Ik heb het even geprobeerd en heb het zelfde probleem. Kan alle files wel gewoon openenwouter03 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:31:
Ik kan ineens geen grote films meer kijken lijkt het.
Eerst had ik er een film opstaan van zo'n 6 GB, een 720P mkv. Daar had ik het eerste kwartier al van gezien op de Prime, mét geluid dus. En nu opeens is er geen geluid meer in de gewone videospeler en ook niet met Dice Player.
Bij een andere film, ook een mkv, deze zelfs nog wat groter, heeft ook geen geluid.
Ook heb ik nog een avi-file van 900 MB geprobeerd en deze doet het gewoon.
Bovendien kan ik de film ook niet openen via Dice zelf. Als ik hem aanklik dan krijg ik eerst de UI te zien zoals die tijdens het filmkijken altijd is. Maar dan ineens gaat ie weer terug naar het menu waar je de film aanklikt.
Ook via bestandbeheer van de Prime zelf ervaar ik problemen. Als ik naar beneden scroll voor het mapje videos dan sluit het zich af en krijg ik 'bestandbeheer is gestopt' in beeld.
De enige manier is via een omweggetje, of heel voorzichtig scrollen door bestandbeheer, want dan doet ie het ineens wel.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, en dan doel ik voornamelijk het probleem waarin ik geen geluid heb. Ik ga straks nog een paar andere players proberen om te kijken of dat nog enig verschil maakt.
Toch is het raar dat de grotere bestanden het eerst probleemloos deden en nu ineens weigeren. Waarschijnlijk heeft het te maken met een update van de Prime... Ik zit nu .28 volgens mij.
EDIT: Ik heb nu ook nog een mkv van 3.5 GB getest, daar deed het geluid het wel. Zou het dan te maken hebben met de grootte, dus 4 GB is de grens? Of is het iets met het formaat van het geluid?
Het was al een probleem om na aankoop van de TF201 om een goede speler te vinden en het juiste formaat waarin je films omzet, en nu dit weer.
Weet niet waar het aan ligt, maar je kan ook bij bepaalde files inees het 2e geluidspoor niet meer selecteren(met MXplayer geprobeerd), het 2e spoor kan je wel kiezen maar niet meer aanzetten.. Dit lijkt inderdaad met files groter dan 4gb. Ik heb echter een file van 5gb (blu-ray) zelf omgezet en daar heb ik nog wel gewoon geluid!
Weer een of andere rare bug?
groet.
Andre