Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39

mucuracat

YES

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:37
Dit staat allang vermeld in het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Bartske schreef op zondag 18 november 2012 @ 00:34:
Dit staat allang vermeld in het topic?
ook dat het bevestigd is? Dan nogmaals :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 19:37
3 posts boven je ;). Mij haalt het niet gek veel uit, er zijn niet echt verbeteringen waar ik op aan het wachten ben. Multi-user ding kan me gestolen worden gebruik hem toch alleen zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartske schreef op zondag 18 november 2012 @ 00:47:
3 posts boven je ;). Mij haalt het niet gek veel uit, er zijn niet echt verbeteringen waar ik op aan het wachten ben. Multi-user ding kan me gestolen worden gebruik hem toch alleen zelf :P
Altijd leuk om de nieuwste versie te draaien en support blijven geven is natuurlijk altijd goed. Zullen toch altijd weer wat bugs geplet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbin_beijeman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:30
Hallo allemaal

Ik zit met een probleempje, namelijk dat mijn prime niet meer wil opladen sinds dat ik gisteravond de update binnenkreeg.
Zowel de tablet los, het dock los en het dock en de tablet samen wil niet opladen.
Data kabel werkt wel gewoon als ik de prime aansluit aan mn pc en andere apparaten kan ik wel opladen met de adapter van de prime.
Is iemand bekent met dit probleem en weet iemand hoe dit is op te lossen?

Mvg,

Robbin

EDIT: Als ik de tablet uit heb staan en dan aan de stroom leg gaat de tablet wel aan. Helaas laad hij dan nog niet op

[ Voor 11% gewijzigd door robbin_beijeman op 18-11-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
Denk dat het een RMA gaat worden.
Wees gerust tegenwoordig gaat dat best snel, had hem zelf binnen een week weer terug.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
robbin_beijeman schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:10:
Hallo allemaal

Ik zit met een probleempje, namelijk dat mijn prime niet meer wil opladen sinds dat ik gisteravond de update binnenkreeg.
Zowel de tablet los, het dock los en het dock en de tablet samen wil niet opladen.
Data kabel werkt wel gewoon als ik de prime aansluit aan mn pc en andere apparaten kan ik wel opladen met de adapter van de prime.
Is iemand bekent met dit probleem en weet iemand hoe dit is op te lossen?

Mvg,

Robbin

EDIT: Als ik de tablet uit heb staan en dan aan de stroom leg gaat de tablet wel aan. Helaas laad hij dan nog niet op
Is een probleem met de oplader. Er zit een schakeling in, welke ervoor zorgt dat er 15v of 5v uit komt. Hij zit nu vast in 5v modus, waardoor de telefoon etc. wel willen opladen. Echter schakelt hij nu niet automatisch naar 15v, waardoor de tablet niet wil opladen (dat doet hij schijnbaar wel, maar veel langzamer en hij geeft het niet aan.)

Ik had er last van toen ik in Afrika was.. vervolgens gedacht dat het een kabelbreuk was, ofwel kabel ingekort. Dit hielp niet. 3 weken later weer terug in Nederland aangesloten met een nieuwe kabel en toen werkte het wel. Het probleem ontstaat schijnbaar door oververhitting van de lader

Tips die ik achteraf had gelezen;
1. Lader in plastic zak, nachtje in vriezer
2. Flinke klap op een houten bureau
3. Andere lader aanschaffen (niet zo'n nuttige tip...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeuw32
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 20:35

zeeuw32

Luctor et Emergo

Voor de tweede keer een "green camera", typisch dat het weer net na een update is ?
Waarschijnlijk weer een retourtje Tjechië.

Drukken op achterkant helpt niet (net als vorige keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbin_beijeman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:30
@FunFair

Bedankt voor de tips ik ga dat proberen.
Mn schoonzus heeft ook een prime dus ik probeer het ook nog even met haar lader en kijk of die het dan wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Nu ben ik nogsteeds erg tevreden met de prime, maar toch knibbelt windows RT aan mij. Is een dualboot met 4.1 mogelijk?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Op XDA is die vraag ook gesteld. Of Windows RT op de Prime draait is afhankelijk of ze de Asus Vivo weten te 'kraken'.

Probleem is dat windows geen open-source is en daarom het vermoeden is, dat deze verrekte lastig te porten is naar een ander device. Daarnaast is er voor Windows 8 een licentie nodig en ik denk niet dat XDA zich bezig gaat houden met illegale praktijken.

De hardware is ongeveer hetzelfde dus er zijn mogelijkheden.

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:02
De kabouters of mijn kinderen hebben de grijze ronde rubberen voetjes (2x) van m'n champagnekleurige Prime meegenomen/verstopt/ingeslikt/bij Plop in de werkplaats gelegd. Iemand die weet of je die dingen ook als accessoire ergens kunt krijgen/bestellen? Dan geef ik die mezelf kado met <+:)

[ Voor 8% gewijzigd door cyclofosfamide op 22-11-2012 21:15 ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
krijg zojuist Asus system update "jro03c.ww_epad-10.4.2.17-20121018" binnen, geen idee wat t is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is al een bekende versie, kreeg ik begin vorige week al. Niet echt veel bijzonders volgens mij. kleine bugfixes.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
nou ik weet niet of t een verbetering is, ik kom met geen mogelijkheid meer op m'n gesavede network. soms ziet ie em niet, soms is ie connected maar geen internet. rest vd apparaten doen t prima :s
reboot helpt niet, kan bijna geen toeval zijn dat dat net na die update gebeurt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 15:28

Tuinhark

Retro

JAMF schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:48:
... apostrof en aanhalingstekens geven een blokje als symbool ᷱ ...
l3art schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:28:
... Ook geen verandering met het toetsenbord (dock) dat sommige tekens het niet doen. Zoals bijvoorbeeld de ' ?

edit: Nee dat is nog steeds niet gefixed. Backspace probleem schijnt wel opgelost te zijn.
corneej schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:16:
...
Verder kan ik met het dockingstation geen é of à of ander willekeurig interpunctie toepassen.
Los van de . , : ; etc.
WilliamGeluk schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:50:
Bij mij werkt op het fysieke toetsenbord de toets met aanhalingstekens en de apostrof niet onder de instellingen 'Asus toetsenbord'. Zet ik hem op Android toetsenbord, dan werkt de toets wel. Vreemd. Zal nog wel een fix voor komen.
...
Ik heb deze thread aandachtig gelezen ivm bovenstaande punten. Ook ik heb sinds begin dit jaar een TF201 en sinds de uprade naar JB lukt het niet meer om via het dock accenten op klinkers te plaatsen. Een druk op het aanhalingsteken resulteert bij mij in een 'leeg teken'. Een druk op bv e daarna, geeft gewoon een e.

Zoals anderen hier ook melden: Nadat ik in de instellingen het toetsenbord op Android NL (ipv Asus NL) had gezet, kon ik in ieder geval weer aanhalingstekens typen, maar klinkers met accenten zitten er niet meer in.

Heeft iemand hier nog meer informatie over? Of misschien nog contact over gehad met Asus? Gisteren heb ik weer een firmware update gekregen waarmee dit in ieder geval niet is verbeterd. Ik zou namelijk toch graag weer klinkers met accenten kunnen typen.

Overigens, geheel terzijde... Ik volg al zo'n beetje vanaf de release stilletjes de berichten, hier en bij XDA, en verwonder me er over dat ik niet meer problemen ervaar met mijn TF201. Even afkloppen hoor!

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 08:05
cyclofosfamide schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:14:
De kabouters of mijn kinderen hebben de grijze ronde rubberen voetjes (2x) van m'n champagnekleurige Prime meegenomen/verstopt/ingeslikt/bij Plop in de werkplaats gelegd. Iemand die weet of je die dingen ook als accessoire ergens kunt krijgen/bestellen? Dan geef ik die mezelf kado met <+:)
Ben ik ook zeer benieuwd naar! Op eBay heb ik kort gezocht, maar eigenlijk niets gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik zou zeggen ff samsung Asus mailen of ze die kunnen opsturen, zouden de kosten niet moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 26-11-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
l3art schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:11:
Ik zou zeggen ff samsung mailen of ze die kunnen opsturen, zouden de kosten niet moeten zijn.
Samsung? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ja vinden ze leuk als je ze mailt ;-)
Maaruh bedoelde natuurlijk Asus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Gisteren mijn Prime opgehaald van de 3e RMA i.v.m. problemen met het keyboard dock.
Dit keer is het moederbord vervangen (2e keer, bij de 1e RMA was dit ook het geval). Bij de 2e RMA is niets gedaan.

Het keyboard werkt nu weer naar behoren, maar... gisteravond op mijn thuis wifi netwerk (standaard ubee modem/router van ziggo) viel het internet continue uit. Hij gaf nog 4 streepjes aan, maar even een app uit de playstore halen was niet te doen. Door Wifi aan/uit te zetten werkte het weer 2 minuten, waarna het weer uitviel.

Echter zit ik nu op mijn werk te testen en daar heb ik geen enkel probleem... terwijl ik het vanochtend thuis nog voor de zekerheid heb getest... echt wtf? Het enige wat ik kan bedenken, is dat hier op het werk geen standaard consumenten wifi router hangt, maar een professioneel ding, waar ik 4 meter vanaf zit. (Afstand zou niet uitmaken, want thuis zit ik er 3 meter vanaf.)

Thuis hebben alle devices (2 android smartphones, 1 laptop en de leen i-pad van Mycom) geen enkel probleem, maar de Prime wel. Vanavond reset ik de router een keer en probeer het nog wel een keer... maar als het dan weer niet werkt, gaat de Prime voor de laatste keer terug naar de winkel en eis ik mijn geld terug.

[ Voor 9% gewijzigd door FunFair op 28-11-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zou het nog met de frequenties te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
l3art schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:16:
Zou het nog met de frequenties te maken kunnen hebben?
Ik zit op kanaal 11, het meest rustige kanaal in mijn buurt.
De verbinding is wel opgezet, het icoon blijft ook blauw. Echter werkt geen enkele site meer en ook de playstore of netwerkverbinding met de nas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dacht dat je bij instellingen ook een voorkeurs frequentie kon opgeven toch? 2,4Ghz of 5Ghz. Misschien daar nog wat in proberen te veranderen?

FunFair schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:15:
[...]

Ik zit op kanaal 11, het meest rustige kanaal in mijn buurt.
De verbinding is wel opgezet, het icoon blijft ook blauw. Echter werkt geen enkele site meer en ook de playstore of netwerkverbinding met de nas niet meer.
Gaat verbinden met andere netwerken wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Op het werk had ik wel verbinding.
Heb de prime weer terug gebracht. Had weer een mura, los display linksonder en wifi problemen. MyCom gaat een refund regelen. Geen Asus zooi meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
@cyclofosfamide,

Nog even over die voetjes, ik heb destijds bij Action en een DHZmarkt diverse siliconenvoetjes gekocht, willeswaar iets dikker en de plakstrook eraf gehaald en vervolgens met sec.lijm geplaatst op beeldjes,potten ed., zit als een huis, misschien een oplossing.
Wel zoeken naar die van siliconen ivm schoon houden van stof en haar. vilt houdt alle rotzooi vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crawlen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06-2022
Mijn scherm zit een barst in maar werkt nog wel
Wat gaat dit kosten ?
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
crawlen schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:18:
Mijn scherm zit een barst in maar werkt nog wel
Wat gaat dit kosten ?
Thnx
Volgens mij heb je je op de verkeerde site geregistreerd: https://eu-rma.asus.com/pick_eu/nl/ 8)7

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Sa.Tan schreef op zondag 02 december 2012 @ 09:25:
@cyclofosfamide,

Nog even over die voetjes, ik heb destijds bij Action en een DHZmarkt diverse siliconenvoetjes gekocht, willeswaar iets dikker en de plakstrook eraf gehaald en vervolgens met sec.lijm geplaatst op beeldjes,potten ed., zit als een huis, misschien een oplossing.
Wel zoeken naar die van siliconen ivm schoon houden van stof en haar. vilt houdt alle rotzooi vast.
Dank voor je reactie nog Sa.Tan.
ASUS NL wil me niet verder helpen tot nu toe. Ik zal inderdaad dit soort dingen eens bekijken.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtv
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 18:50

rtv

Ik kom met de mycloud splashtop wel op op afstand in de desktop van de pc thuis, maar kan 'm verder niet bedienen. Thuis werkt het wel. Als ik de losse app spashtop2 met een maand pc anywhere instaleer op de prime, is dit geen probleem. Iemand hier ook last van?
rtv schreef op woensdag 12 december 2012 @ 17:16:
Ik kom met de mycloud splashtop wel op op afstand in de desktop van de pc thuis, maar kan 'm verder niet bedienen. Thuis werkt het wel. Als ik de losse app spashtop2 met een maand pc anywhere instaleer op de prime, is dit geen probleem. Iemand hier ook last van?
Je moet via de opties even inloggen met je google account en deze ook in je streamer invoeren (op je pc dus) dan werkt het.

• rtv

rtv

Cyleo schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:16:
[...]

Je moet via de opties even inloggen met je google account en deze ook in je streamer invoeren (op je pc dus) dan werkt het.
Dat staat allemaal aan. Als ik op de prime een scan naar devices doe(vanaf een ander netwerk), staat m'n pc's (win 8 en 7 ) ertussen. Klik 'm aan en de desktop verschijnt op de tablet, maar kan dus verder niets doen. Ook de virtuele toetsen reageren niet. Dit werkte voor heen (?voor de 4.1.1 update) gewoon wel. Op het thuisnetwerk geen probleem.

Bij de losse splashtop2 app (moest wel een maand anywhere connect bij kopen om te testen) werkt het allemaal wel, zowel op thuisnetwerk als elders.

Ook oudere streamer versies op de pc's helpen niet. In de MyDesktop splashtop kan je volgen mij niet zo veel instellen.

Mischien nu iets beter uitgelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtv schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:08:
[...]

Dat staat allemaal aan. Als ik op de prime een scan naar devices doe(vanaf een ander netwerk), staat m'n pc's (win 8 en 7 ) ertussen. Klik 'm aan en de desktop verschijnt op de tablet, maar kan dus verder niets doen. Ook de virtuele toetsen reageren niet. Dit werkte voor heen (?voor de 4.1.1 update) gewoon wel. Op het thuisnetwerk geen probleem.

Bij de losse splashtop2 app (moest wel een maand anywhere connect bij kopen om te testen) werkt het allemaal wel, zowel op thuisnetwerk als elders.

Ook oudere streamer versies op de pc's helpen niet. In de MyDesktop splashtop kan je volgen mij niet zo veel instellen.

Mischien nu iets beter uitgelegd...
Mm, dat is raar. Ik heb zelf de THD versie gekocht in de sale toen (omdat hij dan ook update) en die doet het gewoon via het netwerk zonder dat je aan een abbo vast zit. Zal het vanavond eens proberen via die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtv

rtv

Cyleo schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:18:
[...]

Mm, dat is raar. Ik heb zelf de THD versie gekocht in de sale toen (omdat hij dan ook update) en die doet het gewoon via het netwerk zonder dat je aan een abbo vast zit. Zal het vanavond eens proberen via die app.
Dan is het beter om de THD versie te kopen voor $7.58, waarmee je ook pc games kunt spelen en geen abbo nodig hebt. Het abbo van die Splashtop2 is $0.99 per maand of $9.99 per jaar.

Maar goed, ik wil eigenlijk de versie die al in de MyCloud staat weer aan de praat krijgen. Vanavond ook ff bij een vriend thuis testen...

--edit--

Hier (bij een vriend dus) werkt het wel. Probleem is dus via netwerk op werk. Ga dat later uitzoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door rtv op 14-12-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeuw32
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 20:35

zeeuw32

Luctor et Emergo

Vorige week mijn prime teruggekregen na tweede RMA voor een defecte camera, eerlijk is eerlijk maar ook deze keer snel en kosteloos door ASUS verholpen.
Nog een positief aspect is dat ook kosteloos mijn defecte originele lader is vervangen, na eerder contact met ASUS waaruit bleek dat het waarschijnlijk door gebruiker toegebrachte schade was (aan de lader) was ik niet blij en heb ik een niet originele lader aangeschaft. Toen ik de defecte lader opstuurde (zoals geeist door ASUS) met het tablet is deze toch vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm15
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06-2017
krijg zojuist Asus system update "jro03c.ww_epad-10.4.2.18-20121122" binnen, weet iemand wat deze update inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
tijm15 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:31:
krijg zojuist Asus system update "jro03c.ww_epad-10.4.2.18-20121122" binnen, weet iemand wat deze update inhoud.
Blijkbaar een update die random freezes en reboots verhelpt: http://www.transformerfor...table-version-so-far.html

Of misschien een voorbereiding op v4.2? http://slatedroid.info/20...8-still-on-android-4-1-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm15
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06-2017
Oke, had toch al geen last van freezes of reboots, nu maar wachten op 4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Kansloze RMA procedures bij Asus blijven aanhouden.
Na 4x het apparaat defect in te leveren is hij uiteindelijk terug gezonden naar Asus om geld terug te krijgen.
Dat is inmiddels 3 weken geleden. Vorige week heb ik contact gehad met Mycom, of ze al meer wisten.
Deze weer weer contact gehad met Mycom en ik kreeg deze mail.
Goedemiddag,

We hebben contact gehad met Asus.Zij hebben vorige week het apparaat opnieuw naar ons terug verzonden en er niets aan gerepareerd. Waarom ze dat deden is ons tot vandaag de dag nog onbekend.Wij hebben de Transformer Prime opnieuw verzonden naar ASUS dat er dit keer wel serieus naar gekeken moet worden, en als het kan dat ze de Transformer Prime gaan crediteren.Wij wachten nu alleen nog op antwoord van ASUS.Ik ga zorgen dat er morgen contact wordt opgenomen met Asus. Want wij gaan vanaf nu iedere dag bellen met Asus om de status op te vragen. In principe totdat ze er gek van worden.

Met vriendelijke groet,

(Naam Verkoper) MyCom Utrecht Gildenkwartier
T 030-7670887
E utrecht2.verkoop@mycom.nl
Ofwel... dit is de 5e keer dat de Prime terug is naar Asus. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
tijm15 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:45:
Oke, had toch al geen last van freezes of reboots, nu maar wachten op 4.2
Ik lees net de ware reden van de laatste update: http://www.androidpolice....oday-heres-the-changelog/

Kleine update:
  • errors with the Spanish and Dutch keyboards have been patched
  • Transformer Prime can now connect to Wi-Fi access points with Chinese characters in the SSID
  • A quoted text display bug in Gmail
  • issues with the screen saver function
  • improved browser rendering
  • update to the Polaris Office app
grootma schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:00:
[...]

Ik lees net de ware reden van de laatste update: http://www.androidpolice....oday-heres-the-changelog/

Kleine update:
  • errors with the Spanish and Dutch keyboards have been patched
  • Transformer Prime can now connect to Wi-Fi access points with Chinese characters in the SSID
  • A quoted text display bug in Gmail
  • issues with the screen saver function
  • improved browser rendering
  • update to the Polaris Office app
Ah, eindelijk die toetsenbord error weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
FunFair schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:51:
Kansloze RMA procedures bij Asus blijven aanhouden.
Na 4x het apparaat defect in te leveren is hij uiteindelijk terug gezonden naar Asus om geld terug te krijgen.
Dat is inmiddels 3 weken geleden. Vorige week heb ik contact gehad met Mycom, of ze al meer wisten.
Deze weer weer contact gehad met Mycom en ik kreeg deze mail.

[...]

Ofwel... dit is de 5e keer dat de Prime terug is naar Asus. 8)7 8)7 8)7
Geachte Meneer xxx,

Van ons een update m.b.t. de status van uw reparatie.Uw Asus Prime Transformer is na overleg met ASUS alsnog opgestuurd omdat ASUS hier om vroeg. ASUS zou contact met ons opnemen over het crediteren maar vandaag is de tablet terug gekomen met de melding dat ze geen problemen hebben gevonden. Aangezien het probleem aanhoudt en ASUS er weinig aan doet moeten wij dus via ons hoofdkantoor een oplossing vinden met ASUS. Het spijt ons zeer dat u zo lang moet wachten en uw tablet bijna niet hebt kunnen gebruiken. Wij doen er alles aan om u te helpen maar helaas werkt ASUS niet erg mee.

Wij nemen morgen contact op met ons hoofdkantoor. U krijgt hiervan een status update. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met Vriendelijke Groet,
xxx
Technische Dienst MyCom Utrecht Gildenkwartier
Asus strikes again! 6e keer dat de Prime verzonden moet worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Cyleo schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:28:
[...]

Ah, eindelijk die toetsenbord error weg ;)
Nee dus
Het is wel beter geworden met accenten enzo maar nog steeds
- Bij enter komt soms het laatste karakter van de zin te vervallen
- Nog steeds 2x backspace nodig om 1x te wissen
- Lege regel kan je niet met enter afsluiten.(regel overslaan dus - moet een spatie voor staan)

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Probeer eens bij instellingen niet de Asus keyboard, maar de Android keyboard. Hielp mij in elk geval goed.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sinds maandag ben ik ook in het bezit van een Prime TF201. Toen ik 'm 's avonds aanzette, zat er een streep over het scherm :(. Vandaag teruggeweest naar winkel en een nieuwe meegekregen. Ik moet zeggen, dat ik heel blij ben met de tablet. Ook de prijs die ik ervoor betaald heb, is zeer goed: 355 voor de 64gb. Ze lagen in de opruiming bij de BCC ..

Nu ben ik nog op zoek naar een goede bookcase, waar het liefst een stylus bij kan. Gut, wat kun je veel vinden ;-)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zojuist de sprong gewaagd en de prime unlocked, twrp geïnstalleerd en geroot. De gok met garantie weegt niet op tegen het nut van root voor mij. Binnenkort ook maar een custom rom installeren, maar eerst een spel uitspelen, scheelt weer een titanium backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 10:40
Fly-guy schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:13:
Zojuist de sprong gewaagd en de prime unlocked, twrp geïnstalleerd en geroot. De gok met garantie weegt niet op tegen het nut van root voor mij. Binnenkort ook maar een custom rom installeren, maar eerst een spel uitspelen, scheelt weer een titanium backup.
Tip; koop een snelle microSD kaart, en installeer daarna hairybean ROM met de stock kernel en data2sd.
Je zult versteld staan van de snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Zo aan het eind van het jaar terugblikkend op de aankoop van de Prime begin dit jaar: nog geen moment spijt er van gehad! Diverse ROMS erop gehad en uiteindelijk met stock JB is het gewoon een erg fijne tablet. Bewijst zijn dienst thuis op de bank, als speelding voor de kinderen, Skypen/werken in hotels, meesleuren naar congressen etc. Tot nu toe voldoet de Prime aan al mijn wensen. Het prachtige heldere scherm was afgelopen lente en zomer ook een verademing buiten/in de zon. (Nee, ik heb geen aandelen en ben geen ASUS medewerker, maar ben wel beperkt in mijn ervaringen met ándere tablets).

Dus Lennart, veel plezier met je aankoop! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door cyclofosfamide op 30-12-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Tnx, @cyclofosfamide. Een andere ROM erop zetten vind ik tot nu toe niet nodig. Ik kan alles instellen / wijzigen wat ik wil en loop eigenlijk niet tegen dingen aan die niet kunnen. Wat zijn de extra functies tov originele ROM die het evt waard maken een custom ROM erop te zetten?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
@Lennart, ik kan zo 123 niets opnoemen. Heb destijds met JB custom roms gespeeld om te voelen en zien hoe snel de Prime zou worden. Ik mis tot nu toe geen opties die mogelijk wel in custom roms zitten.
Als tweaker is het gewoon fantastisch dat je alles naar je eigen hand kunt zetten en een zo kaal mogelijk systeem op je Prime kunt zetten.

edit: JB ipv ICS

[ Voor 3% gewijzigd door cyclofosfamide op 30-12-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ctrl-tab schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:26:
[...]

Tip; koop een snelle microSD kaart, en installeer daarna hairybean ROM met de stock kernel en data2sd.
Je zult versteld staan van de snelheid!
Heb al een redelijk snelle kaart, maar van de 32gGB is er al 27GB bezet, dan hou ik weinig over. Hoeveel wordt er eigenlijk aangeraden voot data2sd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrl-tab
Eusebius schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:01:
Tnx, @cyclofosfamide. Een andere ROM erop zetten vind ik tot nu toe niet nodig. Ik kan alles instellen / wijzigen wat ik wil en loop eigenlijk niet tegen dingen aan die niet kunnen. Wat zijn de extra functies tov originele ROM die het evt waard maken een custom ROM erop te zetten?
wat voor mij de voornaamste redenen zijn: geen asus bloatware meer en geen lag en ANR messages vanwege de trage memory chips (via data2sd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrl-tab
Fly-guy schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:00:
[...]

Heb al een redelijk snelle kaart, maar van de 32gGB is er al 27GB bezet, dan hou ik weinig over. Hoeveel wordt er eigenlijk aangeraden voot data2sd?
ik gebruik zelf een 32gb kaartje (sandisk mobile ultra).
let op het gaat vooral om de random write\read performance.

je moet 1 fat32 partitie maken ivm backward compatibility (die wordt gemount als /microsd) en de 2e partitie als ext4, dat wordt de data partitie. heb zelf 1gb fat en 31gb ext4.

als je de minimal editie van hairybean installeert heb je minder bloatware dus houd je meer over dan je nu hebt.
bovendien blijft je interne geheugen gewoon beschikbaar dus daar kan je ook andere spullen kwijt zoals muziek films etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
ctrl-tab schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:21:
[...]
wat voor mij de voornaamste redenen zijn: geen asus bloatware meer en geen lag en ANR messages vanwege de trage memory chips (via data2sd)
Asus bloatware .. ok
lag .. ok
ANR ..?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ctrl-tab schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:27:
[...]

ik gebruik zelf een 32gb kaartje (sandisk mobile ultra).
let op het gaat vooral om de random write\read performance.

je moet 1 fat32 partitie maken ivm backward compatibility (die wordt gemount als /microsd) en de 2e partitie als ext4, dat wordt de data partitie. heb zelf 1gb fat en 31gb ext4.

als je de minimal editie van hairybean installeert heb je minder bloatware dus houd je meer over dan je nu hebt.
bovendien blijft je interne geheugen gewoon beschikbaar dus daar kan je ook andere spullen kwijt zoals muziek films etc.
Begrijp ik goed dat eigenlijk je interne geheugen en je sd kaar van functie wisselen? Dus alles wat ik normaal uit de play store installer, komt (met data2sd) nu automatisch op de SD kaart en het interne geheugen blijft geheel vrij (afgezien van het OS en dergelijke)?
App Not Responding. Dat je app (vooral de browser bij mij) een tijdje vast zit en dan krijg je de vraag of je wilt wachten of je app wilt sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 19:38
Ik heb dit al een tijdje en vraag het me toch af.

Als de tablet aan de oplader ligt en ik beweeg met mijn vingertoppen over de behuizing, voel ik een lichte trilling (net alsof ik kleine beetjes stroom krijg). Als ik hem met twee handen aanraak, dan niet.
Heeft iemand enig idee wat dit is? Het voelt alsof de buitenkant wat stroefjes is/soort vibratie (moeilijk te omschrijven).

Dit heb ik trouwens ook met mijn telefoon (HTC Desire HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:01
Ik heb hetzelfde en is denk ik een soort statische lading die de tablet tijdens het laden krijgt.
Probeer eens je oplader andersom in het stopcontact te doen, klinkt stom maar bij mij maakt dat verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 11:31
Sinds gister eindelijk een degelijke Wifi verbinding in me slaapkamer. Tijd om wat films/series in bed te kunnen kijken.

Had gelezen dat de Prime fatsoenlijke hardware acceleratie had voor HD video's: http://www.anandtech.com/...e-nvidia-tegra-3-review/5
Ik probeer echter 720p x264 mkv's af te spelen en krijg stotterend beeld/geluid. Wifi signaal is erg goed, daar zou het niet aan moeten liggen (haal 30mbit op speedtest, en dat is dus niet eens me interne netwerk).

Ik heb zowel MX player, XBMC en Mobo player gebruikt. MX player en Mobo geven beide aan dat ze geen hardware acceleratie mogelijkheden hebben voor de video bestanden. XBMC kan ik het niet instellen/aanpassen, video loopt hier echter ook niet smooth.

Iemand ervaring met software die dit soort bestanden proper kan afspelen? Of ligt het probleem wellicht niet in de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Maak je gebruik van een samba-share of wat? Android en samba is niet bijster snel. In mijn oude netwerk-situatie maakte ik gebruik van samba-shares en was 720p vaak niet niet goed te doen. Ik ben recent overgestapt naar DNLA (m'n netgear WNDR3700 icm een USB-harddisk ondersteunt dat). In combinatie met bubbleupnp en BSPlayer als videospeler loopt 720p nu als een tierelier. Nu zit ik op het punt dat 1080p net wel/niet lekker loopt.

Ik ga binnenkort maar eens m'n aankoopbon eens opzoeken, en het beestje maar eens ter garantie opsturen. ANR's zijn m'n grootste issue. Dat maakt browsen en multitasken tot een ware hel, toch de hoofdreden waarvoor ik vorig jaar het beestje heb aangeschaft.
Ik ben alleen bang dat Asus die ANR's niet aan gaat pakken tijdens reparatie. Ik zit een beetje te dubben met welke klachten ik 'm aan ga bieden:
- ANR's (browsen is verre van optimaal, alsmede het switchen tussen apps)
- brakke WIFI ontvangst
- backlight bleeding

Die laatste 2 klachten lijken me prima aan te pakken, maar die eerste is voor mij het belangrijkst. Ik heb teveel verhalen gelezen dat dat probleem wordt 'opgelost' door de nieuwste firmware te installeren (heb ik al) en een factory reset te doen (3x raden hoevaak ik dat al gedaan heb)..

[ Voor 50% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 09-01-2013 10:03 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Maak volgens mij gebruik van Samba. In Windows 7 de HDD geshared via de reguliere weg.

Ga maar eens kijken naar andere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:54
probeer eens deze combinatie. Dit gaat redelijk tot goed op mijn 300F

Google Play: BubbleUPnP
Google Play: BSPlayer FREE

Heb de films op de popcorn staan met interne schijf en de 1080p films steamt hij redelijk tot goed. Heel af en toe stopt hij maar door elkaar loopt hij best vloeiend, zelfs met dts.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Gebruiken jullie dan de BubbleUPNP server op je pc waar de bestanden op staan? Heb deze namelijk al geinstalleerd staan op mijn pc waar de films op staan. Wilde het icm BubbleUPNP gebruiken op mijn telefoon. Werking van de server nog niet helemaal doorgrond (kan niet vinden waar ik aan kan geven waar mijn media staat). BubbleUPNP server gebruikt kennelijk de library van o.a. Windows mediaplayer.

Goed, vanavond maar weer eens lekker aan de slag :)

[ Voor 10% gewijzigd door Erik070 op 09-01-2013 11:17 . Reden: antwoord gevonden op een vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik zelf Plex voor alles. Plex draait als server op mijn pc en als app op mijn Prime. Het is een betaalde app maar het heeft wel wat voordelen, zoals dat je ook via internet je pc kan benaderen. Daarnaast zit er in de gratis Plex client een erg goede DLNA server. Ik zal dat dus eens proberen. Die DLNA content kun je dan met iedere DLNA ding oppakken (bijvoorbeeld BubbleUPnP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Laatst online: 15-09 16:36
Ik gebruik MX Speler voor zo goed als alles en die speelt het meeste prima af, tot 1080p zelfs. Af en toe geen audio (DTS??) of subs maar het meeste werkt prima, zelfs wmv en mkv edg. Omdat MX niet over het netwerk kan spelen gebruik ik ES File explorer om de content vanaf windows shares (NAS / PC) te streamen. Gaat eigenlijk ook altijd goed. Hij begint vaak na 2 sec te spelen en bij de meeste formaten gaat het zoeken / skippen ook prima.

Ik gebruik nu de Energy rom, veeeeeeeeeeeeel sneller dan stock. Gebaseerd op dezelfde stock maar geoptimaliseerd en zonder overbodige apps. Hij is vooral met browsen nu echt heel snappy. Alle lag is weg ook na langdurig gebruik zonder reboots. Super stabiel tot nu toe. Geen aparte SD in gebruik :) Grappig genoeg was deze rom de eerste 30 minuten bijna onwerkbaar traag. Dat had ik nog nooit meegemaakt bij welke rom dan ook. Na een uur was hij gewoon op snelheid en dat is sindsdien niet meer veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppa87
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-01-2024
(jarig!)
Wie kent er een goede stream speler, zodat ik playlists van mijn tab kan streamen naar mijn samsung tv.

Ik heb dit geprobeerd via imediashare, hierbij is dat niet mogelijk (Contact gehad met support)
En via mynet die er standaard opstaat, heb ik dit niet voor elkaar gekregen.

Iemand die mij daarbij kan helpen, of een goeie stream speler weet.

PSN ID = steppa87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week mijn Prime opgestuurd voor een RMA behandeling i.v.m. een green camera issue. Verzending ging vlekkeloos en ik zie dat de Prime is aangekomen.

Krijg je op een gegeven moment te horen wat de status van de RMA is of wanneer de RMA klaar is en weer wordt opgestuurd of wordt je gewoon verrast als DHL weer voor de deur staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

steppa87 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:09:
Wie kent er een goede stream speler, zodat ik playlists van mijn tab kan streamen naar mijn samsung tv.

Ik heb dit geprobeerd via imediashare, hierbij is dat niet mogelijk (Contact gehad met support)
En via mynet die er standaard opstaat, heb ik dit niet voor elkaar gekregen.

Iemand die mij daarbij kan helpen, of een goeie stream speler weet.
BubbleUPNP kan dat als het goed is, in ieder geval via DNLA, iets wat je TV ook gebruikt om dit soort zaken af te handelen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Erik070,
sinds eigenlijk begin van de Prime in januari stream ik mijn movies (eerst vanaf mn WHS, nu vanaf mn QNAP) via wifi. Ik gebruik ES File Explorer om naar de server te lannen (wifi, Samba), film uitkiezen, aanwijzen en hup.. BSPlayer Free doet de job. Nooit problemen met 720p films gehad. 1080p heb ik nauwelijks, dus daar kan ik geen zinnig woord over vertellen. Overigens zit ik op stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
@cyclofosamide
Ben bang dat mijn Prime dan niet lekker meewerkt.

Via Plex ervaar ik eigenlijk het zelfde probleem. Blijft haperen, of ik nu BubbleUPNP of Plex for android gebruik.

Op mijn Samsung Galaxy S3 kan ik net als jij op je Prime gewoon via ES File Explorer een video kiezen en het speelt allemaal prima af. In mijn geval dan met MX player. Betreft ook allemaal 720p materiaal.

Ben op moment van typen bezig m'n Prime te unlocken en custom rom te installeren. Hopelijk werkt het dan allemaal wat sneller.

-- Update --
Nieuwe custom rom heeft wonderen gedaan :)
Voor degene die het willen weten, ik heb de Energy rom geinstalleerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Erik070 op 10-01-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Erik070 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:43:
@cyclofosamide
Ben bang dat mijn Prime dan niet lekker meewerkt.

Via Plex ervaar ik eigenlijk het zelfde probleem. Blijft haperen, of ik nu BubbleUPNP of Plex for android gebruik.

Op mijn Samsung Galaxy S3 kan ik net als jij op je Prime gewoon via ES File Explorer een video kiezen en het speelt allemaal prima af. In mijn geval dan met MX player. Betreft ook allemaal 720p materiaal.

Ben op moment van typen bezig m'n Prime te unlocken en custom rom te installeren. Hopelijk werkt het dan allemaal wat sneller.

-- Update --
Nieuwe custom rom heeft wonderen gedaan :)
Voor degene die het willen weten, ik heb de Energy rom geinstalleerd.
Energy rom is een goede keus :) Was hij bij jouw ook zo enorm langzaam de eerste minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppa87
  • Laatst online: 28-01-2024
(jarig!)
Sjaak afhaak bedankt, heb hem geinstalleerd en inderdaad dat werkt top!

Gelijk ff de pro aanschaffen!

PSN ID = steppa87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:28:
Ik heb afgelopen week mijn Prime opgestuurd voor een RMA behandeling i.v.m. een green camera issue. Verzending ging vlekkeloos en ik zie dat de Prime is aangekomen.

Krijg je op een gegeven moment te horen wat de status van de RMA is of wanneer de RMA klaar is en weer wordt opgestuurd of wordt je gewoon verrast als DHL weer voor de deur staat?
Even update: je kunt zelf via http://eu.eservice.asus.com/rmaweb/search/rmCustomerQueryAction.do?user_type=end-user&id=886%3A6%3B8%3B366663GHI7896&lang_code=en-us gewoon de status zien.

Mijn Prime is inmiddels klaar en weer op de weg terug, zal wel maandag worden dat ik hem weer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Tadango schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:54:
[...]

Energy rom is een goede keus :) Was hij bij jouw ook zo enorm langzaam de eerste minuten?
Niet echt iets van gemerkt. Wel gelezen dat dit te maken zou hebben met het cachen van het OS. (las dit in Androwook topic).

Alles werkt hier nog niet vlekkeloos. Alle players buiten BS player om kunnen het kennelijk niet aan om 720p MKV's af te spelen vanaf een netwerk. Moet daarbij wel melden dat sommige wel werken maar dat zijn dan vaak animatie series waarvan de bitrate volgens mij een stuk lager ligt.
Ga vanavond nog even testen of het via lokale opslag hetzelfde probleem geeft. Vermoed van wel aangezien bandbreedte meer dan hoog genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Gek, MX Speler en ES File explorer draaien de meesten prima. Ook 1080p werkt als je verbinding snel genoeg is. Wat haal je met speedtest? Bluetooth uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Met speedtest haal ik ongeveer 30Mbit down en geloof 6-8 up. Dat zou dus ruim voldoende moeten zijn.
Gisteren vergeten te testen om het lokaal op te slaan. Laat nog weten of dat verschil maakt.

Update:
Getest door het bestand lokaal op te slaan. Dit werkt wel naar behoren via MX Player, blijkbaar is toch het netwerk de bottleneck. Blijft vaag aangezien de bandbreedte hoog genoeg is, zal wel zoals eerder beschreven te maken hebben met Samba protocol dat niet lekker werkt met Android. Maar ach, BS player werkt op zich prima.

[ Voor 46% gewijzigd door Erik070 op 15-01-2013 19:05 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joris878
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-04-2021
Mijn Transformer Prime doet er steeds langer over om op te starten. In het begin was de opsarttijd 15 seconden, maar nu is het al een minuut. Is dit normaal en is er iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ik moet zeggen dat ik em eigenlijk nagenoeg nooit echt uitzet, hooguit een keertje voor een reboot.

die 4.2 update laat trouwens ook wel weer even op zicht wachten he? had gehoopt dat we em rond deze tijd eigenlijk wel binnen zouden hebben. volgens mij is ie ergens in september aangekondigd ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
joris878 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:58:
Mijn Transformer Prime doet er steeds langer over om op te starten. In het begin was de opsarttijd 15 seconden, maar nu is het al een minuut. Is dit normaal en is er iets aan te doen?
Hardreset helpt absoluut, maar dan ben je ook alles kwijt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:15

shinchan03

Niels

Ik wil eigenlijk mijn Prime gaan rooten. Ik kom echter op internet alleen een Bootloader unlocker tegen van Asus, waarmee je de garantie van het product verliest. Nu vraag ik mijzelf af of er een alternatief voor is, zodat Asus niet weet dat het apparaat geroot is (geweest). Iemand die me daarin kan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Laatst online: 21:06
Als het een hardware defect is doen ze absoluut niet moeilijk over een geroot apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
shinchan03 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:10:
Ik wil eigenlijk mijn Prime gaan rooten. Ik kom echter op internet alleen een Bootloader unlocker tegen van Asus, waarmee je de garantie van het product verliest. Nu vraag ik mijzelf af of er een alternatief voor is, zodat Asus niet weet dat het apparaat geroot is (geweest). Iemand die me daarin kan adviseren?
Je hebt rooten en unlocken. Root is ongedaan te maken en kan bijna niet gezien worden door ASUS, een unlock is voor altijd.
Als je jelly bean (4.1) op je prime hebt staan is het niet mogelijk te rooten zonder je device te unlocken. Daar waar een root waarschijnlijk niet door ASUS als probleem gezien wordt bij een eventuele reparatie, wordt een unlock wel als probleem gezien.

Met andere woorden, je kunt (waarschijnlijk) niet rooten zonder je device te unlocken en je garantie te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Fly-guy schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 09:56:
[...]
Je hebt rooten en unlocken. Root is ongedaan te maken en kan bijna niet gezien worden door ASUS, een unlock is voor altijd.
Als je jelly bean (4.1) op je prime hebt staan is het niet mogelijk te rooten zonder je device te unlocken. Daar waar een root waarschijnlijk niet door ASUS als probleem gezien wordt bij een eventuele reparatie, wordt een unlock wel als probleem gezien.

Met andere woorden, je kunt (waarschijnlijk) niet rooten zonder je device te unlocken en je garantie te verliezen.
Wat is het functionele verschil tussen een root en een unlock?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrl-tab
[message=diet,5100,noline]Lennart schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:53[/message]:
[...]

Wat is het functionele verschil tussen een root en een unlock?
Functioneel in de zin van wat je ermee kan?
Met root kan je buiten de default android boundries opereren, volledige admin access op je device, althans in dit geval wanneer je eenmaal opgestart bent in android. Dus je kan root apps gebruiken en op je filesystem dingen aanpassen etc.

Met een unlock kan je de bootloader vervangen en zal je in staat zijn custom roms te installeren, toplevel backups etc.

Als je dit laatste doet, altijd de nvflash procedure doorlopen. Het is na die procedure niet meer mogelijk je device te bricken.. of beter gezegd: je hebt dan een recovery methode als je al je files netjes bewaart zoals in die procedure staat.

[ Voor 7% gewijzigd door ctrl-tab op 19-01-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had mij vorig jaar, in het begin dat ik mijn ATP had een Lexar SD micro SD kaartje class 10 gekocht van 32 GB.
Was daar heel tevreden mee, tot ik het eens verloren heb (doordat het lichtjes uitsteekt ...),
Nu heb ik onlangs een Transcend 16GB micro SD kaartje (ook class 10) gekocht, maar ....

Het kaartje wordt herkend, maar als ik er via Windows 7 bestanden (films, muziek, cbr) opzet kan mijn ATp ze niet lezen. Ook na een formattering (NTFS) lukt dit niet, hij ziet de bestanden wel staan maar kan ze niet openen.

Iemand een idee hoe dit komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:33:
ik had mij vorig jaar, in het begin dat ik mijn ATP had een Lexar SD micro SD kaartje class 10 gekocht van 32 GB.
Was daar heel tevreden mee, tot ik het eens verloren heb (doordat het lichtjes uitsteekt ...),
Nu heb ik onlangs een Transcend 16GB micro SD kaartje (ook class 10) gekocht, maar ....

Het kaartje wordt herkend, maar als ik er via Windows 7 bestanden (films, muziek, cbr) opzet kan mijn ATp ze niet lezen. Ook na een formattering (NTFS) lukt dit niet, hij ziet de bestanden wel staan maar kan ze niet openen.

Iemand een idee hoe dit komt ?
Probeer eens in EXfat of FAT32? Met (stock Android, niet van asus) 4.0.x heb ik nooit NTFS zien werken zonder extra app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkangle schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:16:
[...]

Probeer eens in EXfat of FAT32? Met (stock Android, niet van asus) 4.0.x heb ik nooit NTFS zien werken zonder extra app.
NTFS werkt hier gewoon op 4.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Heeft iemand misschien tips waar ik een losse dock (amethyst grey) voor de ft201 prime kan kopen? Ik zoek me suf en kan eigenlijk nergens wat vinden (behalve amazon, maar duur vanwege shipping costs). De NL shops die aangeven de dock los te verkopen hebben niks op voorraad.

Wil iemand zijn dock misschien kwijt? Tips waar te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

GustavSan schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:48:
Heeft iemand misschien tips waar ik een losse dock (amethyst grey) voor de ft201 prime kan kopen? Ik zoek me suf en kan eigenlijk nergens wat vinden (behalve amazon, maar duur vanwege shipping costs). De NL shops die aangeven de dock los te verkopen hebben niks op voorraad.

Bij mediamarkt proberen. In ieder geval had ik tijdje geleden in Utrecht gezien. Ruime voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
mucuracat schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:51:
[...]

Bij mediamarkt proberen. In ieder geval had ik tijdje geleden in Utrecht gezien. Ruime voorraad.
Losse docks bij Mediamarkt? Dat wist ik niet, ga ik meteen kijken! Thanks.

Edit: Helaas. Mediamarkt verkoopt geen losse docks. Niet van de tf201, en ook niet de tf700...verder zoeken dan maar...

[ Voor 17% gewijzigd door GustavSan op 09-02-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34

Bestla

Kvinne

oeps , verkeerde topic

[ Voor 86% gewijzigd door Bestla op 09-02-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
GustavSan schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:48:

Yorcom heeft ze in de kleur goud op voorraad voor 160 euro. Daar heb ik de mijne vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Larsie schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:41:
[...]

Yorcom heeft ze in de kleur goud op voorraad voor 160 euro. Daar heb ik de mijne vandaan
Dank voor de input. Die had ik gevonden. Wel tof dat ze de dock in ieder geval voor jou hadden. Ik heb de paarse (amethyst grey) en vind de gouden dock erop toch een beetje minder. Qua functies zou ik echter niet moeten jammeren...ik ga even flink aan de twijfel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGrillmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:36
Dolphin browser + Dolphin jetpack (add-on) heeft browsen weer leuk gemaakt, echt aanrader.

Zijn er nog mensen die tips hebben om de ui algemeen smoother te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tichelmanm schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:40:
Dolphin browser + Dolphin jetpack (add-on) heeft browsen weer leuk gemaakt, echt aanrader.

Af en toe opnieuw opstarten doet ook echt wonderen. En naar mijn idee hielp dit ook behoorlijk, maar kan ook placebo zijn. Kan in ieder geval geen kwaad:
[quote]Cyleo schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:55:
[...]

Chrome is iig een no-go voor smootheid, maar dat ligt meer bij google dan bij de prime. Hij draait op mijn telefoon ook niet soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Tichelmanm schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:40:

Ik heb zelf onlangs mn Prime met JB geunlocked, geroot en een andere ROM er op gezet. Heb het gevoel dat het allemaal nu wat soepeler is. Rom heet iets van Hairybean oid.

Verder kan ik Maxthon HD als browser aanraden. Werkt prettig en speelt ook flash af (mits je dit handmatig installeerd). Maar ik moet wel zeggen dat ik over het algemeen Chrome gebruik en Maxthon er naast. Weet eigenlijk niet of Dolphin ook met Flash om kan gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGrillmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:36
l3art schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:53:
[...]

Ik heb zelf onlangs mn Prime met JB geunlocked, geroot en een andere ROM er op gezet. Heb het gevoel dat het allemaal nu wat soepeler is. Rom heet iets van Hairybean oid.

Verder kan ik Maxthon HD als browser aanraden. Werkt prettig en speelt ook flash af (mits je dit handmatig installeerd). Maar ik moet wel zeggen dat ik over het algemeen Chrome gebruik en Maxthon er naast. Weet eigenlijk niet of Dolphin ook met Flash om kan gaan..
Heb er erg aan getwijfeld om mijn prime te unlocken, na het installeren van Dolphin is het wel wat minder geworden.

Zelf weet ik wat de voordelen zijn om te unlocken/rooten aangezien ik een galaxy s2 heb.

Helaas houden een paar dingen mij nog tegen:
- Heb nog 1 jaar garantie en als je sommige verhalen over de prime lees op xda wordt je niet altijd blij. Heb zelf tot nu toe alleen het limiet van het geheugen gevonden bij multitasken.
- Hoe groot is de kans dat ik hem brick door Roms flashen?
- Is het echt merkbaar sneller geworden met hairy bean of valt het nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zoals met zoveel dingen is het natuurlijk moeilijk te meten of hij echt sneller wordt. Mijn ervaring is van wel, maar dat is subjectief. Wel heb ik voor een kernel gekozen (kon je bij de installatie van Hairy Bean voor kiezen) die op 1.6Ghz draait. Dus in dat opzicht zou het kloppen dat ik hem als sneller ervaar. Je kan nog hoger, maar dat wilde ik zelf niet omdat ik mn prime niet te ver wil pushen en accuduur ook nog wel belangrijk is voor me.

De kans op bricken is niet zo heel erg groot, mits je gewoon precies de handleidingen leest van hoe iets moet. Goed lezen is gewoon een must. Voel je je niet zeker, dan zou ik het niet doen.
Zelf kies ik ook vaak voor een ROM die door veel mensen gebruikt wordt, omdat je er dan vanuit kan gaan dat je een goede rom hebt.

Wat de garantie betreft moet je het inderdaad zelf weten. Ik heb besloten om hem toch te unlocken. Ook met het idee dat mocht er tzt iets niet helemaal goed gaan ik me dan op de chinese tablets ga richten. De verhalen zijn in ieder geval wisselend of je Prime wel of niet gerepareerd wordt als hij unlocked is. Maar goed ik heb de keuze gemaakt om het wel te doen. Ik wilde percee mn prime rooten, dus ja dan moet je hem eerst unlocken.

Pagina: 1 ... 60 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]