renevdeertwegh schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:12:
Al een tijdje had ik het idee dat mijn Prime niet mooi recht is maar licht gebogen. Vandaag eens de proef op de som genomen en een liniaal op de Prime gelegd. Wat blijkt, hij is inderdaad krom. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Eind augustus mijn tablet ingeleverd bij Paradigit ter reparatie (gekocht begin april).
Klachten:
1. Tablet is niet mooi plat (staat bol)
2. Wifi is waardeloos
Rond 21 september was de tablet terug. Er was niets aan gedaan, alles was in orde. Op aandringen verzocht de tablet nogmaals te bekijken omdat ik deze problemen toch echt ervaar. Wederom opgestuurd en vandaag krijg ik de brief dat de LCD-cover (wat het ook is?) vervangen moet worden en of ik €100 euro wil overmaken.
Hierop heb ik de Consuwijzer gebeld, zij gaven aan dat ik absoluut niets hoef te betalen aan Paradigit daar ik volgens de wet recht heb op kosteloos herstel.
Echter gaf Paradigit aan dat deze problemen extern zijn ontstaan (door mij?) wat ik opmerkelijk vindt daar ik enorm zuinig ben op mijn spullen en mijn tablet puntgaaf waas ten tijde dat ik hem aanbood ter reparatie. Ik heb hem verder ook nooit laten vallen o.i.d..
Omdat ik mijn tablet inleverde (voor de 2e keer) op 21 september, dus de tablet had ik op dat moment 5,5 maand betekent dit dat Paradigit (of Asus) moet bewijzen dat ik de schade heb toegebracht.
Maar goed, die avond naar Paradigit gegaan, uitgelegd wat er aan de hand was. De servicemedewerker gaf aan dat ik
uiteraard niets hoef te betalen
???
Ik gaf nogmaals aan dat ik creditatie wil i.v.m. de wifi-problemen die niet te verhelpen zijn daar dit een ontwerpfout is. Hier kon hij op dat moment niets over zeggen maar hij zou mij vandaag terug bellen.
Hij belde mij vandaag terug. De medewerker gaf aan dat mijn tablet een bepaalde procedure in gaat waardoor ik een vervangend product mag uitzoeken. Omdat de Transformer Prime niet meer wordt verkocht gaf hij aan dat ik een vergelijkbaar product kan uitzoeken. Ik gaf aan geen tablet meer te willen en hij probeerde mij nog even een ander product aan te praten. Ik gaf aan dat ik destijds de Transformer Prime heb gekocht vanwege de specificaties die mij aanspraken en dat ik geen interesse meer heb in een andere tablet. Toch probeerde hij weer mij duidelijk te maken dat ik alleen een vervangend product mag uitzoeken. Hierop gaf ik aan dat volgens de wet ik óf hetzelfde product (merk én type!) óf recht heb op mijn geld terug (dit heeft Consuwijzer mij verteld). Hier ging hij dan uiteindelijk ook mee akkoord.
Hij gaf aan dat ik even moet wachten tot de tablet bij hen terug is en ik mijn geld terug krijg.
Ik vind het jammer dat dit zoveel moeite heeft gekost maar ik ben blij dat Paradigit mij het aankoopbedrag teruggeeft. Echter vind ik het zwaar triest dat zij eerst met een rekening komen (die waarschijnlijk door veel onwetende mensen gewoon wordt betaald terwijl dit volgens de wet niet mag) en dat mij vervolgens alleen wordt verteld dat ik een vergelijkbaar product mag uitzoeken daar ik ook recht heb op mijn geld terug. Ik snap dat dit handel is maar voor mij nóóit meer Paradigit.
Ik hoop dat er mensen zijn die iets aan mijn verhaal hebben en misschien nu sneller geneigd zijn hun tablet terug te brengen als ze hier niet tevreden mee zijn.
Voor de rest iedereen bedankt voor alle reacties en dergelijke!