In dat geval zou ik de app "Wireless Tether" eens proberen, als je roottoegang hebt. Deze kan namelijk via Bluetooth tetheren en het is ongelofelijk hoeveel stroom dat scheelt (vooral idle).
Inmiddels wel voor de TF201 zag ik op de site, alleen prijzen van 85 tot 95 euro...Nyarlathotep schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:24:
Helaas heeft fabrikant Noreve nog geen leren hoezen voor de TFP, wel voor de 'oude' Transformer.
Ik maakte gebruik van Native Tether in Android 2.3 (Custom Rom) via WIFI maar baalde inderdaad van de battery drain van de telefoon dus zocht eigenlijk naar een alternatief via Bluetooth. Wireless Tether werkt inderdaad goed._gibeon_ schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:09:
[...]
In dat geval zou ik de app "Wireless Tether" eens proberen, als je roottoegang hebt. Deze kan namelijk via Bluetooth tetheren en het is ongelofelijk hoeveel stroom dat scheelt (vooral idle).
Bedankt voor de tip!
2 x de helft
Gister een vriend langs geweest die een Galaxy SII heeft. Wifi hotspot van die Galaxy SII werd door Prime gewoon gezien en was bruikbaar. Het gekke is dat de Wifi hotspot van mij HD2 wel gezien wordt door Wifi-analyser app, maar niet in de Wifi-instellingen van de Prime. Nog even doorzoeken dus.
[ Voor 9% gewijzigd door Flitsing op 16-03-2012 12:37 ]
Oke, dat tetheren verhaal is dan wat vreemder dan ik had gedacht. Het werkte hier gewoon in 1x dus dacht dat is ideaal en iedereen kan daar zo gebruik van maken. Vraag me af waar het probleem dan ligt.
Super bedankt.tinus73 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:30:
[...]
PS ik heb geen problemen met een WD 1 TB USB3 schijf. Ik bedenk me nu dat het wel eens aan jpg an liggen dat het zo traag gaat (auto index of zo) ik ga eens (alleen) andere files copieren. Resultaat volgt later...
Wellicht uiteindelijk als het zonder problemen werkt toch interessant. Mits de snelheid ook goed te pruimen is. RAW files etc.
Zover ik op XDA heb nagelezen ligt het probleem bij ICS aan de clientkant. HC accepteerde zowel native als ad-hoc maar ICS in basis alleen native.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:53:
[...]
Een desire met Gingerbread..
Zoals ik zei, het is compleet onzinnig.. sommigen hebben geen probleem met stock, anderen moeten apps gebruiken, maar ook daarbij werkt niet elke app voor iedereen.
Ik connect nu wel degelijk ad-hoc, maar moet wel een tether app gebruiken.
Vanaf GB zou het dus moeten werken met native tether. Is eigenlijk de eerste keer dat ik het lees dat het met native tether niet werkt.
Conclusie op XDA is dat het doorgaans alleen bij sommige hardwarecombinaties werkt via tetherapps en dat er dan ook een hoop getweakt dient te worden.
Blijft echter een ICS probleem en heeft verder niets met de Prime te maken. Een prime met HC pakt alle netwerken.
Maar ik tether nu via Bluetooth. Zie vorige post en dat werkt erg goed.
2 x de helft
Verwijderd
Ik krijg geen internet via bluetooth, ook niet via de app... het is net als wifi tetheren hit-and-miss:MJVR schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:43:
Maar ik tether nu via Bluetooth. Zie vorige post en dat werkt erg goed.
http://forum.xda-develope...18388&highlight=bt&page=4
Het is blijkbaar allemaal niet zo eenvoudig

Maar goed, de App (dezelfde als jij gebruikt voor BT) maakt iig wifi tetheren een eitje.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 14:22 ]
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen een goede remote desktop verbinding aan te leggen met een PC?
Ik ben nu teamviewer aan het proberen. Maakt prima verbinding maar de muis techniek is duidelijk gemaakt voor telefoons. Je moet slepen met je vinger en het mousepad werkt niet.
Alternatieven? Het lijkt me ideaal als ik vanaf thuis mijn werkcomputer kan besturen.
EDIT: Ik heb nu na wat onderzoek splashtop gekocht via de market. Ik moet zeggen, dit werkt zeer goed! Het blijft een app die de focus legt op een tablet zonder keyboard, maar de muis synced nu erg accuraat met die van de desktop en de kwaliteit is prima. Zeker wel die 5 euro waard.
Toch fijn als ik nog een beetje windows programma's kan gebruiken terwijl ik niet achter mijn computer zit.
Ik ben nu teamviewer aan het proberen. Maakt prima verbinding maar de muis techniek is duidelijk gemaakt voor telefoons. Je moet slepen met je vinger en het mousepad werkt niet.
Alternatieven? Het lijkt me ideaal als ik vanaf thuis mijn werkcomputer kan besturen.
EDIT: Ik heb nu na wat onderzoek splashtop gekocht via de market. Ik moet zeggen, dit werkt zeer goed! Het blijft een app die de focus legt op een tablet zonder keyboard, maar de muis synced nu erg accuraat met die van de desktop en de kwaliteit is prima. Zeker wel die 5 euro waard.
Toch fijn als ik nog een beetje windows programma's kan gebruiken terwijl ik niet achter mijn computer zit.
[ Voor 37% gewijzigd door macuz op 16-03-2012 15:23 ]
Bij tether via BT wel WIFI uitzetten op de prime. En bij instellingen van Bluetooth op de prime de opties van het gekoppelde apparaat (van de telefoon dus) 'internettoegang' aanvinken. Zelfs als deze al aangevinkt staat dit nogmaals doen. Je krijgt dan de melding 'verbinding maken..' en na een paar seconden kan je losgaan.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:09:
[...]
Ik krijg geen internet via bluetooth, ook niet via de app... het is net als wifi tetheren hit-and-miss:
http://forum.xda-develope...18388&highlight=bt&page=4
Het is blijkbaar allemaal niet zo eenvoudig
Maar goed, de App (dezelfde als jij gebruikt voor BT) maakt iig wifi tetheren een eitje.
In het instellingenmenu van de taakbalk staat er nu bij internet: Bluetooth getetherd.
2 x de helft
Beetje zonde van je 5 euro... Splashtop staat standaard op je prime.macuz schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:04:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen een goede remote desktop verbinding aan te leggen met een PC?
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Inderdaad, via de app MyCloud --> MyDesktopBeetje zonde van je 5 euro... Splashtop staat standaard op je prime.
haha wat stom zeg. Goed dat er een refund optie is. Thanks.Flitsing schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:51:
[...]
Inderdaad, via de app MyCloud --> MyDesktop
Weet niet of ik het hier moet vragen maar vooruit.
Ik heb de Virtuous Prime rom op mijn Transformer prime draaien. Alles werkt alleen blijft mijn wifi signaal grijs (heb wel gewoon internet enzo) en werkt Gtalk niet. Verder geen andere rare dingen. Heeft iemand dat nog meer of beter nog, heeft iemand een oplossing?
Ik heb de Virtuous Prime rom op mijn Transformer prime draaien. Alles werkt alleen blijft mijn wifi signaal grijs (heb wel gewoon internet enzo) en werkt Gtalk niet. Verder geen andere rare dingen. Heeft iemand dat nog meer of beter nog, heeft iemand een oplossing?
Verwijderd
Als je de draad waar ik naar link leest begrijp je dat heel veel mensen (waaronder ik) die opties uberhaupt niet zien (ja, ook als ik wifi uitpleur^^)MJVR schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:31:
[...]
Bij tether via BT wel WIFI uitzetten op de prime. En bij instellingen van Bluetooth op de prime de opties van het gekoppelde apparaat (van de telefoon dus) 'internettoegang' aanvinken. Zelfs als deze al aangevinkt staat dit nogmaals doen. Je krijgt dan de melding 'verbinding maken..' en na een paar seconden kan je losgaan.
In het instellingenmenu van de taakbalk staat er nu bij internet: Bluetooth getetherd.
Dan heb je een app als "Bluetooth Explorer" nodig. Deze kan een verbinding maken tussen de twee toestellen, waarna die instelling wél zichtbaar is.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:50:
[...]
Als je de draad waar ik naar link leest begrijp je dat heel veel mensen (waaronder ik) die opties uberhaupt niet zien (ja, ook als ik wifi uitpleur^^)
(tenminste, zo ging het op mijn TF201)
Verwijderd
Op de Prime of op de Desire?_gibeon_ schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:53:
[...]
Dan heb je een app als "Bluetooth Explorer" nodig. Deze kan een verbinding maken tussen de twee toestellen, waarna die instelling wél zichtbaar is.
(tenminste, zo ging het op mijn TF201)

Seriously... ik ben een behoorlijk ervaren gebruiker en ben niet bang instellingen in te duiken, maar WTF Google... waarom is Android naar Android Tetheren (Wifi/BT) zo vreselijk ruk geregeld?
Probeer ze allebei, zou ik zeggen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:11:
[...]
Op de Prime of op de Desire?![]()
Seriously... ik ben een behoorlijk ervaren gebruiker en ben niet bang instellingen in te duiken, maar WTF Google... waarom is Android naar Android Tetheren (Wifi/BT) zo vreselijk ruk geregeld?
Vandaag tetheren geprobeerd met mijn Xperia S via de standaard Android tool en ook dat ging probleemloos. Zal wel geluk hebben met mijn combinaties dan
Snelheid ligt ook gelijk via speedtest op telefoon en tablet.
*Verkeerd gelezen*
[ Voor 90% gewijzigd door wouter03 op 16-03-2012 19:20 ]
Zijn er meer mensen die last hebben van de dock die de eerste keer niet goed oplaad? Ik heb hem er zo'n 7 uur aangehangen (terwijl ik hem gebruikte, dat wel) en de tablet zelf gaf in de meeste gevallen 99% aan, maar de dock blijft hangen op 29%.
Heb hem nu een nachtje uitstaan en aan de lader, kijken of dat helpt.
Edit: Na een nachtje uit en aan de lader te hebben gehangen staat de dock nog steeds op 30%
tablet staat wel op 100%.
Zal mijn dock niet goed zijn?
Edit: Na een nachtje uit en aan de lader te hebben gehangen staat de dock nog steeds op 30%
[ Voor 20% gewijzigd door macuz op 17-03-2012 09:39 ]
Mijn 32GB nu binnen. No problems, maar de foto volgorde is andersvdan ik gewend ben. Naar rechts voor volgende foto, omgekeerde sortering helpt niet. Ik wil de oudste fotos links en die naar links schuiven voor volgende. Waar o waar kan ik dit aanpassen?
Ik snap het probleem niet zo. Heb op zowel mijn prime als mijn nexus het vakje internet delen aangevinkt (volgens mij is dat alleen nodig op het "moeder"apparaat), op mijn nexus wifi uitgezet en het werkt als een trein. Geen app, maar misschien is dat met ics anders dan met gingerbread.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:11:
[...]
Op de Prime of op de Desire?![]()
De optie staat (in ics) onder meer> tethering en draagbare hotspot.
[ Voor 5% gewijzigd door Fly-guy op 17-03-2012 11:26 ]
Hetzeflde bij mijn legend met froyo (ja, oldskoolFly-guy schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:23:
[...]
Ik snap het probleem niet zo. Heb op zowel mijn prime als mijn nexus het vakje internet delen aangevinkt (volgens mij is dat alleen nodig op het "moeder"apparaat), op mijn nexus wifi uitgezet en het werkt als een trein. Geen app, maar misschien is dat met ics anders dan met gingerbread.
Add: Mocht je net als ik geen enkele vorm van bescherming bij je tablet gekregen hebben, ik heb net deze besteld voor 3 dollar incl verzending: http://www.dealextreme.co...c-1000-umpc-laptops-18432
[ Voor 16% gewijzigd door macuz op 17-03-2012 11:33 ]
Lijkt er op dat er iets mis is met je dock... je zou kunnen proberen om hem eens compleet te drainenmacuz schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 01:28:
Zijn er meer mensen die last hebben van de dock die de eerste keer niet goed oplaad? Ik heb hem er zo'n 7 uur aangehangen (terwijl ik hem gebruikte, dat wel) en de tablet zelf gaf in de meeste gevallen 99% aan, maar de dock blijft hangen op 29%.
Edit: Na een nachtje uit en aan de lader te hebben gehangen staat de dock nog steeds op 30%tablet staat wel op 100%.

JaJunia schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:33:
[...]
Lijkt er op dat er iets mis is met je dock... je zou kunnen proberen om hem eens compleet te drainen
Hahah kloptmacuz schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:34:
[...]
Jaben ik mee bezig. Enige moment waarbij ik baal dat die dingen zo'n lange accu duur hebben
Idd, met een desire met 2.2.2 ook geen enkel probleem hier.macuz schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:29:
[...]
Hetzeflde bij mijn legend met froyo (ja, oldskool). Wifi hotspot aanzetten, key opgeven (Standaard 1234567890) en verbinden maar!
Ik had het over bluetooth tet her, maar wifi hotspot is inderdaad ook simpel. In beide gevallen had ik het zo voor elkaar.macuz schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:29:
[...]
Hetzeflde bij mijn legend met froyo (ja, oldskool). Wifi hotspot aanzetten, key opgeven (Standaard 1234567890) en verbinden maar!
Add: Mocht je net als ik geen enkele vorm van bescherming bij je tablet gekregen hebben, ik heb net deze besteld voor 3 dollar incl verzending: http://www.dealextreme.co...c-1000-umpc-laptops-18432
Nope geen problemen met eerste lading. Sterker nog, mijn dock zat 40% vol toen ik m kreeg...
Maar dan moet je ook iets op de desktop installeren, toch? Zelf gebruik ik "2x client" om te verbinden met een pc op kantoor. Maakt gebruik van de standaard Windows RDP functionaliteit.Flitsing schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:51:
[...]
Inderdaad, via de app MyCloud --> MyDesktop
Ja, je hebt ook de streamer nodigMerijn. schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:46:
[...]
Maar dan moet je ook iets op de desktop installeren, toch? Zelf gebruik ik "2x client" om te verbinden met een pc op kantoor. Maakt gebruik van de standaard Windows RDP functionaliteit.
Verwijderd
Jullie snappen het niet omdat jullie andere opties zien..... lees die draad maar.Fly-guy schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:23:
[...]
Ik snap het probleem niet zo. Heb op zowel mijn prime als mijn nexus het vakje internet delen aangevinkt (volgens mij is dat alleen nodig op het "moeder"apparaat), op mijn nexus wifi uitgezet en het werkt als een trein. Geen app, maar misschien is dat met ics anders dan met gingerbread.
Het is niet omdat we het verkeerd doen, we krijgen geen connectie en dus geen bluetooth settings.
Het is helaas een bekend probleem. En nogmaals, ik heb hetover wifi nu wel werkend, dus dat is goed genoeg. Maar ook voor wifi geldt: neem alsjeblieft aan dat het bij velen niet native meer werkt. Dat is geen onkunde of gezeur.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 19:38 ]
De settings waar ik het over heb staan ook niet onder het kopje bluetooth. Ze staan onder "draadloos en netwerken" > "meer"Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:33:
[...]
Jullie snappen het niet omdat jullie andere opties zien..... lees die draad maar.
Het is niet omdat we het verkeerd doen, we krijgen geen connectie en dus geen bluetooth settings.
Het is helaas een bekend probleem. En nogmaals, ik heb hetover wifi nu wel werkend, dus dat is goed genoeg. Maar ook voor wifi geldt: neem alsjeblieft aan dat het bij velen niet native meer werkt. Dat is geen onkunde of gezeur.
Afgezien van het feit dat beide apparaten gepaired moeten zijn, hoef je bij bluetooth niets meer in te stellen..
Bij mij werkt tetheren niet over bluetooth noch over wifi. Maar dat ligt aan WP7, en blackberry denk ik.
BT Tether met CM9 op SGS werkt perfect. Snelheid is super. Het zou best kunnen dat met een tether app het minder lekker werkt. Kan je wel pairen met BT tether aan op de tel? Krijg je dan geen profiel om te koppelen binnen de prime?
Heb nu de dock laten drainen, zonder tablet aan de lader gehad, met tablet aan de lader gehad > Niets
Blijkbaar laad ie dus gewoon niet meer op. Heel shit, moet ik m weer terugsturen
Blijkbaar laad ie dus gewoon niet meer op. Heel shit, moet ik m weer terugsturen
Gebruiken mensen hier eigenlijk een screen. protector oid? Zag vandaag iemand in de trein met een screenprotector maar waar ik met telefoons het eigenlijk altijd gebruik zie ik er hier zo het nut nog niet van in, zeker omdat het het scherm ook stroever maakt volgens mij en er al gorilla glass op zit. Ben wel benieuwd naar ervaringen :-)
Verwijderd
Ik herhaal het maar: ik ben geen idioot, noch al die mensen op xda. Het ligt niet menu settings!Fly-guy schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:15:
[...]
De settings waar ik het over heb staan ook niet onder het kopje bluetooth. Ze staan onder "draadloos en netwerken" > "meer"
Afgezien van het feit dat beide apparaten gepaired moeten zijn, hoef je bij bluetooth niets meer in te stellen..
De android devices zien elkaar niet dus missen we settings of maken de settings niks uit!

Dit is uitgebreid beschreven, naast officiele bugreports. Het enige juiste advies voor diegenen die dit probleem hebben is voorlopig om wifi-tether of fox-fi te proberen, de meesten lukt het qua wifi met die apps.
Volgens mij wel nuttig hoor. Ik vroeg eerder al of er mensen zijn die de lijn onder de toetsen en boven de mousepad (de metalen verhoging dus) in hun scherm kunnen zien. Hier heeft helaas niemand op gereageerd maar ik zie de lijn in het vingervet op het scherm dus ik vrees dat op den duur hier wel slijtplekken gaan komen...Cyleo schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:58:
Gebruiken mensen hier eigenlijk een screen. protector oid? Zag vandaag iemand in de trein met een screenprotector maar waar ik met telefoons het eigenlijk altijd gebruik zie ik er hier zo het nut nog niet van in, zeker omdat het het scherm ook stroever maakt volgens mij en er al gorilla glass op zit. Ben wel benieuwd naar ervaringen :-)
Tja ik weet het niet, zo'n protector draagt toch een beetje af aan de 'slickness' van de tablet. Als ik hem met toetsenbord meeneem, zorg ik er gewoon voor dat het schoonmaak doekje dat ik er bij krijg er tussen zit, dan drukt er ook niets in het scherm.rommelkast schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:15:
[...]
Volgens mij wel nuttig hoor. Ik vroeg eerder al of er mensen zijn die de lijn onder de toetsen en boven de mousepad (de metalen verhoging dus) in hun scherm kunnen zien. Hier heeft helaas niemand op gereageerd maar ik zie de lijn in het vingervet op het scherm dus ik vrees dat op den duur hier wel slijtplekken gaan komen...
Ik heb gisteren het spel Muffin Knight geinstalleerd op de Prime. Is wel een grappige platformgame. Het mooiste is nog dat je hem kan besturen met het toetsenbord en dat werkt echt heel goed.
Ik bedenk me nu ook net hoe makkelijk het nog zal zijn om je tablet te dockejn met een protector. Ik heb er eentje op de achterkant en hij docked nu nog net naar mijn gevoel (vond de achterkant nogal krasgevoelig)macuz schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:20:
[...]
Tja ik weet het niet, zo'n protector draagt toch een beetje af aan de 'slickness' van de tablet. Als ik hem met toetsenbord meeneem, zorg ik er gewoon voor dat het schoonmaak doekje dat ik er bij krijg er tussen zit, dan drukt er ook niets in het scherm.
Moet eerlijk zeggen dat ik nog geen toetsenvord afdruk heb gezien op mijn scherm.
Hoi, ik heb een Nokia N97 en wilde deze gebruiken om de Prime te tetheren.
Op de telefoon staat een programma JoikuSpot. Als je dat aanzet dan is de telefoon als het ware een soort hotspot en je ziet ook een netwerknaam. De prime ziet dit netwerk echter niet maar de pc wel.
Waar kan dit aan liggen? Of moet ik op de Prime nog wat anders installeren / instellen?
Op de telefoon staat een programma JoikuSpot. Als je dat aanzet dan is de telefoon als het ware een soort hotspot en je ziet ook een netwerknaam. De prime ziet dit netwerk echter niet maar de pc wel.
Waar kan dit aan liggen? Of moet ik op de Prime nog wat anders installeren / instellen?
De oplossing ligt niet volledig bij de software matige aps. Het geluid van mkv's is vaak dolby of ac3 etc. De prime heeft alleen 1 stereo output. Bij mij ging er ook veel geluid verloren. Ik kocht de prime deels voor tijdens mijn reizen (vliegtuig) en hoorde bij de eerste vlucht (test) helemaal niks via de prime; ook niet na de installatie van de tools als volume+ (hoewel het wel iets verbeterd was).wouter03 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:12:
Hebben jullie ook het probleem dat sommige films (met name mkv's) bij het afspelen een te zacht geluid hebben?
Ik heb al meerdere malen gehad bij een mkv van meer dan 5 GB, 720P, dat het geluid over het algemeen heel zacht is en af en toe ineens heel hard klinkt. Dit zijn ook wel delen die luider bedoeld zijn, maar het is toch niet de bedoeling dat alleen deze stukken goed te horen zijn.
Ligt dit aan de mkv-file die ik gebruik of is dit een kwaaltje van de prime? Ik luister overigens door mijn out-ear oortjes van mijn htc desire.
Zou ik dit kunnen oplossen door een app als volume +, of wordt dit niet ondersteund door DicePlayer?
De oplossing ligt in een mini-amp die je tussen de prime en je koptelefoon plaatst. Ik heb een FiiO E6 gekocht en die werkt perfect. Voldoende power om je geluid echt extreem hard te laten gaan. Ook gaat het apparaatje makkelijk 10+ uur mee, vaak ruim voldoende voor de vlucht. Ik kom vandaag terug van een vlucht van 12 uur naar Kuala Lumpur; het apparaat heeft ervoor gezorgd dat ik eindelijk van mijn prime kon genieten in de lucht!!
Verwijderd
op xda te vinden (door asus zelf) :
2. We will have a major ICS update (.19) arriving shortly.
3. We will have a major announcement on the TF201 in the near future.
From Asus' Swedish facebook site:
V19.
New Features:
+ Press-able notification in Lock screen
+ User can able to check reminder or notification of unread email under screen locked.
+ Upgrade Vibe from v1.0 to v2.0 with corresponding MyLibrary and MyCloud versions - Vibe2.0 improves UI and provides more media contents
New Functions:
+ Support the USB to LAN cable of UX series (Accessory)
+ Camera FW background forced update mechanism - Camera FW upgrade will be automatically installed with image upgrade so there is no need to press the independent camera upgrade icon in the notification area.
+ Support Ad hoc mode (Ad hoc mode was supported in HC but 1st time support in ICS)
+ Keep use’s choice of browser viewing type (Tablet or Desktop website viewing type)
+ Enable power profile (Battery information setting)
+ New display mode of HDMI output - Scale mode(Default) and Crop mode (Detail comparison in next two sides.)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1537260
From Asus' Swedish facebook site:
V19.
New Features:
+ Press-able notification in Lock screen
+ User can able to check reminder or notification of unread email under screen locked.
+ Upgrade Vibe from v1.0 to v2.0 with corresponding MyLibrary and MyCloud versions - Vibe2.0 improves UI and provides more media contents
New Functions:
+ Support the USB to LAN cable of UX series (Accessory)
+ Camera FW background forced update mechanism - Camera FW upgrade will be automatically installed with image upgrade so there is no need to press the independent camera upgrade icon in the notification area.
+ Support Ad hoc mode (Ad hoc mode was supported in HC but 1st time support in ICS)
+ Keep use’s choice of browser viewing type (Tablet or Desktop website viewing type)
+ Enable power profile (Battery information setting)
+ New display mode of HDMI output - Scale mode(Default) and Crop mode (Detail comparison in next two sides.)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1537260
Ben benieuwd wat de "major thing" is...
[ Voor 96% gewijzigd door Fly-guy op 19-03-2012 15:02 ]
Verwijderd
Vraagje over de prime, de mycloud met daarin splashtop, is dat dezelfde splashtop waarmee je skyrim vanaf je pc kunt spelen? kzou da graag willen maar hoe kom je aan al die control knopjes of moet je dan de THD aanschaffen?
Ik heb die van de Prime geprobeerd, deze is niet te vergelijken met die van het filmpje waarin Skyrim wordt gespeeld. Die op de Prime is echt heel traag en schokkerig. Heb geprobeerd Skyrim op te starten ermee, maar ik krijg gelijk een melding dat ik de resolutie moet aanpassen voor het spel. Heb het hierna maar niet meer geprobeerd omdat zelfs bladeren door menu's of het afspelen van een film al ontzettend traag gaat.Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:20:
Vraagje over de prime, de mycloud met daarin splashtop, is dat dezelfde splashtop waarmee je skyrim vanaf je pc kunt spelen? kzou da graag willen maar hoe kom je aan al die control knopjes of moet je dan de THD aanschaffen?
Splashtop THD gewoon in de store: https://play.google.com/s...ucmVtb3RlLnBhZC50aGQiXQ..
Het is raar, ik heb een paar dagen later nog eens hetzelfde mkv'tje afgespeeld en nu was alles gewoon prima te volgen. Misschien dat het in de auto luidruchtiger was dan ik in eerste instantie verwachtte.GustavSan schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:06:
[...]
De oplossing ligt niet volledig bij de software matige aps. Het geluid van mkv's is vaak dolby of ac3 etc. De prime heeft alleen 1 stereo output. Bij mij ging er ook veel geluid verloren. Ik kocht de prime deels voor tijdens mijn reizen (vliegtuig) en hoorde bij de eerste vlucht (test) helemaal niks via de prime; ook niet na de installatie van de tools als volume+ (hoewel het wel iets verbeterd was).
De oplossing ligt in een mini-amp die je tussen de prime en je koptelefoon plaatst. Ik heb een FiiO E6 gekocht en die werkt perfect. Voldoende power om je geluid echt extreem hard te laten gaan. Ook gaat het apparaatje makkelijk 10+ uur mee, vaak ruim voldoende voor de vlucht. Ik kom vandaag terug van een vlucht van 12 uur naar Kuala Lumpur; het apparaat heeft ervoor gezorgd dat ik eindelijk van mijn prime kon genieten in de lucht!!
Heb dat apparaatje even opgezocht, ziet er vernuftig uit. Zolang het werkt is het natuurlijk erg leuk, maar ik vind 30 euro wel wat veel. Ik zou dan eerder een ander mkv'tje uitproberen. Zo'n ding is wel een uitkomst als je echt veel films kijkt denk ik.
Heb de mijne nu een paar dagen en er zijn toch wel wat foutjes:
-GPS dood (maar daar had ik van te voren rekening mee gehouden)
-Microfoon zeer zwak (bij lagere en hogere tonen werkt ie niet goed)
-bij teksten tikken via dock wil hij wel eens naar bovenaan de pagina springen, waardoor je ineens ergens aanders aan het tikken bent (ook met mousepad off), is tijdens tikken deze reactie 3 keer gebeurd (soft of hardware fout?), dit is by far het meest hinderlijke probleem.
-Accelometer heeft nogal grote afwijking naar rechts
-Wi-Fi zwak, again, had er al rekening mee gehouden maar had iets meer verwacht. Is ongeveer even zwak als m'n HTC radar.
-Alles gaat soepel, behalve door muziek scrollen, daar hapert ie als een gek.
-IPS+ mode maakt geen bal verschil.
-GPS dood (maar daar had ik van te voren rekening mee gehouden)
-Microfoon zeer zwak (bij lagere en hogere tonen werkt ie niet goed)
-bij teksten tikken via dock wil hij wel eens naar bovenaan de pagina springen, waardoor je ineens ergens aanders aan het tikken bent (ook met mousepad off), is tijdens tikken deze reactie 3 keer gebeurd (soft of hardware fout?), dit is by far het meest hinderlijke probleem.
-Accelometer heeft nogal grote afwijking naar rechts
-Wi-Fi zwak, again, had er al rekening mee gehouden maar had iets meer verwacht. Is ongeveer even zwak als m'n HTC radar.
-Alles gaat soepel, behalve door muziek scrollen, daar hapert ie als een gek.
-IPS+ mode maakt geen bal verschil.
[ Voor 4% gewijzigd door .Sjoerd op 19-03-2012 17:21 ]
Hmm, ik heb mijn telefoon en ATP via bluetooth gepaired. En kan op mijn HTC Sensation (met een Elegancia ICS 4.03 Sensation XE rom) op mijn telefoon aangeven dat de internet verbinding via Bluetooth gedeeld mag worden.Fly-guy schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:03:
[...]
Ik had het over bluetooth tet her, maar wifi hotspot is inderdaad ook simpel. In beide gevallen had ik het zo voor elkaar.
Verbinden met de ATP en Wifi uitzetten op ATP. Daarna werkt internet op mijn ATP via de bluetooth verbinding.
En heb jij hier nog een apart kabeltje bij moeten bestellen voor de Prime? Ik vlieg a.s. zondag naar de VS (vlucht van 13 uur) en heb daarvoor van het weekend ook een Prime gekocht. Was al bang dat het geluid in het vliegtuig niet goed genoeg zou zijn voor films. Was namelijk met de iPad ook niet het geval.GustavSan schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:06:
[...]
De oplossing ligt niet volledig bij de software matige aps. Het geluid van mkv's is vaak dolby of ac3 etc. De prime heeft alleen 1 stereo output. Bij mij ging er ook veel geluid verloren. Ik kocht de prime deels voor tijdens mijn reizen (vliegtuig) en hoorde bij de eerste vlucht (test) helemaal niks via de prime; ook niet na de installatie van de tools als volume+ (hoewel het wel iets verbeterd was).
Wil dus voor zondag ook zo'n Fiio E6 kopen, maar wil weten of je nog een kabeltje nodig hebt om hem aan de Prime aan te kunnen sluiten.
Met de gps test in m'n achtertuin in Leiden ziet ie 12 sats en verbind er 10, werkt prima. Afgelopen weekeinde was ik in Holten (twente) open ruimte en niks, nada. Ook op de holterberg en verschillende andere plekken geen gps. Weer terug in Leiden niets aan de hand. Vreemd, het lijkt wel per lokatie uit te maken of je wel/geen gps hebt. Meer mensen ervaringen hiermee?
[ Voor 24% gewijzigd door rtv op 19-03-2012 22:14 ]
Alles wordt erbij geleverd: de versterker incl een kabel tussen de prime en de versterker.....Eolis schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:32:
[...]
En heb jij hier nog een apart kabeltje bij moeten bestellen voor de Prime? Ik vlieg a.s. zondag naar de VS (vlucht van 13 uur) en heb daarvoor van het weekend ook een Prime gekocht. Was al bang dat het geluid in het vliegtuig niet goed genoeg zou zijn voor films. Was namelijk met de iPad ook niet het geval.
Wil dus voor zondag ook zo'n Fiio E6 kopen, maar wil weten of je nog een kabeltje nodig hebt om hem aan de Prime aan te kunnen sluiten.
Bij het afspelen van muziek geeft de prime overigens wel prima geluid; het probleem speelde bij mij puur bij 720p en 1080p mkv's.....en elke mkv had weer een andere sterkte....met de Fijo..(of vergelijkbaar) een probleem uit het verleden.
Ik weet dat het geen mooie oplossing is, maar de oorzaak van het lage volume bij de meeste MKV's heeft simpelweg met de manier te maken dat codecs omgaan met multichannel geluid. Dit is op elk mediacenter die multichannel doorgeeft aan je receiver in de huiskamer ook het geval. Een oplossing zou zijn om het audiodeel opnieuw te encoderen van dergelijke media (of de SD versie van het bestand bemachtigen natuurlijk) -> dat is vaak heel snel te doen en wellicht is er iemand zo gek die een tooltje voor de prime maakt om dat te doenGustavSan schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 04:51:
[...]
Alles wordt erbij geleverd: de versterker incl een kabel tussen de prime en de versterker.....
Bij het afspelen van muziek geeft de prime overigens wel prima geluid; het probleem speelde bij mij puur bij 720p en 1080p mkv's.....en elke mkv had weer een andere sterkte....met de Fijo..(of vergelijkbaar) een probleem uit het verleden.
Temperatuur wellicht? Ik heb tot nog toe altijd dode GPS, vaker kwartier buiten gestaan (op verschillende lokaties, verschillende manieren van standen en vasthouden), 0 sattelieten. 1 keer had ik opeens 10-13 sattelieten (waar ik voorheen nooit iets had), maar die dag was het redelijk warm weer (maar meer bewolkt dan die keer dat het 10 graden vroor en ik een kwartier buitenstond onder de heldere hemel)... Andere keren daarna weer gewoon dood... Dat was zeer vreemd...rtv schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:36:
Met de gps test in m'n achtertuin in Leiden ziet ie 12 sats en verbind er 10, werkt prima. Afgelopen weekeinde was ik in Holten (twente) open ruimte en niks, nada. Ook op de holterberg en verschillende andere plekken geen gps. Weer terug in Leiden niets aan de hand. Vreemd, het lijkt wel per lokatie uit te maken of je wel/geen gps hebt. Meer mensen ervaringen hiermee?
Die update gaat dus de WiFi tetheringsproblemen (suppport ad-hoc mode) voor veel mensen oplossen. Ben benieuwd!Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:58:
op xda te vinden (door asus zelf) :
...
...
Ben ook erg benieuwd naar de major announcement!
misschien kondigt asus wel een omruil programma aan zodat de wifi en gps perfect werken maar dat is
ijdele hoop
ijdele hoop
[ Voor 4% gewijzigd door baco101 op 20-03-2012 12:52 ]
Verwijderd
Ik hoop liever dat ze iedereen gratis omruil laten doen naar de TF700 als die uitkomtbaco101 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:51:
misschien kondigt asus wel een omruil programma aan zodat de wifi en gps perfect werken maar dat is
ijdele hoop
daar wordt door sommige ook al op gehoopt
Dat laatste kun je denk ik al helemaal vergeten en het eerste is ook zeer onwaarschijnlijk. Wellicht dat ze iets dergelijks gaan doen als een (in hun ogen) grote korting als je de TF201 omruilt voor de TF700...Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:30:
[...]
Ik hoop liever dat ze iedereen gratis omruil laten doen naar de TF700 als die uitkomt
daar wordt door sommige ook al op gehoopt
Dat kan toch al met HandBrake? http://www.videohelp.com/tools/HandBrakedelorean7 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:39:
[...]
Ik weet dat het geen mooie oplossing is, maar de oorzaak van het lage volume bij de meeste MKV's heeft simpelweg met de manier te maken dat codecs omgaan met multichannel geluid. Dit is op elk mediacenter die multichannel doorgeeft aan je receiver in de huiskamer ook het geval. Een oplossing zou zijn om het audiodeel opnieuw te encoderen van dergelijke media (of de SD versie van het bestand bemachtigen natuurlijk) -> dat is vaak heel snel te doen en wellicht is er iemand zo gek die een tooltje voor de prime maakt om dat te doen
Ik zag net allemaal kleine vlekjes op het scherm. Dus ik poetsen.... vlekjes blijven. Even voelen en het zijn allemaal putjes!!! Randen van de toetsen beschadigen het scherm dus echt duidelijk. Heel jammer, scherm is zwak
Al vast maar sparen voor een andere
Ja, ik weet dat dit een oplossing kan zijn. Ik kocht de prime echter om gewoon lekker makkelijk zonder bewerkingen video af te spelen; wat het apparaat prima doet ware het niet dat het geluid inderdaad opnieuw geencodeerd moet worden. Geen trek in; die mini-amp werkt prima; weegt echt niks en is ook nauwelijks tot last bij gebruik (hangt prima achterlangs het apparaat als je een sleeve/stand hebt).delorean7 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:39:
[...]
Ik weet dat het geen mooie oplossing is, maar de oorzaak van het lage volume bij de meeste MKV's heeft simpelweg met de manier te maken dat codecs omgaan met multichannel geluid. Dit is op elk mediacenter die multichannel doorgeeft aan je receiver in de huiskamer ook het geval. Een oplossing zou zijn om het audiodeel opnieuw te encoderen van dergelijke media (of de SD versie van het bestand bemachtigen natuurlijk) -> dat is vaak heel snel te doen en wellicht is er iemand zo gek die een tooltje voor de prime maakt om dat te doen
Zijn er nog altijd problemen met de wifi want zou graag de Asus Transformer Pad Prime zonder toetsenbord willen kopen?
Ik heb al eerder gemeld dat mijn scherm het dock raakt in ingeklapte toestand en ik heb het zojuist nog eens extra bestudeerd, het scherm is zo krom als een hoepel! Dock/toetsen raken het glas terwijl de 3 rubbertjes die de afstand zouden moeten houden +/- 1 mm los blijven van het glas!Tadango schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:50:
Ik zag net allemaal kleine vlekjes op het scherm. Dus ik poetsen.... vlekjes blijven. Even voelen en het zijn allemaal putjes!!! Randen van de toetsen beschadigen het scherm dus echt duidelijk. Heel jammer, scherm is zwakAl vast maar sparen voor een andere
Ben heel benieuwd of dat bij andere mensen ook is.
Had je soms in Leiden wel internet en op de holterberg en andere plekken niet? agps maakt namelijk best wel een enorm verschil tov unassisted cold fix.rtv schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:36:
Dat klinkt niet best....rommelkast schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:01:
[...]
Ik heb al eerder gemeld dat mijn scherm het dock raakt in ingeklapte toestand en ik heb het zojuist nog eens extra bestudeerd, het scherm is zo krom als een hoepel! Dock/toetsen raken het glas terwijl de 3 rubbertjes die de afstand zouden moeten houden 1a2 mm los blijven van het glas!
Heb daar hier gelukkig geen problemen mee... het scherm rust gewoon netjes op de rubbertjes.
Werkt een bluetooth toetsenbord en muis ook op de tablet?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Heb het ooit eens opgezocht, maar vond nooit echt een gebruikservaring van iemand. Het is wel mogelijk volgens mij.Rob schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:58:
Het valt mij op dat ik geen muziek kan luisteren via een applicatie op de achtergrond. Zelfs wanneer ik een youtube filmpje stream in mijn browser, en ik switch naar een andere tab, stopt de muziek direct met afspelen.
Beetje jammer wanneer ik iets wil lezen/browsen met een muziekje op de achtergrond
weet iemand of dit te verhelpen is?
Beetje jammer wanneer ik iets wil lezen/browsen met een muziekje op de achtergrond
Dit zou toch gewoon onder de garantie moeten vallen lijkt me?rommelkast schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:01:
[...]
Ik heb al eerder gemeld dat mijn scherm het dock raakt in ingeklapte toestand en ik heb het zojuist nog eens extra bestudeerd, het scherm is zo krom als een hoepel! Dock/toetsen raken het glas terwijl de 3 rubbertjes die de afstand zouden moeten houden +/- 1 mm los blijven van het glas!
btw, in de chrome browser krijg ik het niet voor elkaar om sommige hoofdletters te maken. bijvoorbeeld de b en de c. Met de schift-toets activeer je daarmee een toetscombinatie. shift+c is backspace en shift+b is enter.
Is nogal raar eigenlijk...
Klopt ja, daar kwam ik net ook achter. Heel vreemd. Dacht ff dat het hardwarematig niet goed zat. Maar valt dus weg te patchenwouter03 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:40:
[...]
Dit zou toch gewoon onder de garantie moeten vallen lijkt me?
btw, in de chrome browser krijg ik het niet voor elkaar om sommige hoofdletters te maken. bijvoorbeeld de b en de c. Met de schift-toets activeer je daarmee een toetscombinatie. shift+c is backspace en shift+b is enter.
Is nogal raar eigenlijk...
In Holten geen internet, Leiden wel. Ik heb wifi uitgeschakeld in Leiden maar toch een fix.ovigo schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:10:
[...]
Had je soms in Leiden wel internet en op de holterberg en andere plekken niet? agps maakt namelijk best wel een enorm verschil tov unassisted cold fix.
Maar wifi en gps staan los van elkaar?.
Nee, aan de hand van SSIDs kan ook een positie bepaald worden. Dit is aGPS.rtv schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:28:
[...]
In Holten geen internet, Leiden wel. Ik heb wifi uitgeschakeld in Leiden maar toch een fix.
Maar wifi en gps staan los van elkaar?.
Eigenlijk ook wel logisch. Op andere tablets of telefoons, zonder toetsenbord, druk je eerst de shift-toets in en dan pas de letter. Met toetsenbord doe je dit tegelijkertijd. Ze moeten dus speciaal rekening houden met de Prime.macuz schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:13:
[...]
Klopt ja, daar kwam ik net ook achter. Heel vreemd. Dacht ff dat het hardwarematig niet goed zat. Maar valt dus weg te patchen
Tot nu toe is nog geen enkele browser die optimaal is. Ikzelf gebruik Opera en chrome en heel soms nog de standaard browser.
Ik luister heel vaak naar muziek op de achtergrond. Meestal tunein radio. Nooit problemen mee.macuz schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:36:
Het valt mij op dat ik geen muziek kan luisteren via een applicatie op de achtergrond. Zelfs wanneer ik een youtube filmpje stream in mijn browser, en ik switch naar een andere tab, stopt de muziek direct met afspelen.
Beetje jammer wanneer ik iets wil lezen/browsen met een muziekje op de achtergrondweet iemand of dit te verhelpen is?
Canon Digital Ixus V2
Flash en dergelijke stoppen inderdaad als je het naar de achtergrond stopt, waarschijnlijk streaming music via een internetpagina ook...macuz schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:36:
Beetje jammer wanneer ik iets wil lezen/browsen met een muziekje op de achtergrondweet iemand of dit te verhelpen is?
Maar spotify, de gewone muziek app en dergelijke werken bij mij prima hoor...
Misschien kun je naar Overskreen kijken, een app waarbij je een browserwindow altijd op de voorgrond kan laten staan (resizable dus kan hem dan klein maken zodat je er minder last van hebt, maar zou dan wel moeten blijven spelen iig).
Iemand die weet waar ik het dock los kan kopen?
[ Voor 134% gewijzigd door Brantje op 21-03-2012 10:46 ]
Duh... Ik ging er even vanuit dat hij het over "echte" GPS had en niet aGPS... aGPS is GEEN GPS, aGPS is een BS naam voor WIFI location spotting...kipfel schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:45:
[...]
Nee, aan de hand van SSIDs kan ook een positie bepaald worden. Dit is aGPS.
Verwijderd
Hier in nederland wordt er geen dock los verkocht, volgens mij. Ik heb die van mij besteld via amazon.com. Snelle levering (4 dagen) en werkt verder perfect.Brantje schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:24:
Iemand die weet waar ik het dock los kan kopen?
Mn asus transformer prime laadt van het ene op t andere moment totaal niet meer op (led gaat niet meer branden naast stekker).
Het is niet zo dat hij eerst 'slechter' werd en nu dus helemaal niet meer werkt, maar werkte gewoon perfect en van 1 op andere moment niet meer, in geen enkel stopcontact en ook niet als ik speel met het draadje om bijv even contact te maken.. ook niet met een andere usb adapter oid.
Iemand dit ook gehad? vind het nogal snel...
Het is niet zo dat hij eerst 'slechter' werd en nu dus helemaal niet meer werkt, maar werkte gewoon perfect en van 1 op andere moment niet meer, in geen enkel stopcontact en ook niet als ik speel met het draadje om bijv even contact te maken.. ook niet met een andere usb adapter oid.
Iemand dit ook gehad? vind het nogal snel...
Jammer alleen dat ik geen CC heb :xVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:19:
[...]
Hier in nederland wordt er geen dock los verkocht, volgens mij. Ik heb die van mij besteld via amazon.com. Snelle levering (4 dagen) en werkt verder perfect.
Hmm, niet echt een ideale oplossing.. beetje jammer dat t niet gewoon een instelling is ergens. Hopelijk wordt dit nog n keer gepatched.m0ridin schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:33:
[...]
Flash en dergelijke stoppen inderdaad als je het naar de achtergrond stopt, waarschijnlijk streaming music via een internetpagina ook...
Maar spotify, de gewone muziek app en dergelijke werken bij mij prima hoor...
Misschien kun je naar Overskreen kijken, een app waarbij je een browserwindow altijd op de voorgrond kan laten staan (resizable dus kan hem dan klein maken zodat je er minder last van hebt, maar zou dan wel moeten blijven spelen iig).
Verwijderd
hallo,
Ik heb net mijn asus transformer prime tf 201 binnen (32 gb. + dock), maar wanneer ik hem met WIFI wil verbinden blijft deze hangen op: 'Wi-Fi inschakelen...' en verder gebeurt er niets?
Is dit omdat hij geen bereik heeft of is het mogelijk dat hier andere redenen voor zijn?
Hopelijk kan iemand mij helpen, heb er 2 maanden op moeten wachten en wil hem niet gelijk weer lang kwijt zijn door reparatie.
Heb hem al een keer 'ge-reset' via de reset knop (links onder in de zijkant), maar dit mocht niet baten?!
Kan iemand mijn helpen
Alvast bedankt
Ik heb net mijn asus transformer prime tf 201 binnen (32 gb. + dock), maar wanneer ik hem met WIFI wil verbinden blijft deze hangen op: 'Wi-Fi inschakelen...' en verder gebeurt er niets?
Is dit omdat hij geen bereik heeft of is het mogelijk dat hier andere redenen voor zijn?
Hopelijk kan iemand mij helpen, heb er 2 maanden op moeten wachten en wil hem niet gelijk weer lang kwijt zijn door reparatie.
Heb hem al een keer 'ge-reset' via de reset knop (links onder in de zijkant), maar dit mocht niet baten?!
Kan iemand mijn helpen
Alvast bedankt
Klinkt niet best, doe eens een complete factory reset (staat toch nog niks op dus zou wel moeten kunnen)Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:08:
hallo,
Kan iemand mijn helpen![]()
Alvast bedankt
De prime nu een paar dagen in bezit.
Was net met Draw Something bezig, merk ik dat een deel van het scherm niet/ moeilijk reageert.
Als ik een lijn trek van links onder naar rechts is er een onderbreking van een 3 a 4cm. Echter reageert dit gebied wel goed bij typen enz. Maar hetzelfde probleem heb ik wel weer in een willekeurig tekenprogramma.
Iemand tips/ideeën?
Was net met Draw Something bezig, merk ik dat een deel van het scherm niet/ moeilijk reageert.
Als ik een lijn trek van links onder naar rechts is er een onderbreking van een 3 a 4cm. Echter reageert dit gebied wel goed bij typen enz. Maar hetzelfde probleem heb ik wel weer in een willekeurig tekenprogramma.
Iemand tips/ideeën?
Google Play: MultiTouch Visualizer 2
[ Voor 19% gewijzigd door Bartske op 22-03-2012 10:09 ]
Hoi, is heb dat op de prime nog niet geprobeerd. Op mijn vorige tablet (Acer Iconia A500) werkte dat heel goed en zou op elke tablet moeten kunnen werken. Op de Acer werkte een draadloos toetsenbord/muis via een USB-dongle ook prima.macuz schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:36:
(Bijna) Alle USB apparaten die door de Linux kernel van de Prime (ik dacht uit mijn hoofd versie 2.6) ondersteund worden werken dan ook op de Prime. Ik heb zelf bijvoorbeeld een USB gigabit ethernet adapter die perfect werkt op de Prime.
Uitzondering: een externe USB DVD drive werkte weer niet. Werd wel kortstondig herkend, maar het icoontje verdween daarna snel. Misschien een kwestie van stroom? Zoek ik nog eens uit of dat het geval is en anders probeer ik de USB DVD te mounten met een USB-mount proggie dat ik in de Market gekocht heb (voor mijn Acer).
Meerdere mensen zeggen dat Volume+ een oplossing biedt. Ik heb dat ooit werkend gekregen, maar deed niks op mijn Prime. In de Market (o nee, ik moet Google Play zeggen...) zag ik dat ik vroeger eens de betaalde versie van Volume+ gekocht had. Die opnieuw geinstalleerd en aan gezet. Dat gaf idd een hele volume-boost. Ook met alle soorten films. Ik moet het geluid terugschroeven naar tussen de 25-50 procent, anders kunnen bij wijze van spreken de buren meegenieten....delorean7 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:39:
[...]
Je kan ook bij Instellingen / Opties voor ontwikkelaars / Aanraakbewerkingen weergeven aanvinken. Dan licht het scherm op op de plekken waar je het (multitouch) aanraakt. Ik bedoel, daar hoef je geen apart programma voor te installeren / kopen.
Oh dat wist ik niet, android heeft nog vele geheimen voor me blijkbaarfazerrider schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:03:
[...]
Je kan ook bij Instellingen / Opties voor ontwikkelaars / Aanraakbewerkingen weergeven aanvinken. Dan licht het scherm op op de plekken waar je het (multitouch) aanraakt. Ik bedoel, daar hoef je geen apart programma voor te installeren / kopen.
Muis (Logitech MX) werkt prima, meteen nadat je de ontvanger in de USB-poort van het dock plaatst. Scrollen door klikken + slepen.Rob schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:58:
NB: getest met Virtuous Prime rom, maar die zit dicht bij stock.
Wat misschien kan helpen is het volgende:Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:08:
hallo,
Kan iemand mijn helpen![]()
Alvast bedankt
- schakel wifi uit en weer aan
- als het goed is wordt je netwerk weer weergegeven
- druk op je gewenste Wifinetwerk en houd dit ingedrukt!
- je krijgt dan een 'pop-up' waarin je kan kiezen voor verbinding maken
- voer het wachtwoord in en het zou verder goed moeten gaan
Dus belangrijkste is om het gewenste netwerk even ingedrukt te houden ipv aan te tikken.
Hoop dat t werkt.
Heb ergens gelezen dat er een update voor ICS zit aan te komen (.19 als ik het goed voorheb) waar ad hoc-netwerken opnieuw ondersteund worden. Iemand enig idee wanneer, want dat heb ik nog nergens gezien...?
Mijn wachtwoord bevat een hoofdletter B en ik gebruik Google Chrome
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Lees even een twintigtal posts terug!lowrider2025 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:08:
Heb ergens gelezen dat er een update voor ICS zit aan te komen (.19 als ik het goed voorheb) waar ad hoc-netwerken opnieuw ondersteund worden. Iemand enig idee wanneer, want dat heb ik nog nergens gezien...?
Hier nogmaals de link naar de aankondiging: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1537260
[ Voor 19% gewijzigd door Flitsing op 22-03-2012 16:24 . Reden: link toegevoegd ]
@Flitsing: thx. Meer dan 'shortly' is er dus niet geweten.
edit: dan toch gevonden: Major ICS Update Coming in a Week for the TF201. Dus ten laatste op 28.03.2012.
edit: dan toch gevonden: Major ICS Update Coming in a Week for the TF201. Dus ten laatste op 28.03.2012.
[ Voor 49% gewijzigd door lowrider2025 op 22-03-2012 16:39 ]
Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]