Verwijderd

Room42 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:04:
[...]

Snelheid van wat? 8)7
Ik snap wel dat je waarschijnlijk Wi-Fi bedoeld, maar dan nog... Wat wil je meten?
Wikipedia: Megabit per seconde

De Prime heeft alleen een wireless network tot zijn beschikking.
Die snelheid drukt men uit in Mbps

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 23:11 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ok, je wilt dus enkel weten hoeveel Mbps de tablet haalt. Maakt niet uit waarmee en hoe.
Nee, nuttige poll! 7(8)7
De Prime heeft alleen een wireless network tot zijn beschikking.
Die snelheid drukt men uit in Mbps
De eenheid Mbps staat helemaal los van de soort transmissie. Een bestandsoverdracht lokaal mag je ook in Mbps uitdrukken.

En dan nog. Waar wil je de WLAN snelheid op meten. Als ik maar 4Mbps internet heb en ik test een download, zal ik niet hoger komen dan 4Mbps. Als ik 30 meter van het access point zit, haal ik een veel slechtere snelheid dan als ik op 1 meter afstand zit.

Hij heeft trouwens ook Bluetooth en USB.

[ Voor 45% gewijzigd door Room42 op 25-09-2012 23:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Room42 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:11:
[...]

Ok, je wilt dus enkel weten hoeveel Mbps de tablet haalt. Maakt niet uit waarmee en hoe.
Nee, nuttige poll! 7(8)7
Ik wil de maximum snelheid weten van de gegevens overdracht.

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:17:
[...]

Ik wil de [u]maximum[\u] snelheid weten van de gegevens overdracht gegevensoverdracht.
Over welk protocol dan en tussen wat. Als je vergelijkend onderzoek wilt doen, moet je de variabelen gelijk hebben.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Room42 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:19:
[...]

Over welk protocol dan en tussen wat. Als je vergelijkend onderzoek wilt doen, moet je de variabelen gelijk hebben.
De vraag is hoeveel Mega bits per seconde je maximaal kunt behalen op je Prime.
Protocol is niet relevant ik praat over de datalinklaag van het OSI model

Hoe je die data overdracht tot stand brengt is in mijn pol niet relevant.

Verwijderd

Als je alle mogelijkheden van de Prime gaat opnemen in een pol dan zou je dus 5 mogelijkheden moeten hebben:
Wifi b
Wifi g
Wifi n
Bluetooth
USB

Als je die dan gaat uitsplitsen in een pol met maximum snelheden en dan ook nog eens protocollen en tussen verschillende mediums in dan krijg je een super lange pol.
Bovendien is de USB poort universeel en kun je daarop ook Wifi aansluiten, 3G router, satelliet telefoon, etc, etc.
mogelijkheden zat.

Wat is het maximum is een simpele vraag.

Mijn antwoord was overigens 5 Mbit en ik ben daarmee te vrede

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2012 08:56 ]

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-10 15:20
Maximaal heb ik over wifi 36mbit gemeten via speedtest. Mijn S3 komt vaak ook niet hoger, soms 42. Snelheid schommelt op de prime wel veeeel meer dan op andere apparaten op hetzelfde moment en plek. Gemiddeld gezien zit de prime ongeveer 5mbit lager dan de S3 op hetzelfde moment.

• zeeuw32
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 20:35

zeeuw32

Luctor et Emergo

Nu we het toch over snelheid hebben, sinds een paar dagen, nadat ik een paar films op mijn TF201 heb gezet (7 Gig) is mijn WiFi echt supertraag. In het verleden via speedtest doorvoersnelheiden van 25-30 Mbit gehad (50 Mbit abbo). Nu haal ik soms niet eens 0,5-1 Mbit down. Het gekke is dat de Up snelheid wel zoals te verwachten op 4-5 Mbit zit (5 bit up in abbo) ??
Ik snap er echt geen snars van, ik heb al diverse apps bekeken of die niet stiekem al data binnen halen maar dit lijkt niet het geval. Snelheid WAN is ook naar behoren want op laptop en Galaxy S2 van de vrouw wel maximale snelheid.
Ik heb een TF201 met 64 Gb, er is nog 56 Gb leeg op interne schijf... kan het ook niet zijn. Meestal rond de 450-500 Mb intern geheugen vrij, ook goed neem ik aan ?

Iemand een idee waar dit vandaan komt of heb ik een gevalletje TF201 met I/O problemen ??

UPDATE : Snelheidverlies kwam doordat de buurman zijn WIFI kanaal op hetzelfde als het mijne (fixed) had ingesteld... Sta er van te kijken dat dit zoᷰn invloed heeft maar tis echt zo!

[ Voor 10% gewijzigd door zeeuw32 op 30-09-2012 19:42 ]

• Tadango
Heb je toevallig geen BT verbinding aan staan dan? Dan haal ik max 2mbit :(
Volgens de Asus Benelux facebook kompt de Jelly Bean update binnenkort. Het klinkt alsof ze met binnekort vandaag nog bedoelen, maar ik durf daar niet meer op te hopen :P

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
Cyleo schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:41:
[...]

Ik vroeg mij ook af bij welke speler dit is. Je weet dat de standaard android media speler somehow geen geluid bij mkv's afspeelt?
Ik gebruik inderdaad ook MX Player. Heb even geluid gehad bij films maar nu niets meer, ook niet na reboot. Vinkje weg bij HW/decoder weg hielp ook niet. Ik gebruik wel Volume+, maar dat aan of uitschakelen heeft ook geen effect. Zie wel dat er bij de bestandsinfo 'toestemming DRW' staat, kan dat iets betekenen?

*edit* DICE Player, BS Player Free ook allen geen geluid :/

[ Voor 5% gewijzigd door habermas op 26-09-2012 20:01 ]

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:08
Cyleo schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:47:
Volgens de Asus Benelux facebook kompt de Jelly Bean update binnenkort. Het klinkt alsof ze met binnekort vandaag nog bedoelen, maar ik durf daar niet meer op te hopen :P
Als ik de XDA thread moet geloven zijn we as. vrijdag de 28e aan de beurt.... kijk er naar uit, vandaag weer twee vastlopers gehad dus er is nog zat ruimte voor progressie!

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11 16:08
Eindelijk na ruim 2 maanden heb ik weer een Prime in handen... |:( Wat kan je een apparaat toch missen (al is het puur gemakt en had ik gelukkig een laptop)

Aan dit topic te zien komt het wel eens voor dat de trilmotor meer geluid gaat maken.

Ik heb mijn Prime in februari gekocht. Hij begon in juni met een hard geluid bij de trilmotor (alsof die los lag), hiervoor de tablet naar de leverancier gestuurd (en die weer doorgestuurd naar Asus). Apparaat terug gekregen (gerepareerd), echter kwam er nog meer herrie uit de trilmotor en zater er nu artefacten in beeld (en het dunne stukje aluminium was verbogen bij de USB aansluiting). Weer terug gestuurd naar leverancier en door naar Asus, trilmotor eindelijk gefixed maar artefacten waren er nog. Tablet 3e maal terug gestuurd echter kon de leverancier en Asus het probleem niet reproduceren, dus tablet weer terug naar mij. Eenmaal bij mij leek alles weer in orde, totdat ik van landscape naar portrait modes wilde schakelen... :X En ja, ik heb de Android opties getest en er was net een factory reset gedaan maar meedraaien ho maar...

Dus uiteindelijk was de leverancier het zat ("Er rust een vloek op dit ding" :+ ) apparaat in credit gekregen en direct maar een nieuwe besteld (alleen nu in champagne ipv Asus-grijs) O-)

Ik zit nu met smart te wachten op de JB update, vriendin zit naast met met haar TF300 met JB en ik maar wachten... :+

[ Voor 3% gewijzigd door N3oC op 26-09-2012 23:21 ]

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• zeeuw32

zeeuw32

Luctor et Emergo

BT staat ook uit Tadango, het gekke is dat het schijnbaar niet "constant" is, soms is het wel mogelijk om goede snelheden te halen :?

[ Voor 3% gewijzigd door zeeuw32 op 27-09-2012 11:41 ]

• Tadango
Test ook de snelheid eens 1 minuut na een reboot, zonder iets te doen verder.

• zeeuw32

zeeuw32

Luctor et Emergo

Dat zal ik vanavond eens proberen Tadango
Update rolt nu binnen in verschillende landen.

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:40

KL643

beeldaandemuur

Vorige week een Transformer TF700 32GB meegenomen uit de VS. Nu probeer ik een dock te vinden om hem op te laden maar tot nu toe zonder succes...Iemand een idee of en waar je deze kan vinden?

Edit: Zoiets maar dan voor de Transformer klik

[ Voor 30% gewijzigd door KL643 op 27-09-2012 13:40 ]

beeldaandemuur

KL643 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:21:
Vorige week een Transformer TF700 32GB meegenomen uit de VS. Nu probeer ik een dock te vinden om hem op te laden maar tot nu toe zonder succes...Iemand een idee of en waar je deze kan vinden?

Edit: Zoiets maar dan voor de Transformer klik
Zoek ik ook al een poosje, nog beter zou zijn met audio uitgang, maar helaas ;)

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Cyleo schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:44:
Update rolt nu binnen in verschillende landen.
Update is in de US/CAN vertraagt http://forum.xda-develope...p?p=32085072&postcount=93
Zoek ik ook al een poosje, nog beter zou zijn met audio uitgang, maar helaas ;)
Ik heb maar even een standaard gekocht voor €12,95 en koop t.z.t. wel een dock als die beschikbaar komt.

[ Voor 27% gewijzigd door KL643 op 27-09-2012 15:51 ]

beeldaandemuur

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:54
Dat gaat over de Infinity, niet over de Prime.

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-11 17:04

gdl

Bij mij staat Jelly Bean erop, dus die vertraging valt wel mee :-)

• robdonke
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05-2023
gdl schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:20:
Bij mij staat Jelly Bean erop, dus die vertraging valt wel mee :-)
heb je via de ota update jelly bean??? en een prime uit nederland???

• gdl
  • Laatst online: 03-11 17:04

gdl

De OTA update, maar de prime is in de US gekocht, daarom kreeg ik de update al denk ik.

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:15
al updates in nederland, ben benieuwd wanneer ik hem krijg prime in nederland gekocht maar ik woon in thailand

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 15:42
baco101 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:34:
al updates in nederland, ben benieuwd wanneer ik hem krijg prime in nederland gekocht maar ik woon in thailand
Nog niets helaas...

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 16:26
Nog meer mensen die nu elk uur op update zitten te drukken?
Wat ik zo heb gelezen is dat JB positief wordt ontvangen!

• robdonke
elk uur? elk kwartier....

• MuddyMagical
BINGO! Krijg hem nu binnen op mijn Prime! *O*

[ Voor 5% gewijzigd door MuddyMagical op 28-09-2012 11:36 ]

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-11 10:04
MuddyMagical schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:36:
BINGO! Krijg hem nu binnen op mijn Prime! *O*
Ik ook, zo dus gelijk effe installeren!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-11 08:58

delorean7

Let's take the Aston toni

N3oC schreef op woensdag 26 september 2012 @ 23:19:
Eindelijk na ruim 2 maanden heb ik weer een Prime in handen... |:( Wat kan je een apparaat toch missen (al is het puur gemakt en had ik gelukkig een laptop)

Aan dit topic te zien komt het wel eens voor dat de trilmotor meer geluid gaat maken.

Ik heb mijn Prime in februari gekocht. *knip*
Dus uiteindelijk was de leverancier het zat ("Er rust een vloek op dit ding" :+ ) apparaat in credit gekregen en direct maar een nieuwe besteld (alleen nu in champagne ipv Asus-grijs) O-)
Sorry hoor, maar hoe kom je nu op dat idee? Ik heb hem zelf sinds januari en heb hem vorige week echt terug gebracht naar de MM omdat ik er echt klaar mee was.
Zoveel ANR's, zoveel apps die af en toe hangen, zo traag bij het doorskippen van verschillende PDF's.
3 major updates later heb ik besloten dat het genoeg was, en heb hem, met de hele klachtenlijst en de opmerking dat het geen exemplarische problemen zijn maar een productfout op laten sturen. Als ik mijn geld terug zou krijgen is dit de laatste tablet op aarde die ik zou overwegen.

Intussen een Nexus 7 opgepikt, die is niet geschikt voor alles wat ik ermee wil doen, maar man... echt een dag en nacht verschil in beleving.

Verwijderd

Zijn na de update al je bestanden weg net als die vorige update naar ICS?

• MuddyMagical
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:40:
Geen idee. Hij is nu aan het draaien. Zie het straks wel.

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Downloading JB!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:40:
Ik had hier de vorige keer geen last van.
Hier is ie nu iets over de helft qua installatie... dus zal het straks wel melden

Verwijderd

stimpyrulez schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:42:
[...]

Ik had hier de vorige keer geen last van.
Hier is ie nu iets over de helft qua installatie... dus zal het straks wel melden
Thanks! :)

• FunFair
w00t!! downloading update :)

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ook druk bezig met JB.

• stimpyrulez
en hij is aan het booten... JB

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11 16:08
delorean7 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:38:
[...]

Sorry hoor, maar hoe kom je nu op dat idee? Ik heb hem zelf sinds januari en heb hem vorige week echt terug gebracht naar de MM omdat ik er echt klaar mee was.
Zoveel ANR's, zoveel apps die af en toe hangen, zo traag bij het doorskippen van verschillende PDF's.
3 major updates later heb ik besloten dat het genoeg was, en heb hem, met de hele klachtenlijst en de opmerking dat het geen exemplarische problemen zijn maar een productfout op laten sturen. Als ik mijn geld terug zou krijgen is dit de laatste tablet op aarde die ik zou overwegen.

Intussen een Nexus 7 opgepikt, die is niet geschikt voor alles wat ik ermee wil doen, maar man... echt een dag en nacht verschil in beleving.
De problemen die jij beschrijft heb ik geen/weinig last van gehad...De tablet zelf ben ik erg tevreden over, alleen de garantieafhandeling van Asus :X

Hier is nu ook JB aan het installeren *O*

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:43
Topic krijgt even een boost :P .

• stimpyrulez
Hij is klaar en alles staat er nog netjes op.
Moet zeggen dat hij wle weer rete snel aanvoelt (kan ook aan mij liggen ;) ).

straks maar eens kijken of alles nog goed werkt
Rolt hier nu ook binnen naar wat problemen. Mocht die bij jullie ook problemen geven bij downloaden: clear de data van DMClient :-)

• FunFair
JB geinstalleerd. Werkt lekker :) Overgangsanimatie naar programma's had niet gehoeven van mij.

Nu aan het herstarten met Dock en ik krijg nu de opmerking dat de firmware voor het toetsenbord ook een update heeft. Geen idee wat daar aan gewijzigd is.

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-11 22:32
Kijk, op dat soort berichten zat ik te wachten. Update loopt. Ben benieuwd of we nu eindelijk een tablet waardig OS krijgen dat zich qua souplesse vergelijkbaar is met iOS. Heb op basis van alle berichten goede hoop.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Verwijderd

bij mij geeft ie nog steeds aan dat er geen update gevonden kan worden....nog even wachten dus

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
En installatie mislukt, rood driehoekje, geen nieuwe update meer beschikbaar... zucht.

Verwijderd

Na update JB wil zowel de tablet als dock niet meer opgeladen worden?
(Stekker is ok, pc ziet transformer wel....)

Zijn er meer met dit probleem? :O

Edit...laden doet het ineens gelukkig weer.Heel vreemd. Ik ben supervoorzichtig met de kabel etc....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 14:43 ]

• guus_b
  • Laatst online: 17-04-2021
Fly-guy schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:57:
En installatie mislukt, rood driehoekje, geen nieuwe update meer beschikbaar... zucht.
Gebeurde bij mij ook.
Inmiddels een factory reset incl. data wipe uitgevoerd (was ik toch al van plan om te doen bij de komst van Jelly Bean). Maar ook met een schone ICS 4.0.3 blijf ik de melding krijgen dat er geen updates zijn. :?

• zeeuw32

zeeuw32

Luctor et Emergo

Hij staat er bij mij op!

Eerste indruk is goed, heb een weekend (familieweekend) om e.e.a. eens goed te testen :-)
Heb al wel gemerkt dat backspace in Chrome het niet deed met ASUS instellingen keyboard, met android geen probleem.
Snelheidsprobleem bij mij lijkt opgelost!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53
zijn er mensen die prime geroot hebben en die de update al binnen hebben?

• Room42
  • Niet online
Petertjuh schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:26:
zijn er mensen die prime geroot hebben en die de update al binnen hebben?
Als je een custom rom hebt draaien, kun je dat wel vergeten. Dan moet je zelf een bijgewerkte rom installeren.

Ik heb CM10 nu een paar dagen draaien en die bevalt me prima. Ik heb hem alleen nog niet heel intensief gebruikt.

• Petertjuh
Nee geen custum rom, gewoon geroot. wel stock rom. vandaar de vraag :)
Room42 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:28:
[...]

Als je een custom rom hebt draaien, kun je dat wel vergeten. Dan moet je zelf een bijgewerkte rom installeren.

Ik heb CM10 nu een paar dagen draaien en die bevalt me prima. Ik heb hem alleen nog niet heel intensief gebruikt.

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

De melding is "Er is een systeemupdate beschikbaar. Controleer de meldingen",, alleen staat er niks bij meldingen, iemand een oplossing om bij meldingen te komen behalve via rechtsonder?

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-11 14:40
hmmm bij mijn prime verschijnt de volgende melding:
''Er is een update voor de systeemsoftware beschikbaar. COntroleer de meldingen''

Echter krijg ik niks te zien. Daarna verschijnt de melding:
''Kan de update niet downloaden. Probeer het later nog een keer''

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Possible schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:17:
hmmm bij mijn prime verschijnt de volgende melding:
''Er is een update voor de systeemsoftware beschikbaar. COntroleer de meldingen''

Echter krijg ik niks te zien. Daarna verschijnt de melding:
''Kan de update niet downloaden. Probeer het later nog een keer''
Probeer eens opnieuw op te starten, als dat niet helpt: Uitzetten, volumeknop en uitknop tot die trilt, en dan weer aanzetten. Vervolgens bij je apps de data van DMClient clearen en dan zal die het weer moeten doen.

Hier ook voor beide de update ontvangen. Inderdaad ook voor het toetsenbord, benieuwd wat daar verandert is.

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:08
Hier ook mislukt met rode driehoek :( Ook fijn dat hij niet zegt waarom dan...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• Possible
Cyleo schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:22:
[...]

Probeer eens opnieuw op te starten, als dat niet helpt: Uitzetten, volumeknop en uitknop tot die trilt, en dan weer aanzetten. Vervolgens bij je apps de data van DMClient clearen en dan zal die het weer moeten doen.

Hier ook voor beide de update ontvangen. Inderdaad ook voor het toetsenbord, benieuwd wat daar verandert is.
hmmm getest.. Maar hij komt uiteindelijk steeds terug op de melding ''Kan het bestand niet downloaden. Wacht even en probeer het opnieuw.

Zal het te maken hebben dat mijn tablet alleen maar geroot is ?

ps: Ik zit nu ook in Duitsland. Weet niet of dit ook uitmaakt :?

[ Voor 4% gewijzigd door Possible op 28-09-2012 16:38 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Room42
  • Niet online
Petertjuh schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:36:
Nee geen custum rom, gewoon geroot. wel stock rom. vandaar de vraag :)

[...]
Je quote verkeerd om 8)7 Echt kneiterirritant :+

Maar als je alleen geroot hebt, zou ik wel rootkeeper installeren, anders ben je die kwijt na een OTA.

• Petertjuh
Room42 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:42:
[...]

Je quote verkeerd om 8)7 Echt kneiterirritant :+

Maar als je alleen geroot hebt, zou ik wel rootkeeper installeren, anders ben je die kwijt na een OTA.
sorry voor andersom quoten.
die heb ik al geinstalleerd uiteraard :)
Possible schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:36:
[...]

hmmm getest.. Maar hij komt uiteindelijk steeds terug op de melding ''Kan het bestand niet downloaden. Wacht even en probeer het opnieuw.

Zal het te maken hebben dat mijn tablet alleen maar geroot is ?

ps: Ik zit nu ook in Duitsland. Weet niet of dit ook uitmaakt :?
Dat je in Duitsland zit zou niet mogen uitmaken. Wel raar. Ik had die melding ook maar bij mij was het opgelost na de DMClient leeghalen (clear data)

• Possible
Yep inderdaad erg vreemd... Ik heb nu ook een Factory reset uitgevoerd, maar dit heeft het probleem ook niet opgelost.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb inmiddels via een alternatieve manier (1) JB op de prime staan, tot nu toe lijkt alles in orde. In het geheel wat "trager" (2), maar wel constanter. Nog geen ANR in de browser gehad, heb nu wel een constant ding in mijn notificatie paneel dat hij GPS satellieten aan het zoeken is.

(1) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1909819 met de WW file uit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1909820 (wel de mediafire versie pakken en de .txt extentie weghalen).
(2) het is niet traag of laggy, maar eerder dat de hoogste FPS wat lager zijn dan in ICS, maar dat het gemiddelde hoger is.

[ Voor 12% gewijzigd door Fly-guy op 28-09-2012 17:56 ]

• robdonke
Ik vind het totaal wat trager, hij lagt iets bij het opstarten van een app. Iemand anders ook dat probleem, anders gewoon factory reset....
robdonke schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:14:
Ik vind het totaal wat trager, hij lagt iets bij het opstarten van een app. Iemand anders ook dat probleem, anders gewoon factory reset....
Na een half uurtje vind ik hem echt heel snel aanvoelen, scrollen door chromga eindelijk soepel. Multitaskknop is praktisch instant en alle animaties worden snel en soepel weergegeven.

• Snowtiger
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11 09:32
Update naar JB 4.1.1 leek eerst te mislukken, maar de TAB heeft gewoon tijd nodig om de eerste file binnen te halen en de melding dat er een update aanwezig is in de system tray te zetten, daarna geen probleem met de update.

Maar : ik heb last van spotane reboots - niet als ik aan het werk ben met de Tablet TF201 maar juist als die in de *slaapstand* staat ...... zijn er meer mensen die daar last van hebben ?

• rtv
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10 15:36

rtv

Eerste indruk is erg goed. Met ICS had eigenlijk alleen met webbrowsen problemen. Nu is zelfs met de stockbrowser (ICS browser doet ut nie meer..duh) alles erg soepel en snel, ook full screen web vids afspelen. De rest van de apps en system gaan voor me gevoel sneller en "jelly beaner" . _/-\o_

• Fhwendel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-11 02:56
Fhwendel schreef op woensdag 05 september 2012 @ 02:12:
Ik heb mijn Prime gisteren (eergisteren ondertussen) ingeleverd bij de Saturn, met de volgende klachten:

- Geen GPS (!!!)
- Slechte WiFi (!)
- Backlight bleeding
- Stofdeeltje onder scherm
- Witte "punten" op het scherm
- Bovenkant scherm iets los?
- Spontaan uitvallen, vooral 's nachts
- Na uitval duurt het minimaal 10 seconden voordat hij überhaupt reageert om aan te gaan

Nu lees ik de laatste 3 pagina's en merk dat ik nog wat klachten eigenlijk niet eens genoemd heb. Mijn Prime was een van de eerste batch, geloof iets van 11 januari gekocht en heeft dus GPS op de doos staan. Verwacht dat de Prime nu wel in een betere staat terug zal komen, maar dat de GPS nog steeds niet functioneel zal zijn, en de wifi hetzelfde.

[...]
Vandaag dus de Prime terug gekregen. Opmerking reparateur: LCD Replaced by Wistron. Verder is de Prime volledig gewiped, maar niets anders dus gedaan. Duidelijk dus dat er niets (zoals verwacht) aan de GPS is gedaan. Morgen of na het weekend maar terug en geld terug gaan vragen, want ik heb die GPS dus wel nodig in tegenstelling tot de meeste mensen die een tablet hebben gekocht. Het scherm is overigens heel wat stukken beter in kwaliteit, geloof dat ik echt een aftands model heb gehad qua qualiteit. Dat is dus mooi gemaakt, alleen niets anders.

Zonde voor de Prime, mooi beestje maar ik heb het er nu helaas toch echt even mee gehad. Ga nu mijn geld terugvragen (aangezien er toch geen mogelijkheid zal zijn om de GPS te maken) en eens rustig kijken wat ik ga doen. Misschien wat geld bijleggen voor de Infinity al komen er dalijk ook een hoop Windows 8 tablets aan, waarvan de Microsoft Surface me ook heel erg aanspreekt. Vooral dat je daar ook relatief goed kunt typen, en office 2013 (in wat andere vorm) meekrijgt is voor een student fijn meegenomen. Dan neem ik alleen voor de grote verslagen mijn laptop mee naar school, voor al het andere werk mijn tablet. Eens zien wat ik ga doen.

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Na update merl ik duidelijke verbeteringen in opstarten en stock browser hapert nu niet meer. Rest, zoals wifi en gps merk ik nagenoeg geen verbeteringen noch verslechteringen.
Ik gebruik een losse gps-muis van TomTom en die pakt alles wel vlot op.
Rest moet ik nog doorlopen.
Bevalt goed! :)

• Petertjuh
hier helaas nog geen update t vinden :(

• Ronem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-07 09:50
Fly-guy schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:53:
Heb inmiddels via een alternatieve manier (1) JB op de prime staan, tot nu toe lijkt alles in orde. In het geheel wat "trager" (2), maar wel constanter. Nog geen ANR in de browser gehad, heb nu wel een constant ding in mijn notificatie paneel dat hij GPS satellieten aan het zoeken is.

(1) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1909819 met de WW file uit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1909820 (wel de mediafire versie pakken en de .txt extentie weghalen).
(2) het is niet traag of laggy, maar eerder dat de hoogste FPS wat lager zijn dan in ICS, maar dat het gemiddelde hoger is.
weet iemand waar de WW file te vinden is van JB dan kan ik hem handmatig updaten. In de link naar XDA op de bovengenoemde site hebben ze hem eraf gehaald. Op de site van Asus zelf is hij ook nog niet te vinden.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Hij doet het bij mij anders gewoon hoor.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• VicVD
  • Laatst online: 02-02-2021
Zouden jullie Flash niet missen?
en is er een manier om toch Flash bij JB te krijgen?

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 14:24
Het lijkt erop dat JB toch wat meer ruimte nodig heeft dan ICS, want maar een paar uur na de update heb ik ineens ook zo'n spontane barst in m'n scherm. :-(

Afgezien daarvan is de eerste indruk van JB wel goed. Alles loopt inderdaad wat soepeler en tot nu toe geen Wait-or-Kill messages.
Jammer dat hij nu terug moet naar de winkel.

• Snowtiger
  • Laatst online: 04-11 09:32
VicVD schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:02:
Zouden jullie Flash niet missen?
en is er een manier om toch Flash bij JB te krijgen?
Volgens mij staat in dit http://www.tabletguide.nl...den-volgt-nederland-snel/ artikel een link ;)

• KL643

KL643

beeldaandemuur

beeldaandemuur

• kami88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09-2023
Update komt bij mij nog niet binnen. Ik krijg elke keer de melding dat er geen nieuwe update kan gevonden worden omdat er geen connectie is met internet.
Zouden de Asus servers er even uit liggen?

• corneej
  • Laatst online: 22:00
Ik heb de update nu 2 dagen draaien en ben laaiend enthousiast. Hiervoor heb ik nou een androidtablet gekocht. Eindelijk geen anr`s meer, een browser die snel en vlug reageert en als aller belangrijkste hij voelt veeeel vlugger aan dan de ipad2. (3 heb ik niet inhuis).

Waar ik wel heel erg benieuwd na ben is of jullie mede tweakers ook het volgende merken:

De systeem klok rechts onderin lijkt niet automatisch verder telopen.
Bij instellingen ed word wel de juiste tijd weergegeven maar onderin de 'taakbalk' niet.
Wanneer je bij instellingen een keer switcht tussen 24u notatie en 12u dan staat de tijd weer goed maar loopt niet verder.

Als je de asus snelinstellingen uitschakeld dan is de tijd in het notificatie balk wel goed maar niet op de taakbalk. Lijkt mij een software foutje maar ben benieuwd of jullie dit ook merken.

Verder kan ik met het dockingstation geen é of à of ander willekeurig interpunctie toepassen.
Los van de . , : ; etc.

Iemand enig idee?

Edit1: de problemen met de klok zijn verholpen na een cold restart. Mijn docking heb ik nog niet geprobeerd

[ Voor 5% gewijzigd door corneej op 29-09-2012 18:16 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
kami88 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:49:
Update komt bij mij nog niet binnen. Ik krijg elke keer de melding dat er geen nieuwe update kan gevonden worden omdat er gaan connectie is met internet.
Zouden de Asus servers er even uit liggen?
Die is er in NL ook nog niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• corneej
  • Laatst online: 22:00
l3art schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:57:
[...]

Die is er in NL ook nog niet.
Jawel hoor. 100%. Heb hem vrijdag ochtend rond kwart voor 11 ontvangen. Misschien dat ze serienummer blokken afgaan voor het verspreiden van de update. Mijn tf201 is van 6 januari.

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Bladwijzers die normaal via gmail gesynced werden, worden nu niet meer gesynced volgens mij.
Ik zag ze net nog wel, maar niet meer de nieuwe die ik op de pc had toegevoegd. In chrome werkt dit wel.

Ik heb nu een volledige reset gedaan, en nu zie ik mijn gmail bladwijzers helemaal niet meer.
Weet iemand hoe ik deze weer kan toevoegen aan de standaard browser?
Vind deze namelijk lekkerder werken dan chrome.

Canon Digital Ixus V2

• Teun_2
  • Laatst online: 03-11 15:54
Ik heb net de 32GB met dock gekocht voor €297 in media markt antwerpen. Er stonden er nog 2. Het was een impulsaankoop, maar ik denk dat ik er geen spijt van ga hebben. :)

• kami88
corneej schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:15:
[...]

Jawel hoor. 100%. Heb hem vrijdag ochtend rond kwart voor 11 ontvangen. Misschien dat ze serienummer blokken afgaan voor het verspreiden van de update. Mijn tf201 is van 6 januari.
Raar, ik heb er ook 1 van begin januari.. Wel gekocht in België.

• Peterjgp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 15:30
Ik word er moedeloos van, maar ik krijg de Jelly Bean gewoon niet binnen.

Verschillende meldingen gehad (het forum lezende volgens mij allemaal al wel):
- geen update beschikbaar
- update voor apparaat. Zie meldingenscherm
- geen connectie met internet
- kan update niet downloaden, probeer later opnieuw

Natuurlijk al wel alles gedaan wat mogelijk is. Apparaat opnieuw opstarten, resetten, DMclient cleanen.
ik heb nu werkelijk geen idee meer.
Apparaat is niet geroot of geunlockt of dat soort dingen.

Nooit eerder problemen gehad, met OTA's dan wel te verstaan.

Iemand nog een brilliant idee?

• kami88
Peterjgp schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:23:
Ik word er moedeloos van, maar ik krijg de Jelly Bean gewoon niet binnen.

Verschillende meldingen gehad (het forum lezende volgens mij allemaal al wel):
- geen update beschikbaar
- update voor apparaat. Zie meldingenscherm
- geen connectie met internet
- kan update niet downloaden, probeer later opnieuw

Natuurlijk al wel alles gedaan wat mogelijk is. Apparaat opnieuw opstarten, resetten, DMclient cleanen.
ik heb nu werkelijk geen idee meer.
Apparaat is niet geroot of geunlockt of dat soort dingen.

Nooit eerder problemen gehad, met OTA's dan wel te verstaan.

Iemand nog een brilliant idee?
Zelfde probleem hier. Blijkbaar zijn er nog wel meerdere met dit probleem
http://www.transformerforums.com/forum/transformer-prime-general-discussions/28777-asus-tf201-firmware-ready-jro03c-xx_epad-10-4-2-45-20120917-a-14.html

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:50
(jarig!)
Zoals eerder aangegeven in deze thread heb ik niet gewacht op deze update. Afgelopen weken met Cyanogenmod 10 nightly builds gespeeld en al gevoeld hoe vloeiend alles loopt.

Vandaag de mod TF201 JB JRO03C 10.4.2.15 (US) Stock via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1911024 gedownload (ja, de US versie; vrees niet, je kunt gewoon Nederland(s) kiezen) en geflashed.

Na een poos er mee gespeeld te hebben kan ik beamen dat de stock rom nu net zo snel aanvoelt als de CM10 mod waar ik al mee speelde.

Wat een genot: eindelijk heerlijk snel werken met een stock rom!

Owja, en direct de melding dat er een dock firmware update was..... eens napluizen wat die zou moeten doen/doet.

[ Voor 9% gewijzigd door cyclofosfamide op 29-09-2012 20:47 ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

• WilliamGeluk
  • Laatst online: 02-11 22:32
Na anderhalve dag ervaring met JB ben ik heel tevreden. Alles werkt lekker soepel. Vandaag nog even een factory reset gedaan om lekker schoon te starten met JB. Het enige probleempje waar ik nu tegen aan loop is dat als ik op Facebook wil reageren op een discussie ik met het toetsenbord van de docking geen tekst op het scherm krijg. Hebben anderen hier ook last van?

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:49

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

WilliamGeluk schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 22:44:
Na anderhalve dag ervaring met JB ben ik heel tevreden. Alles werkt lekker soepel. Vandaag nog even een factory reset gedaan om lekker schoon te starten met JB. Het enige probleempje waar ik nu tegen aan loop is dat als ik op Facebook wil reageren op een discussie ik met het toetsenbord van de docking geen tekst op het scherm krijg. Hebben anderen hier ook last van?
Hmm. Dit klinkt als de toetsenbordbug waardoor de JB update voor de infinity een paar dagen vertraagd is. Vond het al vreemd dat Asus de update voor de infinity op het laatste moment tegenhield en de update voor de Prime niet. Hebben er meer hier last van?

Sys Specs

• Teun_2
  • Laatst online: 03-11 15:54
Ik heb eht nog niet geprobeerd. Ik heb het al wel twee keer voorgehad dat het toetsenbord niet reageerde in de youtube app. Als je na het zoeken een filmpje aanklikt en vervolgens weer wil zoeken in het zoekvak rechts bovenaan.

irritanter is dat mijn azerty toetsenbord niet meer als azerty werkt. Het softwarematige toetsenbord is wel azerty, maar het hardwarematige wordt alleen als qwerty gebruikt, ongeacht wat de instellingen zeggen. Behooorlijk strontvervelend. |:(

edit: Ik heb het net gevonden hoe het op te lossen valt. Best moeilijk als je een engelstalig os wil met een azerty-toetsenbord.

[ Voor 20% gewijzigd door Teun_2 op 30-09-2012 01:48 ]

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:15
Ik dacht als je google now gebruikte dat je het antwoord ook voorgelezen kreeg maar dat gebeurt niet bij mij, krijg alleen de tekst.

Verwijderd

baco101 schreef op zondag 30 september 2012 @ 08:35:
Ik dacht als je google now gebruikte dat je het antwoord ook voorgelezen kreeg maar dat gebeurt niet bij mij, krijg alleen de tekst.
"With some searches, like for sports teams and definitions, Google Now will "speak" the found data out loud."

Niet alles wordt uitgesproken, dus

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:50
(jarig!)
Zojuist maar eens Facebook app uit de Google Play er op gezet: inderdaad met dock geen enkele mogelijkheid om er in te typen/reageren op een bericht. Overigens lukt me dat ook niet in de app zónder dock.

Via browser (Chrome in dit geval) en dan inloggen op Facebook werkt alles wel normaal.

[ Voor 9% gewijzigd door cyclofosfamide op 30-09-2012 10:30 ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Verwijderd

Ik heb gisterenavond een update binnen gekregen,nadat ik update zoeken had aangeklikt.Ik heb nu versie 4.1.1 binnen.

mvg. Peter

• GtaDomii
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 10:38

GtaDomii

---

Na veel gedoe heb ik het dan toch voor elkaar gekregen ik de update ook binnen kreeg.
Mijn eerste indruk was erg goed, voelde gelijk sneller en soepeler aan. Alleen heb ik nog steeds het probleem dat hij de klok niet update, of niet vaak genoeg, ik maak regelmatig mee dat de klok soms wel 5 of 6 uren achterloopt terwijl de systeemklok wel 'gewoon' goed staat. Daarnaast had ik bij 4.0.4 ook last van het feit dat hij het scherm bij bepaalde omstandigheden (die ik zelf niet kan inschatten) laat dimmen, dus de backlight in felheid laat afnemen, erg vervelend dus, dit probleem hebben ze niet aangepakt met de 4.1.1 update. Zijn er meer mensen die hier last van hebben, ik heb het automatisch dimmen dan uit staan.

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
Als ik de update draai, ben ik dan alle apps en instellingen etc. Kwijt?

Verwijderd

Als ik de update draai, ben ik dan alle apps en instellingen etc. Kwijt?
[/quote]

Nee,alles blijft erop staan.

Verwijderd

GtaDomii schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:08:
Na veel gedoe heb ik het dan toch voor elkaar gekregen ik de update ook binnen kreeg.
Mijn eerste indruk was erg goed, voelde gelijk sneller en soepeler aan. Alleen heb ik nog steeds het probleem dat hij de klok niet update, of niet vaak genoeg, ik maak regelmatig mee dat de klok soms wel 5 of 6 uren achterloopt terwijl de systeemklok wel 'gewoon' goed staat. Daarnaast had ik bij 4.0.4 ook last van het feit dat hij het scherm bij bepaalde omstandigheden (die ik zelf niet kan inschatten) laat dimmen, dus de backlight in felheid laat afnemen, erg vervelend dus, dit probleem hebben ze niet aangepakt met de 4.1.1 update. Zijn er meer mensen die hier last van hebben, ik heb het automatisch dimmen dan uit staan.
Hoezo veel gedoe,je klikt op update controleren,en de rest gaat vanzelf,of er moet nog geen update zijn.Dan is het wachten.Er zijn helaas altijd mensen die geen geduld hebben,en er als 1e bij willen zijn,tsja dat is een eigen keuze.Wat de klok betreft is het misschien wel een Belgische klok............... :( Gewoon effe naar Asus bellen als de winkelier je niet verder kan helpen.Het dimmen van het licht kun je zelf instellen in het menu,je kunt hemzelfs zetten op altijd maximale helderheid.Succes ermee.

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
ik krijg JB helaas ook niet gedownload: "Kan het bestand niet downloaden. Probeer het later opnieuw". of:
"Er is een update voor de systeemfirmware, controleer de meldingen." en that's it :/

*EDIT*: na een middag cache cleanen en opnieuw opstarten begon ie em spontaan te downloaden :)

eerste indruk: weinig verandering t.o.v. ICS, alleen merk je wel verschil in snelheid bij het opstarten/aanklikken van apps.

[ Voor 66% gewijzigd door habermas op 30-09-2012 16:50 ]

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-10 13:26

oXygeN

oftewel oxje...

guus_b schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:25:
[...]

Gebeurde bij mij ook.
Inmiddels een factory reset incl. data wipe uitgevoerd (was ik toch al van plan om te doen bij de komst van Jelly Bean). Maar ook met een schone ICS 4.0.3 blijf ik de melding krijgen dat er geen updates zijn. :?
Inmiddels al wel de update gelukt? Hier ook zojuist het rode driehoekje en na een reboot geen update meer beschikbaar... heb eerlijk gezegd ook niet zoveel zin om factory reset te doen (zeker als et niet helpt)

\o/

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Echt mega irritant dat ik geen gmail bookmarks meer kan toevoegen aan de stock browser.

Canon Digital Ixus V2

Pagina: 1 ... 57 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]