Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:25
edumertz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:46:
gorilla glass my ass!! eerste kras er op een kleinetje maar toch!! lekker !! gvd iemand nog ding kopen......ben er gelijk ziek van 599 op halen in apeldoorn
Misschien dan niet hetzelfde glas als voor de TF101? Op Engadget hadden ze een test gedaan met de TF101, munten, straalzand, spijkers => geen krasjes. Daarna met kruisboog erop => flinke scheur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ben nu ook wel aan het twijfelen of ik een Prime wil kopen. Ik ga maar even afwachten wat de tablet in combinatie met ICS gaat geven en ik wil m sowieso eerst in het echt gezien hebben. Hopelijk kan ik m dan in beide kleuren zien, want daar ben ik ook nog niet uit.

[ Voor 17% gewijzigd door SToRM666 op 04-01-2012 10:53 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gorilla glass my ass!! eerste kras er op een kleinetje maar toch!! lekker !! gvd iemand nog ding kopen......ben er gelijk ziek van 599 op halen in apeldoorn
Gorrila glass is ook niet de Heilige graal onder de glassoorten, maar het is wel sterk en krasbestendig. Mijn SGS heeft ook gorilla glass, maar ook ik heb toch een paar kleine krasjes. (heb de telefoon inmiddels bijna twee jaar en gebruik géén beschermhoesje, gewoon in de broekzak).
Een krasje kan altijd ontstaan, ookal is het GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowel81
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-07-2015
3G is inderdaad op te lossen met een telefoon gezien nieuwe abo's nogal duur zijn, maar ik heb hier nog een T-mobile sim van m'n laptop en een KPN sim van m'n MiFi routertje. Dit zijn oudere abonnementen die ik door laat lopen, dus T-mobile gewoon nog 1gig met daarna betalen per mb en KPN de oude fup met in principe ongelimiteerd dataverbruik.

Makkelijk zou je zeggen! Maar nu komt het probleem (waarvoor ook GPS eigenlijk een eis is). Ik rijd rallies en ben al vanaf het begin de zaak zoveel als mogelijk aan het automatiseren. Bluetooth GPS tracker in de auto, gekoppeld aan telefoon om positie en tijd te kunnen checken en om onze positie naar de website te kunnen streamen. Zo heb ik de GPS track op de tracker en de foon. De MiFi point wordt in de auto gebruikt om de onboards te streamen (is nieuw, voorheen lag het MiFi point op de service voor de jongens). De tab is dan op de service en het zou fijn zijn wanneer daar ook internet is zodat mijn team ons ook kan volgen (en belangrijker, weet waar we uithangen op het moment dat we ergens serieus uitstappen!). De laptop is dan geen optie vanwege batterij issues (wil eigenlijk dus de sim uit de laptop in de tab stoppen).

Tijdens het verkennen voor de rally wordt de tracker icm met de foon gebruikt voor het vastleggen van waypoints etc. Het is dan wel van belang dat ik onafhankelijke GPS op de tab heb om de route naar het begin van de proef of snelste route naar de volgende proef te vinden. Daardoor zijn er nu geen stapels stafkaarten, detailkaarten en andere onzin in de auto nodig!

Niet echt standaard gebruik dus, maar wel precies zo'n ding waar een tablet ideaal voor is. Maar dus minder zonder 3G en niet zonder GPS!

Ik wil echt heel graag opgraden naar de TF201 (heb de TF101 al een tijdje zoals wel duidelijk is denk ik) om wanneer ik op reis ben op m'n gemak films en series te kunnen kijken zonder converten. Geen 3G versie kan ik mee leven, maar slechte of zelfs geen GPS is echt een dealbreaker!

Over het rooten=geen garantie meer verhaal... Ook op XDA en dergelijke komen verschillende reacties voorbij dat het een "fair deal" is. Lijkt me zelf ook niet meer dan logisch, door rooten kun je ineens wel heel veel gaan aanpassen! Natuurlijk glippen er altijd water en valschades door de controles waardoor ze gewoon onder garantie worden gerepareerd, maar dit geld ook voor geroote gebrickte units! Het feit dat Asus (kort door de bocht) zegt: "Het is niet meer onze verantwoordelijkheid of alles vlekkeloos blijft werken wanneer we de mogelijkheid geven om alle chips constant op 110% te laten draaien". Mijn ervaring is dat hardwarematige problemen die niets met root te maken (kunnen) hebben zonder problemen worden gefixt (ook bij geroote units, been there done that... :+)

Dus, nu maar afwachten of het goed komt met de GPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 09:16

Goverman

not loaded

dus jij biedt jouw beschadigde Prime aan voor een prijs die boven de nieuwprijs ligt?? :') :')

On topic: ik wacht even af tot er versies van de Prime in de winkel liggen met ICS erop. Dan is er sowieso meer duidelijkheid over alle issues en zijn de prijzen wellicht ook wat gedaald.

De GPS-perikelen zijn een beetje jammer. Ik vind het een gek verhaal dat het aan de alluminium achterkant zou liggen en dat zoiets door de kwaliteitscontrole zou komen... Het zou natuurlijk kunnen. Op XDA is al een initiatief ontplooid om plastic covers te maken en die op de achterkant te zetten i.p.v. de metalen... Overigens is er nog niemand die zijn Prime heeft opengeschroefd en zonder achterkant de GPS heeft getest.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Goverman schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:07:
[...]

dus jij biedt jouw beschadigde Prime aan voor een prijs die boven de nieuwprijs ligt?? :') :')

On topic: ik wacht even af tot er versies van de Prime in de winkel liggen met ICS erop. Dan is er sowieso meer duidelijkheid over alle issues en zijn de prijzen wellicht ook wat gedaald.

De GPS-perikelen zijn een beetje jammer. Ik vind het een gek verhaal dat het aan de alluminium achterkant zou liggen en dat zoiets door de kwaliteitscontrole zou komen... Het zou natuurlijk kunnen. Op XDA is al een initiatief ontplooid om plastic covers te maken en die op de achterkant te zetten i.p.v. de metalen... Overigens is er nog niemand die zijn Prime heeft opengeschroefd en zonder achterkant de GPS heeft getest.
Je kan de achterkant dus niet gewoon los klikken zoals bij een telefoon?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
_MB_ schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:09:
[...]

Je kan de achterkant dus niet gewoon los klikken zoals bij een telefoon?
Nee natuurlijk niet.. waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Om de batterij te vervangen en de simkaart te plaatsen ... (ohja, dat is voor bij een telefoon).
Bij de iPhone 4 had je toch ook Antenna-gate? Die is ook gewoon op de markt gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
J0ey schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:10:
[...]

Ja geen idee, omdat het kan?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Nu mensen al met de prime hebben kunnen spelen; hoop ik dat iemand kan vertellen of je gewoon zonder speciale acties een .mkv bestand kunt afspelen op de Prime. Kan ik er zelfs zonder problemen 1080p materiaal op afspelen of alleen maar 720p materiaal. Ik zou het apparaat hoofdzakelijk kopen om er mediabestanden op af te spelen. Die bestanden sla ik dan het liefst op zo'n sd kaartje, maar volgens mij las ik ergens dat dit type kaartje geen grote bestanden kan lezen? Ik overweeg de aankoop van de 32gb versie (die volgens mij weer een bepaalde limitatie had mbt het type sd kaartje?).

Kunnen jullie gewoon alles afspelen?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakw0rst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-03-2020
J0ey schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:10:
[...]

Om te kijken of de achter kant nou de echte oorzaak is van het GPS probleem? Zonder achterkant testen en je weet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GustavSan schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:16:
Nu mensen al met de prime hebben kunnen spelen; hoop ik dat iemand kan vertellen of je gewoon zonder speciale acties een .mkv bestand kunt afspelen op de Prime. Kan ik er zelfs zonder problemen 1080p materiaal op afspelen of alleen maar 720p materiaal. Ik zou het apparaat hoofdzakelijk kopen om er mediabestanden op af te spelen. Die bestanden sla ik dan het liefst op zo'n sd kaartje, maar volgens mij las ik ergens dat dit type kaartje geen grote bestanden kan lezen? Ik overweeg de aankoop van de 32gb versie (die volgens mij weer een bepaalde limitatie had mbt het type sd kaartje?).

Dank
Heb de prime nu 3 dagen en van alles geprobeert

antwoord op jouw vraag ja je kan 1080p mkv bestanden afspelen je hoeft niks te doen met het bestand
ik gebruik DICE player werkt super geen hapering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
GustavSan schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:16:

Dank
Lees dit maar eens:

http://www.anandtech.com/...e-nvidia-tegra-3-review/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 10:58
Hoi,

Ik heb ook plannen deze TF201 aan te schaffen. De GPS problematiek stoort me niet enorm, ik ben niet van plan de Prime in mn auto te installeren. Geotaggen ed doe ik vandaag ook niet, dus zulke dingen zal ik niet/weinig missen. De reden voor aanschaf ligt bij mij eerder in het voordeel tov mijn smartphone (HTC Desire) => steeds standby voor internet, mail, agenda, youtube,...
nu; in mn Desire schuilt ook mijn vraag. Ik wou deze aan dezelfde google account koppelen, zodat mn agenda ed steeds gesynct zijn. Maar ik lees in voorgaande berichten dat dezelfde google account instellen automatisch ook betekent dat dezelfde apps worden geinstalleerd. Op zich geen probleem van Desire naar Prime, maar wél andersom. Zoals jullie wss wel weten is de Desire nogal beperkt in opslagcapaciteit (mijne werkt nog steeds stock froyo). Ik wou dus weten als ik een hoop apps op mn android tablet wil installeren, loopt mn telefoon overvol! Hoe lossen jullie dit op? Synct hij constant of is dit enkel bij 1e keer account instellen op tablet? Is een custom rom (cyanogenmod?) op Desire draaien de oplossing (zodat ik ook mn sd kan gebruiken om apps te installeren)?
Graag jullie mening/oplossing.

Btw: mij lijkt de champagne gold de mooiste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

redlightning schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:25:
Hoi,

Ik heb ook plannen deze TF201 aan te schaffen. De GPS problematiek stoort me niet enorm, ik ben niet van plan de Prime in mn auto te installeren. Geotaggen ed doe ik vandaag ook niet, dus zulke dingen zal ik niet/weinig missen. De reden voor aanschaf ligt bij mij eerder in het voordeel tov mijn smartphone (HTC Desire) => steeds standby voor internet, mail, agenda, youtube,...
nu; in mn Desire schuilt ook mijn vraag. Ik wou deze aan dezelfde google account koppelen, zodat mn agenda ed steeds gesynct zijn. Maar ik lees in voorgaande berichten dat dezelfde google account instellen automatisch ook betekent dat dezelfde apps worden geinstalleerd. Op zich geen probleem van Desire naar Prime, maar wél andersom. Zoals jullie wss wel weten is de Desire nogal beperkt in opslagcapaciteit (mijne werkt nog steeds stock froyo). Ik wou dus weten als ik een hoop apps op mn android tablet wil installeren, loopt mn telefoon overvol! Hoe lossen jullie dit op? Synct hij constant of is dit enkel bij 1e keer account instellen op tablet? Is een custom rom (cyanogenmod?) op Desire draaien de oplossing (zodat ik ook mn sd kan gebruiken om apps te installeren)?
Graag jullie mening/oplossing.

Btw: mij lijkt de champagne gold de mooiste ;)
Volgens mij gaat dat niet direct hoor; als ik een nieuwe ROM op mijn telefoon installeer, zie ik de apps wel bij 'My Apps', maar ze staan dan als 'Not Installed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:12

The_Worst

Unox

Google Backup uitschakelen op je tablet dan worden je instellingen en apps niet gesynchroniseerd maar je kalender en contacten wel. :)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=37435433,noline]Ik overweeg de aankoop van de 32gb versie (die volgens mij weer een bepaalde limitatie had mbt het type sd kaartje?).
Wacht.. wat?? Heeft de 32gb versie een kreupele microSD slot?
Dat meen je toch zeker niet he? Ik wilde er een 64gb SDXC in lepelen maar dat gaat em niet worden dan? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 08:05
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:46:
[...]
Dat meen je toch zeker niet he? Ik wilde er een 64gb SDXC in lepelen maar dat gaat em niet worden dan? :'(
Volgens mij is dit onzin.. Lees even een paar pagina's terug waar een hele discussie staat over 64GB kaartjes en groter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 13:54

ralfbosz

xm create bosz -c

[...]
De tablet heeft alleen microSD, de dock heeft wel een SD-slot.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht gelezen te hebben dat die primes gewoon 64gb (micro)SDXC kaartjes vraten ongeacht het model,
zelfs de TF101 kon dat al geloof ik? Ben toch niet gek aan et worden ofzo? :>

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

[...]
Djeez, ben je IRL ook zo'n ontzettende paniekzaaier? Zonder enkele bron maar weer gelijk iets negatiefs voor waar aannemen en daar vervolgens over gaan zitten jammeren. Bah!

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oXygeN schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:49:
[...]

Djeez, ben je IRL ook zo'n ontzettende paniekzaaier? Zonder enkele bron maar weer gelijk iets negatiefs voor waar aannemen en daar vervolgens over gaan zitten jammeren. Bah!
Iemand komt met iets raars op de proppen en ik vraag of dat waar is, niks mis mee.
Niet zo zeuren joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:49:
Ik dacht gelezen te hebben dat die primes gewoon 64gb (micro)SDXC kaartjes vraten ongeacht het model,
zelfs de TF101 kon dat al geloof ik? Ben toch niet gek aan et worden ofzo? :>
..Ja natuurlijk kan die 64GB aan, beetje logisch nadenken kan geen kwaad hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0ey schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:52:
[...]

..Ja natuurlijk kan die 64GB aan, beetje logisch nadenken kan geen kwaad hoor.
De asus spec page rept met geen woord over SDXC, dus ja, hartstikke logisch. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:52

Rhapsody

In Metal We Trust

Op deze specifications pagina staat GPS er nog gewoon bij: http://www.asus.com/Eee/E...ime_TF201/#specifications

Helaas kan ik daar, en in de manual niets vinden over wat voor MicroSD er ondersteund worden.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:54:
[...]

De asus spec page rept met geen woord over SDXC, dus ja, hartstikke logisch. :')
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1419458

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
Let wel op, de foto in de link laat een microSDHC zien van 32GB en een SDXC van 128GB.

Of de prime ook microSDXC slikt, is dus nog niet bekend.

Gezien de beschikbaarheid en prijzen van microsdxc maakt mij dat niet uit :)
32GB + 32GB microSDHC is mij genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 15:24
SAWYER schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:08:
Let wel op, de foto in de link laat een microSDHC zien van 32GB en een SDXC van 128GB.

Of de prime ook microSDXC slikt, is dus nog niet bekend.

Gezien de beschikbaarheid en prijzen van microsdxc maakt mij dat niet uit :)
32GB + 32GB microSDHC is mij genoeg.
waar baseer jij dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
op de duidelijke benamingen in de foto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

op het plaatje.
MicroSD :
Total space 29,71 GB

SD:
Total space 123 GB

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 15:24
oh ja, excuus, had over microsd heen gelezen en dacht dat dat internal was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Andere vraag?
Hoeveel gaat hij nu kosten zonder dock? 32 gb versie?
Kan het zijn dat hij in BelgiË wel met een werkende gps komt? Vermits hij hier maar eind januari komt...

Zouden julli de prime boven de ipad 2 , samsung 10.1 of asus TF 1 , acer iconia 500 verkiezen met de huidige mankementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
skank schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:17:
Andere vraag?
Hoeveel gaat hij nu kosten zonder dock? 32 gb versie?
Kan het zijn dat hij in BelgiË wel met een werkende gps komt? Vermits hij hier maar eind januari komt...

Zouden julli de prime boven de ipad 2 , samsung 10.1 of asus TF 1 , acer iconia 500 verkiezen met de huidige mankementen?
Hij is bij de Capi op Schiphol 579, maar de adviesprijs die de overige winkels aanhouden is volgens mij 599. Ik neem aan dat ze niets meer aan het design doen dus de kans dat België wel een goed werkende GPS krijgt is erg klein.

Ja, in principe is de Prime goedkoper dan bijv. de Galaxy Tab 10.1N 32 GB (535 euro). En daarbij krijg je een mooier scherm, quad core, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
J0ey schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:19:
[...]

Hij is bij de Capi op Schiphol 579, maar de adviesprijs die de overige winkels aanhouden is volgens mij 599. Ik neem aan dat ze niets meer aan het design doen dus de kans dat België wel een goed werkende GPS krijgt is erg klein.

Ja, in principe is de Prime goedkoper dan bijv. de Galaxy Tab 10.1N 32 GB (535 euro). En daarbij krijg je een mooier scherm, quad core, etc.
Die prijs is toch incl dock?
Ik wil hem zonder dock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn weten is de 32GB versie niet zonder dock te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakw0rst
skank schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:23:
[...]

32 GB zonder dock is er niet ;) Je zou hem met dock kunnen kopen, en dan je dock verkopen aan iemand die een 64 GB heeft : 64 GB word exclusief dock geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 23:33
skank schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:23:
[...]

de 32GB ad € 599,-- is inclusief dock en is niet zonder dock te koop. De 64GB is zonder dock te koop voor
dezelfde prijs, n.l. € 599,--

Je kunt ook de 32GB kopen en dan de dock verkopen aan iemand die een 64GB heeft en graag een dock wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:27:
Naar mijn weten is de 32GB versie niet zonder dock te verkrijgen.
oh? :(
bummer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Volgens het twitter account van Asus benelux:
@ASUS_BENELUX
Er zal bij de start een 32GB met docking, en een 64GB variant zonder docking beschikbaar zijn. ^CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Iemand een dock voor 100 euro? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik heb 't dock eigenlijk ook niet nodig, maarja opzich is het wel handig als student. Hoef ik niet altijd mn laptop van 3 kg mee te nemen, soms ook wel eens prettig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakw0rst
skank schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:30:
Iemand een dock voor 100 euro? >:)
Dock zorgt ook er voor dat je USB + SD kaartje kan aansluiten eventueel he,
En 6 uur accu extra...

Dus vergeet niet, je kan er meer mee dan alleen maar typen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 12:12
Ik heb exact hetzelfde. Ik wil de grijze 32 GB variant zonder dock. Hopelijk gaat dat nog gebeuren na een tijdje of ik verkoop het keyboard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
J0ey schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:33:
Ik heb 't dock eigenlijk ook niet nodig, maarja opzich is het wel handig als student. Hoef ik niet altijd mn laptop van 3 kg mee te nemen, soms ook wel eens prettig..
Als student is het wel een goede aanvulling op een PC/Laptop (tenzij je specifieke software moet draaien etc).
Collega van me heeft een TF101 gekocht (met dock) voor naast zijn laptop (veel op reis) en laptop-accu gaat niet zo lang mee als een TF met dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
Voor mij heeft de dock ook geen toegevoegde waarde.. Ik heb al een laptop namelijk. Als ik echt snel een lange mail moet typen, dan gebruik ik die daar wel voor. Voor mij gaat het puur alleen om webbrowsing / games en andere zaken. Vind het wel erg jammer dat de tablet niet standaard zonder dock wordt verkocht.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Knakw0rst schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:36:
[...]

Dock zorgt ook er voor dat je USB + SD kaartje kan aansluiten eventueel he,
En 6 uur accu extra...

Dus vergeet niet, je kan er meer mee dan alleen maar typen :p
Weet ik , maar ik heb geen toetsenbord nodig, kan je net zo goed laptop kopen vind ik ;) maar das persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
skank schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:39:
[...]

Weet ik , maar ik heb geen toetsenbord nodig, kan je net zo goed laptop kopen vind ik ;) maar das persoonlijk
Daarom wil ik ook een tablet. Ik denk dat ik wacht tot eind januari. Dan is de prime al even op de markt, ICS is dan al uit. Wellicht zijn veel problemen tegen die tijd al verholpen en kan ik mooi profiteren van de btw-actie bij de media markt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
renevdeertwegh schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:41:
[...]

Daarom wil ik ook een tablet. Ik denk dat ik wacht tot eind januari. Dan is de prime al even op de markt, ICS is dan al uit. Wellicht zijn veel problemen tegen die tijd al verholpen en kan ik mooi profiteren van de btw-actie bij de media markt!
idem ik wacht nog geduldig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
renevdeertwegh schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:41:
[...]

Ik ben benieuwd of de tablet ook mee wordt genomen in de BTW weken. Volgens mij was dit vorig jaar niet het geval als ik me goed herinnerde...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens de btw weken waren bijvoorbeeld de samsung tablets uitgesloten. Dit herinner ik mij, omdat ik er één wilde halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
Possible schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:43:
[...]

Ik ben benieuwd of de tablet ook mee wordt genomen in de BTW weken. Volgens mij was dit vorig jaar niet het geval als ik me goed herinnerde...
Dat zou zwaar ***** zijn als dat zo is. We wachten af... Wie weet brengt de CES ook nog wel iets leuks al heb ik geen zin om nog maanden te wachten op een andere tablet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

GPS niet nodig?
Ik wilde hem in het vliegtuig gebruiken met luchtvaartkaarten als moving map met pocketFMS.
Ik kan jullie vertellen dat ik behoorlijk teleurgesteld ben dat de tablet waar ik al zo lang naar uit kijk voor dit soort werk (ik ben vlieginstructeur) EEN DAG NA AANSCHAF oeps toch geen gps blijkt te hebben omdat de hardware waarschijnlijk slecht is!

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
idem ik wil hem echt ten laatste tegen eind april
mei is reismaand vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Vmu schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:47:
GPS niet nodig?
Ik wilde hem in het vliegtuig gebruiken met luchtvaartkaarten als moving map met pocketFMS.
Ik kan jullie vertellen dat ik behoorlijk teleurgesteld ben dat de tablet waar ik al zo lang naar uit kijk voor dit soort werk (ik ben vlieginstructeur) EEN DAG NA AANSCHAF oeps toch geen gps blijkt te hebben omdat de hardware waarschijnlijk slecht is!
Transformer 1 heeft nergens problemen mee... (en krijgt ook ICS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Daarom ben ik des te meer geïrriteerd.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
CappieL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:50:
[...]

Transformer 1 heeft nergens problemen mee... (en krijgt ook ICS)
Maar wel pak lagere specs en erg lelijk qua design is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 20:45
Dit soort berichten voegen niets toe.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 04-01-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Ik wil hem wel ruilen voor een TF101 ;) (ik wil de 201, krijg jij mijn 101)
Naar mijn mening is de 101 niet lelijk, maar de 201 ziet er wel erg netjes uit.

[ Voor 13% gewijzigd door CappieL op 04-01-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Dank voor de input allemaal. Blij om te horen dat je prima alles kunt afspelen. Had de reviews al wel gelezen, maar ik wilde ook nog wat ervaringen van eindgebruikers horen :). Fijn, want het gaat mij in het bijzonder om het afspelen van series etc. Die file limiet komt daarom dus ook wel goed; hoewel het wel leuk is om zo nu en dan een 720p filmpje te kunnen kijken (en die is meestal >4gb.

Ik wil op termijn een 128g SDXC kaart in de tablet stoppen en er dan klaar mee zijn (in de zin dat ik dan nog maar eens in de paar maanden de data hoef te verversen). In NTFS betekent dit dus dat ik er ook prima >4gb bestanden op kan knallen.

Ik kan wrs volgende week in Singapore de 32gb zonder dock ophalen bij de Asus store. Echt enthousiast wordt ik pas als ik het apparaat in mijn handen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 19:35
Ugh... Na een exemplaar met een defecte accelerometer, een exemplaar met zeer slechte gps, heb ik nu een exemplaar met defect capacitive scherm. Op sommige plekken word de touch niet herkent :( Dit kan je heel simpel ook zelf testen door sketchbook te downloaden en dan met een marker van links naar rechts te swipen. Bij mij kleurt ie op 3 plekken heel duidelijk niet.

//edit

Nevermind. Na even aangesloten weer te hebben op de dock, doen die plekken het weer spontaan. Iemand een verklaring hiervoor?

[ Voor 15% gewijzigd door JCreations op 04-01-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jcreations: Heb je de nieuwe .33 OTA update al? Die schijnt een boel gemiep met ongevoelige touchscreen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 08:53
Ik ben zeer geïnteresseerd in hoe de Prime werkt voor het maken van aantekeningen bij college's, kan iemand mij daar misschien iets oververtellen?
  • aantekeningen schrijven.
  • collegesheets bekijken.
  • hoe gemakkelijk kun je pijltjes en bullet-points in je tekst zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 04-01-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Jas99 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:18:
Ik ben zeer geïnteresseerd in hoe de Prime werkt voor het maken van aantekeningen bij college's, kan iemand mij daar misschien iets oververtellen?
  • aantekeningen schrijven.
  • collegesheets bekijken.
  • hoe gemakkelijk kun je pijltjes en bullet-points in je tekst zetten?
Dit ligt voor een groot deel aan de software die je erop draait. Op de Transformer (1 en 2) staat standaard Polaris.
Persoonlijk vind ik dit beter dan Documents To Go, maar dat is heel persoonlijk.

Op de TF101 kun je heel gemakkelijk switchen tussen Polaris en PDF's. Met een dock is het al helemaal makkelijk om aantekeningen te maken.

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:20:
Ik weet niet wat ik moet doen:

*knipje*

[ Voor 64% gewijzigd door RoD op 04-01-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
*knipje*

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 04-01-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Nog even kort terugkomend op GPS:
Gisteren vanaf kantoor had ik de hele dag niks. In de auto naar huis, na de ergste buien, maar op het dashboard gezet (en geen gekke bochten gemaakt ;)) en tijdens de rit naar huis (Leiden --> Delft) met slecht weer, kwamen er steeds meer satellieten bij. Begon rustig met 2 of 3, maar nadat ik de snelweg af ging werden het er meer. Elke minuut eentje bij. Op de parkeerplaats liep het op naar 8 met een goede lock, vanuit een dichte auto overigens. Dit overigens zonder WiFi aan.
Toen heb ik Wifi aangezet. BAM! 9, 11, 12, en daarna 14 satellieten, waarvan 8 of 9 "in gebruik" en dus een goede fix.
Om te kijken of het geen toeval is, vandaag op kantoor, op dezelfde plek bij het raam, weer een GPS test. Wifi uit, alleen GPS aan. Na enkele minuten had ik 5 satellieten en een redelijke fix. Met Wifi aan werden dit er nog 6. Gek, gisteren had ik de hele dag niks (kan door het weer gekomen zijn? Gisteravond met de 14 satellieten was het weer helder weer) en ik heb niks veranderd.
Bottom line; ook bij mij werkt GPS dus goed tot redelijk nu. Blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:20:
Ik weet niet wat ik moet doen:

Ik wil sowieso een Asus Transformer. Maar vind prijs/kwaliteit ook belangrijk. De Transformer 1 ligt nu bijna nergens op voorraad, en de Prime komt binnenkort uit. In diverse winkel en incl. de cashback actie van Asus zou ik voor de Transformer 1 16 gb nu ongeveer 330 euro kwijt zijn zonder dock...
Maar.... ik denk dat ik ook wel een dock wil na een tijdje...
Als ik dan een losse dock erbij koop ben ik ongeveer net zoveel kwijt (misschien iets minder) als ik de Transformer Prime 32 gb koop voor 599 euro. Of heb ik het nu helemaal verkeert?
De TF 101 zal na lancering van de TF 201 zeer waarschijnlijk in prijs dalen, zeker tweedehands. Dat is ook de reden waarom ik mijn TF101 deze week heb verkocht (16gb met dock voor 360,-).

Als de Mediamarkt eind januari weer een btw actie houdt waarbij de TF201 inbegrepen is, dan koop ik de 32 GB met dock voor zo'n 500, verkoop de dock voor ~100 en heb dan een mooie Tegra 3 tablet voor 400 euro. Zo niet, koop ik een tweedehands TF101 die in prijs gedaald moet zijn, of misschien is er dan een ander bedrijf met een interessante TF 201 deal, of een heel andere tablet met Tegra 3 chip. Dat wordt dus 2/3 weken afwachten. Tegen die tijd zullen de meeste kinderziektes (GPS enzo) wellicht verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08 19:35
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:13:
@Jcreations: Heb je de nieuwe .33 OTA update al? Die schijnt een boel gemiep met ongevoelige touchscreen op te lossen.
Jup, die draai ik al een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb ik wat gemist, maar is het al zeker dat de MM weer een BTW aanbieding heeft? Dat zou zo'n 90 euro schelen áls de TP meertelt. Voor die besparing is evt een mooie externe GPS te kopen..
Ik kan hem nogsteeds niet uit m'n hoofd zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:03:
Misschien heb ik wat gemist, maar is het al zeker dat de MM weer een BTW aanbieding heeft? Dat zou zo'n 90 euro schelen áls de TP meertelt. Voor die besparing is evt een mooie externe GPS te kopen..
Die zullen ze best hebbben, maar er is een grote kans dat de Transformer Prime is uitgesloten van de actie, was ook het geval met de iPad en andere tablets/computers/onderdelen vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
Het kietelt enorm toch niet even naar de winkel te gaan en de transformer tf101 te halen maar ik denk dat ik daar spijt van ga krijgen omdat de nieuwe op het punt staat uit te komen. Enorm dilemma, een goedkopere, inmiddels verouderd model of een veel duurder (vooral nu de 32GB het dock heeft) nieuwe model.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:03:
Ik heb hier een oud-collega van mij over gevraagd. Hij zei laatste 4 dagen van januari is de btw-actie weer als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Maar dan nog is het de vraag of een nieuwe tablet als deze wel mee gaat doen. Toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Rhapsody op 04-01-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
Rhapsody schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:06:
Maar dan nog is het de vraag of een nieuwe tablet als deze wel mee gaat doen. Toch?
Dat is inderdaad de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Rhapsody schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:06:
Vorig jaar de iPad dus niet terwijl die al wat ouder was toen, zelfde voor andere tablets/computeronderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Samsung en Apple zijn vrij moeilijk in het bepalen van winkelprijzen, denk dat dat de reden voor uitsluiting van de GT en iPad in die actie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spier1968
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb sinds maandag een 64GB Sandisk Micro SDXC kaartje in mijn 32GB Amethyst Grey Prime en dit werkt uitstekend. Wel even formatteren als NTFS op een Windows machine. Enige app waarmee ik nog een probleempje heb is Poweramp. De micro SDXC wordt in de Prime gemount als /Removable/MicroSD en dit path wordt niet herkend door Poweramp (/Removable/SD trouwens wel, dit is het SD-slot in het dock). Na de 12e nog maar even naar kijken na de ICS OTA en mogelijkheid te rooten met Nachoroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spier1968 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:32:
Ik heb sinds maandag een 64GB Sandisk Micro SDXC kaartje in mijn 32GB Amethyst Grey Prime en dit werkt uitstekend. Wel even formatteren als NTFS op een Windows machine. Enige app waarmee ik nog een probleempje heb is Poweramp. De micro SDXC wordt in de Prime gemount als /Removable/MicroSD en dit path wordt niet herkend door Poweramp (/Removable/SD trouwens wel, dit is het SD-slot in het dock). Na de 12e nog maar even naar kijken na de ICS OTA en mogelijkheid te rooten met Nachoroot.
Kan de prime zelf geen kaartjes formatteren?
Want ik denk niet dat mijn chinese microSDHC USB bul dat kan. :F
En anders ach, wat kost zon reader nou. ;)
Maar als de prime zelf kaartjes kan formatteren zou et handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spier1968
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:40:
[...]

Kan de prime zelf geen kaartjes formatteren?
Want ik denk niet dat mijn chinese microSDHC USB bul dat kan. :F
En anders ach, wat kost zon reader nou. ;)
Maar als de prime zelf kaartjes kan formatteren zou et handig zijn.
Bij het Sandisk micro SDXC kaartje wordt nog wel een SD-adapterkaartje meegeleverd. Geen idee of de Prime hem zelf kan formatteren. Het kaartje is 'af fabriek' namelijk geformatteerd als ex-FAT en dat is voor zover mij bekend een filesystem dat niet compatible is met Honeycomb.
Ik heb overigens zelf het Sandisk kaartje in een USB stickje gestoken waarin microsd kaartjes passen. Je hebt dus niet een speciale SDXC lezer nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Spier1968 op 04-01-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Prime nu vanaf maandag en ben er erg blij mee. Die dock is ook ideaal.

Ik wil voor de gein ook m'n GPS eens testen. Nou zag ik ergens een screenshot voorbij komen met het aantal gevonden satellieten, waar vind ik dat? Of is dat een app? Vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Spier1968 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:48:
[...]

Bij het Sandisk micro SDXC kaartje wordt nog wel een SD-adapterkaartje meegeleverd. Geen idee of de Prime hem zelf kan formatteren. Het kaartje is 'af fabriek' namelijk geformatteerd als ex-FAT en dat is voor zover mij bekend een filesystem dat niet compatible is met Honeycomb.
Ik heb overigens zelf het Sandisk kaartje in een USB stickje gestoken waarin microsd kaartjes passen. Je hebt dus niet een speciale SDXC lezer nodig.
Misschien dat er vanaf ICS wel gewoon ex-fat ondersteund wordt. Zo wel zo makkelijk zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:56:
Ik heb de Prime nu vanaf maandag en ben er erg blij mee. Die dock is ook ideaal.

Ik wil voor de gein ook m'n GPS eens testen. Nou zag ik ergens een screenshot voorbij komen met het aantal gevonden satellieten, waar vind ik dat? Of is dat een app? Vast bedankt.
'GPS test' app lijkt er ook op.

[ Voor 72% gewijzigd door _MB_ op 04-01-2012 16:01 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:56:

App. GPS Status. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Volgens mij is het GPS Test

Ja, bewijs:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/JKZYFw1qe0FBtNrKxwr9YdRZdP3-A6udAbsMXQHLuKqyqzoCmKCgpMlos7rkTtKl9fc
en
Afbeeldingslocatie: http://lh3.googleusercontent.com/-7QJpGwNkVZQ/TwMQDjsJdTI/AAAAAAAAAH8/5fBPwVnJ2s8/w559-h745-k/IMG735.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door CappieL op 04-01-2012 16:06 . Reden: foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Kan allebei, volgens mij gebruikte andere weer GPS Status, iig doen ze allebei hetzelfde en kan je snel genoeg zien of je GPS het doet of niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb uiteindelijk bij het zoeken op de Market voor GPS Test gekozen.

Voorlopig ligt ie nu voor het raam en heb welgeteld nul komma nul satellieten na vijf minuten.
Ik legde net m'n Samsung Galaxy S ernaast en die had binnen 5 sec. 5 satellieten gevonden en 10 sec. later een fix. En die GPS is al niet altijd even geweldig. Die van de Prime is dan inderdaad wel helemaal beroerd.

Gelukkig wist ik bij aanschaf niet eens dat er GPS in zat, dus ik vind het niet heel erg. Maar het zou toch wel leuk zijn als het goed zou werken, nu ik een maal weet dat er zo'n chip inzit... even afwachten nog maar wat Asus er verder mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Wat gebeurd er eigenlijk als je de app 'Fasterfix' op de Prime installeerd?
Misschien krijg je dan sneller een lock. Ik gebruik dit op m'n htc desire.

[ Voor 177% gewijzigd door _MB_ op 04-01-2012 16:26 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 14:10
Houd wel rekening dat de meeste devices voor de eerste fix wel een tijd nodig hebben. Mijn galaxy S2 heeft de eerste keer ook erg lang nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:16:
Ik heb uiteindelijk bij het zoeken op de Market voor GPS Test gekozen.

Voorlopig ligt ie nu voor het raam en heb welgeteld nul komma nul satellieten na vijf minuten.
Ik legde net m'n Samsung Galaxy S ernaast en die had binnen 5 sec. 5 satellieten gevonden en 10 sec. later een fix. En die GPS is al niet altijd even geweldig. Die van de Prime is dan inderdaad wel helemaal beroerd.

Gelukkig wist ik bij aanschaf niet eens dat er GPS in zat, dus ik vind het niet heel erg. Maar het zou toch wel leuk zijn als het goed zou werken, nu ik een maal weet dat er zo'n chip inzit... even afwachten nog maar wat Asus er verder mee doet.
Zelfde hier hoor, duurde heel lang voor ik een GPS fix had. Gister de hele dag niets, maar nadat ik ze uiteindelijk in de auto wel kreeg (14 ook echt!) is het nu elke keer als ik GPS Test aanzet vrij snel raak en een fix. Ook op de plek bij het raam waar ik gisteren echt uren lang (zonder overdrijven) niks kreeg. Duurt dus lang om zich te orienteren zeg maar, maar GPS werkt nu bij mij wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soeski schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:26:
[...]

Zelfde hier hoor, duurde heel lang voor ik een GPS fix had. Gister de hele dag niets, maar nadat ik ze uiteindelijk in de auto wel kreeg (14 ook echt!) is het nu elke keer als ik GPS Test aanzet vrij snel raak en een fix. Ook op de plek bij het raam waar ik gisteren echt uren lang (zonder overdrijven) niks kreeg. Duurt dus lang om zich te orienteren zeg maar, maar GPS werkt nu bij mij wel degelijk.
Ok, dat klinkt niet verkeerd. Ik heb m maar weer bij het raam gelegd, wie weet gebeurd er straks nog wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:28:
[...]

Ok, dat klinkt niet verkeerd. Ik heb m maar weer bij het raam gelegd, wie weet gebeurd er straks nog wat ;)
Ik kreeg pas meer dan 2 satellieten, nadat hij meer dan 15 minuten in de auto op het dashboard had gestaan. Daarna ging het harder, binnen 10 minuten naar 15 satellieten. En sindsdien geen problemen meer om vrij snel (niet zo snel als de Sensation of TF101, soit) satellieten te vinden. Blijkbaar duurde de 1e keer gewoon erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 20:41

djbarney

XBL: DeejayBarney

wat ook niet echt verwonderlijk is, aangezien de meeste aangehaalde android telefoons tegenwoordig a-gps gebruiken en dus op basis van gsm mastlocaties alvast ongeveer bepalen waar je bent, en waar de satelieten zich bevinden. Daarmee kan ik op mijn HTC HD2 binnen 10 seconden een cold-fix krijgen op tenminste 8 satelieten. Aangezien de Transformer geen gsm chips aan boord heeft, duurt het allemaal wat langer.. dat verklaart ook waarom Asus de wifi met de laatste patch aanzet, daarmee wordt dus net als bij a-gps op basis van wifi netwerk locatie geholpen met de plaatsbepaling. Wellicht zijn deze problemen niet meer of minder van toepassing bij een transformer met een 3g chip er in. Ik wacht in ieder geval zelf nog even af tot de rook een beetje opgetrokken is rond deze tablet, al kost dat wel moeite :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ook zonder WiFi aan krijg ik nu vrij snel een fix, dus ik lijk het probleem ook niet zo erg te hebben. Gisteren was ook wel erg slecht weer en nu is het beter, dus ik weet niet in hoeverre dat invloed heeft. De ontvangst kan inderdaad zwakker zijn dan bij de TF101 en bij smartphones, maar er is (bij mij) absoluut geen sprake van een niet-werkende GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Soeski schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:43:
Ook zonder WiFi aan krijg ik nu vrij snel een fix, dus ik lijk het probleem ook niet zo erg te hebben. Gisteren was ook wel erg slecht weer en nu is het beter, dus ik weet niet in hoeverre dat invloed heeft. De ontvangst kan inderdaad zwakker zijn dan bij de TF101 en bij smartphones, maar er is (bij mij) absoluut geen sprake van een niet-werkende GPS.
Dan kan het probleem toch haast niet de alu backplate zijn?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
_MB_ schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:44:
[...]

Dan kan het probleem toch haast niet de alu backplate zijn?
Deels wel natuurlijk, maar ik vermoed ook dat het meer softwarematig dan hardwarematig is om deze resultaten. Er zit ook een dure GPS chip in, dus daar moet het ook niet aan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
J0ey schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:47:
[...]

Deels wel natuurlijk, maar ik vermoed ook dat het meer softwarematig dan hardwarematig is om deze resultaten. Er zit ook een dure GPS chip in, dus daar moet het ook niet aan kunnen liggen.
Precies mijn idee. Sowieso heeft elke tablet die ik tot nu toe getest heb met GPS Test (TF101, TF201, Galaxy Tab 8.9, HTC Flyer) een minder GPS signaal als een HTC Desire, HTC Sensation en Samsung Galaxy S2. Dat zal ook het grootste probleem zijn; bij de een werkt het goed vanwege positie op de aardkloot, positie van de tablet, aardstralen, geen metalen plaat in je kop enz ( :+ ) en bij de ander werkt het minder. ASUS geeft blijkbaar nu aan dat het een extra'tje is en dat het in sommige gevallen slecht werkt. Indekken dus. Of dat goed is of niet, is een tweede... maar de functionaliteit is er en het KAN goed werken, erg afhankelijk van de omstandigheden. Nogmaals, op mijn TF101 is de ontvangst en aantal satellieten niet veel beter dan op de TF201 als ik ze naast elkaar zet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
J0ey schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:47:
[...]

Ja dat bedoelde ik eigenlijk. Dat het probleem niet zomaar 100% op de backplate af te schuiven is. Dan zou het namelijk bij niemand moeten werken.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik gelezen heb in de verklaring over de GPS is dezelfde tekst (geloof zelfs op de letter) met de uitleg die op XDA al een paar keer is gepost wat ging over de reply van een helpdeskmedewerker. Het zal me niet verbazen als het bij de launch van ICS aanzienlijk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Soeski schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:43:
Is dat niet zo omdat je nu je eenmaal een fix hebt, je de posities van de satellieten "weet" (almanac) en dus bij een volgende keer vrijwel meteen weer je fix hebt?
Pagina: 1 ... 8 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]