Welke bugs zijn er nog dan? Na een periode dat ik erg blij was met mijn prime heeft hij namelijk besloten dat hij lang genoeg zijn best heeft gedaan en crashed hij nu dagelijks en gaat hij af en toe pas aan als ik hem meer dan een minuut aandruk. Misschien dat JB mij weer blij kan makenJorco schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:15:
[...]
Ik heb al vaker een clean install gedaan op de prime, maar bij JellyBean merk ik vooral dat er vrijwel geen lag meer is.
Nu ik alle apps weer heb geïnstalleerd is ie niet merkbaar trager geworden.
Heb nu, voor de derde keer sinds de aankoop in februari, dat mijn prime na een reset niet meer wil opstarten. Hij blijft "hangen" op het asus scherm met het draaiende bolletje, zelfs letterlijk uren wachten mocht niet baten. Het enige wat te doen is, is het "wipen" van de "userdata", en weer met een schone prime beginnen.
Nu zoek ik een manier om de vierde keer het proces van herinstalleren wat makkelijker te maken. Via titanium heb ik al een backup van mijn apps gemaakt en was van plan om een nandroid backup te doen, maar met een niet unlockte prime gaat dat wat lastig. En aangezien ik het idee heb, maar dat weet ik niet zeker, dat deze problemen pas bij de laatste FW ontstonden, wil ik mijn prime tot de volgende FW update nog niet unlocken.
Mijn prime is wel rooted, niet unlocked dus.
Nu zoek ik een manier om de vierde keer het proces van herinstalleren wat makkelijker te maken. Via titanium heb ik al een backup van mijn apps gemaakt en was van plan om een nandroid backup te doen, maar met een niet unlockte prime gaat dat wat lastig. En aangezien ik het idee heb, maar dat weet ik niet zeker, dat deze problemen pas bij de laatste FW ontstonden, wil ik mijn prime tot de volgende FW update nog niet unlocken.
Mijn prime is wel rooted, niet unlocked dus.
Ik heb mijn Prime 30 mei bij Mycom aangeschaft. Week geleden naar Mycom gegaan met de vraag of omruilen mogelijk is. Ben daar toen afgescheept met het verhaal dat ik dat binnen 18 dagen had moeten doen.FunFair schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:47:
Op XDA lees ik steeds meer berichten dat mensen de Prime aan het terugbrengen naar 'Best Buy' en een giftcard krijgen, waarna ze de infinity aanschaffen.
Nu hebben we in Nederland geen Best Buy. Ik heb mijn Prime aangeschaft bij de Mycom, maar sinds kort heb ik een LCD Mura en begin ik de I/O problemen en matige WiFi ontvangst zat te worden. De GPS kan ik nog wel mee leven, hoewel het wel op de doos staat. De USB Dongle geeft ook maar een matig resultaat.
Als ik een stel foto's naar USB stick wil kopieeren kapt hij gewoon na 500 MB. En dat duurt al een half uur.
Ik ben alleen bang om hem voor RMA terug te sturen, gezien de ervaringen daar ook niet geweldig van zijn.
Bij de Mycom wordt de TF201 ook al niet meer verkocht, maar wel de TF700. Heeft iemandin Nederland al geprobeerd om de Prime terug te brengen? Ik heb hem overigens sinds 8 januari in bezit.
Zelfde dag nog een email gestuurd met dezelfde vraag en daarop kreeg ik een standaard antwoord dat ik een RMA formulier kan downloaden voor reparatie. Aangezien ik er een hard hoofd in heb dat ze het uberhaupt kunnen repareren (bij Mycom of Asus) ben ik daar verder niet op in gegaan.
Ik heb ook nog even contact met Asus opgenomen maar die bieden ook alleen aan om de Prime te repareren. Toen ik antwoorde of dat inhield dat ik een achterkant van een Infinity zou krijgen kreeg ik als antwoord dat dit niet zou gebeuren. Heb ze toen nog even duidelijk uitgelegd dat het aan het ontwerp ligt, daar ging hij verder niet op in. Telefoon gesprek toen maar beeindigt aangezien ik redelijk geirriteerd raakte.
Weet nog niet of ik de Prime voor reparatie ga aanbieden aangezien ik daar weinig vertrouwen in heb.
Mocht jij je Prime aanbieden voor reparatie of het wel lukt om hem om te ruilen hoor ik dat natuurlijk graag
Even mezelf quoten:
En hoe in godsnaam kon ik dat weten als ik niet zelf als klant gebeld had ? Hadden ze mij mooi in het zak gezet want ze antwoorden niet op mijn mail die ik vorige week had verzonden. Dit is echt onklantvriendelijke service. Ik heb mijn vertrouwen verloren. Ik ga straks als de winkel open is eens bellen en eens mijn gedacht hierover zeggen. Misschien kan ik dan schipperen voor 60 euro (helft van meerprijs) korting tov de Infinity, want 720 euro is echt wel veel geld voor een tablet in mijn ogen.
En dus wat ik al dacht : Asus stopt met het leveren van de Prime (in België toch), want in andere winkels is het hetzelfde verhaal dat 'ie niet meer binnenkomt.
Een tablet van een half jaar oud ?
Ik laat wel iets weten hoe het afloopt.
UPDATE : Na een paar telefoontjes heb ik 50 euro korting gekregen op de Infinity, dus geeft dat een totale som van 669 euro
Ik zie jullie wel aan de andere kant!
Ik ben nu thuis vanuit verlof en heb zonet even gebeld met de hoofdcentrale van de webshop. Die madam aan de lijn wist mij heel simpel te vertellen dat de Prime gewoon niet meer zal binnenkomen in het gamma. Ik had wel al een voorschot van 180 euro betaald en op de site zie ik nog steeds gewoon dat mijn Prime 'in afwachting voorraad' isfreddy0519 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:28:
Goh, ik keek net toevallig op de webshop van Vanden Borre en de Prime is uit de webshop gehaald. Ik had hem nog voor dat hij weg was besteld en mijn actuele status van mijn bestelling staat nog steeds sinds 31/7 'in afwachting voorraad'. Ik ben er niet meer gerust in ofdat ze mij nog een Prime zullen leveren.
Edit : of hoort dit in de leveringstijden topic thuis ?
Ik heb Vanden Borre ook een mail verzonden.
En hoe in godsnaam kon ik dat weten als ik niet zelf als klant gebeld had ? Hadden ze mij mooi in het zak gezet want ze antwoorden niet op mijn mail die ik vorige week had verzonden. Dit is echt onklantvriendelijke service. Ik heb mijn vertrouwen verloren. Ik ga straks als de winkel open is eens bellen en eens mijn gedacht hierover zeggen. Misschien kan ik dan schipperen voor 60 euro (helft van meerprijs) korting tov de Infinity, want 720 euro is echt wel veel geld voor een tablet in mijn ogen.
En dus wat ik al dacht : Asus stopt met het leveren van de Prime (in België toch), want in andere winkels is het hetzelfde verhaal dat 'ie niet meer binnenkomt.
Een tablet van een half jaar oud ?
Ik laat wel iets weten hoe het afloopt.
UPDATE : Na een paar telefoontjes heb ik 50 euro korting gekregen op de Infinity, dus geeft dat een totale som van 669 euro
Ik zie jullie wel aan de andere kant!

[ Voor 13% gewijzigd door freddy0519 op 13-08-2012 11:11 ]
Al doende leert men, al draaiende keert men.
Op dit moment werkt Bluetooth nog niet en in een aantal gevallen werkt de externe geheugenkaart nog niet. De rom krijgt vrijwel dagelijks een update dus ik ben er voorlopig meer dan tevreden mee.Cyleo schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:10:
[...]
Welke bugs zijn er nog dan? Na een periode dat ik erg blij was met mijn prime heeft hij namelijk besloten dat hij lang genoeg zijn best heeft gedaan en crashed hij nu dagelijks en gaat hij af en toe pas aan als ik hem meer dan een minuut aandruk. Misschien dat JB mij weer blij kan maken
PSN ID = Jorco
Helaas lijkt dit een hardware probleem te zijn, heb er zelf ondertussen ook last van (uit het niets, na ongeveer een half jaar) en even rondzoeken wijst uit dat ook dit veelvuldig voorkomt.tajvdz schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:01:
ik merk sinds kort dat er problemen zijn met de camera in mijn Prime.
Als ik de camera app open dan staat hij standaard op de camera aan de voorkant en dat levert geen problemen op. Als ik schakel naar de camera aan de achterkant dan komen er allemaal gekleurde strepen te staan met het lijkt wel wat normaal op het scherm staat (desktop) op de achtergrond. Als ik overschakel naar filmen dan loopt de hele boel vast.
Ik heb de camera alleen in het begin even gebruikt en daarna niet meer. Kwam er achter toen er een facebook app met camera app werd geinstalleerd. Is dit een hardware of software probleem?
Soms helpt het om even rond de camera op de behuizing te duwen (matig contact oid?) maar dit is, als het al werkt, ook maar tijdelijk.
Rebooten, andere roms, reset, etc, heeft (bij mij en vele anderen) in ieder geval geen nut.
Misschien een ervaringstip. Nooit een oplossing voorstellen aan een helpdesk medewerker. Die gaan dan alleen door vragen, een kletsverhaal ophangen, je woorden verkeer opschrijven, enz enz. Helpen doet het zelden tenzij je iemand treft die goed op de hoogte is, en net die hoef je het niet uit te leggen.Erik070 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:43:
Heb ze toen nog even duidelijk uitgelegd dat het aan het ontwerp ligt, daar ging hij verder niet op in. Telefoon gesprek toen maar beeindigt aangezien ik redelijk geirriteerd raakte.
Onze helpdesk op het werk benader ik ook zo. Hupeldepup werkt niet. En als ze doorvragen "weet niet" en "geen idee" maar vooral geen analyse en oplossing want dat werkt alleen vertragend.
Is je Prime toevallig verkocht met GPS? Dan gewoon teruggaan naar Micom met klacht "GPS doet het niet". Dat moeten ze dan herstellen, hoe is hun probleem. Als ze een dongle aanbieden dan daarmee niet akkoord gaan want is natuurlijk niet zoals het je verkocht is.
Als je hem gekocht hebt zonder GPS functie dan gaat dat niet. Je zou dan met de klacht "slechte WIFI ontvangst" kunnen proberen.
Uiteraard zal dit wel wat gezeur geven want dit is niet leuk voor de winkel en dit kunnen ze niet fixen omdat het een ontwerp foutje is. Maar dat is hun probleem, niet dat van jou (je moet er dus ook voor waken dat het jou probleem wordt; een niet conform product is hun probleem). Als je pech hebt dan hebben ze toch een oplossing gevonden en als je geluk hebt geven ze je misschien een Infinity (mogelijk met bij betaling omdat dat eigenlijk wel redelijk is, maar als je je hard blijft opstellen misschien ook niet, hoewel je dan het risico op geld terug loopt of vergoeding voor de niet werkende functie...).
Overigens kan je relatie met de winkel hierdoor wel een deuk oplopen. Dat zal ook afhangen van hoe je je opstelt een speelt. Maar als wat je vraag gewoon redelijk is zou dat geen probleem moeten zijn. Uiteraard moet je zelf ook redelijk blijven, als ze met een redelijke oplossing komen dan moet je mee akkoord gaan. Je kan niet een bepaalde specifieke oplossing eisen, maar "meedenken" kan natuurlijk wel. En, belangrijk, nooit kwaad worden.
Ik heb mijn Prime gisteren bij de Mycom winkel in Utrecht ingeleverd. Heb een brief geschreven waar 8 mankementen/designfouten staan beschreven, welke Mycom heeft overgenomen, waaronder:Erik070 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:43:
[...]
Ik heb mijn Prime 30 mei bij Mycom aangeschaft. Week geleden naar Mycom gegaan met de vraag of omruilen mogelijk is. Ben daar toen afgescheept met het verhaal dat ik dat binnen 18 dagen had moeten doen.
Zelfde dag nog een email gestuurd met dezelfde vraag en daarop kreeg ik een standaard antwoord dat ik een RMA formulier kan downloaden voor reparatie. Aangezien ik er een hard hoofd in heb dat ze het uberhaupt kunnen repareren (bij Mycom of Asus) ben ik daar verder niet op in gegaan.
Ik heb ook nog even contact met Asus opgenomen maar die bieden ook alleen aan om de Prime te repareren. Toen ik antwoorde of dat inhield dat ik een achterkant van een Infinity zou krijgen kreeg ik als antwoord dat dit niet zou gebeuren. Heb ze toen nog even duidelijk uitgelegd dat het aan het ontwerp ligt, daar ging hij verder niet op in. Telefoon gesprek toen maar beeindigt aangezien ik redelijk geirriteerd raakte.
Weet nog niet of ik de Prime voor reparatie ga aanbieden aangezien ik daar weinig vertrouwen in heb.
Mocht jij je Prime aanbieden voor reparatie of het wel lukt om hem om te ruilen hoor ik dat natuurlijk graag.
- GPS, staat wel op doos
- Wifi, speciaal het modem(met wifi) voor verplaatst met dure coax kabel
- LCD Mura
- Lichte kras in het scherm op hoogte dankzij de dock
- Vreemde kleuren die door het scherm flikkeren
- ANR meldingen (zelfs na 4 firmware updates)
- Trage USB verbinding (600 MB in ca. 1 uur)
- Oplader die spontaan een week lang is gestopt met werken en daarna plotseling wel weer werkte.
Mycom gaf gelijk aan dat hij terug naar Asus ging. Omwisselen doen ze niet, wat ik ook niet had verwacht. Overigens wel opvallend dat ze de TF201 zelf niet meer verkopen.
Volgens de Mycom zou het overigens 2 tot 4 weken duren.
Als hij gerepareerd terugkomt en alle defecten zijn verholpen ga ik hem denk ik unlocken, om toch maar het maximale eruit te halen. Asus belooft telkens weer dat een nieuwe update alles zou verhelpen, maar dan kun je maanden blijven wachten, terwijl de custom roms tenminste goede tweaks bevatten die het apparaat al een stuk aangenamer maken om mee te werken.
Damn, had ik dit topic maar eerder doorgelezen voordat ik hem kocht... Meeste van de al reeds beschreven problemen of fouten heb ik ook. Daarbij krijg ik ook nog eens geregeld dit:

Gelukkig heb ik maar 360 voor betaald dus dat maakt het draaglijker

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88
Bedankt voor de reacties pe1dnn en FunFair.
Ben er bekend mee dat boos worden niets oplost in winkels/klantenservices (zelf ook jaren op klantenservices gewerkt). Mycom daarom ook vriendelijk benaderd. Asus medewerker haalde echter bloed onder me nagels vandaan, ondanks dat ik beter weet beïnvloede dit wel mijn toon.
Als ik de problemen van FunFair lees dan valt het bij mij nog wel mee.
Wellicht dat ik hem ooit nog eens via Mycom of Asus aanbiedt ter reparatie, wellicht wordt de Wifi ontvangst dan wat beter. Dat is eigenlijk het enige probleem wat ik echt heb.
GPS zal ik nagenoeg nooit gebruiken op de tablet, ondanks dat heb ik toch de losse GPS dongle voor al ik het toch wil gaan gebruiken. Het is een crappy oplossing van Asus, maar ik kan er mee leven.
Al met al eigenlijk wel tevreden met de Prime. Zeker voor de doeleinden waarvoor ik hem gebruik.
Ben er bekend mee dat boos worden niets oplost in winkels/klantenservices (zelf ook jaren op klantenservices gewerkt). Mycom daarom ook vriendelijk benaderd. Asus medewerker haalde echter bloed onder me nagels vandaan, ondanks dat ik beter weet beïnvloede dit wel mijn toon.
Als ik de problemen van FunFair lees dan valt het bij mij nog wel mee.
Wellicht dat ik hem ooit nog eens via Mycom of Asus aanbiedt ter reparatie, wellicht wordt de Wifi ontvangst dan wat beter. Dat is eigenlijk het enige probleem wat ik echt heb.
GPS zal ik nagenoeg nooit gebruiken op de tablet, ondanks dat heb ik toch de losse GPS dongle voor al ik het toch wil gaan gebruiken. Het is een crappy oplossing van Asus, maar ik kan er mee leven.
Al met al eigenlijk wel tevreden met de Prime. Zeker voor de doeleinden waarvoor ik hem gebruik.
Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik nu blij met met m'n aankoop van een 3 maanden terug.
Het product doet wat het moet doen dat is het niet, alhoewel ik wel vaak vastlopers heb en daarom de tablet moet resetten.
Iemand enig idee hoe het komt dat m'n tablet vastloopt? Vaak gebeurt dit als ik hem meer dan 24 uur niet gebruik. Als ik hem dan pak, is ie vast gelopen en moet ik hem helemaal rebooten, duurt altijd wel weer ff. Maar je pakt zo'n tablet juist om ff "snel" iets te kunnen.
Het product doet wat het moet doen dat is het niet, alhoewel ik wel vaak vastlopers heb en daarom de tablet moet resetten.
Iemand enig idee hoe het komt dat m'n tablet vastloopt? Vaak gebeurt dit als ik hem meer dan 24 uur niet gebruik. Als ik hem dan pak, is ie vast gelopen en moet ik hem helemaal rebooten, duurt altijd wel weer ff. Maar je pakt zo'n tablet juist om ff "snel" iets te kunnen.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Tijdens mijn vakantie in het buitenland is mijn ATP niet een keer vastgelopen, tot mijn grote verbazing. Ik hoopte al op een wonderbaarlijke genezing. Maar toen ik eenmaal thuiskwam begon de ellende opnieuw. Na even denken kwam ik tot de conclusie dat het verschil moest zitten in de Wifi verbinding, deze had ik op vakantie namelijk niet.AMDFreak schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:26:
Nu zet ik 's avonds de Wifi verbinding uit en... voila. Niet een keer meer vastgelopen.
Het kan natuurlijk puur toeval zijn, misschien wil dit ook eens testen en je bevindingen hier neerzetten?
Uiteraard is het wel triest dat je dit soort maatregelen moet nemen om de ATP stabiel te krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door grootma op 17-08-2012 14:48 ]
Wie heeft de nightly van CM10 van 18-08 werkend? Ik krijg na het asus logo een zwart schem en verder niets meer. CM9 en andere roms werken prima. Heb alles al gereset en gewiped edg, snap er niets van. De eerdere expirimental build van 18-07 draaide wel.
De build 18-08 zit een foutje in, dus die boot niet.Tadango schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:08:
Wie heeft de nightly van CM10 van 18-08 werkend? Ik krijg na het asus logo een zwart schem en verder niets meer. CM9 en andere roms werken prima. Heb alles al gereset en gewiped edg, snap er niets van. De eerdere expirimental build van 18-07 draaide wel.
Ik heb nog wel de oude JB van craigacgomez op me HD staan, die ik eventueel wel wil delen.quote: raymanHi,
We discovered a minor issue in the current nightly that means it doesn't boot.
I've fixed it and next nightly should be good to go! Sorry for the trouble.
Geen fouten in die rom, heel erg stabiel en super snel.
Ik behoud deze rom ook tot dat Asus met hun JB release komt.
Vriendin vind het niet echt leuk als ik steeds een andere rom erop zet

[ Voor 11% gewijzigd door Brantje op 18-08-2012 20:19 ]
Bedankt maar ik wacht nog wel even met testen dan
Het mag dan wel niet de Prime zijn, maar er wordt melding gemaakt dat Jelly Bean al voor de TF300 uitrolt.
Dan kan het niet lang meer duren voordat deze ook naar de Prime komt
Dan kan het niet lang meer duren voordat deze ook naar de Prime komt
Ik heb de Prime ook 2,5 week meegenomen op vakantie, en hij werkte perfect!
Een klein issue is de afspeelvolgorde van foto's. Via de gallerij slideshow speelt hij de nieuwste foto's als eerste af
Ik doe de SD kaart van mijn camera in de asus, en zo speel ik ze af.
Kun je dit ergens aanpassen
Een klein issue is de afspeelvolgorde van foto's. Via de gallerij slideshow speelt hij de nieuwste foto's als eerste af
Ik doe de SD kaart van mijn camera in de asus, en zo speel ik ze af.
Kun je dit ergens aanpassen
Melding van Android 4.1 Jelly Bean op XDA:
bron: XDA: [INFO]Official ASUS Announcement - New Forum SupportJelly Bean is in beta testing and/or qualification approval on the various Transformer Pad models. So expect to see it start popping up in the near future. I do not have an exact release schedule for all the units except to say it passed qualification testing on one unit already so expect to see it shortly. Hopefully the roll out schedule will continue at an expedited pace on the other Pads. I will update the schedule as soon as I have further information.
JB (CM10) draait heerlijk vlot. Helaas blijf ik toch op de Virtouse rom want SMB support blijft enorm traag,. Dat is al zo sinds CM9
Wat is volgens de Cyanogenmod rom gebruikers de beste manier om video te spelen vanaf SMB? Met de stock rom is ES File Explorer icm MX Video een heerlijke combi die zo goed als alles speelt via HW support. Waarom krijg ik dat niet voorelkaar via Cyanogenmod
Browsen gaat al is de eerste connectie erg traag. Spelen duurt gewoon een minuut voordat het begint en dan hapert het enorm. Met stock rom start het in enkele seconden en hapert 1080p zo goed als niet.
Wat is volgens de Cyanogenmod rom gebruikers de beste manier om video te spelen vanaf SMB? Met de stock rom is ES File Explorer icm MX Video een heerlijke combi die zo goed als alles speelt via HW support. Waarom krijg ik dat niet voorelkaar via Cyanogenmod
Al doende leert men, al draaiende keert men.
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Ik denk dat ze eerder de infinity gaan doen, nog voor de prime. Da's het nieuwere toestel, dus daar zal het eerst wel een update voor komen.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Maar alsnog is het echt behoorlijk snel! (Nu is 4.0-->4.1 een stuk kleinere overstap als 3.x-->4.0 natuurlijk).
[ Voor 4% gewijzigd door Bartske op 21-08-2012 01:16 ]
Ze hebben het grote voordeel dat de tf serie gewoon met stock software draait, waar ze wat apps en zo aan toevoegen. Het is géén Samsung die hun hele schil eroverheen wil leggen
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Goddank niet, die schil van samsung is voor mij dé redenen om nooit een samsung android device te kopenreyals schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 01:53:
Ze hebben het grote voordeel dat de tf serie gewoon met stock software draait, waar ze wat apps en zo aan toevoegen. Het is géén Samsung die hun hele school eroverheen wil leggen
Dit is mij ook opgevallen en ik heb geen instelling gevonden waarin je de volgorde kunt omkeren. Ik zou dat wel graag kunnen. Dus als iemand hier een oplossing weet, dan hoor ik het graag.Grolsch schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:28:
Een klein issue is de afspeelvolgorde van foto's. Via de gallerij slideshow speelt hij de nieuwste foto's als eerste af.... Kun je dit ergens aanpassen
gewoon binnenbrengen om hem te laten maken. Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn TF101, 2 maanden later kreeg ik te horen dat hij niet meer gemaakt kon worden, en heb al mijn geld teruggekregen, en heb daarmee dan maar een prime gekochtQuan Vu schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:53:
Damn, had ik dit topic maar eerder doorgelezen voordat ik hem kocht... Meeste van de al reeds beschreven problemen of fouten heb ik ook. Daarbij krijg ik ook nog eens geregeld dit:
[afbeelding]
Ik ontdek net de Accusoft USB scanner app. Werkt perfect met mijn canon Lide 25 scanner. Kan ook opslaan als PDF. Weer een punt minder waarvoor de laptop uit de kast hoeft
Nog geen 8 euro, het geld zeker waard. Simpel maar doet wat het moet. Ook meerdere scans in 1 pdf opslaan werkt. Super.....
eigenlijk het einige waar ik tegen aan loop, is de continue lag die optreed bij het opstarten van apps en het bewegen naar het volgende scherm... ik hoop dat 4.1.1 daar iets tegen doet (Wel bij galaxy nexus), iemand al nieuws over de update naar 4.1.1 van asus?
Kijk eens in het 300 topic, de lag is wel verdwenen met jbrobdonke schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:49:
eigenlijk het einige waar ik tegen aan loop, is de continue lag die optreed bij het opstarten van apps en het bewegen naar het volgende scherm... ik hoop dat 4.1.1 daar iets tegen doet (Wel bij galaxy nexus), iemand al nieuws over de update naar 4.1.1 van asus?
Ik kan inderdaad bevestigen dat de lag bij de update naar JB op de TF300 in elk geval vele malen verbeterd is t.o.v. van ICS. Nu had ik op mijn TF300 sowieso niet echt veel last van lag bij ICS maar nu er JB op staat kan ik wel het verschil zien.robdonke schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:49:
Ik wacht ook nog even de update af om te bekijken wat ik met mijn prime ga doen. Er zit zoveel potentie in deze tablet en er wordt op dit moment nog te weinig eruit gehaald naar mijn idee.
Ik heb mijn Prime inmiddels ter reparatie opgestuurd omdat deze krom was (foto's pagina 220) en vanwege slechte WIFI. Eerlijk gezegd ben ik klaar met de Prime, dit was al mijne 2e. Ik hoop dat ze hem crediteren, voorlopig geen tablet meer, ik heb mijn zinnen gezet op een ultrabook.
Laat even de reactie van Asus weten als je wilt. Ben wel benieuwd wat ze ervan zeggen, aangezien mijn Prime ook krom is.renevdeertwegh schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 11:34:
Ik heb mijn Prime inmiddels ter reparatie opgestuurd omdat deze krom was (foto's pagina 220) ...
[afbeelding]
Verwijderd
De reactie kan ik je nu ook wel geven.
Dit valt buiten de garantie....
Dit zijn mechanische beschadigingen...
Als je een nieuwe tablet koopt en je haalt hem uit de doos en hij ziet er zo uit dan ga je direct terug en krijg je wel een nieuwe
Als je een nieuwe tablet koopt en je haalt hem uit de doos en hij ziet er zo uit dan ga je direct terug en krijg je wel een nieuwe
De kromming viel mij in het begin niet op maar na verloop van tijd ging het mij wel opvallen. Als Asus stelt dat dit buiten de garantie valt zullen ze moeten bewijzen dat ik dit veroorzaakt hebt. Uiteraard heb ik dit niet en is niet te bewijzen dus heb ik volgens mij recht op reparatie, een vervangend product of geld terug.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:18:
De reactie kan ik je nu ook wel geven.
De kromming die jij hebt is nog veel extremer dan de mijne, daar zou ik sowieso meer terug gaan als ik jou was.Merijn. schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:47:
[...]
Laat even de reactie van Asus weten als je wilt. Ben wel benieuwd wat ze ervan zeggen, aangezien mijn Prime ook krom is.
[afbeelding]
[ Voor 26% gewijzigd door renevdeertwegh op 27-08-2012 19:13 ]
Verwijderd
Volgens mij werkt het nederlandse rechtssysteem zo dat jij de schuld moet bewijzen van Asus.
Bovendien kan Asus denk ik claimen dat het productieproces zo in elkaar zit dat dit niet kan gebeuren. Ze zullen een systeem hebben waarin men de kwaliteit willen verbeteren of bewaken. En metalen onderdelen kunnen niet uit zichzelf van vorm verranderen.
Lijkt mij eerder transport of gebruiker schade.8
Als het probleem bij Asus ligt dan zullen veel meer mensen dit probleem hebben. Opdat moment heb je eigenlijk ook een soort bewijs in handen dat jou situatie niet uniek is en veel vaker voorkomt.
Daarin tegen als die schade te reproduceren is door bijvoorbeeld met de oplader de boel te verbuigen of de punten waar het scheef zit precies samenvalt met het sluiting mechanisme van aluminium achterkant, dan is het gewoon gebruiker schade.
Ook doet de tijd tussen aankoop en melding van de schade terzake.
Bovendien kan Asus denk ik claimen dat het productieproces zo in elkaar zit dat dit niet kan gebeuren. Ze zullen een systeem hebben waarin men de kwaliteit willen verbeteren of bewaken. En metalen onderdelen kunnen niet uit zichzelf van vorm verranderen.
Lijkt mij eerder transport of gebruiker schade.8
Als het probleem bij Asus ligt dan zullen veel meer mensen dit probleem hebben. Opdat moment heb je eigenlijk ook een soort bewijs in handen dat jou situatie niet uniek is en veel vaker voorkomt.
Daarin tegen als die schade te reproduceren is door bijvoorbeeld met de oplader de boel te verbuigen of de punten waar het scheef zit precies samenvalt met het sluiting mechanisme van aluminium achterkant, dan is het gewoon gebruiker schade.
Ook doet de tijd tussen aankoop en melding van de schade terzake.
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:50:
Volgens mij werkt het nederlandse rechtssysteem zo dat jij de schuld moet bewijzen van Asus.
- Asus is geen partij in dezen, je hebt een overeenkomst met de leverancier
- De 1e 6 maanden ligt de bewijslast bij de leverancier
- Na 6 maanden ligt de bewijslast bij de gebruiker
Bewijslast gebrek product
Een voordeel van garantie is dat u niet hoeft aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. Stelt de verkoper of de fabrikant dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan moet de fabrikant of verkoper bewijzen dat dit ook het geval is. Bij het recht op een deugdelijk product geldt dit alleen voor de eerste zes maanden na aankoop. Daarna moet u wel zelf bewijzen dat er sprake is van een ondeugdelijk product.
Juist, tevens heb ik Consuwijzer aan de telefoon gehad die nogmaals hetzelfde verhaal vertellen...pe1dnn schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:07:
[...]Quote van consuwijzer:
- Asus is geen partij in dezen, je hebt een overeenkomst met de leverancier
- De 1e 6 maanden ligt de bewijslast bij de leverancier
- Na 6 maanden ligt de bewijslast bij de gebruiker
Bewijslast gebrek product
Een voordeel van garantie is dat u niet hoeft aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. Stelt de verkoper of de fabrikant dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan moet de fabrikant of verkoper bewijzen dat dit ook het geval is. Bij het recht op een deugdelijk product geldt dit alleen voor de eerste zes maanden na aankoop. Daarna moet u wel zelf bewijzen dat er sprake is van een ondeugdelijk product.
Gisteren gebeld met Mycom (13 aug. ingeleverd namelijk). Toen wist de Mycom nog niets. Ze hadden de tablet op 15 aug. naar Asus gestuurd en die was 16 aug. aangekomen. Ze gaven aan dat het minimaal 2 weken duurde bij Asus, maar dat ze gemengde ervaringen hadden... ok nog een weekje wachten dus (dacht ik)FunFair schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:53:
[...]
Ik heb mijn Prime gisteren bij de Mycom winkel in Utrecht ingeleverd. Heb een brief geschreven waar 8 mankementen/designfouten staan beschreven, welke Mycom heeft overgenomen, waaronder:
- GPS, staat wel op doos
- Wifi, speciaal het modem(met wifi) voor verplaatst met dure coax kabel
- LCD Mura
- Lichte kras in het scherm op hoogte dankzij de dock
- Vreemde kleuren die door het scherm flikkeren
- ANR meldingen (zelfs na 4 firmware updates)
- Trage USB verbinding (600 MB in ca. 1 uur)
- Oplader die spontaan een week lang is gestopt met werken en daarna plotseling wel weer werkte.
Mycom gaf gelijk aan dat hij terug naar Asus ging. Omwisselen doen ze niet, wat ik ook niet had verwacht. Overigens wel opvallend dat ze de TF201 zelf niet meer verkopen.
Volgens de Mycom zou het overigens 2 tot 4 weken duren.
Als hij gerepareerd terugkomt en alle defecten zijn verholpen ga ik hem denk ik unlocken, om toch maar het maximale eruit te halen. Asus belooft telkens weer dat een nieuwe update alles zou verhelpen, maar dan kun je maanden blijven wachten, terwijl de custom roms tenminste goede tweaks bevatten die het apparaat al een stuk aangenamer maken om mee te werken.
Nu net een SMSje gekregen van Mycom, dat de reparatie gereed is en dat ik hem kan afhalen
Ik ben benieuwd wat en of ze hebben gerepareerd... vanavond is het gelukkig koopavond.
2 weken respons is wel erg netjes volgens mij, gezien de reputatie van Asus met de TP reparaties niet echt hoog ligt.
-update-
Tablet terug gekregen. Scherm vervangen, top vervangen (onduidelijk wat dit is, ik vermoed waar de Wifi module zit) en moederbord vervangen. Ik heb de indruk dat Wifi wel is verbeterd!
Aan de overige klachten is niets gedaan. Ook geen nieuwe oplader gekregen of iets dergelijks, omdat ik aangaf dat het origineel problemen had.
Van de Mycom heb ik simpele (icidu) oortjes gekregen als verzachting van de overlast.
Al met al wel sneller gegaan dan verwacht. Hopelijk doet JB wonderen.
Heb de Tablet alweer geroot en de nodige tweaks geinstalleerd. Werkt ook prima.
[ Voor 13% gewijzigd door FunFair op 31-08-2012 10:35 ]
Verwijderd
Ik heb gisteren mijn Prime (32 GB + dock) verkocht voor € 450,-- naar 7 maanden.
Mijn Prime werkte op zich goed maar ik gebruikte hem vooral voor het lezen van e-books, websites en email.
Dan is een dure tablet eigenlijk niet direct nodig
Ik ben nu voor de Nexus 7 gegaan á € 250,--
De rest gaat op de bankrekening terug
Mijn Prime werkte op zich goed maar ik gebruikte hem vooral voor het lezen van e-books, websites en email.
Dus: €599 (prime) + €250 (nexus) = €849Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:45:
Ik heb gisteren mijn Prime (32 GB + dock) verkocht voor € 450,-- naar 7 maanden.
€849 (prime+nexus) - €450 (verkoop Prime) = €399 (voor Nexus)
Nexus 7 voor €399 om vooral voor het lezen van e-books, websites en email?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:45:
[...]
offtopic:
Wat voor accent is dat, waarbij je "naar" gebruikt in plaats van "na"? Ik hoor het wel vaker, namelijk. Ik hoorde zelfs een keer iemand wanaar (in plaats van waarna) gebruiken en dat was geen foutje.
Wat voor accent is dat, waarbij je "naar" gebruikt in plaats van "na"? Ik hoor het wel vaker, namelijk. Ik hoorde zelfs een keer iemand wanaar (in plaats van waarna) gebruiken en dat was geen foutje.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Mijn prime is vorige week donderdag opgehaald door DHl in verband met reparatie(camera groen, wifi, spontane vastlopers) en is alweer op de terugweg!
waarschijnlijk is hij er morgen al weer, pluim voor de reparatie service van Asus wat mij betreft!
waarschijnlijk is hij er morgen al weer, pluim voor de reparatie service van Asus wat mij betreft!
In plaats van 600 euro voor een apparaat dat a. nieuwer is en waar je die taken relaxter mee doet.mucuracat schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:46:
[...]
Dus: €599 (prime) + €250 (nexus) = €849
€849 (prime+nexus) - €450 (verkoop Prime) = €399 (voor Nexus)
Nexus 7 voor €399 om vooral voor het lezen van e-books, websites en email?
Ik gebruik mijn 64GB Prime nog steeds naar volle tevredenheid, ik hoop wel dat de JB upgrade snel komt, wat dat betreft ben ik wel jaloers op de Nexus 7 gebruikers, maar als we naar de custom roms kijken loopt JB ook supersoepel op de Prime dus ik wacht wel af
Ik heb mijn Prime gisteren (eergisteren ondertussen) ingeleverd bij de Saturn, met de volgende klachten:
- Geen GPS
- Slechte WiFi
- Backlight bleeding
- Stofdeeltje onder scherm
- Witte "punten" op het scherm
- Bovenkant scherm iets los?
- Spontaan uitvallen, vooral 's nachts
- Na uitval duurt het minimaal 10 seconden voordat hij überhaupt reageert om aan te gaan
Nu lees ik de laatste 3 pagina's en merk dat ik nog wat klachten eigenlijk niet eens genoemd heb. Mijn Prime was een van de eerste batch, geloof iets van 11 januari gekocht en heeft dus GPS op de doos staan. Verwacht dat de Prime nu wel in een betere staat terug zal komen, maar dat de GPS nog steeds niet functioneel zal zijn, en de wifi hetzelfde. Ga uiteindelijk dan voor geld terug, maar geloof dat ze bij de Saturn minimaal 3 keer een apparaat ter reparatie op moeten laten sturen voor dit gebeurt. Maar eens zien wat er van terecht komt.
Mooi apparaat maar heb het er nu na zoveel maanden wel mee gehad, maar ik kon lange tijd niet anders. Mijn laptop én pc waren kapot, dus mijn enige alternatief was de tablet. Nu zijn we weer voorzien en kan deze weg als het aan mij ligt. Straks maar eens zien of ik evt. de Infinity of een Windows 8 tablet wil. Áls de Prime iig niet gemaakt kan worden, waar ik niet echt vanuit ga.
- Geen GPS
- Slechte WiFi
- Backlight bleeding
- Stofdeeltje onder scherm
- Witte "punten" op het scherm
- Bovenkant scherm iets los?
- Spontaan uitvallen, vooral 's nachts
- Na uitval duurt het minimaal 10 seconden voordat hij überhaupt reageert om aan te gaan
Nu lees ik de laatste 3 pagina's en merk dat ik nog wat klachten eigenlijk niet eens genoemd heb. Mijn Prime was een van de eerste batch, geloof iets van 11 januari gekocht en heeft dus GPS op de doos staan. Verwacht dat de Prime nu wel in een betere staat terug zal komen, maar dat de GPS nog steeds niet functioneel zal zijn, en de wifi hetzelfde. Ga uiteindelijk dan voor geld terug, maar geloof dat ze bij de Saturn minimaal 3 keer een apparaat ter reparatie op moeten laten sturen voor dit gebeurt. Maar eens zien wat er van terecht komt.
Mooi apparaat maar heb het er nu na zoveel maanden wel mee gehad, maar ik kon lange tijd niet anders. Mijn laptop én pc waren kapot, dus mijn enige alternatief was de tablet. Nu zijn we weer voorzien en kan deze weg als het aan mij ligt. Straks maar eens zien of ik evt. de Infinity of een Windows 8 tablet wil. Áls de Prime iig niet gemaakt kan worden, waar ik niet echt vanuit ga.
Ik vrees dat, tenzij ze hem vervangen door een uit de nieuwe batches, je geen verschil zult merken met hoe je hem ingeleverd hebt.Fhwendel schreef op woensdag 05 september 2012 @ 02:12:
[...] Verwacht dat de Prime nu wel in een betere staat terug zal komen, maar [...]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Hallo allemaal,
ik heb mijn prime nu al tijdje (feb) en bevalt prima, heb alleen paar vraagjes kijken of iemand ut herkent.
als de prime trilt, klinkt dat dan bij jullie ut zelfde als bij je telefoon een zachte bzzz of hard? bij mij klint hij vrij hard, denk dat het komt omdat hij aan de linker kant beetje los zit.
hebben jullie ook wel eens dat het beeld 'trilt' dat het beetje omhoog en naar beneden gaat?
een enkele keer heb ik aan de linker kant wat streven zitten, als ik de tablet kantel gaat het weer weg, soms komt het weer terug, lijkt met de software te maken te hebben.
hoop dat snel de update er is
ik heb mijn prime nu al tijdje (feb) en bevalt prima, heb alleen paar vraagjes kijken of iemand ut herkent.
als de prime trilt, klinkt dat dan bij jullie ut zelfde als bij je telefoon een zachte bzzz of hard? bij mij klint hij vrij hard, denk dat het komt omdat hij aan de linker kant beetje los zit.
hebben jullie ook wel eens dat het beeld 'trilt' dat het beetje omhoog en naar beneden gaat?
een enkele keer heb ik aan de linker kant wat streven zitten, als ik de tablet kantel gaat het weer weg, soms komt het weer terug, lijkt met de software te maken te hebben.
hoop dat snel de update er is
Ergens zou ik dat helemaal niet erg vinden. Ik heb nu toch redelijk wat problemen gehad met de tablet en ben vooral daardoor (niet door de tablet zelf) nu wel uitgekeken erop. Het liefste heb ik straks ook mijn geld dan terug en neem ik me rustig de tijd om te kijken wat ik voor opvolger wil. Als ze aan komen zetten met zo'n GPS-dongle dan weiger ik dat natuurlijk, vooral omdat op de doos ook gewoon staat dat GPS moet functioneren.Room42 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 03:01:
Ik vrees dat, tenzij ze hem vervangen door een uit de nieuwe batches, je geen verschil zult merken met hoe je hem ingeleverd hebt.
Sorry voor de zinsopbouw vannacht trouwens, was redelijk moe, staan wat foutjes in merk ik;)
Snap ik, maar ik verwacht niet dat ze hem vervangen. Vandaar de 'tenzij'.Fhwendel schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:39:
[...]
Ergens zou ik dat helemaal niet erg vinden. Ik heb nu toch redelijk wat problemen gehad met de tablet en ben vooral daardoor (niet door de tablet zelf) nu wel uitgekeken erop. Het liefste heb ik straks ook mijn geld dan terug en neem ik me rustig de tijd om te kijken wat ik voor opvolger wil. Als ze aan komen zetten met zo'n GPS-dongle dan weiger ik dat natuurlijk, vooral omdat op de doos ook gewoon staat dat GPS moet functioneren.
Sorry voor de zinsopbouw vannacht trouwens, was redelijk moe, staan wat foutjes in merk ik;)
Had mijn eerste Prime ook, tweede doet dat niet en trilt 'normaal'.VicVD schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:28:
Merk het af en toe eventjes, maar een keer schakelen van app verhelpt dat vaak. Vind het niet heel storend in ieder geval.hebben jullie ook wel eens dat het beeld 'trilt' dat het beetje omhoog en naar beneden gaat?
Geen last van..een enkele keer heb ik aan de linker kant wat streven zitten, als ik de tablet kantel gaat het weer weg, soms komt het weer terug, lijkt met de software te maken te hebben.
Gisteren mijn Transformer Prime van de eerste batch oplaten halen door DHL ivm defecte rear camere (groen beeld), Via Track and Trace is al te zien dat mijn Prime al is aangekomen op zijn bestemming. Nu maar hopen dat de terugreis net zo vlot zal verlopen.
Mijn prime is op donderdagmiddag opgehaald en de woensdagmiddag erna was hij weer terug.Xandos schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:10:
Gisteren mijn Transformer Prime van de eerste batch oplaten halen door DHL ivm defecte rear camere (groen beeld), Via Track and Trace is al te zien dat mijn Prime al is aangekomen op zijn bestemming. Nu maar hopen dat de terugreis net zo vlot zal verlopen.
Was ook de camera klacht, echter is er behoorlijk wat vervangen als ik de reparatiebon zie.
Oh oke, je zou denken het zal vast wel een klein dingetje zijn. Niets is dus minder waar als jij al een hele lijst met reparaties hebt ontvangen... Nouja we zullen zien... Hoop dat ik hem ook volgende week weer terug heb.Petertjuh schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:14:
[...]
Mijn prime is op donderdagmiddag opgehaald en de woensdagmiddag erna was hij weer terug.
Was ook de camera klacht, echter is er behoorlijk wat vervangen als ik de reparatiebon zie.
Volgens mij vinden die lui bij de reparatiecentra het ook gewoon leuk om dingen te vervangen. Mijn HTC Desire destijds ook een keer teruggestuurd voor een boardswap en ze hebben toen gewoon praktisch alles aan dat ding vervangen terwijl die het verder nog prima deed. Ik vind het best zolang ik de rekening maar niet gepresenteerd krijgXandos schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:19:
[...]
Oh oke, je zou denken het zal vast wel een klein dingetje zijn. Niets is dus minder waar als jij al een hele lijst met reparaties hebt ontvangen... Nouja we zullen zien... Hoop dat ik hem ook volgende week weer terug heb.
Nog meer mensen last van sommige YouTube filmpjes die maar niet soepel af willen spelen op HD? Kijk je een paar seconden, buffering. Paar seconden later, buffering. Het ligt niet aan de WiFi want zelfs als ik naast m'n router sta doet-ie het. Vreemde is dan dat andere filmpjes probleemloos binnenkomen, die zie je ook meteen flink bufferen. Ideeën?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat YouTube probleem heb ik ook wel eens. Geen idee hoe dat dan komt maar ik kijk ze dan zonder hd tot het weer goed is.
Maar je bent iig niet de enige.
Maar je bent iig niet de enige.
Heeft er iemand al iets concreets vernomen over wanneer de JB update voor de Prime wordt verwacht?
Hyundai Ioniq 5 Project 45
WilliamGeluk schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:47:
Heeft er iemand al iets concreets vernomen over wanneer de JB update voor de Prime wordt verwacht?
Van 18 Augustus, dat is het laatste bericht waar ik van weet. Dit is dan volgens mij ook van de bron die meestal het snelst/betrouwbaarst is.Hi,
Jelly Bean is in beta testing and/or qualification approval on the various Transformer Pad models. So expect to see it start popping up in the near future. I do not have an exact release schedule for all the units except to say it passed qualification testing on one unit already so expect to see it shortly. Hopefully the roll out schedule will continue at an expedited pace on the other Pads. I will update the schedule as soon as I have further information.
Sincerely,
Gary
ben ik de enige die het zat is te wachten op de update? Near future... ik denk daarbij iets van een week ofzo! niet meer dan een maand :((((
iemand al meer nieuws
iemand al meer nieuws
Nee hoor je bent niet de enige. Maar goed heeft geen zin om te frustreren dat hij niet komt, dus ik wacht rustig af.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Liever dat de update een week of maandje langer duurt en goed werkt, dan een haastklus en weer gezeik.
Er was toch ook gezegd rond oktober? Of vergis ik me nu?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Nee hoor, de Samsung toestellen worden in Oktober ge-update. De Transformer serie zou kort na de TF300 volgenWybo schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:17:
Er was toch ook gezegd rond oktober? Of vergis ik me nu?
Inderdaad, al ben ik er bang voor dat we beide krijgenMerijn. schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:55:
Liever dat de update een week of maandje langer duurt en goed werkt, dan een haastklus en weer gezeik.
Dan zal dat het zijn, heb ook een samsung toestel. Maar daar draai ik al custom JB opKoen87 schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:09:
[...]
Nee hoor, de Samsung toestellen worden in Oktober ge-update. De Transformer serie zou kort na de TF300 volgen
Op de prime ben ik nooit gaan rooten.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik heb een gerucht gelezen dat de JB update 20 september komt.
Stond ergens op een google+ account. Een of andere asus medewerker of zoiets?
http://forum.xda-develope...p?p=31663618#post31663618
Stond ergens op een google+ account. Een of andere asus medewerker of zoiets?
http://forum.xda-develope...p?p=31663618#post31663618
wil wat filmpjes meenemen op de Prime voor op vakantie, maar ik merk nu dat ie bij geen van allen geluid afspeelt (zijn voornamelijk .mkv's)... youtube geluid speelt ie wel goed af
heb indertijd dat Volume+ geinstalleerd voor meer volume, maar dat uitschakelen in Instellingen -> Geluid maakt niks uit. iemand een idee waar dat aan kan liggen?
edit: zie dat 'touch-geluiden' bij instellingen ook aangevinkt is, maar ik hoor geen touchgeluiden. spelletjes en youtube geven wel geluid! heel vreemd....
edit2: harde reboot was voldoende! een of andere driver zal wel gestopt zijn ofzo
heb indertijd dat Volume+ geinstalleerd voor meer volume, maar dat uitschakelen in Instellingen -> Geluid maakt niks uit. iemand een idee waar dat aan kan liggen?
edit: zie dat 'touch-geluiden' bij instellingen ook aangevinkt is, maar ik hoor geen touchgeluiden. spelletjes en youtube geven wel geluid! heel vreemd....
edit2: harde reboot was voldoende! een of andere driver zal wel gestopt zijn ofzo
[ Voor 26% gewijzigd door habermas op 19-09-2012 14:36 ]
Verwijderd
habermas
ik weet niet of je dit al geprobeerd heb.
ik gebruik mx player
dan speel ik een mkv af, daarna kies ik het muziek symbool en zet het vinkje bij use h/w audio decoder uit
dan gaat mx player het geluid softwarematig decoderen
groet
andre
ik weet niet of je dit al geprobeerd heb.
ik gebruik mx player
dan speel ik een mkv af, daarna kies ik het muziek symbool en zet het vinkje bij use h/w audio decoder uit
dan gaat mx player het geluid softwarematig decoderen
groet
andre
Ik ben het wachten op de JB update zat en wil hem rooten/bootloader unlocken en CM10 erop zetten. Ik heb XDA al doorgespit maar daar vind ik alleen oude guides en die spreken elkaar (as usual) ook weer tegen over wat nu het beste is en wat uberhaupt werkt.
Ik heb de nieuwste OTA update eropstaan, welke root/unlockmethode moet ik dan gebruiken?
EDIT: ben ondertussen iets verder. Geroot met de debugfs methode (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1706588) en OTA RootKeeper eropgezet. Dacht even via GooManager recovery te flashen maar dat werkt blijkbaar niet zo makkelijk, je moet in fastboot komen en dan met nvflash blobs uitlezen voor je specifieke Prime voordat je recovery kunt flashen.
Alleen: hoe geraak ik aan fastboot?
Die optie heb ik niet als ik m'n Prime opstart (ik heb alleen Wipe Data en Android, er hoort een USB icoon bij te staan met fastboot maar dat is er dus niet). Halp?
Ik heb de nieuwste OTA update eropstaan, welke root/unlockmethode moet ik dan gebruiken?
EDIT: ben ondertussen iets verder. Geroot met de debugfs methode (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1706588) en OTA RootKeeper eropgezet. Dacht even via GooManager recovery te flashen maar dat werkt blijkbaar niet zo makkelijk, je moet in fastboot komen en dan met nvflash blobs uitlezen voor je specifieke Prime voordat je recovery kunt flashen.
Alleen: hoe geraak ik aan fastboot?

[ Voor 45% gewijzigd door Arfman op 19-09-2012 21:54 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik vroeg mij ook af bij welke speler dit is. Je weet dat de standaard android media speler somehow geen geluid bij mkv's afspeelt?habermas schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:16:
wil wat filmpjes meenemen op de Prime voor op vakantie, maar ik merk nu dat ie bij geen van allen geluid afspeelt (zijn voornamelijk .mkv's)... youtube geluid speelt ie wel goed af![]()
OK, ik ben er gisteravond toch nog uitgekomen. Voor degenen die het willen weten, dit zijn de stappen die je moet doen:
-unlocken via een APK-tje van de ASUS website (deze stap werd niet genoemd in guides die ik gebruikt heb
, maar dit heb je wel nodig om in het fastboot menu te komen)
-rooten met debugfs (heel simpel, batchfile die je download)
-GooManager installeren via de Play Store, die kan TWRP Recovery voor je flashen en ROM's downloaden
-GooManager de TWRP recovery laten flashen
-CM10 nightly gedownload via GooManager en geflasht
-???
-profit
Enige wat ik nog niet gedaan heb is via nvflash de blobs van mijn Prime veiliggesteld, dat schijnt 100% brickprotection te zijn. Daarvoor heb je echter wel de Andriod SDK op je PC nodig, samen met nvflash. Dat ga ik nog een keer doen, maar voor nu vind ik het wel even goed.
Voordelen van rooten/custom ROM's:
-je hebt alle rechten, dus je kunt via tools als TitaniumBackup ook echt alles backuppen en/of weggooien wat je wilt
-CyanogenMod 10 is gebaseerd op Jelly Bean zonder zut die fabrikanten meeleveren (alhoewel ASUS dat minimaal doet moet ik toegeven)
De tablet reageert nu sneller, soepeler en het probleem wat ik had met YouTube (af en toe bufferen ook al sta je naast je accesspoint) is ook weg, gisteravond in de slechtste hoek van het huis qua dekking vrolijk een HD filmpje lopen streamen via YT. Live wallpaper ingesteld en heen en weer lopen swipen met homescreens, dat gaat ook perfect soepel. Google Now geprobeerd, die schotelde me meteen het weer in mijn woonplaats voor inclusief verwachting voor de komende dagen. Erg tevreden tot nu toe
-unlocken via een APK-tje van de ASUS website (deze stap werd niet genoemd in guides die ik gebruikt heb

-rooten met debugfs (heel simpel, batchfile die je download)
-GooManager installeren via de Play Store, die kan TWRP Recovery voor je flashen en ROM's downloaden
-GooManager de TWRP recovery laten flashen
-CM10 nightly gedownload via GooManager en geflasht
-???
-profit
Enige wat ik nog niet gedaan heb is via nvflash de blobs van mijn Prime veiliggesteld, dat schijnt 100% brickprotection te zijn. Daarvoor heb je echter wel de Andriod SDK op je PC nodig, samen met nvflash. Dat ga ik nog een keer doen, maar voor nu vind ik het wel even goed.
Voordelen van rooten/custom ROM's:
-je hebt alle rechten, dus je kunt via tools als TitaniumBackup ook echt alles backuppen en/of weggooien wat je wilt
-CyanogenMod 10 is gebaseerd op Jelly Bean zonder zut die fabrikanten meeleveren (alhoewel ASUS dat minimaal doet moet ik toegeven)
De tablet reageert nu sneller, soepeler en het probleem wat ik had met YouTube (af en toe bufferen ook al sta je naast je accesspoint) is ook weg, gisteravond in de slechtste hoek van het huis qua dekking vrolijk een HD filmpje lopen streamen via YT. Live wallpaper ingesteld en heen en weer lopen swipen met homescreens, dat gaat ook perfect soepel. Google Now geprobeerd, die schotelde me meteen het weer in mijn woonplaats voor inclusief verwachting voor de komende dagen. Erg tevreden tot nu toe
Wat ik me afvraag; had jij voor het rooten last van ANR's, i/o issues etc?
Hier staat tekst
Ik heb geen flauw idee wat je bedoelt, dus ik denk het nietSjaak_Afhaak schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:19:
Wat ik me afvraag; had jij voor het rooten last van ANR's, i/o issues etc?
Wat zijn ANR's?
EDIT: even gegoogled in de trein net, ANR's zijn Application Not Responding. Daar had ik inderdaad soms last van, met name de stock browser en Facebook. Nadat ik de CM10 nightly erop had gezet heb ik dat 0 keer gehad. I/O issues zou ik niet weten, hoe kun je dat herkennen?
[ Voor 33% gewijzigd door Arfman op 21-09-2012 08:53 ]
Je 'handleiding' werkt perfect hoor. Dit is een makkelijke manier om te spelen met custom roms.Arfman schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:35:
OK, ik ben er gisteravond toch nog uitgekomen. Voor degenen die het willen weten, dit zijn de stappen die je moet doen:
....
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
Top!
Arfman, daarnaast bevestig ik de door jou veronderstelde WiFi verbetering. Op plekken waar ik onder standaard ICS geen bereik heb, heb ik nu onder CM10 goed tot zeer goed bereik. Toch bijzonder merkwaardig; tot nu toe altijd gelezen dat de WiFi problemen hardwarematig zijn. Nu, dat zal ook wel zo zijn, maar wat een performance verbetering onder CM10! Liefst zou ik dat willen staven met bijvoorbeeld speedtest app. Ik denk er nog wel even over of ik die tests ga doen.
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
Ik heb met CM10 (nightly van vandaag, cm-10-20120921-NIGHTLY-tf201.zip) niet echt goede ervaringen. Vooral op het gebied van WiFi loop ik vast. Ik zie namelijk de netwerken die op kanaal 13 zitten niet (vandaag 2 getest). Daar had ik met stock en de Virtuous Prime custom rom geen last van en verbond hij prima met die netwerken.
Hij is wel gigantisch snel met booten.
Hij is wel gigantisch snel met booten.
edit:
Ik lees nu dat Cyonagenmod geen WiFi channels 13&14 ondersteunt. Ik heb nog geen fix gevonden hiervoor [ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 21-09-2012 23:34 ]
Ah, de 'fix' voor het niet zien van WiFi-kanalen 13 en 14: Ga in de WiFi settings naar advanced en (her-)selecteer daar "Europe" als Wi-Fi region code.
Hierna zijn alle netwerken weer zichtbaar.
Hierna zijn alle netwerken weer zichtbaar.
Is het nog mogelijk om terug te flashen naar stock? Ook heb ik in dit topic gelezen dat de garantie vervalt als je een custom rom gebruikt, zelfs na het terugflashen?
Ik heb mijn Prime namelijk net terug van reparatie, waarbij zowat alles is vervangen. En als ik dit topic zo lees is dit apparaat kwalitatief gewoon niet erg best.
Ik heb mijn Prime namelijk net terug van reparatie, waarbij zowat alles is vervangen. En als ik dit topic zo lees is dit apparaat kwalitatief gewoon niet erg best.
Voor zover ik weet is het niet mogelijk de Prime weer te locken. Wellicht is het inmiddels wel gelukt, dat zou je even op XDA of Google moeten controleren.
Ik heb Speedtest app regelmatig gedraaid onder de stock ROM. Beneden in de woonkamer: 6 mbit down/up. Boven in de slaapkamer: rond de 4. Nu in de woonkamer en slaapkamer allebei 10 down en up, meerdere keren getest. Erg bijzonder maar ik ben er blij meecyclofosfamide schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:32:
Arfman, daarnaast bevestig ik de door jou veronderstelde WiFi verbetering. Op plekken waar ik onder standaard ICS geen bereik heb, heb ik nu onder CM10 goed tot zeer goed bereik. Toch bijzonder merkwaardig; tot nu toe altijd gelezen dat de WiFi problemen hardwarematig zijn. Nu, dat zal ook wel zo zijn, maar wat een performance verbetering onder CM10! Liefst zou ik dat willen staven met bijvoorbeeld speedtest app. Ik denk er nog wel even over of ik die tests ga doen.
Ik doe maar voorlopig geen custom rom... Het is teveel gedoe nog, en op XDA Devs is het een woud van guides, waarvan veel al niet meer up-to-date zijn.
Eerst maar even de stock JB afwachten
Gisteren AndroWook Hairy Bean v1.2 geinstalleerd.
Info:
Based on Official Asus Jelly Bean Release for the TF300 Transformer Pad.
Full working Advanced Power Menu including Reboot and Reboot to Recovery option.
Custom AndroWook Boot Animation & Launcher Wallpaper.
Rooted and De-Odexed System App & Framework.
Fully zip alligned ROM with intelligent zip allign at every boot.
Aroma 2.50 Custom AndroWook themed installer.
4 Installation options in Aroma including Full Fat, Typical, Minimal and Ultra Minimal. (Flash Player included in all options bar Ultra Minimal)
Init.d scripting enabled in kernel ramdisk.
Super Smoothness script run at boot to enhance Project Butter that was implemented in Jelly Bean by Google.
Automatic Permissions script run at boot.
Memory Tweaks performed at boot.
Latest Busybox installed.
SYSRO & SYSRW binary's included.
Selective performance enhancing build.prop tweaks.
Ervaring:
Snel, super snel, in het begin tijdens het downloaden van al me apps wel wat ANR's gehad, maar sinds dien draait hij soepel. Battterij ben ik nog aan het testen.
Speedtest:
6956kbps down 13459 up
Met 25/25 fiber
Info:
Based on Official Asus Jelly Bean Release for the TF300 Transformer Pad.
Full working Advanced Power Menu including Reboot and Reboot to Recovery option.
Custom AndroWook Boot Animation & Launcher Wallpaper.
Rooted and De-Odexed System App & Framework.
Fully zip alligned ROM with intelligent zip allign at every boot.
Aroma 2.50 Custom AndroWook themed installer.
4 Installation options in Aroma including Full Fat, Typical, Minimal and Ultra Minimal. (Flash Player included in all options bar Ultra Minimal)
Init.d scripting enabled in kernel ramdisk.
Super Smoothness script run at boot to enhance Project Butter that was implemented in Jelly Bean by Google.
Automatic Permissions script run at boot.
Memory Tweaks performed at boot.
Latest Busybox installed.
SYSRO & SYSRW binary's included.
Selective performance enhancing build.prop tweaks.
Ervaring:
Snel, super snel, in het begin tijdens het downloaden van al me apps wel wat ANR's gehad, maar sinds dien draait hij soepel. Battterij ben ik nog aan het testen.
Speedtest:
6956kbps down 13459 up
Met 25/25 fiber
Maar heb je een TF201 of een TF300?
Dat dacht ik dus ook, en die guides zijn inderdaad niet altijd even duidelijk, maar als je mijn stappen volgt kan het eigenlijk niet misgaan: Arfman in "ASUS Eee Pad Transformer Prime topic"Nyarlathotep schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:24:
Ik doe maar voorlopig geen custom rom... Het is teveel gedoe nog, en op XDA Devs is het een woud van guides, waarvan veel al niet meer up-to-date zijn.
Zonder overdrijven voelt het als een nieuwe tablet.
Tooltje gevonden op de Asus site inderdaad... En dat enabled dus ook die fast boot...Arfman schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:38:
[...]
Dat dacht ik dus ook, en die guides zijn inderdaad niet altijd even duidelijk, maar als je mijn stappen volgt kan het eigenlijk niet misgaan: Arfman in "ASUS Eee Pad Transformer Prime topic"
Zonder overdrijven voelt het als een nieuwe tablet.
Maar... officieel is je garantie dus weg.
Met die andere tool kun je dan je 'blobs' veiligstellen tegen bricken...
Ik twijfel. Omdat het toch wel een probleemapparaat is vind ik het zonde om 1,5 garantie weg te smijten. Ik ga er nog eens over nadenken
Arfman,
Ik heb CM10 Nightly Build 0920 gebruikt; enige waar ik tegen aan loop is dat de SDcard niet herkend wordt. Zie hem nergens verschijnen; als ik onder Settings kijk bij Storage, verschijn wel de tekst Mount SD card in beeld. Maar dat doet niets als ik er op klik.
Herken je dit?
Op forum CM10 kan ik hier niets over terug vinden voor de TF201.
Ik heb CM10 Nightly Build 0920 gebruikt; enige waar ik tegen aan loop is dat de SDcard niet herkend wordt. Zie hem nergens verschijnen; als ik onder Settings kijk bij Storage, verschijn wel de tekst Mount SD card in beeld. Maar dat doet niets als ik er op klik.
Herken je dit?
[ Voor 10% gewijzigd door cyclofosfamide op 23-09-2012 15:23 ]
Hmm .. ik herken het niet, maar ik gebruik dan ook geen SD cardcyclofosfamide schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:23:
Arfman,
Herken je dit?
Ik probeer net LBE Privacy Guard te installeren op CM10, maar dat gaat mis. Na het activeren van de protection service gaat het beeld op zwart voor een aantal seconden. Dan komt de screen lock in beeld, kun je even iets maar dan start LBE weer en gaat ie weer op zwart.
Ik probeer de bookmark widget van thumbnails te voorzien. Sommige bookmarks hebben wel al een thumb, iemand enige idee hoe ik de andere voorzie van een thumbs?

Geen idee hoe die enkele bookmarks wel een thumb hebben gekregen.
Op google wordt ik ook niet veel wijzer.
Update:
Valt me op dat de Android stock browser widget wel thumbs aanmaakt. De Chrome bookmarks widget doet dat kennelijk anders. Gebruik nu de Android stock browser widget, dat ziet wat beter uit.

Geen idee hoe die enkele bookmarks wel een thumb hebben gekregen.
Op google wordt ik ook niet veel wijzer.
Update:
Valt me op dat de Android stock browser widget wel thumbs aanmaakt. De Chrome bookmarks widget doet dat kennelijk anders. Gebruik nu de Android stock browser widget, dat ziet wat beter uit.
[ Voor 23% gewijzigd door Erik070 op 23-09-2012 20:08 ]
Die thumbs lijken gegenereed te worden na een bezoek aan de site, maar niet altijd.
Dat merkte ik inderdaad ook op bij de Stock browser bookmark widget. Chrome bookmark widget doet dit echter niet altijd of eigenlijk bijna nooit (in mijn geval).
In principe is de Stock browser bookmark widget prima te gebruiken. Is in feite hetzelfde, alleen een ander icoon rechtsonder.
In principe is de Stock browser bookmark widget prima te gebruiken. Is in feite hetzelfde, alleen een ander icoon rechtsonder.
Volgens Asus Zweden (www.facebook.com/asussverige) is de OTA update voor Jelly Bean op de TF201 begonnen. Op xda heeft nog niemand de update binnen...
Hieronder de bing vertaling vanuit het zweeds.
Hieronder de bing vertaling vanuit het zweeds.
Finally, it is time for all Transformers Prime TF201 users to get his beloved flat upgraded to the latest version of Android, Version 4.1 aka Jelly Bean.
Consideration for the upgrade: Adobe Flash is removed and this is Google's decision. You will not be able to find Adobe Flash in Google Play market.
However, it is still possible to download flash from elsewhere: http://helpx.adobe.com/flash-player/...-versions.html
If you had flash intallerat before firmwareuppdateringen, then flashstödet to remain.
WiFi direct will also be deleted.
No TF201 users will be forced to update to the Jelly Bean. (Translated by Bing)
Angry Rabbit
Laten we hopen dat de ANR messages en browser lockups verdwenen zijn door de JB\kernel update.
Ik geloof dat de TF300T na de eerste fix op JB uiteindelijk ook stabiel en snel draait.
De Nexus 7 is stabiel en draait ook soepel en gebruikt dezelfde memory chips als de rest van de Asus lineup.
Updaten van apps zal nog steeds wel lang duren, zolang ik maar geen oponthoud, lockups en crashes tijdens 'normaal gebruik' meer ervaar.....
Mijn prime is net terug van 2e rma, hiervoor draaide ik CM10 en Baked black bean.
Door de RMA is hij weer ge-reset en ik weet meteen weer waarom ik hem al 2x ge-unlocked heb :
wat een doffe ellende is die stock .28 ICS rom dat gaat echt nergens over....
Laatste kans voor Asus om de prestatie-problemen van dit 'performance-beest' op te lossen.... anders nooit meer Asus....
overigens goed om te zien dat Tweakers tegenwoordig I/O benches meeneemt in de tablet-reviews.
de oude Asus reviews geven een vertekend beeld van de werkelijke performance van deze beestjes.
Ik geloof dat de TF300T na de eerste fix op JB uiteindelijk ook stabiel en snel draait.
De Nexus 7 is stabiel en draait ook soepel en gebruikt dezelfde memory chips als de rest van de Asus lineup.
Updaten van apps zal nog steeds wel lang duren, zolang ik maar geen oponthoud, lockups en crashes tijdens 'normaal gebruik' meer ervaar.....
Mijn prime is net terug van 2e rma, hiervoor draaide ik CM10 en Baked black bean.
Door de RMA is hij weer ge-reset en ik weet meteen weer waarom ik hem al 2x ge-unlocked heb :
wat een doffe ellende is die stock .28 ICS rom dat gaat echt nergens over....
Laatste kans voor Asus om de prestatie-problemen van dit 'performance-beest' op te lossen.... anders nooit meer Asus....
overigens goed om te zien dat Tweakers tegenwoordig I/O benches meeneemt in de tablet-reviews.
de oude Asus reviews geven een vertekend beeld van de werkelijke performance van deze beestjes.
Er is een manier. en dat is RMA'en , heb zelf 2 rmas gehad (speaker defect, en krakende docking station in dichtgeklapte state).Room42 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 18:08:
Voor zover ik weet is het niet mogelijk de Prime weer te locken. Wellicht is het inmiddels wel gelukt, dat zou je even op XDA of Google moeten controleren.
Kijk eens goed naar je prime, 95% kans dat er wel iets mis mee is waardoor je hem kan RMA'en ( lol )
1e keer RMA: toen had ik alleen een unlock gedaan en TWRP recovery geinstalleerd.
na RMA is de prime weer gelocked en moest ik hem opnieuw unlocken
2e keer RMA: toen had ik een unlock uitgevoerd en tevens de NVFlash procedure uitgevoerd.
na RMA is de NVFlash procedure terug-gerold, maar het device is nog steeds unlocked.
Let op dat er mensen zijn op het xda forum die klagen dat ze niet meer kunnen unlocken na een RMA ... kan ik alleen niet bevestigen...
de ANR messages zijn gevolg van I/O issues.Arfman schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:44:
[...]
Ik heb geen flauw idee wat je bedoelt, dus ik denk het niet
Wat zijn ANR's?
EDIT: even gegoogled in de trein net, ANR's zijn Application Not Responding. Daar had ik inderdaad soms last van, met name de stock browser en Facebook. Nadat ik de CM10 nightly erop had gezet heb ik dat 0 keer gehad. I/O issues zou ik niet weten, hoe kun je dat herkennen?
de applicatie wacht op schrijfacties en vindt dat dit te lang duurt (vandaar ook dat de browser hier het meeste last van heeft -- op content rich websites wordt er erg veel naar de cache geschreven).
oplossingen:
1) CM10 of Baked ROM: ANR messages voor grootste deel verdwenen --- jb heeft vermoedelijke betere I/O scheduling en de gebruikte kernels latere\betere drivers.
2) browser2RAM apk: lost het in de browser volledig op, browser VLIEGT. nadeel: syncen van je browser gaat wat minder goed, settings worden niet vastgehouden
3) data2SD: lost het volledig op -- mits je gebruikt maakt van degelijke SD kaart zoals SANdisk mobile ultra
Er zijn meer 'oplossingen' op XDA zoals de SIO scheduler die onterecht de hemel in geprezen wordt , heb ze allemaal getest en kan zeggen dat bovenstaande alleen noemenswaardige effecten heeft.
De enige die nog beperkt een en ander verbetert is de CFQ i/o scheduler die voor 99% zeker in de nieuwe officiele kernel zal zitten.
Ik hoop dat er met de aankomende stock update nog grotere verbeteringen zichbaar worden! Ik denk dat JB + nieuwere kernel drivers en i/o scheduler al heel wat verbetering zal brengen , en misschien heeft asus nog wat hulp gehad van google (en\of wat geleerd van het nexus 7 traject).
Mensen,
Ik zag dat in Zweden Jelly Bean wordt uitgerold voor de transformer Primes de komende dagen. Ik neem aan dat wij dan ook snel aan de beurt zijn. Het is wel een vrijwillige keuze, aangezien flash niet meer ondersteund wordt in Jelly Bean.
Ik zag ook nog een keer een vraag voorbij komen over de galerij. Op een of andere manier laat de standaard galerij foto's niet in chronologische volgorde zien. Daarom gebruik ik QuickPic. Ideale app om foto's te bekijken.
Daarnaast ben ik een zeer tevreden gebruiker van de Prime. Soms wel wat last dat de Prime opnieuw opstart, maar heb ook het idee dat het aan de apps soms ligt. Merk sinds de laatste update van de Chrome browser dat internetten echt stukken sneller gaat. Vond het eerst wat te traag gaan.
Andere apps die ik aanraad:
- rtl365
- dolphin browser wel ff als iPad instellen
- chrome browser
- DicePlayer
- ES file explorer
- IMDB
Ik ga trouwens wel Jelly Bean installeren zodra hij beschikbaar is.
Ik zag dat in Zweden Jelly Bean wordt uitgerold voor de transformer Primes de komende dagen. Ik neem aan dat wij dan ook snel aan de beurt zijn. Het is wel een vrijwillige keuze, aangezien flash niet meer ondersteund wordt in Jelly Bean.
Ik zag ook nog een keer een vraag voorbij komen over de galerij. Op een of andere manier laat de standaard galerij foto's niet in chronologische volgorde zien. Daarom gebruik ik QuickPic. Ideale app om foto's te bekijken.
Daarnaast ben ik een zeer tevreden gebruiker van de Prime. Soms wel wat last dat de Prime opnieuw opstart, maar heb ook het idee dat het aan de apps soms ligt. Merk sinds de laatste update van de Chrome browser dat internetten echt stukken sneller gaat. Vond het eerst wat te traag gaan.
Andere apps die ik aanraad:
- rtl365
- dolphin browser wel ff als iPad instellen
- chrome browser
- DicePlayer
- ES file explorer
- IMDB
Ik ga trouwens wel Jelly Bean installeren zodra hij beschikbaar is.
Verwijderd
Wat is de maximum snelheid van jouw Transformer Prime?
• 1 Mbit per seconde
• 2 Mbit per seconde
• 3 Mbit per seconde
• 4 Mbit per seconde
• 5 Mbit per seconde
• 6 Mbit per seconde
• 7 Mbit per seconde
• 8 Mbit per seconde
• 9 Mbit per seconde
• 10 Mbit per seconde
• 11 Mbit per seconde
• 12 Mbit per seconde
• 13 Mbit per seconde
• 14 Mbit per seconde
• 15 Mbit per seconde
• 16 Mbit per seconde
• 17 Mbit per seconde
• 18 Mbit per seconde
• 19 Mbit per seconde
• 20 Mbit per seconde of hoger
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Dus voor de duidelijkheid:
De vraag is hoeveel Mega bits per seconde je maximaal kunt behalen op je Prime.
Protocol is niet relevant ik praat over de datalinklaag van het OSI model
Hoe je die data overdracht tot stand brengt is in mijn pol niet relevant.
Ik wil dit graag weten omdat naar het lezen van dit topic blijkbaar veel problemen zijn met gegevens overdracht.
En ben benieuwd wat andere gebruikers maximaal eruit weten te persen
• 1 Mbit per seconde
• 2 Mbit per seconde
• 3 Mbit per seconde
• 4 Mbit per seconde
• 5 Mbit per seconde
• 6 Mbit per seconde
• 7 Mbit per seconde
• 8 Mbit per seconde
• 9 Mbit per seconde
• 10 Mbit per seconde
• 11 Mbit per seconde
• 12 Mbit per seconde
• 13 Mbit per seconde
• 14 Mbit per seconde
• 15 Mbit per seconde
• 16 Mbit per seconde
• 17 Mbit per seconde
• 18 Mbit per seconde
• 19 Mbit per seconde
• 20 Mbit per seconde of hoger
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Dus voor de duidelijkheid:
De vraag is hoeveel Mega bits per seconde je maximaal kunt behalen op je Prime.
Protocol is niet relevant ik praat over de datalinklaag van het OSI model
Hoe je die data overdracht tot stand brengt is in mijn pol niet relevant.
Ik wil dit graag weten omdat naar het lezen van dit topic blijkbaar veel problemen zijn met gegevens overdracht.
En ben benieuwd wat andere gebruikers maximaal eruit weten te persen
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 23:39 ]
Snelheid van wat?Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:50:
Wat is de maximum snelheid van jouw Transformer Prime?
[...]

Ik snap wel dat je waarschijnlijk Wi-Fi bedoeld, maar dan nog... Wat wil je meten?
[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 25-09-2012 23:05 ]
Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]