Ik kwam gisteren dit topic tegen op xda. Hiermee zou je een soort smart cover kunnen maken voor de prime. Nu is het mij persoonlijk nog niet gelukt, maar miscchien dat iemand hier meer succes heeft.
Ik heb nu een transformer prime besteld bij de mediamarkt, maar ik begin nu te twijfelen.
Ik wil de tablet gaan gebruiken voor school samen met handwriting recognition software.
Maar nu blijkt dat dat mensen op xda problemen hebben met schrijven op de prime doordat diagonale lijnen gaan golven.
Hebben mensen hier problemen met schrijven op de prime?
Ik wil graag Writepad gaan gebruiken voor handwriting recognition.
Hier kan je een trial downloaden:
http://www.phatware.com/index.php?q=page/show/downloads
Ik zou het erg fijn/aardig vinden als iemand het specifiek met deze software kan testen.
Alvast bedankt.
Ik wil de tablet gaan gebruiken voor school samen met handwriting recognition software.
Maar nu blijkt dat dat mensen op xda problemen hebben met schrijven op de prime doordat diagonale lijnen gaan golven.
Ik zou het erg fijn/aardig vinden als iemand het specifiek met deze software kan testen.
Alvast bedankt.
Elk scherm met een touchscreen heeft hier in meer of mindere mate last van volgens mij. Er zijn genoeg testen geweest met oa telefoons waar dit aan de orde is gekomen. Maar blijkbaar is het wel een terug kerend item.
Maar het is ontzettend slordig dat als er al een paar updates zijn, en ze hebben een tablet al een maand in huis dat ze dan niet eerst zelf even die update er overheen gooien. Echter dat je een maand je tablet kwijt bent wil dat niet meteen zeggen dat ze ook een maand de tijd hebben gehad om dat ding te testen/repareren. Gok dat er, gezien de vele problemen, er veel meer tablets ingestuurd zijn.
Enige wat ik nog mis is de mogelijkheid om in te stellen dat de Prime zich voordoet als een desktop pc. Dit kan je bij elke browser instellen behalve bij chrome. En probeer ook eens een hoofdletter 'c' in te voeren hier in GoT als je een bericht aan het schrijven bent, mij lukt het niet.roel0 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:52:
Juist de chrome beta eens uitgetest. Een tablet is ineens 2x zoveel waard!
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 09:58:
[...]
Dat is waar ik me kwaad over maak! Ze laten mij niet weten dat de reboots een erkend probleem waren, instead zeggen ze dat er met update .11 geen problemen zijn en daarom geen software of hardware updates gedaan waren maar dat ik eens moest kijken naar externe factoren of die wel compatible waren. Nou ja zeg?!?!?!
Ho ho, even voor de duidelijkheid, ben het helemaal met jullie eens hoor dat ze zeker een update er op hadden moeten zetten. Maar voor zover lijkt het dus wel een software fout te zijn, anders zouden de problemen niet met een update te verhelpen zijn. En dan heeft inruilen voor een andere dus ook niet veel zin.Tadango schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:33:
Zelfde ervaring hier met de RMA afdeling. GPS werkte nooit en strepen in het beeld zijn ook een bekend probleem. Software of niet, maakt me niets uit. Een briefje erbij met niets gevonden en alles werkt goed maakt mij ook kwaad. Ik wacht op een nieuwe nu......
Maar het is ontzettend slordig dat als er al een paar updates zijn, en ze hebben een tablet al een maand in huis dat ze dan niet eerst zelf even die update er overheen gooien. Echter dat je een maand je tablet kwijt bent wil dat niet meteen zeggen dat ze ook een maand de tijd hebben gehad om dat ding te testen/repareren. Gok dat er, gezien de vele problemen, er veel meer tablets ingestuurd zijn.
[ Voor 105% gewijzigd door 13art op 26-02-2012 16:46 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Mogelijkheid om de desktop shortcuts te gebruiken op de prime zou ook erg handig zijn. Zelf gebruik ik bv Ctrl+T regelmatig om een nieuwe tab te openen. Dit werkt niet op de prime met dock helaas. Leuk idee voor een plugin natuurlijkl3art schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:59:
[...]
Enige wat ik nog mis is de mogelijkheid om in te stellen dat de Prime zich voordoet als een desktop pc. Dit kan je bij elke browser instellen behalve bij chrome. En probeer ook eens een hoofdletter 'c' in te voeren hier in GoT als je een bericht aan het schrijven bent, mij lukt het niet.
Angry Rabbit
C C C C ? AbCd?l3art schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:59:
Elk scherm met een touchscreen heeft hier in meer of mindere mate last van volgens mij. Er zijn genoeg testen geweest met oa telefoons waar dit aan de orde is gekomen. Maar blijkbaar is het wel een terug kerend item.
[...]
Enige wat ik nog mis is de mogelijkheid om in te stellen dat de Prime zich voordoet als een desktop pc. Dit kan je bij elke browser instellen behalve bij chrome. En probeer ook eens een hoofdletter 'c' in te voeren hier in GoT als je een bericht aan het schrijven bent, mij lukt het niet.
Ik snap het niet denk ik.
Maar Google heeft al aangegeven dat zowel useragents als desktop versie opvragen hoog op het lijstje staat om toe te voegen.
Hmm als ik een hoofdletter C wil schrijven op GoT en dan dus Shift + C intyp dan reageerd hij daarop als backspace. Dus niet met ene hoofdletter C. Hmmm blijbaar is dat dus niet bij iedereen zo. Dan vraag ik me af of het dan aan mijn Prime ligt of aan Chrome. Gok het laatste aangezien het me niet eerder is opgevallen.
En mooi dat ze dat hoog op hun lijstje hebben staan. Lijkt me ook niet meer dan logisch eigenlijk.
edit:
Zie nu dat hij met shift+c eerst een backspace doet en daarna pas een hoofdletter C.
En mooi dat ze dat hoog op hun lijstje hebben staan. Lijkt me ook niet meer dan logisch eigenlijk.
edit:
Zie nu dat hij met shift+c eerst een backspace doet en daarna pas een hoofdletter C.
[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 26-02-2012 18:02 ]
Waarom niet gelijk een 64GB kaartje????Fly-guy schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:33:
[...]
Vergeet niet een 32GB kaartje erin te proppen, zonde van het sleufje anders
Eh... omdat die nog een stuk duurder zijn?

Hahaha. Doe me maar gelijk 10 voor die prijs....
Leest hij die ook gewoon? Dan smeer ik mijn ouders er toch ook nog eentje aan.
Ook hier is .15 inmiddels geïnstalleerd (maar k had al sinds .14 geen last meer van reboots)
En chrome beta is toch wel een must-have (SNEL!!!
Daar heb ik geen last van Cl3art schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:01:
Hmm als ik een hoofdletter C wil schrijven op GoT en dan dus Shift + C intyp dan reageerd hij daarop als backspace.
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Chrome is denk ik heel persoonlijk qua ervaring. Ik vindt het absoluut niet lekker werken. blijft ook vaak met een wit scherm hangen lijkt het. Ik hou het lekker bij de stock browser 
Hier nog geen volledige reboot gehad, wel een keer dat de status balk verdween en weer terug kwam 5 sec later. Leek een reboot van dat deel.
Wie heeft meer problemen met dice speler met hd materiaal? Hij loopt erg traag. Performance mode merk je goed, lijkt een cpu probleem. Gek genoeg draait MX video icm es file explorer perfect met die video's, zelfs op de spaarstand
Dice heeft ook geen hardware optie voor wmv, ook erg jammer. Beide spelers staan er nu op. Kwestie van even proberen welke het beste loopt voor een video.
Hier nog geen volledige reboot gehad, wel een keer dat de status balk verdween en weer terug kwam 5 sec later. Leek een reboot van dat deel.
Wie heeft meer problemen met dice speler met hd materiaal? Hij loopt erg traag. Performance mode merk je goed, lijkt een cpu probleem. Gek genoeg draait MX video icm es file explorer perfect met die video's, zelfs op de spaarstand
Is de nieuwe Samsung 10.1 Note niet meer iets voor je dan? Die is daar juist op gericht.splitert schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:57:
Ik heb nu een transformer prime besteld bij de mediamarkt, maar ik begin nu te twijfelen.
Alvast bedankt.
Is dit de betaalde versie? Want ik heb de gratis versie gedownload en die op max (4 volgens mij) gezet, en nog steeds vind ik het volume te zacht...fazerrider schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:23:
Probeer eens Volume+. Sinds die app zet ik mijn Prime zo goed als nooit meer op max. want dat geluid is al snel te hard
Hier http://androidaudiohacks.com/?page_id=16 kan je de volledige versie van Volume+ gratis van hun eigen site downloaden. Is dus geen warez!habermas schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:20:
[...]
Is dit de betaalde versie? Want ik heb de gratis versie gedownload en die op max (4 volgens mij) gezet, en nog steeds vind ik het volume te zacht...
[ Voor 49% gewijzigd door gordian op 27-02-2012 12:19 ]
Hier loopt dice juist als een trein. Kan gewoon alles rechtstreeks van mijn laptop erop slepen en dice handelt het wel af. Ook via BubbleUPNP alles doorsturen naar dice verloopt lekker soepel, zelfs met HD materiaal streamen. Heb je wel de goede dice player (niet die voor tegra 2?)Tadango schreef op maandag 27 februari 2012 @ 09:32:
Chrome is denk ik heel persoonlijk qua ervaring. Ik vindt het absoluut niet lekker werken. blijft ook vaak met een wit scherm hangen lijkt het. Ik hou het lekker bij de stock browser
Wie heeft meer problemen met dice speler met hd materiaal? Hij loopt erg traag. Performance mode merk je goed, lijkt een cpu probleem. Gek genoeg draait MX video icm es file explorer perfect met die video's, zelfs op de spaarstandDice heeft ook geen hardware optie voor wmv, ook erg jammer. Beide spelers staan er nu op. Kwestie van even proberen welke het beste loopt voor een video.
Ik heb net een update gehad van opera mobile maar die crasht nu als ik de telegraaf wil openen andere pagina's lijken geen problemen te geven
[ Voor 26% gewijzigd door baco101 op 27-02-2012 13:01 ]
Ik had juist de tegra2 plugin erbij gedownload.Cyleo schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:21:
[...]
Hier loopt dice juist als een trein. Kan gewoon alles rechtstreeks van mijn laptop erop slepen en dice handelt het wel af. Ook via BubbleUPNP alles doorsturen naar dice verloopt lekker soepel, zelfs met HD materiaal streamen. Heb je wel de goede dice player (niet die voor tegra 2?)
Is dit dan wel aan te raden of juist niet?
Opzich speelt hij 1080p af, maar dan moet ik wel redelijk dicht bij de router zitten.
Dus kan dit helpen als ik dat eraf haal?
Netwerk is niet een probleem want via es en mx video draait het prima. Performance instelling van de prima heeft ook een heeel groot effect, alsof hij alles via software rendering doet ipv hardware. Staat wel netjes HW bovenin.
Aparte tegra 2 versie??? Niet gezien, even zoeken......
Aparte tegra 2 versie??? Niet gezien, even zoeken......
Wordt als het goed is aan gewerkt: 112923: No way to toggle between mobile/desktop UAl3art schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:59:
[...]
Enige wat ik nog mis is de mogelijkheid om in te stellen dat de Prime zich voordoet als een desktop pc. Dit kan je bij elke browser instellen behalve bij chrome.
[...]
Nee, die moet je volgens mij juist niet downloaden. Of hij 1080p gaat halen hangt vooral af van je netwerk, daar gaat het verschil niet in zitten, maar als je vanaf de microSD kaart problemen hebt met playback komt dat waarschijnlijk door die pluginstimpyrulez schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:57:
[...]
Ik had juist de tegra2 plugin erbij gedownload.
Is dit dan wel aan te raden of juist niet?
Opzich speelt hij 1080p af, maar dan moet ik wel redelijk dicht bij de router zitten.
Dus kan dit helpen als ik dat eraf haal?
prijs valt mee hoor, geen 55 maar 82 euri :fazerrider schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:13:
[...]
Hahaha. Doe me maar gelijk 10 voor die prijs....
http://tweakers.net/price...DGUvKpjFFnN0zaXeyczdCGELw
Ik zie 42 euro voor 64gb! http://tweakers.net/price...m-sdxc-64gb-class-10.htmlrommelkast schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:24:
[...]
prijs valt mee hoor, geen 55 maar 82 euri :
http://tweakers.net/price...DGUvKpjFFnN0zaXeyczdCGELw
thanks 4 the tip!gordian schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:17:
Hier http://androidaudiohacks.com/?page_id=16 kan je de volledige versie van Volume+ gratis van hun eigen site downloaden. Is dus geen warez!
Hmm..Gisteren zag ik toch even een grafische glitch bij het weergeven van een simpel PDF'je in de stock reader. Het beeld leek een mm op en neer te dansen en links was er een soort van ruis zichtbaar. In Adobe Reader leek het een stuk beter te gaan.
Verwijderd
Die glitch verdwijnt vanzelf weer. Hiervoor hoef je eigenlijk je device niet te rebooten.deadsy33 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:42:
Hmm..Gisteren zag ik toch even een grafische glitch bij het weergeven van een simpel PDF'je in de stock reader. Het beeld leek een mm op en neer te dansen en links was er een soort van ruis zichtbaar. In Adobe Reader leek het een stuk beter te gaan.
Ik heb/had er ook last van, maar sinds ik IPS aangezet heb, niet meer.
Of je gebruikt een pennetje.Roamor schreef op maandag 27 februari 2012 @ 09:55:
[...]
Is de nieuwe Samsung 10.1 Note niet meer iets voor je dan? Die is daar juist op gericht.
YouTube: DAGi Stylus Pen P507 Asus transformer paint draw bruches sketch demo
[ Voor 15% gewijzigd door jordy5 op 28-02-2012 11:27 ]
Is deze geschikt voor de Prime?????tanzer schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:31:
[...]
Ik zie 42 euro voor 64gb! http://tweakers.net/price...m-sdxc-64gb-class-10.html
En weer een bug ontdekt:
Soms maakt de tablet geen verbinding met internet, terwijl wifi aanstaat. Pakte hem net van de lader, en kon het internet niet op. Dan zet ik wifi uit... En nu krijg ik 'm niet meer aan? Kan als een bezetene op het wifi icoontje kloppen met mijn vinger; hij blijft uit...
Edit: ik moet blijkbaar dik een minuut wachten. Kan me herinneren dat dit anders is geweest.
Soms maakt de tablet geen verbinding met internet, terwijl wifi aanstaat. Pakte hem net van de lader, en kon het internet niet op. Dan zet ik wifi uit... En nu krijg ik 'm niet meer aan? Kan als een bezetene op het wifi icoontje kloppen met mijn vinger; hij blijft uit...
Edit: ik moet blijkbaar dik een minuut wachten. Kan me herinneren dat dit anders is geweest.
[ Voor 13% gewijzigd door Nyarlathotep op 28-02-2012 12:38 ]
Verwijderd
Ik heb hetzelfde (heel af en toe) aan de hand. Er valt niet echt een lijn in te trekken. Ik heb het al aan de hand gehad als hij net van de lader komt of als ik het scherm terug aanzet. Aangezien het maar zelden voorkomt stoort het me niet echt. Ik verdenk zelfs eerder mijn slechte wireless verbinding ipv de Prime zelf.Nyarlathotep schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:37:
En weer een bug ontdekt:
Niet voor de tablet(moet micro-SD zijn). Kan wèl in het docking-station!
Nu we het toch over bugs hebben: mijn tijd bleek ineens niet goed te staan. Kon dit gelukkig makkelijk oplossen door bij instellingen even de optie 'automatische tijdsindicatie' te unchecken en daarna weer aan te klikken.
Verder ik nog geen enkele bug tegen het lijf gelopen.
Mijn touchscreen sloeg net op tilt. Kwam blijkbaar doordat de lader aangesloten was. Hij reageerde op het scherm onder en boven als ik in het midden veegde. Zonder lader ging alles weer prima. Metalen huis erbij aanraken leek ook te helpen.
Dit heb ik één keer gehad, vlak na de aanschaf van mijn Prime (op de release dag). Daarna nooit meer last van gehad.wouter03 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:26:
Nu we het toch over bugs hebben: mijn tijd bleek ineens niet goed te staan. Kon dit gelukkig makkelijk oplossen door bij instellingen even de optie 'automatische tijdsindicatie' te unchecken en daarna weer aan te klikken.
Dit is een bekend probleem. De tablet wordt schijnbaar licht statisch als ie in de oplader hangt. Hier is vlak na het uitkomen van de tablet regelmatig melding van gemaakt in dit topic.Tadango schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:44:
Mijn touchscreen sloeg net op tilt. Kwam blijkbaar doordat de lader aangesloten was. Hij reageerde op het scherm onder en boven als ik in het midden veegde. Zonder lader ging alles weer prima. Metalen huis erbij aanraken leek ook te helpen.
Zelf gebruik ik 'm alleen los van de lader, dus nooit last van gehad.
Nee, andersom. 64 SD in het dok (of 64 micro in SD adapter) en 64 micro in de tablet.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:04:
Dus er kan 64 micro in het dok en 64 sd in de tablet?
De laatste update heeft mijn Wifi toch behoorlijk verzwakt. Hopelijk komt er snel een update. Verschrikkelijk zo! Voordien nooit problemen gehad.
Hebben meer mensen last van het feit dat de scroll van een USB muis niet werk in Chrome Beta?
En waarom kan deze niet in de tablet zelf en wel in de dock (met adapter)?? Herkent de tablet deze kaart niet of zo??tanzer schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:31:
[...]
Ik zie 42 euro voor 64gb! http://tweakers.net/price...m-sdxc-64gb-class-10.html
Edit:
Ahhhhhhhhhhhh ik zie het al, het is een SD en die past niet in de tablet. Dacht dat het een micro SD kaartje was.
Opgelost dus.
[ Voor 22% gewijzigd door hjoels op 28-02-2012 22:08 . Reden: tekst aangepast ]
Verwijderd
Idemxeeder schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:22:
De laatste update heeft mijn Wifi toch behoorlijk verzwakt. Hopelijk komt er snel een update. Verschrikkelijk zo! Voordien nooit problemen gehad.
Verwijderd
Bij mij ook zwakkere wifi signaal na de laatste update,GPS is wel beter.
xeeder schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:22:
Kan iemand me een linkje wijzen voor root-access op de t-prime met ICS?
Ik ben Android dummy; dit is mijn 1e android apparaat, dus weet niet echt waar ik allemaal rekening mee moet houden.
Mocht het relevant zijn: ik heb een Mac.
Google geeft allemaal wazige results...
Rede: Ik wil allerlei software erop (proberen) te installeren, zoals (J)Ruby on Rails, om zo te kunnen devven op mn prime.
Ik ben Android dummy; dit is mijn 1e android apparaat, dus weet niet echt waar ik allemaal rekening mee moet houden.
Rede: Ik wil allerlei software erop (proberen) te installeren, zoals (J)Ruby on Rails, om zo te kunnen devven op mn prime.
[ Voor 84% gewijzigd door Gamebuster op 28-02-2012 23:53 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ha, even een vraagje:
Als ik op een plek ben waar geen wifi is, gebruik ik mijn telefoon als wifi-hotspot, en dat werkt goed.
Nu heb ik dat laatst ook eens gedaan via BT-tethering, en ook dat ging eigenlijk prima.
Is er volgens jullie voorkeur te geven aan een van beide methodes, en waarom?
Thanx!
Als ik op een plek ben waar geen wifi is, gebruik ik mijn telefoon als wifi-hotspot, en dat werkt goed.
Nu heb ik dat laatst ook eens gedaan via BT-tethering, en ook dat ging eigenlijk prima.
Thanx!
Ow damn, muis erop werkt fijn!
Kan me niet voorstellen dat je niemand kent met Windows PC (desnoods op je werk), dus hier staat uitleg:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1427125Gamebuster schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:47:
Ikzelf heb het met een Vista laptop gedaan, was easy
Verwijderd
Zoeken op google met: XDA Asus Prime RootGamebuster schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:47:
Resultaten:
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1426280
- http://www.xda-developers...-asus-transformer-xda-tv/
- etc
Ik heb laatst een versie gemaakt voor OSX; het werkt via terminal: gewoon "sudo ./primetime.sh" starten.
De video link is niet voor de Prime en is in weinig opzichten gelijjk!Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:59:
[...]
Zoeken op google met: XDA Asus Prime Root
Resultaten:
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1426280
- http://www.xda-developers...-asus-transformer-xda-tv/
- etc
Wifi lijkt veel meer accu te kosten op de telefoon. Ik heb BT tethering ook altijd aan staan op de telefoon en als je geen verbinding hebt lijkt dat geen stroom te kosten. Werkt met de prima inderdaad super goed. Wellicht is wifi sneller maar of je dat nu merkt via je 3g..... denk het niet.LeonJ69 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:59:
Ha, even een vraagje:
Thanx!
Weet iemand of je de layout van het touch (software) keyboard van Azerty naar een Qwerty instelling kan veranderen ?
Ik kan in België een TF 64 Gb zonder dock bestellen, echter met een Azerty (Belgisch) indeling in de tablet.
Volgens de verkoper is dit met instellingen te veranderen ?
Ik heb al gezocht op andere fora en via google maar ik zie meestal dat dit zéér lastig is ??
Ik kan in België een TF 64 Gb zonder dock bestellen, echter met een Azerty (Belgisch) indeling in de tablet.
Volgens de verkoper is dit met instellingen te veranderen ?
Ik heb al gezocht op andere fora en via google maar ik zie meestal dat dit zéér lastig is ??
Welk type externe HD had je aangesloten? Was dat een USB-powered HD?. Ik overweeg een portable Samsung S2 1TB USB 3.0 HD aan te schaffen, maar ben er niet zeker van of het dock voldoende power kan bieden om de HD te voeden.ronaldme schreef op zondag 08 januari 2012 @ 08:26:
[...]
ik heb er een externe HD aangesloten werd netjes herkend door dock, bestanden waren zonder problemen te opnenen. de snelheid waarmee dit ging was goed. Ook SD kaart met fotoś werd zonder problemen herkend
Ik heb een WD Passport 500GB usb powered en die werkt prima.
Beste mede tweakers,
Ik ben sinds 2 weken bezig met de support desk van asus met betrekking tot een defect aan mijn toetsenbord docking.
2 weken geleden is tot mijn verbazing de behuizing van mijn toetsenbord open gespleten.
Ik heb hier contact voor opgenomen en mij werd aanbevolen na toetsturen van de foto's de docking als RMA aan te bieden.
Nu staat na gisteren bij de status de volgende melding:
Waiting-[WF4] Wait for Customer Confirmation-CID\OOW
CID\OOW staat voor: Customer Induced Damage/Out Of Warranty
Maar ik weet ontzettend zeker dat ik zelf deze schade niet heb veroorzaakt aangezien ik ontzettend zuinig ben op mijn tablet.
maar ik wil jullie deze foto's niet laten ontschieten, dus oordeel zelf
..
Ik ben voorlopig nog bezig met de RMA procedure dus ik doe verder nog geen uitspraak over de service.

Ik ben sinds 2 weken bezig met de support desk van asus met betrekking tot een defect aan mijn toetsenbord docking.
2 weken geleden is tot mijn verbazing de behuizing van mijn toetsenbord open gespleten.
Ik heb hier contact voor opgenomen en mij werd aanbevolen na toetsturen van de foto's de docking als RMA aan te bieden.
Nu staat na gisteren bij de status de volgende melding:
Waiting-[WF4] Wait for Customer Confirmation-CID\OOW
CID\OOW staat voor: Customer Induced Damage/Out Of Warranty
Maar ik weet ontzettend zeker dat ik zelf deze schade niet heb veroorzaakt aangezien ik ontzettend zuinig ben op mijn tablet.
maar ik wil jullie deze foto's niet laten ontschieten, dus oordeel zelf
Ik ben voorlopig nog bezig met de RMA procedure dus ik doe verder nog geen uitspraak over de service.

Ik kan me niet voorstellen dat zoiets vanzelf gaat hoor
Zo te zien heeft er aardig wat druk op gestaan, en het is nog een metalen behuizing ook...
Edit: aan dat gat onder de strip te zien heeft 'ie gewoon een smakkert gemaakt. Asus zal echt niet zo dom zijn en akkoord gaan met de uitleg 'hij sprong zomaar open'.

Zo te zien heeft er aardig wat druk op gestaan, en het is nog een metalen behuizing ook...
Edit: aan dat gat onder de strip te zien heeft 'ie gewoon een smakkert gemaakt. Asus zal echt niet zo dom zijn en akkoord gaan met de uitleg 'hij sprong zomaar open'.
[ Voor 35% gewijzigd door Nyarlathotep op 29-02-2012 14:05 ]
Dat lijkt mij ook. Kan het niet zo zijn dat iemand anders in huis hem heeft laten vallen? Lijkt alsof hij met de zijkant op een rand gevallen is of goed klem heeft gezeten.
http://transformerprimero...er-prime-on-mac-or-linux/Gamebuster schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:47:
[ Voor 4% gewijzigd door midy922 op 29-02-2012 13:08 ]
Tnx, die ga ik even proberen.
Wel vervelend dat ik mijn gerootte tablet moet vieren in de bar... Die stap sla ik maar over.
edit: De download-links zijn dood

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 29-02-2012 14:53 ]
Lastige keus, ik zit te denken om mijn iPad2 te vervangen met de Prime omdat ik liever Android wil. Maar nu ik zo zit te lezen hier en daar zijn er toch vrij veel problemen met de Prime.
Is merendeel nu opgelost door software updates, of kan ik beter nog ff wachten op de Prime 2
Is merendeel nu opgelost door software updates, of kan ik beter nog ff wachten op de Prime 2
Curiousity is a bitch
Ligt eraan wat je ermee wilt doen. Ik ben in bezit van zowel een iPad (1) als een Android T Prime.Dr_Dirk schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:34:
Lastige keus, ik zit te denken om mijn iPad2 te vervangen met de Prime omdat ik liever Android wil. Maar nu ik zo zit te lezen hier en daar zijn er toch vrij veel problemen met de Prime.
Persoonlijk vind ik software-matig de iPad aanzienlijk beter.
De Prime heeft echter een toetsenbord-dock. In mijn ogen is dat dan ook, tot nu toe, het enige voordeel van de Prime.
Disclaimer: Het is mijn 1e android, maar ik ken iOS binnenste-buiten. Er zullen dan ook vast wel meer voordelen zijn, maar die moet ik nog ontdekken.
Heb 'm ondertussen ge'root met mijn windows PC.
Wel, ik zou graag de mogelijkheid hebben om flash e.d. te draaien. Android geeft je gewoon meer vrijheid. Misschien iets meer knutsel, maar meer mogelijkheden.Gamebuster schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:44:
[...]
Ligt eraan wat je ermee wilt doen.
[...]
De Prime is qua specs en snelheid aardig om de iPad2 heen, dus een goede keus dacht ik.
Echter gezien de problemen die ik allemaal lees, ben ik toch wat huiverig.
Is er iemand die mij anderszins kan overtuigen?
Curiousity is a bitch
Ik heb nog geen moment spijt gehad van het verkopen van mijn iPad2 en de aanschaf van de Prime.Dr_Dirk schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:34:
Mijn ervaring is precies het tegenovergestelde als die van Gamebuster: iPad was mijn eerste kennismaking met iOS (en Apple in het geheel), maar had al wel een Android telefoon. Ik vind juist de 'vrijheid' in Android een verademing ten opzichte van iOS. Het werkt allemaal prima, zolang je het maar doet zoals Apple het bedacht heeft.
Tot op heden ook nog niets gemerkt van software problemen op de Prime. Een enkele keer loopt een app vast, maar dat gebeurde op de iPad ook wel eens. Enige minpuntje dat ik kan bedenken is de GPS: bij mijn exemplaar is die dood.. Maar heb de Prime niet gekocht voor navigatie, dus zo'n ramp vind ik dat ook weer niet.
Ook in normaal gebruik doet de Prime niet onder voor de iPad2. Interface werkt soepel en zonder haperingen, weergave op het scherm (kleuren / helderheid / kijkhoek) vind ik zelfs beter bij de Prime. En tot slot is het dock ook een toppertje! Typt lekker en met de extra aansluitingen maakt het de Prime uitstekend geschikt voor zakelijk gebruik.
[ Voor 12% gewijzigd door Merijn. op 29-02-2012 15:59 ]
Die Prime heeft misschien een quad core, maar ik merk er weinig van. De iPad bied toch een veel vloeiendere ervaring met zijn single core dan mijn Prime met het viervoudige aantal cores en hogere kloksnelheid.Dr_Dirk schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:50:
[...]
De Prime is qua specs en snelheid aardig om de iPad2 heen, dus een goede keus dacht ik.
De Prime zal de iPad misschien alleen onderuit trekken met tests waar brute rekenkracht voor nodig is. Android zelf is echter stukje minder snel/vloeiend dan iOS.
Voor de performance hoef je het in ieder geval niet te doen. Android geeft mij soms een beetje het "Windows Vista met 512MB geheugen" gevoel, waarbij alles wel soepel kan draaien, zolang je maar niet meerdere dingen tegelijk doet. Waag je er dan ook vooral niet aan om bestanden erop te zetten via USB terwijl je de tablet gebruikt, want dan wordt je tablet heel traag en/of mislukt het overkopieren van de bestanden gewoon keihard.
Android was misschien eerder met multi-tasking, maar iOS is er wel een stukje beter in. Crashende applicaties door het wisselen ertussen komt naar mijn ervaring zover vaker voor op Android dan op iOS. Praktijken als heel traag worden doordat er een paar bestandjes op gezet worden, heb ik dan ook nog nooit meegemaakt op iOS.
Maar zoals ik al zei: Ik heb meer ervaring met iOS dan met Android. Er zullen vast cases zijn waarbij dit soort dingen juist wel/niet voorkomen waar ik geen rekening mee houd, omdat ik die cases nog niet ken.
Echter, zoals Merijn al aangeeft: Het dock is erg goed. Het touchpad erop is matig maar bruikbaar, maar een muis erop aansluiten werkt erg fijn. Zonder muis kan je net zo goed het touchscreen gebruiken.
[ Voor 21% gewijzigd door Gamebuster op 29-02-2012 16:35 ]
Heb je het dan over Honeycomb of ICS?Gamebuster schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:01:
[...]
Voor de performance hoef je het in ieder geval niet te doen. Android geeft mij soms een beetje het "Windows Vista met 512MB geheugen" gevoel, waarbij alles wel soepel kan draaien, zolang je maar niet meerdere dingen tegelijk doet. Waag je er dan ook vooral niet aan om bestanden erop te zetten via USB terwijl je de tablet gebruikt, want dan wordt je tablet heel traag en/of mislukt het overkopieren van de bestanden gewoon keihard
Curiousity is a bitch
ICS, up2date
Klinkt een beetje tegenstrijdig met wat @Merijn zegt. Ik zal het zelf maar even moeten ondervinden in een winkel ofzo
Curiousity is a bitch
De issues lijken vooral te komen terwijl je bestanden over kopieert. Ik heb de tablet voornamelijk nu nog gebruikt tijdens het overzetten van bestanden naar de tablet.Dr_Dirk schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:26:
Klinkt een beetje tegenstrijdig met wat @Merijn zegt. Ik zal het zelf maar even moeten ondervinden in een winkel ofzo
Android File Transfer crashte net en opeens liep-ie wel "normaal" vloeiend.
Misschien toch maar eens wat anders doen terwijl ik 12GB aan muziek erop probeer te zetten.
Dat is ook een beetje een issue: Via de File Transfer Tool lijkt het onmogelijk te zijn om 12GB aan data erop te zetten. Uiteindelijk krijg ik de melding dat het overkopieren mislukt is.
Het lijkt erop erop dat ik het via Windows moet gaan doen; daar heb je er geen apart tooltje voor en kan je het gewoon via Explorer doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 29-02-2012 16:39 ]
Gamebuster schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:38:
[...]
Android File Transfer crashte net en opeens liep-ie wel "normaal" vloeiend.
Misschien toch maar eens wat anders doen terwijl ik 12GB aan muziek erop probeer te zetten.

BronWaar de Archos 101 G9 bij 7 of 8 applicaties ging haperen heeft de Transformer Prime absoluut geen moeite met een 10 of meer openstaande apps.
Dus @Gamebuster, wanneer je niet je hele muziek database aan het kopieren bent, loopt ie verder niet windows-vista-met-512-MB-RAM-achtig?
edit: typo
Curiousity is a bitch
Begint er wel op te lijken. Heb 'm tot nu toe alleen maar gebruikt met de USB kabel erin. Het lijkt erop dat de tablet gewoon trager wordt wanneer transfer tool open staat, zelfs als je er niets mee doet.
Zolang Transfer Tool niet open staat, werkt-ie een stuk soepeler, vreemd genoeg. Maar daar kom ik ook maar net achter. Ik merkte het pas toen de tool crashte. Heb 'm nog niet echt gebruikt zonder USB kabel.
Zolang Transfer Tool niet open staat, werkt-ie een stuk soepeler, vreemd genoeg. Maar daar kom ik ook maar net achter. Ik merkte het pas toen de tool crashte. Heb 'm nog niet echt gebruikt zonder USB kabel.
[ Voor 40% gewijzigd door Gamebuster op 29-02-2012 17:36 ]
bij mij is ie alleen traag als ik torrents download met aDownloader, maar dat schijnt te maken te hebben met het programma. verder nooit problemen met een trage tablet door openstaande apps.
Ik heb met beide veel gewerkt en heb dan ook een review geschreven waarin ik de twee met elkaar vergelijk. Is een review van de prime dus bekijk die eens als je er meer over wilt wetenDr_Dirk schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:34:
Asus schijnt aan een hardware fix te werken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1523783
Heb nu absoluut geen haast met mijn vervanger via BCC. Wacht wel een batch of 2 af.
Heb nu absoluut geen haast met mijn vervanger via BCC. Wacht wel een batch of 2 af.
Kan iemand mij vertellen of de Asus Transformer Prime Dock ook compatibel is met een oudere Transformer?
Ik overweeg namelijk om een een 3G Transformer te kopen voor mij zelf (onderweg) en een Trasformer Prime met dock voor thuis. Het zou mooi zijn als ik beide Transformers kan gebruiken in combinatie met de Prime dock....
Ik overweeg namelijk om een een 3G Transformer te kopen voor mij zelf (onderweg) en een Trasformer Prime met dock voor thuis. Het zou mooi zijn als ik beide Transformers kan gebruiken in combinatie met de Prime dock....
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik denk het niet. De oude Transformer tablet is ook een stuk dikker, en de aansluiting is waarschijnlijk anders.
Ik wil het graag zeker weten...Nyarlathotep schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:17:
Ik denk het niet.[...]
Ik hoop dat er iemand hier zit die zowel de Pirme als de eerste versie heeft en voor mij kan kijken of het keyboard compatible is. Als ik naar de plaatsjes kijk van de eerste uitvoering en naar de uitvoering van de Prima dan kan ik weinig verschillen ontdekken:
Prime dock:

Transformer dock:

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dan toch ja?RayMan schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:33:
Asus schijnt aan een hardware fix te werken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1523783
mmm dan komt de prime misschien toch terug in mn wishlist naast de 700 en de acer 700 en huawei 10 inch
Niet compatible helaasHan schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:11:
Kan iemand mij vertellen of de Asus Transformer Prime Dock ook compatibel is met een oudere Transformer?
Ze kunnen wel hetzelfde er uit zien, de aansluitingen(waar je het tablet inklikt) zijn dat niet. Helaas voor jou.Han schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:27:
[...]
Ik wil het graag zeker weten...
Ik hoop dat er iemand hier zit die zowel de Pirme als de eerste versie heeft en voor mij kan kijken of het keyboard compatible is. Als ik naar de plaatsjes kijk van de eerste uitvoering en naar de uitvoering van de Prima dan kan ik weinig verschillen ontdekken:
Prime dock:
[afbeelding]
Transformer dock:
[afbeelding]
Grrrr.... da's balen. Ik wil sowieso een 3G versie hebben met ICS, dus ben ik aangewezen op het eerste type Transformer. Voor thuis, met name voor de vrouw, wil een laptopvervanger, de Prime 32GB met dock. Daar kan straks mooi Windows 8 op (die voor Tablets wel super is). Zou mooi zijn geweest als de dock voor beiden geschikt zou zijn
Verwijderd
Het is hier al zo vaak gezegd: tetheren via je gsm en je kan op je prime (via je gsm) op internet.Han schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:21:
Grrrr.... da's balen. Ik wil sowieso een 3G versie hebben met ICS, dus ben ik aangewezen op het eerste type Transformer. Voor thuis, met name voor de vrouw, wil een laptopvervanger, de Prime 32GB met dock. Daar kan straks mooi Windows 8 op (die voor Tablets wel super is). Zou mooi zijn geweest als de dock voor beiden geschikt zou zijn
Windows 8 op de Prime ?
ik loop niet storm voor windows 8
en helemaal niet voor op je desktop
Ik heb net m'n laptop ingepakt voor verzending. Vanaf nu is m'n Prime m'n laptop.
En hij werkt prima. Sporadisch een app crash, that's it.
Wel even wennen, voornamelijk het scrollen en c/p van stukken text (ben er nog steeds niet achter) is gewoon anders dan op een laptop.
Verder dus helemaal geen issues. Wifi is goed, maar inderdaad iets minder dan een laptop. Maar ik zit nu te typen op 10m van het accesspoint, met 3 muren er tussen, dus niets te klagen. GPS doet het ook, ook met Wifi uit. En ik heb sowieso plaatsbepaling mbv wifi uit staan.
GPS geeft vanaf koud binnen 30 sec 8 satallieten, binnen 1min 13 stuks. Wat wel helpt is even op de bovenrand drukken; het signaal wordt er een stuk sterker van.
Kortom, even wennen, maar werkt zoals het hoort.
En hij werkt prima. Sporadisch een app crash, that's it.
Wel even wennen, voornamelijk het scrollen en c/p van stukken text (ben er nog steeds niet achter) is gewoon anders dan op een laptop.
Verder dus helemaal geen issues. Wifi is goed, maar inderdaad iets minder dan een laptop. Maar ik zit nu te typen op 10m van het accesspoint, met 3 muren er tussen, dus niets te klagen. GPS doet het ook, ook met Wifi uit. En ik heb sowieso plaatsbepaling mbv wifi uit staan.
GPS geeft vanaf koud binnen 30 sec 8 satallieten, binnen 1min 13 stuks. Wat wel helpt is even op de bovenrand drukken; het signaal wordt er een stuk sterker van.
Kortom, even wennen, maar werkt zoals het hoort.
Ik ben wel benieuwdskank schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:29:
ik loop niet storm voor windows 8
Btw de nieuwe versie van Splashtop THD is eindelijk uit.
[ Voor 9% gewijzigd door Junia op 01-03-2012 16:56 ]
Gaat hem helaas niet worden, scherm haalt de eisen niet of er moet iets op verzonnen worden.
http://tweakers.net/nieuw...or-windows-8-tablets.html
[ Voor 8% gewijzigd door Why_easy op 01-03-2012 16:57 ]
Mjah... tethering betekend twee apparaten, twee keer opladen, etc. Ik heb nu een Archos 101 16GB tablet voor thuis en een Galaxy S2 voor onderweg. Bellen met de Galaxy S2 doe ik praktisch niet omdat ik voor mijn werk een Blackberry heb. Wanneer de Archos en de Galaxy de deur uit zijn komt er een Transformer 3G voor in de plaats.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:28:
Het is hier al zo vaak gezegd: tetheren via je gsm en je kan op je prime (via je gsm) op internet.
Windows 8 op de Prime ?
De Prime ga ik aanschaffen als vervanging voor mijn twee laptops. Mijn vrouw gebruikt de laptop zeer vaak, maar pakt ook steeds vaker de tablet zodat ze op de bank kan zitten. Dat doe je met een laptop gewoon niet. De Prime zie ik als een mooi alternatief voor beiden en zal minder 'aanwezig' zijn op de eettafel
En ja, Windows 8 op een Prime, dat gaat gewoon prima draaien. Windows 8 is daar uitermate geschikt voor. Helemaal voor huis, tuin en keuken gebruik zoals mailen, surfen en af en toe een Word documentje tikken. Voor het serieuze werk staat boven een dikke PC...
goed opgemerkt; de 700 welWhy_easy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:56:
Gaat hem helaas niet worden, scherm haalt de eisen niet of er moet iets op verzonnen worden.
Hmmm... wachten op de ASUS Transformer Pad Infinity 700 dan maarWhy_easy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:56:
Verwijderd
Ik ben voornemens de Transformer Prime te kopen. Maar zou graag weten of ik mijn outlook 2003 agenda en contacten op mijn PC kan syncen met de transformer met een kabeltje en of daar een apart programma voor nodig is en zo mogelijk of u goede ervaringen heeft met op deze manier syncen ?
Ik wil liever niet via google syncen vandaar mijn vraag
O,ja ik sync mijn HTC Desire met HTC synch kan ik deze ook gebruiken met de Transformer Prime ? Heeft iemand die ervaring ?
O,ja ik sync mijn HTC Desire met HTC synch kan ik deze ook gebruiken met de Transformer Prime ? Heeft iemand die ervaring ?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 19:26 ]
Of via OnLive DesktopHan schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:31:
[...]
Hmmm... wachten op de ASUS Transformer Pad Infinity 700 dan maar
Dat zijn de eisen voor de fabrikant, maar je zou 'm wel kunnen draaien. Tenminste, dat maak ik hier uit op: Running the Consumer Preview: system recommendationWhy_easy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:56:
Tja; dit staat ook gewoon in de eisen:
Nu maar hopen dat er nog een preview versie komt van Windows 8 ARMAls u de Windows Store wilt gebruiken en apps wilt downloaden en uitvoeren, is een actieve internetverbinding en een schermresolutie van minimaal 1024 x 768 vereist.
Met Asus Sync kun je zo je Outlook 2003 agenda en contacten synchroniseren naar je TFP. Gaat perfect met de bestaande voedings/USB kabel.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:39:
Ik ben voornemens de Transformer Prime te kopen. Maar zou graag weten of ik mijn outlook 2003 agenda en contacten op mijn PC kan syncen met de transformer met een kabeltje en of daar een apart programma voor nodig is en zo mogelijk of u goede ervaringen heeft met op deze manier syncen ?
Eerst het programma downloaden uit de Utilities van:
http://support.asus.com/d...hashedid=FqCKMQDqgvSncfFM
Succes.
Mijn Prime is momenteel alle apps die ik op mijn telefoon heb aan het downloaden.. Is er een manier om deze gescheiden te houden? Op mijn tablet heb ik vrij weinig aan een Call Recorder en dergelijke
Je kant toch aangeven dat je je toestel wil synchroniseren met je account qua apps? Die vraag krijg je bij de eerste keer opstarten of factory reset. Staat ook vast wel ergens bij de instellingen.
Verwijderd
Bedankt !hjoels schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:02:
[...]
Met Asus Sync kun je zo je Outlook 2003 agenda en contacten synchroniseren naar je TFP. Gaat perfect met de bestaande voedings/USB kabel.
Eerst het programma downloaden uit de Utilities van:
http://support.asus.com/d...hashedid=FqCKMQDqgvSncfFM
Succes.
Is het normaal als je in de gebalanceerde modus werkt dat als je uit een tijdje in een app hebt gezeten dat als je uit de app gaat dat je dan eerst een leeg scherm krijgt, wel met achtergrond maar zonder apps en dat je die dan opgebouwd ziet worden. Dit gaat vrij vlot wel is waar maar toch vreemd en het gebeurd niet altijd, er staan dan misschien een stuk of 7 a 8 apps open op de actergrond.
Je verhaal is lastig te volgen, maar ik neem aan dat je een andere launcher gebruikt? Deze lijkt dan niet 'system persistant' te zijn, waardoor hij naar verloop van tijd uit het geheugen wordt gegooid.baco101 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:07:
Is het normaal als je in de gebalanceerde modus werkt dat als je uit een tijdje in een app hebt gezeten dat als je uit de app gaat dat je dan eerst een leeg scherm krijgt, wel met achtergrond maar zonder apps en dat je die dan opgebouwd ziet worden. Dit gaat vrij vlot wel is waar maar toch vreemd en het gebeurd niet altijd, er staan dan misschien een stuk of 7 a 8 apps open op de actergrond.
Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]