Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouter03 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:31:
Ik kan ineens geen grote films meer kijken lijkt het.

Eerst had ik er een film opstaan van zo'n 6 GB, een 720P mkv. Daar had ik het eerste kwartier al van gezien op de Prime, mét geluid dus. En nu opeens is er geen geluid meer in de gewone videospeler en ook niet met Dice Player.
Bij een andere film, ook een mkv, deze zelfs nog wat groter, heeft ook geen geluid.
Ook heb ik nog een avi-file van 900 MB geprobeerd en deze doet het gewoon.

Bovendien kan ik de film ook niet openen via Dice zelf. Als ik hem aanklik dan krijg ik eerst de UI te zien zoals die tijdens het filmkijken altijd is. Maar dan ineens gaat ie weer terug naar het menu waar je de film aanklikt.
Ook via bestandbeheer van de Prime zelf ervaar ik problemen. Als ik naar beneden scroll voor het mapje videos dan sluit het zich af en krijg ik 'bestandbeheer is gestopt' in beeld.

De enige manier is via een omweggetje, of heel voorzichtig scrollen door bestandbeheer, want dan doet ie het ineens wel.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, en dan doel ik voornamelijk het probleem waarin ik geen geluid heb. Ik ga straks nog een paar andere players proberen om te kijken of dat nog enig verschil maakt.

Toch is het raar dat de grotere bestanden het eerst probleemloos deden en nu ineens weigeren. Waarschijnlijk heeft het te maken met een update van de Prime... Ik zit nu .28 volgens mij.

EDIT: Ik heb nu ook nog een mkv van 3.5 GB getest, daar deed het geluid het wel. Zou het dan te maken hebben met de grootte, dus 4 GB is de grens? Of is het iets met het formaat van het geluid?
Ik heb het even geprobeerd en heb het zelfde probleem. Kan alle files wel gewoon openen
Het was al een probleem om na aankoop van de TF201 om een goede speler te vinden en het juiste formaat waarin je films omzet, en nu dit weer.
Weet niet waar het aan ligt, maar je kan ook bij bepaalde files inees het 2e geluidspoor niet meer selecteren(met MXplayer geprobeerd), het 2e spoor kan je wel kiezen maar niet meer aanzetten.. Dit lijkt inderdaad met files groter dan 4gb. Ik heb echter een file van 5gb (blu-ray) zelf omgezet en daar heb ik nog wel gewoon geluid!

Weer een of andere rare bug? :(

groet.
Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:58
Sinds de update naar .28 is mijn TF instabieler :(

Freezes, en reageert minder snel.
Kan ik hem op 1 of andere manier terugzetten naar de versie ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jpg97 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:18:
Sinds de update naar .28 is mijn TF instabieler :(

Freezes, en reageert minder snel.
Kan ik hem op 1 of andere manier terugzetten naar de versie ervoor?
Dat niet, maar wel een manier gevonden die het bij mij weer stabiel maakt:
turn on your tf201,
push a needle in the pinhole next to the sd-card
push it for more than 30 seconds
pull out the needle from the pinhole
after the tf201 has restarted do another reboot or two

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Vandaag mijn Prime teruggekregen (kapotte blacklight) maar nu werkt auto-rotate niet meer. Iemand hier meer last van of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
XENTiC schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:52:
Vandaag mijn Prime teruggekregen (kapotte blacklight) maar nu werkt auto-rotate niet meer. Iemand hier meer last van of een oplossing?
En die staat echt niet per ongeluk gewoon uit?

En doen andere accelerometer-gevoelige applicaties het wel? Zoals deze?

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 04-07-2012 00:29 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Cyleo schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:26:
[...]

Dat niet, maar wel een manier gevonden die het bij mij weer stabiel maakt:
turn on your tf201,
push a needle in the pinhole next to the sd-card
push it for more than 30 seconds
pull out the needle from the pinhole
after the tf201 has restarted do another reboot or two
Okay,dit is dus geen factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jpg97 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:17:
[...]

Okay,dit is dus geen factory reset?
Nee, wat dit doet is als het ware de updatebestanden verwijderen. Door de update komen er soms dubbele files van een vorige update en de nieuwe. Deze methode verwijdert die oude files. Zeker omdat de Prime al heel wat updates heeft gezien is de hoeveelheid zooi waarschijnlijk erg groot en is hij dus veel bezig met dat eruit filteren, en dat hoeft hij straks minder te doen (voor zover ik het begrepen heb :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jicker
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-07 18:35
Ik probeer een Asus Prime met micro hdmi naar hdmi kabel naar tv te laten spelen. Ik krijg geen beeld. Moet ik iets instellen? Ik kan niets in de instellingen vinden m.b.t. hdmi.

Wie kan mij een tip geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Nee je moet niets instellen, dat zou gewoon helemaal automatisch moeten gaan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 13:34

Jag

Zijn jullie nou tevreden met de Prime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 09:24

FFA

Jag schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:06:
100% en meteen vanaf dag 1. Heb 'm sinds januari en echt 0 problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ja hoor prima tevreden met de Prime. Zeker nu hij niet meer vastloopt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronem
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-07 09:50
zeker tevreden, het is een fantastisch apparaat.
Heb de TF201 ook vanaf dag 1. Hij heeft soms zijn probleempjes, maar dat hebben de meeste apparaten weleens. Dit is wat mij betreft niet iets om je ervan te weerhouden om deze aan te schaffen.

Achteraf als eerst de 300 was uitgekomen had ik die waarschijnlijk aangeschaft. Het aluminium ziet er wel veel wijzer uit. Ik geef niet zoveel om het aluminium. Ik moet nu mijn best doen om hem niet te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Room42 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 00:19:
[...]

En die staat echt niet per ongeluk gewoon uit?

En doen andere accelerometer-gevoelige applicaties het wel? Zoals deze?
Als ik hem aanzet doet die niets. Accelerometer werkt perfect hier....raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

Iemand al geruchten gehoord over een eventuele update naar Android 4.1 "Jelly Bean"?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronem schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:24:
[...]

zeker tevreden, het is een fantastisch apparaat.
Heb de TF201 ook vanaf dag 1. Hij heeft soms zijn probleempjes, maar dat hebben de meeste apparaten weleens. Dit is wat mij betreft niet iets om je ervan te weerhouden om deze aan te schaffen.

Achteraf als eerst de 300 was uitgekomen had ik die waarschijnlijk aangeschaft. Het aluminium ziet er wel veel wijzer uit. Ik geef niet zoveel om het aluminium. Ik moet nu mijn best doen om hem niet te beschadigen.
Het IPS+ scherm vind ik wel echt een voordeel. Ik ben er iig erg tevreden mee nog steeds, en eigenlijk heeft de laatste update al mijn problemen verholpen. WiFi blijft alleen een eikel punt dus mocht dat problematisch zijn in jou huis dan zou ik voor de 300T gaan of Inifinity gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer zeker. Vanaf dag 1 dat ik hem heb.
En Cyleo zegt over de wifi, ervaar ik ook. Grotere afstand => minder snelheid.
Verder gewoon een super dingetje die ik overal mee naar toe neem. Boeken lees, aantekeningen op maak, film op kijk, internet etc etc.
De dock gebruik ik nauwelijks, enkel om de accu bij te laden en heel af en toe om te typen of in het vliegtuig als stand om film te kijken. Maar merendeel van tijd zit die in de tas.
En gewoon lof voor Asus en de snelle updates die uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
weet iemand nog een goeie 'clean-up' app voor de Prime? Op de pc gebruik ik CCleaner, op m'n telefoon ZDBox, maar die zijn beiden niet op de Prime te verkrijgen...

En nog een andere vraag: ik zie dat 'Google Play Books' zowel op de Prime als op m'n telefoon niet te downloaden is, waarsch een landen-issue. Is dit nog te omzeilen, of gaat een losse .apk ook niet werken?

[ Voor 39% gewijzigd door habermas op 05-07-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:30:
weet iemand nog een goeie 'clean-up' app voor de Prime? Op de pc gebruik ik CCleaner, op m'n telefoon ZDBox, maar die zijn beiden niet op de Prime te verkrijgen...

En nog een andere vraag: ik zie dat 'Google Play Books' zowel op de Prime als op m'n telefoon niet te downloaden is, waarsch een landen-issue. Is dit nog te omzeilen, of gaat een losse .apk ook niet werken?
Misschien lost dit artikel je probleem/problemen op?
Rooted Devices Can Now Enjoy Full Features Of Play Store, Regardless Of Location In The World

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 02-10 13:34

Jag

Bemoedigend dat jullie er wel tevreden mee zijn :). Ik ben er nog helemaal niet blij mee :P, heb er eigenlijk best spijt van dat ik hem gekocht heb! Overweeg sterk deze te verkopen en Google nexus tab te kopen. WiFi gaat wel, vind hem ook mooi en ben ook wel redelijk tevreden met scherm (heb hem altijd op ips+ staan overigens). Dock vind ik ook mooie vinding en dat klikt wel lekker enzo.

Maar ik vind hem met alles traag en instabiel. Mijn galaxy s2 is met alles sneller. Facebook, maps, Appie, settings, alles is wachten en met grote regelmaat vastlopen. En de browser, pffff :/. Gebruik nu Chrome en de standaard browser is niet beter. Dolphin beter? O ja, en dat aan/uit knoppie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:24:
Maar ik vind hem met alles traag en instabiel. Mijn galaxy s2 is met alles sneller. Facebook, maps, Appie, settings, alles is wachten en met grote regelmaat vastlopen. En de browser, pffff :/. Gebruik nu Chrome en de standaard browser is niet beter. Dolphin beter? O ja, en dat aan/uit knoppie :+
Kan ik me helemaal niet in vinden. Ik vind alles wel snel en zeer zeker stabiel. Standaard browser gebruik ik ook niet, eigenlijk nooit gedaan, weet dus niet of deze traag is, maar mijn voorkeur gaat gewoon uit naar Dolphin HD.
Wel eens overwogen om een full reset te doen ? (zou eigenlijk niet moeten, want zo begin je eigenlijk met je tablet).
Er zijn ook snelle roms op XDA te vinden, misschien is dat iets ? (zelf draai ik gewoon de .28 stock rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
goeie tip, thanks! je hebt alleen MarketEnabler nodig. Nu nog kijken of ik offline content in Books kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 17:05

Goverman

not loaded

Mijn Prime is gistermiddag overleden :(. Doet helemaal niets meer... Stroom laden ging nog wel (oranje LED werd vanzelf weer groen), maar zowel voor, tijdens en na het laden geeft het ding geen krimp...

Aanwijsbare oorzaak? Geen... Woensdagavond heb ik er nog een filmpje op gekeken, wat spelletjes gedaan en wat gesurfd/gemaild e.d. Donderdagmiddag weer aangezet en toen: dood...

Vanmiddag maar even mee terug naar de Mediamarkt in Zoetermeer... Wie weet krijg ik gelijk een nieuwe mee. En anders mogen zij hem opsturen naar Asus.

Update: ingeleverd bij Mediamarkt. Nu dus 3 weken zonder tablet... :'( . Gelukkig heb ik nog een netbookje liggen...

[ Voor 10% gewijzigd door Goverman op 06-07-2012 17:25 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Zat vanmorgen in mijn rommella te grabbelen en zag daar zowaar nog een WiFi antenne ( met metertje draad en moerwartel) van een oud Asus moederbord liggen. Ik heb een D-Link dir 655 router en de middelste antenne verruild met die van Asus, en draad uitgerold en de spriet op de kast gezet.
Tot mijn stomme verbazing heb ik nu een volle bak aan signaal ontvangst waar ik ook ben. Achter in de tuin, kamer, voor huis en op zolder. :*)
'K heb alleen het signaalbalkje gebruikt en had anders drie streepjes in de tuin. Nu dus overal vol. Idee misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me heel lang verheugd op de aankoop v/e Prime......nu ik echter aan bestellen toe ben, ga ik twijfelen door de wifi-klachten. Puur vanwege die Wifi neig ik toch naar de 300 omdat ik nog wel eens in hotels verblijf waar 't wifi-signaal nog wel eens te wensen overlaat.

Is het niet zo dat de wifi verbeterd is bij de laatste updates en dat de klachten voornamelijk komen van de eerste modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 16:36:
Ik heb me heel lang verheugd op de aankoop v/e Prime......nu ik echter aan bestellen toe ben, ga ik twijfelen door de wifi-klachten. Puur vanwege die Wifi neig ik toch naar de 300 omdat ik nog wel eens in hotels verblijf waar 't wifi-signaal nog wel eens te wensen overlaat.

Is het niet zo dat de wifi verbeterd is bij de laatste updates en dat de klachten voornamelijk komen van de eerste modellen?
Als je veel gebruik gaat maken van WiFi op plekken waarvan je weet dat het signaal zwak is zou ik niet voor de prime gaan, ongeacht het model is een volledig allumium behuizing eigenlijk gewoon geen plek voor een wifi antenne. Je kan ook nog naar de Prime Infinity kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:42
Zijn er mensen die hun prime verbinden via de GSM (mobiel) met het internet ?
Ik kan mijn prime niet verbinden via mijn oude Nokia 5800XM (symbian) , zelfs niet via JoikuSpot.

Maar vermits ik op het punt sta van mij een Android GSM (dacht aan Sony Xperia S) aan te schaffen
zou ik graag weten of er mensen zijn die op deze manier connectie maken.

Daarnaast, ik lees hier verschillende reacties van mensen die tevreden/ontevreden zijn over de prime en hun snelheid en andere die daardoor twijfelen om hem al dan niet te kopen.

Als je de prime koopt / reset gaat hij vlot en geeft hij weinig problemen, hoe meer apps je erop installeert hoe trager en instabieler hij wordt. Dat is zoals bij de meeste OS'en (Windows, ios, linux, symbian, android, ...)

Veel van die apps gebruiken geheugen, zelfs al worden de apps niet gebruikt, sommige apps maken heel het toestel instabiel...Smijt eens alle apps die niet gebruikt worden van het toestel, en kijk dan nog eens of het toestel instabiel en traag is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Arfman schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:55:
Iemand al geruchten gehoord over een eventuele update naar Android 4.1 "Jelly Bean"?
las ergens dat het nog wel in juli kan zijn, omdat Asus met de Nexus 7 alles al op de plank heeft liggen... fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

tsjarlie schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:04:
Ik kan mijn prime niet verbinden via mijn oude Nokia 5800XM (symbian) , zelfs niet via JoikuSpot.

Maar vermits ik op het punt sta van mij een Android GSM (dacht aan Sony Xperia S) aan te schaffen
Ja, dit doe ik regelmatig met m'n Milestone 3 (die heeft ingebouwde 3G hotspot functionality, die werkt als 'echte' router ipv. ad-hoc)

Ik weet niet zeker of het ook met ad-hoc verbindingen werkt dus. Vroeger gebruikte ik Wifi tether (root nodig) en dat zette ad-hoc verbindingen op, werkte over het algemeen prima maar heb ik nooit met de Prime geprobeerd.

Als de Xperia S ingebouwde hotspot functionaliteit heeft zal het wel werken verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Dat ligt helaas echt aan de Nokia c.q. aan Joikuspot..

Lukte prima met de HTC Sensation en nu met de Samsung S3..

Lukte al niet meer met de N8 met Joikuspot.. Jammer..

Na het wegvallen van Symbian-ondersteuning worden zelfs kleine probleempjes met de apps al niet meer opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruik zelf de Xperia S <> TF Prime combinatie en werkt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:10

AMDFreak

Intel is zo..

Met mijn Samsung S2 ging het prima.

Enige waar ik regelmatig over struikel is het browsen, je merkt gewoon dat de standaard browser niet goed genoeg is.
Heb wel firefox draaien, deze is wel stabieler, maar niet sneller..
Zeker als je een pagina hebt met veel foto's heeft ie er toch wat meer moeite mee..

Maargoed, al met al, het is een fantatisch ding. Als ik even op zondagavond serieus wat mailtjes moet gaan weg werken.. klik ik hem in het dock, ga aan een tafel zitten en kan rustig m'n mailtjes te beantwoorden.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niet een soort van losse wifi-ontvanger/versterker in de handel die je zou kunnen aansluiten als de wifi ontvangst van de tablet zelf bagger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:10

Rhapsody

In Metal We Trust

Zoek even in dit topic, die is er dus inderdaad. Kon je een tijdje geleden gratis aanvragen.

Sorry, ik zat met mijn hoofd bij GPS receiver ipv de gevraagd WIFI antenne.... |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Rhapsody op 09-07-2012 21:00 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goherjo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-07 08:10
Rhapsody schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:52:
Zoek even in dit topic, die is er dus inderdaad. Kon je een tijdje geleden gratis aanvragen.
Dat was toch een GPS-reciever, dat heeft nix met Wifi te maken

PSN: Klussertt (GTA V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:31
Ik ben al een paar dagen bezig met het unlocken van mijn bootloader maar het wil maar niet lukken. Het is geen nieuwe transformer, maar een 2e hands dus ik weet niet 100% zeker wat ermee gedaan is, maar hij zat nog op versie .15 en de OTA naar 28 kreeg ik niet vanzelf binnen. De unlock tool geeft als error: Er is een onbekende fout opgetreden. Dit kan een probleem met de netwerkverbinding zijn. Wacht even en probeer het later opnieuw.

Ik heb toen handmatig geupdate naar .28 en dat ging vlekkeloos, maar de unlock app werkt niet steeds niet. Op XDA zijn er tientallen mensen met hetzelfde probleem, maar niemand heeft een oplossing en er is ook nog niet echt een specifieke oorzaak aan te wijzen.

Ik heb de Asus support gemailt, maar hun eerste reactie was dat ze geen ondersteuning bieden op het unlocken van de bootloader. Ik ga nog proberen contact te krijgen met iemand die bereid is me te helpen maar ik zie het vrij somber in.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen om mijn bootloader nog te unlocken? Ik heb zelf het volgende al gedaan:
- .15 firmware root/unroot met fabrieksinstellingen
- 3 verschillende netwerken, incl mobiele verbinding
- upgrade naar .28 met fabrieksinstellingen, met/zonder root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
Cyleo schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:06:
[...]

Gebruik zelf de Xperia S <> TF Prime combinatie en werkt prima ;)
super, vanavond maar een SXS bestellen _/-\o_

nu nog een goedkope manier zoeken om data te verbruiken op reis in Frankrijk, Spanje of Portugal en we kunnen vertrekken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 16:46
Wie draait er nog meer met Cyanogenmod 9 op de Prime? Ben er erg tevreden over. Snelheid is nu super en ook veel stabieler.

SMB werkt niet zo lekker, via Dice player en ES File Explorer allebei niet. Zal hopelijk snel worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerder berichtte ik over een barst in mijn scherm. In gebruik merk je er niets van, het is alleen goed zichtbaar als ie uit staat. Heb de prime niet laten vallen oid. Gewoon een keer dichtgeklapt op ene nomrale manier. Dag erna...barst.
Teruggestuurd naar Asus en dacht dat dat wel onder de garantie zou vallen. Nix is helaas minder waar.
Kost me 340 euro. Heb 'm maar ongerepareerd terug laten sturen wat me ook 60 euro kost. Gaat MP op met barst en voor mij NOOIT meer asus. Heb maar een IPad 3 gekost.
Dacht waarschuw jullie even als je spontaan ene barst krijgt. Je meld het aan en dan komen ze 'm ophalen. Niemand die je van te voren verteld dat als je 'm niet laat repareren je toch 60 euro kwijt bent, niemand die je verteld dat zo'n barst wel eens buiten de garantie kan vallen..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:58:
eerder berichtte ik over een barst in mijn scherm. In gebruik merk je er niets van, het is alleen goed zichtbaar als ie uit staat. Heb de prime niet laten vallen oid. Gewoon een keer dichtgeklapt op ene nomrale manier. Dag erna...barst.
Teruggestuurd naar Asus en dacht dat dat wel onder de garantie zou vallen. Nix is helaas minder waar.
Kost me 340 euro. Heb 'm maar ongerepareerd terug laten sturen wat me ook 60 euro kost. Gaat MP op met barst en voor mij NOOIT meer asus. Heb maar een IPad 3 gekost.
Dacht waarschuw jullie even als je spontaan ene barst krijgt. Je meld het aan en dan komen ze 'm ophalen. Niemand die je van te voren verteld dat als je 'm niet laat repareren je toch 60 euro kwijt bent, niemand die je verteld dat zo'n barst wel eens buiten de garantie kan vallen..... :(
raar zeg, en zo te zien ben je ook niet de enige met dit probleem:
https://www.google.nl/sea...ei=uiYAUJ3sMI6T0QXL4qi4Bw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:10

AMDFreak

Intel is zo..

Hmmmm.. Kan het niet zo zijn dat het toetsenbord en tablet teveel samengeperst wordt? En dat er door de druk er een barst ontstaat?

Wel eens geprobeerd om de reparatiekosten dan te claimen bij je inboedelverzekering? Alhoewel het de vraag blijft, is het een gebrek van het product zelf?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o, dit is absoluut een productiefout. Het glas zit er of te strak in of iets anders. Alle GPS en Wi-Fi problemen duiden ook op een slecht ontwerp en dito productie. Die tf201 hebben ze veel te snel in de markt weggezet. tf101 die ik ook had gaf al die problemen niet.
Nu ik op mijn IPad 3 zit is Wi-Fi geen enkel probleem meer. Waar ook in huis gewoon supersnelheid. In een hoekje op zolder iets minder maar de rest...super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMDfreak je bent goud waard!!!!!!!!!!!! :) :) :)
Ik heb Apeldoorn even gebeld daar het tijdens mijn afgelopen vakantie gebeurd is.
Zij maken vandaag nog het geld over zodat ik 'm kan laten repareren en ik hoef dan alleen nog maar de factuur van de reparatie terug te sturen. Ik ben helemala flabbergasted van een dergelijke service anno 2012!!!!!!!!!

Hulde aan AMDfreak en aan 'even Apeldoorn bellen'
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:03:
o, dit is absoluut een productiefout. Het glas zit er of te strak in of iets anders. Alle GPS en Wi-Fi problemen duiden ook op een slecht ontwerp en dito productie. Die tf201 hebben ze veel te snel in de markt weggezet. tf101 die ik ook had gaf al die problemen niet.
Nu ik op mijn IPad 3 zit is Wi-Fi geen enkel probleem meer. Waar ook in huis gewoon supersnelheid. In een hoekje op zolder iets minder maar de rest...super.
Goed nieuws voor jou dan, ga maar snel naar het ipad forum om daar melding van te maken.

99% van de prime tablets werkt gewoon goed.
Dat jij liever een snellere wifi hebt zodat je een webpagina 100 milliseconden kan laden is jou keus.
Ik ga voor de energie zuinigheid en het feit dat het touchscreen te lezen is terwijl ik in de zon zit.

Net als of het belangrijk is dat je een gigabyte in 3 minuten kan downloaden.
Spotify werkt gewoon direct en op de beste kwaliteit.
Email lezen gaat perfect.
Web browsen gaat ook perfect.
YouTube gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:39:
AMDfreak je bent goud waard!!!!!!!!!!!! :) :) :)
Ik heb Apeldoorn even gebeld daar het tijdens mijn afgelopen vakantie gebeurd is.
Zij maken vandaag nog het geld over zodat ik 'm kan laten repareren en ik hoef dan alleen nog maar de factuur van de reparatie terug te sturen. Ik ben helemala flabbergasted van een dergelijke service anno 2012!!!!!!!!!

Hulde aan AMDfreak en aan 'even Apeldoorn bellen'
:>
Hulde?

Omdat jij de verzekering oplicht.

Als de premie volgend jaar stijgt weten we ook meteen aan welke praktijken we dit te danken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjemig wat een stelletje azijnpissers hiero..

Oplichten? Ook zo'n loosers opmerking.
Heb een verzekering waar ik exact uitgelegd hebt wat er aan de hand was en ook dat het dus niet onder de garantie viel. Ze vertelde me zelf dat het onder mijn polis viel. ik heb geen Hema polis nl.

Dag jongens, hier zie je me niet meer terug.
Ga idd naar apple forum, zitten wat minder van die internethooligans.
Dacht dat zo'n forum er was om elkaar te helpen....hier zit ik dus verkeerd
Veel plezier met elkaar, ajuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ pol2711

Wie is hier een azijnpisser...

Was het niet jij die eerst zijn tablet op stuurde naar Asus omdat het dock niet goed functioneerde.
Naar dat die terug komt van RMA is er een nieuw systemboard ingezet.
Dus je connectors zullen wel verbogen zijn geweest aangezien hij af en toe wel werkte.
Toen was je nog vol lof ,de gps kreeg zelfs binnen huis een fix.
Een maand later krijg je een barst in je scherm omdat je hem zoals jezelf zegt dicht KLAPT .
Vervolgens stuur je hem weer rma die mensen op de reparatie afdeling zien ook wel dat die voor de tweede keer terug komt vanwege te ruw gebruik.

Glas springt niet zomaar kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJVR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 12:19

MJVR

This rent is for space!

Ik snap de verschillende reacties wel. Ik heb mijn Prime sinds gisteren terug na een reparatie. Ook een spontane breuk van het glas. Het klinkt ongeloofwaardig maar kijk eens rond op verschillende fora en je vindt genoeg verhalen van exact hetzelfde probleem. Allemaal in combinatie met het dock. Er is dus wel degelijk meer aan de hand.

Asus erkent het probleem bij voorbaat niet en kwalificeert het als gebruiksschade en valt een reparatie buiten de garantie. Als je niet beter weet, laat je de Prime door Asus ophalen ter reparatie en word je een tijd later verrast door een nota die je moet betalen voordat de reparatie wordt uitgevoerd. Laat je de reparatie niet uitvoeren betaal je wel handelingskosten. Begrijpelijk maar Asus was daar vooraf niet echt duidelijk over. De verhalen kloppen dus wel degelijk.

Ik heb vooraf Asus benaderd en de Prime pas laten repareren nadat ik vooraf heldere afspraken heb gemaakt omtrent kosten, reparatietijd en toekomstige schade. Asus is deze afspraken overigens netjes nagekomen wat ook wel eens gezegd mag worden. Overigens een saillant detail; gedurende de discussie opperde Asus om het reparatiebedrag door mijn verzekering te laten vergoeden. Uit principe heb ik dat geweigerd.

Ondanks dat de Prime nu weer helemaal in orde is en ik verder onwijs tevreden ben met het apparaat, voelt dit toch als een smet op het geheel. Ik heb in mijn vriendenkring anderen dan ook afgeraden om een Asus (Infinity) aan te schaffen of vooralsnog te wachten totdat er genoeg positieve gebruikerservaringen na te lezen zijn.

Ik denk de volgende keer nog een keer goed na voordat een tablet koop van Asus. Op dit moment zou ik het zeker niet doen maar anderzijds valt er op elk fabrikaat altijd wel iets aan te merken.

Wat ik hier wel mis, is een stuk wederzijds respect. Iemand die totaal geen problemen heeft en volledig tevreden is, staat uiteraard anders in de discussie dan ik. Maar je moet je eens voorstellen hoe jij je zal voelen op moment dat je 's ochtend je Prime aanzet en je ineens een barst van linksonder tot rechtsboven in je scherm ziet terwijl je e Prime net twee maanden in bezit hebt. Mag je vervolgens, zonder dat je er zelf schuld aan hebt, een bedrag tussen de 150 en 270 euro (bedragen die je leest op de verschillende fora) betalen terwijl je al 600 euro hebt betaald. Ik weet zeker dat je dan ook anders tegen Asus aan kijkt.

Heb daar dus wat begrip voor en laten we het hier gezellig houden..

2 x de helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 00:50

Quan Vu

Hoi

Sinds een paar dagen ben ik ook een trotse bezitter van de Transformer Prime. Als refurbished model kunnen kopen voor minder dan 400 euro. Achteraf spijt van aangezien het niet voor niets een refurbished model is. Twee problemen:

http://a1.sphotos.ak.fbcd...270468382_891628334_n.jpg

Na een paar dagen is het sporadisch verschijnen van die strepen weg maar WiFi lijkt niet te werken. Heeft niets met het slechte bereik te maken aangezien ik meter van mijn router sta en hij nog niet verbindt.

Wat ik mij afvraag. De app Superuser was reeds geinstalleerd maar deze app hoort normaal niet standaard erop te zitten toch? Heb het idee dat al iemand eerder een andere rom erop heeft gezet.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quan Vu schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:27:
Sinds een paar dagen ben ik ook een trotse bezitter van de Transformer Prime. Als refurbished model kunnen kopen voor minder dan 400 euro. Achteraf spijt van aangezien het niet voor niets een refurbished model is. Twee problemen:

http://a1.sphotos.ak.fbcd...270468382_891628334_n.jpg

Na een paar dagen is het sporadisch verschijnen van die strepen weg maar WiFi lijkt niet te werken. Heeft niets met het slechte bereik te maken aangezien ik meter van mijn router sta en hij nog niet verbindt.

Wat ik mij afvraag. De app Superuser was reeds geinstalleerd maar deze app hoort normaal niet standaard erop te zitten toch? Heb het idee dat al iemand eerder een andere rom erop heeft gezet.
Nee, superuser betekent in de regel root toegang. Ga eens naar instellingen, over tablet en kijk eens bij build number. Wat staat daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 22:53
Jeroen04 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:55:
Sinds vandaag merk ik opeens dat mijn beeldscherm op verschillende plekken en verschillende momenten begint te flikkeren. Het gaat hierbij om een korte zwart/witte balk die even kort in beeld schiet en weer weg is. De ene keer een klein blokje links boven, de andere keer midden op het scherm van boven naar onder. Ik las dat er in Januari (de early adopters) mensen last van hadden, maar daarna niet zo veel meer.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen, behalve te retourneren? Is er een manier om dit na te bootsen? Ik was verder erg content met mijn Prime!

Edit: Ik heb het op video kunnen krijgen. Niet heel duidelijk, maar op het laatst zie je geflikker.
[video]
Is heel moeilijk te zien in de video. Ik had gisteren een probleem met de 'back' knop. Die was nog amper zichtbaar. Hij leek wel te zwemmen. Een reboot van de tablet heeft het probleem verholpen. Het trad op tijdens het uitproberen van diverse browsers. Welke de veroorzaker is weet ik niet.

Helaas kan ik het probleem niet reproduceren met Elastic World. Heb 5 levels gespeeld. (Toen was ik er klaar mee ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:05:
[...]

Goed nieuws voor jou dan, ga maar snel naar het ipad forum om daar melding van te maken.

99% van de prime tablets werkt gewoon goed.
Dat jij liever een snellere wifi hebt zodat je een webpagina 100 milliseconden kan laden is jou keus.
Ik ga voor de energie zuinigheid en het feit dat het touchscreen te lezen is terwijl ik in de zon zit.

Net als of het belangrijk is dat je een gigabyte in 3 minuten kan downloaden.
Spotify werkt gewoon direct en op de beste kwaliteit.
Email lezen gaat perfect.
Web browsen gaat ook perfect.
YouTube gaat ook prima.
Wat een onzin reactie.

Ik heb ook een prime maar ben absoluut niet tevreden met de wifi verbinding.
Zelfs de intertoys tab van mijn zus heeft een betere wifi ontvangst dan de prime ( of moet ik dan ook maar naar het intertoys topic? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

mucuracat

YES

jpg97 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:07:
[...]

Wat een onzin reactie.

Zelfs de intertoys tab van mijn zus heeft een betere wifi ontvangst dan de prime ( of moet ik dan ook maar naar het intertoys topic? )
Offtopic: Nee, niet intertoys topic. Maar naar de topic van het merk van je tablet :)
Dit is asus topic en niet bol.com of bcc of wat dan ook.

Ontopic:Je kunt blijven klagen over slechte ontvangst.. Het helpt niet. Is jammer dat ze zo'n productie fout niet bij het testen ontdekt hebben (ook gps). Maar heb me er bij neer gelegd. Ik vind de snelheid van wifi en ontvangst voldoende voor dagelijks gebruik in en ronde mijn huis en GPS gebruik ik nooit op tablet. (ook al is het jammer dat het niet goed werkt)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Nu online

mucuracat

YES

En nog een reden om toch te kiezen voor een ASUS:

http://www.androidworld.n...id-4-1-voor-asus-tablets/

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petertjuh schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:47:
[...]

Volgens mij ligt het eraan hoe je het ding ingesteld hebt.
ik heb de Tp Link besteld die ook in dat topic staat.
Zal hem dinsdag wel ontvangen, en dan even een testje doen.
Heb je de TP Link al kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppa87
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik heb ook een transformer prime, ben er wel tevreden mee!

Heb alleen het volgende probleem, sinds kort werkt mn USB kabel niet meer op de pc, waardoor ik geen films en muziek er op kan zetten.

Het kabeltje werkt wel in de bijgeleverde oplader! dan laat de tab gewoon op.

Zodra hij aan de laptop hangt, met datzelfde USB kabeltje, word hij niet herkent door de laptop en laat hij via de laptop niet op.

Het ligt overigens niet aan de USB poort, meerdere pc's en ingangen geprobeerd.

Iemand een idee? Zit zelf aan een nieuw kabeltje te denken, maar als iemand hier al ervaring mee heeft vind ik het zonde om een nieuw kabeltje te kopen mits dat niet nodig is.

PSN ID = steppa87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:29
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:16:
[...]

Heb je de TP Link al kunnen testen?
Sorry dat ik nog geen melding heb gemaakt!

Ding ontvangen en aangesloten, even via een lan kabel geconfigureerd, ip adres in de range, draadloze netwerk zoeken en key invullen.
Ik moest wel WDS aanzetten op mijn acces point, weet niet of dit altijd moet....

Maar nu waar ook in huis aanzetten en dan pikt hij het signaal op en verstuurd het weer.
kan nu achterthuis en boven ook fatsoenlijk een aflevering van een serie kijken.

Ik vind het voor het geld wel handig voor erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heb je dat ding er dan altijd aan hangen?
En hoe zit het dan als je bijv. in een hotel of zo komt, ding aansluiten en die zoekt het wifi-netwerk voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Its
jpg97 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:07:
[...]

Wat een onzin reactie.

Hoeveel minder tevreden op een schaal van 1-10?
Is dit dan gebaseerd op de snelheid.
Of is het een gevoel, omdat de wifi van de intertoys tablet beter werkt. Waardoor je zo een onderbuik gevoel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:29
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:12:
Maar heb je dat ding er dan altijd aan hanegen?
En hoe zit het dan als je bijv. in een hotel of zo komt, ding aansluiten en die zoekt het wifi-netwerk voor je?
Nee, ik sluit hem pas als ik hem nodig heb.(liefst gewoon op het stroomnet)
in huis is de ontvangst prima, dus geen noodzaak.

Hoe hij met open netwerken omgaat weet ik nog niet, zit er geen in het bereik :)
maar op eigen werkt het na het wds activeren op acces point direct.

Ps. netwerken zoeken moet via de config pagina.

[ Voor 4% gewijzigd door Petertjuh op 16-07-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, tof, leuk om te weten ;) Hopelijk fixed dat de browser. ICM buttersmooth komen er nog leuke dingen denk ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
steppa87 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:21:
Ik heb ook een transformer prime, ben er wel tevreden mee!

Heb alleen het volgende probleem, sinds kort werkt mn USB kabel niet meer op de pc, waardoor ik geen films en muziek er op kan zetten.

Het kabeltje werkt wel in de bijgeleverde oplader! dan laat de tab gewoon op.

Zodra hij aan de laptop hangt, met datzelfde USB kabeltje, word hij niet herkent door de laptop en laat hij via de laptop niet op.

Het ligt overigens niet aan de USB poort, meerdere pc's en ingangen geprobeerd.

Iemand een idee? Zit zelf aan een nieuw kabeltje te denken, maar als iemand hier al ervaring mee heeft vind ik het zonde om een nieuw kabeltje te kopen mits dat niet nodig is.
weinig informatie "de pc" is dat onder windows ? linux ? is het op elke pc, of slechts op 1 pc geprobeerd ?
Als je als usb aansluit op een windows pc kun je in elk geval volgende problemen hebben :
- verkeerde connectie type, je kunt een android toestel op verschillende manieren connecteren, bvb via massaopslag, dit moet je wijzigen in de instellingen
- usb netwerkletter reeds in gebruik : dwz als je aansluit als 'massaopslag' en normaal krijgt je pc letter e: (voorbeeld) voor de connectie naar de prime, maar die letter is reeds in gebruik door een andere usb stick of externe harddisk dan kan het mogelijk zijn dat windows geen nieuwe driveletter aanmaakt. in dat geval kun je alle harddisks en usbdisks eens verwijderen en nog eens proberen (of aanpassen van driveletter via schijvenbeheer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:47:
Its
[...]

Hoeveel minder tevreden op een schaal van 1-10?
Is dit dan gebaseerd op de snelheid.
Of is het een gevoel, omdat de wifi van de intertoys tablet beter werkt. Waardoor je zo een onderbuik gevoel krijgt.
Op een schaal van 1-10 zou ik zeggen een 3.

Een tablet van dit caliber mag toch op z'n minst een goede wifi ontvangst hebben?
Het is geen onderbuik gevoel, want dat gevoel had ik al voordat ik het intertoys tablet van mijn zus had geprobeerd.

Ik vond het des te frapanter dat een honkytonky tablet zoveel betere wifi ontvangst heeft. En dat is puur objectief, want ik zal niet zeggen: " Ja voor MIJ is de ontvangst acceptabel, en IK gebruik geen GPS dus dat vind IK geen minpunt."

Feit blijft dat je van een tablet van 600 euro mag verwachten dat iets wat tot de basis features behoort ( wifi ) toch op zijn minst goed werkt. En dat is bij de TF Prime absoluut niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

jpg97 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:55:
Feit blijft dat je van een tablet van 600 euro mag verwachten dat iets wat tot de basis features behoort ( wifi ) toch op zijn minst goed werkt.
Klopt.
En dat is bij de TF Prime absoluut niet zo.
Bij die van jou misschien niet. Zoals al vaker gemeld heb ik vrijwel geen problemen, ook al haal ik maar 10mbit op Wifi soms. Alleen YouTube wil nog wel eens raar doen met bufferen, maar dat heeft de iPad van m'n vriendin dan ook.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppa87
tsjarlie schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:26:
[...]

weinig informatie "de pc" is dat onder windows ? linux ? is het op elke pc, of slechts op 1 pc geprobeerd ?
Als je als usb aansluit op een windows pc kun je in elk geval volgende problemen hebben :
- verkeerde connectie type, je kunt een android toestel op verschillende manieren connecteren, bvb via massaopslag, dit moet je wijzigen in de instellingen
- usb netwerkletter reeds in gebruik : dwz als je aansluit als 'massaopslag' en normaal krijgt je pc letter e: (voorbeeld) voor de connectie naar de prime, maar die letter is reeds in gebruik door een andere usb stick of externe harddisk dan kan het mogelijk zijn dat windows geen nieuwe driveletter aanmaakt. in dat geval kun je alle harddisks en usbdisks eens verwijderen en nog eens proberen (of aanpassen van driveletter via schijvenbeheer).
Heb het op een laptop met Windows geprobeerd en op een computer met Windows.
Ik zal eens bij de instellingen kijken, alhoewel ik daar niks veranderd heb op de prime .
Tevens geeft hij geen oplaadbare teken op de prime (al zou dat naar mijn weten wel horen zodra hij aan een computer word gekoppeld)

Heb er geen andere externe dingen aan hangen en hij heeft het ook altijd gewoon goed gedaan!

PSN ID = steppa87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Nu online

mucuracat

YES

steppa87 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:29:
[...]

Heb het op een laptop met Windows geprobeerd en op een computer met Windows.
Ik zal eens bij de instellingen kijken, alhoewel ik daar niks veranderd heb op de prime .
Tevens geeft hij geen oplaadbare teken op de prime (al zou dat naar mijn weten wel horen zodra hij aan een computer word gekoppeld)

Heb er geen andere externe dingen aan hangen en hij heeft het ook altijd gewoon goed gedaan!
Laden via usb gaat niet, tenzij je je Prime uitzet.
Te weinig power (ampere). Daarom ook zo'n groot stekker bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb geen probleem met wifi, maar als ik via uitzending gemist wat wil kijken loopt de boel na een half uur vast. Opera en standaardbrowser allebei. Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? want ik heb zelf eigenlijk geen idee waar ik precies naar zou moeten zoeken om het op te lossen.

Het beeld loopt vast, en het geluid en de browser reageert soms ook niet goed meer. Net als de knoppen om terug te gaan of naar het hoofdscherm. Uiteindelijk doen die het dan weer wel, maar met een grote vertraging. Net alsof het geheugen helemaal volgelopen is of zo.

[ Voor 31% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-07-2012 15:44 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een gevalletje "iemand rijdt met mijn nummerplaten rond"
Wilde mijn nieuwe Prime registreren....krijg ik de melding dat er al een apparaat met deze Serial geregistreerd staat.....

De verkopende partij is het aan t uitzoeken.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wybo schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:40:
Ik heb geen probleem met wifi, maar als ik via uitzending gemist wat wil kijken loopt de boel na een half uur vast. Opera en standaardbrowser allebei. Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? want ik heb zelf eigenlijk geen idee waar ik precies naar zou moeten zoeken om het op te lossen.

Het beeld loopt vast, en het geluid en de browser reageert soms ook niet goed meer. Net als de knoppen om terug te gaan of naar het hoofdscherm. Uiteindelijk doen die het dan weer wel, maar met een grote vertraging. Net alsof het geheugen helemaal volgelopen is of zo.
Gewoon de App instaleren http://goo.gl/iLnxm

Dan zal die beter werken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppa87
Waar kan ik instellen dat hij via massa opslag moet werken?

Als de stekker erin zit in de pc licht het scherm op en ook als hij eruit gaat maar de verschillende computers zien de tab nog steeds niet!

PSN ID = steppa87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:14:
[...]

Gewoon de App instaleren http://goo.gl/iLnxm

Dan zal die beter werken denk ik
Dank je, maar ik ben (bijna) doof, en die app heeft geen ondertiteling. Dus ik ben echt afhankelijk van de website uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 16:46
steppa87 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:20:
Waar kan ik instellen dat hij via massa opslag moet werken?

Als de stekker erin zit in de pc licht het scherm op en ook als hij eruit gaat maar de verschillende computers zien de tab nog steeds niet!
Dat kan niet, default wel als MTP (Media Transfer Protocol oid) en camera. Bedoeld voor multimedia spelers edg. Voordeel daarvan is dat je de storage op de tab en pc tegelijk kan gebruiken. Onder windows moet dat gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wybo schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 06:44:
[...]

Dank je, maar ik ben (bijna) doof, en die app heeft geen ondertiteling. Dus ik ben echt afhankelijk van de website uitvoering.
Misschien (ik heb mijn tablet niet bij mij, dus kan het even niet testen) kun je faken dat je een ipad hebt (bijvoorbeeld in de dolphin browser de browser agent aanpassen) en kun je dan via de website de films bekijken met ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik kan in opera en strandaardbrowser via flash ook kijken met ondertitels, maar dan loopt het dus na een half uur vast.
Ik zal nog eens kijken of het misschien met Dolphin en iPad instelling werkt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie top 10 apps nu eigenlijk in het gebruik van de prime? :)
Ben heel benieuwd aangezien ik zelf niet echt apps gebruik afgezien van die wat er al op stonden.

De enige externe apps die ik veel gebruik zijn:
1. MX Player
2. Dolphin HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:08:
[...]

Klopt.

[...]

Bij die van jou misschien niet. Zoals al vaker gemeld heb ik vrijwel geen problemen, ook al haal ik maar 10mbit op Wifi soms. Alleen YouTube wil nog wel eens raar doen met bufferen, maar dat heeft de iPad van m'n vriendin dan ook.
[...]

De snelheid is ook niet het probleem, maar het ontvangst bereik vanaf je wifi punt.
Loop er maar eens mee naar buiten of je zolder. Wedden dat je telefoon nog wifi bereik heeft terwijl je Prime het gaat begeven... download maar een wifi analyzer app en check het verschil

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:16:
Wat zijn jullie top 10 apps nu eigenlijk in het gebruik van de prime? :)
Ben heel benieuwd aangezien ik zelf niet echt apps gebruik afgezien van die wat er al op stonden.

De enige externe apps die ik veel gebruik zijn:
1. MX Player
2. Dolphin HD
1. Standaard browser
2. gReader
3. Spotify
4. Reclamefolder
5. Buienalarm
6. TVgids
7. Het Weer
8. CamScanner HD
9. Ad Network Detector
10. KPN ITV online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik echt veel doen is vrij weinig:
-Chrome
-Standaard browser (flash)
-Currents
-BS Player
-Google Music/Spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:37:
[...]

[...]

De snelheid is ook niet het probleem, maar het ontvangst bereik vanaf je wifi punt.
Loop er maar eens mee naar buiten of je zolder. Wedden dat je telefoon nog wifi bereik heeft terwijl je Prime het gaat begeven... download maar een wifi analyzer app en check het verschil
De snelheid is wel het probleem. Het bereik is matig, maar wel goed genoeg voor een tablet. Waar het misgaat is de snelheid, als ik naast de router stond haalde de Prime 20Mbps, ging ik 1 trap naar beneden was dat nog 8Mbps, en nog een verder was de verbinding gewoon weg. Mijn iPad haalt nu gewoon overal 20Mbps, en zelfs waar de Prime geen verbinding had haalt de iPad nog 2/3 streepjes WiFi. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0ey schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:50:
[...]

De snelheid is wel het probleem. Het bereik is matig, maar wel goed genoeg voor een tablet. Waar het misgaat is de snelheid, als ik naast de router stond haalde de Prime 20Mbps, ging ik 1 trap naar beneden was dat nog 8Mbps, en nog een verder was de verbinding gewoon weg. Mijn iPad haalt nu gewoon overal 20Mbps, en zelfs waar de Prime geen verbinding had haalt de iPad nog 2/3 streepjes WiFi. ;)
Dus jij zet je wifi station op zolder :-\
Had je het wifi station 1 verdieping lager neergezet dan was er dus geen probleem.

Wanneer gebruik jij eigenlijk 20 Mbps?
Als het streamen van video problemen zou geven kun je de video ook op een 32GB geheugenkaart zetten.

32 GB met 20 Mbps is nog steeds 7 uur downloaden....

Terwijl met de 30MBps schrijf snelheid van de geheugen kaartjes dit in 18 minuten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze week de xbmc app op mijn prime gezet.werkt perfect moet ik zeggen. Mkv gaat niet lekker. Gebruikte eerst dice maar nu weer helemaal om. Had trouwens vroeger xbmc al op mijn xbox1,haha.
De skin voor touchscreen werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:59:
[...]

Had je het wifi station 1 verdieping lager neergezet dan was er dus geen probleem.

Als het streamen van video problemen zou geven kun je de video ook op een 32GB geheugenkaart zetten.

Terwijl met de 30MBps schrijf snelheid van de geheugen kaartjes dit in 18 minuten kan.
Ja okay zo kun je alles wel rechtvaardigen, feit blijft gewoon dat de wifi ( of het nu snelheid of ontvangst is ) gewoon niet naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:33
jpg97 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:44:
[...]

Ja okay zo kun je alles wel rechtvaardigen, feit blijft gewoon dat de wifi ( of het nu snelheid of ontvangst is ) gewoon niet naar behoren werkt.
Dit dus... In vergelijking met andere devices is het gewoon erg ondermaats hoe wifi presteert. En het is niet alleen verdieping naar boven of beneden, maar ook in andere kamers met een muur (of 2) ertussen. En dan idd vooral youtube streaming, spotify, maar laden van paginas in het algemeen.

Btw, de eerste JellyBean roms zijn uit en te vinden op XDA. Er zijn 2 grote spelers zeg maar...

CM10: Heeft HD Youtube werkend, maar geen sd kaart en issues met keyboard (docked komt alsnog het onscreen keyboard steeds opdruiken)

EOS: SD werkend en dock/keyboard is ok, maar geen HD youtube (of uberhaupt HW accellearted video?)

Werkt heel soepel voor eerste builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:29:
[...]

Dit dus... In vergelijking met andere devices is het gewoon erg ondermaats hoe wifi presteert. En het is niet alleen verdieping naar boven of beneden, maar ook in andere kamers met een muur (of 2) ertussen. En dan idd vooral youtube streaming, spotify, maar laden van paginas in het algemeen.

Btw, de eerste JellyBean roms zijn uit en te vinden op XDA. Er zijn 2 grote spelers zeg maar...

CM10: Heeft HD Youtube werkend, maar geen sd kaart en issues met keyboard (docked komt alsnog het onscreen keyboard steeds opdruiken)

EOS: SD werkend en dock/keyboard is ok, maar geen HD youtube (of uberhaupt HW accellearted video?)

Werkt heel soepel voor eerste builds.
Kwestie van tijd tot ze dingen van elkaar overnemen en alles werkt. Was bij de Desire destijds ook zo en binnen 2 weken was er een praktisch compleet werkende ICS build (wat nog een grotere stap is ook heb ik mij laten vertellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
Petertjuh schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:47:
[...]

Volgens mij ligt het eraan hoe je het ding ingesteld hebt.
ik heb de Tp Link besteld die ook in dat topic staat.
Zal hem dinsdag wel ontvangen, en dan even een testje doen.
Ik gebruik de TP-Link nu ook al een tijdje, en ik moet zeggen, superding! Ik had eerder in de keuken (waar ik veel zit) maar matige ontvangst, nu continu de volle 4 streepjes. Filmpjes streamen was eerder vrijwel onmogelijk, en dat gaat nu vlekkeloos.

Bijkomend voordeel is dat het op vakantie van pas kan komen, voor als je hotelkamer bijvoorbeeld alleen bedraad internet biedt (ja, ze bestaan nog) of ook daar het signaal te zwak is. Je kunt via je tablet de configuratiepagina gewoon benaderen en dus het ding naar wens instellen als repeater / acces point etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:59:
[...]

Op een huis van 4 (3+benedenverdieping) verdiepingen hebben we boven en beneden een WiFi punt, en ik heb het met de bovenste getest omdat die het sterkste is. Verder is het gewoon een prima vergelijking volgens mij. En met 8Mbps gaat het meeste nog prima, maar als het tussen 1-0 streepjes met 2Mbps schommelt is er toch wel echt iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpg97 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:55:
[...]

Op een schaal van 1-10 zou ik zeggen een 3.

Een tablet van dit caliber mag toch op z'n minst een goede wifi ontvangst hebben?
Het is geen onderbuik gevoel, want dat gevoel had ik al voordat ik het intertoys tablet van mijn zus had geprobeerd.

Ik vond het des te frapanter dat een honkytonky tablet zoveel betere wifi ontvangst heeft. En dat is puur objectief, want ik zal niet zeggen: " Ja voor MIJ is de ontvangst acceptabel, en IK gebruik geen GPS dus dat vind IK geen minpunt."

Feit blijft dat je van een tablet van 600 euro mag verwachten dat iets wat tot de basis features behoort ( wifi ) toch op zijn minst goed werkt. En dat is bij de TF Prime absoluut niet zo.
Een wifi beoordeel je niet op feit van streepjes of percentages. In vergelijking met andere streepjes of percentages.

Een wifi beoordeel je op feit of die wel of niet functioneert.

Je gaat ook niet zeggen mijn telefoon werkt niet naar behoren, want ik heb maar 3 streepjes in plaats van 4.
Voor zo'n kaliber telefoon verwacht ik wel vier streepjes...... :/
Terwijl je gewoon kan bellen zonder problemen met 1 streepje.
Als je telefoon niet werkt omdat je hem op een bepaalde manier vasthoud is natuurlijk heel ander verhaal.

Als je nou zou zeggen dat de Prime niet goed functioneert als je op 50 meter van de hotspot geen HD video van je NAS wil streamen dan heb je gelijk.
Maar hoeveel mensen hebben een woningperceel die 50 meter diep is?

Maar feit blijft dat wifi gebaseerd is op hotspot idee die een radius hebben van 25 meter.
Die 25 meter is belangrijk omdat radio signalen elkaar wegdrukken als ze op hetzelfde kanaal uitzenden.
Als de radius 100 meter zou zijn dan heb je in de meeste woonwijken een probleem aangezien er teveel mensen wonen en elkaar uit de lucht zullen drukken en dan zal de wifi helemaal niet naar behoren functioneren.
Zelfs niet een tablet van het kaliber € 10.000,-- zou daar niet tegenop kunnen.

Ik kan me ook niet indenken dat je heel veel data verstookt via de wifi aangezien dit een vrij grote aanslag is op de accu. En je beter dan video kan opslaan op een geheugenkaart dan dat je deze gaat streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Nu online

mucuracat

YES

Thinking..... :?

Is het niet mogelijk om ergens de achterkant van je prime te laten vervangen door een achterkant van een Infinity?
Misschien dat de wifi en gps problemen dan ook opgelost worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:05:
[...]

Een wifi beoordeel je niet op feit van streepjes of percentages. In vergelijking met andere streepjes of percentages.

Een wifi beoordeel je op feit of die wel of niet functioneert.

Je gaat ook niet zeggen mijn telefoon werkt niet naar behoren, want ik heb maar 3 streepjes in plaats van 4.
Voor zo'n kaliber telefoon verwacht ik wel vier streepjes...... :/
Terwijl je gewoon kan bellen zonder problemen met 1 streepje.
Als je telefoon niet werkt omdat je hem op een bepaalde manier vasthoud is natuurlijk heel ander verhaal.

Als je nou zou zeggen dat de Prime niet goed functioneert als je op 50 meter van de hotspot geen HD video van je NAS wil streamen dan heb je gelijk.
Maar hoeveel mensen hebben een woningperceel die 50 meter diep is?

Maar feit blijft dat wifi gebaseerd is op hotspot idee die een radius hebben van 25 meter.
Die 25 meter is belangrijk omdat radio signalen elkaar wegdrukken als ze op hetzelfde kanaal uitzenden.
Als de radius 100 meter zou zijn dan heb je in de meeste woonwijken een probleem aangezien er teveel mensen wonen en elkaar uit de lucht zullen drukken en dan zal de wifi helemaal niet naar behoren functioneren.
Zelfs niet een tablet van het kaliber € 10.000,-- zou daar niet tegenop kunnen.

Ik kan me ook niet indenken dat je heel veel data verstookt via de wifi aangezien dit een vrij grote aanslag is op de accu. En je beter dan video kan opslaan op een geheugenkaart dan dat je deze gaat streamen.
Het is ook echt niet beoordeeld op het aantal streepjes.
Als ik iets doe wat tot de basis behoort op een tablet ( youtube filmpje of browsen ) en dat gaat veel sneller op elk willekeurig ander Android apparaat en dat gaat veel soepeler, sneller t.o.v. de TF Prime dan vind ik dat echt wel een gemis.

Natuurlijk kun je veel beter een film opslaan op je SD kaartje, maar hey, browsen gaat véél beter op een PC dus ja, dan zou je daar je tablet natuurlijk ook beter niet voor kunnen gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb geen enkel probleem met wifi. Van zolder tot achterin de tuin overal werkt het perfect.

Het is wel zo dat ik een poos geleden de router van de n naar de g stand heb gezet. Maar dat was omdat zo goed als alle wifigebruiksapparatuur haperde. Dus nog voor ik de Prime gekocht had. Ik heb wel van meer mensen gehoord dat de n standaard veel storingsgevoeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpg97 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:46:
[...]

Het is ook echt niet beoordeeld op het aantal streepjes.
Als ik iets doe wat tot de basis behoort op een tablet ( youtube filmpje of browsen ) en dat gaat veel sneller op elk willekeurig ander Android apparaat en dat gaat veel soepeler, sneller t.o.v. de TF Prime dan vind ik dat echt wel een gemis.

Natuurlijk kun je veel beter een film opslaan op je SD kaartje, maar hey, browsen gaat véél beter op een PC dus ja, dan zou je daar je tablet natuurlijk ook beter niet voor kunnen gebruiken 8)7
Veel sneller is wel een groot begrip voor 400 milliseconde of zo iets, wat je ogen niet eens waarnemen.
Bovendien buffert YouTube eerst voordat die begint te spelen. Dat die dan even een seconde of 2 moet bufferen gebeurt ook wel eens op mijn desktop. Niet echt heel storend aangezien ik maar een paar filmpjes per maand kijk hooguit op mijn tablet. Ik bekijk YouTube namelijk liever op mijn televisie met internet, werkt veel vlugger die is gewoon bekabeld en ik kan dan samen met vrienden tegelijk kijken.
Bovendien kom het steeds vaker voor dat je eerst reclame krijgt te zien voor het video filmpje wordt getoond. Dat zal voor jou dan helemaal een hel worden aangezien je dan 10 seconden moet wachten voordat je het daadwerkelijke filmpje krijgt te zien.

Je kan ook een browser downloaden die pagina's pre-load, waardoor het allemaal nog veel soepeler gaat.

Als jij liever grote hoeveelheden data via je wifi binnenhaalt dan is dat jou persoonlijk keus.
Dat je voor elke 32GB met een 20 Mbps verbinding minimaal 7 uur bezig bent met je download je tablet in zijn geheel moet opladen en in de tussentijd dus minder bandbreedte overhoud om andere dingen te doen is geheel jou keus.

Net zoals het jou keus was om te kiezen voor de Prime.
Als je liever een zwaardere en dikkere tablet wilt hebben die meer energie verbruikt en die geen IPS+ scherm heeft, er zijn genoeg alternatieven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Ik wil heel graag mijn WiFi verbinding met mijn Prime verbeteren. In de tuin en slaapkamer (die hemelsbreed ongeveer 10/15 meter van mijn router af zitten) heb ik met mijn Prime zo goed als geen verbinding, en dit zou ik dus willen verbeteren. Nu ben ik erg slecht in het klooien met een router, dus daarom mijn vraag hier. Nu zijn er, volgens mij, twee verschillende opties:

Instellingen in mijn router veranderen: Ik lees iets over de instellingen van N naar G zetten in een router. Ook had ik een tip van Asus om een speciaal kanaal (1-10) in te stellen voor mijn Prime. Wat is jullie ervaring hiermee? En welke zal het effectiefst zijn? Ik heb een Sitecom 300N router hangen.

Ook lees ik over de TP Link. Voor 25 euro zou ik zo iets wel willen proberen, maar zou ik de TP dan gewoon in mijn slaapkamer kunnen neer leggen aan het netstroom? Of moet deze middels een draad aan mijn Prime zitten voor beter internet? Ik heb mijn dock namelijk verkocht van de Prime, dus aansluiten op USB is geen optie. En kunnen er ook 2 devices op (tablet & mobiel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Nu online

mucuracat

YES

Jeroen04 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:25:
Ik wil heel graag mijn WiFi verbinding met mijn Prime verbeteren. In de tuin en slaapkamer (die hemelsbreed ongeveer 10/15 meter van mijn router af zitten) heb ik met mijn Prime zo goed als geen verbinding, en dit zou ik dus willen verbeteren. Nu ben ik erg slecht in het klooien met een router, dus daarom mijn vraag hier. Nu zijn er, volgens mij, twee verschillende opties:

Instellingen in mijn router veranderen: Ik lees iets over de instellingen van N naar G zetten in een router. Ook had ik een tip van Asus om een speciaal kanaal (1-10) in te stellen voor mijn Prime. Wat is jullie ervaring hiermee? En welke zal het effectiefst zijn? Ik heb een Sitecom 300N router hangen.

Ook lees ik over de TP Link. Voor 25 euro zou ik zo iets wel willen proberen, maar zou ik de TP dan gewoon in mijn slaapkamer kunnen neer leggen aan het netstroom? Of moet deze middels een draad aan mijn Prime zitten voor beter internet? Ik heb mijn dock namelijk verkocht van de Prime, dus aansluiten op USB is geen optie. En kunnen er ook 2 devices op (tablet & mobiel)?
Zo iets schijnt ook goed te werken.
http://www.conrad.nl/ce/n...ter-N300/0415195&ref=list

Heeft een collega aangeschaft en is er tevreden mee. (trouwens niet voor zijn tablet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mucuracat schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:48:
[...]

Heeft een collega aangeschaft en is er tevreden mee. (trouwens niet voor zijn tablet).
Die is inderdaad beter voor thuisgebruik die gaat namelijk tot 300 Mbit/s

Ik heb een repeater geplaatst onder mijn eettafel in de woonkamer en dat werkt perfect!

De TP-link gaat tot 150 Mbit/s maar is wel zeer klein en dus ideaal voor mobiel gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 22:53
Ik ben erg onder de indruk van de service van Asus. Ik heb woensdag de gratis GPS dongle besteld en twee dagen later is ie al bezorgd. Ergens in dit topic heeft iemand vemeld dat hij/zij tien dagen heeft moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:48:
[...]

Zoiets werkt prima. Mochten er al kabels in je huis lopen dan kun je er aan denken om een extra acces point toe te voegen. Dat heb ik hier gedaan en eigenlijk profiteert alles daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:14:
[...]

Veel sneller is wel een groot begrip voor 400 milliseconde of zo iets, wat je ogen niet eens waarnemen.
Bovendien buffert YouTube eerst voordat die begint te spelen. Dat die dan even een seconde of 2 moet bufferen gebeurt ook wel eens op mijn desktop. Niet echt heel storend aangezien ik maar een paar filmpjes per maand kijk hooguit op mijn tablet. Ik bekijk YouTube namelijk liever op mijn televisie met internet, werkt veel vlugger die is gewoon bekabeld en ik kan dan samen met vrienden tegelijk kijken.
Bovendien kom het steeds vaker voor dat je eerst reclame krijgt te zien voor het video filmpje wordt getoond. Dat zal voor jou dan helemaal een hel worden aangezien je dan 10 seconden moet wachten voordat je het daadwerkelijke filmpje krijgt te zien.

Je kan ook een browser downloaden die pagina's pre-load, waardoor het allemaal nog veel soepeler gaat.

Als jij liever grote hoeveelheden data via je wifi binnenhaalt dan is dat jou persoonlijk keus.
Dat je voor elke 32GB met een 20 Mbps verbinding minimaal 7 uur bezig bent met je download je tablet in zijn geheel moet opladen en in de tussentijd dus minder bandbreedte overhoud om andere dingen te doen is geheel jou keus.

Net zoals het jou keus was om te kiezen voor de Prime.
Als je liever een zwaardere en dikkere tablet wilt hebben die meer energie verbruikt en die geen IPS+ scherm heeft, er zijn genoeg alternatieven....
Je blijft maar met non-argumenten en aannames komen he? Werk je voor Asus ofzo?
Als ik surf of op youtube zit of weet ik veel wat waarvoor internet nodig is en de verbinding verbreekt om de haverklap dan wordt je daar niet vrolijk van. Ik heb het nergens over grote bestanden via wifi ofzo iets dergelijks.

Ja ik kijk ook liever Youtube op de tv met een bekabeld apparaat maar ja, als ik daarvoor toch een tablet heb?

Spellen kun je ook véél beter op een console doen dan op een tablet, en de krant lezen kun je ook véél beter met een échte krant!

Goh dan heb ik de Asus TF Prime gekocht als snijplank!!

En ik kocht juist de TF prime voor het IPS+ scherm EN EEN GOED WERKENDE WIFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
jpg97 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:07:
[...]

_/-\o_

[ Voor 51% gewijzigd door Milly op 20-07-2012 16:25 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpg97 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:07:
[...]

Je blijft maar met non-argumenten en aannames komen he? Werk je voor Asus ofzo?
Als ik surf of op youtube zit of weet ik veel wat waarvoor internet nodig is en de verbinding verbreekt om de haverklap dan wordt je daar niet vrolijk van. Ik heb het nergens over grote bestanden via wifi ofzo iets dergelijks.

Ja ik kijk ook liever Youtube op de tv met een bekabeld apparaat maar ja, als ik daarvoor toch een tablet heb?

Spellen kun je ook véél beter op een console doen dan op een tablet, en de krant lezen kun je ook véél beter met een échte krant!

Tja net als of jou klaagzang hier in dit topic iets gaat veranderen aan je wifi.

Je kan beter gewoon een repeater kopen van 20 euro en die op de locatie zetten waar je het meeste YouTube wilt zien.
Voortaan eerst recenties checken voordat je nieuwe apparatuur gaat kopen .
Dus geen early adapting meer voor jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robdonke
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05-2023
Hallo iedereen

ik vind dat het ook ooit gezegd mag worden, de asus transformer prime is een tot nu toe ongeëvenaarde android tablet! die infinitie is een stuk slechter (komt omdat hij meer pixels moet verwerken dus een stuk slomer is) Het is inderdaad jammer dat de prime enkele mankementen vertoont maar daar is goed mee te werken (vind ik). en ik vind ook dat asus goed omgaat met klachten, om de gps dongel maar als voorbeeld te noemen.
Als je niet tevreden was, kon je in het begin je tablet weer omruilen voor een nieuwe of geld (ik denk dat dit nu wel verlopen is) als je baalt dat je dat toen niet hebt gedaan, of je hebt je niet goed ingelezen voor het kopen van deze tablet, blijf dan alstublieft niet zeiken over iets wat we nu wel intussen weten! Je bereikt er niks mee!

iemand eigenlijk al enig idee of 4.1 snel naar ons komt? ik heb de nexus met 4.1 en ik kan niet wachten tot ik deze update ook voor de prime heb!!!!
Pagina: 1 ... 54 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]