Ik heb vandaag ook de dongle ontvangen en moet zeggen dat ik voor het raam gelijk al 12 satellieten ontvangsthad.toen nav.free gestart en het werkt uitstekend . Petje af voor de service van Asus.
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp is mijn extra geheugenkaart die in je in de tablet zelf steekt geen extra uitbreiding van het geheugen?Cyleo schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:58:
[...]
Ik gebruik hem vooral om films op te zetten en andere bestanden van mijn computer eenvoudig op mijn tablet te krijgen.
Als je geen root toegang hebt op je tab kun je er alleen maar films, muziek en andere bestanden op zetten die de tablet kan 'lezen' (en natuurlijk apps die Apps2SD ondersteunen)Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:26:
[...]
Dus als ik het goed begrijp is mijn extra geheugenkaart die in je in de tablet zelf steekt geen extra uitbreiding van het geheugen?
Ik zag net een interessant filmpje van wicked4u2c over de vergelijking tussen een transformer 300t en ipad. Ik weet dat dit topic over de prime gaat, maar aangezien het filmpje meer ging over android vs ios op tablets stel ik mijn vraag toch maar hier. De maker zegt in de film dat het grootste pluspunt van de iPad het browsen (schokkerig op android + schaling verkeerd) en de apps zijn. Volgens hem zijn de apps voor de iPad echt optimized, terwijl het op android gewoon uitgerekte telefoon apps zijn. Wie kan mij vertellen of hij/zij dit in het echt ook ervaart?
Hier de link van het filmpje voor wie het zelf wil zien: YouTube: Transformer Prime TF300 VS New iPad 3 - Tablets Exposed
Hier de link van het filmpje voor wie het zelf wil zien: YouTube: Transformer Prime TF300 VS New iPad 3 - Tablets Exposed
Voor Android zijn ook bijzonder veel tablet applicaties. Misschien zul je een enkele keer een telefoon applicatie tegenkomen.
Asus Zenbook i7 256gb
Ik persoonlijk vind dit filmpje verwaarloosbaar.tobitronics schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:25:
Ik zag net een interessant filmpje van wicked4u2c over de vergelijking tussen een transformer 300t en ipad. Ik weet dat dit topic over de prime gaat, maar aangezien het filmpje meer ging over android vs ios op tablets stel ik mijn vraag toch maar hier. De maker zegt in de film dat het grootste pluspunt van de iPad het browsen (schokkerig op android + schaling verkeerd) en de apps zijn. Volgens hem zijn de apps voor de iPad echt optimized, terwijl het op android gewoon uitgerekte telefoon apps zijn. Wie kan mij vertellen of hij/zij dit in het echt ook ervaart?
Zoals hij zei zijn er veel apps die scaled zijn en bugged,
maar er is ook een groot deel van de market (welliswaar soms met moeite te vinden)
dat wel een mooi aantal apps weet te showen.
Het punt is,ok er zijn veel developers die liever lui dan moe zijn maar
je moet weten te vinden waar de positieve kant van de medaille zich bevind.
Eenmaal deze gevonden te hebben kan je echt genieten van je android omgeving
en jezelf laten gaan met een heel assortiment met mooie apps.
En hoe zit het met spelletjes? De tegra 3 zal waarschijnlijk alles aan kunnen, maar ik lees op o.a. xda dat sommige spellen constant crashen. Ervaren jullie dit ook?
Lol bij dat flipboard stukje:tobitronics schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:25:
"Ik vind het ontbreken van flipboard echt een dealbreaker voor android. Ik weet wel dat het komt, ik heb zelfs de gelekte versie geprobeerd en dat zag er net zo uit als voor ios maar ik denk dat het alsnog laggy wordt zoals andere apps."
Dan kan ik je niet meer serieus nemen.
Verwijderd
Dat is nu net het rare er van. Ik heb er Apps2SD op staan, maar kan geen apps overzetten. En als er een update is van een bepaalde app, geeft de Apps2SD aan dat het app programma kan overgezet worden naar de geheugen kaart, maar ik kan het niet of zie het althans niet staan.tobitronics schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:11:
[...]
Als je geen root toegang hebt op je tab kun je er alleen maar films, muziek en andere bestanden op zetten die de tablet kan 'lezen' (en natuurlijk apps die Apps2SD ondersteunen)
Ik speel diverse games op m'n prime, en heb nog nooit een vastloper gehad.tobitronics schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:08:
En hoe zit het met spelletjes? De tegra 3 zal waarschijnlijk alles aan kunnen, maar ik lees op o.a. xda dat sommige spellen constant crashen. Ervaren jullie dit ook?
Voor browsen gebruik ik Dolphin HD, en deze werkt perfect bij mij.
M'n vriendin heeft een Ipad, maar die grijpt met enige regelmaat mijn prime i.v.m. flash websites.
GPS-Dongle ontvangen en geprobeerd: het werkt (zeker buiten). Vrijwel meteen 16 satellieten gevonden, waarvan ongeveer de helft in gebruik (tussen de 7 en 9).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Eens, je wint er niets mee. maar: er is geen gereserveerde ruimte voor apps. Alle apps worden al geinstalleerd op de "interne" sd kaart. Het gaat dus niet ten koste van je interne geheugen van 1 Gb.Cyleo schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:54:
[...]
Waarom zou je dat willen? En dat kan niet omdat hij een gedeelte van het interne geheugen heeft gemound als removable, dus het enige wat het doet is het verplaatsen van gereserveerde ruimte voor apps naar de overige ruimte. Je wint er dus niets mee en je hebt ruimte zat.
Hahahaha. Super tip. Lachen dat iets van Apple toch nog van pas komt.Freekers schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:05:
[...]
Dolphin Browser uit de market downloaden en user-agent aanpassen naar iPad.
Werkt ook heel goed met ICS+ browser.
Pfff ben echt in de war op XDA lees ik allemaal mensen met horrorverhalen over de prime (dode pixel, backlight bleed, gps, wifi sterkte, wifi+bluetooth=N/A, camera met groene lijnen etc. etc.) die hun prime vaarwel zeggen. Ik vind het een geweldig apparaat als je kijkt naar specs en mijn 2-minuten ervaring in de mediamarkt, dat de 600 euri zeker waard is. Maar ik wil niet dat die 600 euro in rook opgaat aan een niet functionerend apparaat, ik heb er namelijk een aantal maanden voor moeten werken. Op de infinity wachten wil ik niet, die komt pas eind dit jaar en wie weet heeft ie dezelfde problemen. En de 300t vind ik die 100 euro minder ook niet waard. Dat de GPS het niet doet vind ik prima, zeker als Asus gewoon een dongle voor niks aanbiedt, Maar als ik allerlei random crashes,freezes,reboots en andere random defecten krijg zou ik toch wel erg teleurgesteld zijn in zowel Asus als in mijzelf, omdat ik dan gewoon 600 euro aan hardverdiend geld heb weggegooid. Zou ik het moeten doen? Zijn deze problemen echt verschillend van toestel tot toestel of hebben ze allemaal dezelfde problemen? En zijn het echt zoveel mensen die problemen hebben? Het klink haast onwaarschijnlijk.....
Het is natuurlijk wel zo dat je voornamelijk de negatieve verhalen hoort.
Bij mij werkt alles prima, op de GPS na, maar met de dongle is ook dat verholpen. Ik ben dus erg tevreden.
Bij mij werkt alles prima, op de GPS na, maar met de dongle is ook dat verholpen. Ik ben dus erg tevreden.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Hier werkt ook alles prima op de ingebouwde GPS na, maar das met de extender opgelost!
Gewoon kopen en een paar dagen proberen, bevalt hij niet, breng je hem terug naar de winkel.
Gewoon kopen en een paar dagen proberen, bevalt hij niet, breng je hem terug naar de winkel.
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
En hoe lang is de garantie? Mocht er iets stukgaan....V3g3ta schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:28:
Hier werkt ook alles prima op de ingebouwde GPS na, maar das met de extender opgelost!
2 jaar.
Dolfhin vind ik de soepelste browser. Alleen met full screen video crash tie, met het aanpassen van de user-agent merk ik dus geen verschil. Met Opera gaat full sceen perfect....fazerrider schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:17:
[...]
Hahahaha. Super tip. Lachen dat iets van Apple toch nog van pas komt.
Werkt ook heel goed met ICS+ browser.
Sins een paar dagen lijkt mijn SOC rekenfouten te maken. de terugknop flikkert links-rechts, de taakbalk en alle icons verspringen om de paar seconden 2 pixels op en neer en een aantal spellen (voornamelijk GTA III) hebben opeens last van framedrops of een vastlopertje van een seconde terwijl die er eerst nooit waren.
Ook heb ik nu veel meer last van opstart problemen. 3maal is scheepsrecht bij het invoeren bij het encrypted password en het hele proces duurt nu ook merkbaar langer dan eerst.
Ook heb ik nu veel meer last van opstart problemen. 3maal is scheepsrecht bij het invoeren bij het encrypted password en het hele proces duurt nu ook merkbaar langer dan eerst.
GPS Dongle Champagne is inderdaad binnen; had al redelijke GPS ontvangst en nu nog beter. Niets te klagen dus.
Dan een root-vraag: ik zit inmiddels met deze versie v9.4.2.21 op m'n TFP. De bekende manieren om root te verkrijgen op XDA heb ik gevonden, maar die ondersteunen dus deze versie niet. Óf ik kijk er compleet langs hier of op XDA. Oplossing die ik wel zie is downgraden en dan rooten... dat is mijn laatste optie.
Iemand een idee of de TFP al te rooten is op v9.4.2.21?
Dan een root-vraag: ik zit inmiddels met deze versie v9.4.2.21 op m'n TFP. De bekende manieren om root te verkrijgen op XDA heb ik gevonden, maar die ondersteunen dus deze versie niet. Óf ik kijk er compleet langs hier of op XDA. Oplossing die ik wel zie is downgraden en dan rooten... dat is mijn laatste optie.
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
Volgensmij (ik heb de prime nog niet maar heb xda al uitvoerig bestudeerd) moet je eerst downgraden naar .15, dan rooten met vipermod, dan OTA Rootkeeper uit de market installeren en via OTA weer upgraden naar .21cyclofosfamide schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:16:
GPS Dongle Champagne is inderdaad binnen; had al redelijke GPS ontvangst en nu nog beter. Niets te klagen dus.
Hoe gaat Asus eigenlijk om met gerootte devices bij een mogelijke RMA?
Hier staat tekst
Ik denk dat ze dan net zoals andere fabrikanten zeggen dat je je garantie kwijt bent. Echter, je kan altijd je device unrooten voordat je m opstuurt. Als je je bootloader geunlockt hebt, dan kan je helaas niet meer terug en wordt het dokken voor je repair.Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:38:
Hoe gaat Asus eigenlijk om met gerootte devices bij een mogelijke RMA?
En net zoals zoveel fabrikanten zal het in 9 van de 10 gevallen reuze meevallen en hem gewoon kosteloos repareren. Als het een software fout is die ze kunnen herleiden naar het unlocken van jou prime dan zou dat wel eens een probleem kunnen zijn, maar een kapot scherm, scherm wat los laat, etc, dat repareren ze echt wel zonder jou op kosten te jagen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Allemaal goed en wel, maar dan is de informatie van "je kan het geheugen van de tablet uitbreiden met extra geheugen" wel een beetje gelogen. Dat lees je bijna overal. maar goed, dit kleine probleempje maak dit toestel daarom niet minder goed. Het werkt prima bij mij en ik heb er nog geen minuut spijt van dat ik het gekocht heb.fazerrider schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:58:
[...]
Eens, je wint er niets mee. maar: er is geen gereserveerde ruimte voor apps. Alle apps worden al geinstalleerd op de "interne" sd kaart. Het gaat dus niet ten koste van je interne geheugen van 1 Gb.
Een andere vraag.
Ik heb op mijn werk een agenda met outlook. Maar dit staat allemaal op een server van het werk en wij hebben niet de mogelijkheid om ook maar iets te installeren op onze pc. Zo is zelfs Google agenda geblokkeerd. Het enige wat ik kan is wel een .pst bakcup maken, die op een geheugen stik zetten en dat op mijn eigen privé pc als 2de agenda overzetten. En van daaruit overzetten naar Google agenda en dit dan weer synchroniseren met de asus tablet. Je merkt het, wel wat omslachtig.
Is er geen app die mijn .pst bakcup onmiddellijk vanuit de geheugen stik kan synchroniseren naar de agenda op mijn asus tablet?
Of heeft iemand een andere idee? Onthoud wel, wij kunnen echt niets installeren op mijn pc van het werk, laat staan iets synchroniseren vanuit de pc van het werk naar een dropbox of skydrive of wat dan ook. Enkel een bakcup (.pst) op de geheugen stik zetten.
Jij hebt zeker de C1O-serie? Dat had ik ook en ik heb hem teruggebracht naar de winkel aangezien hier geen oplossing voor is. Ik heb nu de C3O en die heeft er geen last van..Sjoerd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 03:07:
Sins een paar dagen lijkt mijn SOC rekenfouten te maken. de terugknop flikkert links-rechts, de taakbalk en alle icons verspringen om de paar seconden 2 pixels op en neer en een aantal spellen (voornamelijk GTA III) hebben opeens last van framedrops of een vastlopertje van een seconde terwijl die er eerst nooit waren.
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 18-05-2012 11:45 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
En zo kreeg ik de Prime ineens niet meer in zijn dock...
Blijkt de hoek van de dock connector verbogen. En als ik zo kijk is dat ook wel een iel slap dingetje. Samen met de onverklaarbare pit in mijn scherm genoeg om dat ding op te gaan sturen. Balen
Blijkt de hoek van de dock connector verbogen. En als ik zo kijk is dat ook wel een iel slap dingetje. Samen met de onverklaarbare pit in mijn scherm genoeg om dat ding op te gaan sturen. Balen
ik heb de laatste tijd steeds vaker dat de tablet, nadat deze in de docking dichtgeklapt zat, een harde reset nodig heeft om er weer leven in te krijgen. Bij meer mensen bekend?
Het is misschien even een paar pagina's niet aan de orde gekomen, maar ja
Hier staat tekst
ik heb het niet kunnen vinden, lees toch regelmatig mee maar kan zijn dat ik waar gemist heb. zie wel issues met de browser. is er een oplossing?Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:45:
Het is misschien even een paar pagina's niet aan de orde gekomen, maar ja
Als ik mijn product wil registeren bij Asus.. dan zegt hij dat mijn serienummer niet correct is? Terwijl ik zou zweren dat hij echt correct is!
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Misschien helpt dit:
Goed opletten met de O (Otto) en de 0 (nul).JoetjeF schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:22:
[...]
Ik heb een soort gelijk serienummer, maar het is C1O (Otto) KAS0 (nul) 42xxx
Het is dus net andersom als jij had ingevoerd.
[ Voor 3% gewijzigd door JoetjeF op 19-05-2012 19:12 ]
Thnx.. Je moet het wel weten wil je het echt duidelijk kunnen zien
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Ik kon het niet zien ik heb alle mogelijkheden moeten proberen volgens mij
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Nope, C3O hier. Heb er nu geen last meer van, vreemd blijft 't wel.Room42 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:45:
[...]
Jij hebt zeker de C1O-serie? Dat had ik ook en ik heb hem teruggebracht naar de winkel aangezien hier geen oplossing voor is. Ik heb nu de C3O en die heeft er geen last van.
Ik moet helaas zeggen van wel. Het is zo erg, dat ik standaard een paperclip aan de hoes van de TFP heb hangen om de bijna dagelijkse reset uit te voeren.Wesnam schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:53:
ik heb de laatste tijd steeds vaker dat de tablet, nadat deze in de docking dichtgeklapt zat, een harde reset nodig heeft om er weer leven in te krijgen. Bij meer mensen bekend?
Hier ondanks intensief gebruik nog nooit een reset hoeven uit te voeren.
Wel start ik de TFP elke 3 a 4 dagen opnieuw op.
Ik zou geeneens weten waar die reset knop zit.
Wel start ik de TFP elke 3 a 4 dagen opnieuw op.
Ik zou geeneens weten waar die reset knop zit.
Powerboot is een appje dat je paperclip vervangt. Gratis te downloaden uit de store en kan op schema rebooten en geeft een widget om handmatig te rebooten.grootma schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:38:
[...]
Ik moet helaas zeggen van wel. Het is zo erg, dat ik standaard een paperclip aan de hoes van de TFP heb hangen om de bijna dagelijkse reset uit te voeren.
Lees net dat het gaat om een "dode" prime, dan heeft die app natuurlijk geen nut..
PS, waar blijft mijn dongle? Wacht al sinds 16 april...
[ Voor 14% gewijzigd door Fly-guy op 21-05-2012 10:46 ]
Verwijderd
Is wel vereist dat je TFP geroot is.Fly-guy schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:44:
[...]
Powerboot is een appje dat je paperclip vervangt. Gratis te downloaden uit de store en kan op schema rebooten en geeft een widget om handmatig te rebooten.
Same hereFly-guy schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:44:
PS, waar blijft mijn dongle? Wacht al sinds 16 april...
Dongel is hier ook aangekomen vorige week maandag. Had hem ook de 16e besteld. Ach, leuk voor in de kast en even om te testen
Yep..nu nog niet nodig, maar had het plan opgevat om later dit jaar een roadtrip te maken en de prime voor navigatie te gebruiken leek me wel leuk.. Niet cruciaal, maar toch..
Even een vervolg op mijn supportdrama bij Asus:
Ze hebben blijkbaar een verkeerd scherm besteld. 2,5 maand voor nada gewacht. Er is nu weer een nieuwe besteld. Stelletje prutsers
Ze hebben blijkbaar een verkeerd scherm besteld. 2,5 maand voor nada gewacht. Er is nu weer een nieuwe besteld. Stelletje prutsers
't is waarschijnlijk een schrale troost, maar het ligt niet (alleen) aan de kleur: ik wacht nog steeds op een grijze (ook op 16/4 aangemeld.)
Ik wil hem wel graag hebben want bij mij doet GPS helemaal niets. In het begin zag hij nog wel een paar als ik naar buiten ging maar tegenwoordig ook dan gwoon niets, nul, nada, ...
Om dezelfde malaise als qntal te voorkomen even een mailtje richting Anus gestuurd:qntal schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:02:
Even een vervolg op mijn supportdrama bij Asus:
Geachte Lezer,
Na 5 weken met plezier gebruik gemaakt te hebben van mijn TF201 is het scherm spontaan gebarsten. Ik zal de zoveelste zijn die hier mee aan komt want op diverse fora breken de tere glasplaatjes van de TF201 met bosjes, vaak na minder dan 2 maanden gebruik. Ik had mijn TF201 keurig met dock in mijn nachtkastje opgeborgen, toen ik hem er 2 dagen later uit pakte en openklapte was de barst er. Heel vervelend uiteraard maar 1 en ander kan verzacht worden door een snelle kosteloze service van de desbetreffende fabrikant. Ik dit geval Asus. Nu lees ik toch alleen maar bizar negatieve ervaringen met uw klantenservice. Ik benoem maar 1 voorbeeld van een gebruiker op 1 van de fora. Identiek probleem aan dat van mijzelf, postte vanochtend dat na 2.5 maand Asus er achter komt dat de schermen(waar al die tijd op gewacht werd) niet de juiste zijn, er moet dus opnieuw besteld worden en deze arme klant heeft een paar weken van zijn TF 201 gebruik mogen maken en wacht nu al 10 weken zonder vervangend product en zonder uitzicht op een snelle afhandeling. Het ergst is nog dat deze meneer de reparatie ook nog moet gaan betalen. Dit ben ik absoluut niet van plan en samen met mijn collega advocaten heb ik de wet zoals deze begrijpelijk voor de consument op internet aangeboden wordt er nog maar eens bijgepakt. Zie hieronder:
In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan is er sprake zijn van een ondeugdelijk product.
In de afhandeling van de zojuist door mij genoemde meneer op het forum is dus al onjuist gehandeld. Mijn TF201 heeft geen enkel spoor van valschade en mocht mij de nota gepresenteerd worden voor de ondeugdelijkheid van uw product dan zijn juridische stappen mijnerzijds het logische gevolg. Ook is mij door Pierre van uw klantenservice verteld dat het RMA-proces m.b.t. tot mijn probleem 7 tot 10 werkdagen bedraagt. Ik adviseer u om deze mondelinge overeenkomst niet te slechten.
In afwachting van uw reactie verblijf ik,
Waarschijnlijk verspeelde moeite maar 10 weken wachten is hell!
PSN: Oldzkoel
goed mailtje power_user. Ben benieuwd wat ze zeggen. Ik sta op het punt een advocaat in te schakelen
Wait...what? Bedreig je ze nou, of probeer je ze te imponeren? Ik kan me niet voorstellen dat Asus de boel bewust loopt te verstieren door verkeerde schermen te bestellen of een lange doorlooptijd te hebben bij RMA-afhandelingen. Dat het toch gebeurt is natuurlijk niet fijn, maar het blijft mensenwerk he. Volgens mij helpt het niet om dan te gaan dreigen met je collega advocaten.
Overigens hoop ik niet dat jij en je collega's er echt een wetboek op moesten naslaan om er achter te komen dat je in NL standaard recht hebt op twee jaar garantie...
verder staat het niet heel sterk als je de tekst van consuwijzer letterlijk copy-paste zonder de bron te vermelden
wild mutant space hamsters
Ik post de eventuele reactie ook wel even hier.qntal schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:15:
goed mailtje power_user. Ben benieuwd wat ze zeggen. Ik sta op het punt een advocaat in te schakelen
Ik zal voortaan mijn e-mails eerst even naar je toesturen Pkopf, kan je een mooie bronverwijzing voor me makenpkopf schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:01:
[...]
Wait...what? Bedreig je ze nou, of probeer je ze te imponeren? Ik kan me niet voorstellen dat Asus de boel bewust loopt te verstieren door verkeerde schermen te bestellen of een lange doorlooptijd te hebben bij RMA-afhandelingen. Dat het toch gebeurt is natuurlijk niet fijn, maar het blijft mensenwerk he. Volgens mij helpt het niet om dan te gaan dreigen met je collega advocaten.
Overigens hoop ik niet dat jij en je collega's er echt een wetboek op moesten naslaan om er achter te komen dat je in NL standaard recht hebt op twee jaar garantie...
verder staat het niet heel sterk als je de tekst van consuwijzer letterlijk copy-paste zonder de bron te vermelden
[ Voor 8% gewijzigd door power_user op 22-05-2012 10:54 ]
Verwijderd
Prima mail van power_user!
Ook ik ben helaas tegen het probleem van een spontane barst in mijn tablet. Gelukkig zat de barst in het zwarte gedeelte om het beeldscherm heen, waardoor tablet nog wel bruikbaar was. Maar natuurlijk zonde en vreemd voor zo’n duur apparaat dat over een sterke kwaliteit scherm zou moeten beschikken.
Normaal zou ik mij niet zomaar bij een forum aanmelden om mijn beklag te doen over een product/bedrijf, maar de wijze waarop Asus nu bezig is dwingt mij dat wel om in ieder geval andere te waarschuwen.
Eind februari heb ik contact opgenomen met Asus ivm de spontane barst. Daarin ook duidelijk aangegeven dat ik het tablet erg zorgvuldig behandeld heb. Na het opsturen van foto’s van de barst heb ik op aanraden van de servicedesk het tablet laten opsturen (naar Tsjechië waar de reparatie van ASUS apparaten schijnbaar plaats vinden). Na twee weken geen reactie gehad, daarom vraag naar status gedaan. Daarna de mededeling gekregen dat de schade niet onder de garantie valt en dat ik dus 50 euro moet betalen om het tablet ongerepareerd terug te krijgen of 150 euro moet betalen om het te laten repareren.
Daarop nogmaals paar keer aangegeven dat scherm niet stuk is gegaan door onzorgvuldig handelen. De reacties die ik daarop steeds terug kwamen, kwamen niet verder dan: “het scherm is van zulke sterke kwaliteit dat het niet zomaar kan barsten. We horen graag of u het laat repareren of niet” Maar bij mij komt dan de vraag op waarom zo’n geweldige kwaliteit scherm zomaar kan barsten….?
Omdat ik op deze manier niet verder kwam heb ik via een ander kanaal bij ASUS een klacht ingediend. Daarin nogmaals het hele voorval uitgelegd. Ook weer aangegeven dat ondanks dat op het tablet geen misbruik / valschade te zien is ik toch zomaar wordt afgescheept met de mededeling dat het niet door een fabricage fout kan komen en dus geen garantie heeft. Gelukkig ook op een forum twee lotgenoten gevonden met de zelfde spontane schade. Deze link meegestuurd.
Inmiddels was ik mijn tablet al een maand kwijt. Een mail op 25 april terug gekregen van Asus dat ze het spijtig vinden dat ik zo ontevreden ben over de serviceverlening. Ze zouden de klacht in behandeling nemen: “Op dit moment vraag ik gegevens op bij ons reparatiecentrum en de technische dienst van het hoofdkantoor of uw claim dat het scherm spontaan gebarsten is in theorie mogelijk zou kunnen zijn.” Ik zou hier een week op moeten wachten…
Helaas geen reactie terug, dus weer een mail naar ASUS gestuurd op 7 mei. Toen wel de zelfde middag reactie terug: Nadat we vorige week contact hebben gehad met het reparatiecentrum over de exacte locatie van de barst zijn we nu met ons hoofdkantoor in overleg om na te gaan welke druktests deze tablets ondergaan tijdens ontwikkeling en of er gevallen bekend zijn waarbij andere panelen spontaan gebarsten zijn. U begrijpt dat we zekere willen zijn van ons definitieve antwoord: het spijt me echter dat het langer duurt dan ik u in mijn vorige email aangegeven heb.
Afgelopen vrijdag 18 mei helaas nog geen definitief antwoord, daarom nogmaals gemaild. Met daarin twee links (waaronder deze http://forum.xda-develope...read.php?t=1498237&page=2) waarin over de hele wereld mensen melding maken van spontane barsten. Ook een Australiër die precies in de zelfde hoek een barst heeft in zijn tablet. Kortom, hoe duidelijk wil je het hebben?
Inmiddels is het 22 mei, en heb ik op mijn laatste mail geen antwoord ontvangen. Mijn tablet ben ik inmiddels al twee maanden kwijt. Ik weet nu eigenlijk ook niet meer of ik dat ding überhaupt nog wel terug wil. De kans dat ik ooit nog een Asus product koop is bijzonder klein. Daarom waarschuw ik ook anderen die een Asus product willen kopen. Natuurlijk ook andere Transformer Prime gebruikers die ook met spontane barsten zitten. Laat je niet afschepen met ‘het valt niet onder de garantie’. Heb je dit inmiddels wel gedaan en betaald voor de schade dan zou ik dat alsnog aankaarten bij ASUS!
Ook ik ben helaas tegen het probleem van een spontane barst in mijn tablet. Gelukkig zat de barst in het zwarte gedeelte om het beeldscherm heen, waardoor tablet nog wel bruikbaar was. Maar natuurlijk zonde en vreemd voor zo’n duur apparaat dat over een sterke kwaliteit scherm zou moeten beschikken.
Normaal zou ik mij niet zomaar bij een forum aanmelden om mijn beklag te doen over een product/bedrijf, maar de wijze waarop Asus nu bezig is dwingt mij dat wel om in ieder geval andere te waarschuwen.
Eind februari heb ik contact opgenomen met Asus ivm de spontane barst. Daarin ook duidelijk aangegeven dat ik het tablet erg zorgvuldig behandeld heb. Na het opsturen van foto’s van de barst heb ik op aanraden van de servicedesk het tablet laten opsturen (naar Tsjechië waar de reparatie van ASUS apparaten schijnbaar plaats vinden). Na twee weken geen reactie gehad, daarom vraag naar status gedaan. Daarna de mededeling gekregen dat de schade niet onder de garantie valt en dat ik dus 50 euro moet betalen om het tablet ongerepareerd terug te krijgen of 150 euro moet betalen om het te laten repareren.
Daarop nogmaals paar keer aangegeven dat scherm niet stuk is gegaan door onzorgvuldig handelen. De reacties die ik daarop steeds terug kwamen, kwamen niet verder dan: “het scherm is van zulke sterke kwaliteit dat het niet zomaar kan barsten. We horen graag of u het laat repareren of niet” Maar bij mij komt dan de vraag op waarom zo’n geweldige kwaliteit scherm zomaar kan barsten….?
Omdat ik op deze manier niet verder kwam heb ik via een ander kanaal bij ASUS een klacht ingediend. Daarin nogmaals het hele voorval uitgelegd. Ook weer aangegeven dat ondanks dat op het tablet geen misbruik / valschade te zien is ik toch zomaar wordt afgescheept met de mededeling dat het niet door een fabricage fout kan komen en dus geen garantie heeft. Gelukkig ook op een forum twee lotgenoten gevonden met de zelfde spontane schade. Deze link meegestuurd.
Inmiddels was ik mijn tablet al een maand kwijt. Een mail op 25 april terug gekregen van Asus dat ze het spijtig vinden dat ik zo ontevreden ben over de serviceverlening. Ze zouden de klacht in behandeling nemen: “Op dit moment vraag ik gegevens op bij ons reparatiecentrum en de technische dienst van het hoofdkantoor of uw claim dat het scherm spontaan gebarsten is in theorie mogelijk zou kunnen zijn.” Ik zou hier een week op moeten wachten…
Helaas geen reactie terug, dus weer een mail naar ASUS gestuurd op 7 mei. Toen wel de zelfde middag reactie terug: Nadat we vorige week contact hebben gehad met het reparatiecentrum over de exacte locatie van de barst zijn we nu met ons hoofdkantoor in overleg om na te gaan welke druktests deze tablets ondergaan tijdens ontwikkeling en of er gevallen bekend zijn waarbij andere panelen spontaan gebarsten zijn. U begrijpt dat we zekere willen zijn van ons definitieve antwoord: het spijt me echter dat het langer duurt dan ik u in mijn vorige email aangegeven heb.
Afgelopen vrijdag 18 mei helaas nog geen definitief antwoord, daarom nogmaals gemaild. Met daarin twee links (waaronder deze http://forum.xda-develope...read.php?t=1498237&page=2) waarin over de hele wereld mensen melding maken van spontane barsten. Ook een Australiër die precies in de zelfde hoek een barst heeft in zijn tablet. Kortom, hoe duidelijk wil je het hebben?
Inmiddels is het 22 mei, en heb ik op mijn laatste mail geen antwoord ontvangen. Mijn tablet ben ik inmiddels al twee maanden kwijt. Ik weet nu eigenlijk ook niet meer of ik dat ding überhaupt nog wel terug wil. De kans dat ik ooit nog een Asus product koop is bijzonder klein. Daarom waarschuw ik ook anderen die een Asus product willen kopen. Natuurlijk ook andere Transformer Prime gebruikers die ook met spontane barsten zitten. Laat je niet afschepen met ‘het valt niet onder de garantie’. Heb je dit inmiddels wel gedaan en betaald voor de schade dan zou ik dat alsnog aankaarten bij ASUS!
Welkom op het forum FanatixNL.
Bedankt voor je uitgebreide beschijving. Wat een gedoe zeg! Het geeft een aardige kijk in het verloop van wat mij te wachten staat. Ik hoop voor je dat het snel is afgehandeld en kosteloos. Zo niet moeten we onze krachten maar gaan bundelen. Ik hoop dat je je voortgang blijft posten.
Bedankt voor je uitgebreide beschijving. Wat een gedoe zeg! Het geeft een aardige kijk in het verloop van wat mij te wachten staat. Ik hoop voor je dat het snel is afgehandeld en kosteloos. Zo niet moeten we onze krachten maar gaan bundelen. Ik hoop dat je je voortgang blijft posten.
Verwijderd
Ik zal zeker ook de voortgang posten. Al ben ik er nog een jaar bezig voor ik hem terug krijg.... Ik betaal geen euro extra voor een tablet waar ik al 600 euro voor betaald heb.
En inderdaad kunnen we desnoods de krachten bundelen. Ook om een ieder die toch betaald heeft om de schade (uiteraard niet door eigen toe doen) te laten repareren hun geld terug te laten krijgen.
En inderdaad kunnen we desnoods de krachten bundelen. Ook om een ieder die toch betaald heeft om de schade (uiteraard niet door eigen toe doen) te laten repareren hun geld terug te laten krijgen.
Wel apart.. Hoop niet dat het met mijn prime gebeurt..power_user schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:28:
Welkom op het forum FanatixNL.
Hebben jullie de toetsenbord versie? (32GB met docking)
Verder zijn er filmpjes op youtube, waar ze de prime uit elkaar halen, je ziet het scherm zelfs vervormen en nog geen barst.. ?!?!?!
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ja heb de tobo-versie, ik ga er echt supervoorzichtig mee om, het zal wel thermisch zijn. Ik had een film gekeken voor ik hem opborg, zal wel te snel afkoelen na het kijken en pats.mucuracat schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:36:
[...]
Wel apart.. Hoop niet dat het met mijn prime gebeurt..
Hebben jullie de toetsenbord versie? (32GB met docking)
Verder zijn er filmpjes op youtube, waar ze de prime uit elkaar halen, je ziet het scherm zelfs vervormen en nog geen barst.. ?!?!?!
Ik deed er een micro sd in, testen, weggelegd in een kastje en de volgende ochtend een barst.
Ik ben zo stom dat ik wel al voor de reparatie betaald heb maar ik ben het er totaal niet mee eens. Vandaar dat ik mijn tablet als ondeugdelijk wil aanmerken.
En klachten bundelen lijkt me zeker een heel goed idee. Belachelijk dat ze blijven ontkennen dat er geen probleem mee is
Ik ben zo stom dat ik wel al voor de reparatie betaald heb maar ik ben het er totaal niet mee eens. Vandaar dat ik mijn tablet als ondeugdelijk wil aanmerken.
En klachten bundelen lijkt me zeker een heel goed idee. Belachelijk dat ze blijven ontkennen dat er geen probleem mee is
Voor de mensen met een barst, die de tablet nog niet hebben opgestuurd: Kunnen jullie eens kijken of de zijkant van de Prime volledig recht loopt, of dat er ter hoogte van de micro-hdmi aansluiting een kleine knik zit? Deze valt het duidelijkste op als de Prime dichtgeklapt in het dock zit.
Voor zover ik kan herinneren had mijn C1Oxxx versie dit niet, maar deze heb ik recent omgeruild voor een C4Oxxx en dan zie ik een duidelijke knik. Misschien dat dit mede een oorzaak is voor het barsten? Heb geen natuurkunde gestudeerd, maar kan me zo voorstellen dat op die plek redelijk wat krachten komen te staan bij het open- of dichtklappen in het dock.
..zelf heb ik overigens (nog) geen barst of andere problemen.
Voor zover ik kan herinneren had mijn C1Oxxx versie dit niet, maar deze heb ik recent omgeruild voor een C4Oxxx en dan zie ik een duidelijke knik. Misschien dat dit mede een oorzaak is voor het barsten? Heb geen natuurkunde gestudeerd, maar kan me zo voorstellen dat op die plek redelijk wat krachten komen te staan bij het open- of dichtklappen in het dock.
[ Voor 4% gewijzigd door Merijn. op 22-05-2012 13:49 ]
als ik het zo lees ben ik blij met mijn kachtenvrije transformer prime (van januari). Alleen de GPS werkt niet echt goed maar heb de GPS Kit ontvangen (Champagne Gold) en dan werkt het prima (al gebruik ik het eigenlijk nooit)
Toch heb ik besloten over te stappen naar een iPad 3, en dan vooral vanwege de vele echte tablet apps in de App Store. Dat mis ik toch wel het meeste op de Transformer Prime.
Gebruik hem meer als laptop dan dat ik echt apps gebruik, simpelweg omdat ik de meeste niet om aan te zien vind.
Wat ik wel echt een pluspunt vind is de aansluitmogelijkheden, USB, (Micro) SD, HDMI. Dat ga ik denk ik wel missen.
Ach wie weet kom ik er over een maand weer op terug en wil ik toch weer een Transfomer Prime...
Voor nu staat hij hier op de vraag en aanbod site voor geinteresseerde.
Asus Transformer Prime 32GB Incl. Dock
Toch heb ik besloten over te stappen naar een iPad 3, en dan vooral vanwege de vele echte tablet apps in de App Store. Dat mis ik toch wel het meeste op de Transformer Prime.
Gebruik hem meer als laptop dan dat ik echt apps gebruik, simpelweg omdat ik de meeste niet om aan te zien vind.
Wat ik wel echt een pluspunt vind is de aansluitmogelijkheden, USB, (Micro) SD, HDMI. Dat ga ik denk ik wel missen.
Ach wie weet kom ik er over een maand weer op terug en wil ik toch weer een Transfomer Prime...
Voor nu staat hij hier op de vraag en aanbod site voor geinteresseerde.
Asus Transformer Prime 32GB Incl. Dock
Fly or Die
Dat knikje heeft mijn prime ookMerijn. schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:49:
Voor de mensen met een barst, die de tablet nog niet hebben opgestuurd: Kunnen jullie eens kijken of de zijkant van de Prime volledig recht loopt, of dat er ter hoogte van de micro-hdmi aansluiting een kleine knik zit? Deze valt het duidelijkste op als de Prime dichtgeklapt in het dock zit.
Dacht dat ik het gedaan had, en probeerde het recht te maken..

Ging niet en zo gelaten
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Heb je daar een foto van? Heb zelf nl. een van de allereerste primes en ben wel benieuwd.Merijn. schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:49:
Nou hier een prachtig voorbeeld van de "service" van Anus...
--------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw email.
Ik zou u aanraden op de prijsopgaaf te reageren. Er is gebruikersschade ontdekt op de epad. Vandaar dat er kosten in rekening gebracht zijn.
De monteur kijkt dit namelijk uitvoerig na.
Ik zou u aanraden via de de link te reageren. Zodat de reparatie verder in gang gezet kan worden of dat die ongerepareerd terug gestuurd moet worden.
U heeft een email ontvangen, waarin u kunt reageren en de betaling kan overmaken.
Ik hoop dat ik u voldoende heb kunnen informeren. Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
K.Wierda
Asus TSD
---------------------------------------------------
Dag Kasper,
Ik moest wel lachen om je e-mail. Zelfs na alles wat ik je al toegestuurd heb blijf je maar dezelfde meuk uitsturen die Asus naar al hun ongewaardeerde klanten blijft sturen. Mijn TF201 is namelijk nooit gevallen, net als de TF201 van alle andere gebruikers op alle fora die een identiek probleem hebben. Ik ga dus ook niet betalen. Van een andere slachtoffer van jullie erbarmelijke service die zich ook niet als mak schaapje door Asus liet afzetten heb ik reeds een e-mail van jullie kant met het volgende vernomen:
" Asus: Nadat we vorige week contact hebben gehad met het reparatiecentrum over de exacte locatie van de barst zijn we nu met ons hoofdkantoor in overleg om na te gaan welke druktests deze tablets ondergaan tijdens ontwikkeling en of er gevallen bekend zijn waarbij andere panelen spontaan gebarsten zijn "
Ik weet wel dat jou werk inhoudt dat je klanten moet laten betalen maar hierboven steekt Asus dus zelf al de hand in eigen boezem. Ik heb geen prijsopgaaf ontvangen en die hoef je mij ook niet toe te sturen. Jullie ontwikkelfout, jullie garantie periode, jullie probleem. Fix het!!!!
Als mijn TF201 wel was gevallen had ik hem natuurlijk ook niet opgestuurd, zo groot was de barst niet en er was nog prima mee te werken. De ENIGE reden dat ik mij überhaupt aan jullie belabberde service heb gewaagd is om de simpele reden dat hier GEEN schuld bij mij ligt. Als ik het duurtste tablet op de markt koop moet hij wel langer mee gaan dan 5 weken. Als Asus deze houding houdt dan volgen er zowel juridische stappen als landelijk negatieve exposure in het consumentenprogramma Radar.
Succes dr mee!

--------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw email.
Ik zou u aanraden op de prijsopgaaf te reageren. Er is gebruikersschade ontdekt op de epad. Vandaar dat er kosten in rekening gebracht zijn.
De monteur kijkt dit namelijk uitvoerig na.
Ik zou u aanraden via de de link te reageren. Zodat de reparatie verder in gang gezet kan worden of dat die ongerepareerd terug gestuurd moet worden.
U heeft een email ontvangen, waarin u kunt reageren en de betaling kan overmaken.
Ik hoop dat ik u voldoende heb kunnen informeren. Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
K.Wierda
Asus TSD
---------------------------------------------------
Dag Kasper,
Ik moest wel lachen om je e-mail. Zelfs na alles wat ik je al toegestuurd heb blijf je maar dezelfde meuk uitsturen die Asus naar al hun ongewaardeerde klanten blijft sturen. Mijn TF201 is namelijk nooit gevallen, net als de TF201 van alle andere gebruikers op alle fora die een identiek probleem hebben. Ik ga dus ook niet betalen. Van een andere slachtoffer van jullie erbarmelijke service die zich ook niet als mak schaapje door Asus liet afzetten heb ik reeds een e-mail van jullie kant met het volgende vernomen:
" Asus: Nadat we vorige week contact hebben gehad met het reparatiecentrum over de exacte locatie van de barst zijn we nu met ons hoofdkantoor in overleg om na te gaan welke druktests deze tablets ondergaan tijdens ontwikkeling en of er gevallen bekend zijn waarbij andere panelen spontaan gebarsten zijn "
Ik weet wel dat jou werk inhoudt dat je klanten moet laten betalen maar hierboven steekt Asus dus zelf al de hand in eigen boezem. Ik heb geen prijsopgaaf ontvangen en die hoef je mij ook niet toe te sturen. Jullie ontwikkelfout, jullie garantie periode, jullie probleem. Fix het!!!!
Als mijn TF201 wel was gevallen had ik hem natuurlijk ook niet opgestuurd, zo groot was de barst niet en er was nog prima mee te werken. De ENIGE reden dat ik mij überhaupt aan jullie belabberde service heb gewaagd is om de simpele reden dat hier GEEN schuld bij mij ligt. Als ik het duurtste tablet op de markt koop moet hij wel langer mee gaan dan 5 weken. Als Asus deze houding houdt dan volgen er zowel juridische stappen als landelijk negatieve exposure in het consumentenprogramma Radar.
Succes dr mee!
Net wilde mijn prime niet meer aan na vermoedelijk een lege batterij. Bleef hangen op het bootscherm. Een datawipe was het enige wat ik nog kon doen. Nu "fijn" alles weer instellen en downloaden...
Heb ik!Cyleo schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:45:
[...]
Heb je daar een foto van? Heb zelf nl. een van de allereerste primes en ben wel benieuwd.

(klik voor grotere afbeelding)
Dat lijkt me nou niet bepaald normaal. Ik heb dat iig niet. (C3O)
Dat moet haast wel een productiefout zijn ja, ziet er niet normaal uit. Mijn C1O ziet er perfect recht uit.
Dat lijkt me ook zeker niet normaal!
Mijn TFP heeft dat zeker niet (van januari)
Fly or Die
Nee, zo'n knik heb mijn prime ook niet. Net de rand waar hdmi kabel gaat. De dunnen zijde zie ik een klein knikje bij mij. Bij jouw is hele prime "krom"Merijn. schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:42:
[...]
Heb ik!![]()
[afbeelding]
Samengevat, terugsturen die handel.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Idem dito hier. Nergens last van. C1OxxxFjeze schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:00:
Dat lijkt me ook zeker niet normaal!
Tot nu toe nog geen nadelen van ondervonden, dus terugsturen ga ik zeker niet zomaar doen. Als ik de verhalen hier zo lees duurt het dan 1 tot 2 maanden voordat je weer wat hoort.. Denk wel dat ik het ga melden bij Asus, voor mogelijk toekomstige aansprakelijkheid/garantie. Maar voorlopig werkt hij prima.l3art schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 02:09:
Samengevat, terugsturen die handel.
Mijn eerste Prime heb ik wel omgeruild, maar dat was via BCC en nog binnen de twee weken na aanschaf 'aangemeld'. Uiteindelijk heeft dat ook bijna 3 maanden geduurd voordat de daadwerkelijke ruil plaatsvond.
Verwijderd
Nee zo'n knik is inderdaad niet normaal. Ik heb dat bij de mijne niet (2 dagen geleden binnen gekregen). Ik zou hem zeker opsturen, hoe vervelend het ook is.
Wauuww !!! Dat is ook gewoon een forse knik.
Ik zat te twijfelen om een Transformer Prime te bestellen.
Ik denk dat ik nu maar even wacht als ik alles zo hoor
.
Ik denk dat ik nu maar even wacht als ik alles zo hoor
In de winkel kopen.. Heb ook gedaan.. Doosje open maken. Aanzetten en beslissen.Dubrillion schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:47:
Wauuww !!! Dat is ook gewoon een forse knik.
Ik denk dat ik nu maar even wacht als ik alles zo hoor.
Zo, dat is ook geen knikje nee. Ik heb het niet op mijn B-batch prime. Hoe is WiFi op die dan ivm je vorige?Merijn. schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:42:
[...]
Heb ik!![]()
[afbeelding]
Wifi werkt prima, ontvangst is ongeveer vergelijkbaar met mijn eerste exemplaar, voor mijn gevoel zelfs iets beter. Tot nu toe op alle plekken minstens even sterke en stabiele ontvangst als met DesireZ.Cyleo schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:09:
Zo, dat is ook geen knikje nee. Ik heb het niet op mijn B-batch prime. Hoe is WiFi op die dan ivm je vorige?
Reden van omruilen was een rare ratel tijdens het 'trillen' van de Prime, net of er intern iets los zat. Prettige bijkomstigheid is dat ik nu wel een GPS signaal ontvang (zonder dongel) en geen lightbleed meer heb. Al was dat laatste ook minimaal en niet storend tijdens normaal gebruik. GPS had ik ook nog geen moment gemist...
Misschien moeten wij ook een knikje in maken voor goede ontvangst en scherm zonder bleedingMerijn. schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:37:
[...]
Wifi werkt prima, ontvangst is ongeveer vergelijkbaar met mijn eerste exemplaar, voor mijn gevoel zelfs iets beter. Tot nu toe op alle plekken minstens even sterke en stabiele ontvangst als met DesireZ.
Reden van omruilen was een rare ratel tijdens het 'trillen' van de Prime, net of er intern iets los zat. Prettige bijkomstigheid is dat ik nu wel een GPS signaal ontvang (zonder dongel) en geen lightbleed meer heb. Al was dat laatste ook minimaal en niet storend tijdens normaal gebruik. GPS had ik ook nog geen moment gemist...
Ik erger mij eigenlijk alleen aan de bleeding van het scherm als de Prime aan het opstarten is. Tijdens gewoon gebruik merk ik er helemaal niks van.
Heren, ik heb sinds kort de Prime en heb een paar irritante dingen:
- via de File Manager wil ik een aantal sample pictures uit de "Pictures" map halen (bijv. boat.jpg, bus.jpg, fish.jpg etc). Selecteren-delete-ok werkt niet. Krijg de melding: "delete file failed".
- zelfde geldt voor de "music" map waar allemaal ruk muziek in staat die ik niet wil horen en gewoon van m'n tablet wil verwijderen.
- ook kan ik alle standaard maps en en files niet renamen.
Weet iemand hiervoor de oplossing? Thanks. Harde reset heb ik wel dingen over gelezen, maar dan kom ik op probleem 2; ik wil niet dat de 'savegames' van alle spellen weg zijn. Er stonden bij aanschaf (in de US) al een aantal games op t.w.v. €20 ofzo en die wil ik ook niet kwijt. Kan ik deze fatsoenlijk back-uppen? Veel (goede) back-up apps zijn voor geroote devices, en dat wil ik niet.
Oplossingen zijn zeer welkom! Bedankt!
- via de File Manager wil ik een aantal sample pictures uit de "Pictures" map halen (bijv. boat.jpg, bus.jpg, fish.jpg etc). Selecteren-delete-ok werkt niet. Krijg de melding: "delete file failed".
- zelfde geldt voor de "music" map waar allemaal ruk muziek in staat die ik niet wil horen en gewoon van m'n tablet wil verwijderen.
Weet iemand hiervoor de oplossing? Thanks. Harde reset heb ik wel dingen over gelezen, maar dan kom ik op probleem 2; ik wil niet dat de 'savegames' van alle spellen weg zijn. Er stonden bij aanschaf (in de US) al een aantal games op t.w.v. €20 ofzo en die wil ik ook niet kwijt. Kan ik deze fatsoenlijk back-uppen? Veel (goede) back-up apps zijn voor geroote devices, en dat wil ik niet.
Probeer eens "Es file explorer" uit de Market. Daar heb ik geen enkel probleem mee.Barns schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:27:
Heren, ik heb sinds kort de Prime en heb een paar irritante dingen:
Mijn Prime is officieel overleden. Hij is al ruim (!!) een maand bij Asus voor reparatie. Vandaag een mail gehad dat ik keuze heb, of reparatie doorzetten (god knows how long it'll take.....) of geld terug via de winkel waar ik dan een nieuwe kan uitzoeken. En daar gaat dan nog eens minimaal 20 dagen overheen...... Daaaaag.
Ik heb verzocht om een directe creditatie, op mijn eigen rekening. Ik heb helemaal geen zin om nog eens 20 dagen te gaan wachten. En met alle flaws (WIFI, BT, GPS etc.) in de Prime mogen ze wel een stapje soepeler zijn, dunkt me.
Ik denk dat ik wacht tot de infinity uit komt. Ik vind het concept van de Prime top, met het toetsenbord, alleen welke idioot zet een halfbakken apparaat op de markt??!
Iemand een idee wanneer de 700T infinity uit komt? Gerucht is 10 juni in Italië. Maar wie heeft daar nog geld?
Ik heb verzocht om een directe creditatie, op mijn eigen rekening. Ik heb helemaal geen zin om nog eens 20 dagen te gaan wachten. En met alle flaws (WIFI, BT, GPS etc.) in de Prime mogen ze wel een stapje soepeler zijn, dunkt me.
Ik denk dat ik wacht tot de infinity uit komt. Ik vind het concept van de Prime top, met het toetsenbord, alleen welke idioot zet een halfbakken apparaat op de markt??!
Iemand een idee wanneer de 700T infinity uit komt? Gerucht is 10 juni in Italië. Maar wie heeft daar nog geld?
Verwijderd
@poweruser:
barst in scherm heb ik nu ook. Ik kan er overigens alles mee doen maar ik klapte 'm normaal dicht en na openen een barst. Niet laten vallen oid.
Zijkanten lopen bij mij kaarsrecht.
Maar hij is net terug uit Tjechië van een andere reparatie. Welliswaar alles gratis maar toch.
Ik heb een 64 Gb waar ik 599 voor betaald heb. Keyboard 150 euro. Buitenlandse stekkers 42 euro en een hoes voor 40 euro.
Alles bij elkaar opgeteld: een dikke 800 euro.....
Ik had een IPad waar ik heel tevreden over was. Vanaf begin ontvangst tf201 voor mijn hoofd gelsagen waarom ik zon nodig moest overstappen en waarom ik geen geduld had totdat er kwalitatief een goed product was?
Sja...al doende leert men.
denk dat ik deze met barst als gehele set maar van de hand doe en terug ga naar de IPad.
barst in scherm heb ik nu ook. Ik kan er overigens alles mee doen maar ik klapte 'm normaal dicht en na openen een barst. Niet laten vallen oid.
Zijkanten lopen bij mij kaarsrecht.
Maar hij is net terug uit Tjechië van een andere reparatie. Welliswaar alles gratis maar toch.
Ik heb een 64 Gb waar ik 599 voor betaald heb. Keyboard 150 euro. Buitenlandse stekkers 42 euro en een hoes voor 40 euro.
Alles bij elkaar opgeteld: een dikke 800 euro.....
Ik had een IPad waar ik heel tevreden over was. Vanaf begin ontvangst tf201 voor mijn hoofd gelsagen waarom ik zon nodig moest overstappen en waarom ik geen geduld had totdat er kwalitatief een goed product was?
Sja...al doende leert men.
denk dat ik deze met barst als gehele set maar van de hand doe en terug ga naar de IPad.
Weet iemand of er garantie zit op de adapter waarmee je de TP oplaad? Sinds deze week kan ik zowel mijn dock als mijn tablet niet meer opladen een ook mijn oplader doet het niet. Dock en tablet worden naar Tjechië opgestuurd, maar daar mag de oplader niet bij zitten volgens de instructies..
Er is hier een wonder gebeurd. Out of the blue, uit het niets stond er ineens een bezorger aan de deur met een pakketje met een tablet. Ik heb m eindelijk terug na bijna 3 maanden. Bedankt ASUS voor jullie prutsservice. Dit was mijn laatste ASUS produkt.
Voor iedereen van wie de tablet nog in verweggistan ligt, succes!
Lol, ook zonder enige aankondiging ofzoqntal schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 22:16:
Er is hier een wonder gebeurd. Out of the blue, uit het niets stond er ineens een bezorger aan de deur met een pakketje met een tablet. Ik heb m eindelijk terug na bijna 3 maanden. Bedankt ASUS voor jullie prutsservice. Dit was mijn laatste ASUS produkt.
jup zonder enige aankondiging.Er stond ineens een bezorger voor de deur.tobitronics schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 22:37:
[...]
Lol, ook zonder enige aankondiging ofzoMaar doet ie het nu?
Ja hij doet het, glas is gemaakt. Ik snap alleen niet dat ze al mn data gewist hebben voor een kapot scherm...
Misschien dachten ze dat een factory reset je breuk magischerwijs zou herstellenqntal schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:27:
[...]
jup zonder enige aankondiging.Er stond ineens een bezorger voor de deur.
Ja hij doet het, glas is gemaakt. Ik snap alleen niet dat ze al mn data gewist hebben voor een kapot scherm...

Is het wel dezelfde?qntal schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:27:
[...]
jup zonder enige aankondiging.Er stond ineens een bezorger voor de deur.
De status van mijn aanvraag voor het GPS ding is nu gewijzigd. Heel erg lang stond er "is being processed", maar nu staat er een 9-cijferig nummer, zonder verdere toelichting.
Zegt dat iemand iets ?
Intussen heb ik hem nog steeds niet binnen...
Zegt dat iemand iets ?
Intussen heb ik hem nog steeds niet binnen...
Ik denk dat je gelijk hebt.
Volgens mij betekent dit dat TNT er een zootje van gemaakt heeft, want ik heb nooit bericht gehad dat er iemand aan de deur geweest is.
Volgens mij betekent dit dat TNT er een zootje van gemaakt heeft, want ik heb nooit bericht gehad dat er iemand aan de deur geweest is.
ophaaldatum 25 Apr 2012
bestemming 'S-GRAVENHAGE
afgeleverd 15:00, 10 May 2012
getekend door
datum tijd TNT-lokatie status
10 May 2012 15:00:00 Rotterdam Shipment Returned To Origin. Follow Up Actions Underway.
09 May 2012 21:29:50 Rotterdam Shipment Arrived In Warehouse
08 May 2012 20:29:42 Rotterdam Shipment Arrived In Warehouse
07 May 2012 21:03:18 Rotterdam Shipment Arrived In Warehouse
04 May 2012 20:06:34 Rotterdam Shipment Arrived In Warehouse
03 May 2012 21:45:27 Rotterdam Shipment Arrived In Warehouse
03 May 2012 07:38:24 Rotterdam Shipment Arrived In Warehouse
02 May 2012 00:03:09 Rotterdam Shipment Arrived In Warehouse
27 Apr 2012 20:26:12 Rotterdam Shipment Arrived In Warehouse
26 Apr 2012 20:43:28 Rotterdam Shipment Arrived In Warehouse
26 Apr 2012 17:33:37 Leidschendam Shipment In Transit.
26 Apr 2012 14:47:31 Leidschendam Receiver Not Home. Follow Up Action Underway.
26 Apr 2012 11:34:00 Leidschendam Out For Delivery.
26 Apr 2012 07:14:43 Leidschendam Shipment Received At Destination Depot.
26 Apr 2012 00:12:59 Rotterdam Shipment In Transit.
25 Apr 2012 21:22:57 Arnhem Shipment In Transit.
25 Apr 2012 20:33:00 Zwolle Shipment In Transit.
25 Apr 2012 17:09:39 Zwolle Shipment In Transit.
[ Voor 3% gewijzigd door geerten op 28-05-2012 10:13 ]
Verwijderd
Ben benieuwd heb je nog een reactie gehoord op je laatste email? Is toch echt niet normaal wat een bagger service Asus levert!! Triest.. heel triest!power_user schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:48:
Nou hier een prachtig voorbeeld van de "service" van Anus...
Haha, wat een lijst. Hele reis en niemand die wat met dat ding aankan. Overigens heeft mijn prime vandaag een topdag. Alles gaat soepel en snel, zonder ergens te hangen. Prima. Wat ik wel raar vind is dat alle Tegra 2 asus tablets vorige week een update hebben gekregen die ook een aantal van onze problemen oplost, ik hoop dat deze binnenkort ook naar de prime wordt gepushed. Las op XDA wel geruchten van een grote update.geerten schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:09:
[...]
Verwijderd
Ik heb in ieder geval het idee dat alle Asus medewerkers op vakantie zijn, krijg geen reactie meer op mijn e-mailtjes.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 15:49:
[...]
Ben benieuwd heb je nog een reactie gehoord op je laatste email? Is toch echt niet normaal wat een bagger service Asus levert!! Triest.. heel triest!
Ik zit nog met een gebruikers vraagje.
Hoe selecteer je spoiler teksten
Ik kan zowel spoils van GoT als van moviemeter.nl niet selecteren om te lezen.
Hoe selecteer je spoiler teksten
Vreemd, bij mij is de status nu : "De GPS extensie is verzonden" maar geen track&trace nummer oid. Tot op heden heb ik nog niets ontvangen in ieder geval...geerten schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:09:
[...]
Verwijderd
Net even ingelogd bij Asus en er staat bij mij ook " de gps extensie is verzonden" dus even afwachten maarebatgot schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:59:
[...]
Vreemd, bij mij is de status nu : "De GPS extensie is verzonden" maar geen track&trace nummer oid. Tot op heden heb ik nog niets ontvangen in ieder geval...
Ik heb vandaag mijn gps ontvanger binnen gekregen.
Het zat in een TNT envelop, zonder begeleidende brief.
Lijkt goed te werken, is zelf prettiger met vasthouden in de portret stand dan de tablet alleen.
Het zat in een TNT envelop, zonder begeleidende brief.
Lijkt goed te werken, is zelf prettiger met vasthouden in de portret stand dan de tablet alleen.
Vandaag ontvangen. Snelle test: binnen in huis nu 16 satellieten 'in view', voorheen waren dat er nul. Geen fix maar dat zal buiten wel beter gaan verwacht ik.ebatgot schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:59:
[...]
Vreemd, bij mij is de status nu : "De GPS extensie is verzonden" maar geen track&trace nummer oid. Tot op heden heb ik nog niets ontvangen in ieder geval...
Edit: buiten in no-time een fix met 6-7 satellieten en na even wachten tot op < 4m nauwkeurig.
[ Voor 10% gewijzigd door ebatgot op 29-05-2012 19:36 ]
Verwijderd
Gisteren de gps extensie binnen gekregen na werktijd even getest en hij werkt perfect , 16 in view en 11 met een fix binnen getestVerwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:42:
[...]
Net even ingelogd bij Asus en er staat bij mij ook " de gps extensie is verzonden" dus even afwachten maar
Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]