Verwijderd

Ik lees overal dat het mogelijk is om een PS3 controller op de Prime aan te sluiten. Moet die specifiek een PS3 controller zijn of werkt dit met elke generieke USB controller? Ik heb namelijk geen ps3 en zou het een beetje zonde vinden om speciaal een dure PS3 controller te moeten kopen als het met een goedkoper model ook gaat.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
_MB_ schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:04:
[...]

Hier werkt zen pinball prima met .14.
Ik heb wel alleen de eerste kast. Had het nog nooit gespeeld eigenlijk. Best grappig.
Het werkt (tot nu toe) ook weer bij mij. Had de prime al vaker opnieuw opgestart, de app ook al vaker opnieuw geïnstalleerd, maar de truc was blijkbaar app deinstalleren, tablet uit-aan, app downloaden, tablet uit-aan. Nu werkt het wel..

Voor de rest alleen maar positieve ervaringen met .14

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Als het meezit komt de volgende update ergens volgende week. Hopelijk horen alle reboot problemen dan tot het verleden:
I expanded the group tonight. If all is well in the morning then I will start increasing the size of each group tomorrow. It appears based on today's results that I will give HQ the go ahead to release this patch to qualification testing so we can get it in the release cycle for next week.

Canon Digital Ixus V2

• dwa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

dwa

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:28:
Ik lees overal dat het mogelijk is om een PS3 controller op de Prime aan te sluiten. Moet die specifiek een PS3 controller zijn of werkt dit met elke generieke USB controller? Ik heb namelijk geen ps3 en zou het een beetje zonde vinden om speciaal een dure PS3 controller te moeten kopen als het met een goedkoper model ook gaat.
volgens mij werken de meeste usb controllers op de prime, als je er een hebt liggen probeer je het toch gewoon? Als je trouwens nog een controller moet kopen is de ps3 controller een echte aanrader en (vind ik tenminste) niet zo heel duur. De ps3 controller werkt trouwens ook via bluetooth op de prime.

Verwijderd

Ik heb er geen liggen. Ik moet er sowieso eentje kopen en dan koop ik liever direct eentje waarvan ik weet dat het werkt.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 21:16

vhal

ಠ_ಠ

De wired xbox controller werkt iig prima icm GTA3

Strava

• tanzer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-02-2018
baco101 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:48:
Net ondanks de update toch een spontane reboot gehad had gehoopt dat die nu echt tot het verleden zouden behoren
Kun jij wel een harde reboot uitvoeren?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:44
dwa schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:00:
[...]

volgens mij werken de meeste usb controllers op de prime, als je er een hebt liggen probeer je het toch gewoon? Als je trouwens nog een controller moet kopen is de ps3 controller een echte aanrader en (vind ik tenminste) niet zo heel duur. De ps3 controller werkt trouwens ook via bluetooth op de prime.
Even voor mijn weten, kan je dus gewoon een draadloze PS3 controller kopen en deze via de interne bluetooth gebruiken? Of heb je er een speciale dongel voor nodig? Dacht namelijk ooit zoiets gelezen te hebben op XDA.

edit:
Ow je hebt de six axis app nodig zie ik nu.

edit2:
Hahaha verder op in het topic staat dus dat het helemaal niet hoeft die six axis app. Gewoon via usb inpluggen aanzetten, usb er weer uit en klaar.

[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 23-02-2012 10:20 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-09 22:10

wontcachme

You catch me? No you wont

Iemand die een Invisible Shield gebruikt op zijn Prime? Ik ben aan het zoeken naar een goede bescherming van ten minste de achterkant, maar ik vind in NL vooral sleefs, geen covers. Eerst had ik deze op het oog, maar dat duurt nog een tijd voor die uitkomt en een Ghost Armour met carbon fiber ziet er ook goed uit, alleen geen ervaring mee gehad nog.......

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• juba
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
l3art schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:12:
[...]

Even voor mijn weten, kan je dus gewoon een draadloze PS3 controller kopen en deze via de interne bluetooth gebruiken? Of heb je er een speciale dongel voor nodig? Dacht namelijk ooit zoiets gelezen te hebben op XDA.

edit:
Ow je hebt de six axis app nodig zie ik nu.

edit2:
Hahaha verder op in het topic staat dus dat het helemaal niet hoeft die six axis app. Gewoon via usb inpluggen aanzetten, usb er weer uit en klaar.
Yup, een orginele Sony sixaxis controller kopen (dualshock 3), bluetooth aanzetten op je prime, controller aansluiten via usb kabel wanneer hij werkt (test met de dpad op je homescreen) kan de kabel er uit en werkt ie. Ze blijven gepaired, dus als je de bluetooth uit zet en later weer in schakelt kan je de controller weer gebruiken.
De ps3 controller is niet goedkoop maar het zeker waard (hoge kwaliteit, goede accu, zowel draadloos als bekabeld te gebruiken en veel knoppen/sticks)

• fazerrider
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:47:
Ik draai nu 24 uur op de .14 en ik heb een sterk vermoeden dat de batterij in slaap-mode een stuk minder hard leegloopt dan op de .11

Ik heb na 24 uur slaapmode nog 99% over. Dat was voorheen wel anders....
Battery-life is duidelijk veeel beter. Ik had met de .11 last van battery-drain als ik mijn dock op tablet aansloot. Binnen 8 uur was de dock leeg, ook in slaapstand. Komt nou niet meer voor.

Verwijderd

fazerrider schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:09:
[...]

Battery-life is duidelijk veeel beter. Ik had met de .11 last van battery-drain als ik mijn dock op tablet aansloot. Binnen 8 uur was de dock leeg, ook in slaapstand. Komt nou niet meer voor.
Ik snap er echt helemaal niks van dat dit zoveel verschil kan maken. Als ik 's ochtends de tablet + dock van de lader haal, 's avonds pas voor het eerst aan zet, dus na 12 uur, dan staan ze allebei nog op 99%/100% . En ik draai nog steeds met .11

Hoe kan het dat het zoveel verschil uit maakt bij sommige TFP's.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 14:40
Zo, prime unlocked en CWM erop gezet... Soepel als wat allemaal. Nu een backup aan het maken en dan misschien vanavond maar eens de 'custom' rom (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1511839) installeren :)

Let the games begin!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:45
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:22:
[...]

Ik snap er echt helemaal niks van dat dit zoveel verschil kan maken. Als ik 's ochtends de tablet + dock van de lader haal, 's avonds pas voor het eerst aan zet, dus na 12 uur, dan staan ze allebei nog op 99%/100% . En ik draai nog steeds met .11

Hoe kan het dat het zoveel verschil uit maakt bij sommige TFP's.
Het kan niet anders, dan dat er bijvoorbeeld apps draaien die op de achtergrond toch nog dusdanig actief zijn.
Ikzelf heb namelijk Pulse altijd draaien. Maar dat kan in .14 wel weer beter geregeld zijn dat de processor hier beter voor wordt benut.

• FrankieV
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 18:55
Ik begrijp niet, dat er nog klanten zijn voor dit "ding". Ik heb dit hele topic doorgespit en kan toch wel stellen dat er daadwerkelijk een wifi probleem is..... Je kan met een extende natuurlijk zorgen dat het wel naar behoren werk. Liefst natuurlijk op 1 meter langs de extender gaan zitten. :) Maar wat dan als je dit portable apparaat mee op vakantie neemt bv. Neem je de extender dan ook mee? Ik zie mij al zitten in een hotel lobby met een apparaat van 600 euro en geen verbinding hebben! Het is nog erger, als er gasten zitten met een iPad die dan wel gewoon verbinding hebben :'( . Enkele van jullie maken hem open en frotten er wat draadjes aan; en jawel hij doet het weer iets beter! Jongens, kom op nou, dit ding moet gewoon massaal worden teruggebracht! Pas dan maak je een statement naar ASUS!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

FrankieV schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:24:
Ik begrijp niet, dat er nog klanten zijn voor dit "ding". Ik heb dit hele topic doorgespit en kan toch wel stellen dat er daadwerkelijk een wifi probleem is..... Je kan met een extende natuurlijk zorgen dat het wel naar behoren werk. Liefst natuurlijk op 1 meter langs de extender gaan zitten. :) Maar wat dan als je dit portable apparaat mee op vakantie neemt bv. Neem je de extender dan ook mee? Ik zie mij al zitten in een hotel lobby met een apparaat van 600 euro en geen verbinding hebben! Het is nog erger, als er gasten zitten met een iPad die dan wel gewoon verbinding hebben :'( . Enkele van jullie maken hem open en frotten er wat draadjes aan; en jawel hij doet het weer iets beter! Jongens, kom op nou, dit ding moet gewoon massaal worden teruggebracht! Pas dan maak je een statement naar ASUS!
Let wel dat je hier hoofdzakelijk problemen leest; dat is ook in een iPhone4 topic. Ik heb nergens last van; mijn Prime heeft een eve goede connectie als mijn SGSII. Verder geen backlight bleeding, niets.

• FrankieV
zAo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:47:
[...]

Let wel dat je hier hoofdzakelijk problemen leest; dat is ook in een iPhone4 topic. Ik heb nergens last van; mijn Prime heeft een eve goede connectie als mijn SGSII. Verder geen backlight bleeding, niets.
Ik ben bij de MM geweest en daar lagen de oude transformer en de Prime langs elkaar. Volgens de verkoper was er geen wifi verbinding aanwezig??! Zegt al genoeg denk ik. Maar ja, vervolgens, toe de verkoper hem weer gesmeerd was met beide verbinding weten te maken met dezelfde antenne. Beide hadden 2 streepjes signaal. Vervolgens getest met speedtest en normaal surfen. De prime was tov. de oude, niet vooruit te branden. Heb de Prime lekker maar niet gekocht. Wacht wel op een verbeterde versie. WIFI is een primair substatieel onderdeel van een tablet wat voor 100% moet werken. Zonder wifi heeft dat ding voor mij geen enkele waarde.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

FrankieV schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:53:
[...]

Ik ben bij de MM geweest en daar lagen de oude transformer en de Prime langs elkaar. Volgens de verkoper was er geen wifi verbinding aanwezig??! Zegt al genoeg denk ik. Maar ja, vervolgens, toe de verkoper hem weer gesmeerd was met beide verbinding weten te maken met dezelfde antenne. Beide hadden 2 streepjes signaal. Vervolgens getest met speedtest en normaal surfen. De prime was tov. de oude, niet vooruit te branden. Heb de Prime lekker maar niet gekocht. Wacht wel op een verbeterde versie. WIFI is een primair substatieel onderdeel van een tablet wat voor 100% moet werken. Zonder wifi heeft dat ding voor mij geen enkele waarde.
Tja; ik kan mijn vorige post herhalen?

Je mag hier langskomen om het te testen hoor.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 16:46
Gisteren heb ik door het hele huis getest met wifi en de .14 update. Ik was blij verrast. Router is een simpele Sitecom 150N in de gangkast, centraal in het huis. Overal -46 tot -54db signaal sterkte. Ik haalde op zijn laagste 19Mbps met speedtest en max 29Mbps. Link speed bleef overal op 72Mbps hangen. Zo gek is dat dus niet al is de prime wel gevoeliger voor een slechte AP dan de meeste andere apparaten.

• FrankieV
Als jij er tevreden mee bent is toch prima... Maar het is gewoon een constructief probleem, welke jou apparaat ook heeft. Als je een zwakker wifi signaal aanwezig is, geeft de Prime niet thuis. Dat noemt men de Kooi van Faraday. Zoek maar eens op. Deze verzwakt het wifi signaal enorm. Ook Apple is daar een keer ingetrapt. Noem het maar de "Antennegate". Ik wil gewoon geen problemen als ik eens een keertje ergens ben met een wat zwakker signaal zoals in de MM.

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
FrankieV schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:01:
Als jij er tevreden mee bent is toch prima...
Precies, en als jij dat niet bent is dat ook prima. Dan koop jij 'm niet en wij wel. Klaar, toch? ;)

• 13art
juba schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:54:
[...]

Yup, een orginele Sony sixaxis controller kopen (dualshock 3), bluetooth aanzetten op je prime, controller aansluiten via usb kabel wanneer hij werkt (test met de dpad op je homescreen) kan de kabel er uit en werkt ie. Ze blijven gepaired, dus als je de bluetooth uit zet en later weer in schakelt kan je de controller weer gebruiken.
De ps3 controller is niet goedkoop maar het zeker waard (hoge kwaliteit, goede accu, zowel draadloos als bekabeld te gebruiken en veel knoppen/sticks)
Maar gebruik jij dan toch nog de six axis app om de knoppen anders in te delen? Want begreep van XDA dat deze niet altijd even logisch is.
wontcachme schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:30:
Iemand die een Invisible Shield gebruikt op zijn Prime? Ik ben aan het zoeken naar een goede bescherming van ten minste de achterkant, maar ik vind in NL vooral sleefs, geen covers. Eerst had ik deze op het oog, maar dat duurt nog een tijd voor die uitkomt en een Ghost Armour met carbon fiber ziet er ook goed uit, alleen geen ervaring mee gehad nog.......
Voor dit soort vragen is het topic Accessoires voor de ASUS Eee Pad Transformer Prime TF201

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 23-02-2012 14:07 ]

• Fly-guy
  • Niet online
Ik zit veel, heel veel in verschillende hotels en heb zelden tot nooit problemen met wifi en de prime. De keren dat ik geen verbinding ka maken, kan mijn telefoon dat ook niet.

Heeft de prime een probleem met wifi? Het zou inderdaad beter kunnen, de vraag is of dat probleem groot genoeg is om in de praktijk voor problemen te zorgen. En voor mij (tot nu toe) niet. Dus ben ik een tevreden klant.

• MindcrimeNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 11:31
Tadango schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:58:
Gisteren heb ik door het hele huis getest met wifi en de .14 update. Ik was blij verrast. Router is een simpele Sitecom 150N in de gangkast, centraal in het huis. Overal -46 tot -54db signaal sterkte. Ik haalde op zijn laagste 19Mbps met speedtest en max 29Mbps. Link speed bleef overal op 72Mbps hangen. Zo gek is dat dus niet al is de prime wel gevoeliger voor een slechte AP dan de meeste andere apparaten.
Zo'n speedtest is ook afhankelijk van wat meer factoren dan je prime. Je (eventueel brakke) router, je (eventueel brakke) provider, je (eventueel video stream kijkende) huisgenoten.
Je ontvangst sterkte is afhankelijk van de storingssignalen in je omgeving. Als je met de wifi tester alleen al kijkt hoe de signalen op en neer gaan voor de verschillende netwerken en je hoeft je prime maar iets anders te richten (terwijl je op dezelfde plaats blijft staan) en het verschil is enorm.

Iedereen beweert hier vanalles, maar zonder een uniforme afspraak wat een goede test is, kun je geen conclusies trekken uit de gegeven testresultaten/bevindingen...

• MindcrimeNL
Jongens, kom op nou, dit ding moet gewoon massaal worden teruggebracht! Pas dan maak je een statement naar ASUS!
Het probleem is, de meeste mensen weten niet dat het apparaat een probleem heeft...

De meeste mensen weten niet eens dat hun GPS niet werkt omdat ze alleen in een stad rondlopen en de aGPS hebben aanstaan.
En wat Wifi problemen betreft, dat merken veel mensen ook niet omdat ze meestal niet ver genoeg van hun wireless router zitten, zodat hun streaming video problemen geeft...

• Tadango
MindcrimeNL schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:12:
[...]

Zo'n speedtest is ook afhankelijk van wat meer factoren dan je prime. Je (eventueel brakke) router, je (eventueel brakke) provider, je (eventueel video stream kijkende) huisgenoten.
Je ontvangst sterkte is afhankelijk van de storingssignalen in je omgeving. Als je met de wifi tester alleen al kijkt hoe de signalen op en neer gaan voor de verschillende netwerken en je hoeft je prime maar iets anders te richten (terwijl je op dezelfde plaats blijft staan) en het verschil is enorm.

Iedereen beweert hier vanalles, maar zonder een uniforme afspraak wat een goede test is, kun je geen conclusies trekken uit de gegeven testresultaten/bevindingen...
Test is niet zomaar uitgevoerd hoor ;)
- Ik was alleen thuis
- Elke meting is 5 keer uitgevoerd, resultaten laten heeeel dicht bijelkaar in de buurt. Laptop zat continu op de 39Mbps naar een andere provider, lijn / router dus stabiel genoeg en geen beperkende factor
- Signaal test met prime is ook aardig stabiel, handen onder het dock, weg bij de antennes. Draaien edg maakt niet heel veel uit.

• _MB_
Er staat ondertussen een nieuwe versie van Dice player in de market. Versie 1.93.
Nu werkt de 'media folder' (huisje) wel gewoon.

Hier kan je dan je samba locaties invullen.

edit: Ik had met de test versie alleen het probleem dat de iconen soms niet weergegeven werden. (het huisje zegmaar).
Kan iemand mij vertellen of dat nu nog zo is?

[ Voor 32% gewijzigd door _MB_ op 23-02-2012 14:50 ]

Canon Digital Ixus V2

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
MindcrimeNL schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:16:
[...]
Het probleem is, de meeste mensen weten niet dat het apparaat een probleem heeft...

De meeste mensen weten niet eens dat hun GPS niet werkt omdat ze alleen in een stad rondlopen en de aGPS hebben aanstaan.
En wat Wifi problemen betreft, dat merken veel mensen ook niet omdat ze meestal niet ver genoeg van hun wireless router zitten, zodat hun streaming video problemen geeft...
Conclusie: we ontdekken geen probleem omdat we er geen last van hebben. Wélk probleem hebben we dan?
Precies, geen.

• MindcrimeNL
_gibeon_ schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:08:
[...]

Conclusie: we ontdekken geen probleem omdat we er geen last van hebben. Wélk probleem hebben we dan?
Precies, geen.
"We" zou ik weglaten, ik plan hem te gebruiken op plekken waar geen wireless is en mijn GPS is morsdood (zoals de Norwegian Blue parrot in de welbekende sketch). Dus ik heb idd een probleem, vandaar dat ik hem aan het omruilen ben voor eentje met een werkende GPS...

• juba
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
l3art schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:06:
[...]
Maar gebruik jij dan toch nog de six axis app om de knoppen anders in te delen? Want begreep van XDA dat deze niet altijd even logisch is.
Nope, gewoon "out of the box" de pijltjes zijn pijltjes, het vierkantje is "ok" en het kruisje is "back".
Bij bijvoorbeeld een de snes emulator kun je zelf nog instellen welke knoppen wat doen, werkt perfect. Nog niet getest met bijv Shadowgun

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
_MB_ schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:48:
Er staat ondertussen een nieuwe versie van Dice player in de market. Versie 1.93.
Nu werkt de 'media folder' (huisje) wel gewoon.

Hier kan je dan je samba locaties invullen.

edit: Ik had met de test versie alleen het probleem dat de iconen soms niet weergegeven werden. (het huisje zegmaar).
Kan iemand mij vertellen of dat nu nog zo is?
1.9.3 inmiddels geinstalleerd.......lijkt weer oke.......vanavond filmpje (.mkv) streamen :)

• tanzer
Even een domme vraag! Splashtop waar kan ik dat vinden en/of zit dat standaard op de Prime!

Verwijderd

Staat dat niet gewoon in de markt?

• _MB_
tanzer schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:55:
Even een domme vraag! Splashtop waar kan ik dat vinden en/of zit dat standaard op de Prime!
Via MyCloud en MyDesktop

edit: zit dus standaard al in de Prime

[ Voor 8% gewijzigd door _MB_ op 23-02-2012 16:11 ]

Canon Digital Ixus V2

• tanzer
Oke zal eens kijken, het zegt me helemaal niks! Ik zit me te verdiepen in het Unrooten en daar komje het tegen, niet dat ik ergens dat nog heb draaien zonder dat ik het weet.!

• hjoels
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 23:33
Mmmmmmmmmmmmm ook de update gedaan naar .14 en nu al 2 x een spontane reboot. Voorheen geen last van gehad.

• _MB_
hjoels schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:15:
Mmmmmmmmmmmmm ook de update gedaan naar .14 en nu al 2 x een spontane reboot. Voorheen geen last van gehad.
Ja dat is balen. Nog ff volhouden. v.15 komt er aan. Het lijkt er op dat daarmee wel alles stabiel is.
Zie xda.

Canon Digital Ixus V2

• hjoels
_MB_ schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:20:
[...]

Ja dat is balen. Nog ff volhouden. v.15 komt er aan. Het lijkt er op dat daarmee wel alles stabiel is.
Zie xda.
Vreemd, de reboot start op het moment dat ik in de Market zit en dan het scherm aanraak.

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-09 23:31
.14 draait hier nu twee dagen stabiel, net als alle vorige versies.
Geen problemen met reboots gemerkt, browser bleef bij .11 nog wel af en toe hangen maar bij de .14 nog geen last van gehad. WiFi werkt ook prima.

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
Merijn. schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:44:
Hier idem, zonder reboots. Probleemloos geroot, magnifiek ding.
Merijn. schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:44:
Geen problemen met reboots gemerkt, browser bleef bij .11 nog wel af en toe hangen maar bij de .14 nog geen last van gehad. WiFi werkt ook prima.
Hier minder last van hangende browser, dus nog wel af en toe maar duidelijk minder. Daarnaast lijkt hij wat vlotter te reageren in de power save stand. Ben er wel tevreden mee ;)

• fazerrider
FunZip schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:20:
[...]

1.9.3 inmiddels geinstalleerd.......lijkt weer oke.......vanavond filmpje (.mkv) streamen :)
Ik heb 'm ook weer geupdate.. Netwerk verbinding is gelukkig weer terug.
Merk wel dat (op mijn niet fantastisch Zyzel standaard router) de snelheid/verbinding niet optimaal is.
*.mkv bestanden worden (zelf vanaf de SD-kaart) niet zonder haperen weergegeven.

Terwijl MxVideo speler hetzelfde bestand zonder haperen afspeelt..

• fazerrider
Cyleo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:25:
[...]

Hier minder last van hangende browser, dus nog wel af en toe maar duidelijk minder. Daarnaast lijkt hij wat vlotter te reageren in de power save stand. Ben er wel tevreden mee ;)
Ik deel deze ervaringen met .14 versie. Ik heb ook geen last meer van snelle battery-drain als mijn tablet in de dock zit. Die kon in slaapstand zomaar in 8 uur leeg zijn... Dat behoort nu tot het verleden.

Wifi snelheid en bereik is ook beter geworden. Ik haal nu dezelfde snelheden als mijn laptop.
maar toegegeven: mijn router is een goedkoop Zyzel standaard dingetje.

• _MB_
fazerrider schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:45:
[...]

Ik heb 'm ook weer geupdate.. Netwerk verbinding is gelukkig weer terug.
Merk wel dat (op mijn niet fantastisch Zyzel standaard router) de snelheid/verbinding niet optimaal is.
*.mkv bestanden worden (zelf vanaf de SD-kaart) niet zonder haperen weergegeven.

Terwijl MxVideo speler hetzelfde bestand zonder haperen afspeelt..
Als je hem zelfs van SD kaart niet vloeiend kan afspelen is dat wel erg vreemd.

Canon Digital Ixus V2

• _MB_
pinch to zoom werkt nu trouwens erg goed met .14. Ik had het idee dat het met .11 wat minder snel werkte. Ook te zien in de filmpjes her en der. Nu werkt het 100% zonder lag.

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Ik gebruik een externe bluetooth GPS in combinatie met Sygic dit werkt geweldig, heb zeer snel een fix.
Maar als ik nu google navigatie wilt gebruiken worden geen satelieten gezien, dus die ziet de externe GPS ontvanger niet, weet iemand waarom dit gebeurd, kan de externe GPS niet de orginele vervangen ???

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Mijn 1e android apparaat. Wat een afgang zeg...

Grafische glitches:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6IL0fl.png
Video voor de liefhebber: YouTube: Buggy Android ICS

2 willekeurige gedownloade video's afspelen met standaard video speler.
1e geen geluid
code:
1
2
3
4
Input #0, matroska,webm, from '2girls1cup-extended.mkv':
  Duration: 00:21:38.04, start: 0.000000, bitrate: 448 kb/s
    Stream #0.0(eng): Video: h264 (High), yuv420p, 1280x720, PAR 1:1 DAR 16:9, 23.98 fps, 23.98 tbr, 1k tbn, 47.95 tbc
    Stream #0.1: Audio: ac3, 48000 Hz, 5.1, s16, 448 kb/s (default)

2e speelt 0~5 seconden met alleen geluid en crasht daarna keihard
code:
1
2
3
4
5
6
Input #0, avi, from 'gayporn.avi':
  Metadata:
    encoder         : VirtualDubMod 1.5.10.1 (build 2366/release)
  Duration: 00:22:27.97, start: 0.000000, bitrate: 1087 kb/s
    Stream #0.0: Video: mpeg4, yuv420p, 640x480 [PAR 1:1 DAR 4:3], 23.98 tbr, 23.98 tbn, 23.98 tbc
    Stream #0.1: Audio: mp3, 48000 Hz, stereo, s16, 128 kb/s

Een met HandBrakeCLI naar geconverteerde M4V met H.264 video + AAC stereo audio werkt wel prima.

Het apparaat is heel mooi, maar de software vind ik op dit moment nog om van te huilen. Hopelijk leer ik er nog mee leven en/of wordt het gefixt in toekomstige updates van Android. Ik had begrepen dat ICS nog vrij vers van de pers is, dus ik verwacht dat het nog wel zal verbeteren.

Tot nu toe aardig teleurstellend... hopelijk word ik nog positief verrast.

[ Voor 46% gewijzigd door Gamebuster op 24-02-2012 00:06 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Gamebuster schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:46:
Mijn 1e android apparaat. Wat een afgang zeg...

Grafische glitches:
[afbeelding]
Video voor de liefhebber: YouTube: Buggy Android ICS

2 willekeurige gedownloade video's afspelen met standaard video speler.
1e geen geluid
code:
1
2
3
4
Input #0, matroska,webm, from '2girls1cup-extended.mkv':
  Duration: 00:21:38.04, start: 0.000000, bitrate: 448 kb/s
    Stream #0.0(eng): Video: h264 (High), yuv420p, 1280x720, PAR 1:1 DAR 16:9, 23.98 fps, 23.98 tbr, 1k tbn, 47.95 tbc
    Stream #0.1: Audio: ac3, 48000 Hz, 5.1, s16, 448 kb/s (default)

2e speelt 0~5 seconden met alleen geluid en crasht daarna keihard
code:
1
2
3
4
5
6
Input #0, avi, from 'gayporn.avi':
  Metadata:
    encoder         : VirtualDubMod 1.5.10.1 (build 2366/release)
  Duration: 00:22:27.97, start: 0.000000, bitrate: 1087 kb/s
    Stream #0.0: Video: mpeg4, yuv420p, 640x480 \[PAR 1:1 DAR 4:3], 23.98 tbr, 23.98 tbn, 23.98 tbc
    Stream #0.1: Audio: mp3, 48000 Hz, stereo, s16, 128 kb/s

Een met HandBrakeCLI naar geconverteerde M4V met H.264 video + AAC stereo audio werkt wel prima.

Het apparaat is heel mooi, maar de software vind ik op dit moment nog om van te huilen. Hopelijk leer ik er nog mee leven en/of wordt het gefixt in toekomstige updates van Android. Ik had begrepen dat ICS nog vrij vers van de pers is, dus ik verwacht dat het nog wel zal verbeteren.

Tot nu toe aardig teleurstellend... hopelijk word ik nog positief verrast.
Je moet ook niet van die rare filmpjes kijken :P

Heb je al is een normale gedownloade mkv film geprobeerd?
Ik heb nog geen enkel probleem gehad met mkv's.
Ik kan je wel aanraden om Dice player of BS player of MX player te downloaden. De stock player is niet zo goed en geeft vaak problemen met geluid. Dice player vind ik het beste werken.

Voor youtube, wat je kan proberen is flashplayer verwijderen en opnieuw downloaden vanuit de market. Dit stond ergens in de changelog van een van de updates. Heb je wel de laatste update van ICS geinstalleerd?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Die filmpjes zijn hele normale downloads. Codecs staan erbij: niets bijzonders.

Dice player loopt vast op die mpeg4 van 640x480 en geeft ook alleen geluid.

Ik zoek morgen wel uit. Kan me niet voorstellen dat dit normaal is. Zelfs vlc voor iOS presteerde nog beter, en die crashde iedere 10 minuten bij bepaalde vids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Gamebuster schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 00:46:
Die filmpjes zijn hele normale downloads. Codecs staan erbij: niets bijzonders.

Dice player loopt vast op die mpeg4 van 640x480 en geeft ook alleen geluid.

Ik zoek morgen wel uit. Kan me niet voorstellen dat dit normaal is. Zelfs vlc voor iOS presteerde nog beter, en die crashde iedere 10 minuten bij bepaalde vids.
Het ging mij meer om de namen van de filmpjes. :)

Normaal is het zeker niet. Ik kan via de sd kaart ook een 40GB 1080p bluray afspelen. Dan moet een lullig 480p filmpje wel lukken idd :)

Ik hoop voor je dat hij het goed gaat doen.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:08
Pakt de prime ook een 64 gb micro sd card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
_MB_ schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 07:33:
[...]

Het ging mij meer om de namen van de filmpjes. :)

Normaal is het zeker niet. Ik kan via de sd kaart ook een 40GB 1080p bluray afspelen. Dan moet een lullig 480p filmpje wel lukken idd :)

Ik hoop voor je dat hij het goed gaat doen.
DICE Player kan de video 2e video niet afspelen. 1e niet getest, staat niet meer op mijn tablet.

Ik vind het apart dat al die players zoveel moeite ermee hebben. Krijg bijna het idee dat er iets fout gaat bij het overzetten van de video's.

Ga het komend weekend wel 'ff uitzoeken wat er allemaal fout gaat en waarom. Komend weekend ga ik de tablet even rooten en lekker mishandelen, kijken welke software allemaal erop draait en wat ik werkend krijg.

Dingen die ik wil proberen:
- Goede editor vinden voor schrijven van JS, HTML en CSS en lokaal testen in de browser.
- Een terminal installeren en bij kunnen gebruiken met root-rechten.
- Ssh client installeren.
- Webserver (Apache of Lighttpd) installeren.
- PHP werkend krijgen i.c.m. de webserver
- SQL database werkend krijgen, bij voorkeur MySQL.
- Ruby werkend krijgen. (JRuby?)
- Ruby on Rails werkend krijgen.
- Een 3G modem vinden die met de tablet + android werkt; kan geen accesspoint maken met mijn telefoon. (iPhone zonder jailbreak)

Oftewel, ik wil kijken of ik er een dev-machine van kan maken.
baco101 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:53:
Pakt de prime ook een 64 gb micro sd card?
Hierboven heeft iemand een 40GB video op een kaartje gezet, dus tenzij er 41~63 GB kaartjes bestaan, zou de 64GB kaart moeten werken :P

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 24-02-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
Zojuist wat geks........... Tablet in dock gezet met accu 67%. Dock had 63% (na 3 dagen niet gebruikt).
Tablet in dock en wordt opgeladen. Na wat testen met streaming video vanaf de NAS laadt hij niet meer op. Dock 0% en tablet 78%. Van alles geprobeerd maar zowel dock als tablet worden niet meer opgeladen. Andere adapter geprobeerd, ook negatief. Zou bij een vriend met zijn oplader kunnen proberen, maar wellicht heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Het oranje lampje op de dock knippert.

[ Voor 4% gewijzigd door hjoels op 24-02-2012 11:51 . Reden: aanvulling tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Hij knipperde hier ook, maar lade wel netjes op. Ik vermoed dat knipperen op de dock betekend dat de tablet wordt geladen en de dock nog niet. Tablet ook geprobeerd te laden zonder dock? En dock zonder tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
Tadango schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:12:
Hij knipperde hier ook, maar lade wel netjes op. Ik vermoed dat knipperen op de dock betekend dat de tablet wordt geladen en de dock nog niet. Tablet ook geprobeerd te laden zonder dock? En dock zonder tablet?
Ja, alles geprobeerd maar niets helpt. Zal ik een factory reset doen????????
Ik denk dat het lampje groen moet zijn om op te laden. Als hij uit staat en aan de lader hangt brandt er helemaal niets. :(

[ Voor 13% gewijzigd door hjoels op 24-02-2012 13:36 . Reden: tekst aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Nee, groen is vol. Orange is laden (op de dock dan). Krijg je een melding op het scherm als je de adapter aansluit? Wordt de adapter warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn Prime ontvangen van tabletcenter.be en wegen tijdsgebrek er niet zo heel lang mee kunnen spelen. Mijn opmerkingen na hem een paar uurtjes in mijn handen gehad te hebben:

- Het veelbesproken wifi werkt bij mij thuis met een standaard Belkin router (staat wel vrij centraal in het huis) even goed/slecht als bij mijn HTC Desire. Ik heb met de Prime overal bereik waar ik bereik wil hebben. Het netwerk van de buren vind ik wel niet met mijn Prime, terwijl mijn Desire dit wel oppikt, maar aangezien daar toch een paswoord opstaat interesseert me dat niet echt. ;) . De resultaten van Speedtest en Wifi Analyser zijn gelijklopend tussen de Desire en de Prime (verschillende tests gedaan).

- Bleeding heb ik een beetje in een hoek, maar niet echt storend.

- Films streamen heb ik nog niet geprobeerd.

- Het is precies of de korten zijden van de Prime niet 100% gelijmd zijn. Ik kan ze nog wat verder indrukken. Ook niet echt storend.

Mijn batchnummer is CA20.... Een iets uitgebreidere review volgt misschien nog, eerst eens kijken wat de must-have apps zijn voor de tablet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
Tadango schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:51:
Nee, groen is vol. Orange is laden (op de dock dan). Krijg je een melding op het scherm als je de adapter aansluit? Wordt de adapter warm?
Krijg geen melding op het scherm als de adapter wordt aangesloten en de adapter wordt ook niet warm.
Ga dadelijk naar een vriendje die ook een Transformer heeft (TF-101) en ga het met zijn lader proberen. Als die het ook niet doet moet het aan de Prime liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
_MB_ schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 00:17:

Je moet ook niet van die rare filmpjes kijken :P
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:11:
- Het is precies of de korten zijden van de Prime niet 100% gelijmd zijn. Ik kan ze nog wat verder indrukken. Ook niet echt storend.
De Prime is nergens gelijmd: het zijn klipjes rondom en in de hoeken iets van dubbelzijdig tape.
Misschien kan je heel voorzichtig drukken en kijken of klipjes alsnog vaster klikken?

Verder:
..heb ik gisteren bij een maat een PS3 controller getest. Na pairen werkte het perfect draadloos :9~
Denk dat ik ook maar eens op zoek ga.Vraag:
weet iemand of een clone ook werkt? Of moet het een echte originele van € 59,- zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 15:24
RayMan schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:04:
[...]
Verder:
..heb ik gisteren bij een maat een PS3 controller getest. Na pairen werkte het perfect draadloos :9~
Denk dat ik ook maar eens op zoek ga.Vraag:
weet iemand of een clone ook werkt? Of moet het een echte originele van € 59,- zijn?
Ik heb in dit topic ergens gelezen dat het met een clone niet werkt.
Hij hoeft geen €59,- te kosten, €39,- mag ook.
pricewatch unsorted: Sony PS3 Wireless Controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayMan schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:04:
[...]

De Prime is nergens gelijmd: het zijn klipjes rondom en in de hoeken iets van dubbelzijdig tape.
Misschien kan je heel voorzichtig drukken en kijken of klipjes alsnog vaster klikken?
Ah ok dan ga ik dat eens proberen als ik vandaag thuis ben. Moest het niet werken is het nog niet zo'n drama, het valt met moeite op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
Kreeg net versie 15 binnen via update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
tanzer schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:39:
hier ook aan het instaleren!

edit: geinstalleerd en root gerestored met Voodoo OTA Rootkeeper

[ Voor 15% gewijzigd door ikdedinges op 24-02-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
Ik ben zojuist bij vriendje geweest om adapter te testen:

- zijn TF-101 lader + kabel aan mijn Prime -> Prime laadt op,
- mijn lader + kabel aan zijn TF-101 -> TF-101 laadt niet op,
- zijn kabel aan mijn lader -> Prime laadt op, Dus kabel kapot zou je zeggen,
- mijn kabel aan zijn lader -> TF-101 laadt op (?????),
- mijn kabel + lader aan zijn TF-101 -> TF-101 laadt op (!!!!),
- mijn kabel + lader aan mijn Prime -> Prime laadt weer op (!!!!!!!!!!),

Ben nu thuis en zowel dock als Prime laden weer op.

HIER WORD JE TOCH HELEMAAL GESTOORD VAN!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
hjoels schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:53:
Ik ben zojuist bij vriendje geweest om adapter te testen:

- zijn TF-101 lader + kabel aan mijn Prime -> Prime laadt op,
- mijn lader + kabel aan zijn TF-101 -> TF-101 laadt niet op,
- zijn kabel aan mijn lader -> Prime laadt op, Dus kabel kapot zou je zeggen,
- mijn kabel aan zijn lader -> TF-101 laadt op (?????),
- mijn kabel + lader aan zijn TF-101 -> TF-101 laadt op (!!!!),
- mijn kabel + lader aan mijn Prime -> Prime laadt weer op (!!!!!!!!!!),

Ben nu thuis en zowel dock als Prime laden weer op.

HIER WORD JE TOCH HELEMAAL GESTOORD VAN!!!!!!!!!!!!!!!
Misschien breuk in kabel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
tanzer schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:55:
[...]

Misschien breuk in kabel!!
Kabel heeft nergens klem gezeten of zo, maar het werkt gelukkig weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
tanzer schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:39:
Updated en root weer netjes behouden _/-\o_
We gaan weer testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan het updaten :D
iemand al iets gemerkt aan .15?

asus gaat wel heel hard, ik dacht, laat ik eens de controleer button proberen, net als de vorige keer, en BAM gelijk weer :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:08:
aan het updaten :D
iemand al iets gemerkt aan .15?

asus gaat wel heel hard, ik dacht, laat ik eens de controleer button proberen, net als de vorige keer, en BAM gelijk weer :O
Lijkt allemaal nog veel vloeiender te gaan (interface, scrollen, etc), or is it just me?
Wifi verschillen kan ik vanavond pas testen.

EDIT: GPS nog steeds a la emy-whinehouse (dood dus)

[ Voor 6% gewijzigd door RayMan op 24-02-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quadrant score 3834, is dit niet een stuk lager dan eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-09 22:28
Net weer een nieuwe FW update binnengehaald. (9.4.2.15)
Rootkeeper werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
ik heb wel het idee dat de wifi slechter geworden is met .15.
ik heb nu nog maar 1 streepje, waar ik eerst 2 of 3 streepjes had. Verbinding is nu ook nog maar 11mbps. was eerst rond de 50mbps.
Vaag. Even verder testen

edit: nu werkt het wel weer gewoon op 54mbps. apart.

[ Voor 11% gewijzigd door _MB_ op 24-02-2012 18:54 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 13:19
baco101 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:45:
[...]
bij visa is dat wel zo, ik heb ooit eens gehad dat er een camera was gejat zonder problemen geld terug gekregen van visa 1 telefoontje en binnen 2 wkn had ik mijn geld op mijn rekening staan.
dit is wel alweer 10 jaar geleden
Ok, inmiddels eea geregeld met mijn AMEX verzekering. Ik kan zelf een reparateur uitzoeken. Het liefst wil ik er eentje in Utrecht die de barst in mijn glas kan fixen.
Weet iemand er toevallig een?

Edit: hier is tie ook de update aan het binnenhalen

[ Voor 4% gewijzigd door Jas99 op 24-02-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goherjo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-07 08:10
Ook net .15 binnengehaald.
Toch voelt het wat stroperiger aan,
vooral van het hoofdscherm naar links en rechts.

Wifi is hetzelfde gebleven voor mij.

PSN: Klussertt (GTA V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 16:43
Werkt de prime bij jullie in de trein? (via T-mobile / nstrein)

Bij mij lukt het niet om verbinding te maken, omdat die popup niet getoond wordt. Ik heb verschillende java-instellingen gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door BrBuggyB op 24-02-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 13:19
BrBuggyB schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:48:
Werkt de prime bij jullie in de trein? (via T-mobile / nstrein)

Bij mij lukt het niet om verbinding te maken, omdat die popup niet getoond wordt. Ik heb verschillende java-instellingen gebruikt.
Werkt prima. Gewoon de verbinding accepteren via je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 25-09 11:55
goherjo schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:12:
Ook net .15 binnengehaald.
Toch voelt het wat stroperiger aan,
vooral van het hoofdscherm naar links en rechts.

Wifi is hetzelfde gebleven voor mij.
Ik deel deze ervaring. Scrollen op sites voelt trager... .14 voelde heel snel. Net alsof ze iets terug hebben gezet

-edit-
Pinchen voelt ook weer traag tov .14 ...

[ Voor 6% gewijzigd door FunFair op 24-02-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-09 23:31
Geen last van lag of iets dergelijks bij .15, maar mijn homescreen / menubalk "danst" nu constant een mm op en neer.. :F

Edit:
Lijkt tijdelijk te zijn geweest. Na een reboot geen last meer.

[ Voor 23% gewijzigd door Merijn. op 24-02-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog geen changelog/verbeteringen dus tov .14? Die bevalt mij namelijk prima dus kijk ik het nog wel even aan.

Er is trouwens ook een nieuwe chrome in de market, werkt hier een stuk lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 00:10:
Nog geen changelog/verbeteringen dus tov .14? Die bevalt mij namelijk prima dus kijk ik het nog wel even aan.
Om even op mijzelf terug te komen, veel mensen geven aan dat .15 in het begin trager loopt en een poosje wachten en een reboot later goed werkt. Zal dus goed moeten zijn :-)

Wel raar dat de kernel versie van .05 naar .03 is gegaan, stapje achteruit blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:04
Zijn er nog mensen met hetzelfde probleem als ik met de ingebouwde dock SD card reader en andere usb kaartlezers? Ik kopieer foto's van elke dag naar mijn prime (en vervolgens weer naar een externe schijf). Maar het knippen en plakken (niet copy dus) is zeer traag (lees schrokkerig) en via de ingebouwde sd-reader erg buggy en breekt vaak af. Ook krijg je vaak het gevoel dat het hele systeem 'hangt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 00:10:

Er is trouwens ook een nieuwe chrome in de market, werkt hier een stuk lekkerder.
Bedankt ik zat al te wachten wanneer Chrome beschikbaar kwam voor nederlandse users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand .15 al geprobeerd/binnen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
zAo schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:20:
Jahoor!

Ik heb hem gisteren binnen gekregen en ik wil nog niet te vroeg juichen, maar heb gisteren even intensief de Prime getest en tot heden nog geen enkele reboot gehad. Waar ik normaal wel een stuk of 10 zou hebben gehad. Ik hoop dat mijn probleem nu echt verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 16:43
Jas99 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:37:
[...]

Werkt prima. Gewoon de verbinding accepteren via je browser.
My bad, had gewoon wat meer geduld op moeten brengen, duurt ff voordat ie t doet. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds wifidropout by stremen bluetooth ... ok krijg ikmijn belkin bluetooth music receiver niet aan de praat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_ster
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-08 22:35
Weet iemand of het mogelijk is om android in het engels te hebben en de invoer het nederlands (voor de spelling checker enzo).
Op mijn telefoon (android 2.3.5) is dit gewoon mogelijk maar op de prime (of ligt dit aan ics 4.x) kan ik de taal niet op English (Netherlands) zetten.

Mocht iemand weten of dit wel mogelijk is en hoe, ik hou me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zAo schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:20:
Jep, draait hIer nu ook. Stabiel en wel, nog wel wat rare grafische glitches bij bijvoorbeeld YouTube, maar de browser lijkt wat stabieler en het draait ook gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren de Prime 64Gb (zonder dock) in huis, serienr. C20KAS. Had hem al sinds de introductie in de VS in de gaten gehouden maar was sterk aan het twijfelen gegaan door de veel gehoorde Wifi/GPS/Strepen problemen. Tijdens de BTW actie van Mediamarkt/BCC had ik dan toch de knoop doorgehakt maar toen was de Prime nergens meer te leveren. Afijn, gisteren dus ontvangen en vandaag de hele dag mee aan de slag geweest.

Allereerst ICS geïnstalleerd en daarna direct .15 erop zodat ik helemaal bij ben qua firmware. Moet zeggen dat ik tot nu toe heel tevreden ben.

De Wifi verbinding heeft dezelfde snelheid als mijn Galaxy S (op ongeveer 8 meter, inclusief een muurtje) van mijn router haal ik zo'n 15-17Mb verbinding dus daar hoor je me niet over klagen.

Binnen geeft de GPS zo'n 8-10 satellieten te zien. Weliswaar een zwak signaal maar voor binnen (weliswaar assisted) niet verkeer. Ik zal het deze week eens buiten proberen buiten bereik van Wifi's. Benieuwd of ik dan nog signaal heb maar zal er niet minder om slapen als dat niet zo is ;-)

Links boven in de hoek heb ik een heel klein beetje bleeding maar dat valt eigenlijk alleen bij het opstarten op. Tijdens het gewone gebruik zie ik het niet eens dus ook wat dat betreft geen problemen.

Sinds gisteravond intensief mee bezig geweest en pas vanmiddag rond 17.00 uur moest de stroom erop (24 uur in in gebruik). Verder tot nu toe ook nog geen reboots gehad.

Overall ben ik dus heel tevreden en blij dat ik de Prime heb gekocht. Nu nog de 64Gb volzetten met films, boeken en muziek voor tijdens de vakantie en dan eens gaan kijken naar de must-have apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:07:
Sinds gisteren de Prime 64Gb (zonder dock) in huis, serienr. C20KAS. Had hem al sinds de introductie in de VS in de gaten gehouden maar was sterk aan het twijfelen gegaan door de veel gehoorde Wifi/GPS/Strepen problemen. Tijdens de BTW actie van Mediamarkt/BCC had ik dan toch de knoop doorgehakt maar toen was de Prime nergens meer te leveren. Afijn, gisteren dus ontvangen en vandaag de hele dag mee aan de slag geweest.

Allereerst ICS geïnstalleerd en daarna direct .15 erop zodat ik helemaal bij ben qua firmware. Moet zeggen dat ik tot nu toe heel tevreden ben.

De Wifi verbinding heeft dezelfde snelheid als mijn Galaxy S (op ongeveer 8 meter, inclusief een muurtje) van mijn router haal ik zo'n 15-17Mb verbinding dus daar hoor je me niet over klagen.

Binnen geeft de GPS zo'n 8-10 satellieten te zien. Weliswaar een zwak signaal maar voor binnen (weliswaar assisted) niet verkeer. Ik zal het deze week eens buiten proberen buiten bereik van Wifi's. Benieuwd of ik dan nog signaal heb maar zal er niet minder om slapen als dat niet zo is ;-)

Links boven in de hoek heb ik een heel klein beetje bleeding maar dat valt eigenlijk alleen bij het opstarten op. Tijdens het gewone gebruik zie ik het niet eens dus ook wat dat betreft geen problemen.

Sinds gisteravond intensief mee bezig geweest en pas vanmiddag rond 17.00 uur moest de stroom erop (24 uur in in gebruik). Verder tot nu toe ook nog geen reboots gehad.

Overall ben ik dus heel tevreden en blij dat ik de Prime heb gekocht. Nu nog de 64Gb volzetten met films, boeken en muziek voor tijdens de vakantie en dan eens gaan kijken naar de must-have apps.
Vergeet niet een 32GB kaartje erin te proppen, zonde van het sleufje anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Ik heb tot nu toe al een paar reboots gehad op .15.
Iets meer dan met .11 en .14.

net een reboot tijdens starten MyCloud.

[ Voor 22% gewijzigd door _MB_ op 25-02-2012 20:53 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 14:23

Nobby

Nuts!

Net ook de update geinstalleerd. Had hiervoor wat keren een browser vastloper. Verder erg tevreden met m'n 32GB+dock.

Van mij had er wel een iets duidelijkere scheiding tussen android mobile en tablets gemogen. Al werkt het meeste prima.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Ik had een (paar) vraagje(s) voor de Prime bezitters die sindskort ICS draaien.

Ik heb een tweede laptop nodig om mee te nemen naar mijn studie, zodat er thuis ook een aanwezig is als mijn vriendin 'm nodig heeft. Nu wil ik ook al een tijdje een Android tablet en hoop ik twee vliegen in een klap te slaan door de TF Prime te kopen.

Kan iemand me vertellen of hij voldoet voor typwerk en browsen?
Is de tekstverwerker stabiel of crasht ie veel?
Is er lag van het toetsenbord naar scherm wanneer je typt?
Werkt het over het algemeen naar behoren als je het als laptop/netbook gebruikt?

Kortom: kan ik een Prime aanschaffen i.p.v. een normale laptop?

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Framoes op 26-02-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Kan iemand me vertellen of hij voldoet voor typwerk en browsen?
Prima. Het toetsenbord is wat kleiner dan gebruikelijk, dus je zult er wel even aan moeten wennen, maar er is verder weinig mis mee. Het touchpad is te klein en niet prettig om mee te werken. Ik gebruik zelf voornamelijk het touchscreen.

Is de tekstverwerker stabiel of crasht ie veel?
De tekstverwerker is prima in orde. Ik heb er weinig mee gewerkt, maar lijkt prima te werken.

Is er lag van het toetsenbord naar scherm wanneer je typt?
Alleen soms met spellings-controle ingeschakeld. Een paar dagen terug ervaarde ik dat de spellings-controle zoveel lag toevoegde, dat ik een complete zin vooruit kon typen terwijl de vorige zin nog op beeld verscheen. Vermoedelijk een bug. Uitgeschakeld is er geen merkbare lag.

Werkt het over het algemeen naar behoren als je het als laptop/netbook gebruikt?
Ligt eraan wat je ermee gaat doen. Tekstverwerking en browsen doet-ie prima. Je hebt er wat spelletjes voor. Er zijn vele chat clients voor, al heb ik er weinig getest. Het aantal video's dat-ie speelt is voor mij tot nu toe nog teleurstellend en zwaar onder mijn verwachtingen, maar je kan ze altijd omzetten. Het lijkt een probleem te zijn die ik alleen heb, aangezien anderen beweren dat bepaalde video spelers vrijwel alles kunnen afspelen. Misschien heb ik net een serie aan pech-video's,

Kortom: kan ik een Prime aanschaffen i.p.v. een normale laptop?
Mits je 'm enkel voor tekstverwerking en browsen gebruikt, is-ie daar prima voor geschikt, zeker met zijn accuduur, vloeiende performance (tegenover een goedkoop windows netbookje) en zeer hoge helderheid is het een leuke kandidaat.

Het is net geen volwaardige laptop, maar komt erg sterk in de buurt.

[ Voor 24% gewijzigd door Gamebuster op 26-02-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Javascript uitschakelen in de browser geeft trouwens echt een bizarre snelheidsboost in de browser. Is denk makkelijk 5x sneller. Pagina's laden nu zo goed als instant. Merk het vooral bij XDA. Ik kan nu ook gelijk zodra ik de pagina zie gaan scrollen. Ook krijg ik nu niet meer dat hij vast slaat en dat je dan op wachten kan klikken. Hoop dat ze dat nog gaan maken in de toekomst.

edit: wat mis ik eigenlijk precies zonder javascript. Want het browsen is nu echt super.

.14 was trouwens beter voor mij dan .15. Ik heb nu ook meer problemen met de youtube app. Rare trepen net. Daarna kwam ik terug in het home scherm en dansde het hele scherm op en neer.
Nu na een reboot werkt alles wel weer.

[ Voor 34% gewijzigd door _MB_ op 26-02-2012 03:17 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he iedereen,

messchien herinneren jullie mij nog van een hele poos terug (een maand terug om precies te zijn), ik had echt abnormaal veel reboots waardoor mijn tablet onbruikbaar werd. Toen heb ik besloten om hem RMA te laten sturen bij de Mediamarkt omdat er geen vervangende units op voorraad waren en ik kocht hem met de BTW korting die wilde ik natuurlijk houden.

Nu een MAAND later is mijn prime terug van de RMA, en tot mijn grote verbazing (tevens maakt het me erg woest) kreeg ik te tablet gisteren terug in handen met een notities van de Asus RMA afdeling dat na de testprocedure er geen problemen zouden zijn met mijn prime. Nou ja toen viel ik achterover, de hele wereld weet van het probleem en de asus RMA afdeling doet alsof hun neus bloed en dat maarliefst een maand lang.

Helemaal voor niks opgestuurd dus, gelukkig kwam mijn prime wel terug zonder krasjes want daar was ik voorral bang voor. Toen ik hem eenmaal weer thuis had starte ik hem op en kon ik hem opnieuw installeren (nog steeds met update .11), het ergste was nog dat update .14 tijdens het RMA proces al beschikbaar was, die hebben ze niet eens geprobeert.

Ik heb dus gisteren update .14 en daarna .15 meteen erop gezet. En ik heb hem volledig opgeladen gisteren avond. Vanochtend toen ik hem uit standby haalde was het dock 100% vol en de tablet 95%, dus totaal geen battery drain.

Reboots heb ik tot nu toe niet meer gehad, maar ik durf niet te vroeg te juigen. Maar tot nu toe ziet het er allemaal weer rooskleurig uit voor mijn prime :)

(geschreven met Dolphin HD vanaf mijn transformer prime)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Als het inderdaad met de Update beter is, dan heeft de RMA afdeling dus min of meer wel gelijk, dan is er dus hardwarematig niets mis met je tablet, alleen softwarematig (niet dat ik dat wil goedpraten hoor) maar daar kan een RMA afdeling natuurlijk ook niet veel aan doen (behalve dan wel een update uitvoeren).

Maar in ieder geval goed om te horen dat het begin na de update nu goed lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zondag 26 februari 2012 @ 09:45:
Als het inderdaad met de Update beter is, dan heeft de RMA afdeling dus min of meer wel gelijk, dan is er dus hardwarematig niets mis met je tablet, alleen softwarematig (niet dat ik dat wil goedpraten hoor) maar daar kan een RMA afdeling natuurlijk ook niet veel aan doen (behalve dan wel een update uitvoeren).

Maar in ieder geval goed om te horen dat het begin na de update nu goed lijkt te zijn.
Nee maar de RMA afdeling heeft mijn Prime getest met de .11 update, als ze echt zo goed een MAAND lang getest zouden hebben hadden ze zeker een reboot ervaren. Ik bedoel maar te zeggen ik kreeg hem terug met gewoon alleen de .11 update, het is dat er nu al .14 en .15 beschikbaar waren inmiddels anders had ik hem gewoon weer moeten gebruiker met .11 en waren de reboots er nog steeds geweest.

En ik als tweaker weet wat er allemaal speelt rondom de prime maar mijn pa bijvoorbeeld die denkt gewoon dat ie stuk is en brengt hem bijwijze van spreken de volgende dag weer terug naar de Mediamarkt met de melding dat hij nog steeds reboot.

Dat is waar ik me kwaad over maak! Ze laten mij niet weten dat de reboots een erkend probleem waren, instead zeggen ze dat er met update .11 geen problemen zijn en daarom geen software of hardware updates gedaan waren maar dat ik eens moest kijken naar externe factoren of die wel compatible waren. Nou ja zeg?!?!?!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Zelfde ervaring hier met de RMA afdeling. GPS werkte nooit en strepen in het beeld zijn ook een bekend probleem. Software of niet, maakt me niets uit. Een briefje erbij met niets gevonden en alles werkt goed maakt mij ook kwaad. Ik wacht op een nieuwe nu......
Pagina: 1 ... 39 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]