Na enig heen en weer gemail heb ik te horen gekregen dat de tf201 prime dock niet meer geleverd wordt. Sommige shops hebben de gold dock nog op voorraad. Paars is alleen via ebay/amazon verkrijgbaar.
Unlocked -> Check
Garantie -> False
TWRP recovery -> Check
HairyBean Rom -> Check
Bricked -> False
Toch maar de stap genomen en hij is net geboot, ben heel benieuwd
Bedankt voor de reacties
Garantie -> False
TWRP recovery -> Check
HairyBean Rom -> Check
Bricked -> False
Toch maar de stap genomen en hij is net geboot, ben heel benieuwd
Bedankt voor de reacties
Benieuwd wat je er van vind. Ernis ook een hairy bean twrp versie. Zit er iets gelikter uit. Staat in de ts van die rom
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb een paarse dock vorig jaar gekocht bij mijn TF201. Ik heb hem nog nooit gebruikt.GustavSan schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:50:
Na enig heen en weer gemail heb ik te horen gekregen dat de tf201 prime dock niet meer geleverd wordt. Sommige shops hebben de gold dock nog op voorraad. Paars is alleen via ebay/amazon verkrijgbaar.
Als je interesse hebt mag je hem van mij overkopen. In de shops doen ze 160 euro zeg je. Doe een goed bod en je mag hem hebben.
pm mij dan heb ik ook wat foto's om hem te laten zien.
Verwijderd
dankzij de griep een weekje buiten strijd geweest...
Ik heb nu beide Transcend 16GB Micro SD kaartjes (ibood 10 jan) "deftig" getest,
geen enkele wil werken op mijn prime, zowel niet in FAT32, NTFS, exFat ...
Ook geformateerd met SD formatter van panasonic, niets die helpt.
Ik heb hier nog een oud micro SD kaartje liggen van 4 GB en dat werkt perfect (FAT32)
iemand een idee/suggestie wat ik nog kan proberen ? intussen meer dan een maand na bestelling, dus een beetje laat om de sd kaartjes nog terug te sturen naar ibood.
Hmmm zou volgens mij moeten werken. En formatteren in ext4 formaat?
Kun je met een OTG-adapter op de TF300 een USB ethernet adapter aansluiten en dan internetten via ethernet?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Die vraag kun je waarschijnlijk beter stellen in het TF300 forum...ari3 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:19:
Kun je met een OTG-adapter op de TF300 een USB ethernet adapter aansluiten en dan internetten via ethernet?
Asus Transformer Pad 300T
Dat is echt raar, ik heb een sandisk 32GB (UHS-1) microSD en die werkt prima in NTFS (nodig vanwege de grote films)Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:44:
[...]
dankzij de griep een weekje buiten strijd geweest...
Ik heb nu beide Transcend 16GB Micro SD kaartjes (ibood 10 jan) "deftig" getest,
geen enkele wil werken op mijn prime, zowel niet in FAT32, NTFS, exFat ...
Ook geformateerd met SD formatter van panasonic, niets die helpt.
Ik heb hier nog een oud micro SD kaartje liggen van 4 GB en dat werkt perfect (FAT32)
iemand een idee/suggestie wat ik nog kan proberen ? intussen meer dan een maand na bestelling, dus een beetje laat om de sd kaartjes nog terug te sturen naar ibood.
Ik heb twee routers met hetzelfde SSID en hetzelfde wachtwoord. Een van de routers is geconfigureerd als Access Point. Mijn android telefoon kiest vanzelf de router met het sterkste signaal.
Het lukt me echter niet de transformer prime van de ene naar de andere te laten switchen. Altijd maar weer pakt hij de router met hetzelfde MAC adres. Ook al verbreek ik de verbinding, schakel ik Wifi uit, of laat ik hem even tussendoor met een heel andere router verbinding leggen.
Heeft iemand enig idee hoe ik de TF201 kan laten switchen?
Het lukt me echter niet de transformer prime van de ene naar de andere te laten switchen. Altijd maar weer pakt hij de router met hetzelfde MAC adres. Ook al verbreek ik de verbinding, schakel ik Wifi uit, of laat ik hem even tussendoor met een heel andere router verbinding leggen.
Hier dezelfde opstelling maar na het uitzetten van de wifi pakt hij hier wel de sterkere. Misschien opnieuw toevoegen?Politoer schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:07:
Ik heb twee routers met hetzelfde SSID en hetzelfde wachtwoord. Een van de routers is geconfigureerd als Access Point. Mijn android telefoon kiest vanzelf de router met het sterkste signaal.
Verwijderd
Nadat ik alle mogelijkheden heb geprobeerd, heb ik er terug een van 8GB ingeplaatst die perfect werkt ...Cyleo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:03:
[...]
Dat is echt raar, ik heb een sandisk 32GB (UHS-1) microSD en die werkt prima in NTFS (nodig vanwege de grote films)
Heb nu een 32GB besteld via onedayfly, eens zien of deze wel werkt.
geprobeerde mogelijkheden :
- snelformateren als exFat
- sneformateren als FAT32
- snelformateren als NTFS
- formateren als FAT32
- formateren als NTFS
- formateren met behulp van sdformater (panasonic)
- formateren met tool uit hiren's bootcd
werkt NIET op transformer Prime, werkt wel op alle andere toestellen ...
Lijkt dan dus op een conflict tussen jou sd kaartje en de prime. Lekker dan.Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:04:
[...]
Nadat ik alle mogelijkheden heb geprobeerd, heb ik er terug een van 8GB ingeplaatst die perfect werkt ...
Heb nu een 32GB besteld via onedayfly, eens zien of deze wel werkt.
geprobeerde mogelijkheden :
- snelformateren als exFat
- sneformateren als FAT32
- snelformateren als NTFS
- formateren als FAT32
- formateren als NTFS
- formateren met behulp van sdformater (panasonic)
- formateren met tool uit hiren's bootcd
werkt NIET op transformer Prime, werkt wel op alle andere toestellen ...
nog altijd geen nieuws over de update naar 4.2 he? duurt allemaal wel weer erg lang....
Ik draai ondertussen al maanden naar volle tevredenheid op CyanogenMod 10.0 op mijn TF201. Jammer dat er geen CM10.1 voor is (officieel). Merk wel dat ik, sinds ik een nieuwe smartphone heb, steeds minder gebruik. Wat zou een goed werkende TF201 (met docjk en GPS module) tweedehands opbrengen denken jullie?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik begon vandaag ook een beetje er naar te zoeken maar is al een poosje erg stil...habermas schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:19:
nog altijd geen nieuws over de update naar 4.2 he? duurt allemaal wel weer erg lang....
http://www.androidworld.n...ial&utm_campaign=wordtwithabermas schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:19:
Misschien toch ??? Na TF300 en TF700 de TF201?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ja, het verondrustende is dat er dus niets wordt genoemd over de Prime...mucuracat schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:51:
[...]
http://www.androidworld.n...ial&utm_campaign=wordtwit
Same here, sinds ik een Nexus 4 heb gebruik ik m'n Prime amper nog. N4 is toch een stuk sneller. Zat ook al even te kijken maar volgens mij ga je er niet veel meer dan 250,- voor krijgenArfman schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:33:
Merk wel dat ik, sinds ik een nieuwe smartphone heb, steeds minder gebruik. Wat zou een goed werkende TF201 (met docjk en GPS module) tweedehands opbrengen denken jullie?

Sinds 2 weken heb ik op de Prime de Energy rom gezet, wat alles naar mijn idee veel smoother en sneller maakt.
Ook ik ben nu trotse bezitter van een Google Nexus 4, maar mijn Prime doet nog net zoveel zaken met mij als voorheen. De Prime is voor mij nog lang niet uitgerangeerd en gaat nog graag mee naar vergaderingen, hangouts, congressen en hotels. Nexus 4 en Prime... een lekker stel!
Ook ik ben nu trotse bezitter van een Google Nexus 4, maar mijn Prime doet nog net zoveel zaken met mij als voorheen. De Prime is voor mij nog lang niet uitgerangeerd en gaat nog graag mee naar vergaderingen, hangouts, congressen en hotels. Nexus 4 en Prime... een lekker stel!
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
Verwijderd
Interessant! Ik draai nog stock, maar ik ben niet erg enthousiast over de performance.cyclofosfamide schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:42:
Sinds 2 weken heb ik op de Prime de Energy rom gezet, wat alles naar mijn idee veel smoother en sneller maakt.
Heb je ergens een stap-voor stap handleiding gebruikt om de Prime te rooten/unlocken en daarna die rom te flashen?
Ik vind dat de TF201, die slechts iets meer dan een jaar geleden op de markt werd gezet als het absolute topmodel en zelfs de eerste echte Android-based iPad killer, erg weinig liefde krijgt van ASUS. Eerst al de WiFi/GPS issues, daarna komt er al heel snel een TF700 en TF300 (die allebei "beter" zijn dan de TF201 imho) en nu wordt er al niet meer gerept over updates. Voor een apparaat van destijds 500 euro vind ik dat zeer teleurstellend.mucuracat schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:51:
[...]
http://www.androidworld.n...ial&utm_campaign=wordtwit
[ Voor 3% gewijzigd door Arfman op 05-03-2013 15:40 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Arfman schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:39:
[...]
Ik vind dat de TF201, die slechts iets meer dan een jaar geleden op de markt werd gezet als het absolute topmodel en zelfs de eerste echte Android-based iPad killer, erg weinig liefde krijgt van ASUS. Eerst al de WiFi/GPS issues, daarna komt er al heel snel een TF700 en TF300 (die allebei "beter" zijn dan de TF201 imho) en nu wordt er al niet meer gerept over updates. Voor een apparaat van destijds 500 euro vind ik dat zeer teleurstellend.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Oh ja, 599 met dock. Heb ik er ook voor betaald op launchday.
Ja, ik vind het vooral teleurstellend dat we exact dezelde soc en alles gebruiken en er geen nieuws over onze update is. Geen grappen dit.Arfman schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:39:
[...]
Ik vind dat de TF201, die slechts iets meer dan een jaar geleden op de markt werd gezet als het absolute topmodel en zelfs de eerste echte Android-based iPad killer, erg weinig liefde krijgt van ASUS. Eerst al de WiFi/GPS issues, daarna komt er al heel snel een TF700 en TF300 (die allebei "beter" zijn dan de TF201 imho) en nu wordt er al niet meer gerept over updates. Voor een apparaat van destijds 500 euro vind ik dat zeer teleurstellend.
is het mogelijk om er een een cleane android 4.2 a la nexus 7 op te zetten (na rooten en unlocken)? zou dat de performance nog wat kunnen opschroeven? want de hardware specs zijn toch niet heel verkeerd...
Bijna, je kan na het rooten en unlocken een rom flashen die dichtbij de AOSP 4.2 komthabermas schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:35:
is het mogelijk om er een een cleane android 4.2 a la nexus 7 op te zetten (na rooten en unlocken)? zou dat de performance nog wat kunnen opschroeven? want de hardware specs zijn toch niet heel verkeerd...
Is al oud nieuws, dat bericht is van november 2012. :-)
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ja, maar er is nergens gezegd dat update niet zou komen. En zo laten zien dat er een kans is, dat 4.2 naar Prime komt. Is meer als FYI.Rhapsody schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:51:
Is al oud nieuws, dat bericht is van november 2012. :-)
Via xdadevelopers gezocht hoe ik dat moest doen. Eerst de Prime unlocked, daarna geroot en TWRP erop gezet. Daarna Energy ROM geflashed. Was wat pielen en goed lezen, maar uiteindelijk fijn resultaat.Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:17:
[...]
Interessant! Ik draai nog stock, maar ik ben niet erg enthousiast over de performance.
Heb je ergens een stap-voor stap handleiding gebruikt om de Prime te rooten/unlocken en daarna die rom te flashen?
Een complete stap-voor-stap handleiding ben ik nog niet tegen gekomen.
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
is er al een costum rom uit waar gebruik kan worden gemaakt van meerdere gebruikers. Op xda is het daar lastig op zoeken, zeker met al die berichten die daar staan.
groet Robert
groet Robert
Ik heb dezenaze1975 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:56:
is er al een costum rom uit waar gebruik kan worden gemaakt van meerdere gebruikers. Op xda is het daar lastig op zoeken, zeker met al die berichten die daar staan.
groet Robert
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1982156
en deze
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1674827
onlangs geinstalleerd. Heb daarvoor CM10.1 unofficials gebruikt, maar daar is toch vaak wat mee aan de hand.
Draai nu de ROM van de eerste link en bevalt prima.
Voor diegenen die al een gps dongle hebben geclaimd, we kunnen nog 17 dollar krijgen... http://tweakers.net/nieuws/88222/asus-gaat-transformer-prime-bezitters-gps-adapter-en-17-dollar-geven.html
Heb je dongle nog niet, dan kan je ook dongle nog claimen. Helaas gelden de claims alleen voor US citizins...
Heb je dongle nog niet, dan kan je ook dongle nog claimen. Helaas gelden de claims alleen voor US citizins...
[ Voor 8% gewijzigd door More-Is op 03-04-2013 02:01 ]
Balen dat het enkel voor de US is! 
Ondertussen ook Android 4.2 voor de TF700.
Binnenkort dan ook de Prime?
https://www.facebook.com/...4736093544&type=1&theater

Dit kan ik beamen: de Energy ROM (1e link van fazerrider) draai ik ook met erg veel plezier; snel, weinig/geen bloatware en heerlijk stabiel.fazerrider schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:30:
[...]
Ik heb deze
en deze
onlangs geinstalleerd. Heb daarvoor CM10.1 unofficials gebruikt, maar daar is toch vaak wat mee aan de hand.
Is nog lang niet zeker:kami88 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:35:
Balen dat het enkel voor de US is!
https://twitter.com/ASUS_BENELUX/status/319837001278976000
Verwijderd
hallo,
ik heb sinds een klein jaar de transformer prime. Deze heeft het altijd prima gedaan.
Maar naar dat hij deze week leeg was gegaan, en ik hem vandaag wou opladen gewoon in de stroom met de adapter. Blijkt dus dat hij helemaal niet meer oplaad zowel de dock als de tab zelf niet.
iemand enig idee wat dit kan zijn?
dit is uit het niets gekomen, heb hem zoals gezegt al bijna een jaar in gebruik zonder dat zich problemen voor deden.
ik heb sinds een klein jaar de transformer prime. Deze heeft het altijd prima gedaan.
Maar naar dat hij deze week leeg was gegaan, en ik hem vandaag wou opladen gewoon in de stroom met de adapter. Blijkt dus dat hij helemaal niet meer oplaad zowel de dock als de tab zelf niet.
iemand enig idee wat dit kan zijn?
dit is uit het niets gekomen, heb hem zoals gezegt al bijna een jaar in gebruik zonder dat zich problemen voor deden.
sorry verkeerde topic...
[ Voor 80% gewijzigd door jpg97 op 06-04-2013 21:02 ]
Check je USB aansluiting in de lader eens, heb ik ook (twee keer) gehad dat deze in de lader geen contact meer maakt intern. Dit is BTW een bekend probleem, kijk maar eens op Youtube wat je eraan kan doen! Je kan ook een nieuwe lader (niet van ASUS) kopen, dan is het ook opgelost.iemand enig idee wat dit kan zijn?
edit: verkeerde topic
welgemeende excuses!

[ Voor 95% gewijzigd door Pilome243 op 08-04-2013 10:11 ]
Ga de bovenste wel eens proberen, hopenlijk werkt, meerdere gebruikers. Hebben de kinderen ook hun eigen deelfazerrider schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:30:
[...]
Ik heb deze
en deze
Ik zou voor de onderste gaan, heeft super veel gebruikers (dat zegt niet alles natuurlijk maar wel wat). Ik heb hem ook draaien en meerdere gebruikers werkt (bij Hairybean)
Als ik met de standaard app een filmopname maak, dan valt bij het geluid soms weg als ik dit weer terug kijk. Het zit echt in de opname. Vooral bij zachte passages is het alsof er een automute in zit. Iemand een idee?
Heb je dat ook met andere film applicaties getest?rtv schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:48:
Als ik met de standaard app een filmopname maak, dan valt bij het geluid soms weg als ik dit weer terug kijk. Het zit echt in de opname. Vooral bij zachte passages is het alsof er een automute in zit. Iemand een idee?
Yep, ook met voice recorder. Stille momenten worden gemute.....jpg97 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:06:
[...]
Heb je dat ook met andere film applicaties getest?
Afgelopen week deze uitgevoerd..
Met behoud van een gelockte bootloader, een gerootte device. Vervolgens tig optimalisaties gedaan volgens het draadje, en m'n ontzettend slome, hakkelige Prime is in 1 keer weer helemaal hot! Aanrader voor iedereen met een 'trage' Prime.
Met behoud van een gelockte bootloader, een gerootte device. Vervolgens tig optimalisaties gedaan volgens het draadje, en m'n ontzettend slome, hakkelige Prime is in 1 keer weer helemaal hot! Aanrader voor iedereen met een 'trage' Prime.
Hier staat tekst
Zowel ik als mijn zus hebben nu ook lest van de kapotte camera die groene beelden en ruis geeft. In dezelfde winkel gekocht, met een week verschil ertussen. Voor een tablet in dit segment zou je toch wel beter mogen verwachten. Slechte wifi, gps en die camera. De tf300 van mijn broer is daarentegen een veel leuker apparaat om te gebruiken. Veel betere wifi ontvangst, lichter, door de textuur op de achterkant ligt die ook nog eens beter in de hand. Ik moet zeggen dat de prime wel wat teleurstelt. Hij is nu opgestuurd ter reparatie, ik hoop dat Asus niet moeilijk doet over de krasjes op de achterkant.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en bij mij deed asus niet moeilijk over wat gebruikerssporen.Teun_2 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:47:
Zowel ik als mijn zus hebben nu ook lest van de kapotte camera die groene beelden en ruis geeft. In dezelfde winkel gekocht, met een week verschil ertussen. Voor een tablet in dit segment zou je toch wel beter mogen verwachten. Slechte wifi, gps en die camera. De tf300 van mijn broer is daarentegen een veel leuker apparaat om te gebruiken. Veel betere wifi ontvangst, lichter, door de textuur op de achterkant ligt die ook nog eens beter in de hand. Ik moet zeggen dat de prime wel wat teleurstelt. Hij is nu opgestuurd ter reparatie, ik hoop dat Asus niet moeilijk doet over de krasjes op de achterkant.
Verwijderd
ik heb nu ook een kapotte camera, natuurlijk zou ik zoveel mogelijk willen backuppen, en dan
een factory reset doen, hopelijk heb ik hem dan snel terug.
Wat doe ik best om mijn gegevens te bewaren ? Hij is niet geroot, dus titanium backup komt niet in aanmerking.
Wat doe ik best om mijn gegevens te bewaren ? Hij is niet geroot, dus titanium backup komt niet in aanmerking.
probeer deze..Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:59:
ik heb nu ook een kapotte camera, natuurlijk zou ik zoveel mogelijk willen backuppen, en dan
https://play.google.com/s...zaGlrZHV0dGEuYmFja3VwIl0.
Verwijderd
bedankt, heb ik geïnstalleerd, maar vraagt achter connectie met desktop en helium PC software.
Ondertussen gezien dat er ook een standaard backup prog op de ATP staat, heb deze gebruikt om te backuppen naar SD kaart.
Nu wachten op bericht van coolblue om mijn Prime terug te sturen, hopelijk ben ik hem niet te lang kwijt
Het is dat tegenwoordig een goede Carmageddon 1 voor android is, anders lag dat ding allang in de hoek. Grote teleurstelling achteraf.Arfman schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:25:
Oh ja, 599 met dock. Heb ik er ook voor betaald op launchday.
-Gewicht met dock is hoog
-Ultrabook is bruikbaar als mobiel platform, dit tablet met Doc totaal niet. zoals wel geadverteerd, je kan niet binnen dropbox bestanden werken. Deze moet je eerst lokaal opslaan, dan uploaden.
-Dock is zeer matig gebouwt
-Intern geheugen is te traag voor fullhd films, werkt enkel goed via usb.
-Traag als je niet een volledige wipe doet als je sinds de eerste android er mee werkt
-Snelheid is niet denderend
-Wifi slecht
Leuk speeltje voor op de bank, ik had beter meteen een ultrabook kunnen kopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 24-05-2013 09:35 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Op de dag dat ATP uitkwam was er geen "waardig" tablet alternatief, tenzij de "beperkte" iPad, en daarbij bedoel ik niet beperkt qua hardware, maar qua vrijheid te installeren en qua openheid van het OS.Ghostrider schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:34:
[...]
Het is dat tegenwoordig een goede Carmageddon 1 voor android is, anders lag dat ding allang in de hoek. Grote teleurstelling achteraf.
-Gewicht met dock is hoog
-Ultrabook is bruikbaar als mobiel platform, dit tablet met Doc totaal niet. zoals wel geadverteerd, je kan niet binnen dropbox bestanden werken. Deze moet je eerst lokaal opslaan, dan uploaden.
-Dock is zeer matig gebouwt
-Intern geheugen is te traag voor fullhd films, werkt enkel goed via usb.
-Traag als je niet een volledige wipe doet als je sinds de eerste android er mee werkt
-Snelheid is niet denderend
-Wifi slecht
Leuk speeltje voor op de bank, ik had beter meteen een ultrabook kunnen kopen.
We zijn anderhalf jaar verder en er zijn ondertussen waardige Android tegenhangers voor de ATP.
Zelf ben ik nog steeds heel tevreden over mijn Prime, gewicht vind ik meevallen, zelf werk ik perfect met dropbox bestanden (dropsync), full HD speelt perfect af bij mij (er zijn misschien enkele voorwaarden), snelheid is voldoende, "burn" mode gebruik ik zelden of niet.
Wifi kan inderdaad beter, maar heb ik thuis opgelost door een extra AP te plaatsen.
Traag is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid en de kwaliteit van de apps die je installeert, maar daar hebben de meeste (zoniet alle) os'en mee te maken.
Alleen spijtig van de kinderziektes, zoals wifi, gps, scherm die breekt, camera die defect gaat.
Maar vraag mij af welk percentage van de TF201 daar last van hebben.
(Zelf heb ik nu last van een defecte camera, maar wacht op reactie coolblue voor reparatie, is al meer dan 4 uur...)
Maar over algemeen ben/was ik zeer tevreden over mijn Prime, die toch de eerste echte challenger was van de toenmalige iPad.
Helaas niet, het gaat over de ASUS Transformer AiO P1801.
ik denk dat we vergeten zijn... duurt te lang.. jammer.. nooit meer een asus ik koop alleen nog maar iets waar nexus op staat dan weet je tenminste zeker dat de support van het os iets langer is dan 6 maanden.
Ik heb een probleem met mijn TF201, ik wil graag een custom firmware installeren, echter ik kom niet in de recovery omgeving. Ik heb een custom recovery geflasht, echter blijft hij in het startscherm hangen. Ook de oude asus recovery was voor het flashen reeds ontoegankelijk. Bij het flashen krijg ik geen foutmeldingen.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en belangrijker hoe het op te lossen is?
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en belangrijker hoe het op te lossen is?
Als je niet eens meer in de recovery komt, dan is het denk ik snel klaar....
Weet je zeker dat je wel de goede handeling doet om in de recovery te komen?
Weet je zeker dat je wel de goede handeling doet om in de recovery te komen?
Ik had Tomtom Western Europe geinstalleerd op mijn TF201 en heb deze opnieuw geinstalleerd. Nu geeft de play store aan de deze niet compatible is met het apparaat. Iemand hetzelfde probleem?
Google Play: TomTom West-Europa
Google Play: TomTom West-Europa
Verwijderd
nog iemand nieuws over Android 4.2 ? Ik zou graag de profielen gebruiken ...
Gebruikt er iemand zijn XBOX 360 of PS3 controller met zijn prime ?
Ik ben op zoek naar een controller voor mijn PC, en het zou handig zijn moest die ook werken op mijn Prime tablet.
Gebruikt er iemand zijn XBOX 360 of PS3 controller met zijn prime ?
Ik ben op zoek naar een controller voor mijn PC, en het zou handig zijn moest die ook werken op mijn Prime tablet.
Ik heb een controller van Logitech en die werkt prima op de prime.
Denk dat we kunnen fluiten naar de 4.2 update...
Denk dat we kunnen fluiten naar de 4.2 update...
Idem hier, heb een tijdje gespeeld met Logitech wireless controller.
Werkt ie dan wireless?cyclofosfamide schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:16:
Idem hier, heb een tijdje gespeeld met Logitech wireless controller.
Heb je dan ook een wireless dongle nodig?
Oh oh. Ik denk dat ik hem gebricked heb... Ik heb geprobeerd TWRP te flashen maar nu hangt ie in een boot loop. En ik vrees (lees: weet zeker) dat ik geen nvflash heb.
Het starten in recovery mode lukt dus ook niet, want na even de melding "booting recovery kernel image" reboot ie weer. Ook een normale boot komt niet verder dan het Eee Pad-logo voordat ie weer op zwart gaat.
Am I (permanently) fucked?
Het starten in recovery mode lukt dus ook niet, want na even de melding "booting recovery kernel image" reboot ie weer. Ook een normale boot komt niet verder dan het Eee Pad-logo voordat ie weer op zwart gaat.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Heb je hem tijdens booten aan de usb kabel aan de pc hangen? Zo ja probeer het eens zonder en zo nee probeer het eens met.Room42 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 20:01:
Oh oh. Ik denk dat ik hem gebricked heb... Ik heb geprobeerd TWRP te flashen maar nu hangt ie in een boot loop. En ik vrees (lees: weet zeker) dat ik geen nvflash heb.
In eerste instantie steeds zonder geprobeerd. Later geprobeerd om in fastboot of adb te komen, maar tevergeefs.Bartske schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:00:
[...]
Heb je hem tijdens booten aan de usb kabel aan de pc hangen? Zo ja probeer het eens zonder en zo nee probeer het eens met.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Heb je wel een dongle nodig inderdaad, maar die microdongle zit er bij.jpg97 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:10:
[...]
Werkt ie dan wireless?
Ik heb mijn Asus Transformer Prime met Jelly Bean (Android 4.1.1) geroot met motorchopper (zie hier voor de stappen).
Verder heb ik deze guide vol met tweaks toegepast, waarbij ik Seeder en Titanium Backup heb gekocht. Alle Google en Asus dingetjes gefreezed en allerlei andere dingen verwijderd. Ook heb ik de Dalvik-cache leeggemaakt (wat dat ook is...) en heb ik Fsync uitgezet. Kerneltuner en Lagfix heb ik nog niet geprobeerd.
Ik wilde namelijk wel rooten (om allerlei crap van Asus en Google uit te kunnen zetten), maar vond een andere ROM erop zetten toch wat te eng... Ook bij dingen als unlocken en aan de bootloader prutsen voel ik mij wat ongemakkelijk. Op het gebied van rooten ben ik namelijk een n00b.
De performance van mijn Prime (met de bekende problemen als 'geen GPS' en 'niet al te sterke WIFI') is er enorm door verbeterd: veel minder lags, nit meer haperend scrollen, etc. Alles gaat net wat soepeler.
Verder heb ik deze guide vol met tweaks toegepast, waarbij ik Seeder en Titanium Backup heb gekocht. Alle Google en Asus dingetjes gefreezed en allerlei andere dingen verwijderd. Ook heb ik de Dalvik-cache leeggemaakt (wat dat ook is...) en heb ik Fsync uitgezet. Kerneltuner en Lagfix heb ik nog niet geprobeerd.
Ik wilde namelijk wel rooten (om allerlei crap van Asus en Google uit te kunnen zetten), maar vond een andere ROM erop zetten toch wat te eng... Ook bij dingen als unlocken en aan de bootloader prutsen voel ik mij wat ongemakkelijk. Op het gebied van rooten ben ik namelijk een n00b.
De performance van mijn Prime (met de bekende problemen als 'geen GPS' en 'niet al te sterke WIFI') is er enorm door verbeterd: veel minder lags, nit meer haperend scrollen, etc. Alles gaat net wat soepeler.
[ Voor 9% gewijzigd door Goverman op 09-07-2013 10:42 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Inderdaad, wat |3art al zei: de wireless dongle zit erbij. Ik speelde met een Logitech Wireless Gamepad F710. Heb dat ding gekocht voor de Prime destijds, gebruik het nu alleen nog maar voor de PC heel af en toe.jpg97 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:10:
[...]
Werkt ie dan wireless?
Een paar maanden terug is de accu in het toetsenbord ermee gekapt. Ook de tablet zelf opladen via de port op het toetsenbord werkte niet meer. Toetsenbord zelf gelukkig nog wel.
Vorige week is de accu van de tablet zelf ook naar de eeuwige jachtvelden gegaan. Hij laadt gewoon niet meer op... Anderen ook defecte accu's gehad of gezien?
€599, slechte firmware, geen updates, halfslachtige GPS oplossing, slechte WiFi, bij velen een gesprongen scherm en dan ook nog eens onbetrouwbare accu's. Laatste ASUS product van mij...
Vorige week is de accu van de tablet zelf ook naar de eeuwige jachtvelden gegaan. Hij laadt gewoon niet meer op... Anderen ook defecte accu's gehad of gezien?
€599, slechte firmware, geen updates, halfslachtige GPS oplossing, slechte WiFi, bij velen een gesprongen scherm en dan ook nog eens onbetrouwbare accu's. Laatste ASUS product van mij...
Asus staat normaal wel voor kwaliteit volgens mij, maar dit is inderdaad een beetje een misser.
Al moet ik zeggen dat met een custom rom het voor mij nog redelijk werkt. Al gebruik ik hem eigenlijk nauwelijks. Gebruik hem met name voor TuneIn...
Al moet ik zeggen dat met een custom rom het voor mij nog redelijk werkt. Al gebruik ik hem eigenlijk nauwelijks. Gebruik hem met name voor TuneIn...
ik sluit mij hierbij aan, wifi is gewoon bagger, lightbleed - 2x omgeruild, de een nog slechter dan de andere[b][message=40638879,noline].

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Bij mij laadt hij sinds gisteren alleen maar heel langzaam op. Van 25% naar 55% in 8 uur tijd....Sjoerd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:11:
Geen idee hoe dat ineens gekomen is
Denk dat er een proces hangt op hoge CPU-belasting. Is ie ook warm?Fly-guy schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:08:
[...]
Bij mij laadt hij sinds gisteren alleen maar heel langzaam op. Van 25% naar 55% in 8 uur tijd...
Geen idee hoe dat ineens gekomen is
Nee, zelfs als de prime uitstaat gaat het laden erg langzaam. Ik denk dat het aan de lader ligt, mogelijk levert die nog maar de helft o.i.d. van wat hij moet leveren?Room42 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:51:
[...]
Denk dat er een proces hangt op hoge CPU-belasting. Is ie ook warm?
Uit staan en laden? Dat was bij mij onmogelijk...
Heb 'm zojuist terug gebracht, ben ik hem 3-4 weken kwijt...
Heb 'm zojuist terug gebracht, ben ik hem 3-4 weken kwijt...
De lader van de tablet is een speciale USB lader die in 2 modi kan werken; 5 volt (normaal) en 15 volt (ASUS laden). Voor het omschakelen worden extra signalen gebuikt die via USB 3.0 pennen lopen. Het laadsnoer heeft daarom ook een USB 3.0 stekker.
Als de USB 3.0 pennen geen goed contact maken blijft de lader op 5 volt en gaat het laden super langzaam. Je zou kunnen controleren of de 4 USB 3.0 contactjes in de lader nog goed verbinding maken met de stekker van het oplaadsnoer. Ik heb namelijk het idee dat die van jou nu niet omschakeld naar 15 volt.
Als de USB 3.0 pennen geen goed contact maken blijft de lader op 5 volt en gaat het laden super langzaam. Je zou kunnen controleren of de 4 USB 3.0 contactjes in de lader nog goed verbinding maken met de stekker van het oplaadsnoer. Ik heb namelijk het idee dat die van jou nu niet omschakeld naar 15 volt.
Ik verdenk de kabel ook, hij wil ook geen contact meer maken met mijn desktop. Heb een nieuwe kabel gekocht, wordt een dezer dagen bezorgd, hopen dat dat de oplossing is.pe1dnn schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:22:
De lader van de tablet is een speciale USB lader die in 2 modi kan werken; 5 volt (normaal) en 15 volt (ASUS laden). Voor het omschakelen worden extra signalen gebuikt die via USB 3.0 pennen lopen. Het laadsnoer heeft daarom ook een USB 3.0 stekker.
Is er een manier om de bootloader te unlocken wanneer je op Jelly Bean (4.1.1) zit? De officiele unlocker van Asus is om de een of andere reden alleen geschikt voor ICS... wil er graag een cleane 4.2 rom op zetten...
Je kan hem gewoon gebruiken. Ondanks dat er staat dat het alleen voor ICS is.
Update, het bleek inderdaad de kabel te zijn die ervoor zorgde dat het opladen niet meer ging. Goedkope kabel uit China laten komen, alles werkt weer zoals het hoort..Fly-guy schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:51:
[...]
Ik verdenk de kabel ook, hij wil ook geen contact meer maken met mijn desktop. Heb een nieuwe kabel gekocht, wordt een dezer dagen bezorgd, hopen dat dat de oplossing is.
Toch een beter gevoel als je niet twee dagen hoeft te wachten voordat het ding weer volledig opgeladen is..
Knip.. Verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door mucuracat op 08-09-2013 12:24 ]
Ik heb vandaag mijn prime unlocked en de androwook 2.31 hairybean rom geflashed. De eerste indruk is echt een wereld van verschil in snelheid maar eerst ff afwachten of dat zo blijft.
Ik ben benieuwd of je ervaringen positief blijven, post nog maar eens een update over een tijdje.
Als de garantie verlopen is op mijn TFP ga ik hetzelfde doen denk ik.
Als de garantie verlopen is op mijn TFP ga ik hetzelfde doen denk ik.
Mijn Prime heeft de laatste tijd echt gigantische WiFi issues. Ik weet dat WiFi ronduit slecht is in de Prime, maar dit slaat alles. Elke 1-2 minuten valt de verbinding even weg. Soms kan ik niet eens verbinding maken omdat de melding komt 'Slechte verbinding vermeden'.
Factory reset maakt geen verschil en USB WiFi sticks werken niet... Beetje bagger als WiFi de primaire vorm van communicatie met de buitenwereld is..
Factory reset maakt geen verschil en USB WiFi sticks werken niet... Beetje bagger als WiFi de primaire vorm van communicatie met de buitenwereld is..
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Opsturen dan. Al is het ook wel vaker voorbij gekomen. ...
Je kan ook even op XDA zoeken. Weet zelf niet meer wat de oplossing zou kunnen zijn.
Je kan ook even op XDA zoeken. Weet zelf niet meer wat de oplossing zou kunnen zijn.
Garantie is volgens mij verlopen... Zal eens kijken een dezer dagen.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
ik heb gisteren "lagfix" geïnstalleerd en laten runnen... Alles gaat nu weer een stuk soepeler dan voorheen...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Verwijderd
heeft root toegang nodig ...Goverman schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:43:
ik heb gisteren "lagfix" geïnstalleerd en laten runnen... Alles gaat nu weer een stuk soepeler dan voorheen...
Ik ben van plan ook maar eens te gaan updaten naar HairyBean aangezien hij nu wel erg traag is geworden. Ik heb hem (al een tijd geleden) geupdate naar de laatste versie van Asus en ook geroot. Nu vraag ik me alleen af hoe ik verder moet. Eerst moet ik unlocken via de asus tool. Maar daarna moet ik de recovery updaten. Gebeurt dat via deze file: Upgrade Hairybean 2.31 (4.2.1) Bootloader & TWRP (2.5).zip?
Daarna komt wat dingen wissen en hairy bean installeren als ik het goed heb. Ik lees de handleiding bij deze rom alleen de recovery gedeelte snap ik niet helemaal.
En daarna was ik van plan wat dingen uit dit topic te doen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2230779. Dus lagfix, fsync, wat services blokken.
Klopt dit met hoe het ook moet? Vind de recovery stap wat vaag, maar dat komt ook omdat de laatste keer dat ik recovery gebruikte dit was op mijn htc Desire
Daarna komt wat dingen wissen en hairy bean installeren als ik het goed heb. Ik lees de handleiding bij deze rom alleen de recovery gedeelte snap ik niet helemaal.
En daarna was ik van plan wat dingen uit dit topic te doen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2230779. Dus lagfix, fsync, wat services blokken.
Klopt dit met hoe het ook moet? Vind de recovery stap wat vaag, maar dat komt ook omdat de laatste keer dat ik recovery gebruikte dit was op mijn htc Desire
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ja dat is met die file. Gewoon die ZIP flashen met de recovery... Dacht dat dit gewoon kon als je de bootloader ge-unlocked hebt.
Hmmm misschien ook wel niet....
Wellicht heb je hier nog wat aan: http://sitr.us/2012/05/12...he-transformer-prime.html
Het is voor mij al lang geleden dat ik dit gedaan heb dus weet het ook niet precies meer.
Hmmm misschien ook wel niet....
Wellicht heb je hier nog wat aan: http://sitr.us/2012/05/12...he-transformer-prime.html
Het is voor mij al lang geleden dat ik dit gedaan heb dus weet het ook niet precies meer.
[ Voor 48% gewijzigd door 13art op 21-09-2013 15:39 ]
Okay. Thanxl3art schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 15:36:
Ja dat is met die file. Gewoon die ZIP flashen met de recovery... Dacht dat dit gewoon kon als je de bootloader ge-unlocked hebt.
Bootloader moet ik nog unlocken, maar dat was een requirement. Ik werd voornamelijk ook in de war gebracht omdat er bij de requirements dit staat: An Unlocked Transformer Prime with a custom recovery. Ze verwachten al een custom recovery maar hebben dit ook nog in hun stappenplan staan.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ja je hebt verschillende recoverys. Maar het kan dus ook best wel kloppen wat ze zeggen. Las net namelijk ergens dat je niet zomaar een zip kan installeren met de recovery van asus.... Maar met google en youtube moet je denk ik ook een heel eind komen om een oplossing te vinden.
het betse is om eerst twrp te installeren en dan moet je de stappen volgen. twrp kostte mij wat moeite ( maar dat lag waarschijnlijk aan mij) maar daarna was het vrij simpel vond ik
Wie kan mij vertellen wat de garantie is op dit product?
is dit 12, 18 of 24 maanden?
is dit 12, 18 of 24 maanden?
PSN ID = steppa87
bron: http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europaVeel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.
Top bedankt dan ga ik hem terug sturen. Lijkt wel of de wifi problemen steeds erger worden. Soms met de telefoon vol bereik en met de prime geen tot een streep
PSN ID = steppa87
Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]