Na de zoveelste update waarin browsergedrag (not responding) niet werd opgelost, de prime maar geroot en browser2ram installed. Werkt vooralsnog goed, stuk prettiger browsen zo.
\o/
\o/
Verwijderd
Waar dan?Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:22:
Waar kan ik eigenlijk dat face unlock vinden op de prime na de update? Ik zoek me rot maar kan niks vinden?
Edit: ik heb het gevonden..
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Verwijderd
Thanx voor het melden van het rooten. Had sinds .21 niet meer op XDA gekeken. De nieuwe root methode is nu zo simpel !oXygeN schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:22:
Na de zoveelste update waarin browsergedrag (not responding) niet werd opgelost, de prime maar geroot en browser2ram installed. Werkt vooralsnog goed, stuk prettiger browsen zo.
Zal wel aan mij liggen, maar ik vond meerdere root subjects op XDA, maar geen één voor 0.28.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:18:
[...]
Thanx voor het melden van het rooten. Had sinds .21 niet meer op XDA gekeken. De nieuwe root methode is nu zo simpel !
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1705067stimpyrulez schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:27:
[...]
Zal wel aan mij liggen, maar ik vond meerdere root subjects op XDA, maar geen één voor 0.28.
Zou je misschien een linkje kunnen posten?
P.S. gezocht met google en kwam deze link tegen, maar daar staat niet bij dat die voor 0.28 is..
Ik heb deze guide gebruikt (eerst downgraden naar .15 en dan rooten):
\o/
Verwijderd
Waarom moeilijk doen (downgraden) als het makkelijk kan: .28 is direct te rooten zonder ingewikkelde trucs.oXygeN schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:15:
[...]
Ik heb deze guide gebruikt (eerst downgraden naar .15 en dan rooten):
http://freek.ws/2012/05/0...nlocking-your-bootloader/
Heb alleen nog niet de moeite genomen om em weer te upgraden en met rootkeeper root te restoren, maar uit de reacties blijkt wel dat dat ook met .28 nog werkt.
Verwijderd
Misschien had je dan niet alleen mijn link moeten quoten, maar ook even de link openen. Titel van dat topic is "[HOW TO] Root .21 **and .28** without downgrade"
Verwijderd
Dank u dank u!!
Blijft met deze root methode ook de data bewaard? Ik krijg mijn prime niet naar .28 geupdate en zit met een spel(101-in-1 game) dat de save game file ergens opslaat waar je standaard niet bij kan. Nu kan ik met de asus backup tool wel de gegevens file backuppen, maar geen idee of het de goede is en wat het voor een file is.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verwijderd
Dit automated root methode, v1.8, heb ik ook gebruikt.stimpyrulez schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:07:
[...]
Dank u dank u!!![]()
Even de link bekeken en volgens mij is dit een makkelijker link.
Hier kan je een bestand downloaden waarmee het hele verhaal vanzelf gaat.
Blijkbaar werkt het alleen onder windows!
Zal het vanavond/van het weekend een proberen.
Alles blijft behouden.wontcachme schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:09:
[...]
Blijft met deze root methode ook de data bewaard? Ik krijg mijn prime niet naar .28 geupdate en zit met een spel(101-in-1 game) dat de save game file ergens opslaat waar je standaard niet bij kan. Nu kan ik met de asus backup tool wel de gegevens file backuppen, maar geen idee of het de goede is en wat het voor een file is.
Mijn stappenplan zou zijn:
- Rooten .21
- Game backuppen
- Factory reset tijdens updaten naar .28
- Eventueel weer rooten
- Klaar.
Verwijderd
Adfree blokt niet alles. Een mooie aanvulling op adfree browsen is de volgende url. Werkt binnen Opera Mobile (een hele goeie browser op de ATP, net zoals Dolphin Browser HD). Met onderstaande methode (die voor unrooted devices) hou je eigenlijk wel alle ads tegen.Erik070 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:07:
Switchen tussen SKU was lastiger dan verwacht. Manual update naar .28 (met WW SKU) pakte hij niet.
Uiteindelijk via xda post een manier gevonden om te wisselen.
Mocht iemand interesse hebben, hier is de link met uitleg:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1492887
Via de uitleg in die post is het vrij eenvoudig gelukt om te switchen naar WW en gelijk de update naar .28 te installeren. Na de manual update kreeg ik wel direct een systeem bericht dat er een update beschikbaar was, die ook gelijk maar uitgevoerd, met succes.
Ben erg blij dat ik weer systeem updates aangeboden krijg, zat me niet helemaal lekker. En om nou gelijk de bootloader te unlocken vond ik ook weer te ver gaan.
Morgen nog even rooten. Adfree is idd wel redelijk essentieel
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 22:49 ]
Wat ik heb gedaan is de update van de site van Asus gehaald (de ww versie voor mijn prime), die uitgepakt 1x en toen op mijn ASUS interne geheugen gezet. Daarna de update gestart en alles is bewaard gebleven behalve de root. Die heb ik daarna opnieuw gedaan met de methode een paar posts hierboven.Ronem schreef op zondag 17 juni 2012 @ 08:02:
Is er wellicht iemand die weet hoe ik de nieuwe update van 28 handmatig kan installeren. Ik heb het apparaat niet geroot. Dus van bovenstaande post kan ik geen gebruik maken.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
[ Voor 21% gewijzigd door TiberiusJD op 17-06-2012 14:16 ]
tot en met downloaden en uitpakken gaat het goed. Maar ik begrijp niet hoe ik de update gestart krijg. Als ik gewoon op het .zip bestand druk dan loopt het apparaat vast. Moet het ergens vanuit starten? een programma bijvoorbeeld.wontcachme schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:22:
[...]
Wat ik heb gedaan is de update van de site van Asus gehaald (de ww versie voor mijn prime), die uitgepakt 1x en toen op mijn ASUS interne geheugen gezet. Daarna de update gestart en alles is bewaard gebleven behalve de root. Die heb ik daarna opnieuw gedaan met de methode een paar posts hierboven.
Overigens zou je misschien de root gelijk kunnen behouden met Rootkeeper, maar dat weet ik zo niet zeker.
Handmatig updaten zou zo moeten gaan:Ronem schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:56:
[...]
tot en met downloaden en uitpakken gaat het goed. Maar ik begrijp niet hoe ik de update gestart krijg. Als ik gewoon op het .zip bestand druk dan loopt het apparaat vast. Moet het ergens vanuit starten? een programma bijvoorbeeld.
Al een keer een reset gedaan? (paperclip in gaatje in de buurt van je microSD kaart?)TiberiusJD schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:52:
Ik heb net max payne gedownload om dit te kunnen spelen op de prime met mijn gamepad ( pricewatch: Logitech F310 ik heb de voorloper hiervan. Een "Logitech Dual Action gamepad" dus)
Alles lijkt goed te werken, ik kan lopen ,draaien, springen, maar ik kan gewoon niet schieten, met mijn gamepad, wat natuurlijk enorm irritant is.
Weet er iemand een oplossing voor?
oja na een update van asus loopt mijn transformer helemaal niet meer soepel, en de launcher chrasht om de haverklap. Ik heb al een heleboel apps eraf gegooid, maar nog steeds doet hij raar
greetz
Verwijderd
Volgens XDA:Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:39:
Hallo,
Weet iemand al wanneer de update van ASUS komt waarmee de browser problemen zijn opgelost?
Ik heb de update vorige week al binnen gekregen. Doe even een firmware check!Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:39:
Hallo,
Weet iemand al wanneer de update van ASUS komt waarmee de browser problemen zijn opgelost?
Er komt nog een andere update die speciaal is om de ANR problemen met de browser aan te pakken.Bartske schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:08:
[...]
Ik heb de update vorige week al binnen gekregen. Doe even een firmware check!
Verwijderd
Verwijderd
Ik gebruik beide: Opera en Dolphin HD.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:37:
ik gebruik opera als browser. heb nog nooit een vastloper of wat dan ook. gaat super soepel, werk perfect.
Dit is de firmware die al uitgedeeld is. Er schijnt ook een .29 in de pijplijn te zitten die meer gericht is op browser problemen. waar bij de huidige .28 meer op het hele systeem gericht was (de volgorde waarin de tablet bepaalde instructies afhandelde is aangepast waardoor je een "snappier" systeem zou moeten hebben...)Cyleo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:54:
[...]
Volgens XDA:
The .28 Firmware will be available this week to address ANR issues and unlock a couple of new features. I will start beta testing of the next firmware release with specific Browser performance enhancements this week.
Bron
De quote gaat ook meer om de 2de regel over het beta testen.Fly-guy schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:29:
[...]
Dit is de firmware die al uitgedeeld is. Er schijnt ook een .29 in de pijplijn te zitten die meer gericht is op browser problemen. waar bij de huidige .28 meer op het hele systeem gericht was (de volgorde waarin de tablet bepaalde instructies afhandelde is aangepast waardoor je een "snappier" systeem zou moeten hebben...)
Wanneer .29 komt is (uiteraard) niet bekend.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Verwijderd
Volgens mij is dit niet te wijten aan firmware .28, maar eerder aan je device (bad memory oid?).Korras schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 07:00:
.28 is wat mij betreft een regelrechte ramp. waar de vorige eigenlijk probleemloos werkte, loopt deze nu *elke* nacht vast, en moet dus elke ochtend gereset worden. ook smiddags na een dag werken soms precies hetzelfde verhaal.
Dat kan ik beamen, daarnaast is de battery drain opgelostGrolsch schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:16:
Bij mij liep de prime constant vast totdat ik de .28 heb geïnstalleerd, nu is alles opgelost
Hij is nog nooit zo snel/stabiel geweest.
Al een factory reset gedaan?Korras schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 07:00:
.28 is wat mij betreft een regelrechte ramp. waar de vorige eigenlijk probleemloos werkte, loopt deze nu *elke* nacht vast, en moet dus elke ochtend gereset worden. ook smiddags na een dag werken soms precies hetzelfde verhaal.
Heb em nog niet heel intensief gebruikt na de update maar ik heb ook het idee dat ie een stuk stabieler is geworden ja..Grolsch schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:16:
Bij mij liep de prime constant vast totdat ik de .28 heb geïnstalleerd, nu is alles opgelost
Hij is nog nooit zo snel/stabiel geweest.
bovenstaande heb ik geprobeerd, maar de tablet pakt het .zip bestand niet uit zicht zelf. Is er wellicht een andere manier om het .zip bestande te starten.Erik070 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 18:36:
[...]
Handmatig updaten zou zo moeten gaan:
Download firmware zip bestand van Asus site, deze zip pak je uit, dan houd je alsnog een zip bestand over (zip in een zip). Dit zip bestand zet je vervolgens op een micro sd card en die plaats je in de TF Prime.
Als het goed is herkend het besturingssysteem het update bestand en krijg je een systeemmelding rechts onderin.
Klik op deze melding en de update wordt uitgevoerd.
Succes
[ Voor 4% gewijzigd door Ronem op 20-06-2012 20:09 ]
Dat viel mij ook vandaag opKoen87 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:25:
[...]
Dat kan ik beamen, daarnaast is de battery drain opgelost
Is dit niet gewoon hetzelfde als de fabrieksinstellingen terug zetten welke je vanuit de settings kun vinden. Er is een verschil in het vasthouden van de power button met de -, + of allebei gelijk ingedrukt houden.Cyleo schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:48:
Gisteren per ongeluk een complete wipe uitgevoerd (delete user data) en wat is dat ding nu rap en stabiel zeg. Het lijkt wel of die update nu pas netjes geinstaleerd is. Aan te raden voor mensen die af en toe wat rariteiten tegen komen. Opstarten door de volumeknop en power ingedrukt te houden en in het menu dat dan verschijnt userdata tewhipen, let wel:je bent dan alles kwijt.
Hij springt aan bij een veranderende netspanning (dus bij het verbinden en het loskoppelen daarvan). Wat ook kan is dat je een app hebt die het scherm aanzet.abbeyrules schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:02:
Sinds de laatste update heeft mijn prime iets irritants. Hij springt telkens vanzelf aan. Hij ligt zonder dock in standby (dus niet uit) op het nachtkastje en elke x minuten springt het scherm aan. Erg irritant en niet bevorderlijk voor de batteryduur. Iemand een idee?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Het lijkt een hotmail probleem te zijn:mattijs86 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:34:
Ik kan sinds een paar dagen met geen mogelijkheid meer m.b.v. de email app bij mijn mail komen.
App data verwijderen en opnieuw configureren helpt niet. Blijft zeggen dat server adres niet goed is of niet kan verbinden met de server. Zelfs opnieuw de tablet configureren heeft niet geholpen.
Iemand een stap voor stap hoe ik hotmail weer kan configureren?
Alvast bedank!
Gewoon het unlock scherm.Room42 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:39:
[...]
Hij springt aan bij een veranderende netspanning (dus bij het verbinden en het loskoppelen daarvan). Wat ook kan is dat je een app hebt die het scherm aanzet.
Als hij aanspringt, heb je dan een venster in beeld, of alleen het unlock sherm?
[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 27-06-2012 08:15 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Alleen in het engels, volgens mij nog niet in het Nederlands.Wybo schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:10:
Ik heb sinds gisteren op mijn Galaxy Note met CM9 rc1 een goede spellingscontrole eindelijk. (rode lijntjes onder onbekende woorden.)
Op de ungeroote Prime krijg ik dit niet voor elkaar, via talen en invoer. Iemand die dit aan het werk gekregen heeft of weet of dit in een bepaalde custom ROM wel werkt?
Ok, dan wacht ik gewoon verder afCyleo schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:39:
[...]
Alleen in het engels, volgens mij nog niet in het Nederlands.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
[ Voor 11% gewijzigd door Edzeau op 28-06-2012 01:37 ]
Verwijderd
Heb je de optie niet aanstaan om automatisch alle app's terug te plaatsen die onder je google account staan?Fly-guy schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:55:
Nu voor de tweede keer gehad dat mijn prime niet meer wilde opstarten. Het begon met foutmeldingen zoals launcher has stopped working e.d. waarna ik een reboot wilde doen, maar verder dan het ASUS scherm kwam hij niet, hoe lang ik ook wachtte.
Helaas was een reset naar default settings het enige wat ik kon doenDus weer alles downloaden, instellen en invullen...
Verwijderd
Waarom zou je de tablet terugsturen? In de video laat je een app zien. Lijkt me logischer dat je die app verwijderd.Jeroen04 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:55:
Sinds vandaag merk ik opeens dat mijn beeldscherm op verschillende plekken en verschillende momenten begint te flikkeren. Het gaat hierbij om een korte zwart/witte balk die even kort in beeld schiet en weer weg is. De ene keer een klein blokje links boven, de andere keer midden op het scherm van boven naar onder. Ik las dat er in Januari (de early adopters) mensen last van hadden, maar daarna niet zo veel meer.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen, behalve te retourneren? Is er een manier om dit na te bootsen? Ik was verder erg content met mijn Prime!
Edit: Ik heb het op video kunnen krijgen. Niet heel duidelijk, maar op het laatst zie je geflikker.
[video]
Verwijderd
Omdat dit probleem niet app gebonden is. Ik heb het in het begin ook eens gehad in de orginele camera app.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:38:
[...]
Waarom zou je de tablet terugsturen? In de video laat je een app zien. Lijkt me logischer dat je die app verwijderd.
Die app zal niet geoptimaliseerd zijn voor ICS.
Ik had zo iets bij de oude versie van Spotify maar sinds de update van Spotify geen problemen meer
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 09:20 ]
Dit heb ik ook een enkele keer gezien, heel veel dunne streepjes van max 10mm vanaf de linker zijkant.Jeroen04 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:55:
Sinds vandaag merk ik opeens dat mijn beeldscherm op verschillende plekken en verschillende momenten begint te flikkeren. Het gaat hierbij om een korte zwart/witte balk die even kort in beeld schiet en weer weg is. De ene keer een klein blokje links boven, de andere keer midden op het scherm van boven naar onder. Ik las dat er in Januari (de early adopters) mensen last van hadden, maar daarna niet zo veel meer.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen, behalve te retourneren? Is er een manier om dit na te bootsen? Ik was verder erg content met mijn Prime!
Bij mij is het helaas wel hinderlijk, en het is ook niet na te bootsen. Wel heb ik het idee dat sommige apps er gevoelig voor zijn, en sommige apps weer niet. Maar het heeft ook weer niets met ICS te maken, volgens mij. Ik zal het nog even aanzien en anders misschien maar contact opnemen met Asus (helaas).AudioHome schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:41:
[...]
Dit heb ik ook een enkele keer gezien, heel veel dunne streepjes van max 10mm vanaf de linker zijkant.
Ik heb wel een exemplaar uit februari, maar zie het pas sinds de update naar versie 28.
Bij mij lijkt het er op dat het te meaken heeft met hoe je de tablet vasthoud, dus wel of niet metaal en display aanraken. Misschien iets te maken met statische lading... Ik heb er geen echte oplossing voor ontdekt, maar het stoort me nog niet echt.
Oh, dat heb ik ook wel eens gehad. Loopt ook een draadje over op XDA. Ik had het vooral met pdf's bekijken in repligo.AudioHome schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:41:
[...]
Dit heb ik ook een enkele keer gezien, heel veel dunne streepjes van max 10mm vanaf de linker zijkant.
Ik heb wel een exemplaar uit februari, maar zie het pas sinds de update naar versie 28.
Bij mij lijkt het er op dat het te meaken heeft met hoe je de tablet vasthoud, dus wel of niet metaal en display aanraken. Misschien iets te maken met statische lading... Ik heb er geen echte oplossing voor ontdekt, maar het stoort me nog niet echt.
[ Voor 17% gewijzigd door Cyleo op 28-06-2012 13:04 ]
Het valt me op dat mijn probleem blijkbaar in een aantal apps zitten. Op het homescreen heb ik nog nergens last van gehad. Zou iemand de app uit mijn video (Elastic World) willen proberen, en vertellen of die gene last heeft van geflikker? Best leuk spel ook, overigens.Jeroen04 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:55:
Edit: Ik heb het op video kunnen krijgen. Niet heel duidelijk, maar op het laatst zie je geflikker.
[video]
Verwijderd
Ik heb hem even geprobeerd. Leuk spel. Idd een hele kleine glitch waargenomen, maar dit was eenmalig.Jeroen04 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 18:08:
[...]
Het valt me op dat mijn probleem blijkbaar in een aantal apps zitten. Op het homescreen heb ik nog nergens last van gehad. Zou iemand de app uit mijn video (Elastic World) willen proberen, en vertellen of die gene last heeft van geflikker? Best leuk spel ook, overigens.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 22:49 ]
Heb ik ook, dit is helaas een hardware probleem. Ik heb hier ook al contact met asus over gehad.Latte schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:14:
Zijn er hier nog mensen met een wifi-probleem op hun Transformer Prime?
Zodra ik in dezelfde kamer ben als mijn router staat, heb ik perfect verbinding maar als ik er één verdieping vandaan ben, is de ontvangst behoorlijk slecht.
En het internet is met name met het bekijken van Youtube filmpjes en filmpjes van bijvoorbeeld RTL Gemist het slechtst (er wordt constant gebuffert).
Browsen leek eerst nog te gaan maar de laatste dagen merk ik dat het ook erg lang duurt om één internetpagina te laden.
Is er al een oplossing voor dit probleem?
[ Voor 8% gewijzigd door Koen87 op 29-06-2012 08:33 ]
Verwijderd
In principe hoeft het geen problemen te geven in en rond het huis.Koen87 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:28:
[...]
Heb ik ook, dit is helaas een hardware probleem. Ik heb hier ook al contact met asus over gehad.
Wat ze suggereren is een sterkere router of een andere channel proberen.
Zie ook deze test van Anandtech:
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2012 10:11 ]
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Het probleem voor mij steekt hem dan ook niet echt voor bij huis. Ik heb er vooral last van in Hotels en op openbare plaatsen. Waar mensen wel met de laptop, of ikzelf met de smartphone, bereik heb, gaat het met de prime gewoon niet lukken. Dat vind ik wel heel ergerlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:09:
[...]
In principe hoeft het geen problemen te geven in en rond het huis.
10 Mbps is ruim voldoende voor normaal gebruik.
Dat een website 100 milliseconde sneller zal laden merk je niet eens.
Wil je op 80 feet (25 meter) een betere verbinding dan is een wifi repeater aan te raden.
Maar 95% van de huizen in Nederland zijn helemaal geen 25 meter in doorsnede dus voor normaal gebruik moet het geen probleem zijn.
Wil je perse helemaal achter in de tuin een video bekijken kun je er ook voor kiezen om die eerst naar je tablet te downloaden.
Ik heb zelf een wifi accespoint onder de eettafel hangen en moet zeggen dat ik overal goed ontvangst heb, ook achter in de tuin waar de losstaande garage staat met spouwmuur.
Dat is ongeveer 20 meter en door 2 spouwmuren
Ik denk dat de kans wel redelijk groot is aangezien dit nog het 'laatste' model is van Asus (de infinity kun je niet echt zien als een opvolger). Maar je weet het nooit zeker natuurlijk..Aesculapius schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:36:
Weet iemand hoe groot de kans is dat Android 4.1 Jelly Bean ook naar de Transformer Prime komt? Die upgrade naar 60fps voor de hele interface zie ik wel zitten eigenlijk...
[ Voor 20% gewijzigd door Bullet NL op 29-06-2012 12:21 ]
Verwijderd
Wat ik zelf zou doen is het volgende:Koen87 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:38:
[...]
Het probleem voor mij steekt hem dan ook niet echt voor bij huis. Ik heb er vooral last van in Hotels en op openbare plaatsen. Waar mensen wel met de laptop, of ikzelf met de smartphone, bereik heb, gaat het met de prime gewoon niet lukken. Dat vind ik wel heel ergerlijk.
Ook 3G helpt mij dan niet verder, aangezien ik veelal in het buitenland zit. Daarnaast is een hotelkamer ook niet altijd supergroot om even een goede plek te zoeken. Het gaat ook om het principe dat je een tablet van 600 euro koopt, waarmee je dus lekker mobiel kan zijn, maar dat de wifi gewoon slecht functioneert. Dat is jammer.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:18:
[...]
Wat ik zelf zou doen is het volgende:
Gebruik wifi analyzer uit de play store om de locatie te vinden waar je wel een acceptabel ontvangst hebt in de lobby of het restaurant.
Als je eenmaal weet welk gebied van de desbetreffende ruimte het beste ontvangst heeft dan moet het in ieder geval minder ergerlijk zijn.
Je kan daarnaar gewoon even je app's synchroniseren voor offline gebruik.
Al je email downloaden lezen, verwerken en dan later op de dag versturen.
Als het zo zo belangrijk is dat je continu bereik moet hebben dan had je beter een tablet kunnen kiezen met 3G ontvangst
Precies. Voor een Wifi-only apparaat moet Wifi gewoon goed geregeld zijn. Precies om die reden heb ik de tf300t aangeschaft ipv de Prime. Ziet er minder mooi uit maar Wifi werkt als een tierelier, ook op plekken met slechte ontvangst zoals op m'n kantoor...Koen87 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:33:
[...]
Ook 3G helpt mij dan niet verder, aangezien ik veelal in het buitenland zit. Daarnaast is een hotelkamer ook niet altijd supergroot om even een goede plek te zoeken. Het gaat ook om het principe dat je een tablet van 600 euro koopt, waarmee je dus lekker mobiel kan zijn, maar dat de wifi gewoon slecht functioneert. Dat is jammer.
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Ik heb hetzelfde probleem als jij, veel in hotels waar het WiFi niet altijd even sterk is. Daar waar mijn nexus het wel doet, zegt mijn priem vaak dat er geen (voldoende) bereik is. En voor een tablet, een apparaat wat mobiel hoort te zijn, is dat simpelweg niet goed genoeg.Koen87 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:33:
[...]
Ook 3G helpt mij dan niet verder, aangezien ik veelal in het buitenland zit. Daarnaast is een hotelkamer ook niet altijd supergroot om even een goede plek te zoeken. Het gaat ook om het principe dat je een tablet van 600 euro koopt, waarmee je dus lekker mobiel kan zijn, maar dat de wifi gewoon slecht functioneert. Dat is jammer.
Verwijderd
De wifi functioneert slechter ten opzichte van andere wifi apparaten.Koen87 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:33:
[...]
Kom op, wat een onzin hee...Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:00:
Als het zo belangrijk is dat je internet hebt op je verre wereldreizen dan behoor je de geschikte bijbehorende hotels te boeken of een satelliet telefoon te bezitten. Anders kun je altijd wel blijven klagen.
[ Voor 29% gewijzigd door Milly op 29-06-2012 14:15 ]
Verwijderd
Een typisch bereik van WIFI is 30 meter.Milly schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:08:
[...]
Kom op, wat een onzin hee...
Wifi van de meeste Primes presteert ondermaats ten opzichte van andere tablets, dat is al vaak genoeg aangetoond. Dat is m.i. onacceptabel voor een Wifi-only device. Dat kun je toch niet ontkennen?
Wat dacht je van campings, congrescentra, youth hostels? Je hebt een goed Wifi signaal lang niet altijd voor het uitzoeken. En ook bij een slecht signaal moet een tablet van een paar honderd euro gewoon volledig functioneren.
'Slecht' of 'minder goed', kies de term die je wilt. Hoe je het ook went of keert, de ontvangst van de Prime had veel beter kunnen zijn. Asus heeft een designfout gemaakt met al dat alumimium. Het bewijs daarvan is de plastic tf300t, en de plastic strip op de Inifinity. Van beide is de Wifi ontvangst stukken beter (om over GPS nog maar te zwijgen...)Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:27:
[...]
Dat andere tablets boven de 30 meter beter presteren wil dus niet zeggen dat de wifi van de Prime slecht is.
[ Voor 5% gewijzigd door Milly op 29-06-2012 14:40 ]
Probeer eerst eens de tip die ik hierboven heb gepost. Ik heb die van xda en het werkt hier als een trein.l3art schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:06:
Vandaag of morgen maar eens .28 handmatig nog eens ga installeren want ook na een harde reset heb ik nog een enorme wifi drain (ten minste ik denk dat het de wifi is aangezien die 78% van het energieverberbruik voor zijn rekening nam) en vaak last heb van SOD (sleep of death). Hopelijk lost dat wat op, anders moet ik een manier zien te vinden om hem te downgraden naar de .21 update aangezien die voor mij probleemloos liep.
Precies, het blijven goed praten van een designfout vind ik gewoon ergerlijk. Het is gewoon niet goed genoeg. Punt. Wifi is niet beperkt tot 30 meter, daarnaast komen ze met G en N verschillend ver.Milly schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:33:
[...]
'Slecht' of 'minder goed', kies de term die je wilt. Hoe je het ook went of keert, de ontvangst van de Prime had veel beter kunnen zijn. Asus heeft een designfout gemaakt met al dat alumimium. Het bewijs daarvan is de plastic tf300t, en de plastic strip op de Inifinity. Van beide is de Wifi ontvangst stukken beter (om over GPS nog maar te zwijgen...)
Maar goed, ik ben blij dat je er geen last van hebt. Ik ga nog even achter in de tuin via m'n Wifi zitten surfen
Kan het proberen maar geloof nooit zo in dat soort oplossingen. Waarom zou zoiets beter zijn dan puur en alleen 2 reboots? En wat is de meerwaarde van langer dan 30 seconde?Cyleo schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:30:
[...]
Probeer eerst eens de tip die ik hierboven heb gepost. Ik heb die van xda en het werkt hier als een trein.
Dan verwijdert hij blijkbaar de bestanden die door updates rommelig zijn geworden. Tip van een Asus wpmedewerker zelf :-)l3art schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:05:
[...]
Kan het proberen maar geloof nooit zo in dat soort oplossingen. Waarom zou zoiets beter zijn dan puur en alleen 2 reboots? En wat is de meerwaarde van langer dan 30 seconde?
Verwijderd
Ik zal niet beweren dat Wifi op de Prime goed is; vergeleken met mijn laptop en smartphone is het signaal slechter. Toch heb ik de afgelopen maanden diverse nachten (ongeveer 20-25) in hotels doorgebracht in Amerika & Frankrijk en daarbij nooit problemen gehad met het Wifi signaal. Ik was ook benieuwd hoe de Prime zich in hotels zou houden omdat ik vooraf de diverse berichten had gelezen. Gelukkig viel het (bij mij) reuze mee.Milly schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:08:
[...]Wat dacht je van campings, congrescentra, youth hostels? Je hebt een goed Wifi signaal lang niet altijd voor het uitzoeken. En ook bij een slecht signaal moet een tablet van een paar honderd euro gewoon volledig functioneren.
Volgens mij ligt het eraan hoe je het ding ingesteld hebt.mattijs86 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:34:
Voor mensen die deze zomer op een camping /hotel of iets dergelijks zitten is dit misschien een oplossing http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1683219
Ik heb er een vraag gesteld waar ik geen antwoord op krijg maar het lijkt dat je deze kan configureren op een internet site zodat je geen pc nodig hebt om te verbinden met wifispots.
Iemand ervaring mee?
Verwijderd
Ik heb problemen met de HD kanalen (inderdaad haperen, hangen en blokken) maar de SD kanalen worden zonder problemen weergegeven (net nog even voor de zekerheid getestwontcachme schreef op zondag 01 juli 2012 @ 10:09:
Iemand hier die met een prime het streamen vanaf een dreambox werkend heeft gekregen? Het maakt niet uit of ik 1080p, 576 stream, maar het blijft maar haperen, hangen en blokken geven. De player maakt ook geen verschil. Gisteren een wifi verbinding van 72mbps en nog haperen elke 3 seconde. Op mijn HTC desire die ik ernaast gebruik is er geen enkel probleem. Zelfde software gebruikt, alleen andere android versie en hardware
[ Voor 6% gewijzigd door wouter03 op 02-07-2012 14:55 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq