Ik geloof dat ik een bril nodig heeft
Dank je voor het kijken maar inmiddels heb ik de Prime teruggebracht want het touchscreen werkte nu ook steeds slechter en soms helemaal geen reactie. Uiteindelijk nu toch maar gekozen voor een Ipad 3 ondanks dat ik de Prime een heel fijn tablet verder vond maar toch met teveel nukken.deadsy33 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:22:
Grijs is sowieso een vervelende kleur om weer te geven. Ik zie op mijn prime ongeveer hetzelfde (moet er wel bij zeggen dat het lastig vergelijken is) als op jouw foto, inclusief tekst van een potje WordfeudVan een egaal grijs vlak is geen sprake. Andere kleuren worden wel probleemloos weergegeven.
Roel1966 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:48:
[...]
Dank je voor het kijken maar inmiddels heb ik mijn ziel verkocht in de Applestore

PSN: Oldzkoel
Hoi,
Ik zit er nu over te denken om vanmiddag een Prime ergens op te pikken. Twee weken terug een Acer Iconia Tab 500 gekocht en dat bevalt toch wel erg fijn, zo'n tablet.
Nu heb ik veel gelezen over GPS problemen, maar ik zie op iedere website dat er geen GPS in zit. Zit er, als ik vanmiddag een Prime (32/64GB) zou aanschaffen nou geen GPS in, of hebben ze die melding gewoon aangepast ivm de vele problemen?
Ik zit er nu over te denken om vanmiddag een Prime ergens op te pikken. Twee weken terug een Acer Iconia Tab 500 gekocht en dat bevalt toch wel erg fijn, zo'n tablet.
Nu heb ik veel gelezen over GPS problemen, maar ik zie op iedere website dat er geen GPS in zit. Zit er, als ik vanmiddag een Prime (32/64GB) zou aanschaffen nou geen GPS in, of hebben ze die melding gewoon aangepast ivm de vele problemen?
Verwijderd
Zie nieuws: Asus compenseert Transformer Prime-eigenaren met gps-accessoireredah schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:05:
Hoi,
Dat heb ik gelezen, maar zit er alsnog een GPS chip in die het wellicht gewoon prima doet? Of is er een batch zonder GPS chips gemaakt?
De GPS zit erin, je kan geluk hebben dat jou Transformer Prime wel goed functioneert met GPSredah schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:42:
[...]
Dat heb ik gelezen, maar zit er alsnog een GPS chip in die het wellicht gewoon prima doet? Of is er een batch zonder GPS chips gemaakt?
Heb de mijne alleen binnenshuis geprobeerd maar krijg altijd direct een fix tot op het huis nauwkeurig (in google maps)...
Google Maps kan ook je locatie bepalen a.h.v. je WiFi netwerk. Pas met b.v. een programma zoals Google Play: GPS Test kun je zien of je daadwerkelijk via GPS een fix krijgt.habermas schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:50:
Heb de mijne alleen binnenshuis geprobeerd maar krijg altijd direct een fix tot op het huis nauwkeurig (in google maps)...
De GPS chip zelf is bij alle Prime's goed maar het probleem is dat de aluminium achterkant de signalen tegenhoud en min of meer een constructiefout is van de Prime. Je moet er dus rekening mee houden dat GPS alleen in een heel ideale situatie te gebruiken is maar het signaal zwak blijft.redah schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:42:
Wil je dus de Prime echt voor navigatie in bijvoorbeeld je auto gaan gebruiken dan heb je er niet veel aan maar nu lijkt me een tablet als de Prime ook niet echt iets om alleen als navigatie te gebruiken. Daarvoor kan je er teveel andere dingen mee maar je moet reeel zijn en er vanuit gaan dat ie zonder GPS is.
Overigens de Ipad 2 en de Ipad 3 wifi only versies hebben ook geen GPS en alleen de 3 en 4G versies hebben GPS ingebouwd. Dus in die zin had Asus geeneens een GPS module erin hoeven te zetten om te kunnen concureren met bijvoorbeeld Apple.
Ik zou deze ook willen kopen maar hoe zit het nu met de wifi ontvangst ,want dit is toch belangrijk voor mij en kan men sneller internetten dan op de acer a500 want deze heb ik nu?
1475paul,
Ik moet zeggen dat ik qua wifi bereik absoluut niks te klagen heb.
En wat is snel? Als ik echt wil downloaden doe ik dat wel op mijn vaste pc met vaste bedrading.
Tablet is puur voor het surfen en dat werkt prima. Ook als ik gewoon in de tuin zit e.d.
Ik moet zeggen dat ik qua wifi bereik absoluut niks te klagen heb.
En wat is snel? Als ik echt wil downloaden doe ik dat wel op mijn vaste pc met vaste bedrading.
Tablet is puur voor het surfen en dat werkt prima. Ook als ik gewoon in de tuin zit e.d.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Bij mij is het ook prima (heb 1 van de eerste versie).1475paul schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:33:
Ik zou deze ook willen kopen maar hoe zit het nu met de wifi ontvangst ,want dit is toch belangrijk voor mij en kan men sneller internetten dan op de acer a500 want deze heb ik nu?
Hij geeft nooit vol bereik aan, maar achterin de tuin (lees +/- 20m verder op) heb ik toch nog aardig bereik.
Kan Ziggo stream op beste kwaliteit streamen.
Ik heb de TFP nu een dag of 2, maar gisteren liep die al vast bij Wordfeud... na 3x uit zetten en weer aan deed ie het pas weer.
Meer mensen daar last van?
Controleer even op Updates. Ikzelf heb de Prime al sinds begin Januari en heb eigenlijk nagenoeg geen vastlopers meer, vooral niet sinds de laatste update.jpg97 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:37:
Ik heb de TFP nu een dag of 2, maar gisteren liep die al vast bij Wordfeud... na 3x uit zetten en weer aan deed ie het pas weer.
Ik heb nu een aantal weken de Prime, en mij bevindingen tot nu toe
- Erg irritant dat de prime minimaal 1 x per dag compleet muur vast zit
- Zowel GPS als WIFI doen het goed bij mij (C30 batch uit maart)
Mail:
Ik kan nergens vinden hoe ik kan mailen naar groepen
Ik ben secretaris van een vereniging, en moet regelmatig mails versturen. Hoe ik dit nu op los is door op een verzonden e-mail reply to all te klikken.
Ik zou het handig vinden dat ik gewoon naar hele groepen kan mailen.
Internet:
Op de website www.spotplanet.org kan ik geen spots openen. Op een normale PC moet je deze dubbelklikken, maar als ik op m'n prime dubbelklik gaat deze zoomen.
Op de website www.motogp.com kan ik geen live streams kijken (En ja, ik heb een abonnement
)
Heeft 1 van jullie een oplossing voor bovenstaande
Mail:
Ik kan nergens vinden hoe ik kan mailen naar groepen
Internet:
Op de website www.spotplanet.org kan ik geen spots openen. Op een normale PC moet je deze dubbelklikken, maar als ik op m'n prime dubbelklik gaat deze zoomen.
Op de website www.motogp.com kan ik geen live streams kijken (En ja, ik heb een abonnement
Voor de mensen die door dit forum lezen zullen wellicht denken dat de TFP constant nukken heeft en nooit helemaal goed werkt, maar dat wil ik met deze bijdrage ontkrachten. Vooral mensen die er problemen mee hebben zullen hier natuurlijk vragen stellen. Mijn TFP werkt tadeloos. Zowel WiFi als GPS als alle apps. Het is hier in huis een familiestuk geworden, want ook de kinderen (11 en 13) spelen er dagelijks mee, maar het ding stort nooit in en blijft (tot nu toe) werken. Het is onze eerste tablet en tot nu absoluut geen spijt.
Dit positieve bericht mag er ook wel eens tussen gezet worden, vind ik.
@grolsch: wat sp.org betreft (ik betwijfel of die site aan de GoT policy voldoet): bij mij (dolphin HD browser) doet hij het wel. Bovendien staat er helemaal rechts van de spot een extra knopje om bij de nzb te komen 
@haasrmc: Bij mij werkt het apparaat redelijk goed, maar mijn SGS2 vind ik een stuk betrouwbaarder. Ik kijk veel films op m'n mobiel (en nu dus ook op de TFP). Daarvoor moet ik redelijk vaak tamelijk grote bestanden kopiëren naar m'n toestel. Het liefst doe ik dit draadloos, via een FTP servertje (omdat smb een stukje langzamer is in android) in m'n interne netwerk thuis. M'n SGS2 doet dit zonder problemen. M'n TFP maakt vaak genoeg z'n kopiëeractie niet af (lijkt te blijven hangen).
Ook duurt het intstalleren van apps een stuk langer op de TFP. De schrijfsnelheid van de TFP via de usb-kabel vind ik eigenlijk best tegenvallen..
Tenslotte merk ik dat met het browsen dat er af en toe eens een flinke hickup plaats vindt. Als de hickup voorbij is, komt het redelijk vaak voor dat ik de app moet afsluiten/wachten tot browser weer reageert. Bij de stock browser komt het veel vaker voor dan bij Dolphin HD browser, vandaar dat ik die maar gebruik..
@haasrmc: Bij mij werkt het apparaat redelijk goed, maar mijn SGS2 vind ik een stuk betrouwbaarder. Ik kijk veel films op m'n mobiel (en nu dus ook op de TFP). Daarvoor moet ik redelijk vaak tamelijk grote bestanden kopiëren naar m'n toestel. Het liefst doe ik dit draadloos, via een FTP servertje (omdat smb een stukje langzamer is in android) in m'n interne netwerk thuis. M'n SGS2 doet dit zonder problemen. M'n TFP maakt vaak genoeg z'n kopiëeractie niet af (lijkt te blijven hangen).
Ook duurt het intstalleren van apps een stuk langer op de TFP. De schrijfsnelheid van de TFP via de usb-kabel vind ik eigenlijk best tegenvallen..
Tenslotte merk ik dat met het browsen dat er af en toe eens een flinke hickup plaats vindt. Als de hickup voorbij is, komt het redelijk vaak voor dat ik de app moet afsluiten/wachten tot browser weer reageert. Bij de stock browser komt het veel vaker voor dan bij Dolphin HD browser, vandaar dat ik die maar gebruik..
Hier staat tekst
mail: gebruik je gmail? Gebruik anders een andere email app?Grolsch schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:18:
Ik heb nu een aantal weken de Prime, en mij bevindingen tot nu toe
Mail:
Ik kan nergens vinden hoe ik kan mailen naar groepenIk ben secretaris van een vereniging, en moet regelmatig mails versturen. Hoe ik dit nu op los is door op een verzonden e-mail reply to all te klikken.
Internet:
Op de website www.motogp.com kan ik geen live streams kijken (En ja, ik heb een abonnement)
spotplanet: spotplanet light bestaat ook he: http://light.spotplanet.org/
Daar hoef je niet dubbel te klikken en je verliest geen functionaliteit ofzo (werkt bij mij ook een stuk sneller dan de gewone spotplanet (ook op de gewone pc))
Ik gebruik ook de Dolphin HD browser, maar hoe kun jij dubbelklikken danSjaak_Afhaak schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:15:
@grolsch: wat sp.org betreft (ik betwijfel of die site aan de GoT policy voldoet): bij mij (dolphin HD browser) doet hij het wel. Bovendien staat er helemaal rechts van de spot een extra knopje om bij de nzb te komen
..
Ik gebruik GMAIL, en via de webinterface kom ik wel bij mijn groepen. Alleen met de standaard mail cliënt niet.Bartske schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:17:
[...]
mail: gebruik je gmail? Gebruik anders een andere email app?
spotplanet: spotplanet light bestaat ook he: http://light.spotplanet.org/
Daar hoef je niet dubbel te klikken en je verliest geen functionaliteit ofzo (werkt bij mij ook een stuk sneller dan de gewone spotplanet (ook op de gewone pc))
Ik zal de light variant eens proberen.
Dolphin Browser HD 8.0 krijgt nieuwe interface
wordt nu echt tijd voor me om over te stappen denk ik
wordt nu echt tijd voor me om over te stappen denk ik
Ik ervaar problemen met mijn standaard-kalender app van de Prime. Deze wil namelijk niet syncen met die op mijn Htc Desire, wat ook gewoon de stock app betreft.
Als ik op de Prime een nieuwe gebeurtenis aanmaak en op mijn Desire klik op verniewen dan gebeurt er niks en vice versa. Bij de instellingen kan ik hier verder niks over vinden. Weet iemand hier hoe je dat oplost, want dit moet natuurlijk gewoon kunnen zonder problemen.
Ze staan allebei aangemeld op mijn Gmail account.
Als ik op de Prime een nieuwe gebeurtenis aanmaak en op mijn Desire klik op verniewen dan gebeurt er niks en vice versa. Bij de instellingen kan ik hier verder niks over vinden. Weet iemand hier hoe je dat oplost, want dit moet natuurlijk gewoon kunnen zonder problemen.
Ze staan allebei aangemeld op mijn Gmail account.
Bij Settings -> Accounts & sync staat onder je google account 'Sync Calendar' ook aan gevinkt?
Beste mede primers,
Helaas heeft mijn oplader de geest gegeven. Hij laadt niet meer op, zowel de tablet als het dok.
Weet iemand waar ik snel een nieuwe kan krijgen. Is dat alleen bij Asus of ook bij de MM waar ik hem gehaald heb?
Alvast dank.
EDIT:
Na controle blijkt de oplader het zelf wel te doen, alleen zit er waarschijnlijk dus een breukje in de kabel. Ik hoop dat ik die ergens los kan krijgen. Eerst maar eens even bellen met Asus.
Helaas heeft mijn oplader de geest gegeven. Hij laadt niet meer op, zowel de tablet als het dok.
Weet iemand waar ik snel een nieuwe kan krijgen. Is dat alleen bij Asus of ook bij de MM waar ik hem gehaald heb?
Alvast dank.
EDIT:
Na controle blijkt de oplader het zelf wel te doen, alleen zit er waarschijnlijk dus een breukje in de kabel. Ik hoop dat ik die ergens los kan krijgen. Eerst maar eens even bellen met Asus.
[ Voor 28% gewijzigd door Peterjgp op 13-04-2012 19:48 ]
Asus Shop, Coolblue, heb ze hier en daar wel tegen zien komen. Zijn wel vrij prijzig, dus ik zou alvast een garantieprocedure starten.Peterjgp schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:25:
Beste mede primers,
Alvast dank.
Ik heb mijn review van de prime hier op tweakers gezet.
productreview: Asus Transformer Pad Prime 32GB Goud review door TiberiusJD
productreview: Asus Transformer Pad Prime 32GB Goud review door TiberiusJD
dank......hier ook zohaasrmc schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:56:
Voor de mensen die door dit forum lezen zullen wellicht denken dat de TFP constant nukken heeft en nooit helemaal goed werkt, maar dat wil ik met deze bijdrage ontkrachten. Vooral mensen die er problemen mee hebben zullen hier natuurlijk vragen stellen. Mijn TFP werkt tadeloos. Zowel WiFi als GPS als alle apps. Het is hier in huis een familiestuk geworden, want ook de kinderen (11 en 13) spelen er dagelijks mee, maar het ding stort nooit in en blijft (tot nu toe) werken. Het is onze eerste tablet en tot nu absoluut geen spijt.
Voor de echte tweakerRoel1966 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:21:
[...]
De GPS chip zelf is bij alle Prime's goed maar het probleem is dat de aluminium achterkant de signalen tegenhoud en min of meer een constructiefout is van de Prime. Je moet er dus rekening mee houden dat GPS alleen in een heel ideale situatie te gebruiken is maar het signaal zwak blijft.
Wil je dus de Prime echt voor navigatie in bijvoorbeeld je auto gaan gebruiken dan heb je er niet veel aan maar nu lijkt me een tablet als de Prime ook niet echt iets om alleen als navigatie te gebruiken. Daarvoor kan je er teveel andere dingen mee maar je moet reeel zijn en er vanuit gaan dat ie zonder GPS is.
Overigens de Ipad 2 en de Ipad 3 wifi only versies hebben ook geen GPS en alleen de 3 en 4G versies hebben GPS ingebouwd. Dus in die zin had Asus geeneens een GPS module erin hoeven te zetten om te kunnen concureren met bijvoorbeeld Apple.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1474391
Eigenlijk zou je volgens mij de achterkant gewoon van kunststof moeten laten gieten.
Dan ben je ook al een heel eind
Verwijderd
Mooi, heb ik net 1 week de prime gekocht voor 599, lees ik de volgende aanbieding:
http://www.officedepot.co...rs-_-450853-%7Bcopy:IQ_PE%
Ben ik toch wel even goed ziek van!!
Heb je wel gezien dat het geen TF201 is?Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:06:
Mooi, heb ik net 1 week de prime gekocht voor 599, lees ik de volgende aanbieding:
Deze 'opvolger' is van plastic en heeft geen toetsenbord voor deze prijs.
Ik heb sinds vandaag een Prime maar had gisteren bij de MediaMarkt gehoord dat de TF300 eraan zat te komen.Gtoniser schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:39:
Deze 'opvolger' is van plastic en heeft geen toetsenbord voor deze prijs.
De 32 gig met dock en zonder 3G gaat als ik het goed heb 500 euro kosten.
De TF300 heeft inderdaad een plastic behuizing, is iets trager en zwaarder dan de TF201.
Zwaarder lijkt me stug als ze plastic ipv aluminium (geloof ik) gebruiken
Het leek mij ook vreemd maar ze hebben het hier ook over 635gr. http://www.asuseeepad.net...s-pre-order-release-date/
Misschien een stukje lood erin gestopt
Misschien een stukje lood erin gestopt
Het is geen opvolger, hij komt naast de prime en is een goedkopere versie er van.Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:36:
Ja, dit is de opvolger. Volgende week te koop in USA
Nu zit ik me wel zwaar af te vragen hoe lang het nog zal duren tegen dat de infinity op de markt komt.
En ik ben er mij van gewaar dat er artikel over staat dat hij in het derde kwartaal uit komt maar in andere landen verwacht ik hem toch al gouw.
En ik ben er mij van gewaar dat er artikel over staat dat hij in het derde kwartaal uit komt maar in andere landen verwacht ik hem toch al gouw.
Ik heb afgelopen week voor het eerst een prime in handen gehad en het scherm bekeken. In vergelijking met de nieuwe ipad zag je duidelijk pixels in het scherm. Aangezien ik de tablet veel voor het lezen van ebooks zal gebruiken denk ik erover om te wachten op de infinity in de hoop dat het scherm vergelijkbaar is met de nieuwe ipad. Maar een goedkope transformeren is wel erg aantrekkelijk aangezien het onduidelijk is wanneer de infinity uitkomt.
[ Voor 14% gewijzigd door drernie op 14-04-2012 22:45 ]
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
ik zit met dezelfde dilemmadarkvortex schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 20:51:
Nu zit ik me wel zwaar af te vragen hoe lang het nog zal duren tegen dat de infinity op de markt komt.
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Ben benieuwd of Asus morgen daadwerkelijk officieel het gps dongle programma gaat aankondigen en of morgen gelijk de registratie er voor begint blijf erbij het had leuk geweest als die dongle ook gecombineerd zou zijn met wifi.
Ik ook, en ben ook benieuwd hoe die er uit ziet. Ik heb een Prime van de batch BCO, wifi werkt prima (weet niet hoe goed of slecht maar mijn access point is altijd 10 m. dichtbij) en GPS werkt eigenlijk niet, heb ik 1 keer een fix gehad en dat was in een optimale situatie.baco101 schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:00:
Ben benieuwd of Asus morgen daadwerkelijk officieel het gps dongle programma gaat aankondigen en of morgen gelijk de registratie er voor begint blijf erbij het had leuk geweest als die dongle ook gecombineerd zou zijn met wifi.
Voor mij geldt hetzelfde, omdat de Prime zo slecht leverbaar is dacht ik 'dan wacht ik wel op de Infinity'. Maar het kriebelt toch wel, als ik dan toch de Prime ergens op voorraad zie, om deze te gaan bestellen omdat over de Infinity nog geen exacte release datum bekend is.shaowoo schreef op zondag 15 april 2012 @ 00:29:
[...]
ik zit met dezelfde dilemma. zit ook op erop te wachten.
Hopelijk duurt het niet te lang meer voor we meer duidelijkheid krijgen.
Vind het nog steeds wel raar dat de Prime al zo lang slecht leverbaar is. Komt dit nu door de WiFi/GPS problemen dat ze de productie tijdelijk hebben stopgezet en het wachten is op de nieuwe batch waarin ze dit hebben opgelost? Of is het ding gewoon zo populair?
Waar ik bang voor ben is dat de Infinity toch sneller wat gaat laggen enzovoort omdat hij veel meer pixels aan moet sturen, zijn jullie daar niet bang voor?
Ik zou daar niet zo bang voor zijn, de prime lagt eigenlijk nooit buiten de buggy standaard browser om, dus zou niet weten waarom hij daar last van zou krijgen als je geen crAPPs installeert. Waar ik mij meer zorgen om zou maken is dat hij geen accuupgrade krijgt tov de prime.Bartske schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:50:
Waar ik bang voor ben is dat de Infinity toch sneller wat gaat laggen enzovoort omdat hij veel meer pixels aan moet sturen, zijn jullie daar niet bang voor?
Tuurlijk! Wat je vervolgens met zo'n NZB moet, is aan jou. Jij bedoeld waarschijnlijk niet de NZB zelf, maar de binaries die in de NZB gelinkt staanjpg97 schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:01:
Kun je ook nzb bestanden downloaden met de prime?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Een app als PowerNZB werkt prima op de Prime. Goede ervaringen mee, ook met grotere bestanden.
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Gelekte foto's van de dongle (naar men denkt):
http://www.androidpolice....is-thing-is-big-and-ugly/
Als dit het inderdaad is kun je waarschijnlijk niet je toetsenbord en dongle tegelijk gebruiken, maar aan de pluskant steekt het niet dwars uit en blijft de tablet ongeveer even groot. Tenzij je een hoes gebruikt natuurlijk.
http://www.androidpolice....is-thing-is-big-and-ugly/
Als dit het inderdaad is kun je waarschijnlijk niet je toetsenbord en dongle tegelijk gebruiken, maar aan de pluskant steekt het niet dwars uit en blijft de tablet ongeveer even groot. Tenzij je een hoes gebruikt natuurlijk.
wat een lelijke puist,
Als het even kan zal ik hem toch bestellen (al is het alleen maar om de restwaarde...GPS gebruik ik toch amper)
Als het even kan zal ik hem toch bestellen (al is het alleen maar om de restwaarde...GPS gebruik ik toch amper)
Kan me niet voorstellen.. zo'n gps chip is minimaal qua grote, dit zelfde geld voor wifi.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Verwijderd
Het is mogelijk om voor de GPS dongle te registreren ik zou het snel doen 
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1602416
Het verloopt op 31 July
Het verloopt op 31 July
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 15:43 . Reden: Juli ipv Juni ]
Je kunt nu je aanmelding voor de gratis dongle voltooien :-) via vip.asus.com net ingelogd (had me al eerder ingeschreven en m'n TP geregistreerd) en in het linkermenu kun je kiezen voor "TF201 GPS Extensie Kit aanmelden & bestellen". Je komt dan op een pagina met onderstaande tekst:
Thank you for purchasing the ASUS Eee Transformer Prime TF201, and helping to make it the most popular Android based tablet since its launch in December 2011. We greatly appreciate feedback from our valued customers about our products, and take it very seriously. The response to the TF201 generally has been overwhelmingly positive, but we understand that, in certain regions, the GPS functionality has not met some user’s expectations.
Free Dongle! At ASUS, we are committed to delivering innovative, high-quality products and services, and our customers’ experience is important to us. Although the TF201 is not a professional GPS device, as part of our unwavering commitment to our customers we are offering all customers who purchased a TF201 system a free external GPS extension kit, called a dongle, which may help improve signal reception and optimize the user experience. We are pleased to announce this offer as part of our commitment to customer service, but it does not replace, alter or amend any existing warranties you may have.We also encourage you to contact ASUS customer support in your local region directly if you are experiencing GPS related problems.
ASUS prides itself on delivering an unrivalled user experience, and we offer our sincere apologies for any inconvenience that our customers may have encountered.
The offer will expire on 31th of July, 2012 (PST).
En je kunt je aanvraag doen
Ben benieuwd wanneer ik em ga binnenkrijgen 
De gebruiksaanwijzing is ook al te bekijken: http://dlcdnet.asus.com/p...nsion_Kit_QSG_English.pdf
Thank you for purchasing the ASUS Eee Transformer Prime TF201, and helping to make it the most popular Android based tablet since its launch in December 2011. We greatly appreciate feedback from our valued customers about our products, and take it very seriously. The response to the TF201 generally has been overwhelmingly positive, but we understand that, in certain regions, the GPS functionality has not met some user’s expectations.
Free Dongle! At ASUS, we are committed to delivering innovative, high-quality products and services, and our customers’ experience is important to us. Although the TF201 is not a professional GPS device, as part of our unwavering commitment to our customers we are offering all customers who purchased a TF201 system a free external GPS extension kit, called a dongle, which may help improve signal reception and optimize the user experience. We are pleased to announce this offer as part of our commitment to customer service, but it does not replace, alter or amend any existing warranties you may have.We also encourage you to contact ASUS customer support in your local region directly if you are experiencing GPS related problems.
ASUS prides itself on delivering an unrivalled user experience, and we offer our sincere apologies for any inconvenience that our customers may have encountered.
The offer will expire on 31th of July, 2012 (PST).
En je kunt je aanvraag doen
De gebruiksaanwijzing is ook al te bekijken: http://dlcdnet.asus.com/p...nsion_Kit_QSG_English.pdf
[ Voor 3% gewijzigd door bebopper op 16-04-2012 12:14 ]
Tot 31 juli.. Heb hem ook besteld, maar wat een vreselijk onhandig ding. Ik vraag me ook af of ik mijn BCO versie niet gewoon kan omruimelen voor een nieuwere batch, waar de GPS een stuk beter schijnt te zijn.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:12:
Het verloopt op 31 Juni
Ik heb sinds afgelopen vrijdagmiddag een C4O versie maar GPS lijkt volkomen dood te zijnY0ur1 schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:21:
[...]
Tot 31 juli.. Heb hem ook besteld, maar wat een vreselijk onhandig ding. Ik vraag me ook af of ik mijn BCO versie niet gewoon kan omruimelen voor een nieuwere batch, waar de GPS een stuk beter schijnt te zijn.
Nog niet geprobeerd in 'het open veld' maar 'buiten' in stedelijk gebied mét wifi ziet ie welgeteld 0 satalieten....
Verwijderd
Ik probeer mijn prime te registreren, maar onder welk product type valt hij? Want ik kan onder geen enkel product type de TF201 / prime terug vinden.bebopper schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:13:
Je kunt nu je aanmelding voor de gratis dongle voltooien :-) via vip.asus.com net ingelogd (had me al eerder ingeschreven en m'n TP geregistreerd) en in het linkermenu kun je kiezen voor "TF201 GPS Extensie Kit aanmelden & bestellen". Je komt dan op een pagina met onderstaande tekst:
Geniaal, in de handleiding van de GPS staat het volgende:
"For your own safety, do not use the Transformer and GPS Extension Kit while driving."
"For your own safety, do not use the Transformer and GPS Extension Kit while driving."
Producttype "EEE Familie" kiezen en dan bij Productnaam "Eee Pad Transformer Prime TF201"Ik probeer mijn prime te registreren, maar onder welk product type valt hij? Want ik kan onder geen enkel product type de TF201 / prime terug vinden.
Da's pas humorLizard schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:34:
Geniaal, in de handleiding van de GPS staat het volgende:

super in 2 klikken had ik hem! ben benieuwd..
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Ah, bedankt, ook maar even besteld. Vraag me af of ik het ga gebruiken maar altijd om te hebben. Hoop wel dat hij nog wat eleganter wordt dan dat apparaatVerwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:12:
Het verloopt op 31 Juni
Verwijderd
Na bericht van Asus direct de dongel aangevraagd. Was in minuut gebeurd (ik had al geregistreerd). Nu maar afwachten, ik ben benieuwd en enthousiast over deze actie van Asus. De Prime bevalt mij uitstekend, maar GPS vind ik wel een leuke extra.
-------
Geachte klant,
U heeft onlangs contact met ons gezocht vanwege de TF201. Sommige gebruikers hebben last van een slecht signaal met GPS.
Asus heeft hier een GPS dongle voor ontwikkeld. GPS zou met deze dongle beter moeten werken. Deze kunt u gratis ontvangen. Hieronder de stappen die u dient te nemen.
1. Registreer uwzelf op http://vip.asus.com 2. Registreer vervolgens uw product op dezelfde website. 3. Links in beeld krijgt u nu de optie om de GPS dongle te bestellen.
Met vriendelijke groet,
Asus TSD
-------
Geachte klant,
U heeft onlangs contact met ons gezocht vanwege de TF201. Sommige gebruikers hebben last van een slecht signaal met GPS.
Asus heeft hier een GPS dongle voor ontwikkeld. GPS zou met deze dongle beter moeten werken. Deze kunt u gratis ontvangen. Hieronder de stappen die u dient te nemen.
1. Registreer uwzelf op http://vip.asus.com 2. Registreer vervolgens uw product op dezelfde website. 3. Links in beeld krijgt u nu de optie om de GPS dongle te bestellen.
Met vriendelijke groet,
Asus TSD
Verwijderd
Heb een beetje geduld, en gebruik de GPS test app, of de essentials. Het duurt even - buiten ook - om de eerste satelieten te vinden. Daarna gaat het sneller, en vindt je ze waarschijnlijk ook binnen bij het raam. Maar echt binnen of in de auto is hij al snel vrij dood inderdaad.
ebatgot schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:27:
[...]
Ik heb sinds afgelopen vrijdagmiddag een C4O versie maar GPS lijkt volkomen dood te zijn
Nog niet geprobeerd in 'het open veld' maar 'buiten' in stedelijk gebied mét wifi ziet ie welgeteld 0 satalieten....
Verwijderd
Ik had mijn TF201 al eerder geregistreerd en nu wil ik de aanvraag doen voor de dongle en als ik dan op serienummer klik dan krijg ik de melding dan het serienummer niet klopt , hebben meer mensen hier last van ?
Aanvraag is gelukt. Mijn GPS werkt soms wel, soms niet. Maar als ik de afbeelding bekijk in de gebruiksaanwijzing lijkt me dat een erg onhandig ding, dat had subtieler gekund... Met die kit erop is de mooiheid van de TFP wel een stuk minder. Maar goed, het is wel goede service.
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Ook geregistreerd. Als het echt dat grote geval is dan gaat die in de kast, of op MP. Lomp ding..........
wat ik me afvraag: Je kunt je tablet niet laden tijdens gebruik gps (bij eventueel navigeren met auto)
Of dat handig is? Zat wel serieus aan te denken
Of dat handig is? Zat wel serieus aan te denken
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Heb mail van Asus gehad voor de gratis dongle, als volgt:
1. Registreer uwzelf op http://vip.asus.com
2. Registreer vervolgens uw product op dezelfde website.
3. Links in beeld krijgt u nu de optie om de GPS dongle te bestellen.
Succes met jullie (eventuele) aanvraag.
Aanvulling:
Na registratie "pakt" de site het serienummer niet en zegt: incorrect serial number.
Heb Asus maar weer een mail hierover gestuurd.
Aanvulling:
Na registratie "pakt" de site het serienummer niet en zegt: incorrect serial number.
[ Voor 21% gewijzigd door hjoels op 16-04-2012 15:51 ]
Goed opletten met 0 (nul) en O (O van Otto)hjoels schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:25:
Heb mail van Asus gehad voor de gratis dongle, als volgt:
Aanvulling:
CO3 zijn C en O letters.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ook dan pakt hij de registratie niet.mucuracat schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:53:
[...]
Goed opletten met 0 (nul) en O (O van Otto)
CO3 zijn C en O letters.
C10KASO42xxx (na de S de letter O van Otto)
Welke browser gebruik je? Want dit schijnt ook nog verschil te maken.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb zelf ook problemen gehad met de registratie, wou maar niet lukken. Zelfs met Barcode Scanner het nummer ingescanned. Gebruikte zelf mijn TF201 met Chrome Beta.hjoels schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:09:
[...]
Ook dan pakt hij de registratie niet.
Uit ellende maar uitgelogd. Later wachtwoord willen wijzigen en tot mijn verbazing stond hij er ineens tussen.
[ Voor 10% gewijzigd door Koen87 op 16-04-2012 17:18 ]
Bij mij duurde het ook een aantal maal. Heb het gewoon een keer of 4 geprobeerd, zowel met 0 als O.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Heb ik ook, zie bovenstaand.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:00:
Ik had mijn TF201 al eerder geregistreerd en nu wil ik de aanvraag doen voor de dongle en als ik dan op serienummer klik dan krijg ik de melding dan het serienummer niet klopt , hebben meer mensen hier last van ?
Ik heb een soort gelijk serienummer, maar het is C1O (Otto) KAS0 (nul) 42xxxhjoels schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:09:
[...]
Ook dan pakt hij de registratie niet.
Het is dus net andersom als jij had ingevoerd.
IE 9l3art schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:17:
Welke browser gebruik je? Want dit schijnt ook nog verschil te maken.
Ik ben er uit en ben echt blonT. Met dank aan Mucuracat en JoetjeF.
Het serienummer is niet C10(tien)KAS0(nul) maar inderdaad C1O(Otto)KAS0(nul)42xxx
Heb me kunnen registreren.
Het serienummer is niet C10(tien)KAS0(nul) maar inderdaad C1O(Otto)KAS0(nul)42xxx
Heb me kunnen registreren.
[ Voor 5% gewijzigd door hjoels op 16-04-2012 18:34 . Reden: typo ]
Hey guys,
Mijn prime is dood. Vorige week was hij een dag niet te gebruiken, hij reageerde nergens op. Om een dag later zonder problemen te werken. 2 dagen later zelfde probleem, nu doet hij al dagen niets meer. Moet hem naar Asus opsturen. Helaas....
Iemand anders al zelfde problemen gehad? Wel beetje jammer, na 3 schamele maandjes r.i.p.....
Mijn prime is dood. Vorige week was hij een dag niet te gebruiken, hij reageerde nergens op. Om een dag later zonder problemen te werken. 2 dagen later zelfde probleem, nu doet hij al dagen niets meer. Moet hem naar Asus opsturen. Helaas....
Iemand anders al zelfde problemen gehad? Wel beetje jammer, na 3 schamele maandjes r.i.p.....
Garantie-afhandelingen horen hier niet thuis.
[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 16-04-2012 22:13 ]
Zie 2 berichten terug.Sjoerd schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:30:
Krijg mijn prime niet geregistreerd. C30KAS031xxx, allecombinaties met 0 en O al gehad. (waarom is doen ze nou nooit de 0 met een streepje door het gat bij dit soort dingen, de codes naast S/N hebben dat wel.)
C3O > is een o van otto en geen nul.
Edit:.Sjoerd schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:30:
alle combinaties met 0 en O al gehad
En dan nu ineens wel.
[ Voor 9% gewijzigd door .Sjoerd op 16-04-2012 22:12 ]
Verwijderd
Had ik ook, maar je moet opletten dat je product type en model type gekozen hebt, anders lukt het echt niet. Heb het idee dat je elke keer weer product type moet selecteren..Sjoerd schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:30:
Krijg mijn prime niet geregistreerd. C30KAS031xxx, allecombinaties met 0 en O al gehad. (waarom is doen ze nou nooit de 0 met een streepje door het gat bij dit soort dingen, de codes naast S/N hebben dat wel.)
Edit: zie dat het al gelukt is
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 22:26 ]
Heb je al geprobeerd 10 seconden de power knop ingedukt te houden? Dan trilt ie en start ie opnieuw op. Heb ik ook al een paar keer meegemaakt... Is een bugje.lmijnen schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:07:
Hey guys,
Heb 't helaas al een aantal keren meegemaakt. Als 10 sec. niet werkt een harde reset. is 't kleine gaatje aan de korte kant.
Weet je dat zeker? Voordat ik een mic kapot prik..... Asus zelf zegt n.l. powerknop en volume omlaag ingedrukt houden, maar dat levert niets op. Totaal geen reactie. Ik zou wel blij zijn als ik hem dmv hard reset weer aan de praat zou krijgen. Anders ben ik hem een aantal weken kwijt. Ik gebruik hem veel, surfen op een 4,3 inch smartphone schermpje is toch niet zo relaxed.......Sjoerd schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:27:
Heb 't helaas al een aantal keren meegemaakt. Als 10 sec. niet werkt een harde reset. is 't kleine gaatje aan de korte kant.
Verwijderd
Ik heb dit ook al 6 keer gehad,na de laatste update,een naald in dat kleine gaatje steken,en hij start opnieuw op,maar dit is niet normaal,voor zo`n duur apparaat.Asus reageert niet in deze Topic op de vastlopers,wat er aan gedaan wordt.Dat vind ik een gebrek.

lmijnen schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 00:06:
[...]
Weet je dat zeker? Voordat ik een mic kapot prik..... Asus zelf zegt n.l. powerknop en volume omlaag ingedrukt houden, maar dat levert niets op. Totaal geen reactie. Ik zou wel blij zijn als ik hem dmv hard reset weer aan de praat zou krijgen. Anders ben ik hem een aantal weken kwijt. Ik gebruik hem veel, surfen op een 4,3 inch smartphone schermpje is toch niet zo relaxed......
@lmijnen
Is je accu niet leeg?
Heb nu ook al een paar keer gehad dat ik hem na +/- 2 dagen pakte en niks meer deed (weg gelegd met volle accu).
Bleek dus dat de accu helemaal leeg getrokken was.
Effe aan de peut leggen en na een paar seconden gaf hij weer beeld en melde dat de accu leeg was.
Succes
Is je accu niet leeg?
Heb nu ook al een paar keer gehad dat ik hem na +/- 2 dagen pakte en niks meer deed (weg gelegd met volle accu).
Effe aan de peut leggen en na een paar seconden gaf hij weer beeld en melde dat de accu leeg was.
Succes
Ik heb dit probleem ook sinds de laatste firmware update. Na een minuut proberen met lang vast houden van de aan/uit knop etc, gaat hij vaak wel weer aan. Asus geeft aan dat ik hem ter reparatie moet aanbieden, dus dat moet dan maar. Gebeurde overigens een aantal keer in de ochtend, maar ook terwijl ik hem gewoon gebruikte en hij 15 minuten in sleep stond. Is geen touw aan vast te knopen en ook niet reproduceerbaar. Ik vermoed dat reparatie ook niet veel zal opleveren behalve "we kunnen het niet vinden"... tenzij het een bekend probleem bij hun is natuurlijk.stimpyrulez schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:03:
@lmijnen
Is je accu niet leeg?
Succes
Volgens mij heeft 80% welke de nieuwste software gebruikt hier last van 
Gewoon ff 15 seconden de knop ingedrukt houden en hij start weer.
Als dat niet werkt is de accu compleet leeg.
FF 5 minuten aan de stroom, en dan opstarten.
Bij mij is het geen enkele keer een probleem met een lege accu geweest. Hij lijkt gewoon niet uit de sleep te willen komen. De 15 seconden helpt ook niet direct, pas na een klein minuutje. Tenminste, bij mij. Overigens gebeurt dit ook echt niet vaak. Het is de laatste 3 dagen niet meer gebeurtGrolsch schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:16:
Volgens mij heeft 80% welke de nieuwste software gebruikt hier last van
[ Voor 7% gewijzigd door peterhagen op 17-04-2012 12:25 ]
Bij mij crasht de eee pad minimaal 1 x per dag.
Zoals eerder aangegeven zit er geen logica in, het kan ook gebeuren als de eee pad ff 10 minuten uit staat, en soms werkt het na een dag nog goed.
Ik hoop dat asus snel met een update komt, want dit lijkt mij voor 99% zeker een software issue.
Zoals eerder aangegeven zit er geen logica in, het kan ook gebeuren als de eee pad ff 10 minuten uit staat, en soms werkt het na een dag nog goed.
Ik hoop dat asus snel met een update komt, want dit lijkt mij voor 99% zeker een software issue.
Verwijderd
Als het een software issue zou zijn, dan zou iedereen er last van moeten hebben ...Grolsch schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:05:
Bij mij crasht de eee pad minimaal 1 x per dag.
Ook ik heb hem vanaf de release, al enkele crashes gehad, maar steeds door een of andere app
Heb nu een 180-tal apps geïnstalleerd.Een perfect toestel, en binnenkort een GPS dongle erbij ...
Zelf ook een vraagje, iemand een idee hoe je het paswoord van de app "App Locker" reset ?
Ik geraak er niet in, en herinner mij niet ooit een paswoord ingesteld te hebben
Heb nu een 180-tal apps geïnstalleerd.Een perfect toestel, en binnenkort een GPS dongle erbij ...
Zelf ook een vraagje, iemand een idee hoe je het paswoord van de app "App Locker" reset ?
Ik geraak er niet in, en herinner mij niet ooit een paswoord ingesteld te hebben

Kijk je vrouw eens met een schuin oog aan, mss weet zij meer...tsjarlie schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:08:
Als er apps zijn gelocked, zijn deze te herkennen aan een slotje in het pictogram.
Ik heb voor het installeren van de laatste update 1 keer de prime moeten resetting (d.m.v. 10 sec aan/uit knop vasthouden) en na de update 3 keer totaal. Het kan best softwarematig zijn, het hangt dan waarschijnlijk af van allerlei omstandigheden zoals geïnstalleerde en lopende apps, instellingen, of wat dan ook. Maar bij mij valt het erg mee. Wifi is prima en GPS functioneert ook, al heb ik daar behalve testen nog geen gebruik van gemaakt.
Het is inderdaad niet netjes dat een duur apparaat als dit dergelijke problemen heeft. Maar ik ben er toch heel blij mee.
Het is inderdaad niet netjes dat een duur apparaat als dit dergelijke problemen heeft. Maar ik ben er toch heel blij mee.
Ik ben op dit moment ook aan het kijken naar de Transformer. Maar ondanks dat ik al een aantal zoekopdrachten op dit forum heb los gelaten kan ik geen soort gelijke vraag vinden. Is het ook mogelijk om iets van een IR Emitter aan te sluiten?
Op dit moment heb ik een Logitech Harmony, maar zit helaas een zwarte vlek dwars over het scherm. Zou natuurlijk ideaal zijn om een App te hebben die mijn Harmony vervangt met de tablet. Iemand enig idee in hoeverre dit mogelijk is (apps/hardware), of alternatieven waar ik naar kan kijken?
Op dit moment heb ik een Logitech Harmony, maar zit helaas een zwarte vlek dwars over het scherm. Zou natuurlijk ideaal zijn om een App te hebben die mijn Harmony vervangt met de tablet. Iemand enig idee in hoeverre dit mogelijk is (apps/hardware), of alternatieven waar ik naar kan kijken?
Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]