Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:01
Ik ben van plan om deze tablet te gaan kopen. Ik twijfel nog tussen deze, de transformer t300 of de ipad 3. Zijn er nog problemen met wifi die aanwezig waren bij de release? En is die 100 euro verschil tussen de 300 en de prime het waard. Ik heb de tab nog nooit vast gehad, maar het scherm is volgens vele reviews veel beter. En hoe zit het met de scherpte? Ik snap dat deze niet zo goed is als bij de ipad 3, maar is het wel gewoon zo dat het er niet 'korrelig' uit ziet? En beschikt de tab over een trilfunctie en flash? Zeg maar dat ik bijv. ook een spelletje op facebook zou kunnen spelen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 10% gewijzigd door tobitronics op 27-04-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02

AMDFreak

Intel is zo..

Tobitronics,

Prime beschikt over een trilfunctie (maar niet zo erg dat je er wakker van kan worden). Flash banners e.d. worden prima weergegeven.
Als je met je neus lees 20 cm van je tablet af gaat zitten zie je pixels inderdaad. Maar op normaal werk nvieau, zie ik het echt niet, ik heb zelf verder geen last van slechte wifi of gps, denk dat de laatste batches toch iets zijn verbeterd wat dat betreft.
Het grote verschil tussen de Prime en de T300 is de afwerking. Moet eerlijk bekennen dat ik de T300 nog niet in real life heb gezien.

Het verschil tussen de Ipad en Prime tja, dat is erg persoonlijk, ik vind het erg prettig dat ik bij de prime ook (mirco)sd kaartjes, usb sticks kan plaatsen. Dit zorgt er voor dat er net iets meer mogelijkheden beschikbaar zijn.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
Net mijn GPS-extention ontvangen. De 18e aangevraagd.

Gelijk even aangesloten. Gewoon binnenshuis, anderhalve meter van het raam. 15 'in view' en 10 'in use'. Accuracy 10 meter.

Klasse Asus!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PFff mijn GPS 5 minuten na de opening van het inschrijven aangevraagd...
NIETS binnen en nog steeds niet shipped :(

@Midy922 heb jij een Amethyst grey of n Champagne Gold?

@tobitronics, ik heb geen GPS met mijn C1, (oudere versie) wifi werkt normaal, niet goed ook niet bagger slecht, (heb mijn N router veranderd naar G, en dit was een verschil van 500%.... beter)
Verder geloof ik dat in de huidige serie de wifi sterker is, en over GPS durf ik niets te zeggen

En het scherm van de prime schijnt stukken beter te zijn, dus ik zou het wel doen.

over de ipad 3,
Ik zou m als frisbee gebruiken :), waardeloos ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 21:45

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

midy922 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:06:
Net mijn GPS-extention ontvangen. De 18e aangevraagd.

Gelijk even aangesloten. Gewoon binnenshuis, anderhalve meter van het raam. 15 'in view' en 10 'in use'. Accuracy 10 meter.

Klasse Asus!!!
Dat had wel eerder gemogen, maar dat doen ze zeker goed ;).
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:19:
@tobitronics, ik heb geen GPS met mijn C1, (oudere versie) wifi werkt normaal, niet goed ook niet bagger slecht, (heb mijn N router veranderd naar G, en dit was een verschil van 500%.... beter)
Verder geloof ik dat in de huidige serie de wifi sterker is, en over GPS durf ik niets te zeggen
Waarom heb jij je router settings veranderd? Is het bereik voor jou beter geworden of juist de internet snelheid?

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een poos geleden ook de setting van N naar G gezet. Vooral op wat verdere afstand heb ik met (ongeveer) alle apparaten waarmee ik werk een veel stabielere verbinding.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XTREEMRaGE schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:37:
[...]

Waarom heb jij je router settings veranderd? Is het bereik voor jou beter geworden of juist de internet snelheid?
De Snelheid, en het is ook stabieler geworden, maar ik durf niet te zeggen of dat het bereik beter is geworden, hij staat in het midden van het huis en heb er overal bereik mee en gebruik m praktisch alleen maar binnen en nooit in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 21:45

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Wybo schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:57:
Ik heb een poos geleden ook de setting van N naar G gezet. Vooral op wat verdere afstand heb ik met (ongeveer) alle apparaten waarmee ik werk een veel stabielere verbinding.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:12:
[...]

De Snelheid, en het is ook stabieler geworden, maar ik durf niet te zeggen of dat het bereik beter is geworden, hij staat in het midden van het huis en heb er overal bereik mee en gebruik m praktisch alleen maar binnen en nooit in de tuin.
Ok, maar jullie hebben waarschijnlijk de N modus sowieso niet nodig in jullie netwerk? Misschien dat juist een router/netwerk kaart update wonderen doet?

Ik heb m'n N mode nodig, aangezien ik 720p/1080p films/series stream naar m'n tv toe. Dan is alle bandbreedte welkom ;).

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtv
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 18:50

rtv

De gps-dongel is nu net binnen (16e aangevraagd). Werkt perfect! Zeer snel een fix. Toch handig voor m'n wandelvakantie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 15:56
rtv schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:15:
De gps-dongel is nu net binnen (16e aangevraagd). Werkt perfect! Zeer snel een fix. Toch handig voor m'n wandelvakantie :*)
Ik neem aan dat de mensen die de dongle ontvangen hebben, de grijze tablet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtv

rtv

Koen87 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:18:
[...]

Ik neem aan dat de mensen die de dongle ontvangen hebben, de grijze tablet heeft?
Die van mij wel iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:05
[...]

Ook hier vandaag ontvangen, ook de grijze.
gps werkte idd bijzonder snel, stond nog maar net buiten of de satelietten waren in use..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:34
[...]

Ik zit ook nog te wachten op de gold versie, in amerika wordt de gold ook maar mondjes maat geleverd geloof ik, snap dat niet helemaal, beetje belachelijk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
baco101 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:59:
[...]

Ik zit ook nog te wachten op de gold versie, in amerika wordt de gold ook maar mondjes maat geleverd geloof ik, snap dat niet helemaal, beetje belachelijk eigenlijk.
Ik heb ook op de dag zelf ingevuld, heb ook de gold versie.
Naja, ik wil best nog wel even geduld hebben :) Blij om de positieve reacties te lezen. Echter storend vind ik dat je dus de tablet kan uitsluiten voor auto navigatie, omdat je deze dus door de dongle niet meer kan opladen. (of zie ik iets over het hoofd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 17:05

Goverman

not loaded

Koen87 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:04:
[...]

Naja, ik wil best nog wel even geduld hebben :) Blij om de positieve reacties te lezen. Echter storend vind ik dat je dus de tablet kan uitsluiten voor auto navigatie, omdat je deze dus door de dongle niet meer kan opladen. (of zie ik iets over het hoofd?)
Mwah, gelet op de accuduur van de Prime valt dat wel mee... Hoe vaak komt het voor dat je zo'n 10 uur aan een stuk door rijdt zonder toegang tot een stopcontact? Voor het normale gebruik is dit voldoende en voor speciaal kun je beter dedicated gadgets gebruiken ;)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtv

rtv

Koen87 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:04:
[...]

Mwa, ligt er aan hoe ver je wit rijden (opgeladen redelijk ver). Maar waarom zou de prime voor auto navigatie gebruiken? Een tomtom ofzo is wel wat handzamer in de auto. Ik zou 'm zelf b.v. uit m'n rugzak halen met wandelen, als ik "in the middle of nowhere" weer eens het verkeerde pad insla... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naze1975
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 16:50
vandaag ook een grijze dongel binnen gekregen en met testen in de tuin ging hij van zonder dongel 16 meter naukeurig en gemiddeld 23 snr naar 6 meter nauwkeurig en 34 snr. getest met GPS test. 19/4 aangevraagd

groet Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook mijn dongle ontvangen, als ik de dongle probeer loopt mijn prime vast, en begint hij te herbooten... Nog mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke navigatie software kun je gratis gebruiken ook de kaarten?
Iemand al ervaring met de navigatie van google maps beta?
Je kan met google maps vooraf een kaart gebied cache, maar je weet natuurlijk nooit precies wanneer je het nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Navfree moet eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Op de ASUS member website kun je je de ATP registreren, maar ook warranty extension activation aanvragen. Als je dat wilt doen, moet je het wachtwoord en de contractcode van je garantiekaart invoeren.

Die kan ik niet vinden in mijn garantiekaart. Althans die zijn niet op het stickertje te vinden.
Heeft iemand dit al met succes weten te doen en kan die aangeven waar je de codes in je garantiekaart vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XTREEMRaGE schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:08:
[...]

[...]

Ok, maar jullie hebben waarschijnlijk de N modus sowieso niet nodig in jullie netwerk? Misschien dat juist een router/netwerk kaart update wonderen doet?

Ik heb m'n N mode nodig, aangezien ik 720p/1080p films/series stream naar m'n tv toe. Dan is alle bandbreedte welkom ;).
G is inderdaad erg traag. Ik had bij mij alle problemen opgelost door gewoon een extra router bij te plaatsen. Deze staat als repeater in de andere hoek van het huis. Ik heb nu overal goed bereik. Misschien lijkt dit een domme oplossing, maar mijn Prime heeft pas last van verbindingsproblemen als de WiFi ook echt slecht is. Mocht die van jou problemen waar je laptop nog volle streepjes haalt, dan zou ik hem even terugsturen. Door de extra repeater is namelijk het internet op al mijn apparaten in de buurt merkbaar verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:00
Politoer schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:57:
Op de ASUS member website kun je je de ATP registreren, maar ook warranty extension activation aanvragen. Als je dat wilt doen, moet je het wachtwoord en de contractcode van je garantiekaart invoeren.

Die kan ik niet vinden in mijn garantiekaart. Althans die zijn niet op het stickertje te vinden.
Heeft iemand dit al met succes weten te doen en kan die aangeven waar je de codes in je garantiekaart vindt?
Ik heb hier ook naar zitten kijken, omdat ik mogelijk geinteresseerd ben in een extra jaar garantie, als de prijs redelijk is.

Voor zover ik heb kunnen zien, is die contractcode de code die je krijgt nadat je (online) een warranty extension koopt.

Ik gok dat het zoiets is als: warranty extra kopen --> email met code krijgen --> code activeren.

Het probleem is dat ik op de asus shop (waarvan de link ergens op die warranty extension activation staat) nergens kan vinden welke garantieuitbreiding ik nodig heb. Iemand die wel weet welke we moeten hebben voor de prime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter03
  • Laatst online: 19-08-2024
Hebben meer mensen last van het probleem waarbij je een melding krijgt dat er een nieuwe mail is binnengekomen, maar dat dit je deze mail al lang geleden hebt gekregen? Bij de gmailapplicatie heb ik hier geen last van. Dus alleen bij de e-mailapplicatie komt dit probleem voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:28

mucuracat

YES

wouter03 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:31:
Hebben meer mensen last van het probleem waarbij je een melding krijgt dat er een nieuwe mail is binnengekomen, maar dat dit je deze mail al lang geleden hebt gekregen? Bij de gmailapplicatie heb ik hier geen last van. Dus alleen bij de e-mailapplicatie komt dit probleem voor.
Omdat je gmail applicatie met zogenaamd push berichten werkt. Dus je mail wordt direct doorgestuurd.
Standaard mail app van Asus kijkt om de zoveel tijd of er mail is en haalt deze dan op.

Dus gewoon de asus mail en widget niet gebruiken.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter03
  • Laatst online: 19-08-2024
mucuracat schreef op zondag 29 april 2012 @ 01:21:
[...]

Omdat je gmail applicatie met zogenaamd push berichten werkt. Dus je mail wordt direct doorgestuurd.
Standaard mail app van Asus kijkt om de zoveel tijd of er mail is en haalt deze dan op.

Dus gewoon de asus mail en widget niet gebruiken.
Maar ik wil toch gewoon mijn mail kunnen lezen vanaf mijn tablet. Gisteren kreeg ik bericht van een nieuwe mail, deze bleek van 13 april te zijn en ik had hem ook al lang gelezen. De gmail-client werkt prima en heeft hier verder niks mee te maken. Maar ik heb nog een ander emailadres die ik dus heb gesynchroniseerd met de mail-applicatie van Asus, deze wil ik graag blijven gebruiken. Ik gebruik de widget overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 23:33
baco101 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:59:
[...]

Zijn er dan 2 uitvoeringen van de dongle??? Heb ook een gold uitvoering en wacht ook nog steeds. Had al voor de 16e ingeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
hjoels schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:48:
[...]

Zijn er dan 2 uitvoeringen van de dongle??? Heb ook een gold uitvoering en wacht ook nog steeds. Had al voor de 16e ingeschreven.
Een grijze uitvoering en een gold uitvoering zodat de dongle dezelfde kleur heeft als je prime en het lijkt erop dat eerst de grijze worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Heeft iemand al geprobeerd om de TF201 op te laden met een 'vreemde' oplader (zoals Idapt I4) ?

Ben van plan om een I4 aan te schaffen, maar alleen als ik zeker weet dat ie ook de TF kan laden

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Weet iemand een winkel waar ze de tablet echt uitgestald hebben staan zodat je 'm in je handen kan houden? Hier bij de MediaMarkt in Rijswijk hebben ze eigenlijk alleen de iPad uitgestald, en nog erg prominent ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Geen idee wat je reisramge is....

MediaMarkt Rotterdam in elk geval wel (beide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:31
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:34:
Ik krijg de spellingscontrole niet goed werkend op mijn Prime. Heb al gegoogled, maar kan niet mijn probleem vinden, op een onbeantwoorde vraag ergens in dit topic na.

Ik gebruik altijd mijn dock (en dus hardware-keyboard) en heb de systemlanguage op Engels staan. Ik wil echter (uiteraard) Nederlandse spellingscontrole. Ik heb bij alle keyboards al Nederlands als taal opgegeven, Nederlandse woordenboek binnengehaald en geactiveerd, maar de daadwerkelijke spellingscontrole is nog steeds Engels (en dat wordt behoorlijk irritant, een A4-tje met rode streepjes onder 80% van de woorden....)

Zet ik de totale Prime op Nederlandse taal (dus switch van sytstemlanguage), dan wordt er helemaal geen spelling gecontroleerd.... 8)7

Ik doe iets fout, maar wat?
Helemaal niemand die hier ook tegenaan loopt?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:41
Nog nooit mee bezig geweest eigenlijk.
Denk dat je het als volgt moet zien, op je laptop heb je ook niet standaard spellingscontrole tenzij het in dat betreffende programma zelf zit. Windows zelf doet dat niet standaard.
Met dock wordt je prime ook een soort van laptop en zal hij dan geen controle doen. Tenzij je hem uit de dock haalt en dan via het scherm gaat typen, dan komt de spellingscontrole opeens wel tevoorschijn.

Het is maar een wilde gok hoor, maar zou me niet verbazen als het zo werkt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JAMF schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:54:
Heeft iemand al geprobeerd om de TF201 op te laden met een 'vreemde' oplader (zoals Idapt I4) ?

Ben van plan om een I4 aan te schaffen, maar alleen als ik zeker weet dat ie ook de TF kan laden
Ik heb hem een keer opgeladen met de lader van mijn Xperia S, dat wou prima, met de opmerking dat je dezelfde randvoorwaarden hebt als je hem aan de computer oplaad (scherm uit, traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Hoeveel ampère schiet er door zo'n Idapt I4?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 14:31
l3art schreef op maandag 30 april 2012 @ 08:51:
Nog nooit mee bezig geweest eigenlijk.
Denk dat je het als volgt moet zien, op je laptop heb je ook niet standaard spellingscontrole tenzij het in dat betreffende programma zelf zit. Windows zelf doet dat niet standaard.
Met dock wordt je prime ook een soort van laptop en zal hij dan geen controle doen. Tenzij je hem uit de dock haalt en dan via het scherm gaat typen, dan komt de spellingscontrole opeens wel tevoorschijn.

Het is maar een wilde gok hoor, maar zou me niet verbazen als het zo werkt.
Het is idd een hele wilde gok... ;)
Dat is het dus niet....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Beste mede Tweakers.

Ik heb wat hulp nodig bij het maken van mijn nieuwe tablet keuze. ik heb mijn oog laten vallen op een nieuwe 32GB Transformer Prime met pre installed ICS en dock. Ik heb ergens gelezen (weet iemand hier of dit klopt?) dat de laatste batch waarop ICS al geinstalleerd staat minder problemen heeft met Wifi en GPS (ga ik overigens niet echt gebruiken). Daarnaast vind ik dit tablet degelijker qua uitstraling dan de nieuwe 300 serie variant en geniet dus mijn voorkeur.

Deze tablet ga ik vooral in en rond het huis gebruiken (ik heb momenteel een Archos 70 Internet tablet met HDD, android 2.2) en een voor mij belangrijke feature is dat ik full 1080p HD films die op mijn mediaplayers staan in mijn netwerk (een Popcorbhour C200) kan streamen naar dit tablet. Mijn vraag is dan, is dit een goede keuze? En kan ik er zo mee aan de slag of moet ik dan nog investeren in een app?

Een Ipad 3 vind ik ook erg fraai maar is denk ik niet zo flexibel als deze Transformer Prime (ben niet zo van de iTunes). Bovendien vraag ik mij sterk af of ik met die tablet uberhaupt full HD content kan streamen vanaf mijn PCH C200.

edit: het schijnt dat de serie beginnend met nummer C30KAS een betere ontvangst heeft voor wifi en GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
Goed, ik heb net dus ook mijn (grijze) gpsdongel binnengekregen. Maar het lukt me met gps-status niet om vanuit het raamkozijn een fix te krijgen. 3 satelieten in sight 0 in use maximaal. Moet ik het weer maar de schuld geven en op een heldere dag nog een keer proberen? Zou wel vet idioot zijn. Of zou het kunnen dat gps status iets niet snapt van de prime?

Mijn Desire S komt op dezelfde locatie trouwens niet veel verder: 4 in sight, 3 in use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
ovigo schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:57:
Goed, ik heb net dus ook mijn (grijze) gpsdongel binnengekregen. Maar het lukt me met gps-status niet om vanuit het raamkozijn een fix te krijgen. 3 satelieten in sight 0 in use maximaal. Moet ik het weer maar de schuld geven en op een heldere dag nog een keer proberen? Zou wel vet idioot zijn. Of zou het kunnen dat gps status iets niet snapt van de prime?

Mijn Desire S komt op dezelfde locatie trouwens niet veel verder: 4 in sight, 3 in use.
Ik zit nog op mijn gps dongle (gold) te wachten maar ik heb gelezen dat een reboot vaak helpt en heb je de laatste update vd firmware eindigend op .21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
baco101 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:21:
[...]

Ik zit nog op mijn gps dongle (gold) te wachten maar ik heb gelezen dat een reboot vaak helpt en heb je de laatste update vd firmware eindigend op .21?
Firmware is idd de laatste. Reboot heeft niet geholpen. Zonder dongle krijg ik overigens WEL een fix. Het valt ook op dat waar GPS-status normaal zijn satelieten over het kompas neerzet, ze nu allemaal in het uiterste noorden komen. Iemand een tip voor een alternatieve GPS-app?

Ik zou toch niet een defecte dongle hebben? zou wel heel ironisch zijn...

[ Voor 32% gewijzigd door ovigo op 01-05-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
baco101 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:21:
[...]

Zit ook op mijn exemplaar (Gold) te wachten, 17 april aangevraagd/besteld. Lijkt vooralsnog of alleen de Grey versies worden afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
FunZip schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:56:
[...]

Zit ook op mijn exemplaar (Gold) te wachten, 17 april aangevraagd/besteld. Lijkt vooralsnog of alleen de Grey versies worden afgeleverd.
Asus heeft mij gezegd 2 tot 3 weken en ik het de 16de besteld dus deze week zou de dongle moeten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier het zelfde 16 april aangevraagd en het zou twee tot drie weken duren.
Dus hopelijk komt deze weeek de gold versie van de dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
GPS test geeft bij mij hetzelfde probleem trouwens. Hoogstens 2 satelieten in view, allemaal op de noordpool, en bij lange na geen fix. Weird... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
ovigo schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:12:
GPS test geeft bij mij hetzelfde probleem trouwens. Hoogstens 2 satelieten in view, allemaal op de noordpool, en bij lange na geen fix. Weird... Iemand een idee?
Ik heb ook gelezen dat er een schuifje/knopje zit om de dongle te locken heb je dat gedaan?

Ik snap echt niet waarom de gold versie vd dongle langer moet duren dan de gray versie, die ze weten toch ongeveer hoeveel primes er van elke kleur zijn verkocht

[ Voor 18% gewijzigd door baco101 op 01-05-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
baco101 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:14:
[...]

Ik heb ook gelezen dat er een schuifje/knopje zit om de dongle te locken heb je dat gedaan?
Ja gedaan. Zou kunnen dat ie niet helemaal goed zat though, dr zit geen veertje in ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Ik vraag me toch echt af hoe de nieuwe ipad 5x beter scoort bij de benchmarks dan de prime terwijl de prime 12 core's heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
tobitronics schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:46:
Ik vraag me toch echt af hoe de nieuwe ipad 5x beter scoort bij de benchmarks dan de prime terwijl de prime 12 core's heeft?
Welke Benchmark? die van de GPU ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
reviews: Asus Transformer Pad 300T: van hetzelfde en dan de gl-benchmark (de enige die ook op de ipad is gedaan)

Ook is de iPad sneller met de tweakers-page laden en booten volgens deze bench: reviews: Asus Transformer Pad 300T: van hetzelfde

Ik blijf het toch maar raar vinden, zal wel aan ios liggen

[ Voor 39% gewijzigd door tobitronics op 01-05-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick56
  • Laatst online: 20-05 19:15
hello, een vraagje.. met de dongle voor verbetering van gps fix is er ook een verbetering van wifi sterkte waargenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
patrick56 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:56:
hello, een vraagje.. met de dongle voor verbetering van gps fix is er ook een verbetering van wifi sterkte waargenomen
Niet dat ik weet. Zou ook vreemd zijn, ze hebben m op XDA opengeschroeft en er zit echt niets anders in dan een GPS-antenne.

De mijne doet het inmiddels, hij bleek gewoon wat inwerktijd nodig te hebben. Moet zeggen dat ik niet erg onder de indruk ben tov normaal. Fix is iets stabieler, maar heb hier thuis in de tuin (toegegeven: de Randstad) een nauwkeurigheid van grofweg 20 m, zowel met als zonder, waar mn Desire S toch al gauw tot op een paar meter haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ovigo schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:39:
[...]

Niet dat ik weet. Zou ook vreemd zijn, ze hebben m op XDA opengeschroeft en er zit echt niets anders in dan een GPS-antenne.

De mijne doet het inmiddels, hij bleek gewoon wat inwerktijd nodig te hebben. Moet zeggen dat ik niet erg onder de indruk ben tov normaal. Fix is iets stabieler, maar heb hier thuis in de tuin (toegegeven: de Randstad) een nauwkeurigheid van grofweg 20 m, zowel met als zonder, waar mn Desire S toch al gauw tot op een paar meter haalt.
Dus de Desire S zou kunnen dienen als navigatie apparatuur voor raketten van vijhandige naties die precisie bombardementen willen uitvoeren in Europa.

Dat is toch bizar ik dacht dat dit voor niet mogelijk was met GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 13:02
Dongle ook ontvangen (grijs). Voorheen 0 komma 0 satelliet binnen bereik, in de open lucht. Met dongle stuk of 20 in bereik, lock op 14 van hen en een nauwkeurigheid van op zijn best 5 meter. Nogal een verbetering me dunkt...

Niet dat ik GPS ooit ga gebruiken (denk ik), maar desalniettemin mooi meegenomen - en een top service van Asus! Dat zie ik Apple nog niet (gratis) doen.

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobitronics schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:03:
reviews: Asus Transformer Pad 300T: van hetzelfde en dan de gl-benchmark (de enige die ook op de ipad is gedaan)

Ook is de iPad sneller met de tweakers-page laden en booten volgens deze bench: reviews: Asus Transformer Pad 300T: van hetzelfde

Ik blijf het toch maar raar vinden, zal wel aan ios liggen
Het is natuurlijk vrij normaal dat de ipad3 meer fps geeft als de prime.
De ipad3 is gebouwd rond het retina scherm met 3 miljoen pixels, terwijl de de prime er maar 1 miljoen heeft. De test neem ik aan gaat om een standaard frame van 1280*720 ?
Daar staat wel het dikkere en zwaardere ipad3 tegenover die meer energieverbruikt.
Bovendien is zo een hoog fps niet zichtbaar voor het menselijke oog dus wat mij betreft is het verwaarloosbaar.

Het laden van de frontpage is wel opvallend, ik vraag me wel af of de ipad dit doet vanuit de cache? Aangezien de ipad 2 en 3 precies dezelfde score hebben.

Het booten is wel traag bij de prime maar ik boot hem maar één maal per dag.
Als je het scherm uit is en de wifi in slaap modus stand staat dan verbruikt hij nagenoeg geen stroom en dus geen reden om hem uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het scherm van de iPad 3 is het enige waarop ik absoluut erg jaloers ben met mijn Prime.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:25:
[...]

Het is natuurlijk vrij normaal dat de ipad3 meer fps geeft als de prime.
De ipad3 is gebouwd rond het retina scherm met 3 miljoen pixels, terwijl de de prime er maar 1 miljoen heeft. De test neem ik aan gaat om een standaard frame van 1280*720 ?
Daar staat wel het dikkere en zwaardere ipad3 tegenover die meer energieverbruikt.
Bovendien is zo een hoog fps niet zichtbaar voor het menselijke oog dus wat mij betreft is het verwaarloosbaar.
Hangt natuurlijk van de hoogte van het getal af. Het verschil tussen 10 en 15 is enorm. Maar ook het verschil tussen 25 en 50 en zelfs tussen 50 en 100 zie je enorm goed bij scrollende beelden. FPS does matter. Je kunt de stappen in animaties wel degelijk zien. Je ziet heel goed of een lijn stappen van 10 of 20 pixels neemt, ook bij hogere frame rates. Je ziet dat het vloeiender is.

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 02-05-2012 05:32 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:37:
[...]

Dus de Desire S zou kunnen dienen als navigatie apparatuur voor raketten van vijhandige naties die precisie bombardementen willen uitvoeren in Europa.

Dat is toch bizar ik dacht dat dit voor niet mogelijk was met GPS
Nauwkeurigheid van GPS voor burgerdoeleinden is daadwerkelijk grofweg 4 meter tegenwoordig dacht ik hoor. Vind ik eigenlijk niet meer dan redelijk.

Merk op dat alle consumenten GPSapparatuur niet voor precisiebombardementen gebruikt kan worden: Zodra zedetecteren dat jee harder gaat dan een bepaalde snelheid (ik meen ergens rond de 250 km/h ofzo) schakelen ze zichzelf uit. Zo vooorkom je dat ze inderdaad voor ICBM's ofzo worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
ovigo schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:56:
Merk op dat alle consumenten GPSapparatuur niet voor precisiebombardementen gebruikt kan worden: Zodra zedetecteren dat jee harder gaat dan een bepaalde snelheid (ik meen ergens rond de 250 km/h ofzo) schakelen ze zichzelf uit.
TomTom en Mobiele telefoon GPS deden het anders gewoon in het vliegtuig en de Thalys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbuyle
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03-2023
Geinstalleerde apps. Ik heb een TFP en ben bezig om deze nog wat te verkennen en dus beschouw ik me als een newby. Ik heb vast gesteld dat na installatie van een Free app er nog extra apps mee werden geinstalleerd.
oa. voor communicatie met smartphone. Kan ik deze apps zonder probleem verwijderen.
Is het belangrijk om enkel via Google market te installeren of toch toelaten om buiten de market te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
gbuyle schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:56:
Is het belangrijk om enkel via Google market te installeren of toch toelaten om buiten de market te installeren?
Ligt aan je kennis en de mate waarin je risico wilt lopen. Apps vanuit de market zijn 99,9% safe (er zijn wel eens apps geweest in de market die niet helemaal zuiver waren, maar het aantal is zeer laag en google kan deze achteraf van je toestel halen mocht je bij het zeer selecte groepje horen die de app heeft geïnstalleerd in de zeer korte tijd tussen beschikbaar op de market en verwijderd door google).
Apps buiten de market om zijn, net zoals apps voor je pc, minder zeker. Zoals er in een torrent vanaf de piratebaai een keylogger/trojan/virus kan zitten, kan dat ook het geval zijn in de apps voor je tablet. Hou je het echter bij "veilige" bronnen, dan is dat risico een stuk lager. Een app vanaf XDA zou ik zonder weinig angst wel installeren (zeker als die app een topic heeft met vele replies), een app van androidapzzz.co.tw zou ik overslaan.

En daarnaast heb je ook nog "virus"protectors in de market staan die het een stukje veiliger kunnen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wybo schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:48:
[...]

TomTom en Mobiele telefoon GPS deden het anders gewoon in het vliegtuig en de Thalys.
Klopt inderdaad, google maps doet het ook prima in een vliegtuig, al duurt het verkrijgen van een fix wel iets langer...

-Quote gebruikt i.p.v. edit, sorry...-

[ Voor 6% gewijzigd door Fly-guy op 02-05-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Scon schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:47:

Deze tablet ga ik vooral in en rond het huis gebruiken (ik heb momenteel een Archos 70 Internet tablet met HDD, android 2.2) en een voor mij belangrijke feature is dat ik full 1080p HD films die op mijn mediaplayers staan in mijn netwerk (een Popcorbhour C200) kan streamen naar dit tablet. Mijn vraag is dan, is dit een goede keuze? En kan ik er zo mee aan de slag of moet ik dan nog investeren in een app?
Dat kan. Doe het zelf ook wel vaak (via wifi N gaat het prima). De transformer prime ondersteunt voor zover ik getest heb alle mogelijke (gangbare) media formaten.
Voor de meeste mkv's kun je Dice Player downloaden, mocht die het niet willen afspelen kun je bijv VPlayer, BS Player, MX player of iets anders gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gtoniser schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:08:
[...]

Dat kan. Doe het zelf ook wel vaak (via wifi N gaat het prima). De transformer prime ondersteunt voor zover ik getest heb alle mogelijke (gangbare) media formaten.
Voor de meeste mkv's kun je Dice Player downloaden, mocht die het niet willen afspelen kun je bijv VPlayer, BS Player, MX player of iets anders gebruiken.
En wil je zo min mogelijk instellen dan is plex ook een ideale manier om overal naartoe te kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Bij mij ziet hij met de GPS dongle wel 20 satelieten, maar een fix krijgt ie maar op 3 met kleurtje geel. En de accuratie schommelt nogal...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 11:11

qntal

Omlet du fromage!

En dan nu even de minder leuke kant van Asus:

Geachte Heer/Mevrouw,

Op 8 januari jl. heb ik een Asus Transformer Prime aangeschaft. Hier heb ik helaas niet lang plezier van gehad. Op 5 maart heb ik deze aangemeld voor RMA. Dit omdat het glas spontaan gebroken is in de nacht van 4 op 5 maart. Dit werd door Asus echter betiteld als gebruiksschade en zou daarom ook niet onder de garantie vallen. Een apparaat waarvan het glas spontaan breekt binnen 2 maanden terwijl het scherm dat gene is wat het apparaat bedient is een ondeugdelijk product.
Bang voor veel gesteggel en een lange periode dat ik mijn tablet kwijt moet zijn ga ik akkoord met betaling van rond de 150 euro van een nieuw glas. Mijn vrouw is namelijk langere tijd thuis in verband met ziekte en ik wil niet dat zij lang zonder tablet moet zitten. Helaas moet ik constateren dat ik mijn tablet inmiddels al 2 maanden kwijt ben. Na 5 keer gebeld te hebben met de Asus support desk (dit heb ik steeds gedaan met tussenposen van een week) is het enige wat zij mij kunnen vertellen dat ze wachten op een onderdeel dat verscheept moet worden uit Taiwan. Doordat ik gezien de omstandigheden niet lang wilde wachten heb ik betaald. Nu wordt mij echter verteld dat omdat ik de reparatie betaald heb Asus mijn geen (tijdelijk) vervangend product, of een andere oplossing kan bieden. Iets wat ik erg klantonvriendelijk vind.
Ik stel u nog een keer in de gelegenheid langs de normale weg mijn tablet binnen 2 weken (dus uiterlijk 18 mei 2012) gerepareerd thuis te bezorgen. Als ik mijn tablet op vermelde datum niet heb ontvangen, dan stel ik u in gebreke en zal ik overgaan tot het nemen van juridische stappen. Alle kosten die hieraan verbonden zijn, zullen geheel voor u in rekening komen. Daarbij zal ik mijn tablet dan bestempelen als ondeugdelijk product. En het volledige aanschaf bedrag , reparatiekosten en verder ongemak op u verhalen.

In het vertrouwen dat u het zover niet zult laten komen,

Hoogachtend,

Ik lees helaas vaker dat de service van Asus belabberd is in deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJVR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 12:19

MJVR

This rent is for space!

qntal schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:07:
En dan nu even de minder leuke kant van Asus:

[....]

Ik lees helaas vaker dat de service van Asus belabberd is in deze
Oei, dat klinkt niet goed. Bij mijn Prime is van de week ook het glas gebroken. Had niet de illusie dat dit zondermeer onder de garantie zou vallen. Maar als de reparatie zo lang duurt houdt me dat vooralsnog tegen om de Prime überhaupt te laten repareren. Hij doet het verder prima en als je er recht op kijkt zie je de barst niet.

Hou ons op de hoogte.

2 x de helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Heeft een van jullie inmiddels al de gold versie vd gps dongle ontvangen, ik zit met smart te wachten omdat ik volgende week voor langere tijd naar het buitenland vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
baco101 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:13:
Heeft een van jullie inmiddels al de gold versie vd gps dongle ontvangen, ik zit met smart te wachten omdat ik volgende week voor langere tijd naar het buitenland vertrekt.
Zit ook op de Gold versie te wachten, 17 april besteld, vreemd dat ze nog niet geleverd worden en de Grey wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
FunZip schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:23:
[...]

Zit ook op de Gold versie te wachten, 17 april besteld, vreemd dat ze nog niet geleverd worden en de Grey wel.....
Denk dat ik Asus morgen een mail stuur om te vragen wanneer de gold komt of anders dat ze me desnoods een grijze sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
baco101 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:25:
[...]

Denk dat ik Asus morgen een mail stuur om te vragen wanneer de gold komt of anders dat ze me desnoods een grijze sturen
Begrijp je haast ivm. het buitenland......suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 05:32:
Het scherm van de iPad 3 is het enige waarop ik absoluut erg jaloers ben met mijn Prime.

[...]
Hangt natuurlijk van de hoogte van het getal af. Het verschil tussen 10 en 15 is enorm. Maar ook het verschil tussen 25 en 50 en zelfs tussen 50 en 100 zie je enorm goed bij scrollende beelden. FPS does matter. Je kunt de stappen in animaties wel degelijk zien. Je ziet heel goed of een lijn stappen van 10 of 20 pixels neemt, ook bij hogere frame rates. Je ziet dat het vloeiender is.
Bij de Gl Benchmark 2.1.2 - PRO offscreen is het verschil als volgend:

Apple iPad (3e generatie) 252,0 fps
Asus Transformer Prime 76,0 fps

Voor FPS geldt als norm dat 60 beelden per seconde een vloeiend beeld oplevert.
Wikipedia: Beelden per seconde

252 frames per seconde is daarom gewoon overkill voor een tablet.
De meeste apps voor de Ipad3 worden geupscaled en video gaat momenteel niet verder als 1920x1080 en dat levert 2 zwarte balken op het retina scherm.

Ik zie daarom ook niet echt de meerwaarde tenzij je video wilt gaan coderen op je tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Zoals jullie misschien weten worden de HTC Flyer en de Samsung Galaxy Note met een pen geleverd waarmee je 'live' tekeningetjes kan maken op je tab/foon. Bestaat er ook zoiets, al dan niet 3rd party, voor de Prime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobitronics schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:06:
Zoals jullie misschien weten worden de HTC Flyer en de Samsung Galaxy Note met een pen geleverd waarmee je 'live' tekeningetjes kan maken op je tab/foon. Bestaat er ook zoiets, al dan niet 3rd party, voor de Prime?
Verwijderd in "Accesoires voor de ASUS Eee Pad Transformer Prime TF201"
en
Verwijderd in "Accesoires voor de ASUS Eee Pad Transformer Prime TF201"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij werkt elke Stylus Pen op de Prime.

Ik heb de mijne gewoon gekocht bij de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 09:02

AMDFreak

Intel is zo..

qntal, kon je dit niet bij een locale gsmboer laten herstellen? En de nota in dienen bij de verzekeraar. Achteraf gezien was dat misschien een stuk sneller geweest.

Alhoewel de vraag blijft hoe snel een gsmboer dat glas kan leveren..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De pijn ben bij de Flyer en Note zijn speciale pennen die ook druk e.d. registeren en daarnaast wat preciezer zijn dan de gangbare capacitieve pennen. Zo'n speciale pen met ultra-hoge precieze is er niet voor de Prime, gewone capacitieve pennen die er ook voor de iPad e.d. zijn werken natuurlijk wel gewoon op de prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
baco101 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:25:
[...]

Ik heb Asus zojuist een mail gestuurd wanneer ze denken de golden te verzenden. Heb me ook op 16 april j.l. aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
hjoels schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 07:49:
[...]

Ik heb Asus zojuist een mail gestuurd wanneer ze denken de golden te verzenden. Heb me ook op 16 april j.l. aangemeld.
Ben benieuwd wat ze zeggen

Ik ga er ook een sturen

[ Voor 4% gewijzigd door baco101 op 04-05-2012 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:33

vhal

ಠ_ಠ

Ach...de GPS dongle. :O Laat Asus nou meer eerst prioriteit geven aan de constant freezende/hangende browser (alle browsers dus). Waar de iPad2 van mijn vriendin overal doorheen dendert blijft de Prime in browserervaring gewoon mijlen ver achter..

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 04-05-2012 08:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
deadsy33 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:40:
Ach...de GPS dongle. :O Laat Asus nou meer eerst prioriteit geven aan de constant freezende/hangende browser (alle browsers dus). Waar de iPad2 van mijn vriendin overal doorheen dendert blijft de Prime in browserervaring gewoon mijlen ver achter..
Ik moet zeggen ik gebruik vnl opera maar ik heb geen last van een constant freezende browser, dolphin ook weinig last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
hjoels schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 07:49:
[...]

Ok.....laat nog ff weten hoe of wat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deadsy33 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:40:
Toch gek dat freeze-gedrag. Dat vertoont die van mij dus helemaal niet. Nog nooit een freeze gehad. Ik gebruik overigens de stock browser helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Freeze van de browser? Nog nooit meegemaakt (stock en opera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb die freezes ook. Maakt eigenlijk niet uit welke browser ik gebruik. Stock, dolphin, chrome beta.. Allen hebben ze last van freezes.. Ik heb 'm al eens een factory reset gegeven, dat maakte een beetje verschil, maar niet heel veel..

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
mijn browsers (stock en dolphin) freezen of klappen er ook om de haverklap uit, heel irritant. zeker met meerdere tabs open. javascript uitschakelen helpt, maar dan doen de helft van de sites het niet goed meer (berichten posten etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
Wybo schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:10:
Freeze van de browser? Nog nooit meegemaakt (stock en opera)
Idem dito hier. Totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:04
Hier ook zeer regelmatig een hangende browser (Chrome). Lijkt vooral veel voor te gebeuren bij het openen van een link in een nieuwe tab.
Terug naar Home screen, de browser uit het lijstje van actieve apps swipen en daarna opnieuw openen helpt bij mij vaak wel. De tabs worden dan zelfs hersteld, maar irritant is het zeker!
Stock browser gebruik ik eigenlijk nooit, maar zal eens testen of die er ook last van heeft...
Verder onthoudt Chrome de instelling voor "desktop pagina's" opvragen vaker niet dan wel en ik dacht dat Flash ondersteunt werd? Maar krijg regelmatig een melding dat er een Flash player nodig is..

Al met al werkt browsen niet optimaal, maar gaat altijd nog beter dan op mijn laptop van 6 jaar oud. En kan nu tenminste lui languit op de bank blijven liggen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Zowel stock, chrome en opera freezen bij mij constant...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 11:11

qntal

Omlet du fromage!

AMDFreak schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:01:
qntal, kon je dit niet bij een locale gsmboer laten herstellen? En de nota in dienen bij de verzekeraar. Achteraf gezien was dat misschien een stuk sneller geweest.

Alhoewel de vraag blijft hoe snel een gsmboer dat glas kan leveren..
Als ik dat van te voren had geweten wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbuyle
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03-2023
Battery-update.apk
Hallo weet iemand hoe ik deze vervelend apk van mijn Asus kan verwijderen? Komt regelmatig vragen om deze update te downloaden en te installeren. Of waar zou ik deze kunnen vinden en uitschakelen dat update niet gebeurt.

Thanks,
Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Merijn. schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:02:
Hier ook zeer regelmatig een hangende browser (Chrome). Lijkt vooral veel voor te gebeuren bij het openen van een link in een nieuwe tab.
Terug naar Home screen, de browser uit het lijstje van actieve apps swipen en daarna opnieuw openen helpt bij mij vaak wel. De tabs worden dan zelfs hersteld, maar irritant is het zeker!
Stock browser gebruik ik eigenlijk nooit, maar zal eens testen of die er ook last van heeft...
Verder onthoudt Chrome de instelling voor "desktop pagina's" opvragen vaker niet dan wel en ik dacht dat Flash ondersteunt werd? Maar krijg regelmatig een melding dat er een Flash player nodig is..

Al met al werkt browsen niet optimaal, maar gaat altijd nog beter dan op mijn laptop van 6 jaar oud. En kan nu tenminste lui languit op de bank blijven liggen.. :9
Zoals sommige misschien al weten, ligt dit probleem hoogstwaarschijnlijk op firmware niveau. door een te trage I/O krijgen Apps die veel I/O veroorzaken het lastig. Vooral de Browsers leiden hieronder, behalve Opera Mini dacht ik omdat die via de Opera servers gaat bij het surfen en zo wordt er een hoop I/O verkeer uitgespaard.

Nu zijn er 2 fixes om dit te verhelpen.
-Browser2Ram, en simpel scriptje in de vorm van een APK dat ervoor zorgt dat de stock browser helemaal in het ramgeheugen geladen wordt, het ramdisk principe.
---> Deze gebruik ikzelf ook, en heb nauwelijks last van een hangende browser.

-ATP Tweak, hierbij wordt er bij het booten een aantal i/o schedulers en kernel modules gestart. Hiervoor moet je wel root hebben, maar je kan er ook CPU overclocking modus mee instellen.
---> Ik ga dit weekend proberen mijn TP ook te rooten en deze fix te installeren, dan laat ik mijn bevindingen wel weten.

Alvast links:
https://www.dropbox.com/s...smr/Browser2Ram-debug.apk
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1473520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:28

mucuracat

YES

TTC schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:23:
[...]

Zoals sommige misschien al weten, ligt dit probleem hoogstwaarschijnlijk op firmware niveau. door een te trage I/O krijgen Apps die veel I/O veroorzaken het lastig. Vooral de Browsers leiden hieronder, behalve Opera Mini dacht ik omdat die via de Opera servers gaat bij het surfen en zo wordt er een hoop I/O verkeer uitgespaard.

Nu zijn er 2 fixes om dit te verhelpen.
-Browser2Ram, en simpel scriptje in de vorm van een APK dat ervoor zorgt dat de stock browser helemaal in het ramgeheugen geladen wordt, het ramdisk principe.
---> Deze gebruik ikzelf ook, en heb nauwelijks last van een hangende browser.

-ATP Tweak, hierbij wordt er bij het booten een aantal i/o schedulers en kernel modules gestart. Hiervoor moet je wel root hebben, maar je kan er ook CPU overclocking modus mee instellen.
---> Ik ga dit weekend proberen mijn TP ook te rooten en deze fix te installeren, dan laat ik mijn bevindingen wel weten.

Alvast links:
https://www.dropbox.com/s...smr/Browser2Ram-debug.apk
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1473520
Volgens mij deze tip eerder gezien.. Bij browser2Ram zou dan probleem zijn bij het bewaren van eventuele instellingen en bladwijzers. Klopt dit?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Hier heb ik nog geen problemen met gehad om eerlijk te zijn.
Qua bookmarks heb ik gewoon mijn Chrome bookmarks geïmporteerd.
Instellingen blijven volgens mij wel behouden, zo weet hij toch dat hij bij sommige websites de desktop versie moet opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 15:00
Ik ben nog steeds uitermate tevreden met mijn Prime.
Het enige waar ik zeer regelmatig last van heb is een op hol slaand scherm. Terwijl ik niets doe is het net of iemand willekeurig met zijn vingers over het scherm gaat. Apps worden geopend, menu springt tevoorschijn, scherm swiped van links naar rechts en terug. Het enige wat dan helpt is even kort uit en aanzetten (reboot is niet eens nodig) en dan doet alles het weer normaal.
Dit gebeurt zo'n 5 a 6 keer per dag en is erg vervelend. Heb er mee leren leven inmiddels omdat ik verder helemaal nergens problemen mee heb, maar iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Ik gebruik de laatste (stock)firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
gbuyle schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:06:
Battery-update.apk
Hallo weet iemand hoe ik deze vervelend apk van mijn Asus kan verwijderen? Komt regelmatig vragen om deze update te downloaden en te installeren. Of waar zou ik deze kunnen vinden en uitschakelen dat update niet gebeurt.

Thanks,
Guy
Via Settings -> Apps -> All -> De bewuste app -> Disable.

Het kan zijn dat Disable niet beschikbaar is, dan moet je eerst "Uninstall Updates" kiezen en daarna alsnog Disable.

Je kunt ook vanuit de app drawer (die zes puntjes rechtsboven) het icoon slepen naar "App info". Dat is een snellere manier naar de bewuste app. Vanuit daar kun je dan weer disablen/uninstallen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killmas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 23:08
LeonJ69 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:31:
Ik ben nog steeds uitermate tevreden met mijn Prime.
Het enige waar ik zeer regelmatig last van heb is een op hol slaand scherm. Terwijl ik niets doe is het net of iemand willekeurig met zijn vingers over het scherm gaat. Apps worden geopend, menu springt tevoorschijn, scherm swiped van links naar rechts en terug. Het enige wat dan helpt is even kort uit en aanzetten (reboot is niet eens nodig) en dan doet alles het weer normaal.
Dit gebeurt zo'n 5 a 6 keer per dag en is erg vervelend. Heb er mee leren leven inmiddels omdat ik verder helemaal nergens problemen mee heb, maar iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Ik gebruik de laatste (stock)firmware.
Ik heb dit heel af en toe ook eens gehad (3x in totaal), alleen had ik het idee dat het door vuil op mijn scherm kwam ofzo, want nadat ik het scherm dan schoongemaakt had, kwam het voor een lange tijd niet meer voor. De keren dat het voorkwam zaten er dan ook zeker weken tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:30:
Ik heb die freezes ook. Maakt eigenlijk niet uit welke browser ik gebruik. Stock, dolphin, chrome beta.. Allen hebben ze last van freezes.. Ik heb 'm al eens een factory reset gegeven, dat maakte een beetje verschil, maar niet heel veel..
Heb er de laatste tijd wel minder last van, al blijft mijn scherm nu nog wel eens leeg. Binnenkort nog maar eens een factory reset doen en hem dan zo leeg mogelijk laten want het ging eerst wel goed. Blijft hij het dan doen, dankrijft hij een retourtje Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Mijn Prime is net terug van een rondje reparatie (Tsjechie)..

Heeft zich wel geloond..

Is weer supersnel en zit weer moervast in het dock.. was al
wat losser geworden in het gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:19:
En het scherm van de prime schijnt stukken beter te zijn, dus ik zou het wel doen.

over de ipad 3,
Ik zou m als frisbee gebruiken :), waardeloos ding
Er zijn dingen beter aan de Prime, en dingen beter aan de iPad. Maar hierom moest ik toch wel even om lachen. _/-\o_ iPad 3 heeft het mooiste scherm ooit volgens verschillende mobile tech sites (en Tweakers ook) en jij zegt maar gewoon dat het scherm van de Prime beter is, zeg dan dat je dit persoonlijk vind ipv het als een feit voor te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Zo'n onvolwassen, niet-onderbouwde opmerking moet je sowieso gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben vandaag op een probleem gestuit waar ik nog niets over gelezen heb en waarover ik eigenlijk ook niets kan vinden. Het heeft te maken met de ingebouwde microfoon. Er is maar één keer een opname te maken met een willekeurig programma en bij de daarop volgende pogingen wordt er een foutmelding gegeven. Wat dan alleen helpt is de prime opnieuw op te starten en kan er vervolgens weer eenmaal een opname gemaakt worden.

Herkent iemand dit probleem?
Pagina: 1 ... 49 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]