Eens. Je verwacht een goed werkend apparaat, onafhankelijk van de prijs. Een tablet van 100 euro moet ook goed werken, en als de fabrikant dat niet voor elkaar krijgt voor dat bedrag had het product duurder moeten zijn of niet op de markt moeten komen. Anyway, producten zijn tegenwoordig allemaal flawed door de hoge mate van techniek en nieuwe technologieen. Het is vooral de consumer/prosumer die zulke hoge eisen en omloopsnelheden eist, en de fabrikanten kunnen het maar amper bijbenen. Mijn TF201 is zeker niet foutloos, maar de bleeding, GPS die alleen buiten of in de auto werkt en de WiFi die net zo is als met TF101 vind ik zeer acceptabel en ben blij met het product voor dat geld. Ik heb dan ook niet al mijn life-savings er in gestoken; mensen die dat wel doen en er echt lang voor moeten sparen zijn misschien kritischer. Dat is dan ook prima.Tadango schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:06:
Backlight bleeding heeft de mijne ook, exact net zo als op de meeste foto's. Dit is echter geen probleem en je zie het alleen in het donker met de brightness erg hoog. Zelfs met films kijken in het donker op 30% (is al erg fel) zie je het gewoon niet. Je moet goed kijken wil je het zien. Het valt niet op en is absoluut niet storend. Je kan je er uiteraard aan ergeren, maar dan zijn er nog wel 100 punten te vinden. Ik had 1 punt die wel opviel en dat zag je niet op de andere foto's. Hier kon ik de tab inelkaar klikken, en toen was het weg. Wat je dus ziet op de foto's die al getoond zijn is normaal en daarvoor zou ik hem niet omruilen. Nu kan je wel gaan zeuren dat voor 600 euro alles perfect moet zijn, dat gaat gewoon niet tegenwoordig. Hij is zo dun, ergens moet dat terug komen.
Beetje rare vraag maar ik krijg het niet meer voor elkaar om 'gewoon' een foto als wallpaper te zetten zonder scrolling. Wizardrii lukt niet meer en ook een tip in XDA met een 3rd party app krijg ik niet aan de praat.
Ook valt het op dat de stock gallery/wallpaper set combo soms toelaat om te croppen over heel de foto heen en soms heel ver ingezoomed. Dan gaat het even goed met de achtergrond maar na een paar apps te laden schiet ie dan toch weer naar een ingezoomde achtergrond.
Ik dacht dat ze dit gingen fixen in ICS? Niet echt gebruiksvriendelijk allemaal.
Ook valt het op dat de stock gallery/wallpaper set combo soms toelaat om te croppen over heel de foto heen en soms heel ver ingezoomed. Dan gaat het even goed met de achtergrond maar na een paar apps te laden schiet ie dan toch weer naar een ingezoomde achtergrond.
Ik dacht dat ze dit gingen fixen in ICS? Niet echt gebruiksvriendelijk allemaal.
Niet mee eens. Als consument koop je iets en verwacht je ook dat het wekt. Ik heb nu beide versies maar stuur de prime terug. Wifi performance was echt dramatisch slechter dan de tranformer en GPS nada. Als ik een nieuwe versie van iets koop verwacht je een verbetering zeker als het 600 euro kost.Tadango schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:06:
Backlight bleeding heeft de mijne ook, exact net zo als op de meeste foto's. Dit is echter geen probleem en je zie het alleen in het donker met de brightness erg hoog. Zelfs met films kijken in het donker op 30% (is al erg fel) zie je het gewoon niet. Je moet goed kijken wil je het zien. Het valt niet op en is absoluut niet storend. Je kan je er uiteraard aan ergeren, maar dan zijn er nog wel 100 punten te vinden. Ik had 1 punt die wel opviel en dat zag je niet op de andere foto's. Hier kon ik de tab inelkaar klikken, en toen was het weg. Wat je dus ziet op de foto's die al getoond zijn is normaal en daarvoor zou ik hem niet omruilen. Nu kan je wel gaan zeuren dat voor 600 euro alles perfect moet zijn, dat gaat gewoon niet tegenwoordig. Hij is zo dun, ergens moet dat terug komen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1452803Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:54:
GPS is gefixt met de update??
http://pocketnow.com/andr...ate-with-gps-camera-fixes
Lijkt er wel op. Wel een fix, maar niet stabiel.
Lees hier de verschillende ervaringen.
Wifi ben ik mee eens, is een kritiek onderdeel. Zonder wifi is hij zo goed als onbruikbaar en zou niemand hem kopen. GPS is bijzaak, gebruiken een hoop mensen niet eens. Je gebruikt het omdat het eris, niet omdat je het nodig hebt. Zou hij zonder GPS worden geleverd zouden niet veel mensen hem daarvoor laten liggen.
Alles wat nieuw is kost geld, ook al werkt het voor geen meter.
Alles wat nieuw is kost geld, ook al werkt het voor geen meter.
Er staat nergens dat ze uitsluiten dat er backlight bleeding kan optreden..
je koopt een product, met de zaken die erop staan en worden verteld. Als de gps het dan niet goed/niet doet is dat zeker zonde.
Ik gebruik gps toch alleen op mijn htc desire z. Zo'n tablet leidt toch veeeel te veel af in de auto!
Verder is het mogelijk om je telefoon als gps ontvanger te gebruiken, wanneer ik dit toch nodig vind.
Ik ben heel tevreden met mijn transformer prime. En ja, ik heb ook een beetje backlight bleeding.. maar het is nauwelijks te zien, dus who cares
Iig.. als je het een prul vind, moet je dat zelf weten, hem niet kopen of terugbrengen en een andere halen (als er iets mis mee is)
Good luck too all!
je koopt een product, met de zaken die erop staan en worden verteld. Als de gps het dan niet goed/niet doet is dat zeker zonde.
Ik gebruik gps toch alleen op mijn htc desire z. Zo'n tablet leidt toch veeeel te veel af in de auto!
Verder is het mogelijk om je telefoon als gps ontvanger te gebruiken, wanneer ik dit toch nodig vind.
Ik ben heel tevreden met mijn transformer prime. En ja, ik heb ook een beetje backlight bleeding.. maar het is nauwelijks te zien, dus who cares
Iig.. als je het een prul vind, moet je dat zelf weten, hem niet kopen of terugbrengen en een andere halen (als er iets mis mee is)
Good luck too all!
Verwijderd
Ik vind het helemaal niet vreemd dat er gebreken in dit soort apparaten zitten.
De druk van de consumenten op de producenten is dermate hoog dat er eigenlijk altijd in meer of mindere mate sprake is van haastwerk, deadlines worden vastgezet op een te vroeg tijdstip waardoor er te weinig tijd is om grondig genoeg te testen, dit beinvloedt de kwaliteit, gelukkig meestal voornamelijk op software gebied (firmware) omdat dit na het hardware ontwerp de laatste fase in de ontwikkeling van dit soort apparaten is, met dus de hoogste tijddruk.
Als je ziet wat een hoge doorlooptijd er bij producenten plaatsvindt is dat eigenlijk bizar knap, zoveel nieuwe (hardware) producten, meestal werkt t best aardig. Soms zijn er op pijnlijke plaatsen problemen.
Ik wil het niet goed praten, want ik vind het wel degelijk een kwalijke zaak, maar ik denk dat ik wel begrijp waar het door komt. Producenten zouden kunnen zeggen dat het een jaar langer duurt om dan uiteindelijk een beter product in de markt te zetten, maar dan zetten ze zichzelf buiten spel, dus brengen ze toch snel een product uit.
Ga maar eens wat threads doorlezen van de Samsung Galaxy, zijn ook problemen mee, de ipad, zijn ook problemen mee. Producenten staan zonder uitzondering onder (te) hoge druk bij het uitbrengen van nieuwe producten ... krijg je vanzelf problemen.
Dat Asus hier zo snel en toch redelijk accuraat op inspringt en nu al (2 weken na release in NL) updates uitbrengt kan ik alleen maar waarderen, respect daarvoor en hulde aan Asus.
De druk van de consumenten op de producenten is dermate hoog dat er eigenlijk altijd in meer of mindere mate sprake is van haastwerk, deadlines worden vastgezet op een te vroeg tijdstip waardoor er te weinig tijd is om grondig genoeg te testen, dit beinvloedt de kwaliteit, gelukkig meestal voornamelijk op software gebied (firmware) omdat dit na het hardware ontwerp de laatste fase in de ontwikkeling van dit soort apparaten is, met dus de hoogste tijddruk.
Als je ziet wat een hoge doorlooptijd er bij producenten plaatsvindt is dat eigenlijk bizar knap, zoveel nieuwe (hardware) producten, meestal werkt t best aardig. Soms zijn er op pijnlijke plaatsen problemen.
Ik wil het niet goed praten, want ik vind het wel degelijk een kwalijke zaak, maar ik denk dat ik wel begrijp waar het door komt. Producenten zouden kunnen zeggen dat het een jaar langer duurt om dan uiteindelijk een beter product in de markt te zetten, maar dan zetten ze zichzelf buiten spel, dus brengen ze toch snel een product uit.
Ga maar eens wat threads doorlezen van de Samsung Galaxy, zijn ook problemen mee, de ipad, zijn ook problemen mee. Producenten staan zonder uitzondering onder (te) hoge druk bij het uitbrengen van nieuwe producten ... krijg je vanzelf problemen.
Dat Asus hier zo snel en toch redelijk accuraat op inspringt en nu al (2 weken na release in NL) updates uitbrengt kan ik alleen maar waarderen, respect daarvoor en hulde aan Asus.
om even op het bovenstaande verhaal in te haken, mensen beginnen vaak te lezen en te schrijven over producten als ze ontevreden zijn. Er zullen ook vast klanten zijn die wel tevreden zijn met het product, maar zoals ik al zeg, die hoor je niet. Er zijn al een paar miljoen van die dingen verkocht, maar er zijn lang niet zo veel threads/klachten...
Asus geeft zelf toe dat er problemen zijn, en heeft bijvoorbeeld in de UK de garantie naar 18 maanden verlengd. Kijk eens goed was er onder het logo van Asus staat, dat maken ze nu niet waar. Ook denk ik dat als je hier voor geen transformer had je het niet kan vergelijken en dat de wifi het redelijk doet. Dat is nog steeds niet wat je van een aparaat van 600 euro mag verwachten. Ik bestel hem zeker weer daar niet van, maar zal iedere keer terug gaan als de performance zo slecht is.twi$ted schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:53:
om even op het bovenstaande verhaal in te haken, mensen beginnen vaak te lezen en te schrijven over producten als ze ontevreden zijn. Er zullen ook vast klanten zijn die wel tevreden zijn met het product, maar zoals ik al zeg, die hoor je niet. Er zijn al een paar miljoen van die dingen verkocht, maar er zijn lang niet zo veel threads/klachten...
Als bepaalde problemen zoals de niet werkende GPS niet worden opgelost heb je gewoon recht op een nieuwe. Tenminste, ik heb hem gekocht toen het er bij de specificaties duidelijk bij stond. Als de GPS dan simpelweg niet werkt voldoet het product niet aan de eisen. Asus of de verkopende partij moet hier dan simpelweg gewoon een oplossing voor bieden. Als ze dit niet kunnen heb je recht op je geld terug.
Ik persoonlijk vindt het werkelijk een top apparaat. Enige nadelen voor mij tot nu toe zijn een lichtelijke backlight bleeding, waar ik eigenlijk zeer weinig last van heb en waar ik ook niet voor terug zou gaan, en de niet werkende GPS. Voor de laatsgenoemde zou ik wel actie ondernemen. Asus brengt niet voor niets zo snel een nieuw product uit, die wel naar behoren zou moeten werken. Aanbieden om het om te ruilen voor de opvolger als hij uit is, eventueel met kleine bijbetaling, dat zou een goede actie zijn!
Eerst de updates maar eens afwachten.
Ik persoonlijk vindt het werkelijk een top apparaat. Enige nadelen voor mij tot nu toe zijn een lichtelijke backlight bleeding, waar ik eigenlijk zeer weinig last van heb en waar ik ook niet voor terug zou gaan, en de niet werkende GPS. Voor de laatsgenoemde zou ik wel actie ondernemen. Asus brengt niet voor niets zo snel een nieuw product uit, die wel naar behoren zou moeten werken. Aanbieden om het om te ruilen voor de opvolger als hij uit is, eventueel met kleine bijbetaling, dat zou een goede actie zijn!
Eerst de updates maar eens afwachten.
Asus geeft zeker toe dat er problemen zijn, en ik heb ook geklaagd, maar ik hoor ook mensen die geen problemen hebben met het apparaat. Dus dat er meer dan gemiddeld problemen zijn met de Prime staat buiten kijf. Maar niet alle apparaten zijn defect.jvbragt schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:01:
[...]
Asus geeft zelf toe dat er problemen zijn, en heeft bijvoorbeeld in de UK de garantie naar 18 maanden verlengd. Kijk eens goed was er onder het logo van Asus staat, dat maken ze nu niet waar. Ook denk ik dat als je hier voor geen transformer had je het niet kan vergelijken en dat de wifi het redelijk doet. Dat is nog steeds niet wat je van een aparaat van 600 euro mag verwachten. Ik bestel hem zeker weer daar niet van, maar zal iedere keer terug gaan als de performance zo slecht is.
Ik ben zelfs gebeld door Asus dat ze toch wel erg graag mijn Prime retour wilden hebben. Na mijn klacht kreeg ik een mailtje met het verzoek de Prime RMA te sturen, ik heb aanvankelijk afhoudend gereageerd omdat ik eigenlijk verwachtte/hoopte dat het misschien een software probleempje was en dat er een fix voor zou komen. Die zelfde dag nog kreeg ik een telefoontje van Asus dat ze 'm toch wel erg graag retour wilden hebben om mijn probleem te fixen... nou goed, ik moet maar zien wat ik terug krijg. Ik heb wel aangegeven dat WiFi mijn enige probleem was (ja en GPS, maar dat boeit mij echt niet), dat ik nauwelijks bleeding of helemaal geen strepen had, en dat ik er van zou balen dat bij retour hier verandering in zou zitten.
Al met al vindt ik het erg fijn dat Asus mijn klacht serieus neemt, en dat ze er wat aan proberen te doen... want verder ben ik nog helemaal happy met mijn Prime.
Verwijderd
Ik ben zeer nieuwsgierig hoe ze jouw wifi probleem gaan verhelpen ... heb je last van suboptimale ontvangst of is het nagenoeg onbruikbaar?
Ik moet zeggen dat ik uitermate tevreden met het apparaat ben. Doet precies wat ik ervan had verwacht, scherm is top, performance uitstekend, handzaam, mooi, alles werkt goed. Gelukkig heb ik geen last van vreemde strepen, gps heb ik nog niet geprobeerd en dus ook geen last van. Alleen de wifi is suboptimaal, niet hondsberoerd, maar net tikkie slechter dan laptop waardoor streaming 720p of hoger lastig wordt.
Ik heb net een Netgear WN3000RP wifi range extender binnen, straks thuis even proberen, hoop dat dat t wifi signaal sterk genoeg voor de prime maakt.
Ik moet zeggen dat ik uitermate tevreden met het apparaat ben. Doet precies wat ik ervan had verwacht, scherm is top, performance uitstekend, handzaam, mooi, alles werkt goed. Gelukkig heb ik geen last van vreemde strepen, gps heb ik nog niet geprobeerd en dus ook geen last van. Alleen de wifi is suboptimaal, niet hondsberoerd, maar net tikkie slechter dan laptop waardoor streaming 720p of hoger lastig wordt.
Ik heb net een Netgear WN3000RP wifi range extender binnen, straks thuis even proberen, hoop dat dat t wifi signaal sterk genoeg voor de prime maakt.
Ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doentwi$ted schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:20:
[...]
Asus geeft zeker toe dat er problemen zijn, en ik heb ook geklaagd, maar ik hoor ook mensen die geen problemen hebben met het apparaat. Dus dat er meer dan gemiddeld problemen zijn met de Prime staat buiten kijf. Maar niet alle apparaten zijn defect.
Ik ben zelfs gebeld door Asus dat ze toch wel erg graag mijn Prime retour wilden hebben. Na mijn klacht kreeg ik een mailtje met het verzoek de Prime RMA te sturen, ik heb aanvankelijk afhoudend gereageerd omdat ik eigenlijk verwachtte/hoopte dat het misschien een software probleempje was en dat er een fix voor zou komen. Die zelfde dag nog kreeg ik een telefoontje van Asus dat ze 'm toch wel erg graag retour wilden hebben om mijn probleem te fixen... nou goed, ik moet maar zien wat ik terug krijg. Ik heb wel aangegeven dat WiFi mijn enige probleem was (ja en GPS, maar dat boeit mij echt niet), dat ik nauwelijks bleeding of helemaal geen strepen had, en dat ik er van zou balen dat bij retour hier verandering in zou zitten.
Al met al vindt ik het erg fijn dat Asus mijn klacht serieus neemt, en dat ze er wat aan proberen te doen... want verder ben ik nog helemaal happy met mijn Prime.
Ik heb exact dezelfde ervaring met de Prime als jij.Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:40:
Ik ben ook heel tevreden van mijn Prime, Zojuist nog een tweede 32GB Micro SD kaartje binnengekregen welke ik in de Dock ga plaatsen, dan heb ik in het totaal toch 96GB aan opslag aan boord
.
Ik heb mijn hoesje voor de Prime+Dock ontvangen. Zit goed en was goedkoop.
Tenzij je een adapter daarbij hebt gaat die niet in je dock passen. Wel in de tablet zelf natuurlijk.timofp schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:21:
Ik ben ook heel tevreden van mijn Prime, Zojuist nog een tweede 32GB Micro SD kaartje binnengekregen welke ik in de Dock ga plaatsen, dan heb ik in het totaal toch 96GB aan opslag aan boord.
Er zit uiteraard een adapter bij, zit er toch altijd bij bijna?. Maar ga hem toch maar in mijn Galaxy SII Steken, anders heeft die maar 16GB+8GB geheugen en is toch wat nipt.Huntard schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:23:
[...]
Tenzij je een adapter daarbij hebt gaat die niet in je dock passen. Wel in de tablet zelf natuurlijk.
Persoonlijk vind ik de Dock+Tablet wat zwaar, een Ultrabook is net zo zwaar als deze combinatie.
Zit er dan ook aan te denken om het dock te verkopen en een Ultrabook er bij te kopen.
Een los dock kost hier trouwens (CA) 150 canadian dollar (115eu)
http://www.futureshop.ca/...d745dc3f48c9a61a588b5en02 Prime32gb los 500 canadian dollar.
Neem aan dat een los dock in NL zo'n 150eu gaat kosten
Zit er dan ook aan te denken om het dock te verkopen en een Ultrabook er bij te kopen.
Een los dock kost hier trouwens (CA) 150 canadian dollar (115eu)
http://www.futureshop.ca/...d745dc3f48c9a61a588b5en02 Prime32gb los 500 canadian dollar.
Neem aan dat een los dock in NL zo'n 150eu gaat kosten

Asus Zenbook i7 256gb
voor de zekerheid, past de prime+dock goed in het hoesje? of alleen de prime?timofp schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:21:
Beide passen er samen volledig heel goed in, zit niet te strak ofzo, er zijn binnen ook nog litsen waar je hem achter kan steken. Leuk hoesje voor die prijs en geen verzendkosten als je er nog iets bij besteld.VicVD schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:11:
[...]
voor de zekerheid, past de prime+dock goed in het hoesje? of alleen de prime?
Verwijderd
Ik heb bericht van asus gekregen, moest een reset doen en als dat niet zo helpen een totale reset (verlies alles wat ik tot nu toe gedaan heb). Werkt het dan niet beter dan kan ik hem op laten halen.. doe denk ik alleen de eerste reset.
Nog wel een vraag: ik maakte puur als test een paar foto's, maar die krijg ik niet verwijdert.. de keuze verwijderen is er gewoon niet.
Nog wel een vraag: ik maakte puur als test een paar foto's, maar die krijg ik niet verwijdert.. de keuze verwijderen is er gewoon niet.
nja.. wat is sub optimaal... mijn router hangt op de eerste verdieping, midden in het huis. Als ik beneden zat dan was 't bar lastig films te streamen, zowel vanaf youtube als vanaf m'n nas... en zelfs als ik binnen 3 meter direct line of sight zat kwam de snelheid niet boven de 13 Mbit tops...dat is toch wel een beetje teleurstellend voor een N apparaat...
wat is eigenlijk een goede signal strenght voor wifi? wifi analyzer geeft bij mij aan als ik op slaapkamer zit (1 muur tussen router en zon 3-4 meter (FLAT) meestal tussen -50-65 in woonkamer is dat -40-50... ik heb wel een standaart UPC router met N.. router straat touwens in een kast met deurtje dicht..
[ Voor 10% gewijzigd door DM89 op 19-01-2012 21:07 ]
wifi analyzer geeft 't ook aan.. alles boven -60 is goed tot uitstekend, tussen de -88 tot -60 is 't matig tot redelijk. bij jou is 't signaal dus in orde. met mijn Prime haalde ik nooit de -40. als ik 'm boven op m'n router legde kreeg ik -50 dBa... max, m'n galaxy S daarentegen vloog de wijzer "trough the roof" toen ik 'm op de router legde
Ik heb een perfecte hoes gekocht voor de Prime, en wel deze:
http://factoryprices.nl/p...Laptop__iPad_Sleeve_Black
Lekker goedkoop, en de Prime + dock passen er precies in
Er zit een heel klein Nokia logo aan, maar dat valt niet op. Het enige nadeel is de behoorlijk sterke (neopreen?) walm. Maar dat zal wel minder worden
Er zit een heel klein Nokia logo aan, maar dat valt niet op. Het enige nadeel is de behoorlijk sterke (neopreen?) walm. Maar dat zal wel minder worden
Ik zit met mijn Prime in het hele huis tussen de -40 en -45db. Ik maak gebruik van 2 keer een 300N Router. (Cisco en Sitecom).
Oke mooi dit is dan met de standaart upc router zonder antennes enz... ik heb nog een linksys_WRT300N router liggen met 3 antennes er aan... als ik die gebruik ipv UPC router zou dat dan nog beter zijn?twi$ted schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:15:
wifi analyzer geeft 't ook aan.. alles boven -60 is goed tot uitstekend, tussen de -88 tot -60 is 't matig tot redelijk. bij jou is 't signaal dus in orde. met mijn Prime haalde ik nooit de -40. als ik 'm boven op m'n router legde kreeg ik -50 dBa... max, m'n galaxy S daarentegen vloog de wijzer "trough the roof" toen ik 'm op de router legde
Wel veel verzendkosten, lijkt fel op degene welke ik heb gekocht (zonder Nokia logo), Is ook van neopreen, maar heb geen last van de geur ervan hoorNyarlathotep schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:19:
Ik heb een perfecte hoes gekocht voor de Prime, en wel deze:
Tussen al die negativiteit mag dat ook wel eens gezegd worden. Overigens heb ik nu verschillende WiFi testen gedaan en mijn signaal is eigenlijk altijd sterker of even sterk als die van mijn Desire. Voor de mensen die nog twijfelden ;-)joblamie schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:12:
[...]
Ik heb exact dezelfde ervaring met de Prime als jij.
Verwijderd
Mijn Transformer Prime liet eerder nog wel eens die horizontale strepen zien, maar sinds die update (4.0.3) van vanochtend werkt hij echt perfect! Soort van..
Dit apparaat is echt geweldig, ik ben er ontzettend blij mee.
Dit zegt mij genoeg, je moet naast je access point gaan zittenMeulendijks89 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:20:
[...]
Oke mooi dit is dan met de standaart upc router zonder antennes enz... ik heb nog een linksys_WRT300N router liggen met 3 antennes er aan... als ik die gebruik ipv UPC router zou dat dan nog beter zijn?
YouTube: ASUS Transformer Prime - Wifi tests
Heb je een US versie dan? Voor de WW versie is die update nog niet uit toch... of heb je hem handmatig gedaan...Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:12:
Mijn Transformer Prime liet eerder nog wel eens die horizontale strepen zien, maar sinds die update (4.0.3) van vanochtend werkt hij echt perfect! Soort van..Dit apparaat is echt geweldig, ik ben er ontzettend blij mee.
Interessante vraag, ik ben al jaren teleurgesteld over transfer speeds over wireless en een echt goede end tio end test methode schijnt er niet te zijn. Ikzelf ben meer dan tevreden, ben teruggeschakeld naar g snelheid maar mijn tab is gelijk zo snel als de galaxy s2. Ik kan nu twee kamers verder 720p content streamen en dat is voor mii afdoende. Zolang verder webstreaming het redt in woon, studeer en slaapkamer vindt ik het prima.twi$ted schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 07:39:
@ delorean7
Asus stelt nu voor om mijn prime rma te sturen, maar ik twijfel omdat mijn prime verder helemaal uitstekend is en ik ook helemaal geen of nauwelijks klachten heb over bleeding, dode pixels en zelfs mijn gps werkt redelijk.
Ik vraag me af of mijn verwachting te hoog was v.w.b. de transfer speeds. Hoe verhouden de ontvangst en de transferspeeds zich met elkaar in jouw (of natuurlijk bij andere forum members in dezelfde situatie) zich met elkaar.
los van signaal sterkte zoals in mijn vorige post is ook de xfer snelheid in mijn ogen gelijk of beter dan de s2.
Met een laptop vergelijken is niet echt realistisch wat mij betreft.
ik vraag me af hoeveel van de verhalen first day releases waren qua wifi signaal. Wel zijn er een aantal irritante bugs te fixen in ics, maar de updates volgen elkaar in rap tempo op!
Verwijderd
Wel uit Amerika laten shippen, maar ik wist niet eens dat er een aparte US versie was.m0ridin schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:40:
[...]
Heb je een US versie dan? Voor de WW versie is die update nog niet uit toch... of heb je hem handmatig gedaan...
Ik checkte vanochtend gewoon via instellingen op updates (Update systeemfirmware).
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 23:39 ]
Misschien niet de beste of meest logische plek voor deze vraag, maar wel relevant ivm het gebruik van de Prime.
Ik overweeg de aanschaf van zo'n 64Gb microsd kaartje (+/- €90). Weet iemand of er op korte termijn nog grote ontwikkelingen verwacht worden en zal dit tot prijsverlagingen leiden? Ik heb het liefst meteen een kaart die even mee kan, dan is een 128Gb of zelfs groter net wat handiger? Zal dit nog wel even duren, is het theoretisch onhaalbaar om zulke grote opslag op dit type kaarten te verwachten? 64Gb is net nog iets te weinig; ik reis vaak wat langer en heb geen trek in een heel etui aan kaartjes....
Ik overweeg de aanschaf van zo'n 64Gb microsd kaartje (+/- €90). Weet iemand of er op korte termijn nog grote ontwikkelingen verwacht worden en zal dit tot prijsverlagingen leiden? Ik heb het liefst meteen een kaart die even mee kan, dan is een 128Gb of zelfs groter net wat handiger? Zal dit nog wel even duren, is het theoretisch onhaalbaar om zulke grote opslag op dit type kaarten te verwachten? 64Gb is net nog iets te weinig; ik reis vaak wat langer en heb geen trek in een heel etui aan kaartjes....
Nou, als het goed is ondersteund de Prime SDXC type kaartjes. Deze kunnen in principe tot 2TB aan opslag bevatten. Wanneer deze echter uit gaan komen weet ik niet, en voorlopig zullen die ook nog wel onbetaalbaar zijn, maar theoretisch is het mogelijk.GustavSan schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 07:12:
Misschien niet de beste of meest logische plek voor deze vraag, maar wel relevant ivm het gebruik van de Prime.
Vanochtend de update geïnstalleerd. Net in een al rijdende tram de GPS getest en kreeg binnen no time een stabiele fix. Prima dus.
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Verwijderd
Ga voor de Samsung microsd 32gb class 10, heb er net 4 binnengekregen. Kosten ongeveer 30 a 40 euro per stuk.GustavSan schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 07:12:
Verwijderd
Ik ga de GPS nog maar eens een keer testen straks, maar gisteren in de auto vond hij hem volgens mij niet...Famoso schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:13:
Vanochtend de update geïnstalleerd. Net in een al rijdende tram de GPS getest en kreeg binnen no time een stabiele fix. Prima dus.

Vanochtend de (GPS) update geinstalleerd en rijdend op de bijrijders stoel geprobeerd met laatste versie van Sygic (ICS) maar......af en toe een fix.......vaak wachten op bruikbaar signaal.......zou het met een steun onder de voorruit beter zijn, niet dat ik dat nu direct van plan ben maar ben er nieuwsgierig naar. vraag me af of dit de verwachte verbetering is voor GPS
Ook geen enkele fix (0 sat) in de vensterbank met de update maar heb hem daarvoor uberhaupt nooit laten fixen (ja, 1 keer eerder 5 minuten in de vensterbank laten liggen zonder resultaat) dus moet hem sowieso eerst maar eens buiten een fix laten krijgen en hopelijk dat het daarna dan beter gaat...
v6.9.13Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:37:
Welke GPS-versie hebben jullie trouwens?
Hmmm, cheers maar zwart scherm bij opstarten hiervan... zal ff rebooten
Rebooten hielp niet, busybox installeren wel (was een tip ergens anders). Tablet werd wel even unresponsive gedurende dit alles maar ok... gelukt. Nu proberen hiermee een fix te krijgen
6.9.13 (was 6.8.13), is ook het enige wat veranderd is (gebaseerd op de versie nummering in 'over tablet')Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:37:
Welke GPS-versie hebben jullie trouwens?
[ Voor 13% gewijzigd door m0ridin op 20-01-2012 08:47 ]
Ik merk ook verbetering in de GPS, ik moest eerst een paar minuten buiten gaan staan voor een fix, binnen in de vensterbank helemaal geen fix.
Net na de update in de vensterbank geprobeert en binnen 30 seconden een fix, wel met maar 3 of 4 satellieten.
Net na de update in de vensterbank geprobeert en binnen 30 seconden een fix, wel met maar 3 of 4 satellieten.
Gps hier ook nog steeds compleet dood, ook buiten.
Hij staat nu voor het raam. Net even een clear GPS, fasterfix en update GPS gedaan.
Kijken wat hij doet... staat nu al 5 minuten voor het raam, maar zit in een groot gebouw met veel staal op de begane grond.
Hoewel mijn DesireHD wel een lock krijgt voor het raam..
Kijken wat hij doet... staat nu al 5 minuten voor het raam, maar zit in een groot gebouw met veel staal op de begane grond.
Hoewel mijn DesireHD wel een lock krijgt voor het raam..
Misschien dat je GPS dan uberhaupt niet werkt.Tadango schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:04:
Gps hier ook nog steeds compleet dood, ook buiten.
Dus omruilen misschien een optie?
Zal het misschien kunnen voor de mensen waarvan gps nog steeds niet werkt na de update dat de gps ontvangen gewoon kapot is? Want lees van veel mensen dat hij na de update goed werkt of in ieder geval verbetering.. vanmorgen in de auto getest rechtstaand ongeveer 10 min maar 0,0 resultaat
Same for me......na update af en toe een sataliet rechtopstaand op bijrijders stoel. SGS2 lag er naast met vol ontvangst......Meulendijks89 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:29:
Zal het misschien kunnen voor de mensen waarvan gps nog steeds niet werkt na de update dat de gps ontvangen gewoon kapot is? Want lees van veel mensen dat hij na de update goed werkt of in ieder geval verbetering.. vanmorgen in de auto getest rechtstaand ongeveer 10 min maar 0,0 resultaat
Dat is altijd een mogelijkheid, alleen dan is het weer de vraag in hoeverre GPS daar belangrijk genoeg voor is en of de overige functionaliteit naar behoren werkt (en wat voor exemplaar je er dan weer voor in de plaats krijgt).stimpyrulez schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:29:
[...]
Misschien dat je GPS dan uberhaupt niet werkt.
Fail van Asus ...
Hoe kan het nou zijn dat de een het wel doet en de andere niet?
Heb net mijn DesireHD in airplane mode gezet, met GPS Test de aGPS leeg gemaakt en vervolgens naast de Prime in de vensterbank gezet.
Binnen 30 seconden 8 sattelieten welke allemaal gebruikt werden...
Het blijft een extra gimmick dat GPS, maar snap niet waarom de één wel en de ander niet...
Hoe kan het nou zijn dat de een het wel doet en de andere niet?
Heb net mijn DesireHD in airplane mode gezet, met GPS Test de aGPS leeg gemaakt en vervolgens naast de Prime in de vensterbank gezet.
Binnen 30 seconden 8 sattelieten welke allemaal gebruikt werden...
Het blijft een extra gimmick dat GPS, maar snap niet waarom de één wel en de ander niet...
Ik heb vannochtend ook gepoogd de OTA update te installeren maar deze faalt telkens bij mij. Ook na het volgen van de stappen uit de door vele blogs verwezen XDA thread. Hij komt ongeveer tot de helft en dan blijft hij hangen op het scherm met uitroepteken. Zwaar balen, heeft iemand anders hier nog ervaring mee?
Ik overweeg een Facto reset.
Heb je toevallig system apps verwijdert oid?NASUM schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:40:
Ik heb vannochtend ook gepoogd de OTA update te installeren maar deze faalt telkens bij mij. Ook na het volgen van de stappen uit de door vele blogs verwezen XDA thread. Hij komt ongeveer tot de helft en dan blijft hij hangen op het scherm met uitroepteken. Zwaar balen, heeft iemand anders hier nog ervaring mee?
Ben bang van wel inderdaad, heb daarbij wel goed uitgekeken welke. Het zou echter zo kunnen zijn dat er dependencies verrot zijn gegaan.. maar lijkt me niet.Heb je toevallig system apps verwijdert oid?
[ Voor 16% gewijzigd door NASUM op 20-01-2012 09:46 ]
Hmmm, weet alleen dat de vorige update (HC --> ICS) ook problemen opleverde voor degenen die system apps hadden verwijderd en zag bij mijn update dat hij een hele lijst van apps bij ging werken (100+). Wie weet dat het daar dan toch ergens misgaat...NASUM schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:45:
[...]
Ben bang van wel inderdaad, heb daarbij wel goed uitgekeken welke. Het zou echter zo kunnen zijn dat er dependencies verrot zijn gegaan.. maar lijkt me niet.
Dat zou kunnen, de vorige update (voordat ik ging rooten) verliep vlekkenloos (update naar ICS).Hmmm, weet alleen dat de vorige update (HC --> ICS) ook problemen opleverde voor degenen die system apps hadden verwijderd en zag bij mijn update dat hij een hele lijst van apps bij ging werken (100+). Wie weet dat het daar dan toch ergens misgaat...
Daarna gelijk geroot en heel wat meuk weggegooid, wellicht niet het beste idee ooit.
Uiteindelijk krijg ik het wel aan de praat, maar ben nu even clueless. Normaliter als ik zo'n fout zou maken dan wipe ik gewoon alles en zet ik er een nieuwe ROM op, moet nog even wennen aan het feit dat dit device nog gelocked is.De consequenties zijn daardoor iets heftiger.
Ik probeerde al de firmware compleet opnieuw te installeren maar dat blijkt voorlopig nog niet te lukken.
Weet je nog welke system apps je allemaal verwijderd hebt? Wie weet kun je die dan weer terugzetten (moet je wel iemand met de juiste ICS versie hebben die die apk's er voor je uit wil halen).NASUM schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:50:
[...]
Dat zou kunnen, de vorige update (voordat ik ging rooten) verliep vlekkenloos (update naar ICS).
Daarna gelijk geroot en heel wat meuk weggegooid, wellicht niet het beste idee ooit.
Uiteindelijk krijg ik het wel aan de praat, maar ben nu even clueless. Normaliter als ik zo'n fout zou maken dan wipe ik gewoon alles en zet ik er een nieuwe ROM op, moet nog even wennen aan het feit dat dit device nog gelocked is.De consequenties zijn daardoor iets heftiger.
Ik probeerde al de firmware compleet opnieuw te installeren maar dat blijkt voorlopig nog niet te lukken.
Weet even niet meer of met een factory reset ook de system apps weer gereset worden. En system reset kan altijd toch? Er is iig root dus qua backup/restore kun je een hoop moeite besparen met bijvoorbeeld Titanium.
Kan, maar niet de moeite waard. GPS kan ik zonder (op de andere tab ook nooit gebruikt). Verder werkt hij goed. Geen idee wat je er voor terug krijgtstimpyrulez schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:29:
[...]
Misschien dat je GPS dan uberhaupt niet werkt.
Ik wil nog niet echt een conclusie trekken, niet voor het einde van de dag, maar wifi lijkt stabieler nu
Ja ik heb alles in Titanium zitten, heb ook geen idee of een factory reset je apps terugbrengt. Je zou haast zeggen dat 'factory' betekende zoals hij geleverd werd.. dus in dat geval wel. Ik heb denk ik weinig systeemapps verwijdert. Ik ben nu bezig met firmware images van de ASUS support site. Deze schijn je te moeten terugflashen maar hij pakt ze niet.Weet je nog welke system apps je allemaal verwijderd hebt? Wie weet kun je die dan weer terugzetten (moet je wel iemand met de juiste ICS versie hebben die die apk's er voor je uit wil halen).
Weet even niet meer of met een factory reset ook de system apps weer gereset worden. En system reset kan altijd toch? Er is iig root dus qua backup/restore kun je een hoop moeite besparen met bijvoorbeeld Titanium.
Bedankt voor je hulp in ieder geval, ik laat wel even weten of en hoe het gelukt is.
Verwijderd
Wel vreemd dat hij het bij de een wel, maar bij de ander niet doet... 
Kan je hem voor GPS ook RMA sturen i.p.v. omruilen? (Ik heb die van mij namelijk internstonaal besteld.-.-)
Kan je hem voor GPS ook RMA sturen i.p.v. omruilen? (Ik heb die van mij namelijk internstonaal besteld.-.-)
Ik twijfel om te ruilen... oke gps is niet het belangrijkste en verder is mijn prime helemaal goed maar toch wil ik dat gps werkt maar je weet wat je terug krijgt bijv gps werkt wel maar dan is t scherm weer niet goed ofzo heb ik geen zin in om te blijven ruilen hehe ff nadenken wat ik doe
Ruilen word m niet niet op vooraad bij mediamarkt
Ruilen word m niet niet op vooraad bij mediamarkt
[ Voor 8% gewijzigd door DM89 op 20-01-2012 10:32 ]
Verwijderd
Heb ik eergisteren geprobeerd, had niks van gps ontvangst, een factory reset gedaan (na backup apps en instellingen).FunZip schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:37:
Zijn er nog mensen die een factory reset overwegen als de GPS slecht of niet werkt na de update?
Achteraf alles teruggezet, had de indruk dat ics iets minder soepel liep.
Maar... nog steeds geen gps signaal.
Heb nu vanmorgen de firmwareupdate gedaan, alles loopt nu terug soepel, vanavond eens de gps testen.
Je hebt de firmware van asus in een .zip file. Deze moet je niet uitpakken (of er moet nog een zip file in zitten...). Deze zip plaats je dan op je tablet via je computer. Zet het gewoon in de root. Start dan de tablet opnieuw op en Android zal dan aangeven dat er een update beschikbaar is, namelijk de zip.NASUM schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:05:
[...]
.. bezig met firmware images van de ASUS support site. Deze schijn je te moeten terugflashen maar hij pakt ze niet.
Als Android echt niet meer boot zit er momenteel niks anders op dan rma.
Hij boot wel, ik zit nu nog gewoon in de pre-ota release (gewoon ICS dus).Je hebt de firmware van asus in een .zip file. Deze moet je niet uitpakken (of er moet nog een zip file in zitten...). Deze zip plaats je dan op je tablet via je computer. Zet het gewoon in de root. Start dan de tablet opnieuw op en Android zal dan aangeven dat er een update beschikbaar is, namelijk de zip.
Als Android echt niet meer boot zit er momenteel niks anders op dan rma.
Maar die zip heb ik idd uitgepakt, volgens de user op XDA moest hij op /sdcard staan.
Daar staat deze nu, maar jij zegt in de root dus? Ik ga het even proberen.
Of bedoelde je de root van de sdcard? In dat geval heb ik dat al en werkt het niet.
Verwijderd
Ben nog maar net met android begonnen maar ik denk dat sdcard voor de prime het ingebouwde geheugen is, terwijl een externe sdcard als removable gezien wordt.NASUM schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:19:
[...]
Hij boot wel, ik zit nu nog gewoon in de pre-ota release (gewoon ICS dus).
Maar die zip heb ik idd uitgepakt, volgens de user op XDA moest hij op /sdcard staan.
Of bedoelde je de root van de sdcard? In dat geval heb ik dat al en werkt het niet.
Dus moet je die zip in de root van je interne geheugen plaatsen of in de map sdcard op je interne geheugen.
Denk ik
Heb deze zelf gewoon op het interne flash gezet. Zou goed kunnen dat er intern ook gewoon een SD kaartje in zitNASUM schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:19:
[...]
Hij boot wel, ik zit nu nog gewoon in de pre-ota release (gewoon ICS dus).
Thanks, ik ben zelf best een doorgewinterde Android user (had SDK al draaien voor de release van de G1Ben nog maar net met android begonnen maar ik denk dat sdcard voor de prime het ingebouwde geheugen is, terwijl een externe sdcard als removable gezien wordt.
Dus moet je die zip in de root van je interne geheugen plaatsen of in de map sdcard op je interne geheugen.
Denk ik
Ondertussen laat ik het er niet bij zitten en ga ik gewoon verder met proberen ;-) bedankt voor je reactie.
Had hem ook op /sdcard staan, nog steeds niets. Ben nu 'as we speak' bezig met een facto reset.. ben erg benieuw wat dat oplevert (behalve veel werkHeb deze zelf gewoon op het interne flash gezet. Zou goed kunnen dat er intern ook gewoon een SD kaartje in zit
Vorige week mijn tablet teruggestuurd omdat ik last had van dooie pixels, voor de rest had ik nergens last van. Alleen de WiFi-ontvangst schommelde erg. Gister bij MyCom een nieuwe gehaald omdat Coolblue alleen het geld kon terugstorten (zij krijgen 17 februari pas nieuwe Primes). Met dit exemplaar is helemaal niets aan de hand, en ik heb zelfs het idee dat de WiFi-ontvangst stukken stabieler is maar dat kan ik over een paar dagen pas met zekerheid zeggen. De GPS test ik van 't weekend buiten wel even.
Welke system apk's heb je verwijderd?NASUM schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:47:
UPDATE: Na een Facto reset nog steeds geen update mogelijk.. ook geen re-install helemaal niets! Dat had me een uurtje configureren kunnen besparen.. bij deze dus: Facto Reset helpt niet dit te overkomen... *zucht*.
Wellicht kan iemand van ons ze extracten en opsturen.
Da's een goeie, ik zou het werkelijk niet weten, wellicht dat Titanium nog een log bijhoudt, daar zou ik even naar kunnen kijken :-). Kom ik nog even op terug.Welke system apk's heb je verwijderd?
Wellicht kan iemand van ons ze extracten en opsturen.
Hier is de GPS na de update, in eerste instantie er op achteruit gegaan. Krijg nu helemaal geen fix meer. Erg wisselende resultaten bij iedereen! Ik zal 'm ook nog in de buitenlucht gaan testen.
M'n collega en ik hebben allebei een TF201. Hij had last van de horizontale strepen, dit lijkt nu verholpen te zijn.
GPS is echter beroerder dan eerst. Die van mij zag al nooit meer dan 2 satellieten, maar nu helemaal niets meer. M'n collega had voor de update regelmatig 12 satellieten en zelfs een fix, maar nu ook helemaal niets meer.
GPS is echter beroerder dan eerst. Die van mij zag al nooit meer dan 2 satellieten, maar nu helemaal niets meer. M'n collega had voor de update regelmatig 12 satellieten en zelfs een fix, maar nu ook helemaal niets meer.
Voor de vergelijking, dit zijn mijn system apk's via terminal emulatorNASUM schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:09:
[...]
Da's een goeie, ik zou het werkelijk niet weten, wellicht dat Titanium nog een log bijhoudt, daar zou ik even naar kunnen kijken :-). Kom ik nog even op terug.
export PATH=/data/local/bin:$PATH
app_116@android:/ $ export PATH=/data/local/bin:$PATH
app_116@android:/ $ su
app_116@android:/ # cd system
app_116@android:/system # cd app
app_116@android:/system/app # ls
AWS.apk
AppLocker.apk
AppLocker.odex
ApplicationsProvider.apk
ApplicationsProvider.odex
AsusDayScene.apk
AsusDayScene.odex
AsusReader.apk
AsusReader.odex
AsusSetupWizard.apk
AsusSetupWizard.odex
BackupRestoreConfirmation.apk
BackupRestoreConfirmation.odex
BatteryWidget.apk
BatteryWidget.odex
Bluetooth.apk
Bluetooth.odex
Browser.apk
Browser.odex
CMClient.apk
CMClient.odex
Calculator.apk
Calculator.odex
Calendar.apk
Calendar.odex
CalendarProvider.apk
CalendarProvider.odex
Camera.apk
Camera.odex
CertInstaller.apk
CertInstaller.odex
ChromeBookmarksSyncAdapter.apk
Contacts.apk
Contacts.odex
ContactsProvider.apk
ContactsProvider.odex
DMClient.apk
DMClient.odex
DataBackup.apk
DataBackup.odex
DefaultContainerService.apk
DefaultContainerService.odex
DeskClock.apk
DeskClock.odex
Dictionary.apk
Dictionary.odex
DownloadProvider.apk
DownloadProvider.odex
DownloadProviderUi.apk
DownloadProviderUi.odex
DrmProvider.apk
DrmProvider.odex
Email.apk
Email.odex
EmailWidget.apk
EmailWidget.odex
Exchange.apk
Exchange.odex
FaceLock.apk
FacebookPoster.apk
FacebookPoster.odex
FileManager2.apk
FileManager2.odex
Galaxy4.apk
Galaxy4.odex
Gallery2.apk
Gallery2.odex
GenieWidget.apk
GlowballDemoInstaller.apk
Gmail.apk
GoogleBackupTransport.apk
GoogleCalendarSyncAdapter.apk
GoogleContactsSyncAdapter.apk
GoogleFeedback.apk
GoogleLoginService.apk
GooglePartnerSetup.apk
GoogleQuickSearchBox.apk
GoogleServicesFramework.apk
GoogleTTS.apk
HTMLViewer.apk
HTMLViewer.odex
HoloSpiralWallpaper.apk
HoloSpiralWallpaper.odex
KeyBoxProvision.apk
KeyBoxProvision.odex
KeyChain.apk
KeyChain.odex
Keyboard.apk
Keyboard.odex
Kindle-OEM.apk
LatinImeDictionaryPack.apk
LatinImeGoogle.apk
Launcher2.apk
Launcher2.odex
LiveWallpapers.apk
LiveWallpapers.odex
LiveWallpapersPicker.apk
LiveWallpapersPicker.odex
MEar.apk
Maps.apk
MarketUpdater.apk
MediaProvider.apk
MediaProvider.odex
MediaUploader.apk
Mms.apk
Mms.odex
Music2.apk
MusicFX.apk
MusicFX.odex
MyCloud.apk
MyNet.apk
MyNet.odex
MyWater.apk
MyWater.odex
MyWater2.apk
MyWater2.odex
MyZine.apk
MyZine.odex
NVIDIATegraZone.apk
NetworkLocation.apk
NvCPLSvc.apk
NvCPLSvc.odex
PCSyncLauncher.apk
PCSyncLauncher.odex
PRAndroid.apk
PackageInstaller.apk
PackageInstaller.odex
Phone.apk
Phone.odex
Phonesky.apk
PixWe.apk
PlusOne.apk
PolarisOffice.apk
QuickSearch.apk
QuickSearch.odex
Settings.apk
Settings.odex
SettingsProvider.apk
SettingsProvider.odex
SetupWizard.apk
SharedStorageBackup.apk
SharedStorageBackup.odex
SoundRecorder.apk
SoundRecorder.odex
StrAsus.apk
Street.apk
Supernote.apk
SystemUI.apk
SystemUI.odex
TagGoogle.apk
Talk.apk
TaskManager.apk
TaskManager.odex
TelephonyProvider.apk
TelephonyProvider.odex
UpdateLauncher.apk
UpdateLauncher.odex
UserDictionaryProvider.apk
UserDictionaryProvider.odex
Vibe2.apk
Vibe2.odex
VideoEditorGoogle.apk
VoiceSearch.apk
VpnDialogs.apk
VpnDialogs.odex
Weather.apk
Weather.odex
XT9IME.apk
XT9IME.odex
YouTube.apk
YoutubeSearch.apk
YoutubeSearch.odex
ZinioReader.apk
ZinioSettingsProvider.apk
talkback.apk
app_116@android:/system/app #
Ik kan na de update nog steeds facebook niet toevoegen aan 'accounts en synchronisatie' en agenda. Balen dit.
Is dit bij andere wel gelukt?
Is dit bij andere wel gelukt?
Canon Digital Ixus V2
Bij mij is GPS ook achteruit gegaan, enkele dagen geleden nog enthousiaste berichten gepost......lol......pakt nu twee a drie satalieten in openlucht. Vorige week nog paar maal een fix in 30 sec.....zuchtthinkfresh schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:17:
M'n collega en ik hebben allebei een TF201. Hij had last van de horizontale strepen, dit lijkt nu verholpen te zijn.
Hmmm....ik heb de mijne ook bij Mycom gehaald en naar verhouding heel weinig problemen (eigelijk geen). Zou er verband zijn tussen kwaliteit en de batch waar de tablet uitkomt?BBotman schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:58:
Vorige week mijn tablet teruggestuurd omdat ik last had van dooie pixels, voor de rest had ik nergens last van. Alleen de WiFi-ontvangst schommelde erg. Gister bij MyCom een nieuwe gehaald omdat Coolblue alleen het geld kon terugstorten (zij krijgen 17 februari pas nieuwe Primes). Met dit exemplaar is helemaal niets aan de hand, en ik heb zelfs het idee dat de WiFi-ontvangst stukken stabieler is maar dat kan ik over een paar dagen pas met zekerheid zeggen. De GPS test ik van 't weekend buiten wel even.
/*mompelt iets over serienummers vermelden op dit forum om te kijken of die stelling klopt*/
Serienummer BCOKAS16xxxx (zie zijkant toetsenbord bij USB-aansluiting of via Settings->Over tablet -> Status)
Die van mij komt van Mycom Utrecht (1e levering)whatevernow schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:40:
[...]
Hmmm....ik heb de mijne ook bij Mycom gehaald en naar verhouding heel weinig problemen (eigelijk geen). Zou er verband zijn tussen kwaliteit en de batch waar de tablet uitkomt?
/*mompelt iets over serienummers vermelden op dit forum om te kijken of die stelling klopt*/
Serienummer BCKOAS16xxxx (zie zijkant toetsenbord bij USB-aansluiting of via Settings->Over tablet -> Status)
Serienummer: BCOKAS15xxxx
Geen problemen met WiFi of Pixels, wel 'problemen' met GPS.
Tsja, het lijkt erop! Ik twijfelde nog een beetje aan de kwaliteit van aftersales by MyCom maar heb het toch gedaan omdat ik een aantal positieve reacties heb gelezen.whatevernow schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:40:
[...]
Hmmm....ik heb de mijne ook bij Mycom gehaald en naar verhouding heel weinig problemen (eigelijk geen). Zou er verband zijn tussen kwaliteit en de batch waar de tablet uitkomt?
Serienummer BCOKAS16xxxx (zie zijkant toetsenbord bij USB-aansluiting of via Settings->Over tablet -> Status)
Mijn serienummer is C1OKAS04XXXX
Edit: hmm.. ik heb eigenlijk alleen nog maar BCOKASXXXXXX serienummers voorbij zien komen of vergis ik me daar in?
[ Voor 7% gewijzigd door BBotman op 20-01-2012 12:08 ]
Ik heb nog nooit last gehad van horizontale strepen op mijn Prime, maar sinds de update van deze ochtend heb ik zeer frequent fel horizontale strepen
BCOKAS15XXXX Hier.
GPS werkte belabberd maar wel half, Wifi lijkt geen enkel probleem met deze unit. Dode pixels niet, bleeding heel licht aan de randen maar niet zichtbaar bij normaal gebruik.
GPS werkte belabberd maar wel half, Wifi lijkt geen enkel probleem met deze unit. Dode pixels niet, bleeding heel licht aan de randen maar niet zichtbaar bij normaal gebruik.
Ik heb ook een BCOKAS, uit de UK.
Las gisteren op de facebook van ASUS UK, dat ze het hebben nagegaan, maar dat er geen units met slechte wifi bij de batches voor de UK zaten.
Las gisteren op de facebook van ASUS UK, dat ze het hebben nagegaan, maar dat er geen units met slechte wifi bij de batches voor de UK zaten.
Source zou leuk zijn.Gtoniser schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:34:
Ik heb ook een BCOKAS, uit de UK.
Vanmorgen ook de GPS update binnen gehengeld en de ontvangst is inderdaad verbeterd.
Eerst had ik 0 satellieten op de zolder binnenshuis, nu maar liefst 8-9 in view en 6-7 in use.
Ben nu zeer content met m'n Prime. Wifi is goed en sinds ICS+deze GPS update werkt de GPS ook naar behoren.
Klein beetje lightbleeding rond de randen, maar niet zichtbaar bij normaal gebruik.
Gezien de problemen die andere Primes hebben ga ik hem daarvoor dan ook zeker niet omruilen
Eerst had ik 0 satellieten op de zolder binnenshuis, nu maar liefst 8-9 in view en 6-7 in use.
Ben nu zeer content met m'n Prime. Wifi is goed en sinds ICS+deze GPS update werkt de GPS ook naar behoren.
Klein beetje lightbleeding rond de randen, maar niet zichtbaar bij normaal gebruik.
Gezien de problemen die andere Primes hebben ga ik hem daarvoor dan ook zeker niet omruilen
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Mooi! Serienummer?Freekers schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:58:
Vanmorgen ook de GPS update binnen gehengeld en de ontvangst is inderdaad verbeterd.
BCOKAS114XXXwhatevernow schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:05:
Mooi! Serienummer?
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Wat hebben GameServerProviders hier nou weer mee te maken RoDRoD schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:09:
[modbreak]Als er behoefte is aan het matchen van serienummers icm het GPS-probleem, maak dan even een apart topic aan. Sowieso is het wel handig om het GSP-issue een centraal plaatsje te geven.[/]
Oke, dat snap ik. Zal ik dan maar een centraal topic openen waar we serienummers kunnen uitwisselen om zo conclusies te kunnen trekken mbt de GPS problemen?
Freekers schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:13:
[...]
Wat hebben GameServerProviders hier nou weer mee te maken RoD![]()
![]()
Oke, dat snap ik. Zal ik dan maar een centraal topic openen waar we serienummers kunnen uitwisselen om zo conclusies te kunnen trekken mbt de GPS problemen?
Verwijderd
ik lees dat je een cold boot moet doen na update ... hoe doe ik zulk een cold boot?
uitzetten en dan weer opstarten
of uitknop + volume down voor een tijdje indrukken (heb schrik dat ik dan een factory reset doe).
uitzetten en dan weer opstarten
of uitknop + volume down voor een tijdje indrukken (heb schrik dat ik dan een factory reset doe).
Is deze ook nog ergens uit Europa te bestellen of je weet?martin4you schreef op maandag 16 januari 2012 @ 00:15:
Voor de CASE liefhebbers, ik ben voor deze gegaan: http://www.amazon.com/gp/...CCPG/ref=ox_ya_os_product. Verwachte leverdatum 8 februari. Even wachten dus.
Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]