Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:54
Lizard schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:54:
Probleem is dat als je het via de normale weg probeert je meestal geen response krijgt. Helaas is het nodig om de social media te (mis)bruiken om je stem te laten horen.
Dit dus, meestal krijg je (iig uit ervaring met andere merken) geen reactie of een algemene ontwijkende reactie op dit soort vragen... Dit is helaas meestal de enige manier om daadwerkelijk response te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:05
Net ff test gedaan in auto...kreeg rijdend binnen 30 sec gps fix. Raakte deze niet meer kwijt ook niet tijdens rijden op snel weg 120km O-) per uur. Het werden er wel minder tijdens het rijden.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.googleusercontent.com/-7QJpGwNkVZQ/TwMQDjsJdTI/AAAAAAAAAH8/5fBPwVnJ2s8/w559-h745-k/IMG735.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
edumertz schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:38:
Net ff test gedaan in auto...kreeg rijdend binnen 30 sec gps fix. Raakte deze niet meer kwijt ook niet tijdens rijden op snel weg 120km O-) per uur. Het werden er wel minder tijdens het rijden.

[afbeelding]
Dat is erg mooi! Respect met zulk weer een GPS test doen, foto maken en je ogen op de weg houden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:25
J0ey schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:40:
[...]
Dat is erg mooi! Respect met zulk weer een GPS test doen, foto maken en je ogen op de weg houden. :P
Ik keur het af, maar toch bedankt voor de info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22

[afbeelding]
Wat heb je er precies voor gedaan, welke ROM versies, welke settings op je tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Niet iedere auto (of eigenlijk autoruit) is hetzelfde, zonne- en/of warmtewerende kunnen GPS signalen enigszins verzwakken dus kan het best dat Pietje goed GPS signaal in de auto heeft terwijl dat bij Jantje niet zo is.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
oXygeN schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:44:
Niet iedere auto (of eigenlijk autoruit) is hetzelfde, zonne- en/of warmtewerende kunnen GPS signalen enigszins verzwakken dus kan het best dat Pietje goed GPS signaal in de auto heeft terwijl dat bij Jantje niet zo is.
Ja maargoed, eerst zeiden ze dat de hele GPS het niet deed, dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 15:24

[afbeelding]
En heb je de fix van asus of heb je die fix van XDA gebruikt?
meer info! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Asus fix komp zo door de lucht binnen.... :+ Had ook iets van XDA maar voor het rijden weer terug gedraaid dus alleen fix van asus

[ Voor 49% gewijzigd door edumertz op 03-01-2012 15:48 . Reden: xda uitleg toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

J0ey schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:45:
[...]

Ja maargoed, eerst zeiden ze dat de hele GPS het niet deed, dat is dus niet zo.
niet in het specifieke geval van de tester in deze kwestie.

Kan wel de stroom met mixed signals (hihi) verklaren dat de ene na de patch alsnog geen fix krijgt en de andere nu ineens wel... in combinatie met redelijk zwak GPS-ontvangst kan een bepaald type voorruit net het verschil maken :)

Heeft overigens natuurlijk met veel meer factoren te maken...

[ Voor 6% gewijzigd door oXygeN op 03-01-2012 15:51 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
oXygeN schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:49:
[...]

niet in het specifieke geval van de tester in deze kwestie.

Kan wel de stroom met mixed signals (hihi) verklaren dat de ene na de patch alsnog geen fix krijgt en de andere nu ineens wel... in combinatie met redelijk zwak GPS-ontvangst kan een bepaald type voorruit net het verschil maken :)

Heeft overigens natuurlijk met veel meer factoren te maken...
Was dat het maar. Hier met de "Asus fix" en de (mislukte?) XDA fix, bij een enkel-glas raam op zolder, al uren 0,0 satellieten. Niet eens af en toe even snel. TF101 pakte na een uur wel 12 satellieten en de telefoon (Sensation) en een Samsung tablet (8.9) pakken zelfs direct, door het plafond heen, 9-12 satellieten. Straks naar huis nog eens proberen in de auto, daar kreeg ik er nog 2 vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
DwightKSchrute schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:33:
[...]

Ah. Ja, dan is voor mij niet de moeite waard. Wacht ik nog even een generatie. Dankjewel.
Wellicht is het verschil in gewicht nog een factor om mee te nemen?

Volgens mij is de prime toch een stukje lichter, en dit kan bij werken vanuit de losse hand wel veel verschil maken volgens mij.

Dit is voor mij de reden om nog geen TF101 gekocht te hebben, maar te wachten op de Prime, om dan te kunnen vergelijken. Specs van de TF101 zijn voor mijn gebruikt ook voldoende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
--MP-- schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:07:
[...]

Wellicht is het verschil in gewicht nog een factor om mee te nemen?

Volgens mij is de prime toch een stukje lichter, en dit kan bij werken vanuit de losse hand wel veel verschil maken volgens mij.

Dit is voor mij de reden om nog geen TF101 gekocht te hebben, maar te wachten op de Prime, om dan te kunnen vergelijken. Specs van de TF101 zijn voor mijn gebruikt ook voldoende..
En de looks, ik vind de TF101 bijv. vrij lelijk en goedkoop voelen naast de iPad, maar de Prime daarintegen ziet er erg strak uit, zeker met het dock, bouw kwaliteit schijnt ook net zo goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
J0ey schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:09:
[...]

En de looks, ik vind de TF101 bijv. vrij lelijk en goedkoop voelen naast de iPad, maar de Prime daarintegen ziet er erg strak uit, zeker met het dock, bouw kwaliteit schijnt ook net zo goed te zijn.
Grappig, ik vind de TF101 juist nog mooier dan de TF201. Althans, anders mooi. ZEER degelijk, mooie finish (Louis Fuitton anyone? :)) en houdt lekker vast door de ruwe/stoere structuur. De TF201 is meer iPad achtig, zeker als hij op zijn ruggetje op het bureau ligt. Dan zie je het verschil niet eens meteen. Ik heb alleen maar positief commentaar gekregen op het uiterlijk van de TF101, alleen het gewicht is wat hoog.
Heb ze hier nu nog beiden liggen maar de TF101 zal toch gaan wijken. Qua design is de TF101 gewoon apart, gewaagd, vernieuwend... de TF201 is meer net zoals een iPad, Galaxy enz. Meer eenheidsworst en dat zal een commerciele keuze geweest zijn denk ik.
/edit: Nog even toevoegen dat de TF101 veel minder kras- en vuilgevoelig is. De TF201 zie je echt alles op; vingers, vette vlekken en beschadigingen (dat laatste nog niet aan den lijve ondervonden, maar dat is wel af te leiden uit het materiaal).

[ Voor 11% gewijzigd door Soeski op 03-01-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Ik ben vooral benieuw of het gewicht zoveel scheelt, op papier is de TF201 106 gram lichter (686 gr om 580 gr). Maakt het echt een groot verschil?
Een nadeel van de TF101 is dat de achterkant een beetje bol is, waardoor hij soms wat kan wiebelen. De TF201 lijkt plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

quote: xda-developers forum
From Facebook:

"Elrex Yeoh: ASUS Taiwan just released an official statement, which covers some aspects we would really love to know:
1) ICS will be pushed to devices around the world on Jan 12th (woot!)
2) GPS problem is mainly due to the aluminium backplate on the device. they won't be able to do much about it, that's why they removed the GPS from the specs on various sites to avoid causing any misunderstandings among users.
3) BOOTLOADER: they won't unlock the bootloader, and the purpose of locked bootloader is to support media renting service on the device and its stability. BUT, they are working on releasing a bootloader unlocking tool for those users who would like to unlock it. however, the use of this unlocker tool wil void the warranty immediately.

source: https://www.facebook.com/asusclub.tw "

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:52

Zewatanejo

Fine Thanks!

1) klinkt goed. veel sneller dan dat ik verwacht had. (waarom hebben ze de prime dan niet meteen uitgebracht met ICS, vraag ik me dan af)
2) Niet het antwoord dat ik wilde horen. Als ze de specs aanpassen, mogen ze vanmij de prijs ook aanpassen.
ICS zal als het goed is dus hierbij ook geen verschil maken. Het is "gewoon" een ontwerpfout.
3) Op zich een mooie handreiking, maar het vervallen van de garantie vind ik een beetje flauw. Voorlopig zal ik het met de stock ROM blijven doen. Na een jaar of zo durf ik het risico wel te nemen om er een custom ROM op te zetten.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse____
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 11:20
Dat is meteen goed maar ook slecht nieuws.

De meerprijs kan toch echt een GPS gebruiken... De ICS update is wel mooi. En de boodloader komt wel in orde, lijkt me een goeie reden om het te locken met mogelijkheid om te unlocken. Die garantie is spijtig maar komt toch bij meer high end divices voor. Zouden ze echt garantie weigeren als het duidelijk een pure hardwarefout is?

Uiteindelijk wel logisch, mits wat vernuft is door middel van software schade aan een divice aan te richten.

[ Voor 36% gewijzigd door eclipse____ op 03-01-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Bootloader wordt dus hetzelfde als bij HTC.
Wel vreemd dat de gps dan toch aan de backplate lijkt te liggen. Het begon er toch op te lijken dat het gewoon softwarematig was. :(

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Zewatanejo schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:19:
1) klinkt goed. veel sneller dan dat ik verwacht had. (waarom hebben ze de prime dan niet meteen uitgebracht met ICS, vraag ik me dan af)
2) Niet het antwoord dat ik wilde horen. Als ze de specs aanpassen, mogen ze vanmij de prijs ook aanpassen.
ICS zal als het goed is dus hierbij ook geen verschil maken. Het is "gewoon" een ontwerpfout.
3) Op zich een mooie handreiking, maar het vervallen van de garantie vind ik een beetje flauw. Voorlopig zal ik het met de stock ROM blijven doen. Na een jaar of zo durf ik het risico wel te nemen om er een custom ROM op te zetten.
2: Dat verklaart nog niet waarom het bij een aantal wél gewoon goed werkt. Precies dezelfde behuizing, zelfde hardware én softwareversie. Het kan dus wel goed werken, dus ik steek mijn kop in het zand en met ICS werkt alles goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn htc desire hd heeft ook een aluminium achterzijde en de gps werkt perfect !!!

Hoe kan het dan dat dit bij de prime wel voor problemen zorgt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:22:
Hallo,

Mijn htc desire hd heeft ook een aluminium achterzijde en de gps werkt perfect !!!

Missschien is het gewoon een slechte smoes van Asus, omdat ze het probleem softwarematig niet kunnen oplossen :)

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse____
Soeski schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:21:
[...]

2: Dat verklaart nog niet waarom het bij een aantal wél gewoon goed werkt. Precies dezelfde behuizing, zelfde hardware én softwareversie. Het kan dus wel goed werken, dus ik steek mijn kop in het zand en met ICS werkt alles goed ;)
Eum het zal af en toe sporadisch (bij zeer goed ontvangst) wel werken, dus als het signaal door het aluminium raakt. Verder heeft de Wifi gps zand in de ogen gestrooid, na de update als je dan gps aanzette dan zette de TFP automatisch WiFi aan (dus zonder dat je het wist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
eclipse____ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:26:
[...]

Eum het zal af en toe sporadisch (bij zeer goed ontvangst) wel werken, dus als het signaal door het aluminium raakt. Verder heeft de Wifi gps zand in de ogen gestrooid, na de update als je dan gps aanzette dan zette de TFP automatisch WiFi aan (dus zonder dat je het wist).
Wat heeft dat met functionaliteit te maken? Wifi aan of uit; als ik in de auto zit heb ik geen WiFi verbinding met iets. Hooguit gebruikt hij de antennes voor extra ontvangst/bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het signaal moet helemaal niet door het aluminium heen. De antenne staat "vooruit" dus door et glas heen gericht. Zoek een koektrommel, leg je mobiel erop en slinger die GPS eens aan, zul je zien dat et bijna geen hol uit maakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse____
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:22:
Hallo,

Bij je desire is de ontvangstchip ergens aan de kunststoffen randen bij de TFP is er geen kunststof. + De overmaat aan aluminium maakt dat deze al de signalen opvangen en dus weghouden van de chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05:28
Ik hoop dat ze dan de prijs ook aanpassen. Zit nu echt te twijfelen om deze wel te kopen.

Het is gewoon een troepje.
Ze hadden beter de launch uitgesteld tot 12 januari dan.

Misschien toch wachten tot op ces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:41
Maar het wel of niet aanstaan van wifi zou toch helemaal geen invloed moeten hebben op de ontvangst van GPS? Dit is alleen het geval als je ook verbonden bent met het netwerk zodat je toegang hebt tot google location services.
De enige reden die ik kan bedenken is dat het aanzetten van de wifi chip invloed heeft op de gps chip (de helft van de wifi zit op hetzelfde chip)
Mijn preorder is voor volgende week, misschien dat de CES aankondigingen dan al binnen zijn, is er misschien een andere interessante tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensi1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
hurricurry schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:31:
Ik hoop dat ze dan de prijs ook aanpassen. Zit nu echt te twijfelen om deze wel te kopen.

Het is gewoon een troepje.
Ze hadden beter de launch uitgesteld tot 12 januari dan.

Misschien toch wachten tot op ces
Ook ik was van mening er eentje te kopen ergens deze maand. Met al deze minpunten denk ik ook dat ik even de kat uit de boom ga kijken.
Ik kan al m'n hele leven zonder tablet. Dan kan de paar extra maanden wachten voor een tablet die na de CES uitkomt er wel bij. Daar zal wel wat leuks aangekondigd worden.
Verder vind ik het jammer dat Asus wat licht over de problemen gaat.. Als je je product aankondigt met GPS-functionaliteit dan volstaat mijns inziens een sorry niet. En achteraf GPS van de features verwijderen op slechts enkele sites, vind ik ook maar wat zielig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ok, de GPS werkt niet goed en gaat niet goed werken.. Voor rooten moet je gelijk je garantie inleveren wat gewoon een goedkope manier is om ons geen garantie te geven.

Ik ga dr nog maar eens goed over denken om er een aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4c2Q
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:46
Is dat niet in strijd met de Nederlandse wet? Iemand die hier meer van weet, want volgens mij kunnen ze dat niet zomaar maken. Vooral als je kan bewijzen dat het niet aan jou ligt, dat het apparaat niet naar behoren werkt.

Naar mijn weten moet de winkelier in de eerste 6 maanden bewijzen dat het de schuld van de consument is, dat het apparaat niet naar behoren werkt. Het is een beetje kort door de bocht als ze zeggen dat het door de bootloader komt.

Excuses het gaat hier om de garantie. GPS boeit me niet zo, handig als het er is, maar niet nodig.

[ Voor 44% gewijzigd door F4c2Q op 03-01-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 20:45
D3x1l schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:12:
Is dat niet in strijd met de Nederlandse wet? Iemand die hier meer van weet, want volgens mij kunnen ze dat niet zomaar maken. Vooral als je kan bewijzen dat het niet aan jou ligt, dat het apparaat niet naar behoren werkt.
Bij mijn weten is de transformer prime nog niet officieel hier te koop... Kleine sticker op de doos en opgelost zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 17:46
D3x1l schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:12:
Ik denk niet dat je heel erg sterk zult staan. De productpagina op de nederlandse asus website is nog niet beschikbaar en de officiele launch is pas 6 januari!

Als zij (Asus) hun product aanpassen en dit vermelden door middel van officiële verklaring, dan verwacht ik niet dat je hier veel tegen kunt doen als het product eigenlijk nog niet officieël verkrijgbaar zou zijn in Nederland!

EDIT: Ik denk dat D3x1l het trouwens over de garantie heeft...daar durf ik dan weer niets over te vermelden

[ Voor 7% gewijzigd door corneej op 03-01-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is hoop voor de mensen die de Prime willen rooten. En ICS komt eraan!!!
http://www.bgr.com/2012/0...ootloader-unlocking-tool/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
roel0 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:14:
[...]

Bij mijn weten is de transformer prime nog niet officieel hier te koop... Kleine sticker op de doos en opgelost zou ik zeggen.
Die kleine sticker op de doos vermeldt inderdaad: GPS. Niet wat voor GPS natuurlijk... dat is weer vrij voor interpretatie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:54
Hoe kan zo'n GPS issue in hemelsnaam niet opgemerkt zijn tijdens ontwikkeling en tests zeg!

Dit is toch wel een redelijke flater vas asus wat mij betreft, niet dat ik gps op mn tablet uberhaupt gebruik zo'n basisfunctie vernachelen en het dan achteraf oplossen door die functionaliteit als 'extraatje' te noemen of helemaal uit de specs te verwijderen... matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
m0ridin schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:52:
Hoe kan zo'n GPS issue in hemelsnaam niet opgemerkt zijn tijdens ontwikkeling en tests zeg!

Dit is toch wel een redelijke flater vas asus wat mij betreft, niet dat ik gps op mn tablet uberhaupt gebruik zo'n basisfunctie vernachelen en het dan achteraf oplossen door die functionaliteit als 'extraatje' te noemen of helemaal uit de specs te verwijderen... matig.
Precies hetzelfde hier (en bij veel mensen). Maar het is gewoon idioot dat het niet werkt. Je betaald wel voor die chip; dan moet het gewoon werken. Kijk, als het bij een chinees ding van 130 euro gebeurd; prima! Maar bij een apparaat van €599? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
J0ey schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:00:
Voor rooten moet je gelijk je garantie inleveren wat gewoon een goedkope manier is om ons geen garantie te geven.
Slaat natuurlijk nergens op. Rooten is niet verplicht hoor, is een eigen keuze.
Is overigens bedoeld om custom roms te kunnen installeren. Niet sec om te rooten.
Je hebt nu in ieder geval de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
jobr schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:35:
[...]

Slaat natuurlijk nergens op. Rooten is niet verplicht hoor, is een eigen keuze.
Is overigens bedoeld om custom roms te kunnen installeren. Niet sec om te rooten.
Je hebt nu in ieder geval de keuze.
Volgens mij zitten wij hier op Tweakers, niet op het helpmij forum. Ik bedoel unlocken ja, wat bij elk andere normale tablet/telefoon gewoon mogelijk is (behalve Sony(?)) terwijl je je garantie houdt; zolang je hem maar terug flashed als je hem opstuurt. Dat kan dus nu niet meer, het is nu registeren met je IMEI/SN nummer en game over voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
J0ey schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:38:
[...]

Volgens mij zitten wij hier op Tweakers, niet op het helpmij forum. Ik bedoel unlocken ja, wat bij elk andere normale tablet/telefoon gewoon mogelijk is (behalve Sony(?)) terwijl je je garantie houdt; zolang je hem maar terug flashed als je hem opstuurt. Dat kan dus nu niet meer, het is nu registeren met je IMEI/SN nummer en game over voor de garantie.
Ik weet niet precies waar je dat vandaan haalt, maar volgens mij verlies je altijd de garantie als je root. Dat je het kunt verdoezelen door het ding terug te flashen zodat het lijkt alsof je het ding nooit geroot hebt is natuurlijk de boel belazeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 21-09 17:24
RoD schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:53:
[...]

Ik weet niet precies waar je dat vandaan haalt, maar volgens mij verlies je altijd de garantie als je root. Dat je het kunt verdoezelen door het ding terug te flashen zodat het lijkt alsof je het ding nooit geroot hebt is natuurlijk de boel belazeren.
Niet altijd zoals hier bij HTC staat:
It is our responsibility to caution you that not all claims resulting or caused by or from the unlocking of the bootloader may be covered under warranty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
RoD schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:53:
[...]

Dat slaat gewoon nergens op, sorry. Als ik mijn telefoon root en er is ineens wat mee aan de hand wat niet met de root te maken heeft, mag ik dan ineens geen garantie meer krijgen omdat ik wat andere software draai?

Dacht (alweer) dat we hier op Tweakers waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Ze hebben hem geroot!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1425838

Heb trouwens ook de Schiphol versie :) (zilveren exemplaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lizard schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:03:
[...]

Niet altijd zoals hier bij HTC staat:

[...]
Nee, maar dat houdt in de praktijk wel in dat wanneer je na het unlocken van de bootloader met de software gaat knutselen, je garantie kwijt bent.

Of het verder allemaal legaal is, is een tweede. Bedrijven staan niet bekend om het braaf volgen van de wetten omtrent garantie voor consumenten.
J0ey schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:07:
[...]

Dat slaat gewoon nergens op, sorry. Als ik mijn telefoon root en er is ineens wat mee aan de hand wat niet met de root te maken heeft, mag ik dan ineens geen garantie meer krijgen omdat ik wat andere software draai?

Dacht (alweer) dat we hier op Tweakers waren.
Ja dus? Wat heeft het op Tweakers zitten te maken met het al dan niet garantie hebben? Denk je soms dat bedrijven hun garantieregeling aanpassen omdat jij op Tweakers zit?

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 03-01-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
RoD schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:17:
[...]

Nee, maar dat houdt in de praktijk wel in dat wanneer je na het unlocken van de bootloader met de software gaat knutselen, je garantie kwijt bent.

[...]

Ja dus? Wat heeft het op Tweakers zitten te maken met het al dan niet garantie hebben? Denk je soms dat bedrijven hun garantieregeling aanpassen omdat jij op Tweakers zit?
Nee, dat ik verwacht dat de mensen die hier posten wel enigszins weten hoe het unlocken en garantie ongeveer werkt. Als ik mijn bootloader unlock sloop ik toch niet gelijk iets hardwarematig? Heeft er toch totaal niets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
Twijfel zelf nu toch wel weer heel erg tussen de kleuren.
Heb nog maar weinig vergelijkende foto's kunnen zien.
Zilver vind ik weer heel standaard (ok met een glimp goud)
Maar ja grijs is weer erg paars als je iedereen moet geloven..

Lastig hoor.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

J0ey schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:20:
[...]

Nee, dat ik verwacht dat de mensen die hier posten wel enigszins weten hoe het unlocken en garantie ongeveer werkt. Als ik mijn bootloader unlock sloop ik toch niet gelijk iets hardwarematig? Heeft er toch totaal niets mee te maken?
Nee, vind ik ook niet. Dat doet echter niets af aan bedrijven die consumenten er op wijzen dat ze hun garantie kwijt zijn bij rooten/flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
J0ey schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:20:
[...]

Maar je kunt dan WEL de processor overklokken en als je dat iets te enthousiast doet, komt er rook uit...en zoals je weet: Als de rook uit een apparaat is, dan doet tie het niet meer......

Dit kan natuurlijk ook met andere HW componenten die je dan vrij kunt aansturen, dus hoe weet een bedrijf dan of dit nog komt door jouw geklooi of door een 'echte' hardware fout?

Omtrent de GPS problematiek: Ik heb al iets van 6 maanden een TF101 en dacht nav de problemen met de GPS van de TFP ook eens mijn GPS uit te proberen: Binnen, met WIFI aan, achter het raam, na 15 minuten nog maar twee satellieten, geen fix....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:31:
[...]

Maar je kunt dan WEL de processor overklokken en als je dat iets te enthousiast doet, komt er rook uit...en zoals je weet: Als de rook uit een apparaat is, dan doet tie het niet meer......

Dit kan natuurlijk ook met andere HW componenten die je dan vrij kunt aansturen, dus hoe weet een bedrijf dan of dit nog komt door jouw geklooi of door een 'echte' hardware fout?

Omtrent de GPS problematiek: Ik heb al iets van 6 maanden een TF101 en dacht nav de problemen met de GPS van de TFP ook eens mijn GPS uit te proberen: Binnen, met WIFI aan, achter het raam, na 15 minuten nog maar twee satellieten, geen fix....
Ja sure, dat kan toch ook met vallen of waterschade wat net niet op de sensor komt of wat dan ook, denk dat dat nét iets vaker voorkomt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:20:

Lastig hoor.
Ik heb hier ook last van. Hoe paars is dat paars, en hoe goud is dat goud.
Metallic kleuren neigen op foto's al snel veel schreeuweriger over te komen omdat ze zoveel reflecteren.
Persoonlijk neig ik meer naar de grijze, omdat je daar vuil niet zo snel op ziet als op zilvergoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik vind de zilvere eigenlijk wel mooi.. (champagne gold). Hoop dat ze er zaterdag een paar hebben hangen in de Mediamarkt zodat je ze even in het echt kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens asus zijn de primes die naar europa komen een stuk beter gecontroleerd op "screen bleed" problemen. Dat vind ik al een hele geruststelling want als ik met mijn OCD ergens niet tegen kan, is het een imperfectie op een beeldscherm. Kwa GPS hoop ik op een die het minstens een beetje doet zodat ik toch iig stilstaant een lock kan krijgen, voor echt navigeren heb ik heel misschien het geluk dat mijn bluetooth GPS muis samen kan werken met mijn tablet.

Dat je de tablet nu kunt custom booten is ook een hele opluchting, ook al zal ik hier toch pas over 2 jaar gebruik van maken, als de garantie toch al verstreken is. Bovendien verwacht ik ook überhaupt niet dat het voor die tijd nodig zal zijn om een andere ROM te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakw0rst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-03-2020
l3art schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:20:

Lastig hoor.
http://eee.asus.com/eeepad/transformer-prime/design/
Genoeg afbeeldingen om te vergelijken zou ik denken? ;)

Denk dat ik voor de chanpagne gold ga, word direct me eerste tablet :D

[ Voor 7% gewijzigd door Knakw0rst op 03-01-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Knakw0rst schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:55:
[...]

http://eee.asus.com/eeepad/transformer-prime/design/
Genoeg afbeeldingen om te vergelijken zou ik denken? ;)

Denk dat ik voor de chanpagne gold ga, word direct me eerste tablet :D
Ik denk dat ze meer real-life foto's zoeken zoals bijvoorbeeld deze link;
Review van endgadget

Champagne gold - tablet foto's
Champagne gold - dock foto's

[ Voor 18% gewijzigd door Perkouw op 03-01-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:54:
Volgens asus zijn de primes die naar europa komen een stuk beter gecontroleerd op "screen bleed" problemen. Dat vind ik al een hele geruststelling want als ik met mijn OCD ergens niet tegen kan, is het een imperfectie op een beeldscherm.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin4you
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-02 00:14
Ik zou graag horen of iemand succesvol weet te internetten middels tethering over Wifi en dan met name met een MIFI device...

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens op XDA heeft iemand een statement van asus gepost, het werd vermeld tussen het "ICS komt 12 januari" en "bootloader is unlocked" door. Kan het zo gauw niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:18:
[...]

Ergens op XDA heeft iemand een statement van asus gepost, het werd vermeld tussen het "ICS komt 12 januari" en "bootloader is unlocked" door. Kan het zo gauw niet vinden.
Kan het ook niet vinden daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 23:33
Hierbij het bericht:

Elrex Yeoh PEOPLE, ASUS Taiwan just released statement on several issues (i posted above). MAIN gist: they will provide bootloader unlocking tool for devs and anyone willing to take the risk. use it, and void ur warranty. it's a fair trade. Now, the main deal: ICS rolling out on JAN 12th. woohoo! =)

En op Asus Facebook de volgende verklaring:

ASUS
Official statement on bootloader for the Prime coming in a bit. Hang on tight guys.
In the mean time, relax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik de verklaring van de ASUS heb gelezen heb ik besloten de Prime links te laten liggen. Erg jammer, want het hele apparaat schreeuwt om door mij gekocht te worden. Ik vind GPS belangrijk genoeg om er van af te zien.
Ik hoop echt dat ze in amerika een class action lawsuit gaan bekijken, want de manier waarop ASUS dit wegblaast is belachelijk klant onvriendelijk en misschien ook wel onwettelijk (daar gaat het natuurlijk om).
Ik wil geen geld geven aan een bedrijf die zo omgaat met zijn klanten.
Áls onverwacht ICS dmv betere software de GPS acceptabel maakt ga ik er misschien nog over nadenken.

Ergens verwacht ik over een maand of wat een aankondiging voor iets van een TP Plus. Met een metalen back, maar wel met een plastic gedeelte waar de GPS/wifi chip zit zodat de ontvangst veel beter is.

Iets offtopic: Als er nieuwe tablets worden aangekondigd bij de CES, zijn die dan al rond de zomer uit, of kan ik dat vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Tutorial voor de mensen die 'm willen rooten is nu beschikbaar:

http://www.androidpolice....with-the-newest-firmware/

Enjoy.
J0ey schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:28:
Kan het ook niet vinden daar..
Staat ook op Tweakers?
nieuws: Asus: Transformer Prime krijgt Android ICS op 12 januari

En hier:
http://www.androidpolice....otloader-is-in-the-works/

[ Voor 53% gewijzigd door Freekers op 03-01-2012 23:32 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Het ging over dat Asus beter op de backlight bleeding had gelet bij de modellen die naar Europa komen, niet de bootloader/release van ICS :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 08:53
Sorry, verkeerde topic!

[ Voor 97% gewijzigd door Jas99 op 04-01-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Jas99 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:57:
Ik volg het hier al enige tijd en ik heb zoiets van: als ik wil navigeren doe ik dat wel met mijn telefoon, HTC Desire S, die is kleiner, handzamer en die stop ik gemakkelijk weg op het moment dat ik ben waar ik wil zijn, dat is ook gemakkelijker voor op de fiets, zie niet helemaal in waarom ik zou navigeren met mijn tablet in mijn hand. (snap dat het bijvoorbeeld wel handig is als je koerier bent ofzo)

Maar nu ik weet dat deze zaterdag in de winkels ligt, hoop ik wel even een winkel in te lopen om 'm te bekijken. Wilde eerst voor de TF101 gaan aan het einde van deze maand, maar zit nu toch de Prime zwaar te overwegen wegens de hogere snelheid.

Iemand enig idee of de TF101 (32GB incl dock) ook nog sterk in prijs gaat dalen de komende weken door de release van de Prime in Nederland?
Verkeerde topic.. en nee, dat gaat die niet. Denk dat met de cashback Asus wel bij zn max. zit.

EDIT: Voor degene die twijfelen tussen de kleuren: de grijze schijnt aardig paars te zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1426163

[ Voor 6% gewijzigd door J0ey op 04-01-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Laatst online: 20-09 20:11
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:54:
Volgens asus zijn de primes die naar europa komen een stuk beter gecontroleerd op "screen bleed" problemen. Dat vind ik al een hele geruststelling want als ik met mijn OCD ergens niet tegen kan, is het een imperfectie op een beeldscherm. Kwa GPS hoop ik op een die het minstens een beetje doet zodat ik toch iig stilstaant een lock kan krijgen, voor echt navigeren heb ik heel misschien het geluk dat mijn bluetooth GPS muis samen kan werken met mijn tablet.
Mijn eerste prime had echt irritante screen bleed. Kocht hem op schiphol achter de douane, vlak voor mijn vlucht. Kon mijn pax niet laten wachten dus kon pas later testen. Anders was het in de winkel wel opgevallen.
Verder had de eerste last van een irritante lag tijdens het typen met het dock op een aantal fora.

Tweede versie is qua scherm helemaal goed. Lag is ook weg.

Wat betreft Google Navigation onderweg gebruiken, waarom denkt niemand aan Wifi tethering??? Heb mijn mijn Desire HD zo een netwerkje, werkt super. Ik snap niet waarom iemand ooit een 3G zou willen en daar vaak ook nog eens een duur abbo voor afsluit?!

Ik vind GPS persoonlijk niet zo belangrijk. Iedereen moet zelf weten hoe belangrijk het voor hem/haar is, maar een prime is zoveel meer dan alleen de GPS. Bouw kwaliteit is top. Android werkt flawless. Straks met ICS wordt het nog beter. De prime synchroniseerd alles automatisch met mijn Desire HD, niks voor in hoeven stellen. Toetsenbord werkt goed. Extra accu is goede toevoeging. En het IPS+ scherm..... :9~ Kan zich meten met mijn U2711.

En dat voor €539.

Had vandaag een vergadering. Veel collegae zaten met hun meeloop-Aaaaaaipat. Zonder uitzondering vonden ze de prime erg interessant. Vooral het dock werd gewaardeerd. De prime heeft er een aantal fans bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
*weg* op het forum wordt niet gehandeld.

[ Voor 101% gewijzigd door RoD op 04-01-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
*weg*

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 04-01-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
..het was maar een grapje RoD, stond er duidelijk in. :P Nogmaals de root video dan: YouTube: Transformer Prime Root Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Sorry RoD, zal het niet meer doen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Imijnen: Telefoons tetheren is leuk bedacht, maar lang niet iedereen heeft een telefoon met GPS, dus dat is maar een halve oplossing vind ik eigenlijk.

En ja dat 3G, ik snap et ook niet, ik heb er heel even naar gekeken en huiverde van wat 250mb moet kosten. Gaat helemaal nergens meer over. Echt lekker internetten, even youtuben en je zit weer zo 30 piek verder. Nee hoor, in de trein vermaak ik me wel met de 96gb aan films en games die er op de prime kunnen, verder gewoon KPN hotspot of gratis bij de mac.

Ik moet ook steeds gezichtpalmen als ik dat jong spul hoor over navigatie. "Ja maar wat heb je dr nou aan zonder 3G, dan werkt de kaart toch niet?" Pfff... Ik ben blijkbaar ouderwets met mijn tomtom PDA met Benelux kaartje ofzo. :')

Verder heb ik die uitspraak over betere QC niet meer terug kunnen vinden, maar ik zweer dat ik het echt ergens gelezen heb. Volgens mij was het een statement van een van de europees buitenlandse Asus mensen. Ze zeiden iets in de trend van "we zijn op de hoogte van de slecht gelijmde schermen, de units die naar Europa komen zijn beter gecontroleerd". Als ik het alsnog tegen kom post ik het natuurlijk nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 00:46:
@Imijnen: Telefoons tetheren is leuk bedacht, maar lang niet iedereen heeft een telefoon met GPS, dus dat is maar een halve oplossing vind ik eigenlijk.
Inderdaad heeft niet iedereen een mobiel met GPS, maar ik denk dat die doelgroep niet echt geïnteresseerd is in deze tablet. Ik denk dat je pas een tablet wil zodra je een smartphone hebt. En mensen die graag een tablet voor thuis willen die kopen hem sowieso niet voor de navigatie, daarnaast denk ik dat 80% van de mensen die navigatie op een tablet willen sowieso al tweakers zijn en de overige 20% die het gebruikt een zoon/(dochter)/kennis heeft die veel ervan weet en dat heeft geinstalleerd. Ik denk dat mensen die geen GPS op hun telefoon hebben toch als eerste gedachte bij een GPS aan TomTom (of iets dergelijks) denken. En uiteraard hebben we de Ipad wat toch een synoniem is geworden voor tablet.

Echter wat hier eerder ook al werd vermeld is dat elk android device dat op de market wil verschijnen GPS functionaliteit moet hebben en ik denk dat wifi GPS dan niet bedoelt word. Dus ik denk dat hier nog wel een staartje aan vast zit. Ben benieuwd.

Edit: Er zit misschien een GPS module in, maar die functioneert niet, dus hebben ze de uit de specs gehaald. wat dus betekent dat het er niet in zit. Of ze moeten net zoals bij voedselproducten declareren: kan sporen van GPS bevatten.

[ Voor 8% gewijzigd door LittleKiller op 04-01-2012 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overal als de kippen bij met technologie, en niet boos bedoeld hoor, maar moet ik dan perse zon dure lulpiep hebben om bij het groepje tabletgebruikers te passen? ;) Ik vind het sowieso raar dat mensen het maar accepteren dat er andere apparaten aan te pas moeten komen omdat asus de module die erin zit verkloot heeft. Als die GPS echt niet werkt hadden ze dat er al voor de launch uit moeten halen, vind ik dan.

En inderdaad, ik weet goed hoe een GPS module in elkaar steekt, die backplate zal hooguit wat ruis terugkaatsen, maar never nooit niet zal die GPS daardoor zomaar nul komma niks gaan ontvangen. Er gaan al verhalen rond dat de driver die asus er bij honeycomb in heeft zitten, gewoon een compatibele oude driver is die ze bij wijze van spreken met een hamer passend hebben gekregen. Mijn gok is dat er met ICS een bak verbetering in komt, omdat DAAR pas de driver in zal zitten waar asus zo lang op heeft zitten spijkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 01:31:
Ik ben overal als de kippen bij met technologie, en niet boos bedoeld hoor, maar moet ik dan perse zon dure lulpiep hebben om bij het groepje tabletgebruikers te passen? ;)
Dat zeg ik niet, ik denk gewoon dat het het gros van de mensen vrij weinig kan schelen (het gros van de mensen en niet het gros van de tweakers). Ik denk gewoon dat GPS op een tablet voor de meeste mensen een "oh leuk" functie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-07-2023
Mensen die hier al een Transformer Prime hebben kunnen bemachtigen; Is het mogelijk om enkele foto's te uploaden die jullie gemaakt hebben met het device? Ik weet dat Asus al wat foto's heeft geupload maar ik zou toch graag nog enkele andere foto's bekijken.

Ook heb ik opgemerkt dat je bij het maken van een video op de Transformer Prime de focus nogal raar doet. Iemand die kan bevestigen of dit gefixt is met de nieuwe OTA-versie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 00:46:
Tetheren is gebruik van je 3G van de mobiel, via WIFI kan je dan met je tablet het internet op, dat bedoelde ik.

Kun je via de GPS van je tablet navigeren en van de 3G via je mobiel Google kaarten binnenhalen.

Edit: al hij (GPS) het doet uiteraard..... ;w

Wacht met smart op ICS!

[ Voor 7% gewijzigd door JUST_me op 04-01-2012 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die kleuren, kunnen de mensen die hem al hebben niet wat "echte" foto's plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 01:31:

En inderdaad, ik weet goed hoe een GPS module in elkaar steekt, die backplate zal hooguit wat ruis terugkaatsen, maar never nooit niet zal die GPS daardoor zomaar nul komma niks gaan ontvangen. Er gaan al verhalen rond dat de driver die asus er bij honeycomb in heeft zitten, gewoon een compatibele oude driver is die ze bij wijze van spreken met een hamer passend hebben gekregen. Mijn gok is dat er met ICS een bak verbetering in komt, omdat DAAR pas de driver in zal zitten waar asus zo lang op heeft zitten spijkeren.
denk het niet, dan hadden ze dat wel gezegd. Nu geven ze aan GPS is op zijn best matig, halen het uit de specs en deal with it. Wanneer je weet dat het een software probleem is en kunt fixen geef je dat zeker aan, niet gedaan. Dus verwacht met ics geen verbetering

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:57
Soeski schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:56:
Zo, hier ook even mijn eerste bevindingen.

Om maar met de deur in huis te vallen:

- GPS is problematisch. Af en toe 1 of 2 satellieten, maar meer ook niet. Meestal 0, ook met WiFi aan. Getest met GPS Test. 20 minuten in de auto, nu al 30 minuten op kantoor bij het raam. Ik heb de TF101 er naast staan en die pakt, na LANGE tijd, eindelijk 2 satellieten continu (laag signaal). Dus zoveel beter is dit niet eens... De TF201 nog niets; die zag alleen satellieten in de auto. Binnen nog niks.

en de rest...
@Soeski en anderen

kan iemand iets meer vertellen over het werken/gebruiken van de prime t.o.v. de TF101?

Zit zelf zwaar te denken om zo'n prime te halen.
Maar ja, als ik jou verhaal (Soeski) lees over de technische vergelijkingen/overeenkomsten dan valt de meer waarde van een prime t.o.v. de TF101 wel reuze mee.
Vooral als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding (verschil van 100 euro) of interperteer ik jou vergelijking verkeerd?

Merk je de meerwaarde van de prime bij:
  • het gebruik van apps/films/ games enz.?
  • het gewicht, formaat enz.
Vind je zelf dat de prime meerwaarde heeft?

(oh ja, andere mogen ook reageren hoor als ze hem kunnen vergelijken met een TF101 of als ze hun mening willen geven _/-\o_ )

[ Voor 1% gewijzigd door stimpyrulez op 04-01-2012 10:04 . Reden: effe algemener gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:20:
[...]

Nee, vind ik ook niet. Dat doet echter niets af aan bedrijven die consumenten er op wijzen dat ze hun garantie kwijt zijn bij rooten/flashen.
Klopt, maar het is een raar principe (vind ik). Vergelijk het eens met laptops: als ik mijn Lenovo W500 laptop die met Windows Vista geleverd werd (en inmiddels Win7 draait) formatteer en er Linux op zet, is het akkoord dat Lenovo zegt: dat kapotte scherm repareren we niet, want u draait een ander OS? Kijk als je je apparaat brickt door een eigen fout vind ik het volkomen terecht dat Asus zegt: zoek het lekker uit, hier heb je de offerte voor een nieuwe installatie...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Grrrrrene schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:16:
[...]

Klopt, maar het is een raar principe (vind ik). Vergelijk het eens met laptops: als ik mijn Lenovo W500 laptop die met Windows Vista geleverd werd (en inmiddels Win7 draait) formatteer en er Linux op zet, is het akkoord dat Lenovo zegt: dat kapotte scherm repareren we niet, want u draait een ander OS? Kijk als je je apparaat brickt door een eigen fout vind ik het volkomen terecht dat Asus zegt: zoek het lekker uit, hier heb je de offerte voor een nieuwe installatie...
Tegenwoordig worden zoveel hardware-componenten softwarematig aangestuurd, dan kan ik wel begrijpen dat ASUS niet happig is om andermans 'fouten' onder garantie te repareren. Echter (kwam ik een gedeelte in het TF101-topic tegen) moet ASUS (naar eigen zeggen) veel moeite doen om de tablet weer in die condities te krijgen waarop ze weer kunnen garanderen dat hij het ook weer gaat/blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees_frl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:04:
[...]
denk het niet, dan hadden ze dat wel gezegd. Nu geven ze aan GPS is op zijn best matig, halen het uit de specs en deal with it. Wanneer je weet dat het een software probleem is en kunt fixen geef je dat zeker aan, niet gedaan. Dus verwacht met ics geen verbetering
Het enige dat ze gezegd hebben is dat ze het op de backplate afschuiven, zonder dat daar echt testbewijs van is. Laat een prime zonder backplate zien die als een speer satellieten locked, dan geloof ik die smoes pas. Want een stukje aluminium die ACHTER de antenne de boel verstierd, ik geloof er geen drol van. Ik steek et nog steeds op de eerdere vondst dat die drivers buitengewoon slordig zijn in honeycomb. Er is ook bewijs dat de systeemklok soms niet lekker loopt op de prime, dat kan de timing van de GPS ook zeer nadelig beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:21:
[...]
Het enige dat ze gezegd hebben is dat ze het op de backplate afschuiven, zonder dat daar echt testbewijs van is. Laat een prime zonder backplate zien die als een speer satellieten locked, dan geloof ik die smoes pas. Want een stukje aluminium die ACHTER de antenne de boel verstierd, ik geloof er geen drol van. Ik steek et nog steeds op de eerdere vondst dat die drivers buitengewoon slordig zijn in honeycomb. Er is ook bewijs dat de systeemklok soms niet lekker loopt op de prime, dat kan de timing van de GPS ook zeer nadelig beïnvloeden.
Wishful thinking,

Denk je niet dat als ASUS had geweten dat et in het over een week vrij te komen ICS beter zou werken/met een fix het lopen van de systeemclock kunnen verbeteren, ze dit vanwege marketing-technische redenen wel hadden geroepen?

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
oXygeN schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:28:
[...]
Wishful thinking,

Denk je niet dat als ASUS had geweten dat et in het over een week vrij te komen ICS beter zou werken/met een fix het lopen van de systeemclock kunnen verbeteren, ze dit vanwege marketing-technische redenen wel hadden geroepen?
Dat denk ik ook. Je kunt beter je klanten een weekje laten 'wachten' op ICS, dan zeggen dat er geen GPS meer in de Prime zit. Er zit echt wel iets meer achter dan enkel software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Grrrrrene schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:16:
[...]

Kan je rooten/andere firmware niet beter vergelijken met het flashen van een ander BIOS? Dan vergaat bij veel mobo's/videokaarten je garantie ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Kan er iemand het nut van de GPS toelichten, want ik zie niet waarom je dit nodig kunt hebben buiten navigatie? ( ben geen android mens).

Ik ben sterk geintresseerd in een prime doordat het nettop/tablet is.
Ik zou er simpele dingen op willen doen zoals surfen, mail.
Maar ik zou er ook bv andere zaken op willen doen zoals bv ssh client, rdp for windows, xbmc app, crossloop, oracle fusion app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Windows 8 ARM versie zal er zo ook wel op draaien...denk dat we begin feb de eerste cusom roms met win 8 zien als ik zo lees. Op dit moment zijn de windows 8 arm tablets die er gezien zijn vaak ook verzegeld van eenTegra 3 processor..dual boot zou mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
BitchCrew schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:19:
Kan er iemand het nut van de GPS toelichten, want ik zie niet waarom je dit nodig kunt hebben buiten navigatie? ( ben geen android mens).
Uhm... navigatie? (ik kan geen andere verzinnen)
Op de TF101 heb ik GPS nooit echt nodig gehad. Wel eens achterin een taxi gezeten in Athene. Chauffeur was verdwaald, toch handig als je dan een tablet met GPS bij je hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb op de TF 101 de GPS alleen gebruikt om te testen. Daarbuiten gebruik ik dat nooit, ik vind een 10" te groot voor navigatie.

Dus persoonlijk zie ik niet echt een probleem in een niet werkend GPS. Mocht het niet iets zijn waar je bij voorbaat al weet dat je er iets mee gaat doen zou ik het er in elk geval niet op laten afspringen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 14:00
Ik denk dat je GPS ook nodig bent voor Layar (augmented reality)
meer info: http://www.androidworld.n...net-android-layer-review/
Corrigeer me als ik het fout heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
CAD-tekenaar schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:52:
[...]
Ik denk dat je GPS ook nodig bent voor Layar (augmented reality)
meer info: http://www.androidworld.n...net-android-layer-review/
Corrigeer me als ik het fout heb.
Daar heb je wel gelijk in ja. Maar voor zover ik het heb gebruikt, is het meer een nice-to-have dan een must-have. Ik gebruik Layar echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sterk geintresseerd in een prime doordat het nettop/tablet is.
Ik zou er simpele dingen op willen doen zoals surfen, mail.
Maar ik zou er ook bv andere zaken op willen doen zoals bv ssh client, rdp for windows, xbmc app, crossloop, oracle fusion app...
De gps kán gebruikt worden door heel veel apps. Of het noodzakelijk is, is persoonlijk.
Bjvoorbeeld, met Google+ kun je je locatie delen. Bij fotos kun je de locatiegegevens opslaan. Veel apps gebruiken de gps om 'je te ondersteunen'. Bijvoorbeeld voor het vinden van dichtbijzijnde winkels e.d.
Er zijn offline navigatie apps, Ik gebruik in het buitenland Locus pro met offline maps om te kijken waar ik me bevindt en voor geocaching.
Je hebt games die je locatie gebruiken enz... Soms werken deze games en apps ook wel met alleen de wifi, maar ik ken er een paar die toch echt wachten op een gps-fix.

Maar goed of je het dagelijks gaat gebruiken is echt persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Voor het geld dat ik er voor neerleg verwacht ik wel dat GPS ook werkt !
Ik twijfel nu of ik deze wel zal kopen als blijkt dat GPS niet werkt.
Leuk hoor, zo'n tablet met tochscreen en wifi, maar wat is dan nog de meerwaarde van zo'n tablet t.o.v. bijvoorbeeld een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
CAD-tekenaar schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:00:
Leuk hoor, zo'n tablet met tochscreen en wifi, maar wat is dan nog de meerwaarde van zo'n tablet t.o.v. bijvoorbeeld een laptop.
Het is (ook) een tablet, Android ipv iOS/Windows, snel, nog meer wat ik niet opnoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind een laptop en een tablet (zelfs met dock) toch behoorlijk andere apparaten eigenlijk.

Sowieso ik haal met mijn TF 101 een gebruikstijd van 9 - 11 uur met dock komt daar nog 6-7 uur bij. Dat zal met de prime alleen maar meer zijn. Dat vind ik al bijna de doorslaggevende factor vs een laptop :)

Daarnaast vind ik een tablet ook veel gebruiksvriendelijker in krappe omgevingen zoals auto of trein. (of op de bank) een touchscreen is imho prettiger dan een trackpad of iets dergelijks op dat soort plekken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
GPS zonder 3G is sowieso vrij onzinnig imo. Het is alleen handig voor navigatie, maar om nu 10" aan je voorruit te plakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel grappig vind is dat mensen geen probleem hebben met meteen rooten, al vervalt dan de garantie, maar eerder de backplate er af halen om de GPS te testen dat deed niemand (ook niet op XDA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:09:
GPS zonder 3G is sowieso vrij onzinnig imo. Het is alleen handig voor navigatie, maar om nu 10" aan je voorruit te plakken...
Daar gaat het nu steeds om "imo". Het wel of niet gebruiken van de gps is persoonlijk. Deze discussie over de zin/onzin is dan ook zinloos. Iedereen moet voor zichzelf bedenken of een gps nuttig is. Daarvoor is het van belang om te weten wanneer de gps gebruikt wordt....en dat is meer dan alleen met navigatie.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 10:14 . Reden: tekstueel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Betekent dit nu dat LAYAR (thuis met Wifi-only) niet werkt op de Prime?

[ Voor 18% gewijzigd door CAD-tekenaar op 04-01-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
CAD-tekenaar schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:25:
Betekent dit nu dat LAYAR (thuis met Wifi-only) niet werkt op de Prime?
Het zal niet helemaal soepel werken nee. Layar heeft je locatie nodig, maar zou eventueel de locatie kunnen bepalen via Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
gorilla glass my ass!! eerste kras er op een kleinetje maar toch!! lekker !! gvd iemand nog ding kopen......ben er gelijk ziek van 599 op halen in apeldoorn
Pagina: 1 ... 7 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]