Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeuw32
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 20:35

zeeuw32

Luctor et Emergo

Froop1992 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:44:
Totaal iets anders; Sinds de JB-update zie ik mijn externe harde schijf niet meer in Android als ik hem aansluit. De schijf krijgt wel stroom, maar is niet meer te zien. Ook niet in diverse file explorers. Iemand die hier ook last van heeft en een oplossing weet?
Niet met een externe harde schijf, wel al een aantal keren gehad dat de externe storage (SD in dock) niet aangegeven werd in het menu rechtsonder maar wel in bestandsbeheer te vinden was en ook een aantal keer dat de externe opslag helemaal niet werd herkend (na uit slaapstand te komen of wanneer dock was afgekoppeld geweest).
Bij mij was dit opgelost door af te sluiten en op te starten met het dock aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 12:12
Eind augustus mijn tablet ingeleverd bij paradigit ter reparatie (gekocht begin april).
Klachten:
1. Tablet is niet mooi plat (staat bol)
2. Wifi is waardeloos

Rond 20 september was de tablet terug. Er was niets aan gedaan, alles was in orde. Op aandringen verzocht de tablet nogmaals te bekijken omdat ik deze problemen toch echt ervaar. Wederom opgestuurd en vandaag krijg ik de brief dat de LCD-cover (wat het ook is?) vervangen moet worden en of ik €100 euro wil overmaken. Is dit niet erg vreemd? Mogen zij dit uberhaupt wel doen?

Wat betreft bewijslast (bron consuwijzer) moet de fabrikant in de eerste 6 maanden na aankoop bewijzen dat ik de schade heb toegebracht. Die 6 maanden zijn nu mede door de reparatie (die al 2 maanden duurt) verstreken. Dat betekent dat ik nu moet bewijzen dat ik de schade niet zelf heb toegebracht toch? Of kan ik het zo brengen dat ik hem maar 4 maanden heb kunnen gebruiken?

Ik heb vorige week al een brief de deur uit gedaan met het verzoek voor een creditering.

[ Voor 4% gewijzigd door renevdeertwegh op 11-10-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
renevdeertwegh schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:46:
de schade heb toegebracht. Die 6 maanden zijn nu mede door de reparatie (die al 2 maanden duurt) verstreken. Dat betekent dat ik nu moet bewijzen dat ik de schade niet zelf heb toegebracht toch? Of kan ik het zo brengen dat ik hem maar 4 maanden heb kunnen gebruiken?
Het probleem is al binnen 6 maanden ontstaan dus het lijkt me dat dit een lopend schade geval is. Maar mocht je het zelf moeten bewijzen, als ik het goed begrepen heb is het "bewijs" dat je moet leveren het aannemelijk maken dat de schade niet door jou ontstaan is of kan zijn. Dit werd tenminste gezegd in de uitzending van Kassa over smartphones met zogenaamde waterschade. Volgens de deskundigen daar hoeft het dus geen juridisch sluitend bewijs te zijn van allerlei deskundigen; dit lijkt logisch want wat kun je anders van een consument verwachten, het moet wel redelijk blijven.

In dit geval stond de tablet bol, denk dan je snel aannemelijk kan maken dat dat niet door gebruik kan komen, wat zou je als gebruiker moeten doen om een tablet bol te krijgen. Het is niet zoiets als val schade of krassen en het zou wat vergezocht zijn dat je het ding zelf open hebt gemaakt, bol hebt gebeukt, in elkaar hebt gezet en toen ter reparatie hebt aangeboden. Kortom, ik denk dat je een goed verhaal hebt dat je de schade niet zelf hebt toegebracht of toegebracht had kunnen hebben (afgaande op wat je hier schrijft).

Op consuwijzer (van de overheid) staan voorbeeldbrieven voor het aankaarten van garantie problemen en bezwaar te maken tegen extra reparatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 22:59
Ik heb iets enorm raar aan de hand met mijn prime.

De tablet zelf wil maar opladen tot ongeveer 65%.
Of hij nu in het dock zit, of rechtstreeks met de oplader verbonden is, maakt niks uit.

Het dock zelf laadt volledig op, en wanneer de tablet onder de 64 % zakt, laadt deze hem weer bij tot 65-66%

Dit is natuurlijk enrom irritant, omdat ik niet meer over de volledige batterij capaciteit van mijn tablet kan beschikken.
Heeft iemand dit ook al meegemaakt, of kent er iemand een oplossing

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Ik heb iets vreemds met de stock video player.

Sinds JB speelt deze de mkv met de "bird scene" van de BBC niet meer af. Voor JB werkte dit goed (zelfs zonder/met minimale) hapering.

Nu werkt de BS player perfect, maar Asus heeft daar toch een bugje geïntroduceerd.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
Ik heb ook iets wat niet meer werkt met de JB roms. Ik heb zowel de US als WW rom geprobeerd en beiden synchroniseren de favorieten niet met de stock browser. Steeds met een complete wipe geprobeerd en als eerste google account opgezet en de browser geprobeerd. Met Cyanogenmod rom werkt dit nog prima. Wie gebruikt dit ook en werkt dit nog bij jullie met JB? Met de asus roms zie ik gewoon het google account niet bij de favorieten. Erg irritant. Cyanogenmod is ook onbruikbaar met samba en wmv video. Zucht, wachten op een andere rom ben ik bang.... AOSP eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Tadango schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:17:
Ik heb zowel de US als WW rom geprobeerd en beiden synchroniseren de favorieten niet met de stock browser.
De stock browser in JB is Google Chrome. Ik denk dat je de browser bedoeld die nog standaard was in ICS (blauwe wereldbol zeg maar)? Het lijkt me logisch dat die niet meer alles does, JB gaat er van uit dat Google Chrome je standaard browser is.

Dat de ICS browser er op staat is alleen omdat je via een upgrade komt en er geen apps zomaar worden weggegooid. Die oude ICS browser is eigenlijk alleen nog maar handig voor het bekijken van flash omdat nieuwere browsers dat niet meer ondersteunen.

In JB heb ik totaal geen probleem met synchroniseren van Google Chrome met andere Google Chrome browsers (via google account). Daarnaast gebruik ik FireFox en die heeft geen probleem om te synchroniseren met andere FireFox browsers (na koppelen via een mozilla sync server account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Mmh... klinkt logisch. Toch zie ik alleen de blauwe bol browser, geen chrome op de JB asus roms. Is die default chrome hetzelfde als wat in de play store staat? Die vindt ik waardeloos werken, kwestie van voorkeuren :)

Het gekke is dat de Cyanogenmod rom dezelfde stock browser heeft als de asus rom en bij cyanogenmod werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Tadango schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:26:
Mmh... klinkt logisch. Toch zie ik alleen de blauwe bol browser, geen chrome op de JB asus roms. Is die default chrome hetzelfde als wat in de play store staat? Die vindt ik waardeloos werken, kwestie van voorkeuren :)
Staat die niet tussen de apps (via [:::] symbool rechts boven?). Ik had hem onder ICS er al op gezet via de play store en na de update stond die er nog, ga er van uit dat die vervangen is. Maar weet dus niet wat er gebeurd bij een upgrade als je hem nog niet had.

Ik vind het ook niet ideaal, maar dat ligt ook niet helemaal aan de browser. Op dit moment werkt geen enkele lekker. Dingen waar ik zo tegen aan loop:

In Google Chrome krijg je bij veel sites de mobiele versie van de site en dat is waardeloos want bij mobiel is blijkbaar de aanname dat het een telefoon is met klein scherm en dus niet een tablet. Wil je de desktop versie dan moet je dat apart opvragen, kan niet als default.

Bij FireFox kun je, net als op een PC, plugins gebruiken; ik gebruik Phony zodat FireFox een andere user agent meestuurt zodat ik wel meteen de desktop versie krijg. Klinkt ideaal, alleen denkt de site bij "desktop versie" meteen ook dat het een PC is en geeft je flash (bijvoorbeeld video's hier op tweakers.net). Dat moet je dan weer bekijken met de ICS browser of toch met een andere user agent instelling, bijvoorbeeld een "i" device als iPhone of iPad waardoor je in elk geval geen flash zou moeten krijgen (maar soms toch krijgt wat natuurlijk helemaal kansloos is).

FireFox snapt echter youtube video links niet, als je zo'n link aanklikt gaat hij naar youtube.com terwijl Google Chrome netjes de youtube app start. De youtube site in FireFox geeft je vaak Flash video en op een of andere manier loopt de plugin wel in FireFox maar met verschrikkelijk slechte resolutie. In de ICS browser werkt dat dan weer wel, maar die geeft je wel net als Google Chrome we mobile versie van een pagina.

In FireFox heb ik weer last met sommige sites met edit velden. Bijvoorbeeld GOT, bij het bewerken van een reactie kan ik geen deel van tekst selecteren om weg te gooien om bijvoorbeeld een quote te trimmen. Ook is het gedrag van het toetsenbord soms vreemd (on screen toetsenbord, heb geen dock). Ik gebruik nu het "hackers keyboard" want die bevalt me nog het beste, zeker ook vanwege de cursor toetsen die het gemakkelijke maken de cursor te plaatsen. In Google Chrome werkt bewerken wel weer veel beter en gaat selecteren van tekst gewoon goed. Ik had daar wel last met het Asus keyboard met deleten waarbij allerlei rare effecten optraden; weet niet of dat nog zo is want dat keyboard gebruik ik niet meer.

Kortom, je blijft wisselen tussen browsers en tot nu toe heb ik niet 1 die alles perfect doet. Heb nog niet gekeken naar Opera, maar Opera heeft weer als nadeel dat die niet synchroniseren kan met FireFox op mijn Windows en Linux PC's.

Kortom, het is eigenlijk nogal triest gesteld met die browsers, mijn hoop is dat het allemaal kinderziektes zijn die nog zullen worden opgelost als er meer gebruikers bij komen, de browsers verder worden ontwikkeld en webbouwers zich realiseren dat flash echt niet meer kan vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Alleen de stock browser zit in de rom, geen chrome.

Met de stock browser kan je wel aangeven altijd de desktop versie te willen openen :) Hij opent alle youtube en play store linkjes edg prima in de juiste apps. Net als forums via tapatalk edg.

Het irritante van chrome vindt ik als je de laatste tab sluit hij een zwart scherm geeft. Sluit dan ook de app! Geen optie om dit in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Kevinp schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:56:
Ik heb iets vreemds met de stock video player.

Sinds JB speelt deze de mkv met de "bird scene" van de BBC niet meer af. Voor JB werkte dit goed (zelfs zonder/met minimale) hapering.

Nu werkt de BS player perfect, maar Asus heeft daar toch een bugje geïntroduceerd.
Speelt hij helemaal niet meer? Melding niet ondersteund formaat oid? Ik heb een 28Mbit bird scene sample mkv geprobeerd en die speelt prima met de stock brower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24

mucuracat

YES

pe1dnn schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:59:
[...]
Staat die niet tussen de apps (via [:::] symbool rechts boven?). Ik had hem onder ICS er al op gezet via de play store en na de update stond die er nog, ga er van uit dat die vervangen is. Maar weet dus niet wat er gebeurd bij een upgrade als je hem...........
heb je al Dolphin browser geprobeerd? En dan ook nog de Beta versie..
https://play.google.com/s...uLmJyb3dzZXIubGFiLmVuIl0.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Maar synchroniseerd hij favorieten met google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
renevdeertwegh schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:12:
Al een tijdje had ik het idee dat mijn Prime niet mooi recht is maar licht gebogen. Vandaag eens de proef op de som genomen en een liniaal op de Prime gelegd. Wat blijkt, hij is inderdaad krom. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Eind augustus mijn tablet ingeleverd bij Paradigit ter reparatie (gekocht begin april).
Klachten:
1. Tablet is niet mooi plat (staat bol)
2. Wifi is waardeloos

Rond 21 september was de tablet terug. Er was niets aan gedaan, alles was in orde. Op aandringen verzocht de tablet nogmaals te bekijken omdat ik deze problemen toch echt ervaar. Wederom opgestuurd en vandaag krijg ik de brief dat de LCD-cover (wat het ook is?) vervangen moet worden en of ik €100 euro wil overmaken.

Hierop heb ik de Consuwijzer gebeld, zij gaven aan dat ik absoluut niets hoef te betalen aan Paradigit daar ik volgens de wet recht heb op kosteloos herstel.
Echter gaf Paradigit aan dat deze problemen extern zijn ontstaan (door mij?) wat ik opmerkelijk vindt daar ik enorm zuinig ben op mijn spullen en mijn tablet puntgaaf waas ten tijde dat ik hem aanbood ter reparatie. Ik heb hem verder ook nooit laten vallen o.i.d..
Omdat ik mijn tablet inleverde (voor de 2e keer) op 21 september, dus de tablet had ik op dat moment 5,5 maand betekent dit dat Paradigit (of Asus) moet bewijzen dat ik de schade heb toegebracht.

Maar goed, die avond naar Paradigit gegaan, uitgelegd wat er aan de hand was. De servicemedewerker gaf aan dat ik uiteraard niets hoef te betalen???
Ik gaf nogmaals aan dat ik creditatie wil i.v.m. de wifi-problemen die niet te verhelpen zijn daar dit een ontwerpfout is. Hier kon hij op dat moment niets over zeggen maar hij zou mij vandaag terug bellen.

Hij belde mij vandaag terug. De medewerker gaf aan dat mijn tablet een bepaalde procedure in gaat waardoor ik een vervangend product mag uitzoeken. Omdat de Transformer Prime niet meer wordt verkocht gaf hij aan dat ik een vergelijkbaar product kan uitzoeken. Ik gaf aan geen tablet meer te willen en hij probeerde mij nog even een ander product aan te praten. Ik gaf aan dat ik destijds de Transformer Prime heb gekocht vanwege de specificaties die mij aanspraken en dat ik geen interesse meer heb in een andere tablet. Toch probeerde hij weer mij duidelijk te maken dat ik alleen een vervangend product mag uitzoeken. Hierop gaf ik aan dat volgens de wet ik óf hetzelfde product (merk én type!) óf recht heb op mijn geld terug (dit heeft Consuwijzer mij verteld). Hier ging hij dan uiteindelijk ook mee akkoord.

Hij gaf aan dat ik even moet wachten tot de tablet bij hen terug is en ik mijn geld terug krijg.
Ik vind het jammer dat dit zoveel moeite heeft gekost maar ik ben blij dat Paradigit mij het aankoopbedrag teruggeeft. Echter vind ik het zwaar triest dat zij eerst met een rekening komen (die waarschijnlijk door veel onwetende mensen gewoon wordt betaald terwijl dit volgens de wet niet mag) en dat mij vervolgens alleen wordt verteld dat ik een vergelijkbaar product mag uitzoeken daar ik ook recht heb op mijn geld terug. Ik snap dat dit handel is maar voor mij nóóit meer Paradigit.

Ik hoop dat er mensen zijn die iets aan mijn verhaal hebben en misschien nu sneller geneigd zijn hun tablet terug te brengen als ze hier niet tevreden mee zijn.

Voor de rest iedereen bedankt voor alle reacties en dergelijke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:19
renevdeertwegh schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:57:
[...]

Toch probeerde hij weer mij duidelijk te maken dat ik alleen een vervangend product mag uitzoeken. Hierop gaf ik aan dat volgens de wet ik óf hetzelfde product (merk én type!) óf recht heb op mijn geld terug (dit heeft Consuwijzer mij verteld). Hier ging hij dan uiteindelijk ook mee akkoord.
Ik vraag me sterk af of je hier gelijk in hebt. Volgens mij mag jou een vervangend gelijkwaardig product, worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
My-life schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:08:
[...]

Ik vraag me sterk af of je hier gelijk in hebt. Volgens mij mag jou een vervangend gelijkwaardig product, worden aangeboden.
Mij is verteld door 2 verschillende medewerkers van de Consuwijzer dat ik exact hetzelfde product moet krijgen dus hetzelfde merk en type omdat dat het product is wat ik destijds heb gekocht.

Een vervangend product zou bijv. de Transformer Infinity kunnen zijn, die heeft een beter scherm maar de accu lijdt daar meer van. De winkel mag dan niet zomaar een andere tablet aanbieden, dan moet de klant dit ook zelf willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

renevdeertwegh schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:57:
[...]

Mij is verteld door 2 verschillende medewerkers van de Consuwijzer dat ik exact hetzelfde product moet krijgen dus hetzelfde merk en type omdat dat het product is wat ik destijds heb gekocht.

Een vervangend product zou bijv. de Transformer Infinity kunnen zijn, die heeft een beter scherm maar de accu lijdt daar meer van. De winkel mag dan niet zomaar een andere tablet aanbieden, dan moet de klant dit ook zelf willen.
En betere wifi + gps !! Ik wil wel ruilen hoor

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
mucuracat schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:40:
[...]

En betere wifi + gps !! Ik wil wel ruilen hoor
Ik snap je punt :).

Ik ga van de tablets af (of Nexus 7) en ga voor een ultrabook (over een tijdje). Hier ben ik nog niet over uit dus vandaar geld terug.

[ Voor 5% gewijzigd door renevdeertwegh op 15-10-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Respect voor Asus! Heb m'n Prime nu na een paar dagen al terug uit Tsjechië, na een mislukte (stock non-rooted) upgrade naar JB die m'n Prime gebricked had. JB staat er op, en ze hebben zelfs (ongevraagd) m'n USB kabel gefixt en mijn verloren rubberen voetje weer teruggezet! Netjes, ik ben weer helemaal blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26
Hmmm moet zeggen dat ik na de update naar JB toch opeens wel ontzettend veel reboots. Bijvoorbeeld na het installeren van apps oid, dan een reboot. Net alsof de tablet niet goed genoeg de warmte kwijt kan en dan maar reboot. Maar vreemd dat ik dat met ICS niet in die mate had.

Vanavond binnen 10 minuten al 2 reboots :(

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 23:00
Ik had na JB ook veel last van reboots, maar ze zijn nu naar 0 gereduceerd door het eruit halen van de SD kaart in het dock. Ergens las ik dat dat ook bij de TF300/700 het geval was en Asus daar later een update voor uitgebracht heeft.

Probeer het eens zou ik zeggen. Bij mij is het nu super stabiel (zonder SD, maar die bleek ik toch niet veel te gebruiken).

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Had geen SD kaart erin zitten dus dat kon het probleem niet zijn.
Heb nu een factory reset gedaan want dat loste bij veel mensen ook de nodige problemen op. Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 17:40
Hier nog een RMA vanwege het groen camera probleem. Heb nog even getwijfeld, het was met knijpen eerst vrij goed weg te krijgen maar dat werkte na een paar dagen al nauwelijks meer, en ik gebruik de camera vrij veel. Overigens wel frappant, ik heb ongeveer een week voordat ik de JB upgrade had geinstalleerd een paar fototjes gemaakt waar al strepen in te zien waren (zag ik achteraf pas) dus dat lijkt me al gerelateerd aan het probleem te zijn maar het echte probleem begon pas vrij kort na de JB upgrade. Nou las ik op xda en dergelijke dat veel mensen dit probleem kregen direct of vrij kort na de ICS upgrade. Ik weet dat het een hardware probleem is (anders zou dat knijpen niets uithalen, en de software hapert niet, alleen het beeld wat de camera geeft) maar ik vind het toch wel toevallig dat het in de meeste gevallen na een major upgrade lijkt te gebeuren.

Maandag RMA gemeld, dinsdag opgehaald (tussen 9-17 en dat werd dus 16:30, thanks DHL....), volgens DHL woensdagochtend in Tsjechie gearriveerd, volgens Asus gisteren ontvangen en nu dus in status "Repairing". Dat de site van de RMA status zo slecht wordt geupdate had ik al gelezen, waar ik nog wel even benieuwd naar ben van degene die hier ervaring mee hebben, als de RMA weer retour naar jou gaat, krijg je daar dan nog mail van of zie je dat alleen op de status pagina? Want anders zou het me niets verbazen als dat er pas op komt te staan als ze hier al geweest zijn en ik wil wel proberen thuis te zijn op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Ik kreeg geen melding dat de Prime retour was, DHL stond gewoon ineens aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Na de factory reset lijkt de Prime nu wel wat stabieler te zijn. Nog geen reboot gehad in ieder geval.
Waar ik wel een beetje van baal is dat er nog geen manier is om hem te rooten (ik kon hem niet vinden in ieder geval).

Het zou kunnen als je bij ICS de bootloader al ge-unlocked had, maar dat had ik dus nog niet, en nu kan je dus niet zomaar even rooten. Mogelijk dat een downgrade wel zou kunnen helpen, maar daar heb ik eigenlijk weer weinig zin in.

Sowieso ligt de ontwikkeling van custom roms, root methoden, etc van tablets op een laag pitje heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:35
l3art schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:19:
Na de factory reset lijkt de Prime nu wel wat stabieler te zijn. Nog geen reboot gehad in ieder geval.
Waar ik wel een beetje van baal is dat er nog geen manier is om hem te rooten (ik kon hem niet vinden in ieder geval).

Het zou kunnen als je bij ICS de bootloader al ge-unlocked had, maar dat had ik dus nog niet, en nu kan je dus niet zomaar even rooten. Mogelijk dat een downgrade wel zou kunnen helpen, maar daar heb ik eigenlijk weer weinig zin in.

Sowieso ligt de ontwikkeling van custom roms, root methoden, etc van tablets op een laag pitje heb ik het idee.
Bart,
Als je op de stock rom wil blijven werken maar wel bijvoorbeeld root wil hebben, dan zet je er toch een custom ROM op, de "Stock ROM based on WW Jelly Bean 10.4.2.15 (Android 4.1.1)". Enige wat je doen moet is inderdaad je Prime unlocken; daarna kun je deze WW Jelly Bean mét root installeren.

Ik draai nu ook bovenstaande rom en het werkt perfect; ook gewoon Nederlands als je wil. En heb een app installed die tijdelijk root uit kan schakelen voor bijvoorbeeld Ziggo TV.

ROM is te vinden op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1927494

[ Voor 3% gewijzigd door cyclofosfamide op 21-10-2012 19:56 ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
Wel iets om rekening mee te houden, i.v.m. mijn groene camera probleem heb ik wat rondgegoogled en kwam toen een verhaal tegen dat iemand die zijn Prime geroot had en voor hetzelfde (hardware!) probleem een RMA had aangevraagd de melding terug kreeg dat hij geen garantie had omdat hij zijn Prime had geroot. Er werd daar beweert dat er een melding naar Asus gaat als je je Prime root. Geen idee wat daar van echt waar is maar het is maar dat je 't weet, ik was in ieder geval nu even blij dat ik gewoon bij stock was gebleven tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
cyclofosfamide schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:56:
[...]

Bart,
Als je op de stock rom wil blijven werken maar wel bijvoorbeeld root wil hebben, dan zet je er toch een custom ROM op, de "Stock ROM based on WW Jelly Bean 10.4.2.15 (Android 4.1.1)". Enige wat je doen moet is inderdaad je Prime unlocken; daarna kun je deze WW Jelly Bean mét root installeren.

Ik draai nu ook bovenstaande rom en het werkt perfect; ook gewoon Nederlands als je wil. En heb een app installed die tijdelijk root uit kan schakelen voor bijvoorbeeld Ziggo TV.

ROM is te vinden op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1927494
Thnx, maar het probleem is dat je, zodra je al op de officiele JB rom zit je je Prime niet meer kan unlocken. De unlock tool van Asus werkt alleen op ICS. Dus zou ik eerst moeten downgraden (zal ook wel te vinden zijn op XDA hoe dat moet) en dan zou ik die rom kunnen installeren, of één van de vele andere mogelijkheden die er zijn. Maar vanaf JB direct unlocken en rooten is niet mogelijk volgens mij.

En tja of er een bericht naar Asus gaat. Ik vraag het me af. Lijkt me eerder soort van bangmakerij. Heb al de nodige toestellen gehad met Android en al veel geroot, maar nog nooit van zoiets gehoord. Enige waarbij het mogelijk wel zou kunnen is bij de unlocktool, maar dat is wat anders dan rooten.

[ Voor 57% gewijzigd door 13art op 21-10-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net echt een enorm handig tooltje ontdekt voor de prime (of ieder ander android apparaat met een hardware toestenbord). Met Anycut (even op google naar de apk zoeken, staat niet meer in de play store) kun je hardware shortcuts toevoegen. Zo ga ik nu met zoekknop+b naar Chrome, en met zoekknop+t naar talk ;) Echt heel erg handig. Let er op dat je eerst de widget moet toevoegen en van daaruit moet configureren, het programma zelf opstarten resulteert in een crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
l3art schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:59:
En tja of er een bericht naar Asus gaat. Ik vraag het me af. Lijkt me eerder soort van bangmakerij. Heb al de nodige toestellen gehad met Android en al veel geroot, maar nog nooit van zoiets gehoord. Enige waarbij het mogelijk wel zou kunnen is bij de unlocktool, maar dat is wat anders dan rooten.
Excuus, had het niet goed onthouden, maar het is inderdaad het unlocken waar het blijkbaar 'mis gaat'.

Hier het betreffende topic.
We regret to inform you that your RMA application form is being rejected as it appears your device has been unlocked. This has voided the warranty and we are unable to offer you an in-warranty repair
.....
How do they know that!!
They know that because when you unlock it the unlock tool sends an identifier to the Asus' servers and it has your tablet's info in it...
Nou zijn er in dat topic ook een aantal mensen die een geunlockte prime wel hebben kunnen laten repareren onder garantie dus het is niet 100% gegeven dat je na unlocken geen RMA meer kan doen, maar het komt dus blijkbaar wel voor dat ze moeilijk doen over het unlocken.

[ Voor 11% gewijzigd door KvdnBerg op 22-10-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Als je je prime opstuurt kunnen ze inderdaad zien dat hij unlocked is, dat heeft niks te maken met een bericht dat gestuurd wordt naar Asus. Als je unlocked krijg je ook een melding dat je niet altijd meer aanspraak kan maken op de garantie.

Maar als zij ook niet meer in je prime kunnen omdat hij bricked is oid. Dan kunnen ze niks bewijzen en dan zal hij waarschijnlijk gewoon gerepareerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
Het bericht van Asus dat deze persoon zijn prime had geunlocked kwam bij de RMA aanvraag, niet na het opsturen, dus Asus wist van een afstand al dat deze Prime geunlocked was, dus er gaat op het moment van unlocken een bericht naar Asus dat de Prime met serienr xyz geunlocked is blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ow ja zie het staan. Maar zoals ik in eerder bericht al zei, kan me er bij het unlocken van de prime wel iets bij voorstellen dat er een bericht verstuurd wordt naar Asus. Maar het blijft dan wel vreemd dat er een enkeling is waarbij dit gebeurd en bij anderen niet.

Zojuist toch weer mn eerste spontane uitschakeling van de Prime gehad. Niks bijzonders, alleen Dolphin browser geïnstalleerd en hoppa, uit ging de Prime weer. Begin er wel een beetje moe van te worden nu, en begin te denken aan een RMA melding. :(

[ Voor 32% gewijzigd door 13art op 22-10-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:17:
Ow ja zie het staan. Maar zoals ik in eerder bericht al zei, kan me er bij het unlocken van de prime wel iets bij voorstellen dat er een bericht verstuurd wordt naar Asus. Maar het blijft dan wel vreemd dat er een enkeling is waarbij dit gebeurd en bij anderen niet.

Zojuist toch weer mn eerste spontane uitschakeling van de Prime gehad. Niks bijzonders, alleen Dolphin browser geïnstalleerd en hoppa, uit ging de Prime weer. Begin er wel een beetje moe van te worden nu, en begin te denken aan een RMA melding. :(
Zou ik zeker even doen, ik heb hier sinds de Jelly Bean oprecht geen problemen meer ondervonden met mijn TF Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Weet iemand hoe je Google Now kan gebruiken zodat deze ook terug praat?
Of is dit alleen maar met een amerikaanse apk van Google Now te doen.

Ik heb de taal al aangepast naar engels, maar dit werkt niet. Ik krijg alleen maar google search resultaten.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik heb een Asus prima op het oog maar weet dat er superveel problemen waren met wifi en gps (onbelangrijk). Is het wifi probleem ondertussen opgelost of verbeterd met een nieuwere revisie? Excuus als het eerder is gevraagd, zoeken in een topic is helaas niet mogelijk

laat maar ik lees zonet reactie van rene hierboven

[ Voor 10% gewijzigd door SYQ op 22-10-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
Mijn Prime is van maart en ik heb daarmee prima WiFi bereik en snelheden. GPS doet het wel buiten. Maar ja, het is iets wat te maken heeft met een design wat niet handig is voor deze zaken dus het is een beetje 'hit & miss', ik zou nu voor een van de opvolgers gaan als ik nu nieuw zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@SYQ ik heb nog nooit problemen gehad met de WIFI. In mijn omgeving hebben nog een paar mensen ook een Asus Prime gekocht (mede op mijn aanraden ;) ). Ook zij hebben helemaal geen problemen met het apparaat.
Op fora komen nu eenmaal meer mensen die we problemen hebben dan mensen bij wie alles goed werkt.

@Edit: GPS gebruik ik verder nooit op een tablet. Maar in huis werkt het in elk geval niet. (Dat ben ik destijds gaan uitproberen toen ik de verhalen erover las :D )

[ Voor 21% gewijzigd door ArthurMorgan op 23-10-2012 07:55 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb sinds de JB upgrade wel een ander wifi probleem. Heel soms blijft de connectie op 5Mbps hangen terwijl het ontvangst goed is. Wifi uit/aan is dat de oplossing en zit hij weer op 72Mbps. Dit gebeurd uiteraard niet altijd maar soms, 1 of 2 keer per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
Mijn Prime is zojuist weer afgeleverd door DHL. Alleen de camera is vervangen. Ze hebben 'm wel gereset helaas, en nu ik zou willen dat ie m'n apps wel restored (bij de vorige factory reset had ik dat uit gezet omdat ik met een schone setup wilde beginnen, maar daarna de backup/restore weer aangezet) lijkt ie dat niet te doen. Straks nog even uitproberen of ie wel m'n settings herstelt als ik een app terug installeer, hij hangt nu even aan de lader.

Overigens kan je bij DHL met het RMA nummer zowel de heen- als terugreis volgen als je kiest 'track by shipper's reference'. Ook stond gistermiddag het tracking nummer al op de RMA status site en kreeg ik vanochtend een mailtje dat m'n Prime onderweg terug was.

Hij is al met al binnen een week weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wybo schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:54:
@SYQ ik heb nog nooit problemen gehad met de WIFI. In mijn omgeving hebben nog een paar mensen ook een Asus Prime gekocht (mede op mijn aanraden ;) ). Ook zij hebben helemaal geen problemen met het apparaat.
Op fora komen nu eenmaal meer mensen die we problemen hebben dan mensen bij wie alles goed werkt.

@Edit: GPS gebruik ik verder nooit op een tablet. Maar in huis werkt het in elk geval niet. (Dat ben ik destijds gaan uitproberen toen ik de verhalen erover las :D )
GPS werkt hier ook niet, WiFi is net zo goed als op een gemiddelde telefoon (lees: vergelijkbaar met HTC Desire, Sony Xperia S, HTC One X) in mijn geval iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:46
Cyleo schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:23:
[...]

GPS werkt hier ook niet, WiFi is net zo goed als op een gemiddelde telefoon (lees: vergelijkbaar met HTC Desire, Sony Xperia S, HTC One X) in mijn geval iig ;)
Als je je registreert op de asuswebsite, krijg je een gratis extra gps-module opgestuurd die onderaan inklikt. GPS werkt dan prima. Op de website van asus staat dat de actie liep tot eind augustus, maar ik heb gewoon geprobeerd en heb vorige week de extra gps-ontvanger aangekregen. Snel en volledig gratis, ben erg tevreden over de asus service dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik ga mn prime toch maar insturen voor reparatie vanwege het rebooten het niet meer wakker worden en het zichzelf uitschakelen. Benieuwd of ze er iets aan gaan/kunnen doen. Hopelijl heb ik hem voor maandag 6 november terug omdat ik dan weekje op vakantie ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Het is mij trouwens gelukt om Google Now pratend te krijgen.

Ik heb de systeem taal op Engels (US) gezet.
Ik heb de Google Now taal op Engels (UK) gezet.

Nu krijg ik ook gesproken antwoorden terug. Erg cool.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:22
Misschien een stomme vraag maar wat is er zo leuk/handig aan Google Now?

Ik krijg alleen een weerbericht te zien en de cafe's in de buurt worden getoond. Ik heb de films optie (of hoe noem je dat) aangezet (kon alleen op lage prioriteit), maar die toont nooit iets.

Moet zeggen dat ik mijn Prime ook niet de hele dag meesleep, misschien dat er in centrum Den Haag te weinig gebeurt :P . Enige wat ik nog kan voorstellen wat er getoond wordt als ik hem mee zou nemen is vertrektijden van openbaar vervoer en vluchtgegevens (kom bijna nooit op vliegvelden maar dat terzijde).

Misschien gebruik ik het verkeerd, hoor graag wat jullie er mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-07 09:50
Als je de home button ingedrukt houdt kun je direct naar google now.
Ik zie het nut van google now niet op een tablet. Op een telefoon is het wel handig.

Ander vraagje, kwam ik tegen vraag me niet hoe en waarom.
Via instellingen en dan naar about. Een aantal maal snel op Pad ec drukken en je komt in een bepaald scherm met updates. Weet iemand waar dit voor is.

Een paar keer snel op De android versie drukken opent de easter egg. Is wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Ronem schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:50:
Als je de home button ingedrukt houdt kun je direct naar google now.
Ik zie het nut van google now niet op een tablet. Op een telefoon is het wel handig.

Ander vraagje, kwam ik tegen vraag me niet hoe en waarom.
Via instellingen en dan naar about. Een aantal maal snel op Pad ec drukken en je komt in een bepaald scherm met updates. Weet iemand waar dit voor is.

Een paar keer snel op De android versie drukken opent de easter egg. Is wel grappig.
Pad ec : misschien om zelf gedownloaded updates te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Wat betreft het browser sync probleem met de JB rom : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1945119 Eens proberen :)

EDIT: Net getest en werkt prima. Vreemd dat dit er standaard niet meer in zit.....

[ Voor 25% gewijzigd door Tadango op 26-10-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Mijn prime is weer terug naar mycom...

Het scherm zit niet goed op 1 plek, waardoor het trilmotortje raar klinkt.
Spontane reboots gebeuren nog steeds na Jellybean
Het keyboard wordt steeds minder vaak herkend. 's ochtends moet ik hem er eerst 3x opnieuw in drukken (net alsof iets fout gaat met een deep sleep)..

Bij Mycom gaven ze aan dat Asus pas omruilt voor een andere Transformer, als het ding minimaal 3 keer terug is geweest. Tot die tijd repareren ze de Prime simpelweg... Mycom gaf aan dat ik dan een TF300 zou krijgen... lekker dan, die is 100 euro goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
FunFair schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:11:
Mijn prime is weer terug naar mycom...

Het scherm zit niet goed op 1 plek, waardoor het trilmotortje raar klinkt.
Spontane reboots gebeuren nog steeds na Jellybean
Het keyboard wordt steeds minder vaak herkend. 's ochtends moet ik hem er eerst 3x opnieuw in drukken (net alsof iets fout gaat met een deep sleep)..

Bij Mycom gaven ze aan dat Asus pas omruilt voor een andere Transformer, als het ding minimaal 3 keer terug is geweest. Tot die tijd repareren ze de Prime simpelweg... Mycom gaf aan dat ik dan een TF300 zou krijgen... lekker dan, die is 100 euro goedkoper...
Daar hoef je ook echt niet mee akkoord te gaan. Sowieso recht op of exact hetzelfde product (merk en type!) of je geld terug. Ik raad je aan de consuwijzer te bellen ;) (gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Sinds ik mijn prime heb ge-update naar jellybean is het een grote ellende met het touch screen. Met name het aanklikken in de browser. Tablet reageert niet op aanraking of er gebeurd gewoon niets. Lijkt me niets met snelheid te maken te hebben want als het wel reageert laadt het gewoon snel. Het is echt om je kapot te ergeren. De hele tablet beleving met touch screen is bij mij weg. Hebben meer mensen hier last van en is er wat aan te doen? Ik hoop het wel want er is gewoon niet meer normaal mee te werken. Met typen op het onscreen toetsenbord is op zich weinig aan de hand als het er eenmaal is. Het is dus puur in de standaard browser of apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tajvdz schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:39:
Sinds ik mijn prime heb ge-update naar jellybean is het een grote ellende met het touch screen. Met name het aanklikken in de browser. Tablet reageert niet op aanraking of er gebeurd gewoon niets. Lijkt me niets met snelheid te maken te hebben want als het wel reageert laadt het gewoon snel. Het is echt om je kapot te ergeren. De hele tablet beleving met touch screen is bij mij weg. Hebben meer mensen hier last van en is er wat aan te doen? Ik hoop het wel want er is gewoon niet meer normaal mee te werken. Met typen op het onscreen toetsenbord is op zich weinig aan de hand als het er eenmaal is. Het is dus puur in de standaard browser of apps.
Even een backup maken en een reset uitvoeren, ik herken het probleem in ieder geval niet. De JB update heeft bij mij praktisch al mijn problemen gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
ok, ja ik had eigenlijk geen problemen maar hoorde veel positieve geluiden over jellybean. nu heb ik spijt dat ik het gedaan heb..want mijn tablet die goed werkte lijkt wel een heel ander apparaat geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Prime binnen een week terug van reparatie. Wat vervangen is:
- MB TOP ABSORBER
- FLANGE PCB & GPS FOIL
- USB CABLE DOCKING 40PIN,L:1500

Iemand enig idee wat het precies allemaal betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:15:
Prime binnen een week terug van reparatie. Wat vervangen is:
- MB TOP ABSORBER
- FLANGE PCB & GPS FOIL
- USB CABLE DOCKING 40PIN,L:1500

Iemand enig idee wat het precies allemaal betekend?
MB zal wel moederbord wezen, waarschijnlijk een plasticje daar. Een flange is een bepaalde werktuigbouwkundig foefje wat sterke consturcties oplevert (denk aan H en I profielen). GPS foil sprrekt voor zich en zo te zien is je docking connecter iets vervangen. Gokje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:19
een flange is geen werktuigbouwkundig foefje, maar gewoon een flens :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ben erg benieuwd of die alles invloed heeft op de spontane reboots, shutdowns en SOD's die ik had. Vraag het me sterk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
l3art schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:15:
Prime binnen een week terug van reparatie.
...
Binnen een week ??
Ik heb de mijne op 29 september weggebracht, dat is dus al bijna 5 weken geleden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ja hoor, had hem vorige week woensdag op laten halen en maandag had ik een bericht dat ze een aflever poging gedaan hadden. Is ook wel in lijn met wat anderen hier gemeld hebben (ongeveer een week). Als ik jou was zou ik er dus nog maar eens even achteraan gaan waar die van jou blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem777
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11-2023
Hallo,

Ik vroeg me af of er iemand toevallig een foto zou kunnen maken van de power plug zowel de kabel als het apparaat.

Want er zijn verschillende pinnetjes verbogen, waardoor het dus onmogelijk is de eeepad nog te laden.
Wanneer ik de kabel in usb van men pc steek chrast men pc zelfs (dus ik vermoed een kortsluiting).

Alvast hartelijk bedankt,

(heb al veel gegoogeled , maar nog niets gevonden... )

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:35
willem777,

Zie foto's hieronder. Je ziet aan het logo op de powerplug wel hoe welke foto genomen is. Powerconnector op m'n Prime krijg ik niet mooi in beeld.. bij mij is de behuizing daar iets gebogen, waardoor zon/flits werking niet goed te krijgen is.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2lnhmog.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2afdibr.jpg

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem777
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11-2023
cyclofosfamide schreef op zondag 04 november 2012 @ 09:59:
willem777,

Zie foto's hieronder. Je ziet aan het logo op de powerplug wel hoe welke foto genomen is. Powerconnector op m'n Prime krijg ik niet mooi in beeld.. bij mij is de behuizing daar iets gebogen, waardoor zon/flits werking niet goed te krijgen is.
Hartelijk bedankt, dit bevestigd helaas dat het de powerplug in de prime zelf moet zijn die stuk is, want buiten een lichte verbuiging van 2 pinnetjes die ondertussen terug goedstaan is er met de kabel zelf niets mis...

Ik snap nog altijd niet hoe men vriendin er in geslaagd is die te slopen :)

Is er misschien iemand die ervaring heeft met dit te vervangen ? (had op youtube al wat filmpjes ontdekt hoe hij open moet enz...)

Thanks anyway cyclofosfamide !

Grtz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
hebben jullie nog tips wb een goeie e-reader (voor de TF201)? voor zowel boeken als magazines (pdf). heb MyLibrary geprobeerd maar die is errug traag in het bladeren. Aldiko is een stuk sneller met bladeren (je kan de content downloaden) maar zelfs een magazine pdf van 80Mb is nog erg onscherp in de standaard weergave, en zoomen is hierop weer erg crap. Kobo vond ik ook niks (geen eigen/gedownloade content)... thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froop1992
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09-2024
Mantano iets? Heeft ook een bladwijzer -en notitiefunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Froop1992 schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:34:
Mantano iets? Heeft ook een bladwijzer -en notitiefunctie.
lijkt inderdaad een prima reader: magazines worden scherp weergegeven en bladeren gaat vlot. thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm helaas na de reparatie toch nog last van regelmatige reboots. Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtv
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 18:50

rtv

habermas schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:56:
hebben jullie nog tips wb een goeie e-reader (voor de TF201)?
Perfect viewer eens proberen. Gratis en leest alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
gedveredemme kut asus... Er komt nooit meer asus in huis.. wat ze ook maken..

Tablet sinds gisteren weer terug van Asus. 2e keer dat deze weg is geweest..
1e keer waren het problemen met het scherm, wifi, etc.

Vervolgens een maand later werd het dock niet meer herkend. Problemen met de trilmotor en spontane reboots (zelfs na JB)
Gisteren opgehaald... even mee gespeeld... motortje zit nog steeds los... Klap hem vanochtend open... weer dat teringkeyboard dat niet herkent wordt!!! Die zakkewassers van Asus hebben er volgens mij niet eens goed naar gekeken...

sorry.... even een rant....
Kan vanmiddag weer terug naar Mycom... 3e keer dat het #%$$#$@%@%ding terug gaat naar Asus.
Ik heb helemaal geen vertrouwen meer in het apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 16:11

FFA

FunFair schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:58:
gedveredemme kut asus... Er komt nooit meer asus in huis.. wat ze ook maken..

Tablet sinds gisteren weer terug van Asus. 2e keer dat deze weg is geweest..
1e keer waren het problemen met het scherm, wifi, etc.

Vervolgens een maand later werd het dock niet meer herkend. Problemen met de trilmotor en spontane reboots (zelfs na JB)
Gisteren opgehaald... even mee gespeeld... motortje zit nog steeds los... Klap hem vanochtend open... weer dat teringkeyboard dat niet herkent wordt!!! Die zakkewassers van Asus hebben er volgens mij niet eens goed naar gekeken...

sorry.... even een rant....
Kan vanmiddag weer terug naar Mycom... 3e keer dat het #%$$#$@%@%ding terug gaat naar Asus.
Ik heb helemaal geen vertrouwen meer in het apparaat...
Let eens op je taal man, echt niet normaal dit... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
1 Voordeel, Asus schijnt na 3xterug brengen het toestel helemaal om te ruilen ipv t repareren. Je kan ook altijd nog proberen je geld terug te krijgen.

(kleine anekdote, mijn moeder heeft onlangs van haar 2 jaar oude reader die voor de zoveelste keer kapot was, alsnog haar geld terug gekregen. Was geen Asus, maar wil er mee aangeven dat je nog altijd geld terug kan vragen en er bedrijven zijn die dit ook doen als een product inderdaad niet degelijk is en meer dan toelaatbaar stuk is/gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FFA schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:09:
[...]

Let eens op je taal man, echt niet normaal dit... :(
offtopic:
En daarbij is kut-asus, één woord (maar met koppelteken omdat het een samenstelling met een eigennaam betreft) O-)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
Iemand al ergens gehoord wanneer de nieuw JB komt voor de prime? Multi user is wel super handig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ergens rond eind januari gok ik? misschien wel eerder omdat het niet zo'n ingrijpende update is, maar de TF201 is niet first-in-line bij Asus volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Heeft ASUS gezegd dat er een update komt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
We hebben JB toch al sinds 28 september ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
geerten schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:25:
We hebben JB toch al sinds 28 september ?
De nieuwe JB. Die heeft multi-user, errug handig voor tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Robin198 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:55:
[...]

De nieuwe JB. Die heeft multi-user, errug handig voor tablets.
Versie 2.1 zou multi-user krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
mucuracat schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:13:
Versie 2.1 zou multi-user krijgen.
Ik neem aan dat je 4.2 bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

pe1dnn schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:03:
[...]
Ik neem aan dat je 4.2 bedoeld...
hahah, yep.. domme typ foutje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier al mensen die Ubuntu hebben draaien op hun prime (met de nightly builds van XDA) ? :)
Ik kan niet wachten tot ik Ubuntu en Android kan dualbooten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Hardware toetsenbord update lijkt ook lang op zich te wachten. Backspace werkt alleen maar als je eerst het scherm aanraakt - of twee keer op drukt .......apostrof en aanhalingstekens geven een blokje als symbool ᷱ

Nog meer problemen ? Na een vraagteken meteen een enter, zorgt ervoor dat het vraagteken meteen weg is.

Heb zelf nog niets bij ASUS gemeld. Binnenkort maar een doen.

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Robin198 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:00:
Iemand al ergens gehoord wanneer de nieuw JB komt voor de prime? Multi user is wel super handig natuurlijk.
Zoals my-life zegt, is het al zeker (vanuit ASUS) dat er überhaupt een update voor de prime komt? Het houdt een keer op natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:58
Fly-guy schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:23:
[...]

Zoals my-life zegt, is het al zeker (vanuit ASUS) dat er überhaupt een update voor de prime komt? Het houdt een keer op natuurlijk...
Hij is nog geen jaar uit hoor, zou wel erg snel zijn om nu al support te stoppen. Daarbij is 4.2 een relatief kleine upgrade vanaf 4.1 dus ik denk dat ze die wel gaan uitvoeren. 5.0 gaat hem niet meer worden op de prime denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 22:29

grep

meer begrep...

Knoop doorgehakt en upgrade naar Jellybean uitgevoerd. Maar moet zeggen dat ik meer van de "project butter" beleving had verwacht.
Home screen haperde bij mij al niet, dus daar verwachtte ik al niet veel van maar ik zie ook niet veel verschil tijdens het browsen. Heb nog steeds die initiele lag/hapering als je vanuit "stilstand" naar boven of onder scrollt.

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
grep schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:04:
Knoop doorgehakt en upgrade naar Jellybean uitgevoerd. Maar moet zeggen dat ik meer van de "project butter" beleving had verwacht.
Home screen haperde bij mij al niet, dus daar verwachtte ik al niet veel van maar ik zie ook niet veel verschil tijdens het browsen. Heb nog steeds die initiele lag/hapering als je vanuit "stilstand" naar boven of onder scrollt.
Chrome (voor android) is niet de meest lagvrije browser die er is natuurlijk.

Wat bij mij enorm hielp was een factory wipe na de JB installatie, helaas ben ik nu wel mijn root (gedeeltelijk kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fly-guy schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:51:
[...]
Chrome (voor android) is niet de meest lagvrije browser die er is natuurlijk.

Wat bij mij enorm hielp was een factory wipe na de JB installatie, helaas ben ik nu wel mijn root (gedeeltelijk kwijt).
Dolphin werkt hier veel beter, zeker i.c.m. jetpack (addon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Laatst zat er opeens een flinke bult in het glas bovenaan naast de camera. Deze kon gelukkig terug geduwd worden, maar het tablet is flink vervormd. Alles lijkt verder normaal te werken en er zijn (nog) geen barsten geconstanteerd. De backlight bleeding rond de camera is wel toegenomen :P. Gek genoeg lijkt het toetsenbord niet vervormd te zijn. Het is waarschijnlijk het gevolg van een val van de eigenaar, een aantal dagen voor de constantering. Neem maar aan dat dit nooit spontaan kan gebeuren en dat een eventuele reparatie wel wat zou kosten. Maar wellicht is de gemeente aansprakelijk te stellen.

Vraag me wel af of ze zo'n vervorming kunnen repareren :/.

Een impressie van de vervorming (thumbnail, tinypic):
Afbeeldingslocatie: http://oi49.tinypic.com/25ioeat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Artjuh schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:02:
Laatst zat er opeens een flinke bult in het glas bovenaan naast de camera. Deze kon gelukkig terug geduwd worden, maar het tablet is flink vervormd. Alles lijkt verder normaal te werken en er zijn (nog) geen barsten geconstanteerd. De backlight bleeding rond de camera is wel toegenomen :P. Gek genoeg lijkt het toetsenbord niet vervormd te zijn. Het is waarschijnlijk het gevolg van een val van de eigenaar, een aantal dagen voor de constantering. Neem maar aan dat dit nooit spontaan kan gebeuren en dat een eventuele reparatie wel wat zou kosten. Maar wellicht is de gemeente aansprakelijk te stellen.

Vraag me wel af of ze zo'n vervorming kunnen repareren :/.

Een impressie van de vervorming (thumbnail, tinypic):
[afbeelding]
Zo, dat is geen misselijke verbuiging. Raar dat die er zo inkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Vanmorgen een firmware update binnengekregen, nu 4.1.1. Merk eigenlijk geen wijzigingen, strange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa.Tan schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:13:
Vanmorgen een firmware update binnengekregen, nu 4.1.1. Merk eigenlijk geen wijzigingen, strange.
Je hebt gelijk, zie hem nu ook. Wellicht dat het deze update is die een poosje geleden naar de infinity kwam?
http://www.androidpolice....-and-heres-the-changelog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de games dead trigger en shadow gun - deadzone geinstalleerd op mijn asus transformer prima, maar op de een of andere manier lopen die games niet soepel. Erg veel last van lag, terwijl deze games toch echt geoptimaleerd is voor tegra 3. Iemand die toevallig ook deze games hebben en hier last van heeft? Ik heb geprobeerd om het terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar lijkt geen effect te hebben. Is er iets misschien iets mis met mijn tablet.. :X

• 13art
Heb DeadTrigger 1x gespeeld onlangs en toen is het niet opgevallen.
Ook Shadowgun wel eens gespeeld (toen de prime op de tv aangesloten en in 3D gespeeld) en ook toen geen lag ondervonden.

Enige keer dat ik lag had ondervonden was toen ik een game aan het spelen was en tegelijkertijd vanuit de market updates gedownload en geïnstalleerd werden.
Sa.Tan schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:13:
Ook geen verandering met het toetsenbord (dock) dat sommige tekens het niet doen. Zoals bijvoorbeeld de ' ?

edit: Nee dat is nog steeds niet gefixed. Backspace probleem schijnt wel opgelost te zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door 13art op 15-11-2012 08:40 ]

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 23:29:
Ik heb de games dead trigger en shadow gun - deadzone geinstalleerd op mijn asus transformer prima, maar op de een of andere manier lopen die games niet soepel. Erg veel last van lag, terwijl deze games toch echt geoptimaleerd is voor tegra 3. Iemand die toevallig ook deze games hebben en hier last van heeft? Ik heb geprobeerd om het terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar lijkt geen effect te hebben. Is er iets misschien iets mis met mijn tablet.. :X
Probeer je prime eens opnieuw op te starten, misschien dat een app aan het parasiteren is.

• My-life
Misschien staat de data van het spel op een langzaam SD kaartje?

• Sa.Tan
Hier is de backspace nu normaal en ik verbeeld me dat de standaard browser iets vlotter is en geen hangen meer.

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:20
zijn er mensen die de TF700 keyboard dock gebruiken (of hebben zien gebruiken) op de TF201 ?
Ik ben (nog steeds) op zoek naar een keyboard dock, vermits mijn 64gb versie er geen had.
Ze zijn moeilijk te vinden, en als ze te vinden zijn in de benelux kosten ze rond de 175 euro...

Verwijderd

l3art schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:28:
Heb DeadTrigger 1x gespeeld onlangs en toen is het niet opgevallen.
Ook Shadowgun wel eens gespeeld (toen de prime op de tv aangesloten en in 3D gespeeld) en ook toen geen lag ondervonden.

Enige keer dat ik lag had ondervonden was toen ik een game aan het spelen was en tegelijkertijd vanuit de market updates gedownload en geïnstalleerd werden.

[...]

Ook geen verandering met het toetsenbord (dock) dat sommige tekens het niet doen. Zoals bijvoorbeeld de ' ?

edit: Nee dat is nog steeds niet gefixed. Backspace probleem schijnt wel opgelost te zijn.
hmm volgens mij had ik er in het begin toen ik het spel had geinstalleerd ook geen last van, maar na het een paar keer te hebben gespeeld viel het me ineens op :/

tablet opnieuw opgestart hielp ook niet en heb het ook niet op een sd-kaart geinstalleerd. zeer vreemd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 10:34
Goed nieuws:
Asus heeft bevestigd dat de Transformer Prime TF201 de update naar Android 4.2 Jelly Bean gaat ontvangen. Dat meldt de klantenservice van Asus tegen Android Planet-lezer Erik. “Wanneer Google een nieuwe Android-versie lanceert, duurt het altijd even voordat wij de update naar onze klanten kunnen verspreiden. We zijn op dit moment bezig met de ontwikkeling van Android 4.2 voor onze tablets. De update zal vanzelfsprekend volgen en je krijgt een automatisch een melding op je tablet wanneer deze beschikbaar is”, aldus Asus. Dit is fijn nieuws voor Transformer Prime-bezitters, want Android 4.2 Jelly Bean beschikt over een aantal nieuwe handige functies voor tablet-gebruikers.
Bron: Androidplanet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
@13art

Ik had hetzelfde en ben van Asus keyboard (instellingen) naar Android keyboard overgegaan en geen last meer met div. tekens en backspace.

[ Voor 10% gewijzigd door Sa.Tan op 17-11-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ok dat eens proberen dan. Dank voor de tip

Pagina: 1 ... 59 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]