggen is, dat GPS pas ECHT werkt als je er goed mee kunt navigeren in een rijdende auto, dus met Navigon (of iets dergelijks) van A naar B met lock! Het feit dat de Prime (uiteindelijk) satellieten vindt en locked zegt op zich helemaal niet zoveel. Houdt ie de lock als er mee gereden wordt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
CWH schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:29:
Wat ze op XDA ook steeds weer nadrukkelijk zeggen is, dat GPS pas ECHT werkt als je er goed mee kunt navigeren in een rijdende auto, dus met Navigon (of iets dergelijks) van A naar B met lock! Het feit dat de Prime (uiteindelijk) satellieten vindt en locked zegt op zich helemaal niet zoveel. Houdt ie de lock als er mee gereden wordt??
Bij mij nu wel in ieder geval. Ik zal het zo meteen nog een keer proberen op het dashboard, met snelwegsnelheid. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soeski schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:48:
[...]

Bij mij nu wel in ieder geval. Ik zal het zo meteen nog een keer proberen op het dashboard, met snelwegsnelheid. 8)7
Heb je ook redelijke nauwkeurigheid met rijden? Als je namelijk een paar meter afwijking hebt, dan zit je zomaar op een andere rijstrook. Dan krijg je zoiets als m'n vorige navi deed toen de A2 werd verbouwd. Toen reed ik voortdurend off-road dacht 'ie en kreeg ik ook bijbehorende onzin-aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 14:10
De meeste navigatie software snapped op de weg. Zolang je rederlijkwijs de route blijft volgen, gaat hij ervan uit dat je op de route zit. Dus een paar meter is niet correct, althans dat heb ik nog nooit meegemaakt, gezien GPS niet op de meter nauwkeurig is.

Maar goed, dit hele GPS drama is met meer dingen geweest. Galaxy S bijvoorbeeld en uiteindelijk bleek het allemaal reuze mee te vallen voor het gros van de mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard snapped 'ie op de weg, maar als ik naar de foto van de Prime op het dashboard kijk, zie ik een afwijking van 90 feet. Dat zijn heel wat rijstroken. Op m'n Galaxy S heb ik een nauwkeurigheid van 30 feet. Dat scheelt toch al heel wat. Als je bij een druk knooppunt aankomt, scheelt het nogal of 'ie bijna 30 meter afwijkt, of 9 meter. Daarom ben ik zo benieuwd wat 'ie uiteindelijk doet met navigatiesoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:28:
[...]

Ok, dat klinkt niet verkeerd. Ik heb m maar weer bij het raam gelegd, wie weet gebeurd er straks nog wat ;)
Ja, een baksteen door de ruit en weg Prime 8)7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anandtech: ASUS Eee Pad Transformer Prime GPS Issue Explained

This update does not fundamentally address the issue of GPS reception, nor is it possible to address that in software - it's a limitation of the Prime's design.
En ook een eye-opener:
noting that the Prime's target design competitor, the iPad 2, doesn't offer GPS support in the WiFi version. It's only in the 3G models that GPS is offered.
De 3G variant van de ipad heeft namelijk een plastic strip om dit probleem te omzeilen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 19:51

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:35:

[noting that the Prime's target design competitor, the iPad 2, doesn't offer GPS support in the WiFi version. It's only in the 3G models that GPS is offered.]
Het moet niet gekker worden, dus omdat de iPad 2 geen GPS heeft (alleen de 3G version) mogen zij maar een brakke GPS (functie) leveren 8)7 . Terwijl dat wel was beloofd en ook in de spec stonden/staan.

[ Voor 40% gewijzigd door XTREEMRaGE op 04-01-2012 20:54 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 20:25
XTREEMRaGE schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:53:
[...]

Het moet niet gekker worden, dus omdat de iPad 2 geen GPS heeft (alleen de 3G version) mogen zij maar een brakke GPS (functie) leveren 8)7 . Terwijl dat wel was beloofd en ook in de spec stonden/staan.
Als ik het zo lees is het geen officiële statement van Asus, maar een mogelijke uitleg door Anandtech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soeski schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:55:
[...]

Dat vermoed ik dus ook. En die data ophalen duurde blijkbaar even. Linksom of rechtsom: doel bereikt.
Dit lijkt te kloppen. Volgens de keynote van Asus dienst het automatisch aanzetten van WIFI (door de fix) voor het downloaden van satelliet posities en niet zozeer op positiebepaling via hotspots. Zie: http://digimind.nl/2012/01/asus-transformer-prime-update-verbetering-gps-en-snelheid/ Herken het wel van mijn oude Touch HD. Die bleef ook een eeuwigheid zoeken tot dat ik met QuickGPS een 'verse' positie-tabel binnen haalde. Dan was het vaak een kwestie van seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

hellboy123 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:07:
[...]

Als ik het zo lees is het geen officiële statement van Asus, maar een mogelijke uitleg door Anandtech
Dat scheelt, maar nu lijkt Anandtech het "goed" te praten. Naast de GPS problematiek, lees ik dat men behoorlijk tevreden is over zijn/haar Optimus Prime :P. Ik hoop spoedig wat user reviews te zien op tweakers + plaatjes (hint anyone ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 20:25
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:45:
Uiteraard snapped 'ie op de weg, maar als ik naar de foto van de Prime op het dashboard kijk, zie ik een afwijking van 90 feet. Dat zijn heel wat rijstroken. Op m'n Galaxy S heb ik een nauwkeurigheid van 30 feet. Dat scheelt toch al heel wat. Als je bij een druk knooppunt aankomt, scheelt het nogal of 'ie bijna 30 meter afwijkt, of 9 meter. Daarom ben ik zo benieuwd wat 'ie uiteindelijk doet met navigatiesoftware.
Voor navigatie kan je inderdaad je vraagtekens hebben, maar voor andere zaken zal het meer dan voldoende zijn.
Ik ga echt niet navigeren in de auto. Daarvoor gebruik ik mijn telefoon wel, is een stuk handzamer.

Maar goed ben het wel eens dat ASUS niet moet schermen met GPS als het niet fatsoenlijk werkt. Al denk ik ook dat het echt nog wel beter zal worden. En dat het nu, zoals zo vaak bij nieuwe producten, paniekvoetbal is. Iemand ontdekt iets, en iedereen valt er overheen en maakt overal een huge drama van. Maar na verloop van tijd komt het (meeste) toch wel goed.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Soeski schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:55:
[...]

Volgens mij is het ook zo dat als je een langere tijd geen fix meer hebt (omdat je je GPS niet meer aanzet), je weer van voren mag beginnen met het downloaden van de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nou blind *knip* je hebt in ieder geval de topicwaarschuwing niet gelezen.

[ Voor 67% gewijzigd door RoD op 04-01-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Niet meer nodig*

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 08:05
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:27:
Ben ik nou blind [mbr]*knip* je hebt in ieder geval de topicwaarschuwing niet gelezen.[/]
Stop nou is met die dubbelposts en houdt dat soort berichten in het levertijden/prijzen topic... Door dit soort dingen ging eergisteren het topic ook al op slot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie de "pogo pinns" al gezien bij de laatste teardown? Vergulde geveerde stiften waarmee de antennes "aangesloten" worden op het moederbord wanneer het apparaat dichtgeklapt wordt. Gewoon een drukcontact. Waarschijnlijk de reden van de beroerde GPS zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:10:
Hebben jullie de "pogo pinns" al gezien bij de laatste teardown? Vergulde geveerde stiften waarmee de antennes "aangesloten" worden op het moederbord wanneer het apparaat dichtgeklapt wordt. Gewoon een drukcontact. Waarschijnlijk de reden van de beroerde GPS zeggen ze.
Ja, lijkt mij gewoon een prima aansluiting, maargoed. Wat is er mis mee en waar zeggen "ze" dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dingen hebben een slechte reputatie waar ze eerder toegepast zijn, en XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:26:
Die dingen hebben een slechte reputatie waar ze eerder toegepast zijn, en XDA.
Ah oke, aparte keuze van Asus om ze dan toch te gebruiken.. maar daar sta ik ook niet meer van te kijken. :P Waar staat dat topic precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het topic van de pogopinns kan ik zogauw niet terug vinden maar in andere tabletten zijn ze niet zo succesvol gebleken.

Wel heb ik nog iets leuks gelezen. Asus heeft blijkbaar WEL een fix om GPS te verbeteren, namelijk dat ze de "bezel" (dit is de omheining van het scherm, waar de antenne dus achter zit) vervangen door iets beters.

En voor er weer gevraagd wordt, bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1428166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:17:
Het topic van de pogopinns kan ik zogauw niet terug vinden maar in andere tabletten zijn ze niet zo succesvol gebleken.

Wel heb ik nog iets leuks gelezen. Asus heeft blijkbaar WEL een fix om GPS te verbeteren, namelijk dat ze de "bezel" (dit is de omheining van het scherm, waar de antenne dus achter zit) vervangen door iets beters.

En voor er weer gevraagd wordt, bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1428166
Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/articleimage/684/2011/11/asus-transformer-prime-review/asus-transformer-prime-review-44.jpg

Hmm, dat ze dat randje dus vervangen.. lijkt mij ook niet zoveel helpen. Geeft maar een heel klein beetje extra ruimte waar de GPS signalen dan doorheen kunnen, kunnen ze beter de hele achterplaat vervangen en dat randje laten zitten. :P

[ Voor 7% gewijzigd door J0ey op 05-01-2012 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang er nog niemand een test gedaan heeft met die alu plaat eraf, geloof ik nogsteeds niet dat die de doorzaak is van het totaal slopen van het GPS signaal. Goed het zal niet helpen dat er een metalen plaat achter zit, maar er zijn een boel primes die echt helemaal niks ontvangen, daarom vind ik het ongeloofwaardig om alles op die backplate af te schuiven.

Ik vermoed OF een flinke software fout, of het zijn de pogopinns die gewoon beroerd contact maken met de antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:27:
Zolang er nog niemand een test gedaan heeft met die alu plaat eraf, geloof ik nogsteeds niet dat die de doorzaak is van het totaal slopen van het GPS signaal. Goed het zal niet helpen dat er een metalen plaat achter zit, maar er zijn een boel primes die echt helemaal niks ontvangen, daarom vind ik het ongeloofwaardig om alles op die backplate af te schuiven.

Ik vermoed OF een flinke software fout, of het zijn de pogopinns die gewoon beroerd contact maken met de antenne.
De GPS werkt wel gewoon.. alleen de ontvangst is slecht, dat is gewoon logisch omdat de GPS bijna geheel ingesloten zit waar die bij andere tablets aan de achterkant langs het plastic kan. Tevens lijken die pogopinns mij gewoon goed, de Sensation heeft een constructie waarin er kopere plaatjes (voor GSM en WiFi, GPS weet ik niet) in de achterklep zitten die contact maken als de achterkant erop zit. Zelfs dat werkt terwijl daar speling in kan zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.tvc-mall.com/uploads/details/HTCH-Sensation-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05:28
Hoe zit het nu met wifi ontvangst? Is die slecht? Hoor alleen maar slechte verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 20:11
hurricurry schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:59:
Hoe zit het nu met wifi ontvangst? Is die slecht? Hoor alleen maar slechte verhalen.
Ik heb een prima ontvangst. Beter dan met mijn Desire HD en mijn HP elitbook. Dus niet alleen slechte verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Ik heb even een andere vraag. Ik probeer een goede media player te vinden voor mijn prime, die echt alles af kan spelen. Dat is een van de redenen waarom ik hem gekocht heb. Maar van de players die ik tot dusver geprobeerd heb, is er maar een die het een beetje doet (XY player). Maar deze is weer bedoeld voor mobieltjes en werkt alleen in portrait mode, niet in landscape + lage resolutie.

Met AVI en XVID bestanden werkt het beeld prima. Geluid is erg slecht.

Iemand een goede player gevonden? Of zit ik in het verkeerde topic? Dan excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grivy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-08-2022
lmijnen schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 01:34:
Iemand een goede player gevonden?
Ik heb nog geen prime maar dit zijn de players die ik t meeste tegen kom:
BS Player, Dice player , MX Player.

[ Voor 8% gewijzigd door grivy op 05-01-2012 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
lmijnen schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 01:34:
Ik heb even een andere vraag. Ik probeer een goede media player te vinden voor mijn prime, die echt alles af kan spelen. Dat is een van de redenen waarom ik hem gekocht heb. Maar van de players die ik tot dusver geprobeerd heb, is er maar een die het een beetje doet (XY player). Maar deze is weer bedoeld voor mobieltjes en werkt alleen in portrait mode, niet in landscape + lage resolutie.

Met AVI en XVID bestanden werkt het beeld prima. Geluid is erg slecht.

Iemand een goede player gevonden? Of zit ik in het verkeerde topic? Dan excuses.
Ik gebruik Dice Player, is alleen wel betaald, je kan echter een trial downloaden? Die heeft alleen een dikke vette banner bovenaan, maar dan kun je wel proberen of hij alles speelt wat jij hebt. Ik heb hem gekocht voor MKV en streaming, andere players kreeg ik niet tot slecht series gestreamd en met dice geen problemen, mkv heb ik nog wel af en toe haperingen, maar ik heb dan ook nog een tegra2, voor jouw prime zou dat opgelost moeten zijn. Heeft trouwens ook 4 functies met scrollen, naar rechts doorspoelen, boven geluid aanpassen (zelf instelbaar), opzich handig, weet alleen niet of andere dat ook hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Only op 05-01-2012 02:34 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 15:29
XTREEMRaGE schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:39:
[...]

Dat scheelt, maar nu lijkt Anandtech het "goed" te praten. Naast de GPS problematiek, lees ik dat men behoorlijk tevreden is over zijn/haar Optimus Prime :P. Ik hoop spoedig wat user reviews te zien op tweakers + plaatjes (hint anyone ;) ).
In het artikel waar die tekst vandaan komt wordt zo goed mogelijk gekeken wat de verschillen en dus mogelijke oorzaken van slechtere GPS prestaties. Het wordt in mijn ogen aardig objectief gebracht. Wanneer alleen de quotes gelezen worden kan dit je dit misschien een wat verkeerd beeld geven. Voor mij gaf het artikel wel wat extra duidelijkheid. zo zaten er wat afbeeldingen bij op de boel te verduidelijken Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/5285/Screen%20Shot%202012-01-04%20at%2012.27.58%20AM_575px.png
bron: http://www.anandtech.com/show/5285/asus-eee-pad-transformer-prime-gps-issue-explained

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Het gaat hier nu wel erg veel over de GPS. Hoe zit het eigenlijk met de andere dingen zoals het beeld, geluid en de reactiesnelheid? Is dat allemaal wel goed?

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SToRM666 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 07:51:
Het gaat hier nu wel erg veel over de GPS. Hoe zit het eigenlijk met de andere dingen zoals het beeld, geluid en de reactiesnelheid? Is dat allemaal wel goed?
Begin eens met het lezen van een review, zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 08:42
Als de gps het enige is waar men over valt hoop ik het wel. Ik wil een tab voor browsen op de bank, ik heb daar persoonlijk geen gps voor nodig :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
RoD schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:00:
Begin eens met het lezen van een review, zou ik zeggen :)
Ik heb al meerdere reviews gelezen/bekeken, maar ik hoor ook graag de bevindingen van een mede-tweaker :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:46
SToRM666 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:22:
[...]

Ik heb al meerdere reviews gelezen/bekeken, maar ik hoor ook graag de bevindingen van een mede-tweaker :)
Dan had ik hier ook al gevraagd ;)

Dus wie wil er even wat vertellen over het gebruik van de prime?
En als het kan misschien vergelijken met de transformer of met andere tablets (heb zelf nog geen tablet, maar wil deze misschien wel halen aangezien de specs goed zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tsja, ik denk dat de mensen hier die de tablet hebben nog te drukk zijn met spelen. Er zijn zat (video)reviews te vinden die een aardige indruk geven van de kwaliteiten van het apparaat.
Vergelijken met andere tablets kun je natuurlijk prima zelf doen. Reviews opzoeken dus... Weinig mensen hier zullen thuis 2 tablets met elkaar gaan vergelijken ;-)

Ondanks het feit dat ik de GPS functie niet zal gaan gebruiken, blijft het jammer dat het disfunctioneren van die chip op zo'n lullige manier aan het licht komt. Je betaald immers wel voor die functionaliteit, maar je krijgt zo een product wat niet aan zijn verwachtingen voldoet.
Ik schaf de Prime hoe dan ook aan, maar dit hele gebeuren laat wel een beetje een vies smaakje achter...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Nyarlathotep schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:28:
Tsja, ik denk dat de mensen hier die de tablet hebben nog te drukk zijn met spelen. Er zijn zat (video)reviews te vinden die een aardige indruk geven van de kwaliteiten van het apparaat.
Vergelijken met andere tablets kun je natuurlijk prima zelf doen. Reviews opzoeken dus... Weinig mensen hier zullen thuis 2 tablets met elkaar gaan vergelijken ;-)

Ondanks het feit dat ik de GPS functie niet zal gaan gebruiken, blijft het jammer dat het disfunctioneren van die chip op zo'n lullige manier aan het licht komt. Je betaald immers wel voor die functionaliteit, maar je krijgt zo een product wat niet aan zijn verwachtingen voldoet.
Ik schaf de Prime hoe dan ook aan, maar dit hele gebeuren laat wel een beetje een vies smaakje achter...
Tuurlijk kan ik wel wat reviews vinden van andere tablets, maar ben met name benieuwd naar de vergelijking met zijn voorganger (en er zijn blijkbaar personen die nu beide TF hebben). Hebben de nieuwe specs echt veel meer meerwaarde...

Qua GPS vind ik persoonlijk niet zo interresant. Wou hem toch niet voor mijn ruit hangen ;)
En ja, mocht je het echt willen dan werkt het volgens mij ook nog wel aardig in de auto (als ik de testjes zo zie).
Verder zie ik niet echt nut van de GPS in op zo'n ding voor thuis gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Laatst online: 19-09 10:09
Tablet werkt best lekker alleen is nog geen super grote upgrade (qua smoothness) vergeleken met de TF101, misschien gaat dat nog komen met ICS. Het geluid is wel sterk verbeterd en zelfs zeer mooi en goed te noemen voor zo'n dun apparaat, beste wat ik ooit uit een mobiel apparaat heb gehoord. Scherm is zeer mooi, alleen heb ik wel een paar stuck pixels volgens mij (lichten wit op als ik een zwarte achtergrond opzet, voor de rest zie je ze niet...), weet iemand of dit makkelijk te verhelpen is? Hij is ook zeer responsief wat mij meeviel nadat ik eerdere berichten had gelezen. Camera is ook zeer netjes, maakt mooie foto's met weinig licht.
De UI tweaks die ASUS heeft gedaan werken ook wel prettig en overall voelt het apparaat zeer stevig aan.
Dit zijn mijn eerste ervaringen, ik heb hem pas sinds gister middag ;) Heb eerst een TF101 gehad maar die had zoveel scherm problemen (na 5x RMA had ik nog steeds een scherm met dode pixels etc...) dat ze hem gecrediteerd hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Flight777 op 05-01-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doncalitri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 10:33
Dit doen we hier niet, hier hebben we Vraag en Aanbod ( http://tweakers.net/aanbod/ )voor.....

[ Voor 76% gewijzigd door Bullet NL op 05-01-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor kapotte pixels/screenbleed zou de mijne resoluut terug gaan. Ik neem daarom ook een SD kaartje met een scherm test filmpje mee (Rood/Groen/Blauw/Wit/Zwart) als ik hem op ga halen, eerst testen voor ik hem meeneem. Met alle matig presterende WiFi/GPS/Bluetooth MOET het beeld en geluid voor mij perfect zijn om et nog een beetje leuk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Flight777 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:02:
Tablet werkt best lekker alleen is nog geen super grote upgrade (qua smoothness) vergeleken met de TF101, misschien gaat dat nog komen met ICS. Het geluid is wel sterk verbeterd en zelfs zeer mooi en goed te noemen voor zo'n dun apparaat, beste wat ik ooit uit een mobiel apparaat heb gehoord. Scherm is zeer mooi, alleen heb ik wel een paar stuck pixels volgens mij (lichten wit op als ik een zwarte achtergrond opzet, voor de rest zie je ze niet...), weet iemand of dit makkelijk te verhelpen is? Hij is ook zeer responsief wat mij meeviel nadat ik eerdere berichten had gelezen. Camera is ook zeer netjes, maakt mooie foto's met weinig licht.
De UI tweaks die ASUS heeft gedaan werken ook wel prettig en overall voelt het apparaat zeer stevig aan.
Dit zijn mijn eerste ervaringen, ik heb hem pas sinds gister middag ;) Heb eerst een TF101 gehad maar die had zoveel scherm problemen (na 5x RMA had ik nog steeds een scherm met dode pixels etc...) dat ze hem gecrediteerd hebben.
dankje voor het delen van je ervaring.
Hierna was ik dus opzoek.

Denk dat het qua smoothness in iedergeval op vooruit gaat met ICS, aangezien deze dan hardwarematige versnelling heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:29:
Voor kapotte pixels/screenbleed zou de mijne resoluut terug gaan. Ik neem daarom ook een SD kaartje met een scherm test filmpje mee (Rood/Groen/Blauw/Wit/Zwart) als ik hem op ga halen, eerst testen voor ik hem meeneem. Met alle matig presterende WiFi/GPS/Bluetooth MOET het beeld en geluid voor mij perfect zijn om et nog een beetje leuk te houden.
Het wordt steeds gekker :)
Nu is het al een matig presterende Bluetooth ook!! Daar heb ik nog niks over gelezen of iets van gemerkt. :?
Zal wel de hype zijn van dit topic; iedereen valt over slechte GPS terwijl misschien 5% dit gaat gebruiken. We zijn er altijd als de kippen bij om een product negatief te belichten i.p.v. positief. Zonde, dit product verdient meer ook al heeft Asus misschien een steek laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je toch XDA een beetje beter in de gaten houden, Bluetooth laat je wifi er compleet onderuit knallen. Hang er bijvoorbeeld een paar bluetooth speakers of een headset aan en je kunt een filmpje streamen mooi vergeten.

En dat slechts 5% het echt voor navigatie zou gebruiken, doet niets af aan et feit dat GPS bij vrijwel 100% niet goed werkt. Ze stoppen et erin en er wordt voor betaald, en het werkt gewoon niet zoals et moet. Had et er dan niet in gebouwd zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 23:33
Niet iedereen heeft last van een slechte of geen GPS verbinding. Ik kwam dit bericht tegen op "Ritchies Room". Weet natuurlijk niet of hij/zij het verder getest heeft in de auto of zo.

"As far as GPS connectivity, I walked outside and it aquired just fine".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar wat heb je dr aan als het alleen werkt als je 5 minuten stil moet staan?
Pas als GPS je van punt A naar punt B kan begeleiden is het echt GPS imho.
De mensen die blij roepen "Ik heb een lock" zijn 9/10 keer hun WiFi vergeten uit te zetten,
waardoor ze d.m.v. Wifi assist de illusie krijgen dat hun GPS gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:46:
Ja, maar wat heb je dr aan als het alleen werkt als je 5 minuten stil moet staan?
De mensen die blij roepen "Ik heb een lock" zijn 9/10 keer hun WiFi vergeten uit te zetten,
Leg me nog eens uit waarom WiFi assist een illusie zou zijn, als ik op de snelweg rijd met een accuracy van 30 feet tussen de weilanden, waar echt geen WiFi is? Of GPS nou werkt met WiFi assist aan of uit, als het werkt en accuraat is, dan werkt het toch? Maakt mij nou uit hoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Soeski schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:33:
[...]

Het wordt steeds gekker :)
Nu is het al een matig presterende Bluetooth ook!! Daar heb ik nog niks over gelezen of iets van gemerkt. :?
Zal wel de hype zijn van dit topic; iedereen valt over slechte GPS terwijl misschien 5% dit gaat gebruiken. We zijn er altijd als de kippen bij om een product negatief te belichten i.p.v. positief. Zonde, dit product verdient meer ook al heeft Asus misschien een steek laten vallen.
Hmm betreft de bluetooth heb ik ook niks gehoord/gelezen.
Btw we weten dat de negatieve punten het meest te vinden zullen zijn op internet en zoals je zelf al zegt heeft Asus hier steken laten vallen.
Flight777 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:02:
Ik verwacht ook dat de Prime na een ICS update smooth zal lopen. Ik ben heel erg benieuwd naar de update van 12 januari (ICS). Als je tijd hebt, kan je wat foto's/filmpjes uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:46:
Mmm deze foto is toch echt op de weg... en neem aan dat hij daar geen wifi ontvangst had.
Dus ja...

Maar ja, ben het wel eens met de stelling dat je er eigenlijk voor betaald aangezien de "basis" prijs wel is vastgesteld met GPS en daarna leuk wordt gezegt dat het er niet inzit... (of slecht werkt).

Van de bluetooth had ik ook nog niets gehoord, maar ja, heeft iedereen daar last van of sommigen (sommigen hebben ook last van kapotte pixels/screenbleed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Één foto van prime met werkende GPS =/= alle primes. Het zou leuk zijn als mijn prime het ook zo goed zal doen, maar ik acht de kans extreem klein. Hopelijk doet de ICS driver nog iets waardoor het (voor iedereen) enigzins bruikbaar wordt, maar momenteel is et werkelijk erop of eronder. Sommige primes hebben zelfs helemaal geen sats, ook al ligt het ding al een half uur buiten op tafel. Zoals op XDA al gezegd "Thats not shitty GPS, thats no GPS".

En voor die nieuwsgierig zijn over bluetooth problemen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1423180

Bluetooth zorgt er vrij consistent voor dat wifi tot 1/10e snelheid dicht klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:00:
Één foto van prime met werkende GPS =/= alle primes. Het zou leuk zijn als mijn prime het ook zo goed zal doen, maar ik acht de kans extreem klein. Hopelijk doet de ICS driver nog iets waardoor het (voor iedereen) enigzins bruikbaar wordt, maar momenteel is et werkelijk erop of eronder. Sommige primes hebben zelfs helemaal geen sats, ook al ligt het ding al een half uur buiten op tafel. Zoals op XDA al gezegd "Thats not shitty GPS, thats no GPS".

En voor die nieuwsgierig zijn over bluetooth problemen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1423180

Bluetooth zorgt er vrij consistent voor dat wifi tot 1/10e snelheid dicht klapt.
Hmmm, dat bluetooth probleem was nieuw voor me... Maar al die dingen samen doen me toch twijfelen om mijn TF101 te vervangen door de TF201.

Misschien toch eerst de ICS update maar even afwachten. Wel erg jammer allemaal dit zeg, had er meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand misschien eens kijken of je met de WiFi Tester app kunt zien op welk kanaal bluetooth zit te brullen? Ik meen gezien te hebben dat die app een soort van spectrale analyse kan doen op 2.4ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Ik heb totaal geen last van verkeerde pixels. VIa bluetooth muziek streamen is erg goed, geluid is veeeeeeeeel beter dan ipod touch en desire HD waar bij allebei de hele tijd een zeer irritante ruis erdoor heen te horen is.

GPS werkt beter dan eerst, heb nu binnen een aantal minuten een 5-tal sattelieten, waar het vor de update 0 was. Dus ik denk dat het voor een belagrijk deel een software probleem is.

Ik merk inderdaad ook een teruggang van WIFI bereik wanneer ik via Bluetooth muziek stream. Maar de eerder genoemde 90% absoluut niet.

Nogmaals, hij is niet perfect, de prime. Maae wel apparaat wel? Ik hoop en verwacht dat ICS veel verbetering gaat brengen, maar voor zover vind ik de prime veel meer een laptopvervanger dat ik verwacht had.

Ik overwoog een ultrabook te kopen, blij dat ik dat nie gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik toch wel nieuwsgierig ben wat bluetooth over het algemeen doet, heb ik ook eens een test gedaan met mijn netbook. Zonder bluetooth 50.8mbps down 4.6mbps up, Met bluetooth 51.1mbps down 4.6mbps up. 7(8)7 Dus hoe de prime dat voor elkaar krijgt? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Er gaan nu ook geruchten dat de huidige Prime gestopt is met produceren, en dat er een een nieuwe komt. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1428200
Scratch all that, just talked to a support rep. They're done manufacturing the First model of it. They've got a second model they're planning to roll out this month (just like ICS would be available before the end of the year). That would explain why Best Buy assumed it's done, discontinued the first version of the TF201. Perhaps a TF211? Feel free to call 'em up and ask if it's been discontinued. They should respond with something along the lines of Lol new model! Or something to that effect. Waiting for a supervisor to call me up tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 08:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Klinkt weer goed, 3 januari zo'n ding op schiphol gekocht a taxfree... Ben benieuwd als dat doorzet, hoe de huidige eigenaren worden gecompenseerd.

Kan je ook internetten via bluetooth op de prime? krijg wifi niet gedeeld hier :(

Verder:
-Filebroswser werkt erg prettige, 1tb 2.5inch disk eraan. Deze neemt stroom direct van de dock merk ik :)
-GTA3 in de store zegt "not compatible?" heb hem niet gekocht maar dit gaf die aan.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0ey schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:05:
Er gaan nu ook geruchten dat de huidige Prime gestopt is met produceren, en dat er een een nieuwe komt. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1428200
[...]
Dat gerucht komt van een of andere leiperd van best buy die dat tegen een klant heeft verteld.
Knap dat zon winkel klerk het eerder weet dan engadget/tweakers/etz.
Geloof er dus niks van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Ghostrider schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:08:
Klinkt weer goed, 3 januari zo'n ding op schiphol gekocht a taxfree... Ben benieuwd als dat doorzet, hoe de huidige eigenaren worden gecompenseerd.

Kan je ook internetten via bluetooth op de prime? krijg wifi niet gedeeld hier :(

Verder:
-Filebroswser werkt erg prettige, 1tb 2.5inch disk eraan. Deze neemt stroom direct van de dock merk ik :)
-GTA3 in de store zegt "not compatible?" heb hem niet gekocht maar dit gaf die aan.
Kun je bijvoorbeeld ook rechtstreeks film kijken vanaf de externe disk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 14:10
Als je naar de laatste posts had gekeken, word het toegelicht door iemand die wel weet hoe het zit :) Het model voor pre-order is blijkbaar uit het systeem gehaald. Toen dacht die "floot manager" dat hij wel een eigen conclusie hieruit kon trekken ;) Wel leuk om de reacties van iedereen daarvoor te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ghostrider: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1409077
Lijst met compatible games voor de prime. ;) GTA3 staat er vreemdgenoeg wel bij. :?

En inderdaad ik zag et ook net staan, ze hebben er gewoon een SKU tussenuit gewipt door em op discontinued te zetten. Ik schrok me al een hoedje, mijn nieuwe tablet al "end of life" nog voor ik em binnen heb.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ah oke, laten we 't hopen.. misschien heb je een oude versie van GTA en moet je de nieuwste met Tegra3 ondersteuning hebben Ghostrider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doncalitri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 10:33
J0ey schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:19:
Ah oke, laten we 't hopen.. misschien heb je een oude versie van GTA en moet je de nieuwste met Tegra3 ondersteuning hebben Ghostrider?
Als je via Nvidia Tegra shop (app op de prime) zoekt naar GTA3 krijg je sowieso (als er meerdere versies zijn) de juiste GTA3 . Draaid perfect hier op de prime!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Thanks, zo nog ffe kijken. kreeg zeker de verkeerde ervoor.

En ja je kan gewoon via USB een film afspelen. Maar de filebrowser is super gemakkelijk dus copieren is makkelijker. Ook 720p.mkv start gewoon en speelt soepel.

[ Voor 10% gewijzigd door Ghostrider op 05-01-2012 13:30 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke drive heb je voor je USB? Allicht goedkoper dan zon peperduur 64gb microSDXC kaartje gok ik. ;)
Ik vind het wel ontzettend interesant dat je hem gewoon met je prime kunt voeden, want ik heb een rot hekel aan externe drives met losse voeding dradenbende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

pricewatch: Western Digital Elements SE 1TB Zwart

Alle 2.5inch externe drives komen tegenwoordig zonder voeding ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Laatst online: 19-09 10:09
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:29:
Dan moeten ze wel voorraad hebben ;-) Maar het zijn echt subpixels paar hele kleine puntjes en je moet echt staren op een vol zwart scherm om ze te zien ;) Ik ga binnenkort nog wel even kijken om te ruilen en wil ik hem idd ook eerst in de winkel zien. Maar deze heeft wel heel weinig light bleed dus :-)
lmijnen schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:54:
Ik heb totaal geen last van verkeerde pixels. VIa bluetooth muziek streamen is erg goed, geluid is veeeeeeeeel beter dan ipod touch en desire HD waar bij allebei de hele tijd een zeer irritante ruis erdoor heen te horen is.

GPS werkt beter dan eerst, heb nu binnen een aantal minuten een 5-tal sattelieten, waar het vor de update 0 was. Dus ik denk dat het voor een belagrijk deel een software probleem is.

Ik merk inderdaad ook een teruggang van WIFI bereik wanneer ik via Bluetooth muziek stream. Maar de eerder genoemde 90% absoluut niet.

Nogmaals, hij is niet perfect, de prime. Maae wel apparaat wel? Ik hoop en verwacht dat ICS veel verbetering gaat brengen, maar voor zover vind ik de prime veel meer een laptopvervanger dat ik verwacht had.

Ik overwoog een ultrabook te kopen, blij dat ik dat nie gedaan heb.
Ik krijg nog totaal geen GPS fix (binnen), hij ziet niet eens satellieten (mijn GS2 wel) hoe krijg je het voor elkaar? Nog geen last gehad met bluetooth vs WIFI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Flight777 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:48:
[...]

Dan moeten ze wel voorraad hebben ;-) Maar het zijn echt subpixels paar hele kleine puntjes en je moet echt staren op een vol zwart scherm om ze te zien ;) Ik ga binnenkort nog wel even kijken om te ruilen en wil ik hem idd ook eerst in de winkel zien. Maar deze heeft wel heel weinig light bleed dus :-)

[...]

Ik krijg nog totaal geen GPS fix (binnen), hij ziet niet eens satellieten (mijn GS2 wel) hoe krijg je het voor elkaar? Nog geen last gehad met bluetooth vs WIFI...
Je zou dit nog kunnen proberen voor je pixels: Android Market: Pixel Fixer V2.0.0 - Apps op Android Market

[ Voor 4% gewijzigd door J0ey op 05-01-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Flight777 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:48:
[...]

[...]

Eeeehm, naar buiten lopen.... Nothing more, nothing less...

Ik moet wel zeggen, ik heb mijn prime omgeruild omdat de eerste last had van bascklight bleeding. Deze eerste deed het ook niet met GPS.

Ik heb wel af en toe een lag met het toetsenbord hier op het forum, iemand anders ook last van? Redelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, en niet eens so heel debiel duur ook, even duur als zon kaartje maar dan heb je wel 16x meer ruimte. Dan maar even wat vaker naar intern geheugen + kleiner kaartje overpompen als ik op vakantie ben. Bedankt!

En persoonlijk zou ik nog liever bleed hebben dan rottige pixels. Mijn 46" plasma 1080p TV heeft ook slechts 1 kapot puntje, en ik weet hem er op 3 meter afstand nog haarfijn uit te pikken. Dat soort dingen valt mij heel makkelijk op, dus hopelijk verpest het mijn prime ervaring niet. ;)

En gewoon nul komma niks GPS ontvangen vind ik wel zo raar, dat kan echt niet alleen maar die backplate zijn.

Toetsenbord lag komt overigens door de stock honeycomb browser.
Slinger opera er eens op, alle problemen weg, zeggen ze op XDA. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-02-2018
lmijnen schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:55:
[...]

Eeeehm, naar buiten lopen.... Nothing more, nothing less...
Heb je ook de software update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Ja, heb de update gedaan.

Ik heb ook opera geinstalleerd, nu werkt het toestenbord zonder lag, heerlijk! Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
lmijnen schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:05:
Ja, heb de update gedaan.

Ik heb ook opera geinstalleerd, nu werkt het toestenbord zonder lag, heerlijk! Bedankt voor de tip!
Met wifi aan naar buiten lopen.
Door de wifi aanstaat vind hij de satelieten sneller.
Als hij één maal een fix heeft gehad, zou het sneller moeten gaan (heb ik gelezen, aangezien ik zelf (nog) geen prime heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakw0rst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-03-2020
Heb hem besteld bij de BCC @ Alkmaar... Maar die man beweerde dat ze bij die winkel al iets van 1700 bestellingen hadden voor de Prime... Vraag me af of ik dat nou goed verstaan heb , 1700 terwijl de mediamarkt ook op een paar honderd meter afstand zit... O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-02-2018
Knakw0rst schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:19:
Heb hem besteld bij de BCC @ Alkmaar... Maar die man beweerde dat ze bij die winkel al iets van 1700 bestellingen hadden voor de Prime... Vraag me af of ik dat nou goed verstaan heb , 1700 terwijl de mediamarkt ook op een paar honderd meter afstand zit... O.o
Denk het niet, heb net 10 minuten nog de centrale gebeld! Die zeggen dat ze hem voorlopig nog niet krijgen!?? Volgens mij zitten we nu in het verkeerde topic over levering te lullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 19:35
lmijnen schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:55:
[...]

Ik heb wel af en toe een lag met het toetsenbord hier op het forum, iemand anders ook last van? Redelijk irritant.
Jup, ik heb dit probleem ook bij verschillende websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
JCreations schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:48:
[...]

Jup, ik heb dit probleem ook bij verschillende websites.
Opera lost het op! Helemaal geen lag meer, hopen dat bij ICS het ook bij de standaard browser opgelost is. Het werkt nu echt relaxed. Ook ff installeren zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Nog ff een low budget DIY om de prime te beschermen (buitenkant)

Een aftermarket plakplastic bescherming kost vaak 30-40 euro. Nou, daar heb ik dus geen zin in. Maar ik wil wel de behuizing beschermen, want alu staat niet echt bekend om zijn kasbestendigheid.

Dus ff naar de bouwmarkt, voor 5,95 een rol van 0,5x2 mtr doorzichtige zelfklevende raamfolie gekocht. Kun je de komende 20 generaties primes mee beschermen.

Schaar, meetlint en scherp mes en een half uurtje tijd. Klaar! Ziet er prima uit en ik hoef niet bang meer te zijn voor krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
lmijnen schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:14:
Nog ff een low budget DIY om de prime te beschermen (buitenkant)

Een aftermarket plakplastic bescherming kost vaak 30-40 euro. Nou, daar heb ik dus geen zin in. Maar ik wil wel de behuizing beschermen, want alu staat niet echt bekend om zijn kasbestendigheid.

Dus ff naar de bouwmarkt, voor 5,95 een rol van 0,5x2 mtr doorzichtige zelfklevende raamfolie gekocht. Kun je de komende 20 generaties primes mee beschermen.

Schaar, meetlint en scherp mes en een half uurtje tijd. Klaar! Ziet er prima uit en ik hoef niet bang meer te zijn voor krassen.
Kun je wat foto's van het resultaat posten? Ben wel benieuwd naar hoe strak het eruit ziet. Ik wil 'mijn' Prime als ik die eind deze maand ga kopen ook wel graag beschermen maar zat eerder aan eoa neopreen hoes te denken of een speciale Prime-case als die er dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:25
De buitenmaten van de Prime-tablet, zijn toch vergelijkbaar met die van de TF101? Zou je eventueel deze officiele hoes kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
CappieL schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:27:
De buitenmaten van de Prime-tablet, zijn toch vergelijkbaar met die van de TF101? Zou je eventueel deze officiele hoes kunnen gebruiken?
Zag gisteren ergens een filmpje staan waar ze de TF101 en TF201 naast elkaar legden, daar waren best wat verschillen in maat te zien...

Edit:
Filmpje gevonden, ergens rondom 13 minuten ofzo vergelijkt hij ze.
http://www.youtube.com/watch?v=Jaeg116kePI

[ Voor 18% gewijzigd door Jas99 op 05-01-2012 15:35 . Reden: Link naar filmpje toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 17:25
Zo, ook hier met de Prime aan het spelen!
Mooi hoor! Had eigenlijk de grijze besteld, kwam een Gold binnen, wezen kijken en maar gekocht!
Zie er niet echt veel goud in, eigenlijk!

Net een paar dingetjes getest:
Wifi sterkte: Vergelijkbaar met m'n Sensation.
Wifi snelheid met en zonder Bleutooth: Geen verschil! (Zal denk ik toch aan het router kanaal liggen)
GPS: moet ik nog gaan doen.

Had trouwens ergens gelezen (geloof ik) dat je het Dock net appart zou kunnen laden, werkt dus wel!

Typen op het forum met Dock: Standaard browser, RUK!
Opera gedownload (Niet Opera Mini) en niks geen vertraging!

Nu ff verder spelen! :9

[ Voor 6% gewijzigd door SpEcTeR op 05-01-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:11:
[...]
Dat gerucht komt van een of andere leiperd van best buy die dat tegen een klant heeft verteld.
Knap dat zon winkel klerk het eerder weet dan engadget/tweakers/etz.
Geloof er dus niks van. ;)
Het verhaal volgens een andere BB medewerker
As a current Best Buy employee(Senior at Purdue University(Seasonal employee)...(the same on helping a good amount of this forum get grey docks ahead of schedule) I believe I can shed some light on this issue. Today while using our inventory management software (RSS) I looked up the grey 32 TF201. In BEST BUYS system the sku has been DISCONTINUED. This generally happens when we are no longer receiving that particular model of a computer or tablet physically in stores in the future. This is, in my opinion, not what is going on. As most have noticed the grey 32 prime has been pulled from BBY.com. Only the CG is even on the site. The grey was taken down and given a "secret sku" that was to be used for those who had pre ordered a CG and were given the opportunity to switch to grey. This sku has gotten out to the forums and has been being used to order grey 32 primes online through BBY.com. I suspect BBY is changing the sku so this can no longer be done, and giving the prime a dedicated sku for in store availability which should be occurring within the next 2-3 weeks.

The prime is here to stay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Jas99 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:20:
[...]

Kun je wat foto's van het resultaat posten? Ben wel benieuwd naar hoe strak het eruit ziet. Ik wil 'mijn' Prime als ik die eind deze maand ga kopen ook wel graag beschermen maar zat eerder aan eoa neopreen hoes te denken of een speciale Prime-case als die er dan is.

Hey Jas99,

Ik heb een foto gemaakt en geprobeerd te posten, maar ik ben er nog niet helemaal achter hoe dat moet op de prime. Ik kan hem er niet in plakken hier. Maar op de foto zie je eigenlijk ook niet veel.

Je ziet er eigenlijk helemaal niets van, alleen het oppervlak is nu glanzend door het plastic i.p.v. mat. De kringen in het materiaal zie je nog wel. En het voelt wat gladder aan.

Ik heb ook nog een extra universele hoes gekocht voor als ik hem meeneem. Het plastic is eigenlijk dubbelop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde graag een "portemonee" hoes hebben, maar houd er rekening mee dat je speakers dan dicht zitten.
Inmiddels heb ik op ebay maar gewoon zon "sok" gekocht, simpel en doeltreffend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:12:
Ik wilde graag een "portemonee" hoes hebben, maar houd er rekening mee dat je speakers dan dicht zitten.
Inmiddels heb ik op ebay maar gewoon zon "sok" gekocht, simpel en doeltreffend.
Je kunt hem ook in je "ouwe sok"stoppen, SOK-ONOMI. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al eens een wireless xbox controller werkend gekregen op de prime?
ik heb alleen een ps3 met draad getest dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjoels schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:20:
[...]

Je kunt hem ook in je "ouwe sok"stoppen, SOK-ONOMI. 8)7
Ha! Dat zou ik erop moeten laten stikken! ;)

Ik zie trouwens veel mensen met een stylus op hun prime friemelen.
Dat hoeft toch nietmeer bij dit type scherm?
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:23:
Als je wil zal ik dat eens voor je proberen. Ben ook wel benieuwd eigenlijk.
Maar ik heb zo een vermoeden dat hij het niet zal slikken,
omdat ik hem op mijn PC ook moet gebruiken met een USB dongle.
Misschien net wat te exotisch voor android. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getver, quote geklikt ipv edit. Pardon.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wil, ga ik dat morgen of overmorgen eens voor je proberen. ;)
Ik vermoed alleen dat het helaas niet gaat werken,
omdat die op de PC met een USB dongle werken,
dus misschien net iets te exotisch voor android.
[/quote]

zou het werken op de prime met een usb dongel van xbox zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is er een van Xbox zelf. :)
Maar op de PC moet ik ook al door hoepels springen met drivers en toestanden,
dus of de prime hem in een keer kan happen durf ik nog niet te zeggen.
Morgen weten we het. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben benieuwd

Voortaan graag iets nuttigers proberen bij te dragen dan dit.

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 05-01-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mythrix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-01 15:12
Ik ben vandaag ook bezig geweest met controller alleen is het me alleen gelukt om een ps3 controller wireless te krijgen na dat ik hem geroot had. maarja het werkt wel lekker ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:23:
Dat zou alleen kunnen als de Prime de wireless dongle accepteert. Aangezien de wireless Xbox controllers zo gemaakt zijn dat ze alleen op de xbox werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicooo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-03-2024
Weet iemand hoever de Prime opgeladen moet zijn, voordat ie het doet. Hij geeft bij nml. slechts een trilling na +/- 10 sec. als ik de aan/uit knop ingedrukt houd, maar ik krijg geen beeld.

Hij heeft nu ongeveer 2 uur opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Chicooo schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:57:
Weet iemand hoever de Prime opgeladen moet zijn, voordat ie het doet. Hij geeft bij nml. slechts een trilling na +/- 10 sec. als ik de aan/uit knop ingedrukt houd, maar ik krijg geen beeld.

Klinkt eerder als een defect, in 2-3 uur was die volledig opgeladen las ik, misschien even mee terug gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chicooo schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:57:

Klinkt bekend: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1426256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
Dat zijn geen leuke berichten. Je houd onderhand je hart vast of je wel een goed functionerend apparaat krijgt voor zoveel geld.................. En anders terug brengen en je geld terug vragen. Dan maar iets langer wachten en zien wat de andere merken na de CES op de markt brengen. Ik was een enthousiast Asus fan nadat ik mijn UX-31 Zenbook een week of wat geleden heb aangeschaft maar ik begin nu toch een beetje te twijfelen over de technische kwaliteiten van de Prime. Enfin, morgen weten we meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mwah heb 3 januari de laatste gekocht op schiphol, toetsenbord accu was leeg, tabled accu op 30%. ding werkt perfect. Ook heb ik zomaar een GPS fix. Ben dan ook niet in NL misschien dat hier de GPS makkelijker verbindt.

Vaak hoor je alleen de slechte verhalen imho.

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1 ... 9 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]